Ik neem ook elke dag griekse yoghurt of kwark. Zou niet weten waarom niet. Vol eiwitten en de griekse yoghurt heeft veel goede vetten/tikt mooi aan in de caloriën waardoor een magerdere Lunch geen probleem is.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:27 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Af en toe een beetje melk is niet zo erg natuurlijk, maar ik zou niet iedere dag melk drinken en dus ook geen optimel. Al is dat inderdaad wel lekker
Elke dag wel een half litertje magere melk.. heerlijk!quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:27 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Af en toe een beetje melk is niet zo erg natuurlijk, maar ik zou niet iedere dag melk drinken en dus ook geen optimel. Al is dat inderdaad wel lekker
Vezelrijke kwarktaart van Jelmer de Boerquote:
Dat kanquote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:27 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Ziet er goed uitquote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:30 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Vezelrijke kwarktaart van Jelmer de Boer
Met een bodem van roggebrood en dadels en de kwark bestaat bij hen uit 2 bakken optimel, whey poeder en blauwe bessen.
In mijn versie is het 1 bak optimel, 450gr senoble kwark en blauwe bessen.
Echt superlekker!Het is wat meer gedoe dan gewoon een bak kwark leeglepelen, maar zowel F. als ik zijn er heel erg blij mee. Echt het ideale ontbijt.
![]()
quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:30 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Dat kanveel eiwit en calcium is goed voor me. En het eet/drinkt voor mij makkelijk
Gefeliciteerd Sarabi
Bij veel Nederlanders is met de paplepel ingegoten dat je melk nodig hebt om in je calciumbehoefte te voorzien. Dit is klinkklare onzin, zo vertellen verschillende studies. Want melk bevat veel eiwitten en die zorgen ervoor dat de calcium in melk wordt uitgescheiden via de urine. Met melk wordt de calciumopname in het lichaam dus juist geremd, wat waarschijnlijk ook verklaart waarom er in Nederland veel meer gevallen van osteoporose (botontkalking) voorkomen dan in landen waar veel minder melk wordt gedronken.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:28 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik neem ook elke dag griekse yoghurt of kwark. Zou niet weten waarom niet. Vol eiwitten en de griekse yoghurt heeft veel goede vetten/tikt mooi aan in de caloriën waardoor een magerdere Lunch geen probleem is.
Ik heb net t laatste stuk taart van deze batch op. Gemaakt van de optimel griekse stijl framboos, met diepvriesframbozen. Heb ook al regelmatig de optimel kers met diepvrieskersen gemaakt.. Werkt allemaal prima.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:30 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Vezelrijke kwarktaart van Jelmer de Boer
Met een bodem van roggebrood en dadels en de kwark bestaat bij hen uit 2 bakken optimel, whey poeder en blauwe bessen.
In mijn versie is het 1 bak optimel, 450gr senoble kwark en blauwe bessen.
Echt superlekker!Het is wat meer gedoe dan gewoon een bak kwark leeglepelen, maar zowel F. als ik zijn er heel erg blij mee. Echt het ideale ontbijt.
![]()
Nu ja. Zo hard hou ik niet vast aan die vezels. Ook niet aan de eiwitten trouwens, want de whey laat ik er sowieso uit.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou ook wel eens een ander smaakje willen proberen, iets met citroen ofzo, maar de blauwe bessen zitten er nou juist doorheen voor de vezels, dus of dat dan werkt in combinatie met een citrus smaakje... Geen idee.
Ach, ik vind hem zo heel lekker en echt heel makkelijk, dus vooralsnog verveelt het niet.
Oh ja, shit, ik blijf het vergeten, gefeliciteerd Sarabi!
Die bagels. Heb je die vers, of afbak ofzo. Ik vind ze heerlijk maar volgens mij kan ik die in mijn gehucht niet eens kopen. Brood aanbod is vast anders bij jullie.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:39 schreef motorbloempje het volgende:
O: bagel met aardbeienjam (wat is dan zo eens in de zoveel tijd lekker!)
L: kom soep van zondag met een volkorenpita
T: roggebrood met pindakaas
S: spinnen
D: kip met zoete aardappel en broccoli uit de oven
Van de lidl! New York Stylequote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:49 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Die bagels. Heb je die vers, of afbak ofzo. Ik vind ze heerlijk maar volgens mij kan ik die in mijn gehucht niet eens kopen. Brood aanbod is vast anders bij jullie.
En roggebrood met pindakaas. Ja?
Vond ik ook!quote:
Ik zie ook wel eens taarten met de gele optimel variant voorbij komen. Zal dat mango zijn?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou ook wel eens een ander smaakje willen proberen, iets met citroen ofzo, maar de blauwe bessen zitten er nou juist doorheen voor de vezels, dus of dat dan werkt in combinatie met een citrus smaakje... Geen idee.
Ach, ik vind hem zo heel lekker en echt heel makkelijk, dus vooralsnog verveelt het niet.
Oh ja, shit, ik blijf het vergeten, gefeliciteerd Sarabi!
Ah ok, gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Biteswelove(.nl)
Bedankt voor de felicitaties
Ja, ik ook hoor, daar zie ik bij mezelf geen toegevoegde waarde voor.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:49 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Nu ja. Zo hard hou ik niet vast aan die vezels. Ook niet aan de eiwitten trouwens, want de whey laat ik er sowieso uit.
Dat klinkt goed! receptje toevallig?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:39 schreef motorbloempje het volgende:
O: bagel met aardbeienjam (wat is dan zo eens in de zoveel tijd lekker!)
L: kom soep van zondag met een volkorenpita
T: roggebrood met pindakaas
S: spinnen
kip met zoete aardappel en broccoli uit de oven
Ja of met stukjes verse mango. Maar of je dat kunt verwarmen dan. Geen idee. Of heb je mango ook in de vriezer?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, ik ook hoor, daar zie ik bij mezelf geen toegevoegde waarde voor.
Cathmar, oh, dat is een combi die over het algemeen (qua los fruit) wel altijd heel lekker is, mango met blauwe bessen. Ik ga dat eens proberen.Lijkt me gewoon lekker voor de afwisseling.
Ahja Lidl! Daar hebben ze hier sinds kort ook een grote (af)bakkerij bij. Eens kijken.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Van de lidl! New York Style80 pence per 4 of 5 ofzo. En ik vries ze in
GOoi kip in de oven.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:54 schreef Wh00pWh00p het volgende:
[..]
Dat klinkt goed! receptje toevallig?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |