abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160433331
quote:
"Als ik premier word, geef ik Nederland terug aan de Nederlanders, en als jullie willen, pakken we er jullie bij"

Geert Wilders. © belga.

"De patriottische lente is begonnen. Tussen Molenbeek en de Torens van Babel (de Europese instellingen, red.) staan wij, de patriotten, met enkel de waarheid als wapen". Dat zei PVV-voorzitter Geert Wilders vanavond op het colloquium van het Vlaams Belang over vrijheid. "Als ik premier word, geef ik Nederland terug aan de Nederlanders, en als jullie willen, pakken we er jullie bij", klonk het tot groot jolijt van de 600 aanwezigen.

Volgens Wilders is er een politieke omwenteling en geweldloze revolutie bezig. Hij verwees naar Donald Trump in de Verenigde Staten en het succes van bevriende partijen in Oostenrijk, Duitsland, Italië en België, waar het Vlaams Belang volgens hem in de lift zit. "Volgende maandag wordt een Europees-Turkse top gehouden waar Michel en Rutte ons zullen uitverkopen aan Erdogan, die niet eens het woord 'vrijheid' kan spellen", klonk het. "Als wij met Tom Van Grieken en Marie Le Pen aan de tafel gezeten hadden, hadden we de grenzen meteen gesloten zodat ons belastinggeld naar onze eigen mensen zou kunnen terugvloeien."

Wilders benadrukte ook het belang van de vrijheid van meningsuiting - de enige vrijheid die hem nog rest, vermits hij reeds 11,5 jaar onder zware bewaking staat. Hij verwees ook naar de rechtszaak die op 18 maart start voor zijn uitspraken over de Marokkanen. "Als ik het over Syriërs had, kreeg ik wellicht de Nobelprijs voor de vrede", zei hij schamper. De rechtszaak is een politiek proces, aldus nog Wilders, die meteen bijgetreden werd door Vlaams Belangvoorzitter Tom Van Grieken, verwijzend naar het proces tegen het Vlaams Blok. "In België heeft men speciale wetten gestemd, de grondwet aangepast en na lang zoeken een rechter gevonden die ons wou veroordelen", blikte hij terug.

"Als Wilders premier wordt, wil ik meteen aansluiten," zegt Van Grieken nog over Wilders' aanbod om Vlaanderen bij Nederland te voegen. "In onze partijstatuten staat overigens dat we zo mogelijk willen samenwerken met Nederland", repliceerde hij op vragen van de pers.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)-er-jullie-bij.dhtml
Enkel Geert. #makethenetherlandsgreatagain

pi_160433341
De hoofdstad van de Europese Unie omringen met alles dat niet EU is. Nice.
Google is your friend, abuse your friends
pi_160433357
Nederlandse klei moet natuurlijk weer terug naar Nederland, foutje van 1830 herstellen. Rusland heeft nu geen revolutie in Polen als smoes dus mogen best komen helpen.
pi_160433358
Nee dankje dan krijgen we Molenbeek, de jihad hoofdstad van Europa, erbij.
pi_160433361
quote:
13s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 02:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Nee dankje dan krijgen we Molenbeek, de jihad hoofdstad van Europa, erbij.
Keep your friends close but your enemies closer, toch?!
  zaterdag 5 maart 2016 @ 02:30:39 #6
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_160433373
Meneer de burgemeester op binnenlandse zaken (ik moest kloppen, want de bel doet 't niet)
Samson minister van dierenwelzijn en leefmilieu
Gert als minister van cultuur en onderwijs
Kabouter Plop minister van buitenlandse zaken
K3 op defensie (wie heb ik aan de lijn, hallo, hallo ... teleromeo)

Ja, plezant, een unie met Vlaanderen erbij.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 02:33:11 #7
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_160433413
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 02:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Meneer de burgemeester op binnenlandse zaken (ik moest kloppen, want de bel doet 't niet)

Jammer dat Eddy Wally overleden is.
pi_160433473
Ik vind het meest opvallend dat Wilders Vlamingen gevonden heeft die Vlaanderen bij Nederland willen voegen...
  zaterdag 5 maart 2016 @ 03:19:59 #10
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_160433498
Als 'ie had beloofd Brabant en Limburg aan de Belgen te geven zou ik wel op de PVV hebben gestemd.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_160433513
Nederland "veroveren" is nog tot daar aan toe, maar Vlaanderen "erbij pakken" is dom, populistisch geneuzel. Sowieso is een samenvoeging van Nederland en Vlaanderen niet aan de orde voordat Vlaanderen zich losmaakt van Wallonië.

Nog los van de vraag of Vlaanderen überhaupt met Nederland wil fuseren, want de trend in Europa is vooral dat landen zich opsplitsen en afsplitsen. Ik kan me, behoudens het kunstmatig gescheiden Duitsland, geen recente fusie van landen binnen Europa herinneren.
pi_160433515
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 03:29 schreef Elfletterig het volgende:
Nederland "veroveren" is nog tot daar aan toe, maar Vlaanderen "erbij pakken" is dom, populistisch geneuzel. Sowieso is een samenvoeging van Nederland en Vlaanderen niet aan de orde voordat Vlaanderen zich losmaakt van Wallonië.

Nog los van de vraag of Vlaanderen überhaupt met Nederland wil fuseren, want de trend in Europa is vooral dat landen zich opsplitsen en afsplitsen. Ik kan me, behoudens het kunstmatig gescheiden Duitsland, geen recente fusie van landen binnen Europa herinneren.
Deel van Oekraïne met Rusland (de Krim)
Google is your friend, abuse your friends
pi_160433526
Alle geode belgische voetballers zijn Walen volgens mij dus met deze actie komen we ook niet veel verder Geert....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_160433527
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 03:30 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Deel van Oekraïne met Rusland (de Krim)
Oké.... maar dat is meer een annexatie dan een vrijwillige, netjes voorbereide, democratische fusie van twee landen. En dan nog: de trend is vooral dat landen zich splitsen. Als dit al niet is gebeurd (zie Joegoslavië, Tsjechoslowakije) dan zijn er wel afscheidingsbewegingen die het nastreven; van Schotland tot Baskenland, van Noord-Italië tot Catalonië.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2016 04:00:01 ]
pi_160433536
Nee dankje. Ik hoef niet nog meer halve Belgen bij ons mooie land. Het is al erg genoeg met die Brabo's en Limbo's. :{w
International
pi_160433666
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 03:19 schreef KillemWieft het volgende:
Als 'ie had beloofd Brabant en Limburg aan de Belgen te geven zou ik wel op de PVV hebben gestemd.
Wel onder de voorwaarde dat Wilders weer in Venlo gaat wonen.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 05:43:26 #17
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_160433672
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 03:06 schreef luxerobots het volgende:
Ik vind het meest opvallend dat Wilders Vlamingen gevonden heeft die Vlaanderen bij Nederland willen voegen...
Volgens mij heeft het grootste gedeelte van Vlaanderen meer met NL dan met Wallonië hoor
  zaterdag 5 maart 2016 @ 06:21:55 #18
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_160433693
Bij het Vlaams Belang zitten nu eenmaal veel voorstanders van het Grootnederlands of Dietslands gedachtengoed (1 taal, 1 volk, 1 land). Dus vriendelijk van Geert om hen naar de mond te praten, hij was immers een gast.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 06:30:21 #19
66825 Reya
Fier Wallon
pi_160433701
Toch altijd weer goed om bevestigd te zien in welke hoek de Groot-nederlandse ideeën te vinden zijn.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 06:43:22 #20
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160433716
Ik

quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 06:30 schreef Reya het volgende:
Toch altijd weer goed om bevestigd te zien in welke hoek de Groot-nederlandse ideeën te vinden zijn.
Ik sta lijnrecht tegenover Wilders maar Grootneerlandisme ben ik een enorme voorstander van.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_160433729
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 06:43 schreef Dven het volgende:
Ik

[..]

Ik sta lijnrecht tegenover Wilders maar Grootneerlandisme ben ik een enorme voorstander van.
Een enorm voorstander zou ik mezelf niet noemen, maar ik zie het zeker zitten.

O, en ik vind Wilders net zo'n mongool als z'n aanhangers zijn.
pi_160433776
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 06:43 schreef Dven het volgende:
Ik

[..]

Waarom zou je dat willen? Het is ook vrij apart van Wilders. Arme mensen in oost-Europa niet willen helpen maar wel heel armoedig Vlaanderen erbij willen pakken.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 07:34:29 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160433788
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 07:30 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Waarom zou je dat willen? Het is ook vrij apart van Wilders. Arme mensen in oost-Europa niet willen helpen maar wel heel armoedig Vlaanderen erbij willen pakken.
Ik had nog best op je willen reageren. Tot je 'maar wel heel armoedig Vlaanderen' schreef. Zonde hoor.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 5 maart 2016 @ 07:35:52 #24
438758 zeer
Opritsjniki
pi_160433791
Er gaat wel genoeg EU geld naar de slechte wegen in België :r .
pi_160433830
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 07:34 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik had nog best op je willen reageren. Tot je 'maar wel heel armoedig Vlaanderen' schreef. Zonde hoor.
Ten opzichte van Nederland is het gewoon armoedig.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 07:51:03 #26
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160433831
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 07:50 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

ok
  zaterdag 5 maart 2016 @ 07:58:23 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160433852
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 03:06 schreef luxerobots het volgende:
Er zijn er kennelijk meer...

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Splitsing_van_België
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160433853
quote:

[..]

Ja als je het zo bekijkt zijn vrijwel alle landen ter wereld armoedig :')
International
pi_160433868
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 07:58 schreef Aardbei16 het volgende:

[..]

Ja als je het zo bekijkt zijn vrijwel alle landen ter wereld armoedig :')
Klopt. En waarom zou je die dan erbij willen halen terwijl je bijvoorbeeld niet arme regio's in ons-Europa wil steunen?
  zaterdag 5 maart 2016 @ 08:04:48 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160433873
Ah gos, en al die arme belastingvluchtelingen in Brasschaat dan? :o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160433874
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 08:02 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Klopt. En waarom zou je die dan erbij willen halen terwijl je bijvoorbeeld niet arme regio's in ons-Europa wil steunen?
Niet. Het is ook het domste wat ik Wilders ooit heb horen roepen.
International
pi_160434093
Gewoon Vlaanderen bij Nederland, Wallonië bij Frankrijk en Brussel een status aparte als 'hoofdstad' van de Verenigde Staten van Europa....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 5 maart 2016 @ 08:54:26 #33
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_160434156
quote:

[..]

Vlaanderen is rijker dan Nederland. En niet een beetje ook.

Prioriteiten liggen er alleen anders waardoor het er minder aangeharkt uitziet.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_160434164
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 08:45 schreef Montagui het volgende:
Gewoon Vlaanderen bij Nederland, Wallonië bij Frankrijk en Brussel een status aparte als 'hoofdstad' van de Verenigde Staten van Europa.... stoppen met de EU
  zaterdag 5 maart 2016 @ 09:00:52 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160434190
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 08:45 schreef Montagui het volgende:
Gewoon Vlaanderen bij Nederland, Wallonië bij Frankrijk en Brussel een status aparte als 'hoofdstad' van de Verenigde Staten van Europa....
Brussels DB (District België)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160434221
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 03:42 schreef Aardbei16 het volgende:
Nee dankje. Ik hoef niet nog meer halve Belgen bij ons mooie land. Het is al erg genoeg met die Brabo's en Limbo's. :{w
xenofobe Hollander gespot. :D
  zaterdag 5 maart 2016 @ 09:15:38 #37
362582 Interpretatie
Voor iedereen anders.
pi_160434292
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 02:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Plots moet ik denken aan een liedje van Gerard Lenorman :D
Je désapprouve ce que vous dites, mais je défendrai à la mort votre droit à le dire - Voltaire
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
pi_160435955
Het is een leuk idee, alleen is er in Vlaanderen weinig aanhang voor. Het Vlaams Belang roept dit ook alleen maar uit opportunisme: ze willen bij Nederland als de PVV aan de macht is. Maar de PVV zal natuurlijk niet voor eeuwig aan de macht zijn, mocht het ooit al lukken.

Mocht het er ooit van komen, dan zal er ook naar de status van Brussel gekeken moeten worden. Een Vlaamse stad die inmiddels enorm verfranst is.

Er wordt sowieso te simpel gedacht over dit soort dingen. De echte wereld is geen strategiespelletje zoals Hearts of Iron of Europa Universalis waarin je lekker met grenzen kunt schuiven. Op papier lijkt het een elegante oplossing: Vlaanderen bij Nederland en eventueel Wallonië bij Frankrijk. Maar in de praktijk is er veel meer dan taal alleen.

België bestaat bijna twee eeuwen, bijna net zo lang als de huidige staatsvorm van Nederland zelf. Het heeft z'n ups en downs gehad maar het heeft inmiddels toch wel bewezen dat het levensvatbaar is. Dat een meertalig land een 'nepconstructie' is, is een bijzonder 19e-eeuwse visie. België is niet veel kunstmatiger dan het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Zwitserland, Oekraïne...
pi_160435979
Van Groot-Neerlandisme ben ik een groot voorstander, maar alleen als de Vlamingen dat zelf ook echt willen.
pi_160436049
Krijgen we dan ook vrijwillige volksbrigades? O+
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:00:56 #41
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_160436055
Toe maar. De laatste (Putin) die suggereerde dat een deel van een seculier land misschien maar beter deel van het zijne kon worden, kreeg daar een hoop gedoe over.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_160436074
Wat geeft hem het recht om Nederland aan bepaalde mensen te geven?
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:02:23 #43
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_160436085
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 11:55 schreef Romanus het volgende:
Van Groot-Neerlandisme ben ik een groot voorstander, maar alleen als de Vlamingen dat zelf ook echt willen.
Vlaanderen zou volledig de eigen identiteit kwijtraken als het samen zou gaan met Nederland. Ik zie niet in waarom de Vlamingen dat zouden willen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_160436102
Die gekke Vlamingen moeten we er niet bij hebben. Maar ze mogen Wilders wel hebben natuurlijk m
pi_160436109
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:02 schreef Strani het volgende:

[..]

Vlaanderen zou volledig de eigen identiteit kwijtraken als het samen zou gaan met Nederland. Ik zie niet in waarom de Vlamingen dat zouden willen.
Ach, ze zouden eindelijk het veldrijden definitief domineren. Dat is ook wat waard.
pi_160436158
Dit partijstandpunt omarm ik. Ik beschouw het als een zwaar gemis dat wij gescheiden zijn van onze zuidelijke broeders en zusters. Dit partijstandpunt zou wat mij betreft gedragen dienen te worden in de gehele Nederlandse politiek.

Als Brabander heb ik ook meer verbondenheid met Vlamingen, dan met Hollanders, Groningers, Flevolanders etc.

We zijn één volk dat doormidden geklieft is.
pi_160436164
Wilders zijn kop begint steeds meer op een rotte sinaasappel te lijken, en zijn uitspraken passen daar nog prima bij ook.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:08:12 #48
3542 Gia
User under construction
pi_160436186
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 03:42 schreef Aardbei16 het volgende:
Ik heb liever dat Nederland opgesplitst wordt, met een grens bij de rivieren. Het zuiden kan dan samen met Vlaanderen een nieuw land vormen, laten we het Groot-Brabant noemen, met als hoofdstad Antwerpen. De rest van België blij, want die kunnen Frans spreken. De rest van Nederland blij, want van die boeren af.

Als Brabantse zie ik dit wel zitten.
pi_160436250
Wilders is ook slim genoeg om te gaan roepen dat ze het willen, hij spreekt gewoon namens het volk dat in verzet moet komen en een revolte moet beginnen. Eigenlijk best grappig dat hij al begint over het annexeren van andere gebieden.
pi_160436291
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:01 schreef Wespensteek het volgende:
Wat geeft hem het recht om Nederland aan bepaalde mensen te geven?
Hij spreekt de stem van het volk, wist je dat nog niet? Hij is de enige in nederland die precies weet wat het volk wil.
Dat het volk het helemaal niet onderling eens is, doet daar niets aan af.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:11 schreef Wespensteek het volgende:
Wilders is ook slim genoeg om te gaan roepen dat ze het willen, hij spreekt gewoon namens het volk dat in verzet moet komen en een revolte moet beginnen. Eigenlijk best grappig dat hij al begint over het annexeren van andere gebieden.
Vreemd genoeg dat het denken aan fascistische leiders uit het verleden, maar dat mag je niet zeggen van Wilders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')