abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160433331
quote:
"Als ik premier word, geef ik Nederland terug aan de Nederlanders, en als jullie willen, pakken we er jullie bij"

Geert Wilders. © belga.

"De patriottische lente is begonnen. Tussen Molenbeek en de Torens van Babel (de Europese instellingen, red.) staan wij, de patriotten, met enkel de waarheid als wapen". Dat zei PVV-voorzitter Geert Wilders vanavond op het colloquium van het Vlaams Belang over vrijheid. "Als ik premier word, geef ik Nederland terug aan de Nederlanders, en als jullie willen, pakken we er jullie bij", klonk het tot groot jolijt van de 600 aanwezigen.

Volgens Wilders is er een politieke omwenteling en geweldloze revolutie bezig. Hij verwees naar Donald Trump in de Verenigde Staten en het succes van bevriende partijen in Oostenrijk, Duitsland, Italië en België, waar het Vlaams Belang volgens hem in de lift zit. "Volgende maandag wordt een Europees-Turkse top gehouden waar Michel en Rutte ons zullen uitverkopen aan Erdogan, die niet eens het woord 'vrijheid' kan spellen", klonk het. "Als wij met Tom Van Grieken en Marie Le Pen aan de tafel gezeten hadden, hadden we de grenzen meteen gesloten zodat ons belastinggeld naar onze eigen mensen zou kunnen terugvloeien."

Wilders benadrukte ook het belang van de vrijheid van meningsuiting - de enige vrijheid die hem nog rest, vermits hij reeds 11,5 jaar onder zware bewaking staat. Hij verwees ook naar de rechtszaak die op 18 maart start voor zijn uitspraken over de Marokkanen. "Als ik het over Syriërs had, kreeg ik wellicht de Nobelprijs voor de vrede", zei hij schamper. De rechtszaak is een politiek proces, aldus nog Wilders, die meteen bijgetreden werd door Vlaams Belangvoorzitter Tom Van Grieken, verwijzend naar het proces tegen het Vlaams Blok. "In België heeft men speciale wetten gestemd, de grondwet aangepast en na lang zoeken een rechter gevonden die ons wou veroordelen", blikte hij terug.

"Als Wilders premier wordt, wil ik meteen aansluiten," zegt Van Grieken nog over Wilders' aanbod om Vlaanderen bij Nederland te voegen. "In onze partijstatuten staat overigens dat we zo mogelijk willen samenwerken met Nederland", repliceerde hij op vragen van de pers.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)-er-jullie-bij.dhtml
Enkel Geert. #makethenetherlandsgreatagain

pi_160433341
De hoofdstad van de Europese Unie omringen met alles dat niet EU is. Nice.
Google is your friend, abuse your friends
pi_160433357
Nederlandse klei moet natuurlijk weer terug naar Nederland, foutje van 1830 herstellen. Rusland heeft nu geen revolutie in Polen als smoes dus mogen best komen helpen.
pi_160433358
Nee dankje dan krijgen we Molenbeek, de jihad hoofdstad van Europa, erbij.
pi_160433361
quote:
13s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 02:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Nee dankje dan krijgen we Molenbeek, de jihad hoofdstad van Europa, erbij.
Keep your friends close but your enemies closer, toch?!
  zaterdag 5 maart 2016 @ 02:30:39 #6
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_160433373
Meneer de burgemeester op binnenlandse zaken (ik moest kloppen, want de bel doet 't niet)
Samson minister van dierenwelzijn en leefmilieu
Gert als minister van cultuur en onderwijs
Kabouter Plop minister van buitenlandse zaken
K3 op defensie (wie heb ik aan de lijn, hallo, hallo ... teleromeo)

Ja, plezant, een unie met Vlaanderen erbij.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 02:33:11 #7
pi_160433413
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 02:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Meneer de burgemeester op binnenlandse zaken (ik moest kloppen, want de bel doet 't niet)

Jammer dat Eddy Wally overleden is.
pi_160433473
Ik vind het meest opvallend dat Wilders Vlamingen gevonden heeft die Vlaanderen bij Nederland willen voegen...
  zaterdag 5 maart 2016 @ 03:19:59 #10
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_160433498
Als 'ie had beloofd Brabant en Limburg aan de Belgen te geven zou ik wel op de PVV hebben gestemd.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_160433513
Nederland "veroveren" is nog tot daar aan toe, maar Vlaanderen "erbij pakken" is dom, populistisch geneuzel. Sowieso is een samenvoeging van Nederland en Vlaanderen niet aan de orde voordat Vlaanderen zich losmaakt van Wallonië.

Nog los van de vraag of Vlaanderen überhaupt met Nederland wil fuseren, want de trend in Europa is vooral dat landen zich opsplitsen en afsplitsen. Ik kan me, behoudens het kunstmatig gescheiden Duitsland, geen recente fusie van landen binnen Europa herinneren.
pi_160433515
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 03:29 schreef Elfletterig het volgende:
Nederland "veroveren" is nog tot daar aan toe, maar Vlaanderen "erbij pakken" is dom, populistisch geneuzel. Sowieso is een samenvoeging van Nederland en Vlaanderen niet aan de orde voordat Vlaanderen zich losmaakt van Wallonië.

Nog los van de vraag of Vlaanderen überhaupt met Nederland wil fuseren, want de trend in Europa is vooral dat landen zich opsplitsen en afsplitsen. Ik kan me, behoudens het kunstmatig gescheiden Duitsland, geen recente fusie van landen binnen Europa herinneren.
Deel van Oekraïne met Rusland (de Krim)
Google is your friend, abuse your friends
pi_160433526
Alle geode belgische voetballers zijn Walen volgens mij dus met deze actie komen we ook niet veel verder Geert....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_160433527
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 03:30 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Deel van Oekraïne met Rusland (de Krim)
Oké.... maar dat is meer een annexatie dan een vrijwillige, netjes voorbereide, democratische fusie van twee landen. En dan nog: de trend is vooral dat landen zich splitsen. Als dit al niet is gebeurd (zie Joegoslavië, Tsjechoslowakije) dan zijn er wel afscheidingsbewegingen die het nastreven; van Schotland tot Baskenland, van Noord-Italië tot Catalonië.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2016 04:00:01 ]
pi_160433536
Nee dankje. Ik hoef niet nog meer halve Belgen bij ons mooie land. Het is al erg genoeg met die Brabo's en Limbo's. :{w
International
pi_160433666
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 03:19 schreef KillemWieft het volgende:
Als 'ie had beloofd Brabant en Limburg aan de Belgen te geven zou ik wel op de PVV hebben gestemd.
Wel onder de voorwaarde dat Wilders weer in Venlo gaat wonen.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 05:43:26 #17
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_160433672
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 03:06 schreef luxerobots het volgende:
Ik vind het meest opvallend dat Wilders Vlamingen gevonden heeft die Vlaanderen bij Nederland willen voegen...
Volgens mij heeft het grootste gedeelte van Vlaanderen meer met NL dan met Wallonië hoor
  zaterdag 5 maart 2016 @ 06:21:55 #18
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_160433693
Bij het Vlaams Belang zitten nu eenmaal veel voorstanders van het Grootnederlands of Dietslands gedachtengoed (1 taal, 1 volk, 1 land). Dus vriendelijk van Geert om hen naar de mond te praten, hij was immers een gast.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 06:30:21 #19
66825 Reya
Fier Wallon
pi_160433701
Toch altijd weer goed om bevestigd te zien in welke hoek de Groot-nederlandse ideeën te vinden zijn.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 06:43:22 #20
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160433716
Ik

quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 06:30 schreef Reya het volgende:
Toch altijd weer goed om bevestigd te zien in welke hoek de Groot-nederlandse ideeën te vinden zijn.
Ik sta lijnrecht tegenover Wilders maar Grootneerlandisme ben ik een enorme voorstander van.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_160433729
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 06:43 schreef Dven het volgende:
Ik

[..]

Ik sta lijnrecht tegenover Wilders maar Grootneerlandisme ben ik een enorme voorstander van.
Een enorm voorstander zou ik mezelf niet noemen, maar ik zie het zeker zitten.

O, en ik vind Wilders net zo'n mongool als z'n aanhangers zijn.
pi_160433776
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 06:43 schreef Dven het volgende:
Ik

[..]

Waarom zou je dat willen? Het is ook vrij apart van Wilders. Arme mensen in oost-Europa niet willen helpen maar wel heel armoedig Vlaanderen erbij willen pakken.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 07:34:29 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160433788
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 07:30 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Waarom zou je dat willen? Het is ook vrij apart van Wilders. Arme mensen in oost-Europa niet willen helpen maar wel heel armoedig Vlaanderen erbij willen pakken.
Ik had nog best op je willen reageren. Tot je 'maar wel heel armoedig Vlaanderen' schreef. Zonde hoor.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 5 maart 2016 @ 07:35:52 #24
438758 zeer
Opritsjniki
pi_160433791
Er gaat wel genoeg EU geld naar de slechte wegen in België :r .
pi_160433830
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 07:34 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik had nog best op je willen reageren. Tot je 'maar wel heel armoedig Vlaanderen' schreef. Zonde hoor.
Ten opzichte van Nederland is het gewoon armoedig.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 07:51:03 #26
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160433831
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 07:50 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

ok
  zaterdag 5 maart 2016 @ 07:58:23 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160433852
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 03:06 schreef luxerobots het volgende:
Er zijn er kennelijk meer...

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Splitsing_van_België
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160433853
quote:

[..]

Ja als je het zo bekijkt zijn vrijwel alle landen ter wereld armoedig :')
International
pi_160433868
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 07:58 schreef Aardbei16 het volgende:

[..]

Ja als je het zo bekijkt zijn vrijwel alle landen ter wereld armoedig :')
Klopt. En waarom zou je die dan erbij willen halen terwijl je bijvoorbeeld niet arme regio's in ons-Europa wil steunen?
  zaterdag 5 maart 2016 @ 08:04:48 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160433873
Ah gos, en al die arme belastingvluchtelingen in Brasschaat dan? :o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160433874
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 08:02 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Klopt. En waarom zou je die dan erbij willen halen terwijl je bijvoorbeeld niet arme regio's in ons-Europa wil steunen?
Niet. Het is ook het domste wat ik Wilders ooit heb horen roepen.
International
pi_160434093
Gewoon Vlaanderen bij Nederland, Wallonië bij Frankrijk en Brussel een status aparte als 'hoofdstad' van de Verenigde Staten van Europa....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 5 maart 2016 @ 08:54:26 #33
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_160434156
quote:

[..]

Vlaanderen is rijker dan Nederland. En niet een beetje ook.

Prioriteiten liggen er alleen anders waardoor het er minder aangeharkt uitziet.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_160434164
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 08:45 schreef Montagui het volgende:
Gewoon Vlaanderen bij Nederland, Wallonië bij Frankrijk en Brussel een status aparte als 'hoofdstad' van de Verenigde Staten van Europa.... stoppen met de EU
  zaterdag 5 maart 2016 @ 09:00:52 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160434190
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 08:45 schreef Montagui het volgende:
Gewoon Vlaanderen bij Nederland, Wallonië bij Frankrijk en Brussel een status aparte als 'hoofdstad' van de Verenigde Staten van Europa....
Brussels DB (District België)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160434221
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 03:42 schreef Aardbei16 het volgende:
Nee dankje. Ik hoef niet nog meer halve Belgen bij ons mooie land. Het is al erg genoeg met die Brabo's en Limbo's. :{w
xenofobe Hollander gespot. :D
  zaterdag 5 maart 2016 @ 09:15:38 #37
362582 Interpretatie
Voor iedereen anders.
pi_160434292
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 02:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Plots moet ik denken aan een liedje van Gerard Lenorman :D
Je désapprouve ce que vous dites, mais je défendrai à la mort votre droit à le dire - Voltaire
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
pi_160435955
Het is een leuk idee, alleen is er in Vlaanderen weinig aanhang voor. Het Vlaams Belang roept dit ook alleen maar uit opportunisme: ze willen bij Nederland als de PVV aan de macht is. Maar de PVV zal natuurlijk niet voor eeuwig aan de macht zijn, mocht het ooit al lukken.

Mocht het er ooit van komen, dan zal er ook naar de status van Brussel gekeken moeten worden. Een Vlaamse stad die inmiddels enorm verfranst is.

Er wordt sowieso te simpel gedacht over dit soort dingen. De echte wereld is geen strategiespelletje zoals Hearts of Iron of Europa Universalis waarin je lekker met grenzen kunt schuiven. Op papier lijkt het een elegante oplossing: Vlaanderen bij Nederland en eventueel Wallonië bij Frankrijk. Maar in de praktijk is er veel meer dan taal alleen.

België bestaat bijna twee eeuwen, bijna net zo lang als de huidige staatsvorm van Nederland zelf. Het heeft z'n ups en downs gehad maar het heeft inmiddels toch wel bewezen dat het levensvatbaar is. Dat een meertalig land een 'nepconstructie' is, is een bijzonder 19e-eeuwse visie. België is niet veel kunstmatiger dan het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Zwitserland, Oekraïne...
pi_160435979
Van Groot-Neerlandisme ben ik een groot voorstander, maar alleen als de Vlamingen dat zelf ook echt willen.
pi_160436049
Krijgen we dan ook vrijwillige volksbrigades? O+
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:00:56 #41
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_160436055
Toe maar. De laatste (Putin) die suggereerde dat een deel van een seculier land misschien maar beter deel van het zijne kon worden, kreeg daar een hoop gedoe over.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_160436074
Wat geeft hem het recht om Nederland aan bepaalde mensen te geven?
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:02:23 #43
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_160436085
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 11:55 schreef Romanus het volgende:
Van Groot-Neerlandisme ben ik een groot voorstander, maar alleen als de Vlamingen dat zelf ook echt willen.
Vlaanderen zou volledig de eigen identiteit kwijtraken als het samen zou gaan met Nederland. Ik zie niet in waarom de Vlamingen dat zouden willen.
pi_160436102
Die gekke Vlamingen moeten we er niet bij hebben. Maar ze mogen Wilders wel hebben natuurlijk m
pi_160436109
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:02 schreef Strani het volgende:

[..]

Vlaanderen zou volledig de eigen identiteit kwijtraken als het samen zou gaan met Nederland. Ik zie niet in waarom de Vlamingen dat zouden willen.
Ach, ze zouden eindelijk het veldrijden definitief domineren. Dat is ook wat waard.
pi_160436158
Dit partijstandpunt omarm ik. Ik beschouw het als een zwaar gemis dat wij gescheiden zijn van onze zuidelijke broeders en zusters. Dit partijstandpunt zou wat mij betreft gedragen dienen te worden in de gehele Nederlandse politiek.

Als Brabander heb ik ook meer verbondenheid met Vlamingen, dan met Hollanders, Groningers, Flevolanders etc.

We zijn één volk dat doormidden geklieft is.
pi_160436164
Wilders zijn kop begint steeds meer op een rotte sinaasappel te lijken, en zijn uitspraken passen daar nog prima bij ook.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:08:12 #48
3542 Gia
User under construction
pi_160436186
quote:
Ik heb liever dat Nederland opgesplitst wordt, met een grens bij de rivieren. Het zuiden kan dan samen met Vlaanderen een nieuw land vormen, laten we het Groot-Brabant noemen, met als hoofdstad Antwerpen. De rest van België blij, want die kunnen Frans spreken. De rest van Nederland blij, want van die boeren af.

Als Brabantse zie ik dit wel zitten.
pi_160436250
Wilders is ook slim genoeg om te gaan roepen dat ze het willen, hij spreekt gewoon namens het volk dat in verzet moet komen en een revolte moet beginnen. Eigenlijk best grappig dat hij al begint over het annexeren van andere gebieden.
pi_160436291
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:01 schreef Wespensteek het volgende:
Wat geeft hem het recht om Nederland aan bepaalde mensen te geven?
Hij spreekt de stem van het volk, wist je dat nog niet? Hij is de enige in nederland die precies weet wat het volk wil.
Dat het volk het helemaal niet onderling eens is, doet daar niets aan af.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:11 schreef Wespensteek het volgende:
Wilders is ook slim genoeg om te gaan roepen dat ze het willen, hij spreekt gewoon namens het volk dat in verzet moet komen en een revolte moet beginnen. Eigenlijk best grappig dat hij al begint over het annexeren van andere gebieden.
Vreemd genoeg dat het denken aan fascistische leiders uit het verleden, maar dat mag je niet zeggen van Wilders.
pi_160436525
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb liever dat Nederland opgesplitst wordt, met een grens bij de rivieren. Het zuiden kan dan samen met Vlaanderen een nieuw land vormen, laten we het Groot-Brabant noemen, met als hoofdstad Antwerpen. De rest van België blij, want die kunnen Frans spreken. De rest van Nederland blij, want van die boeren af.

Als Brabantse zie ik dit wel zitten.
Nederlands Brabant en zelfs Limburg lijken meer op de Randstad dan op Vlaanderen.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:27:28 #52
3542 Gia
User under construction
pi_160436536
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:13 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hij spreekt de stem van het volk, wist je dat nog niet? Hij is de enige in nederland die precies weet wat het volk wil.
Dat het volk het helemaal niet onderling eens is, doet daar niets aan af.

Daar hebben we dus verkiezingen voor.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:28:01 #53
3542 Gia
User under construction
pi_160436544
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:26 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Nederlands Brabant en zelfs Limburg lijken meer op de Randstad dan op Vlaanderen.
Echt niet! En daar willen we ook niet op lijken!
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:29:05 #54
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160436559
quote:

[..]

:')
pi_160436574
quote:

[..]

Onzin.
Misschien in Brabant in het westen en noorden, of dat gedeelte van Limburg wat tegen Gelderland aankruipt. Maar over het algemeen hebben wij veel meer overeenkomsten met de Vlamingen.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:30:32 #56
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160436585
Maar goed, het is weer een ordinair bashtopic geworden met Randstedelingen, provincialen en Vlamingen. En dan nog in een topic met Wilders ook. Daar past maar één plaatje bij :

pi_160436586
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf, er zijn genoeg zuiderlingen die helemaal niets hebben met Vlaanderen, we zijn en blijven in de eerste plaats gewoon Nederlanders, of ze dat boven de rivieren nou leuk vinden of niet.
pi_160436609
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:28 schreef Gia het volgende:

[..]

1) Wie is we?
2) Ik heb jaren in Brabant gewoond. Ik ken geen Brabander die een afscheiding van Nederland wil. Vlamingen zijn buitenlanders voor hen en de overige Nederlanders medelanders.
pi_160436625
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:29 schreef Dven het volgende:

[..]

:')
Jij woont in Bulgarije gast.
pi_160436637
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:31 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

1) Wie is we?
2) Ik heb jaren in Brabant gewoond. Ik ken geen Brabander die een afscheiding van Nederland wil. Vlamingen zijn buitenlanders voor hen en de overige Nederlanders medelanders.
Precies.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:33:48 #61
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160436647
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Jij woont in Bulgarije gast.
Ik was even vergeten dat wanneer je in Bulgarije woont, je geen mening meer mag hebben. :)
pi_160436720
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:29 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Onzin.
Misschien in Brabant in het westen en noorden, of dat gedeelte van Limburg wat tegen Gelderland aankruipt. Maar over het algemeen hebben wij veel meer overeenkomsten met de Vlamingen.
Jij praat onzin.
1) Lezen Nederlanders en Vlamingen dezelfde kranten? Nee.
2) Kijken Nederlanders en Vlamingen naar dezelfde televisieprogramma's? Soms, maar elkaars commerciële zenders ontvangen we niet.
3) Is er sprake van een gedeelde publieke opinie? Nee.
4) Is er sprake van een wij-gevoel? Nee.

Voor Vlamingen zijn Nederlanders ten zuiden van de grote rivieren Nederlanders die met een zachte g spreken.
pi_160436739
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:33 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik was even vergeten dat wanneer je in Bulgarije woont, je geen mening meer mag hebben. :)
Uiteraard mag je je mening geven, maar je smiley verliest compleet aan waarde omdat je hier niet woont.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:38:23 #64
356891 Abed
hooggeleid
pi_160436744
Gevaarlijke gek die Wilders.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:38:33 #65
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_160436748
Wilders God _O_
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:40:30 #66
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_160436789
Geil, oorlogsretoriek :9~
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:42:53 #67
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_160436828
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 02:19 schreef berko13 het volgende:

[..]

makethenetherlandsgreatagain

!!!!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_160436858
Dit is weer kansloos roepen :')
Zonder wrijving geen glans
pi_160436976
Greet _O_
pi_160437002
Wat zou prioriteit bij hem hebben, Groot-Israel of Groot-Nederland?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:54:28 #71
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_160437044
Geen slecht idee, het levert meer op dan Europa nog verder verdelen in nog meer kleinere ministaatjes. Samen zouden we als lang ietsjes sterker staan. Leuk idee om eens over na te denken allen.
pi_160437051
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat zou prioriteit bij hem hebben, Groot-Israel of Groot-Nederland?
Groot-Duitsland ;) .
pi_160437080
Mooi, en dan doorstoten naar Berlijn om dat maffe wijf af te zetten.
pi_160437106
Luxemburg kan er trouwens ook nog wel bij. Dan maken we gewoon van de hele Benelux een Groot-Nederland.
pi_160437111
Ik zie liever dat we ons als Nederland gewoon bij Duitsland aansluiten, worden we ook eens wereldkampioen voetbal.
pi_160437129
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:57 schreef Hathor het volgende:
Ik zie liever dat we ons als Nederland gewoon bij Duitsland aansluiten, worden we ook eens wereldkampioen voetbal.
En dan iemand als Merkel als leider? Alsjeblieft niet... :r
pi_160437143
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:58 schreef Infection het volgende:

[..]

En dan iemand als Merkel als leider? Alsjeblieft niet... :r
Alsof wat we nu hebben zoveel beter is. :')
pi_160437187
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Alsof wat we nu hebben zoveel beter is. :')
Nee, maar dat betekent niet dat we maar een nog ergere moeten krijgen.
pi_160437200
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:00 schreef Infection het volgende:

[..]

Nee, maar dat betekent niet dat we maar een nog ergere moeten krijgen.
Maken we Willem Alexander toch gewoon Kaiser.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 13:02:04 #80
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_160437202
Groot-Nederlandse gedachte ben ik niet op tegen.
Echter denk ik dat de Vlamingen daar niks in zien _O-
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_160437216
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:36 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Jij praat onzin.
1) Lezen Nederlanders en Vlamingen dezelfde kranten? Nee.
2) Kijken Nederlanders en Vlamingen naar dezelfde televisieprogramma's? Soms, maar elkaars commerciële zenders ontvangen we niet.
3) Is er sprake van een gedeelde publieke opinie? Nee.
4) Is er sprake van een wij-gevoel? Nee.

Voor Vlamingen zijn Nederlanders ten zuiden van de grote rivieren Nederlanders die met een zachte g spreken.
Ja en we hebben een verschillend schoolsysteem enzovoort enzovoort.

Alles wat je nu opnoemt is het gevolg van de realiteit dat wij in verschillende landen leven op dit moment. Hetzelfde geldt in dat geval voor Basken die in Frankrijk of in Spanje wonen.

Mensen zijn gewend geraakt aan de klieving van het Nederlandse volk en willen dit zelfs in stand houden.

Maar even zonder grappen ik hoor bijna nooit iemand die Vlamingen buitenlanders vindt. Nu spreek ik er natuurlijk ook niet iedereen over aan elke dag. Want feitelijk zijn het buitenlanders.

Met de Vlamingen die ik gesproken heb was zeker zo'n 30/40% er voorstander van dat wij weer bij elkaar zouden komen.

Wel merk ik dat bij Vlamingen de aversie tegen de Randstad vaak zeer hoog is. Begrijpelijk natuurlijk, die aversie delen redelijk wat Brabanders en Limburgers nu ook al.
pi_160437245
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:29 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

of dat gedeelte van Limburg wat tegen Gelderland aankruipt.
Noord-Limburg (en dan vooral Venlo) heeft meer met Duitsland dan met Vlaanderen of Nederland.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_160437256
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:02 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Wel merk ik dat bij Vlamingen de aversie tegen de Randstad vaak zeer hoog is. Begrijpelijk natuurlijk, die aversie delen redelijk wat Brabanders en Limburgers nu ook al.
Hoe komt dat zo eigenlijk?
  zaterdag 5 maart 2016 @ 13:06:51 #84
110987 ErwinRommel
pi_160437275
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:05 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat gaat terug tot de val van Napoleon, met als gevolg de afscheiding van de Zuidelijke provincies vs de door het regenten geregeerde Noorden. 10 daagse veldtocht was een succes, tot Frankrijk zich er in begon te mengen.
Zo ff in het kort.
pi_160437321
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:57 schreef Infection het volgende:
Luxemburg kan er trouwens ook nog wel bij. Dan maken we gewoon van de hele Benelux een Groot-Nederland.
En een stuk Noord-Frankrijk en West-Duitsland als 'bufferzone'. ^O^
pi_160437364
quote:

[..]

Alles wat je nu opnoemt is het gevolg van de realiteit dat wij in verschillende landen leven op dit moment. Hetzelfde geldt in dat geval voor Basken die in Frankrijk of in Spanje wonen.

Mensen zijn gewend geraakt aan de klieving van het Nederlandse volk en willen dit zelfs in stand houden.

Maar even zonder grappen ik hoor bijna nooit iemand die Vlamingen buitenlanders vindt. Nu spreek ik er natuurlijk ook niet iedereen over aan elke dag. Want feitelijk zijn het buitenlanders.

Met de Vlamingen die ik gesproken heb was zeker zo'n 30/40% er voorstander van dat wij weer bij elkaar zouden komen.

Mensen haten nu eenmaal graag op succes. Sommigen noemen dit fenomeen 'afgunst'.
pi_160437378
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:05 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Komt vooral door steden de grote steden: Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Amstelveen, Utrecht en Almere.
De rest van de mensen uit die provincies kan er verder natuurlijk ook weinig aan doen. Het beeld van de Randstad in de media doet veelal zijn werk. Op dit forum werkt het bijvoorbeeld echter ook niet mee. Je merkt vaak dat sommigen de Randstad superieur vinden en bijvoorbeeld praten over 'provinciaal' of dat ze opmerkingen maken dat ze Friesland de zee in willen duwen of Limburg en Brabant verkopen aan de Duitsers of Belgen. Jij kent deze uitspraken vast ook wel. Hierdoor komt de randstad en de mensen erin vaak in een negatief daglicht te staan.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:11 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Mensen haten nu eenmaal graag op succes. Sommigen noemen dit fenomeen 'afgunst'.
Een helder licht als dit helpt dan ook niet om dit negatieve beeld tegen te gaan.
pi_160437403
quote:

[..]

De realiteit is (helaas) dat Nederlanders en Vlamingen elkaar niet als één dezelfde natie zien.
pi_160437422
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:13 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

De realiteit is (helaas) dat Nederlanders en Vlamingen elkaar niet als één dezelfde natie zien.
Dat verschilt. Een meerderheid doet dat op dit moment inderdaad niet.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 13:15:20 #90
110987 ErwinRommel
pi_160437424
Stukje geschiedenis met achtergrondmuziek het oude volkslied.

zaterdag 5 maart 2016 @ 13:21:05 #91
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_160437528
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:57 schreef Infection het volgende:
ja en we hernoemen het naar Deltaland, hoeft niemand zich te confermeren aan het Nederlandsschap. Een land met een miljoen of 22 a 23 aan mensen die de gehele noordwest Europese deltaland controleren. Zou meteen een stuk meer meetellen op elke machtsbalans. En qua mensen lijken we toch al veel op elkaar.

Los van Wilders vind ik het lang geen slecht idee.
pi_160437572
Oké beste fokkers, ik heb deze onzin nu lang genoeg gezien. Als er al een herschikking komt in de landsgrenzen dan wordt het een herstel van Hertogdom Brabant als afscheiding van Nederland en België. Wat Geert van Limburg vervolgens wil doen kunnen we over praten maar laten we aub niet nog meer van de mooie Brabantse cultuur verpesten door invloed uit het incompetente Haagse
pi_160437594
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:15 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Dat verschilt. Een meerderheid doet dat op dit moment inderdaad niet.
Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, zie ik overigens wel het een en ander veranderen. Relatief veel Vlaamse politici zijn orangist, zoals Bart de Wever, Louis Tobback, Filip de Winter en Karim van Overmeire. Van die laatste heb ik zelfs een boek liggen.
pi_160437624
Dubbel.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 13:27:42 #95
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_160437645
Maak Nederland weer geweldig _O_
graag op anoniem
pi_160437672
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:25 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, zie ik overigens wel het een en ander veranderen. Relatief veel Vlaamse politici zijn orangist, zoals Bart de Wever, Louis Tobback, Filip de Winter en Karim van Overmeire. Van die laatste heb ik zelfs een boek liggen.
zo zo heb jij zelfs een boek liggen. Nou nou
  zaterdag 5 maart 2016 @ 13:29:27 #97
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160437684
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:38 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Uiteraard mag je je mening geven, maar je smiley verliest compleet aan waarde omdat je hier niet woont.
Omdat ik momenteel niet meer in Nederland woon kan ik dus niet aangeven dat het compleet achterlijk is om zuid(oost) Nederland beter vergelijkbaar te vinden met de Randstad dan met Vlaanderen?

Jij hebt tijdens het uitdelen echt niet vooraan gestaan he :D
pi_160437722
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:28 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

zo zo heb jij zelfs een boek liggen. Nou nou
Haha ja toch.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 13:31:50 #99
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160437724
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:12 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Komt vooral door steden de grote steden: Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Amstelveen, Utrecht en Almere.
De rest van de mensen uit die provincies kan er verder natuurlijk ook weinig aan doen. Het beeld van de Randstad in de media doet veelal zijn werk. Op dit forum werkt het bijvoorbeeld echter ook niet mee. Je merkt vaak dat sommigen de Randstad superieur vinden en bijvoorbeeld praten over 'provinciaal' of dat ze opmerkingen maken dat ze Friesland de zee in willen duwen of Limburg en Brabant verkopen aan de Duitsers of Belgen. Jij kent deze uitspraken vast ook wel. Hierdoor komt de randstad en de mensen erin vaak in een negatief daglicht te staan.

Voornamelijk populistisch groepsgedrag. Zijn ze er uiteindelijk zelf of komen ze in persoon met iemand uit de Randstad of provincie/Vlaanderen dan valt het uiteindelijk allemaal heel erg mee. Al zal je altijd mensen tegenkomen die het vooroordeel bevestigen uiteraard.
pi_160437910
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:29 schreef Dven het volgende:

[..]

Omdat ik momenteel niet meer in Nederland woon kan ik dus niet aangeven dat het compleet achterlijk is om zuid(oost) Nederland beter vergelijkbaar te vinden met de Randstad dan met Vlaanderen?

Jij hebt tijdens het uitdelen echt niet vooraan gestaan he :D
Het is tamelijk onzinnig te stellen dat Nederlands Brabant en Limburg meer gemeen hebben met Vlaanderen dan met rest van Nederland. Nederland en België zijn vanaf 1830/1839( (afhankelijk van definitie) niet meer één land. In Nederland lezen we dezelfde kranten, kijken we naar dezelfde televisiezenders, stemmen we op dezelfde politieke partijen, is een sprake 1 publieke opinie en we voelen ons een volk. Die kenmerken delen de Nederlandse Limburgers niet met de Vlamingen. Dit is wat ik bedoel: Vaals, de meest zuid-oostelijke plaats van Nederland, kleurt helemaal oranje tijdens het WK van 2010.

[ Bericht 8% gewijzigd door Opnaarutrecht op 05-03-2016 13:51:23 ]
pi_160438072
Heroveren? Oh ja, Wilders' geestverwanten zijn Nederland natuurlijk kwijtgeraakt na WOII.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 5 maart 2016 @ 14:21:27 #102
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160438634
quote:

[..]

Enkel Geert. #makethenetherlandsgreatagain

[ afbeelding ]
Is het Annexatie als de Vlamingen dat zelf willen?
Niet dat ze het willen, de meeste Vlamingen willen het liefst zelfstandig zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160438716
maar dan wordt de nederlandse kaart een soort strijkijzer, terwijl we nu een mooie stoere leeuw hebben....

wel grappig trouwens, dat wilders er een heel land vol met buitenlanders bij wil doen. hoe verzin je het, mister anti- buitenlander..
  zaterdag 5 maart 2016 @ 14:26:37 #104
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160438771
quote:

"De patriottische lente is begonnen. Tussen Molenbeek en de Torens van Babel (de Europese instellingen, red.) staan wij, de patriotten, met enkel de waarheid als wapen". Dat zei PVV-voorzitter Geert Wilders vanavond op het colloquium van het Vlaams Belang over vrijheid. "Als ik premier word, geef ik Nederland terug aan de Nederlanders, en als jullie willen, pakken we er jullie bij", klonk het tot groot jolijt van de 600 aanwezigen.

Volgens Wilders is er een politieke omwenteling en geweldloze revolutie bezig. Hij verwees naar Donald Trump in de Verenigde Staten en het succes van bevriende partijen in Oostenrijk, Duitsland, Italië en België, waar het Vlaams Belang volgens hem in de lift zit. "Volgende maandag wordt een Europees-Turkse top gehouden waar Michel en Rutte ons zullen uitverkopen aan Erdogan, die niet eens het woord 'vrijheid' kan spellen", klonk het. "Als wij met Tom Van Grieken en Marie Le Pen aan de tafel gezeten hadden, hadden we de grenzen meteen gesloten zodat ons belastinggeld naar onze eigen mensen zou kunnen terugvloeien."

Wilders benadrukte ook het belang van de vrijheid van meningsuiting - de enige vrijheid die hem nog rest, vermits hij reeds 11,5 jaar onder zware bewaking staat. Hij verwees ook naar de rechtszaak die op 18 maart start voor zijn uitspraken over de Marokkanen. "Als ik het over Syriërs had, kreeg ik wellicht de Nobelprijs voor de vrede", zei hij schamper. De rechtszaak is een politiek proces, aldus nog Wilders, die meteen bijgetreden werd door Vlaams Belangvoorzitter Tom Van Grieken, verwijzend naar het proces tegen het Vlaams Blok. "In België heeft men speciale wetten gestemd, de grondwet aangepast en na lang zoeken een rechter gevonden die ons wou veroordelen", blikte hij terug.

"Als Wilders premier wordt, wil ik meteen aansluiten," zegt Van Grieken nog over Wilders' aanbod om Vlaanderen bij Nederland te voegen. "In onze partijstatuten staat overigens dat we zo mogelijk willen samenwerken met Nederland", repliceerde hij op vragen van de pers.
Als de PVV zou helpen om ons los te weken van de EU zoals die nu is dan zou dat geweldig zijn. Mijn stem gaat naar een EU-kritische partij aan de linkerkant van het spectrum dus mijn stem zal hij niet krijgen maar ik zou het prima vinden als de mensen die nu op de VVD, het CDA of de D66 stemmen op de PVV zouden stemmen. :)
#NoDAPL
  zaterdag 5 maart 2016 @ 14:27:55 #105
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160438802
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:24 schreef pokkerdepok het volgende:
maar dan wordt de nederlandse kaart een soort strijkijzer, terwijl we nu een mooie stoere leeuw hebben....

wel grappig trouwens, dat wilders er een heel land vol met buitenlanders bij wil doen. hoe verzin je het, mister anti- buitenlander..
Een ander soort buitenlanders.
#NoDAPL
pi_160438817
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als de PVV zou helpen om ons los te weken van de EU zoals die nu is dan zou dat geweldig zijn. Mijn stem gaat naar een EU-kritische partij aan de linkerkant van het spectrum dus mijn stem zal hij niet krijgen maar ik zou het prima vinden als de mensen die nu op de VVD, het CDA of de D66 stemmen op de PVV zouden stemmen. :)
De SP dus, want de PVV zit niet aan de linkerkant van het spectrum (programmatisch misschien wel, maar qua stemgedrag stemt de PVV in 90% van de wetsvoorstellen met de VVD mee).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_160438872
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een ander soort buitenlanders.
allah of alaaf, bijna hetzelfde...
pi_160438891
Geert begint echt de kernmerken van een doorgedraaide, fascistische volksmenner te krijgen. Hij krijgt het allemaal veel te hoog in zijn bol.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 14:33:40 #109
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_160438932
Krijgen we dan eindelijk die genottelijke broodautomaten als de bakker afwezig is
RED ONS HENNIEGOD
pi_160439006
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Sterker nog: de meeste Vlamingen willen 'slechts' meer autonomie binnen het Belgische staatsbestel.
pi_160439038
Mijn stem heeft wilders.
(nee ik ben geen pvver, voor de duidelijkheid.)
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 14:43:46 #112
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_160439104
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:39 schreef Peachbird het volgende:
Mijn stem heeft wilders.
(nee ik ben geen pvver, voor de duidelijkheid.)
Dat kan ook niet. De pvv heeft geen leden. En je zit niet in een fractie. Je bent wel een pvv adept. Anders stem je niet op die eenmanspartij.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_160439140
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat kan ook niet. De pvv heeft geen leden. En je zit niet in een fractie. Je bent wel een pvv adept. Anders stem je niet op die eenmanspartij.
Nee ik ben het gewoon eens met Wilders in bepaalde belangrijke kwesties en wil hem daar graag mandaat voor geven.
-
  zaterdag 5 maart 2016 @ 14:54:24 #114
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160439358
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 08:54 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Vlaanderen is rijker dan Nederland. En niet een beetje ook.

Hoe kom je daar nou weer bij :')

Ligt eraan of je naar individueel vermogen of het BNP kijkt. De gemiddelde Luxemburger is ook veel rijker dan de gemiddelde Nederlander maar economisch zijn de landen niet te vergelijken.
pi_160439516
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:24 schreef pokkerdepok het volgende:

Maar die spreken nederlands, dus dan mag het.

Hm. spreken ze in Zuid-Afrika niet ook (een soort) nederlands? Moeten we dat ook maar annexeren.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 16:13:45 #116
66444 Lord_Vetinari
pi_160441499
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:45 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Nee ik ben het gewoon eens met Wilders in bepaalde belangrijke kwesties en wil hem daar graag mandaat voor geven.
En welke kwesties zijn dat? En waarom wil je hem mandaat geven? Ik heb nog in geen enkele kwestie een realistische oplossing gehoord van Wilders, dus ik ben erg benieuwd welk aspect van onze samenleving jij graag naar de klote geholpen ziet worden.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 16:16:10 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160441556
Geert ziet ze vliegen
pi_160441586
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 15:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hm. spreken ze in Zuid-Afrika niet ook (een soort) nederlands? Moeten we dat ook maar annexeren.

Pakken we Canada er ook nog even bij.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  zaterdag 5 maart 2016 @ 16:24:44 #119
pi_160441750
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:03 schreef 99.999 het volgende:
Die gekke Vlamingen moeten we er niet bij hebben. Maar ze mogen Wilders wel hebben natuurlijk m
Ik denk dat de Vlamingen ons er niet bij willen hebben. Met onze Calvinistische aard van een koekje bij de slappe koffie en dan de deksel op je vingers. :')
Nederlandse gastvrijheid is echt episch. :')

In het buitenland is niet langer onze tolerantie iets waar we om bekend staan, maar een xenofoob als Geert. :'(

In Vlaanderen heb je mooie initiatieven als Geneeskunde voor het Volk, Initiativa Cuba Socialista, is de PvdA daar een echte arbeiderspartij, heb je gewoon telefoonkotten waar je kunt telefoneren en kan je je trein en buskaartje gewoon met normaal geld betalen en bij de conducteur aanschaffen zonder rare ingewikkelde chip-kaart.
Bovendien zien Vlaamse meisjes er niet uit als koeien met kortgeknipt kapsel, maar zijn ze lief, plezant en schoon. O+

Vlaanderen is baas.
Ik durf zelfs te zeggen, meer baas als Fryslan, us heitelan. *;
pi_160441878
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 16:24 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
is de PvdA daar een echte arbeiderspartij
De PvdA (wat in België communisten zijn) haalde wel slechts 2,8% en 0 zetels vorige verkiezingen.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 16:32:08 #121
pi_160441972
quote:
  zaterdag 5 maart 2016 @ 16:40:13 #122
pi_160442169
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De SP dus, want de PVV zit niet aan de linkerkant van het spectrum (programmatisch misschien wel, maar qua stemgedrag stemt de PVV in 90% van de wetsvoorstellen met de VVD mee).
Dit.
pi_160442178
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bart De Wever (voorzitter grootste Vlaamse partij en burgemeester van Antwerpen) kreeg ooit deze vraag in Amsterdam en hij zei dat hij hier voor te vinden was maar dat zoiets geleidelijk aan moet gebeuren. Als grapje zei hij: als ik vandaag begin over een groot-Nederland, is mijn politieke carrière morgen voorbij.

Eerst moet Nederland zijn soevereiniteit terug winnen van de Europese bezetter en Vlaanderen zijn onafhankelijkheid krijgen. Gevolgd door een intensieve samenwerking tussen deze landen bv op gebied van havens, onderwijs op elkaar afstemmen, een gezamenlijke voetbalcompetitie, gezamenlijk leger (biedt allemaal schaalvoordelen) en wie weet mondt dat ooit uit in een vereniging van de Noordelijke en Zuidelijke Nederlanden.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 16:42:15 #124
pi_160442237
quote:

[..]

Ik voorzie dan een tweede boerenoorlog met die stinkbritten. :')
  zaterdag 5 maart 2016 @ 16:43:08 #125
pi_160442259
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 16:29 schreef berko13 het volgende:

[..]

De PvdA (wat in België communisten zijn) haalde wel slechts 2,8% en 0 zetels vorige verkiezingen.
Dat is niet plezant. :'(
  zaterdag 5 maart 2016 @ 16:44:49 #126
pi_160442309
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 16:40 schreef berko13 het volgende:

[..]

Bart De Wever (voorzitter grootste Vlaamse partij en burgemeester van Antwerpen) kreeg ooit deze vraag in Amsterdam en hij zei dat hij hier voor te vinden was maar dat zoiets geleidelijk aan moet gebeuren. Als grapje zei hij: als ik vandaag begin over een groot-Nederland, is mijn politieke carrière morgen voorbij.

Eerst moet Nederland zijn soevereiniteit terug winnen van de Europese bezetter en Vlaanderen zijn onafhankelijkheid krijgen. Gevolgd door een intensieve samenwerking tussen deze landen bv op gebied van havens, onderwijs op elkaar afstemmen, een gezamenlijke voetbalcompetitie, gezamenlijk leger (biedt allemaal schaalvoordelen) en wie weet mondt dat ooit uit in een vereniging van de Noordelijke en Zuidelijke Nederlanden.
Soevereiniteit verkrijgen t.o.v. onze werkelijke bezetters de Muricanen lijkt me duizenden malen belangrijker. O+
pi_160442419
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 16:29 schreef berko13 het volgende:

[..]

Dat een Nederlander waarschijnlijk niet weet hoe de Belgische premier heet en geen twee Belgische politieke partijen kan duiden zegt eigenlijk al wel genoeg over de slagingskans van Wilders' idee. Denk ik.
pi_160442495
Oh

Dit is toch best wel ernstig :X :')
pi_160442791
Wilders is een zeer groot staatsman! Vlaanderen en Nederland samen zou fantastisch zijn.

Wilders, rot op. Ge hebt hier in België niks, maar dan ook niks te zoeken. Blijf in uw eigen land.

Wat Wilders zegt,zeg ik en vele Vlamingen al langer.Laat ons belastingsgeld naar onze eigen mensen gaan!Als we nu niet optreden tegen vergaande islamisering van Nederland en België,herleven de jaren 30 van vorige eeuw.Alleen was het toen Hitler en nu Mohammed.Willen jullie in een land leven dat straks voor de helft of volledige meerderheid uit moslims bestaat,tenzij je er zelf één bent!?De meerderheid zegt daarop:NEEN,want dan is het ons land niet meer en kunnen we beter ophouden te bestaan...

Een man naar mijn hart. . Jammer dat ze hem proberen het zwijgen op te leggen . Hij zegd echt goeie dingen;

tof dat je one erbij wil nemen maar blijk jij nou maar lekker in Holland Mr. WImders. we doen het wel zelf hier.

Neen bedankt Wilders ! Je bent een verfromfraaide mol die niet eens ziet waar hij mee bezig is. Blijf in Nederland doe daar wat je wilt, scheur je af zo veel je wilt, en drijf daarna ver weg van hier. Je krijgt er desnoods een aantal van de onze bij , maar blijf met je fikken van ons land af.

De Nederlanden herenigd ? Ik zeg JA !!!

Goed zo laat ons terug 1 land vormen gelijk vroeger .Weg met die franstalige boel zoekers en terug onze miljarden voor ons .

Joepie!!! Eindelijk een eenhersencellige politicus! Ik zou ook direct dan een muur van 8 meter trekken rond Nevlamoland (Nederland en Vlaanderen he) zodat ze zeker de rest van Europa en wereld niet kunnen aansteken met virussen. Mijn stem heeft hij alvast!

Als die de verenigde Nederlanden terug opricht, verhuis ik naar Wallonie. Zelden zo'n bekrompen angstige mensen gezien als de aanhangers van die partijen. Die staan voor achteruitgang en armoede.

De reacties onder het artikel zijn erg verdeeld. :+
  zaterdag 5 maart 2016 @ 17:09:19 #130
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_160442978
Wilders pleit dus voor een Anschluss. Verrassend weer.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 17:17:29 #132
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160443097
Idioot plan. Maar als de Vlamingen erbij komen dan zijn de mensen die het friet noemen bijna de meerderheid in Nederland, dus ik kan dit alleen maar toejuichen. _O_
pi_160443117
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 16:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En welke kwesties zijn dat? En waarom wil je hem mandaat geven? Ik heb nog in geen enkele kwestie een realistische oplossing gehoord van Wilders, dus ik ben erg benieuwd welk aspect van onze samenleving jij graag naar de klote geholpen ziet worden.
de kwesties de EU en de islam.
-
pi_160443143
quote:
Niet zolang duitsland nog een islamitisch land is.
-
  zaterdag 5 maart 2016 @ 17:21:01 #135
pi_160443192
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:18 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Niet zolang duitsland nog een islamitisch land is.
Nederland is toch ook een Islamitisch land als we die Pegida-sukkels en PVV-ers moeten geloven? Dus dan kan aansluiting makkelijk.

Insch'Allah. :P

Pegida .... meh .... :') :')
pi_160443213
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:18 schreef Peachbird het volgende:

[..]

de kwesties de EU en de islam.
Als je op die vlakken iets van Wilders verwacht, dan kom je nog van een koude kermis thuis.
pi_160443252
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:21 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Nederland is toch ook een Islamitisch land als we die Pegida-sukkels en PVV-ers moeten geloven? Dus dan kan aansluiting makkelijk.

Insch'Allah. :P

Pegida .... meh .... :') :')
Ah dus ik ben een sukkel? Gezien ik Pegida aanhang. Dag 'linkse' boomknuffelaar.
-
pi_160443258
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je op die vlakken iets van Wilders verwacht, dan kom je nog van een koude kermis thuis.
Waarom zou ik daar niks van mogen verwachten? Hij is tenminste de enige die zich ertegen inzet. Van de rest van de politiek hoef je juist niks te verwachten dan meer uitverkoop van ons land en onze wetten aan de EU.
-
  zaterdag 5 maart 2016 @ 17:27:32 #139
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_160443326
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 16:24 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik denk dat de Vlamingen ons er niet bij willen hebben. Met onze Calvinistische aard van een koekje bij de slappe koffie en dan de deksel op je vingers.
Nederlandse gastvrijheid is echt episch.

In het buitenland is niet langer onze tolerantie iets waar we om bekend staan, maar een xenofoob als Geert.

In Vlaanderen heb je mooie initiatieven als Geneeskunde voor het Volk, Initiativa Cuba Socialista, is de PvdA daar een echte arbeiderspartij, heb je gewoon telefoonkotten waar je kunt telefoneren en kan je je trein en buskaartje gewoon met normaal geld betalen en bij de conducteur aanschaffen zonder rare ingewikkelde chip-kaart.
Bovendien zien Vlaamse meisjes er niet uit als koeien met kortgeknipt kapsel, maar zijn ze lief, plezant en schoon.

Vlaanderen is baas.
Ik durf zelfs te zeggen, meer baas als Fryslan, us heitelan.
Niet ultra-extreem rechts zijn :')
pi_160443357
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:24 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Waarom zou ik daar niks van mogen verwachten? Hij is tenminste de enige die zich ertegen inzet. Van de rest van de politiek hoef je juist niks te verwachten dan meer uitverkoop van ons land en onze wetten aan de EU.
Omdat hij in Nederland polderland zijn agenda er nooit doorheen gaat krijgen. Tenzij de PVV bij de volgende verkiezingen 76 zetels of meer verovert, maar dat lijkt mij uitgesloten.

Wilders krijgt de handen nooit op elkaar voor een Nexit, en wat ik mij voor moet stellen bij het 'aanpakken van de islam', weet ik eerlijk gezegd niet zo goed.
pi_160443385
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat hij in Nederland polderland zijn agenda er nooit doorheen gaat krijgen. Tenzij de PVV bij de volgende verkiezingen 76 zetels of meer verovert, maar dat lijkt mij uitgesloten.

Wilders krijgt de handen nooit op elkaar voor een Nexit, en wat ik mij voor moet stellen bij het 'aanpakken van de islam', weet ik eerlijk gezegd niet zo goed.
Dat zullen we zien, ik denk dat hij echt wel een meerderheid gaat halen. En wat betreft aanpakken van de islam heeft hij ook zo goed als het gehele volk op de antifa en de radicalen na achter zich.

Mischien kan hirsi dan ook weer terugkomen naar ons land.
-
pi_160443435
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:30 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Dat zullen we zien, ik denk dat hij echt wel een meerderheid gaat halen. En wat betreft aanpakken van de islam heeft hij ook zo goed als het gehele volk op de antifa en de radicalen na achter zich.

Jij denkt dat de PVV 76 zetels of meer gaat halen?

Maar wat moet ik mij dan precies voorstellen van dat 'aanpakken van de islam'?
pi_160443498
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:30 schreef Peachbird het volgende:

[..]

laat die leugenachtige gelukzoeker alsjeblieft wegrotten in die murica denktank
  zaterdag 5 maart 2016 @ 17:39:27 #144
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160443598
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als de migrantenstroom binnen nu en een paar jaar niet stopt dan vrees ik dat die wel verdomd dichtbij gaat komen.
pi_160443622
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar wat moet ik mij dan precies voorstellen van dat 'aanpakken van de islam'?
Ik zei een meerderheid op de rest van de partijen.
-
pi_160443637
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:35 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

laat die leugenachtige gelukzoeker alsjeblieft wegrotten in die murica denktank
Hirsi was tenminste een echte vluchteling in tegenstelling tot de halve apen die nu ons land binnenstormen.
-
pi_160443723
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:40 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Ik zei een meerderheid op de rest van de partijen.
Ja, maar daarmee is de PVV er natuurlijk niet. Je kunt de grootste zijn, maar je voorstellen moeten dan nog altijd een meerderheid krijgen in de Tweede Kamer. En voor het gros van zijn gedachtenkronkels, krijgt Wilders de handen niet op elkaar.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 17:45:40 #148
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_160443769
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar we hebben meer paarden in de race. O+ Overal in Europa schiet Rechts omhoog. Of de EU ontploft uit elkaar of de EU sterft een langzame pijnlijke dood. })
pi_160443808
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:39 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Als de migrantenstroom binnen nu en een paar jaar niet stopt dan vrees ik dat die wel verdomd dichtbij gaat komen.
Ach, welnee. De PVV wordt door De Hond gepeild op 40+ zetels, maar bij de rest zit de partij daar flink onder. Het plafond van de PVV hangt rond de 40 zetels.

Wordt wel lachen trouwens, zo'n 40 man sterke PVV-fractie in de TK.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 17:48:14 #150
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_160443821
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:00 schreef Strani het volgende:
Toe maar. De laatste (Putin) die suggereerde dat een deel van een seculier land misschien maar beter deel van het zijne kon worden, kreeg daar een hoop gedoe over.
Ah ja perfect vergelijkbaar natuurlijk, op het feit dat Putin daadwerkelijk tanks Oekraïne in stuurt na dan.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_160443856
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:45 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maar we hebben meer paarden in de race. O+ Overal in Europa schiet Rechts omhoog. Of de EU ontploft uit elkaar of de EU sterft een langzame pijnlijke dood. })
Kleine correctie: populistisch rechts schiet omhoog. Ik ben helemaal voor een kleinere overheid en lagere belastingen, maar ik heb niets met dat platte gedoe van de PVV en FN

Voor wat betreft het einde van de EU. Zelfs als de boel klapt, wordt binnen no time een nieuw samenwerkingsverband in de steigers gezet.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 17:52:29 #152
110987 ErwinRommel
pi_160443912
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, welnee. De PVV wordt door De Hond gepeild op 40+ zetels, maar bij de rest zit de partij daar flink onder. Het plafond van de PVV hangt rond de 40 zetels.

Ja. Ben erg benieuwd naar de verhalen die straks weer boven water verschijnen van onderling gekonkel _O-
pi_160443937
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kleine correctie: populistisch rechts schiet omhoog. Ik ben helemaal voor een kleinere overheid en lagere belastingen, maar ik heb niets met dat platte gedoe van de PVV en FN

Voor wat betreft het einde van de EU. Zelfs als de boel klapt, wordt binnen no time een nieuw samenwerkingsverband in de steigers gezet.
quote:

[..]

Waar doel je dan exact op?
pi_160443961
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, maar daarmee is de PVV er natuurlijk niet. Je kunt de grootste zijn, maar je voorstellen moeten dan nog altijd een meerderheid krijgen in de Tweede Kamer. En voor het gros van zijn gedachtenkronkels, krijgt Wilders de handen niet op elkaar.
Mischien dat het CDA bezint. Je weet het niet.
-
pi_160444007
quote:

[..]

Dat is dan ook het streven, de huidige EU is een tyranniek gedrocht, samenwerking hadden we daarvoor ook en dat kan allemaal best opgezet worden. En dan zonder een grenzenloos, instituut apparaat dat wel even de dienst gaat uitmaken en een eigen leger wil om de democratie van naties in de kiem te kunnen smoren.
-
pi_160444139
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:55 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Mischien dat het CDA bezint. Je weet het niet.
Het CDA gaat niet mee in de anti-islam koers die de PVV voor ogen heeft. En onze christendemocratische vrienden behoren tot de grootste eurofielen van de Tweede Kamer.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 18:05:00 #157
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_160444170
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:48 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ah ja perfect vergelijkbaar natuurlijk, op het feit dat Putin daadwerkelijk tanks Oekraïne in stuurt na dan.
Je hoort je als politicus gewoon nooit te bemoeien met de onafhankelijkheid van een ander land. Als een vooraanstaand Duits politicus zou suggereren dat Nederland best onderdeel kan worden van Duitsland, zou de wereld (terecht) te klein zijn.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 18:06:21 #158
53267 TC03
pi_160444201
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:05 schreef Strani het volgende:

[..]

Je hoort je als politicus gewoon nooit te bemoeien met de onafhankelijkheid van een ander land. Als een vooraanstaand Duits politicus zou suggereren dat Nederland best onderdeel kan worden van Duitsland, zou de wereld (terecht) te klein zijn.
Je verandert het onderwerp, je zegt nu iets anders dan de net. Het gaat erom dat de vergelijking met Putin nergens op slaat.

Als bovenstaande je punt is, waarom zeg je dat dan niet i.p.v. een onzinnige vergelijking die de discussie vertroebelt?
pi_160444264
quote:

[..]

Wanneer zou de eerste zich weer afscheiden :P?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2016 18:25:03 ]
  zaterdag 5 maart 2016 @ 18:24:39 #160
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160444621
quote:
Het is toch geen annexatie als de Vlamingen er zelf voor kiezen? :?
#NoDAPL
  zaterdag 5 maart 2016 @ 18:27:19 #161
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160444703
quote:
Of we vormen direct een Groot-Duitsland met Vlaanderen er bij. :)
#NoDAPL
pi_160444725
Het effect van waterstofperoxide moet niet onderschat worden.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 5 maart 2016 @ 18:28:04 #163
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160444731
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:05 schreef Strani het volgende:

[..]

Die mening mag iemand best toebedeeld zijn. Overigens is Duitsland-Nederland een slechte vergelijking ten opzichte van Nederland-Vlaanderen.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 18:33:13 #164
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_160444873
quote:

[..]

De PVV stijgt nog wel hoor. De verkrachtingsepidemieën, grote stijging van de criminaliteit, en massale rellen die ons te wachten staan van de zomer in Europa gaan nog voor aardig wat zeteltjes zorgen.
pi_160445073
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:33 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De PVV stijgt nog wel hoor. De verkrachtingsepidemieën, grote stijging van de criminaliteit, en massale rellen die ons te wachten staan van de zomer in Europa gaan nog voor aardig wat zeteltjes zorgen.
Klopt, het is de enige partij die baat heeft bij maatschappelijke onrust. Goed gezegd.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 5 maart 2016 @ 18:43:12 #166
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160445102
quote:

[..]

oke
pi_160445162
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Klopt, het is de enige partij die baat heeft bij maatschappelijke onrust. Goed gezegd.
Wat dat betreft kun je nog altijd beter een populist aan de macht hebben die 'brood en spelen' uitdeelt, dan een populist die zelf de problemen creëert die 'ie belooft op te lossen.
pi_160445170
quote:

[..]

Allemaal dingen die niet gaan gebeuren hoor.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_160445177
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is toch geen annexatie als de Vlamingen er zelf voor kiezen? :?
In de post waar ik op reageerde stond ook niet 'annexatie', maar 'erbij doen'.

En de tegenstelling van pokkerdepok was dat Wilders wel tegen buitenlanders is, maar dus wel een stukje buitenland bij nederland wil, als die er zelf om vragen.
pi_160445262
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Whehe.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 19:38:53 #171
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160446232
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:46 schreef Wombcat het volgende:

En de tegenstelling van pokkerdepok was dat Wilders wel tegen buitenlanders is, maar dus wel een stukje buitenland bij nederland wil, als die er zelf om vragen.
Laagopgeleide laagintelligente gastarbeiders die in eigen land weinig perspectief hadden hun nakomelingen (+ familieleden + importhuwelijken) vs. westerlingen die voor het grootste deel dezelfde cultuur en geschiedenis hebben. Dat is nou niet echt een vreemde tegenstelling.
#NoDAPL
  zaterdag 5 maart 2016 @ 19:45:05 #172
53267 TC03
pi_160446382
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En de tegenstelling van pokkerdepok was dat Wilders wel tegen buitenlanders is
Bron?
  zaterdag 5 maart 2016 @ 19:50:25 #173
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160446526
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 16:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat een Nederlander waarschijnlijk niet weet hoe de Belgische premier heet en geen twee Belgische politieke partijen kan duiden zegt eigenlijk al wel genoeg over de slagingskans van Wilders' idee. Denk ik.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 16:49 schreef Igen het volgende:

[..]

PvdA, SPA, Vlaams Belang, VLD (Verhofdstadt zijn clubje) en natuurlijk nog die partij die een soort van Vlaams Belang is maar dan als wat correcter wordt gezien. Dat lukt nog wel. De eerste minister zou ik moeten hebben opzoeken. Boeiend, het gaat er om of dat je voldoende gemeenschappelijk hebt dat je 1 staat zou kunnen vormen, eventueel met een vergaande autonomie op bepaalde gebieden. Ja, dan kom je op een soortgelijke constructie uit als die ze nu hebben maar dan minder complex en minder nadelig voor hen als het goed wordt uitgevoerd. Ik zie het voorlopig niet gebeuren maar iedereen die een beetje historisch besef heeft weet dat landsgrenzen blijven veranderen dus wie weet, misschien gaan we ooit wel weer 1 land vormen, of samen met NRW of zo.
#NoDAPL
pi_160446810
quote:
:(
Kut Hollanders
pi_160447113
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het CDA gaat niet mee in de anti-islam koers die de PVV voor ogen heeft. En onze christendemocratische vrienden behoren tot de grootste eurofielen van de Tweede Kamer.
Heb het meer over de achterban dan de poppetjes in de 2e kamer. Immers zie je steeds meer het christendom en het jodendom verdrongen worden door de Islam. Mischien schaart de 1e kamer zich ook wel makkelijker achter wilders. En D66 met de Pvda zijn nog altijd de grootste Eurofielen hoor.
-
  zaterdag 5 maart 2016 @ 20:14:31 #176
66444 Lord_Vetinari
pi_160447288
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 20:08 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Heb het meer over de achterban dan de poppetjes in de 2e kamer. Immers zie je steeds meer het christendom en het jodendom verdrongen worden door de Islam. Mischien schaart de 1e kamer zich ook wel makkelijker achter wilders. En D66 met de Pvda zijn nog altijd de grootste Eurofielen hoor.
Je hebt ook wel het politieke inzicht van een lantaarnpaal, he?
pi_160447500
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 19:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

PvdA, SPA, Vlaams Belang, VLD (Verhofdstadt zijn clubje) en natuurlijk nog die partij die een soort van Vlaams Belang is maar dan als wat correcter wordt gezien. Dat lukt nog wel. De eerste minister zou ik moeten hebben opzoeken. Boeiend, het gaat er om of dat je voldoende gemeenschappelijk hebt dat je 1 staat zou kunnen vormen, eventueel met een vergaande autonomie op bepaalde gebieden. Ja, dan kom je op een soortgelijke constructie uit als die ze nu hebben maar dan minder complex en minder nadelig voor hen als het goed wordt uitgevoerd. Ik zie het voorlopig niet gebeuren maar iedereen die een beetje historisch besef heeft weet dat landsgrenzen blijven veranderen dus wie weet, misschien gaan we ooit wel weer 1 land vormen, of samen met NRW of zo.
Kom kom, die partij 'een soort van Vlaams belang maar dan als wat correcter wordt gezien' is toevallig wél verreweg de grootste partij van Vlaanderen. Niet in de peilingen, zoals Wilders, maar in echte verkiezingsuitslagen, en ze zijn ook de belangrijkste partij in de Vlaamse regering. Een beetje meer inlevingsvermogen in dat deel van Vlaanderen ipv. in een marginaal partijtje zoals de PvdA zou je betoog van 'voldoende gemeenschappelijk hebben' wel iets sterker maken.
pi_160447687
Goed plan, alleen Nederlanders zullen wel weer dezelfde maken als 1815-1830, namelijk chauvinisme en discriminatie van Vlamingen. Daar zijn Hollanders helaas nogal goed in. Het zou wel kunnen werken als we de Vlamingen als gelijke behandelen, wellicht Vlaams-Brabant en Limburg samenvoegen met het Nederlandse deel en dan een Vlaming aanstellen als "gouverneur", dan zou het wellicht kunnen werken.

Alleen ik vind dat Wallonië er ook bij hoort, aangezien FN Herstal zich in Wallonië bevind, en wij kunnen wel een eigen wapen leverancier en producent gebruiken.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_160447823
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 19:59 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

:(
Kut Hollanders
Landverdediging :{w
International
pi_160447931
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 20:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je hebt ook wel het politieke inzicht van een lantaarnpaal, he?
Ok leg me maar uit waar ik fout zit.
-
pi_160447978
van mij mag vlaanderen derbij, en dat zeg ik als hollander.
There are only 151 Pokémon.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 22:22:59 #182
66444 Lord_Vetinari
pi_160451967
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 20:33 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Ok leg me maar uit waar ik fout zit.
quote:

[..]

Mischien schaart de 1e kamer zich ook wel makkelijker achter wilders.
_O-
pi_160452072
Als we de Dutchbat sturen om België te veroveren dan komt het vast allemaal goed. Nederlandse vlag ophijsen in Brussels binnen 3 dagen. :9
  zaterdag 5 maart 2016 @ 23:05:26 #184
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160453251
quote:
En D66 met de Pvda zijn nog altijd de grootste Eurofielen hoor.
Met D66 met stip op 1 en de PvdA op een veel te solide tweede plaats.
#NoDAPL
  zaterdag 5 maart 2016 @ 23:08:48 #185
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160453359
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 20:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Kom kom, die partij 'een soort van Vlaams belang maar dan als wat correcter wordt gezien' is toevallig wél verreweg de grootste partij van Vlaanderen. Niet in de peilingen, zoals Wilders, maar in echte verkiezingsuitslagen, en ze zijn ook de belangrijkste partij in de Vlaamse regering. Een beetje meer inlevingsvermogen in dat deel van Vlaanderen ipv. in een marginaal partijtje zoals de PvdA zou je betoog van 'voldoende gemeenschappelijk hebben' wel iets sterker maken.
Jij stelde dat we nog niet eens twee partijen zouden kunnen noemen, ik heb 5 genoemd waarvan een niet bij naam. Dat het de populairste is op dit moment hoef jij mij echt niet te vertellen. Zoals ik zei, de Vlaming wil graag autonomie, vandaar de populariteit van deze partij. Genoeg inlevingsvermogen?
Ik had trouwens de CD&V ook nog kunne noemen maar daar houdt mijn kennis van hun partijen op. Niet slecht voor een gewest in een ander land.
#NoDAPL
  zaterdag 5 maart 2016 @ 23:10:44 #186
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160453415
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 20:27 schreef D1990 het volgende:
Goed plan, alleen Nederlanders zullen wel weer dezelfde maken als 1815-1830, namelijk chauvinisme en discriminatie van Vlamingen. Daar zijn Hollanders helaas nogal goed in. Het zou wel kunnen werken als we de Vlamingen als gelijke behandelen, wellicht Vlaams-Brabant en Limburg samenvoegen met het Nederlandse deel en dan een Vlaming aanstellen als "gouverneur", dan zou het wellicht kunnen werken.
Mogen wij in het zuiden van het land alsjeblieft ons eigen gebied mee besturen? Een Vlaming als baas van ons gebied, jij ziet ze vliegen. Het kan best dat dat eens een keer gebeurt als het wordt samengevoegd maar niet als automatisme.
#NoDAPL
pi_160453475
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 23:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mogen wij in het zuiden van het land alsjeblieft ons eigen gebied mee besturen? Een Vlaming als baas van ons gebied, jij ziet ze vliegen. Het kan best dat dat eens een keer gebeurt als het wordt samengevoegd maar niet als automatisme.
Je moet het toch aan de Vlamingen verkopen he, als Nederland niks te bieden heeft, waarom zouden ze het dan willen? Hun hebben al nationale trauma's eraan overgehouden, door de behandeling die ze kregen van de arrogante, chauvinistische Hollanders.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
  zaterdag 5 maart 2016 @ 23:13:59 #188
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160453515
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 23:12 schreef D1990 het volgende:

[..]

Je moet het toch aan de Vlamingen verkopen he, als Nederland niks te bieden heeft, waarom zouden ze het dan willen?
Jij bent zeker een Hollander? Die dachten immers eeuwenlang dat de Brabanders en Limburgers hun bezit waren.
#NoDAPL
pi_160453787
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 23:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij stelde dat we nog niet eens twee partijen zouden kunnen noemen, ik heb 5 genoemd waarvan een niet bij naam.
Nou, gefeliciteerd, wees er trots op (ja dat mag best), maar wat jij persoonlijk weet is natuurlijk helemaal niet interessant want jij bent geen gemiddelde Nederlander.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2016 23:27:08 ]
pi_160454224
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 23:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij bent zeker een Hollander? Die dachten immers eeuwenlang dat de Brabanders en Limburgers hun bezit waren.
Ik ben ik, ik hou niet zo van mensen die hun hoofd ver in hun (eigen) anus hebben.

En ik merk niet zoveel verschil tussen de diverse provincies van Nederland. Enkel hier en daar een ander dialect, en een andere geschiedenis(Graafschap Zutphen, Hertogdom Limburg etc).
  zondag 6 maart 2016 @ 09:37:42 #191
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_160458326
quote:

[..]

Wie is wij?
Op historische gronden zou ik verwachten dat "wij Brabanders" en "wij Limburgers" graag Nederlands en Belgisch Brabant en Limburg terug als één Brabant en één Limburg zouden zien.
En in Zeeuws-Vlaanderen zitten, gezien de naam, al Vlamingen.
pi_160458620
quote:

[..]

De praktijk heeft wel geleerd dat het niet erg verstandig is om brabanders of Limburgers ergens zeggenschap in te geven.
  zondag 6 maart 2016 @ 10:12:00 #193
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160458629
Ik ben Limburger woonachtig in Maastricht en ik blijf veel liever bij de Hollanders dan aan te moeten sluiten bij de Belgen, pekker puh. Ik dank nog elke dag de dappere soldaten die van Maastricht Nederlands grondgebied gemaakt hebben _O_

[ Bericht 23% gewijzigd door Twiitch op 06-03-2016 12:56:20 ]
  zondag 6 maart 2016 @ 10:26:14 #194
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_160458730
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 23:12 schreef D1990 het volgende:

[..]

Je moet het toch aan de Vlamingen verkopen he, als Nederland niks te bieden heeft, waarom zouden ze het dan willen? Hun hebben al nationale trauma's eraan overgehouden, door de behandeling die ze kregen van de arrogante, chauvinistische Hollanders.
beetje gezeur, dit.
de vlamingen hebben al hun traumas aan zichzelf te danken. normaal gesproken, ben je blij als je je onafhankelijkheid wint. maar de vlamingen gingen gewoon door met slachtoffertje spelen, alleen nu tegen de walen.... en daar zijn ze nu nog niet klaar mee.
en hoezo verkopen? nederland is rijker, en de twee samen zijn uiteraard sterker en potentieel nog rijker. als de havens van antwerpen en rotterdam gaan samenwerken, hebben we weer verreweg de grootste haven van europa.
  zondag 6 maart 2016 @ 10:57:54 #195
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_160459100
Wilders leeft in de 19e eeuw? Zou z'n kapsel plotseling ook verklaren.
pi_160459752
Oude tijden herleven. Dat lijkt me wel wat. Mijn stem heeft hij.
pi_160460412
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 10:26 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

beetje gezeur, dit.
de vlamingen hebben al hun traumas aan zichzelf te danken. normaal gesproken, ben je blij als je je onafhankelijkheid wint. maar de vlamingen gingen gewoon door met slachtoffertje spelen, alleen nu tegen de walen.... en daar zijn ze nu nog niet klaar mee.
en hoezo verkopen? nederland is rijker, en de twee samen zijn uiteraard sterker en potentieel nog rijker. als de havens van antwerpen en rotterdam gaan samenwerken, hebben we weer verreweg de grootste haven van europa.
Ja, gelukkig zeuren Nederlanders nooit, en blijven ze nooit door zeiken over iets wat een eeuw/eeuwen geleden is gebeurd. :{

Ja, dat denkt Poetin ook. Leuk stukje propaganda. Zoals ik al zei, als je hun niks te bieden heeft, waarom zouden ze dan met Nederland willen verenigen? Zodat ze weer uitgebuit, gediscrimineerd en ondervertegenwoordigd kunnen worden?
  zondag 6 maart 2016 @ 12:36:37 #198
374442 R-K
Jawohl!
pi_160460476
Dit klinkt heel erg naar het creëren van Lebensraum wat Hitler deed met de annexatie van Oostenrijk, Tsjechië en Polen in de jaren '30.
  zondag 6 maart 2016 @ 12:42:15 #199
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_160460555
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 12:32 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ja, gelukkig zeuren Nederlanders nooit, en blijven ze nooit door zeiken over iets wat een eeuw/eeuwen geleden is gebeurd. :{

Ja, dat denkt Poetin ook. Leuk stukje propaganda. Zoals ik al zei, als je hun niks te bieden heeft, waarom zouden ze dan met Nederland willen verenigen? Zodat ze weer uitgebuit, gediscrimineerd en ondervertegenwoordigd kunnen worden?
dat poetin iets zegt, betekend nog niet dat het dus niet waar is...

en waarover zeuren nederlanders dan? en zelfs al was dat zo, dan zeuren we dus allebei. vlamingen dus OOK.
pi_160460875
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 12:42 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat poetin iets zegt, betekend nog niet dat het dus niet waar is...

en waarover zeuren nederlanders dan? en zelfs al was dat zo, dan zeuren we dus allebei. vlamingen dus OOK.
Discussiëren heeft met jou geen zin blijkbaar, aangezien jij enkel met onderbuik gevoelens komt aanzetten.

Voor wezens als jou geldt het credo: "meningen zijn zoals een kontgat, iedereen heeft er 1''.
  zondag 6 maart 2016 @ 13:04:05 #201
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_160460900
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 12:36 schreef R-K het volgende:
Dit klinkt heel erg naar het creëren van Lebensraum wat Hitler deed met de annexatie van Oostenrijk, Tsjechië en Polen in de jaren '30.
Wat de EU doet klinkt heel erg naar volksvervanging en poging tot genocide. Iets wat Hitler ook deed bij zijn Endlösung 1.0 in de jaren '40.
pi_160460955
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:04 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Wat de EU doet klinkt heel erg naar volksvervanging en poging tot genocide. Iets wat Hitler ook deed bij zijn Endlösung 1.0 in de jaren '40.
Hoe zie je die genocide voor je?
  zondag 6 maart 2016 @ 13:08:22 #203
440653 BarryOSeven
pi_160460982
quote:
2s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe zie je die genocide voor je?
Iets met meerderheids islam, sharia en ongelovigen en met name christenen. Maar ook de ongelovigen zijn te christelijk in de moraal.
pi_160461081
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:08 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Iets met meerderheids islam, sharia en ongelovigen en met name christenen. Maar ook de ongelovigen zijn te christelijk in de moraal.
Heb je bewijs? Staat dat in het officiële beleid van de EU, om alle niet moslims te doden of te onderwerpen aan de sharia samenleving?

Of praat je uit je anus?
pi_160461111
Grappig dat islamofoben partijen zoals de SGP dan weer wel goed vinden, een partij die de samenleving wilt inrichten op een bijbelse manier, oftewel een theocratische staat.

Oh wacht, de ene groep heeft een tintje en heeft mohamed of abdul, de andere groep ik roomblank en heet henk of piet. Dus dan is die laatste groep uiteraard goed en normaal.
  zondag 6 maart 2016 @ 13:15:45 #206
440653 BarryOSeven
pi_160461114
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:14 schreef D1990 het volgende:

[..]

Heb je bewijs? Staat dat in het officiële beleid van de EU, om alle niet moslims te doden of te onderwerpen aan de sharia samenleving?

Of praat je uit je anus?
http://fellowshipofthemin(...)-for-white-genocide/

Het heeft alle tekenen van dit.

Verder denk ik dat het uiteindelijk genocide uit gebrek van daadkracht wordt. Het plan lost zichzelf op.
  zondag 6 maart 2016 @ 13:16:21 #207
440653 BarryOSeven
pi_160461127
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:15 schreef D1990 het volgende:
Grappig dat islamofoben partijen zoals de SGP dan weer wel goed vinden, een partij die de samenleving wilt inrichten op een bijbelse manier, oftewel een theocratische staat.

Oh wacht, de ene groep heeft een tintje en heeft mohamed of abdul, de andere groep ik roomblank en heet henk of piet. Dus dan is die laatste groep uiteraard goed en normaal.
Het heeft niets met dat tintje van doen mafkees. Het is de mentaliteit en normen en waarden. Maar dat gaat er bij zo'n simplistisch figuur als jij niet in.
pi_160461138
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:08 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Oh, dat is totaal niet aan de orde natuurlijk.
  zondag 6 maart 2016 @ 13:17:23 #209
440653 BarryOSeven
pi_160461154
quote:
7s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, dat is totaal niet aan de orde natuurlijk.
Als we, zoals hierboven, over voortekenen spreken dan gaat dat wel aan de orde komen.

Het is een simpel rekensommetje en niet volgend jaar al.
pi_160461161
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:16 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het heeft niets met dat tintje van doen mafkees. Het is de mentaliteit en normen en waarden. Maar dat gaat er bij zo'n simplistisch figuur als jij niet in.
Simplistisch, echt joh? Dat is echt het woord dat je wilt gebruiken? Meneer de "EU wilt genocide plegen op alle ongelovige Europeanen en de sharia staat in werking stellen". Jij bent wel de laatste die iemand anders als "simplistisch" mag bestempelen.
pi_160461184
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:15 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

http://fellowshipofthemin(...)-for-white-genocide/

Het heeft alle tekenen van dit.

Verder denk ik dat het uiteindelijk genocide uit gebrek van daadkracht wordt. Het plan lost zichzelf op.
Ga is even een HBO studie volgen, en vervolgens dat soort obscure bronnen gebruiken voor je scriptie. Kijken wat er dan gebeurd. _O-
pi_160461376
Te mooi om waar te zijn. Dan zouden we twee groten havensteden hebben. Een stuk mooi nieuw strand. Wij zouden kunnen helpen met hun slechte wegdek. Misschien op lange termijn ook nog luxemburg als vazalstaat.
pi_160461397
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:17 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Als we, zoals hierboven, over voortekenen spreken dan gaat dat wel aan de orde komen.

Het is een simpel rekensommetje en niet volgend jaar al.
Nou, reken het dan maar voor zou ik zeggen. Want het gaat in tegen alle solide demografische verwachtingen.
pi_160461492
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:27 schreef CornflakesXL het volgende:
Te mooi om waar te zijn. Dan zouden we twee groten havensteden hebben. Een stuk mooi nieuw strand. Wij zouden kunnen helpen met hun slechte wegdek. Misschien op lange termijn ook nog luxemburg als vazalstaat.
Denk eerder dat Nederland er baat aan heeft, en vrij weinig voor de Vlamingen. Daarom zei ik ook, je moet het de Vlamingen verkopen door bepaalde privileges te gunnen.
  zondag 6 maart 2016 @ 13:34:21 #215
440653 BarryOSeven
pi_160461516
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou, reken het dan maar voor zou ik zeggen. Want het gaat in tegen alle solide demografische verwachtingen.
Ja als een islamitisch gezien gemiddeld 4 kinderen krijgt en een autochtoon 2 dan schiet dat al lekker op he. En kom nou niet met dat onderzoek van die, nota bene Zweedse professor, dat op het moment dat je hier woont je ineens niet 4 maar 2 kinderen wilt. Dat is geen serieus onderzoek.
  zondag 6 maart 2016 @ 13:34:47 #216
440653 BarryOSeven
pi_160461528
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:17 schreef D1990 het volgende:

[..]

Simplistisch, echt joh? Dat is echt het woord dat je wilt gebruiken? Meneer de "EU wilt genocide plegen op alle ongelovige Europeanen en de sharia staat in werking stellen". Jij bent wel de laatste die iemand anders als "simplistisch" mag bestempelen.
Als jij er meteen vanuit gaat dat ik op tint afgeef dan maakt dat je inderdaad simplistisch.
  zondag 6 maart 2016 @ 13:35:45 #217
440653 BarryOSeven
pi_160461551
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:18 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ga is even een HBO studie volgen, en vervolgens dat soort obscure bronnen gebruiken voor je scriptie. Kijken wat er dan gebeurd. _O-
Ja want de EU gaat zelf dit soort stukken uitbrengen. Zou niet weten waarom ik een studie onder mijn niveau zou moeten gaan volgen, en gezien je bovenstaande posts betwijfel ik of je uberhaupt door bent gegaan na de basisschool.
pi_160461555
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:34 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja als een islamitisch gezien gemiddeld 4 kinderen krijgt en een autochtoon 2 dan schiet dat al lekker op he. En kom nou niet met dat onderzoek van die, nota bene Zweedse professor, dat op het moment dat je hier woont je ineens niet 4 maar 2 kinderen wilt. Dat is geen serieus onderzoek.
Daarvoor hoef je niet naar Zweden, ook hier zie je dat onder migrantengroepen elke volgende generatie meer op de autochtone bevolking gaat lijken demografisch gezien.
  zondag 6 maart 2016 @ 13:36:16 #219
440653 BarryOSeven
pi_160461561
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daarvoor hoef je niet naar Zweden, ook hier zie je dat onder migrantengroepen elke volgende generatie meer op de autochtone bevolking gaat lijken demografisch gezien.
Ik zie ze niet.
pi_160461565
Ik heb helemaal niks met moslims en de islamisering maar de derde generatie in Nederland fokt net genoeg om zichzelf te vervangen. De Nederlanders overigens net te weinig, waardoor inderdaad de islamitische bevolking groeit tov de superieure autochtone bevolking. Echter niet in die mate van 2:1
pi_160461573
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:35 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja want de EU gaat zelf dit soort stukken uitbrengen. Zou niet weten waarom ik een studie onder mijn niveau zou moeten gaan volgen, en gezien je bovenstaande posts betwijfel ik of je uberhaupt door bent gegaan na de basisschool.
Voor iemand die zich voorstaat op enig niveau heb je verdomde weinig begrepen van demografie of politiek.
  zondag 6 maart 2016 @ 13:37:15 #222
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_160461582
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:02 schreef D1990 het volgende:

[..]

Discussiëren heeft met jou geen zin blijkbaar, aangezien jij enkel met onderbuik gevoelens komt aanzetten.

Voor wezens als jou geldt het credo: "meningen zijn zoals een kontgat, iedereen heeft er 1''.
jij bent een discussie ontwijker. handig, op een discussie forum...
pi_160461585
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:36 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ik zie ze niet.
Allicht, dat zal ook wat lastig zijn allemaal voor je.
pi_160461598
quote:
4s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Voor iemand die zich voorstaat op enig niveau heb je verdomde weinig begrepen van demografie of politiek.
Op internet kan iedereen zich voordoen als iemand die ze in het echt totaal niet zijn. Oftewel, op internet is iedereen een bodybuilder van 2 meter, met een universitaire diploma en een eigen bedrijf.
pi_160461601
quote:

[..]

als je indymedia niet serieus neemt word je in jouw ogen al op een zijspoor gezet. Heel relevant is jouw oordeel rondom niveau over anderen dus niet
  zondag 6 maart 2016 @ 13:38:28 #226
440653 BarryOSeven
pi_160461609
quote:

[..]

Leg uit. Die zelfde verwijten kan ik andersom ook maken natuurlijk.
  zondag 6 maart 2016 @ 13:38:55 #227
356891 Abed
hooggeleid
pi_160461617
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:38 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

bron?
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  zondag 6 maart 2016 @ 13:41:23 #228
440653 BarryOSeven
pi_160461658
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:36 schreef Dingflofbips het volgende:
Ik heb helemaal niks met moslims en de islamisering maar de derde generatie in Nederland fokt net genoeg om zichzelf te vervangen. De Nederlanders overigens net te weinig, waardoor inderdaad de islamitische bevolking groeit tov de superieure autochtone bevolking. Echter niet in die mate van 2:1
Wist je dat rente op rente ook vaak tegenvalt in tegenstelling tot wat de onderbuik doet vermoeden?
pi_160461671
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:38 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

als je indymedia niet serieus neemt word je in jouw ogen al op een zijspoor gezet. Heel relevant is jouw oordeel rondom niveau over anderen dus niet
Nonsens natuurlijk.
pi_160461682
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:38 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou, reken het dan eens voor?
  zondag 6 maart 2016 @ 13:47:58 #231
440653 BarryOSeven
pi_160461789
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou, reken het dan eens voor?
Dat heb ik toch gedaan? Ook dingflofbibs geeft al aan de de voortplantingsratio van een islamitisch gezin hier ook hoger ligt dan de autochtone verhouding.

Of dat nou 1:2 is of 1:1,1 maakt niet zoveel uit, uiteindelijk zul je het gaan afleggen in X jaar afhankelijk van de verhouding.

Hele basis wiskunde, dat zou je toch zelf ook moeten kunnen bedenken.
pi_160461856
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:47 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat heb ik toch gedaan? Ook dingflofbibs geeft al aan de de voortplantingsratio van een islamitisch gezin hier ook hoger ligt dan de autochtone verhouding.

Of dat nou 1:2 is of 1:1,1 maakt niet zoveel uit, uiteindelijk zul je het gaan afleggen in X jaar afhankelijk van de verhouding.

Dus wat zou jou oplossing zijn? Gedwongen steriliseren? Deportatie? Of inheemse Nederlanders dwingen om meer kinderen te nemen? Blijkbaar wil jij een wedstrijdje fokken, in plaats van kinderen een hoge kwaliteit van leven te geven. Aangezien niet iedereen een inkomen van 10.000,- euro per maand heeft om een gezin mee op te voeden en te onderhouden.
pi_160461949
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nonsens natuurlijk.
sure
  zondag 6 maart 2016 @ 14:08:55 #234
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160462331
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:47 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Je weet dat ook bij migranten het geboortecijfer daalt en Turkse en Marokkaanse vrouwen ook steeds later en minder kinderen krijgen? Je weet dat dit een gebruikelijk patroon is?
  zondag 6 maart 2016 @ 14:12:15 #235
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160462411
Tienerzwangerschappen.

MAAR SCHANDALIG HOOR DIE ISLAMIETEN!!!!!!!!!!! :( :( :( :( :( ZEKER DIE TWEEDE GENERATIE TURKEN DIE ONDER HET AUTOCHTOON GEMIDDELDE ZITTEN :( :( :( :(

zondag 6 maart 2016 @ 14:16:36 #236
440653 BarryOSeven
pi_160462495
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 14:08 schreef Dven het volgende:

[..]

Je weet dat ook bij migranten het geboortecijfer daalt en Turkse en Marokkaanse vrouwen ook steeds later en minder kinderen krijgen? Je weet dat dit een gebruikelijk patroon is?
Daar heb je dat Zweedse onderzoek weer, dat heb ik boven als niet valide bestempeld.

Verder maakt het geen reet uit dat het daalt. Al gaat het van 10 kinderen per vrouw naar 3, en wij zitten hier met gemiddeld 2, dan nog worden we er uit geneukt.

Ga gewoon weer naar school en even opletten bij wiskunde, want hier word ik moedeloos van.
pi_160462678
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:33 schreef D1990 het volgende:

[..]

Denk eerder dat Nederland er baat aan heeft, en vrij weinig voor de Vlamingen. Daarom zei ik ook, je moet het de Vlamingen verkopen door bepaalde privileges te gunnen.
Heb je enig idee wat voor privileges? Ik kan wel wat gaan roepen maar eerlijk gezegd heb ik er nou ook niet zoveel verstand van. Ik denk dat we er vooral economisch sterker van worden. Het zou ons gewoon een boost geven qua invloed op de wereld. Nederland in de g8 misschien?
  zondag 6 maart 2016 @ 14:24:38 #238
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_160462702
Elke dag heb ik minder voeling met België en al helemaal met Belgicisten. Ben ook geen hardcore Vlaams-nationalist dus kom er maar in!

Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zondag 6 maart 2016 @ 14:25:36 #239
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160462731
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 09:37 schreef Lunatiek het volgende:
Op historische gronden zou ik verwachten dat "wij Brabanders" en "wij Limburgers" graag Nederlands en Belgisch Brabant en Limburg terug als één Brabant en één Limburg zouden zien.
Dat weet ik niet (historisch gezien is er wat voor te zeggen maar ik weet niet of dat ze dat willen) maar dat is het punt niet, het punt was dat meneer voorstelde dat Nederlands Limburg en Noord-Brabant onder het gezag van Vlaanderen zouden vallen. Als de Nederlanders dan tevens de baas van Vlaanderen zouden kunnen worden etc. is dat prima maar dat is niet wat werd voorgesteld.
#NoDAPL
  zondag 6 maart 2016 @ 14:27:21 #240
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160462775
quote:
10s.gif Op zondag 6 maart 2016 14:24 schreef Lothiriel het volgende:
Elke dag heb ik minder voeling met België en al helemaal met Belgicisten. Ben ook geen hardcore Vlaams-nationalist dus kom er maar in!

[ afbeelding ]
Je moet dan wel nog even een oplossing vinden voor Brussel. :|W
Op basis van de inwonerratio de geldstromen verdelen? Daar gaan de Walen natuurlijk niet mee akkoord gaan, die zijn financieel afhankelijk van de Vlamingen.
#NoDAPL
pi_160462858
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 14:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Op basis van de inwonerratio de geldstromen verdelen? Daar gaan de Walen natuurlijk niet mee akkoord gaan, die zijn financieel afhankelijk van de Vlamingen.

[..]

We zouden nog steeds te klein zijn voor de G8 (daarvoor zouden 2-3 keer zo veel inwoners moeten hebben als dat Nederland en Vlaanderen samen hebben) maar we zouden er waarschijnlijk wel sterker door worden.
Wie is ''we"?
  zondag 6 maart 2016 @ 14:32:13 #242
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160462902
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 14:23 schreef CornflakesXL het volgende:

[..]

Heb je enig idee wat voor privileges? Ik kan wel wat gaan roepen maar eerlijk gezegd heb ik er nou ook niet zoveel verstand van. Ik denk dat we er vooral economisch sterker van worden. Het zou ons gewoon een boost geven qua invloed op de wereld. Nederland in de g8 misschien?
We zouden nog steeds te klein zijn voor de G8 (daarvoor zouden 2-3 keer zo veel inwoners moeten hebben als dat Nederland en Vlaanderen samen hebben) maar we zouden er waarschijnlijk wel sterker door worden. Als NRW erbij zou komen dan wordt het echt interessant. Het zou ook leuk zijn als we met tal van kleine landjes in Europa 1 blok zouden vormen: Schotland, Denemarken, Zweden, Noorwegen, Zwitserland, Oostenrijk. Niet als confederatie of als federatie maar als samenwerkingsverband waarmee je aan de grotemensentafel de belangen van de kleine landjes in Europa kan verdedigen.
#NoDAPL
  zondag 6 maart 2016 @ 14:32:42 #243
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160462915
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 14:30 schreef D1990 het volgende:

[..]

Wie is ''we"?
Groot-Nederland, de Verenigde Nederlanden of hoe je het ook wil noemen.
#NoDAPL
  zondag 6 maart 2016 @ 14:35:21 #244
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_160463014
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 14:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wel als je de schulden eerlijk zou verdelen dan krijgt Wallonië een BBP/schuld ratio van 180 procent :'). Duidelijk wie de broek draagt in de Vlaams-Waalse relatie.

Brussel brengt enkel veel geld op door de EU en bedrijven daar gevestigd, want de Brusselse bevolking kost alleen veel geld. Haal die bedrijven naar de Vlaamse rand en Brussel is niks meer behalve een verpauperde stad die ooit mooi en Brabants was. Geen groot gemis :Y
- Charlton Heston
  zondag 6 maart 2016 @ 14:41:13 #245
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160463190
quote:
7s.gif Op zondag 6 maart 2016 14:35 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Wel als je de schulden eerlijk zou verdelen dan krijgt Wallonië een BBP/schuld ratio van 180 procent :'). Duidelijk wie de broek draagt in de Vlaams-Waalse relatie.
Ja, het probleem is alleen dat de Walen akkoord moeten gaan. Je kan in theorie heel Vlaanderen afsplitsen maar Brussel is niet Vlaams of Waals, voor Brussel zal je dus een akkoord moeten sluiten met de Walen en die zullen enkel akkoord gaan als ze er zelf niet slechter van worden in vergelijking met de huidige situatie.

quote:
Brussel brengt enkel veel geld op door de EU en bedrijven daar gevestigd, want de Brusselse bevolking kost alleen veel geld.
Ik weet het maar dat is niet relevant voor de korte termijn. Je zal eerst die bedrijven in Vlaanderen moeten zien te krijgen, je hebt dus een plan nodig voor de lange termijn om dat te verwezenlijken.
Stap 1 voor het afsplitsen is dus dat je Vlaamse bedrijven stimuleert om zich het Vlaamse gewest te huisvesten. Misschien door bepaalde faciliteiten aan de rand te verbeteren? Overal top-internet voor een lage prijs, uitstekend openbaar vervoer, veel groen, veel recreatie etc.?
#NoDAPL
  zondag 6 maart 2016 @ 14:44:21 #246
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_160463280
brussel is toch een grafdorp. geef maar aan de walen.
pi_160463372
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 14:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Groot-Nederland, de Verenigde Nederlanden of hoe je het ook wil noemen.
Maar wat hebben de Vlamingen eraan? Want het is heel leuk voor Nederland, heel leuk voor de prestige, aanzien en trots van Nederland(ers). Maar de Vlamingen hebben er weinig aan, dus wat kan Nederland voor hun betekenen?
  zondag 6 maart 2016 @ 14:50:04 #248
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160463481
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 14:47 schreef D1990 het volgende:
Maar wat hebben de Vlamingen eraan?
Dat ze van de Walen af zijn die een blok aan hun been zijn? Dat het bestuur eenvoudiger wordt, je 1 landstaal hebt etc.
Dat je samen sterker staat in Europa en in de wereld dan in je uppie (of met de Walen), dat we elkaar heel erg goed aanvullen qua sterke punten, zwakke punten en specialismes.
#NoDAPL
  zondag 6 maart 2016 @ 14:52:38 #249
36221 Kopstoot
pi_160463535
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:54 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij :')

Ligt eraan of je naar individueel vermogen of het BNP kijkt. De gemiddelde Luxemburger is ook veel rijker dan de gemiddelde Nederlander maar economisch zijn de landen niet te vergelijken.
http://www.nu.nl/geldzake(...)gelijk-gebleven.html
en:
http://www.vacature.com/c(...)e-Belgische-gezinnen

Was dat nou zo moeilijk?
pi_160463544
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 14:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat ze van de Walen af zijn die een blok aan hun been zijn? Dat het bestuur eenvoudiger wordt, je 1 landstaal hebt etc.
Dat je samen sterker staat in Europa en in de wereld dan in je uppie (of met de Walen), dat we elkaar heel erg goed aanvullen qua sterke punten, zwakke punten en specialismes.
Niks dus eigenlijk? Aangezien ze ook van de Walen af zijn als ze onafhankelijk zijn. Zoals ik al zei, Nederlanders zijn arrogant en chauvinistisch. Als dat het is, is het beter dat Vlaanderen onafhankelijk wordt, in plaats van opgaan in Nederland. Aangezien alles ten bate is van Nederland, en niet ten bate voor zowel de Vlamingen en de Nederlanders.
  zondag 6 maart 2016 @ 14:54:32 #251
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160463576
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 14:52 schreef D1990 het volgende:
Niks dus eigenlijk?
Niets persoonlijks maar ik geef het op om nu hier verder over te discussiëren met jou als je conclusie niks is op basis van wat ik omschreef (grote voordelen) en je dan ook nog eens de emokaart speelt.
Jammer.
Misschien moet je je eens wat meer verdiepen in de sterke en zwakke punten van Nederland en Vlaanderen zodat je wel inziet hoe goed ze elkaar zouden aanvullen en zelfs complementeren op enkele vlakken.
#NoDAPL
pi_160463674
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 14:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niets persoonlijks maar ik geef het op om nu hier verder over te discussiëren met jou als je conclusie niks is op basis van wat ik omschreef (grote voordelen) en je dan ook nog eens de emokaart speelt.
Jammer.
Misschien moet je je eens wat meer verdiepen in de sterke en zwakke punten van Nederland en Vlaanderen zodat je wel inziet hoe goed ze elkaar zouden aanvullen en zelfs complementeren op enkele vlakken.
Grappig, aangezien jij exact hetzelfde doet. Jij biedt hun niks, als jij dat presenteert aan hun, dan zeggen hun nee. En is het klaar. Waarom denk je dat politieke partijen compromissen moeten sluiten? Als alle partijen hun zin willen doordrukken, dan gebeurt er niks en komt er geen regering. Dus je moet wel iets gunnen, anders komt er niks van terecht.

Ik ben realistisch, jij niet. Nederland wilt Vlaanderen bij Nederland, Nederland heeft Vlaanderen nodig, andersom niet. Dus als jij hun erbij wilt, moet je hun lekker maken. Zo niet, dan blijft het lekker allemaal theoretisch en verdwijnt het in de bureaula.
  zondag 6 maart 2016 @ 15:03:02 #253
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160463794
quote:
Ja. Dat is precies wat ik zei? Ben je te dom om de juiste vergelijking te maken ofzo? De gemiddelde Qatarees is ook rijker dan de gemiddelde Nederlander maar dat zegt helemaal niks over de welvaart in een land. Jij zegt dat Vlaanderen rijker is dan Nederland, kom met bronnen die dat daadwerkelijk staven of houd je snaveltje.
  zondag 6 maart 2016 @ 15:05:57 #254
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_160463872
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 14:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, het probleem is alleen dat de Walen akkoord moeten gaan. Je kan in theorie heel Vlaanderen afsplitsen maar Brussel is niet Vlaams of Waals, voor Brussel zal je dus een akkoord moeten sluiten met de Walen en die zullen enkel akkoord gaan als ze er zelf niet slechter van worden in vergelijking met de huidige situatie.

[..]

Ik weet het maar dat is niet relevant voor de korte termijn. Je zal eerst die bedrijven in Vlaanderen moeten zien te krijgen, je hebt dus een plan nodig voor de lange termijn om dat te verwezenlijken.
Stap 1 voor het afsplitsen is dus dat je Vlaamse bedrijven stimuleert om zich het Vlaamse gewest te huisvesten. Misschien door bepaalde faciliteiten aan de rand te verbeteren? Overal top-internet voor een lage prijs, uitstekend openbaar vervoer, veel groen, veel recreatie etc.?
Wallonië wordt sowieso slechter van een splitsing, om de eenvoudige reden dat ze netto-ontvangers zijn van belastingsinkomsten. Misschien zou je ze een beetje kunnen paaien door ze Brussel toe te stoppen & eventueel een aanhechting aan Frankrijk. Rattachisme zoals dat heet.

En ja een samenvoeging van NL en VL zou sowieso heel geleidelijk en rustig moeten gaan, zonder overhaasten. Dus tijd genoeg ;). En de meeste EU-medewerkers wonen allang in Vlaanderen, net zoals bijna alle expats. Als je in het groene Tervuren kan wonen, ga je toch niet in stinkgat Brussel zitten? :). Er zijn veel mogelijke argumenten om bedrijven buiten Brussel te lokken.
- Charlton Heston
  zondag 6 maart 2016 @ 15:17:56 #255
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160464324
quote:
6s.gif Op zondag 6 maart 2016 15:05 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Wallonië wordt sowieso slechter van een splitsing, om de eenvoudige reden dat ze netto-ontvangers zijn van belastingsinkomsten. Misschien zou je ze een beetje kunnen paaien door ze Brussel toe te stoppen & eventueel een aanhechting aan Frankrijk. Rattachisme zoals dat heet.
Ja, maar je kan niet de inkomsten van alle Vlaamse bedrijven aan hen geven, dat zou iets te veel gevraagd zijn aan de Vlamingen. je zal dus financiële afspraken moeten maken, ik weet niet of dat het geven van de rest van Brussel en het bemiddelen met Frankrijk daarvoor genoeg is. Ik zie dan meer in het je losweken van het Brusselse gewest maar dat kost al snel decennia.

quote:
En ja een samenvoeging van NL en VL zou sowieso heel geleidelijk en rustig moeten gaan, zonder overhaasten.
Eens, bovendien kunnen we in de huidige structuren al prima op tal van vlakken met elkaar samenwerken zonder dat de Walen erbij betrokken hoeven te zijn (dat mag natuurlijk wel, afhankelijk van of dat ze voldoende kunnen bijdragen). Idem voor NRW, zo kan het interessant zijn als er voor technologie, onderzoek en onderwijs wordt samengewerkt tussen de regio's Eindhoven, Leuven en Aachen en alles wat daar tussen in ligt voor zo ver ze wat kunnen toevoegen.
Vlaanderen en Nederland zouden ook prima samen met NRW een confederatie kunnen vormen waarbij NRW een onderdeel blijft van Duitsland, Vlaanderen zelfstandig is maar ze wel gezamelijk optrekken om de belangen van die regio te bepleiten.

quote:
Als je in het groene Tervuren kan wonen, ga je toch niet in stinkgat Brussel zitten? :).
Eens (ik ken het een beetje).

quote:
Er zijn veel mogelijke argumenten om bedrijven buiten Brussel te lokken.
Ja, maar je zal wel nu met een masterplan moeten komen zodat dit over enkele decennia is gerealiseerd en Brussel niet langer een obstakel is.
#NoDAPL
  zondag 6 maart 2016 @ 15:19:48 #256
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160464374
Niet aan mij gericht.
quote:
10s.gif Op zondag 6 maart 2016 15:03 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ja. Dat is precies wat ik zei? Ben je te dom om de juiste vergelijking te maken ofzo? De gemiddelde Qatarees is ook rijker dan de gemiddelde Nederlander maar dat zegt helemaal niks over de welvaart in een land. Jij zegt dat Vlaanderen rijker is dan Nederland, kom met bronnen die dat daadwerkelijk staven of houd je snaveltje.
In alle eerlijkheid, de Vlamignen wonen wel wat groter dan de Nederlanders als je naar de 95% groep kijk of iets dergelijks. De Nederlandse villa's zijn wel groot en soms grotesk dankzij de villasubsidie (hypotheekrenteaftrek).
#NoDAPL
  zondag 6 maart 2016 @ 15:20:04 #257
374442 R-K
Jawohl!
pi_160464387
Waarom Nederland en Vlaanderen samenvoegen? Vlaanderen kan prima zelfstandig worden, Zeeuws-Vlaanderen kan zich aansluiten bij Vlaanderen. Het Duitse Rijk bestaat ook uit twee landen: Duitsland en Oostenrijk.
  zondag 6 maart 2016 @ 15:23:53 #258
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160464481
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 15:20 schreef R-K het volgende:
Waarom Nederland en Vlaanderen samenvoegen? Vlaanderen kan prima zelfstandig worden, Zeeuws-Vlaanderen kan zich aansluiten bij Vlaanderen. Het Duitse Rijk bestaat ook uit twee landen: Duitsland en Oostenrijk.
Zie twee reacties boven die van jou.
Het is geen simplistische kwestie van wel of niet samenvoegen, er zijn ook allerlei tussenvormen mogelijk (confederatie, niet te verwarren met federatie) en voor de komende decennia kan Vlaanderen nog niet afsplitsen dus voorlopig gaat het er om hoe we goed kunnen samenwerken. Die confederatie zou in theorie ook nu al kunnen terwijl Vlaanderen nog een onderdeel is van België is en daar zouden we NRW bij kunnen betrekken. Gewoon samen 1 blok vormen waarbij de delen loyaal zijn aan hun land maar tegelijkertijd met het blok de belangen van de regio bepleiten.
Binnen het huidige Europa met de EU en binnen de huidige geopolitiek met de G8 is dat een goed idee, je wordt wat sneller gezien en je hebt wat meer te zeggen met 41 miljoen inwoners dan met 17/18/6 miljoen inwoners.
#NoDAPL
  zondag 6 maart 2016 @ 15:28:11 #259
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_160464597
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 15:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Ja, maar je kan niet de inkomsten van alle Vlaamse bedrijven aan hen geven, dat zou iets te veel gevraagd zijn aan de Vlamingen. je zal dus financiële afspraken moeten maken, ik weet niet of dat het geven van de rest van Brussel en het bemiddelen met Frankrijk daarvoor genoeg is. Ik zie dan meer in het je losweken van het Brusselse gewest maar dat kost al snel decennia.
Wel, een andere manier zou zijn om de schuld "oneerlijk" te verdelen, en dus dat Vlaanderen een onevenredig groot deel van de staatsschuld op zich neemt zodat Wallonië met een zwakkere economie met een schone lei kan beginnen :Y. Geld is alles, zo'n voorstel zou het nog wel halen denk ik.

quote:
Eens, bovendien kunnen we in de huidige structuren al prima op tal van vlakken met elkaar samenwerken zonder dat de Walen erbij betrokken hoeven te zijn (dat mag natuurlijk wel, afhankelijk van of dat ze voldoende kunnen bijdragen). Idem voor NRW, zo kan het interessant zijn als er voor technologie, onderzoek en onderwijs wordt samengewerkt tussen de regio's Eindhoven, Leuven en Aachen en alles wat daar tussen in ligt voor zo ver ze wat kunnen toevoegen.
Vlaanderen en Nederland zouden ook prima samen met NRW een confederatie kunnen vormen waarbij NRW een onderdeel blijft van Duitsland, Vlaanderen zelfstandig is maar ze wel gezamelijk optrekken om de belangen van die regio te bepleiten.
Er zijn al redelijk wat samenwerkingsverbanden inderdaad, en dat kan nog een stuk meer indien men dat zou willen. Een confederatie zou ik eveneens zien zitten. Er zijn namelijk een paar zaken die ik liever zo zou houden, zoals het onderwijs. Ik vind het bijvoorbeeld niet kunnen dat de student/ouders zoveel moeten dragen in NL van de kosten. Maar dat zijn relatief kleine zaken in het grote geheel.

quote:
Eens (ik ken het een beetje).
Het is niet voor niks dat die gemeenten (Tervuren, Zaventem...) vol met expats zitten. Ook al spreekt iedereen daar Nederlands, het is er mooi en je zit ver van enorme hoeveelheden verkeer en de typische Brusselse chaos.

quote:
Ja, maar je zal wel nu met een masterplan moeten komen zodat dit over enkele decennia is gerealiseerd en Brussel niet langer een obstakel is.
Ik denk eerlijk gezegd dat Brussel sowieso verloren is voor de Nederlandstaligen. Dat laat je beter vallen en dan volop inzetten op het aantrekken van bedrijven naar Vlaanderen (en eventueel ook Wallonië). De Vlaamse overheid zou al het goede voorbeeld kunnen geven door haar instellingen te verplaatsen naar Leuven, Antwerpen, Gent etc, en een andere Vlaamse stad als hoofdstap aan te duiden.
- Charlton Heston
  zondag 6 maart 2016 @ 15:31:34 #260
374442 R-K
Jawohl!
pi_160464676
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 15:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zie twee reacties boven die van jou.
Het is geen simplistische kwestie van wel of niet samenvoegen, er zijn ook allerlei tussenvormen mogelijk (confederatie, niet te verwarren met federatie) en voor de komende decennia kan Vlaanderen nog niet afsplitsen dus voorlopig gaat het er om hoe we goed kunnen samenwerken. Die confederatie zou in theorie ook nu al kunnen terwijl Vlaanderen nog een onderdeel is van België is en daar zouden we NRW bij kunnen betrekken. Gewoon samen 1 blok vormen waarbij de delen loyaal zijn aan hun land maar tegelijkertijd met het blok de belangen van de regio bepleiten.
Binnen het huidige Europa met de EU en binnen de huidige geopolitiek met de G8 is dat een goed idee, je wordt wat sneller gezien en je hebt wat meer te zeggen met 41 miljoen inwoners dan met 17/18/6 miljoen inwoners.
NRW wil echt niet uit de Bondsrepubliek stappen en zich bij Nederland voegen. Dat is echt een utopie.

In plaats van een confederatie kun je ook kijken of Nederland en Vlaanderen verschillende zaken kunnen harmoniseren zoals onderwijs en wetgeving, zodat het makkelijk wordt om in het ene land te wonen en het andere land te werken of te studeren.
pi_160465329
Vind het ook typisch Hollands hoe mensen hier enkel over economie en geld, geld, geld praten. Ik hoor niks over hoe ze het politieke bestuur gaan inrichten, politieke vertegenwoordiging van zowel de Vlamingen en Nederlanders, bestuurlijke indeling, bestuursvorm, koningshuis en dergelijke.

Enkel geld, geld, geld, haven, haven, economie etc. Een hele autistische kijk van de werkelijkheid.
  zondag 6 maart 2016 @ 15:56:32 #262
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_160465401
quote:
17s.gif Op zondag 6 maart 2016 15:53 schreef D1990 het volgende:
Vind het ook typisch Hollands hoe mensen hier enkel over economie en geld, geld, geld praten. Ik hoor niks over hoe ze het politieke bestuur gaan inrichten, politieke vertegenwoordiging van zowel de Vlamingen en Nederlanders, bestuurlijke indeling, bestuursvorm, koningshuis en dergelijke.

Enkel geld, geld, geld, haven, haven, economie etc. Een hele autistische kijk van de werkelijkheid.
Niet geheel toevallig dat een grote reden van mogelijke afsplitsing van Vlaanderen vooral gaat om het financieel ondersteunen van Wallonië.

Allemaal autisten, die Vlamingen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 6 maart 2016 @ 15:57:35 #263
36221 Kopstoot
pi_160465432
quote:
10s.gif Op zondag 6 maart 2016 15:03 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ben je echt zo dom?

Zelfs de mediaan in België ligt hoger dan het gemiddelde van Nederland.

Laat staan het gemiddelde in België.
  zondag 6 maart 2016 @ 15:59:40 #264
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160465499
quote:
7s.gif Op zondag 6 maart 2016 15:28 schreef Lothiriel het volgende:
Er zijn al redelijk wat samenwerkingsverbanden inderdaad, en dat kan nog een stuk meer indien men dat zou willen. Een confederatie zou ik eveneens zien zitten. Er zijn namelijk een paar zaken die ik liever zo zou houden, zoals het onderwijs. Ik vind het bijvoorbeeld niet kunnen dat de student/ouders zoveel moeten dragen in NL van de kosten. Maar dat zijn relatief kleine zaken in het grote geheel.

Bij een confederatie kan je juist alles behouden zoals je het wil behouden, dat is het verschil tussen een confederatie en een federatie, de confederatie is de meest pragmatische vorm van samenwerking: enkel wanneer de beide staten het willen.

quote:
Ik vind het bijvoorbeeld niet kunnen dat de student/ouders zoveel moeten dragen in NL van de kosten.
Ik vind het ook gestoord. Dit is om de kosten van de vergrijzing te betalen, om die reden is nu ook de studiefinanciering voor de masterfase van de opleiding afgeschaft. Niemand zegt het hardop maar het is natuurlijk geen toeval dat deze extreme bezuinigingen samenvallen met die vergrijzing en dit alles hebben te danken aan de huidige oudere mensen die egoïstisch waren in de vorige decennia: ze wisten dat dit probleem er aan zou komen en ze hebben er bewust voor gekozen om de lasten te verschuiven naar hun [achter(klein)]kinderen.

quote:
De Vlaamse overheid zou al het goede voorbeeld kunnen geven door haar instellingen te verplaatsen naar Leuven, Antwerpen, Gent etc, en een andere Vlaamse stad als hoofdstap aan te duiden.
Dat in combinatie met het sterk aantrekkelijker maken van die rand zou de bedrijven kunnen overtuigen om die overstap te maken. De overheid moet zelf inderdaad het voortouw nemen om duidelijk te maken dat het haar ernst is en dat ze serieus willen gaan splitsen.
#NoDAPL
  zondag 6 maart 2016 @ 16:01:43 #265
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160465571
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 15:31 schreef R-K het volgende:
NRW wil echt niet uit de Bondsrepubliek stappen en zich bij Nederland voegen.
Jij las mijn reactie slecht. NRW kan prima een confederatie vormen met Nederland en Vlaanderen terwijl het een onderdeel blijft van Duitsland. Het is wellicht niet erg gebruikelijk maar het kan. Dit is wat ik voorstelde: niet dat NRW zich zou afsplitsen van Duitsland.
#NoDAPL
  zondag 6 maart 2016 @ 16:02:54 #266
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160465615
Niet aan mij gericht.
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 15:57 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Ben je echt zo dom?

Zelfs de mediaan in België ligt hoger dan het gemiddelde van Nederland.

Laat staan het gemiddelde in België.
Te simplistisch, de economieën verschillen te sterk om dit soort parameters 1 op 1 te vergelijken. Ik meng me verder niet in een economische discussie, dat laat ik over aan andere mensen.
#NoDAPL
pi_160465705
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 15:56 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Niet geheel toevallig dat een grote reden van mogelijke afsplitsing van Vlaanderen vooral gaat om het financieel ondersteunen van Wallonië.

Allemaal autisten, die Vlamingen.
Ik had het dan ook meer over Bram, maar goed.

En wat heeft Vlaanderen eraan, als ze Wallonië inruilen voor Nederland? Schiet dan ook niet echt op.
  zondag 6 maart 2016 @ 16:14:12 #268
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_160465966
Hij denkt veel te klein
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Say what?
pi_160466309
quote:

[..]

8)7

Vlaanderen is allesbehalve armoedig. Vlaanderen is stinkend rijk. Jaarlijks betaalt het zo'n 11 miljard euro aan Wallonie. Moesten wij dit elk jaar afdragen aan de EU was het revolutie. De gemiddelde Vlaming woont in een groot en mooi huis in 'verkavelingen', iets wat we in NL villawijken zouden noemen. De Vlaamse historische steden (Antwerpen, Gent, Brugge, Leuven,...) zijn parels waar het heerlijk toeven is. De gezondheidszorg en onderwijs zijn er top. De festivals, muziekscene en televisie eveneens. Ik denk dat NL meer te winnen heeft bij een hereniging dan VL, dat -terecht- graag op eigen benen zou staan. De combinatie zou alleszins een ijzersterk land opleveren met een economie groter dan die van Canada heb ik me laten vertellen. Als bonus krijgen we er dan ook nog eens AB Inbev bij (grootste bierproducent ter wereld) :)
  zondag 6 maart 2016 @ 16:39:08 #270
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_160466518
quote:
17s.gif Op zondag 6 maart 2016 15:53 schreef D1990 het volgende:

niet autistisch, realistisch.

de bestuurlijke indeling lijkt me duidelijk; nederland is een verzameling van kleine landjes, provincien. vlaanderen zou daar, als geheel of in stukjes, gewoon bijkomen. misschien weet je niet hoe het geschiedkundig zit, maar vlaanderen hoorde vroeger bij de nederlanden. dus een hereniging zou gewoon betekenen dat ze er weer bijkomen. en dan heeft vlaanderen evenveel inspraak als de andere delen van nederland. daar is niks oneerlijks aan.

en verder kunnen ze natuurlijk ook gewoon onafhankelijk van wallonie worden, als ze dat liever willen. veel plezier ermee, zal nog flink tegenvallen, vrees ik.
pi_160469356
Twee koningshuizen moet gewoon kunnen wat mij betreft. Tot nu toe blijken hun behoorlijk mee te kunnen gaan in de tijd dus zou hier heus wel een oplossing voor mogelijk zijn.

Cultureel is het een mooie verrijking. Mijn museum jaarkaart heeft dan nog meer mogelijkheden. En de tweede kamer misschien een paar zetels erbij?
  zondag 6 maart 2016 @ 18:43:34 #272
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_160469589
die belgische royals horen toch bij de walen... ze kunnen nauwelijks nederlands praten.
pi_160469666
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 18:35 schreef CornflakesXL het volgende:
Twee koningshuizen moet gewoon kunnen wat mij betreft. Tot nu toe blijken hun behoorlijk mee te kunnen gaan in de tijd dus zou hier heus wel een oplossing voor mogelijk zijn.

Cultureel is het een mooie verrijking. Mijn museum jaarkaart heeft dan nog meer mogelijkheden. En de tweede kamer misschien een paar zetels erbij?
De Vlaamsgezinde partijen NVA (32,5%) en VB (5,9%) zijn republikeins en anti Koningshuis. In elk geval niet het Belgische koningshuis. :')
pi_160469751
Oke nou opbokken dan met hun. Misschien wilt Frankrijk wel een koningshuis.
pi_160470777
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 18:50 schreef CornflakesXL het volgende:
Oke nou opbokken dan met hun. Misschien wilt Frankrijk wel een koningshuis.
Opbokken omdat ze geen monarchie willen? Of bedoel je het Belgisch koningshuis kan opbokken?
pi_160471058
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 16:39 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

niet autistisch, realistisch.

de bestuurlijke indeling lijkt me duidelijk; nederland is een verzameling van kleine landjes, provincien. vlaanderen zou daar, als geheel of in stukjes, gewoon bijkomen. misschien weet je niet hoe het geschiedkundig zit, maar vlaanderen hoorde vroeger bij de nederlanden. dus een hereniging zou gewoon betekenen dat ze er weer bijkomen. en dan heeft vlaanderen evenveel inspraak als de andere delen van nederland. daar is niks oneerlijks aan.

en verder kunnen ze natuurlijk ook gewoon onafhankelijk van wallonie worden, als ze dat liever willen. veel plezier ermee, zal nog flink tegenvallen, vrees ik.
Ohja, hoe zit het dan met de Tweede en Eerste kamer? Die blijven ook gewoon zoals het nu is? Het Tweede Kamer gaat niet het aantal zetels verhogen? En hoe zal het zitten met de verkiezingen? Vlamingen zullen op Vlaamse partijen stemmen, en Nederlanders op Nederlandse. Waarom? Omdat men niet van verandering houd, en liever blijft bij het bekende.

Het is niet zo simpel om een ander land te integreren en op te nemen in een ander land. Kijk hoe rampzalig het verliep toen de DDR geannexeerd werd door west-Duitsland. Het voormalige DDR zit nu nog steeds aan het infuus, niet in staat om op eigen benen te staan.
  zondag 6 maart 2016 @ 19:59:24 #277
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_160471799
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 19:30 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ohja, hoe zit het dan met de Tweede en Eerste kamer? Die blijven ook gewoon zoals het nu is? Het Tweede Kamer gaat niet het aantal zetels verhogen? En hoe zal het zitten met de verkiezingen? Vlamingen zullen op Vlaamse partijen stemmen, en Nederlanders op Nederlandse. Waarom? Omdat men niet van verandering houd, en liever blijft bij het bekende.

Het is niet zo simpel om een ander land te integreren en op te nemen in een ander land. Kijk hoe rampzalig het verliep toen de DDR geannexeerd werd door west-Duitsland. Het voormalige DDR zit nu nog steeds aan het infuus, niet in staat om op eigen benen te staan.
Dat van de politieke partijen is toch niet zo'n groot probleem?
PvdA + SP.a = sociaaldemocraten
VVD + VLD = liberalen
GroenLinks + Groen = ecologisten
SP + PvdA = extreem-links/communisten
PVV + Vlaams Belang = extreem-rechts
CDA + CD&V = christendemocraten

Partijen als D'66 (sociaal-liberaal), CU of SGP bestaan niet in Vlaanderen. N-VA zou wellicht uit elkaar vallen, of aansluiten bij de liberale fractie of eventueel christendemocratische fractie.

Niet zo'n groot probleem toch.

En dat tweede is ook een slecht argument. De voormalige DDR was een armoedige, onderontwikkelde regio. Dat kun je niet echt van Vlaanderen zeggen met alle respect. Er zijn betere argumenten te vinden als je het mij vraagt.
- Charlton Heston
pi_160472163
Wilders doet een belofte die hij nooit kan waarmaken.
Vlamingen en Nederlanders willen niet Vlaanderen annexeren.
De Nederlandse politiek wilt dat ook niet . Geen meerderheid en nog minder is er een meerderheid van 2/3 in de gezamenlijke Staten Generaal voor een grondwetswijziging.

Het was een grapje in een zaal van Vlaamse nationalisten, waarvan sommigen traditioneel het Groot-Dietschland min of meer aanhangen, maar de meerderheid heeft toch geen zin een bijwagen van Holland te worden?

Tjaaaa.. en Nederland teruggeven aan de Nederlanders....Ook zo'n frase voor de bühne.
Het slachtoffer uithangen en dan vaag beweren dat hij daar een eind aan maakt.
Aan Wilders vragen wat hij concreet bedoelt met "teruggeven" heeft geen zin. Hij blijft maar wat vaag murmelen of helemaal niet.
  zondag 6 maart 2016 @ 21:13:55 #279
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_160474146
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 19:30 schreef D1990 het volgende:

[..]

het aantal zetels zal omhoog gaan, natuurlijk.
en slimme partijen zullen niet alleen vlaams of nederlands blijven, maar het gehele gebied beslaan. dat is toch logisch, ze willen zo veel mogelijk stemmen.
verandering gaat langzaam, maar dat geeft niet.

en je kan makkelijk zeggen dat oostduitsland niet op eigen benen kan staan, maar dat hoeft dus ook niet. plus, zonder samenvoeging,w as oost duistland, als zelfstandig land zonder russiche steun, nu waarschijnlijk een 3dewereldland geweest...
pi_160474774
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 21:13 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

het aantal zetels zal omhoog gaan, natuurlijk.
en slimme partijen zullen niet alleen vlaams of nederlands blijven, maar het gehele gebied beslaan. dat is toch logisch, ze willen zo veel mogelijk stemmen.
verandering gaat langzaam, maar dat geeft niet.

en je kan makkelijk zeggen dat oostduitsland niet op eigen benen kan staan, maar dat hoeft dus ook niet. plus, zonder samenvoeging,w as oost duistland, als zelfstandig land zonder russiche steun, nu waarschijnlijk een 3dewereldland geweest...
Ja, dat willen ze ja. Maar de vraag is of dat ook gebeurd, want Nederlanders weten vrij weinig over Vlaamse politieke partijen. Dus die gaan niet stemmen op het onbekende, en vice versa voor de Vlamingen.

Ja, maar dat is dus het punt. Want Vlaanderen kan prima als onafhankelijk land doorgaan, die heeft Nederland niet nodig om te overleven. Dus waarom zouden ze zich samenvoegen bij Nederland? Wat hebben hun eraan? Niks. En dan kan men wel beginnen over de havens van Antwerpen en Rotterdam, maar so what? Nederland heeft er ook veel baat bij om zich aan te sluiten bij Duitsland, maar dat zal ook niet gebeuren, oftewel? Ongeacht hoeveel economisch voordeel dat heeft voor Nederland, of wel? Hetzelfde geldt voor de Vlamingen, die hebben er ook geen interesse in om hun onafhankelijkheid op te geven, om op te gaan in een massa. Die zijn liever heer en meester over hun eigen lot.
  zondag 6 maart 2016 @ 23:15:55 #281
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_160478213
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 21:30 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ja, dat willen ze ja. Maar de vraag is of dat ook gebeurd, want Nederlanders weten vrij weinig over Vlaamse politieke partijen. Dus die gaan niet stemmen op het onbekende, en vice versa voor de Vlamingen.

Ja, maar dat is dus het punt. Want Vlaanderen kan prima als onafhankelijk land doorgaan, die heeft Nederland niet nodig om te overleven. Dus waarom zouden ze zich samenvoegen bij Nederland? Wat hebben hun eraan? Niks. En dan kan men wel beginnen over de havens van Antwerpen en Rotterdam, maar so what? Nederland heeft er ook veel baat bij om zich aan te sluiten bij Duitsland, maar dat zal ook niet gebeuren, oftewel? Ongeacht hoeveel economisch voordeel dat heeft voor Nederland, of wel? Hetzelfde geldt voor de Vlamingen, die hebben er ook geen interesse in om hun onafhankelijkheid op te geven, om op te gaan in een massa. Die zijn liever heer en meester over hun eigen lot.
nou ja, als ze niet willen, vind ik het ook prima.
historisch gezien is het leuk, taal en cultuur-kundig. nederland heeft de belgen er nooit uitgeschopt, he. ze zijn weggelopen. dus tja, wij willen ze best terug, no hard feelings, de verloren zoon komt thuis of zoiets.
de vlamingen gingen liever samen met de franstalige belgen, maar dat is toch nooit een succes geworden, laten we nou eerlijk zijn. ze haten elkaar.

dus kom gewoon lekker bij ons, en desnoods nemen we die franse belgen er ook gewoon bij. we hebben ook al friezen en limburgers, die verstaan we ook niet, maakt ons geen reet uit. :)

en dan luxemburg er nog bij en wilders gaat helemaal uit zn dak.
pi_160478279
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 23:15 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nou ja, als ze niet willen, vind ik het ook prima.
historisch gezien is het leuk, taal en cultuur-kundig. nederland heeft de belgen er nooit uitgeschopt, he. ze zijn weggelopen. dus tja, wij willen ze best terug, no hard feelings, de verloren zoon komt thuis of zoiets.
de valmingen gingen liever samen met de franstalige belgen, maar dat is tcoh nooit een succes geworden, laten we nou eerlijk zijn. ze haten elkaar.

dus kom gewoon lekker bij ons, en desnoods nemen we die franse belgen er ook gewoon bij. we hebben ook al friezen en limburgers die e nederlanders niet verstaan, maakt ons geen reet uit. :)

en dan luxemburg er nog bij en wilders gaat helemaal uit zn dak.
Ja, en wat waren de redenen dat ze zich af hadden gescheurd van het "Verenigd Koninkrijk der Nederlanden", omdat ze er in in hadden? Dus zolang men weigert te kijken naar de oorzaken, en ervoor te zorgen dat het niet weer gebeurd. Is het enkel een fantasie scenario dat nooit realiteit zal worden.

Oftewel, zolang autisten enkel met papiertjes aan komen zetten over economische groei, en wat de haven van Antwerpen op zal leveren etc, en de menselijke kant en de geschiedenis negeert. Zal je de Vlamingen niet warm krijgen om zich aan te sluiten bij Nederland.
  maandag 7 maart 2016 @ 02:09:32 #283
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160480917
Met mensen zoals D1990 aan het roer zou er nooit iets veranderen, de geschiedenis wijst uit dat er continue van alles verandert aan de landsgrenzen en besturen in heel de wereld, ook in Europa, dat zal in deze eeuw ongetwijfeld ook gebeuren.
Laten we echter eerst eens kijken naar de mogelijkheden die een confederatie bieden of een BeNeLux-achtige structuur en proberen NRW erbij te betrekken.
#NoDAPL
pi_160481529
Goed plan.
pi_160482385
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 02:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Met mensen zoals D1990 aan het roer zou er nooit iets veranderen, de geschiedenis wijst uit dat er continue van alles verandert aan de landsgrenzen en besturen in heel de wereld, ook in Europa, dat zal in deze eeuw ongetwijfeld ook gebeuren.
Laten we echter eerst eens kijken naar de mogelijkheden die een confederatie bieden of een BeNeLux-achtige structuur en proberen NRW erbij te betrekken.
D1990 stelt terechte vragen, die niet beantwoord worden.

Als Vlaanderen zich bij ons moet aansluiten op onze voorwaarden, gaat het niet gebeuren. Het 'erbij nemen als jullie dat willen' zoals Wilders riep, zal niet gebeuren, omdat dat ervan uit gaat dat er in NL niets verandert en Vlaanderen erbij komt (oftwel: aansluiten op onze voorwaarden).

En NRW bij een Benelux confederatie is ook een illusie.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2016 07:58:47 ]
  maandag 7 maart 2016 @ 10:03:48 #286
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_160483701
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 23:18 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ja, en wat waren de redenen dat ze zich af hadden gescheurd van het "Verenigd Koninkrijk der Nederlanden", omdat ze er in in hadden? Dus zolang men weigert te kijken naar de oorzaken, en ervoor te zorgen dat het niet weer gebeurd. Is het enkel een fantasie scenario dat nooit realiteit zal worden.

Oftewel, zolang autisten enkel met papiertjes aan komen zetten over economische groei, en wat de haven van Antwerpen op zal leveren etc, en de menselijke kant en de geschiedenis negeert. Zal je de Vlamingen niet warm krijgen om zich aan te sluiten bij Nederland.
oh okee. misschien kunnen we wat gesprekken met koning willem 1 organiseren, dat ie de vlamingen gewoon eerlijke inspraak geeft in ons autoritaire koningsrijk.
oh wacht... we zijn al iets verder tegenwoordig.

maar okee, je hebt wel gelijk dat het waarschijnlijk niet gaat gebeuren. ze moeten eerst eens van dat nationalistische, getraumatiseerde sl;achtoffer denken af. en dat lukt pas als ze echt zelfstandig zijn, en al dat nationalisme niet meer nodig hebben.
  maandag 7 maart 2016 @ 10:06:51 #287
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_160483730
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 07:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

D1990 stelt terechte vragen, die niet beantwoord worden.

Als Vlaanderen zich bij ons moet aansluiten op onze voorwaarden, gaat het niet gebeuren. Het 'erbij nemen als jullie dat willen' zoals Wilders riep, zal niet gebeuren, omdat dat ervan uit gaat dat er in NL niets verandert en Vlaanderen erbij komt (oftwel: aansluiten op onze voorwaarden).

En NRW bij een Benelux confederatie is ook een illusie.
nederland is allang veranderd, in een democratie.
maar ja, als vlaanderen als (ev. opgedeelde) provincie bij nederland komt... tja, dan moet je wel vrijwel al je onafhankelijke macht inleveren. net als alle andere provincien.
en als je dat niet doet, en gaat voor een soort twee onder een kap constructie, dan kan je het net zo goed niet doen. samenwerken kunnen we zo ook al.
pi_160483776
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 19:21 schreef D1990 het volgende:

[..]

Opbokken omdat ze geen monarchie willen? Of bedoel je het Belgisch koningshuis kan opbokken?
Ik bedoelde het belgisch koningshuis. Dat kan dan wel naar de walen.
pi_160483853
Ach die staatsschuld van 400 miljard van de Belgen kunnen we ook wel voor een groot deel voor onze rekening nemen.
pi_160483993
Is dit Wilders' versie van de Anschluss ofzo?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_160484208
Wat een mafklapper. Ik heb overigens geen enkele interesse in Vlaanderen, van mij mogen Brabant en Lemburch ook wel afgestoten worden.
pi_160484333
quote:
6s.gif Op zondag 6 maart 2016 19:59 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Dat van de politieke partijen is toch niet zo'n groot probleem?
PvdA + SP.a = sociaaldemocraten
VVD + VLD = liberalen
GroenLinks + Groen = ecologisten
SP + PvdA = extreem-links/communisten
PVV + Vlaams Belang = extreem-rechts
CDA + CD&V = christendemocraten

Partijen als D'66 (sociaal-liberaal), CU of SGP bestaan niet in Vlaanderen. N-VA zou wellicht uit elkaar vallen, of aansluiten bij de liberale fractie of eventueel christendemocratische fractie.

Niet zo'n groot probleem toch.

En dat tweede is ook een slecht argument. De voormalige DDR was een armoedige, onderontwikkelde regio. Dat kun je niet echt van Vlaanderen zeggen met alle respect. Er zijn betere argumenten te vinden als je het mij vraagt.
Open VLD lijkt meer op D66 dan de VVD.
pi_160485870
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 10:03 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

oh okee. misschien kunnen we wat gesprekken met koning willem 1 organiseren, dat ie de vlamingen gewoon eerlijke inspraak geeft in ons autoritaire koningsrijk.
oh wacht... we zijn al iets verder tegenwoordig.

maar okee, je hebt wel gelijk dat het waarschijnlijk niet gaat gebeuren. ze moeten eerst eens van dat nationalistische, getraumatiseerde sl;achtoffer denken af. en dat lukt pas als ze echt zelfstandig zijn, en al dat nationalisme niet meer nodig hebben.
Nee, we hebben nu een oligarchie, alsof dat een grote stap voorwaarts is. En Nederland is een bureaucratisch beest, die reageert nogal erg traag op grote maatschappelijke veranderingen omdat er eerst een consensus moet worden bereikt. Dus erg efficiënt is ons bestuursvorm ook niet.
pi_160485917
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 10:15 schreef Wespensteek het volgende:
Ach die staatsschuld van 400 miljard van de Belgen kunnen we ook wel voor een groot deel voor onze rekening nemen.
Daar zat ik vannacht ook aan te denken, "wie gaat de staatsschuld op zich nemen". Want als Nederland de staatsschuld niet op zich neemt, dan wordt Nederland internationaal geïsoleerd. Aangezien de rest van de wereld het niet zal accepteren dat honderden miljarden euro's aan schuld niet worden betaald. En de Vlamingen en Walen zullen de staatsschuld ook niet voor hun rekening nemen, dus wat dan?
pi_160485973
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:04 schreef D1990 het volgende:

[..]

Daar zat ik vannacht ook aan te denken, "wie gaat de staatsschuld op zich nemen". Want als Nederland de staatsschuld niet op zich neemt, dan wordt Nederland internationaal geïsoleerd. Aangezien de rest van de wereld het niet zal accepteren dat honderden miljarden euro's aan schuld niet worden betaald. En de Vlamingen en Walen zullen de staatsschuld ook niet voor hun rekening nemen, dus wat dan?
Verdelen over de Vlamingen en de walen waarna dus de schuld van de Vlamingen een Nederlandse schuld wordt, maar goed je hebt het ook over pensioenen, sociale zekerheid, infrastructuur als spoorwegen. Een leuk verhaaltje van Wilders maar allemaal onzin, hij weet niet eens wat erbij komt en wat het gaat kosten.
  maandag 7 maart 2016 @ 12:29:50 #296
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_160486403
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 10:42 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Open VLD lijkt meer op D66 dan de VVD.
Is dat zo ja? Open VLD wordt toch als redelijk rechts beschouwd in Vlaanderen, en D'66 heeft best wel wat linkse standpunten naar mijn gevoel. Maar kan best hoor, ik weet niet zoveel van de Nederlandse politiek.
- Charlton Heston
pi_160486426
Doen we dan mee aan het EK?
  maandag 7 maart 2016 @ 12:35:38 #298
380218 Dr.Jan-Itor
Knifewrench!
pi_160486499
Krijgen we dan ook de Prinsenvlag en de VOC weer terug? :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  maandag 7 maart 2016 @ 12:40:39 #299
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_160486619
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:35 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Krijgen we dan ook de Prinsenvlag en de VOC weer terug? :D

SPOILER
Volgens Rutte hadden we die VOC-mentaliteit toch nodig?
- Charlton Heston
  maandag 7 maart 2016 @ 12:41:02 #300
380218 Dr.Jan-Itor
Knifewrench!
pi_160486628
quote:
16s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:40 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Volgens Rutte hadden we die VOC-mentaliteit toch nodig?
Dat was Balkenendy.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  maandag 7 maart 2016 @ 12:53:35 #301
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_160486887
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:02 schreef D1990 het volgende:

[..]

Nee, we hebben nu een oligarchie, alsof dat een grote stap voorwaarts is. En Nederland is een bureaucratisch beest, die reageert nogal erg traag op grote maatschappelijke veranderingen omdat er eerst een consensus moet worden bereikt. Dus erg efficiënt is ons bestuursvorm ook niet.
niet echt een oligarchie... als de heersende elite om de 4 jaar veranderd, heet het democratie.
en democratien reagerenaltijd trager dan autocratieen. maar dat geeft niet. om dat nederland zo klein is, reageert het hier zelfs relatief behoorlijk snel.
bovendien reageert de huidige belgische vorm vaak gewoon helemaal niet, of zelfs de omgekeerde kant op.... veel slechter dan dat kan het niet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')