Goedpratende nsb Turk gespot.quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:48 schreef Atak het volgende:
Ebru heeft daar gewoon een huis in Turkije dus zo erg is het ook weer niet. Als Turkije een Noord-Korea geweest zou zijn dan zou Ebru geen huis gekocht hebben. Volgens mij dacht Ebru "ik ga lekker in Turkije zitten en alles wat los en vastzit beledigen en misschien krijg ik dan aandacht en kan ik geld verdienen als columniste". Dat laatste is in iig gelukt.
Dacht dat de NSB niet meer bestond.quote:Op donderdag 5 mei 2016 11:15 schreef ErwinRommel het volgende:
Schijnbaar zit er in Rotterdam zo een stiekeme NSB Turk die aangifte gedaan heeft tegen mevrouw
Nieuwe aanklachten tegen columniste Ebru Umar
Aan die vuile landverrader, flikker aub op naar je eigen heilstaat Turkije.
Nee, hoor. Trouwens ik vind dat Ebru alles mag zeggen maar ik ben toch niet verplicht om een fan te zijn van zo'n paardenbek?quote:
Lidwoorden blijven te hoog gegrepen voor onze nieuwe bruinhemden..quote:Op donderdag 5 mei 2016 11:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
die paard? Ben jij zo'n infiltrerende nep-hollandse spion met Turkse roots die Ome Erdo regelmatig in de bips pakt?
Jullie hebben beide in ieder geval geen problemen met beledigen.quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:51 schreef Atak het volgende:
[..]
Nee, hoor. Trouwens ik vind dat Ebru alles mag zeggen maar ik ben toch niet verplicht om een fan te zijn van zo'n paardenbek?
het bipsquote:Op donderdag 5 mei 2016 14:14 schreef vulgarismagistralis het volgende:
[..]
Lidwoorden blijven te hoog gegrepen voor onze nieuwe bruinhemden..
Omdat Nederlanders een ziekte hebben, ze moeten zich overal mee bemoeien, mensen in andere regios moeten dezelfde normen en waarden hebben als hier, zo niet zijn het dictators, achtergestelde en ontwetende.quote:Op vrijdag 29 april 2016 20:29 schreef Za het volgende:
Waarom is dit megalomane typ elke dag op tv, wat boeit dit?
omdat een nederlander die in een naziregime wordt veroordeeld terwijl wij dat regime geld geven om kindervluchtelingen illegaal te laten werkenquote:Op donderdag 5 mei 2016 14:41 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Omdat Nederlanders een ziekte hebben, ze moeten zich overal mee bemoeien, mensen in andere regios moeten dezelfde normen en waarden hebben als hier, zo niet zijn het dictators, achtergestelde en ontwetende.
Buitenlanders moeten in NL zich aan de Nederlandse wet houden, maar Turken in Turkije (toevallig met daarbij een NL paspoort) hoeven zich niet aan de Turkse wet te houden.
En terecht, had ze zich maar aan de lokale wet moeten houden. Dit is exact wat ik bedoel.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
omdat een nederlander die in een naziregime wordt veroordeeld terwijl wij dat regime geld geven om kindervluchtelingen illegaal te laten werken
Hoewel ik redelijk kan meegaan in het feit dat je aan de lokale wet moet houden is het natuurlijk ook weer zo dat Turkije nu uitspraken gedaan buiten Turkije toch in Turkije wil berechten omdat de persoon toevallig daar is.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:59 schreef xaban06 het volgende:
[..]
En terecht, had ze zich maar aan de lokale wet moeten houden. Dit is exact wat ik bedoel.
Ebru, rasechte Nederlandse naam
ja, mensen die een andere naam of kleur hebben zijn veen nederlander he. Totdat jij graties geld ruikt.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:59 schreef xaban06 het volgende:
[..]
En terecht, had ze zich maar aan de lokale wet moeten houden. Dit is exact wat ik bedoel.
Ebru, rasechte Nederlandse naam
Overdag een trotse aap, maar 's nachts lees je haar columns stiekem onder de dekens.quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:51 schreef Atak het volgende:
[..]
Nee, hoor. Trouwens ik vind dat Ebru alles mag zeggen maar ik ben toch niet verplicht om een fan te zijn van zo'n paardenbek?
De nieuwe bruinhemden (NSB) dus.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 07:48 schreef Loekie1 het volgende:
Ook een cartoon waarop Umar zit te tikken met een kogel aan haar been met daarop de Turkse vlag, leverde een klacht op. Die tekening stond bij een dagboek dat Umar voor Metro maakte. "Elk optreden in de Nederlandse media levert een klacht op", aldus Umar.
De kwestie rond Umar is een 'pijnlijke illustratie' van de verschillen in opvatting over het vrije woord tussen Nederland en Turkije, zei Khadija Arib, gisteren tijdens een persconferentie. De Kamervoorzitter waarschuwde dat de bedreiging van het vrije woord steeds dichterbij komt.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)egen-Ebru-Umar.dhtml
REPORTAGE Niet alleen journalisten, maar ook gewone Turken moeten er rekening mee houden dat kritiek op president Erdogan negatieve gevolgen kan hebben.
Omdat de grens tussen kritiek en beledigen niet duidelijk gedefinieerd is, weet je nooit waar je aan toe bent.
Emre denkt tegenwoordig wel twee keer na voor hij iets op Facebook deelt. "Wat denk je nu helemaal", zegt de manager bij een Amerikaans elektronicabedrijf in Istanbul, een vroege dertiger. "Als er tegen zoveel mensen processen lopen, laat dat me niet koud. Of ik het nu wil of niet, ik ben veel behoedzamer geworden op sociale media." Emre, die vanwege zijn functie niet met zijn achternaam in de krant wil, doelt op de ongeveer 2000 Turken die sinds het aantreden van Recep Tayyip Erdogan als president, in 2014, zijn vervolgd voor het beledigen van het Turkse staatshoofd.
Emre gaat gekleed in een dik wollen vest, draagt een gecoiffeerde baard en heeft een Ray-Ban zonnebril nonchalant in de kraag van zijn donkergroene T-shirt gestoken. Ik spreek hem op de veerboot van het Europese deel van Istanbul naar het Aziatische deel - naar Kadiköy om precies te zijn. Deze wijk staat behalve zijn excellente visrestaurants bekend om zijn overwegend linkse populatie - een progressief eiland in een verder conservatieve stad. Emre deelt nog wel linkjes, maar onthoudt zich als het even kan van politiek getint commentaar. "Veel van wat over Erdogan gezegd wordt is geen belediging, maar kritiek. Maar omdat de grens niet duidelijk gedefinieerd is, weet je nooit waar je aan toe bent."
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)rd-je-verklikt.dhtml
Dictaturen drijven op willekeur.
'AK-trollen'
Volgens The Wall Street Journal huurde de AKP afgelopen jaar duizenden mensen in wier taak het is om het regeringsbeleid online in een gunstig daglicht te stellen. Volgens de Amerikaanse krant komt dat voort uit het besef dat de partij het internet te veel over heeft gelaten aan linkse activisten. Volgens critici gaat de rol van het online pro-regeringsoffensief veel verder. Zogeheten 'AK-trollen' zouden online lynchpartijen organiseren, critici trachten zwart te maken en onwenselijk commentaar melden bij speciaal daarvoor in het leven geroepen diensten.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)rd-je-verklikt.dhtml
Ik zie Erdogan er wel voor aan dat ie ook autochtone Nederlanders inhuurt die autochtone Nederlanders in de gaten moeten houden en al dan niet aangeven. Voor geld doen mensen alles.
ik kan geen spaghetti maken van dat laatste Engelse zinnetje..quote:Op vrijdag 6 mei 2016 14:47 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
KlikTurk wordt woord van het jaar 2016, that can almost not different
Zo te zien is het van Gaals en moet je het letterlijk vertalen.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 20:57 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ik kan geen spaghetti maken van dat laatste Engelse zinnetje..
bedoel je zoiets als 'there is no other option' of 'there is no other way'?
NSB-Turk .....quote:Op vrijdag 6 mei 2016 14:47 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
KlikTurk wordt woord van het jaar 2016, that can almost not different
quote:Facebook verwijdert profiel PvdA-Kamerlid Yücel | NOS
Facebook heeft vandaag het profiel van PvdA-Kamerlid Keklik Yücel verwijderd. Dat is gebeurd nadat Yücel vanochtend een uitgebreid bericht op haar pagina zette waarin ze betoogde waarom de vrijheid van meningsuiting zo belangrijk is.
Wat er daarna precies is gebeurd, weten we niet. Waarschijnlijk hebben Turkse Nederlanders de post bij Facebook gerapporteerd, waardoor deze automatisch is verwijderd. De PvdA eist in een Facebook-bericht dat het bericht onmiddellijk weer online wordt gezet. Facebook onderzoekt de zaak.
Facebook laat aan de NOS weten de zaak te onderzoeken.
Gisteren vertelde het PvdA-Kamerlid in gesprek met RTV Oost dat ze op sociale media wordt bedreigd vanwege haar mening in de kwestie rond Umar, die al enige tijd vastzit in Turkije. Yücel is momenteel in Turkije en had daar eerder een ontmoeting met Umar.
Bron: nos.nl
Ach, Ebru was maar een columniste, maar nu lopen ze een Kamerlid te terroriseren.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De AKP adepten hebben weer van zich laten horen. Stelletje tokkies.
Facebook is in deze natuurlijk erger door het ook te verwijderen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ach, Ebru was maar een columniste, maar nu lopen ze een Kamerlid te terroriseren.![]()
![]()
Waarom moet dit nou weer zo grof...quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:51 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat maakt het verhaal niet anders. Het geeft gewoon goed aan dat Turkije niet kan omgaan met vrijheid. Dat is al een reden onderhandelingen te stoppen.quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:48 schreef Atak het volgende:
Ebru heeft daar gewoon een huis in Turkije dus zo erg is het ook weer niet. Als Turkije een Noord-Korea geweest zou zijn dan zou Ebru geen huis gekocht hebben. Volgens mij dacht Ebru "ik ga lekker in Turkije zitten en alles wat los en vastzit beledigen en misschien krijg ik dan aandacht en kan ik geld verdienen als columniste". Dat laatste is in iig gelukt.
twitter:MinPres twitterde op dinsdag 10-05-2016 om 22:19:12Goed nieuws: Ebru Umar komt naar Nederland. Blij dat het zover is. reageer retweet
Turkije niet gelukkig.......quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:41 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Omdat Nederlanders een ziekte hebben, ze moeten zich overal mee bemoeien, mensen in andere regios moeten dezelfde normen en waarden hebben als hier, zo niet zijn het dictators, achtergestelde en ontwetende.
Buitenlanders moeten in NL zich aan de Nederlandse wet houden, maar Turken in Turkije (toevallig met daarbij een NL paspoort) hoeven zich niet aan de Turkse wet te houden.
Echt. Fock die ottomaanse apen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 22:34 schreef StaceySinger het volgende:
Umar mag de gerechtelijke procedure in ons land afwachten.
Haha paardenbek vinden mensen al grof, maar geiteneuker en kinderverkrachter vinden ze normaal. Go Erdogan, eindelijk een leider dat geen puppet is van het westen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 16:14 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Waarom moet dit nou weer zo grof...
Het is gewoon een debiel. Daarom moet je onderhandelingen ook stoppen. En als je het zo met hem eens bent mag je er gaan wonen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 23:31 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Haha paardenbek vinden mensen al grof, maar geiteneuker en kinderverkrachter vinden ze normaal. Go Erdogan, eindelijk een leider dat geen puppet is van het westen.
Waarom?quote:Op woensdag 11 mei 2016 00:10 schreef JubaUrbicus het volgende:
Jammer dat ze terugkomt, nu wordt ze als een soort heldin gezien. Ik had haar liever een aantal jaren zien verdwijnen in een verrotte Turkse cel.
Dan zou ze inderdaad niet als held gezien worden.quote:Op woensdag 11 mei 2016 00:10 schreef JubaUrbicus het volgende:
Jammer dat ze terugkomt, nu wordt ze als een soort heldin gezien. Ik had haar liever een aantal jaren zien verdwijnen in een verrotte Turkse cel.
Je zou jezelf daar ook wel willen zien in de douche, maar dat interesseert ons niet zoveel. Mooi dat ze terug is uit Tayippistan.quote:Op woensdag 11 mei 2016 00:10 schreef JubaUrbicus het volgende:
Nogal ja, ze heeft toch precies haar doel bereikt? Een lange vakantie in de zon en wekenlang gratis publiciteit.quote:
Erdogan wil bij de EU horen, hij wil visumvrij-reizen naar de EU, hij doet alles om de EU te imponeren, als ook maar 1 EU-burger geen respect toont dan ligt hij daar dagen van wakker. Het is gewoon een EU-groupie met een minderwaardigheidscomplex.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 23:31 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Haha paardenbek vinden mensen al grof, maar geiteneuker en kinderverkrachter vinden ze normaal. Go Erdogan, eindelijk een leider dat geen puppet is van het westen.
Erdogan wilt bij de eu horen?quote:Op woensdag 11 mei 2016 01:14 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Erdogan wil bij de EU horen, hij wil visumvrij-reizen naar de EU, hij doet alles om de EU te imponeren, als ook maar 1 EU-burger geen respect toont dan ligt hij daar dagen van wakker. Het is gewoon een EU-groupie met een minderwaardigheidscomplex.
Ja:quote:Op woensdag 11 mei 2016 01:19 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Erdogan wilt bij de eu horen?Weet je niet wat voor een schaakspelletje hij speelt.
ANP etc..quote:Op woensdag 11 mei 2016 01:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ja:
http://www.volkskrant.nl/(...)or-turkije~a4297243/
Het is volkomen schandalig wat haar overkomen is. Dan moet je als EU met ballen ook onderhandelingen stil leggen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 00:58 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nogal ja, ze heeft toch precies haar doel bereikt? Een lange vakantie in de zon en wekenlang gratis publiciteit.
Het is volkomen schandalig hoe Turkije met kritische journalisten omgaat. Daar zou de EU ze op aan moeten spreken, niet op een relcolumnistje dat van achter haar computer de baas van een bananenrepubliek beledigt en vervolgens op het lumineuze idee komt om op vakantie te gaan naar diezelfde bananenrepubliek.quote:Op woensdag 11 mei 2016 01:25 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is volkomen schandalig wat haar overkomen is. Dan moet je als EU met ballen ook onderhandelingen stil leggen.
Dat bedoel ik ook. Ik ken haar verder niet. Maar je gaat niet verder praten met zo'n land als men zo omgaat met journalisten. Iets anders is de evt. beveiliging voor Ebru. Die krijg ik ook niet.quote:Op woensdag 11 mei 2016 01:27 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het is volkomen schandalig hoe Turkije met kritische journalisten omgaat. Daar zou de EU ze op aan moeten spreken, niet op een relcolumnistje dat van achter haar computer de baas van een bananenrepubliek beledigt en vervolgens op het lumineuze idee komt om op vakantie te gaan naar diezelfde bananenrepubliek.
...haalt bakzeil!quote:
Ben het ermee eens dat Nederland zich eerder en beter had mogen inspannen om serieuze kritische journalisten in Turkije te beschermen. Maar ook een domme relcolumniste moet beschermd worden. Helaas is de bescherming voor Ebru nu het enige voorbeeld dat ons voor ogen staat.quote:Op woensdag 11 mei 2016 01:27 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het is volkomen schandalig hoe Turkije met kritische journalisten omgaat. Daar zou de EU ze op aan moeten spreken, niet op een relcolumnistje dat van achter haar computer de baas van een bananenrepubliek beledigt en vervolgens op het lumineuze idee komt om op vakantie te gaan naar diezelfde bananenrepubliek.
Ze kiezen idd eieren voor hun geld.quote:Op woensdag 11 mei 2016 07:40 schreef Twiitch het volgende:
Iemand tien keer aanklagen en dan laten lopenTurkije weet zijn plaats en bukt voor Europa
Ik denk dat we na zoveel jaar Rutte, zonder enige vrouwelijke affectie gezien te hebben, wel kunnen stellen dat die kerel liever bij Erdogan in bed kruipt.quote:Op woensdag 11 mei 2016 07:45 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind dat ze maar tijdelijk bij Rutte moet intrekken. Misschien wordt het nog wat tussen hun! Zou leuk zijn!
In Erdogan z'n kont kruipt? Denk het niet!quote:Op woensdag 11 mei 2016 07:47 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik denk dat we na zoveel jaar Rutte, zonder enige vrouwelijke affectie gezien te hebben, wel kunnen stellen dat die kerel liever bij Erdogan in bed kruipt.
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat Rutte een nemer is en geen gever.quote:Op woensdag 11 mei 2016 07:48 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
In Erdogan z'n kont kruipt? Denk het niet!
Een domme relcolumniste?quote:Op woensdag 11 mei 2016 07:00 schreef watisernouweer het volgende:
[..]
Ben het ermee eens dat Nederland zich eerder en beter had mogen inspannen om serieuze kritische journalisten in Turkije te beschermen. Maar ook een domme relcolumniste moet beschermd worden. Helaas is de bescherming voor Ebru nu het enige voorbeeld dat ons voor ogen staat.
Dom om naar Turkije te gaan, zeker als je weet hoe de toestand daar is en relcolumniste om de manier waarop ze haar columns vormgeeft. Maar goed, die vrijheid heeft ze in Nederland, net zo goed als andere Nederlanders haar rellerig en dom mogen noemen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 08:56 schreef Elzies het volgende:
[..]
Een domme relcolumniste?Wat is er mis met haar columns? Ze schrijft over datgene wat intussen is bevestigd.
Nederlandse Erdogan-Turken bedoel je, alsmede de linkse multiculturele idealisten die deze allochtonen verheerlijken. Een echte Nederlander zal zich hier toch echt anders over uitlaten.quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:09 schreef watisernouweer het volgende:
[..]
Dom om naar Turkije te gaan, zeker als je weet hoe de toestand daar is en relcolumniste om de manier waarop ze haar columns vormgeeft. Maar goed, die vrijheid heeft ze in Nederland, net zo goed als andere Nederlanders haar rellerig en dom mogen noemen.
Nou, ik als rasechte Nederlander heb weinig positieve gedachten over Erdogan, maar als echte Nederlander vind ik Ebru's schrijfstijl niet bewonderenswaardig. Ik houd er niet zo van om ongenuanceerd in een hokje gestopt te wirden. Dat onnodig en onwenselijk polariseren, dat is niu net waar Ebru op uit is.quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:17 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nederlandse Erdogan-Turken bedoel je, alsmede de linkse multiculturele idealisten die deze allochtonen verheerlijken. Een echte Nederlander zal zich hier toch echt anders over uitlaten.
Inhoudelijk is het gewoon waar wat Ebru opschrijft. Dat valt toch nauwelijks te ontkennen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:31 schreef watisernouweer het volgende:
[..]
Nou, ik als rasechte Nederlander heb weinig positieve gedachten over Erdogan, maar als echte Nederlander vind ik Ebru's schrijfstijl niet bewonderenswaardig. Ik houd er niet zo van om ongenuanceerd in een hokje gestopt te wirden. Dat onnodig en onwenselijk polariseren, dat is niu net waar Ebru op uit is.
Turkije vindt hun mondiale high-score uit 2013 van journalisten in de gevangenis maar mager.quote:Op woensdag 11 mei 2016 01:27 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het is volkomen schandalig hoe Turkije met kritische journalisten omgaat.
Ik ken haar niet echt maar haar artikelen vallen niet echt op. Het is een vrij nietszeggende journalist volgens mij. Daarnaast moet zij wel vrij zijn. Holman vind ik bijv. ook niets.quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:49 schreef Elzies het volgende:
[..]
Inhoudelijk is het gewoon waar wat Ebru opschrijft. Dat valt toch nauwelijks te ontkennen.
We leven al in een gepolariseerde samenleving. Dus waarom zou je bezwaar maken dat iemand hierover schrijft en dit als zodanig benoemd?
Het gaat er niet om of je een column wel of niet goed vind. Het gaat erom dat je in een vrij land in alle vrijheid kunt schrijven, zonder dat je huis wordt opengebroken, overhoop wordt gehaald en hoer op je muur wordt geschreven.quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik ken haar niet echt maar haar artikelen vallen niet echt op. Het is een vrij nietszeggende journalist volgens mij. Daarnaast moet zij wel vrij zijn. Holman vind ik bijv. ook niets.
Nou, zo polariserend als jij hier discussieert (je noemt iemand die niet houdt van de schrijfstijl van Ebru meteen een niet-Nederlandse Erdoganturk) kom ik in mijn omgeving gelukkig niet tegen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:49 schreef Elzies het volgende:
[..]
Inhoudelijk is het gewoon waar wat Ebru opschrijft. Dat valt toch nauwelijks te ontkennen.
We leven al in een gepolariseerde samenleving. Dus waarom zou je bezwaar maken dat iemand hierover schrijft en dit als zodanig benoemd?
Zeker, dat mag niet gebeuren.quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:09 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of je een column wel of niet goed vind. Het gaat erom dat je in een vrij land in alle vrijheid kunt schrijven, zonder dat je huis wordt opengebroken, overhoop wordt gehaald en hoer op je muur wordt geschreven.
Vraag aan de gemiddelde Erdogan-Turk of die zich meer Nederlander dan Turk voelt en het antwoord laat zich raden. Dan moet je ook gaan niet mekkeren als dat gegeven door een andere Nederlandse Turk wordt opgeschreven en die toevallig niets heeft met de praktijken van Erdogan.quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:21 schreef watisernouweer het volgende:
[..]
Nou, zo polariserend als jij hier discussieert (je noemt iemand die niet houdt van de schrijfstijl van Ebru meteen een niet-Nederlandse Erdoganturk) kom ik in mijn omgeving gelukkig niet tegen.
Maar dat komt misschien wel omdat men in mijn omgeving veel waarde hecht aan de vrijheid van meningsuiting en niet iemand zijn Nederlanderschap afneemt en verbant naar de Erdoganturken als hun mening ze niet aanstaat.
En al is het inhoudelijk waar wat Ebru schrijft, ze is met haar columns zelf weinig invloedrijk. Misschien ligt dat wel aan haar schrijfstijl.
Nogmaals mijn mening, heel jammer dat Nederland niet bekend is geworden door de nek uit te steken voor kritische journalisten in Turkije, maar alleen door Ebru.
Omdat ze de waarheid zegt die jou onwelgevallig is?quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:24 schreef watisernouweer het volgende:
[..]
Zeker, dat mag niet gebeuren.
Maar het feit dat dat wel gebeurd is, maakt de columns van Ebru niet beter.
Neen, ik heb al driemaal gezegd dat het niet om de inhoud is, maar de vorm waarin ze het giet. Ik hoop dat je het nu hegrijpt.quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:30 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Omdat ze de waarheid zegt die jou ongewillig is?
Wat je met deze post bedoelt is mij een raadsel. Ik kan er totaal geen antwoord in ontdekken op wat ik schreef. Of gaat het je niet om de discussie en wil je alleen maar heel vaak het woord Erdoganturk gebruiken?quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:27 schreef Elzies het volgende:
[..]
Vraag aan de gemiddelde Erdogan-Turk of die zich meer Nederlander dan Turk voelt en het antwoord laat zich raden. Dan moet je ook gaan niet mekkeren als dat gegeven door een andere Nederlandse Turk wordt opgeschreven en die toevallig niets heeft met de praktijken van Erdogan.
De arrestatie van Ebru heeft weer enkele integratie-ogen geopend die sommigen krampachtig gesloten willen houden.
Zou het nu weer zover komen dat ze worden kaalgeschoren en op een bolderkar gezet?quote:Op zondag 8 mei 2016 11:29 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
NSB-Turk .....
Met veel NSB'ers is het later niet goed gekomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
Nederlander. Hollander zal ze nooit worden.quote:
De oppositie in Turkije had voorgesteld dat ze 6 miljard aan Europa geven maar dat Europa dan al die 3-4 miljoen vluchtelingen opvangt.quote:Op woensdag 11 mei 2016 08:10 schreef dcadapter het volgende:
Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom we die zes miljard niet gewoon in Griekenland investeren. Lossen wij ons vluchtelingenprobleem op, kan het tegelijk de Griekse economie een zetje geven. Kan Recep zijn weg gaan en wij de onze, zoals hij zelf al zei.
De EU heeft nu namelijk bloed aan de vingers, de Turken blijken het vluchtelingenprobleem wat hardhandiger op te lossen dan afgesproken, maar wat hadden we dan verwacht van Erdogan? Dat hij vluchtelingen beter zou behandelen dan zijn eigen journalisten? Wat een sukkels in Brussel.
En wat mij betreft mogen al die Turken die ons recht vrijheid van meningsuiting afkeuren en klikken bij "hun staatshoofd" ook in hun staat gaan wonen. Er is nu namelijk aangetoond dat ze daarmee een Europeaan in gevaar kunnen brengen. Volgens mij is dat bij wet verboden.
Daar moet inderdaad juridisch goed naar gekeken worden. Nederlandse landgenoten willens en wetens overleveren aan de grillen van een fascistoide politiestaat, met de dubbele nationaliteit als aas in zijn hand. Ze moeten gewoon voor het blok die verraders.quote:Op woensdag 11 mei 2016 08:10 schreef dcadapter het volgende:
En wat mij betreft mogen al die Turken die ons recht vrijheid van meningsuiting afkeuren en klikken bij "hun staatshoofd" ook in hun staat gaan wonen. Er is nu namelijk aangetoond dat ze daarmee een Europeaan in gevaar kunnen brengen. Volgens mij is dat bij wet verboden.
quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:39 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Zou het nu weer zover komen dat ze worden kaalgeschoren en op een bolderkar gezet?
Ritueel de snor afscheren ofzo?Voor alle NSB-Turken die in dit land verblijven ... dit is jullie voorportaal:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
Ik bespeur helemaal geen raadsel. Vraag aan de gemiddelde Erdogan-Turk of die zich meer Nederlander dan Turk voelt. Krijg ik nog een eerlijk antwoord?quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:01 schreef watisernouweer het volgende:
[..]
Wat je met deze post bedoelt is mij een raadsel. Ik kan er totaal geen antwoord in ontdekken op wat ik schreef. Of gaat het je niet om de discussie en wil je alleen maar heel vaak het woord Erdoganturk gebruiken?
Ik snap voor geen hout wat dat met mijn tekst te maken heeft. Dat onderwerp heb ik in de verste verte niet benaderd.quote:Op woensdag 11 mei 2016 15:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik bespeur helemaal geen raadsel. Vraag aan de gemiddelde Erdogan-Turk of die zich meer Nederlander dan Turk voelt. Krijg ik nog een eerlijk antwoord?
Jij bent dus tegen columns van opiniemakers?quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:59 schreef watisernouweer het volgende:
[..]
Neen, ik heb al driemaal gezegd dat het niet om de inhoud is, maar de vorm waarin ze het giet. Ik hoop dat je het nu hegrijpt.
Dus als je het niet eens bent met het debiele toontje in haar columns, ben je tegen opiniemakers?quote:Op woensdag 11 mei 2016 16:35 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Jij bent dus tegen columns van opiniemakers?
O, nee, integendeel. Ik ben daar erg voor. Maar wel voor serieuze columnisten, die het probleem inzichtelijk maken. Die goede feitenrelazen geven. Die niet in hun column tot standrechtelijke executies oproepen, zoals Ebru doet. En ik ben erg gesteld op columnisten die hun feiten desgevraagd willen staven. Daarom ben ik het volledig eens met het opiniestuk dat Mihai Martoiu onlangs in Trouw schreef onder de titel "Kom op voor Ebru Umar, maar negeer haar gifstrooierij". (De moeite van het lezen waard).quote:Op woensdag 11 mei 2016 16:35 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Jij bent dus tegen columns van opiniemakers?
😉quote:Op woensdag 11 mei 2016 16:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus als je het niet eens bent met het debiele toontje in haar columns, ben je tegen opiniemakers?
quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:59 schreef watisernouweer het volgende:
[..]
Neen, ik heb al driemaal gezegd dat het niet om de inhoud is, maar de vorm waarin ze het giet. Ik hoop dat je het nu hegrijpt.
Precies, dus gaat men janken over de vorm. Zie het als die losers vroeger op school die geen argumenten meer hadden en dan maar begonnen te slaan of schelden. Die losers zijn ouder geworden en kunnen alleen nog maar om hun heen slaan met kreten over de vorm. Logisch, want op de inhoud hebben ze niks te zeggen. Daarom kan je het beste dat soort mensen maar beter negeren.quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:49 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nee, jouw moeder dan.quote:Op woensdag 11 mei 2016 00:10 schreef JubaUrbicus het volgende:
Mooizo die Turken bekijken het maar lekker.quote:'Uitlevering Umar aan Turkije onbestaanbaar'
VVD en PvdA in de Tweede Kamer zouden het "onbestaanbaar" vinden als de columniste Ebru Umar aan Turkije wordt uitgeleverd. Nederland en Turkije hebben wel een uitleveringsverdrag, maar het ligt niet voor de hand dat Nederland in dit geval met uitlevering akkoord gaat, vinden de Kamerleden.
Ebru Umar werd op 23 april door de politie uit haar vakantiehuis in Kusadasi in Turkije meegenomen. Ze zou president Erdogan op Twitter hebben beledigd. Al snel werd ze vrijgelaten, maar ze kreeg wel een uitreisverbod. Gisteren werd dat verbod opgeheven. Ze verliet het land meteen.
De advocaat van Umar gaat ervan uit dat de rechtszaak tegen haar vooralsnog doorgaat, maar ze mag de uitkomst ervan in Nederland afwachten.
Na de vrijlating van Umar twitterde premier Rutte "blij te zijn met het goede nieuws". Minister Koenders liet weten dat er achter de schermen veel is gedaan aan haar zaak.
Uitlevering is wat de Kamer betreft niet aan de orde. "Ik mag hopen dat ik als Kamerlid daar niets aan hoef te doen", zei VVD-Kamerlid Ten Broeke in het NOS Radio Journaal. "Ik mag toch aannemen dat het evident is bij de Nederlandse overheid dat er niet uitgeleverd gaat worden na alle moeite die er is gedaan."
De PvdA sluit zich daar bij aan. Kamerlid Maij: "Onbestaanbaar als er uitgeleverd zou worden. Er is een uitleveringsverdrag met Turkije, maar dat lijkt me in dit geval niet aan de orde".
Volgende week woensdag debatteert de Kamer over de kwestie.
Ik zou die rechter geven.quote:Op woensdag 11 mei 2016 14:01 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Voor alle NSB-Turken die in dit land verblijven ... dit is jullie voorportaal:
[ afbeelding ]
die vochtige hoer zouden ze niet eens willen in het geitenbordeel dus die grappen mag je niet maken over zijn moedertjequote:
Dus vrijheid van pers/meningsuiting is uitsluitend van toepassing voor een column die wordt geschreven volgens jouw normen?quote:Op woensdag 11 mei 2016 16:59 schreef watisernouweer het volgende:
[..]
O, nee, integendeel. Ik ben daar erg voor. Maar wel voor serieuze columnisten, die het probleem inzichtelijk maken. Die goede feitenrelazen geven. Die niet in hun column tot standrechtelijke executies oproepen, zoals Ebru doet. En ik ben erg gesteld op columnisten die hun feiten desgevraagd willen staven. Daarom ben ik het volledig eens met het opiniestuk dat Mihai Martoiu onlangs in Trouw schreef onder de titel "Kom op voor Ebru Umar, maar negeer haar gifstrooierij". (De moeite van het lezen waard).
Maar een echte opinie-columnist waardeer ik zeer.
Ik begon te reageren in dit topic, dat ik het zo jammer vind dat Nederland nooit zijn nek heeft uitgestoken voor Turkse journalisten en opiniemakers die vervolgd werden/worden.
Hoe kom je daar nou bij? Ik ontzeg Ebru toch niet het recht om een column te schrijven? Ik heb dan weer het recht om de ene columnist beter te vinden dan de andere. En om dat gewoon te zeggen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:21 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Dus vrijheid van pers/meningsuiting is uitsluitend van toepassing voor een column die wordt geschreven volgens jouw normen?
juustem!quote:Op donderdag 12 mei 2016 04:56 schreef Plasterk het volgende:
De reden dat er zoveel nederturken gestemd hebben op Erdogan en hem steunen is pure angst. Wat als ze kritisch zijn en van plan zijn familie in Turkije te bezoeken? Er is een kans dat ze worden opgepakt. Ik wil niet al te veel Godwinnen maar zo is Hitler ook aan de macht gekomen.
Je kan ook niet stemmen. Dat is ook een keus. Je kan ook niet achter de koning van Marokko aanlopen in Amsterdam.quote:Op donderdag 12 mei 2016 04:56 schreef Plasterk het volgende:
De reden dat er zoveel nederturken gestemd hebben op Erdogan en hem steunen is pure angst. Wat als ze kritisch zijn en van plan zijn familie in Turkije te bezoeken? Er is een kans dat ze worden opgepakt. Ik wil niet al te veel Godwinnen maar zo is Hitler ook aan de macht gekomen.
De reden dat zoveel NederTurken op hem hebben gestemd kan ik zo voor je opsommen:quote:Op donderdag 12 mei 2016 04:56 schreef Plasterk het volgende:
Goed verhaal!quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:35 schreef yup het volgende:
[..]
De reden dat zoveel NederTurken op hem hebben gestemd kan ik zo voor je opsommen:
De meeste Turken in Europa komen uit het platteland. Nu ga je denken, YESS hij gaat de kant op wat ik wil. WRONG. Erdogan heeft er met zijn AK partij voor gezorgd dat er een enorme welvaartsexplosie is geweest in het platteland en de grotere steden waar juist NIET de linkse elite woont. En Erdogan heeft ervoor gezorgd dat de onderklasse een stem heeft gekregen.
Wat zien die NederTurken? Dat hun familie het zelfs beter dan hun heeft. En dan is een stem op Erdogan heel logisch.
Wist je dat Mercedes, BMW en Audi booming verkopen in Turkije? Vroeger waren die merken onbereikbaar en als je zelfs een 316i wieldop editie had was dat een Ferrari in de ogen van de Turken (en hier maar een simpele dreiertje).
Er zijn nu ruime sociale voorzieningen, die je 10 jaar geleden als Turk nog niet eens zou kunnen dromen. Zoals kinderbijslag, bijstandsuitkering etc.
Veel Europeanen SNAPPEN dit niet. En Ebru en haar consorten zijn fijntjes wel vergeten hoe het voor de AK partij tijdperk was: mama met hoofddoek? Mocht niet haar zoon bij militaire ceremoniën bijwonen. Mama had een hoofddoek op pasfoto? Mocht je ziekenhuis niet in. Hoofddoek op? Universiteit mag je niet binnenlopen. Maar dat zal vast wel nodig zijn om de vrijheid van meningsuiting te beschermen![]()
Kijk ze mag vinden wat ze wilt van Erdogan, maar niet komen LIEGEN dat je vroeger meer vrijheid van meningsuiting of meer rechten had. Is gelul. Vroeger kon je gewoon verdwijnen bij kritiek tegen Ataturk. Nu is dat heel anders (veroorzaakt alsnog ophef, maar je verdwijnt niet).
Ook een zeer grote (gelovige) Koerdische meerderheid steunen Erdogan omdat hij het (racistische) nationalisme heeft verminderd. Ze mogen Koerdisch praten en hebben hun eigen staatszender. 3x raden wie dit een doorn in de oog is... De linkse seculiere elite... De aller grootste Erdogan haters. Maar deze kant van het verhaal word nooit in onze Westerse media belicht.
Het zal veel fokkertjes niet bevallen maar juist dankzij Erdogan hebben heel veel mensen meer rechten gekregen in Turkije. Ondanks die acties met Ebru en andere journalisten.
Overigens zou Ebru naar mijn mening mogen zeggen wat ze wilt zonder vervolgd te worden door de Turkse justitie. Maar die sneer tegen de "NederTurken" vind ik belachelijk, en ze verlaagd haar niveau tot de mensen die ze juist veracht. Maar hey, dat is alleen maar mijn mening.
De hoge economische groei onder Erdogan is met name tot stand gekomen door heel veel geleend geld dat in de economie werd gepompt. In feite heeft hij gewoon een zeepbel gecreëerd waarvan je nu al een aantal jaar de gevolgen ziet; de groei loopt steeds verder terug en de inflatie wordt steeds hoger.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:35 schreef yup het volgende:
[..]
De reden dat zoveel NederTurken op hem hebben gestemd kan ik zo voor je opsommen:
De meeste Turken in Europa komen uit het platteland. Nu ga je denken, YESS hij gaat de kant op wat ik wil. WRONG. Erdogan heeft er met zijn AK partij voor gezorgd dat er een enorme welvaartsexplosie is geweest in het platteland en de grotere steden waar juist NIET de linkse elite woont. En Erdogan heeft ervoor gezorgd dat de onderklasse een stem heeft gekregen.
Wat zien die NederTurken? Dat hun familie het zelfs beter dan hun heeft. En dan is een stem op Erdogan heel logisch.
Wist je dat Mercedes, BMW en Audi booming verkopen in Turkije? Vroeger waren die merken onbereikbaar en als je zelfs een 316i wieldop editie had was dat een Ferrari in de ogen van de Turken (en hier maar een simpele dreiertje).
Er zijn nu ruime sociale voorzieningen, die je 10 jaar geleden als Turk nog niet eens zou kunnen dromen. Zoals kinderbijslag, bijstandsuitkering etc.
Veel Europeanen SNAPPEN dit niet. En Ebru en haar consorten zijn fijntjes wel vergeten hoe het voor de AK partij tijdperk was: mama met hoofddoek? Mocht niet haar zoon bij militaire ceremoniën bijwonen. Mama had een hoofddoek op pasfoto? Mocht je ziekenhuis niet in. Hoofddoek op? Universiteit mag je niet binnenlopen. Maar dat zal vast wel nodig zijn om de vrijheid van meningsuiting te beschermen![]()
Kijk ze mag vinden wat ze wilt van Erdogan, maar niet komen LIEGEN dat je vroeger meer vrijheid van meningsuiting of meer rechten had. Is gelul. Vroeger kon je gewoon verdwijnen bij kritiek tegen Ataturk. Nu is dat heel anders (veroorzaakt alsnog ophef, maar je verdwijnt niet).
Ook een zeer grote (gelovige) Koerdische meerderheid steunen Erdogan omdat hij het (racistische) nationalisme heeft verminderd. Ze mogen Koerdisch praten en hebben hun eigen staatszender. 3x raden wie dit een doorn in de oog is... De linkse seculiere elite... De aller grootste Erdogan haters. Maar deze kant van het verhaal word nooit in onze Westerse media belicht.
Het zal veel fokkertjes niet bevallen maar juist dankzij Erdogan hebben heel veel mensen meer rechten gekregen in Turkije. Ondanks die acties met Ebru en andere journalisten.
Overigens zou Ebru naar mijn mening mogen zeggen wat ze wilt zonder vervolgd te worden door de Turkse justitie. Maar die sneer tegen de "NederTurken" vind ik belachelijk, en ze verlaagd haar niveau tot de mensen die ze juist veracht. Maar hey, dat is alleen maar mijn mening.
Door wie wordt jij op de hoogte gehouden of er mensen verdwijnen of niet?quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:35 schreef yup het volgende:
[..]
Is Julio Poch soms naar Turkije gevlucht?quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:19 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Door wie wordt jij op de hoogte gehouden of er mensen verdwijnen of niet?
Ja, vanwege de hordes LangetenenKlikTurken die het op haar hebben voorzien.quote:Op donderdag 12 mei 2016 18:46 schreef Ryan3 het volgende:
Nu is ze weer in Nederland en kan ze niet meer terug naar haar appartement in Asd-Zuid, want te gevaarlijk? Begrijp ik dit nou goed?.
Dus ze had wrs beter in Turkije kunnen blijven, daar komt het op neer?quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:00 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ja, vanwege de hordes LangetenenKlikTurken die het op haar hebben voorzien.
In Nederland bedreigd door de schapen, in Turkije door de wolven.quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus ze had wrs beter in Turkije kunnen blijven, daar komt het op neer?.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:04 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
In Nederland bedreigd door de schapen, in Turkije door de wolven.
Misschien is dit een idee voor haar:Dit wordt nog een groot item, als dit waar is hoor....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I´m back.
Ik heb de inflatiecijfers (cpi) even bekeken maar ik kan geen relatie met de olieprijs vinden. Ook daalt de inflatie de laatste paar jaar niet meerquote:Op donderdag 12 mei 2016 16:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Inflatie daalt al tijden juist. Inflatie in Turkije is sterk gekoppeld aan de olieprijzen. De schommelingen die je bij olieprijzen ziet, zie je bij de inflatie van Turkije ook
We moeten hen het gevoel geven dat ze gewaardeerd worden. Dan stoppen ze met Ebru bedreigen.quote:Als je je niet gezien en gewaardeerd voelt, voelt die lange arm uit Turkije als een aai over je bol. Erdogan geeft de Nederturk eer en trots. Je hoort erbij. Je hoort bij de winnaars. Zo is de mens. Hij wil bij de winnaar horen. De winnaar geeft een mens een gevoel van waarde, van trots.
Voor verliezers is weinig ruimte. Daarom moeten we er nu voor zorgen dat deze mensen erbij horen, dat we hun de ruimte geven om te ritsen. We moeten Nederturken perspectief bieden op een goed leven in Nederland.
Dit detail, zo waar,quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:35 schreef yup het volgende:
[..]
ClapClap is een AKP-troll. Niet serieus nemen die gast.quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:17 schreef grimselman het volgende:
[..]
Ik heb de inflatiecijfers (cpi) even bekeken maar ik kan geen relatie met de olieprijs vinden. Ook daalt de inflatie de laatste paar jaar niet meer
De Turken moeten de Nederlanders het gevoel geven dat ze gewaardeerd worden, dan stoppen ze met het beledigen van Erdogan.quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:48 schreef Ryan3 het volgende:
http://www.parool.nl/opin(...)ent&utm_content=free
[..]
We moeten hen het gevoel geven dat ze gewaardeerd worden. Dan stoppen ze met Ebru bedreigen.
Jij bent de anti-Turkse internettroll en Turkenvijand, ook niet serieus nemen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
ClapClap is een AKP-troll. Niet serieus nemen die gast.
Ook bijv hier wonende neonazi's met fascistische neigingen zijn Nederlands. Ze worden alleen niet door veel anderen gewaardeerd.quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:28 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik vind dat je Nederlander genoeg bent als je Nederlands spreekt, actief meedoet met de maatschappij (werken, studeren etc.) en geen rare fratsen uithaalt. Je hoeft wat mij betreft geen respect te hebben voor andermans mening, je hoeft niet de normen en waarden te delen die andere wel hebben, je hoeft niet pro democratie en vrijheid te zien. Dit zijn namelijk allemaal persoonlijke opinies en een ieder mag voor zichzelf kiezen wat hij of zij wilt en denkt.
Ergens wel waar. Deel van de waarheid, minstens.quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We moeten hen het gevoel geven dat ze gewaardeerd worden. Dan stoppen ze met Ebru bedreigen.
Voelt een beetje als iemand zet een pistool op je kop en vraagt: vind je me aardig?quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:35 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ergens wel waar. Deel van de waarheid, minstens.
Nu zeg je het pas duidelijk. Bedankt voor de noodzakelijke toelichting.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:25 schreef watisernouweer het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? Ik ontzeg Ebru toch niet het recht om een column te schrijven? Ik heb dan weer het recht om de ene columnist beter te vinden dan de andere. En om dat gewoon te zeggen.
Als je niet pro vrijheid en pro democratie bent, dan ben je een gevaarlijke fascist en heb je juist niks te zoeken in Nederland.quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:28 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik vind dat je Nederlander genoeg bent als je Nederlands spreekt, actief meedoet met de maatschappij (werken, studeren etc.) en geen rare fratsen uithaalt. Je hoeft wat mij betreft geen respect te hebben voor andermans mening, je hoeft niet de normen en waarden te delen die andere wel hebben, je hoeft niet pro democratie en vrijheid te zien. Dit zijn namelijk allemaal persoonlijke opinies en een ieder mag voor zichzelf kiezen wat hij of zij wilt en denkt.
Ik weiger te geloven dat het op het Turkse platteland nu welvarender leven is dan zelfs in de Nederlandse bijstand. Het land heeft godbetert een economie die qua omvang ongeveer gelijkstaat aan die van Nederland, alleen dan met pakweg 75 miljoen inwoners. Kom met bronnen en anders doe ik dit maar weer af als doorgeschoten Turks nationalisme.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:35 schreef yup het volgende:
Wat zien die NederTurken? Dat hun familie het zelfs beter dan hun heeft.
Er is geen anti Turkse beweging volgens mij.quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het lijkt mij duidelijk dat de Turk van het platte land het beter heeft dan de Turk hier. Daarom keert men ook massaal terug.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:35 schreef yup het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezien maar het lijkt mij geen onaardige vrouw. En het is zeker geldig voor iedereen. Ik denk dat Teeuwen even niet op vakantie moet gaan naar Turkije. Het geeft goed aan hoever Turkije achterloopt. Maar Nederland wil de EU plannen niet dwarsbomen. Dat is zwak.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 08:42 schreef skrn het volgende:
Ik ben geen fan en Ebru Umar maar ik moet zeggen dat ik haar gister in Pauw toch een goed optreden gaf. Niet verbitterd, vrolijk, en wel natuurlijk uitermate kritische naar de Turkse Nederlanders. Twee punten die ze aangaf:
• Iedereen, die Erdogan beledigt, kan opgepakt worden, het zou ons kunnen overkomen.
• Turkse Nederlanders, die blij zijn dat ze is opgepakt, maar meteen beledigend over haar spreken (of tweeten) doen hetzelfde waar Ebru Umar voor is opgepakt: iemand beledigen. Ze beseffen niet dat ze gebruik maken van de vrijheid die Nederland hun geeft.
Daar moet toch wat aan te doen zijn? Marokkanen inhuren bijvoorbeeld om 'patrouilles' in haar buurt te lopen en elke Turk die ze zien weg te sissen jagen?quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:00 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ja, vanwege de hordes LangetenenKlikTurken die het op haar hebben voorzien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |