Dan wordt het onder het tapijt geschoven en al het bewijs vernietigd natuurlijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als de opkomst onder de 30 procent blijft, krijgen we dan nog wel het % voor en tegen te hore? Of wordt het dan onder het welbekende tapijt geschoven?
Zou me niet verbazen dat de opkomst overeen komt met het aantal mensen met een hogere opleiding. Dat zag je eerder vandaag ook goed terug in de filmpjes over de stemmers. Vervelend dat het domme volk weer niet gaat joh.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Weer veel laagopgeleiden die strategisch thuis bleven zitten dan.
Nee.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:37 schreef Revanches het volgende:
POL / [LIVE] NOS Nederland kiest - Oekraïne-referendum
Lijkt me wel dat sowieso de uitslag ook wordt gepubliceerd,quote:Op woensdag 6 april 2016 20:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als de opkomst onder de 30 procent blijft, krijgen we dan nog wel het % voor en tegen te hore? Of wordt het dan onder het welbekende tapijt geschoven?
En dan verdwijnen de vrijwilligers in de stemlokalen op mysterieuze wijze...quote:Op woensdag 6 april 2016 20:37 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dan wordt het onder het tapijt geschoven en al het bewijs vernietigd natuurlijk.
1 topic is genoeg, dus nee.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:37 schreef Revanches het volgende:
POL / [LIVE] NOS Nederland kiest - Oekraïne-referendum
GAANquote:Op woensdag 6 april 2016 20:37 schreef KennisIsMacht het volgende:
Ik wil 'Ja' stemmen. Zal ik wel of niet meer gaan? Het is een twijfelgeval of de kiesdrempel wordt gehaald volgens mij
Ik zou het maar doen. Better safe than sorryquote:Op woensdag 6 april 2016 20:37 schreef KennisIsMacht het volgende:
Ik wil 'Ja' stemmen. Zal ik wel of niet meer gaan? Het is een twijfelgeval of de kiesdrempel wordt gehaald volgens mij
Kan je dit bewijzen anders is dit toch echt laster...niet doen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:35 schreef juliusceasar het volgende:
Kom op mensen TEGEN stemmen. Jullie hebben nog een half uur!!!
De PvdA vergelijkt het houden van referenda met Hitler praktijken. Lijkt mij een mooie reden om juist te gaan stemmen!!!
Als je het niet halen van de kiesdrempel acceptabel vindt om je zin te krijgen (zou ik zelf wel acceptabel vinden) zou ik niet gaan stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:37 schreef KennisIsMacht het volgende:
Die zijn allemaal thuisgebleven natuurlijk.quote:
quote:
Maar het is toch niet handig als de kiesdrempel wel wordt gehaald? Want 'nee' staat er beter voor toch?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:38 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Ik zou het maar doen. Better safe than sorry
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:38 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Kan je dit bewijzen anders is dit toch echt laster...niet doen.
Er was iemand van Pvda die dit vandaag zeiquote:Op woensdag 6 april 2016 20:38 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Kan je dit bewijzen anders is dit toch echt laster...niet doen.
Ik wil daar gewoon wel eens een onderzoek over doen btw.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen dat de opkomst overeen komt met het aantal mensen met een hogere opleiding. Dat zag je eerder vandaag ook goed terug in de filmpjes over de stemmers. Vervelend dat het domme volk weer niet gaat joh.
Je kunt nog uitstel aanvragen en later stemmen. Ik zou even wachten als ik jou was.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:37 schreef KennisIsMacht het volgende:
Ja, tactisch niet stemmen zou ik wel doenquote:Op woensdag 6 april 2016 20:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Als je het niet halen van de kiesdrempel acceptabel vindt om je zin te krijgen (zou ik zelf wel acceptabel vinden) zou ik niet gaan stemmen.
=niet Oldenzaal.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:39 schreef Melleyn het volgende:
Gestemd![]()
Er was helemaal niemand bij m'n stembureau
Je weet dat je WC niet telt als stembureau?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:39 schreef Melleyn het volgende:
Gestemd![]()
Daar wil ik je best een antwoord op geven maar ik zou het fijn vinden als iemand anders mij even antwoord geeft op de door jou geciteerde vraag, het liefst van iemand die in het buitenland woont.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Jij hebt tegen gestemd.Wat wil jij dat er gebeurt als er nee uitkomt?
Hoe werkt dat dan?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je kunt nog uitstel aanvragen en later stemmen. Ik zou even wachten als ik jou was.
Heb je een linkje of iets dergelijks....lijkt mij heeeeel sterk...quote:Op woensdag 6 april 2016 20:39 schreef Lazvic het volgende:
[..]
[..]
Er was iemand van Pvda die dit vandaag zei
Ik heb mijn stem via Panama laten lopen. Scheelt een stuk.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je kunt nog uitstel aanvragen en later stemmen. Ik zou even wachten als ik jou was.
Top, weer 0,0002% er bij.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:39 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Zojuist naar de stembus geweest met paar bekenden, 7x tegen om precies te zien. Hopelijk redden we de 30% anders heb ik die moeite voor niks gedaan
Niet gaan. Het zijn nee-stemmers die je willen overtuigen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:39 schreef KennisIsMacht het volgende:
[..]
[..]
Maar het is toch niet handig als de kiesdrempel wel wordt gehaald? Want 'nee' staat er beter voor toch?
Heeft er iemand voor de EU gestemd dan?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit landde mond vol over politiek en de EU maar stemmen ho maar.
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:41 schreef Inaithnir het volgende:
Het is ook wel typisch dat 'Voor' eerst op het stembiljet staat, en dan pas 'Tegen', alsof de overheid je een bepaalde kant op wil drukken!!!
30% is eigenlijk ook dieptreurig. Wmb wordt die drempel naar 70% oid getild.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:39 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Zojuist naar de stembus geweest met paar bekenden, 7x tegen om precies te zien. Hopelijk redden we de 30% anders heb ik die moeite voor niks gedaan
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:41 schreef Inaithnir het volgende:
Het is ook wel typisch dat 'Voor' eerst op het stembiljet staat, en dan pas 'Tegen', alsof de overheid je een bepaalde kant op wil drukken!!!
Terwijl de T toch echt eerst in het alfabet voorkomt!quote:Op woensdag 6 april 2016 20:41 schreef Inaithnir het volgende:
Toch goed dat je gegaan bentquote:Op woensdag 6 april 2016 20:39 schreef Melleyn het volgende:
Gestemd![]()
Dat laatste verwacht ik inderdaad dat er gebeurt. Is ook wel logisch, want je gaat niet 10 jaar onderhandelen in de vuilnisbak gooien.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zou het liefs zien dat het AV niet doorgaat, dat Oekraïne wel een wortel voor wordt gehouden en dat Oekraïne aan zet is om het een en ander te veranderen waarna wij wat intensiever samenwerken. De consequentie van het niet doorgaan van het AV zou moeten zijn dat bepaalde geïmplementeerde wijzigingen die vooruitliepen op de implementatie van dit AV worden teruggedraaid.
Dit zal echter niet gaan gebeuren. Het best haalbare en het meest voor de hand liggende (al is het maar voor de show, doen alsof je je iets aantrekt van het volk) is dat Nederland met stille diplomatie addenda probeert te regelen voor het AV en dat dan over enkele maanden of misschien nog wat verder in de toekomst de handtekening van Nederland officieel geldig wordt verklaard.
NWS / PvdA'er: "Ook Hitler hield graag referenda"quote:Op woensdag 6 april 2016 20:41 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Heb je een linkje of iets dergelijks....lijkt mij heeeeel sterk...
'tegen' klinkt ook wel erg negatief.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:41 schreef Inaithnir het volgende:
Sta er inderdaad ook van te kijken dat zoveel mensen niet de moeite nemen om te stemmen. Snap ook niet waarom mensen zo tegen een referendum zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Het erge vind ik straks de reacties van de politiek en dan voornamelijk de pro eu gekkies die dit toch al flauwe referendum gaan misbruiken om te zeggen dat Nederland er toch echt voor is. Een kiesdrempel niet halen laat dat niet echt zien, maar meer een totale apathie voor de democratie.
Echt vandaag haat ik dit land echt. Niet eens om de uitslag, maar dat mensen te beroerd zijn om niet te stemmen.
Bij de tweede kamer verkiezingen stemmen we toch steeds weer op partijen die niet bepaald te boek staan als anti eu. Verre van zelfs.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:42 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Heeft er iemand voor de EU gestemd dan?Heb ik wat verwijtbaar gemist?
We schrijven altijd stemmingen uit als jij op vakantie bentquote:Op woensdag 6 april 2016 20:42 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Heeft er iemand voor de EU gestemd dan?Heb ik wat verwijtbaar gemist?
Te beroerd zijn te stemmen*quote:Op woensdag 6 april 2016 20:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Het erge vind ik straks de reacties van de politiek en dan voornamelijk de pro eu gekkies die dit toch al flauwe referendum gaan misbruiken om te zeggen dat Nederland er toch echt voor is. Een kiesdrempel niet halen laat dat niet echt zien, maar meer een totale apathie voor de democratie.
Echt vandaag haat ik dit land echt. Niet eens om de uitslag, maar dat mensen te beroerd zijn om niet te stemmen.
Je vindt dat teveel mensen hebben gestemd dus?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:42 schreef Straatcommando. het volgende:
maar dat mensen te beroerd zijn om niet te stemmen.
Als je het nee-kamp mag geloven is dat wel de bedoelingquote:Op woensdag 6 april 2016 20:43 schreef Collide het volgende:
Als de EU voor is en NL tegen gaan we dan uit de EU??
Er moet íéts als eerste staan hèquote:Op woensdag 6 april 2016 20:41 schreef Inaithnir het volgende:
Laten we het hopen. Maar het klinkt meer als propaganda van de NOS.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:43 schreef Collide het volgende:
Volgens de meerderheid van de "experts" zal de 30% gehaald worden. Mijn advies; gaan.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:37 schreef KennisIsMacht het volgende:
Dit is met straatlengte de domste reden om "nee" te stemmen die ik tot nu toe gehoord hebt...quote:Op woensdag 6 april 2016 20:35 schreef juliusceasar het volgende:
Kom op mensen TEGEN stemmen. Jullie hebben nog een half uur!!!
De PvdA vergelijkt het houden van referenda met Hitler praktijken. Lijkt mij een mooie reden om juist te gaan stemmen!!!
Inderdaad, ze hadden het neutraal moeten formuleren, dus gewoon over elkaar heen moeten drukken.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:41 schreef Inaithnir het volgende:
Dit. Wat een figurenquote:Op woensdag 6 april 2016 20:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Natuurlijkquote:Op woensdag 6 april 2016 20:43 schreef Collide het volgende:
Grapjuhhquote:Op woensdag 6 april 2016 20:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Er moet íéts als eerste staan hè. Als je zo begint kan je het nooit goed doen.
Owja, dat vergat ik even als 60% opkomst was geweest en 28% tegen was, is dat oneindig veel relevanter dan 30% opkomst en 30% tegen. Mea culpa.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:39 schreef KennisIsMacht het volgende:
[..]
[..]
Maar het is toch niet handig als de kiesdrempel wel wordt gehaald? Want 'nee' staat er beter voor toch?
Oepsquote:
Haha, als ik al was gaan stemmen had ik gewoon voor gestemd hoor.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:43 schreef juliusceasar het volgende:
Maak een statement naar onze pinokkio der Lage Landen. Stem TEGEN!!!
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:43 schreef marsan het volgende:
[..]
NWS / PvdA'er: "Ook Hitler hield graag referenda"
Ik ben niet te beroerd om te stemmen, ik heb zelfs overwogen om ongeldig te gaan stemmen, maar ik wilde niet het risico lopen dat de stem ten onrechte als blanco zou worden geteld.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit. En het klinkt ook het meest logisch. Je zegt ook eerder ''ben je voor of tegen'', ipv andersom.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Er moet íéts als eerste staan hè. Als je zo begint kan je het nooit goed doen.
En dan breekt hier de pleuris uit, en ga ik op de bank zitten met popcorn en kijken wat er gebeurtquote:Op woensdag 6 april 2016 20:45 schreef StephanL het volgende:
Eigenlijk is het een nutteloze referendum. Dan wordt die aangepast op een paar punten en ze gaan alsnog akkoord.
Ik denk ook niet dat er heel veel mensen zijn die vinden dat we ons maar helemaal terug moeten trekken achter de dijken....quote:Op woensdag 6 april 2016 20:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bij de tweede kamer verkiezingen stemmen we toch steeds weer op partijen die niet bepaald te boek staan als anti eu. Verre van zelfs.
Je wist dat het zou komen: PvdA'ster roept Hitler over referendumquote:Op woensdag 6 april 2016 20:41 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Heb je een linkje of iets dergelijks....lijkt mij heeeeel sterk...
Voor iemand die het niet boeit post je vrij veel in dit topic.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:45 schreef agter het volgende:
Zelfs 30% opkomst is in en in triest.
Het leeft gewoon niet. Het boeit niet. De meerderheid denkt /care
quote:
Een deel van de mensen saboteert het referendum actief. Als je dan nog de drempel haalt, is dat best een prestatie.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:45 schreef agter het volgende:
Dat zijn de verstandige mensen. Ik wou dat ik daar bij hoorde.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:45 schreef agter het volgende:
Je mag ook een andere nieuwszender kijken hoor, als je denkt dat de NOS een propagandamachine isquote:Op woensdag 6 april 2016 20:45 schreef Infection het volgende:
De NOS haalt gelijk alle doemscenario's erbij voor als het tegen-kamp wint. Propaganda ten top.
Ja, wat denk jij dan, dat nood niet wetten breekt?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:45 schreef Infection het volgende:
De NOS haalt gelijk alle doemscenario's erbij voor als het tegen-kamp wint. Propaganda ten top.
Er is een verschil in tactisch niet stemmen (vanwege die lage opkomst) en niet stemmen omdat het je niet boeit. Eerste kan ik nog begrijpen namelijkquote:Op woensdag 6 april 2016 20:45 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik ben niet te beroerd om te stemmen, ik heb zelfs overwogen om ongeldig te gaan stemmen, maar ik wilde niet het risico lopen dat de stem ten onrechte als blanco zou worden geteld.
Het zal mij benieuwen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:45 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
En dan breekt hier de pleuris uit, en ga ik op de bank zitten met popcorn en kijken wat er gebeurt
RTL is ook al tegen geenstijl. Het zit ook niet mee.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:45 schreef Infection het volgende:
Huh? Ik schreef juist dat het me wel boeit.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:46 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Voor iemand die het niet boeit post je vrij veel in dit topic.
Helaas is NOS de enige die er uitgebreid over bericht, dus ik moet wel.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:46 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Je mag ook een andere nieuwszender kijken hoor, als je denkt dat de NOS een propagandamachine is
Ik geloof dat ie tegenwoordig voor de onderste bout gaat. Maar het kan ook een hazenbout zijn, hahahahahahahaquote:Op woensdag 6 april 2016 20:45 schreef Collide het volgende:
Rutte die naar Brussel gaat.
Hij is nog steeds bezig met de onderste steen van MH17.
Verstandig. Ik ben juist heel positief verrast door het feit dat de meeste Nederlanders blijkbaar realistisch genoeg zijn om in te zien dat ze totaal geen idee hebben over het onderwerp van dit referendum.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:45 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik ben niet te beroerd om te stemmen, ik heb zelfs overwogen om ongeldig te gaan stemmen, maar ik wilde niet het risico lopen dat de stem ten onrechte als blanco zou worden geteld.
De bevolking begrijpt dit referendum nietquote:Op woensdag 6 april 2016 20:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Die commentator van "NL Kiest" denkt dat de EU beredeneert dat mocht Nederland tegen stemmen in meerderheid, dat de Nederlandse tegenstemmers dan wel genoegen nemen met een bepaling in het verdrag waarin nadrukkelijk vermeld wordt dat Oekraïne absoluut geen lid kan worden van de EU.
Alsof dat de hoofdreden is dat mensen tegen dit verdrag gaan stemmen. Die staan echt ver af van de bevolking.
Heeft hij compleet aan zichzelf te danken.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Veel mensen denken nog dat dit een voor of tegen Roos stemming is hè.
Je hebt nog 13 minuten.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:47 schreef agter het volgende:
[..]
Huh? Ik schreef juist dat het me wel boeit.
Ik heb de oplossing: 50% van de stembiljetten met "Voor" eerst, 50% met "Tegen" eerst. Dan is de beïnvloeding gelijk verdeeldquote:Op woensdag 6 april 2016 20:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Inderdaad, ze hadden het neutraal moeten formuleren, dus gewoon over elkaar heen moeten drukken.
Ohh, dat valt nog mee. Rotterdam ook redelijk laag. Ik ga niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Die hebben voor het laatst gemeld om 17.45. Wat was het 13%?
Ik heb tegen gestemd, maar Jan Roos is irritant.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Denkt men inderdaad.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:47 schreef SureD1 het volgende:
[..]
De bevolking begrijpt dit referendum niet
Als de tegenstemmers dat niet voldoende vinden, kunnen ze altijd weer een referendum aanvragen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Die commentator van "NL Kiest" denkt dat de EU beredeneert dat mocht Nederland tegen stemmen in meerderheid, dat de Nederlandse tegenstemmers dan wel genoegen nemen met een bepaling in het verdrag waarin nadrukkelijk vermeld wordt dat Oekraïne absoluut geen lid kan worden van de EU.
Alsof dat de hoofdreden is dat mensen tegen dit verdrag gaan stemmen. Die staan echt ver af van de bevolking.
Mensen komen ook expres niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:45 schreef agter het volgende:
Dat is wel heel naïef.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Verstandig. Ik ben juist heel positief verrast door het feit dat de meeste Nederlanders blijkbaar realistisch genoeg zijn om in te zien dat ze totaal geen idee hebben over het onderwerp van dit referendum.
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:47 schreef n00b13 het volgende:
Oh. Nu ik die Oekraïners het Wilhelmus hoorde spelen heb ik wel spijt van mijn nee stem
+1quote:Op woensdag 6 april 2016 20:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een deel van de mensen saboteert het referendum actief. Als je dan nog de drempel haalt, is dat best een prestatie.
Het is er al.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:45 schreef Ryan3 het volgende:
Men verwacht dat er hoe dan ook een verdrag komt, zei ik toch al.... SureD1 of hoe heet je?
Jamaar, dan zal de overheid toch stiekem alle biljetten met 'Voor' eerst printen, want propaganda en corruptie en complot enzo.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik heb de oplossing: 50% van de stembiljetten met "Voor" eerst, 50% met "Tegen" eerst. Dan is de beïnvloeding gelijk verdeeld
En nu met tekst om even te zien dat STEMMEN dus wel belangrijk is want anders krtijg je dit soort domme mutsen die voor jou beslissen!quote:Op woensdag 6 april 2016 20:46 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Je wist dat het zou komen: PvdA'ster roept Hitler over referendum
Moest gelijk een traantje wegpinkenquote:Op woensdag 6 april 2016 20:47 schreef n00b13 het volgende:
Oh. Nu ik die Oekraïners het Wilhelmus hoorde spelen heb ik wel spijt van mijn nee stem
Heb jij het gelezen? En vooral, compleet begrepen?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Denkt men inderdaad.
De arrogantie.
Wie is dat?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe is de verhouding Rotterdam - landelijk doorgaans?quote:
Nog veel spannenderquote:Op woensdag 6 april 2016 20:49 schreef superniger het volgende:
Dit is net zo spannend als het songfestival.
Lagerquote:Op woensdag 6 april 2016 20:49 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Hoe is de verhouding Rotterdam - landelijk doorgaans?
Rotterdam is vergeleken met landelijk meestal lager.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:49 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
lager hoorde ikquote:Op woensdag 6 april 2016 20:49 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ik meende ergens te zien dat het nogal schommelt, 70-95% overeenkomst ofzoquote:Op woensdag 6 april 2016 20:49 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Tjaptjoep en ik wachten in spanning af!quote:Op woensdag 6 april 2016 20:49 schreef superniger het volgende:
10% lagerquote:Op woensdag 6 april 2016 20:49 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ik heb me er inderdaad behoorlijk in verdiept. Ik heb het niet volledig begrepen. Maar ik heb wel nadrukkelijk alle nuances, gelezen, en vooral ook, dat wat er niet staat.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:48 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Heb jij het gelezen? En vooral, compleet begrepen?
Spannender zelfs. Het songfestival is de laatste jaren maar kut.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:49 schreef superniger het volgende:
Dat stemmers nogal aftaaien ofzo?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat witte spul dat zich op je hoofdhuid kan vormen.
Dan gaat er nog wat vanaf door de BES-eilandenquote:Op woensdag 6 april 2016 20:49 schreef beantherio het volgende:
Als de opkomst straks precies op 30% uitkomt heb ik toch wel erg veel spijt van mijn stem
Echt niet #detoppersneverforgetquote:Op woensdag 6 april 2016 20:49 schreef superniger het volgende:
Ik vond Jan Roos verschrikkelijk en super irritant op Radio 1, als hij op zondagnacht stond te brallen en te schreeuwen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
quote:
Nee, twee minuten gelopen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Toch nog even snel op de fiets gestapt?
Het enige wat Koenders echt goed kan uitspreken is UN en declaration. Helaas was zijn uitspraak ontoereikend, daarom ging ie maar voor 'the next best' dat is minister van buitenlandse zaken. Gelukkig was declaratie bijna het zelfde, maar daar zijn ze tzt het bonnetje van kwijt.quote:
Of voor!!quote:Op woensdag 6 april 2016 20:51 schreef juliusceasar het volgende:
Nog 10 minuten om TEGEN te stemmen!!!!
Inderdaad. De oostbloklanden winnen toch altijd.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:50 schreef Infection het volgende:
[..]
Spannender zelfs. Het songfestival is de laatste jaren maar kut.
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:51 schreef juliusceasar het volgende:
Nog 10 minuten om TEGEN te stemmen!!!!
Ik leg in zo'n geval graag het voordeel van de twijfel bij de benadeelde partij. Net als dat ik vind dat Sanders alle gedelegeerden van Nevada moet krijgen omdat Hillary's team daar fraude pleegde (in die mate dat een lichte nederlaag een lichte overwinning bleek te zijn).quote:Op woensdag 6 april 2016 20:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak., Er zijn maar heel weinig van dergelijke rijen geweest, dus veel meer dan een procenr zal het niet uitmaken.
Wat betekent dit?twitter:mauricedehond twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:48:06#Referendum Wordt heel spannende avond als echte uitslagen binnenkomen. Vroeg in de avond zal duidelijk boven 30% beginnen en dan wegzakken reageer retweet
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:52 schreef polderturk het volgende:
[..]
Inderdaad. De oostbloklanden winnen toch altijd.
dorpen en kleine steden komen eerst met de uitslag, verwachting is dat daar de opkomst hoger is dan de grote steden die later komenquote:Op woensdag 6 april 2016 20:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
Wat betekent dit?twitter:mauricedehond twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:48:06#Referendum Wordt heel spannende avond als echte uitslagen binnenkomen. Vroeg in de avond zal duidelijk boven 30% beginnen en dan wegzakken reageer retweet
Volgens mij is dat gewoon een hele knullige manier om te zeggen dat kleine gemeentes (waar de opkomst hoger is) sneller klaar zijn met tellen dan de grote steden.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
De kleine stemlokalen, zoals de eilanden, waar de meeste mensen wel zijn gaan stemmen, komen als eerste binnen. Daardoor lijkt het percentage eerst hoog. Dan komen de steden, waar de percentages lager liggen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik vond Jort Kelder goede (en inhoudelijke) argumenten geven tegen... Mijn vrouw is vóór referenda, maar tegen het onderwerp. Dus vandaar haar blanco stemquote:
Dat de kleine gemeentes altijd hogere opkomstpercentages hebben, maar wel snel geteld zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
Inderdaad. Het verschil kan zomaar een paar honderd stemmen zijn!quote:Op woensdag 6 april 2016 20:44 schreef Infection het volgende:
Voor iedereen die twijfelt om te gaan stemmen omdat de opkomst niet gehaald wordt, ga nog even snel, dan halen we het misschien wel.
Dat betekent dat de nee-stemmers eerst gaan juichen en dat als alles binnen is ze gaan huilen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
Idd royal sadness. Stemplicht weer invoeren aub.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:53 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Dieptriest dat er met veel moeite 30% moet worden gehaald. Altijd gezeik op politieke activiteiten en dit is niet goed dat is niet goed. Is er een fucking referendum over een beslissing waarvoor je je stem kan uitbrengen en ga je niet stemmen. Houd voortaan dan ook lekker je bek dicht. Kutland is dit.
Dat zou wel logisch zijn, dat had eigenlijk met het Vedrag van Lissabon moeten gebeuren maar toen konden de burgers het nog niet aanvragen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat laatste verwacht ik inderdaad dat er gebeurt. Is ook wel logisch, want je gaat niet 10 jaar onderhandelen in de vuilnisbak gooien.
Ik zou het wel komisch vinden als er dan weer een nieuw referendum over komt.
Die handel is aangepast in de verwachting dat het AV goedgekeurd zou worden. Denk bijv. aan de toegestane extra export van kippenvlees uit O. Het zou wel zo netjes zijn om dat weer in de omgekeerde richting aan te passen indien het AV niet door zou gaan. Nogmaals, ik verwacht dat er wat addenda komen en daar kan ik mee leven, in ieder geval hebben wij dan met 428000 Nederlanders toch enige invloed gehad op de democratie en de gevolgen voor het AV zijn niet het belangrijkste aspect van dit referendum hoe gek dat ook klinkt.quote:Het handelsgedeelte gaat sowieso door, want dat valt binnen de bevoegdheden van de EU.
Precies om deze reden blijven mensen thuisquote:Op woensdag 6 april 2016 20:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Inderdaad. Het verschil kan zomaar een paar honderd stemmen zijn!
Het gemiddelde stembureau is binnen 5 minuten afstand. Dus spring snel nog op je fiets en ga stemmen! Paspoort en stembiljet niet vergeten!!
Het kan nog nét! Misschien ben jij de laatste stemmer wel die het percentage van 29,99 naar 30,001 brengt!
En jij bent een autoriteit op dit gebied?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:54 schreef Collide het volgende:
Verwachte opkomstpercentages schat ik op ongeveer:
- Grote steden: 25-30%
- Gemeentes: 35-40%
Met 1 stem?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:53 schreef LXIV het volgende:
Misschien ben jij de laatste stemmer wel die het percentage van 29,99 naar 30,001 brengt!
Een Gutmensch mag toch ook stemmen? Beter dit dan die mensen die heel hautain niet gaan stemmen.quote:
In mijn gemeente (20k inwoners) lag het rond 20:00 uur op 30%. Dus klopt wel ongeveer.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:54 schreef Collide het volgende:
Verwachte opkomstpercentages schat ik op ongeveer:
- Grote steden: 25-30%
- Gemeentes: 35-40%
is goed mang, ga je nog iemand meenemen?quote:
Tenzij dat blijkt dat het meerendeel die 'voor' is niet gestemd heeft, dan is het een opkomst die jaren 'democratie' overtroffen heeft.... maar die wel negeren in het kader van de grote Dquote:Op woensdag 6 april 2016 20:53 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Dieptriest dat er met veel moeite 30% moet worden gehaald. Altijd gezeik op politieke activiteiten en dit is niet goed dat is niet goed. Is er een fucking referendum over een beslissing waarvoor je je stem kan uitbrengen en ga je niet stemmen. Houd voortaan dan ook lekker je bek dicht. Kutland is dit.
Alsof De Hond ooit in zijn carrière iets goed heeft voorspeldquote:Op woensdag 6 april 2016 20:54 schreef danos het volgende:
[..]
En jij bent een autoriteit op dit gebied?
Dramatische pleitbezorger inderdaad. Wat een clown.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:51 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik vond Jan Roos verschrikkelijk en super irritant op Radio 1, als hij op zondagnacht stond te brallen en te schreeuwen.
Maar ik wel 'Tegen' gestemd
Bedoel je strategisch thuisblijven?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Precies om deze reden blijven mensen thuis
Ik ben inderdaad voor het invoeren van stemplichtquote:Op woensdag 6 april 2016 20:54 schreef danos het volgende:
[..]
Idd royal sadness. Stemplicht weer invoeren aub.
Welke stad?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:55 schreef MevrouwPuff het volgende:
In onze wijk ruim meer dan 30% opkomst!
Dit is een schatting op basis van gegevens van gemeentes op twitter/websites.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:54 schreef danos het volgende:
[..]
En jij bent een autoriteit op dit gebied?
Is ook in Amerika altijd, waar de stemmen uit het platteland als eerste komen waardoor Republikeinen overmoedigd worden, waarna later de steden komen die zwaar democratisch zijn, en toch verliezen en wijzen dan naar conspiracyquote:Op woensdag 6 april 2016 20:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat betekent dat de nee-stemmers eerst gaan juichen en dat als alles binnen is ze gaan huilen.
Als hij gelijk krijgt. Andersom kan natuurlijk ook, want we hebben het wel over Maurice de Hond.
Drijf ze maar in de armen van Poetin.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:55 schreef DustPuppy het volgende:
Toe maar mensen, geef al die jonge Oekrainers die dikke middelvinger maar.
De Hond heeft er wel een 'neusje' voorquote:Op woensdag 6 april 2016 20:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Alsof De Hond ooit in zijn carrière iets goed heeft voorspeld
Als je het niet erg vindt dan lag ik je straks wel in je gezicht uit indien we boven de 30% zitten.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Precies om deze reden blijven mensen thuis
Nee hoor, die zijn veel beter af zonder dat verdrag. Oost-Europa heeft een prachtige cultuur en leuke mensen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:55 schreef DustPuppy het volgende:
Ik wil D66 c.s. de middelvinger geven.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:55 schreef DustPuppy het volgende:
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:55 schreef DustPuppy het volgende:
Verleen de paupers geen stem, stem niet om de pleebeeers te steunen. Zelfs in de Middeleeuwen maakte men het niet zo bont.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een Gutmensch mag toch ook stemmen? Beter dit dan die mensen die heel hautain niet gaan stemmen.
Ik heb juist besloten zeker niet te gaan, terwijl ik eerst nog twijfelde.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Bedoel je strategisch thuisblijven?
Voor vandaag gaven de meeste peilingen aan dat de opkomst ruim over de 30% zou gaan. In het begin werd veel gesproken over strategisch niet stemmen door voorstanders, maar ik heb de indruk dat de laatste weken ook de voorstanders hebben besloten om wel te gaan.
Op het platteland kun je ook meer voor-stemmers verwachten overigens.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:56 schreef L3gend het volgende:
[..]
Is ook in Amerika altijd, waar de stemmen uit het platteland als eerste komen waardoor Republikeinen overmoedigd worden, waarna later de steden komen die zwaar democratisch zijn, en toch verliezen en wijzen dan naar conspiracy
Als ik voor wil stemmen, heb ik dan meer tijd?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:56 schreef juliusceasar het volgende:
Nog 5 minuten om TEGEN te stemmen!!!!
Ja, daar kom je nu pas mee. Nu red ik het niet meerquote:Op woensdag 6 april 2016 20:56 schreef juliusceasar het volgende:
Ik heb al tegen gestemd. Pleurt nou eens op man.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:56 schreef juliusceasar het volgende:
Inderdaad triest. Altijd gezeur over de dames en heren in Den Haag en nu allemaal thuis op de luie reet blijven zitten. Alleen in Nederland.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:53 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Waar baseer je dat op?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:57 schreef HiZ het volgende:
[..]
Op het platteland kun je ook meer voor-stemmers verwachten overigens.
Utrechtquote:
Dat vind jij. Ze vinden zelf van niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee hoor, die zijn veel beter af zonder dat verdrag. Oost-Europa heeft een prachtige cultuur en leuke mensen.
Mijn middelvinger gaat naar de EU.
Zeg ik van niet?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een Gutmensch mag toch ook stemmen? Beter dit dan die mensen die heel hautain niet gaan stemmen.
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
WE GAAN BIJNA JAN ROOS KUNNEN UITLACHEN JAA
De Russen in Oekraïne wel.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:57 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat vind jij. Ze vinden zelf van niet.
Dat klopt maar de gevolgen daarvan wil hij terecht benadrukken.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gewoon een hele knullige manier om te zeggen dat kleine gemeentes (waar de opkomst hoger is) sneller klaar zijn met tellen dan de grote steden.
Je kunt je stem nu nog terughalen, maar schiet op!quote:Op woensdag 6 april 2016 20:57 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik heb al tegen gestemd. Pleurt nou eens op man.
Goh hoe weet jij dat?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:57 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat vind jij. Ze vinden zelf van niet.
Eigenlijk hoeft dit topic niet gekicked te wordenquote:
In mijn dorp (4K inwoners) lag het rond 19:00 op 20%. De mensen hebben geen clue waar het over gaat. Mensen komen mij dat vragen en dan vraag ik of ze hun pensioen behalve naar Griekenland ook nog naar Oekraïne willen overmaken. Als ze dan nee zeggen, dan zeg ik dat ze tegen moeten stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:54 schreef Infection het volgende:
[..]
In mijn gemeente (20k inwoners) lag het rond 20:00 uur op 30%. Dus klopt wel ongeveer.
quote:
Wit wijntje hier.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:58 schreef agter het volgende:
Gezellig jongens!
Ik heb er een lekker speciaalbiertje bij.
Bedankt voor het stemmen.![]()
Of 30,00001quote:
Dat is gelukkig maar een minderheid.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De Russen in Oekraïne wel.
fap fap fap!quote:Op woensdag 6 april 2016 20:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
WE GAAN BIJNA JAN ROOS KUNNEN UITLACHEN JAA
Fijn dat je mensen een realistisch beeld van de situatie geeftquote:Op woensdag 6 april 2016 20:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
In mijn dorp (4K inwoners) lag het rond 19:00 op 20%. De mensen hebben geen clue waar het over gaat. Mensen komen mij dat vragen en dan vraag ik of ze hun pensioen behalve naar Griekenland ook nog naar Oekraïne willen overmaken. Als ze dan nee zeggen, dan zeg ik dat ze tegen moeten stemmen.
twitter:rohy twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:55:11Mijn verwachting grote steden: 27% Landelijk dan 29%. Close call, maar misschien zit ik er faliekant naast. https://t.co/L1SmBcuwYN reageer retweet
Waarschijnlijk inclusief dronken geweld straksquote:Op woensdag 6 april 2016 20:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het lijkt wel aftellen met oudjaar dit
Ik hoop op een hele lage opkomst. Vanaf het moment van aanvraag tot en met het moment van stemmen heeft dit referendum niet of nauwelijks om het zogenaamde onderwerp ervan gedraaid. Daar is de referendumwet mijns inziens niet voor bedoeld, dus ik hoop dat dat keihard wordt afgestraft. De enige wijze waarop dat kan gebeuren is door een zo laag mogelijke uitkomst, de enige manier om dat te bereiken is niet of ongeldig stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er is een verschil in tactisch niet stemmen (vanwege die lage opkomst) en niet stemmen omdat het je niet boeit. Eerste kan ik nog begrijpen namelijk
Jesusquote:Op woensdag 6 april 2016 20:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
In mijn dorp (4K inwoners) lag het rond 19:00 op 20%. De mensen hebben geen clue waar het over gaat. Mensen komen mij dat vragen en dan vraag ik of ze hun pensioen behalve naar Griekenland ook nog naar Oekraïne willen overmaken. Als ze dan nee zeggen, dan zeg ik dat ze tegen moeten stemmen.
Begint net te regenen maar ik ga het snel doen, heb net uitgezocht wie die Jan Roos is. Op het stembiljet stond helemaal niet dat het referendum eigenlijk over hem ging!quote:Op woensdag 6 april 2016 20:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Je kunt je stem nu nog terughalen, maar schiet op!
Nee maar wel naar jouquote:Op woensdag 6 april 2016 20:55 schreef DustPuppy het volgende:
Een onbetrouwbaar medium dat een ander beoordeeld op betrouwbaarheid. Jaja.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:59 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Heel erg betrouwbaar volgens de NOS net. Maar goed, de NOS
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |