Jawel. Ik heb familie in Oekraine wonen ( ex vriend van mijn moeder is van Hongaars afkomst woonachtend in Oekraine Karpatia)quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:49 schreef Infection het volgende:
[..]
Jij begrijpt het blijkbaar niet helemaal.
Niet stemmen lijkt me de enige wijze om uit te spreken dat het een onzinnig referendum is dat om de verkeerde redenen gehouden wordt.quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:50 schreef Igen het volgende:
Ik blijf erbij dat het echt diep, diep triest is om tactisch niet te gaan stemmen.
Je kunt het huidige beleid ook steunen met 'ja'? Straks laat je de 'nee'-stemmers winnen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:52 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Niet stemmen lijkt me de enige wijze om uit te spreken dat het een onzinnig referendum is dat om de verkeerde redenen gehouden wordt.
zo sta ik er ook inquote:Op woensdag 30 maart 2016 21:50 schreef Igen het volgende:
Ik blijf erbij dat het echt diep, diep triest is om tactisch niet te gaan stemmen.
Ik heb alvast mijn stem op de post gedaan. Blanco. Want ik kan niet zeggen dat een van beide kanten écht overtuigende argumenten heeft. Ik denk dat het zo ingewikkeld is dat alleen de geschiedenis kan uitwijzen of de gemaakte keuze goed of fout was. Maar een gezonde democratie werkt alleen als mensen nadenken en hun schouders eronder zetten. Ik wil dus in ieder geval m'n steentje hebben bijgedragen voor een opkomst boven de 30%, wat de uitslag ook is.
Dan blijf je dus principieel thuis.quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:52 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Niet stemmen lijkt me de enige wijze om uit te spreken dat het een onzinnig referendum is dat om de verkeerde redenen gehouden wordt.
Nou en? Het hele referendum laat me koud, los van de vraag wie gelijk heeft of wie gaat winnen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:53 schreef Perrin het volgende:
Je kunt het huidige beleid ook steunen met 'ja'? Straks laat je de 'nee'-stemmers winnen.
dat slaat overal op, want als er een hele lage opkomst is gaan partijen die nu in het zadel geplakt zitten die wet afschaffen omdat er geen animo voor is. Veel te gevaarlijk, als we wel komen kunnen ze dat niet meer.quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
zo sta ik er ook in
en tactisch stemmen vind ik sowieso al onzin maar niet stemmen zodat de stem van de meerderheid (van de stemmers) niet geldig is vind ik echt gewoon gek
blijf dan helemaal thuis ipv als de polls zeggen dat de kiesdrempel gehaald lijkt te worden toch nog snel je mening te gaan uiten
maar goed, ik stem ook blanco, niet omdat het me kan boeien allemaal maar zodat de drempel gehaald kan worden.
dat slaat eigenlijk net zo goed ook nergens op
Je kan ook niet stemmen. Dat ga ik doen. Wat je er werkelijk mee aangeeft?quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt het huidige beleid ook steunen met 'ja'? Straks laat je de 'nee'-stemmers winnen.
als ze het af willen schaffen doen ze dat sowieso wel, denk eerder dat ze daar minder snel toe geneigd zijn als er geen kip op komt dagenquote:Op woensdag 30 maart 2016 21:57 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
dat slaat overal op, want als er een hele lage opkomst is gaan partijen die nu in het zadel geplakt zitten die wet afschaffen omdat er geen animo voor is. Veel te gevaarlijk, als we wel komen kunnen ze dat niet meer.
Je kunt moeilijk verantwoorden dat je het afschaft terwijl de burger er zo blij mee is. Als we nu allemaal niet blij zijn en het maar prut vinden en niet gaan, kan de wet weer weg.quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
als ze het af willen schaffen doen ze dat sowieso wel, denk eerder dat ze daar minder snel toe geneigd zijn als er geen kip op komt dagen
Ken ik de man niet. Het is een keuze.quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:58 schreef Ringo het volgende:
Meedoen aan dit referendum voelt alsof ik een vaselinevinger in de reet van Jan Roos stop.
lijkt me de vreemdste reden om te gaan stemmen die ik tot nog toe heb gehoord maar iedereen moet het zelf weten natuurlijkquote:Op woensdag 30 maart 2016 22:02 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Je kunt moeilijk verantwoorden dat je het afschaft terwijl de burger er zo blij mee is. Als we nu allemaal niet blij zijn en het maar prut vinden en niet gaan, kan de wet weer weg.
Het zou wel heel kansloos zijn als uiteindelijk het associatie-akkoord niet tot stand komt omdat bepaalde Nederlanders geen "vaselinevinger in de reet van Jan Roos" willen stoppen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:58 schreef Ringo het volgende:
Meedoen aan dit referendum voelt alsof ik een vaselinevinger in de reet van Jan Roos stop.
Probeer de volksverlakkers een stapje voor te zijn zoals je ziet. Vreemd of niet.quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me de vreemdste reden om te gaan stemmen die ik tot nog toe heb gehoord maar iedereen moet het zelf weten natuurlijk
quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:52 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Een bindend referendum over een verdrag dat niemand heeft gelezen en dat vrijwel niemand interesseert enkel omdat een stel relpubers het wel leuk vonden om te demonstreren dat ze hun hondstrouwe achterban overal toe kunnen mobiliseren zolang ze er hun luie stoel maar niet voor uit hoeven te komen lijkt me niet echt zinvol.quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Het zou wel heel kansloos zijn als uiteindelijk het associatie-akkoord niet tot stand komt omdat bepaalde Nederlanders geen "vaselinevinger in de reet van Jan Roos" willen stoppen.
Wat dat betreft is het wel echt jammer dat het geen bindend referendum is. Dan zouden mensen dat risico denk ik toch een stuk minder snel nemen.
Het is duidelijk dat de meeste mensen niet eens weten waar het over gaat.quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Het zou wel heel kansloos zijn als uiteindelijk het associatie-akkoord niet tot stand komt omdat bepaalde Nederlanders geen "vaselinevinger in de reet van Jan Roos" willen stoppen.
Wat dat betreft is het wel echt jammer dat het geen bindend referendum is. Dan zouden mensen dat risico denk ik toch een stuk minder snel nemen.
Slim, goor he dat stemrecht.quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]Ik heb mijn stempas ritueel verbrand
Wat mij niet zinvol lijkt is dat ene meneer Kansenjongere voor heel Nederland bepaalt waar wel en geen bindende referenda over gehouden zouden moeten worden.quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:09 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Een bindend referendum over een verdrag dat niemand heeft gelezen en dat vrijwel niemand interesseert enkel omdat een stel relpubers het wel leuk vonden om te demonstreren dat ze hun hondstrouwe achterban overal toe kunnen mobiliseren zolang ze er hun luie stoel maar niet voor uit hoeven te komen lijkt me niet echt zinvol.
Tenzij je de gevolgen niet koppelt aan het percentage van de stemmers dat Nee heeft gestemd, maar aan het percentage van de stemgerechtigden dat Nee stemt, dan ben je meteen van het tactisch thuisblijven af.
Ook dom.quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:07 schreef Kijkertje het volgende:
Dan zou je moeten weten dat een nee-stem niet direct betekent dat je Rusland steunt. In tegendeel zelfs. Met een voor-stem trek je Oekraïne dichterbij de EU en dat geeft Rusland alleen maar meer reden om Oekraïne te 'bevrijden' omdat de bevolking dat zogenaamd niet wilt. Wat overigens ook wel gedeeltelijk klopt, aangezien een groot deel van Oekraïne gewoon Russen zijn.quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:50 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Jawel. Ik heb familie in Oekraine wonen ( ex vriend van mijn moeder is van Hongaars afkomst woonachtend in Oekraine Karpatia)
Ik snap dat echt nietquote:Op woensdag 30 maart 2016 22:07 schreef Kijkertje het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |