Enkel Geert. #makethenetherlandsgreatagainquote:"Als ik premier word, geef ik Nederland terug aan de Nederlanders, en als jullie willen, pakken we er jullie bij"
Geert Wilders. © belga.
"De patriottische lente is begonnen. Tussen Molenbeek en de Torens van Babel (de Europese instellingen, red.) staan wij, de patriotten, met enkel de waarheid als wapen". Dat zei PVV-voorzitter Geert Wilders vanavond op het colloquium van het Vlaams Belang over vrijheid. "Als ik premier word, geef ik Nederland terug aan de Nederlanders, en als jullie willen, pakken we er jullie bij", klonk het tot groot jolijt van de 600 aanwezigen.
Volgens Wilders is er een politieke omwenteling en geweldloze revolutie bezig. Hij verwees naar Donald Trump in de Verenigde Staten en het succes van bevriende partijen in Oostenrijk, Duitsland, Italië en België, waar het Vlaams Belang volgens hem in de lift zit. "Volgende maandag wordt een Europees-Turkse top gehouden waar Michel en Rutte ons zullen uitverkopen aan Erdogan, die niet eens het woord 'vrijheid' kan spellen", klonk het. "Als wij met Tom Van Grieken en Marie Le Pen aan de tafel gezeten hadden, hadden we de grenzen meteen gesloten zodat ons belastinggeld naar onze eigen mensen zou kunnen terugvloeien."
Wilders benadrukte ook het belang van de vrijheid van meningsuiting - de enige vrijheid die hem nog rest, vermits hij reeds 11,5 jaar onder zware bewaking staat. Hij verwees ook naar de rechtszaak die op 18 maart start voor zijn uitspraken over de Marokkanen. "Als ik het over Syriërs had, kreeg ik wellicht de Nobelprijs voor de vrede", zei hij schamper. De rechtszaak is een politiek proces, aldus nog Wilders, die meteen bijgetreden werd door Vlaams Belangvoorzitter Tom Van Grieken, verwijzend naar het proces tegen het Vlaams Blok. "In België heeft men speciale wetten gestemd, de grondwet aangepast en na lang zoeken een rechter gevonden die ons wou veroordelen", blikte hij terug.
"Als Wilders premier wordt, wil ik meteen aansluiten," zegt Van Grieken nog over Wilders' aanbod om Vlaanderen bij Nederland te voegen. "In onze partijstatuten staat overigens dat we zo mogelijk willen samenwerken met Nederland", repliceerde hij op vragen van de pers.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-er-jullie-bij.dhtml
Keep your friends close but your enemies closer, toch?!quote:Op zaterdag 5 maart 2016 02:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Nee dankje dan krijgen we Molenbeek, de jihad hoofdstad van Europa, erbij.
Jammer dat Eddy Wally overleden is.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 02:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Meneer de burgemeester op binnenlandse zaken (ik moest kloppen, want de bel doet 't niet)
Samson minister van dierenwelzijn en leefmilieu
Gert als minister van cultuur en onderwijs
Kabouter Plop minister van buitenlandse zaken
K3 op defensie (wie heb ik aan de lijn, hallo, hallo ... teleromeo)
Ja, plezant, een unie met Vlaanderen erbij.
Deel van Oekraïne met Rusland (de Krim)quote:Op zaterdag 5 maart 2016 03:29 schreef Elfletterig het volgende:
Nederland "veroveren" is nog tot daar aan toe, maar Vlaanderen "erbij pakken" is dom, populistisch geneuzel. Sowieso is een samenvoeging van Nederland en Vlaanderen niet aan de orde voordat Vlaanderen zich losmaakt van Wallonië.
Nog los van de vraag of Vlaanderen überhaupt met Nederland wil fuseren, want de trend in Europa is vooral dat landen zich opsplitsen en afsplitsen. Ik kan me, behoudens het kunstmatig gescheiden Duitsland, geen recente fusie van landen binnen Europa herinneren.
Oké.... maar dat is meer een annexatie dan een vrijwillige, netjes voorbereide, democratische fusie van twee landen. En dan nog: de trend is vooral dat landen zich splitsen. Als dit al niet is gebeurd (zie Joegoslavië, Tsjechoslowakije) dan zijn er wel afscheidingsbewegingen die het nastreven; van Schotland tot Baskenland, van Noord-Italië tot Catalonië.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 03:30 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Deel van Oekraïne met Rusland (de Krim)
Wel onder de voorwaarde dat Wilders weer in Venlo gaat wonen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 03:19 schreef KillemWieft het volgende:
Als 'ie had beloofd Brabant en Limburg aan de Belgen te geven zou ik wel op de PVV hebben gestemd.
Volgens mij heeft het grootste gedeelte van Vlaanderen meer met NL dan met Wallonië hoorquote:Op zaterdag 5 maart 2016 03:06 schreef luxerobots het volgende:
Ik vind het meest opvallend dat Wilders Vlamingen gevonden heeft die Vlaanderen bij Nederland willen voegen...
Ik sta lijnrecht tegenover Wilders maar Grootneerlandisme ben ik een enorme voorstander van.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 06:30 schreef Reya het volgende:
Toch altijd weer goed om bevestigd te zien in welke hoek de Groot-nederlandse ideeën te vinden zijn.
Een enorm voorstander zou ik mezelf niet noemen, maar ik zie het zeker zitten.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 06:43 schreef Dven het volgende:
Ik
[..]
Ik sta lijnrecht tegenover Wilders maar Grootneerlandisme ben ik een enorme voorstander van.
Waarom zou je dat willen? Het is ook vrij apart van Wilders. Arme mensen in oost-Europa niet willen helpen maar wel heel armoedig Vlaanderen erbij willen pakken.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 06:43 schreef Dven het volgende:
Ik
[..]
Ik sta lijnrecht tegenover Wilders maar Grootneerlandisme ben ik een enorme voorstander van.
Ik had nog best op je willen reageren. Tot je 'maar wel heel armoedig Vlaanderen' schreef. Zonde hoor.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 07:30 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen? Het is ook vrij apart van Wilders. Arme mensen in oost-Europa niet willen helpen maar wel heel armoedig Vlaanderen erbij willen pakken.
Ten opzichte van Nederland is het gewoon armoedig.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 07:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik had nog best op je willen reageren. Tot je 'maar wel heel armoedig Vlaanderen' schreef. Zonde hoor.
okquote:Op zaterdag 5 maart 2016 07:50 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ten opzichte van Nederland is het gewoon armoedig.
Er zijn er kennelijk meer...quote:Op zaterdag 5 maart 2016 03:06 schreef luxerobots het volgende:
Ik vind het meest opvallend dat Wilders Vlamingen gevonden heeft die Vlaanderen bij Nederland willen voegen...
Ja als je het zo bekijkt zijn vrijwel alle landen ter wereld armoedigquote:Op zaterdag 5 maart 2016 07:50 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Klopt. En waarom zou je die dan erbij willen halen terwijl je bijvoorbeeld niet arme regio's in ons-Europa wil steunen?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 07:58 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Ja als je het zo bekijkt zijn vrijwel alle landen ter wereld armoedig
Niet. Het is ook het domste wat ik Wilders ooit heb horen roepen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 08:02 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Klopt. En waarom zou je die dan erbij willen halen terwijl je bijvoorbeeld niet arme regio's in ons-Europa wil steunen?
Vlaanderen is rijker dan Nederland. En niet een beetje ook.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 07:50 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 08:45 schreef Montagui het volgende:
Gewoon Vlaanderen bij Nederland, Wallonië bij Frankrijk en Brussel een status aparte als 'hoofdstad' van de Verenigde Staten van Europa.... stoppen met de EU
Brussels DB (District België)quote:Op zaterdag 5 maart 2016 08:45 schreef Montagui het volgende:
Gewoon Vlaanderen bij Nederland, Wallonië bij Frankrijk en Brussel een status aparte als 'hoofdstad' van de Verenigde Staten van Europa....
xenofobe Hollander gespot.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 03:42 schreef Aardbei16 het volgende:
Nee dankje. Ik hoef niet nog meer halve Belgen bij ons mooie land. Het is al erg genoeg met die Brabo's en Limbo's.
Plots moet ik denken aan een liedje van Gerard Lenormanquote:Op zaterdag 5 maart 2016 02:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Meneer de burgemeester op binnenlandse zaken (ik moest kloppen, want de bel doet 't niet)
Samson minister van dierenwelzijn en leefmilieu
Gert als minister van cultuur en onderwijs
Kabouter Plop minister van buitenlandse zaken
K3 op defensie (wie heb ik aan de lijn, hallo, hallo ... teleromeo)
Ja, plezant, een unie met Vlaanderen erbij.
Vlaanderen zou volledig de eigen identiteit kwijtraken als het samen zou gaan met Nederland. Ik zie niet in waarom de Vlamingen dat zouden willen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 11:55 schreef Romanus het volgende:
Van Groot-Neerlandisme ben ik een groot voorstander, maar alleen als de Vlamingen dat zelf ook echt willen.
Ach, ze zouden eindelijk het veldrijden definitief domineren. Dat is ook wat waard.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Vlaanderen zou volledig de eigen identiteit kwijtraken als het samen zou gaan met Nederland. Ik zie niet in waarom de Vlamingen dat zouden willen.
Ik heb liever dat Nederland opgesplitst wordt, met een grens bij de rivieren. Het zuiden kan dan samen met Vlaanderen een nieuw land vormen, laten we het Groot-Brabant noemen, met als hoofdstad Antwerpen. De rest van België blij, want die kunnen Frans spreken. De rest van Nederland blij, want van die boeren af.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 03:42 schreef Aardbei16 het volgende:
Nee dankje. Ik hoef niet nog meer halve Belgen bij ons mooie land. Het is al erg genoeg met die Brabo's en Limbo's.
Hij spreekt de stem van het volk, wist je dat nog niet? Hij is de enige in nederland die precies weet wat het volk wil.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:01 schreef Wespensteek het volgende:
Wat geeft hem het recht om Nederland aan bepaalde mensen te geven?
Vreemd genoeg dat het denken aan fascistische leiders uit het verleden, maar dat mag je niet zeggen van Wilders.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:11 schreef Wespensteek het volgende:
Wilders is ook slim genoeg om te gaan roepen dat ze het willen, hij spreekt gewoon namens het volk dat in verzet moet komen en een revolte moet beginnen. Eigenlijk best grappig dat hij al begint over het annexeren van andere gebieden.
Nederlands Brabant en zelfs Limburg lijken meer op de Randstad dan op Vlaanderen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb liever dat Nederland opgesplitst wordt, met een grens bij de rivieren. Het zuiden kan dan samen met Vlaanderen een nieuw land vormen, laten we het Groot-Brabant noemen, met als hoofdstad Antwerpen. De rest van België blij, want die kunnen Frans spreken. De rest van Nederland blij, want van die boeren af.
Als Brabantse zie ik dit wel zitten.
Daar hebben we dus verkiezingen voor.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij spreekt de stem van het volk, wist je dat nog niet? Hij is de enige in nederland die precies weet wat het volk wil.
Dat het volk het helemaal niet onderling eens is, doet daar niets aan af.
Echt niet! En daar willen we ook niet op lijken!quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:26 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Nederlands Brabant en zelfs Limburg lijken meer op de Randstad dan op Vlaanderen.
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:26 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Nederlands Brabant en zelfs Limburg lijken meer op de Randstad dan op Vlaanderen.
Onzin.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:26 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf, er zijn genoeg zuiderlingen die helemaal niets hebben met Vlaanderen, we zijn en blijven in de eerste plaats gewoon Nederlanders, of ze dat boven de rivieren nou leuk vinden of niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Echt niet! En daar willen we ook niet op lijken!
1) Wie is we?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Echt niet! En daar willen we ook niet op lijken!
Precies.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:31 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
1) Wie is we?
2) Ik heb jaren in Brabant gewoond. Ik ken geen Brabander die een afscheiding van Nederland wil. Vlamingen zijn buitenlanders voor hen en de overige Nederlanders medelanders.
Ik was even vergeten dat wanneer je in Bulgarije woont, je geen mening meer mag hebben.quote:
Jij praat onzin.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:29 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Onzin.
Misschien in Brabant in het westen en noorden, of dat gedeelte van Limburg wat tegen Gelderland aankruipt. Maar over het algemeen hebben wij veel meer overeenkomsten met de Vlamingen.
Uiteraard mag je je mening geven, maar je smiley verliest compleet aan waarde omdat je hier niet woont.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik was even vergeten dat wanneer je in Bulgarije woont, je geen mening meer mag hebben.
!!!!quote:
Groot-Duitslandquote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat zou prioriteit bij hem hebben, Groot-Israel of Groot-Nederland?
En dan iemand als Merkel als leider? Alsjeblieft niet...quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:57 schreef Hathor het volgende:
Ik zie liever dat we ons als Nederland gewoon bij Duitsland aansluiten, worden we ook eens wereldkampioen voetbal.
Alsof wat we nu hebben zoveel beter is.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:58 schreef Infection het volgende:
[..]
En dan iemand als Merkel als leider? Alsjeblieft niet...
Nee, maar dat betekent niet dat we maar een nog ergere moeten krijgen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Alsof wat we nu hebben zoveel beter is.
Maken we Willem Alexander toch gewoon Kaiser.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 13:00 schreef Infection het volgende:
[..]
Nee, maar dat betekent niet dat we maar een nog ergere moeten krijgen.
Ja en we hebben een verschillend schoolsysteem enzovoort enzovoort.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:36 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Jij praat onzin.
1) Lezen Nederlanders en Vlamingen dezelfde kranten? Nee.
2) Kijken Nederlanders en Vlamingen naar dezelfde televisieprogramma's? Soms, maar elkaars commerciële zenders ontvangen we niet.
3) Is er sprake van een gedeelde publieke opinie? Nee.
4) Is er sprake van een wij-gevoel? Nee.
Voor Vlamingen zijn Nederlanders ten zuiden van de grote rivieren Nederlanders die met een zachte g spreken.
Noord-Limburg (en dan vooral Venlo) heeft meer met Duitsland dan met Vlaanderen of Nederland.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:29 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
of dat gedeelte van Limburg wat tegen Gelderland aankruipt.
Hoe komt dat zo eigenlijk?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 13:02 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Wel merk ik dat bij Vlamingen de aversie tegen de Randstad vaak zeer hoog is. Begrijpelijk natuurlijk, die aversie delen redelijk wat Brabanders en Limburgers nu ook al.
Dat gaat terug tot de val van Napoleon, met als gevolg de afscheiding van de Zuidelijke provincies vs de door het regenten geregeerde Noorden. 10 daagse veldtocht was een succes, tot Frankrijk zich er in begon te mengen.quote:
En een stuk Noord-Frankrijk en West-Duitsland als 'bufferzone'.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:57 schreef Infection het volgende:
Luxemburg kan er trouwens ook nog wel bij. Dan maken we gewoon van de hele Benelux een Groot-Nederland.
Mensen haten nu eenmaal graag op succes. Sommigen noemen dit fenomeen 'afgunst'.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 13:02 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Ja en we hebben een verschillend schoolsysteem enzovoort enzovoort.
Alles wat je nu opnoemt is het gevolg van de realiteit dat wij in verschillende landen leven op dit moment. Hetzelfde geldt in dat geval voor Basken die in Frankrijk of in Spanje wonen.
Mensen zijn gewend geraakt aan de klieving van het Nederlandse volk en willen dit zelfs in stand houden.
Maar even zonder grappen ik hoor bijna nooit iemand die Vlamingen buitenlanders vindt. Nu spreek ik er natuurlijk ook niet iedereen over aan elke dag. Want feitelijk zijn het buitenlanders.
Met de Vlamingen die ik gesproken heb was zeker zo'n 30/40% er voorstander van dat wij weer bij elkaar zouden komen.
Wel merk ik dat bij Vlamingen de aversie tegen de Randstad vaak zeer hoog is. Begrijpelijk natuurlijk, die aversie delen redelijk wat Brabanders en Limburgers nu ook al.
Komt vooral door steden de grote steden: Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Amstelveen, Utrecht en Almere.quote:
Een helder licht als dit helpt dan ook niet om dit negatieve beeld tegen te gaan.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 13:11 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Mensen haten nu eenmaal graag op succes. Sommigen noemen dit fenomeen 'afgunst'.
De realiteit is (helaas) dat Nederlanders en Vlamingen elkaar niet als één dezelfde natie zien.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 13:02 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Ja en we hebben een verschillend schoolsysteem enzovoort enzovoort.
Alles wat je nu opnoemt is het gevolg van de realiteit dat wij in verschillende landen leven op dit moment. Hetzelfde geldt in dat geval voor Basken die in Frankrijk of in Spanje wonen.
Mensen zijn gewend geraakt aan de klieving van het Nederlandse volk en willen dit zelfs in stand houden.
Maar even zonder grappen ik hoor bijna nooit iemand die Vlamingen buitenlanders vindt. Nu spreek ik er natuurlijk ook niet iedereen over aan elke dag. Want feitelijk zijn het buitenlanders.
Met de Vlamingen die ik gesproken heb was zeker zo'n 30/40% er voorstander van dat wij weer bij elkaar zouden komen.
Dat verschilt. Een meerderheid doet dat op dit moment inderdaad niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 13:13 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
De realiteit is (helaas) dat Nederlanders en Vlamingen elkaar niet als één dezelfde natie zien.
ja en we hernoemen het naar Deltaland, hoeft niemand zich te confermeren aan het Nederlandsschap. Een land met een miljoen of 22 a 23 aan mensen die de gehele noordwest Europese deltaland controleren. Zou meteen een stuk meer meetellen op elke machtsbalans. En qua mensen lijken we toch al veel op elkaar.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:57 schreef Infection het volgende:
Luxemburg kan er trouwens ook nog wel bij. Dan maken we gewoon van de hele Benelux een Groot-Nederland.
Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, zie ik overigens wel het een en ander veranderen. Relatief veel Vlaamse politici zijn orangist, zoals Bart de Wever, Louis Tobback, Filip de Winter en Karim van Overmeire. Van die laatste heb ik zelfs een boek liggen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 13:15 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Dat verschilt. Een meerderheid doet dat op dit moment inderdaad niet.
zo zo heb jij zelfs een boek liggen. Nou nouquote:Op zaterdag 5 maart 2016 13:25 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, zie ik overigens wel het een en ander veranderen. Relatief veel Vlaamse politici zijn orangist, zoals Bart de Wever, Louis Tobback, Filip de Winter en Karim van Overmeire. Van die laatste heb ik zelfs een boek liggen.
Omdat ik momenteel niet meer in Nederland woon kan ik dus niet aangeven dat het compleet achterlijk is om zuid(oost) Nederland beter vergelijkbaar te vinden met de Randstad dan met Vlaanderen?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:38 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Uiteraard mag je je mening geven, maar je smiley verliest compleet aan waarde omdat je hier niet woont.
Haha ja toch.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 13:28 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
zo zo heb jij zelfs een boek liggen. Nou nou
Voornamelijk populistisch groepsgedrag. Zijn ze er uiteindelijk zelf of komen ze in persoon met iemand uit de Randstad of provincie/Vlaanderen dan valt het uiteindelijk allemaal heel erg mee. Al zal je altijd mensen tegenkomen die het vooroordeel bevestigen uiteraard.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 13:12 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Komt vooral door steden de grote steden: Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Amstelveen, Utrecht en Almere.
De rest van de mensen uit die provincies kan er verder natuurlijk ook weinig aan doen. Het beeld van de Randstad in de media doet veelal zijn werk. Op dit forum werkt het bijvoorbeeld echter ook niet mee. Je merkt vaak dat sommigen de Randstad superieur vinden en bijvoorbeeld praten over 'provinciaal' of dat ze opmerkingen maken dat ze Friesland de zee in willen duwen of Limburg en Brabant verkopen aan de Duitsers of Belgen. Jij kent deze uitspraken vast ook wel. Hierdoor komt de randstad en de mensen erin vaak in een negatief daglicht te staan.
Het is tamelijk onzinnig te stellen dat Nederlands Brabant en Limburg meer gemeen hebben met Vlaanderen dan met rest van Nederland. Nederland en België zijn vanaf 1830/1839( (afhankelijk van definitie) niet meer één land. In Nederland lezen we dezelfde kranten, kijken we naar dezelfde televisiezenders, stemmen we op dezelfde politieke partijen, is een sprake 1 publieke opinie en we voelen ons een volk. Die kenmerken delen de Nederlandse Limburgers niet met de Vlamingen. Dit is wat ik bedoel: Vaals, de meest zuid-oostelijke plaats van Nederland, kleurt helemaal oranje tijdens het WK van 2010.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 13:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Omdat ik momenteel niet meer in Nederland woon kan ik dus niet aangeven dat het compleet achterlijk is om zuid(oost) Nederland beter vergelijkbaar te vinden met de Randstad dan met Vlaanderen?
Jij hebt tijdens het uitdelen echt niet vooraan gestaan he
Is het Annexatie als de Vlamingen dat zelf willen?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 02:19 schreef berko13 het volgende:
[..]
Enkel Geert. #makethenetherlandsgreatagain
[ afbeelding ]
Als de PVV zou helpen om ons los te weken van de EU zoals die nu is dan zou dat geweldig zijn. Mijn stem gaat naar een EU-kritische partij aan de linkerkant van het spectrum dus mijn stem zal hij niet krijgen maar ik zou het prima vinden als de mensen die nu op de VVD, het CDA of de D66 stemmen op de PVV zouden stemmen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 02:19 schreef berko13 het volgende:
"De patriottische lente is begonnen. Tussen Molenbeek en de Torens van Babel (de Europese instellingen, red.) staan wij, de patriotten, met enkel de waarheid als wapen". Dat zei PVV-voorzitter Geert Wilders vanavond op het colloquium van het Vlaams Belang over vrijheid. "Als ik premier word, geef ik Nederland terug aan de Nederlanders, en als jullie willen, pakken we er jullie bij", klonk het tot groot jolijt van de 600 aanwezigen.
Volgens Wilders is er een politieke omwenteling en geweldloze revolutie bezig. Hij verwees naar Donald Trump in de Verenigde Staten en het succes van bevriende partijen in Oostenrijk, Duitsland, Italië en België, waar het Vlaams Belang volgens hem in de lift zit. "Volgende maandag wordt een Europees-Turkse top gehouden waar Michel en Rutte ons zullen uitverkopen aan Erdogan, die niet eens het woord 'vrijheid' kan spellen", klonk het. "Als wij met Tom Van Grieken en Marie Le Pen aan de tafel gezeten hadden, hadden we de grenzen meteen gesloten zodat ons belastinggeld naar onze eigen mensen zou kunnen terugvloeien."
Wilders benadrukte ook het belang van de vrijheid van meningsuiting - de enige vrijheid die hem nog rest, vermits hij reeds 11,5 jaar onder zware bewaking staat. Hij verwees ook naar de rechtszaak die op 18 maart start voor zijn uitspraken over de Marokkanen. "Als ik het over Syriërs had, kreeg ik wellicht de Nobelprijs voor de vrede", zei hij schamper. De rechtszaak is een politiek proces, aldus nog Wilders, die meteen bijgetreden werd door Vlaams Belangvoorzitter Tom Van Grieken, verwijzend naar het proces tegen het Vlaams Blok. "In België heeft men speciale wetten gestemd, de grondwet aangepast en na lang zoeken een rechter gevonden die ons wou veroordelen", blikte hij terug.
"Als Wilders premier wordt, wil ik meteen aansluiten," zegt Van Grieken nog over Wilders' aanbod om Vlaanderen bij Nederland te voegen. "In onze partijstatuten staat overigens dat we zo mogelijk willen samenwerken met Nederland", repliceerde hij op vragen van de pers.
Een ander soort buitenlanders.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 14:24 schreef pokkerdepok het volgende:
maar dan wordt de nederlandse kaart een soort strijkijzer, terwijl we nu een mooie stoere leeuw hebben....
wel grappig trouwens, dat wilders er een heel land vol met buitenlanders bij wil doen. hoe verzin je het, mister anti- buitenlander..
De SP dus, want de PVV zit niet aan de linkerkant van het spectrum (programmatisch misschien wel, maar qua stemgedrag stemt de PVV in 90% van de wetsvoorstellen met de VVD mee).quote:Op zaterdag 5 maart 2016 14:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als de PVV zou helpen om ons los te weken van de EU zoals die nu is dan zou dat geweldig zijn. Mijn stem gaat naar een EU-kritische partij aan de linkerkant van het spectrum dus mijn stem zal hij niet krijgen maar ik zou het prima vinden als de mensen die nu op de VVD, het CDA of de D66 stemmen op de PVV zouden stemmen.
allah of alaaf, bijna hetzelfde...quote:Op zaterdag 5 maart 2016 14:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een ander soort buitenlanders.
Sterker nog: de meeste Vlamingen willen 'slechts' meer autonomie binnen het Belgische staatsbestel.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 14:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is het Annexatie als de Vlamingen dat zelf willen?
Niet dat ze het willen, de meeste Vlamingen willen het liefst zelfstandig zijn.
Dat kan ook niet. De pvv heeft geen leden. En je zit niet in een fractie. Je bent wel een pvv adept. Anders stem je niet op die eenmanspartij.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 14:39 schreef Peachbird het volgende:
Mijn stem heeft wilders.
(nee ik ben geen pvver, voor de duidelijkheid.)
Nee ik ben het gewoon eens met Wilders in bepaalde belangrijke kwesties en wil hem daar graag mandaat voor geven.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 14:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat kan ook niet. De pvv heeft geen leden. En je zit niet in een fractie. Je bent wel een pvv adept. Anders stem je niet op die eenmanspartij.
Hoe kom je daar nou weer bijquote:Op zaterdag 5 maart 2016 08:54 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Vlaanderen is rijker dan Nederland. En niet een beetje ook.
Maar die spreken nederlands, dus dan mag het.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 14:24 schreef pokkerdepok het volgende:
maar dan wordt de nederlandse kaart een soort strijkijzer, terwijl we nu een mooie stoere leeuw hebben....
wel grappig trouwens, dat wilders er een heel land vol met buitenlanders bij wil doen. hoe verzin je het, mister anti- buitenlander..
En welke kwesties zijn dat? En waarom wil je hem mandaat geven? Ik heb nog in geen enkele kwestie een realistische oplossing gehoord van Wilders, dus ik ben erg benieuwd welk aspect van onze samenleving jij graag naar de klote geholpen ziet worden.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 14:45 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Nee ik ben het gewoon eens met Wilders in bepaalde belangrijke kwesties en wil hem daar graag mandaat voor geven.
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 15:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar die spreken nederlands, dus dan mag het.
Hm. spreken ze in Zuid-Afrika niet ook (een soort) nederlands? Moeten we dat ook maar annexeren.
Ik denk dat de Vlamingen ons er niet bij willen hebben. Met onze Calvinistische aard van een koekje bij de slappe koffie en dan de deksel op je vingers.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:03 schreef 99.999 het volgende:
Die gekke Vlamingen moeten we er niet bij hebben. Maar ze mogen Wilders wel hebben natuurlijk m
De PvdA (wat in België communisten zijn) haalde wel slechts 2,8% en 0 zetels vorige verkiezingen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:24 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
is de PvdA daar een echte arbeiderspartij
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:57 schreef Hathor het volgende:
Ik zie liever dat we ons als Nederland gewoon bij Duitsland aansluiten, worden we ook eens wereldkampioen voetbal.
Dit.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 14:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De SP dus, want de PVV zit niet aan de linkerkant van het spectrum (programmatisch misschien wel, maar qua stemgedrag stemt de PVV in 90% van de wetsvoorstellen met de VVD mee).
Bart De Wever (voorzitter grootste Vlaamse partij en burgemeester van Antwerpen) kreeg ooit deze vraag in Amsterdam en hij zei dat hij hier voor te vinden was maar dat zoiets geleidelijk aan moet gebeuren. Als grapje zei hij: als ik vandaag begin over een groot-Nederland, is mijn politieke carrière morgen voorbij.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 14:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is het Annexatie als de Vlamingen dat zelf willen?
Niet dat ze het willen, de meeste Vlamingen willen het liefst zelfstandig zijn.
Ik voorzie dan een tweede boerenoorlog met die stinkbritten.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 15:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hm. spreken ze in Zuid-Afrika niet ook (een soort) nederlands? Moeten we dat ook maar annexeren.
Dat is niet plezant.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:29 schreef berko13 het volgende:
[..]
De PvdA (wat in België communisten zijn) haalde wel slechts 2,8% en 0 zetels vorige verkiezingen.
Soevereiniteit verkrijgen t.o.v. onze werkelijke bezetters de Muricanen lijkt me duizenden malen belangrijker.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:40 schreef berko13 het volgende:
[..]
Bart De Wever (voorzitter grootste Vlaamse partij en burgemeester van Antwerpen) kreeg ooit deze vraag in Amsterdam en hij zei dat hij hier voor te vinden was maar dat zoiets geleidelijk aan moet gebeuren. Als grapje zei hij: als ik vandaag begin over een groot-Nederland, is mijn politieke carrière morgen voorbij.
Eerst moet Nederland zijn soevereiniteit terug winnen van de Europese bezetter en Vlaanderen zijn onafhankelijkheid krijgen. Gevolgd door een intensieve samenwerking tussen deze landen bv op gebied van havens, onderwijs op elkaar afstemmen, een gezamenlijke voetbalcompetitie, gezamenlijk leger (biedt allemaal schaalvoordelen) en wie weet mondt dat ooit uit in een vereniging van de Noordelijke en Zuidelijke Nederlanden.
Dat een Nederlander waarschijnlijk niet weet hoe de Belgische premier heet en geen twee Belgische politieke partijen kan duiden zegt eigenlijk al wel genoeg over de slagingskans van Wilders' idee. Denk ik.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:29 schreef berko13 het volgende:
[..]
De PvdA (wat in België communisten zijn) haalde wel slechts 2,8% en 0 zetels vorige verkiezingen.
de kwesties de EU en de islam.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En welke kwesties zijn dat? En waarom wil je hem mandaat geven? Ik heb nog in geen enkele kwestie een realistische oplossing gehoord van Wilders, dus ik ben erg benieuwd welk aspect van onze samenleving jij graag naar de klote geholpen ziet worden.
Niet zolang duitsland nog een islamitisch land is.quote:
Nederland is toch ook een Islamitisch land als we die Pegida-sukkels en PVV-ers moeten geloven? Dus dan kan aansluiting makkelijk.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:18 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Niet zolang duitsland nog een islamitisch land is.
Als je op die vlakken iets van Wilders verwacht, dan kom je nog van een koude kermis thuis.quote:
Ah dus ik ben een sukkel? Gezien ik Pegida aanhang. Dag 'linkse' boomknuffelaar.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:21 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Nederland is toch ook een Islamitisch land als we die Pegida-sukkels en PVV-ers moeten geloven? Dus dan kan aansluiting makkelijk.
Insch'Allah.![]()
Pegida .... meh ....![]()
Waarom zou ik daar niks van mogen verwachten? Hij is tenminste de enige die zich ertegen inzet. Van de rest van de politiek hoef je juist niks te verwachten dan meer uitverkoop van ons land en onze wetten aan de EU.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je op die vlakken iets van Wilders verwacht, dan kom je nog van een koude kermis thuis.
Niet ultra-extreem rechts zijnquote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:24 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik denk dat de Vlamingen ons er niet bij willen hebben. Met onze Calvinistische aard van een koekje bij de slappe koffie en dan de deksel op je vingers.
Nederlandse gastvrijheid is echt episch.
In het buitenland is niet langer onze tolerantie iets waar we om bekend staan, maar een xenofoob als Geert.
In Vlaanderen heb je mooie initiatieven als Geneeskunde voor het Volk, Initiativa Cuba Socialista, is de PvdA daar een echte arbeiderspartij, heb je gewoon telefoonkotten waar je kunt telefoneren en kan je je trein en buskaartje gewoon met normaal geld betalen en bij de conducteur aanschaffen zonder rare ingewikkelde chip-kaart.
Bovendien zien Vlaamse meisjes er niet uit als koeien met kortgeknipt kapsel, maar zijn ze lief, plezant en schoon.
Vlaanderen is baas.
Ik durf zelfs te zeggen, meer baas als Fryslan, us heitelan.
Omdat hij in Nederland polderland zijn agenda er nooit doorheen gaat krijgen. Tenzij de PVV bij de volgende verkiezingen 76 zetels of meer verovert, maar dat lijkt mij uitgesloten.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:24 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Waarom zou ik daar niks van mogen verwachten? Hij is tenminste de enige die zich ertegen inzet. Van de rest van de politiek hoef je juist niks te verwachten dan meer uitverkoop van ons land en onze wetten aan de EU.
Dat zullen we zien, ik denk dat hij echt wel een meerderheid gaat halen. En wat betreft aanpakken van de islam heeft hij ook zo goed als het gehele volk op de antifa en de radicalen na achter zich.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat hij in Nederland polderland zijn agenda er nooit doorheen gaat krijgen. Tenzij de PVV bij de volgende verkiezingen 76 zetels of meer verovert, maar dat lijkt mij uitgesloten.
Wilders krijgt de handen nooit op elkaar voor een Nexit, en wat ik mij voor moet stellen bij het 'aanpakken van de islam', weet ik eerlijk gezegd niet zo goed.
Jij denkt dat de PVV 76 zetels of meer gaat halen?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:30 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Dat zullen we zien, ik denk dat hij echt wel een meerderheid gaat halen. En wat betreft aanpakken van de islam heeft hij ook zo goed als het gehele volk op de antifa en de radicalen na achter zich.
Mischien kan hirsi dan ook weer terugkomen naar ons land.
laat die leugenachtige gelukzoeker alsjeblieft wegrotten in die murica denktankquote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:30 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Dat zullen we zien, ik denk dat hij echt wel een meerderheid gaat halen. En wat betreft aanpakken van de islam heeft hij ook zo goed als het gehele volk op de antifa en de radicalen na achter zich.
Mischien kan hirsi dan ook weer terugkomen naar ons land.
Als de migrantenstroom binnen nu en een paar jaar niet stopt dan vrees ik dat die wel verdomd dichtbij gaat komen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt dat de PVV 76 zetels of meer gaat halen?
Ik zei een meerderheid op de rest van de partijen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt dat de PVV 76 zetels of meer gaat halen?
Maar wat moet ik mij dan precies voorstellen van dat 'aanpakken van de islam'?
Hirsi was tenminste een echte vluchteling in tegenstelling tot de halve apen die nu ons land binnenstormen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:35 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
laat die leugenachtige gelukzoeker alsjeblieft wegrotten in die murica denktank
Ja, maar daarmee is de PVV er natuurlijk niet. Je kunt de grootste zijn, maar je voorstellen moeten dan nog altijd een meerderheid krijgen in de Tweede Kamer. En voor het gros van zijn gedachtenkronkels, krijgt Wilders de handen niet op elkaar.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:40 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Ik zei een meerderheid op de rest van de partijen.
Maar we hebben meer paarden in de race.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat hij in Nederland polderland zijn agenda er nooit doorheen gaat krijgen. Tenzij de PVV bij de volgende verkiezingen 76 zetels of meer verovert, maar dat lijkt mij uitgesloten.
Wilders krijgt de handen nooit op elkaar voor een Nexit, en wat ik mij voor moet stellen bij het 'aanpakken van de islam', weet ik eerlijk gezegd niet zo goed.
Ach, welnee. De PVV wordt door De Hond gepeild op 40+ zetels, maar bij de rest zit de partij daar flink onder. Het plafond van de PVV hangt rond de 40 zetels.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:39 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Als de migrantenstroom binnen nu en een paar jaar niet stopt dan vrees ik dat die wel verdomd dichtbij gaat komen.
Ah ja perfect vergelijkbaar natuurlijk, op het feit dat Putin daadwerkelijk tanks Oekraïne in stuurt na dan.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:00 schreef Strani het volgende:
Toe maar. De laatste (Putin) die suggereerde dat een deel van een seculier land misschien maar beter deel van het zijne kon worden, kreeg daar een hoop gedoe over.
Kleine correctie: populistisch rechts schiet omhoog. Ik ben helemaal voor een kleinere overheid en lagere belastingen, maar ik heb niets met dat platte gedoe van de PVV en FNquote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:45 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar we hebben meer paarden in de race.Overal in Europa schiet Rechts omhoog. Of de EU ontploft uit elkaar of de EU sterft een langzame pijnlijke dood.
Ja. Ben erg benieuwd naar de verhalen die straks weer boven water verschijnen van onderling gekonkelquote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, welnee. De PVV wordt door De Hond gepeild op 40+ zetels, maar bij de rest zit de partij daar flink onder. Het plafond van de PVV hangt rond de 40 zetels.
Wordt wel lachen trouwens, zo'n 40 man sterke PVV-fractie in de TK.
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kleine correctie: populistisch rechts schiet omhoog. Ik ben helemaal voor een kleinere overheid en lagere belastingen, maar ik heb niets met dat platte gedoe van de PVV en FN
Voor wat betreft het einde van de EU. Zelfs als de boel klapt, wordt binnen no time een nieuw samenwerkingsverband in de steigers gezet.
Waar doel je dan exact op?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kleine correctie: populistisch rechts schiet omhoog. Ik ben helemaal voor een kleinere overheid en lagere belastingen, maar ik heb niets met dat platte gedoe van de PVV en FN
Voor wat betreft het einde van de EU. Zelfs als de boel klapt, wordt binnen no time een nieuw samenwerkingsverband in de steigers gezet.
Mischien dat het CDA bezint. Je weet het niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar daarmee is de PVV er natuurlijk niet. Je kunt de grootste zijn, maar je voorstellen moeten dan nog altijd een meerderheid krijgen in de Tweede Kamer. En voor het gros van zijn gedachtenkronkels, krijgt Wilders de handen niet op elkaar.
Dat is dan ook het streven, de huidige EU is een tyranniek gedrocht, samenwerking hadden we daarvoor ook en dat kan allemaal best opgezet worden. En dan zonder een grenzenloos, instituut apparaat dat wel even de dienst gaat uitmaken en een eigen leger wil om de democratie van naties in de kiem te kunnen smoren.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het CDA gaat niet mee in de anti-islam koers die de PVV voor ogen heeft. En onze christendemocratische vrienden behoren tot de grootste eurofielen van de Tweede Kamer.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:55 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Mischien dat het CDA bezint. Je weet het niet.
Je hoort je als politicus gewoon nooit te bemoeien met de onafhankelijkheid van een ander land. Als een vooraanstaand Duits politicus zou suggereren dat Nederland best onderdeel kan worden van Duitsland, zou de wereld (terecht) te klein zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ah ja perfect vergelijkbaar natuurlijk, op het feit dat Putin daadwerkelijk tanks Oekraïne in stuurt na dan.
Je verandert het onderwerp, je zegt nu iets anders dan de net. Het gaat erom dat de vergelijking met Putin nergens op slaat.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Je hoort je als politicus gewoon nooit te bemoeien met de onafhankelijkheid van een ander land. Als een vooraanstaand Duits politicus zou suggereren dat Nederland best onderdeel kan worden van Duitsland, zou de wereld (terecht) te klein zijn.
Wanneer zou de eerste zich weer afscheidenquote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, welnee. De PVV wordt door De Hond gepeild op 40+ zetels, maar bij de rest zit de partij daar flink onder. Het plafond van de PVV hangt rond de 40 zetels.
Het is toch geen annexatie als de Vlamingen er zelf voor kiezen?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 15:00 schreef Wombcat het volgende:
Of we vormen direct een Groot-Duitsland met Vlaanderen er bij.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:57 schreef Hathor het volgende:
Die mening mag iemand best toebedeeld zijn. Overigens is Duitsland-Nederland een slechte vergelijking ten opzichte van Nederland-Vlaanderen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Je hoort je als politicus gewoon nooit te bemoeien met de onafhankelijkheid van een ander land. Als een vooraanstaand Duits politicus zou suggereren dat Nederland best onderdeel kan worden van Duitsland, zou de wereld (terecht) te klein zijn.
De PVV stijgt nog wel hoor. De verkrachtingsepidemieën, grote stijging van de criminaliteit, en massale rellen die ons te wachten staan van de zomer in Europa gaan nog voor aardig wat zeteltjes zorgen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, het is de enige partij die baat heeft bij maatschappelijke onrust. Goed gezegd.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:33 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De PVV stijgt nog wel hoor. De verkrachtingsepidemieën, grote stijging van de criminaliteit, en massale rellen die ons te wachten staan van de zomer in Europa gaan nog voor aardig wat zeteltjes zorgen.
okequote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:33 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De PVV stijgt nog wel hoor. De verkrachtingsepidemieën, grote stijging van de criminaliteit, en massale rellen die ons te wachten staan van de zomer in Europa gaan nog voor aardig wat zeteltjes zorgen.
Wat dat betreft kun je nog altijd beter een populist aan de macht hebben die 'brood en spelen' uitdeelt, dan een populist die zelf de problemen creëert die 'ie belooft op te lossen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, het is de enige partij die baat heeft bij maatschappelijke onrust. Goed gezegd.
Allemaal dingen die niet gaan gebeuren hoor.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:33 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
In de post waar ik op reageerde stond ook niet 'annexatie', maar 'erbij doen'.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is toch geen annexatie als de Vlamingen er zelf voor kiezen?
Whehe.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, het is de enige partij die baat heeft bij maatschappelijke onrust. Goed gezegd.
Laagopgeleide laagintelligente gastarbeiders die in eigen land weinig perspectief hadden hun nakomelingen (+ familieleden + importhuwelijken) vs. westerlingen die voor het grootste deel dezelfde cultuur en geschiedenis hebben. Dat is nou niet echt een vreemde tegenstelling.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:46 schreef Wombcat het volgende:
En de tegenstelling van pokkerdepok was dat Wilders wel tegen buitenlanders is, maar dus wel een stukje buitenland bij nederland wil, als die er zelf om vragen.
Bron?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En de tegenstelling van pokkerdepok was dat Wilders wel tegen buitenlanders is
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat een Nederlander waarschijnlijk niet weet hoe de Belgische premier heet en geen twee Belgische politieke partijen kan duiden zegt eigenlijk al wel genoeg over de slagingskans van Wilders' idee. Denk ik.
PvdA, SPA, Vlaams Belang, VLD (Verhofdstadt zijn clubje) en natuurlijk nog die partij die een soort van Vlaams Belang is maar dan als wat correcter wordt gezien. Dat lukt nog wel. De eerste minister zou ik moeten hebben opzoeken. Boeiend, het gaat er om of dat je voldoende gemeenschappelijk hebt dat je 1 staat zou kunnen vormen, eventueel met een vergaande autonomie op bepaalde gebieden. Ja, dan kom je op een soortgelijke constructie uit als die ze nu hebben maar dan minder complex en minder nadelig voor hen als het goed wordt uitgevoerd. Ik zie het voorlopig niet gebeuren maar iedereen die een beetje historisch besef heeft weet dat landsgrenzen blijven veranderen dus wie weet, misschien gaan we ooit wel weer 1 land vormen, of samen met NRW of zo.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat een Nederlander waarschijnlijk niet weet hoe de Belgische premier heet en geen twee Belgische politieke partijen kan duiden zegt eigenlijk al wel genoeg over de slagingskans van Wilders' idee. Denk ik.
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 03:42 schreef Aardbei16 het volgende:
Heb het meer over de achterban dan de poppetjes in de 2e kamer. Immers zie je steeds meer het christendom en het jodendom verdrongen worden door de Islam. Mischien schaart de 1e kamer zich ook wel makkelijker achter wilders. En D66 met de Pvda zijn nog altijd de grootste Eurofielen hoor.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het CDA gaat niet mee in de anti-islam koers die de PVV voor ogen heeft. En onze christendemocratische vrienden behoren tot de grootste eurofielen van de Tweede Kamer.
Je hebt ook wel het politieke inzicht van een lantaarnpaal, he?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 20:08 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Heb het meer over de achterban dan de poppetjes in de 2e kamer. Immers zie je steeds meer het christendom en het jodendom verdrongen worden door de Islam. Mischien schaart de 1e kamer zich ook wel makkelijker achter wilders. En D66 met de Pvda zijn nog altijd de grootste Eurofielen hoor.
Kom kom, die partij 'een soort van Vlaams belang maar dan als wat correcter wordt gezien' is toevallig wél verreweg de grootste partij van Vlaanderen. Niet in de peilingen, zoals Wilders, maar in echte verkiezingsuitslagen, en ze zijn ook de belangrijkste partij in de Vlaamse regering. Een beetje meer inlevingsvermogen in dat deel van Vlaanderen ipv. in een marginaal partijtje zoals de PvdA zou je betoog van 'voldoende gemeenschappelijk hebben' wel iets sterker maken.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 19:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
PvdA, SPA, Vlaams Belang, VLD (Verhofdstadt zijn clubje) en natuurlijk nog die partij die een soort van Vlaams Belang is maar dan als wat correcter wordt gezien. Dat lukt nog wel. De eerste minister zou ik moeten hebben opzoeken. Boeiend, het gaat er om of dat je voldoende gemeenschappelijk hebt dat je 1 staat zou kunnen vormen, eventueel met een vergaande autonomie op bepaalde gebieden. Ja, dan kom je op een soortgelijke constructie uit als die ze nu hebben maar dan minder complex en minder nadelig voor hen als het goed wordt uitgevoerd. Ik zie het voorlopig niet gebeuren maar iedereen die een beetje historisch besef heeft weet dat landsgrenzen blijven veranderen dus wie weet, misschien gaan we ooit wel weer 1 land vormen, of samen met NRW of zo.
Ok leg me maar uit waar ik fout zit.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 20:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je hebt ook wel het politieke inzicht van een lantaarnpaal, he?
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 20:33 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Ok leg me maar uit waar ik fout zit.
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 20:08 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Mischien schaart de 1e kamer zich ook wel makkelijker achter wilders.
Met D66 met stip op 1 en de PvdA op een veel te solide tweede plaats.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 20:08 schreef Peachbird het volgende:
En D66 met de Pvda zijn nog altijd de grootste Eurofielen hoor.
Jij stelde dat we nog niet eens twee partijen zouden kunnen noemen, ik heb 5 genoemd waarvan een niet bij naam. Dat het de populairste is op dit moment hoef jij mij echt niet te vertellen. Zoals ik zei, de Vlaming wil graag autonomie, vandaar de populariteit van deze partij. Genoeg inlevingsvermogen?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 20:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Kom kom, die partij 'een soort van Vlaams belang maar dan als wat correcter wordt gezien' is toevallig wél verreweg de grootste partij van Vlaanderen. Niet in de peilingen, zoals Wilders, maar in echte verkiezingsuitslagen, en ze zijn ook de belangrijkste partij in de Vlaamse regering. Een beetje meer inlevingsvermogen in dat deel van Vlaanderen ipv. in een marginaal partijtje zoals de PvdA zou je betoog van 'voldoende gemeenschappelijk hebben' wel iets sterker maken.
Mogen wij in het zuiden van het land alsjeblieft ons eigen gebied mee besturen? Een Vlaming als baas van ons gebied, jij ziet ze vliegen. Het kan best dat dat eens een keer gebeurt als het wordt samengevoegd maar niet als automatisme.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 20:27 schreef D1990 het volgende:
Goed plan, alleen Nederlanders zullen wel weer dezelfde maken als 1815-1830, namelijk chauvinisme en discriminatie van Vlamingen. Daar zijn Hollanders helaas nogal goed in. Het zou wel kunnen werken als we de Vlamingen als gelijke behandelen, wellicht Vlaams-Brabant en Limburg samenvoegen met het Nederlandse deel en dan een Vlaming aanstellen als "gouverneur", dan zou het wellicht kunnen werken.
Je moet het toch aan de Vlamingen verkopen he, als Nederland niks te bieden heeft, waarom zouden ze het dan willen? Hun hebben al nationale trauma's eraan overgehouden, door de behandeling die ze kregen van de arrogante, chauvinistische Hollanders.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mogen wij in het zuiden van het land alsjeblieft ons eigen gebied mee besturen? Een Vlaming als baas van ons gebied, jij ziet ze vliegen. Het kan best dat dat eens een keer gebeurt als het wordt samengevoegd maar niet als automatisme.
Jij bent zeker een Hollander? Die dachten immers eeuwenlang dat de Brabanders en Limburgers hun bezit waren.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:12 schreef D1990 het volgende:
[..]
Je moet het toch aan de Vlamingen verkopen he, als Nederland niks te bieden heeft, waarom zouden ze het dan willen?
Nou, gefeliciteerd, wees er trots op (ja dat mag best), maar wat jij persoonlijk weet is natuurlijk helemaal niet interessant want jij bent geen gemiddelde Nederlander.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij stelde dat we nog niet eens twee partijen zouden kunnen noemen, ik heb 5 genoemd waarvan een niet bij naam.
Ik ben ik, ik hou niet zo van mensen die hun hoofd ver in hun (eigen) anus hebben.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij bent zeker een Hollander? Die dachten immers eeuwenlang dat de Brabanders en Limburgers hun bezit waren.
Wie is wij?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mogen wij in het zuiden van het land alsjeblieft ons eigen gebied mee besturen? Een Vlaming als baas van ons gebied, jij ziet ze vliegen. Het kan best dat dat eens een keer gebeurt als het wordt samengevoegd maar niet als automatisme.
De praktijk heeft wel geleerd dat het niet erg verstandig is om brabanders of Limburgers ergens zeggenschap in te geven.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
beetje gezeur, dit.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:12 schreef D1990 het volgende:
[..]
Je moet het toch aan de Vlamingen verkopen he, als Nederland niks te bieden heeft, waarom zouden ze het dan willen? Hun hebben al nationale trauma's eraan overgehouden, door de behandeling die ze kregen van de arrogante, chauvinistische Hollanders.
Ja, gelukkig zeuren Nederlanders nooit, en blijven ze nooit door zeiken over iets wat een eeuw/eeuwen geleden is gebeurd.quote:Op zondag 6 maart 2016 10:26 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
beetje gezeur, dit.
de vlamingen hebben al hun traumas aan zichzelf te danken. normaal gesproken, ben je blij als je je onafhankelijkheid wint. maar de vlamingen gingen gewoon door met slachtoffertje spelen, alleen nu tegen de walen.... en daar zijn ze nu nog niet klaar mee.
en hoezo verkopen? nederland is rijker, en de twee samen zijn uiteraard sterker en potentieel nog rijker. als de havens van antwerpen en rotterdam gaan samenwerken, hebben we weer verreweg de grootste haven van europa.
dat poetin iets zegt, betekend nog niet dat het dus niet waar is...quote:Op zondag 6 maart 2016 12:32 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ja, gelukkig zeuren Nederlanders nooit, en blijven ze nooit door zeiken over iets wat een eeuw/eeuwen geleden is gebeurd.![]()
Ja, dat denkt Poetin ook. Leuk stukje propaganda. Zoals ik al zei, als je hun niks te bieden heeft, waarom zouden ze dan met Nederland willen verenigen? Zodat ze weer uitgebuit, gediscrimineerd en ondervertegenwoordigd kunnen worden?
Discussiëren heeft met jou geen zin blijkbaar, aangezien jij enkel met onderbuik gevoelens komt aanzetten.quote:Op zondag 6 maart 2016 12:42 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat poetin iets zegt, betekend nog niet dat het dus niet waar is...
en waarover zeuren nederlanders dan? en zelfs al was dat zo, dan zeuren we dus allebei. vlamingen dus OOK.
Wat de EU doet klinkt heel erg naar volksvervanging en poging tot genocide. Iets wat Hitler ook deed bij zijn Endlösung 1.0 in de jaren '40.quote:Op zondag 6 maart 2016 12:36 schreef R-K het volgende:
Dit klinkt heel erg naar het creëren van Lebensraum wat Hitler deed met de annexatie van Oostenrijk, Tsjechië en Polen in de jaren '30.
Hoe zie je die genocide voor je?quote:Op zondag 6 maart 2016 13:04 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wat de EU doet klinkt heel erg naar volksvervanging en poging tot genocide. Iets wat Hitler ook deed bij zijn Endlösung 1.0 in de jaren '40.
Iets met meerderheids islam, sharia en ongelovigen en met name christenen. Maar ook de ongelovigen zijn te christelijk in de moraal.quote:
Heb je bewijs? Staat dat in het officiële beleid van de EU, om alle niet moslims te doden of te onderwerpen aan de sharia samenleving?quote:Op zondag 6 maart 2016 13:08 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Iets met meerderheids islam, sharia en ongelovigen en met name christenen. Maar ook de ongelovigen zijn te christelijk in de moraal.
http://fellowshipofthemin(...)-for-white-genocide/quote:Op zondag 6 maart 2016 13:14 schreef D1990 het volgende:
[..]
Heb je bewijs? Staat dat in het officiële beleid van de EU, om alle niet moslims te doden of te onderwerpen aan de sharia samenleving?
Of praat je uit je anus?
Het heeft niets met dat tintje van doen mafkees. Het is de mentaliteit en normen en waarden. Maar dat gaat er bij zo'n simplistisch figuur als jij niet in.quote:Op zondag 6 maart 2016 13:15 schreef D1990 het volgende:
Grappig dat islamofoben partijen zoals de SGP dan weer wel goed vinden, een partij die de samenleving wilt inrichten op een bijbelse manier, oftewel een theocratische staat.
Oh wacht, de ene groep heeft een tintje en heeft mohamed of abdul, de andere groep ik roomblank en heet henk of piet. Dus dan is die laatste groep uiteraard goed en normaal.
Oh, dat is totaal niet aan de orde natuurlijk.quote:Op zondag 6 maart 2016 13:08 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Iets met meerderheids islam, sharia en ongelovigen en met name christenen. Maar ook de ongelovigen zijn te christelijk in de moraal.
Als we, zoals hierboven, over voortekenen spreken dan gaat dat wel aan de orde komen.quote:Op zondag 6 maart 2016 13:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, dat is totaal niet aan de orde natuurlijk.
Simplistisch, echt joh? Dat is echt het woord dat je wilt gebruiken? Meneer de "EU wilt genocide plegen op alle ongelovige Europeanen en de sharia staat in werking stellen". Jij bent wel de laatste die iemand anders als "simplistisch" mag bestempelen.quote:Op zondag 6 maart 2016 13:16 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het heeft niets met dat tintje van doen mafkees. Het is de mentaliteit en normen en waarden. Maar dat gaat er bij zo'n simplistisch figuur als jij niet in.
Ga is even een HBO studie volgen, en vervolgens dat soort obscure bronnen gebruiken voor je scriptie. Kijken wat er dan gebeurd.quote:Op zondag 6 maart 2016 13:15 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
http://fellowshipofthemin(...)-for-white-genocide/
Het heeft alle tekenen van dit.
Verder denk ik dat het uiteindelijk genocide uit gebrek van daadkracht wordt. Het plan lost zichzelf op.
Nou, reken het dan maar voor zou ik zeggen. Want het gaat in tegen alle solide demografische verwachtingen.quote:Op zondag 6 maart 2016 13:17 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Als we, zoals hierboven, over voortekenen spreken dan gaat dat wel aan de orde komen.
Het is een simpel rekensommetje en niet volgend jaar al.
Denk eerder dat Nederland er baat aan heeft, en vrij weinig voor de Vlamingen. Daarom zei ik ook, je moet het de Vlamingen verkopen door bepaalde privileges te gunnen.quote:Op zondag 6 maart 2016 13:27 schreef CornflakesXL het volgende:
Te mooi om waar te zijn. Dan zouden we twee groten havensteden hebben. Een stuk mooi nieuw strand. Wij zouden kunnen helpen met hun slechte wegdek. Misschien op lange termijn ook nog luxemburg als vazalstaat.
Ja als een islamitisch gezien gemiddeld 4 kinderen krijgt en een autochtoon 2 dan schiet dat al lekker op he. En kom nou niet met dat onderzoek van die, nota bene Zweedse professor, dat op het moment dat je hier woont je ineens niet 4 maar 2 kinderen wilt. Dat is geen serieus onderzoek.quote:Op zondag 6 maart 2016 13:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou, reken het dan maar voor zou ik zeggen. Want het gaat in tegen alle solide demografische verwachtingen.
Als jij er meteen vanuit gaat dat ik op tint afgeef dan maakt dat je inderdaad simplistisch.quote:Op zondag 6 maart 2016 13:17 schreef D1990 het volgende:
[..]
Simplistisch, echt joh? Dat is echt het woord dat je wilt gebruiken? Meneer de "EU wilt genocide plegen op alle ongelovige Europeanen en de sharia staat in werking stellen". Jij bent wel de laatste die iemand anders als "simplistisch" mag bestempelen.
Ja want de EU gaat zelf dit soort stukken uitbrengen. Zou niet weten waarom ik een studie onder mijn niveau zou moeten gaan volgen, en gezien je bovenstaande posts betwijfel ik of je uberhaupt door bent gegaan na de basisschool.quote:Op zondag 6 maart 2016 13:18 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ga is even een HBO studie volgen, en vervolgens dat soort obscure bronnen gebruiken voor je scriptie. Kijken wat er dan gebeurd.
Daarvoor hoef je niet naar Zweden, ook hier zie je dat onder migrantengroepen elke volgende generatie meer op de autochtone bevolking gaat lijken demografisch gezien.quote:Op zondag 6 maart 2016 13:34 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja als een islamitisch gezien gemiddeld 4 kinderen krijgt en een autochtoon 2 dan schiet dat al lekker op he. En kom nou niet met dat onderzoek van die, nota bene Zweedse professor, dat op het moment dat je hier woont je ineens niet 4 maar 2 kinderen wilt. Dat is geen serieus onderzoek.
Ik zie ze niet.quote:Op zondag 6 maart 2016 13:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarvoor hoef je niet naar Zweden, ook hier zie je dat onder migrantengroepen elke volgende generatie meer op de autochtone bevolking gaat lijken demografisch gezien.
Voor iemand die zich voorstaat op enig niveau heb je verdomde weinig begrepen van demografie of politiek.quote:Op zondag 6 maart 2016 13:35 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja want de EU gaat zelf dit soort stukken uitbrengen. Zou niet weten waarom ik een studie onder mijn niveau zou moeten gaan volgen, en gezien je bovenstaande posts betwijfel ik of je uberhaupt door bent gegaan na de basisschool.
jij bent een discussie ontwijker. handig, op een discussie forum...quote:Op zondag 6 maart 2016 13:02 schreef D1990 het volgende:
[..]
Discussiëren heeft met jou geen zin blijkbaar, aangezien jij enkel met onderbuik gevoelens komt aanzetten.
Voor wezens als jou geldt het credo: "meningen zijn zoals een kontgat, iedereen heeft er 1''.
Op internet kan iedereen zich voordoen als iemand die ze in het echt totaal niet zijn. Oftewel, op internet is iedereen een bodybuilder van 2 meter, met een universitaire diploma en een eigen bedrijf.quote:Op zondag 6 maart 2016 13:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor iemand die zich voorstaat op enig niveau heb je verdomde weinig begrepen van demografie of politiek.
als je indymedia niet serieus neemt word je in jouw ogen al op een zijspoor gezet. Heel relevant is jouw oordeel rondom niveau over anderen dus nietquote:Op zondag 6 maart 2016 13:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor iemand die zich voorstaat op enig niveau heb je verdomde weinig begrepen van demografie of politiek.
Leg uit. Die zelfde verwijten kan ik andersom ook maken natuurlijk.quote:Op zondag 6 maart 2016 13:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
bron?quote:Op zondag 6 maart 2016 13:38 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Leg uit. Die zelfde verwijten kan ik andersom ook maken natuurlijk.
Wist je dat rente op rente ook vaak tegenvalt in tegenstelling tot wat de onderbuik doet vermoeden?quote:Op zondag 6 maart 2016 13:36 schreef Dingflofbips het volgende:
Ik heb helemaal niks met moslims en de islamisering maar de derde generatie in Nederland fokt net genoeg om zichzelf te vervangen. De Nederlanders overigens net te weinig, waardoor inderdaad de islamitische bevolking groeit tov de superieure autochtone bevolking. Echter niet in die mate van 2:1
Nonsens natuurlijk.quote:Op zondag 6 maart 2016 13:38 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
als je indymedia niet serieus neemt word je in jouw ogen al op een zijspoor gezet. Heel relevant is jouw oordeel rondom niveau over anderen dus niet
Nou, reken het dan eens voor?quote:Op zondag 6 maart 2016 13:38 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Leg uit. Die zelfde verwijten kan ik andersom ook maken natuurlijk.
Dat heb ik toch gedaan? Ook dingflofbibs geeft al aan de de voortplantingsratio van een islamitisch gezin hier ook hoger ligt dan de autochtone verhouding.quote:
Dus wat zou jou oplossing zijn? Gedwongen steriliseren? Deportatie? Of inheemse Nederlanders dwingen om meer kinderen te nemen? Blijkbaar wil jij een wedstrijdje fokken, in plaats van kinderen een hoge kwaliteit van leven te geven. Aangezien niet iedereen een inkomen van 10.000,- euro per maand heeft om een gezin mee op te voeden en te onderhouden.quote:Op zondag 6 maart 2016 13:47 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat heb ik toch gedaan? Ook dingflofbibs geeft al aan de de voortplantingsratio van een islamitisch gezin hier ook hoger ligt dan de autochtone verhouding.
Of dat nou 1:2 is of 1:1,1 maakt niet zoveel uit, uiteindelijk zul je het gaan afleggen in X jaar afhankelijk van de verhouding.
Hele basis wiskunde, dat zou je toch zelf ook moeten kunnen bedenken.
Je weet dat ook bij migranten het geboortecijfer daalt en Turkse en Marokkaanse vrouwen ook steeds later en minder kinderen krijgen? Je weet dat dit een gebruikelijk patroon is?quote:Op zondag 6 maart 2016 13:47 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat heb ik toch gedaan? Ook dingflofbibs geeft al aan de de voortplantingsratio van een islamitisch gezin hier ook hoger ligt dan de autochtone verhouding.
Of dat nou 1:2 is of 1:1,1 maakt niet zoveel uit, uiteindelijk zul je het gaan afleggen in X jaar afhankelijk van de verhouding.
Hele basis wiskunde, dat zou je toch zelf ook moeten kunnen bedenken.
Daar heb je dat Zweedse onderzoek weer, dat heb ik boven als niet valide bestempeld.quote:Op zondag 6 maart 2016 14:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Je weet dat ook bij migranten het geboortecijfer daalt en Turkse en Marokkaanse vrouwen ook steeds later en minder kinderen krijgen? Je weet dat dit een gebruikelijk patroon is?
Heb je enig idee wat voor privileges? Ik kan wel wat gaan roepen maar eerlijk gezegd heb ik er nou ook niet zoveel verstand van. Ik denk dat we er vooral economisch sterker van worden. Het zou ons gewoon een boost geven qua invloed op de wereld. Nederland in de g8 misschien?quote:Op zondag 6 maart 2016 13:33 schreef D1990 het volgende:
[..]
Denk eerder dat Nederland er baat aan heeft, en vrij weinig voor de Vlamingen. Daarom zei ik ook, je moet het de Vlamingen verkopen door bepaalde privileges te gunnen.
Dat weet ik niet (historisch gezien is er wat voor te zeggen maar ik weet niet of dat ze dat willen) maar dat is het punt niet, het punt was dat meneer voorstelde dat Nederlands Limburg en Noord-Brabant onder het gezag van Vlaanderen zouden vallen. Als de Nederlanders dan tevens de baas van Vlaanderen zouden kunnen worden etc. is dat prima maar dat is niet wat werd voorgesteld.quote:Op zondag 6 maart 2016 09:37 schreef Lunatiek het volgende:
Op historische gronden zou ik verwachten dat "wij Brabanders" en "wij Limburgers" graag Nederlands en Belgisch Brabant en Limburg terug als één Brabant en één Limburg zouden zien.
Je moet dan wel nog even een oplossing vinden voor Brussel.quote:Op zondag 6 maart 2016 14:24 schreef Lothiriel het volgende:
Elke dag heb ik minder voeling met België en al helemaal met Belgicisten. Ben ook geen hardcore Vlaams-nationalist dus kom er maar in!
[ afbeelding ]
Wie is ''we"?quote:Op zondag 6 maart 2016 14:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je moet dan wel nog even een oplossing vinden voor Brussel.![]()
Op basis van de inwonerratio de geldstromen verdelen? Daar gaan de Walen natuurlijk niet mee akkoord gaan, die zijn financieel afhankelijk van de Vlamingen.
[..]
We zouden nog steeds te klein zijn voor de G8 (daarvoor zouden 2-3 keer zo veel inwoners moeten hebben als dat Nederland en Vlaanderen samen hebben) maar we zouden er waarschijnlijk wel sterker door worden.
We zouden nog steeds te klein zijn voor de G8 (daarvoor zouden 2-3 keer zo veel inwoners moeten hebben als dat Nederland en Vlaanderen samen hebben) maar we zouden er waarschijnlijk wel sterker door worden. Als NRW erbij zou komen dan wordt het echt interessant. Het zou ook leuk zijn als we met tal van kleine landjes in Europa 1 blok zouden vormen: Schotland, Denemarken, Zweden, Noorwegen, Zwitserland, Oostenrijk. Niet als confederatie of als federatie maar als samenwerkingsverband waarmee je aan de grotemensentafel de belangen van de kleine landjes in Europa kan verdedigen.quote:Op zondag 6 maart 2016 14:23 schreef CornflakesXL het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat voor privileges? Ik kan wel wat gaan roepen maar eerlijk gezegd heb ik er nou ook niet zoveel verstand van. Ik denk dat we er vooral economisch sterker van worden. Het zou ons gewoon een boost geven qua invloed op de wereld. Nederland in de g8 misschien?
Groot-Nederland, de Verenigde Nederlanden of hoe je het ook wil noemen.quote:
Wel als je de schulden eerlijk zou verdelen dan krijgt Wallonië een BBP/schuld ratio van 180 procentquote:Op zondag 6 maart 2016 14:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je moet dan wel nog even een oplossing vinden voor Brussel.![]()
Op basis van de inwonerratio de geldstromen verdelen? Daar gaan de Walen natuurlijk niet mee akkoord gaan, die zijn financieel afhankelijk van de Vlamingen.
Ja, het probleem is alleen dat de Walen akkoord moeten gaan. Je kan in theorie heel Vlaanderen afsplitsen maar Brussel is niet Vlaams of Waals, voor Brussel zal je dus een akkoord moeten sluiten met de Walen en die zullen enkel akkoord gaan als ze er zelf niet slechter van worden in vergelijking met de huidige situatie.quote:Op zondag 6 maart 2016 14:35 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Wel als je de schulden eerlijk zou verdelen dan krijgt Wallonië een BBP/schuld ratio van 180 procent. Duidelijk wie de broek draagt in de Vlaams-Waalse relatie.
Ik weet het maar dat is niet relevant voor de korte termijn. Je zal eerst die bedrijven in Vlaanderen moeten zien te krijgen, je hebt dus een plan nodig voor de lange termijn om dat te verwezenlijken.quote:Brussel brengt enkel veel geld op door de EU en bedrijven daar gevestigd, want de Brusselse bevolking kost alleen veel geld.
Maar wat hebben de Vlamingen eraan? Want het is heel leuk voor Nederland, heel leuk voor de prestige, aanzien en trots van Nederland(ers). Maar de Vlamingen hebben er weinig aan, dus wat kan Nederland voor hun betekenen?quote:Op zondag 6 maart 2016 14:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Groot-Nederland, de Verenigde Nederlanden of hoe je het ook wil noemen.
Dat ze van de Walen af zijn die een blok aan hun been zijn? Dat het bestuur eenvoudiger wordt, je 1 landstaal hebt etc.quote:
http://www.nu.nl/geldzake(...)gelijk-gebleven.htmlquote:Op zaterdag 5 maart 2016 14:54 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij![]()
Ligt eraan of je naar individueel vermogen of het BNP kijkt. De gemiddelde Luxemburger is ook veel rijker dan de gemiddelde Nederlander maar economisch zijn de landen niet te vergelijken.
Niks dus eigenlijk? Aangezien ze ook van de Walen af zijn als ze onafhankelijk zijn. Zoals ik al zei, Nederlanders zijn arrogant en chauvinistisch. Als dat het is, is het beter dat Vlaanderen onafhankelijk wordt, in plaats van opgaan in Nederland. Aangezien alles ten bate is van Nederland, en niet ten bate voor zowel de Vlamingen en de Nederlanders.quote:Op zondag 6 maart 2016 14:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat ze van de Walen af zijn die een blok aan hun been zijn? Dat het bestuur eenvoudiger wordt, je 1 landstaal hebt etc.
Dat je samen sterker staat in Europa en in de wereld dan in je uppie (of met de Walen), dat we elkaar heel erg goed aanvullen qua sterke punten, zwakke punten en specialismes.
Niets persoonlijks maar ik geef het op om nu hier verder over te discussiëren met jou als je conclusie niks is op basis van wat ik omschreef (grote voordelen) en je dan ook nog eens de emokaart speelt.quote:
Grappig, aangezien jij exact hetzelfde doet. Jij biedt hun niks, als jij dat presenteert aan hun, dan zeggen hun nee. En is het klaar. Waarom denk je dat politieke partijen compromissen moeten sluiten? Als alle partijen hun zin willen doordrukken, dan gebeurt er niks en komt er geen regering. Dus je moet wel iets gunnen, anders komt er niks van terecht.quote:Op zondag 6 maart 2016 14:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niets persoonlijks maar ik geef het op om nu hier verder over te discussiëren met jou als je conclusie niks is op basis van wat ik omschreef (grote voordelen) en je dan ook nog eens de emokaart speelt.
Jammer.
Misschien moet je je eens wat meer verdiepen in de sterke en zwakke punten van Nederland en Vlaanderen zodat je wel inziet hoe goed ze elkaar zouden aanvullen en zelfs complementeren op enkele vlakken.
Ja. Dat is precies wat ik zei? Ben je te dom om de juiste vergelijking te maken ofzo? De gemiddelde Qatarees is ook rijker dan de gemiddelde Nederlander maar dat zegt helemaal niks over de welvaart in een land. Jij zegt dat Vlaanderen rijker is dan Nederland, kom met bronnen die dat daadwerkelijk staven of houd je snaveltje.quote:Op zondag 6 maart 2016 14:52 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/geldzake(...)gelijk-gebleven.html
en:
http://www.vacature.com/c(...)e-Belgische-gezinnen
Was dat nou zo moeilijk?
Wallonië wordt sowieso slechter van een splitsing, om de eenvoudige reden dat ze netto-ontvangers zijn van belastingsinkomsten. Misschien zou je ze een beetje kunnen paaien door ze Brussel toe te stoppen & eventueel een aanhechting aan Frankrijk. Rattachisme zoals dat heet.quote:Op zondag 6 maart 2016 14:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, het probleem is alleen dat de Walen akkoord moeten gaan. Je kan in theorie heel Vlaanderen afsplitsen maar Brussel is niet Vlaams of Waals, voor Brussel zal je dus een akkoord moeten sluiten met de Walen en die zullen enkel akkoord gaan als ze er zelf niet slechter van worden in vergelijking met de huidige situatie.
[..]
Ik weet het maar dat is niet relevant voor de korte termijn. Je zal eerst die bedrijven in Vlaanderen moeten zien te krijgen, je hebt dus een plan nodig voor de lange termijn om dat te verwezenlijken.
Stap 1 voor het afsplitsen is dus dat je Vlaamse bedrijven stimuleert om zich het Vlaamse gewest te huisvesten. Misschien door bepaalde faciliteiten aan de rand te verbeteren? Overal top-internet voor een lage prijs, uitstekend openbaar vervoer, veel groen, veel recreatie etc.?
Ja, maar je kan niet de inkomsten van alle Vlaamse bedrijven aan hen geven, dat zou iets te veel gevraagd zijn aan de Vlamingen. je zal dus financiële afspraken moeten maken, ik weet niet of dat het geven van de rest van Brussel en het bemiddelen met Frankrijk daarvoor genoeg is. Ik zie dan meer in het je losweken van het Brusselse gewest maar dat kost al snel decennia.quote:Op zondag 6 maart 2016 15:05 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Wallonië wordt sowieso slechter van een splitsing, om de eenvoudige reden dat ze netto-ontvangers zijn van belastingsinkomsten. Misschien zou je ze een beetje kunnen paaien door ze Brussel toe te stoppen & eventueel een aanhechting aan Frankrijk. Rattachisme zoals dat heet.
Eens, bovendien kunnen we in de huidige structuren al prima op tal van vlakken met elkaar samenwerken zonder dat de Walen erbij betrokken hoeven te zijn (dat mag natuurlijk wel, afhankelijk van of dat ze voldoende kunnen bijdragen). Idem voor NRW, zo kan het interessant zijn als er voor technologie, onderzoek en onderwijs wordt samengewerkt tussen de regio's Eindhoven, Leuven en Aachen en alles wat daar tussen in ligt voor zo ver ze wat kunnen toevoegen.quote:En ja een samenvoeging van NL en VL zou sowieso heel geleidelijk en rustig moeten gaan, zonder overhaasten.
Eens (ik ken het een beetje).quote:Als je in het groene Tervuren kan wonen, ga je toch niet in stinkgat Brussel zitten?.
Ja, maar je zal wel nu met een masterplan moeten komen zodat dit over enkele decennia is gerealiseerd en Brussel niet langer een obstakel is.quote:Er zijn veel mogelijke argumenten om bedrijven buiten Brussel te lokken.
In alle eerlijkheid, de Vlamignen wonen wel wat groter dan de Nederlanders als je naar de 95% groep kijk of iets dergelijks. De Nederlandse villa's zijn wel groot en soms grotesk dankzij de villasubsidie (hypotheekrenteaftrek).quote:Op zondag 6 maart 2016 15:03 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ja. Dat is precies wat ik zei? Ben je te dom om de juiste vergelijking te maken ofzo? De gemiddelde Qatarees is ook rijker dan de gemiddelde Nederlander maar dat zegt helemaal niks over de welvaart in een land. Jij zegt dat Vlaanderen rijker is dan Nederland, kom met bronnen die dat daadwerkelijk staven of houd je snaveltje.
Zie twee reacties boven die van jou.quote:Op zondag 6 maart 2016 15:20 schreef R-K het volgende:
Waarom Nederland en Vlaanderen samenvoegen? Vlaanderen kan prima zelfstandig worden, Zeeuws-Vlaanderen kan zich aansluiten bij Vlaanderen. Het Duitse Rijk bestaat ook uit twee landen: Duitsland en Oostenrijk.
Wel, een andere manier zou zijn om de schuld "oneerlijk" te verdelen, en dus dat Vlaanderen een onevenredig groot deel van de staatsschuld op zich neemt zodat Wallonië met een zwakkere economie met een schone lei kan beginnenquote:Op zondag 6 maart 2016 15:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ja, maar je kan niet de inkomsten van alle Vlaamse bedrijven aan hen geven, dat zou iets te veel gevraagd zijn aan de Vlamingen. je zal dus financiële afspraken moeten maken, ik weet niet of dat het geven van de rest van Brussel en het bemiddelen met Frankrijk daarvoor genoeg is. Ik zie dan meer in het je losweken van het Brusselse gewest maar dat kost al snel decennia.
Er zijn al redelijk wat samenwerkingsverbanden inderdaad, en dat kan nog een stuk meer indien men dat zou willen. Een confederatie zou ik eveneens zien zitten. Er zijn namelijk een paar zaken die ik liever zo zou houden, zoals het onderwijs. Ik vind het bijvoorbeeld niet kunnen dat de student/ouders zoveel moeten dragen in NL van de kosten. Maar dat zijn relatief kleine zaken in het grote geheel.quote:Eens, bovendien kunnen we in de huidige structuren al prima op tal van vlakken met elkaar samenwerken zonder dat de Walen erbij betrokken hoeven te zijn (dat mag natuurlijk wel, afhankelijk van of dat ze voldoende kunnen bijdragen). Idem voor NRW, zo kan het interessant zijn als er voor technologie, onderzoek en onderwijs wordt samengewerkt tussen de regio's Eindhoven, Leuven en Aachen en alles wat daar tussen in ligt voor zo ver ze wat kunnen toevoegen.
Vlaanderen en Nederland zouden ook prima samen met NRW een confederatie kunnen vormen waarbij NRW een onderdeel blijft van Duitsland, Vlaanderen zelfstandig is maar ze wel gezamelijk optrekken om de belangen van die regio te bepleiten.
Het is niet voor niks dat die gemeenten (Tervuren, Zaventem...) vol met expats zitten. Ook al spreekt iedereen daar Nederlands, het is er mooi en je zit ver van enorme hoeveelheden verkeer en de typische Brusselse chaos.quote:Eens (ik ken het een beetje).
Ik denk eerlijk gezegd dat Brussel sowieso verloren is voor de Nederlandstaligen. Dat laat je beter vallen en dan volop inzetten op het aantrekken van bedrijven naar Vlaanderen (en eventueel ook Wallonië). De Vlaamse overheid zou al het goede voorbeeld kunnen geven door haar instellingen te verplaatsen naar Leuven, Antwerpen, Gent etc, en een andere Vlaamse stad als hoofdstap aan te duiden.quote:Ja, maar je zal wel nu met een masterplan moeten komen zodat dit over enkele decennia is gerealiseerd en Brussel niet langer een obstakel is.
NRW wil echt niet uit de Bondsrepubliek stappen en zich bij Nederland voegen. Dat is echt een utopie.quote:Op zondag 6 maart 2016 15:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zie twee reacties boven die van jou.
Het is geen simplistische kwestie van wel of niet samenvoegen, er zijn ook allerlei tussenvormen mogelijk (confederatie, niet te verwarren met federatie) en voor de komende decennia kan Vlaanderen nog niet afsplitsen dus voorlopig gaat het er om hoe we goed kunnen samenwerken. Die confederatie zou in theorie ook nu al kunnen terwijl Vlaanderen nog een onderdeel is van België is en daar zouden we NRW bij kunnen betrekken. Gewoon samen 1 blok vormen waarbij de delen loyaal zijn aan hun land maar tegelijkertijd met het blok de belangen van de regio bepleiten.
Binnen het huidige Europa met de EU en binnen de huidige geopolitiek met de G8 is dat een goed idee, je wordt wat sneller gezien en je hebt wat meer te zeggen met 41 miljoen inwoners dan met 17/18/6 miljoen inwoners.
Niet geheel toevallig dat een grote reden van mogelijke afsplitsing van Vlaanderen vooral gaat om het financieel ondersteunen van Wallonië.quote:Op zondag 6 maart 2016 15:53 schreef D1990 het volgende:
Vind het ook typisch Hollands hoe mensen hier enkel over economie en geld, geld, geld praten. Ik hoor niks over hoe ze het politieke bestuur gaan inrichten, politieke vertegenwoordiging van zowel de Vlamingen en Nederlanders, bestuurlijke indeling, bestuursvorm, koningshuis en dergelijke.
Enkel geld, geld, geld, haven, haven, economie etc. Een hele autistische kijk van de werkelijkheid.
Ben je echt zo dom?quote:Op zondag 6 maart 2016 15:03 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ja. Dat is precies wat ik zei? Ben je te dom om de juiste vergelijking te maken ofzo? De gemiddelde Qatarees is ook rijker dan de gemiddelde Nederlander maar dat zegt helemaal niks over de welvaart in een land. Jij zegt dat Vlaanderen rijker is dan Nederland, kom met bronnen die dat daadwerkelijk staven of houd je snaveltje.
Bij een confederatie kan je juist alles behouden zoals je het wil behouden, dat is het verschil tussen een confederatie en een federatie, de confederatie is de meest pragmatische vorm van samenwerking: enkel wanneer de beide staten het willen.quote:Op zondag 6 maart 2016 15:28 schreef Lothiriel het volgende:
Er zijn al redelijk wat samenwerkingsverbanden inderdaad, en dat kan nog een stuk meer indien men dat zou willen. Een confederatie zou ik eveneens zien zitten. Er zijn namelijk een paar zaken die ik liever zo zou houden, zoals het onderwijs. Ik vind het bijvoorbeeld niet kunnen dat de student/ouders zoveel moeten dragen in NL van de kosten. Maar dat zijn relatief kleine zaken in het grote geheel.
Ik vind het ook gestoord. Dit is om de kosten van de vergrijzing te betalen, om die reden is nu ook de studiefinanciering voor de masterfase van de opleiding afgeschaft. Niemand zegt het hardop maar het is natuurlijk geen toeval dat deze extreme bezuinigingen samenvallen met die vergrijzing en dit alles hebben te danken aan de huidige oudere mensen die egoïstisch waren in de vorige decennia: ze wisten dat dit probleem er aan zou komen en ze hebben er bewust voor gekozen om de lasten te verschuiven naar hun [achter(klein)]kinderen.quote:Ik vind het bijvoorbeeld niet kunnen dat de student/ouders zoveel moeten dragen in NL van de kosten.
Dat in combinatie met het sterk aantrekkelijker maken van die rand zou de bedrijven kunnen overtuigen om die overstap te maken. De overheid moet zelf inderdaad het voortouw nemen om duidelijk te maken dat het haar ernst is en dat ze serieus willen gaan splitsen.quote:De Vlaamse overheid zou al het goede voorbeeld kunnen geven door haar instellingen te verplaatsen naar Leuven, Antwerpen, Gent etc, en een andere Vlaamse stad als hoofdstap aan te duiden.
Jij las mijn reactie slecht. NRW kan prima een confederatie vormen met Nederland en Vlaanderen terwijl het een onderdeel blijft van Duitsland. Het is wellicht niet erg gebruikelijk maar het kan. Dit is wat ik voorstelde: niet dat NRW zich zou afsplitsen van Duitsland.quote:Op zondag 6 maart 2016 15:31 schreef R-K het volgende:
NRW wil echt niet uit de Bondsrepubliek stappen en zich bij Nederland voegen.
Te simplistisch, de economieën verschillen te sterk om dit soort parameters 1 op 1 te vergelijken. Ik meng me verder niet in een economische discussie, dat laat ik over aan andere mensen.quote:Op zondag 6 maart 2016 15:57 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Ben je echt zo dom?
Zelfs de mediaan in België ligt hoger dan het gemiddelde van Nederland.
Laat staan het gemiddelde in België.
Ik had het dan ook meer over Bram, maar goed.quote:Op zondag 6 maart 2016 15:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Niet geheel toevallig dat een grote reden van mogelijke afsplitsing van Vlaanderen vooral gaat om het financieel ondersteunen van Wallonië.
Allemaal autisten, die Vlamingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 07:50 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
niet autistisch, realistisch.quote:Op zondag 6 maart 2016 15:53 schreef D1990 het volgende:
Vind het ook typisch Hollands hoe mensen hier enkel over economie en geld, geld, geld praten. Ik hoor niks over hoe ze het politieke bestuur gaan inrichten, politieke vertegenwoordiging van zowel de Vlamingen en Nederlanders, bestuurlijke indeling, bestuursvorm, koningshuis en dergelijke.
Enkel geld, geld, geld, haven, haven, economie etc. Een hele autistische kijk van de werkelijkheid.
De Vlaamsgezinde partijen NVA (32,5%) en VB (5,9%) zijn republikeins en anti Koningshuis. In elk geval niet het Belgische koningshuis.quote:Op zondag 6 maart 2016 18:35 schreef CornflakesXL het volgende:
Twee koningshuizen moet gewoon kunnen wat mij betreft. Tot nu toe blijken hun behoorlijk mee te kunnen gaan in de tijd dus zou hier heus wel een oplossing voor mogelijk zijn.
Cultureel is het een mooie verrijking. Mijn museum jaarkaart heeft dan nog meer mogelijkheden. En de tweede kamer misschien een paar zetels erbij?
Opbokken omdat ze geen monarchie willen? Of bedoel je het Belgisch koningshuis kan opbokken?quote:Op zondag 6 maart 2016 18:50 schreef CornflakesXL het volgende:
Oke nou opbokken dan met hun. Misschien wilt Frankrijk wel een koningshuis.
Ohja, hoe zit het dan met de Tweede en Eerste kamer? Die blijven ook gewoon zoals het nu is? Het Tweede Kamer gaat niet het aantal zetels verhogen? En hoe zal het zitten met de verkiezingen? Vlamingen zullen op Vlaamse partijen stemmen, en Nederlanders op Nederlandse. Waarom? Omdat men niet van verandering houd, en liever blijft bij het bekende.quote:Op zondag 6 maart 2016 16:39 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
niet autistisch, realistisch.
de bestuurlijke indeling lijkt me duidelijk; nederland is een verzameling van kleine landjes, provincien. vlaanderen zou daar, als geheel of in stukjes, gewoon bijkomen. misschien weet je niet hoe het geschiedkundig zit, maar vlaanderen hoorde vroeger bij de nederlanden. dus een hereniging zou gewoon betekenen dat ze er weer bijkomen. en dan heeft vlaanderen evenveel inspraak als de andere delen van nederland. daar is niks oneerlijks aan.
en verder kunnen ze natuurlijk ook gewoon onafhankelijk van wallonie worden, als ze dat liever willen. veel plezier ermee, zal nog flink tegenvallen, vrees ik.
Dat van de politieke partijen is toch niet zo'n groot probleem?quote:Op zondag 6 maart 2016 19:30 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ohja, hoe zit het dan met de Tweede en Eerste kamer? Die blijven ook gewoon zoals het nu is? Het Tweede Kamer gaat niet het aantal zetels verhogen? En hoe zal het zitten met de verkiezingen? Vlamingen zullen op Vlaamse partijen stemmen, en Nederlanders op Nederlandse. Waarom? Omdat men niet van verandering houd, en liever blijft bij het bekende.
Het is niet zo simpel om een ander land te integreren en op te nemen in een ander land. Kijk hoe rampzalig het verliep toen de DDR geannexeerd werd door west-Duitsland. Het voormalige DDR zit nu nog steeds aan het infuus, niet in staat om op eigen benen te staan.
het aantal zetels zal omhoog gaan, natuurlijk.quote:Op zondag 6 maart 2016 19:30 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ohja, hoe zit het dan met de Tweede en Eerste kamer? Die blijven ook gewoon zoals het nu is? Het Tweede Kamer gaat niet het aantal zetels verhogen? En hoe zal het zitten met de verkiezingen? Vlamingen zullen op Vlaamse partijen stemmen, en Nederlanders op Nederlandse. Waarom? Omdat men niet van verandering houd, en liever blijft bij het bekende.
Het is niet zo simpel om een ander land te integreren en op te nemen in een ander land. Kijk hoe rampzalig het verliep toen de DDR geannexeerd werd door west-Duitsland. Het voormalige DDR zit nu nog steeds aan het infuus, niet in staat om op eigen benen te staan.
Ja, dat willen ze ja. Maar de vraag is of dat ook gebeurd, want Nederlanders weten vrij weinig over Vlaamse politieke partijen. Dus die gaan niet stemmen op het onbekende, en vice versa voor de Vlamingen.quote:Op zondag 6 maart 2016 21:13 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het aantal zetels zal omhoog gaan, natuurlijk.
en slimme partijen zullen niet alleen vlaams of nederlands blijven, maar het gehele gebied beslaan. dat is toch logisch, ze willen zo veel mogelijk stemmen.
verandering gaat langzaam, maar dat geeft niet.
en je kan makkelijk zeggen dat oostduitsland niet op eigen benen kan staan, maar dat hoeft dus ook niet. plus, zonder samenvoeging,w as oost duistland, als zelfstandig land zonder russiche steun, nu waarschijnlijk een 3dewereldland geweest...
nou ja, als ze niet willen, vind ik het ook prima.quote:Op zondag 6 maart 2016 21:30 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ja, dat willen ze ja. Maar de vraag is of dat ook gebeurd, want Nederlanders weten vrij weinig over Vlaamse politieke partijen. Dus die gaan niet stemmen op het onbekende, en vice versa voor de Vlamingen.
Ja, maar dat is dus het punt. Want Vlaanderen kan prima als onafhankelijk land doorgaan, die heeft Nederland niet nodig om te overleven. Dus waarom zouden ze zich samenvoegen bij Nederland? Wat hebben hun eraan? Niks. En dan kan men wel beginnen over de havens van Antwerpen en Rotterdam, maar so what? Nederland heeft er ook veel baat bij om zich aan te sluiten bij Duitsland, maar dat zal ook niet gebeuren, oftewel? Ongeacht hoeveel economisch voordeel dat heeft voor Nederland, of wel? Hetzelfde geldt voor de Vlamingen, die hebben er ook geen interesse in om hun onafhankelijkheid op te geven, om op te gaan in een massa. Die zijn liever heer en meester over hun eigen lot.
Ja, en wat waren de redenen dat ze zich af hadden gescheurd van het "Verenigd Koninkrijk der Nederlanden", omdat ze er in in hadden? Dus zolang men weigert te kijken naar de oorzaken, en ervoor te zorgen dat het niet weer gebeurd. Is het enkel een fantasie scenario dat nooit realiteit zal worden.quote:Op zondag 6 maart 2016 23:15 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nou ja, als ze niet willen, vind ik het ook prima.
historisch gezien is het leuk, taal en cultuur-kundig. nederland heeft de belgen er nooit uitgeschopt, he. ze zijn weggelopen. dus tja, wij willen ze best terug, no hard feelings, de verloren zoon komt thuis of zoiets.
de valmingen gingen liever samen met de franstalige belgen, maar dat is tcoh nooit een succes geworden, laten we nou eerlijk zijn. ze haten elkaar.
dus kom gewoon lekker bij ons, en desnoods nemen we die franse belgen er ook gewoon bij. we hebben ook al friezen en limburgers die e nederlanders niet verstaan, maakt ons geen reet uit.![]()
en dan luxemburg er nog bij en wilders gaat helemaal uit zn dak.
D1990 stelt terechte vragen, die niet beantwoord worden.quote:Op maandag 7 maart 2016 02:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Met mensen zoals D1990 aan het roer zou er nooit iets veranderen, de geschiedenis wijst uit dat er continue van alles verandert aan de landsgrenzen en besturen in heel de wereld, ook in Europa, dat zal in deze eeuw ongetwijfeld ook gebeuren.
Laten we echter eerst eens kijken naar de mogelijkheden die een confederatie bieden of een BeNeLux-achtige structuur en proberen NRW erbij te betrekken.
oh okee. misschien kunnen we wat gesprekken met koning willem 1 organiseren, dat ie de vlamingen gewoon eerlijke inspraak geeft in ons autoritaire koningsrijk.quote:Op zondag 6 maart 2016 23:18 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ja, en wat waren de redenen dat ze zich af hadden gescheurd van het "Verenigd Koninkrijk der Nederlanden", omdat ze er in in hadden? Dus zolang men weigert te kijken naar de oorzaken, en ervoor te zorgen dat het niet weer gebeurd. Is het enkel een fantasie scenario dat nooit realiteit zal worden.
Oftewel, zolang autisten enkel met papiertjes aan komen zetten over economische groei, en wat de haven van Antwerpen op zal leveren etc, en de menselijke kant en de geschiedenis negeert. Zal je de Vlamingen niet warm krijgen om zich aan te sluiten bij Nederland.
nederland is allang veranderd, in een democratie.quote:Op maandag 7 maart 2016 07:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
D1990 stelt terechte vragen, die niet beantwoord worden.
Als Vlaanderen zich bij ons moet aansluiten op onze voorwaarden, gaat het niet gebeuren. Het 'erbij nemen als jullie dat willen' zoals Wilders riep, zal niet gebeuren, omdat dat ervan uit gaat dat er in NL niets verandert en Vlaanderen erbij komt (oftwel: aansluiten op onze voorwaarden).
En NRW bij een Benelux confederatie is ook een illusie.
Ik bedoelde het belgisch koningshuis. Dat kan dan wel naar de walen.quote:Op zondag 6 maart 2016 19:21 schreef D1990 het volgende:
[..]
Opbokken omdat ze geen monarchie willen? Of bedoel je het Belgisch koningshuis kan opbokken?
Open VLD lijkt meer op D66 dan de VVD.quote:Op zondag 6 maart 2016 19:59 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dat van de politieke partijen is toch niet zo'n groot probleem?
PvdA + SP.a = sociaaldemocraten
VVD + VLD = liberalen
GroenLinks + Groen = ecologisten
SP + PvdA = extreem-links/communisten
PVV + Vlaams Belang = extreem-rechts
CDA + CD&V = christendemocraten
Partijen als D'66 (sociaal-liberaal), CU of SGP bestaan niet in Vlaanderen. N-VA zou wellicht uit elkaar vallen, of aansluiten bij de liberale fractie of eventueel christendemocratische fractie.
Niet zo'n groot probleem toch.
En dat tweede is ook een slecht argument. De voormalige DDR was een armoedige, onderontwikkelde regio. Dat kun je niet echt van Vlaanderen zeggen met alle respect. Er zijn betere argumenten te vinden als je het mij vraagt.
Nee, we hebben nu een oligarchie, alsof dat een grote stap voorwaarts is. En Nederland is een bureaucratisch beest, die reageert nogal erg traag op grote maatschappelijke veranderingen omdat er eerst een consensus moet worden bereikt. Dus erg efficiënt is ons bestuursvorm ook niet.quote:Op maandag 7 maart 2016 10:03 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
oh okee. misschien kunnen we wat gesprekken met koning willem 1 organiseren, dat ie de vlamingen gewoon eerlijke inspraak geeft in ons autoritaire koningsrijk.
oh wacht... we zijn al iets verder tegenwoordig.
maar okee, je hebt wel gelijk dat het waarschijnlijk niet gaat gebeuren. ze moeten eerst eens van dat nationalistische, getraumatiseerde sl;achtoffer denken af. en dat lukt pas als ze echt zelfstandig zijn, en al dat nationalisme niet meer nodig hebben.
Daar zat ik vannacht ook aan te denken, "wie gaat de staatsschuld op zich nemen". Want als Nederland de staatsschuld niet op zich neemt, dan wordt Nederland internationaal geïsoleerd. Aangezien de rest van de wereld het niet zal accepteren dat honderden miljarden euro's aan schuld niet worden betaald. En de Vlamingen en Walen zullen de staatsschuld ook niet voor hun rekening nemen, dus wat dan?quote:Op maandag 7 maart 2016 10:15 schreef Wespensteek het volgende:
Ach die staatsschuld van 400 miljard van de Belgen kunnen we ook wel voor een groot deel voor onze rekening nemen.
Verdelen over de Vlamingen en de walen waarna dus de schuld van de Vlamingen een Nederlandse schuld wordt, maar goed je hebt het ook over pensioenen, sociale zekerheid, infrastructuur als spoorwegen. Een leuk verhaaltje van Wilders maar allemaal onzin, hij weet niet eens wat erbij komt en wat het gaat kosten.quote:Op maandag 7 maart 2016 12:04 schreef D1990 het volgende:
[..]
Daar zat ik vannacht ook aan te denken, "wie gaat de staatsschuld op zich nemen". Want als Nederland de staatsschuld niet op zich neemt, dan wordt Nederland internationaal geïsoleerd. Aangezien de rest van de wereld het niet zal accepteren dat honderden miljarden euro's aan schuld niet worden betaald. En de Vlamingen en Walen zullen de staatsschuld ook niet voor hun rekening nemen, dus wat dan?
Is dat zo ja? Open VLD wordt toch als redelijk rechts beschouwd in Vlaanderen, en D'66 heeft best wel wat linkse standpunten naar mijn gevoel. Maar kan best hoor, ik weet niet zoveel van de Nederlandse politiek.quote:Op maandag 7 maart 2016 10:42 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Open VLD lijkt meer op D66 dan de VVD.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
quote:Op maandag 7 maart 2016 12:35 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Krijgen we dan ook de Prinsenvlag en de VOC weer terug?Volgens Rutte hadden we die VOC-mentaliteit toch nodig?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
Dat was Balkenendy.quote:Op maandag 7 maart 2016 12:40 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Volgens Rutte hadden we die VOC-mentaliteit toch nodig?
niet echt een oligarchie... als de heersende elite om de 4 jaar veranderd, heet het democratie.quote:Op maandag 7 maart 2016 12:02 schreef D1990 het volgende:
[..]
Nee, we hebben nu een oligarchie, alsof dat een grote stap voorwaarts is. En Nederland is een bureaucratisch beest, die reageert nogal erg traag op grote maatschappelijke veranderingen omdat er eerst een consensus moet worden bereikt. Dus erg efficiënt is ons bestuursvorm ook niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |