abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 mei 2016 @ 19:00:11 #276
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_162126824
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 18:46 schreef Ryan3 het volgende:
Nu is ze weer in Nederland en kan ze niet meer terug naar haar appartement in Asd-Zuid, want te gevaarlijk? Begrijp ik dit nou goed? :{.
Ja, vanwege de hordes LangetenenKlikTurken die het op haar hebben voorzien.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_162126854
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:00 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dus ze had wrs beter in Turkije kunnen blijven, daar komt het op neer? 8)7 .
I´m back.
  donderdag 12 mei 2016 @ 19:04:15 #278
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_162126992
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus ze had wrs beter in Turkije kunnen blijven, daar komt het op neer? 8)7 .
In Nederland bedreigd door de schapen, in Turkije door de wolven.

Misschien is dit een idee voor haar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_162127245
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:04 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

In Nederland bedreigd door de schapen, in Turkije door de wolven.

Misschien is dit een idee voor haar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit wordt nog een groot item, als dit waar is hoor....
I´m back.
pi_162127462
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 16:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
:')

Inflatie daalt al tijden juist. Inflatie in Turkije is sterk gekoppeld aan de olieprijzen. De schommelingen die je bij olieprijzen ziet, zie je bij de inflatie van Turkije ook
Ik heb de inflatiecijfers (cpi) even bekeken maar ik kan geen relatie met de olieprijs vinden. Ook daalt de inflatie de laatste paar jaar niet meer
pi_162128564
http://www.parool.nl/opin(...)ent&utm_content=free

quote:
Als je je niet gezien en gewaardeerd voelt, voelt die lange arm uit Turkije als een aai over je bol. Erdogan geeft de Nederturk eer en trots. Je hoort erbij. Je hoort bij de winnaars. Zo is de mens. Hij wil bij de winnaar horen. De winnaar geeft een mens een gevoel van waarde, van trots.

Voor verliezers is weinig ruimte. Daarom moeten we er nu voor zorgen dat deze mensen erbij horen, dat we hun de ruimte geven om te ritsen. We moeten Nederturken perspectief bieden op een goed leven in Nederland.
We moeten hen het gevoel geven dat ze gewaardeerd worden. Dan stoppen ze met Ebru bedreigen.
I´m back.
  donderdag 12 mei 2016 @ 22:06:52 #282
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_162135486
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 15:35 schreef yup het volgende:

[..]

De reden dat zoveel NederTurken op hem hebben gestemd kan ik zo voor je opsommen:

De meeste Turken in Europa komen uit het platteland. Nu ga je denken, YESS hij gaat de kant op wat ik wil. WRONG. Erdogan heeft er met zijn AK partij voor gezorgd dat er een enorme welvaartsexplosie is geweest in het platteland en de grotere steden waar juist NIET de linkse elite woont. En Erdogan heeft ervoor gezorgd dat de onderklasse een stem heeft gekregen.

Wat zien die NederTurken? Dat hun familie het zelfs beter dan hun heeft. En dan is een stem op Erdogan heel logisch.

Wist je dat Mercedes, BMW en Audi booming verkopen in Turkije? Vroeger waren die merken onbereikbaar en als je zelfs een 316i wieldop editie had was dat een Ferrari in de ogen van de Turken (en hier maar een simpele dreiertje).

Er zijn nu ruime sociale voorzieningen, die je 10 jaar geleden als Turk nog niet eens zou kunnen dromen. Zoals kinderbijslag, bijstandsuitkering etc.

Veel Europeanen SNAPPEN dit niet. En Ebru en haar consorten zijn fijntjes wel vergeten hoe het voor de AK partij tijdperk was: mama met hoofddoek? Mocht niet haar zoon bij militaire ceremoniën bijwonen. Mama had een hoofddoek op pasfoto? Mocht je ziekenhuis niet in. Hoofddoek op? Universiteit mag je niet binnenlopen. Maar dat zal vast wel nodig zijn om de vrijheid van meningsuiting te beschermen :')

Kijk ze mag vinden wat ze wilt van Erdogan, maar niet komen LIEGEN dat je vroeger meer vrijheid van meningsuiting of meer rechten had. Is gelul. Vroeger kon je gewoon verdwijnen bij kritiek tegen Ataturk. Nu is dat heel anders (veroorzaakt alsnog ophef, maar je verdwijnt niet).

Ook een zeer grote (gelovige) Koerdische meerderheid steunen Erdogan omdat hij het (racistische) nationalisme heeft verminderd. Ze mogen Koerdisch praten en hebben hun eigen staatszender. 3x raden wie dit een doorn in de oog is... De linkse seculiere elite... De aller grootste Erdogan haters. Maar deze kant van het verhaal word nooit in onze Westerse media belicht.

Het zal veel fokkertjes niet bevallen maar juist dankzij Erdogan hebben heel veel mensen meer rechten gekregen in Turkije. Ondanks die acties met Ebru en andere journalisten.

Overigens zou Ebru naar mijn mening mogen zeggen wat ze wilt zonder vervolgd te worden door de Turkse justitie. Maar die sneer tegen de "NederTurken" vind ik belachelijk, en ze verlaagd haar niveau tot de mensen die ze juist veracht. Maar hey, dat is alleen maar mijn mening.
Dit detail, zo waar, _O_
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_162138462
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:17 schreef grimselman het volgende:

[..]

Ik heb de inflatiecijfers (cpi) even bekeken maar ik kan geen relatie met de olieprijs vinden. Ook daalt de inflatie de laatste paar jaar niet meer
ClapClap is een AKP-troll. Niet serieus nemen die gast.
  donderdag 12 mei 2016 @ 22:56:16 #284
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_162138666
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

We moeten hen het gevoel geven dat ze gewaardeerd worden. Dan stoppen ze met Ebru bedreigen.
De Turken moeten de Nederlanders het gevoel geven dat ze gewaardeerd worden, dan stoppen ze met het beledigen van Erdogan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_162139821
Ebru, Dit is je thuis. Je bent een Nederlander die zich heeft aangepast! Bravo! Geef ze maar het goede voorbeeld hoor.
  donderdag 12 mei 2016 @ 23:27:19 #286
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_162140237
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

ClapClap is een AKP-troll. Niet serieus nemen die gast.
Jij bent de anti-Turkse internettroll en Turkenvijand, ook niet serieus nemen.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_162140291
Ik vind dat je Nederlander genoeg bent als je Nederlands spreekt, actief meedoet met de maatschappij (werken, studeren etc.) en geen rare fratsen uithaalt. Je hoeft wat mij betreft geen respect te hebben voor andermans mening, je hoeft niet de normen en waarden te delen die andere wel hebben, je hoeft niet pro democratie en vrijheid te zien. Dit zijn namelijk allemaal persoonlijke opinies en een ieder mag voor zichzelf kiezen wat hij of zij wilt en denkt.
  donderdag 12 mei 2016 @ 23:32:31 #288
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162140465
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 23:28 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik vind dat je Nederlander genoeg bent als je Nederlands spreekt, actief meedoet met de maatschappij (werken, studeren etc.) en geen rare fratsen uithaalt. Je hoeft wat mij betreft geen respect te hebben voor andermans mening, je hoeft niet de normen en waarden te delen die andere wel hebben, je hoeft niet pro democratie en vrijheid te zien. Dit zijn namelijk allemaal persoonlijke opinies en een ieder mag voor zichzelf kiezen wat hij of zij wilt en denkt.
Ook bijv hier wonende neonazi's met fascistische neigingen zijn Nederlands. Ze worden alleen niet door veel anderen gewaardeerd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 12 mei 2016 @ 23:35:59 #289
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_162140604
quote:

[..]

Ergens wel waar. Deel van de waarheid, minstens.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_162140664
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 23:35 schreef Andromache het volgende:

[..]

Ergens wel waar. Deel van de waarheid, minstens.
Voelt een beetje als iemand zet een pistool op je kop en vraagt: vind je me aardig?
I´m back.
pi_162144421
'Ik kan zolang er een zaak tegen mij loopt, geen afstand doen van mijn Turkse paspoort. '
http://www.ad.nl/ad/nl/38(...)tijdje-instort.dhtml

Zo gemakkelijk is het dus niet.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 06:09:26 #292
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_162144422
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:25 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou bij? Ik ontzeg Ebru toch niet het recht om een column te schrijven? Ik heb dan weer het recht om de ene columnist beter te vinden dan de andere. En om dat gewoon te zeggen.
Nu zeg je het pas duidelijk. Bedankt voor de noodzakelijke toelichting.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_162144629
Wat zou ertegen zijn om alle NSB-Turken, in feite landverraders, een enkeltje Turkije te geven?
  vrijdag 13 mei 2016 @ 07:43:03 #294
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_162144798
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 23:28 schreef JubaUrbicus het volgende:
Als je niet pro vrijheid en pro democratie bent, dan ben je een gevaarlijke fascist en heb je juist niks te zoeken in Nederland.

quote:

Wat zien die NederTurken? Dat hun familie het zelfs beter dan hun heeft.

Ik weiger te geloven dat het op het Turkse platteland nu welvarender leven is dan zelfs in de Nederlandse bijstand. Het land heeft godbetert een economie die qua omvang ongeveer gelijkstaat aan die van Nederland, alleen dan met pakweg 75 miljoen inwoners. Kom met bronnen en anders doe ik dit maar weer af als doorgeschoten Turks nationalisme.

Erdogan roept blahblah islam en foei israel free palestina, bij dergelijk populisme kom je bij de domme conservatieve massa al een heel eind, zie ook de PVV.

[ Bericht 3% gewijzigd door Twiitch op 13-05-2016 08:08:03 ]
pi_162144890
quote:

[..]

Er is geen anti Turkse beweging volgens mij.
pi_162144912
quote:

[..]

De reden dat zoveel NederTurken op hem hebben gestemd kan ik zo voor je opsommen:

De meeste Turken in Europa komen uit het platteland. Nu ga je denken, YESS hij gaat de kant op wat ik wil. WRONG. Erdogan heeft er met zijn AK partij voor gezorgd dat er een enorme welvaartsexplosie is geweest in het platteland en de grotere steden waar juist NIET de linkse elite woont. En Erdogan heeft ervoor gezorgd dat de onderklasse een stem heeft gekregen.

Wat zien die NederTurken? Dat hun familie het zelfs beter dan hun heeft. En dan is een stem op Erdogan heel logisch.

Wist je dat Mercedes, BMW en Audi booming verkopen in Turkije? Vroeger waren die merken onbereikbaar en als je zelfs een 316i wieldop editie had was dat een Ferrari in de ogen van de Turken (en hier maar een simpele dreiertje).

Er zijn nu ruime sociale voorzieningen, die je 10 jaar geleden als Turk nog niet eens zou kunnen dromen. Zoals kinderbijslag, bijstandsuitkering etc.

Veel Europeanen SNAPPEN dit niet. En Ebru en haar consorten zijn fijntjes wel vergeten hoe het voor de AK partij tijdperk was: mama met hoofddoek? Mocht niet haar zoon bij militaire ceremoniën bijwonen. Mama had een hoofddoek op pasfoto? Mocht je ziekenhuis niet in. Hoofddoek op? Universiteit mag je niet binnenlopen. Maar dat zal vast wel nodig zijn om de vrijheid van meningsuiting te beschermen :')

Kijk ze mag vinden wat ze wilt van Erdogan, maar niet komen LIEGEN dat je vroeger meer vrijheid van meningsuiting of meer rechten had. Is gelul. Vroeger kon je gewoon verdwijnen bij kritiek tegen Ataturk. Nu is dat heel anders (veroorzaakt alsnog ophef, maar je verdwijnt niet).

Ook een zeer grote (gelovige) Koerdische meerderheid steunen Erdogan omdat hij het (racistische) nationalisme heeft verminderd. Ze mogen Koerdisch praten en hebben hun eigen staatszender. 3x raden wie dit een doorn in de oog is... De linkse seculiere elite... De aller grootste Erdogan haters. Maar deze kant van het verhaal word nooit in onze Westerse media belicht.

Het zal veel fokkertjes niet bevallen maar juist dankzij Erdogan hebben heel veel mensen meer rechten gekregen in Turkije. Ondanks die acties met Ebru en andere journalisten.

Overigens zou Ebru naar mijn mening mogen zeggen wat ze wilt zonder vervolgd te worden door de Turkse justitie. Maar die sneer tegen de "NederTurken" vind ik belachelijk, en ze verlaagd haar niveau tot de mensen die ze juist veracht. Maar hey, dat is alleen maar mijn mening.
Het lijkt mij duidelijk dat de Turk van het platte land het beter heeft dan de Turk hier. Daarom keert men ook massaal terug.
pi_162145429
Ik ben geen fan en Ebru Umar maar ik moet zeggen dat ik haar gister in Pauw toch een goed optreden gaf. Niet verbitterd, vrolijk, en wel natuurlijk uitermate kritische naar de Turkse Nederlanders. Twee punten die ze aangaf:

• Iedereen, die Erdogan beledigt, kan opgepakt worden, het zou ons kunnen overkomen.

• Turkse Nederlanders, die blij zijn dat ze is opgepakt, maar meteen beledigend over haar spreken (of tweeten) doen hetzelfde waar Ebru Umar voor is opgepakt: iemand beledigen. Ze beseffen niet dat ze gebruik maken van de vrijheid die Nederland hun geeft.
pi_162145479
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 08:42 schreef skrn het volgende:
Ik ben geen fan en Ebru Umar maar ik moet zeggen dat ik haar gister in Pauw toch een goed optreden gaf. Niet verbitterd, vrolijk, en wel natuurlijk uitermate kritische naar de Turkse Nederlanders. Twee punten die ze aangaf:

• Iedereen, die Erdogan beledigt, kan opgepakt worden, het zou ons kunnen overkomen.

• Turkse Nederlanders, die blij zijn dat ze is opgepakt, maar meteen beledigend over haar spreken (of tweeten) doen hetzelfde waar Ebru Umar voor is opgepakt: iemand beledigen. Ze beseffen niet dat ze gebruik maken van de vrijheid die Nederland hun geeft.
Ik heb het niet gezien maar het lijkt mij geen onaardige vrouw. En het is zeker geldig voor iedereen. Ik denk dat Teeuwen even niet op vakantie moet gaan naar Turkije. Het geeft goed aan hoever Turkije achterloopt. Maar Nederland wil de EU plannen niet dwarsbomen. Dat is zwak.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 08:53:21 #299
176916 Karrs
2007-2017
pi_162145607
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:00 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Daar moet toch wat aan te doen zijn? Marokkanen inhuren bijvoorbeeld om 'patrouilles' in haar buurt te lopen en elke Turk die ze zien weg te sissen jagen?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_162146009
De tafel viel even stil toen men hoorde hoe bizar het is dat 3e generatie Nederlanders wiens opa en oma toevallig uit een ander land komen massaal stemmen op de dictator van dat land duizenden kilometers verderop en die man typeren als 'mijn president'. Dan mag je gerust stellen dat de integratie van die mensen goed mislukt is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')