abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162093485
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus als je het niet eens bent met het debiele toontje in haar columns, ben je tegen opiniemakers?
😉
pi_162094804
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:59 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Neen, ik heb al driemaal gezegd dat het niet om de inhoud is, maar de vorm waarin ze het giet. Ik hoop dat je het nu hegrijpt.
:r :r :r
pi_162094981
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:59 schreef watisernouweer het volgende:
(De moeite van het lezen waard).
NOT!
Sowieso mensen die Ebru beschuldigen van gifstrooien zijn niet serieus te nemen.
pi_162095066
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

Inhoudelijk is het gewoon waar wat Ebru opschrijft. Dat valt toch nauwelijks te ontkennen.
Precies, dus gaat men janken over de vorm. Zie het als die losers vroeger op school die geen argumenten meer hadden en dan maar begonnen te slaan of schelden. Die losers zijn ouder geworden en kunnen alleen nog maar om hun heen slaan met kreten over de vorm. Logisch, want op de inhoud hebben ze niks te zeggen. Daarom kan je het beste dat soort mensen maar beter negeren.
  woensdag 11 mei 2016 @ 19:29:05 #255
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_162096956
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 00:10 schreef JubaUrbicus het volgende:
Jammer dat ze terugkomt, nu wordt ze als een soort heldin gezien. Ik had haar liever een aantal jaren zien verdwijnen in een verrotte Turkse cel.
Nee, jouw moeder dan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_162097228
quote:
'Uitlevering Umar aan Turkije onbestaanbaar'

VVD en PvdA in de Tweede Kamer zouden het "onbestaanbaar" vinden als de columniste Ebru Umar aan Turkije wordt uitgeleverd. Nederland en Turkije hebben wel een uitleveringsverdrag, maar het ligt niet voor de hand dat Nederland in dit geval met uitlevering akkoord gaat, vinden de Kamerleden.

Ebru Umar werd op 23 april door de politie uit haar vakantiehuis in Kusadasi in Turkije meegenomen. Ze zou president Erdogan op Twitter hebben beledigd. Al snel werd ze vrijgelaten, maar ze kreeg wel een uitreisverbod. Gisteren werd dat verbod opgeheven. Ze verliet het land meteen.

De advocaat van Umar gaat ervan uit dat de rechtszaak tegen haar vooralsnog doorgaat, maar ze mag de uitkomst ervan in Nederland afwachten.

Na de vrijlating van Umar twitterde premier Rutte "blij te zijn met het goede nieuws". Minister Koenders liet weten dat er achter de schermen veel is gedaan aan haar zaak.

Uitlevering is wat de Kamer betreft niet aan de orde. "Ik mag hopen dat ik als Kamerlid daar niets aan hoef te doen", zei VVD-Kamerlid Ten Broeke in het NOS Radio Journaal. "Ik mag toch aannemen dat het evident is bij de Nederlandse overheid dat er niet uitgeleverd gaat worden na alle moeite die er is gedaan."

De PvdA sluit zich daar bij aan. Kamerlid Maij: "Onbestaanbaar als er uitgeleverd zou worden. Er is een uitleveringsverdrag met Turkije, maar dat lijkt me in dit geval niet aan de orde".

Volgende week woensdag debatteert de Kamer over de kwestie.
Mooizo die Turken bekijken het maar lekker.
  woensdag 11 mei 2016 @ 19:40:23 #257
451123 Katoenplukkert
Plukt katoen.
pi_162097293
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 14:01 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Voor alle NSB-Turken die in dit land verblijven ... dit is jullie voorportaal:

[ afbeelding ]
Ik zou die rechter geven.
FR1908
pi_162100718
quote:
7s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:29 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee, jouw moeder dan.
die vochtige hoer zouden ze niet eens willen in het geitenbordeel dus die grappen mag je niet maken over zijn moedertje
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 11 mei 2016 @ 21:21:53 #259
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_162100875
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:59 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

O, nee, integendeel. Ik ben daar erg voor. Maar wel voor serieuze columnisten, die het probleem inzichtelijk maken. Die goede feitenrelazen geven. Die niet in hun column tot standrechtelijke executies oproepen, zoals Ebru doet. En ik ben erg gesteld op columnisten die hun feiten desgevraagd willen staven. Daarom ben ik het volledig eens met het opiniestuk dat Mihai Martoiu onlangs in Trouw schreef onder de titel "Kom op voor Ebru Umar, maar negeer haar gifstrooierij". (De moeite van het lezen waard).
Maar een echte opinie-columnist waardeer ik zeer.

Ik begon te reageren in dit topic, dat ik het zo jammer vind dat Nederland nooit zijn nek heeft uitgestoken voor Turkse journalisten en opiniemakers die vervolgd werden/worden.
Dus vrijheid van pers/meningsuiting is uitsluitend van toepassing voor een column die wordt geschreven volgens jouw normen?
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_162101007
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:21 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Dus vrijheid van pers/meningsuiting is uitsluitend van toepassing voor een column die wordt geschreven volgens jouw normen?
Hoe kom je daar nou bij? Ik ontzeg Ebru toch niet het recht om een column te schrijven? Ik heb dan weer het recht om de ene columnist beter te vinden dan de andere. En om dat gewoon te zeggen.
pi_162102976
Het is niet zo dat alle Turken in Nederland boos op haar zijn volgens mij. Haar reactie is daarom wat vreemd. Turkije maakt een fout.
  donderdag 12 mei 2016 @ 04:56:24 #262
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_162109233
De reden dat er zoveel nederturken gestemd hebben op Erdogan en hem steunen is pure angst. Wat als ze kritisch zijn en van plan zijn familie in Turkije te bezoeken? Er is een kans dat ze worden opgepakt. Ik wil niet al te veel Godwinnen maar zo is Hitler ook aan de macht gekomen.
pi_162109236
Die muts moet niet zoveel zeiken, ze heeft vakantiewoning daar,
pi_162109239
Na al dit gedoe gaat ze die verkopen, ach gut wat een drama.
  donderdag 12 mei 2016 @ 09:33:17 #265
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_162110968
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 04:56 schreef Plasterk het volgende:
De reden dat er zoveel nederturken gestemd hebben op Erdogan en hem steunen is pure angst. Wat als ze kritisch zijn en van plan zijn familie in Turkije te bezoeken? Er is een kans dat ze worden opgepakt. Ik wil niet al te veel Godwinnen maar zo is Hitler ook aan de macht gekomen.
juustem!

En grappig hoe er hier gereageerd wordt op mensen die Ebru Umar vervelend vinden schrijven. Ze "zegt waar het op staat", toch? Nou, dat deed Theo van Gogh ook. Kijk waar het hem gebracht heeft. Nee, ik keur die moord af, het was verschrikkelijk wat daar gebeurd is. Ook omdat er op dat moment een stukje Nederland kapot is gegaan. Die dag maakte de ongekende Nederlandse vrijheid plaats voor polarisatie en angst.

Ze wordt zelfs met hem vergeleken, we hopen dat ze niet de volgende wordt, want er is maar één gek voor nodig. Ondanks die tomeloos harde en directe schrijfstijl en columns in bekende bladen is haar naam nu pas écht bekend.

Ik volgde haar een tijd op twitter, las haar columns, maar moet het ook niet, dat toontje. Beledigen omdat het hier mag, om de kijkcijfers, shockeren, zo snel mogelijk scoren. Zo ken ik er nog een paar. Geert Wilders zegt bijvoorbeeld ook waar het op staat. En Hitler deed dat ook.

In het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst, maar het is opvallend hoe vaak die schreeuwers door de mand vallen wanneer het er toe doet.

Wat nuance was voor al deze mensen goed geweest. Ja, ze zouden zich wat kwetsbaarder op moeten stellen, en dat is moeilijk. Worstel er zelf regelmatig mee. Maar nIk vermoed dat ze dan een nuttiger bijdrage aan de samenleving hadden kunnen doen dan ze nu gedaan hebben. Zeker omdat ze allemaal ook goede ideeën gehad hebben.
pi_162119277
quote:
Je kan ook niet stemmen. Dat is ook een keus. Je kan ook niet achter de koning van Marokko aanlopen in Amsterdam.
pi_162121134
quote:
De reden dat zoveel NederTurken op hem hebben gestemd kan ik zo voor je opsommen:

De meeste Turken in Europa komen uit het platteland. Nu ga je denken, YESS hij gaat de kant op wat ik wil. WRONG. Erdogan heeft er met zijn AK partij voor gezorgd dat er een enorme welvaartsexplosie is geweest in het platteland en de grotere steden waar juist NIET de linkse elite woont. En Erdogan heeft ervoor gezorgd dat de onderklasse een stem heeft gekregen.

Wat zien die NederTurken? Dat hun familie het zelfs beter dan hun heeft. En dan is een stem op Erdogan heel logisch.

Wist je dat Mercedes, BMW en Audi booming verkopen in Turkije? Vroeger waren die merken onbereikbaar en als je zelfs een 316i wieldop editie had was dat een Ferrari in de ogen van de Turken (en hier maar een simpele dreiertje).

Er zijn nu ruime sociale voorzieningen, die je 10 jaar geleden als Turk nog niet eens zou kunnen dromen. Zoals kinderbijslag, bijstandsuitkering etc.

Veel Europeanen SNAPPEN dit niet. En Ebru en haar consorten zijn fijntjes wel vergeten hoe het voor de AK partij tijdperk was: mama met hoofddoek? Mocht niet haar zoon bij militaire ceremoniën bijwonen. Mama had een hoofddoek op pasfoto? Mocht je ziekenhuis niet in. Hoofddoek op? Universiteit mag je niet binnenlopen. Maar dat zal vast wel nodig zijn om de vrijheid van meningsuiting te beschermen :')

Kijk ze mag vinden wat ze wilt van Erdogan, maar niet komen LIEGEN dat je vroeger meer vrijheid van meningsuiting of meer rechten had. Is gelul. Vroeger kon je gewoon verdwijnen bij kritiek tegen Ataturk. Nu is dat heel anders (veroorzaakt alsnog ophef, maar je verdwijnt niet).

Ook een zeer grote (gelovige) Koerdische meerderheid steunen Erdogan omdat hij het (racistische) nationalisme heeft verminderd. Ze mogen Koerdisch praten en hebben hun eigen staatszender. 3x raden wie dit een doorn in de oog is... De linkse seculiere elite... De aller grootste Erdogan haters. Maar deze kant van het verhaal word nooit in onze Westerse media belicht.

Het zal veel fokkertjes niet bevallen maar juist dankzij Erdogan hebben heel veel mensen meer rechten gekregen in Turkije. Ondanks die acties met Ebru en andere journalisten.

Overigens zou Ebru naar mijn mening mogen zeggen wat ze wilt zonder vervolgd te worden door de Turkse justitie. Maar die sneer tegen de "NederTurken" vind ik belachelijk, en ze verlaagd haar niveau tot de mensen die ze juist veracht. Maar hey, dat is alleen maar mijn mening.
  donderdag 12 mei 2016 @ 15:45:52 #268
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_162121436
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 15:35 schreef yup het volgende:

[..]

De reden dat zoveel NederTurken op hem hebben gestemd kan ik zo voor je opsommen:

De meeste Turken in Europa komen uit het platteland. Nu ga je denken, YESS hij gaat de kant op wat ik wil. WRONG. Erdogan heeft er met zijn AK partij voor gezorgd dat er een enorme welvaartsexplosie is geweest in het platteland en de grotere steden waar juist NIET de linkse elite woont. En Erdogan heeft ervoor gezorgd dat de onderklasse een stem heeft gekregen.

Wat zien die NederTurken? Dat hun familie het zelfs beter dan hun heeft. En dan is een stem op Erdogan heel logisch.

Wist je dat Mercedes, BMW en Audi booming verkopen in Turkije? Vroeger waren die merken onbereikbaar en als je zelfs een 316i wieldop editie had was dat een Ferrari in de ogen van de Turken (en hier maar een simpele dreiertje).

Er zijn nu ruime sociale voorzieningen, die je 10 jaar geleden als Turk nog niet eens zou kunnen dromen. Zoals kinderbijslag, bijstandsuitkering etc.

Veel Europeanen SNAPPEN dit niet. En Ebru en haar consorten zijn fijntjes wel vergeten hoe het voor de AK partij tijdperk was: mama met hoofddoek? Mocht niet haar zoon bij militaire ceremoniën bijwonen. Mama had een hoofddoek op pasfoto? Mocht je ziekenhuis niet in. Hoofddoek op? Universiteit mag je niet binnenlopen. Maar dat zal vast wel nodig zijn om de vrijheid van meningsuiting te beschermen :')

Kijk ze mag vinden wat ze wilt van Erdogan, maar niet komen LIEGEN dat je vroeger meer vrijheid van meningsuiting of meer rechten had. Is gelul. Vroeger kon je gewoon verdwijnen bij kritiek tegen Ataturk. Nu is dat heel anders (veroorzaakt alsnog ophef, maar je verdwijnt niet).

Ook een zeer grote (gelovige) Koerdische meerderheid steunen Erdogan omdat hij het (racistische) nationalisme heeft verminderd. Ze mogen Koerdisch praten en hebben hun eigen staatszender. 3x raden wie dit een doorn in de oog is... De linkse seculiere elite... De aller grootste Erdogan haters. Maar deze kant van het verhaal word nooit in onze Westerse media belicht.

Het zal veel fokkertjes niet bevallen maar juist dankzij Erdogan hebben heel veel mensen meer rechten gekregen in Turkije. Ondanks die acties met Ebru en andere journalisten.

Overigens zou Ebru naar mijn mening mogen zeggen wat ze wilt zonder vervolgd te worden door de Turkse justitie. Maar die sneer tegen de "NederTurken" vind ik belachelijk, en ze verlaagd haar niveau tot de mensen die ze juist veracht. Maar hey, dat is alleen maar mijn mening.
Goed verhaal!
pi_162122424
(she/her)
pi_162122442
quote:

[..]

De hoge economische groei onder Erdogan is met name tot stand gekomen door heel veel geleend geld dat in de economie werd gepompt. In feite heeft hij gewoon een zeepbel gecreëerd waarvan je nu al een aantal jaar de gevolgen ziet; de groei loopt steeds verder terug en de inflatie wordt steeds hoger.

http://www.volkskrant.nl/(...)er-bezorgd~a3454672/

http://www.nu.nl/economie(...)omie-valt-terug.html

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2016 16:20:50 ]
  donderdag 12 mei 2016 @ 16:29:12 #271
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_162122693
:')

Inflatie daalt al tijden juist. Inflatie in Turkije is sterk gekoppeld aan de olieprijzen. De schommelingen die je bij olieprijzen ziet, zie je bij de inflatie van Turkije ook
pi_162124047
quote:

[..]

Door wie wordt jij op de hoogte gehouden of er mensen verdwijnen of niet?
  donderdag 12 mei 2016 @ 17:22:27 #273
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_162124116
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2016 17:19 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Door wie wordt jij op de hoogte gehouden of er mensen verdwijnen of niet?
Is Julio Poch soms naar Turkije gevlucht?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 12 mei 2016 @ 18:09:45 #274
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_162125469
Wat een vervelend mens zeg. (Nu op Radio1)

Ze is wel heel kritisch... NOT.

[ Bericht 27% gewijzigd door xzaz op 12-05-2016 18:15:04 ]
pi_162126418
Nu is ze weer in Nederland en kan ze niet meer terug naar haar appartement in Asd-Zuid, want te gevaarlijk? Begrijp ik dit nou goed? :{.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')