abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160436525
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb liever dat Nederland opgesplitst wordt, met een grens bij de rivieren. Het zuiden kan dan samen met Vlaanderen een nieuw land vormen, laten we het Groot-Brabant noemen, met als hoofdstad Antwerpen. De rest van België blij, want die kunnen Frans spreken. De rest van Nederland blij, want van die boeren af.

Als Brabantse zie ik dit wel zitten.
Nederlands Brabant en zelfs Limburg lijken meer op de Randstad dan op Vlaanderen.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:27:28 #52
3542 Gia
User under construction
pi_160436536
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:13 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hij spreekt de stem van het volk, wist je dat nog niet? Hij is de enige in nederland die precies weet wat het volk wil.
Dat het volk het helemaal niet onderling eens is, doet daar niets aan af.

Daar hebben we dus verkiezingen voor.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:28:01 #53
3542 Gia
User under construction
pi_160436544
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:26 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Nederlands Brabant en zelfs Limburg lijken meer op de Randstad dan op Vlaanderen.
Echt niet! En daar willen we ook niet op lijken!
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:29:05 #54
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160436559
quote:

[..]

:')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_160436574
quote:

[..]

Onzin.
Misschien in Brabant in het westen en noorden, of dat gedeelte van Limburg wat tegen Gelderland aankruipt. Maar over het algemeen hebben wij veel meer overeenkomsten met de Vlamingen.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:30:32 #56
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160436585
Maar goed, het is weer een ordinair bashtopic geworden met Randstedelingen, provincialen en Vlamingen. En dan nog in een topic met Wilders ook. Daar past maar één plaatje bij :

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_160436586
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf, er zijn genoeg zuiderlingen die helemaal niets hebben met Vlaanderen, we zijn en blijven in de eerste plaats gewoon Nederlanders, of ze dat boven de rivieren nou leuk vinden of niet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_160436609
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:28 schreef Gia het volgende:

[..]

1) Wie is we?
2) Ik heb jaren in Brabant gewoond. Ik ken geen Brabander die een afscheiding van Nederland wil. Vlamingen zijn buitenlanders voor hen en de overige Nederlanders medelanders.
pi_160436625
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:29 schreef Dven het volgende:

[..]

:')
Jij woont in Bulgarije gast.
pi_160436637
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:31 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

1) Wie is we?
2) Ik heb jaren in Brabant gewoond. Ik ken geen Brabander die een afscheiding van Nederland wil. Vlamingen zijn buitenlanders voor hen en de overige Nederlanders medelanders.
Precies.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:33:48 #61
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160436647
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Jij woont in Bulgarije gast.
Ik was even vergeten dat wanneer je in Bulgarije woont, je geen mening meer mag hebben. :)
pi_160436720
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:29 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Onzin.
Misschien in Brabant in het westen en noorden, of dat gedeelte van Limburg wat tegen Gelderland aankruipt. Maar over het algemeen hebben wij veel meer overeenkomsten met de Vlamingen.
Jij praat onzin.
1) Lezen Nederlanders en Vlamingen dezelfde kranten? Nee.
2) Kijken Nederlanders en Vlamingen naar dezelfde televisieprogramma's? Soms, maar elkaars commerciële zenders ontvangen we niet.
3) Is er sprake van een gedeelde publieke opinie? Nee.
4) Is er sprake van een wij-gevoel? Nee.

Voor Vlamingen zijn Nederlanders ten zuiden van de grote rivieren Nederlanders die met een zachte g spreken.
pi_160436739
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:33 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik was even vergeten dat wanneer je in Bulgarije woont, je geen mening meer mag hebben. :)
Uiteraard mag je je mening geven, maar je smiley verliest compleet aan waarde omdat je hier niet woont.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:38:23 #64
356891 Abed
hooggeleid
pi_160436744
Gevaarlijke gek die Wilders.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:38:33 #65
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_160436748
Wilders God _O_
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:40:30 #66
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_160436789
Geil, oorlogsretoriek :9~
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:42:53 #67
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_160436828
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 02:19 schreef berko13 het volgende:

[..]

makethenetherlandsgreatagain

!!!!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_160436858
Dit is weer kansloos roepen :')
Zonder wrijving geen glans
pi_160436976
Greet _O_
pi_160437002
Wat zou prioriteit bij hem hebben, Groot-Israel of Groot-Nederland?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:54:28 #71
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_160437044
Geen slecht idee, het levert meer op dan Europa nog verder verdelen in nog meer kleinere ministaatjes. Samen zouden we als lang ietsjes sterker staan. Leuk idee om eens over na te denken allen.
pi_160437051
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat zou prioriteit bij hem hebben, Groot-Israel of Groot-Nederland?
Groot-Duitsland ;) .
pi_160437080
Mooi, en dan doorstoten naar Berlijn om dat maffe wijf af te zetten.
pi_160437106
Luxemburg kan er trouwens ook nog wel bij. Dan maken we gewoon van de hele Benelux een Groot-Nederland.
pi_160437111
Ik zie liever dat we ons als Nederland gewoon bij Duitsland aansluiten, worden we ook eens wereldkampioen voetbal.
pi_160437129
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:57 schreef Hathor het volgende:
Ik zie liever dat we ons als Nederland gewoon bij Duitsland aansluiten, worden we ook eens wereldkampioen voetbal.
En dan iemand als Merkel als leider? Alsjeblieft niet... :r
pi_160437143
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:58 schreef Infection het volgende:

[..]

En dan iemand als Merkel als leider? Alsjeblieft niet... :r
Alsof wat we nu hebben zoveel beter is. :')
pi_160437187
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Alsof wat we nu hebben zoveel beter is. :')
Nee, maar dat betekent niet dat we maar een nog ergere moeten krijgen.
pi_160437200
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:00 schreef Infection het volgende:

[..]

Nee, maar dat betekent niet dat we maar een nog ergere moeten krijgen.
Maken we Willem Alexander toch gewoon Kaiser.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 13:02:04 #80
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_160437202
Groot-Nederlandse gedachte ben ik niet op tegen.
Echter denk ik dat de Vlamingen daar niks in zien _O-
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_160437216
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:36 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Jij praat onzin.
1) Lezen Nederlanders en Vlamingen dezelfde kranten? Nee.
2) Kijken Nederlanders en Vlamingen naar dezelfde televisieprogramma's? Soms, maar elkaars commerciële zenders ontvangen we niet.
3) Is er sprake van een gedeelde publieke opinie? Nee.
4) Is er sprake van een wij-gevoel? Nee.

Voor Vlamingen zijn Nederlanders ten zuiden van de grote rivieren Nederlanders die met een zachte g spreken.
Ja en we hebben een verschillend schoolsysteem enzovoort enzovoort.

Alles wat je nu opnoemt is het gevolg van de realiteit dat wij in verschillende landen leven op dit moment. Hetzelfde geldt in dat geval voor Basken die in Frankrijk of in Spanje wonen.

Mensen zijn gewend geraakt aan de klieving van het Nederlandse volk en willen dit zelfs in stand houden.

Maar even zonder grappen ik hoor bijna nooit iemand die Vlamingen buitenlanders vindt. Nu spreek ik er natuurlijk ook niet iedereen over aan elke dag. Want feitelijk zijn het buitenlanders.

Met de Vlamingen die ik gesproken heb was zeker zo'n 30/40% er voorstander van dat wij weer bij elkaar zouden komen.

Wel merk ik dat bij Vlamingen de aversie tegen de Randstad vaak zeer hoog is. Begrijpelijk natuurlijk, die aversie delen redelijk wat Brabanders en Limburgers nu ook al.
pi_160437245
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:29 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

of dat gedeelte van Limburg wat tegen Gelderland aankruipt.
Noord-Limburg (en dan vooral Venlo) heeft meer met Duitsland dan met Vlaanderen of Nederland.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_160437256
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:02 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Wel merk ik dat bij Vlamingen de aversie tegen de Randstad vaak zeer hoog is. Begrijpelijk natuurlijk, die aversie delen redelijk wat Brabanders en Limburgers nu ook al.
Hoe komt dat zo eigenlijk?
  zaterdag 5 maart 2016 @ 13:06:51 #84
110987 ErwinRommel
pi_160437275
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:05 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat gaat terug tot de val van Napoleon, met als gevolg de afscheiding van de Zuidelijke provincies vs de door het regenten geregeerde Noorden. 10 daagse veldtocht was een succes, tot Frankrijk zich er in begon te mengen.
Zo ff in het kort.
pi_160437321
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:57 schreef Infection het volgende:
Luxemburg kan er trouwens ook nog wel bij. Dan maken we gewoon van de hele Benelux een Groot-Nederland.
En een stuk Noord-Frankrijk en West-Duitsland als 'bufferzone'. ^O^
pi_160437364
quote:

[..]

Alles wat je nu opnoemt is het gevolg van de realiteit dat wij in verschillende landen leven op dit moment. Hetzelfde geldt in dat geval voor Basken die in Frankrijk of in Spanje wonen.

Mensen zijn gewend geraakt aan de klieving van het Nederlandse volk en willen dit zelfs in stand houden.

Maar even zonder grappen ik hoor bijna nooit iemand die Vlamingen buitenlanders vindt. Nu spreek ik er natuurlijk ook niet iedereen over aan elke dag. Want feitelijk zijn het buitenlanders.

Met de Vlamingen die ik gesproken heb was zeker zo'n 30/40% er voorstander van dat wij weer bij elkaar zouden komen.

Mensen haten nu eenmaal graag op succes. Sommigen noemen dit fenomeen 'afgunst'.
pi_160437378
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:05 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Komt vooral door steden de grote steden: Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Amstelveen, Utrecht en Almere.
De rest van de mensen uit die provincies kan er verder natuurlijk ook weinig aan doen. Het beeld van de Randstad in de media doet veelal zijn werk. Op dit forum werkt het bijvoorbeeld echter ook niet mee. Je merkt vaak dat sommigen de Randstad superieur vinden en bijvoorbeeld praten over 'provinciaal' of dat ze opmerkingen maken dat ze Friesland de zee in willen duwen of Limburg en Brabant verkopen aan de Duitsers of Belgen. Jij kent deze uitspraken vast ook wel. Hierdoor komt de randstad en de mensen erin vaak in een negatief daglicht te staan.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:11 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Mensen haten nu eenmaal graag op succes. Sommigen noemen dit fenomeen 'afgunst'.
Een helder licht als dit helpt dan ook niet om dit negatieve beeld tegen te gaan.
pi_160437403
quote:

[..]

De realiteit is (helaas) dat Nederlanders en Vlamingen elkaar niet als één dezelfde natie zien.
pi_160437422
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:13 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

De realiteit is (helaas) dat Nederlanders en Vlamingen elkaar niet als één dezelfde natie zien.
Dat verschilt. Een meerderheid doet dat op dit moment inderdaad niet.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 13:15:20 #90
110987 ErwinRommel
pi_160437424
Stukje geschiedenis met achtergrondmuziek het oude volkslied.

zaterdag 5 maart 2016 @ 13:21:05 #91
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_160437528
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:57 schreef Infection het volgende:
ja en we hernoemen het naar Deltaland, hoeft niemand zich te confermeren aan het Nederlandsschap. Een land met een miljoen of 22 a 23 aan mensen die de gehele noordwest Europese deltaland controleren. Zou meteen een stuk meer meetellen op elke machtsbalans. En qua mensen lijken we toch al veel op elkaar.

Los van Wilders vind ik het lang geen slecht idee.
pi_160437572
Oké beste fokkers, ik heb deze onzin nu lang genoeg gezien. Als er al een herschikking komt in de landsgrenzen dan wordt het een herstel van Hertogdom Brabant als afscheiding van Nederland en België. Wat Geert van Limburg vervolgens wil doen kunnen we over praten maar laten we aub niet nog meer van de mooie Brabantse cultuur verpesten door invloed uit het incompetente Haagse
pi_160437594
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:15 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Dat verschilt. Een meerderheid doet dat op dit moment inderdaad niet.
Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, zie ik overigens wel het een en ander veranderen. Relatief veel Vlaamse politici zijn orangist, zoals Bart de Wever, Louis Tobback, Filip de Winter en Karim van Overmeire. Van die laatste heb ik zelfs een boek liggen.
pi_160437624
Dubbel.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 13:27:42 #95
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_160437645
Maak Nederland weer geweldig _O_
graag op anoniem
pi_160437672
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:25 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, zie ik overigens wel het een en ander veranderen. Relatief veel Vlaamse politici zijn orangist, zoals Bart de Wever, Louis Tobback, Filip de Winter en Karim van Overmeire. Van die laatste heb ik zelfs een boek liggen.
zo zo heb jij zelfs een boek liggen. Nou nou
  zaterdag 5 maart 2016 @ 13:29:27 #97
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160437684
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:38 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Uiteraard mag je je mening geven, maar je smiley verliest compleet aan waarde omdat je hier niet woont.
Omdat ik momenteel niet meer in Nederland woon kan ik dus niet aangeven dat het compleet achterlijk is om zuid(oost) Nederland beter vergelijkbaar te vinden met de Randstad dan met Vlaanderen?

Jij hebt tijdens het uitdelen echt niet vooraan gestaan he :D
pi_160437722
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:28 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

zo zo heb jij zelfs een boek liggen. Nou nou
Haha ja toch.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 13:31:50 #99
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160437724
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:12 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Komt vooral door steden de grote steden: Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Amstelveen, Utrecht en Almere.
De rest van de mensen uit die provincies kan er verder natuurlijk ook weinig aan doen. Het beeld van de Randstad in de media doet veelal zijn werk. Op dit forum werkt het bijvoorbeeld echter ook niet mee. Je merkt vaak dat sommigen de Randstad superieur vinden en bijvoorbeeld praten over 'provinciaal' of dat ze opmerkingen maken dat ze Friesland de zee in willen duwen of Limburg en Brabant verkopen aan de Duitsers of Belgen. Jij kent deze uitspraken vast ook wel. Hierdoor komt de randstad en de mensen erin vaak in een negatief daglicht te staan.

Voornamelijk populistisch groepsgedrag. Zijn ze er uiteindelijk zelf of komen ze in persoon met iemand uit de Randstad of provincie/Vlaanderen dan valt het uiteindelijk allemaal heel erg mee. Al zal je altijd mensen tegenkomen die het vooroordeel bevestigen uiteraard.
pi_160437910
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:29 schreef Dven het volgende:

[..]

Omdat ik momenteel niet meer in Nederland woon kan ik dus niet aangeven dat het compleet achterlijk is om zuid(oost) Nederland beter vergelijkbaar te vinden met de Randstad dan met Vlaanderen?

Jij hebt tijdens het uitdelen echt niet vooraan gestaan he :D
Het is tamelijk onzinnig te stellen dat Nederlands Brabant en Limburg meer gemeen hebben met Vlaanderen dan met rest van Nederland. Nederland en België zijn vanaf 1830/1839( (afhankelijk van definitie) niet meer één land. In Nederland lezen we dezelfde kranten, kijken we naar dezelfde televisiezenders, stemmen we op dezelfde politieke partijen, is een sprake 1 publieke opinie en we voelen ons een volk. Die kenmerken delen de Nederlandse Limburgers niet met de Vlamingen. Dit is wat ik bedoel: Vaals, de meest zuid-oostelijke plaats van Nederland, kleurt helemaal oranje tijdens het WK van 2010.

[ Bericht 8% gewijzigd door Opnaarutrecht op 05-03-2016 13:51:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')