Kleine correctie: populistisch rechts schiet omhoog. Ik ben helemaal voor een kleinere overheid en lagere belastingen, maar ik heb niets met dat platte gedoe van de PVV en FNquote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:45 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar we hebben meer paarden in de race.Overal in Europa schiet Rechts omhoog. Of de EU ontploft uit elkaar of de EU sterft een langzame pijnlijke dood.
Ja. Ben erg benieuwd naar de verhalen die straks weer boven water verschijnen van onderling gekonkelquote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, welnee. De PVV wordt door De Hond gepeild op 40+ zetels, maar bij de rest zit de partij daar flink onder. Het plafond van de PVV hangt rond de 40 zetels.
Wordt wel lachen trouwens, zo'n 40 man sterke PVV-fractie in de TK.
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kleine correctie: populistisch rechts schiet omhoog. Ik ben helemaal voor een kleinere overheid en lagere belastingen, maar ik heb niets met dat platte gedoe van de PVV en FN
Voor wat betreft het einde van de EU. Zelfs als de boel klapt, wordt binnen no time een nieuw samenwerkingsverband in de steigers gezet.
Waar doel je dan exact op?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kleine correctie: populistisch rechts schiet omhoog. Ik ben helemaal voor een kleinere overheid en lagere belastingen, maar ik heb niets met dat platte gedoe van de PVV en FN
Voor wat betreft het einde van de EU. Zelfs als de boel klapt, wordt binnen no time een nieuw samenwerkingsverband in de steigers gezet.
Mischien dat het CDA bezint. Je weet het niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar daarmee is de PVV er natuurlijk niet. Je kunt de grootste zijn, maar je voorstellen moeten dan nog altijd een meerderheid krijgen in de Tweede Kamer. En voor het gros van zijn gedachtenkronkels, krijgt Wilders de handen niet op elkaar.
Dat is dan ook het streven, de huidige EU is een tyranniek gedrocht, samenwerking hadden we daarvoor ook en dat kan allemaal best opgezet worden. En dan zonder een grenzenloos, instituut apparaat dat wel even de dienst gaat uitmaken en een eigen leger wil om de democratie van naties in de kiem te kunnen smoren.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het CDA gaat niet mee in de anti-islam koers die de PVV voor ogen heeft. En onze christendemocratische vrienden behoren tot de grootste eurofielen van de Tweede Kamer.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:55 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Mischien dat het CDA bezint. Je weet het niet.
Je hoort je als politicus gewoon nooit te bemoeien met de onafhankelijkheid van een ander land. Als een vooraanstaand Duits politicus zou suggereren dat Nederland best onderdeel kan worden van Duitsland, zou de wereld (terecht) te klein zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ah ja perfect vergelijkbaar natuurlijk, op het feit dat Putin daadwerkelijk tanks Oekraïne in stuurt na dan.
Je verandert het onderwerp, je zegt nu iets anders dan de net. Het gaat erom dat de vergelijking met Putin nergens op slaat.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Je hoort je als politicus gewoon nooit te bemoeien met de onafhankelijkheid van een ander land. Als een vooraanstaand Duits politicus zou suggereren dat Nederland best onderdeel kan worden van Duitsland, zou de wereld (terecht) te klein zijn.
Wanneer zou de eerste zich weer afscheidenquote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, welnee. De PVV wordt door De Hond gepeild op 40+ zetels, maar bij de rest zit de partij daar flink onder. Het plafond van de PVV hangt rond de 40 zetels.
Het is toch geen annexatie als de Vlamingen er zelf voor kiezen?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 15:00 schreef Wombcat het volgende:
Maar die spreken nederlands, dus dan mag het.
Of we vormen direct een Groot-Duitsland met Vlaanderen er bij.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:57 schreef Hathor het volgende:
Ik zie liever dat we ons als Nederland gewoon bij Duitsland aansluiten, worden we ook eens wereldkampioen voetbal.
Die mening mag iemand best toebedeeld zijn. Overigens is Duitsland-Nederland een slechte vergelijking ten opzichte van Nederland-Vlaanderen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Je hoort je als politicus gewoon nooit te bemoeien met de onafhankelijkheid van een ander land. Als een vooraanstaand Duits politicus zou suggereren dat Nederland best onderdeel kan worden van Duitsland, zou de wereld (terecht) te klein zijn.
De PVV stijgt nog wel hoor. De verkrachtingsepidemieën, grote stijging van de criminaliteit, en massale rellen die ons te wachten staan van de zomer in Europa gaan nog voor aardig wat zeteltjes zorgen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, het is de enige partij die baat heeft bij maatschappelijke onrust. Goed gezegd.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:33 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De PVV stijgt nog wel hoor. De verkrachtingsepidemieën, grote stijging van de criminaliteit, en massale rellen die ons te wachten staan van de zomer in Europa gaan nog voor aardig wat zeteltjes zorgen.
okequote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:33 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De PVV stijgt nog wel hoor. De verkrachtingsepidemieën, grote stijging van de criminaliteit, en massale rellen die ons te wachten staan van de zomer in Europa gaan nog voor aardig wat zeteltjes zorgen.
Wat dat betreft kun je nog altijd beter een populist aan de macht hebben die 'brood en spelen' uitdeelt, dan een populist die zelf de problemen creëert die 'ie belooft op te lossen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, het is de enige partij die baat heeft bij maatschappelijke onrust. Goed gezegd.
Allemaal dingen die niet gaan gebeuren hoor.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:33 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
In de post waar ik op reageerde stond ook niet 'annexatie', maar 'erbij doen'.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is toch geen annexatie als de Vlamingen er zelf voor kiezen?
Whehe.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, het is de enige partij die baat heeft bij maatschappelijke onrust. Goed gezegd.
Laagopgeleide laagintelligente gastarbeiders die in eigen land weinig perspectief hadden hun nakomelingen (+ familieleden + importhuwelijken) vs. westerlingen die voor het grootste deel dezelfde cultuur en geschiedenis hebben. Dat is nou niet echt een vreemde tegenstelling.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:46 schreef Wombcat het volgende:
En de tegenstelling van pokkerdepok was dat Wilders wel tegen buitenlanders is, maar dus wel een stukje buitenland bij nederland wil, als die er zelf om vragen.
Bron?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En de tegenstelling van pokkerdepok was dat Wilders wel tegen buitenlanders is
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat een Nederlander waarschijnlijk niet weet hoe de Belgische premier heet en geen twee Belgische politieke partijen kan duiden zegt eigenlijk al wel genoeg over de slagingskans van Wilders' idee. Denk ik.
PvdA, SPA, Vlaams Belang, VLD (Verhofdstadt zijn clubje) en natuurlijk nog die partij die een soort van Vlaams Belang is maar dan als wat correcter wordt gezien. Dat lukt nog wel. De eerste minister zou ik moeten hebben opzoeken. Boeiend, het gaat er om of dat je voldoende gemeenschappelijk hebt dat je 1 staat zou kunnen vormen, eventueel met een vergaande autonomie op bepaalde gebieden. Ja, dan kom je op een soortgelijke constructie uit als die ze nu hebben maar dan minder complex en minder nadelig voor hen als het goed wordt uitgevoerd. Ik zie het voorlopig niet gebeuren maar iedereen die een beetje historisch besef heeft weet dat landsgrenzen blijven veranderen dus wie weet, misschien gaan we ooit wel weer 1 land vormen, of samen met NRW of zo.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat een Nederlander waarschijnlijk niet weet hoe de Belgische premier heet en geen twee Belgische politieke partijen kan duiden zegt eigenlijk al wel genoeg over de slagingskans van Wilders' idee. Denk ik.
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 03:42 schreef Aardbei16 het volgende:
Nee dankje. Ik hoef niet nog meer halve Belgen bij ons mooie land. Het is al erg genoeg met die Brabo's en Limbo's.
Heb het meer over de achterban dan de poppetjes in de 2e kamer. Immers zie je steeds meer het christendom en het jodendom verdrongen worden door de Islam. Mischien schaart de 1e kamer zich ook wel makkelijker achter wilders. En D66 met de Pvda zijn nog altijd de grootste Eurofielen hoor.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het CDA gaat niet mee in de anti-islam koers die de PVV voor ogen heeft. En onze christendemocratische vrienden behoren tot de grootste eurofielen van de Tweede Kamer.
Je hebt ook wel het politieke inzicht van een lantaarnpaal, he?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 20:08 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Heb het meer over de achterban dan de poppetjes in de 2e kamer. Immers zie je steeds meer het christendom en het jodendom verdrongen worden door de Islam. Mischien schaart de 1e kamer zich ook wel makkelijker achter wilders. En D66 met de Pvda zijn nog altijd de grootste Eurofielen hoor.
Kom kom, die partij 'een soort van Vlaams belang maar dan als wat correcter wordt gezien' is toevallig wél verreweg de grootste partij van Vlaanderen. Niet in de peilingen, zoals Wilders, maar in echte verkiezingsuitslagen, en ze zijn ook de belangrijkste partij in de Vlaamse regering. Een beetje meer inlevingsvermogen in dat deel van Vlaanderen ipv. in een marginaal partijtje zoals de PvdA zou je betoog van 'voldoende gemeenschappelijk hebben' wel iets sterker maken.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 19:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
PvdA, SPA, Vlaams Belang, VLD (Verhofdstadt zijn clubje) en natuurlijk nog die partij die een soort van Vlaams Belang is maar dan als wat correcter wordt gezien. Dat lukt nog wel. De eerste minister zou ik moeten hebben opzoeken. Boeiend, het gaat er om of dat je voldoende gemeenschappelijk hebt dat je 1 staat zou kunnen vormen, eventueel met een vergaande autonomie op bepaalde gebieden. Ja, dan kom je op een soortgelijke constructie uit als die ze nu hebben maar dan minder complex en minder nadelig voor hen als het goed wordt uitgevoerd. Ik zie het voorlopig niet gebeuren maar iedereen die een beetje historisch besef heeft weet dat landsgrenzen blijven veranderen dus wie weet, misschien gaan we ooit wel weer 1 land vormen, of samen met NRW of zo.
Ok leg me maar uit waar ik fout zit.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 20:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je hebt ook wel het politieke inzicht van een lantaarnpaal, he?
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 20:33 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Ok leg me maar uit waar ik fout zit.
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 20:08 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Mischien schaart de 1e kamer zich ook wel makkelijker achter wilders.
Met D66 met stip op 1 en de PvdA op een veel te solide tweede plaats.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 20:08 schreef Peachbird het volgende:
En D66 met de Pvda zijn nog altijd de grootste Eurofielen hoor.
Jij stelde dat we nog niet eens twee partijen zouden kunnen noemen, ik heb 5 genoemd waarvan een niet bij naam. Dat het de populairste is op dit moment hoef jij mij echt niet te vertellen. Zoals ik zei, de Vlaming wil graag autonomie, vandaar de populariteit van deze partij. Genoeg inlevingsvermogen?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 20:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Kom kom, die partij 'een soort van Vlaams belang maar dan als wat correcter wordt gezien' is toevallig wél verreweg de grootste partij van Vlaanderen. Niet in de peilingen, zoals Wilders, maar in echte verkiezingsuitslagen, en ze zijn ook de belangrijkste partij in de Vlaamse regering. Een beetje meer inlevingsvermogen in dat deel van Vlaanderen ipv. in een marginaal partijtje zoals de PvdA zou je betoog van 'voldoende gemeenschappelijk hebben' wel iets sterker maken.
Mogen wij in het zuiden van het land alsjeblieft ons eigen gebied mee besturen? Een Vlaming als baas van ons gebied, jij ziet ze vliegen. Het kan best dat dat eens een keer gebeurt als het wordt samengevoegd maar niet als automatisme.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 20:27 schreef D1990 het volgende:
Goed plan, alleen Nederlanders zullen wel weer dezelfde maken als 1815-1830, namelijk chauvinisme en discriminatie van Vlamingen. Daar zijn Hollanders helaas nogal goed in. Het zou wel kunnen werken als we de Vlamingen als gelijke behandelen, wellicht Vlaams-Brabant en Limburg samenvoegen met het Nederlandse deel en dan een Vlaming aanstellen als "gouverneur", dan zou het wellicht kunnen werken.
Je moet het toch aan de Vlamingen verkopen he, als Nederland niks te bieden heeft, waarom zouden ze het dan willen? Hun hebben al nationale trauma's eraan overgehouden, door de behandeling die ze kregen van de arrogante, chauvinistische Hollanders.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mogen wij in het zuiden van het land alsjeblieft ons eigen gebied mee besturen? Een Vlaming als baas van ons gebied, jij ziet ze vliegen. Het kan best dat dat eens een keer gebeurt als het wordt samengevoegd maar niet als automatisme.
Jij bent zeker een Hollander? Die dachten immers eeuwenlang dat de Brabanders en Limburgers hun bezit waren.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:12 schreef D1990 het volgende:
[..]
Je moet het toch aan de Vlamingen verkopen he, als Nederland niks te bieden heeft, waarom zouden ze het dan willen?
Nou, gefeliciteerd, wees er trots op (ja dat mag best), maar wat jij persoonlijk weet is natuurlijk helemaal niet interessant want jij bent geen gemiddelde Nederlander.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij stelde dat we nog niet eens twee partijen zouden kunnen noemen, ik heb 5 genoemd waarvan een niet bij naam.
Ik ben ik, ik hou niet zo van mensen die hun hoofd ver in hun (eigen) anus hebben.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij bent zeker een Hollander? Die dachten immers eeuwenlang dat de Brabanders en Limburgers hun bezit waren.
Wie is wij?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mogen wij in het zuiden van het land alsjeblieft ons eigen gebied mee besturen? Een Vlaming als baas van ons gebied, jij ziet ze vliegen. Het kan best dat dat eens een keer gebeurt als het wordt samengevoegd maar niet als automatisme.
De praktijk heeft wel geleerd dat het niet erg verstandig is om brabanders of Limburgers ergens zeggenschap in te geven.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
beetje gezeur, dit.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:12 schreef D1990 het volgende:
[..]
Je moet het toch aan de Vlamingen verkopen he, als Nederland niks te bieden heeft, waarom zouden ze het dan willen? Hun hebben al nationale trauma's eraan overgehouden, door de behandeling die ze kregen van de arrogante, chauvinistische Hollanders.
Ja, gelukkig zeuren Nederlanders nooit, en blijven ze nooit door zeiken over iets wat een eeuw/eeuwen geleden is gebeurd.quote:Op zondag 6 maart 2016 10:26 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
beetje gezeur, dit.
de vlamingen hebben al hun traumas aan zichzelf te danken. normaal gesproken, ben je blij als je je onafhankelijkheid wint. maar de vlamingen gingen gewoon door met slachtoffertje spelen, alleen nu tegen de walen.... en daar zijn ze nu nog niet klaar mee.
en hoezo verkopen? nederland is rijker, en de twee samen zijn uiteraard sterker en potentieel nog rijker. als de havens van antwerpen en rotterdam gaan samenwerken, hebben we weer verreweg de grootste haven van europa.
dat poetin iets zegt, betekend nog niet dat het dus niet waar is...quote:Op zondag 6 maart 2016 12:32 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ja, gelukkig zeuren Nederlanders nooit, en blijven ze nooit door zeiken over iets wat een eeuw/eeuwen geleden is gebeurd.![]()
Ja, dat denkt Poetin ook. Leuk stukje propaganda. Zoals ik al zei, als je hun niks te bieden heeft, waarom zouden ze dan met Nederland willen verenigen? Zodat ze weer uitgebuit, gediscrimineerd en ondervertegenwoordigd kunnen worden?
Discussiëren heeft met jou geen zin blijkbaar, aangezien jij enkel met onderbuik gevoelens komt aanzetten.quote:Op zondag 6 maart 2016 12:42 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat poetin iets zegt, betekend nog niet dat het dus niet waar is...
en waarover zeuren nederlanders dan? en zelfs al was dat zo, dan zeuren we dus allebei. vlamingen dus OOK.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |