Eh nee, de boterham verandert in stront, en moet gereproduceerd worden. De film en muziek blijven eeuwig bestaan. De muzikant kan z'n hele leven nog touren met zijn liedje. De film kan eeuwig gedraaid worden in den bios, televisie of internet.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:03 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je kan ook best een paar minuten een boterham lenen van je buurman. Alleen als je hem opgevreten hebt, heeft je buurman er niks meer aan en heb je hem van iets beroofd. Dat is met een telefoon toch anders. Films nog meer dan muziek zijn echter het equivalent van een boterham. Ze verliezen hun waarde voor een potentiële klant als hij de boterham al op heeft gegeten.
Duidelijk propaganda van de fascistische lügenpresse.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:34 schreef vigen98 het volgende:
wie is er aan het winnen? nieuwsuur zegt er een meerderheid voor is
Voor het referendum ja. Niet voor het verdrag. Of zitten we verschillende artikelen te lezen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:34 schreef vigen98 het volgende:
twitter:Nieuwsuur twitterde op dinsdag 05-04-2016 om 14:40:00Een ruime meerderheid van de bevolking is voor het #referendum, maar er is ook veel kritiek https://t.co/NIDA9HGDhQ https://t.co/dQeMSGi3YU reageer retweet
Oeps verkeerd begrepenquote:Op dinsdag 5 april 2016 15:38 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Voor het referendum ja. Niet voor het verdrag. Of zitten we verschillende artikelen te lezen?twitter:Nieuwsuur twitterde op dinsdag 05-04-2016 om 14:40:00Een ruime meerderheid van de bevolking is voor het #referendum, maar er is ook veel kritiek https://t.co/NIDA9HGDhQ https://t.co/dQeMSGi3YU reageer retweet
Er is niets te winnen bij een raadgevend referendum.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:34 schreef vigen98 het volgende:
Iedereen moet een essay van 500 woorden schrijven met uitleg waarom ze voor of tegen zijn. En Rutte moet dat allemaal lezen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:46 schreef Kijkertje het volgende:
Van der Woude noemt het referendum een 'recept voor teleurstelling'. Een raadgevend referendum is volgens hem te beperkt om de regering te adviseren, omdat burgers niet uit kunnen leggen waarom zij voor of tegen stemmen.
Wat is de toekomst van het referendum?
Dan mogen ze dat met de reguliere verkiezingen ook doen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Iedereen moet een essay van 500 woorden schrijven met uitleg waarom ze voor of tegen zijn. En Rutte moet dat allemaal lezen.
quote:Een ruime meerderheid van de Nederlanders staat open voor meer referenda. 41 procent van de Nederlanders is voorstander, 34 procent zegt dat het van het onderwerp afhangt of een referendum een goed of een slecht idee is.
Dat blijkt uit een representatieve peiling van NU.nl onder 3.839 mensen. 18 procent van de respondenten zegt een tegenstander te zijn van referenda in het algemeen.
Van alle mensen die meededen aan de peiling zegt 36 procent zeker te zullen gaan stemmen over het associatieverdrag met Oekraïne. 17 procent stelt waarschijnlijk te gaan stemmen. 25 procent van de respondenten stelt het niet te weten.
Een meerderheid van de mensen die zeker of waarschijnlijk gaan stemmen, stemt woensdag naar eigen zeggen tegen het associatieverdrag (55 procent). 33 procent van die groep zegt vóór het verdrag te gaan stemmen.
Opmaat EU
Veel tegenstemmers (67 procent) zien het associatieverdrag als een opmaat naar EU-lidmaatschap voor Oekraïne. Ook zegt een grote meerderheid van de tegenstemmers (68 procent) niet bereid te zijn geld te sturen naar een corrupt land als Oekraïne. Dertig procent van de tegenstemmers is naar eigen zeggen tegen de EU.
De stembussen in Nederlandse gemeenten zijn woensdag geopend tussen 7.30 uur en 21.00 uur. Het referendum is raadgevend; Het kabinet wil nog niet zeggen of het zich aan de uitslag zal committeren. VVD, PvdA, D66, CDA, ChristenUnie, GroenLinks en SGP stemden al voor het verdrag. SP, PVV en PvdD zijn tegen. Een meerderheid van de partijen vindt dat de uitslag, mits de opkomstdrempel wordt gehaald, gerespecteerd moet worden.
Leve de democratie!quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:21 schreef Infection het volgende:
Ruime meerderheid Nederlanders staat open voor meer referenda
[..]
Blijkt het toch geen fabeltje te zijn zoals een aantal FOK!kers dachten.quote:DEN HAAG - De lokale partij Groep de Mos wil van het stadsbestuur weten waarom de politie op het Plein in Den Haag dinsdagmiddag een einde heeft gemaakt aan een manifestatie van GeenPeil. De campagnebus rond het referendum over het associatieverdrag met Oekraïne is dinsdagmiddag op last van de politie verwijderd, 'omdat er sprake was van een onaangekondigde manifestatie', zegt een politiewoordvoerder.
GeenPeil-campagneleider Jan Roos is door een agent beboet, die 'van hogerhand te horen had gekregen dat hij mij persoonlijk een boete moest geven'. Volgens Roos is het 'een persoonlijke afrekening van de Haagse burgemeester Jozias van Aartsen'. Groep de Mos eist opheldering van het stadsbestuur. 'Als dit waar is, dan moet burgemeester Jozias van Aartsen zo snel mogelijk op het matje worden geroepen', zegt fractievoorzitter Richard de Mos.
Groep de Mos wil met de vragen meer duidelijkheid krijgen over wat er zich 'achter de schermen' heeft afgespeeld. Zo werd Roos door agenten ondervraagd, terwijl de pers op afstand moest blijven, twitterde EenVandaag-verslaggever Marc Belinfante.
'Aantasting landelijke en lokale democratie'
Met de bus wilde GeenPeil mensen overtuigen om woensdag 'nee' te stemmen bij het referendum. De bus stond voor het gebouw van de Tweede Kamer op het Plein in Den Haag geparkeerd. Volgens de politie was daarvoor geen vergunning. De Mos noemt het wegsturen van de GeenPeil-bus 'een aantasting van de landelijke en lokale democratie'.
Waar maak je dit uit op?quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:27 schreef Kijkertje het volgende:
He ja, laten we een een referendum houden over meer referenda
Yo dawg!quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:27 schreef Kijkertje het volgende:
He ja, laten we een een referendum houden over meer referenda
Kun je degene citeren die dacht dat Jan Roos niet echt een boete heeft gehad?quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:27 schreef Infection het volgende:
Wegsturen bus GeenPeil uit Den Haag leidt tot raadsvragen
[..]
Blijkt het toch geen fabeltje te zijn zoals een aantal FOK!kers dachten.
Kijk maar in het vorige deel. Dan zul je woorden als 'propaganda' en 'beroepsleugenaar' tegen komen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Kun je degene citeren die dacht dat Jan Roos niet echt een boete heeft gehad?
Dat slaat voornamelijk op de reden van de boete, niet op de boete zelf.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:38 schreef Infection het volgende:
[..]
Kijk maar in het vorige deel. Dan zul je woorden als 'propaganda' en 'beroepsleugenaar' tegen komen.
Waar maak jij uit op dat ik dat er uit opmaakquote:
Waarom ben je voor het verdrag?quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:49 schreef Gia het volgende:
Ik ben voor het verdrag, maar als ik ga stemmen help ik de tegenstemmers. Dus ga ik niet om de opkomst te boycotten.
Ik hoop zo hard dat er straks een dikke vette nee uit komt en de opkomst 35% blijkt te zijn en al de "tactische thuisblijvers" balen dat ze geen ja hebben gestemd. Volgens de huidige peilingen gaat de opkomst sowieso boven 30% zijn dus hoe dom kun je dan zijn door thuis te blijvenquote:Op dinsdag 5 april 2016 16:49 schreef Gia het volgende:
Ik ben voor het verdrag, maar als ik ga stemmen help ik de tegenstemmers. Dus ga ik niet om de opkomst te boycotten.
Zit het zo diep jongen? Slaap je nog wel goed verder?quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:58 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik hoop zo hard dat er straks een dikke vette nee uit komt en de opkomst 35% blijkt te zijn en al de "tactische thuisblijvers" balen dat ze geen ja hebben gestemd.
Zit totaal niet diep en slaap prima. Maar nogmaals volgens de huidige peilingen gaat de opkomst boven de 30% zijn. Dus niet stemmen is gewoon dom. Verder laat ik me niet uit over wat ik stem, maar ik vind het gewoon niet slim om thuis te blijven.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Zit het zo diep jongen? Slaap je nog wel goed verder?
Dit inderdaad. Al die voor-stemmers die alsnog een nee-stem zullen zien gebeuren.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:58 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik hoop zo hard dat er straks een dikke vette nee uit komt en de opkomst 35% blijkt te zijn en al de "tactische thuisblijvers" balen dat ze geen ja hebben gestemd. Volgens de huidige peilingen gaat de opkomst sowieso boven 30% zijn dus hoe dom kun je dan zijn door thuis te blijven
Je laat je niet uit over wat je gaat stemmen maar hoopt wel op een dikke vette neequote:Op dinsdag 5 april 2016 17:01 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Zit totaal niet diep en slaap prima. Maar nogmaals volgens de huidige peilingen gaat de opkomst boven de 30% zijn. Dus niet stemmen is gewoon dom. Verder laat ik me niet uit over wat ik stem, maar ik vind het gewoon niet slim om thuis te blijven.
Omdat ik van mening ben dat je altijd moet stemmen en niet tactisch thuis moet blijven. Dus hoop dat men hier van leert mocht er een nee uit komen. Had je maar naar de stembus moeten gaan.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:03 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je laat je niet uit over wat je gaat stemmen maar hoopt wel op een dikke vette nee
Ehm nee, de wereld draait gewoon door bij welke uitslag dan ook. En het is een misvatting dat iedereen die thuisblijft dat doet om tactische redenen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:04 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Omdat ik van mening ben dat je altijd moet stemmen en niet tactisch thuis moet blijven. Dus hoop dat men hier van leert mocht er een nee uit komen. Had je maar naar de stembus moeten gaan.
Ik heb het ook niet over iedereen die thuisblijft. Feit is dat het de meerderheid van de bevolking niks kan schelen of zich niet verdiept heeft in het onderwerp. Prima, dan stem je niet. Maar die tactische thuisblijvers die hopen op een opkomst onder de 30% moeten daarna ook niet zeuren dat er een nee uit gekomen is omdat ze uit strategische overwegingen niet gingen stemmen. De peilingen laten zien dat 30% waarschijnlijk gehaald wordt. Dan ben je dus dom om thuis te blijven.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ehm nee, de wereld draait gewoon door bij welke uitslag dan ook. En het is een misvatting dat iedereen die thuisblijft dat doet om tactische redenen.
quote:Het referendum trekt voldoende mensen naar de stembus om geldig te zijn, blijkt uit de peilingen. De kritische grens is gesteld op 30 procent, en die wordt ruimschoots gehaald met een verwachte opkomst van 35 procent (Telegraaf) of zelfs 43 procent (Volkskrant).
Wat ik me dan wel afvraag is of die mensen ook is gevraagd of ze bij slecht weer ook de hut uit komenquote:Op dinsdag 5 april 2016 17:10 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over iedereen die thuisblijft. Feit is dat het de meerderheid van de bevolking niks kan schelen of zich niet verdiept heeft in het onderwerp. Prima, dan stem je niet. Maar die tactische thuisblijvers die hopen op een opkomst onder de 30% moeten daarna ook niet zeuren dat er een nee uit gekomen is omdat ze uit strategische overwegingen niet gingen stemmen. De peilingen laten zien dat 30% waarschijnlijk gehaald wordt. Dan ben je dus dom om thuis te blijven.
Dat vindt jij dom. Ik persoonlijk vindt het hele referendum een farce, ongeacht de uitslag en ga daarom niet stemmen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:10 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over iedereen die thuisblijft. Feit is dat het de meerderheid van de bevolking niks kan schelen of zich niet verdiept heeft in het onderwerp. Prima, dan stem je niet. Maar die tactische thuisblijvers die hopen op een opkomst onder de 30% moeten daarna ook niet zeuren dat er een nee uit gekomen is omdat ze uit strategische overwegingen niet gingen stemmen. De peilingen laten zien dat 30% waarschijnlijk gehaald wordt. Dan ben je dus dom om thuis te blijven.
[..]
Waarom voel je je dan aangesproken? Overigens is het vind zonder dt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:16 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat vindt jij dom. Ik persoonlijk vindt het hele referendum een farce, ongeacht de uitslag en ga daarom niet stemmen.
Doet dat ertoe? Het gaat erom dat mensen de kans krijgen om überhaupt hun stem te laten horen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:15 schreef Copycat het volgende:
Verwachten nee-stemmers echt dat als er +30% komt stemmen en nee daarbij de overhand heeft, daar dan ook iets mee gebeurt, via dit raadgevend referendum?
Stel dat al die thuisblijvers wel gaan stemmen. Dan is alsnog de meerderheid voor 'nee'.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:10 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
[..]
Er wordt wel meer gesjoemeld met het aantal stembureau's en de openingstijden daarvan. In mijn woonplaats zijn gelukkig alle stembureau's open, van 7:30 tot 21:00 uur.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:20 schreef tralalala het volgende:
Dichtstbijzijnde stembureau is alleen 's ochtends open, wat is dat nou weer voor een onzin.
Knap dat je de uitslag vooraf al weet.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Stel dat al die thuisblijvers wel gaan stemmen. Dan is alsnog de meerderheid voor 'nee'.
Alleen vergroot je dan de kans dat er inderdaad meer dan 30 % gehaald wordt.
Nee, maar dan doet het er dus ook niet toe dat ik en meerdere mensen met mij deze schijnstemmen tijdens een GS-pr-referendum lekker aan zich voorbij laten gaan.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:19 schreef Infection het volgende:
Doet dat ertoe? Het gaat erom dat mensen de kans krijgen om überhaupt hun stem te laten horen.
En als ze het naast zich neerleggen, zal het alleen maar invloed hebben op het stemgedrag volgend jaar.
Hihi, en beide keren, inderdaad.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:17 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Waarom voel je je dan aangesproken? Overigens is het vind zonder dt.
Ik voel me niet aangesproken, ik verbaas me alleen over jouw dringende behoefte om een dikke vette nee als resultaat te zien en meent dat mensen die niet stemmen dom zijn.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:17 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Waarom voel je je dan aangesproken? Overigens is het vind zonder dt.
Dus jij vind het wel best als er een overeenkomst komt met een land waar er kinderarbeid bestaat (en niet zo'n beetje ook) en enorme dierenmishandeling, waar een burgeroorlog heerst die zo kan overslaan naar de Eu en waar de politiek bestaat uit corrupte aso's, nazi's en schilderij rovers.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, maar dan doet het er dus ook niet toe dat ik en meerdere mensen met mij deze schijnstemmen tijdens een GS-pr-referendum lekker aan zich voorbij laten gaan.
En ik denk dat die invloed erg minimaal is, zeker als er weinig animo voor het hele referendum is. Ik heb juist het idee dat velen dit zelf ook toegegeven GS-spelletje prima doorzien.
*insert argument ja-kamp dat het verdrag dát juist wil gaan bestrijden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:25 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dus jij vind het wel best als er een overeenkomst komt met een land waar er kinderarbeid bestaat (en niet zo'n beetje ook) en enorme dierenmishandeling, waar een burgeroorlog heerst die zo kan overslaan naar de Eu en waar de politiek bestaat uit corrupte aso's, nazi's en schilderij rovers.
Juist ja....![]()
Het ging over een opkomst van meer dan 30%, dan is er dus wel degelijk animo. Als daar minstens een miljoen mensen van tegen stemmen, en er wordt vervolgens niets mee gedaan, dan heb je de kans dat je minstens een aantal honderdduizenden mensen tegen je hebt bij de volgende verkiezingen. Wat overigens een ruwe schatting is.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, maar dan doet het er dus ook niet toe dat ik en meerdere mensen met mij deze schijnstemmen tijdens een GS-pr-referendum lekker aan zich voorbij laten gaan.
En ik denk dat die invloed erg minimaal is, zeker als er weinig animo voor het hele referendum is. Ik heb juist het idee dat velen dit zelf ook toegegeven GS-spelletje prima doorzien.
Omdat het ja-kamp weinig goede argumenten heeft en dus maar alle negativiteit op GS afschuift.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:26 schreef Harmankardon het volgende:
Waarom GS er continu bij wordt gehaald
Die opkomst moet eerst nog een feit worden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:26 schreef Infection het volgende:
Het ging over een opkomst van meer dan 30%, dan is er dus wel degelijk animo.
Klopt. Maar het was een 'wat als' scenario, waar je overigens zelf mee aan kwam zetten.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die opkomst moet eerst nog een feit worden.
Dat kan helemaal niet bestreden worden via dit verdrag maar zal de zaak juist verhevigen aangezien de eerste mensen die van dit verdrag zullen profiteren de industrielen zijn.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:26 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
*insert argument ja-kamp dat het verdrag dát juist wil gaan bestrijden.
Er komt elk uur een update over de opkomstcijfers. Tactisch thuisblijven kan zo omslaan naar toch stemmen dus. Had je zelf ook wel kunnen bedenken lijkt me.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:58 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik hoop zo hard dat er straks een dikke vette nee uit komt en de opkomst 35% blijkt te zijn en al de "tactische thuisblijvers" balen dat ze geen ja hebben gestemd. Volgens de huidige peilingen gaat de opkomst sowieso boven 30% zijn dus hoe dom kun je dan zijn door thuis te blijven
Vanuit waar? NOS en Ipsos doen de tussenstanden niet. Vanuit gemeenten zelf dan?quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:29 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Er komt elk uur een update over de opkomstcijfers. Tactisch thuisblijven kan zo omslaan naar toch stemmen dus. Had je zelf ook wel kunnen bedenken lijkt me.
Stoer.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:49 schreef Gia het volgende:
Gemeentes gaan idd elk uur een update geven.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:30 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Vanuit waar? NOS en Ipsos doen de tussenstanden niet. Vanuit gemeenten zelf dan?
Is dat niet alleen in Rotterdam?quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Gemeentes gaan idd elk uur een update geven.
Vraag me idd af welke allemaal. Hier in ieder geval niet, of ze hadden dat beter moeten communicerenquote:Op dinsdag 5 april 2016 17:33 schreef Infection het volgende:
[..]
Is dat niet alleen in Rotterdam?
http://nos.nl/artikel/209(...)-opkomstcijfers.html
Hier ook niet hoor. Valt niets over terug te vinden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:35 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Vraag me idd af welke allemaal. Hier in ieder geval niet, of ze hadden dat beter moeten communiceren.
Voor-stemmers zijn dan ook achterlijk. De echte intelligentsia zitten in het nee-kamp.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:31 schreef Infection het volgende:
[..]
Argumenten van ja-stemmers, vallen niet serieus te nemen.
Toevallig de gemeente waar ik moet stemmen. Zal op de dag zelf best het 1 en ander aan informatie doorkomen om eventueel het oorspronkelijke plan op aan te passen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:33 schreef Infection het volgende:
[..]
Is dat niet alleen in Rotterdam?
http://nos.nl/artikel/209(...)-opkomstcijfers.html
Dat is inderdaad erg vermoeiend aan het worden. Er zijn inmiddels genoeg partijen (SP, PvdD) en groepen die al een duidelijk standpunt hebben neergezet, en kunnen onderbouwen waarom ze tegen zijn. De voornaamste argumenten van de voorstemmers is, dat je anders heult met Poetin (Jonge Socialisten posters), of omdat je tegen Geen Stijl moet zijn.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:26 schreef Harmankardon het volgende:
Waarom GS er continu bij wordt gehaald
Waarvan de meesten ook nog eens autodidact zijn, zo knapquote:Op dinsdag 5 april 2016 17:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor-stemmers zijn dan ook achterlijk. De echte intelligentsia zitten in het nee-kamp.
Op verzet? Dus je wilt zeggen dat een voor-stem is hoe het hoort?quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
Dat is waar ook. Het verdrag stuit op verzet van de SP (onrendabelen), PvdD (dierenrukkers) en PVV (tuig).
Als SP al onrendabel is wat is Oekraïne dan?quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
Dat is waar ook. Het verdrag stuit op verzet van de SP (onrendabelen), PvdD (dierenrukkers) en PVV (tuig).
Uhm, nee. Als iets 'op verzet stuit' dan is dat gewoon een synoniem voor zeggen dat er ook mensen/partijen/instanties tegen zijn.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:48 schreef Infection het volgende:
[..]
Op verzet? Dus je wilt zeggen dat een voor-stem is hoe het hoort?
Oekraïne is een arm stinkland. Wat is je punt?quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:48 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Als SP al onrendabel is wat is Oekraïne dan?
Lekker meetrollen met jou.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oekraïne is een arm stinkland. Wat is je punt?
En dus stem je maar voor?quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oekraïne is een arm stinkland. Wat is je punt?
Ik ga helemaal niet stemmen. Mijn stempas ligt ergens onderin m'n papierbak.quote:
Handel gaat sowieso door, exclusieve EU bevoegdheid...quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:37 schreef Stranger het volgende:
Even een vraagje.. Ik heb net het kieskompas ingevuld en daar kwam uit dat ik zo rond de 1-2% voor was.. Lekker duidelijk dus. Nu mijn vraag: Er kwamen een heleboel vragen en stellingen voorbij over de handel en economie, maar ik dacht dat dat gedeelte van het verdrag al in was gegaan en dat dat sowieso door ging.. Heb ik dat verkeerd begrepen? Weet niet meer waar ik dat had gelezen.
En de corruptie, het dierenleed, de neo nazi's, de burgeroorlog en de kinderarbeid schijnbaar ook niet.... volgens mij zou jij zelfs nog met Noord Korea een overeenkomst sluiten.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ga helemaal niet stemmen. Mijn stempas ligt ergens onderin m'n papierbak.
Overigens zou het feit dat Oekraine arm is voor mij geen reden zijn om tegen te stemmen.
Sterker, ik zou zelfs vrede hebben met een Associatieverdrag met Rusland.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:02 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En de corruptie, het dierenleed, de neo nazi's, de burgeroorlog en de kinderarbeid schijnbaar ook niet.... volgens mij zou jij zelfs nog met Noord Korea een overeenkomst sluiten.
Ja dat gebeurt dus niet, wijsneus. 'Miljard pompen'.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:55 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Gewoon een paar miljard in Oekraïne pompen omdat we bang zijn voor Poetin. Schop al die Oost-Europese lander er toch gewoon uit samen met de zuidelijke landen en Ijsland.
Met dank aan Rusland, die nog veel meer reden zal zien om Oekraïne naar de klote te helpen als ze zaken gaan doen met de EU.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:07 schreef Ryan3 het volgende:
Hongersnood dreigt voor anderhalf miljoen Oekraïners in Oost-Oekraïne, lees ik net..
Hadden/hebben we hè, pruttelt een beetje op een laag pitje sinds de Krim maar, soit we hebben het wel. Is een Partnership Agreement, gaat veel verder dan zo'n associatieverdrag. Sinds 2008 zijn we aan het onderhandelen over een soort EEA achtig akkoord met Rusland, maar dat loopt niet zo lekker momenteelquote:Op dinsdag 5 april 2016 18:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sterker, ik zou zelfs vrede hebben met een Associatieverdrag met Rusland.
Oekraïne heeft recht op een aantal subsidies (hebben ze ook al zonder het AV, maar dat terzijde), als je dat over een periode van een aantal jaren bekijkt kan dat rustig oplopen tot een paar miljard.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:04 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ja dat gebeurt dus niet, wijsneus. 'Miljard pompen'.
Niet alles geloven wat Jantje Roos of Baudet zeggen.
quote:Verschillende partijen in de Tweede Kamer zijn bezorgd dat kiezers niet goed weten hoe ze moeten stemmen en daardoor fouten maken. De SP beschuldigt het kabinet ervan dat het stembiljet bewust ingewikkeld is gemaakt, om ervoor te zorgen dat mensen morgen massaal fout gaan stemmen.
Volgens SP-Kamerlid Van Raak kan het niet anders dat het een bewuste actie is van het kabinet, want "zoveel domheid op een ministerie is onmogelijk".
Aan de hand van een zelfgemaakt stembiljet met 'tegen' erop probeert hij andere Kamerleden te overtuigen van het probleem. "In het hoekje van het stembiljet is een rondje, en dat rondje moet je rood maken. Als je in het midden iets zet is het ongeldig", zegt Van Raak.
50Plus-Kamerlid Krol meldt dat ook hij erg veel klachten heeft gekregen over het stembiljet.
Van Raak wil dat er vanavond nog een debat over het stemformulier komt, maar dat verzoek kan niet op steun van een meerderheid in de Tweede Kamer rekenen. "Als we er vanavond over gaan debatteren, liggen er morgen geen nieuwe stembiljetten", merkt ChristenUnie-Kamerlid Schouten op. Zij pleit vooral voor goede voorlichting op de stembureaus.
Kleuren
Regeringspartijen PvdA en VVD stellen voor om na het referendum een goede evaluatie te houden. "Ook over de motivatie van de indieners van het referendum, waar nu veel over te doen is", zegt VVD-Kamerlid Ten Broeke.
D66-leider Pechtold grapt dat zijn partij zich afvraagt waarom er alleen met rood gestemd kan worden, en niet met groen. De VVD pleit daarop voor stemmen met een blauw potlood.
De PVV, Partij voor de Dieren en 50Plus willen wel dat er vanavond nog over de kwestie gedebatteerd wordt. "Stuitend hoe luchtig hierover gedaan wordt", concludeert PvdD-leider Thieme.
Ik bedoel maar.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:11 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Hadden/hebben we hè, pruttelt een beetje op een laag pitje sinds de Krim maar, soit we hebben het wel. Is een Partnership Agreement, gaat veel verder dan zo'n associatieverdrag. Sinds 2008 zijn we aan het onderhandelen over een soort EEA achtig akkoord met Rusland, maar dat loopt niet zo lekker momenteel
Zijn Stalinistische toestanden dit...quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:09 schreef Infection het volgende:
[..]
Met dank aan Rusland, die nog veel meer reden zal zien om Oekraïne naar de klote te helpen als ze zaken gaan doen met de EU.
Daar heeft het gedrag van Poetin inderdaad wel wat van weg. Waarom wil jij dat zo nodig steunen met je tegenstem? Je weet toch wat voor ervaring met in Oekraïne heeft met Russische overheersing?quote:
Russen zullen ze wel helpen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:07 schreef Ryan3 het volgende:
Hongersnood dreigt voor anderhalf miljoen Oekraïners in Oost-Oekraïne, lees ik net..
Ik wil niet lullig doen maar ik denk zomaar dat het in de Oekraine onder de USSR beter was dan nu.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daar heeft het gedrag van Poetin inderdaad wel wat van weg. Waarom wil jij dat zo nodig steunen met je tegenstem? Je weet toch wat voor ervaring met in Oekraïne heeft met Russische overheersing?
Nooit van de Holomodor gehoord?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:23 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen maar ik denk zomaar dat het in de Oekraine onder de USSR beter was dan nu.
Ik heb het over de koude oorlog periode. Als je verder blijft gaan in de tijd dan blijft er ook geen spaan heel van de EU.quote:
Topargumentatie wel.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:28 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik heb het over de koude oorlog periode. Als je verder blijft gaan in de tijd dan blijft er ook geen spaan heel van de EU.
Ja, die Oekraïeners worden nu al genaaid door jouw vrienden van het IMF, wil ik ze dat wel toewensen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daar heeft het gedrag van Poetin inderdaad wel wat van weg. Waarom wil jij dat zo nodig steunen met je tegenstem? Je weet toch wat voor ervaring met in Oekraïne heeft met Russische overheersing?
Ja maar wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat alles zoo verfoeilijk was onder de Sovjets? Dat is gewoonweg een leugen. ik ken zat mensen die in het Oostblok hebben gewoond en het nu stukken slechter hebben dan onder de Sovjets.quote:
De Oekraine word verkocht aan de Industriele monsters van de US.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, die Oekraïeners worden nu al genaaid door jouw vrienden van het IMF, wil ik ze dat wel toewensen?
Ik zag vandaag een fotootje voorbij komen met een tekst waarbij de schaliegas deal, die al gemaakt is kennelijk, beklonken wordt en waar jouw maatje Rutte ook bij zit. Ik kan alleen niet bevestigen of dit waar is, maar toch zou er niet gek van staan te kijken.
Monsanto koopt al vruchtbare stukken areaal op.
Cargill koopt terminals in havens op.
En je weet waar het op uitdraait hè over een tijdje: dan mogen de Oekraïners in het westen werken, om de race naar de bodem hier een handje te helpen.
En denk je werkelijk dat de EU ertoe kan bijdragen dat Oekraïne minder corrupt wordt? Is Roemenië als EU-lid minder corrupt geworden, denk je? Zoek maar eens op op de ranglijst. Porosjenko én niet corrupt én geen oligarch, zoals ik geloof Pechtold beweerde? Nee, pluis de Panama papers dan maar na.
Ik ookquote:Op dinsdag 5 april 2016 18:18 schreef H0D3NPYL het volgende:
Morgen voor het eerst in m'n leven stemmen
Dat is wel een van de minst geloofwaardige argumenten die ik de laatste tijd ben tegen gekomen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:14 schreef Scarface88 het volgende:
"zoveel domheid op een ministerie is onmogelijk".
Maar jij vindt corruptie dus een reden om nee te zeggen het Associatieverdrag, terwijl je Rusland, dat nog vele malen corrupter is, wel helemaal te gek gaaf vindt?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:30 schreef DUTCHKO het volgende:
Overigens schijnt de boycot naar Rusland ook een wassen neus te zijn.![]()
http://www.nu.nl/nuzakeli(...)verder-gegroeid.html
AMSTERDAM - De handel in goederen tussen de Europese Unie en Rusland groeide vorig jaar na een dip in 2009. Waar in 2009 nog voor 66 miljard euro werd verhandeld, steeg dat in 2010 naar 86 miljard en vorig jaar naar 108 miljard.
Er is dan ook geen 'boycot naar Rusland'. Er zijn sancties tegen bepaalde personen die direct of indirect bij de annexatie van de Krim betrokken zijn. In reactie daarop heeft Rusland wel een boycot tegen bepaalde EU goederen ingesteld, wat blijkbaar inderdaad een wassen neus is.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:30 schreef DUTCHKO het volgende:
Overigens schijnt de boycot naar Rusland ook een wassen neus te zijn.![]()
Goede redenering.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:41 schreef juliusceasar het volgende:
Laat je niet brainwashen door onze corrupte overheid en onze media. Stem TEGEN!!!!
Waar zeg ik dit?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar jij vindt corruptie dus een reden om nee te zeggen het Associatieverdrag, terwijl je Rusland, dat nog vele malen corrupter is, wel helemaal te gek gaaf vindt?
Ze vegen in de Oekraïne gewoon hun reet af met de eisen die de EU stelt want de EU stelt toch geen sancties of boete's in.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:28 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat kan helemaal niet bestreden worden via dit verdrag maar zal de zaak juist verhevigen aangezien de eerste mensen die van dit verdrag zullen profiteren de industrielen zijn.
Dit verdrag is tbv. handel en je kunt vrijwel geen invloed uitoefenen op interne zaken daar.
Beide mag ookquote:Op dinsdag 5 april 2016 18:40 schreef juliusceasar het volgende:
Beste mensen. Let op. Kruis niet het vierkantje aan, maar kleur ALLEEN het kleine rondje in in het vierkant!!!!
quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:40 schreef juliusceasar het volgende:
Beste mensen. Let op. Kruis niet het vierkantje aan, maar kleur ALLEEN het kleine rondje in in het vierkant!!!!
Ik snap het niet. Dit gaat me boven de pet.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:40 schreef juliusceasar het volgende:
Belachelijk dat het de bevolking zo moeilijk mogelijk gemaakt wordt om een stem uit te brengen. Dit is gewoon ordinaire sabotage.quote:DEN HAAG - In de Tweede Kamer is dinsdag kritiek geuit op het stembiljet voor het Oekraïne-referendum woensdag. De SP, fervent tegenstander van het Europese samenwerkingsakkoord met Oekraïne, vindt het biljet ,,verschrikkelijk onduidelijk''.
SP-Kamerlid Ronald van Raak wilde nog deze dinsdagavond een debat, maar hij kreeg geen meerderheid achter zich. ,,Er is nog nooit zo'n stembiljet geweest, ook niet bij het referendum over de Europese grondwet in 2005'', klaagt de SP'er.
De kiezer moet een wit rondje rood kleuren dat zich in een vakje 'voor' of 'tegen' het verdrag bevindt. ,,Dat leidt tot veel ongeldige stemmen'', vreest Van Raak. Veel mensen zouden geneigd zijn bijvoorbeeld het hele vakje rood te kleuren of daar een kruisje in te zetten. ,,Het is erg dom, of juist heel erg slim bedacht'', aldus de SP'er.
Als we tegenstemmen is heel die landing in Normandië in 1944 voor niets geweest.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:38 schreef juliusceasar het volgende:
Onze pinokkio der Lage Landen (lees: Rutte) zegt dat het verdrag zeer goed is voor Nederland! En Dijsselbloem voorziet een catastrofe voor Nederland als tegen wordt gestemd!!!!
Beste mensen. Dan weten we genoeg van deze leugenaars. Kom morgen uit je luie stoel en stem TEGEN. Als je mensen kent die geen vervoer hebben om naar een stemlokaal te kunnen gaan dan moet je die persoon een lift geven. Er moet meer dan 30% opkomst zijn!!!!!
Dit is natuurlijk met opzet gedaan om jullie op het verkeerde pad te leiden inderdaad.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:44 schreef Infection het volgende:
Kritiek in Kamer op stembiljet referendum
[..]
Belachelijk dat het de bevolking zo moeilijk mogelijk gemaakt wordt om een stem uit te brengen. Dit is gewoon ordinaire sabotage.
Zoals SureD1 hierboven aangeeft, hebben we een aantal jaar geleden een soortgelijk verdrag gesloten met Rusland. Ben je daar ook zwaar op tegen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:42 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Waar zeg ik dit?
Een associatieverdrag is een VERREGAAND verdrag betreffende handel en overeenkomsten. Dat is heel wat anders dan simpel handelen met een ander land waar dan ook.
http://www.z24.nl/algemee(...)e_editors_picks=truequote:Op dinsdag 5 april 2016 18:44 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik snap het niet. Dit gaat me boven de pet.
Our boys didn't die on the beaches of Normandy for that gudammit...quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als we tegenstemmen is heel die landing in Normandië in 1944 voor niets geweest.
Dat soort werk van de Dijs?.
Je moet wel een gigantische randmongool zijn, wil je niet snappen hoe je het stembiljet in moet vullen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:44 schreef Infection het volgende:
[..]
Belachelijk dat het de bevolking zo moeilijk mogelijk gemaakt wordt om een stem uit te brengen. Dit is gewoon ordinaire sabotage.
Wat zijn dan de overeenkomsten en verschillen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoals SureD1 hierboven aangeeft, hebben we een aantal jaar geleden een soortgelijk verdrag gesloten met Rusland. Ben je daar ook zwaar op tegen?
Ik heb die toelichting die hier gepost werd gelezen, je moet verdorie nog moeite doen om ongeldig te stemmen.. Als je een hokje raakt met aankruisen en er bij schrijft "wat een poppenkast" dan geldt het nog...quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:44 schreef Infection het volgende:
[..]
"Er is nog nooit zo'n stembiljet geweest, ook niet bij het referendum over de Europese grondwet in 2005''quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je moet wel een gigantische randmongool zijn, wil je niet snappen hoe je het stembiljet in moet vullen.
In sommige gemeentes worden mobiele stembureaus ingezet, die gedurende de dag een aantal locaties afgaan. Vaak zijn dat verzorgingstehuizen en NS-stations.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:20 schreef tralalala het volgende:
Dichtstbijzijnde stembureau is alleen 's ochtends open, wat is dat nou weer voor een onzin.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:46 schreef grimselman het volgende:
[..]
http://www.z24.nl/algemee(...)e_editors_picks=true
Mensen waar dit te ingewikkeld voor is zouden moeten worden ontzien in het stemrecht.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:44 schreef Infection het volgende:
[..]
Moeilijk hoorquote:Op dinsdag 5 april 2016 18:48 schreef De_Hertog het volgende:
[ [url=http://ir0.mobify.com/project-oss-wtfck-nl/c8/1536/https://reneswereld.files(...)jpg?w=604]afbeelding[/url] ]
Ziet er inderdaad maar ingewikkeld uit.
Als er nooit zo'n stembiljet geweest is, hoe kun je dan iets gewend zijn? Bij de reguliere verkiezingen moet je ook gewoon rondjes kleuren hoor.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:48 schreef Infection het volgende:
[..]
"Er is nog nooit zo'n stembiljet geweest, ook niet bij het referendum over de Europese grondwet in 2005''
Veel mensen zullen wel snappen hoe het werkt, maar als je gewend bent om het anders te doen, begrijp ik wel dat het voor verwarring zou kunnen zorgen.
WTF, is dit het ingewikkelde stembiljet?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:48 schreef De_Hertog het volgende:
[ [url=http://ir0.mobify.com/project-oss-wtfck-nl/c8/1536/https://reneswereld.files(...)jpg?w=604]afbeelding[/url] ]
Ziet er inderdaad maar ingewikkeld uit.
Laat dat verdrag eens zien dan? Kan het niet vinden op het internet. WEL dit.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoals SureD1 hierboven aangeeft, hebben we een aantal jaar geleden een soortgelijk verdrag gesloten met Rusland. Ben je daar ook zwaar op tegen?
Dat is een leuke frame maar natuurlijk wel weer een leuk leugentjequote:Op dinsdag 5 april 2016 17:43 schreef drexciya het volgende:
[..]
Dat is inderdaad erg vermoeiend aan het worden. Er zijn inmiddels genoeg partijen (SP, PvdD) en groepen die al een duidelijk standpunt hebben neergezet, en kunnen onderbouwen waarom ze tegen zijn. De voornaamste argumenten van de voorstemmers is, dat je anders heult met Poetin (Jonge Socialisten posters), of omdat je tegen Geen Stijl moet zijn.
En ook dit is een leuke stelling maar met de realiteit heeft het minder te maken.quote:Ik zie de reacties uit bepaalde hoeken vooral als de zoveelste; domme kiezer houdt je mond dicht, wij hoeven geen verantwoording af te leggen, mentaliteit, die men schaamteloos etaleert. En niet geheel toevallig is dat vrijwel altijd het geval als het om het "functioneren" van de EU gaat.
Soms denk ik dat de Dijs in Wageningen te lang in de mestdampen heeft gehangen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als we tegenstemmen is heel die landing in Normandië in 1944 voor niets geweest.
Dat soort werk van de Dijs?.
Voilaquote:Op dinsdag 5 april 2016 18:47 schreef grimselman het volgende:
[..]
Wat zijn dan de overeenkomsten en verschillen?
Als je echt twijfelt, zou je het altijd nog kunnen vragen aan de vrijwilligers in het stemlokaal. Maar iemand met een beetje verstand heeft het direct door.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:48 schreef Infection het volgende:
[..]
"Er is nog nooit zo'n stembiljet geweest, ook niet bij het referendum over de Europese grondwet in 2005''
Veel mensen zullen wel snappen hoe het werkt, maar als je gewend bent om het anders te doen, begrijp ik wel dat het voor verwarring zou kunnen zorgen.
Hoezo zou je als land A boos worden als de Europese unie economische banden met land B aanhaalt, eigenlijk?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:50 schreef DUTCHKO het volgende:
Het Kremlin is boos dat de EU sancties tegen Rusland handhaaft en met Oekraïne de economische banden aanhaalt.
Dit jaquote:Op dinsdag 5 april 2016 18:47 schreef Kijkertje het volgende:
Geen Jip en Janneke stembiljet? Dan wordt stemmen wel een uitdaging
Hij gooit en passant wel de geloofwaardigheid van het ambt van minister door het raam heen, de gek hè.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:51 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Soms denk ik dat de Dijs in Wageningen te lang in de mestdampen heeft gehangen.
1997.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:52 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Voila
http://eur-lex.europa.eu/(...).02/DOC_1&format=PDF
Tegelijkertijd vraag ik me af of er nou werkelijk helemaal niemand bij de overheid was die niet overwogen heeft dat het wellicht handiger was om zwarte vlakken te gebruiken met witte tekst zodat zelfs de grootste kluns nog niet dat vlak in zou gaan kleuren.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je echt twijfelt, zou je het altijd nog kunnen vragen aan de vrijwilligers in het stemlokaal. Maar iemand met een beetje verstand heeft het direct door.
Bovendien is het nu ook nog eens in het nieuws geweest. Kom op zeg, wie het nu nog verkeerd fout doet, mag gewoon niet meer mee doen.
Dat schaliegasverhaaltje is een jaar of wat terug al onderuit gehaald. De olieprijs is al tijden te laag en dat gas zou volgens mij vooral te vinden moeten zijn in het kapotgeschoten en bezette deel van het land.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, die Oekraïeners worden nu al genaaid door jouw vrienden van het IMF, wil ik ze dat wel toewensen?
Ik zag vandaag een fotootje voorbij komen met een tekst waarbij de schaliegas deal, die al gemaakt is kennelijk, beklonken wordt en waar jouw maatje Rutte ook bij zit. Ik kan alleen niet bevestigen of dit waar is, maar toch zou er niet gek van staan te kijken.
Bedrijven investeren in het land, ok. Hoe wou je dat met een Nee (of een Ja) stoppen?quote:Monsanto koopt al vruchtbare stukken areaal op.
Cargill koopt terminals in havens op.
Niemand zegt dat de corruptie daar van vandaag op morgen de nek om wordt gedraaid. Maar is samenwerking met de EU is daar natuurlijk wel meer kans op dan in samenwerking met Poetin..quote:En je weet waar het op uitdraait hè over een tijdje: dan mogen de Oekraïners in het westen werken, om de race naar de bodem hier een handje te helpen.
En denk je werkelijk dat de EU ertoe kan bijdragen dat Oekraïne minder corrupt wordt? Is Roemenië als EU-lid minder corrupt geworden, denk je? Zoek maar eens op op de ranglijst. Porosjenko én niet corrupt én geen oligarch, zoals ik geloof Pechtold beweerde? Nee, pluis de Panama papers dan maar na.
Hier DUTCHKOquote:Op dinsdag 5 april 2016 18:50 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Laat dat verdrag eens zien dan? Kan het niet vinden op het internet. WEL dit.
http://www.nu.nl/buitenla(...)ekraine-mislukt.html
Het eerder gesloten handelsverdrag treedt 1 januari in werking. Dat is door de Russische bezwaren twee jaar later dan eerst gepland. Het Kremlin is boos dat de EU sancties tegen Rusland handhaaft en met Oekraïne de economische banden aanhaalt.
Maandag heeft de EU bekrachtigd dat de economische sancties tegen Rusland een half jaar worden verlengd. Rusland neemt maatregelen tegen Oekraïne zoals een stop op de invoer van Oekraïense levensmiddelen. De vrijhandel tussen Rusland en Oekraïne houdt 1 januari op te bestaan, kondigde het Kremlin aan.
-------------------------------------------
Wat is dan de realiteit? De indruk die wordt gewekt, door bepaalde partijen, is toch wel heel duidelijk. Als jij dat framen noemt mag dat, maar dat verandert niets aan de debiele argumenten van onder andere de PvdA jongeren.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is een leuke frame maar natuurlijk wel weer een leuk leugentje
[..]
En ook dit is een leuke stelling maar met de realiteit heeft het minder te maken.
Nee, ik wil zeggen wat ik zeg. De Oekraïners hebben geen geweldige ervaring met Russische wraakexpedities en bezettingen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:31 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja maar wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat alles zoo verfoeilijk was onder de Sovjets? Dat is gewoonweg een leugen. ik ken zat mensen die in het Oostblok hebben gewoond en het nu stukken slechter hebben dan onder de Sovjets.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:50 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Laat dat verdrag eens zien dan? Kan het niet vinden op het internet. WEL dit.
http://www.nu.nl/buitenla(...)ekraine-mislukt.html
Het eerder gesloten handelsverdrag treedt 1 januari in werking. Dat is door de Russische bezwaren twee jaar later dan eerst gepland. Het Kremlin is boos dat de EU sancties tegen Rusland handhaaft en met Oekraïne de economische banden aanhaalt.
Maandag heeft de EU bekrachtigd dat de economische sancties tegen Rusland een half jaar worden verlengd. Rusland neemt maatregelen tegen Oekraïne zoals een stop op de invoer van Oekraïense levensmiddelen. De vrijhandel tussen Rusland en Oekraïne houdt 1 januari op te bestaan, kondigde het Kremlin aan.
-------------------------------------------
Het is de moeite waard om nog even verder te lezen op die pagina.quote:Partnerschaps- en Samenwerkingsovereenkomst
In 1994 sloten de Europese Unie, Rusland en de Nieuwe Onafhankelijke Staten (NOS) , een Partnerschaps- en Samenwerkingsovereenkomst (PSO). In december 1997 trad deze overeenkomst in werking met als doel een geschikt kader te bieden voor een politieke dialoog omtrent het versterken van democratie, (markt)economie en wederzijdse investeringen.
Bron
Wat is er aan de hand?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:58 schreef juliusceasar het volgende:
Waarschuwing stembiljet!!!!!
http://www.geenstijl.nl/m(...)we_1_april_grap.html
Ik steun Poetin helemaal niet, maar het is wel een realiteit, je kunt over 10 jaar altijd nog kijken. En behalve dan dat ik vind dat dat stukje Oekraïne gewoon een oblast oid van Rusland kan worden, net als met de Krim is gebeurd. Dan ben je van de burgeroorlog ook af.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat schaliegasverhaaltje is een jaar of wat terug al onderuit gehaald. De olieprijs is al tijden te laag en dat gas zou volgens mij vooral te vinden moeten zijn in het kapotgeschoten en bezette deel van het land.
[..]
Bedrijven investeren in het land, ok. Hoe wou je dat met een Nee (of een Ja) stoppen?
[..]
Niemand zegt dat de corruptie daar van vandaag op morgen de nek om wordt gedraaid. Maar is samenwerking met de EU is daar natuurlijk wel meer kans op dan in samenwerking met Poetin..
Maar waarom wil je Poetin zo nodig steunen?
Mensen die dit niet snappen moeten ze uitsluiten als stemgerechtigde.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:58 schreef juliusceasar het volgende:
Ach ja, geef een sociaal-democraat een hoge functie en een tijdje later gooit hij al zijn principes overboord en pleit hij voor privatiseringen in Griekenland. Niet serieus te nemen deze man.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij gooit en passant wel de geloofwaardigheid van het ambt van minister door het raam heen, de gek hè.
Helaas is de praktijk nooit zo simpel. Ik ben in Kosovo geweest in een paar gemeentes in het noorden waar dan weer Serviers in de meerderheid zijn, daar is nog steeds een 'sluimerende' opstand tegen Kosovo gaande. En als je dat deel even een oblast van Rusland kan laten worden, waarom delen van de Baltische staten dan niet ook? Of andere streken met een grote groep Russen? Er wonen zo veel Russen in delen van andere landen dat het onmogelijk is met een paar grenscorrecties iedereen tevreden te houden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik steun Poetin helemaal niet, maar het is wel een realiteit, je kunt over 10 jaar altijd nog kijken. En behalve dan dat ik vind dat dat stukje Oekraïne gewoon een oblast oid van Rusland kan worden, net als met de Krim is gebeurd. Dan ben je van de burgeroorlog ook af.
Dit, levenslang. Ik vind het hilarisch dat dit te ingewikkeld kan zijnquote:Op dinsdag 5 april 2016 19:00 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Mensen die dit niet snappen moeten ze uitsluiten als stemgerechtigde.
Ja de drie rode igenieurs.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:00 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ach ja, geef een sociaal-democraat een hoge functie en een tijdje later gooit hij al zijn principes overboord en pleit hij voor privatiseringen in Griekenland. Niet serieus te nemen deze man.
Je steunt de Russische agressie en veroveringen dus, waarom?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik steun Poetin helemaal niet, maar het is wel een realiteit, je kunt over 10 jaar altijd nog kijken. En behalve dan dat ik vind dat dat stukje Oekraïne gewoon een oblast oid van Rusland kan worden, net als met de Krim is gebeurd. Dan ben je van de burgeroorlog ook af.
En die vraag heb ik ook al eerder beantwoord. Ik zou niet weten waarom een dergelijk verdrag op termijn niet Rusland of Wit-Rusland afgesloten zou kunnen worden. Die liggen meer om de hoek dan Peru of Chili.quote:Overigens nogmaals aan jou de vraag: stel dat Loekasjenko van het toneel af is geschopt, ook Wit-Rusland maar inlijven in de EU invloedssfeer? Die mensen zitten helemaal ook een stukje westerse verlichting te wachten namelijk, denk je ook niet?
Het is gewoon de wet van de grote getallen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:00 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Mensen die dit niet snappen moeten ze uitsluiten als stemgerechtigde.
Die Tweet van Dijsselbloem was niet afkomstig van zijn officiële account, meldden ze net bij 1Vandaag.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja de drie rode igenieurs.
1) is burgemeester van Breda of Tilburg nadat-ie zich in een fietsenkot liet afzuigen.
2) is Samsom, genoeg gezegd.
3) heeft te veel gedroogde koeienvlaaien gerookt.
Dit.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:04 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het is gewoon de wet van de grote getallen.
Op deze manier is er altijd een deel dat toch de fout in gaat, ondanks dat ze prima weten dat ze het stipje moeten inkleuren. Dat heeft niets met achterlijkheid te maken.
Dat dit gewoon obstructie is moge duidelijk zijn. Er is geen enkele reden om niet op de kritiek in te gaan en gewoon het vakje weg te halen en het rondje te laten staan, als je voor een goed georganiseerd referendum bent.
Het is qua "user interface" gewoon een zeer slecht ontwerp. "Ambigu" noemt men dit. Voor meerdere uitleg vatbaar. Prutswerk. Ik vermoed er verder geen complot achter. Maar slecht is het.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:03 schreef Toefjes het volgende:
Ik vind het hilarisch dat dit te ingewikkeld kan zijn
Als je zelfs dit nog kan verzieken ben je een mongool, wees eerlijk.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:04 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Op deze manier is er altijd een deel dat toch de fout in gaat, ondanks dat ze prima weten dat ze het stipje moeten inkleuren. Dat heeft niets met achterlijkheid te maken.
Dat dit gewoon obstructie is moge duidelijk zijn. Er is geen enkele reden om niet op de kritiek in te gaan en gewoon het vakje weg te halen en het rondje te laten staan, als je voor een goed georganiseerd referendum bent.
Dat heeft ook niets met dit stembiljet te maken. Er is altijd een deel dat toch de fout in gaat. Daarnaast wordt hierboven beweerd dat er juist vrij coulant omgegaan wordt met ongeldige stembiljetten. Is er al iemand die bewijs heeft gevonden voor het tegendeel of roepen we vooral GeenStijl na met z'n allen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:04 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
tvgids.nl is wel een goede site om zelf even te kijken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:07 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zit dus in twee verschillende Oekraïne topics te posten nu.. Beetje lastig.
Vraagje btw is er nog wat op tv te doen ivm het referendum morgen?
Ja, nou ja, zal eens kijken op twitter hoe dat zit.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die Tweet van Dijsselbloem was niet afkomstig van zijn officiële account, meldden ze net bij 1Vandaag.
Iedereen die de fout in gaat zal zich voor zijn hoofd slaan inderdaad. Dat neemt niet weg dat het een kleine moeite is het vakje weg te halen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als je zelfs dit nog kan verzieken ben je een mongool, wees eerlijk.
Kom op zeg, er zijn twee rondjes die je in kan kleuren. Dat staat er ook gewoon onder. Dit is echt spijkers op laag water zoekenquote:Op dinsdag 5 april 2016 19:06 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is qua "user interface" gewoon een zeer slecht ontwerp. "Ambigu" noemt men dit. Voor meerdere uitleg vatbaar. Prutswerk.
Dat is een baggersite imho.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
tvgids.nl is wel een goede site om zelf even te kijken.
Wat een kul argument. Natuurlijk is er altijd een deel dat fouten maakt, alleen werk je zo de fouten bewust in de hand.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat heeft ook niets met dit stembiljet te maken. Er is altijd een deel dat toch de fout in gaat. Daarnaast wordt hierboven beweerd dat er juist vrij coulant omgegaan wordt met ongeldige stembiljetten. Is er al iemand die bewijs heeft gevonden voor het tegendeel of roepen we vooral GeenStijl na met z'n allen?
Precies. Je zou er als overheid toch een beetje een prioriteit van moeten willen maken dat zo'n biljet zo min mogelijk ongeldig ingevuld kan worden. Dat kan ik met de beste wil hier niet in terug zien. Prutswerk inderdaad.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:06 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is qua "user interface" gewoon een zeer slecht ontwerp. "Ambigu" noemt men dit. Voor meerdere uitleg vatbaar. Prutswerk.
Kwade opzet, aangezien kamervragen niet gehoord worden en er morgen gewoon dat vakje staat.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:08 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Precies. Je zou er als overheid toch een beetje een prioriteit van moeten willen maken dat zo'n biljet zo min mogelijk ongeldig ingevuld kan worden. Dat kan ik met de beste wil hier niet in terug zien. Prutswerk inderdaad.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:08 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wat een kul argument. Natuurlijk is er altijd een deel dat fouten maakt, alleen werk je zo de fouten bewust in de hand.
Al bewijs gevonden voor het tegendeel? Laat staan voor de aantijging dat dit echt bewuste obstructie zou zijn?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:48 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ik heb die toelichting die hier gepost werd gelezen, je moet verdorie nog moeite doen om ongeldig te stemmen.. Als je een hokje raakt met aankruisen en er bij schrijft "wat een poppenkast" dan geldt het nog...
Nee, als het grafisch (qua eerste indruk) op meerdere manieren geïnterpreteerd kan worden dan is er sprake van een slecht ontwerp. Ik vermoed er verder geen complot achter. Maar het gaat erom dat je het plaatje op verschillende manier kunt gebruiken en dat er 1 manier "fout" is. Voor hetzelfde geld (of minder) stond daar iets wat niet ambigu is.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kom op zeg, er zijn twee rondjes die je in kan kleuren. Dat staat er ook gewoon onder. Dit is echt spijkers op laag water zoeken
Je weet dat Poetin op een bepaalde ticket is verkozen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je steunt de Russische agressie en veroveringen dus, waarom?
[..]
Wit-Russen zitten er echt helemaal op te wachten. Neem Oekraïne en vermenigvuldig dat met Oekraïne dan heb je Wit-Rusland. Jouw naïeve idealisme zou helemaal moeten opgaan voor Wit-Rusland imho.quote:En die vraag heb ik ook al eerder beantwoord. Ik zou niet weten waarom een dergelijk verdrag op termijn niet Rusland of Wit-Rusland afgesloten zou kunnen worden. Die liggen meer om de hoek dan Peru of Chili.
En als vandaag besloten was 'ok, we gaan het herdrukken' en morgen waren niet genoeg stembiljetten aanwezig geweest door die last-minute klus was het vast ook weer niet goed geweest.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:10 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Kwade opzet, aangezien kamervragen niet gehoord worden en er morgen gewoon dat vakje staat.
Het blijft gezocht hoor. Maar het is ook wel weer tekenend voor de tegenstanders van het akkoord. Die maken zich overal druk over, behalve over de inhoud van het akkoord of de gevolgen van een Nee-stem. Blijkbaar is dat te hoog gegrepen...quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:12 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nee, als het grafisch (qua eerste indruk) op meerdere manieren geïnterpreteerd kan worden dan is er sprake van een slecht ontwerp. Ik vermoed er verder geen complot achter. Maar het gaat erom dat je het plaatje op verschillende manier kunt gebruiken en dat er 1 manier "fout" is. Voor hetzelfde geld (of minder) stond daar iets wat niet ambigu is.
Ik geloof niet direct in kwade opzet maar het is weer typisch die onkunde die je bij zoveel dingen ziet als er ook maar iets van ICT in voor komt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:10 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Kwade opzet, aangezien kamervragen niet gehoord worden en er morgen gewoon dat vakje staat.
Leeftijdquote:Op dinsdag 5 april 2016 18:34 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
Vanwege je leeftijd of omdat je nu wilt stemmen? Ik het tweede.
En dat is dus waarom jij Poetin steunt?quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je weet dat Poetin op een bepaalde ticket is verkozen.
Dat is
1) economisch voor de middenklasse, en dat gaat nu heel slecht vanwege de lage olieprijs. Dat kan ertoe leiden zoals Rob de Wijk uitlegde dat-ie onberekenbare dingen gaat doen. Gecombineerd met
2) Rusland weer groot maken.
En dan wil jij het bloed onder zijn nagels vandaan halen? Is dat verstandig?
Het zou ook geen plicht zijn hoor, ik wil de optie echter wel bieden. Waarom ook niet?quote:Wit-Russen zitten er echt helemaal op te wachten. Neem Oekraïne en vermenigvuldig dat met Oekraïne dan heb je it-Rusland. Jouw naïeve idealisme zou helemaal moeten opgaan voor Wit-Rusland imho.
Naar Corstius aan het luisteren bij DWDD? Slaat zinnige taal uit, die man.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je weet dat Poetin op een bepaalde ticket is verkozen.
Dat is
1) economisch voor de middenklasse, en dat gaat nu heel slecht vanwege de lage olieprijs. Dat kan ertoe leiden zoals Rob de Wijk uitlegde dat-ie onberekenbare dingen gaat doen. Gecombineerd met
2) Rusland weer groot maken.
En dan wil jij het bloed onder zijn nagels vandaan halen? Is dat verstandig?
[..]
Wit-Russen zitten er echt helemaal op te wachten. Neem Oekraïne en vermenigvuldig dat met Oekraïne dan heb je it-Rusland. Jouw naïeve idealisme zou helemaal moeten opgaan voor Wit-Rusland imho.
Ik stond hier even compleet neutraal in vanuit het vakgebied.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het blijft gezocht hoor. Maar het is ook wel weer tekenend voor de tegenstanders van het akkoord. Die maken zich overal druk over, behalve over de inhoud van het akkoord of de gevolgen van een Nee-stem. Blijkbaar is dat te hoog gegrepen...
Dat het niet het beste ontwerp is ben ik met je eens. Dat er veel onkunde is in de politiek ook. Maar mensen die serieus beweren dat dit opzet is om een paar procent ongeldige stemmen te creëren kan ik niet serieus nemen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:13 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik geloof niet direct in kwade opzet maar het is weer typisch die onkunde die je bij zoveel dingen ziet als er ook maar iets van ICT in voor komt.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
[..]
Al bewijs gevonden voor het tegendeel? Laat staan voor de aantijging dat dit echt bewuste obstructie zou zijn?
1 april stond het op GeenStijlquote:Op dinsdag 5 april 2016 19:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En als vandaag besloten was 'ok, we gaan het herdrukken' en morgen waren niet genoeg stembiljetten aanwezig geweest door die last-minute klus was het vast ook weer niet goed geweest.
Nee ik geloof niet in opzet, meer een traditie van diep gewortelde onkunde.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:15 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat het niet het beste ontwerp is ben ik met je eens. Dat er veel onkunde is in de politiek ook. Maar mensen die serieus beweren dat dit opzet is om een paar procent ongeldige stemmen te creëren kan ik niet serieus nemen.
Het land staat op instorten.... en dus moeten we voorstemmen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Naar Corstius aan het luisteren bij DWDD? Slaat zinnige taal uit, die man.
mijn god, debielen die niet weten dat het altijd al zo is geweest een zwart vierkantje met daarin een bolletjequote:Op dinsdag 5 april 2016 18:58 schreef juliusceasar het volgende:
Je geeft altijd zo lekker af op SP-ers en PVV'ers en hun salaris.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:13 schreef KoosVogels het volgende:
Dikke kans dat de onrendabele SP'ers en het PVV-tuig grote moeite hebben met het juist invullen van het stembiljet.
En dan moeten ze uit nog veel meer rondjes kiezen dan morgen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:17 schreef Re het volgende:
[..]
mijn god, debielen die niet weten dat het altijd al zo is geweest een zwart vierkantje met daarin een bolletje
[ afbeelding ]
D666 is de oplossing in uw optiek? met arrogander aan het hoofd....quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:13 schreef KoosVogels het volgende:
Dikke kans dat de onrendabele SP'ers en het PVV-tuig grote moeite hebben met het juist invullen van het stembiljet.
Zie hier voor voorbeelden van geldige en ongeldige stemmen:quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat heeft ook niets met dit stembiljet te maken. Er is altijd een deel dat toch de fout in gaat. Daarnaast wordt hierboven beweerd dat er juist vrij coulant omgegaan wordt met ongeldige stembiljetten. Is er al iemand die bewijs heeft gevonden voor het tegendeel of roepen we vooral GeenStijl na met z'n allen?
Als je zo'n stembiljet niet hebt zou je inderdaad al geen stemrecht mogen hebben.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:17 schreef Re het volgende:
[..]
mijn god, debielen die niet weten dat het altijd al zo is geweest een zwart vierkantje met daarin een bolletje
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:06 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is qua "user interface" gewoon een zeer slecht ontwerp. "Ambigu" noemt men dit. Voor meerdere uitleg vatbaar. Prutswerk. Ik vermoed er verder geen complot achter. Maar slecht is het.
Ik ook, om hoe ontzettend dom jij bent.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:19 schreef Copycat het volgende:
'In een vlaag van verstandsverbijstering het verkeerde hokje aankruisen.'
Ik moest zo hard lachen.
Sorry, was een vlaag van verstandsverbijstering.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:19 schreef BarryOSeven het volgende:
Ik ook, om hoe ontzettend dom jij bent.
Ik heb sinds 2009 zo'n 9000 stembiljetten geteld. Nog nooit heb ik een stembiljet gezien die op die manier ongeldig was.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:17 schreef Re het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Binnen de lijntjes, hè!quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:40 schreef juliusceasar het volgende:
Dan kan het gebeuren.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Sorry, was een vlaag van verstandsverbijstering.
Maar als er al zo'n handleiding nodig is om het gebeuren te interpreteren dat gaat er al iets mis m.i. Kan op vele manieren "ambigu" gaan en dat is slecht ontwerp.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:18 schreef freako het volgende:
[..]
Zie hier voor voorbeelden van geldige en ongeldige stemmen:
https://www.kiesraad.nl/artikel/rr-blancoongeldig
Dronken gaan stemmen, altijd een goed idee.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:19 schreef Copycat het volgende:
'In een vlaag van verstandsverbijstering het verkeerde hokje aankruisen.'
Ik moest zo hard lachen.
Jan Modaal verdient natuurlijk al gewoon meer dan de gemiddelde SP'er of PVV'er. Dus ik zou dan alsnog recht van spreken hebben.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:17 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Je geeft altijd zo lekker af op SP-ers en PVV'ers en hun salaris.
Maar volgens mij ben je zelf ook maar een simpele jan modaal of een pietluttig beetje daarboven
https://www.kiesraad.nl/s(...)bij%20referendum.pdfquote:Op dinsdag 5 april 2016 19:15 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]Lees geenstijl nou gewoon. Daar wordt in een artikel van 1 april verwezen naar tekst waarin staat dat het aankruisen van het vakje, en niet het stipje, een ongeldige stem is.
Er is altijd kritiek. Andere mensen melden dat het vakje te klein zou zijn, maar daar hoor ik jou dan weer niet over. Sommige mensen vinden zelfs de verwoording onduidelijk. Je houdt nooit iedereen tevreden.quote:Maak gewoon dat formulier goed als er kritiek op is. Sjonge jonge
Ik voel mij aan geen enkele partij verbonden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:18 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
D666 is de oplossing in uw optiek? met arrogander aan het hoofd....
Ik steun Poetin niet, ik wijs je er alleen op dat het argument an sich hout snijdt: Poetin is onberekenbaar.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dat is dus waarom jij Poetin steunt?
[..]
Het zou ook geen plicht zijn hoor, ik wil de optie echter wel bieden. Waarom ook niet?
Bron?quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jan Modaal verdient natuurlijk al gewoon meer dan de gemiddelde SP'er of PVV'er. Dus ik zou dan alsnog recht van spreken hebben.
Zie ook de handleiding in #196. Als er al een handleiding nodig is om zo'n biljet te "interpreteren" dan klopt er iets niet m.i.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:19 schreef Kijkertje het volgende:
[..]één wit stipje rood maken is te moeilijk? In dat geval is het associatieverdrag om over te oordelen onmogelijk. Gewoon niet gaan stemmen lijkt me het enige juiste advies dan
En voor is veel korter dan tegen. Dus veel makkelijker te onthouden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:20 schreef agter het volgende:
Binnen de lijntjes, hè!
Ook al is het Nee-hokje veel kleiner dan het ja-hokje. Het is vooropgezet! Trap er niet in!!
Neuh. Dat is de Kieswet, en 9000 stembureaus die allemaal op dezelfde manier dezelfde stembiljetten dienen te beoordelen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:21 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Maar als er al zo'n handleiding nodig is om het gebeuren te interpreteren dat gaat er al iets mis m.i. Kan op vele manieren "ambigu" gaan en dat is slecht ontwerp.
Die met die smileyquote:Op dinsdag 5 april 2016 19:18 schreef freako het volgende:
[..]
Zie hier voor voorbeelden van geldige en ongeldige stemmen:
https://www.kiesraad.nl/artikel/rr-blancoongeldig
Je steunt Poetin niet maar we moeten wel naar de Russen luisteren en Oekraïne in de stront laten zakken. Waarom?quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik steun Poetin niet, ik wijs je er alleen op dat het argument an sich hout snijdt: Poetin is onberekenbaar.
Verder ben ik bang dat de Oekraïners verkracht gaan worden via de shock therapy van Naomi Klein.
Plus de overspill daarvan krijgen wij in onze reis naar de bodem ook weer om onze oren.
Ben benieuwd hoe neutraal deze uitzending zal zijn.twitter:NOS twitterde op dinsdag 05-04-2016 om 19:20:54Om 2030 uur op NPO 2 een NOS-uitzending over het Oekraiïne-referendum van morgen: https://t.co/dvdL7O9Net reageer retweet
Als je alleen het hokje rood maakt en het rondje niet, stem je ongeldig.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:15 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]Lees geenstijl nou gewoon. Daar wordt in een artikel van 1 april verwezen naar tekst waarin staat dat het aankruisen van het vakje, en niet het stipje, een ongeldige stem is.
Verder telt een gewaarschuwd mens voor twee, en blijft Plasterk doorgaan met deze obstructie. Er zijn kamervragen gesteld maar het debat werd afgewezen.
In mijn optiek duidelijk obstructie.
Als je van die schijn af wilt komen haal je toch gewoon het vakje weg als het er zonder reden omheen zit?
Weer een typisch gevalletje zelfhaat. Niet het formulier is verwarrend en niet perfect genoeg, nee de stemmer dit dit fout doet is een mongool.
Maak gewoon dat formulier goed als er kritiek op is. Sjonge jonge
Het gaat om dat stipje, als je het stipje wit laat kan het beide zijn en is het ongeldig.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:22 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
https://www.kiesraad.nl/s(...)bij%20referendum.pdf
Zie vooral pagina 6 en 7. Zelfs als je dat hele vakje inkleurt is je stem dus gewoon geldig. Alles waarbij je ook maar een deel van één van die vakjes inkleurt is gewoon een geldige stem. Echt spijkers op laag water zoeken dit.
[..]
Er is altijd kritiek. Andere mensen melden dat het vakje te klein zou zijn, maar daar hoor ik jou dan weer niet over. Sommige mensen vinden zelfs de verwoording onduidelijk. Je houdt nooit iedereen tevreden.
En dat is weer een heel gek argument: als je nee-stemt zakt de Oekraïne in de stront, want dan zijn er geen alternatieven meer....quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je steunt Poetin niet maar we moeten wel naar de Russen luisteren en Oekraïne in de stront laten zakken. Waarom?
en voor staat voorop, confirmation bias, of zoquote:Op dinsdag 5 april 2016 19:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
En voor is veel korter dan tegen. Dus veel makkelijker te onthouden.
Nogmaals, dit is echt zoeken. Die 'handleiding' is er voor iedere verkiezing: https://www.kiesraad.nl/s(...)iljetten%20def_1.pdfquote:Op dinsdag 5 april 2016 19:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zie ook de handleiding in #196. Als er al een handleiding nodig is om zo'n biljet te "interpreteren" dan klopt er iets niet m.i.
Daarom heeft 'voor' ook grotere letters.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
En voor is veel korter dan tegen. Dus veel makkelijker te onthouden.
Oh, dat is vast wel ergens te vinden.quote:
Wat is dan dat alternatief Ryan? Je draait constant om alles heen. Wat gaat er anders met Oekraïne als we ze van Europa wegschoppen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dat is weer een heel gek argument: als je nee-stemt zakt de Oekraïne in de stront, want dan zijn er geen alternatieven meer....
En het is ook nog eens de eerste keuze als je van links naar rechts leest.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:25 schreef agter het volgende:
[..]
Daarom heeft 'voor' ook grotere letters.
Heel gemeen.
Zoals bij iedere verkiezing ooit.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:24 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het gaat om dat stipje, als je het stipje wit laat kan het beide zijn en is het ongeldig.
En zelfs dan is je stem geldig.quote:Misschien ga ik morgen wel het hele a4tje inkleuren en alleen het witte stipje van JA laten staan.
En de initiatiefnemers maar zeiken dat ze te weinig aandacht krijgen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:24 schreef Infection het volgende:
Ben benieuwd hoe neutraal deze uitzending zal zijn.twitter:NOS twitterde op dinsdag 05-04-2016 om 19:20:54Om 2030 uur op NPO 2 een NOS-uitzending over het Oekraiïne-referendum van morgen: https://t.co/dvdL7O9Net reageer retweet
Prima, maar je gaat je gang maar met je afzeiken. Het is alleen wel bijzonder zielig om als iemand die zichzelf net maatschappelijk kan dekken af te gaan geven op iemand die teert op de zak van de groterverdiener. Ook nog niet eens helemaal want de staatsschuld stijgt nog steeds.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, dat is vast wel ergens te vinden.
Dat mensen problemen hebben met interpreteren was me al lang duidelijk. Daarom ben ik ook tegen dit referendumquote:Op dinsdag 5 april 2016 19:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zie ook de handleiding in #196. Als er al een handleiding nodig is om zo'n biljet te "interpreteren" dan klopt er iets niet m.i.
Herschrijven van dit verdrag en gewoon doorgaan ermee bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat is dan dat alternatief Ryan? Je draait constant om alles heen. Wat gaat er anders met Oekraïne als we ze van Europa wegschoppen?
Wat moet er dan uit na die Nee-stem?quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Herschrijven van dit verdrag en gewoon doorgaan ermee bijvoorbeeld?
Ik heb daar geen illusie over.
Okee, ben benieuwd.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:24 schreef Infection het volgende:
Als je de vraag "kun je het ontwerp op meerdere manieren gebruiken cq interpreteren" met "ja" kunt beantwoorden dan is er sprake van een slecht ontwerp. Dat is al wat ik zeg. En ik zeg niet dat dat met opzet gebeurd is verder.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nogmaals, dit is echt zoeken. Die 'handleiding' is er voor iedere verkiezing: https://www.kiesraad.nl/s(...)iljetten%20def_1.pdf
Tsja, jij mag denken over mij wat je wilt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:27 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Prima, maar je gaat je gang maar met je afzeiken. Het is alleen wel bijzonder zielig om als iemand die zichzelf net maatschappelijk kan dekken af te gaan geven op iemand die teert op de zak van de groterverdiener.
Zelfs dat eerste gebeurt niet...dat verdrag komt er gewoon..quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Herschrijven van dit verdrag en gewoon doorgaan ermee bijvoorbeeld?
Ik heb daar geen illusie over.
Ik heb er geen illusie over dat 1) als het even kan de regering uitslag indien negatief naast zich neerlegt of 2) dat het een beetje herschreven wordt c.q. er een ander titeltje aan gegeven wordt en toch gewoon doorgaat.quote:
Het verdrag is er in casu al gewoon. Het is al in werking. En de rectificatie kan onbeperkt opgeschort worden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:29 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Zelfs dat eerste gebeurt niet...dat verdrag komt er gewoon..
Maar waarom ga je dan Nee-stemmen? Dat doe je toch alleen als je iets wilt veranderen? Als je tegen het verdrag bent?quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb er geen illusie over dat 1) als het even kan de regering uitslag indien negatief naast zich neerlegt of 2) dat het een beetje herschreven wordt c.q. er een ander titeltje aan gegeven wordt en toch gewoon doorgaat.
Denk jij van niet?
Dat tweede gebeurt niet eens, het is de Grondwet niet... De NL regering zal,vanuit Europa, onder zware druk gezet worden om de uitslag naast zich neer te leggen...quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb er geen illusie over dat 1) als het even kan de regering uitslag indien negatief naast zich neerlegt of 2) dat het een beetje herschreven wordt c.q. er een ander titeltje aan gegeven wordt en toch gewoon doorgaat.
Denk jij van niet?
Ik ben al vanaf de jaren 90 (eind jaren 80 zelfs toen volgens mij Spanje en Portugal erbij kwamen, klopt dat?) een voorstander van een tweesporenbeleid geweest binnen de EU. Dus ja. Het tegenstemmen is in overeenkomst met mijn gedachte over de EU sws, meer nog dan tegenstemmen bij het vorige referendum.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar waarom ga je dan Nee-stemmen? Dat doe je toch alleen als je iets wilt veranderen? Als je tegen het verdrag bent?
Nou ja nood breekt wetten hoor. En ja, ik denk dat ze het gewoon naast zich neerleggen, hoe dan ook.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:32 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat tweede gebeurt niet eens, het is de Grondwet niet... De NL regering zal,vanuit Europa, onder zware druk gezet worden om de uitslag naast zich neer te leggen...
96% van het Verdrag heeft niet eens de ratificatie van NL nodig.. En van de overige 4% wordt maar 1/28e geraakt...quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:31 schreef agter het volgende:
[..]
Het verdrag is er in casu al gewoon. Het is al in werking. En de rectificatie kan onbeperkt opgeschort worden.
Nee, dat was niet al wat je zei. Je zei dat het 'tekenend' was dat hier een handleiding voor nodig was. Die 'handleiding' is voor iedere verkiezing 'nodig'.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:29 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als je de vraag "kun je het ontwerp op meerdere manieren gebruiken cq interpreteren" met "ja" kunt beantwoorden dan is er sprake van een slecht ontwerp. Dat is al wat ik zeg. En ik zeg niet dat dat met opzet gebeurd is verder.
Zo werkt het natuurlijk niet. Er zullen consequenties zijn als er een handtekening namens een land onder het verdrag uitgetrokken wordt. Wat voor consequenties en op wat voor manier is wel totaal onduidelijk. Dit is onontgonnen gebied.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:35 schreef SureD1 het volgende:
[..]
96% van het Verdrag heeft niet eens de ratificatie van NL nodig.. En van de overige 4% wordt maar 1/28e geraakt...
De publieke omroep heeft je goed geïndoctrineerd zo te zienquote:Op dinsdag 5 april 2016 19:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je steunt Poetin niet maar we moeten wel naar de Russen luisteren en Oekraïne in de stront laten zakken. Waarom?
Wat eigenlijk ook al een beetje gek is. Blijkbaar kun je zo'n "user interface" op vele manieren gebruiken en er zijn er maar een paar goed. Dat is slecht ontwerp. En dat is w.s. altijd al zo geweest zonder dat iemand zich afvraagt op het beter kan. Ik sta hier verder neutraal in maar geef aan (ik heb verstand van user interfaces) hoe ik dat zie.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:37 schreef De_Hertog het volgende:
Die 'handleiding' is voor iedere verkiezing 'nodig'.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:30 schreef freako het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwsblad van het Noorden, 20 maart 1986
Mixed agreement, is niet uiteen te rafelen...daarom druk van Brussel om de uitslag te negeren, dat zal ook gebeuren...quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:39 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet. Er zullen consequenties zijn als er een handtekening namens een land onder het verdrag uitgetrokken wordt. Wat voor consequenties en op wat voor manier is wel totaal onduidelijk. Dit is onontgonnen gebied.
In ieder geval is dit politiek interessant: 'De Tweede Kamer vindt dat de uitslag van het referendum over het verdrag met Oekraïne moet worden gerespecteerd. Ook de voorstanders van het associatieverdrag PvdA en CDA zeggen dat ze zich zullen neerleggen bij een nee.'quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:50 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Mixed agreement, is niet uiteen te rafelen...daarom druk van Brussel om de uitslag te negeren, dat zal ook gebeuren...
Overigens zal de handtekening niet worden terug getrokken, hooguit geeft Nederland aan niet te ratificeren, maar dat zie ik niet gebeuren.
Dat lijkt me alvast niet zo..quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:59 schreef Ryan3 het volgende:
Hoe groot is de economie van Rusland eigenlijk, weet iemand dat uit zijn hoofd? Ik dacht namelijk 2 x NL ongeveer.
Ja, zoiets is het toch, althans zoveel jaar geleden, weet het voor 2015 niet eigenlijk.quote:
Olieprijs idd, zorgt voor beduidend minder geld in het laatje voor Poetin. Rob de Wijk had laatst gesteld: ik betaal liever wat meer aan de pomp dan dat Poetin daardoor onberekenbaar wordt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:02 schreef bamibij het volgende:
gaat slecht met Rusland('s economie) toch?
Klopt, in die orde van grootte moet je denken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:59 schreef Ryan3 het volgende:
Hoe groot is de economie van Rusland eigenlijk, weet iemand dat uit zijn hoofd? Ik dacht namelijk 2 x NL ongeveer.
Zitten ook erg domme paranoïde lui onder de tegenstemmers, vrees ik.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:04 schreef beantherio het volgende:
Is dit serieus? Vindt het nee-kamp het stembiljet te ingewikkeld?![]()
Iets meer in 2014 dan 2 x NL.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:05 schreef freako het volgende:
[..]
Klopt, in die orde van grootte moet je denken.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)
Putin gaat ons allemaal persoonlijk anaal visiteren als we niet luisteren.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Iets meer in 2014 dan 2 x NL.
Wat ik wil zeggen, we kunnen ook te bang zijn voor Poetin natuurlijk.
http://www.telegraaf.nl/b(...)erendum_dwars__.htmlquote:Buikgriep zit referendum dwars
ALMERE - In het stembureau van het Almeerse zorgcentrum Buitenhaeghe (Almere Buiten) kan woensdag niet worden gestemd over het associatieverdrag met Oekraïne. Door een uitbraak van het beruchte norovirus (buikgriep) heeft de gemeente besloten het stemlokaal in deze zorginstelling niet te openen. Dat is gebeurd op advies van de GGD.
Het norovirus is zeer besmettelijk. Wie ermee wordt besmet krijgt te kampen met misselijkheid, braken en diarree. Het virus kan voorkomen in rauwe schaal- en schelpdieren en rauwe groente en fruit. Jaarlijks worden 785.000 mensen er ziek van.
De gemeente verwijst stemgerechtigden door naar twee andere stembureaus in de directe omgeving.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:09 schreef freako het volgende:
De regering deinst nergens voor terug, zelfs niet voor biologische oorlogsvoering
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)erendum_dwars__.html
Naar NLse maatstaven is hij een dwerg met zijn 1 m 70 op plateauzolen. Je zou als gemiddelde NL'er er gewoon overheen kijken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:09 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Putin gaat ons allemaal persoonlijk anaal visiteren als we niet luisteren.
Ukraine komt niet bij de EU. Er is ook een associatieverdrag met Turkije , Algerije en zelfs Israël. en met andere landen. Die never nooit bij de EU komen. Snap de ophef om dit dus totaal niet. Komt door GeenStijl wss.quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:15 schreef Infection het volgende:
[..]
Dan zou je moeten weten dat een nee-stem niet direct betekent dat je Rusland steunt. In tegendeel zelfs. Met een voor-stem trek je Oekraïne dichterbij de EU en dat geeft Rusland alleen maar meer reden om Oekraïne te 'bevrijden' omdat de bevolking dat zogenaamd niet wilt. Wat overigens ook wel gedeeltelijk klopt, aangezien een groot deel van Oekraïne gewoon Russen zijn.
En zoals je zelf al zei, is het niet de eerste keer dat Rusland om die reden een land kapot maakt. Door deze Europese bemoeienis help je Oekraïne dus alleen maar verder de afgrond in. En dan nog niet de corruptie in Oekraïne te vergeten. Zo'n land wil je niet bij de EU. Je kunt het beter laten zoals het is, daar is zowel de EU als Oekraïne veel beter bij gebaat.
En ook door niet te stemmen wordt de kans alleen maar groter dat het verdrag gewoon doorgaat en je dus bovenstaande praktijken zult krijgen.
Het blijft natuurlijk wel een raadgevend referendum, dus de uitslag kunnen ze gewoon naast zich neerleggen. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.
Als dit stembiljet te ingewikkeld is voor een groot deel van de stemmers is het het allerbeste om het referendum te laten voor wat het is. De materie waar we het over hebben is vele malen ingewikkelder dan dit stembiljet.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:21 schreef bamibij het volgende:
"In het hoekje van het stembiljet is een rondje, en dat rondje moet je rood maken. Als je in het midden iets zet is het ongeldig", zegt Van Raak.
klinkt wel enorm ingewikkeld inderdaad
quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als dit stembiljet te ingewikkeld is voor een groot deel van de stemmers is het het allerbeste om het referendum te laten voor wat het is. De materie waar we het over hebben is vele malen ingewikkelder dan dit stembiljet.
Idd.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als dit stembiljet te ingewikkeld is voor een groot deel van de stemmers is het het allerbeste om het referendum te laten voor wat het is. De materie waar we het over hebben is vele malen ingewikkelder dan dit stembiljet.
Interessant inderdaad, maar volgens mij is de Kamer niet aan zet, de regering bepaalt of ze consequenties willen verbinden of de inwerkingtreding van de wet (hier dus de goedkeuringswet van het Verdrag) in werking willen laten treden. De TK kan dus roepen wat politiek opportuun is, hun beurt is geweest, en de Regering bepaalt of er een nieuwe beurt komt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:59 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
In ieder geval is dit politiek interessant: 'De Tweede Kamer vindt dat de uitslag van het referendum over het verdrag met Oekraïne moet worden gerespecteerd. Ook de voorstanders van het associatieverdrag PvdA en CDA zeggen dat ze zich zullen neerleggen bij een nee.'
http://nos.nl/artikel/207(...)ine-respecteren.html
Maar eerst morgen de uitslag maar eens afwachten.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:42 schreef juliusceasar het volgende:
Samsom is weer behoorlijk aan het zwetsen in NOS Nederland kiest dat het verdrag goed zou zijn voor de Oekraine. Gelukkig staat zijn volksverlakkers partij op 8 virtuele zetels!!!!
Alsof iemand daar ook maar iets van mee krijgt, het gros heeft nu toch voetbal op staan.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:50 schreef juliusceasar het volgende:
Wilders verwoord het uitstekend in NOS Nederland kiest op NPO 2!!!
Idd als je altijd een rondje moet kleuren moet je nu niet opeens een rechthoek kleurenquote:Op dinsdag 5 april 2016 20:21 schreef bamibij het volgende:
"In het hoekje van het stembiljet is een rondje, en dat rondje moet je rood maken. Als je in het midden iets zet is het ongeldig", zegt Van Raak.
klinkt wel enorm ingewikkeld inderdaad
Je uitroeptekens geven je teksten echt zoveel kracht meequote:Op dinsdag 5 april 2016 20:50 schreef juliusceasar het volgende:
Wilders verwoord het uitstekend in NOS Nederland kiest op NPO 2!!!
Het volk bepaald wat de regering moet doen!quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:49 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Interessant inderdaad, maar volgens mij is de Kamer niet aan zet, de regering bepaalt of ze consequenties willen verbinden of de inwerkingtreding van de wet (hier dus de goedkeuringswet van het Verdrag) in werking willen laten treden. De TK kan dus roepen wat politiek opportuun is, hun beurt is geweest, en de Regering bepaalt of er een nieuwe beurt komt.
Het JA kamp heeft ook geen goede argumenten en dat weet hij.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:03 schreef Mani89 het volgende:
Pechtold speelt ook alleen nog maar in op de emotie, inhoudelijk heeft hij al een hele tijd niks meer te melden.
Het ja kamp heeft alleen emotie.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het JA kamp heeft ook geen goede argumenten en dat weet hij.
Wordt alleen maar uitgebreid bij het verdragquote:Op dinsdag 5 april 2016 21:05 schreef RemcoW23 het volgende:
Oekraine hangt toch al aan dat steunfonds?
Samenwerkingsovereenkomst (PSO). In december 1997 trad deze overeenkomst in werking met als doel een geschikt kader te bieden voor een politieke dialoog omtrent het versterken van democratie, (markt)economie en wederzijdse investeringen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:57 schreef KoosVogels het volgende:
Samenwerkingsovereenkomst (PSO). In december 1997 trad deze overeenkomst in werking met als doel een geschikt kader te bieden voor een politieke dialoog omtrent het versterken van democratie, (markt)economie en wederzijdse investeringen.
Welk steunfonds?quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:05 schreef RemcoW23 het volgende:
Oekraine hangt toch al aan dat steunfonds?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |