abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178349079
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Alleen maar alle peilingen die er ooit zijn gehouden geven dat aan, maar okee droom lekker verder he!

Onder de jeugd was in 2016 zelfs nog maar 11% voor, minder dan ooit.
Kun jij wel lezen?
  Moderator vrijdag 6 april 2018 @ 17:08:36 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178349850
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar zullen de Walen het niet zo mee eens zijn, dan verliezen ze heel wat zeggenschap en of het als Brabant interessant is om je aan te sluiten bij zo'n failed state, dat vraag ik me af.
als je een huis gaat bekijken en je denkt nou, ik heb eigenlijk alleen de keuken en de zolder nodig dus koop ik alleen dat dan moet je weer nieuwe muren bouwen, gas, water, elektra, god weet wat niet nog meer

dan kun je beter een ander huis kopen

je kunt Vlaanderen en Wallonie niet zomaar van elkaar scheiden, dat kost alleen maar geld en bovendien denk je dan te klein en te Belgisch

Grootnederland is inclusief Luxemburg en Duinkerken enzo, daar moeten we naar toe zien te werken dus de Walen komen er gewoon bij

en als de Walen niet willen dan hebben alle Belgen gewoon pech, vechten ze het onderling maar uit en als dan alle nieuwe muren en voorzieningen er eenmaal staan dan mag Vlaanderen er misschien bij.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178350421
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 17:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

als je een huis gaat bekijken en je denkt nou, ik heb eigenlijk alleen de keuken en de zolder nodig dus koop ik alleen dat dan moet je weer nieuwe muren bouwen, gas, water, elektra, god weet wat niet nog meer

dan kun je beter een ander huis kopen

je kunt Vlaanderen en Wallonie niet zomaar van elkaar scheiden, dat kost alleen maar geld en bovendien denk je dan te klein en te Belgisch

Grootnederland is inclusief Luxemburg en Duinkerken enzo, daar moeten we naar toe zien te werken dus de Walen komen er gewoon bij

en als de Walen niet willen dan hebben alle Belgen gewoon pech, vechten ze het onderling maar uit en als dan alle nieuwe muren en voorzieningen er eenmaal staan dan mag Vlaanderen er misschien bij.
Vandaar ook dat ik een samenvoeging met een deel van Nederland eigenlijk alleen zie gebeuren als Vlaanderen al onafhankelijk is. Anders krijg je dat nooit voor elkaar. Even los van de vraag hoe Zuid Nederland zich van de rest van Nederland af gaat scheiden. Lukt dat? Dan zou het wel gek zijn als Zuid-Nederland zich aansluit bij een failed state, wat de combinatie Vlaanderen - Wallonië - Brussel is.

Dat Franse stuk zal zich dan van Frankrijk los moeten weken.

De Walen zijn gekende dwarsliggers. Dat moet je er niet bij hebben of je moet je staatsinrichting zo inrichten dat ze niet veel dwars kunnen liggen.
pi_178351997
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 17:08 schreef sp3c het volgende:
je kunt Vlaanderen en Wallonie niet zomaar van elkaar scheiden
Gaat wel. Beide landsdelen hebben legitieme deelparlementen waar ze de onafhankelijkheid kunnen uitroepen. Zelfbeschikkingsrecht der volkeren...

quote:
dat kost alleen maar geld
Integendeel. Dat bespaart Vlaanderen verschillende miljarden per jaar.

quote:
en bovendien denk je dan te klein en te Belgisch
Dus door jezelf onafhankelijk te verklaren van België denk je te Belgisch? Rare redenering. :)

quote:
Grootnederland is inclusief Luxemburg en Duinkerken enzo,
Duinkerke, Rijsel en Broekzele wel. Luxemberg en Wallonië niet.

quote:
daar moeten we naar toe zien te werken dus de Walen komen er gewoon bij
Walen bieden economisch noch cultureel een meerwaarde voor Dietsland.

quote:
Een hereniging tussen de Noordelijke en Zuidelijke Nederlanden zal op basis van wederzijds respect gebeuren of niet gebeuren.
  vrijdag 6 april 2018 @ 18:49:16 #155
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_178352120
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:38 schreef Nielsch het volgende:
Beter herplaatsen we alle Groningers naar Limburg en laten we die gaskraan lekker open staan.
gewoon weer het bisdom Utrecht in oude vorm herstellen, hoeven de Groningers niet te verhuizen, behalve dan in de Ommelanden. Wel ook weer braaf katholiek worden, maar dat spreekt voor zich
pi_178352148
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Alleen maar alle peilingen die er ooit zijn gehouden geven dat aan, maar okee droom lekker verder he!

Onder de jeugd was in 2016 zelfs nog maar 11% voor, minder dan ooit.
Peilingen maken deel uit van het regime. Ik zou daar niet zo veel geloofwaardigheid aan hechten.

Net zoals in Nederland zien we dat de traditionele politieke partijen verkiezing na verkiezing aan aanhang verliezen. Vandaag stemt 40% op partijen met Groot-Nederlandse sympathieën, niemand weet hoe dit binnen 10-20-30 jaar zal zijn.
pi_178352263
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 18:50 schreef berko13 het volgende:

[..]

Peilingen maken deel uit van het regime. Ik zou daar niet zo veel geloofwaardigheid aan hechten.

Net zoals in Nederland zien we dat de traditionele politieke partijen verkiezing na verkiezing aan aanhang verliezen. Vandaag stemt 40% op partijen met Groot-Nederlandse sympathieën, niemand weet hoe dit binnen 10-20-30 jaar zal zijn.
ok man
pi_178352281
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 april 2018 18:49 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

gewoon weer het bisdom Utrecht in oude vorm herstellen, hoeven de Groningers niet te verhuizen, behalve dan in de Ommelanden. Wel ook weer braaf katholiek worden, maar dat spreekt voor zich
[ afbeelding ]
Prima op zich. Zeeland en Brabant is toch een wereld van verschil.
pi_178352293
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 april 2018 18:49 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Sowieso Utrecht rules... op naar ‘t Sticht!
  Moderator vrijdag 6 april 2018 @ 19:17:18 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178352731
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 18:43 schreef berko13 het volgende:

[..]

Een hereniging tussen de Noordelijke en Zuidelijke Nederlanden zal op basis van wederzijds respect gebeuren of niet gebeuren.
dat zeg ik idd
  vrijdag 6 april 2018 @ 19:44:55 #161
432997 Ven1972
Man met humor
pi_178353265
Stel als Groot Nederland een feit was zouden we 2 grote luchthavens in ons grote land, Amsterdam Schiphol en in Brussel Zaventem. Dan was het makkelijker geweest om enkele vluchten over te plaatsen naar Brussel vanaf Amsterdam. Op zich was dat veel gunstiger geweest voor de KLM en Air France samen vanaf Amsterdam én Brussel opereren. En vooral kon vakantievliegers ook paar vluchten vanaf Liege en Antwerpen uitvoeren voor touroperators.

Ik zou denken aan bepaalde gronden vanuit Duitsland bij de grens van Nederland ook al aan ons land toevoegen van de lijn Hamburg tot en met Düsseldorf. Dan zou in Groot Nederland ongeveer 45 miljoen mensen wonen inclusief paar provincies uit België er bij. Dan zou de regering kunnen verhuizen naar Arnhem of Nijmegen (nieuwe hoofdstad van Groot Nederland). In dat geval zouden veel Nederlanders kunnen verhuizen naar nieuwe provincies van Groot Nederland. Dan maakt men in nieuwe land in een klap veel ruimte vrij voor natuur of een nieuwere stad te bouwen.

Op sportgebied zou er ook veel veranderd had kunnen zijn dat de KNVB en KBVB gaan fuseren in één nieuwe voetbalbond, waar het ook hun eigen divisies kunnen worden samengevoegd in een gezamenlijke divisie (BeneLiga). Deze methode zou ook voor andere sportbonden het feit kunnen geweest zijn. En over een nationaal elftal gesproken was het ook een erg sterke ploeg geweest zijn om bijna op elk toernooi WK of EK-voetbal hun wedstrijden te spelen. En voor de ploegen vanuit "BeneLiga" zou ook iets makkelijker voor een Europees toernooi zoals Champions League of Europa League te plaatsen. Ook zou dit ook echt een gunstiger effect kunnen zijn voor bepaalde topspelers wat langer bij Groot Nederlandse topclubs blijven om meer geld te verdienen dan nu alleen in Nederland. En dan is "BeneLiga" echt een sterkere en attractieve competitie geweest zowel naast grote competitie in Engeland, Frankrijk, Spanje, Italië en Duitsland.

Voor de jeugdelftallen zou het een geweldige ontwikkeling zijn geweest om paar wedstrijden tegen onze zuiderburen te spelen in één competitie. Dan zouden er in de toekomst veel betere en stabielere voetballers zijn die echt voor Groot Nederland zouden spelen, echt spelen met eer voor nieuwe land. Dan zouden Belgisch en Nederlandse jeugdspelers heel van elkaar leren hoe met spel in het voetbal omgaat.

Voor de trainersopleidingen zou echt ook veel veranderd had kunnen worden, vooral gericht op meer kwaliteit, eigen regie in trainersvak, methode om een ploeg goed te trainen voor een wedstrijd en veel meer. Ik denk dat met Groot Nederland veel betere trainers zouden ontstaan zodat het kwaliteit in het voetbal echt veel beter zou zijn dan nu alleen in Nederland. Dan spreek ik over dat een ploeg in een Groot Nederlandse competitie echt sterker en constant goed voetbal kan spelen waar we nu echt missen van goede oude gouden tijden in Nederlandse voetbal.

In werkelijkheid kan men niet zo snel 2 landen in één land samengevoegd worden, want het is een tijdrovende proces waar men ook heel veel zaken die echt van belang zijn om zorgvuldig af te wikkelen. En is ook een zeer ingewikkeld traject waar men politiek heel veel samen met een andere land besluiten over moet nemen wat voor één nieuw land het meest van belang is. In het verleden hadden West Duitsland en Oost-Duitsland jarenlang onderhandeld over samenvoeging van twee landen in één nieuw grotere Duitsland. Het is precies zelfde als liefde aan 2 kanten komen om op één pad verder te gaan.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator vrijdag 6 april 2018 @ 21:24:18 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178355109
KLM gewoon weer terugkopen, fuck Air France

welke Belgische topvoetballers zijn trouwens Vlaams en welke Waals?
  zaterdag 7 april 2018 @ 01:14:28 #163
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178359221

België Blijft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 7 april 2018 @ 01:16:15 #164
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178359238
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 18:50 schreef berko13 het volgende:

[..]

:') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_178359454
DIT IS VLAAMSE GROND. _O_

pi_178359484
Juist niet! Nederland moet juist kleiner. Dan zijn er ook minder mensen.
Gelderland moet zich als eerst lekker afsplitsen
pi_178417375
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 17:34 schreef Halcon het volgende:

een failed state, wat de combinatie Vlaanderen - Wallonië - Brussel is.

België is geen failed state.
pi_178417382
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 22:52 schreef lolcat8811 het volgende:

[..]

België is geen failed state.
Niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')