SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
En BE. wat een nare baas!quote:Op maandag 15 februari 2016 13:56 schreef Barreltje het volgende:
[..]
haha helaas.. we hebben een aanname stop ..
zo goed gaat het momenteel niet met de olieprijs
quote:
Komt vooral omdat ik veel fruit eet denk ik. Bietensmoothie met appel en kiwi, een losse grapefruit en een banaan en nog wat bosbessen door de kwark. En vanavond pasta maar niet heel veel, en rijstwafels ipv brood vanavond dus verder geen hele gekke dingen. Nja en die keelsnoepjes dusquote:Op maandag 15 februari 2016 14:17 schreef Rauw. het volgende:
65% Carbs, dat lukt mij zelfs niet als ik heel erg mijn best doe volgens mij.
Gisteren zat ik op 50% met pannenkoeken en B&J's
Ik moet mijn best doen om niet boven de 75% te zitten...quote:Op maandag 15 februari 2016 14:17 schreef Rauw. het volgende:
65% Carbs, dat lukt mij zelfs niet als ik heel erg mijn best doe volgens mij.
Gisteren zat ik op 50% met pannenkoeken en B&J's
Maar jij eet vegetarisch/veganistisch toch? Of verwar ik jou nu?quote:Op maandag 15 februari 2016 14:22 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ik moet mijn best doen om niet boven de 75% te zitten...
Vegan, klopt.quote:Op maandag 15 februari 2016 14:24 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Maar jij eet vegetarisch/veganistisch toch? Of verwar ik jou nu?
Sollicitatiegesprek?quote:Op maandag 15 februari 2016 14:24 schreef LadyOracle het volgende:
En ooooh zo zenuwachtig voor morgen. Ik wil alles eten van de zenuwen, maar heb expres weinig meegenomen naar mijn werk en een soep ingepland voor vanavond om evt koekjes te compenseren.
Jullie moeten morgen voor me duimen, hoor. En lef sturen. En kalmte.
Denk dat ik anderhalf jaar geleden niet veel anders zat dan dat hoor. Maar tegenwoordig moet ik dan zo'n verschrikkelijk volume groenten en fruit etenquote:Op maandag 15 februari 2016 14:22 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Komt vooral omdat ik veel fruit eet denk ik. Bietensmoothie met appel en kiwi, een losse grapefruit en een banaan en nog wat bosbessen door de kwark. En vanavond pasta maar niet heel veel, en rijstwafels ipv brood vanavond dus verder geen hele gekke dingen. Nja en die keelsnoepjes dus
Ik zat trouwens tot een paar jaar geleden standaard op 60-75% denk ik. En ik was daar zeker geen uitzondering in, als ik om me heen kijk wat mensen eten.
Succes dan! Ik heb iets anders, maar ik durf het niet te zeggen, straks brengt het ongeluk.quote:Op maandag 15 februari 2016 14:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Sollicitatiegesprek?
Ik heb morgen ook een gesprek, maar een orienterend gesprek. Hoop niet dat ik daar als een snotterend hoopje zieligheid zonder stem zit..
wat is voor jou een goede/gewenste verhouding in macro's?quote:
Ik kijk niet meer naar de verhoudingen, alleen naar de totale hoeveelheid eiwitten. Gewoon wat meer eten was uiteindelijk makkelijker.quote:Op maandag 15 februari 2016 14:30 schreef Rauw. het volgende:
[..]
wat is voor jou een goede/gewenste verhouding in macro's?
Gisteren was je kans!quote:Op maandag 15 februari 2016 11:18 schreef Brighteyes het volgende:
16KM!Geen wonder dat je niet in te halen bent in de fitbit app!
Knap hoor!
Wat voor sport heb je gedaan?quote:Op maandag 15 februari 2016 16:36 schreef LPFAN het volgende:
Vandaag 70 minuten gesportNormaal hou ik het maar 40 minuten vol.
Lijstje:
O:2 crackertjes met boter
L:3 boterhammen getoast met roomkaas
A: zelfgemaakte maaltijdsalade met sla, kip, mozzarella, paprika, aardbeien en mango.
Sportschoolquote:Op maandag 15 februari 2016 16:42 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wat voor sport heb je gedaan?
Ah lekker! Ik heb juist altijd het omgekeerde probleem.. Ik wil altijd nóg meer oefeningen erbij doen, ik ben eigenlijk nooit minder dan 2 uur bezig als ik eenmaal de sportschool in benquote:
Haha. Ik kan helaas niet alles doen in de sportschool omdat ik niks met mijn arm mag doen anders was ik wel iets langer bezig denk ikquote:Op maandag 15 februari 2016 16:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ah lekker! Ik heb juist altijd het omgekeerde probleem.. Ik wil altijd nóg meer oefeningen erbij doen, ik ben eigenlijk nooit minder dan 2 uur bezig als ik eenmaal de sportschool in ben
Goed bezig! Je zal wel snel verbetering merken lijkt me! Slik je nu ijzersupplementen of zo dan?quote:Op maandag 15 februari 2016 16:48 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Haha. Ik kan helaas niet alles doen in de sportschool omdat ik niks met mijn arm mag doen anders was ik wel iets langer bezig denk ikMaar ben wel blij dat ik het nu zo lang heb volgehouden, teken dat mijn bloedarmoede eindelijk een beetje weg gaat ;p Kan niet wachten tot ik woensdag weer kan sporten
Heb zelfs 10 minuten op de crosstrainer volgehouden, normaal was ik na 2 minuten al kapot![]()
Nee, ik ben dialyse patient en bij elke dialyse krijg ik EPO. Bloedarmoede zal zolang ik dialyseer helaas nooit helemaal weg gaan omdat je elke keer wel wat bloed verliest maar goed als het maar zo goed is dat ik iig niet zo moe benquote:Op maandag 15 februari 2016 16:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Goed bezig! Je zal wel snel verbetering merken lijkt me! Slik je nu ijzersupplementen of zo dan?
ja, dat is wel intens debiel aan MFP, dat ie meteen rood is als je er ook maar iets overheen zit..quote:Op maandag 15 februari 2016 18:08 schreef DeLuna het volgende:
Lijstje vandaag:
O: 2 bth met slankie
L: 2 bth met tonijn, 2 bth met kipfilet en twee crackers met chocopasta
D: Witlof gehaktschotel met spekjes, aardappeltjes en ui
1678kcal. 38 teveel (MFP helemaal in de rodecijfers), maar wel mijn eiwitdoel gehaald
ja, dat roep ik ook al jaren. Als ik zes dagen alleen komkommer eet is mijn app intens gelukkigquote:Op maandag 15 februari 2016 20:02 schreef Artoo het volgende:
Ja, en ik vind het gek dat MFP groen is wanneer je 1000 kcals onder je doel zit. Kan dat niet aangepast worden, dat alles rood is wanneer je meer dan 200kcals onder en boven je doel zit, oranje tussen 200 en 100 en groen wanneer je dus maximaal 100 kcals van je doel zit? Of zo?
Hah, jaquote:Op maandag 15 februari 2016 20:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, dat roep ik ook al jaren. Als ik zes dagen alleen komkommer eet is mijn app intens gelukkig
En Bolletje?quote:Op maandag 15 februari 2016 20:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Alle optimel is in de aanbieding trouwens bij de Jumbo
Geen ideequote:
De griekse stijl of de 0% kwark of yoghurt is wel lekker!quote:
Dan zegt hij wel dat je meer moet eten hoor ;pquote:Op maandag 15 februari 2016 20:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, dat roep ik ook al jaren. Als ik zes dagen alleen komkommer eet is mijn app intens gelukkig
Nopequote:Op maandag 15 februari 2016 21:06 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Dan zegt hij wel dat je meer moet eten hoor ;p
Bij te weinig geeft MFP een uitbrander en een anorexia-warningquote:Op maandag 15 februari 2016 20:27 schreef Artoo het volgende:
[..]
Hah, ja1 kcal over je doel voelt door die rode cijfers bijna als een SCHANDE!!!1!!1, terwijl veul te weinig 'groen en braaf' is haast. Gek
oh ik kan je wel een paar namen gevenquote:Op maandag 15 februari 2016 21:14 schreef eleusis het volgende:
[..]
Bij te weinig geeft MFP een uitbrander en een anorexia-warningProbeer maar eens onder de 1250 kcal te eten.
I'm with her ^^quote:
Dat zou best lekker zijn op de vroege ochtend te kunnen hardlopen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 08:11 schreef Brighteyes het volgende:
Wauw Isa!
Ik loop nu uit te wasemen van mijn hardlooplesje.
Ik was vroeg wakker en heb tussen de middag een afspraak dus wat eerder naar mijn werg gegaan om te gaan hardlopen.
Waarom zoveel melk?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:01 schreef -Bubseltje- het volgende:
Vandaag 2 ons er af! Nog 1 ons voor mijn eerste doel. Dat woog ik gisteren na het sporten wel![]()
.
#teamoptimelwelekkerhet is het enige zoet wat ik nog eet/drink.
Het 0% vet hoeft voor mij ook niet.
Planning voor vandaag:
O: havermout met melk
L: salade
T: Optimel drink![]()
D: Aardappelen met witte bonen en een tartaar te
T: Optimel kwark
T: rijstwafels
Wat zijn bites?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:24 schreef Sarabi het volgende:
O: groene smoothie
T: Bites
L: kikkererwtensalade
D: zuurkool stamppot
T: stukje taart want jarig
Verder nog wat wandelen en fietsen.
Af en toe een beetje melk is niet zo erg natuurlijk, maar ik zou niet iedere dag melk drinken en dus ook geen optimel. Al is dat inderdaad wel lekkerquote:
Ik neem ook elke dag griekse yoghurt of kwark. Zou niet weten waarom niet. Vol eiwitten en de griekse yoghurt heeft veel goede vetten/tikt mooi aan in de caloriën waardoor een magerdere Lunch geen probleem is.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:27 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Af en toe een beetje melk is niet zo erg natuurlijk, maar ik zou niet iedere dag melk drinken en dus ook geen optimel. Al is dat inderdaad wel lekker
Elke dag wel een half litertje magere melk.. heerlijk!quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:27 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Af en toe een beetje melk is niet zo erg natuurlijk, maar ik zou niet iedere dag melk drinken en dus ook geen optimel. Al is dat inderdaad wel lekker
Vezelrijke kwarktaart van Jelmer de Boerquote:
Dat kanquote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:27 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Ziet er goed uitquote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:30 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Vezelrijke kwarktaart van Jelmer de Boer
Met een bodem van roggebrood en dadels en de kwark bestaat bij hen uit 2 bakken optimel, whey poeder en blauwe bessen.
In mijn versie is het 1 bak optimel, 450gr senoble kwark en blauwe bessen.
Echt superlekker!Het is wat meer gedoe dan gewoon een bak kwark leeglepelen, maar zowel F. als ik zijn er heel erg blij mee. Echt het ideale ontbijt.
![]()
quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:30 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Dat kanveel eiwit en calcium is goed voor me. En het eet/drinkt voor mij makkelijk
Gefeliciteerd Sarabi
Bij veel Nederlanders is met de paplepel ingegoten dat je melk nodig hebt om in je calciumbehoefte te voorzien. Dit is klinkklare onzin, zo vertellen verschillende studies. Want melk bevat veel eiwitten en die zorgen ervoor dat de calcium in melk wordt uitgescheiden via de urine. Met melk wordt de calciumopname in het lichaam dus juist geremd, wat waarschijnlijk ook verklaart waarom er in Nederland veel meer gevallen van osteoporose (botontkalking) voorkomen dan in landen waar veel minder melk wordt gedronken.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:28 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik neem ook elke dag griekse yoghurt of kwark. Zou niet weten waarom niet. Vol eiwitten en de griekse yoghurt heeft veel goede vetten/tikt mooi aan in de caloriën waardoor een magerdere Lunch geen probleem is.
Ik heb net t laatste stuk taart van deze batch op. Gemaakt van de optimel griekse stijl framboos, met diepvriesframbozen. Heb ook al regelmatig de optimel kers met diepvrieskersen gemaakt.. Werkt allemaal prima.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:30 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Vezelrijke kwarktaart van Jelmer de Boer
Met een bodem van roggebrood en dadels en de kwark bestaat bij hen uit 2 bakken optimel, whey poeder en blauwe bessen.
In mijn versie is het 1 bak optimel, 450gr senoble kwark en blauwe bessen.
Echt superlekker!Het is wat meer gedoe dan gewoon een bak kwark leeglepelen, maar zowel F. als ik zijn er heel erg blij mee. Echt het ideale ontbijt.
![]()
Nu ja. Zo hard hou ik niet vast aan die vezels. Ook niet aan de eiwitten trouwens, want de whey laat ik er sowieso uit.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou ook wel eens een ander smaakje willen proberen, iets met citroen ofzo, maar de blauwe bessen zitten er nou juist doorheen voor de vezels, dus of dat dan werkt in combinatie met een citrus smaakje... Geen idee.
Ach, ik vind hem zo heel lekker en echt heel makkelijk, dus vooralsnog verveelt het niet.
Oh ja, shit, ik blijf het vergeten, gefeliciteerd Sarabi!
Die bagels. Heb je die vers, of afbak ofzo. Ik vind ze heerlijk maar volgens mij kan ik die in mijn gehucht niet eens kopen. Brood aanbod is vast anders bij jullie.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:39 schreef motorbloempje het volgende:
O: bagel met aardbeienjam (wat is dan zo eens in de zoveel tijd lekker!)
L: kom soep van zondag met een volkorenpita
T: roggebrood met pindakaas
S: spinnen
D: kip met zoete aardappel en broccoli uit de oven
Van de lidl! New York Stylequote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:49 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Die bagels. Heb je die vers, of afbak ofzo. Ik vind ze heerlijk maar volgens mij kan ik die in mijn gehucht niet eens kopen. Brood aanbod is vast anders bij jullie.
En roggebrood met pindakaas. Ja?
Vond ik ook!quote:
Ik zie ook wel eens taarten met de gele optimel variant voorbij komen. Zal dat mango zijn?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou ook wel eens een ander smaakje willen proberen, iets met citroen ofzo, maar de blauwe bessen zitten er nou juist doorheen voor de vezels, dus of dat dan werkt in combinatie met een citrus smaakje... Geen idee.
Ach, ik vind hem zo heel lekker en echt heel makkelijk, dus vooralsnog verveelt het niet.
Oh ja, shit, ik blijf het vergeten, gefeliciteerd Sarabi!
Ah ok, gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Biteswelove(.nl)
Bedankt voor de felicitaties
Ja, ik ook hoor, daar zie ik bij mezelf geen toegevoegde waarde voor.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:49 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Nu ja. Zo hard hou ik niet vast aan die vezels. Ook niet aan de eiwitten trouwens, want de whey laat ik er sowieso uit.
Dat klinkt goed! receptje toevallig?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:39 schreef motorbloempje het volgende:
O: bagel met aardbeienjam (wat is dan zo eens in de zoveel tijd lekker!)
L: kom soep van zondag met een volkorenpita
T: roggebrood met pindakaas
S: spinnen
kip met zoete aardappel en broccoli uit de oven
Ja of met stukjes verse mango. Maar of je dat kunt verwarmen dan. Geen idee. Of heb je mango ook in de vriezer?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, ik ook hoor, daar zie ik bij mezelf geen toegevoegde waarde voor.
Cathmar, oh, dat is een combi die over het algemeen (qua los fruit) wel altijd heel lekker is, mango met blauwe bessen. Ik ga dat eens proberen.Lijkt me gewoon lekker voor de afwisseling.
Ahja Lidl! Daar hebben ze hier sinds kort ook een grote (af)bakkerij bij. Eens kijken.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Van de lidl! New York Style80 pence per 4 of 5 ofzo. En ik vries ze in
GOoi kip in de oven.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:54 schreef Wh00pWh00p het volgende:
[..]
Dat klinkt goed! receptje toevallig?
Bij de supermarkt kun je mango uit de vriezer kopen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:56 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ja of met stukjes verse mango. Maar of je dat kunt verwarmen dan. Geen idee. Of heb je mango ook in de vriezer?
Ik heb gewoon de verpakte. Verse bagels doen ze hier ook niet geloof ik.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:56 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ja of met stukjes verse mango. Maar of je dat kunt verwarmen dan. Geen idee. Of heb je mango ook in de vriezer?
[..]
Ahja Lidl! Daar hebben ze hier sinds kort ook een grote (af)bakkerij bij. Eens kijken.
quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
GOoi kip in de oven.
Gooi zoete aardappel in de oven
Gooi broccoli in de oven.
Wacht.
Eet.
Nee, serieus, dat is het. Kip kruiden en grillen. Kan met hele kip, of met vleugels/drumsticks.
Zoete aardappel in stukken, broccoli in grove stukken. Beetje olie, en zo'n 25 minuten op 200C.
quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
GOoi kip in de oven.
Gooi zoete aardappel in de oven
Gooi broccoli in de oven.
Wacht.
Eet.
Nee, serieus, dat is het. Kip kruiden en grillen. Kan met hele kip, of met vleugels/drumsticks.
Zoete aardappel in stukken, broccoli in grove stukken. Beetje olie, en zo'n 25 minuten op 200C.
eventueel maak ik soms nog wat knoflookketchupmayo voor de broccoli/aardappel om in te dippen.quote:
vezels per 100 gramquote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Geen idee Cathmar, maar ik ben een tut en wil toch die bessen er in voor de vezels.![]()
Maar blauwe bessen zijn 8,5 gr per 100gr dus dat zijn er dan wel weer heel wat meer. En aangezien ik tegenwoordig geen carbs eet tijdens de lunch wil ik er dan in mijn ontbijt wel wat meer.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:05 schreef Cathmar het volgende:
[..]
vezels per 100 gram
Bosvruchten: 2.7 gr
Mango: 1.5 gr
Nu zegt het mij dus niet zoveel. Maar even ter info.
Niet echt. Alleen mijn ouders komen even langs.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:52 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Proficiat Sarabi![]()
Feestje in de planning?
Domme dikke ik ookquote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:09 schreef Brighteyes het volgende:
Haha, zo simpel is net hatuurlijk niet Rauw!Dan moet je weer over de kcals na gaan denken. Mango heeft wel minder kcals dan blauwe bessen, maar als ik het aantal vezels moet gaan evenaren dan zit ik qua kcals weer een heel stuk hoger.
schrappen die mango!quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:43 schreef Rauw. het volgende:
En er zitten ook nog minder antioxidanten in Mango ook.
derhalve; mango is ongezond. Zo blijf ik dik en ongezond
begint te knorren hier... koekjes.. yummie!!quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:53 schreef motorbloempje het volgende:
#eeuwigdik
Nu wil ik mariakaakjes.
Gooi helft dan maar deze kant opquote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:56 schreef motorbloempje het volgende:
Gewoon 4 ofzo, en dan lekker soppen in de thee. Maar dan moet ik straks de rest van 't pak weggooien, want ze worden zo snel oud
Ja! Vind ze zelf ideaal om mee te nemen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 12:11 schreef DeLuna het volgende:
Zo'n eiwitreep bevalt mij welBedankt voor de tip LT!
je kunt kiezen.... jezelf weer helemaal vol duwen met vreten en z'n laag creëren en dan heb je er minder last van. Of nog warmer kledenquote:
Ik zit al met een fleecevest en onder een dekentje met theequote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:22 schreef Wh00pWh00p het volgende:
[..]
je kunt kiezen.... jezelf weer helemaal vol duwen met vreten en z'n laag creëren en dan heb je er minder last van. Of nog warmer kleden![]()
(en ja je hebt gelijk...het is aan de frisse kant)
Als ik 't koud heb hoef ik echt niet naar buiten om een frisse neus te halen. Die heb ik dan vanzelf al.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:33 schreef Shandaly het volgende:
Maar schrijft het niet beter als je toch wat warmer bent en minder met je hoofd in de "Vervloekt wat heb ik het koud!!" modus blijft hangen?
Ga een blokje om, frisse neus halen, wellicht schrijft dat dubbel zo snel als je terug bent
Jaquote:
Anderhalf uur is best serieus. Fijn dat het goed ging.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:58 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
JaWas een fijn gesprek van bijna 1.5 uur. Alleen het stomme was dat de receptiemensen me gewoon door lieten lopen ipv mij aanmelden dus daardoor zat diegene met wie ik het gesprek had tevergeefs te wachten en ik ook. Uiteindelijk na een minuut of 10 heb ik gebeld en kwam het goed, maar toch stom, dat is precies het werk van die mensen!
En er was nog een momentje waar ze vroeg naar samenwerking tijdens mij PhD en daar is met één persoon best wel veel voorgevallen dus dat is moeilijk om over te praten, maar daar was wel begrip voor en uiteindelijk hebben we het ook nog gehad over lessen die ik daaruit geleerd heb. Anyway, eind deze week/begin volgende week hoor ik of ze mij mogelijk in het team vindt passen en zo ja, hoe het dan verder gaat want een concrete vacature is er nog niet.
Kun jij al wat meer delen?
Nah ja okequote:
Technically yes, maar Chicken Tonight is prefab food en dat vind ik weinig meer met koken te maken hebben. Het lekker bakken van een stukje kip vergt enige skill, zo'n pot drek red je ook wel in de magnetron, zeg maarquote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt, is het meeste koken dan niet alleen voedsel opwarmen?
Das handigquote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Haha, gaat de bel nog een keer: soep nu. We hoeven niet meer te koken
Zeker, veel vrouwen in onze flat staan hele dagen in de keuken. De lekkerste geuren komen je altijd tegemoet! Weet alleen niet of het heel gezond is, die soep zal wel gaan (soort koriandersoep met stukjes kip) maar die samoa's/loempias van een soort filodeeg waren wel een tikkie vet. Nouja gewoon maar niet teveel eten.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:04 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Das handigAls het maar wel te eten is ;p
Nee idd. Wel lief dat ze het komen brengen!quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:07 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zeker, veel vrouwen in onze flat staan hele dagen in de keuken. De lekkerste geuren komen je altijd tegemoet! Weet alleen niet of het heel gezond is, die soep zal wel gaan (soort koriandersoep met stukjes kip) maar die samoa's/loempias van een soort filodeeg waren wel een tikkie vet. Nouja gewoon maar niet teveel eten.
Niiiice, woon ik weer verkeerd in m'n 99.99% blanke dorpquote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Is het een Marrokkaanse feestweek of zo?We kregen vandaag weer een bordje.. heerlijke samosa-dingetjes!
True. Maar ben harstikke blut en zelf maken is duurder helaas.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:19 schreef Rauw. het volgende:
Sowieso Chicken Tonight... .Beter zelf wat flansen, lekkerder en gezonder.
Dat is niet helemaal waar natuurlijk, heb net liters pastasaus (allemaal verse groente) gemaakt voor een paar euro.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:24 schreef LPFAN het volgende:
[..]
True. Maar ben harstikke blut en zelf maken is duurder helaas.
Ja klopt maar ik heb geen ruimte om het te bewaren. Heb een kleine vriezer boven mijn koelkast, ff een brood er in en hij zit al vol ;pquote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:31 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar natuurlijk, heb net liters pastasaus (allemaal verse groente) gemaakt voor een paar euro.
Je moet alleen even leren/nadenken hoe en wat.
bij mij thuis niet, maar okquote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt, is het meeste koken dan niet alleen voedsel opwarmen?
Ow dat is niet tofquote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
bij mij thuis niet, maar ok
Ik ben zielig... Mijn fitbit viel een beetje uit elkaar en is nu opgestuurd. Ik voel me naakt
Ja! Al dat wandelen voor niksquote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:34 schreef Sjeen het volgende:
bij mij thuis niet, maar ok
Ik ben zielig... Mijn fitbit viel een beetje uit elkaar en is nu opgestuurd. Ik voel me naakt
Weet je het zeker? Aan plakjes kipfilet wordt ook zelfs suiker toegevoegdquote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:38 schreef Rauw. het volgende:
Vind ik niet altijd een probleem, krijg verder alleen suikers van fruit binnen.
(de meeste) Pastasaus uit een potje vind ik wel te eten, maar chicken tonight smaakt ook nog eens chemisch.
Gewone bonen in blik, gerookte zalm, pastasauzen etc etc. Je staat nog raar te kijken als je verpakkingen gaat lezen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Weet je het zeker? Aan plakjes kipfilet wordt ook zelfs suiker toegevoegd
Echt hequote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:50 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Weet ik, die eet ik ook lang niet dagelijks en dat gaat om een heel kleine hoeveelheid.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:50 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mja ik vind het vaak ook te zoet smaken. Chicken tonight al helemaal inderdaad
potjes boemboe of van die Patak currypasta gebruik ik wel, dat krijg ik zelf nooit zo lekker.
Knap dan! Dat doe ik je niet na. Ik eet heel veel fruit, rozijnen en dat soort dingen dus zit juist altijd vrij hoog met suiker, dus ik probeer er wel op te letten niet teveel toegevoegde suiker nog te eten.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:57 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Weet ik, die eet ik ook lang niet dagelijks en dat gaat om een heel kleine hoeveelheid.
Tel het allemaal bij elkaar op en ik zit waarschijnlijk niet eens op de limiet.
Inderdaad, maar de hoeveelheden zijn in 9 van de 10 gevallen bizar klein.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gewone bonen in blik, gerookte zalm, pastasauzen etc etc. Je staat nog raar te kijken als je verpakkingen gaat lezen.
Moet wel zeggen dat het er ook aan ligt welke je hanteert, want de een zegt 90gram en de ander zegt 25 gram volgens mij.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:58 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Knap dan! Dat doe ik je niet na. Ik eet heel veel fruit, rozijnen en dat soort dingen dus zit juist altijd vrij hoog met suiker, dus ik probeer er wel op te letten niet teveel toegevoegde suiker nog te eten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik kwam maar weer eens tot de conclusie dat ik hele crappy foto's maak.
Sterkheidsbaas van alles.
quote:Op dinsdag 16 februari 2016 19:38 schreef Lonaa het volgende:
Ik had vrije tijd, dus ik maakte dit, ego strelen alles:WauwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik kwam maar weer eens tot de conclusie dat ik hele crappy foto's maak.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
Ik had vrije tijd, dus ik maakte dit, ego strelen alles:Damn! heel goed hoor! en idd een flinke prestatie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik kwam maar weer eens tot de conclusie dat ik hele crappy foto's maak.
Enne...je ziet er zeer goed uit!![]()
![]()
dat!quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:34 schreef La_Tramposa het volgende:
Soms sta ik in de winkel en denk ik ook: hmm een potje pastasaus is toch wel makkelijk! Maar dan zie ik dat ze allemaal 10g suiker per 100gram hebben en dan denk ik woooow dan maak ik het zelf wel
Ik had vrije tijd, dus ik maakte dit, ego strelen alles:Fantastisch resultaat!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik kwam maar weer eens tot de conclusie dat ik hele crappy foto's maak.![]()
Hoezo noodgedwongen?quote:Op woensdag 17 februari 2016 08:33 schreef sibella2 het volgende:
Gister:
O: tosti ham kaas
T: halve peer, halve sinaasappel, halve soepstengel, gekookt ei.
L: 2 kommen heldere kokosbouillon
D: kip en friet uit de oven, sla. 4 rode wijntjes.
beweging: heel veel wandelen.
Gister ook voor het eerst in 2 jaar op de weegschaal gestaan, noodgedwongen. Auw
Ja zeker! Ik weeg me echt al jaren niet meer en dat ging altijd prima, pas de laatste paar maanden ben ik echt aangekomen. Maar gewoon raar om te zien dat mijn eigen gevoel, waar ik normaal blind op vaar, er ook een flink aantal kilo naast zat.quote:Op woensdag 17 februari 2016 08:55 schreef Rauw. het volgende:
Hoe is dat ook een slecht ding?
Reality check juist lijkt mij?
Tegen 4000 kcal aan eten en drank is niet op te neuken.quote:Op woensdag 17 februari 2016 08:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Valentijnskilo.. Krijgen we ook goede vrijdag-kilos of pinksterkilos? Op Valentijnsdag hoor je toch juist extra veel calorieën te verbranden if you know what I mean![]()
![]()
Tja het zegt ook weer niet zo veel als het een weegschaal is waar je nooit op staat. Er kan zo een paar verschil in zitten met je eigen weegschaal.quote:Op woensdag 17 februari 2016 08:57 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Ja zeker! Ik weeg me echt al jaren niet meer en dat ging altijd prima, pas de laatste paar maanden ben ik echt aangekomen. Maar gewoon raar om te zien dat mijn eigen gevoel, waar ik normaal blind op vaar, er ook een flink aantal kilo naast zat.
Hou het wegen nu ook maar vol dan, als extra stok achter de deur.
quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:02 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Tegen 4000 kcal aan eten en drank is niet op te neuken.
Ah! Bestaat dat srs?quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:05 schreef MutedFaith het volgende:
Mijn vrouw heeft trouwens zoeen weegschaal voor me besteld die alles meet wat je eigenlijk niet zou willen weten. En die aan MFP te koppelen zou moeten zijn.
Ik heb geen weegschaal, vandaag maar eens kopen. Het zal geen 5 kilo in mijn voordeel schelen lijkt mequote:Op woensdag 17 februari 2016 09:03 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tja het zegt ook weer niet zo veel als het een weegschaal is waar je nooit op staat. Er kan zo een paar verschil in zitten met je eigen weegschaal.
Handig toch, dat doet die van mij ook. Krijg ook nog het weerbericht tussendoor en hij meet de luchtkwaliteitquote:Op woensdag 17 februari 2016 09:05 schreef MutedFaith het volgende:
Mijn vrouw heeft trouwens zoeen weegschaal voor me besteld die alles meet wat je eigenlijk niet zou willen weten. En die aan MFP te koppelen zou moeten zijn.
Ah zo ja... Ja, dan is het niet anders.quote:Op woensdag 17 februari 2016 08:55 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Mijn kind durfde niet op de weegschaal bij het cb, dus eerst samen en toen ik alleen.
Fitbit heeft er ook een. Stuurt je gewicht zo door naar de app.quote:
Wel weer leuk voor de volgende ochtend zonder kleren.... beetje nep feel good moment creërenquote:Op woensdag 17 februari 2016 09:17 schreef Rauw. het volgende:
Aangekleed op de weegschaal zal ook niet in je voordeel gaan.
hoe groot ben je?quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:21 schreef sibella2 het volgende:
Heb net een weegschaal besteld,
Bij het cb was ik 73.3, dus ik hou jullie op de hoogte (laatste keer dat ik me woog, voor zwangerschap, jaar of 3 geleden, woog ik 61)
Ze liep heel netjes weg, maar ik ben altijd een beetje anti-weegschaal geweest, paste mijn eetpatroon aan aan hoe ik me voelde en hoe mijn kleren zaten. Ging prima met wat kleine schommelingen, beetje balen dat dat me niet meer lukt.quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ah zo ja... Ja, dan is het niet anders.
Maar niet leuk als je het zelf probeert te vermijden en dan al helemaal niet als er iemand mee kijkt idd.
Jij hebt hem wel?quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
hoe groot ben je?
Gelukkig heb ik mijn Fitbit Aria nog BE, komt er tenminste nog iets in mijn app terecht de komende tijd
quote:
1,68, maar erg petite gebouwd, dus alles wat er aan komt is gelijk zo'n blob vet.quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
hoe groot ben je?
Gelukkig heb ik mijn Fitbit Aria nog BE, komt er tenminste nog iets in mijn app terecht de komende tijd
Ik ben fanquote:Op woensdag 17 februari 2016 09:25 schreef sibella2 het volgende:
[..]
1,68, maar erg petite gebouwd, dus alles wat er aan komt is gelijk zo'n blob vet.
Is dat wat zo'n fitbit? Het trekt me wel, maar ik ben bang dat dat na een week weer in de kast ligt te verstoffen, zo goedkoop zijn ze ook weer niet.
Ik had het er gisteren met mijn vriend nog over dat het echt stimuleert om meer te wandelen/bewegen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:25 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Is dat wat zo'n fitbit? Het trekt me wel, maar ik ben bang dat dat na een week weer in de kast ligt te verstoffen, zo goedkoop zijn ze ook weer niet.
nou ja, de weegschaal staat hier gewoon in de badkamer en wordt dagelijks gebruikt. Mijn Fitbit Charge HR is even terug naar Fitbit, maar ik heb sinds kerst 2014 continu eentje om gehad. Dat maakt inmiddels 18 kilo verschil...quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:25 schreef sibella2 het volgende:
[..]
1,68, maar erg petite gebouwd, dus alles wat er aan komt is gelijk zo'n blob vet.
Ja, dat!quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:35 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik had het er gisteren met mijn vriend nog over dat het echt stimuleert om meer te wandelen/bewegen.
Hij heeft hem nu ruim een jaar en ik een half jaar.
Goede reden om lekker actief naar buiten te gaanquote:Op woensdag 17 februari 2016 09:38 schreef Lonaa het volgende:
Ik werd wakker van de bovenbuurman die timmert, de zijbuurman die met z'n tweeen in de muur aan het boren is, en de trillplaat waarmee ze de stenen buiten op straat aanstampen.
Geen grapje.
Oja ook erg tofquote:Op woensdag 17 februari 2016 09:37 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Ja, dat!
En challenges met fitbitvriendjes
Ze begonnen om half 9.quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:51 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Goede reden om lekker actief naar buiten te gaanen verder denk ik dat mijn buren inmiddels ook een hekel aan mij hebben met al m'n geklus... Ach, als ze pas om half tien beginnen, heb je nog best geluk!
Ben overtuigd, maar eens aanschaffen als ik door mijn proeftijd heen ben!quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:37 schreef Sjeen het volgende:
[..]
nou ja, de weegschaal staat hier gewoon in de badkamer en wordt dagelijks gebruikt. Mijn Fitbit Charge HR is even terug naar Fitbit, maar ik heb sinds kerst 2014 continu eentje om gehad. Dat maakt inmiddels 18 kilo verschil...
Wow dat is slank! Ziet er goed uit.quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:49 schreef Stormqueen het volgende:
Ok, sorry alvast. Maar ik had dit weekend nieuwe kleren gekocht en ik keek net in de spiegel en ik voelde me ineens écht niet meer dik
[ afbeelding ] we zijn er bijijijijna
quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:49 schreef Stormqueen het volgende:
Ok, sorry alvast. Maar ik had dit weekend nieuwe kleren gekocht en ik keek net in de spiegel en ik voelde me ineens écht niet meer dik
quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:49 schreef Stormqueen het volgende:
Godver! Maar jij was echt best wel flink toch? Kan me een foto herinneren van jou, je man, en baby bij een voordeur ofzo? Of was jij dat niet?quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:49 schreef Stormqueen het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
#jumpsonbandwagon
Mag ik dan ook even pimpen met m'n nieuwe jeans in maat 38?
2 maten kleiner dan de vorige.Goede broek en figuur! Je ziet ook je gespierde kuiten door de broek heen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch ben ik nog steeds van #teamsmallepijpen
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Ik weet nog steeds niet of ik dat een pluspunt vindquote:Op woensdag 17 februari 2016 11:17 schreef La_Tramposa het volgende:
Je ziet ook je gespierde kuiten door de broek heen!
Ik vind van wel! Al staat het nog mooier in een skinny jeansquote:Op woensdag 17 februari 2016 11:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet of ik dat een pluspunt vind![]()
Dat is omdat je ook gewoon écht niet meer dik bent!quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:49 schreef Stormqueen het volgende:
Vind ik ook! Ik heb vrij stevige bovenbenen, en skinny legt heel erg de nadruk daarop voor mijn gevoel.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik hou ook niet van skinny. Het idiote is dat ik met skinny mijn heupregio ineens zo ginormous vind. Terwijl dat stuk broek natuurlijk min of meer hetzelfde is
Echt ON BE GRIJ PE LIJK dat jij je niet meer dik voelt zegquote:Op woensdag 17 februari 2016 10:49 schreef Stormqueen het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Ik heb een fitbit.. Love it! Gekoppeld aan MFP! Echt ik merk dat ik meer beweeg hierdoor, omdat ik nu zie wat ik eet en verbruik.quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Fitbit heeft er ook een. Stuurt je gewicht zo door naar de app.
Maar dat idee trek ik dus niet. Ik ben helemaal niet zo neurotisch met electronische patientendossiers enzo, maar de weegschaal aan het internet koppelen...![]()
![]()
Zeker wel!quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet of ik dat een pluspunt vind![]()
Ja, je probleem is dat je foto het niet doet!quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Ook een fotootje van mij dan..
[ afbeelding ]
Hallo, ik ben La_Tramposa en ik heb een probleem.
klopt... je foto doet het nietquote:Op woensdag 17 februari 2016 11:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom maak ik dit nooitquote:Op woensdag 17 februari 2016 11:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb ook een voor en na!
2 courgettes, drie paprika's, 1 ui, 2 tenen knoflook en een paar champignons:
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ja, zie mijn eerste post van vandaag.quote:
quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[ link | afbeelding ]
en wat heb je verder op de planning staan voor vandaag?quote:Op woensdag 17 februari 2016 14:23 schreef sibella2 het volgende:
Stormqueen, Nice! Platte buik en taille! Hoeveel ben je afgevallen?
Lijstje:
O: boterham boter, cracotte boter.
T: mandarijn, appel, halve soepstengel, koekje
Ga nu lunchen, broodje kaas ei komkommer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L: 2 volkoren bolletjes met light cream cheese en jam
T's: Punt kwarktaart, protein cookie
En nog beetje cardio en accessoire shizzle (en ik denk powercleans) in de gym. Whoo!
Fear is the path to the Dark Side.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |