abonnement Unibet Coolblue
pi_160185417


Zo zo. Een eigen topic Hoe dat zo?

Nou.. het werd mij voorgelegd en ik heb er lang over nagedacht en uiteindelijk besloten het te doen want telkens het "Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten?" topic vol spammen wordt ook afgezaagd.

Wordt het 1 grote FOK’s eigen ‘Ursul de Geer’ ”Het is hier fantastisch” ego-tripperij topic?

Zoveel mogelijk want tis en blijft tenslotte wel FOK! waar je post.(nee, natuurlijk niet!)

Wat kunnen we dan verwachten in dit topic?

Voornamelijk de plek waar je niet alleen mijn toekomstige horeca recensies kunt lezen maar ook mijn recensies van het verleden die je eerder in het "Van sterrentent tot snackbar,topic gewend was

Alfabetisch overzicht van recensies die eerder in het “ Van sterrentent tot snackbar,waar heb jij gegeten”topic waren verschenen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Verder ook:

• De plek waar je alles kan vragen over de Rotterdamse horeca,diens restaurants,toko's,uitbaters.
• De plek waar je volgens mij het beste,lekkerste en als het kan goedkoopst ook kan eten.
• De plek waar je komt te weten welke restaurants je het beste kan mijden en waarom..
• De plek waar je komt te weten welke belangrijke culinaire evenementen er weer op stapel staan.

En wat gebeurd er met wat je dagelijks zoal eet?

Die blijven gewoon in het "Wat eten en drinken we vandaag"topic verschijnen zodat ik nog iets van contact heb met de 'buitenwereld'

Vorige deel:

Het grote "Waar gaan we nu weer eten Iwanius" topic #4 2015 - 2016



















Roffa recensie


quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 14:30 schreef Gripper het volgende:
Iwanius, ik zag op FB voorbij komen dat FG deze maand een 7-gangen menu met z'n 7 beste gerechten serveert, vanwege de zoveelste verjaardag.

Heb je al geboekt? :)
:N Waarom geld uitgeven aan gerechten die ik al ken en vele malen geproefd heb gedurende al die jaren. Zit ik mij zelf alleen maar te herhalen. Daarbij eventjes die 'bolle' met rust laten en anderen "lastig vallen"

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 22:35 schreef MCH het volgende:
Italie (Rome) zal nog wel iets te koud zijn.
:N

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:23 schreef RobinOok het volgende:
Itali.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Italie!
^O^



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2016 20:59:27 ]
  donderdag 25 februari 2016 @ 03:53:52 #2
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_160194994
Ik was je kwijt :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_160201618
Ben benieuwd naar de recensie van Guida Ballerino.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
pi_160217037
Lekker in Rome! Oeh, die website al van Giuda Ballerino. Itali is mijn hobby en ben in het hele land wel geweest en overal heerlijk gegeten. Maar ik heb er eigenlijk nog nooit in een sterrenrestaurant gegeten. Benieuwd wat je dan allemaal krijgt. Laat ons niet te lang in spanning!

Ohhh, ik zie op de kaart gewoon foie gras in een dessert verwerkt. Dat lijkt me lekker :9~ !
pi_160292514


Waar?


Google Maps



Google Maps


KaYin Rotterdam (Surinaams-Chinees eethuis)
1e Pijnackerstraat 83c
3035 GN Rotterdam

Wat at / dronk je?


KaYin's eigen Saoto soep Suriname stijl. In aanzien en smaakt perfect!




KaYin's verse Pekingeend i.c.m. kouseband a 17,50 per portie. Heerlijk!


Impressies / Op of aanmerkingen.

Zij,de eigenaresse, is de oude kokkin van het andere Surinaams-Chinees eethuisje gelegen aan de
Zaagmolendrift genaamd Taitung dat qua keuken al een jaartje of wat in verval ligt. Bij KaYin proef
je gewoon dat hier een kokkin staat met niet alleen de liefde voor lekker en goed eten maar ook
eentje die van smaakverhoudingen weet als het dit soort simpele gerechtjes betreft.

Hier gebruikt men ook een iets ander (duurder) soort rijst dan de meesten van dit soort eethuisjes
die Rotterdam rijk is. En dat proef je met name aan de rijstkorrel! 1 van de specialiteiten van KaYin
en die niet elke dag bereid wordt maar je gewoon kan vragen of ze het wil bereiden is: Pekingeend
(vers op de dag bereid),Saoto soep en Roti kippenpoten (of kerry kippenpoten met rijst) En de
prijzen zijn erg schappelijk voor zo een eethuisje.

Cijfer
8- / 10
pi_160294506
Benieuwd naar je Italiaanse avonturen, ga regelmatig uit eten in Italie maar nooit naar echte top restaurants. Pulled Pork zag er ook goed uit!
pi_160295010
Ziet er niet verkeerd uit.
  zondag 28 februari 2016 @ 22:42:16 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_160300574
Goed uitziende pekingeend. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
  maandag 29 februari 2016 @ 00:07:19 #9
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_160303195
Dr zit zoveel vlees aan de pekingeend. Maar ziet er verder wel lekker uit!
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 29 februari 2016 @ 08:11:16 #10
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_160306585
Jij hebt liever eend met weinig vlees eraan?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 29 februari 2016 @ 08:35:25 #11
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_160306725
Pekingeend gaat om de huid. Veel (knapperige) huid, weinig vlees.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 29 februari 2016 @ 08:48:03 #12
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_160306800
Oh ok. Ik vind het vlees ook lekker. En dat gooi je toch niet weg ofzo? :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 29 februari 2016 @ 09:03:35 #13
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_160306920
Neeee. Daar kun je prima nog iets anders mee maken. Das inderdaad ook veel te lekker om weg te gooien.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 29 februari 2016 @ 10:36:46 #14
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_160308357
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 08:48 schreef Isegrim het volgende:
Oh ok. Ik vind het vlees ook lekker. En dat gooi je toch niet weg ofzo? :D
Normaal, bij een goed Pekingeend restaurant serveren ze dat niet.
Daar krijg je stukjes vel met vet en een heeeel klein beetje vkees eraan.

In Nederlandse restaurants krijg je wel gewoon de hele eend.

Pekingeend is een bereidingswijze maar een pekingeend is ook een ras. Dus als een Surinamer pekingeend serveert is dat gewoon dat beest, niet perse de manier waarop ze die in Peking klaar maken.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 29 februari 2016 @ 19:02:43 #15
414785 sirdanilot
pi_160320559
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 10:36 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Normaal, bij een goed Pekingeend restaurant serveren ze dat niet.
Daar krijg je stukjes vel met vet en een heeeel klein beetje vkees eraan.

In Nederlandse restaurants krijg je wel gewoon de hele eend.

Pekingeend is een bereidingswijze maar een pekingeend is ook een ras. Dus als een Surinamer pekingeend serveert is dat gewoon dat beest, niet perse de manier waarop ze die in Peking klaar maken.
Wat doen ze met het vlees dan, gewoon wegflikkeren? Zonde.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_160321246
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 10:36 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Normaal, bij een goed Pekingeend restaurant serveren ze dat niet.
Daar krijg je stukjes vel met vet en een heeeel klein beetje vkees eraan.

In Nederlandse restaurants krijg je wel gewoon de hele eend.

Pekingeend is een bereidingswijze maar een pekingeend is ook een ras. Dus als een Surinamer pekingeend serveert is dat gewoon dat beest, niet perse de manier waarop ze die in Peking klaar maken.
Niet helemaal volledig. Pekingeend kan op verschillende wijze worden voorbereid. De Beijing style wordt geroosterd met minder kruiden, wordt de huid altijd van het vlers gescheiden voordat deze wordt geroosterd en gaat het inderdaad om de krokante vel. De Kantonese stijl wordt geroosterd met veel kruiden, waarbij je zowel veel vlees als bot krijgt geserveerd. Smaak is totaal anders en wordt ook anders gegeten. De meeste restaurant worden gerund door Kantonees chinezen en maken het ook op de Kantoneze wijze de pekingeend, gewoonweg omdat deze ook het meest wordt verkocht. Deze worden vaak gebruikt om als Beijing stijl te worden geserveerd, en komt omdat het niet rendabel is om twee soorten bereidingswijze te hanteren. De meesten kennen dan ook het verschil niet.
  maandag 29 februari 2016 @ 20:25:36 #17
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_160323421
Kantonezen weten heus dat verschil wel.
pi_160327108
Vandaag in de residentie stad geweest voor de lunch.


Bwah...bubbel (Veuve) & coke was lekkerder.



Aantrekkelijke serveerster ;) tijdens het eerste deel van acclimatiseren.
Note: Oude zomerfoto van vorig jaar maar omdat dezelfde serveerster er
vandaag ook was,zelfde haarstijl e.d, deze oude foto gebruikt.


Een Paulaner met een paffert tijdens het acclimatiseren in de volle zon..



Terug in Rotterdam even voor het avondeten verder acclimatiseren.



Bij het avondeten lekker buiten op het terras wat indrinken alvorens het eten komt.


Thaise vleessalade van dichtbij gezien.


Hoofdgerecht bestaande uit Gamba's met pepers en basilicum.Lekker spicy!



Als toetje deze grote ijs-coupe bestelt en ja de IJszaken zijn alweer open in de Maasstad!



Daarna wederom in de acclimatiserings-mode totdat het schemerig wordt en frisjes.



En dan krijg je weer trek dus bestel je maar deze overheerlijke sashimi schotel
om veel later wanneer het echt donker is huiswaarts te keren.


Het is tenslotte maandag,de laatste zonnige dag van de week. :7

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2016 00:04:34 ]
pi_160327556
Maar die tweede foto is toch niet van vandaag? Het was fucking koud!

Maar daar gaat het niet om, het gaat om het eten.
  maandag 29 februari 2016 @ 22:18:06 #20
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_160327809
Volgens mij boeit dat Iwanius niet zo.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_160327879
Het eten of de kou niet?
Mij lijkt bloodymary het over alle tshirtjes op die foto te hebben.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_160327905
Pardon, het was 6 graden vandaag.
Arme vrouw.. :o
Make my day!
  maandag 29 februari 2016 @ 22:23:25 #23
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_160327994
Dat lijkt mij ook niet vandaag nee.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 29 februari 2016 @ 22:25:18 #24
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_160328047
Waar Iwanius zat (Dagelijkse Groenmarkt) is het lekker beschut en vandaag was het prima in de zon hoor, uit de wind enzo :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_160328837
Iwanius ontmaskerd? :D
pi_160329639
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 22:25 schreef Molo het volgende:
Waar Iwanius zat (Dagelijkse Groenmarkt) is het lekker beschut en vandaag was het prima in de zon hoor, uit de wind enzo :Y
Ook warm genoeg voor topje en T-shirt? :D
Wel goede gardarobeservice daar, zie geen jas over een stoelleuning hangen en niet alle locaties zullen zo beschut zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 29 februari 2016 @ 23:21:45 #27
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_160329762
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 23:18 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ook warm genoeg voor topje en T-shirt? :D
Wel goede gardarobeservice daar, zie geen jas over een stoelleuning hangen en niet alle locaties zullen zo beschut zijn.
Geen flauw idee, ik zat in de Ardennen vandaag, maar heb daar zelf vaak genoeg met mijn al dan niet zatte harses gezeten :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 1 maart 2016 @ 00:35:35 #28
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_160331392
Oh God, we hebben er weer een hoor, Iwaniusontmaskeraar nummer 397.
*gaaaaaaaaaaaaaaap*
  dinsdag 1 maart 2016 @ 00:45:13 #29
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_160331515
ONTMASKERD!!1!1!!!11
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  dinsdag 1 maart 2016 @ 00:49:58 #30
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_160331598
quote:
3s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:57 schreef Iwanius het volgende:

Note: Oude zomerfoto van vorig jaar maar omdat dezelfde serveerster er
vandaag ook was,zelfde haarstijl e.d, deze oude foto gebruikt.

Opgelost. Carry on.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
pi_160332279
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 00:35 schreef RobinOok het volgende:
Oh God, we hebben er weer een hoor, Iwaniusontmaskeraar nummer 397.
*gaaaaaaaaaaaaaaap*
Oh nee! Ik wil hem helemaal niet ontmaskeren, er valt niks te ontmaskeren. Iwanius is gewoon een held! En natuurlijk mag je oude foto/s gebruiken als je meerdere keren op een plaats komt, Of foto's van anderen. Maakt toch geen ruk uit. Het viel me gewoon op.
pi_160333026
Acclimatiseren noem je dat _O- als ik zoveel verschillende biertje drink waaronder zware bieren zoals de triple karmeliet, dan heb ik de volgende ochtend barstende koppijn. Zulke gerechten en wat biertjes zijn wel lekker, dat zeker wel!
pi_160348763
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:25 schreef RobinOok het volgende:
Kantonezen weten heus dat verschil wel.
Zelfs Kantozen zijn vaak niet op de hoogte van dit verschil. Ten eerste zijn de twee soorten bereidingswijze niet iets wat je zo maar weet. Daarnaast wordt de twee bereidingswijze ook vaak gecombineerd waardoor je het op een Kantoneze wijze gaat kruiden, maar Beijing wijze gaat roosteren.
pi_160433477


Waar?




Elizabethonfood.


Google




Parkheuvel
Heuvellaan 21
3016 GL Rotterdam

Wat at / dronk je?


Ik hoor een ieder al denken: "Volgens mij bestonden die 'knabbels' uit een heel plateau aan lekkernijen."
Klopt maar ik had daar geen trek in vandaag dus alleen dit toastje die trouwens de 5de was in een serie
van 5. }) (ja,ik kreeg er dus 5 tegelijkertijd en dit was de laatste omdat ik op het laatst nog snel even een
foto schoot.)



Blauschiefer Riesling Trocken is de eerste fles die ik uitkoos voor bij de komende gerechten.

Op zich simpele wijn(ook in prijs!) met de typische riesling kenmerken en wel: Kruidig en fruitig.
In de mond bij de eerste slok voelt hij droog aan maar is hij met eerder genoemde kenmerken
wel in balans. Samengevat best wel een allround wijntje!



Geen onbekende tijdens mijn Parkheuvelbezoekjes en wel:Gedoken Sint-Jacobsmossel “zwart-wit” i.c.m. crme
friche, Perle Imperial kaviaar en ander zwart en wit.Lekker luchtig en goede combinatie met de riesling.



Lijkt heel wat vanwege het onderbord maar qua portie ouderwets klein. Het was een met truffel bedolven aardappelcrme soepje. Erg,erg
lekker. Heel romig en vooral niet te zwaar en de truffel was niet te overheersend ondanks de hoeveelheid.Nog een keer uitgevraagd.



Een stukje tarbotfilet gebraden in boerenboter i.c.m.kalfswang,knol en bleekselderij en een sereh?-kaneeljus. Jah..prima.Niet echt
bijzonder (beetje hap-slik-weg gevoel) ondanks de bereiding.De riesling erbij, die tilt het gerechtje wel op.



Tweede en laatste fles en wel deze uitstekende San Leonardo 2001 topwijn
(mag ook wel voor die prijs!) die ik uitkoos voor de opvolgende gerechten.

Wat maakt deze "Italiano" zo bijzonder? Nou allereerst het jaar! en daarna
zijn 'elegantie' in zowel aanzien/kleur!,reuk en smaak. Toppertje en die gaat
helemaal op!



Tartaartje van Kobe Wagyu (ingevroren Aussie!) rund met Perle Imperial kaviaar i.c.m. zacht gekookte
kwarteleitjes.Klein maar fijn zeg ik en prima. Mijn San Leonardo smaakte lekkerder!



Compositie in het vierkant van biologische ganzenlever,gemarineerd met Pino grls en i.c.m. patat,appelmoes
(Parkheuvel eigen bereiding) en mayonaise van Calv. Mwah...niet verkeerd. Wennen,maar smakelijk. Toch
blijft de 'Leonardo' het lekkerst! *)



Dessertje en wel diverse bereidingen o.a.geserveerd met pistache en amandel. Mwah.'Leonardo' smaakte
beter :+



U blieft nog wat van onze overheerlijke choco bonbons? "Eeeeh.
nee,dit keer niet.Ik houd het bij mij 'Leonardo'
}) "



Maar dit slaan wij niet af. Thee (ben ik gek op!) i.c.m. wat zoetigheden te meer
mijn fles 'Leonardo' leeg ;( bleek te zijn. Ik heb i.i.g. mijn belofte van eerder waar
gemaakt en wel dat de 'Leonardo' helemaal op ging.


Impressies / Of op aanmerkingen

Nou...alles is al bijna (met een kwinkslag inzake "mijn Leonardo") gezegd en wel
dat het er weer allemaal mooi uitzag,goed bereid maarrr dit keer de drank het
overduidelijk van de spijzen won. Voor alles een eerste keer. Maar goed,tot de
volgende keer Parkheuvel.

Cijfer
8 / 10
pi_160434202
Ik zag eerst alleen de bombons ik dacht dat is een flink nagerecht! Die San Leonardo komt uit Alto Adige lees ik, erg veel lekker eten en drinken komt daar vandaan. De patat valt trouwens een beetje uit de toon zo in het geheel, of was dat meer vulling ;-)?
pi_160446685
Hallo Iwanius,

Bedankt voor je mooie recensies, ik check altijd even cul om te kijken of je weer een verslag hebt gemaakt. Bedankt man ^O^

Maar even de volgende vraag

Ik ben vorig jaar met een bedrijfsweekend in Rotterdam geweest. Dit is zo goed bevallen dat ik samen met een maat van mij weer hier naar toe ga voor een weekend. Nu is mijn vraag aan jou:
Bij welke horeca gelegenheid kan ik het beste terecht voor een seafood platter? Ik ben bereid om hiervoor best 150 tot 200 euro pp neer te leggen, zolang er maar kingcrab, (geen canadese) kreeft etc etc bij zit en het echt gewoon helemaal geweldig is.

Ik heb recensies gelezen over las palmas, dus hier ga ik maar niet naar toe. -O-
Hier wilden we eerst gaan eten, maar ik heb bij mij maat aangegeven, dat ik via fok! wel een persoon ken, die ons een perfect advies kan geven. _O_

Alvast bedankt voor je antwoord.

[ Bericht 0% gewijzigd door gargamelnl op 05-03-2016 20:03:59 ]
  zaterdag 5 maart 2016 @ 21:04:52 #37
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_160449045
Er was een tijd dat ik heel gekukkig werd van seafoodplatters, maar dat was altijd in Frankrijk.
Laatste keer in Zeeland in een havenplaats gegeten en daar werd ik er on-gelukkig van.
Ben benieuwd naar Iwanius' antwoord.
  zondag 6 maart 2016 @ 00:04:27 #38
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_160454928
Trouwens Iwanius, als je nog een keer hier bij ons om de hoek wilt eten moet je er snel bij zijn:
CUL / CULinair nieuws #1
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
pi_160496335
Iwanius wat voor werk doe je? En ga je alleen of met mensen uiteten?
Volg al een tijdje je topics, leuk om te lezen!
pi_160503183
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 18:57 schreef larry_flynt het volgende:
Iwanius wat voor werk doe je? En ga je alleen of met mensen uiteten?
Volg al een tijdje je topics, leuk om te lezen!
Alsof hij nog tijd heeft om te werken... Hij heeft wel belangrijker dingen te doen!
pi_160503291
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 21:58 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Alsof hij nog tijd heeft om te werken... Hij heeft wel belangrijker dingen te doen!
Hoe komt hij dan aan het geld. Dat wil ik ook :'(
pi_160503321
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 22:00 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Hoe komt hij dan aan het geld. Dat wil ik ook :'(
Geld speelt geen rol. Eten wel.
pi_160547009
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 19:55 schreef gargamelnl het volgende:[knip]

Maar even de volgende vraag

Ik ben vorig jaar met een bedrijfsweekend in Rotterdam geweest. Dit is zo goed bevallen dat ik samen met een maat van mij weer hier naar toe ga voor een weekend. Nu is mijn vraag aan jou:
Bij welke horeca gelegenheid kan ik het beste terecht voor een seafood platter? Ik ben bereid om hiervoor best 150 tot 200 euro pp neer te leggen, zolang er maar kingcrab, (geen canadese) kreeft etc etc bij zit en het echt gewoon helemaal geweldig is.

Ik heb recensies gelezen over las palmas, dus hier ga ik maar niet naar toe. -O-
Hier wilden we eerst gaan eten, maar ik heb bij mij maat aangegeven, dat ik via fok! wel een persoon ken, die ons een perfect advies kan geven. _O_

Alvast bedankt voor je antwoord.
Hey kerel sorry voor de wat late reactie maar hier dan mijn mening/advies:

In Rotterdam kan ik je geen top horeca-zaak aanwijzen met hetgeen je zoekt en waarvan ik zeg: "Daar zou ik ook elke week even langsgaan voor een seafoodplatter". Het beste die wel alles heeft wat jij opsomt en wat ik indertijd goed vond (1 jaar geleden) was:

Catch by Simonis te Scheveningen

En anders is mijn vraag of het perse een seafood platter moet zijn aangezien het seizoen er nog niet is als je begrijpt wat ik bedoel. Zeg je: "Ik wil gewoon een avond op niveau verwend worden maar dan met schaaldieren gerechten ( i.i.g. vis!) maar dan ook weer niet te stijf dan stuur ik je met alle liefde naar Foodlabs want ik heb laatst een geweldige heilbot-kreeften bouillon platter daar gegeten.




En die was to die for!

Even nog terugkomend op de 'beste' vis toko's in Rotterdam en mijn bezwaren er tegen:

Las Palmas: Herman den Blijker zijn zaak. Kwaliteit goed maar je krijgt werkelijk niets op je bord (karig en als het de fruit de mer betreft veel kokkels,zeewier,schaafijs en erg weinig kreeft,krab etc waar je nog extra voor moet dokken!)

Zeezout Rotterdam Herman den Blijker zijn oude zaak en ook hier betaal je teveel voor de maritime kleuren/ambiance en de blabla maar krijg je hier ook voor een veel te hoge prijs mediocre gerechten op je bord waarvoor je de hoofdprijs betaalt.

Hotel NY Oesterbar Al jaren bekend in de Maasstad en i.v.g.met Herman den Blijker zijn toko's (oud en actueel) gewoon een fabriekshal ala Dudok waar je dezelfde kwaliteit krijgt als bij Zeezout en Las Palmas alleen in een eenvoudige omgeving. Prijs redelijk en voor wat je krijgt toch wel oke. Maar...duidelijk niet waar jij je met je vriendin of relaties even jezelf op niveau gaat verwennen.



Waar?









VIP (Very Italian Pizza)
Blaak 31
3011 GA Rotterdam

Wat at / dronk je?


Een Pizza margherita met een extra dikke bodem en tomaatjes.Lekker!


VIP's eigen spaghetti Bolgonese napolitaanse stijl volgens zegge. Ja...smaakt goed,beetje
weinig maar ok.



VIP's speciale pizza Tono...Ja...toch wel erg goed,verse ingredinten, mooie opmaak,je proeft elke ingredint
etc.. Nee, heel erg goed zelfs.Toppertje!


Impressies / Op of aanmerkingen

Eerlijk is eerlijk: Wat ik zo her en der hoor over dit restaurant deel ik met dit bezoek absoluut niet.

Nou, Harry wat hoor je dan zoal in horecaland?

Dat het een goedkope massa vreetschuur is met slechte kwaliteit Italiaans voer e.d.

Maar ik weet waar dit soort verhalen vandaan komen nl. Vaak zijn het verhalen van horen
zeggen die men van elkaar automatisch overneemt en vooral om de eigen lievelingszaak
in een beter daglicht te kunnen zetten. Of dat men dit restaurant bezoekt op een dag en
tijd waarvan je weet dat het gewoon heel erg druk zal zijn en dus ongemakken op de loer
liggen! Ook vergelijkt men dit restaurant met bijvoorbeeld een soortgelijke Italiaan genaamd
Vapiano dat zogenaamd zoveel beter zou zijn. :')

Niet?

Oh nee, helemaal niet te meer ik er geweest ben toen het pas geopend werd en ik toen
al merkte dat het een goedkope met veel blabla (hype) omgeven toko werd voor de hipsters
die er natuurlijk als eersten massaal elke vrijdagavond gingen 'dineren' en dan dachten dat
ze "op niveau aten."

Als ik bijvoorbeeld de pasta's of spaghetti's neem, worden deze in precies afgemeten
hoeveelheden even in water gekookt met een grote spatel,eruit gehaald als het net een
beetje gaar lijkt,vervolgens op een bord gemieterd en vervolgens met 1 lepel tomatensaus
met minuscule gehaktresten overgoten en eventueel nog als topping wat kaas erover heen
besprenkeld.

En de massa die er zit eet het braaf op a 11,95 (kleiner dan de VIP portie!) want tja..voor
hen geldt: "ik zit wel in een 'nieuwe' hipster zaak en dat telt meer dan de prijs-kwaliteit van
het eten. Kan ik tenminste via mijn Instagram/FB account laten zien: "Ik ben er geweest en
ik ben hip." |:(

Ok Harry maar terug naar deze VIP Italiaan: Welk cijfer geef je het?

Cijfer
8-
/ 10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2016 18:52:29 ]
pi_160547179
VIP Den Haag ben ik al zo vaak geweest. Pizza's van 5 tot max 10 euro en zo lekker! En wordt je ook nog bediend, i.p.v. bij Vapiano. Ik neem vaak de pizza carpaccio met een (gratis) bakje aoli :9
Overigens 1x zo'n honger en m'n lasagne was heel snel op. Vroegen ze of het te weinig was en ik zei dat ik nog wel trek had. Kreeg ik nog een portie, 1,5x zo groot :D
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_160547788
Ziet er zeker niet slecht uit! Het overgrote deel van de pizzeria's in Nederland bakken ze minder. Zat bij de Pasta de Parmezaanse kaas er al op? Of kreeg je netjes een schaaltje er naast geserveerd.
  woensdag 9 maart 2016 @ 19:35:01 #46
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_160548663
Voor wat betreft de Seafood Platter vraag: zou Harbour Club niet ook een optie kunnen zijn? En anders sturen we gargamelnl toch naar de nieuwe Schmidt winkel? ;)
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  woensdag 9 maart 2016 @ 19:49:33 #47
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_160549027
Schmidt was wel het eerste waaraan ik dacht voor zoiets. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 9 maart 2016 @ 19:51:34 #48
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_160549093
VIP is prima. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_160549373
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 19:55 schreef gargamelnl het volgende:
Hallo Iwanius,

Bedankt voor je mooie recensies, ik check altijd even cul om te kijken of je weer een verslag hebt gemaakt. Bedankt man ^O^

Maar even de volgende vraag

Ik ben vorig jaar met een bedrijfsweekend in Rotterdam geweest. Dit is zo goed bevallen dat ik samen met een maat van mij weer hier naar toe ga voor een weekend. Nu is mijn vraag aan jou:
Bij welke horeca gelegenheid kan ik het beste terecht voor een seafood platter? Ik ben bereid om hiervoor best 150 tot 200 euro pp neer te leggen, zolang er maar kingcrab, (geen canadese) kreeft etc etc bij zit en het echt gewoon helemaal geweldig is.

Ik heb recensies gelezen over las palmas, dus hier ga ik maar niet naar toe. -O-
Hier wilden we eerst gaan eten, maar ik heb bij mij maat aangegeven, dat ik via fok! wel een persoon ken, die ons een perfect advies kan geven. _O_

Alvast bedankt voor je antwoord.
Opporto of The Harbour Club zijn wel aan te raden,

http://opporto.nl

http://theharbourclub.com/rotterdam/en/
  woensdag 9 maart 2016 @ 20:03:06 #50
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_160549458
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:35 schreef robdriessen het volgende:
Voor wat betreft de Seafood Platter vraag: zou Harbour Club niet ook een optie kunnen zijn? En anders sturen we gargamelnl toch naar de nieuwe Schmidt winkel? ;)
Heeft Schmidt ook een restaurant-gedeelte? :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 9 maart 2016 @ 20:07:07 #51
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_160549605
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:03 schreef Molo het volgende:

[..]

Heeft Schmidt ook een restaurant-gedeelte? :o
Nee, een paar staantafels om je kibbeling naar binnen te jassen ;)
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  woensdag 9 maart 2016 @ 20:34:29 #52
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_160550590
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:07 schreef robdriessen het volgende:

[..]

Nee, een paar staantafels om je kibbeling naar binnen te jassen ;)
Works for me :@
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 9 maart 2016 @ 20:35:26 #53
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_160550624
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:49 schreef Isegrim het volgende:
Schmidt was wel het eerste waaraan ik dacht voor zoiets. :Y
Nou, gezellig uit eten gaan hoor, bij Schmidt.
Helemaal nu ze op een industrieterrein zitten. Jottem.
pi_160550685
In zo'n kutboot.
  woensdag 9 maart 2016 @ 20:38:28 #55
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_160550741
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:35 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nou, gezellig uit eten gaan hoor, bij Schmidt.
Helemaal nu ze op een industrieterrein zitten. Jottem.
Ja heel romantisch dineren _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 9 maart 2016 @ 20:38:51 #56
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_160550759
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:36 schreef Tem het volgende:
In zo'n kutboot.
Ik vind het een prachtig pand O+

Maar niet om uit eten te gaan nee :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 9 maart 2016 @ 20:49:09 #57
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_160551110
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:35 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nou, gezellig uit eten gaan hoor, bij Schmidt.
Helemaal nu ze op een industrieterrein zitten. Jottem.
Nee, het is niet gezellig nee. Maar als het je alleen om de kwaliteit gaat...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:02:01 #58
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_160551531
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 19:55 schreef gargamelnl het volgende:

Bij welke horeca gelegenheid kan ik het beste terecht voor een seafood platter? Ik ben bereid om hiervoor best 150 tot 200 euro pp neer te leggen, zolang er maar kingcrab, (geen canadese) kreeft etc etc bij zit en het echt gewoon helemaal geweldig is.
Ik las ooit positieve berichten over : http://www.visaandemaas.nl/

Ben daar zelf een keer wezen eten en vond het nogal tegen vallen. Maar misschien dat hun seafood platter wel okay is? Je betaalt in ieder geval niet teveel. Denk ik.

Harbour club betaal je juist wel teveel....

Misschien moet je het seafood platter idee wel los laten....
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:30:53 #59
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_160552604
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:02 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Harbour club betaal je juist wel teveel....

Valt mee toch?

119.95 voor twee personen, inc. king crab en kreeft. Geen idee van porties natuurlijk maar zie / heb ze regelmatig duurder.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  woensdag 9 maart 2016 @ 22:08:57 #60
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_160554180
Nou ja, ik geef je op een briefje dat het weinig is. :)
  donderdag 10 maart 2016 @ 08:07:56 #61
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_160560129
Een keer naar VIP dus. *noteert*
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_160574909
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 22:08 schreef RobinOok het volgende:
Nou ja, ik geef je op een briefje dat het weinig is. :)
En daarom noem ik dit soort zaken al niet eens meer:

• Vis aan de Maas
• Harbor Club
• Oporto

Ik ben een tijd terug met die 'bolle'(zijn toko's zitten ook in de Hofbogen) er geweest als we over Oporto het hebben en het gaat helemaal nergens over. Optisch lijkt het heel wat maar als je het eenmaal voor je krijgt dan denk je: "Oke...dus dit is het en voor die prijs." (marginaal ala Las Palmas en slechte/kleine stukken kreeft/krab e.d. maar heel veel schaafijs,kokkels en andere onzin)

Maar ja, als je een hipster/weekend 'miljonair' wilt zijn dan ga je er gewoon heen om te kunnen posten op je Instagram account dat je alleen maar in dit soort topzaken(hoe fake het ook is) eet al was het maar een schaaltje met 1 sardien }) .



Waar?


Restaurant van buiten gezien en dat eerder Paramount heette.



Als je naar binnenloopt en in de hal komt van art-deco hotel NH Atlanta



En zoals altijd: druk.



Jeu..private booth voor als je niet gezien wil worden door de massa.



Grote menukaart en kleine menukaart.



Vanaf mijn tafel de rest van de zaak bezien.




Grand Garden Rotterdam
Aert van Nesstraat 4.
3012 CA Rotterdam

Wat at / dronk je?


Jeu..beetje van alles wat. Typische HK hapjes,weinig bijzonders zowel in variteit als in smaak.Biertje (ST)
en dat was het dan. :{


Impressie / Op of aanmerkingen

Zoals al eerder genoemd heette dit restaurant vroeger Paramount en was het ook al een seafood
specialiteiten restaurant en dan nu Grand Garden. Reden? Zal wel te maken hebben met dat de
vorige eigenaar op een bepaalt moment zijn zaak niet meer draaiende kon houden met al die
mede-(schuldeisers)eigenaren in zijn zaak.(bekende HK gokken)

Nu met de andere naam is deze zaak van dezelfde eigenaar die alle pooltables toko's,De Lange
Muur,Deli Beijing,en bijna de rest van alle HK toko's op de Kruiskade in zijn bezit heeft (Op
Tai Wu & Orient Parel na) en deels verpacht aan derden terwijl hij alleen maar achterover leunt
en geld incasseert elke maand.

Ok Harry,leuk deze Interpol informatie maar hoe smaakte het eten?

Gewoontjes,zoals ik het gewend ben van de HK keuken in Nederland als het dit soort restaurants
betreft. Voor mij is het meer "oude wijn in nieuwe zakken" en de massa denkt dat het iets nieuws
en origineels is.
Dimsum is echt niet bijzonder en overtreft zeker niet de in mijn ogen momenteel
de beste Dimsum toko van Rotterdam: Orient Parel die ik al in 2014 recenseerde.

Cijfer
7
/ 10
  donderdag 10 maart 2016 @ 20:54:06 #63
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_160575054
Dat Opporto is dan wel een gemiste kans zeg. Het ziet er zo mooi uit. Zonde!
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  Moderator / Miss SHO donderdag 10 maart 2016 @ 21:10:59 #64
22592 crew  Ole
pi_160575788
Vieze menukaart :X
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_160617471


Waar?


DJ Guide


Iens


Goodspace




HUGH Rotterdam
Kruiskade 15
3012 EE Rotterdam.

Wat at / dronk je?


Glas Veuve Clicquot champagne met bovenop restant Oliva sigaar.




De enige echte HUGH hamburger waarmee tijdens de Horecava in de RAI
(mooiste,lekkerste,prijs-kwaliteit verhouding blabla) wedstrijd een vierde plaats
overall werd behaalt.


Impressies / Op of aanmerkingen

De hamburger is bijna een evenbeeld (in uiterlijk vertoon minus de HUGH
stempel) van de eerder gerecenseerde hamburger van de burgerclub. Onder
de bun is het echter anders naast de sla,gesmolten kaas en krokant spek:

Allereerst het brioche brood is van het Vlaams Broodhuys, ten tweede zijn de
augurken van Kebeske en ten derde is het vlees van Nice to Meat. Jah..lekker
burgertje maar om nu te zeggen "heeeel bijzonder" eeehhh. :N Maar wel lekker!

Prijs inclusief de patat met een goede beet 15,-. Redelijke prijs als je vergelijkt
waar je zit en wel in De loungeclub van Rotterdam. Een soortgelijke burger koste bij
het gehypte Ter Marsch in de Witte de Withstraat 17,95 om maar te zwijgen over de
andere hamburger-toko's die ook met hun unieke hamburgers dwepen i.c.m.hun te hoge
prijzen en bijbehorende B locaties.

Cijfer
7,5
/10
pi_160644552
quote:
3s.gif Op woensdag 9 maart 2016 18:24 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Hey kerel sorry voor de wat late reactie maar hier dan mijn mening/advies:

In Rotterdam kan ik je geen top horeca-zaak aanwijzen met hetgeen je zoekt en waarvan ik zeg: "Daar zou ik ook elke week even langsgaan voor een seafoodplatter". Het beste die wel alles heeft wat jij opsomt en wat ik indertijd goed vond (1 jaar geleden) was:

Catch by Simonis te Scheveningen

En anders is mijn vraag of het perse een seafood platter moet zijn aangezien het seizoen er nog niet is als je begrijpt wat ik bedoel. Zeg je: "Ik wil gewoon een avond op niveau verwend worden maar dan met schaaldieren gerechten ( i.i.g. vis!) maar dan ook weer niet te stijf dan stuur ik je met alle liefde naar Foodlabs want ik heb laatst een geweldige heilbot-kreeften bouillon platter daar gegeten.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En die was to die for!

Even nog terugkomend op de 'beste' vis toko's in Rotterdam en mijn bezwaren er tegen:

Las Palmas: Herman den Blijker zijn zaak. Kwaliteit goed maar je krijgt werkelijk niets op je bord (karig en als het de fruit de mer betreft veel kokkels,zeewier,schaafijs en erg weinig kreeft,krab etc waar je nog extra voor moet dokken!)

Zeezout Rotterdam Herman den Blijker zijn oude zaak en ook hier betaal je teveel voor de maritime kleuren/ambiance en de blabla maar krijg je hier ook voor een veel te hoge prijs mediocre gerechten op je bord waarvoor je de hoofdprijs betaalt.

Hotel NY Oesterbar Al jaren bekend in de Maasstad en i.v.g.met Herman den Blijker zijn toko's (oud en actueel) gewoon een fabriekshal ala Dudok waar je dezelfde kwaliteit krijgt als bij Zeezout en Las Palmas alleen in een eenvoudige omgeving. Prijs redelijk en voor wat je krijgt toch wel oke. Maar...duidelijk niet waar jij je met je vriendin of relaties even jezelf op niveau gaat verwennen.

Top. Bedankt voor het uitgebreide antwoord. We gaan wel naar Catch by Simonis. :9~ Ik zie dat er meerdere locaties zijn. Welke locatie kan ik het beste naar toe?

Hotel NY is idd te vergelijken met Dudok. Ben daar vorig jaar geweest en ik vond allebei best wel bagger qua prijs / kwaliteit verhouding :N Misschien het verkeerde moment gekozen bij beide horeca gelegenheden.
  zondag 13 maart 2016 @ 20:24:53 #67
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_160645120
Dat stempeltje op de bun is wel tof. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_160646024
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 20:24 schreef Isegrim het volgende:
Dat stempeltje op de bun is wel tof. :D
:Y Viel mij ook al op.

Voor de rest zou ik er nooit voor mijn plezier gaan eten, niet mijn type toko :')
pi_160692355
Iwanius, al bij Baek geweest? De zoveelste 'hippe' weinig voor veel-tent of kunnen ze echt wat?
  dinsdag 15 maart 2016 @ 22:44:13 #70
430068 KarigeKarel
Karig & Gierig
pi_160699166
Ziet er allemaal lekker uit heren (en dames?)!

Volg dit zeker en hopelijk snel een eigen bijdrage :Y)
Gierig & Karig | Eventuele adviezen in mijn posts en/of bijlagen mogen enkel op eigen risico worden opgevolgd.
pi_160733642
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 20:01 schreef gargamelnl het volgende:

[..]

Top. Bedankt voor het uitgebreide antwoord. We gaan wel naar Catch by Simonis. :9~ Ik zie dat er meerdere locaties zijn. Welke locatie kan ik het beste naar toe?

Hotel NY is idd te vergelijken met Dudok. Ben daar vorig jaar geweest en ik vond allebei best wel bagger qua prijs / kwaliteit verhouding :N Misschien het verkeerde moment gekozen bij beide horeca gelegenheden.
scheveningen - dr lelykade
  donderdag 17 maart 2016 @ 12:46:00 #72
430068 KarigeKarel
Karig & Gierig
pi_160735802
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:16 schreef pdegroot het volgende:

[..]

scheveningen - dr lelykade
Laatst geweest, was prima in orde!

@Iwanius, is Oporto echt zo'n drama? Liep er maandje of drie terug langs en vond het er top (en druk) uitzien!
Gierig & Karig | Eventuele adviezen in mijn posts en/of bijlagen mogen enkel op eigen risico worden opgevolgd.
pi_160753939
Tegenwoordig gaat men er heen om op zijn msterdamsch te doen en te kunnen laten zien (via hun vaak Instagram account) "Ik was er" Dat een zaak tegenwoordig vol zit zegt mij vaak niets omdat de meesten er heen gaan omdat het:

• Nieuw is.
• Hip is
• Je kan er 'goedkoop' eten qua prijs.

Oporto is nieuw en zit aan de kant van de Hofbogen(niet aan de kant van FG Foodlabs) waar allerlei kleine pop-up toko's zijn geopend zoals Bird,kledingzaak waar je kan eten en kleding kopen,fitnes ruimte waar je kan inkijken hoe de klanten daar zich in het zweet werken en vooral luid schreeuwen om de aandacht op buitenstaanders te vestigen alsof men een veredelde Navy Seals training volgt :') :') :') en dus Oporto als laatste.

Allemaal 'hipster'niveau omdat het zo een rban plek is _O- en een beetje uit het centrum ligt. Maar laat je vooral niet door mij tegenhouden en ga erheen als je het wilt proberen en neem flink geld mee.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:27 schreef Baconator het volgende:
Iwanius, al bij Baek geweest?
:N alles zegt mij al van te voren: "Dat gaat'm niet worden Iwanius"

quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 20:51 schreef Tem het volgende:



Voor de rest zou ik er nooit voor mijn plezier gaan eten, niet mijn type toko :')
Even los van dat: Mocht een vrouwelijk iemand van FOK! ooit HUGH bezoeken en die vent met die afro in de foto linksonder tegenkomen,die ooit op tv was bij Rayman Laat met zijn inmiddels ex-vrouw, die heeft inmiddels gezorgd dat zij voor de rest van haar leven soa heeft gewoon omdat mijnheer overal in Rotterdam in de ronde neukte. Hij is vaak te vinden in het Rotterdamse uitgaansleven in club Vie of Thalia of HUGH en gemakkelijk te herkennen als een echte 'rico suave' aka gladjanus.



Waar?


Google+
Chinees-Surinaams eethuis Madam Jeanette!



Pinterest.
Madam Jeanette van binnen gezien. Muren zijn nu bekleed met foto's van gerechten
zodat het visueel aantrekkelijker is voor buitenstaanders om te kiezen wat te eten.




Madam Jeanette
1e Middellandstraat 11,
3014 BA Rotterdam

Wat at / dronk je?

1st bezoek:



Colaatje met een broodje spicy kipfilet. Oh..."to die for" :Y


2de bezoek:


Gamba's met schil/kop i.c.m. witte rijst en een colaatje. Lijkt erg 'dik' de saus maar dat is schijn want zo
smaakte hij niet. Gerecht was als seafood schotel gewoon heerlijk en niet duur. 21,50 p.p. en er zit kouseband
bij. Feestmaal zeg ik als jij jezelf eens wil verwennen.


Een zoveelste bezoek:


Oh ja..de Surinaamse Moksi-meti die bij Madam Jeanette echt de lekkerste
van de hele West-kruiskade is. Varkensvlees is uitstekend,niet te droog of taai,
spek heerlijk vers krokant en de kip is ook uitstekend bereid. Jus is mooi dun
zonder stijf te staan van de maizena. Oh ja en de rijst is pandang!



Lekker vol bordje Moksi Meti. Hiervoor rij je graag om richting Madam Jeanette.


Impressies / Op of aanmerkingen

Madam Jeanette is van de zelfde eigenaar als Kiem Foei (aan het begin van de West-Kruiskade) met het grote
verschil dat de oude chef-kok van Kiem Foei nu bij Madam Jeanette de scepter zwaait waardoor de smaak
authentiek is gebleven.

Eigenlijk kun je zeggen dat Madam Jeanette nu is wat Kiem Foei +/- 20 jaar geleden was. Een authentieke
Surinaams-Chinese eettent. Kiem Foei is al meer dan 20 jaar geen authentieke Surinaams-Chinese zaak
meer maar een naar Hollandse smaak aangepaste Deli die anno 2016 met name op zijn verleden teert en
het publiek van het nabij gelegen advocatenkantoor Nauta Dutilh die meestal in de middag daar de tafels
opeisen om hun broodje kipkerrie te kunnen nuttigen.

Is er verder nog iets bijzonders op eetgebied bij Madam Jeanette was interessant is?

:Y dat je er ook (aangepast dat wel) Antilliaanse gerechten kan nuttigen/bestellen.

Cijfer
8
/ 10

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2016 02:43:32 ]
pi_160754393
Iwanius heb je ervaring met restaurant Soit?
Zo ja, hoe was het? :)
  vrijdag 18 maart 2016 @ 15:47:00 #75
430068 KarigeKarel
Karig & Gierig
pi_160762925
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 02:15 schreef Iwanius het volgende:
Oporto is nieuw en zit aan de kant van de Hofbogen(niet aan de kant van FG Foodlabs) waar allerlei kleine pop-up toko's zijn geopend zoals Bird,kledingzaak waar je kan eten en kleding kopen,fitnes ruimte waar je kan inkijken hoe de klanten daar zich in het zweet werken en vooral luid schreeuwen om de aandacht op buitenstaanders te vestigen alsof men een veredelde Navy Seals training volgt en dus Oporto als laatste.

Apart, dit is dus eigenlijk wat het gros er over te zeggen heeft maar snap je punt ook wel.

Hier in 020 hebben we de Seafood Bar wat volgens mij hetzelfde principe is en inderdaad gevuld is met veelal het soort mensen dat je beschrijft plus de toeristen. Vis is altijd B-kwaliteit (of minder) dus vandaar dat ik benieuwd was naar oporto (gerechten zien er beter uit). Moet wel zeggen dat ik de prijzen vind meevallen als je naar foto's op Facebook kijkt wat je krijgt voor de centen.

Maar is zo'n zaak dan perse gedoemd omdat ze op zo'n 'hipster' locatie zitten of kun je wat dieper op je ervaring (met Francois?!) qua het eten ingaan?

En die gozer is MR PR of zo (dikke :')). Z'n criminele homies worden stuk voor stuk afgeknald vernam ik laatst van een kennis (geen grap). Maar die pik heeft dus een levenslange soa als in AIDS? Volgens mij werkt hij ook met oporto, hij schijnt van veel horeca zaken de promoties te doen dacht ik.

MJ ziet er oke uit. Was dat die 'bittere komkommer' op je broodje?
Gierig & Karig | Eventuele adviezen in mijn posts en/of bijlagen mogen enkel op eigen risico worden opgevolgd.
pi_160763216
Bitter melon (sopropo) bedoel je? Die doen ze niet op broodjes, wel 'reguliere' komkommer uit zuur.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 16:03:10 #77
430068 KarigeKarel
Karig & Gierig
pi_160763284
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 16:00 schreef vinc81 het volgende:
Bitter melon (sopropo) bedoel je? Die doen ze niet op broodjes, wel 'reguliere' komkommer uit zuur.
Inderdaad. Krijg het bij Warung Mini wel altijd op mijn Broodje (zoutvlees & sopropo)
Gierig & Karig | Eventuele adviezen in mijn posts en/of bijlagen mogen enkel op eigen risico worden opgevolgd.
pi_160763348
Ah, ja maar op 'reguliere' broodjes doen ze gewoon komkommer (gelukkig). :)

Ben je nog tevreden over Warung Mini sinds de verhuizing/verbouwing?

Bestaat magnetron toko Chinny's trouwens nog?
  vrijdag 18 maart 2016 @ 16:12:06 #79
430068 KarigeKarel
Karig & Gierig
pi_160763523
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 16:05 schreef vinc81 het volgende:
Ah, ja maar op 'reguliere' broodjes doen ze gewoon komkommer (gelukkig). :)

Ben je nog tevreden over Warung Mini sinds de verhuizing/verbouwing?

Bestaat magnetron toko Chinny's trouwens nog?
Denk dat je die in Rotterdam bedoeld maar ik bestel alleen in die van Amsterdam dus zou het niet weten. Heet nu trouwens Warung Rahayu zie ik.
Gierig & Karig | Eventuele adviezen in mijn posts en/of bijlagen mogen enkel op eigen risico worden opgevolgd.
pi_160777162
Laat je niet in de maling nemen met de prijzen want wat je echt krijgt in de praktijk is minder dat wat je verwacht of op foto's zag. Vergeet niet dat men vaak bij dit soort zaken voor de promo de porties altijd vermeerderen/fraaier eruit laten zien dan wat je als klant uiteindelijk op je bord krijgt. En de kwaliteit is mediocre. En wil je het zoals je ergens hebt gezien, dan moet je dus meer bij betalen,iets dat men altijd pas zegt als je hen ermee confronteert.

Vwb het gedoemd zijn heeft dat niets van doen dat men op deze locatie zit. Punt wat ik wilde maken is dat het een hipster etiket krijgt omdat hetzeflde slag wat eerder rondliep bij een Holysmoke qua eten (wat ook op die gehypte Buik van indertijd werd vertelt) zit nu daar omdat het niet in het centrum zit maar een beetje verscholen zo achter bij het Hofplein en dus anders is en dus gelijk een alternatief is waar je als alto/hipster volk moet zijn omdat het zo 'urban' is. Hipsters doen wel alsof ze wars zijn van trends e.d. maar ze denken lopen er allemaal als makke schapen achteraan en zijn gewoon volgers en goedkope consumeerders en verre van origineel zoals precies diegenen waartegen zij zich altijd afzetten namelijk de gewone man in de straat.

Let maar op: Nu wordt vermout als het nieuwe drankje voor 2016 geroemd terwijl ik het al van mijn jeugd ken en het als een gewoon drankje ziet maar omdat men van gekkigheid niks origineels meer kan bedenken krijg je van die remakes van weleer die nu als helemaal je-van-het-gelden terwijl het gewoon hypen van BS is. Nee, wat een orgineel iets nieuws verzinnen,daar moet men teveel moeite voor doen en vergt teveel tijd en inspanning. Dus verzinnen we gewoon maar een hoop hype en marketing en schiven wij iets doodgewoon als vermout naar voren als het zomerdrankje van 2016. :') |:(

Ja, die 'afro'boy op die foto die ik eerder aanwees heeft zijn mooie (ex) vriendin die ook een kindje van hem heeft en ervoor zorgt, als kunsternares (ze kan heel mooi schilderen) voor de rest van haar leven soa gegeven waar ze ook pas sedert een paar maanden achterkwam omdat de oetlul in de rondte neukte aangezien hij dus een onderlinge afspraak had dat hij 1x in de zoveel tijd op stap wilde met zijn homies en wat zij in goed vertrouwen toeliet. En toen ze erachter kwam wat hij deed was de echtscheiding daar en mocht ze het zelf uitzoeken terwijl hij verder de vrije jongen weer kon uithangen en rondbazuinen dat de relatie door omstandigheden niet meer ging. Hij is bijna altijd te vinden in zaken van 'mooie' mensen/ meisjes (HUGH-Club Vie-Thalia) omringt door gasten die jij opsomt en speelt daar de aardige en snelle gladjanus.Hij werkt inderdaad bij een architecten/reclame buro en woont zelf op de Meent.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 16:05 schreef vinc81 het volgende:
Ah, ja maar op 'reguliere' broodjes doen ze gewoon komkommer (gelukkig). :)

Ben je nog tevreden over Warung Mini sinds de verhuizing/verbouwing?

Als ik mag: Warung mini is sedert het verkocht werd voor HFL 1.000.000,- jaren geleden door de toenmalige eigenaar met de nieuwe eigenaren fiks achteruit tegaan en anno 2016 nog steed slecht als je praat over de broodjes kip kerry,de nasi en rijst gerechten. De Saoto is matig tot redelijk als soep maar voor de rest wegblijven als je een liefhebber van deze keuken bent aangezien er betere alternatieven voor handen zijn. Wat dat laatste is zal je van mij binnenkort wel zien verschijnen.

Ga dan als je zo graag Surinaams-Chinees wil eten bijvoorbeeld naar het einde van de witte de withstraat op de hoek bij Deli Fafi Rotterdam voor diezelfde nasi of rijstschotel of broodje kip kerry zonder dat alles er doorkookt en vol met maizena zit zoals bij warung-mini die nog teveel teert op zijn verre en goede verleden. Punt is dat 90% van de late stapbezoekers dan al te bezopen is om de slechte kwaliteit te proeven en dus met hun bezopen kop alles maar naar binnen proppen en te betalen om het later thuis weer uit te kotsen op de wc en diaree te krijgen.

Goed.



Waar?







El Gaucho
Van Vollenhovenstraat 58
3016 BK Rotterdam,

Wat at / dronk je?


Volgens de bediening hun beste fles. Inderdaad niet verkeerd.Volle smaak in
de mond en prima voor bij de bestelde gerechten.



Bordje met gegrilde kippen wings. Goede marinade en prima om mee te beginnen als knabbel
hapje vooraf.



Toen nam ik het ook,nu ook weer deze grote gamba's in een eigen gemaakte pittige saus. Wederom lekker en na
afloop met brood de saus 'ruimen'.



Mijn ossenhaas filet van 400 gram met op de achtergrond de patat,rijst,gebakken
Champions,salades,3 verschillende sauzen en natuurlijk mijn paffert voor later en
het glas gevuld met de lekkere rioja.


Impressies / Op of aanmerkingen

Nadat ik er vorig jaar ook al was geweest en wel op 19 juni 2015 leek
mij een vandaag bezoek ook niet verkeerd te meer er hierna een opening
op stapel staat van een nieuwe avond sigarenbar genaamd Jack's.

Ja,ok Harry,Jack's is voor later. Hoe beviel dit tweede bezoek aan Gauchos?

Goed. Prima. Alles smaakte,prijs-kwaliteit helemaal goed en niets te klagen.
Tevreden vertrokken.

Cijfer
7,5
/ 10

Waar?




Jack's Facebook



Google Maps


Jack's
Scheepstimmermanslaan 15a
3016 AE Rotterdam

Wat dronk / rookte je?


Beste fles van het Huis volgens zegge ( Deutz) en dus bestelt met bijbehorende
fluutjes.



En bij een goede fles hoort een top sigaartje!



En zelfs een goede Abdij zoals deze met aan het einde een zoetje in de smaak
viel niet verkeerd.


Impressies / Op of aanmerkingen

Nou,wat valt er te zeggen wat al niet gezegd is onder de geplaatste foto's.

Ik vind het een prima zaakje deze Jack's en zie mij zeker als ik in de buurt ben hier
even binnenwippen en een drankje en een paffert doen in de toekomst.

Inrichting is leuk en straalt warmte uit,de eigenaar is een gezellige vent die je als gast
waardeert en de tijd voor je neemt ongeacht de drukte. Ook duidelijk kennis van zaken
heeft op zowel drank als sigaren niveau en je totslot welkom laat voelen ongeacht de
dikte van je beurs of je gebrek aan kennis van drank of sigaren.

Cijfer
7,5 / 10

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2016 00:59:15 ]
pi_160777536
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 06:07 schreef Mip1988 het volgende:
Iwanius heb je ervaring met restaurant Soit?
Zo ja, hoe was het? :)
Leuk, restaurant waar ik kok ben geweest en altijd zeer gewaardeerd wordt maar toch beperkt bekend! Iwanius, ik lees altijd mee in dit topic en zeer benieuwd naar je bevindingen!
  zaterdag 19 maart 2016 @ 04:30:55 #82
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_160779402
Wij aten ooit regelmatig bij Soit. Beetje bistro/eetcafe-achtig. Prima prijs-kwaliteit verhouding. En eten met een aandacht en liefde bereid. Bediening erg hartelijk, vriendelijk. Gul met schenken van glazen wijn. Regelmatig wijzigende kaart.gemoedelijke sfeer. En voor ons lekker in de buurt. Meer een "vandaag geen zin om te koken" restaurant dan een "vandaag zin om uit te gaan eten" restaurant.

Maar, sinds een paar jaar komen we er bijna niet meer. Had de indruk dat ze van eigenaar waren veranderd en ik vond het eten steeds vaker "het net niet". Alsof het meer prefab was of zo. Of van der Valk achtig. Liefdelozer. (altijd moeilijk precies uit te leggen)
  zaterdag 19 maart 2016 @ 04:48:25 #83
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_160779434
Ik heb er een jaar geleden een keer gegeten, vond het er gezellig en lekker, maar wat aan de dure kant voor de gerechten die we hadden.
Had overigens geen prefab spul voor zover ik kan beoordelen, dat was gewoon prima vers :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_160912006


Voor wie het interessant vind.



De restaurantweek editie van 2016 zal dit jaar ook de restaurants van "die bolle" bevatten en wel:



en


Laat je niet afschriikken door deze armoedige buitenkant foto van Foodlabs want het ziet er tegenwoordig veel aangekleeder
uit. Check mijn bezoekjes uit het verleden maar.


Dus doe er je voordeel mee en ervaar waarom dit mijn lievelingsrestaurants zijn als het op verwennen aankomt. :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2016 15:22:30 ]
pi_160912547
Meh. De diners zijn al volgeboekt. ;(
pi_160913154
quote:
13s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:49 schreef Myraela het volgende:
Meh. De diners zijn al volgeboekt. ;(
Ik wilde ook net gaan kijken :'(
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_160952691


Waar?


Yelp




Pizzeria Palermo.




Trattoria Pizzeria Palermo da Franco
Zwart Janstraat 92C
3035 AW Rotterdam.

Wat at of dronk je?



Uit zijn priv-collectie deze grote fles die we vandaag maar soldaat gaan maken.
Volle (Amarone-achtig) wijn met een vleugje fluwelen zachtheid wanneer je hem
proeft. Niet te overheersend dus prima voor bij de komende gerechtjes.



Als klein voorafje deze dunne gemengde pizza als knabbel bij de wijn.



O.a.wat lekkere hammen en worsten i.c.m. gedroogde tomaten & olijven bij het wijntje.



De licht in knoflook gebakken gamba's met kop, een favoriet van mij en gelijk hierna nog twee keer uitgevraagd want de wijn moet wel op.
(nou,bijna dan)


Impressies / Of op aanmerkingen

Nou ja, het was weer een bezoekje vol met Italiaanse bevlogen en gezelligheid en het eten was ook prima in orde.
Kortom geslaagd bezoek en tot de volgende keer.

Cijfer
7,5 / 10
pi_160957962
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 04:53 schreef Iwanius het volgende:

*knip*

Ziet er goed uit. Op youtube zie je vaak food reviews, waarbij men de kop van de garnaal ook op eet of leeg zuigt. Eet jij alleen de staart op of ook de kop? Er schijnt namelijk erg veel smaak in te zitten, maar ik heb mezelf nog niet zover gekregen om ook de kop op te eten. :{

Hoe zit het trouwens in de betere of duurdere restaurants. Hebben ze daar een manier om het darmkanaal van de ongepelde garnaal te verwijderen of moet je na het pellen dit nog zelf doen?
  zaterdag 26 maart 2016 @ 15:08:20 #89
141808 Knuck-les
ik bats je moeder.
pi_160958288
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 14:48 schreef gargamelnl het volgende:

[..]

Ziet er goed uit. Op youtube zie je vaak food reviews, waarbij men de kop van de garnaal ook op eet of leeg zuigt. Eet jij alleen de staart op of ook de kop? Er schijnt namelijk erg veel smaak in te zitten, maar ik heb mezelf nog niet zover gekregen om ook de kop op te eten. :{

Hoe zit het trouwens in de betere of duurdere restaurants. Hebben ze daar een manier om het darmkanaal van de ongepelde garnaal te verwijderen of moet je na het pellen dit nog zelf doen?
De kop van een garnaal uitzuigen :9~ _O_
pi_160959081
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 14:48 schreef gargamelnl het volgende:

[..]

Ziet er goed uit. Op youtube zie je vaak food reviews, waarbij men de kop van de garnaal ook op eet of leeg zuigt. Eet jij alleen de staart op of ook de kop? Er schijnt namelijk erg veel smaak in te zitten, maar ik heb mezelf nog niet zover gekregen om ook de kop op te eten. :{

Hoe zit het trouwens in de betere of duurdere restaurants. Hebben ze daar een manier om het darmkanaal van de ongepelde garnaal te verwijderen of moet je na het pellen dit nog zelf doen?
De duurdere restaurants zeker in Nederland serveert bijna nooit ongepelde garnalen. Zelf wel eens garnalen op de Catalaanse wijze bereid in een van de betere restaurants in Itali gegeten. Daar zaten de darmkanaal nog in. Beetje jammer want hoewel het een pokke werk is kan je deze vanuit de nek verwijderen. En uiteraard lekker de kop uitzuigen, bij een goede garnaal heerlijk, alleen ook vaak meegemaakt dat het een en al bitter is.
pi_160960386
Blij te lezen dat Vermouth het nieuwe zomerdrankje wordt. Dan kan ik misschien weer gewoon normaal een gin-tonic bestellen zoals ik mijn hele leven al doe, zonder uit 16 verschillende soorten te hoeven te kiezen en het geserveerd te krijgen in een vissenkom met een komkommer of een andere groente er in en daar dan 12 Euro voor te moeten betalen.

Gewoon een longdrinkglas gin-tonic, met wat ijs en een hooguit een schijfje citroen. Net als vruuger.
pi_160961693
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 15:55 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

De duurdere restaurants zeker in Nederland serveert bijna nooit ongepelde garnalen. Zelf wel eens garnalen op de Catalaanse wijze bereid in een van de betere restaurants in Itali gegeten. Daar zaten de darmkanaal nog in. Beetje jammer want hoewel het een pokke werk is kan je deze vanuit de nek verwijderen. En uiteraard lekker de kop uitzuigen, bij een goede garnaal heerlijk, alleen ook vaak meegemaakt dat het een en al bitter is.
Gaat het dan om de garnalen boter die in de kop zit, zoals mark wiens hieronder in het youtube gilmpje met reuze garnalen, of zitten er meer smaakvolle dingen in zo'n kop?

  zondag 27 maart 2016 @ 16:18:03 #93
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_160978840
Iwanius, Caf Lisboa is definitief gesloten. -O-
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 27 maart 2016 @ 16:18:36 #94
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_160978848
Whut!!! Why???
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 27 maart 2016 @ 16:21:33 #95
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_160978909
'Herstructurering van het gebied', zegt het briefje op de deur. Eigenaar Jose is nu naar Portugal en denkt nog na of hij elders de zaak wil voortzetten.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 27 maart 2016 @ 16:22:52 #96
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_160978935
Oh balen zeg...

Ze zullen de schimmige tentjes en berhaupt horeca wel weg willen hebben daar zeker?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 27 maart 2016 @ 16:23:48 #97
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_160978950
Zoiets ja...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_160979203
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 16:18 schreef Isegrim het volgende:
Iwanius, Caf Lisboa is definitief gesloten. -O-
Ja wist ik allang. Vanaf Lisboa t/m de hoek waar je uitkomt op de kruising westewagenstraat- Hoogstraat (waar o.a. Mc Donalds en een sportzaak zitten) Alles daartussen ( ja, ook dat grote cafe met tv schermen) gaat op schop voor nieuwbouw apartementen voor wat ik begreep studenten met ouders die goed bij kas zitten.. Rotterdam wil af van de schotelhuurders en theedoeken ( "alah akbar ..mijn Geloof staan boven jullie wet types met families") in de binnenstad van Rotterdam(zie Kralingen-Vlietlaan bijvoorbeeld) en de rest van het centrum van Rotterdam.



Men wil ook nog meer welgestelden in de binnenstad hebben en het liefst jonge (twee verdieners) families met kinderen. (fietsen met Baboe bakken ala Laren en deel van Amsterdam)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2016 16:45:26 ]
  zondag 27 maart 2016 @ 16:39:59 #99
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_160979238
Ja precies, dat bedoelde ik met mijn post.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 27 maart 2016 @ 16:41:37 #100
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_160979259
Gentrification, hoera.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_160988773


Waar?








FG Food Labs
Katshoek 41
3032 AE Rotterdam

Wat at / dronk je?


Met Miep op de achtergrond de welbekende FG Foodlabs knabbels en het
eerste glaasje bubbels van Champagne Huis Legras et haas en wel de
Grand Cru Blanc de Blancs Millsime 2008. Ik heb zoals je ziet twee glazen
( net zo als Miep) omdat ik eerst een andere fles proefde en waar ik niks aan
vond en verhuist dat glas dus naar achteren zoals je kunt zien.Die andere lege
-verse- glazen zijn per abuis gebracht.




FG Foodlabs zijn amuse bolletje als begin en die vond ik zo lekker dat ik maar een tweede en derde keer uit vroeg waarbij ik bij het voorgerecht
ook maar een vierde amuse bolletje op het plateau kreeg mee geserveerd.



Tussengerecht,nog zonder de (kokos-curry)bouillon maar gevuld met o.a. veel vis. Heerlijk gerecht.



En nog maar een (extra bestelde) soep. Langoustine-krab met o.a.mossel. Nog lekkerder,maar 'Miep' liet deze ronde langs zich heengaan.



'Miep'' moest weer even berichten met haar vriendinnen en had als hoofdgerecht
gekozen de welbekende 'pannenkoek'aka Okonomiyaki!



*O* Ik nam als hoofdgerecht uiteraard de Waygu beef en deze portie werd de eerste van 2 borden Waygu die ik vanavond
zou nuttigen,gewoon omdat het kan.


Impressies / Op of aanmerkingen:

Tja,wat valt er voor te zeggen dan dat het allemaal weer genieten was op deze speciale dag en met een voldaan
gevoel afscheid hebben genomen en huiswaarts gekeerd.

Cijfer
8 / 10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 19:04:04 ]
pi_160989239
Die rasp in eerste foto? Zoiets heb ik voor nootmuskaat. Ligt daar nou kaas naast, of wat is precies de bedoeling :D
  zondag 27 maart 2016 @ 23:28:17 #103
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_160989470
Himalayazout.
Vraag me af of iemand dat ooit gebruikt. Kutrasp.
  Moderator / Miss SHO zondag 27 maart 2016 @ 23:32:48 #104
22592 crew  Ole
pi_160989549
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:28 schreef RobinOok het volgende:
Himalayazout.
Vraag me af of iemand dat ooit gebruikt. Kutrasp.
mijn ouders hebben het. Vandaag bij de brunch. Wat een flauwekul
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 27 maart 2016 @ 23:39:52 #105
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_160989731
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:32 schreef Ole het volgende:

[..]

mijn ouders hebben het. Vandaag bij de brunch. Wat een flauwekul
en duur ook trouwens.
  zondag 27 maart 2016 @ 23:48:12 #106
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_160989906
Raspje zal een euro kosten. Bij Dille & Kamille.
Hymalayazout zo duur als je zelf wilt. Of nou ja, 10 cent de kilo zal het nooit zijn.
  zondag 27 maart 2016 @ 23:48:27 #107
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_160989912
Himalayazout is helemaal niet duur:

http://www.paardendrogist(...)/100313/46458?v=True

Is gewoon hetzelfde spul. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 27 maart 2016 @ 23:50:50 #108
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_160989952
Ah ja ik zag 't een tijdje terug bij zo'n iets te hippe winkel. Daar was t duur. :P 25 volgens mij voor rasp + blokje.
  zondag 27 maart 2016 @ 23:51:56 #109
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_160989971
3 euro de kilo is wel duurder dan keukenzout hoor. ;)
  zondag 27 maart 2016 @ 23:59:18 #110
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_160990143
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:51 schreef RobinOok het volgende:
3 euro de kilo is wel duurder dan keukenzout hoor. ;)
Ja, dat wel. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 28 maart 2016 @ 00:01:17 #111
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_160990185
Maar het zag er wel weer lekker uit, Iwanius. ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
pi_161004088
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:28 schreef RobinOok het volgende:
Himalayazout.
Vraag me af of iemand dat ooit gebruikt. Kutrasp.
Je moest eens weten hoeveel gasten lopen te raspen als een gek met dat ding zodat er wat in het schoteltje valt die ze vervolgens mengen en dan hun aangeleverd zuurdesem broodje in dippen voordat er ook maar 1 gerecht/amuse op tafel staat. Ik laat het altijd wijselijk liggen,gewoon omdat ik geen extra zout blief.
  maandag 28 maart 2016 @ 19:40:35 #113
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_161005073
Ik wel. Ik hou van zout, Geurds waarschijnlijk niet. En daarom geeft ie de mensen onraspbaar betonzout met een inferieur raspje. Om dat zoutliefhebbers te pesten! Dan staat ie ons uit te lachen in zijn keuken. Jaja, zo zit het, denk ik.

[ Bericht 22% gewijzigd door RobinOok op 28-03-2016 20:20:14 ]
  User die het meest klaagt 2022 maandag 28 maart 2016 @ 20:24:47 #114
414785 sirdanilot
pi_161006375
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:40 schreef RobinOok het volgende:
Ik wel. Ik hou van zout, Geurds waarschijnlijk niet. En daarom geeft ie de mensen onraspbaar betonzout met een inferieur raspje. Om dat zoutliefhebbers te pesten! Dan staat ie ons uit te lachen in zijn keuken. Jaja, zo zit het, denk ik.
Onraspbaar betonzout, dat wil ik wel eens zien.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator maandag 28 maart 2016 @ 20:27:05 #115
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161006460
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:24 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Onraspbaar betonzout, dat wil ik wel eens zien.
:')
Kranpltze mssen verdichtet sein
  maandag 28 maart 2016 @ 21:15:56 #116
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_161008148
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:32 schreef Ole het volgende:

[..]

mijn ouders hebben het. Vandaag bij de brunch. Wat een flauwekul
'brunch' met je ouders, dat is pas flauwekul.
pindazakje
pi_161009353
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:48 schreef Isegrim het volgende:
Himalayazout is helemaal niet duur:

http://www.paardendrogist(...)/100313/46458?v=True

Is gewoon hetzelfde spul. :D
Ik wou net zeggen, mijn paard heeft er altijd een liksteen van.
pi_161009817
Hangen ook bij koeien in de wei dacht ik?
  dinsdag 29 maart 2016 @ 08:41:20 #119
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_161017001
Toevallig hebben we thuis afgelopen zondag zelf Okonomiyaki gemaakt! (En de Shizublaadjes per ongeluk in de koelkast laten liggen :@ )

Mooie foto's en smakelijke gerechten weer. Met een beetje geluk ga ik vrijdag eens langswippen bij FG's Noodlebar.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_161018062
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 21:51 schreef computergirl het volgende:
Hangen ook bij koeien in de wei dacht ik?
Nee, dat is gewoon zout, dat zijn die witte stenen. Paarden hebben vaak dat roze. Zijn net iets duurder.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 12:16:15 #121
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_161019996
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 08:41 schreef robdriessen het volgende:
En de Shizublaadjes per ongeluk in de koelkast laten liggen :@
Wat zijn shizublaadjes?
  dinsdag 29 maart 2016 @ 22:43:32 #122
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_161038064
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 12:16 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Wat zijn shizublaadjes?
Waar is shizu zei, bedoelde ik shiso. Ik wil graag 1 joker inzetten, stop de klok.
|:(
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  dinsdag 29 maart 2016 @ 22:46:46 #123
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_161038224
Ow. Dat.

Lijkt me trouwes helemaal niet lekker in okonomiyaki...... :)
pi_161047684
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:40 schreef RobinOok het volgende:
Ik wel. Ik hou van zout, Geurds waarschijnlijk niet. En daarom geeft ie de mensen onraspbaar betonzout met een inferieur raspje. Om dat zoutliefhebbers te pesten! Dan staat ie ons uit te lachen in zijn keuken. Jaja, zo zit het, denk ik.
Ik zie het al helemaal voor me, lekker decadent klanten lopen te dissen. Bij de koffie ook raspbare caramel ipv suiker?
  woensdag 30 maart 2016 @ 14:00:32 #125
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_161048655
Onraspbare caramel dan. Omdat suiker slecht voor je is.
pi_161075063
FG Food Labs is top! Mooie fotos ook! Ik ging vroeger ook graag op de zondag naar Bird voor het 3 gangen menu van de chef. Maar volgens mij doen ze dat helemaal niet meer. Ben jij daar al eens geweest Iwanius?
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 31 maart 2016 @ 15:51:03 #127
414785 sirdanilot
pi_161075137
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 08:41 schreef robdriessen het volgende:
Toevallig hebben we thuis afgelopen zondag zelf Okonomiyaki gemaakt! (En de Shizublaadjes per ongeluk in de koelkast laten liggen :@ )

Mooie foto's en smakelijke gerechten weer. Met een beetje geluk ga ik vrijdag eens langswippen bij FG's Noodlebar.
Maak koreaanse kimchi van de shisoblaadjes, is heerlijk ! Let wel, dat is een kimchi die niet zo ontzettend lang houdbaar is.

Een andere optie is een koreaanse pickle maken met soyasaus van de shisoblaadjes, ook erg lekker.

Kijk voor recepten op de site van Maangchi, n van de beste en leukste koreaanse receptensites imo.

Wij hadden die dingen ooit in de tuin, maar als ze in NL groeien worden ze nogal vezelig en taai. Denk dat het in NL te koud is voor lekkere Shiso. Of we hadden de verkeerde varieteit. Alsof je onkruid aan het vreten was :( (zei mn vader op z'n zeeuws: 'tis hlad vuulte !')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161078269
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:47 schreef vinc81 het volgende:
[knip] Ik ging vroeger ook graag op de zondag naar Bird voor het 3 gangen menu van de chef. Maar volgens mij doen ze dat helemaal niet meer. Ben jij daar al eens geweest Iwanius?
Iwanius bij Bird. :s)
pi_161088835


Waar?




Elizabethonfood.


Google




Parkheuvel
Heuvellaan 21
3016 GL Rotterdam

Wat at / dronk je?


Gewoon zin in een top champagne dus kies je een Krug,toch wel qua Huis "de Bentley"
onder de champagnes. Schijnbaar is men bij Parkheuvel ( zie overdreven duim die ik
pas later op de foto terug zag) ook erg in hun nopjes als ik een fles van Huize Krug
bestel want tikt gelijk lekker aan op de rekening, alsof de rest niets kost. |:(



Jeu..en daar zijn ze weer die Parkheuvel 'knabbels' *O* Nou vooruit: o.a:Kerrie,
kummel en kaas op filodeeg.Wonton met ganzenlever en zoetzuur,gemarineerde
groenten.Tosti van Pata Negra met truffel.Vitello tonato met sesam en zuurdesem.

Lekkah! :9~



-O- Dit is wel erg Madurodam formaat.Maar goed, amuse dus wat wil je. Het is o.a.een stukje kalfshartzwezerikmet een vinaigrette van
o.a. Crme Fraiche en in knoflook gebakken aardappelstukjes. Mja..hap-slik-weg en mijn Krug smaakte lekkerder en volgde met een
slok uit mijn glas er achteraan. })



Hee..een oude bekende en wel een stukje tarbotfilet gebraden in boerenboter i.c.m. kalfswang,knol
en bleekselderij en een sereh-kaneeljus. Jah..lekker en i.c.m.een slok van mijn Krug smaakt dit gerechtje
nog beter. "Krug verlicht uw gerecht." :')



Zat zo te genieten van mijn Krug dat ik even vergeten was bij het uitserveren van dit volgende gerecht een foto te
maken waardoor ik pas na een hap of wat doorkreeg dat ik deze gang nog niet had vastgelegd op beeld. Het is gebakken
nieroogkreeftjes met een zoetzuur, gemarineerde rettich met een aardpeerzalf, in een gel van gefermenteerde knoflook
met een lichte kerrie-appel vinaigrette. De subtiliteit van dit gerecht komt duidelijk naar voren bij het verorberen van dit
gerecht.Topper!



Gebakken reerugfilet met een kortsje van amandel,pistache en gebrande uien,knolselderij,spitskool
en afgemaakt met een reejus verrijkt met chartreuse.Lekker en hartig gerecht met volle smaken!



Laatste gang en wel het dessert bestaande uit o.a.crme en een sorbet ijs van tamarillo geserveerd
met diverse bereidingen van Valrhona’s Caramelia chocolade en een essance van hibiscus. Jah...
lekkere afsluiter en smaakt vooral zo goed i.c.m.het laatste restje Krug uit de fles. :Y



Mjah..wat kazen gewoon vanwege een opwelling die du moment dit werd uitgeserveerd weer verdween. Ik heb het ook gewoon zo laten staan tot verbazing van de bediening die dit ook niet in rekening hebben gebracht. Netjes en ik heb mijn dank extra laten blijken bij het scheiden van onze wegen. :s) .


Impressies / Of op aanmerkingen

Nou ja, eentonigheid lijkt meer het sleutelwoord hier want de teksten onder de geplaatste foto's spreken boekdelen. Het was weer allemaal prima in orde in zowel presentatie als smaak en heb met een tevreden gevoel afscheid genomen.Tot de volgende keer!

Cijfer

8 / 10
  vrijdag 1 april 2016 @ 06:38:17 #130
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161090041
Oh die kaas had ik wil willen opeten zo te zien. :9~
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_161093821
Die zullen wel gedacht hebben, hij heeft er geen kaas van gegeten 8)7 Ziet er weer goed uit, maar inderdaad de amuse is echt een "stukje"
  vrijdag 1 april 2016 @ 12:46:23 #132
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_161094471
Binnenkort geen noodle bowls van Francois meer te zien hier. Die zaak gaat dicht begrijp ik en in het pand komt restaurant FG zelf. Is dat niet wat dichtbij Foodlabs?
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  vrijdag 1 april 2016 @ 12:47:46 #133
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161094492
Maar 1 fles Krug tijdens het hele diner? Watje. :{w ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
  vrijdag 1 april 2016 @ 14:56:03 #134
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_161097119
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:46 schreef Kopstoot het volgende:
Binnenkort geen noodle bowls van Francois meer te zien hier. Die zaak gaat dicht begrijp ik en in het pand komt restaurant FG zelf. Is dat niet wat dichtbij Foodlabs?
Verbaast me niets. Lunch er af en toe en als er 2 andere gasten in de zaak zitten, is het veel. Wel jammer, vind het een aardig concept en de vegetarische bowl heeft een goede preis-leistungverhouding.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 1 april 2016 @ 15:22:25 #135
130803 Gripper
Get a grip
pi_161097531
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:46 schreef Kopstoot het volgende:
Binnenkort geen noodle bowls van Francois meer te zien hier. Die zaak gaat dicht begrijp ik en in het pand komt restaurant FG zelf. Is dat niet wat dichtbij Foodlabs?
t is net monopolie he. Eerst het maximale aantal huisjes in die straat neerzetten, en dan die huisjes inruilen voor een hotel. :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Frysln hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_161097805
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 06:38 schreef Isegrim het volgende:
Oh die kaas had ik wil willen opeten zo te zien. :9~
Dan pak ik die reerugfilet en dat dessert. :Y)
pi_161097861
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:39 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dan pak ik die reerugfilet en dat dessert. :Y)
Neem ik de Krug.
(Arme Iwanius, houdt ie bijna niets meer over :'( ) ;)
Make my day!
  zaterdag 2 april 2016 @ 15:05:26 #138
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161118100
Iwanius, ik weet niet of je al bij La Taquera bent geweest, maar zo niet, ga er vooral even heen binnenkort. :9~

Eindelijk cht Mexicaans in Nederland. :9 Taco's zoals ik ze ken uit Texas. ^O^
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 2 april 2016 @ 19:14:51 #139
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_161123940
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 15:05 schreef Isegrim het volgende:
Iwanius, ik weet niet of je al bij La Taquera bent geweest, maar zo niet, ga er vooral even heen binnenkort. :9~

Eindelijk cht Mexicaans in Nederland. :9 Taco's zoals ik ze ken uit Texas. ^O^
Ik weet nagenoeg niks van de Mexicaanse keuken, maar ik begreep altijd dat TexMex bijna een eigen keuken is, anders dan Mexicaans.
  zaterdag 2 april 2016 @ 19:23:08 #140
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161124172
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 19:14 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik weet nagenoeg niks van de Mexicaanse keuken, maar ik begreep altijd dat TexMex bijna een eigen keuken is, anders dan Mexicaans.
Dat klopt.

Maar dat wil nog niet zeggen dat je in Texas geen echt Mexicaans kunt krijgen. Het stikt daar van de Mexicanen. :D Sterker nog, niet zo lang geleden was Texas nog Mexico. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 2 april 2016 @ 19:36:31 #141
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_161124600
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 19:23 schreef Isegrim het volgende:

[..].

Maar dat wil nog niet zeggen dat je in Texas geen echt Mexicaans kunt krijgen. Het stikt daar van de Mexicanen. :D
Owja. Tuurlijk. Domvamme.
  zaterdag 2 april 2016 @ 19:45:58 #142
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161124913
Maar TexMex is ook niet te versmaden. :9
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_161125072
Wat heb je op dan?
  zaterdag 2 april 2016 @ 19:53:46 #144
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161125153
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2016 19:50 schreef Tem het volgende:
Wat heb je op dan?
Alle taco's die op de kaart staan (2) en empanada's en quesadillas. :9 Oh en pisco sour. :9
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_161125217
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 19:53 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Alle taco's die op de kaart staan (2) en empanada's en quesadillas. :9 Oh en pisco sour. :9
Nice :Y ook maar eens uitproberen. Is het prijzig?
  zaterdag 2 april 2016 @ 19:58:08 #146
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161125312
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2016 19:55 schreef Tem het volgende:

[..]

Nice :Y ook maar eens uitproberen. Is het prijzig?
Neuh. :)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 2 april 2016 @ 21:34:52 #147
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_161128818
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 19:23 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat klopt.

Maar dat wil nog niet zeggen dat je in Texas geen echt Mexicaans kunt krijgen. Het stikt daar van de Mexicanen. :D Sterker nog, niet zo lang geleden was Texas nog Mexico. :P
But we're gonna build a wall... and it's gonna be YUUUUUUGE! and Mexico is gonna pay for it.

:')
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  zaterdag 2 april 2016 @ 21:35:28 #148
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_161128835
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 19:53 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Alle taco's die op de kaart staan (2) en empanada's en quesadillas. :9 Oh en pisco sour. :9
Fotorapportage staat straks in het andere topic? :+
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_161158948
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 15:05 schreef Isegrim het volgende:
Iwanius, ik weet niet of je al bij La Taquera bent geweest, maar zo niet, ga er vooral even heen binnenkort. :9~

Eindelijk cht Mexicaans in Nederland. :9 Taco's zoals ik ze ken uit Texas. ^O^
Ik ken het al een tijdje maar bewust gemeden en ik vind het best wel prijzig voor wat ze bieden en de kwaliteit is misschien voor Nederlandse begrippen redelijk maar als je in Spanje zelf vaak bent geweest of Catalonie, dan vind ik dit zijn geld niet waard,verre van traditioneel en eigenlijk de zoveelste die wat aanbiedt onder het mom van traditioneel en origineel overgoten met een typische aankleding zodat je als gast/klant gelijk al onder de indruk bent (en dan het eten als het een beetje goed klinkt en bekend eruit ziet,ook algauw goed vind.)

I'll pass,maar dank voor de tip.. :s)



Waar?















FG Noodlebar
Katshoek 33
3032 AE Rotterdam

Wat at / dronk je?


Knabbelhapje gevuld met een kipfilet stukjes in een Indiaas curry marinade.





Drie verschillende bowls: (bo-naar be) Spicy beef/gamba's combinatie,gamba curry en als laatste beef curry.


Impressies / Op of aanmerkingen:

Nou ja,zoals al eerder bij mij bekend en wat ik met een enkeling achter de schermen op FOK! al
deels deelde (vorig jaar?) is nu dus algemeen bekend en wel dat FG Noodlebar ermee ophoudt
te bestaan ter faveure van het vlaggenschip restaurant FG dat nu nog gesitueerd is aan de LIoydstraat,
maar straks dus op de plek van de Noodlebar zal herrijzen zodat er 1 grote gecentraliseerde FG horeca
onder en bij de Hofbogen gevestigd zal zijn.

Gisteravond dus voor het laatst wat bowls bestelt en ter plekke bijgepraat met Francois zijn vader
die voor de gelegenheid ook even langskwam terwijl Francois zelf door afwezigheid schitterde
gewoon, omdat hij al druk bezig was e.e.a.op te ruimen dan wel te verhuizen en dus tussen de Hofbogen
en de LIoydstraat op en neer pendelde.

De drukte van nieuwsgierige en vaste klanten voor deze zaterdag was gelukkig verdeeld over de
gehele dag zodat het niet te vol werd bij de Noodlebar als je binnen wilde komen en je dus rustig
kon staan,rondkijken dan wel een plek uitzoeken om wat te gaan eten.

Ok, maar wat vond jij nu van deze FG ervaring/opzet op Noedelgebied?


Francois doet er heel goed aan zich op dat de focussen waar hij echt de beste in is en dat zijn niet de noedels,
hoe goed de kwaliteit van zijn ingredinten/producten ook waren; De Aziatische keuken en diens bereidingen
kan hij beter voor die specifieke smaken die je ervan verwacht aan anderen overlaten en gewoon zoals ik,van tijd
tot tijd de beste toko's bezoeken die ook goede noedels serveren en er dan gewoon van genieten als gast..

Cijfer:
7
/ 10

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2016 23:01:31 ]
pi_161159080
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2016 22:57 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ik ken het al een tijdje maar bewust gemeden en ik vind het best wel prijzig voor wat ze bieden en de kwaliteit is misschien voor Nederlandse begrippen redelijk maar als je in Spanje zelf vaak bent geweest of Catalonie, dan vind ik dit zijn geld niet waard,verre van traditioneel en eigenlijk de zoveelste die wat aanbiedt onder het mom van traditioneel en origineel overgoten met een typische aankleding zodat je als gast/klant gelijk al onder de indruk bent (en dan het eten als het een beetje goed klinkt en bekend eruit ziet,ook algauw goed vind.)

I'll pass,maar dank voor de tip.. :s)

Maar zeg je dit nu omdat je er al bent geweest of zijn dit gewoon vooroordelen?
  zondag 3 april 2016 @ 23:03:02 #151
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161159094
Ergens niet naartoe gaan en dan toch een oordeel hebben, jammer. Ik ben het in elk geval niet met je eens, maar dat komt vaker voor. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_161159195
Vind je t prijzig?
Ik heb de menukaart gezien en ik dacht 'woow, 4 euro per gevulde taco. Das scherp geprijsd!'
Van jou had ik het nog minder verwacht.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_161159299
quote:
14s.gif Op zondag 3 april 2016 23:02 schreef Myraela het volgende:

Maar zeg je dit nu omdat je er al bent geweest of zijn dit gewoon vooroordelen?
Ik ben er maanden geleden geweest, ik meen zomer vorig jaar dat ik er binnenliep. Ik bestelde toen een drankje (speciaal biertje van het land) waar ik even 7,50 voor moest neertellen,zo een klein flesje. :') En de kaart met de gerechtjes vond ik er armmoedig uitzien en de prijzen niet gerechtvaardigd daar iemand wat op een bordje kreeg aangereikt en ik dacht: "Zo miniscuul voor deze prijzen?" En als ik een taco wil dan wil ik geen Albert Heijn formaat die ik zelf ook kan maken met betere ingredienten.

En als dat 4,00 kost dan vind ik dat gewoonweg duur en zijn prijs niet waard. Of het moet formaat Chinese 'Hollandse' loempia zijn dan vind ik het wel zijn geld van 4 euro waard..

Of er is tussen toen en nu een andere eigenaar ingekomen met andere prijzen...

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2016 23:13:36 ]
  zondag 3 april 2016 @ 23:12:37 #154
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161159333
Wij hebben met drie man vl gegeten en (cocktails) gedronken en waren 125 kwijt inclusief 10 fooi. Ik vond dat zeer okee.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_161159493
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 23:12 schreef Isegrim het volgende:
Wij hebben met drie man vl gegeten en (cocktails) gedronken en waren 125 kwijt inclusief 10 fooi. Ik vond dat zeer okee.
Dat kun je moeilijk duur noemen. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_161159865
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 23:21 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat kun je moeilijk duur noemen. :)
+ Ise zei dat ze zowat de hele kaart had gegeten.
In n ander restaurant ben je meer kwijt als je de hele kaart besteld.

Ok ok, McDonald's uitgesloten ;)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 4 april 2016 @ 00:25:37 #157
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161160692
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2016 22:57 schreef Iwanius het volgende:

Nou ja,zoals al eerder bij mij bekend en wat ik met een enkeling achter de schermen op FOK! al
deels deelde (vorig jaar?) is nu dus algemeen bekend en wel dat FG Noodlebar ermee ophoudt
te bestaan ter faveure van het vlaggenschip restaurant FG dat nu nog gesitueerd is aan de LIoydstraat,

22 november 2015 om precies te zijn. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
  maandag 4 april 2016 @ 00:29:54 #158
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161160797
Als het dan bij ons naast de deur komt moeten wij er toch maar eens gaan eten. :)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_161170900
Eerst zorgen dat jullie toko 'gezond' wordt, financien voor de langere termijn op orde en jullie jezelf ook een behoorlijk maandelijks salaris kunnen uitbetalen zonder te hoeven bezuinigen op de dagelijkse vaste lasten.

quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 23:42 schreef FutureFairytale het volgende:

+ Ise zei dat ze zowat de hele kaart had gegeten.
In n ander restaurant ben je meer kwijt als je de hele kaart besteld.

Als het mijn gedachtes weer eens passeert en ik ben er in de buurt dan zal ik eens weer binnenlopen.

Bon...

Omdat FG Noodlebar nu verleden tijd is toch nog even een allerlaatste recensie van een eerder bezoek die ik CUL FOK! toch niet wil onthouden.



Waar?









FG Noodlebar
Katshoek 33
3032 AE Rotterdam

Wat at / dronk je?


Gekookte hofan i.c.m.kip curry Indian style bowl.Lekker!



Gekookte/droge hofan i.c.m. o.a. 5 species kipfilet Singapore style.



Klein dessertje als toetje deze overheerlijke choco-coup met o.a. een boterzachte chocolade
mousse van binnen.


Impressies / Op of aanmerkingen

Valt er nog veel te zeggen na het zoveelste bezoek? Niet echt dan alleen dat
het weer heerlijk was.

Cijfer
7,5 / 10

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2016 16:33:51 ]
pi_161522558
Wat is het hier stil. -O-
Koning.
pi_161524317
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 15:13 schreef tha_dark het volgende:
Wat is het hier stil. -O-
Tja het geld groeit niet op zijn rug he
pi_161531196
Nou eerlijkheidshalve was mijn afwezigheid niet financieel maar gewoon omdat ik als laatste had gepost en dan ga ik niet opnieuw posten. Ik wacht dan gewoon tot er eerst iemand anders gepost heeft,eer ik dan weer reageer.

Bon.



Waar?


Kombuispraat




Restaurant Old Dutch.
Rochussenstraat 20
3015 EK Rotterdam

Wat at / dronk je?


Deze Chteau Maison Blanche 2010 werd uitgekozen te meer ik de 2006
thuis op voorraad heb. Voor de liefhebbers: Tis een wijn in eerste aanblik
met een diep rode kleur (tegen het robijn-achtig aan),in de neus aroma's
van bosbessen en frambozen en bij de eerste slok proef je duidelijk de zachte
tannines die ook gelijk voor een mooie lange afdronk zorgen.Nee,hoor: Prima
wijntje voor vanavond! ( En ja,dat zijn de contouren van 'Miep' op de achtergrond)



Tja... en zo een prima wijntje drink je maar gelijk bij een favoriete starter wanneer je bij Old Dutch.
bent en wel: Steaktartaar! 'Miep' (op de achtergrond) heeft een 3 in 1 plateautje als starter.



Winterkabeljauw (Skrei) la meunire met een stamppot van peen en uien en mosterdsabayon. Mwah...aparte
smaak,even wennen maar toch lekker. Mosterdsabayon gelukkig niet te overheersend.



Gebraden tamme eendenborst met bietjes en crme van artisjok, geserveerd met balsamico
jus.Ok..eetbaar maar niet voor herhaling vatbaar. Beetje flauw gerechtje.



Chocolade biscuitdeeg met mousse en ijs van pure chocolade, gebrand schuim en amarene kersen
Erg lekker en het is de combinatie van alles. Nog een keer uitgevraagd!



Luchtige boterkoek met caramel van banaan en mascarpone, geserveerd met een bolletje vanille
ijs. Vorige keer ook als dessert genomen maar niet omschreven dus nu wel de omschrijving erbij.
Lekker i.i.g. bij een bakkie 'pleur'.


Impressies / Op of aanmerkingen

De teksten onder de geplaatste foto's zeggen alles en het is natuurlijk niet de eerste
keer dat ik hier was. I.i.g. was het bezoek wederom de moeite waard en is het gewoon
weer wachten op het volgende bezoek.

Cijfer
7,5
/ 10
pi_161545864
Dat lijkt me nou echt een bijzonder restaurant. :D
En die steaktartaar zou ik ook nemen. _O_
Koning.
  dinsdag 19 april 2016 @ 12:12:05 #164
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161546101
Doet z'n naam eer aan. Heel erg oubollig allemaal. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
  dinsdag 19 april 2016 @ 13:54:44 #165
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161549165
Dat kan op zijn tijd best ok zijn. Ik wil er ook wel een keertje heen.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_161593118
Na terugkeer uit Friesland (= voetbal SC Heerenveen vs AFC Ajax: 0-2 FT *O* *O* *O* ) begon de trek weer op de spelen en dus even een tot dan onbekende nacht-chinees aangedaan voor een klein hapje voor het slapen gaan.



Waar?


Van buitenaf gezien en tegenover het Leger Des Heils en naast een vage nachtclub.



De kleine toonbank binnen voor je bestelling voor zowel meenemen als om daar te nuttigen.


Eethuis Happy Wok
William Boothlaan 5a
3012 VG Rotterdam

Wat at / dronk je?



Een kleine Saoto soep voor maar 5,00! met een kommetje verse pandang rijst.


Impressies / Op of aanmerkingen

Tja,ik kende dit zaakje helemaal niet,weleens gezien maar altijd gedacht: "dat kan nooit
de kwaliteit van de gemiddelde Deli op de west-kruiskade evenaren, Zal wel erg groezelig
en zo zijn.
" Nou...helemaal verkeerd want los van de lage prijs voor de hoeveelheid die
je krijgt, zoals nu bij deze Saoto soep,smaakte het gewoon,was de bouillon mooi helder
en goed, en de ingredinten allemaal lekker vers en zeker niet slap of smaakloos. Nee,
gewoon lekker!

Dus beter dan het verder op gelegen Warung mini die toch wel een naam heeft als het dit
soort eten betreft in de late avond?

Warung mini kan hier niet aantippen want ik vond sedert de verkoop door de eerste eigenaar
van de zaak aan de nieuwe eigenaren, dat Warung Mini gewoon slecht was geworden. Eten
doorkookt,volgegooid met maizena en ook nog verhoogde prijzen. |:( Nee, dan is deze Happy
Wok een regelrechte verrassing en verademing. Ik ga dit zaakje na een laat avondje stappen
wat meer aandoen want als de simpele saoto soep al zo goed is dan ben ik benieuwd naar de
andere gerechten. Voor de prijs hoef je het niet te laten.

Cijfer
7+
/ 10
pi_161597772
Leuk te lezen Iwanus , ik was Warung Mini ook een beetje zat, ik ga hem snel uitproberen :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 21 april 2016 @ 12:34:33 #168
414785 sirdanilot
pi_161599268
Ik kom helaas niet meer zo veel in Roffa als vroeger, maar lijkt me een leuk zaakje.

Iwanius waag jij je eigen ook wel eens op Zuid of 'heuren' nette mensen daar niet te komen?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161602946
Ben je er zeker van dat Iwanius onder de nette mensen is te scharen?
pi_161603124
Gaan we weer? :')
pi_161603350
Mocht iemand eens op Zuid lekker uit eten willen, kan ik De Hef aanbevelen. Met de kerst erg lekker gegeten, goede prijs/kwaliteit verhouding en fijne bediening. ^O^
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 21 april 2016 @ 16:20:02 #172
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_161603781
Een keertje geweest en ik vond het niet zo geweldig. Much ado about nothing.
Tussengerecht een beetje soep in een groot bord met een kunstig krokantje erop. Maar smaak nul.
Van die dingen. Worteltje naast je vlees, 3 doppertjes. Ziet er leuk uit, maar gaat nergens over. En het was ook niet echt goed.
pi_161603872
Die sfeerimpressiefoto's van dat restaurant. :')

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2016 16:24:21 ]
pi_161604507
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 16:20 schreef RobinOok het volgende:
Een keertje geweest en ik vond het niet zo geweldig. Much ado about nothing.
Tussengerecht een beetje soep in een groot bord met een kunstig krokantje erop. Maar smaak nul.
Van die dingen. Worteltje naast je vlees, 3 doppertjes. Ziet er leuk uit, maar gaat nergens over. En het was ook niet echt goed.
De much ado heb ik blijkbaar gemist, maar wij hebben er prima gegeten. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_161605002
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 15:49 schreef MCH het volgende:
Gaan we weer? :')
Nee hoor, helemaal niet. Was meer een beetje grappig bedoeld. Maar ligt blijkbaar erg gevoelig.
pi_161607034
"Zuid" :')
  donderdag 21 april 2016 @ 19:13:27 #177
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161607384
Wij eten ook zelden op Zuid. Maar we hebben ook nog lang niet alles op Noord gehad. :Y)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_161609263
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 19:13 schreef Isegrim het volgende:
Wij eten ook zelden op Zuid. Maar we hebben ook nog lang niet alles op Noord gehad. :Y)
Ben weleens bij Allure geweest, deliplein en kop van Zuid. Maar dat was het dan ook wel.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 21 april 2016 @ 20:20:46 #179
414785 sirdanilot
pi_161609625
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 19:13 schreef Isegrim het volgende:
Wij eten ook zelden op Zuid. Maar we hebben ook nog lang niet alles op Noord gehad. :Y)
Lekker elitair weer :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 21 april 2016 @ 20:26:30 #180
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_161609775
quote:
7s.gif Op donderdag 21 april 2016 20:08 schreef Tem het volgende:

[..]

Ben weleens bij Allure geweest, deliplein en kop van Zuid. Maar dat was het dan ook wel.
Is er meer dan? Dat is het volgens mij wel.
pi_161609784
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 20:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Lekker elitair weer :')
Nah, Rotterdam en elitair gaat niet echt samen. :+
Make my day!
  donderdag 21 april 2016 @ 20:27:01 #182
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161609791
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 20:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Lekker elitair weer :')
Het woord wat je zoekt is 'lui'. Het is gewoon 'te ver' omdat we tigduizend tenten op loopafstand hebben.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 21 april 2016 @ 20:41:50 #183
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_161610247
Iwanius gaat naar Friesland om Ajax te zien, die durft helemaal niet naar Zuid.
Siesta & Fiesta!
pi_161610730
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 20:26 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Is er meer dan? Dat is het volgens mij wel.
Dat zou best eens kunnen.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 21 april 2016 @ 21:13:37 #185
414785 sirdanilot
pi_161611386
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 20:26 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Is er meer dan? Dat is het volgens mij wel.
Er zijn zat verborgen 'pareltjes' in de achterbuurten van zuid (feijenoord etc) maar blijkbaar durven de elitaire Rotterdammers daar niet te komen?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 21 april 2016 @ 21:14:41 #186
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_161611426
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:13 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Er zijn zat verborgen 'pareltjes' in de achterbuurten van zuid (feijenoord etc) maar blijkbaar durven de elitaire Rotterdammers daar niet te komen?
Joh flikker toch op man :')
Welke elitaire Rotterdammers op Fok? :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 21 april 2016 @ 21:14:53 #187
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_161611434
Jonguh, ik durf alles!
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 21 april 2016 @ 21:16:54 #188
414785 sirdanilot
pi_161611515
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:14 schreef Molo het volgende:

[..]

Joh flikker toch op man :')
Welke elitaire Rotterdammers op Fok? :')
Ik had er voor ik mijn vraag had gepost al 1 geteld maar dat aantal is wel gegroeid nu zeg.

Natuurlijk Rotterdam is lang zo hautain niet als een Amsterdam maar het volkse karakter valt me toch een beetje tegen zo.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 21 april 2016 @ 21:17:30 #189
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_161611540
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:16 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik had er voor ik mijn vraag had gepost al 1 geteld maar dat aantal is wel gegroeid nu zeg.

Natuurlijk Rotterdam is lang zo hautain niet als een Amsterdam maar het volkse karakter valt me toch een beetje tegen zo.
:')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 21 april 2016 @ 21:20:21 #190
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_161611653
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:16 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik had er voor ik mijn vraag had gepost al 1 geteld maar dat aantal is wel gegroeid nu zeg.

Natuurlijk Rotterdam is lang zo hautain niet als een Amsterdam maar het volkse karakter valt me toch een beetje tegen zo.
Volk eet niet uit.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 21 april 2016 @ 21:22:16 #191
414785 sirdanilot
pi_161611727
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:20 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Volk eet niet uit.
Oh?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 21 april 2016 @ 21:25:26 #192
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_161611850
Ja, wist je dat niet?
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 21 april 2016 @ 21:32:03 #193
414785 sirdanilot
pi_161612152
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:25 schreef RobinOok het volgende:
Ja, wist je dat niet?
Wat versta je onder 'volk'?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 21 april 2016 @ 21:32:49 #194
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161612187
De mensen die je op SBS ziet. :+
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 21 april 2016 @ 21:34:54 #195
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_161612283
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:32 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Wat versta je onder 'volk'?
Nou, die mensen die niet bij ons, de elite horen.
Hallo, jij maakt die indeling en gebruikt die woorden.
Ik pas me daar gewoon aan aan.
  donderdag 21 april 2016 @ 21:35:14 #196
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_161612300
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:32 schreef Isegrim het volgende:
De mensen die je op SBS ziet. :+
:D
Half bezopen is weggegooid geld.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 21 april 2016 @ 21:36:28 #197
414785 sirdanilot
pi_161612357
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:34 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nou, die mensen die niet bij ons, de elite horen.
Hallo, jij maakt die indeling en gebruikt die woorden.
Ik pas me daar gewoon aan aan.
Ik heb geen indeling gemaakt hoor. Jij bent gewoon een mens zoals ik en iedereen.

Maar elitair gedrag bestaat dus blijkbaar wel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 21 april 2016 @ 21:39:07 #198
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_161612484
Nou, nee. Ik ben niet zo gewoon als jij hoor.
  donderdag 21 april 2016 @ 21:40:33 #199
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161612547
:')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_161612651
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:40 schreef Isegrim het volgende:
:')
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 21 april 2016 @ 21:46:05 #201
414785 sirdanilot
pi_161612778
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:39 schreef RobinOok het volgende:
Nou, nee. Ik ben niet zo gewoon als jij hoor.
Ok
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161612847
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:20 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Volk eet niet uit.
Welles.
Bij de snackbar.
En de Chinees.
Make my day!
pi_161612912
Ik vind dit topic leuker als het gaat over wat Iwanius gegeten heeft :@
pi_161614711
Het zegt me allemaal niet zoveel, Noord of Zuid. Voor mij is Rotterdam een pot nat. Maar wel lekker eten als ik zie wat hier allemaal voorbij komt.
Laatst trouwens ook een keer heerlijk gegeten in Rotterdam. Bij La Vilette. Maar was niet exclusief of zo hoor.
pi_161616414
Ik ga morgenavond eten bij Jamie's Italian in de Markthal en heb daar zoooo veel zin in! Ben zo benieuwd! *O*
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  donderdag 21 april 2016 @ 23:35:44 #206
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_161616443
Hoop dat het niet tegenvalt zoals bij anderen ;)

Maar dit is eigenlijk topic van Iwanius h :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 22 april 2016 @ 00:50:12 #207
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_161617867
Zeg Iwanius, heb je nog een mening over het as. vertrek van Leon terug naar Den Bosch?
pi_161619024
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 23:35 schreef Molo het volgende:
Hoop dat het niet tegenvalt zoals bij anderen ;)

Maar dit is eigenlijk topic van Iwanius h :+
Iwanius heeft gezegd dat hij het leuk vind als andere mensen recensies over Rdamse restaurants hier schrijven.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  vrijdag 22 april 2016 @ 08:47:04 #209
221912 minilot
Nancy boy
pi_161619741
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:13 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Er zijn zat verborgen 'pareltjes' in de achterbuurten van zuid (feijenoord etc) maar blijkbaar durven de elitaire Rotterdammers daar niet te komen?
Is het heus? Hoest ze dan maar gauw even op! ^O^ Ik ben daar nogal vaak wegens twee keer in de week naar de bios in Path de Kuip en hoewel ik een laksa of een pittig broodje bij Kampong Kita wel te pruimen vind heb ik vk gezocht naar andere plekken om iets te eten daar in de buurt, maar verder in Zuid dan pas helemaal op het Deliplein heb ik nog niks gevonden.
Dus laat maar komen, die verborgen pareltjes! :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_161619745
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 23:35 schreef Molo het volgende:
Hoop dat het niet tegenvalt zoals bij anderen ;)

Maar dit is eigenlijk topic van Iwanius h :+
Mij beviel jamie's prima. :-)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 22 april 2016 @ 08:48:48 #211
414785 sirdanilot
pi_161619748
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 08:47 schreef minilot het volgende:

[..]

Is het heus? Hoest ze dan maar gauw even op! ^O^ Ik ben daar nogal vaak wegens twee keer in de week naar de bios in Path de Kuip en hoewel ik een laksa of een pittig broodje bij Kampong Kita wel te pruimen vind heb ik vk gezocht naar andere plekken om iets te eten daar in de buurt, maar verder in Zuid dan pas helemaal op het Deliplein heb ik nog niks gevonden.
Dus laat maar komen, die verborgen pareltjes! :Y
groene hilledijk / beijerlandse laan etc.

Ik bedoel dus echt diep in die achterbuuten

Zitten goede (suri)chinesen en dergelijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 22 april 2016 @ 09:08:23 #212
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_161619982
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 08:47 schreef minilot het volgende:

[..]

Is het heus? Hoest ze dan maar gauw even op! ^O^ Ik ben daar nogal vaak wegens twee keer in de week naar de bios in Path de Kuip en hoewel ik een laksa of een pittig broodje bij Kampong Kita wel te pruimen vind heb ik vk gezocht naar andere plekken om iets te eten daar in de buurt, maar verder in Zuid dan pas helemaal op het Deliplein heb ik nog niks gevonden.
Dus laat maar komen, die verborgen pareltjes! :Y
Ik ken ze ook (nog) niet en ik ben wel vaker dan 2x per week in wat jij (sirdanilot) "die achterbuurten" noemt. Ken wel een aardige afhaalchinees en surinamer.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 22 april 2016 @ 09:17:01 #213
221912 minilot
Nancy boy
pi_161620111
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 08:48 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

groene hilledijk / beijerlandse laan etc.

Ik bedoel dus echt diep in die achterbuuten

Zitten goede (suri)chinesen en dergelijk.
Ken de Groene Hilledijk uiteraard wel (vind het wel wat minder achterbuurtig dan jij) maar daar is me eigenlijk nooit iets specifieks opgevallen. Als jij het over 'verborgen pareltjes' hebt klinkt dat als concrete fantastische eettips natuurlijk :7
Let me see you stripped down to the bone
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 22 april 2016 @ 09:21:00 #214
414785 sirdanilot
pi_161620170
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:17 schreef minilot het volgende:

[..]

Ken de Groene Hilledijk uiteraard wel (vind het wel wat minder achterbuurtig dan jij) maar daar is me eigenlijk nooit iets specifieks opgevallen. Als jij het over 'verborgen pareltjes' hebt klinkt dat als concrete fantastische eettips natuurlijk :7
Ja aan de groene hilledijk zit een prima suri afhaal chinees.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 22 april 2016 @ 09:27:52 #215
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_161620250
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:21 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja aan de groene hilledijk zit een prima suri afhaal chinees.
Ben eigenlijk op zoek naar andere leuke restaurantjes op zuid. En dan niet op het Deliplein. Ken je ook nog andere voorbeelden?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 22 april 2016 @ 09:29:30 #216
414785 sirdanilot
pi_161620277
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:27 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ben eigenlijk op zoek naar andere leuke restaurantjes op zuid. En dan niet op het Deliplein. Ken je ook nog andere voorbeelden?
Daar weet ik er zo gauw even geen van daar in die buurt. Dit omdat mijn familie weg is verhuisd, weg van daar op Zuid, en ik er dus niet meer vaak kom.

Weet nog wel dat er een keer een leuk food festival was op de kop van zuid maar ja das natuurlijk maar tijdelijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 22 april 2016 @ 09:31:11 #217
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161620298
Er zitten 'op Zuid' wel allerlei tenten waar ze lekker eten hebben, maar veelal geen tenten om de hele avond te tafelen.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 22 april 2016 @ 09:36:35 #218
414785 sirdanilot
pi_161620368
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:31 schreef Isegrim het volgende:
Er zitten 'op Zuid' wel allerlei tenten waar ze lekker eten hebben, maar veelal geen tenten om de hele avond te tafelen.
Daar kan ik me wel in vinden ja.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 22 april 2016 @ 10:15:30 #219
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_161621018
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:36 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Daar kan ik me wel in vinden ja.
Dat is jammer, want daar was ik naar op zoek.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_161622166
Mie Lobie op Oranjeboomstraat, vlakbij de Kuip. Maar de laatste keer dat ik daar was is ook alweer 15 jaar geleden.

Verder was de Koriander ooit ook erg goed, maar daar is al paar keer de hele keukenploeg vervangen helaas. Weet niet hoe het nu is.
  vrijdag 22 april 2016 @ 12:46:14 #221
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161623859
Het gaat nu al 56 posts niet meer hier over wat Iwanius heeft gegeten.
Open anders ergens een 'Tips voor uit eten in Rotterdam"-topic en laat dit verder over de eetervaringen van Iwanius gaan?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
pi_161624071
Nee hoor.(begrijp wel waarom o.a.Golfer dit zegt want elke keer als dit topic omhoog schiet dan denken buitenstaander dat ik weer een recensie gepost heb en dan is het een teleurstelling als het gewoon een mening van iemand blijkt te zijn) want FFT had gelijk toen hij zei dat ik geen bezwaar had in dat anderen in mijn topic hun recensies plempen (of eet-ervaringen) van toko's waar ik geweest ben. Houd de boel levendig.
(PS: reageer aub hierna weer anders duurt het weer zo lang eer ik reageer want ik post niet als ik de laatste ben geweest.)


quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 00:50 schreef Fietsertje70 het volgende:
Zeg Iwanius, heb je nog een mening over het as. vertrek van Leon terug naar Den Bosch?
Dat het leuk voor hem is. Meer niet. :7

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2016 13:02:21 ]
  vrijdag 22 april 2016 @ 13:00:55 #223
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_161624172
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2016 08:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Mij beviel jamie's prima. :-)
Ah dat is mooi!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_161652774
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:31 schreef Isegrim het volgende:
Er zitten 'op Zuid' wel allerlei tenten waar ze lekker eten hebben, maar veelal geen tenten om de hele avond te tafelen.
Ik zou ook niet weten wat ik in Zuid te zoeken heb aangezien waar ik woon (Centrum/West) alles op loopafstand is. Heeft niks met elitair te maken ofzo :N

Die saoto zag er btw erg smakelijk uit, Iwanius :9
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zaterdag 23 april 2016 @ 17:35:50 #225
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_161652814
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:33 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ik zou ook niet weten wat ik in Zuid te zoeken heb aangezien waar ik woon (Centrum/West) alles op loopafstand is. Heeft niks met elitair te maken ofzo :N

Die saoto zag er btw erg smakelijk uit, Iwanius :9
Ah jou moet ik net hebben. Waar zat nou die rotitent in Rotterdam Noord waar jij het over had? Of was dat Isegrim?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_161652905
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:35 schreef Molo het volgende:

[..]

Ah jou moet ik net hebben. Waar zat nou die rotitent in Rotterdam Noord waar jij het over had? Of was dat Isegrim?
Dat was ik met de hokjessurinamer :')
Kruising Zwartjanstraat/straat vd bakkers. Misschien dat Ise de naam nog weet ;)

Edit: Ise had er ook eentje geloof ik maar weet niet of die ook in Noord zit.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zaterdag 23 april 2016 @ 17:40:19 #227
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_161652915
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:39 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Dat was ik met de hokjessurinamer :')
Kruising Zwartjanstraat/straat vd bakkers. Misschien dat Ise de naam nog weet ;)
Dat komt wel goed :)
Thanks!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 23 april 2016 @ 17:41:45 #228
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_161652941
Rotihuis Maharadj lees ik op Google maps?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_161653256
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 22:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Laatst trouwens ook een keer heerlijk gegeten in Rotterdam. Bij La Vilette.
Daar ben ik laatst voor het eerst geweest, vond het eigenlijk een beetje tegenvallen. Was op zich niet slecht, maar voor dat geld kun je op zat plekken beter eten.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_161666204
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:28 schreef vinc81 het volgende:
Mie Lobie op Oranjeboomstraat, vlakbij de Kuip. Maar de laatste keer dat ik daar was is ook alweer 15 jaar geleden.
loop dan even verder de Vuurplaat op om bij de palmboom te gaan eten.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:20:47 #231
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_161728747
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:41 schreef Molo het volgende:
Rotihuis Maharadj lees ik op Google maps?
Klopt ;)
Ik haal er regelmatig af.
Vergis je niet hoor, het is letterlijk een afhaalloket met een statafel.....maar erg lekker en vers!
Blood for breakfast, blood for lunch
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:52:08 #232
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_161731113
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:20 schreef Queens het volgende:

[..]

Klopt ;)
Ik haal er regelmatig af.
Vergis je niet hoor, het is letterlijk een afhaalloket met een statafel.....maar erg lekker en vers!
Flauwe hap, sperziebonen ipv kouseband en chilisaus ipv sambal. Ik was er niet zo blij mee ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_161731267
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:52 schreef Molo het volgende:

Flauwe hap, sperziebonen ipv kouseband en chilisaus ipv sambal. Ik was er niet zo blij mee ;(
Wat is dat met die sperziebonen :? Het is toch niet alsof kouseband moeilijk verkrijgbaar is of zo.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:09:21 #234
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_161731612
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat is dat met die sperziebonen :? Het is toch niet alsof kouseband moeilijk verkrijgbaar is of zo.
Aangepast aan Nederlandse smaak? Goedkoper? Geen flauw idee. Ik ga er niet meer heen in ieder geval
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_161732255
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat is dat met die sperziebonen :? Het is toch niet alsof kouseband moeilijk verkrijgbaar is of zo.
Wel duurder
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:53:02 #236
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_161732737
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:52 schreef Molo het volgende:

[..]

Flauwe hap, sperziebonen ipv kouseband en chilisaus ipv sambal. Ik was er niet zo blij mee ;(
Sperziebonen?? Wat de hell?
Ik ben zelf Surinaams dus dat is absoluut onacceptabel :N

Ik had niet door dat je het specifiek over de roti had, die heb ik daar nooit op, ik reageerde eigenlijk puur op de locatie.
Ik haal er altijd bara en telo, de sambal die ik daarbij eet is zeker geen chilisaus!

Roti haal ik bij Asha. Alle andere dingen bij Blanke Greet (Grote Visserijstraat) of Rilah (Katendrechtse Lagedijk) O+

En nu heb ik honger :'(
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_161817845


Waar?




VVD Haarlem.






Aan de Poel
Handweg 1
1185 TS Amstelveen

Wat at / dronk je?


Na eerst een glaasje ros champie van het Huis ( Andr Clouet) als aperitief
te hebben genuttigd besloot ik maar als beginwijntje bovenstaande yankee wijn
te bestellen. Typische Nappa wijn: Boter en peren geur,helder in het glas,volle
smaak in de mond. Gewoon prima om mee te beginnen.



Alles vanaf onze tafel gezien. Wederom een volle bak en wij hebben weer teveel flessen
op onze tafel vind ik. Beetje "bomen-bos"gezegde.En ik zit aan het brood met wat groen
er op dat niet verkeerd is.



Krokante aardappel met rode kool, gepickelde kool en een creme van knolselderij. Bwah..heb het een beetje
gehad eigenlijk met al dat groenvoer in dit soort restaurants. :{ Maar de Nappa is lekkerder en gaat hard dus....



De volgende fles en wel deze Gumphof | Weissburgunder Praesulis 2013. Werd
aanbevolen en een typische Pinot Blanc. Mooie licht gele kleur in het glas,in de
neus duidelijk abrikoos en peer en bij een eerste slok komt hij heel fruitig over
en proef je zelfs iets van limoen en citrus in de mond.Goede keuze en lekker!



Volgende gerecht is gravad lax van heilbot met ingelegde biet, kaviaar en zoetzure komkommer.
Rechtsboven een bakje van de lokale kaviaar. Don't be fooled want je krijgt voor de hoofdprijs
wat in het kommetje zit.Het blauwe blikje (met op de deksel in het groot caviar) is gewoon
voor de presentatie en verder leeg.



En de volgende fles en wel deze Italiaanse Caburnio 2001. Een typische volle
wijn met in het glas een mooie donkerrode kleur. In de neus duidelijk de overheersing
van o.a.zwarte bessen en bij een eerste slok blijft blijft deze lang in de mond hangen
zonder echt vervelend te zijn. Nee, hoor.prima vino.



En het volgende gerecht is ossenhaas met witlof en foie gras en madeirasaus
en een creme van gerookte appel.. Hoe dan ook: Erg lekker en nog een keer
uitgevraagd.



Laatste gerecht en wel deze eigentijdse bloedsinaasappel, pralin en chocolade.Juist...ik heb het wel
eens beter geproefd. Niks bijzonder.


Impressies / Of op aanmerkingen

Tja..ik was hier een tijdje terug ook al en wel op 19 december jl.en nu ik Aan de Poel voor
een tweede keer heb bezocht vind ik net zo als toen dat het niet zijn twee Michelinsterren
voor mij waarmaakt. Toen vond ik o.a. dat de wijnen uitzonderlijker waren dan de gerechten.
De smaak van het eten/bereide gerechten allemaal erg standaard (fraai opgemaakt) en
ook geen smaak orgasmes. Nu over de hele (op culinair gebied) ook niet. Jammer.

Cijfer
7
/ 10
  Moderator / Miss SHO zaterdag 30 april 2016 @ 05:54:51 #238
22592 crew  Ole
pi_161818067
Ik zie vooral drank :o
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_161819230
Met zoveel flessen mag je inderdaad sommige van die hapjes wel eens vaker uitvragen
pi_161819487
Ik vind die losse jeans van die jongen toch echt geen gezicht.
  zaterdag 30 april 2016 @ 20:34:10 #241
141808 Knuck-les
ik bats je moeder.
pi_161831467
Wat een extreem kleine porties voor een drie(vier?)gangenmenu
  maandag 2 mei 2016 @ 21:06:35 #242
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_161881913
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 10:40 schreef Myraela het volgende:
Ik vind die losse jeans van die jongen toch echt geen gezicht.
En die Hazes links zit gevoeld ook ongeveer bij je aan tafel
Die Scheie bleibt gleich, nur die Fliegen ndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_161882349
Ik zit nu in Fra (Loire). En betaal bij de boer 1/5e van de prijs in NL.
Wouw.
Ik drink zoveel goeds voor 10 a 15 euro een fles.
Make my day!
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:51:25 #244
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_161893512
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:19 schreef agter het volgende:
Ik zit nu in Fra (Loire). En betaal bij de boer 1/5e van de prijs in NL.
Wouw.
Ik drink zoveel goeds voor 10 a 15 euro een fles.
Er zijn inmiddels zat restaurants die een dure wijn niet meer 5x over de kop doen. Je betaalt daar alleen nog een opslag per fles. Dus niet een fles van 5 euro voor 25 en een fles van 25 euro voor 125. In plaats daarvan de fles van 5 euro voor 20 en de fles van 25 euro voor 40. Dat is best fair...

Al vermoed ik dat de fles wijn die Iwanius daar drinkt (Oostenrijkse boerderij, 15 euro) in dat restaurant een paar keer over de kop gaat. De sterrenjongens zijn met wijnprijzen toch wat conservatiever en dat kunnen ze natuurlijk ook zijn.
Die Scheie bleibt gleich, nur die Fliegen ndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 3 mei 2016 @ 12:23:19 #245
62913 Blik
The one and Only!
pi_161894177
5x geldt over het algemeen sowieso niet, 3x over de kop is meer gangbaar bij restaurants. En in principe geldt voor duurdere wijnen dat dat minder is.

Maargoed, uitzonderingen zul je altijd hebben
  woensdag 4 mei 2016 @ 15:00:40 #246
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_161921877
Oeps, we moeten weer een afdelingsetentje doen en collega vraagt of Restaurant de Jong niet iets is. Nou is het ook helemaal niks voor mijn collega's, maar al zouden ze wel willen, ga daar niet met hun heen. Over my dead body. Maar euh, iemand een alternatief?

Etentje, hoeft niet al te goedkoop maar ook niet al te duur. Voor man of 10. Ergens in/tussen Papendrecht en Rotterdam. Zitten collega's tussen die het liefste vlees en friet eten en collega's die wel wat spannenders blieven. Dus moeilijk, moeilijk, moeilijk.
pi_161922205
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 15:00 schreef RobinOok het volgende:
Oeps, we moeten weer een afdelingsetentje doen en collega vraagt of Restaurant de Jong niet iets is. Nou is het ook helemaal niks voor mijn collega's, maar al zouden ze wel willen, ga daar niet met hun heen. Over my dead body. Maar euh, iemand een alternatief?

Etentje, hoeft niet al te goedkoop maar ook niet al te duur. Voor man of 10. Ergens in/tussen Papendrecht en Rotterdam. Zitten collega's tussen die het liefste vlees en friet eten en collega's die wel wat spannenders blieven. Dus moeilijk, moeilijk, moeilijk.
Caf het witte huis op de oude haven? Leuke lokatie en niet te duur maar ook geen vreetschuur. Eten is best aardig en je kan ook voor groepen reserveren.
  woensdag 4 mei 2016 @ 15:34:41 #248
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_161922586
Oh, daar ben ik nog nooit geweest, even kijken....

Ik vind het wel wat.
Klein beetje een beperkte kaart, maar als dat verder goed is.
Ik ga hem voorstellen. Bedankt!
pi_161923583
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 15:00 schreef RobinOok het volgende:
Oeps, we moeten weer een afdelingsetentje doen en collega vraagt of Restaurant de Jong niet iets is. Nou is het ook helemaal niks voor mijn collega's, maar al zouden ze wel willen, ga daar niet met hun heen. Over my dead body. Maar euh, iemand een alternatief?

Etentje, hoeft niet al te goedkoop maar ook niet al te duur. Voor man of 10. Ergens in/tussen Papendrecht en Rotterdam. Zitten collega's tussen die het liefste vlees en friet eten en collega's die wel wat spannenders blieven. Dus moeilijk, moeilijk, moeilijk.
Brasserie Pierre Rotterdam.

of

Pasta Kantine.
  donderdag 5 mei 2016 @ 07:38:11 #250
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_161939010
Brasserie Pierre Rotterdam.
Hm, gezien Isegrim's slechte ervaring durf ik niet.

Pasta Kantine.
Hm, dat vind ik dan weer echt helemaal niks, pasta. En het ziet er ook niet zo gezellig uit, zo'n kantine.

Iets meer up-market?

Lijstje van waar we eerder aten:
Allure
Quartier du Port
En Verre (Zwijndrecht)
De Hofnar (Dordrecht)
Harbour club (R'dam)
E Gauchos (vollenhovenstraat)
Kaatje Mossel
Heeren vn Slydregt (god, dat was erg)

en eigenlijk is de klacht altijd: nie genoeg friet! ( :') )
  donderdag 5 mei 2016 @ 08:21:53 #251
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161939163
Pierre zijn we daarna nog een keer geweest. Toen was het wel okee.

Level lijkt me ook wel een goeie voor zo'n etentje. Iwanius haat die tent geloof ik :P , maar wij komen er heel graag.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 5 mei 2016 @ 08:39:49 #252
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_161939268
Old dutch? Biefstuk met friet voor de liefhebbers daarvan, anderen nemen 4-gangen ofzo.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_161939393
O'Pazzo! Hoe heet die ene italiaan nu... Zit op zo'n hoekje als je de markt afloopt.. niet richting binnenstad of blaak, of meent, maar net de andere kant op, richting de hoogstraat. Zo'n vrij grote Italiaan op een hoek.... Een keer gegeten met een groep, was echt heerlijk! Geen friet helaas :'(

Hier ook een Heren van Slydregt trauma :') :r

[ Bericht 2% gewijzigd door DancingPhoebe op 05-05-2016 09:15:12 ]
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 5 mei 2016 @ 09:10:01 #254
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161939482
VIP.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_161939495
Of Bram Ladage, genoeg patat......
  donderdag 5 mei 2016 @ 10:13:44 #256
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_161940163
ben ondertussen ook wel benieuwd naar de rampverhalen over de Heeren van Slydrecht :)
pi_162083871


Waar?

Flickr.Robin.

Oog op Rotterdam.



Jeroen bakt Brood.



Wat at / dronk je?



Impressies / Op of aanmerkingen.

Daar ik altijd al een voorliefde heb gehad voor eenmanszaken alias de kleine ondernemer,heb ik de afgelopen maanden een ieder die ik kende in de regio Rijnmond attent gemaakt op Jeroen bakt brood zonder er zelf al te zijn geweest. Gewoon omdat ik het hem gun om met deze uit nood beginnende business, een nieuwe carrire op te bouwen, iets dat in deze tijd niet makkelijk is.

Nu heb ik zelf eens eens Jeroen's brood mogen proeven en eerlijkheidshalve is het precies brood zoals ik dat wens: Stevig brood met een volle (zurige) smaak en een heerlijke harde en knapperige korst. Dit brood warm met als beleg een heerlijke extra oude belegen kaas en een kop thee (iets dat ik graag op tijd nuttig) maken dat Jeroen bakt brood als hij zich zo door blijft ontwikkelen misschien wel sneller in de 'gaten' kan springen die het Vlaamsch broodhuys of 'Menno' nu laten liggen bij sommige horeca ondernemers die zich van hun afkeren daar het hele broodgebeuren ook bij deze twee eerder genoemde bedrijven compleet is doorgeslagen met hun marketingslogans van ‘ambachtelijke’ brood,‘duurzaam’ en ‘gemaakt van op stenen gemalen brood. Hierdoor is merkbaar dat hun eens zo vernieuwende en ambachtelijke kwaliteit steeds meer wordt verkwanseld en verhult door allerlei fraaie kreten om maar klanten te blijven aantrekken. (teren op je verleden)

Cijfer

7,5
/ 10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2016 08:36:46 ]
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:12:27 #258
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_162084316
:D O+
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:14:46 #259
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_162084346
Dus Jeroen weet nu hoe Iwanius eruit zit? :o :o :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:15:36 #260
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_162084357
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:14 schreef Molo het volgende:
Dus Jeroen weet nu hoe Iwanius eruit zit? :o :o :o
:N Hij heeft zich niet bekend gemaakt. :D Wie weet herkent Jeroen het brood dat hij gekocht heeft. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:16:09 #261
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_162084372
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:15 schreef Isegrim het volgende:

[..]

:N Hij heeft zich niet bekend gemaakt. :D Wie weet herkent Jeroen het brood dat hij gekocht heeft. :')
Hij heeft die foto binnen toch gemaakt, dat valt toch op? :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:18:52 #262
221912 minilot
Nancy boy
pi_162084414
Woah! Iwanius is de bakkerij! :D Awesome!
En gewoon niet zeggen: "Ik ben Iwanius!" h?! Argh! :D
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:19:35 #263
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_162084423
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:16 schreef Molo het volgende:

[..]

Hij heeft die foto binnen toch gemaakt, dat valt toch op? :D
Nee, de foto's binnen komen elders vandaan.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:21:06 #264
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_162084439
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:19 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee, de foto's binnen komen elders vandaan.
Oh dat is jammer ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_162084509
:D kleintje spelt, woensdag later opp de middag? :-)
pi_162084521
quote:
2s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:34 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

Waar?

[ afbeelding ] Flickr.Robin.

[ afbeelding ] Oog op Rotterdam.

[ afbeelding ]

Jeroen bakt Brood.

[ afbeelding ]

Wat at / dronk je?

[ afbeelding ]

Impressies / Op of aanmerkingen.

Daar ik altijd al een voorliefde heb gehad voor eenmanszaken alias de kleine ondernemer,heb ik de afgelopen maanden een ieder die ik kende in de regio Rijnmond attent gemaakt op Jeroen bakt brood zonder er zelf al te zijn geweest. Gewoon omdat ik het hem gun om met deze uit nood beginnende business, een nieuwe carrire op te bouwen, iets dat in deze tijd niet makkelijk is.

Nu heb ik zelf eens eens Jeroen's brood mogen proeven en eerlijkheidshalve is het precies brood zoals ik dat wens: Stevig brood met een volle (zurige) smaak en een heerlijke harde en knapperige korst. Dit brood warm met als beleg een heerlijke extra oude belegen kaas en een kop thee (iets dat ik graag op tijd nuttig) maken dat Jeroen bakt brood als hij zich zo door blijft ontwikkelen misschien wel sneller in de 'gaten' kan springen die het Vlaamsch broodhuys of 'Menno' nu laten liggen bij sommige horeca ondernemers die zich van hun afkeren daar het hele broodgebeuren ook bij deze twee eerder genoemde bedrijven compleet is doorgeslagen met hun marketingslogans van ‘ambachtelijke’ brood,‘duurzaam’ en ‘gemaakt van op stenen gemalen brood. Hierdoor is merkbaar dat hun eens zo vernieuwende en ambachtelijke kwaliteit steeds meer wordt verkwanseld en verhult door allerlei fraaie kreten om maar klanten te blijven aantrekken. (teren op je verleden)

Cijfer

7,5
/ 10
*O* dank!
pi_162084694
Het was die man met zo'n nepneus, snor en brilletje?

Leuk dat je er bent geweest Iwanius
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:47:03 #268
221912 minilot
Nancy boy
pi_162084778
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
:D kleintje spelt, woensdag later opp de middag? :-)
Daar was ik bij! :D *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_162085608
Haha, Iwanius is bij De Bakker geweest O+ :D
  woensdag 11 mei 2016 @ 10:46:28 #270
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_162085788
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:39 schreef Tem het volgende:
Het was die man met zo'n nepneus, snor en brilletje?

Leuk dat je er bent geweest Iwanius
Met zo'n krant met gaten erin _O-
Half bezopen is weggegooid geld.
  woensdag 11 mei 2016 @ 11:59:43 #271
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162087047
Haha, mysterie-guest-bezoek. _O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
  woensdag 11 mei 2016 @ 12:12:12 #272
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162087286
En: https://www.couverts.nl/inspiratie/chef-maand-francois-geurds/

Die dure Petrus die hij ooit verkocht, was dat aan jou Iwanius? :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
  woensdag 11 mei 2016 @ 15:59:18 #273
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_162092163
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 07:38 schreef RobinOok het volgende:

Heeren vn Slydregt (god, dat was erg)

Waarom vond je dat slecht :o
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  woensdag 11 mei 2016 @ 18:17:14 #274
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162095198
We waren met een groep, waarvan 6 personen uiensoep bestelden.
Die soep was niet te eten. Bittere verbrandsmaak, zout, zoet en waterig en smaakte niet naar ui. Daar was gewoon echt iets mee misgegaan. Vijf personen hebben de soep vrijwel onaangeroerd laten staan. Dus toen ze kwamen afruimen heb ik het even uitgelegd, zo van "joh, je moet de kok even waarschuwen, er is iets mis met die soep". Komt ze later terug "ja, nee, dat hoort zo. De meeste mensen vinden dat lekker, maar ja, smaken verschillen."

Ja, tuurlijk joh.... ;(
pi_162095586
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 15:59 schreef zeefje het volgende:

[..]

Waarom vond je dat slecht :o
Ik heb er goede evaringen. De Heeren.
Vind het niet heel bijzonder. Maar meestal gewoon goed eten.

Ben er een keer op 10 a 12 geweest, zowel lunch, borrel als diner. Altijd zakelijk. Dus over de prijs kan ik niets zeggen.
Make my day!
  donderdag 12 mei 2016 @ 07:58:36 #276
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_162109768
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:17 schreef RobinOok het volgende:
We waren met een groep, waarvan 6 personen uiensoep bestelden.
Die soep was niet te eten. Bittere verbrandsmaak, zout, zoet en waterig en smaakte niet naar ui. Daar was gewoon echt iets mee misgegaan. Vijf personen hebben de soep vrijwel onaangeroerd laten staan. Dus toen ze kwamen afruimen heb ik het even uitgelegd, zo van "joh, je moet de kok even waarschuwen, er is iets mis met die soep". Komt ze later terug "ja, nee, dat hoort zo. De meeste mensen vinden dat lekker, maar ja, smaken verschillen."

Ja, tuurlijk joh.... ;(
Oke goed punt ja. Ik eet nooit uiensoep. Ik eet er meestal lunch en da's altijd prima.
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  Moderator donderdag 12 mei 2016 @ 08:25:56 #277
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162110009
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:17 schreef RobinOok het volgende:
We waren met een groep, waarvan 6 personen uiensoep bestelden.
Die soep was niet te eten. Bittere verbrandsmaak, zout, zoet en waterig en smaakte niet naar ui. Daar was gewoon echt iets mee misgegaan. Vijf personen hebben de soep vrijwel onaangeroerd laten staan. Dus toen ze kwamen afruimen heb ik het even uitgelegd, zo van "joh, je moet de kok even waarschuwen, er is iets mis met die soep". Komt ze later terug "ja, nee, dat hoort zo. De meeste mensen vinden dat lekker, maar ja, smaken verschillen."

Ja, tuurlijk joh.... ;(
8)7 Laat dan op zijn minst de kok proeven.

Als meerdere personen aan een tafel (en al helemaal 5) dan is er toch wat aan de hand lijkt me. Ik kan eigenwijs zijn, maar in zo'n geval zou ik toch wel naar de gasten luisteren / zonder het zelf te proeven van de rekening halen :+
Kranpltze mssen verdichtet sein
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 12 mei 2016 @ 09:13:55 #278
414785 sirdanilot
pi_162110695
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:17 schreef RobinOok het volgende:
We waren met een groep, waarvan 6 personen uiensoep bestelden.
Die soep was niet te eten. Bittere verbrandsmaak, zout, zoet en waterig en smaakte niet naar ui. Daar was gewoon echt iets mee misgegaan. Vijf personen hebben de soep vrijwel onaangeroerd laten staan. Dus toen ze kwamen afruimen heb ik het even uitgelegd, zo van "joh, je moet de kok even waarschuwen, er is iets mis met die soep". Komt ze later terug "ja, nee, dat hoort zo. De meeste mensen vinden dat lekker, maar ja, smaken verschillen."

Ja, tuurlijk joh.... ;(
Niet van de rekening gehaald ook? :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:14:37 #279
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162115179
Nope.
pi_162115243
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 15:00 schreef RobinOok het volgende:
Oeps, we moeten weer een afdelingsetentje doen en collega vraagt of Restaurant de Jong niet iets is. Nou is het ook helemaal niks voor mijn collega's, maar al zouden ze wel willen, ga daar niet met hun heen. Over my dead body. Maar euh, iemand een alternatief?

Etentje, hoeft niet al te goedkoop maar ook niet al te duur. Voor man of 10. Ergens in/tussen Papendrecht en Rotterdam. Zitten collega's tussen die het liefste vlees en friet eten en collega's die wel wat spannenders blieven. Dus moeilijk, moeilijk, moeilijk.
Willaerts in Papendrecht?

Raedhuijs in Alblasserdam (staat alleen geen menukaart online)
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:22:01 #281
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162115368
Heb ik ook kutervaring mee. Bestelde een salade met vis- en schelpdieren en kreeg een salade met alleen wat zalm geloof ik. Toen ik er wat van zei kreeg ik een lesje semantiek over dat er een komma had gestaan en dat er dus eigenlijk iets stond als vis en/of schelpdieren en nu was het toevallig alleen vis.

Yeah, sure.
pi_162115540
Wat loopt er toch aardig wat klantonvriendelijke bediening rond.


Spek & Bonen in Sliedrecht is ook leuk. Of zijn er dan collega's die er niet willen eten omdat ze is shared dining aanbieden en ze dan niet gelijk een vol bord krijgen?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:40:52 #283
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_162115886
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:22 schreef RobinOok het volgende:
Heb ik ook kutervaring mee. Bestelde een salade met vis- en schelpdieren en kreeg een salade met alleen wat zalm geloof ik. Toen ik er wat van zei kreeg ik een lesje semantiek over dat er een komma had gestaan en dat er dus eigenlijk iets stond als vis en/of schelpdieren en nu was het toevallig alleen vis.

Yeah, sure.
Fucking hell. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 12 mei 2016 @ 13:03:42 #284
414785 sirdanilot
pi_162116516
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:22 schreef RobinOok het volgende:
Heb ik ook kutervaring mee. Bestelde een salade met vis- en schelpdieren en kreeg een salade met alleen wat zalm geloof ik. Toen ik er wat van zei kreeg ik een lesje semantiek over dat er een komma had gestaan en dat er dus eigenlijk iets stond als vis en/of schelpdieren en nu was het toevallig alleen vis.

Yeah, sure.
Bedroevend die horeca in Nederland.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162146069
Vooral in die regio, ik heb er noodgedwongen enige tijd gewoond en na meerdere restaurants daar te hebben uitgeprobeerd heb ik het gewoon maar opgegeven.
Toppunt was een brasserie in Gorinchem (Het Gelagh) waar ze carpaccio salade serveerden en ik zwaar zwart verbrande spekjes erop kreeg, maar wel verstopt onder dressing en blaadjes sla. Na 3 happen kwam ik er achter dus teruggestuurd.
Kreeg ik na 5 minuten zelfde bord terug, minus dus die paar happen die ik al gehad had. Spekjes hadden ze er af allemaal gehaald, nieuwe ongebakken spekjes in een bakje apart ernaast.
Ik heb echt in stomme verbazing zitten kijken.
Nooit meer teruggekomen. In zelfde plaats naar De Hoofdwacht, sashimi als voorgerechtje, vis stonk al vanaf de deur tot aan onze tafel.
Aangegeven dat als vis zo enorm sterk ruikt, dit echt niet goed is. Kreeg als antwoord dat het kwam omdat 'de vis op de verkeerde snede gesneden was'.
Geantwoord dat daar vis niet van bederft, teruggestuurd, kregen een glas wijn er voor in de plaats. Was ook de laatste keer. Natuurlijk, het werd opgelost maar hoezo heeft zo'n gerecht de keuken in de eerste plaats verlaten, de kok moet zo ongeveer ook over zijn nek zijn gegaan van de geur, dan neem je je eigen vak niet serieus.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_162261349


Waar?


Entree.



Overzicht van 'main'street en alle kraampjes.



Jeu..een caravan 50-60's style met een milkshake bereiding die je thuis zelf ook kan bereiden.



De kassa waar je eerst muntjes moet kopen aangezien je nergens met cash kan betalen,iets dat
vorig jaar nog wel het geval was.Nou...iedereen weet hoe ik over alleen 'pinnen'of met munten betalen sta..
dus tenzij er een geweldige stand is van eten,ga ik hier niks spenderen.F* this!



Hee Meat District die ik vorig jaar zo goed vond. Nah...ken ik dus al...niks nieuws dus.Dat busje ernaast schreeuwt om "ik
verkoop bs.(en wat ook bleek)



Jeu...het liedje "Lollipop..lollipop"schiet gelijk door mijn hoofd na het zien van deze kar.
Alleen ze verkopen....smoothies. :') -O- alsof je dat normaliter niet overal al kan kopen!



Goh..wat zouden ze hier nou verkopen wat je normaliter niet ergens anders ook al kan krijgen.



Joh....mini pancakes.Dat heb ik nou nog nooit ergens in Rotterdam kunnen krijgen. :')



Jeetje...dit nodigt - los van wat ze aanbieden - toch niet uit? -O- Alsof jij je oma
ergens op de Veluwe met haar Transformers ijsbusje parkeert.. Erg tuttig met
dat Doris Day hekje



Rrollend Foodtruck Festival Rotterdam-Oostplein


Wat at / dronk je?

Niks,helemaal niks!

Impressies / Of op aanmerkingen

Dat het i.v.g.met vorig jaar toen het op het Noordplein werd gehouden nu armoe troef is.
Helemaal niks echt onderscheidend. Allemaal standaard en vond het meer weg hebben
van een kermis minus de welbekende kermis attracties maar wel met allerlei eetstalletjes.

Ik hoop dat de juni editie op het Noordplein echt veel beter is!

Cijfer:

5-
/ 10



Ik heb een nieuwe zaak gevonden die een echte sizzling beef dish heeft waar een San San nog een puntje aan kan zuigen.( en ja..je gaat ervan tranen)



Recensie volgt in het nieuwe topic!
pi_162262328
Helemaal mee eens Iwanius :)

Hier ook zo'n festival met muntjes; dan wil ik ook direct niet meer.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_162277418
quote:
Ik heb een nieuwe zaak gevonden die een echte sizzling beef dish heeft waar een San San nog een puntje aan kan zuigen.( en ja..je gaat ervan tranen)

[ afbeelding ]

Recensie volgt in het nieuwe topic!
Nou, niet alles is daar even lekker. Vooral gerechten met varkensvlees, muv dumplings, moet je daar vooral vermijden. De stoofschotels zijn wel een aanrader, zoetzure garnalen is ook niet verkeerd.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 19:49:24 #289
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_162277439
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:48 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Nou, niet alles is daar even lekker. Vooral gerechten met varkensvlees, muv dumplings, moet je daar vooral vermijden. De stoofschotels zijn wel een aanrader, zoetzure garnalen is ook niet verkeerd.
En waar is 'daar'?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 17 mei 2016 @ 20:18:35 #290
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162278582
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:49 schreef Molo het volgende:

En waar is 'daar'?
Dat vraag ik mij nu ook af?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
  dinsdag 17 mei 2016 @ 20:19:31 #291
300082 roos85
JUICHEN!
pi_162278634
Heeft Robin al een restaurant gevonden?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_162279064
Wat een ellende op dat Rollend Rotterdam. Black Angus burgers, smoothies en ijsjes. Gaaaaap
pi_162279148
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 20:18 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat vraag ik mij nu ook af?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh moet dat?
pi_162279819
Dan doen we dat toch? Trek in Utrecht was dan in ieder geval beter. Niet heel spannend, maar wel voor elk wat wils. En geen muntjes!
pi_162279970
Ik hou niet van in de rij staan voor eten, zelfs de kantine op het werk vermijd ik
pi_162280200
Voor goed eten wil ik best even in de rij staan. Vaak zijn de streetfood stands met de langste rijen ervoor het beste. Althans in landen met een streetfoodcultuur.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 21:09:15 #297
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162280297
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 21:06 schreef Baconator het volgende:
Voor goed eten wil ik best even in de rij staan. Vaak zijn de streetfood stands met de langste rijen ervoor het beste. Althans in landen met een streetfoodcultuur.
Streetfood is wel iets anders dan zo'n overgeorganiseerd commercieel foodtruck-festival.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
pi_162280865
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:49 schreef Molo het volgende:

[..]

En waar is 'daar'?
Hometown Smaak aan de botersloot recht tegenover de Jumbo.
pi_162281071
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 20:55 schreef DavetheNL het volgende:
Dan doen we dat toch? Trek in Utrecht was dan in ieder geval beter. Niet heel spannend, maar wel voor elk wat wils. En geen muntjes!
Ik vond echt niks wat echt lekker was bij Trek Utrecht, veel standaard eten. Misschien ook iets te veel hamburgerzaken, een stuk of 4 of meer gezien. Bijzonder was dat ik dan ook geen enkele hamburger had gekocht. Vond het vooral ook erg duur, 5 euro voor 3 mini kroketjes wat niet veel groter was dan een goede bitterbal, ook nog eens 5 euro afgetikt voor een glaasje cola met de zogenaamde statiegeld wat je niet terug krijgt.
pi_162281257
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 21:35 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ik vond echt niks wat echt lekker was bij Trek Utrecht, veel standaard eten. Misschien ook iets te veel hamburgerzaken, een stuk of 4 of meer gezien. Bijzonder was dat ik dan ook geen enkele hamburger had gekocht. Vond het vooral ook erg duur, 5 euro voor 3 mini kroketjes wat niet veel groter was dan een goede bitterbal, ook nog eens 5 euro afgetikt voor een glaasje cola met de zogenaamde statiegeld wat je niet terug krijgt.
Klopt ook wel. Die eendenburger was wel echt fijn!
  dinsdag 17 mei 2016 @ 21:49:14 #301
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162281476
Take it away!Iwanius.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')