Volgens mij is dat gewoon een hele knullige manier om te zeggen dat kleine gemeentes (waar de opkomst hoger is) sneller klaar zijn met tellen dan de grote steden.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
Wat betekent dit?twitter:mauricedehond twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:48:06#Referendum Wordt heel spannende avond als echte uitslagen binnenkomen. Vroeg in de avond zal duidelijk boven 30% beginnen en dan wegzakken reageer retweet
De kleine stemlokalen, zoals de eilanden, waar de meeste mensen wel zijn gaan stemmen, komen als eerste binnen. Daardoor lijkt het percentage eerst hoog. Dan komen de steden, waar de percentages lager liggen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
Wat betekent dit?twitter:mauricedehond twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:48:06#Referendum Wordt heel spannende avond als echte uitslagen binnenkomen. Vroeg in de avond zal duidelijk boven 30% beginnen en dan wegzakken reageer retweet
Ik vond Jort Kelder goede (en inhoudelijke) argumenten geven tegen... Mijn vrouw is vóór referenda, maar tegen het onderwerp. Dus vandaar haar blanco stemquote:
Dat de kleine gemeentes altijd hogere opkomstpercentages hebben, maar wel snel geteld zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
Inderdaad. Het verschil kan zomaar een paar honderd stemmen zijn!quote:Op woensdag 6 april 2016 20:44 schreef Infection het volgende:
Voor iedereen die twijfelt om te gaan stemmen omdat de opkomst niet gehaald wordt, ga nog even snel, dan halen we het misschien wel.
Dat betekent dat de nee-stemmers eerst gaan juichen en dat als alles binnen is ze gaan huilen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
Idd royal sadness. Stemplicht weer invoeren aub.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:53 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Dieptriest dat er met veel moeite 30% moet worden gehaald. Altijd gezeik op politieke activiteiten en dit is niet goed dat is niet goed. Is er een fucking referendum over een beslissing waarvoor je je stem kan uitbrengen en ga je niet stemmen. Houd voortaan dan ook lekker je bek dicht. Kutland is dit.
Dat zou wel logisch zijn, dat had eigenlijk met het Vedrag van Lissabon moeten gebeuren maar toen konden de burgers het nog niet aanvragen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat laatste verwacht ik inderdaad dat er gebeurt. Is ook wel logisch, want je gaat niet 10 jaar onderhandelen in de vuilnisbak gooien.
Ik zou het wel komisch vinden als er dan weer een nieuw referendum over komt.
Die handel is aangepast in de verwachting dat het AV goedgekeurd zou worden. Denk bijv. aan de toegestane extra export van kippenvlees uit O. Het zou wel zo netjes zijn om dat weer in de omgekeerde richting aan te passen indien het AV niet door zou gaan. Nogmaals, ik verwacht dat er wat addenda komen en daar kan ik mee leven, in ieder geval hebben wij dan met 428000 Nederlanders toch enige invloed gehad op de democratie en de gevolgen voor het AV zijn niet het belangrijkste aspect van dit referendum hoe gek dat ook klinkt.quote:Het handelsgedeelte gaat sowieso door, want dat valt binnen de bevoegdheden van de EU.
Precies om deze reden blijven mensen thuisquote:Op woensdag 6 april 2016 20:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Inderdaad. Het verschil kan zomaar een paar honderd stemmen zijn!
Het gemiddelde stembureau is binnen 5 minuten afstand. Dus spring snel nog op je fiets en ga stemmen! Paspoort en stembiljet niet vergeten!!
Het kan nog nét! Misschien ben jij de laatste stemmer wel die het percentage van 29,99 naar 30,001 brengt!
En jij bent een autoriteit op dit gebied?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:54 schreef Collide het volgende:
Verwachte opkomstpercentages schat ik op ongeveer:
- Grote steden: 25-30%
- Gemeentes: 35-40%
Met 1 stem?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:53 schreef LXIV het volgende:
Misschien ben jij de laatste stemmer wel die het percentage van 29,99 naar 30,001 brengt!
Een Gutmensch mag toch ook stemmen? Beter dit dan die mensen die heel hautain niet gaan stemmen.quote:
In mijn gemeente (20k inwoners) lag het rond 20:00 uur op 30%. Dus klopt wel ongeveer.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:54 schreef Collide het volgende:
Verwachte opkomstpercentages schat ik op ongeveer:
- Grote steden: 25-30%
- Gemeentes: 35-40%
is goed mang, ga je nog iemand meenemen?quote:
Tenzij dat blijkt dat het meerendeel die 'voor' is niet gestemd heeft, dan is het een opkomst die jaren 'democratie' overtroffen heeft.... maar die wel negeren in het kader van de grote Dquote:Op woensdag 6 april 2016 20:53 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Dieptriest dat er met veel moeite 30% moet worden gehaald. Altijd gezeik op politieke activiteiten en dit is niet goed dat is niet goed. Is er een fucking referendum over een beslissing waarvoor je je stem kan uitbrengen en ga je niet stemmen. Houd voortaan dan ook lekker je bek dicht. Kutland is dit.
Alsof De Hond ooit in zijn carrière iets goed heeft voorspeldquote:Op woensdag 6 april 2016 20:54 schreef danos het volgende:
[..]
En jij bent een autoriteit op dit gebied?
Dramatische pleitbezorger inderdaad. Wat een clown.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:51 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik vond Jan Roos verschrikkelijk en super irritant op Radio 1, als hij op zondagnacht stond te brallen en te schreeuwen.
Maar ik wel 'Tegen' gestemd
Bedoel je strategisch thuisblijven?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Precies om deze reden blijven mensen thuis
Ik ben inderdaad voor het invoeren van stemplichtquote:Op woensdag 6 april 2016 20:54 schreef danos het volgende:
[..]
Idd royal sadness. Stemplicht weer invoeren aub.
Welke stad?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:55 schreef MevrouwPuff het volgende:
In onze wijk ruim meer dan 30% opkomst!
Dit is een schatting op basis van gegevens van gemeentes op twitter/websites.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:54 schreef danos het volgende:
[..]
En jij bent een autoriteit op dit gebied?
Is ook in Amerika altijd, waar de stemmen uit het platteland als eerste komen waardoor Republikeinen overmoedigd worden, waarna later de steden komen die zwaar democratisch zijn, en toch verliezen en wijzen dan naar conspiracyquote:Op woensdag 6 april 2016 20:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat betekent dat de nee-stemmers eerst gaan juichen en dat als alles binnen is ze gaan huilen.
Als hij gelijk krijgt. Andersom kan natuurlijk ook, want we hebben het wel over Maurice de Hond.
Drijf ze maar in de armen van Poetin.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:55 schreef DustPuppy het volgende:
Toe maar mensen, geef al die jonge Oekrainers die dikke middelvinger maar.
De Hond heeft er wel een 'neusje' voorquote:Op woensdag 6 april 2016 20:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Alsof De Hond ooit in zijn carrière iets goed heeft voorspeld
Als je het niet erg vindt dan lag ik je straks wel in je gezicht uit indien we boven de 30% zitten.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Precies om deze reden blijven mensen thuis
Nee hoor, die zijn veel beter af zonder dat verdrag. Oost-Europa heeft een prachtige cultuur en leuke mensen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:55 schreef DustPuppy het volgende:
Ik wil D66 c.s. de middelvinger geven.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:55 schreef DustPuppy het volgende:
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:55 schreef DustPuppy het volgende:
Verleen de paupers geen stem, stem niet om de pleebeeers te steunen. Zelfs in de Middeleeuwen maakte men het niet zo bont.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een Gutmensch mag toch ook stemmen? Beter dit dan die mensen die heel hautain niet gaan stemmen.
Ik heb juist besloten zeker niet te gaan, terwijl ik eerst nog twijfelde.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Bedoel je strategisch thuisblijven?
Voor vandaag gaven de meeste peilingen aan dat de opkomst ruim over de 30% zou gaan. In het begin werd veel gesproken over strategisch niet stemmen door voorstanders, maar ik heb de indruk dat de laatste weken ook de voorstanders hebben besloten om wel te gaan.
Op het platteland kun je ook meer voor-stemmers verwachten overigens.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:56 schreef L3gend het volgende:
[..]
Is ook in Amerika altijd, waar de stemmen uit het platteland als eerste komen waardoor Republikeinen overmoedigd worden, waarna later de steden komen die zwaar democratisch zijn, en toch verliezen en wijzen dan naar conspiracy
Als ik voor wil stemmen, heb ik dan meer tijd?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:56 schreef juliusceasar het volgende:
Nog 5 minuten om TEGEN te stemmen!!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |