Eh nee, de boterham verandert in stront, en moet gereproduceerd worden. De film en muziek blijven eeuwig bestaan. De muzikant kan z'n hele leven nog touren met zijn liedje. De film kan eeuwig gedraaid worden in den bios, televisie of internet.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:03 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je kan ook best een paar minuten een boterham lenen van je buurman. Alleen als je hem opgevreten hebt, heeft je buurman er niks meer aan en heb je hem van iets beroofd. Dat is met een telefoon toch anders. Films nog meer dan muziek zijn echter het equivalent van een boterham. Ze verliezen hun waarde voor een potentiële klant als hij de boterham al op heeft gegeten.
Duidelijk propaganda van de fascistische lügenpresse.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:34 schreef vigen98 het volgende:
wie is er aan het winnen? nieuwsuur zegt er een meerderheid voor is
Voor het referendum ja. Niet voor het verdrag. Of zitten we verschillende artikelen te lezen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:34 schreef vigen98 het volgende:
twitter:Nieuwsuur twitterde op dinsdag 05-04-2016 om 14:40:00Een ruime meerderheid van de bevolking is voor het #referendum, maar er is ook veel kritiek https://t.co/NIDA9HGDhQ https://t.co/dQeMSGi3YU reageer retweet
Oeps verkeerd begrepenquote:Op dinsdag 5 april 2016 15:38 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Voor het referendum ja. Niet voor het verdrag. Of zitten we verschillende artikelen te lezen?twitter:Nieuwsuur twitterde op dinsdag 05-04-2016 om 14:40:00Een ruime meerderheid van de bevolking is voor het #referendum, maar er is ook veel kritiek https://t.co/NIDA9HGDhQ https://t.co/dQeMSGi3YU reageer retweet
Er is niets te winnen bij een raadgevend referendum.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:34 schreef vigen98 het volgende:
Iedereen moet een essay van 500 woorden schrijven met uitleg waarom ze voor of tegen zijn. En Rutte moet dat allemaal lezen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:46 schreef Kijkertje het volgende:
Van der Woude noemt het referendum een 'recept voor teleurstelling'. Een raadgevend referendum is volgens hem te beperkt om de regering te adviseren, omdat burgers niet uit kunnen leggen waarom zij voor of tegen stemmen.
Wat is de toekomst van het referendum?
Dan mogen ze dat met de reguliere verkiezingen ook doen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Iedereen moet een essay van 500 woorden schrijven met uitleg waarom ze voor of tegen zijn. En Rutte moet dat allemaal lezen.
quote:Een ruime meerderheid van de Nederlanders staat open voor meer referenda. 41 procent van de Nederlanders is voorstander, 34 procent zegt dat het van het onderwerp afhangt of een referendum een goed of een slecht idee is.
Dat blijkt uit een representatieve peiling van NU.nl onder 3.839 mensen. 18 procent van de respondenten zegt een tegenstander te zijn van referenda in het algemeen.
Van alle mensen die meededen aan de peiling zegt 36 procent zeker te zullen gaan stemmen over het associatieverdrag met Oekraïne. 17 procent stelt waarschijnlijk te gaan stemmen. 25 procent van de respondenten stelt het niet te weten.
Een meerderheid van de mensen die zeker of waarschijnlijk gaan stemmen, stemt woensdag naar eigen zeggen tegen het associatieverdrag (55 procent). 33 procent van die groep zegt vóór het verdrag te gaan stemmen.
Opmaat EU
Veel tegenstemmers (67 procent) zien het associatieverdrag als een opmaat naar EU-lidmaatschap voor Oekraïne. Ook zegt een grote meerderheid van de tegenstemmers (68 procent) niet bereid te zijn geld te sturen naar een corrupt land als Oekraïne. Dertig procent van de tegenstemmers is naar eigen zeggen tegen de EU.
De stembussen in Nederlandse gemeenten zijn woensdag geopend tussen 7.30 uur en 21.00 uur. Het referendum is raadgevend; Het kabinet wil nog niet zeggen of het zich aan de uitslag zal committeren. VVD, PvdA, D66, CDA, ChristenUnie, GroenLinks en SGP stemden al voor het verdrag. SP, PVV en PvdD zijn tegen. Een meerderheid van de partijen vindt dat de uitslag, mits de opkomstdrempel wordt gehaald, gerespecteerd moet worden.
Leve de democratie!quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:21 schreef Infection het volgende:
Ruime meerderheid Nederlanders staat open voor meer referenda
[..]
Blijkt het toch geen fabeltje te zijn zoals een aantal FOK!kers dachten.quote:DEN HAAG - De lokale partij Groep de Mos wil van het stadsbestuur weten waarom de politie op het Plein in Den Haag dinsdagmiddag een einde heeft gemaakt aan een manifestatie van GeenPeil. De campagnebus rond het referendum over het associatieverdrag met Oekraïne is dinsdagmiddag op last van de politie verwijderd, 'omdat er sprake was van een onaangekondigde manifestatie', zegt een politiewoordvoerder.
GeenPeil-campagneleider Jan Roos is door een agent beboet, die 'van hogerhand te horen had gekregen dat hij mij persoonlijk een boete moest geven'. Volgens Roos is het 'een persoonlijke afrekening van de Haagse burgemeester Jozias van Aartsen'. Groep de Mos eist opheldering van het stadsbestuur. 'Als dit waar is, dan moet burgemeester Jozias van Aartsen zo snel mogelijk op het matje worden geroepen', zegt fractievoorzitter Richard de Mos.
Groep de Mos wil met de vragen meer duidelijkheid krijgen over wat er zich 'achter de schermen' heeft afgespeeld. Zo werd Roos door agenten ondervraagd, terwijl de pers op afstand moest blijven, twitterde EenVandaag-verslaggever Marc Belinfante.
'Aantasting landelijke en lokale democratie'
Met de bus wilde GeenPeil mensen overtuigen om woensdag 'nee' te stemmen bij het referendum. De bus stond voor het gebouw van de Tweede Kamer op het Plein in Den Haag geparkeerd. Volgens de politie was daarvoor geen vergunning. De Mos noemt het wegsturen van de GeenPeil-bus 'een aantasting van de landelijke en lokale democratie'.
Waar maak je dit uit op?quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:27 schreef Kijkertje het volgende:
He ja, laten we een een referendum houden over meer referenda
Yo dawg!quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:27 schreef Kijkertje het volgende:
He ja, laten we een een referendum houden over meer referenda
Kun je degene citeren die dacht dat Jan Roos niet echt een boete heeft gehad?quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:27 schreef Infection het volgende:
Wegsturen bus GeenPeil uit Den Haag leidt tot raadsvragen
[..]
Blijkt het toch geen fabeltje te zijn zoals een aantal FOK!kers dachten.
Kijk maar in het vorige deel. Dan zul je woorden als 'propaganda' en 'beroepsleugenaar' tegen komen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Kun je degene citeren die dacht dat Jan Roos niet echt een boete heeft gehad?
Dat slaat voornamelijk op de reden van de boete, niet op de boete zelf.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:38 schreef Infection het volgende:
[..]
Kijk maar in het vorige deel. Dan zul je woorden als 'propaganda' en 'beroepsleugenaar' tegen komen.
Waar maak jij uit op dat ik dat er uit opmaakquote:
Waarom ben je voor het verdrag?quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:49 schreef Gia het volgende:
Ik ben voor het verdrag, maar als ik ga stemmen help ik de tegenstemmers. Dus ga ik niet om de opkomst te boycotten.
Ik hoop zo hard dat er straks een dikke vette nee uit komt en de opkomst 35% blijkt te zijn en al de "tactische thuisblijvers" balen dat ze geen ja hebben gestemd. Volgens de huidige peilingen gaat de opkomst sowieso boven 30% zijn dus hoe dom kun je dan zijn door thuis te blijvenquote:Op dinsdag 5 april 2016 16:49 schreef Gia het volgende:
Ik ben voor het verdrag, maar als ik ga stemmen help ik de tegenstemmers. Dus ga ik niet om de opkomst te boycotten.
Zit het zo diep jongen? Slaap je nog wel goed verder?quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:58 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik hoop zo hard dat er straks een dikke vette nee uit komt en de opkomst 35% blijkt te zijn en al de "tactische thuisblijvers" balen dat ze geen ja hebben gestemd.
Zit totaal niet diep en slaap prima. Maar nogmaals volgens de huidige peilingen gaat de opkomst boven de 30% zijn. Dus niet stemmen is gewoon dom. Verder laat ik me niet uit over wat ik stem, maar ik vind het gewoon niet slim om thuis te blijven.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Zit het zo diep jongen? Slaap je nog wel goed verder?
Dit inderdaad. Al die voor-stemmers die alsnog een nee-stem zullen zien gebeuren.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:58 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik hoop zo hard dat er straks een dikke vette nee uit komt en de opkomst 35% blijkt te zijn en al de "tactische thuisblijvers" balen dat ze geen ja hebben gestemd. Volgens de huidige peilingen gaat de opkomst sowieso boven 30% zijn dus hoe dom kun je dan zijn door thuis te blijven
Je laat je niet uit over wat je gaat stemmen maar hoopt wel op een dikke vette neequote:Op dinsdag 5 april 2016 17:01 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Zit totaal niet diep en slaap prima. Maar nogmaals volgens de huidige peilingen gaat de opkomst boven de 30% zijn. Dus niet stemmen is gewoon dom. Verder laat ik me niet uit over wat ik stem, maar ik vind het gewoon niet slim om thuis te blijven.
Omdat ik van mening ben dat je altijd moet stemmen en niet tactisch thuis moet blijven. Dus hoop dat men hier van leert mocht er een nee uit komen. Had je maar naar de stembus moeten gaan.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:03 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je laat je niet uit over wat je gaat stemmen maar hoopt wel op een dikke vette nee
Ehm nee, de wereld draait gewoon door bij welke uitslag dan ook. En het is een misvatting dat iedereen die thuisblijft dat doet om tactische redenen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:04 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Omdat ik van mening ben dat je altijd moet stemmen en niet tactisch thuis moet blijven. Dus hoop dat men hier van leert mocht er een nee uit komen. Had je maar naar de stembus moeten gaan.
Ik heb het ook niet over iedereen die thuisblijft. Feit is dat het de meerderheid van de bevolking niks kan schelen of zich niet verdiept heeft in het onderwerp. Prima, dan stem je niet. Maar die tactische thuisblijvers die hopen op een opkomst onder de 30% moeten daarna ook niet zeuren dat er een nee uit gekomen is omdat ze uit strategische overwegingen niet gingen stemmen. De peilingen laten zien dat 30% waarschijnlijk gehaald wordt. Dan ben je dus dom om thuis te blijven.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ehm nee, de wereld draait gewoon door bij welke uitslag dan ook. En het is een misvatting dat iedereen die thuisblijft dat doet om tactische redenen.
quote:Het referendum trekt voldoende mensen naar de stembus om geldig te zijn, blijkt uit de peilingen. De kritische grens is gesteld op 30 procent, en die wordt ruimschoots gehaald met een verwachte opkomst van 35 procent (Telegraaf) of zelfs 43 procent (Volkskrant).
Wat ik me dan wel afvraag is of die mensen ook is gevraagd of ze bij slecht weer ook de hut uit komenquote:Op dinsdag 5 april 2016 17:10 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over iedereen die thuisblijft. Feit is dat het de meerderheid van de bevolking niks kan schelen of zich niet verdiept heeft in het onderwerp. Prima, dan stem je niet. Maar die tactische thuisblijvers die hopen op een opkomst onder de 30% moeten daarna ook niet zeuren dat er een nee uit gekomen is omdat ze uit strategische overwegingen niet gingen stemmen. De peilingen laten zien dat 30% waarschijnlijk gehaald wordt. Dan ben je dus dom om thuis te blijven.
Dat vindt jij dom. Ik persoonlijk vindt het hele referendum een farce, ongeacht de uitslag en ga daarom niet stemmen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:10 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over iedereen die thuisblijft. Feit is dat het de meerderheid van de bevolking niks kan schelen of zich niet verdiept heeft in het onderwerp. Prima, dan stem je niet. Maar die tactische thuisblijvers die hopen op een opkomst onder de 30% moeten daarna ook niet zeuren dat er een nee uit gekomen is omdat ze uit strategische overwegingen niet gingen stemmen. De peilingen laten zien dat 30% waarschijnlijk gehaald wordt. Dan ben je dus dom om thuis te blijven.
[..]
Waarom voel je je dan aangesproken? Overigens is het vind zonder dt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:16 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat vindt jij dom. Ik persoonlijk vindt het hele referendum een farce, ongeacht de uitslag en ga daarom niet stemmen.
Doet dat ertoe? Het gaat erom dat mensen de kans krijgen om überhaupt hun stem te laten horen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:15 schreef Copycat het volgende:
Verwachten nee-stemmers echt dat als er +30% komt stemmen en nee daarbij de overhand heeft, daar dan ook iets mee gebeurt, via dit raadgevend referendum?
Stel dat al die thuisblijvers wel gaan stemmen. Dan is alsnog de meerderheid voor 'nee'.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:10 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
[..]
Er wordt wel meer gesjoemeld met het aantal stembureau's en de openingstijden daarvan. In mijn woonplaats zijn gelukkig alle stembureau's open, van 7:30 tot 21:00 uur.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:20 schreef tralalala het volgende:
Dichtstbijzijnde stembureau is alleen 's ochtends open, wat is dat nou weer voor een onzin.
Knap dat je de uitslag vooraf al weet.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Stel dat al die thuisblijvers wel gaan stemmen. Dan is alsnog de meerderheid voor 'nee'.
Alleen vergroot je dan de kans dat er inderdaad meer dan 30 % gehaald wordt.
Nee, maar dan doet het er dus ook niet toe dat ik en meerdere mensen met mij deze schijnstemmen tijdens een GS-pr-referendum lekker aan zich voorbij laten gaan.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:19 schreef Infection het volgende:
Doet dat ertoe? Het gaat erom dat mensen de kans krijgen om überhaupt hun stem te laten horen.
En als ze het naast zich neerleggen, zal het alleen maar invloed hebben op het stemgedrag volgend jaar.
Hihi, en beide keren, inderdaad.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:17 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Waarom voel je je dan aangesproken? Overigens is het vind zonder dt.
Ik voel me niet aangesproken, ik verbaas me alleen over jouw dringende behoefte om een dikke vette nee als resultaat te zien en meent dat mensen die niet stemmen dom zijn.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:17 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Waarom voel je je dan aangesproken? Overigens is het vind zonder dt.
Dus jij vind het wel best als er een overeenkomst komt met een land waar er kinderarbeid bestaat (en niet zo'n beetje ook) en enorme dierenmishandeling, waar een burgeroorlog heerst die zo kan overslaan naar de Eu en waar de politiek bestaat uit corrupte aso's, nazi's en schilderij rovers.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, maar dan doet het er dus ook niet toe dat ik en meerdere mensen met mij deze schijnstemmen tijdens een GS-pr-referendum lekker aan zich voorbij laten gaan.
En ik denk dat die invloed erg minimaal is, zeker als er weinig animo voor het hele referendum is. Ik heb juist het idee dat velen dit zelf ook toegegeven GS-spelletje prima doorzien.
*insert argument ja-kamp dat het verdrag dát juist wil gaan bestrijden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:25 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dus jij vind het wel best als er een overeenkomst komt met een land waar er kinderarbeid bestaat (en niet zo'n beetje ook) en enorme dierenmishandeling, waar een burgeroorlog heerst die zo kan overslaan naar de Eu en waar de politiek bestaat uit corrupte aso's, nazi's en schilderij rovers.
Juist ja....![]()
Het ging over een opkomst van meer dan 30%, dan is er dus wel degelijk animo. Als daar minstens een miljoen mensen van tegen stemmen, en er wordt vervolgens niets mee gedaan, dan heb je de kans dat je minstens een aantal honderdduizenden mensen tegen je hebt bij de volgende verkiezingen. Wat overigens een ruwe schatting is.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, maar dan doet het er dus ook niet toe dat ik en meerdere mensen met mij deze schijnstemmen tijdens een GS-pr-referendum lekker aan zich voorbij laten gaan.
En ik denk dat die invloed erg minimaal is, zeker als er weinig animo voor het hele referendum is. Ik heb juist het idee dat velen dit zelf ook toegegeven GS-spelletje prima doorzien.
Omdat het ja-kamp weinig goede argumenten heeft en dus maar alle negativiteit op GS afschuift.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:26 schreef Harmankardon het volgende:
Waarom GS er continu bij wordt gehaald
Die opkomst moet eerst nog een feit worden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:26 schreef Infection het volgende:
Het ging over een opkomst van meer dan 30%, dan is er dus wel degelijk animo.
Klopt. Maar het was een 'wat als' scenario, waar je overigens zelf mee aan kwam zetten.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die opkomst moet eerst nog een feit worden.
Dat kan helemaal niet bestreden worden via dit verdrag maar zal de zaak juist verhevigen aangezien de eerste mensen die van dit verdrag zullen profiteren de industrielen zijn.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:26 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
*insert argument ja-kamp dat het verdrag dát juist wil gaan bestrijden.
Er komt elk uur een update over de opkomstcijfers. Tactisch thuisblijven kan zo omslaan naar toch stemmen dus. Had je zelf ook wel kunnen bedenken lijkt me.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:58 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik hoop zo hard dat er straks een dikke vette nee uit komt en de opkomst 35% blijkt te zijn en al de "tactische thuisblijvers" balen dat ze geen ja hebben gestemd. Volgens de huidige peilingen gaat de opkomst sowieso boven 30% zijn dus hoe dom kun je dan zijn door thuis te blijven
Vanuit waar? NOS en Ipsos doen de tussenstanden niet. Vanuit gemeenten zelf dan?quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:29 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Er komt elk uur een update over de opkomstcijfers. Tactisch thuisblijven kan zo omslaan naar toch stemmen dus. Had je zelf ook wel kunnen bedenken lijkt me.
Stoer.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:49 schreef Gia het volgende:
Gemeentes gaan idd elk uur een update geven.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:30 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Vanuit waar? NOS en Ipsos doen de tussenstanden niet. Vanuit gemeenten zelf dan?
Is dat niet alleen in Rotterdam?quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Gemeentes gaan idd elk uur een update geven.
Vraag me idd af welke allemaal. Hier in ieder geval niet, of ze hadden dat beter moeten communicerenquote:Op dinsdag 5 april 2016 17:33 schreef Infection het volgende:
[..]
Is dat niet alleen in Rotterdam?
http://nos.nl/artikel/209(...)-opkomstcijfers.html
Hier ook niet hoor. Valt niets over terug te vinden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:35 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Vraag me idd af welke allemaal. Hier in ieder geval niet, of ze hadden dat beter moeten communiceren.
Voor-stemmers zijn dan ook achterlijk. De echte intelligentsia zitten in het nee-kamp.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:31 schreef Infection het volgende:
[..]
Argumenten van ja-stemmers, vallen niet serieus te nemen.
Toevallig de gemeente waar ik moet stemmen. Zal op de dag zelf best het 1 en ander aan informatie doorkomen om eventueel het oorspronkelijke plan op aan te passen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:33 schreef Infection het volgende:
[..]
Is dat niet alleen in Rotterdam?
http://nos.nl/artikel/209(...)-opkomstcijfers.html
Dat is inderdaad erg vermoeiend aan het worden. Er zijn inmiddels genoeg partijen (SP, PvdD) en groepen die al een duidelijk standpunt hebben neergezet, en kunnen onderbouwen waarom ze tegen zijn. De voornaamste argumenten van de voorstemmers is, dat je anders heult met Poetin (Jonge Socialisten posters), of omdat je tegen Geen Stijl moet zijn.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:26 schreef Harmankardon het volgende:
Waarom GS er continu bij wordt gehaald
Waarvan de meesten ook nog eens autodidact zijn, zo knapquote:Op dinsdag 5 april 2016 17:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor-stemmers zijn dan ook achterlijk. De echte intelligentsia zitten in het nee-kamp.
Op verzet? Dus je wilt zeggen dat een voor-stem is hoe het hoort?quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
Dat is waar ook. Het verdrag stuit op verzet van de SP (onrendabelen), PvdD (dierenrukkers) en PVV (tuig).
Als SP al onrendabel is wat is Oekraïne dan?quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
Dat is waar ook. Het verdrag stuit op verzet van de SP (onrendabelen), PvdD (dierenrukkers) en PVV (tuig).
Uhm, nee. Als iets 'op verzet stuit' dan is dat gewoon een synoniem voor zeggen dat er ook mensen/partijen/instanties tegen zijn.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:48 schreef Infection het volgende:
[..]
Op verzet? Dus je wilt zeggen dat een voor-stem is hoe het hoort?
Oekraïne is een arm stinkland. Wat is je punt?quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:48 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Als SP al onrendabel is wat is Oekraïne dan?
Lekker meetrollen met jou.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oekraïne is een arm stinkland. Wat is je punt?
En dus stem je maar voor?quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oekraïne is een arm stinkland. Wat is je punt?
Ik ga helemaal niet stemmen. Mijn stempas ligt ergens onderin m'n papierbak.quote:
Handel gaat sowieso door, exclusieve EU bevoegdheid...quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:37 schreef Stranger het volgende:
Even een vraagje.. Ik heb net het kieskompas ingevuld en daar kwam uit dat ik zo rond de 1-2% voor was.. Lekker duidelijk dus. Nu mijn vraag: Er kwamen een heleboel vragen en stellingen voorbij over de handel en economie, maar ik dacht dat dat gedeelte van het verdrag al in was gegaan en dat dat sowieso door ging.. Heb ik dat verkeerd begrepen? Weet niet meer waar ik dat had gelezen.
En de corruptie, het dierenleed, de neo nazi's, de burgeroorlog en de kinderarbeid schijnbaar ook niet.... volgens mij zou jij zelfs nog met Noord Korea een overeenkomst sluiten.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ga helemaal niet stemmen. Mijn stempas ligt ergens onderin m'n papierbak.
Overigens zou het feit dat Oekraine arm is voor mij geen reden zijn om tegen te stemmen.
Sterker, ik zou zelfs vrede hebben met een Associatieverdrag met Rusland.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:02 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En de corruptie, het dierenleed, de neo nazi's, de burgeroorlog en de kinderarbeid schijnbaar ook niet.... volgens mij zou jij zelfs nog met Noord Korea een overeenkomst sluiten.
Ja dat gebeurt dus niet, wijsneus. 'Miljard pompen'.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:55 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Gewoon een paar miljard in Oekraïne pompen omdat we bang zijn voor Poetin. Schop al die Oost-Europese lander er toch gewoon uit samen met de zuidelijke landen en Ijsland.
Met dank aan Rusland, die nog veel meer reden zal zien om Oekraïne naar de klote te helpen als ze zaken gaan doen met de EU.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:07 schreef Ryan3 het volgende:
Hongersnood dreigt voor anderhalf miljoen Oekraïners in Oost-Oekraïne, lees ik net..
Hadden/hebben we hè, pruttelt een beetje op een laag pitje sinds de Krim maar, soit we hebben het wel. Is een Partnership Agreement, gaat veel verder dan zo'n associatieverdrag. Sinds 2008 zijn we aan het onderhandelen over een soort EEA achtig akkoord met Rusland, maar dat loopt niet zo lekker momenteelquote:Op dinsdag 5 april 2016 18:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sterker, ik zou zelfs vrede hebben met een Associatieverdrag met Rusland.
Oekraïne heeft recht op een aantal subsidies (hebben ze ook al zonder het AV, maar dat terzijde), als je dat over een periode van een aantal jaren bekijkt kan dat rustig oplopen tot een paar miljard.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:04 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ja dat gebeurt dus niet, wijsneus. 'Miljard pompen'.
Niet alles geloven wat Jantje Roos of Baudet zeggen.
quote:Verschillende partijen in de Tweede Kamer zijn bezorgd dat kiezers niet goed weten hoe ze moeten stemmen en daardoor fouten maken. De SP beschuldigt het kabinet ervan dat het stembiljet bewust ingewikkeld is gemaakt, om ervoor te zorgen dat mensen morgen massaal fout gaan stemmen.
Volgens SP-Kamerlid Van Raak kan het niet anders dat het een bewuste actie is van het kabinet, want "zoveel domheid op een ministerie is onmogelijk".
Aan de hand van een zelfgemaakt stembiljet met 'tegen' erop probeert hij andere Kamerleden te overtuigen van het probleem. "In het hoekje van het stembiljet is een rondje, en dat rondje moet je rood maken. Als je in het midden iets zet is het ongeldig", zegt Van Raak.
50Plus-Kamerlid Krol meldt dat ook hij erg veel klachten heeft gekregen over het stembiljet.
Van Raak wil dat er vanavond nog een debat over het stemformulier komt, maar dat verzoek kan niet op steun van een meerderheid in de Tweede Kamer rekenen. "Als we er vanavond over gaan debatteren, liggen er morgen geen nieuwe stembiljetten", merkt ChristenUnie-Kamerlid Schouten op. Zij pleit vooral voor goede voorlichting op de stembureaus.
Kleuren
Regeringspartijen PvdA en VVD stellen voor om na het referendum een goede evaluatie te houden. "Ook over de motivatie van de indieners van het referendum, waar nu veel over te doen is", zegt VVD-Kamerlid Ten Broeke.
D66-leider Pechtold grapt dat zijn partij zich afvraagt waarom er alleen met rood gestemd kan worden, en niet met groen. De VVD pleit daarop voor stemmen met een blauw potlood.
De PVV, Partij voor de Dieren en 50Plus willen wel dat er vanavond nog over de kwestie gedebatteerd wordt. "Stuitend hoe luchtig hierover gedaan wordt", concludeert PvdD-leider Thieme.
Ik bedoel maar.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:11 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Hadden/hebben we hè, pruttelt een beetje op een laag pitje sinds de Krim maar, soit we hebben het wel. Is een Partnership Agreement, gaat veel verder dan zo'n associatieverdrag. Sinds 2008 zijn we aan het onderhandelen over een soort EEA achtig akkoord met Rusland, maar dat loopt niet zo lekker momenteel
Zijn Stalinistische toestanden dit...quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:09 schreef Infection het volgende:
[..]
Met dank aan Rusland, die nog veel meer reden zal zien om Oekraïne naar de klote te helpen als ze zaken gaan doen met de EU.
Daar heeft het gedrag van Poetin inderdaad wel wat van weg. Waarom wil jij dat zo nodig steunen met je tegenstem? Je weet toch wat voor ervaring met in Oekraïne heeft met Russische overheersing?quote:
Russen zullen ze wel helpen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:07 schreef Ryan3 het volgende:
Hongersnood dreigt voor anderhalf miljoen Oekraïners in Oost-Oekraïne, lees ik net..
Ik wil niet lullig doen maar ik denk zomaar dat het in de Oekraine onder de USSR beter was dan nu.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daar heeft het gedrag van Poetin inderdaad wel wat van weg. Waarom wil jij dat zo nodig steunen met je tegenstem? Je weet toch wat voor ervaring met in Oekraïne heeft met Russische overheersing?
Nooit van de Holomodor gehoord?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:23 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen maar ik denk zomaar dat het in de Oekraine onder de USSR beter was dan nu.
Ik heb het over de koude oorlog periode. Als je verder blijft gaan in de tijd dan blijft er ook geen spaan heel van de EU.quote:
Topargumentatie wel.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:28 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik heb het over de koude oorlog periode. Als je verder blijft gaan in de tijd dan blijft er ook geen spaan heel van de EU.
Ja, die Oekraïeners worden nu al genaaid door jouw vrienden van het IMF, wil ik ze dat wel toewensen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daar heeft het gedrag van Poetin inderdaad wel wat van weg. Waarom wil jij dat zo nodig steunen met je tegenstem? Je weet toch wat voor ervaring met in Oekraïne heeft met Russische overheersing?
Ja maar wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat alles zoo verfoeilijk was onder de Sovjets? Dat is gewoonweg een leugen. ik ken zat mensen die in het Oostblok hebben gewoond en het nu stukken slechter hebben dan onder de Sovjets.quote:
De Oekraine word verkocht aan de Industriele monsters van de US.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, die Oekraïeners worden nu al genaaid door jouw vrienden van het IMF, wil ik ze dat wel toewensen?
Ik zag vandaag een fotootje voorbij komen met een tekst waarbij de schaliegas deal, die al gemaakt is kennelijk, beklonken wordt en waar jouw maatje Rutte ook bij zit. Ik kan alleen niet bevestigen of dit waar is, maar toch zou er niet gek van staan te kijken.
Monsanto koopt al vruchtbare stukken areaal op.
Cargill koopt terminals in havens op.
En je weet waar het op uitdraait hè over een tijdje: dan mogen de Oekraïners in het westen werken, om de race naar de bodem hier een handje te helpen.
En denk je werkelijk dat de EU ertoe kan bijdragen dat Oekraïne minder corrupt wordt? Is Roemenië als EU-lid minder corrupt geworden, denk je? Zoek maar eens op op de ranglijst. Porosjenko én niet corrupt én geen oligarch, zoals ik geloof Pechtold beweerde? Nee, pluis de Panama papers dan maar na.
Ik ookquote:Op dinsdag 5 april 2016 18:18 schreef H0D3NPYL het volgende:
Morgen voor het eerst in m'n leven stemmen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |