777/A350 lijkt me logischerquote:Op zondag 31 januari 2016 00:11 schreef donroyco het volgende:
[..]
Maar op den duur zal de 747 toch wel vervangen worden lijkt me, is de A380 dan een logische vervolgkist?
En laat nu niemand het wagen om te zeggen dat de A380 een mooier vliegtuig is.quote:
Ik doe het gewoon: de A380 vind ik vele malen mooier. Gelukkig mag iedereen dat zelf bepalenquote:Op zondag 31 januari 2016 11:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En laat nu niemand het wagen om te zeggen dat de A380 een mooier vliegtuig is.
Er zullen nooit meer mooiere vliegtuigen gemaakt worden dan de Boeing 747
Wat mij betreft de 747-400 met winglets van KLM
[ afbeelding ]
De MD11 is mooierquote:Op zondag 31 januari 2016 11:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En laat nu niemand het wagen om te zeggen dat de A380 een mooier vliegtuig is.
Er zullen nooit meer mooiere vliegtuigen gemaakt worden dan de Boeing 747
Wat mij betreft de 747-400 met winglets van KLM
[ afbeelding ]
Die van BA zijn ook mooi, als ze met 5 op een rij op Terminal 5 aan de gate staan!quote:Op zondag 31 januari 2016 11:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En laat nu niemand het wagen om te zeggen dat de A380 een mooier vliegtuig is.
Er zullen nooit meer mooiere vliegtuigen gemaakt worden dan de Boeing 747
Wat mij betreft de 747-400 met winglets van KLM
[ afbeelding ]
De MD11 en de DC10 heb ik altijd al rare vliegtuigen gevonden. Het was een Jumbo-jet maar een misvormde. Ik verwonder én erger me dagelijks over de MD11 adoratie in dit topic.quote:
Welk vliegveld is dit? Sint Maarten?quote:Op zondag 31 januari 2016 11:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En laat nu niemand het wagen om te zeggen dat de A380 een mooier vliegtuig is.
Er zullen nooit meer mooiere vliegtuigen gemaakt worden dan de Boeing 747
Wat mij betreft de 747-400 met winglets van KLM
[ afbeelding ]
Princess Juliana Intl inderdaadquote:Op zondag 31 januari 2016 12:16 schreef donroyco het volgende:
[..]
Welk vliegveld is dit? Sint Maarten?
Die staat nog op mijn lijstjequote:
Absoluut, hier ook. En dan uiteraard wel met een 747 van KLM (nu het nog kan).quote:
Ja, dat zeker.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:19 schreef Blistering het volgende:
[..]
Absoluut, hier ook. En dan uiteraard wel met een 747 van KLM (nu het nog kan).
St Maarten met een 747 en Bonaire met een 787.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:26 schreef donroyco het volgende:
[..]
Ja, dat zeker.
Aruba - A330
Bonaire - ...
Curacao - 767
St. Maarten - ...
Ja, die moet ik nog.quote:Op zondag 31 januari 2016 13:37 schreef FredvZ het volgende:
[..]
St Maarten met een 747 en Bonaire met een 787.
Dan heb je alles wat nu vanuit Nederland die kant op gaat gehad
Je bedoelt die hopeloos disproportionele vliegende driehoek met 2 rechthoekige kisten eronder en een gebroken neus?quote:Op zondag 31 januari 2016 14:41 schreef spapaars het volgende:
DC 10-11/B747.400/A380 etc etc.
Allemaal Vliegende vrachtwagens vergeleken met de Concorde.
[ afbeelding ]
Kan voorlopig nog wel als ik de verhalen de laatste dagen hoorquote:Op zondag 31 januari 2016 12:19 schreef Blistering het volgende:
[..]
Absoluut, hier ook. En dan uiteraard wel met een 747 van KLM (nu het nog kan).
Tussen de aflevering van de BFA en de BFY zat bijna 13 jaar. Het gaat tegenwoordig wat sneller maar dat de laatste er over drie jaar uit gaat lijkt me niet waarschijnlijk met de huidige olieprijs.quote:Kan voorlopig nog wel als ik de verhalen de laatste dagen hoor
Sinds de constellation ging het bergafwaarts, al mocht de comet er inderdaad nog wel zijn.quote:Op zondag 31 januari 2016 15:24 schreef OEM het volgende:
[..]
Je bedoelt die hopeloos disproportionele vliegende driehoek met 2 rechthoekige kisten eronder en een gebroken neus?
Na de Comet is er niks mooiers meer gemaakt:
[ afbeelding ]
Toch blijft het jammer van die vierkante ramen. Als de Haviland de ronde van de Lockheed Constellation had toegepast in de Comet was het misschien nog een succes geworden.quote:Op zondag 31 januari 2016 15:24 schreef OEM het volgende:
[..]
Je bedoelt die hopeloos disproportionele vliegende driehoek met 2 rechthoekige kisten eronder en een gebroken neus?
Na de Comet is er niks mooiers meer gemaakt:
[ afbeelding ]
Is deze toevallig nog ergens HDer te vinden? Op Airliners.net zie ik ´em helaas niet staanquote:
https://500px.com/photo/1(...)user&user_id=7686817quote:Op maandag 1 februari 2016 11:52 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Is deze toevallig nog ergens HDer te vinden? Op Airliners.net zie ik ´em helaas niet staan
Dank je! Het lijkt erop dat deze meneer zijn mooie plaatje niet wil delen.quote:Op maandag 1 februari 2016 11:54 schreef donroyco het volgende:
[..]
https://500px.com/photo/1(...)user&user_id=7686817
Al wat ouder toch?quote:
quote:The first Italian-made F-35A Lightning II is all set to start the type’s first ever Transatlantic flight to the US on Tuesday 2 February, sources in Italy confirm. A Boeing KC-767 tanker aircraft and a two seater Eurofighter Typhoon accompany the brand new fighter aircraft on its way, which includes a stop over at Lajes airbase in the Azores.
Subject to weather, the aircraft leaves Cameri and joins up with the tanker aircraft and Typhoon for the flight. The F-35 was produced at Cameri by FNV Aeronautics under the watchful eye of Lockheed Martin, first flew on 7 September 2015 and was then delivered to the Italian Air Force on 3 December 2015. It was the very first F-35 to be produced outside the US.
Pilots
An Italian Air Force pilot from the test squadron at Pratica di Mare will fly the F-35 on its flight over Atlantic, the very first of this kind for the new generation stealth aircraft. In the backseat of the Typhoon will be another Italian F-35 pilot. The flight to Lajes is expected to take 4.5 hours. Air-to-air refueling with the KC-767 was validated last year in the US.
Tests and training
After the stop over in Lajes, another 6.5 hour flight takes the F-35 and two accompanying aircraft to Naval Air Station Patuxent River in the US. The F-35 will then remain there for six weeks for tests, before finally moving on to Luke Air Force Base. Here, the aircraft wil be used to train Italian pilots.
The second Italian made F-35 is now performing test flights at Cameri and will be among four more Italian aircraft to follow the same route later this year. By the end of 2016, the sixth aircraft produced in Cameri will be the first to remain in Italy. Cameri will also see production of Royal Netherlands Air Force (RNLAF) jets.
Italy formally has eight F-35s on order and is still debating the final number of aircraft to be ordered. That number is expected to be 90, after dropping from 131 earlier.
Hoop dat de piloten inmiddels ontslagen zijn. Buiten dat dit onveilig is ga je niet lopen stunten met een kist van 250 miljoen dollar.quote:
Dit wordt vaak gedaan bij een delivery flightquote:Op maandag 1 februari 2016 17:03 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Hoop dat de piloten inmiddels ontslagen zijn. Buiten dat dit onveilig is ga je niet lopen stunten met een kist van 250 miljoen dollar.
Huur dan lekker in je vrije tijd een pitts of zo.
Volgens mij is die hier ook langs geweest met foto's en al.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:23 schreef tripel7 het volgende:
De vliegers van die kist zijn iig wel op z'n minst demoted, artikel incl. reden: http://www.wort.lu/en/bus(...)bc5db9b3988708086f11
Niet lang na dat incident hebben ze het bij CargoLux ook voor elkaar gekregen om een andere 748 te beschadigen tijdens landing: http://avherald.com/h?article=47ed9485&opt=0
Jup.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:38 schreef Woods het volgende:
Volgens mij is die hier ook langs geweest met foto's en al.
Ja.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:05 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand of de PH-HZF en PH-HZK nog naar Jet2 gaan?
Landing gear van de -BFO gaat naar de -BFC. -BFC keert daarna terug om weer een tijdje voor KLM te gaan vliegenquote:De PH-BFC staat al sinds de 14/15e in Jakarta voor zijn C-check met (2 dagen later) de -BFO ernaast voor de onderdelen. Best lang. Kent iemand de planning?
Vindt je nu nog bij Virgin Atlantic, Garuda en Eva Air.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:06 schreef Tinos85 het volgende:
Voordeel van de 747 van Air France was dat je in bovendeks kon zitten in economy. Paar keer mooi gebruik van gemaakt, je zat lekker rustig en ruimer dan beneden.
quote:ZWANENBURG Een opvallend ongeluk op de IJweg in Zwanenburg zondagochtend. Daar raakte de bestuurder van een Porsche van de weg en belandde vervolgens aan de overkant (!) van de sloot in het gras, naast de Polderbaan.
De beschadigde Porsche met een Deense kentekenplaat werd vastgelegd door Rob Over de Linden die er toevallig langskwam. Over de Linden vermoedt dat de auto is gelanceerd. "De auto zat niet onder de gras- of rietsporen en er zaten veel bandensporen op het gras."
Een woordvoerder van de politie laat weten dat de bestuurder en/of eigenaar van de Porsche in geen velden of wegen te bekennen was toen de agenten op de plaats van het ongeluk aankwamen. "Een beetje raar, want het is niet de bedoeling je auto daar te 'zetten' en er dan vandoor te gaan."
De politie kan nog niets zeggen over de toedracht van het ongeluk en doet onderzoek
quote:OneGo gives you unlimited US flights for a monthly fee
Just when you thought we had seen the end of ‘Netflix for…’ launches, OneGo reveals its subscription service for unlimited flights.
Yes, OneGo allows users to pay a monthly fee for unlimited flights within the US.
It’s not cheap, though. To sign up you’ll need to pay a $495 once-off registration fee and monthly subscriptions start at $1,500 for West coast flights.
An East coast registration will set you back $2,300 per month, or $1,950 for Central America. If you want the luxury of being able to fly anywhere you like in the US, you’ll need to cough up $2,950 per month.
While these might sound like ludicrous prices for some, it’s aimed at attracting business travellers and has add-ons and perks to suit.
At the moment, users can have four active bookings at once and all trips must be booked at least seven days in advance. OneGo says it will be upping its max number of bookings to eight in the near future and allowing the booking of last minute travel as well.
[...]
Zou dat niet aan het vertrek van Malaysian liggen?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:14 schreef Mikey92 het volgende:
Blijkbaar zijn de cijfers van KLM goed voor Kuala Lumper, ze voegen 3 wekelijkse vluchten toe komende zomer.
- AMS dep. 13:00 - arr. KUL 07.10 KL811 B772 Thu, Fri, Sun - NEW
- AMS dep. 20:45 - arr. KUL 14.45 KL809 B77W daily
- dep. KUL 08:45 - arr. AMS 15:30 KL812 B772 Mon, Fri, Sat - NEW
- dep. KUL 23:20 - arr. AMS 06:00 KL810 B77W daily
Emirates neemt het ook deels overquote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:17 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Zou dat niet aan het vertrek van Malaysian liggen?
Emirates vliegt niet zonder tussenlanding vanaf Amsterdam op Kuala Lumpur.quote:
Ik doel op de codeshare van emirates en malaysian;)quote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:57 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Emirates vliegt niet zonder tussenlanding vanaf Amsterdam op Kuala Lumpur.
Kut Yanks, noem het gewoon Central United States of America, ja?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:38 schreef donroyco het volgende:
An East coast registration will set you back $2,300 per month, or $1,950 for Central America. If you want the luxury of being able to fly anywhere you like in the US, you’ll need to cough up $2,950 per month.
twitter:112Schiphol twitterde op dinsdag 02-02-2016 om 19:25:40 VOS klein: een éénmotorig privevliegtuig is zojuist bij de landing naast de baan terecht gekomen. https://t.co/GePI5GPuLk reageer retweet
twitter:KLM twitterde op woensdag 03-02-2016 om 11:02:46 #Astana in #Kazakhstan is the 8th new destination in our summer schedule of 2016. https://t.co/RCGuoZiWCy https://t.co/IMLdcxk2Bf reageer retweet
quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:12 schreef donroyco het volgende:twitter:KLM twitterde op woensdag 03-02-2016 om 11:02:46 #Astana in #Kazakhstan is the 8th new destination in our summer schedule of 2016. https://t.co/RCGuoZiWCy https://t.co/IMLdcxk2Bf reageer retweet
quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:44 schreef boriq het volgende:
En toch wel naar Astana (via Almaty, waar ze nu al wel op vliegen)
link
De markt in die regio vanuit Europa is sterk aan het veranderen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:14 schreef Mikey92 het volgende:
Blijkbaar zijn de cijfers van KLM goed voor Kuala Lumper, ze voegen 3 wekelijkse vluchten toe komende zomer.
- AMS dep. 13:00 - arr. KUL 07.10 KL811 B772 Thu, Fri, Sun - NEW
- AMS dep. 20:45 - arr. KUL 14.45 KL809 B77W daily
- dep. KUL 08:45 - arr. AMS 15:30 KL812 B772 Mon, Fri, Sat - NEW
- dep. KUL 23:20 - arr. AMS 06:00 KL810 B77W daily
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 23:49 schreef OEM het volgende:
Meanwhile in het altijd veilige Mogadishu, Somalie: waarschijnlijk een bomaanslag op een A321 na takeoff. Weer veilig geland:
[ afbeelding ]
http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20160202-0
En over het wegvallen van Malaysia hoorde je KLM niet klagen. Doen ze alleen als er een ME maatschappij met een paar stoeltjes meer naar Schiphol wil vliegen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:12 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
[..]
De markt in die regio vanuit Europa is sterk aan het veranderen.
Malaysia Airlines trok zich vorige maand terug uit Amsterdam, Parijs en eerder al Frankfurt (mei 2015) en gaat samenwerken met Emirates.
Air France heeft zich teruggetrokken uit Kuala Lumpur (oktober 2015) en volgende maand ook uit Jakarta.
Lufthansa trok zich terug uit Jakarta (oktober 2015) en volgende maand uit Kuala Lumpur.
Garuda Indonesia trekt zich volgende maand terug uit Gatwick en stoppen ze met de vluchten tussen Amsterdam en Gatwick; ze gaan nu los van elkaar naar Amsterdam en London Heathrow vliegen (met stop in Singapore)
Turkish Airlines en Emirates breiden licht uit op Kuala Lumpur maar onder de streep valt er capaciteit weg op deze routes.
Mogelijk ziet KLM daar mogelijkheden want ze blijft met BA en MH (van/naar Londen) alleen over op de route Europa - Kuala Lumpur. (non-stop)
Vergeet niet dat KLM een code share had met malaysia, dus in wezen vallen er wel degelijk stoeltjes weg... En dat gaat dan zowel om het stuk AMS-KUL als doorverbindingen verder weg.quote:Op woensdag 3 februari 2016 22:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En over het wegvallen van Malaysia hoorde je KLM niet klagen. Doen ze alleen als er een ME maatschappij met een paar stoeltjes meer naar Schiphol wil vliegen.
Zoals het was bij de E190's dan, want ze worden stuk voor stuk voorzien van de nieuwe livery. Inmiddels is de EZK aan de beurt.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:40 schreef Woods het volgende:
De vorige livery zou er als die Saudi uit komen te zien. Of net zoals bij 190s.
Tuurlijk kan dat.quote:Op zondag 7 februari 2016 22:30 schreef airportmadness het volgende:welkom!
Hoi!
Kan ik ook mee doen? Volg dit topic al een tijdje en heb zelf me PPL. Tevens ben ik werkzaam in de luchtvaart bij een niet nader te noemen luchtvaart maatschappij!
Top geweldig!quote:Op zondag 7 februari 2016 22:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat.
Zolang iemand niet elke dag post dat vliegen milieuonvriendelijk is en dat je beter liftend of fietsend kunt reizen is iedereen hier gewoon welkom.
Waar vlieg je mee?
Goede cijfersquote:KLM heeft in januari 8,2 procent meer passagiers vervoerd vergeleken met dezelfde maand een jaar eerder. De maatschappij verwelkomde 2,12 miljoen passagiers, tegenover 1,96 miljoen in januari 2015. De opbrengst per passagier per kilometer nam toe met 5,8 procent en de bezettingsgraad nam toe van 82,8 naar 86,5 procent.
Air France en Hop! vervoerden iets minder passagiers in januari (-o,6 procent) vergeleken met een jaar eerder. De opbrengst per passagier per kilometer nam wel iets toe bij de Fransen met 1,4 procent.
Transavia vervoerde 9,3 procent meer passagiers in januari 2016. De opbrengst per passagier per kilometer nam toe met 4,4 procent. De bezettingsgraad daalde licht van 84,0 naar 83,8 procent.
Het vrachtvervoer zit ook in januari in de hoek waar de klappen vallen.
Singapore Airlines vloog dacht ik met een full business class A340-500 van Singapore naar New-Yorkquote:Op dinsdag 9 februari 2016 00:24 schreef Sandrvich het volgende:
Stille meelezer hier: Ten eerste alle lof voor de informatie die in dit topic door alle gebruikers wordt gedeeld! Verder heb ik nog een vraag:
Het is hier ongetwijfeld bekend dat vlucht 01 van British Airways van London City naar New York met een full-business class A318 wordt uitgevoerd. Zijn er eigenlijk nog vergelijkbare verbindingen die met zo'n luxe A318 worden uitgevoerd op zo'n lange afstand, of is deze echt uniek in de wereld?
Zo lang op dat toestel is uniek, ze landen ook in ierland om nog te tanken bij tegenwind.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 00:24 schreef Sandrvich het volgende:
Stille meelezer hier: Ten eerste alle lof voor de informatie die in dit topic door alle gebruikers wordt gedeeld! Verder heb ik nog een vraag:
Het is hier ongetwijfeld bekend dat vlucht 01 van British Airways van London City naar New York met een full-business class A318 wordt uitgevoerd. Zijn er eigenlijk nog vergelijkbare verbindingen die met zo'n luxe A318 worden uitgevoerd op zo'n lange afstand, of is deze echt uniek in de wereld?
Dat bijtanken is meer omdat wanneer ze hem op City volgooien hij te zwaar is op te stijgen daar. En is Shannon ga je door de US customsquote:Op dinsdag 9 februari 2016 07:36 schreef XL het volgende:
[..]
Zo lang op dat toestel is uniek, ze landen ook in ierland om nog te tanken bij tegenwind.
Er is nog la compagnie, maar die vliegen met grotere toestellen.
Ja, en misschien met de nieuwe A350-900ULR gaan ze daar weer mee van start.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 00:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Singapore Airlines vloog dacht ik met een full business class A340-500 van Singapore naar New-York
Jaren geleden vloog KLM met een full-business 737 tussen Amsterdam en Houston, later werd dat zelfde toestel ingezet door SAS tussen Stavanger en Houston maar dat kwam onlangs ten einde (zie mijn post hier)quote:Op dinsdag 9 februari 2016 00:24 schreef Sandrvich het volgende:
Stille meelezer hier: Ten eerste alle lof voor de informatie die in dit topic door alle gebruikers wordt gedeeld! Verder heb ik nog een vraag:
Het is hier ongetwijfeld bekend dat vlucht 01 van British Airways van London City naar New York met een full-business class A318 wordt uitgevoerd. Zijn er eigenlijk nog vergelijkbare verbindingen die met zo'n luxe A318 worden uitgevoerd op zo'n lange afstand, of is deze echt uniek in de wereld?
Deze all-business A319 vloog tot eind vorig jaar ook tussen Doha en Londen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 00:32 schreef DeeBee het volgende:
QR opereert full first / business A319 met 40 stoelen, maar vooral op vluchten in de GCC (Midden-Oosten). Denk dat LHR - JFK wel eens de langste route kan zijn ja...
Die vliegen met een all-business 757-200; een toestel dat (qua cabine) te vergelijken is met de A321-200; dus niet veel groter.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 07:36 schreef XL het volgende:
Er is nog la compagnie, maar die vliegen met grotere toestellen.
Klopt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:41 schreef zlotka het volgende:
Dat bijtanken is meer omdat wanneer ze hem op City volgooien hij te zwaar is op te stijgen daar.
Alleen op de ochtendvlucht (BA1). Bij de middagvlucht (BA3) niet meer vanwege bezuinigingen op de Customs & Immigration door de VS.quote:En is Shannon ga je door de US customs
Hoezo?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:28 schreef Iemand91 het volgende:
Overigens laat hun business-product te wensen over.
Hun eigen woorden "Le Compagnie does not offer the best business class - it offers the cheapest".quote:
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:14 schreef kikoooooo het volgende:
https://www.instagram.com/p/BBiT9B1E7HP/
Want? Vliegtuigmotoren blazen niet naar voren...quote:Op woensdag 10 februari 2016 02:29 schreef vaduz het volgende:
[..]
Wel goedkoop taxieën zo voor het voorste luchtvaartuig.
Die 747 zou zijn motoren in "Reverse Thrust" kunnen zetten. Dan blazen ze wel degelijk naar voren.quote:Op woensdag 10 februari 2016 06:04 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Want? Vliegtuigmotoren blazen niet naar voren...
Met de rem?quote:Op woensdag 10 februari 2016 07:33 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die 747 zou zijn motoren in "Reverse Thrust" kunnen zetten. Dan blazen ze wel degelijk naar voren.
Het is dan nog wel de vraag hoe je die jumbo dan op zijn plek gaat houden.
Paar klinkers achter de wielenquote:Op woensdag 10 februari 2016 07:33 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het is dan nog wel de vraag hoe je die jumbo dan op zijn plek gaat houden.
quote:Op woensdag 10 februari 2016 07:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Paar klinkers achter de wielen
Dat had ik zelf idd ook wel kunnen bedenken iddquote:
Je kan in reverse ook vol gas geven, echter door verliezen en design zal je nooit dezelfde kracht naar voren als naar achteren krijgen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 08:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
[..]
Dat had ik zelf idd ook wel kunnen bedenken idd
Werkt dat dan ook als full throttle in reverse thrust gaat met 4 motoren?
Staat die 747 er nog wel? Op Google Maps is-ie spoorloos.quote:Op woensdag 10 februari 2016 13:27 schreef Iemand91 het volgende:
Over Pinal Airpark gesproken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Letterlijk) steenworp afstand van hun 747-300.
Nu nog een flatscreen bij de galley, paar banken erin en je hebt een prima woonkamerquote:
In april 2015 nog wel (rechtsboven):quote:Op woensdag 10 februari 2016 20:31 schreef FredvZ het volgende:
Staat die 747 er nog wel? Op Google Maps is-ie spoorloos.
Je hebt helemaal gelijk, ik zat op de verkeerde plek te kijken bij Pinal Airpark op Google Mapsquote:Op woensdag 10 februari 2016 20:47 schreef Iemand91 het volgende:
In april 2015 nog wel (rechtsboven):
[ afbeelding ]
Grotere foto hier.
En volgens Google Maps op 7 november ook nog.
quote:Op woensdag 10 februari 2016 20:34 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Nu nog een flatscreen bij de galley, paar banken erin en je hebt een prima woonkamer
Vergeet de pooltafel niet!quote:Op woensdag 10 februari 2016 20:34 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Nu nog een flatscreen bij de galley, paar banken erin en je hebt een prima woonkamer
quote:Final assembly is well underway on GE Aviation’s first full GE9X engine, that will test in the first half of 2016, four years before the GE9X engine enters service on a Boeing 777X aircraft.
“Assembly of the first full GE9X engine is on track and coming together very nicely,” said Bill Millhaem, general manager of the GE90/GE9X engine programs at GE Aviation. “The GE9X team is extremely excited to see the engine design come to life and looks forward to watching it run soon on a test stand in Peebles, Ohio.“
The first engine to test (FETT) wraps up the extensive technology maturation program for the GE9X engine program, which began almost five years ago and has included component-level, system-level and core demo testing to validate the advanced technologies and materials in the new engine. FETT brings all the technologies together to demonstrate their operability as a complete propulsion system as well as provide early information on the engine’s aerodynamic and thermal characteristics.
Compared to prior engine development programs, the GE9X FETT is scheduled earlier in the development process, just a mere six months after the engine design was finalized. The second GE9X engine is scheduled to test in 2017 along with flight testing on GE Aviation’s flying test bed. Engine certification is anticipated in 2018. This timing assures all learnings from FETT will be captured in all certification engines.
Avio Aero is building the entire low-pressure turbine (LPT) module and the fan hub frame for the GE9X. More than 500 employees from all Avio Aero plants are using their expertise and passion to complete the assembly.
“We’ve invested almost 2.7 million euros to develop a new area for the final assembly of the turbine module,” said Michele Barbato, component repair and overhaul and assembly operations leader in Pomigliano. “The area will be used for the layout of the first assembly line and for the complete supply of tools and utensils. The space will allow us to accommodate the increasing assembly volumes.”
The Avio Aero Pomigliano Plant represents the LPT nerve center with all turbine module components collected here and assembled at the site.
“All the fieldwork for the GE9X is proving to be perhaps the most concrete integration element, with the level of cooperation and teamwork between functions, factories and our Aviation colleagues,” said Roberto Marrone, GE9X manufacturing leader for Avio Aero. “The value and level of work that we offer today are an important benchmark for future GE programs, for the people in Pomigliano and, I believe, for everyone in Avio Aero. Succeeding in this challenge will be our greatest source of satisfaction.”
Uiteindelijk ontliepen ze elkaar net.quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:27 schreef Iemand91 het volgende:
PH-BFM vertrok op 30 oktober om 07:35 uur naar Teruel, dus als -BFO gelijke vluchttijden heeft komen de 747 en 787 elkaar mogelijk nog tegen als de tijden wat gaan verschillen.
Amsterdam - Cairo - Vanaf 2 meiquote:Op donderdag 11 februari 2016 14:53 schreef donroyco het volgende:
Gaan de Dreamliner-kisten van KLM nu alleen maar naar het Midden-Oosten? De testvlucht smaakte naar meer, maar ga niet zo snel naar Abu Dhabi.
Tof. Thanks Dus je moet net geluk hebben om hem te pakken te krijgen...quote:Op donderdag 11 februari 2016 15:20 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Amsterdam - Cairo - Vanaf 2 mei
Amsterdam - Kaapstad - vanaf 5 juli
Amsterdam - Hangzhou - vanaf 28 maart
Amsterdam - Osaka Kansai - vanaf 27 maart
Amsterdam - Rio de Janeiro - Vliegt al die kant op
Amsterdam - Sao Paolo - Komende zomer voor 7 vluchten
Amsterdam - Toronto - vanaf 4 juli
Amsterdam - San Francisco - Vanaf 4 mei
Amsterdam - Shanghai Pu Dong - vanaf 26 september
Amsterdam - Xiamen - Datum ff kwijt
En nog een aantal vluchten naar het Midden - Oosten
Dit is 1 of meerdere vluchten per week.
Ze krijgen steeds meer 787's dus zou steeds makkelijker moeten worden;)quote:Op donderdag 11 februari 2016 15:22 schreef donroyco het volgende:
[..]
Tof. Thanks Dus je moet net geluk hebben om hem te pakken te krijgen...
Ja, dat is wel waar! Een keer naar San Fran is ook wel leuk.quote:Op donderdag 11 februari 2016 15:30 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Ze krijgen steeds meer 787's dus zou steeds makkelijker moeten worden;)
Bij het boeken van een vlucht staat het toestel ook aangegeven.quote:Op donderdag 11 februari 2016 15:22 schreef donroyco het volgende:
[..]
Tof. Thanks Dus je moet net geluk hebben om hem te pakken te krijgen...
twitter:airlineroute twitterde op donderdag 11-02-2016 om 17:01:07 Emirates adds 6th daily Dubai - London Heathrow flight from 27MAR16 with 777-300ER, switching to A380 from 01JUN16 reageer retweet
Nu is het nog even afwachten wat er de komende weken gebeurt. Niet onwaarschijnlijk is dat de drie toestellen op de drie bestaande bestemmingen worden ingezet maar dan iets vaker. Er is ook nog een hoop opleiding te doen.quote:En nog een aantal vluchten naar het Midden - Oosten
Kunnen de 787's landen op de Fokkerbaan?quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:13 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Uiteindelijk ontliepen ze elkaar net.
PH-BHD kwam binnen om 07:46 uur op de Oostbaan (22) maar PH-BFO was om 06:21 uur al vertrokken van
de Kaagbaan (24).
Vertrek:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Moet je de exhaust cone zien op de tweede foto)
Als ze tegelijkertijd op Schiphol waren geweest had je een mooi Kodak moment gehad van komen en gaan.
Zoals op 17 december 1994 toen KLM voor het allerlaatst een commerciële DC-10 vlucht landde op Schiphol (vooraan) en op de achtergrond de gloednieuwe (nog ongeverfde MD-11 PH-KCF) binnenkwam:
[ afbeelding ]
747's ook wel.quote:Op donderdag 11 februari 2016 18:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kunnen de 787's landen op de Fokkerbaan?
Dat maakt 6 A380's naar Heathrow, 3 naar Gatwick en nog 2 A380 code-share vluchten van Qantas...dat maakt 11 A380's naar Londen...elke dag.quote:Op donderdag 11 februari 2016 17:08 schreef boriq het volgende:
Emirates vloog schijnbaar nog niet genoeg naar London:
"Emirates adds 6th daily Dubai - London Heathrow flight from 27MAR16 with 777-300ER, switching to A380 from 01JUN16"
van Airlineroutetwitter:airlineroute twitterde op donderdag 11-02-2016 om 17:01:07 Emirates adds 6th daily Dubai - London Heathrow flight from 27MAR16 with 777-300ER, switching to A380 from 01JUN16 reageer retweet
quote:CARDINGTON - In Groot-Brittannië vinden de voorbereidingen van de eerste testvlucht van de Airlander 10 boven Britse bodem. Aanvankelijk ontwikkeld door Hybrid Air Vehicles (HAV) voor het Amerikaanse leger, ligt er nu mogelijk een civiele toekomst weggelegd voor het luchtschip. De Airlander 10 geldt op dit moment als 's werelds grootste luchtvaartuig.
Het gevaarte heeft een lengte van 92 meter, is 43,5 meter breed en 26 meter hoog en is gevuld met helium. HAV zegt dat in het toestel de beste eigenschappen van vliegtuigen, helikopters en luchtschepen met elkaar zijn gecombineerd.
Het toestel moet tien ton lading kunnen vervoeren. De eerste vlucht van de Airlander 10 vanaf het Britse Cardington in Bedfordshire moet volgende maand plaatsvinden, meldt een vertegenwoordiger van HAV in The Independent.
Nadat de Amerikaanse Defensie de plannen rond de inzet van het luchtschip wegens bezuinigingen schrapte, haalde HAV de Airlander 10 terug naar Groot-Brittannië. Via crowdsourcing en subsidie van de Britse overheid en de Europese Unie werd ruim acht miljoen pond binnengehaald om testvluchten met de Airlander 10 in Brits luchtruim uit te voeren.
Toeristische trips
Het eerste testtoestel kan geen passagiers vervoeren. Dat zou bij een tweede versie wel het geval moeten zijn, zegt Chris Daniels van HAV in de Britse krant. Hij ziet vooral een rol weggelegd voor luxe toeristische trips, bijvoorbeeld safari’s in Afrika. In die rol zou de Airlander 10 bij een lage snelheid 48 passagiers kunnen vervoeren.
HAV is nu nog in een enorme hangar in Cardington bezig met de assemblage van het gigantische luchtvaartuig. Volgende week worden de cockpit en de zogeheten payload bay gemonteerd. De volgende stap is het installeren van de vinnen en motoren.
De Airlander 10 is nog altijd aanzienlijk kleiner dan het grootste luchtschip ooit gebouwd: de LZ 129 Hindenburg uit de jaren dertig. Dat luchtschip had een lengte van 245 meter en werd vanuit Duitsland ingezet op transatlantische trips. In 1937 verongelukte de Hindenburg bij aankomst in New York.
Waterstof is nog lichterquote:Op donderdag 11 februari 2016 21:20 schreef flipsen het volgende:
Hebben ze er bij Boeing en Airbus eigenlijk wel eens over nagedacht om hier en daar in loze ruimtes wat helium te pompen? Of moet ik nu snel enkele patenten gaan aanvragen?
En dan komen daar de A340's van Virgin, de 787 van Royal Brunei (op sommige dagen) en de variatie aan vliegtuigen van BA nog bijquote:Op donderdag 11 februari 2016 21:04 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat maakt 6 A380's naar Heathrow, 3 naar Gatwick en nog 2 A380 code-share vluchten van Qantas...dat maakt 11 A380's naar Londen...elke dag.
Dat zijn elke dag 5621 stoelen heen en 5621 stoelen terug.
Helium leuker (en minder gevaarlijk): ik stel voor dat ze gewoon heel de cabine met helium vullen! Alle passagiers zo´n hoog stemmetje en je vliegtuig weegt bijna niets, super economisch!quote:
Weet ik, dat ging bij de Hindenburg ook foutquote:Op donderdag 11 februari 2016 23:10 schreef flipsen het volgende:
[..]
Helium leuker (en minder gevaarlijk): ik stel voor dat ze gewoon heel de cabine met helium vullen! Alle passagiers zo´n hoog stemmetje en je vliegtuig weegt bijna niets, super economisch!
quote:Nieuw bloed voor Schiphol
Luchthaven Schiphol is bezig om nieuwe strategische partners te zoeken voor de luchtvracht. Vrachtdirecteur Jonas van Stekelenburg bevestigt dat de luchthaven inzet op „partijen die voor langere tijd directe verbindingen verzorgen met Schiphol”.
De nationale luchthaven is een draaipunt in de Europese distributie. De overslag daalde vorig jaar licht in een zwaar concurrerende markt. „We willen sneller groeien dan de markt om onze positie te consolideren”, zegt Van Stekelenburg tegen De Telegraaf over de toekomst.
Wilde vaart
Het groeiplan wordt echter bemoeilijkt door de beslissing van luchtvaartmaatschappij en „home carrier” KLM om een zestal vrachtvliegtuigen van vrachtdochter Martinair uit de vaart nemen. Hierdoor kan groot materieel niet altijd op een willekeurige plaats ter wereld afgeleverd worden. Dit vermindert de aantrekkelijkheid ten opzichte van andere vrachtluchthavens die relatief dichtbij liggen, zoals Maastricht, Luik, Frankfurt en Parijs.
KLM.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:47 schreef FredvZ het volgende:
Dus KLM loopt aan de ene kant te piepen als Schiphol meer vluchten van Golfcarriers toelaat, maar werkt aan de andere kant zelf Schiphol tegen door Martinair in te krimpen...
3 maal raden wie er straks het hardst staat te huilen als een Golfcarrier straks met meer cargo op Schiphol komt vliegen.
Ik denk...... KLM! en ga nu door voor de volgende ronde?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:47 schreef FredvZ het volgende:
Dus KLM loopt aan de ene kant te piepen als Schiphol meer vluchten van Golfcarriers toelaat, maar werkt aan de andere kant zelf Schiphol tegen door Martinair in te krimpen...
3 maal raden wie er straks het hardst staat te huilen als een Golfcarrier straks met meer cargo op Schiphol komt vliegen.
Komen nog 5 787's en 1 777 bij tot en met september;)quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:12 schreef inkjet het volgende:
PH-BVP maakt weer een testvlucht als BOE568. Ze zal extra welkom zijn in Amsterdam, want er zijn nu drie A332's en twee 74M's uit terwijl er drie 789's zijn bijgekomen. Nu zijn de toestellen niet bepaald gelijk, maar toch vijf om drie lijkt niet optimaal met het zomerseizoen in aantocht.
Ja, maar niet 2 van deze 3.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:35 schreef Mikey92 het volgende:
Volgens mij waren 2 747's van Air France verkocht aan een chartermaatschappij
Precies; "in aantocht". Nu is het nog winterseizoen dus kunnen ze het wel gemakkelijker missen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:12 schreef inkjet het volgende:
PH-BVP maakt weer een testvlucht als BOE568. Hij zal welkom zijn in Amsterdam, want er zijn nu drie A332's en twee 74M's uit terwijl er drie 789's zijn bijgekomen. Nu zijn de toestellen niet bepaald gelijk, maar toch vijf om drie lijkt niet optimaal met het zomerseizoen in aantocht.
Wat was nou eigenlijk het plan van KLM met Martinair toen ze het in 1998 overnamen? Er 350 miljoen voor betalen toen der tijd om het vervolgens 18 jaar later af te breken? Er lijkt nooit geïnvesteerd te zijn in Martinair waardoor Tui een flink marktaandeel wist te winnen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:47 schreef FredvZ het volgende:
Dus KLM loopt aan de ene kant te piepen als Schiphol meer vluchten van Golfcarriers toelaat, maar werkt aan de andere kant zelf Schiphol tegen door Martinair in te krimpen...
3 maal raden wie er straks het hardst staat te huilen als een Golfcarrier straks met meer cargo op Schiphol komt vliegen.
Klopt, daarom typede ik ook dat een nieuw toestel welkom zou zijn (natuurlijk staat de BHE ook gepland maar die maakt momenteel geen testvluchtquote:Dus ze groeien juist voor/tijdens het zomerseizoen.
En dan komen er nog eens 2 777-300ER's erbij maar geen nieuwe 787-9's.
Ik denk dat het vooral om de contracten met de touroperators ging en het eeuwige welles-nietes spelletje om met Transavia ook op long haul vluchten een low-cost product aan te bieden.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:43 schreef Sunri5e het volgende:
Wat was nou eigenlijk het plan van KLM met Martinair toen ze het in 1998 overnamen? Er 350 miljoen voor betalen toen der tijd om het vervolgens 18 jaar later af te breken? Er lijkt nooit geïnvesteerd te zijn in Martinair waardoor Tui een flink marktaandeel wist te winnen.
8 787 leveringen in 2016 of totaal aantal aan het eind van 2016?quote:
Concurrentie uitschakelen: opkopen, cherry picken (cargo), de rest af laten sterven.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:43 schreef Sunri5e het volgende:
Wat was nou eigenlijk het plan van KLM met Martinair toen ze het in 1998 overnamen?
Het vrachtnetwerk was een gunstige bijkomstigheid.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 20:39 schreef FredvZ het volgende:
Ik kan er ook naast zitten en ze hebben MP enkel gekocht voor het vrachtroutenetwerk
Rijkswaterstaat, Schiphol en KLM hebben decennia lang een situatie in stand gehouden, waarbij alles moest wijken voor het belang van de Nederlandse luchtvaart. KLM is van oudsher de grootste maatschappij, dus KLM had in principe een monopolie op Schiphol.quote:maar ontbreekt het bij KLM aan enige vorm van flexibiliteit en zijn ze nooit in staat geweest om echt in te spelen op de vraag in de markt.
twitter:KLM twitterde op zaterdag 13-02-2016 om 10:00:17 Guess who's in love with us? (@VirginAtlantic) #ValentinesDay reageer retweet
twitter:VirginAtlantic twitterde op zaterdag 13-02-2016 om 10:30:54 @KLM Virgin is red, KLM is blue, Having fun in the clouds, With lots of sky high love from us to you#loveintheair ❤😍 reageer retweet
Niet zolang KLM het beter doet dan AF.quote:Maar goed, wat Martinair overkomen is, gaat KLM waarschijnlijk ook op termijn overkomen door Air France.
Ik zie het ook nog niet zo snel gebeuren inderdaad.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:06 schreef inkjet het volgende:
[..]
Niet zolang KLM het beter doet dan AF.
25 images from the first F-35A transatlantic flightquote:Op maandag 1 februari 2016 14:02 schreef Iemand91 het volgende:
First Atlantic crossing for F-35 on 2 February
The first Italian-made F-35A Lightning II is all set to start the type’s first ever Transatlantic flight to the US on Tuesday 2 February, sources in Italy confirm. A Boeing KC-767 tanker aircraft and a two seater Eurofighter Typhoon accompany the brand new fighter aircraft on its way, which includes a stop over at Lajes airbase in the Azores.
Subject to weather, the aircraft leaves Cameri and joins up with the tanker aircraft and Typhoon for the flight. The F-35 was produced at Cameri by FNV Aeronautics under the watchful eye of Lockheed Martin, first flew on 7 September 2015 and was then delivered to the Italian Air Force on 3 December 2015. It was the very first F-35 to be produced outside the US.
Pilots
An Italian Air Force pilot from the test squadron at Pratica di Mare will fly the F-35 on its flight over Atlantic, the very first of this kind for the new generation stealth aircraft. In the backseat of the Typhoon will be another Italian F-35 pilot. The flight to Lajes is expected to take 4.5 hours. Air-to-air refueling with the KC-767 was validated last year in the US.
Tests and training
After the stop over in Lajes, another 6.5 hour flight takes the F-35 and two accompanying aircraft to Naval Air Station Patuxent River in the US. The F-35 will then remain there for six weeks for tests, before finally moving on to Luke Air Force Base. Here, the aircraft wil be used to train Italian pilots.
quote:Italian F-35 Lightning II pilot, Major Gian Marco D., is congratulated for making aviation history by piloting an Italian Air Force (Aeronautica Militare) F-35A Lightning II aircraft on the very first trans-Atlantic Ocean crossing of an F-35 aircraft February 5. The F-35 aircraft — known as AL-1 — arrived at Naval Air Station Patuxent River, Md., from Cameri Air Base, Italy, at 2:24 p.m. EST following an 11-hour oceanic flight.
twitter:dsajet twitterde op maandag 15-02-2016 om 14:40:38 Bombardier van Netjets is uitgeweken naar @schiphol. Was van HAM onderweg nr OSL. Tech. reden #vooralarmgroot @rtvnh https://t.co/rwugCRivHD reageer retweet
Volgens mij was het sneller als ie was doorgevlogen naar Stockholmquote:Op maandag 15 februari 2016 14:41 schreef donroyco het volgende:twitter:dsajet twitterde op maandag 15-02-2016 om 14:40:38 Bombardier van Netjets is uitgeweken naar @schiphol. Was van HAM onderweg nr OSL. Tech. reden #vooralarmgroot @rtvnh https://t.co/rwugCRivHD reageer retweet
Wat een vreemde uitwijk... Helemaal als het vooralarm groot is.quote:Op maandag 15 februari 2016 14:41 schreef donroyco het volgende:twitter:dsajet twitterde op maandag 15-02-2016 om 14:40:38 Bombardier van Netjets is uitgeweken naar @schiphol. Was van HAM onderweg nr OSL. Tech. reden #vooralarmgroot @rtvnh https://t.co/rwugCRivHD reageer retweet
quote:The US and Cuba have officially agreed to restore commercial air travel
The US and Cuba signed an agreement Tuesday to restore the first commercial flights between the two former Cold War foes in over 50 years. Immediately after signing the pact, the US Department of Transportation invited commercial air carriers to submit their applications to carry passengers and cargo to and from the island nation.
The deal was signed by US Transportation Secretary Anthony Foxx, Assistant Secretary of State for Economic and Business Affairs Charles Rivkin, Cuban Minister of Transportation Adel Yzquierdo Rodriguez, and president of the Cuban Civil Aviation Institute, Ministry of Transportation Colonel Alfredo Cordero Puig.
[...]
quote:Daarnaast ontvangen ze in februari hun 26e Boeing 777 en wel de 11e 777-300ER; PH-BVP.
twitter:BBCBreaking twitterde op woensdag 17-02-2016 om 12:31:11 Aerospace firm Bombardier to cut 580 jobs in Belfast, and warns that 500 more could be axed next year https://t.co/aZyYqs8mmq reageer retweet
quote:The new and improved (and much bigger) Ed Force One landed in Cardiff a couple of hours ago, and isn't she a beauty!! More pics tomorrow when it's daylight...
Bron.quote:Malaysia Airlines will add a new 'Economy Plus' cabin to its Airbus A380s later this year as part of a CEO Christoph Mueller's 'reboot' of the troubled airline.
The economy cabin at the rear of the superjumbo's upper deck – currently the domain of 70 economy class passengers, behind the business class cabin – will be converted into an 'economy plus' zone.
A spokesperson for Malaysia Airlines told Australian Business Traveller that the new cabin would deliver "enhanced space and premium offerings" but specified it would be sold as Economy Plus rather than a dedicated premium economy class favoured by the likes of Qantas, British Airways, Cathay Pacific, Lufthansa and most recently Singapore Airlines.
This indicates the upper deck could retain the same economy seats as the main deck but with with some of its nine rows removed to provide extra legroom, although the 2-4-2 seating layout would likely remain.
Several airlines – including Qantas, Qatar Airways, Air France, China Southern and Thai Airways – include a small economy cabin at the rear of their Airbus A380s.
This zone is often the pick of savvy travellers due to window-side seating in pairs rather than triples (so there's no middle seat), storage bins for the A and K window seats and a generally quieter and more 'intimate' space than the cavernous 350-seat economy cabin downstairs.
Lekker in Arnhem landen.quote:
Ed Force One is toch een Boeing 747-400?quote:Op donderdag 18 februari 2016 11:43 schreef Iemand91 het volgende:
ED FORCE ONE ARRIVES IN CARDIFF
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En voor uw dagelijkse Airbus A380 nieuws; Air France en Malaysia Airlines lijken twee verschillende kanten op te gaan met hun A380's.
Eerst wilde Malaysia Airlines nog af van twee van hun zes A380's, maar ze konden de toestellen niet kwijt
(BA niet toegehapt? ), en nu blijven alle zes toestellen tot in ieder geval 2018 in de vloot wanneer hun Airbus A350-900's komen.
En nu:
[..]
Bron.
Air France lijkt het echter anders aan te gaan pakken, die wil in 2018 hun A380-vloot ombouwen want in hun huidige hoedanigheid levert die niet genoeg op. Tevens moeten er dan ook full-flat businessclass stoelen inkomen.
Hun 10 toestellen zullen voor zo'n 150-200 miljoen euro worden omgebouwd waarbij high-density indeling een optie is.
Bijna 434 milljoen dollar per stukquote:Op donderdag 18 februari 2016 16:37 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ed Force One is toch een Boeing 747-400?
Hoeveel kost dan 1 Airbus A380?
10 stuks ombouwen is goedkoper dan 1 exemplaar.quote:Op donderdag 18 februari 2016 16:56 schreef boriq het volgende:
[..]
Bijna 434 milljoen dollar per stuk
bron: airbus
quote:KLM gaat overige long-haul toestellen van WiFi voorzien
PARIJS - Na een langjarige test op een Boeing 777 van KLM en de introductie van WiFi op de nieuwe Boeing 787-vloot, heeft KLM besloten om de gehele long-haul vloot in 2017 uit te rusten met WiFi services. KLM-topman Pieter Elbers meldde in Parijs aan Reismedia dat, na wat aanloopproblemen, het steeds beter gaat met de WiFi aan boord.
Via laptop, tablet en mobiel is het mogelijk te internetten, mailen en andere online diensten te gebruiken, laat KLM weten.
Zwaar overpriced: 10 euro voor een uur en 20 voor de volledige duur van de vlucht.quote:
Ik snap niet waarom ze zulke kleine bundels aanbieden. Voorkoop gewoon voor 25 euro onbeperkt en de helft van je passagiers neemt zo'n abo tijdens de vlucht. Dat komt bij een 787 neer op ruim 3500 euro...quote:Op donderdag 18 februari 2016 19:39 schreef artm het volgende:
[..]
Zwaar overpriced: 10 euro voor een uur en 20 voor de volledige duur van de vlucht.
Bij Qatar praat je over 12MB for $5 USD, 5MB for $2 USD of 3 Hours for $10 USD.
quote:Je betaalt per vlucht: een pakket van 40MB kost 9,95 euro en 120 MB kost 19,95 euro.
Dat mag wel wat lager hoor.quote:Op donderdag 18 februari 2016 16:56 schreef boriq het volgende:
Bijna 434 milljoen dollar per stuk
bron: airbus
Mooie liveryquote:Op donderdag 18 februari 2016 11:43 schreef Iemand91 het volgende:
ED FORCE ONE ARRIVES IN CARDIFF
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En voor uw dagelijkse Airbus A380 nieuws; Air France en Malaysia Airlines lijken twee verschillende kanten op te gaan met hun A380's.
Eerst wilde Malaysia Airlines nog af van twee van hun zes A380's, maar ze konden de toestellen niet kwijt
(BA niet toegehapt? ), en nu blijven alle zes toestellen tot in ieder geval 2018 in de vloot wanneer hun Airbus A350-900's komen.
En nu:
[..]
Bron.
Air France lijkt het echter anders aan te gaan pakken, die wil in 2018 hun A380-vloot ombouwen want in hun huidige hoedanigheid levert die niet genoeg op. Tevens moeten er dan ook full-flat businessclass stoelen inkomen.
Hun 10 toestellen zullen voor zo'n 150-200 miljoen euro worden omgebouwd waarbij high-density indeling een optie is.
Meer pics?quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:46 schreef Iemand91 het volgende:
De Kenya/Turkish 777-300ER's op Schiphol:
[ afbeelding ]
Want een top plaat!quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:46 schreef Iemand91 het volgende:
De Kenya/Turkish 777-300ER's op Schiphol:
[ afbeelding ]
Wat een vette kistquote:Op donderdag 18 februari 2016 11:43 schreef Iemand91 het volgende:
ED FORCE ONE ARRIVES IN CARDIFF
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En voor uw dagelijkse Airbus A380 nieuws; Air France en Malaysia Airlines lijken twee verschillende kanten op te gaan met hun A380's.
Eerst wilde Malaysia Airlines nog af van twee van hun zes A380's, maar ze konden de toestellen niet kwijt
(BA niet toegehapt? ), en nu blijven alle zes toestellen tot in ieder geval 2018 in de vloot wanneer hun Airbus A350-900's komen.
En nu:
[..]
Bron.
Air France lijkt het echter anders aan te gaan pakken, die wil in 2018 hun A380-vloot ombouwen want in hun huidige hoedanigheid levert die niet genoeg op. Tevens moeten er dan ook full-flat businessclass stoelen inkomen.
Hun 10 toestellen zullen voor zo'n 150-200 miljoen euro worden omgebouwd waarbij high-density indeling een optie is.
Heel mooiquote:Op donderdag 18 februari 2016 21:46 schreef Iemand91 het volgende:
De Kenya/Turkish 777-300ER's op Schiphol:
[ afbeelding ]
EDIT: Even ter verduidelijking; deze foto is dus niet door mij geschoten hè.
Eerst een 757.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 00:43 schreef derLudolf het volgende:
Had Iron Maiden niet eerst een 737/757? Een jongen bij mij van school (tegenwoordig piloot, sowieso bevoegd voor 737 en dacht ook 757) heb ik ook wel es op de foto zien staan met het vliegtuig van een band.
quote:Dickinson learned to fly recreationally in Florida in the 1990s[120] and now holds an airline transport pilot's licence. He regularly flew Boeing 757s in his role as captain for the now-defunct UK charter airline Astraeus,[121] which, from 16 September 2010, employed him as Marketing Director.[122]
quote:For the 2008–2009 "Somewhere Back in Time World Tour," he piloted Iron Maiden's chartered Boeing 757, dubbed "Ed Force One", specially converted to carry the band's equipment between continents,[66] which subsequently led to a documentary film, Iron Maiden: Flight 666.[133] Dickinson flew "Ed Force One" again for "The Final Frontier World Tour" in 2011.[134] For their upcoming The Book of Souls World Tour, the band have upgraded to a Boeing 747-400 jumbo jet, which has meant that Dickinson has had to undergo additional training to fly the aircraft.[76]
Aha, ze hebben een vaste piloot dus? Die jingen werkt nl bij een soort uitzendbureau voor piloten, dus misschien had hij ze wel gevlogen dacht ikquote:
De zanger van Iron Maiden is de piloot (hij mag een 757/747 vliegen)quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, ze hebben een vaste piloot dus? Die jingen werkt nl bij een soort uitzendbureau voor piloten, dus misschien had hij ze wel gevlogen dacht ik
quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:06 schreef donroyco het volgende:
[..]
De zanger van Iron Maiden is de piloot (hij mag een 757/747 vliegen)
twitter:rubenkoops twitterde op vrijdag 19-02-2016 om 10:05:52 Ongeluk met El Al-vlucht op Schiphol. Later meer https://t.co/TfD8H542vi reageer retweet
Lijkt gezien de schade gebeurd te zijn tijdens een push-back....quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:34 schreef donroyco het volgende:[ afbeelding ]twitter:rubenkoops twitterde op vrijdag 19-02-2016 om 10:05:52 Ongeluk met El Al-vlucht op Schiphol. Later meer https://t.co/TfD8H542vi reageer retweet
Idd een push-back fout:quote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:05 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Lijkt gezien de schade gebeurd te zijn tijdens een push-back....
quote:El Al kist breekt vleugel
Ruben Koops
AMSTERDAM -
Passagiers van de El Al-vlucht naar Tel Aviv zijn zich vrijdagochtend rot geschrokken. De Boeing 737 botste tegen een metalen afscheiding en brak daarbij een vleugel.
Dat bevestigen passagiers aan boord van de kist, die inmiddels is teruggesleept naar de gate. Het toestel taxiede naar de startbaan toen er een diepe trilling door het vliegtuig ging. „Er klonk gegil; mensen schrokken natuurlijk. Maar er zijn geen gewonden”, aldus een inzittende.
Aangezien het de laatste vlucht van El Al naar het heilige land voor het begin van de sjabbat betreft, klonk kort na de botsing een voor de inzittenden belangwekkende mededeling dat het niet meer ging lukken om op tijd voor de joodse rustdag in Israël aan te komen.
Een zegsman van Schiphol bevestigt het incident en stelt dat er bij de push back, tijdens de afkoppeling van de gate, een menselijke fout is gemaakt door de bestuurder van het hulpvoertuig dat het vliegtuig wegtrekt.
El Al was nog niet bereikbaar voor commentaar.
Dat zou knap zijn met een toestel van de A320-familie.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 14:14 schreef Sparqq het volgende:
Ik zag vandaag een Vueling kist staan op Ho Chi Minh airport, hebben die een directe vlucht vanuit Spanje? Dat lijkt me geen pretje in een A320.
Vergelijkbaar zeg maar met intercontinentaal vliegen in een 757 van American Airlines, en dan ook nog eens zonder personal IFE... wat een hel was dat zeg...quote:Op vrijdag 19 februari 2016 14:14 schreef Sparqq het volgende:
Ik zag vandaag een Vueling kist staan op Ho Chi Minh airport, hebben die een directe vlucht vanuit Spanje? Dat lijkt me geen pretje in een A320.
Jep, sinds vorige maand geleased aan Jetstar Pacific Airlines net als EC-LZM.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 15:01 schreef Sparqq het volgende:
Ik zag passagiers aan boord gaan en vertrok vlak voor ons.
Zal wel in de verhuur zitten;
https://www.flightradar24.com/data/airplanes/ec-lzf/
Ik vond die Delta dagvlucht van AMS naar Hartford met een 757 altijd wel relaxed. Gegarandeerd drie stoelen tot je beschikking, boek mee en voor de rest een beetje slapen. 7,5 uur later was je op de plek van bestemming, ff door de immigration in een veredelde Romnyhut en dat was het.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 15:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Vergelijkbaar zeg maar met intercontinentaal vliegen in een 757 van American Airlines, en dan ook nog eens zonder personal IFE... wat een hel was dat zeg...
bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Beriev_Be-200quote:The Beriev Be-200 Altair (Russian: Бериев Бе-200) is a multipurpose amphibious aircraft designed by the Beriev Aircraft Company and manufactured by Irkut. Marketed as being designed for fire fighting, search and rescue, maritime patrol, cargo, and passenger transportation, it has a capacity of 12 tonnes (12,000 litres, 3,170 US gallons) of water, or up to 72 passengers
En een paar dagen geleden een probleempje in Abu Dhabi. Brand in een brandstofwagen.quote:Boeing Co. is finally open for business in Iran.
The U.S. government cleared the manufacturer to begin talking with approved Iranian carriers about their fleet needs, a first step toward entering the country’s resurgent aircraft market, Boeing said Friday. The planemaker will still need a separate license to complete any commercial jetliner sales.
Europe’s Airbus Group SE, which faced fewer restrictions, grabbed an early lead with a $27 billion order announced on the day nuclear sanctions were eased last month. While European aerospace rivals began scoping out potential sales last year, Boeing wasn’t allowed to veer beyond safety-related items such as the aircraft maintenance manuals it sold to Iran Air Tours.
quote:SCHIPHOL Vrijwilliger Wim Heemskerk van de Dutch Dakota Association (DDA) kon er nachtenlang niet van slapen: het nieuws dat een van de belangrijkste sponsors zich terugtrekt en dat het voorbestaan van zijn geliefde Dakota DC-3's in gevaar is.
Klinkt het herkenbare geronk van de historische Dakota DC-3's straks nog door het Noord-Hollandse luchtruim? KLM, een van de drie hoofdsponsors, heeft zich wegens bezuinigingen teruggetrokken en daarnaast moet DDA per 1 juli op zoek naar nieuwe hangaarruimte voor stalling, onderhoud en het kantoor. Ruimte die er op Schiphol misschien niet is.
Lelystad of Rotterdam
De Dutch Dakota Association heeft tot 1 juli om een nieuwe hangaar op Schiphol te vinden. Lukt dat niet, dan lijkt een verhuizing naar Lelystad Airport of zelf Rotterdam The Hague Airport niet uitgesloten. Voorzitter Feije Jaski: "op het moment dat er op Schiphol geen ruimte is, moet je naar dat alternatief. We hebben rondvluchten geprogrammeerd voor de komende maanden en die willen we wel vliegen".
In shock
"Ik liep een shock op", zegt vrijwilliger Wim Heemskerk, die niet alleen verantwoordelijk is voor het onderhoud van de Dakota's, maar de vloot ook tankt, de toestellen sleept, binnenloodst en passagiers helpt met in- en uitstappen. "Ik kon een paar nachten niet slapen... en dat vond mijn vrouw niet leuk". Wim gelooft er overigens heilig in dat het goedkomt met de Dakota's.
DDA heeft twee Dakota's: de Prinses Amalia en Doornroosje. Het laatste toestel vliegt momenteel niet omdat het op nieuwe motoren wacht, waar ook sponsorgeld voor nodig is.
Petitie KLM-personeel tegen eerste DC-3 Emiratesquote:Op zaterdag 20 februari 2016 17:07 schreef FredvZ het volgende:
Misschien wil een Golfcarrier wel sponsoren...
quote:SCHIPHOL - KLM-personeel komt in opstand tegen de beslissing van het kabinet om een dagelijkse Douglas DC-3 van Emirates toe te staan. Door middel van een online petitie roepen zij collega's op te tekenen en daarmee het kabinet te dwingen dit besluit terug te draaien. Dat meldt RTV NH. Inmiddels hebben ruim duizend mensen de petitite ondertekend.
Emirates gaat vanaf maandag 1 maart twee keer per dag met de Douglas DC-3, het kleinste passagierstoestel ter wereld, tussen Dubai en Schiphol vliegen. Nu vindt twee keer per dag een A380-vlucht plaats. Emirates wisselt de Airbus A380-800 in voor de DC-3 met ruim dertig stoelen.
Een deel van het KLM-personeel is het nu zat en vraagt collega's om een online petitie te tekenen. De initiatiefnemers zeggen dat de uitbreiding van de capaciteit ten koste gaat van banen op Schiphol en bij KLM. Met meer dan 60 vliegtuigstoelen per dag, verdeeld over twee DC3's, vrezen ze dat Emirates Schiphol komt "leegzuigen".
Is na de paintjob op Schiphol gistermorgen naar Hamburg gevlogen voor ombouw van het interieur:quote:Op woensdag 10 februari 2016 13:27 schreef Iemand91 het volgende:
Voor mensen die in de buurt zijn; sinds afgelopen maandag staat er een bijzonder vliegtuig op Schiphol;
een Boeing 747-400 VIP.
CN-MBH, voormalig A6-UAE van Abu Dhabi Amiri Flight staat op Schiphol om omgespoten te worden in haar nieuwe kleuren voor de Marokkaanse regering.
Het wordt een aardige upgrade voor hun huidige 737-800BBJ2.
Meer over Ed Force One http://www.mirror.co.uk/n(...)ens-ed-force-7397678quote:
Is dat niet een beetje te laat? Of zullen ze nog meer vliegtuigen nodig zijn. Volgens mij hebben ze alle modellen van Airbus besteld, Boeing heeft denk ik niet iets te bieden wat met een van de bestelde kisten niet kan?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 00:29 schreef Iemand91 het volgende:
Boeing Cleared for Iran Talks After $27 Billion Airbus Hau
[..]
De totale floot is aldus Wiki 43 vliegtuigen. De order van AB was bij mijn weten 110 vliegtuigen, meer dan vervanging dus.quote:Op zondag 21 februari 2016 12:43 schreef tripel7 het volgende:
Denk Emirates enzo, de Iraniërs zijn pas net aan het opwarmen (en de ab order is voor een groot deel directe vervanging)
Wacht op papierwerk vanwege etops;)quote:Op zondag 21 februari 2016 16:07 schreef inkjet het volgende:
Hoi mannen, wat is nu precies de status van PH-BHD? Het toestel staat al tien dagen aan de grond.
Dat hebben 787's toch gewoon als ze uit de fabriek komen?quote:Op zondag 21 februari 2016 17:04 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Wacht op papierwerk vanwege etops;)
Ik weet niet hoe dat allemaal werkt kwa papierwinkel, maar het wachten is er wel op.quote:Op zondag 21 februari 2016 17:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat hebben 787's toch gewoon als ze uit de fabriek komen?
Hebben ze verder geen vluchten gepland staan? Of worden die gewoon geschrapt?quote:Op zondag 21 februari 2016 14:11 schreef FredvZ het volgende:
Het zit Surinam nog steeds niet mee. Afgelopen maandag is hun A340 (PZ-TCR) naar Brussel gevlogen voor gepland onderhoud. de 17e zou het toestel weer op Schiphol moeten aankomen. Dat is niet gelukt, de 19e zou een tweede poging gedaan worden... Ook niet gehaald.
Nu proberen ze het morgen nog een keer.
quote:Op zondag 21 februari 2016 11:12 schreef bluemoon23 het volgende:
Meer over Ed Force One http://www.mirror.co.uk/n(...)ens-ed-force-7397678
Onderschat de Iraanse markt niet. Daarnaast is Iran Air niet de enige Iraanse maatschappij.quote:Op zondag 21 februari 2016 11:58 schreef derLudolf het volgende:
Is dat niet een beetje te laat? Of zullen ze nog meer vliegtuigen nodig zijn. Volgens mij hebben ze alle modellen van Airbus besteld, Boeing heeft denk ik niet iets te bieden wat met een van de bestelde kisten niet kan?
Een vlucht is geschrapt (zoals ik eerder zei), overige vluchten worden overgenomen door een geleasde A330-200 van Hi Fly (CS-TQP).quote:Op zondag 21 februari 2016 20:02 schreef kikoooooo het volgende:
Hebben ze verder geen vluchten gepland staan? Of worden die gewoon geschrapt?
Hier staat hun schema. Toestel staat meer stil dan dat het vliegt.quote:Hoe vaak vliegt die A340 eigenlijk? 9/10 keer dat ik over de A4 rij staat hij er.
Dat doe ik ook zeker niet. Las op Wiki dat er mogelijk plaats is voor 250 Iran Air in totaal en 400 voor het hele land.quote:Op zondag 21 februari 2016 20:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Onderschat de Iraanse markt niet. Daarnaast is Iran Air niet de enige Iraanse maatschappij.
Daarnaast; als je het artikel las kon je ook vinden dat dit ook geldt voor GE Aviation, de fabrikant van de motoren voor veel van die vliegtuigen.
21 A320ceo: Weet ik niet, maar beide fabrikanten zijn (deels) Amerikaans.quote:Op zondag 21 februari 2016 20:36 schreef derLudolf het volgende:
Zullen de Airbussen voorzien worden van GE motoren of RR?
Van de BBC:quote:Op zondag 21 februari 2016 21:54 schreef Ferry_76 het volgende:
In Engeland is op 97-jarige leeftijd Eric ' Winkle' Brown overladen, de britse testpiloot met het grootst aantal vliegtuigtypes in zijn logbook: 487. Ook heft hij het record van meeste carrierlandings op zijn naam staan (2.407) en was hij de eerste pilot die met een jet op een vliegdekschip landde.
Meer over hem hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Eric_Brown_(pilot) en hier de lijst met vliegtuigen die hij gevlogen heeft (Exclusief de subtypes!): https://en.wikipedia.org/(...)c_%22Winkle%22_Brown
Prachtige docu hier op youtube:
Ik weet niet of ik hem hier ooit heb genoemd maar ik heb zijn persoon wel eens langs zien komen bij m'n vele rond zoekingen op internet. Wat een verhaal als je dat zo leest.quote:Landmark life
◾Flew 487 different types of aircraft, a world record that is unlikely ever to be matched
◾Piloted 2,407 aircraft carrier landings
◾Appointed MBE, OBE and CBE
◾Survived 11 plane crashes and the sinking of HMS Audacity in 1941
◾Met Churchill and King George VI numerous times
◾Was at the liberation of Bergen Belsen
◾Interrogated some of the leading Nazis after the war, including Heinrich Himmler, Hermann Goering and Belsen's chief guards Josef Kramer and Irma Grese
Waarom is dit?quote:Op zondag 21 februari 2016 22:13 schreef Iemand91 het volgende:
Toch bijzonder een A340 op Schiphol. Naast Surinam en China Airlines krijgen we ze hier niet meer.
quote:KLM Cityhopper: aankomst eerste Embraer 175 op 20 maart
AMSTELVEEN - Komende maand ontvangt KLM Cityhopper haar eerste Embraer 175. De aankomst van het regionale toestel op Schiphol vanuit de Embraer-fabriek in Brazilië staat gepland op 20 maart. Dat maakte KLM maandagochtend bekend in Amstelveen.
KLM Cityhopper ontvangt in totaal zeventien E175’s, die met name bedoeld zijn ter vervanging van de Fokker 70 bij de regionale KLM-dochter. Op 25 maart organiseert KLM voor genodigden een speciale rondvlucht met de nieuwe aanwinst.
De maatschappij vliegt al sinds 2008 met de grotere E190 (honderd stoelen). De E175 biedt plaats aan 88 passagiers. De keuze is gevallen op de E175+, een zuinige versie die te herkennen is aan opvallende schuin omhoog lopende winglets.
quote:Airbus wants to put overweight flyers on benches
It appears that Airbus is working on new ways to make flying more comfortable for overweight passengers. As The Consumerist reports, the aircraft manufacturer has filed a patent application for a "Re-Configurable Passenger Bench Seat," which envisions airline seats not as individual chairs, but a single bench.
The seat belts on each bench could be configured to accommodate two large adults, three less large adults, or two adults and two children. In the application, which was filed in August and published by the US Patent and Trade Office this month, Airbus says the design can be "adapted to the requirements of the operator" and "to the requirements of specific groups," including senior citizens, overweight passengers, and those with restricted mobility.
[...]
Er is één vlucht planmatisch geschrapt, de rest wordt nu vervangen door een A330 (CS-TQP) van Hi Fly.quote:Op zondag 21 februari 2016 20:02 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Hebben ze verder geen vluchten gepland staan? Of worden die gewoon geschrapt?
Hoe vaak vliegt die A340 eigenlijk? 9/10 keer dat ik over de A4 rij staat hij er.
Waarom is wat?quote:
PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #26.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:18 schreef FredvZ het volgende:
Er is één vlucht planmatisch geschrapt, de rest wordt nu vervangen door een A330 (CS-TQP) van Hi Fly.
Ze vliegen alleen op woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag AMS-PBM v.v.
Had over dat deel van je post heen gelezenquote:Op maandag 22 februari 2016 11:57 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Waarom is wat?
[..]
PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #26.
Posts van Iemand96 dienen te allen tijde minimaal 3x in het geheel te worden (her)lezen, letter voor letter, woord voor woord. We willen niet dat hij het idee krijgt dat hij voor de kat zijn kut zoveel moeite steekt in zijn posts!quote:Op maandag 22 februari 2016 13:08 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Had over dat deel van je post heen gelezen
Morgen de 1e commerciële vlucht naar Dubai;)quote:Op zondag 21 februari 2016 16:07 schreef inkjet het volgende:
Hoi mannen, wat is nu precies de status van PH-BHD? Het toestel staat al tien dagen aan de grond.
KLM heeft al lang en veel toestellen met een dergelijke certificering. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze dan nog een procedurefout maken. Hopelijk komt het snel in orde.quote:Ik weet niet hoe dat allemaal werkt kwa papierwinkel, maar het wachten is er wel op.
Superfotoquote:Op maandag 22 februari 2016 18:58 schreef biertapper het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/(...)21116&type=3&theater
Even kijken of MIJN posts ook zo goed worden gelezenquote:Op maandag 22 februari 2016 16:34 schreef DeeBee het volgende:
Lees je z'n posts zo goed dat je nu expres z'n nick verkeerd spelt?
Fijne vlucht, mooie kist, en je weet dat je vlees niet mag importeren he, dus onschuldig kijken bij de Douanequote:Op maandag 22 februari 2016 19:40 schreef flipsen het volgende:
[..]
Even kijken of MIJN posts ook zo goed worden gelezen
Ok, ik zit er klaar voor... Nog even wat wijn en vlees voor mijn broertje kopen in de taxfree en dan een paar weekjes Holanda!
[ afbeelding ]
AH, de BVA staat klaar. Goede vlucht!quote:[ afbeelding ]
Ja joh, zit dat zo beroerd zo'n 777?quote:Op maandag 22 februari 2016 20:22 schreef flipsen het volgende:
Jezus Christus, betaal je flink bij voor economische comfort, zit je echt Zo beroerd helemaal klem tegen de kant (11K), met krappe stoel en een scherm dat half tussen mijn buurvrouw en mij zit. Dramatisch! Dat wordt weer gewoon Aireuropa of zelfs Iberia. En terug 700 euro bijbetalen voor business, dit is echt niet te doen
Hmm volgens seatguru niets aan de hand? Alleen die twee ervoor zijn geel. Staan die schuin voor rij 11?quote:Jezus Christus, betaal je flink bij voor economische comfort, zit je echt Zo beroerd helemaal klem tegen de kant (11K), met krappe stoel en een scherm dat half tussen mijn buurvrouw en mij zit. Dramatisch!
3-4-3, dus is vrij krap inderdaad. Comfort levert vooral wat extra beenruimte op (zeker de voorste rij).quote:Op maandag 22 februari 2016 20:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja joh, zit dat zo beroerd zo'n 777?
Daarom post ik ook maar wat minder tegenwoordig. Geen zin om meer van die lappen neer te zetten of elke nieuwsscheet te gaan posten.quote:Op maandag 22 februari 2016 13:08 schreef FredvZ het volgende:
Had over dat deel van je post heen gelezen
Nice.quote:Op maandag 22 februari 2016 18:58 schreef biertapper het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/(...)21116&type=3&theater
Als ik posts niet zou lezen zou ik er ook niet (eventueel) op kunnen reageren.quote:Op maandag 22 februari 2016 19:40 schreef flipsen het volgende:
Even kijken of MIJN posts ook zo goed worden gelezen
Heb je daar eigenlijk ETOPS voor nodig?quote:Morgen de 1e commerciële vlucht naar Dubai;)
Genoeg luchthavens op de route, dus lijkt mij van niet.quote:Op maandag 22 februari 2016 21:26 schreef inkjet het volgende:
[..]
Heb je daar eigenlijk ETOPS voor nodig?
Je hebt het niet nodig, je kunt altijd binnen een uur van een geschikt veld blijven.quote:Op maandag 22 februari 2016 21:26 schreef inkjet het volgende:
[..]
Heb je daar eigenlijk ETOPS voor nodig?
Interessant. Wellicht heeft KLM er daarom voor gekozen te wachten tot alles rond was, dat kan brandstof schelen lijkt me. Verder zijn/waren er nog geen andere routes met de 787 gepland, dus twee toestellen was genoeg.quote:Je hebt het niet nodig, je kunt altijd binnen een uur van een geschikt veld blijven.
Soms zie je echter dat er toch ETOPS geplanned wordt, omdat je dan minder uitwijkvelden hoeft te plannen. Zeker als er veel slecht weer is onderweg maakt dat de planning een stuk makkelijker.
Overigens kun je tijdens een ETOPS-vlucht onderweg ook gewoon gebruik maken van velden die niet in de ETOPS-planning zijn gebruikt. Het is puur planningmatig.
Volgens mij is het toestel ook eerder afgeleverd. Misschien vandaar.quote:Op maandag 22 februari 2016 22:08 schreef inkjet het volgende:
[..]
Interessant. Wellicht heeft KLM er daarom voor gekozen te wachten tot alles rond was, dat kan brandstof schelen lijkt me. Verder zijn/waren er nog geen andere routes met de 787 gepland, dus twee toestellen was genoeg.
In het geval van Ams-Dubai, of je nou wel of niet ETOPS planned, de route blijft gelijk. Alleen je hoeft tijdens het plannen met minder velden te werken als je met een ETOPS-vliegplan werkt.quote:Op maandag 22 februari 2016 22:08 schreef inkjet het volgende:
[..]
Interessant. Wellicht heeft KLM er daarom voor gekozen te wachten tot alles rond was, dat kan brandstof schelen lijkt me. Verder zijn/waren er nog geen andere routes met de 787 gepland, dus twee toestellen was genoeg.
Ik heb inderdaad een datum van 29 februari staan inderdaad.quote:Op maandag 22 februari 2016 22:13 schreef Mikey92 het volgende:
Volgens mij is het toestel ook eerder afgeleverd. Misschien vandaar.
Vergeet je niet te ademen?quote:
Nouja, ik kan me voorstellen dat -zeker als je betaalt voor een upgrade- pissig bent als dit niet opleeft naar je verwachtingen.quote:
Snap ik wel hoor.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:10 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nouja, ik kan me voorstellen dat -zeker als je betaalt voor een upgrade- pissig bent als dit niet opleeft naar je verwachtingen.
Jep, werd wel tijd ook. Zeker de oude WBC kan eigenlijk echt niet meer.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:01 schreef Mikey92 het volgende:
Binnenkort gaat de cabine van die 300's ook op de schop, is het al weer heel anders.
Dat is wel een tegenvaller inderdaad, die stoelen hadden wel breder gemogen in economy plus. Cathay vliegt 3-3-3 in de 777 met economy en hebben zelfs een stoeltje minder voor economy comfort.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:10 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nouja, ik kan me voorstellen dat -zeker als je betaalt voor een upgrade- pissig bent als dit niet opleeft naar je verwachtingen.
De 777-indeling is in economy inderdaad vrij krap, en economoy comfort biedt niet veel soelaas. Qua breedte is het sowieso hetzelfde als economy, je hebt alleen wat extra beenruimte. Als dat echter weer tenietgedaan wordt door een IFE-kastje en een stoelpoot...
Ja, 11K is inderdaad heel beroerd met die twee brede stoelen op rij 10 voor je die standaard voor FB Platinum gereserveerd zijn. Ik heb er vaak mogen zitten maar liever nog 9A of 10A. Fantastisch, want daar hoef ik geen business class voor te vliegen.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:22 schreef flipsen het volgende:
Jezus Christus, betaal je flink bij voor economische comfort, zit je echt Zo beroerd helemaal klem tegen de kant (11K), met krappe stoel en een scherm dat half tussen mijn buurvrouw en mij zit. Dramatisch! Dat wordt weer gewoon Aireuropa of zelfs Iberia. En terug 700 euro bijbetalen voor business, dit is echt niet te doen
Economy Comfort intercontinentaal is bij KLM alleen echt interessant in een 747. Aparte cabine links voorin en een 3-2 indeling met veel ruimte naast die 2 stoelen. vooral de recline is dan wel heel prettig. Ik boek altijd zo ver mogelijk links voorin op een intercontinentale vlucht, en op die keren dat ze wel eens een 747 inzetten waar de boeking op een 777 was, mag je dus links- ipv rechtsaf en heb je een gratis upgrade. Gebeurt niet vaak maar toch al een paar keer ondervonden.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:10 schreef NewHorizon het volgende:
De 777-indeling is in economy inderdaad vrij krap, en economoy comfort biedt niet veel soelaas. Qua breedte is het sowieso hetzelfde als economy, je hebt alleen wat extra beenruimte. Als dat echter weer tenietgedaan wordt door een IFE-kastje en een stoelpoot...
Malaysian deed het nog beter: 2-5-2 Heerlijk zo'n raamplaats. Maar das war einmal....quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:31 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Dat is wel een tegenvaller inderdaad, die stoelen hadden wel breder gemogen in economy plus. Cathay vliegt 3-3-3 in de 777 met economy en hebben zelfs een stoeltje minder voor economy comfort.
Cathay Premium Economy is 2-4-2, heb je een mooie raam plaats en een riante stoel die ook een redelijke recline heeft.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Malaysian deed het nog beter: 2-5-2 Heerlijk zo'n raamplaats. Maar das war einmal....
Nee je hebt dagelijks de CZ307/308 CAN-AMS-CAN met een 332, en de CZ345/346 PEK-AMS-PEK met een 333.quote:Op woensdag 24 februari 2016 09:10 schreef Woods het volgende:
Er staan 2 China Southern a330 geparkeerd op Schiphol. Waar er normaal 1 vliegt toch.
Ik zag het bij het instappen laatst. Maar hoeveel duurder zou dat dan wel niet zijn? Want Cathay heeft niets in de aanbieding op dit moment voor augustus. Tarieven vanaf 1190 euro. Dat kan waarschijnlijk ook nog wel voor een heel klein beetje meer dan de helft.quote:Op woensdag 24 februari 2016 02:45 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Cathay Premium Economy is 2-4-2, heb je een mooie raam plaats en een riante stoel die ook een redelijke recline heeft.
Nee dat is er niet meer.quote:Op woensdag 24 februari 2016 19:26 schreef Misterjack41 het volgende:
Hallo,
Ik had even een vraagje, en dit lijkt me het perfecte topic om een antwoord te vinden,
Mijn ouders vertellen vaak over vroegahh, en dat je toen een dag kon vliegen, je stapte voor honderd gulden op schiphol in, vloog dan first class naar de bestemming, daar bleef je dan een tijdje rond hangen, en dan kon je met het zelfde vliegtuig ook weer terug. Bestaat zoiets nog? ik heb namelijk nog nooit gevlogen en het lijkt me wel leuk om te doen haha.
Alvast bedankt!
Ongetwijfeld naar aanleiding van zijn dood afgelopen zondag: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #26.quote:Captain Eric 'Winkle' Brown recounts his flying experiences, encounters with the Nazis and other adventures leading up to and during the Second World War. Illustrated with archive footage and Captain Brown's own photos.
Het gaat harder dan ik had verwacht: de PH-DDZ staat inmiddels te koop naar verluid:quote:
De spottersplekken bij de McDonalds en Polderbaan zijn idd een beetje de enige goede.quote:Op woensdag 24 februari 2016 21:20 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Boeing 777 nummer 26 en wel de 11e 777-300ER van KLM zal over zo'n 2 uur vertrekken vanuit Paine Field.
Verwachte aankomst is morgenvroeg om 08:00 uur.
EDIT: en onderweg: http://www.flightradar24.com/KLM9866/8e9cd3f
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook vertrekt PH-MCW van Martinair morgen schijnbaar voor haar laatste reguliere vrachtvluchten naar Nairobi. Als ik het vluchtnummer (MP8121) bekijk vliegt ze dus van Amsterdam naar Khartoum, dan naar Entebbe, door naar Nairobi en dan terug naar Amsterdam. Zaterdag dus waarschijnlijk terug op Schiphol.
Volgende week zaterdag volgt dan haar laatste vlucht naar Miami (vrachtvlucht) en vliegt daarnaar door naar Mojave Air and Space Port in Californië.
Daar voegt ze zich bij PH-MCY en -MCR en de KLM PH-KCD en -KCE.
Zo blijven er nog slechts 2 MD-11 vrachttoestellen over; PH-MCP en -MCU.
Deze 2 zullen volgens planning in mei ook uitgefaseerd worden.
-MCS staat al bijna een jaar op Schiphol.
Eens kijken of ik beide toestellen morgen kan spotten op Schiphol...
EDIT: daarover gesproken; ik heb begrepen dat de parkeerplaatsen hier sinds kort zijn weggehaald. Hier kon je altijd mooi de auto parkeren als je daar wilde kijken of juist even hier heen lopen.
Heeft iemand die vaker spot een idee waar je de auto in die buurt kwijt kunt als je daar wilt kijken?
Ik heb diverse bronnen op internet nog eens vergeleken en ik kom alleen de spottersplaats bij de Polderbaan en McDonalds tegen waar je nog de auto kwijt kunt in de buurt van een landingsbaan ...
En een TV-tip voor vrijdagavond:
[ afbeelding ]
BBC2: 20:00 - 21:00 uur (Nederlandse tijd):
Britain's Greatest Pilot: The Extraordinary Story of Captain Winkle Brownn
[..]
Ongetwijfeld naar aanleiding van zijn dood afgelopen zondag: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #26.
Staling kosten voor zo'n formaat vliegtuig is al een rip uit je lijf.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het gaat harder dan ik had verwacht: de PH-DDZ staat inmiddels te koop naar verluid:
[ afbeelding ]
Van de PH-DDA wordt expliciet verteld dat ze deze gratis mochten stallen in hangar 10 ten tijde van de sponsering door KLM. Ik gok dat PH-DDZ dan daar ook onder valt al staat die de laatste tijd ook veel in hangar 14.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:05 schreef El_Grando101 het volgende:
Staling kosten voor zo'n formaat vliegtuig is al een rip uit je lijf.
Wel jammer, prachtige kist.
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 16:57 schreef Iemand91 het volgende:
Hoe staan jullie tegenover wat spotterfoto's?
Was een uitgebreide C-check;)quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:14 schreef inkjet het volgende:
[..]
Tja er zijn D-checks in minder tijd uitgevoerd!
Capaciteit van een 744 is op die route dus niet nodig? Wat is qua comfort beter? 332 is stuk nieuwer denk ik?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:29 schreef inkjet het volgende:
Ha! Ach ja. KLM heeft gisteren en eergisteren de KL643 met een A332 uitgevoerd, misschien omdat de BFF al een week in PVG staat, de BFC niet terug was en de BFK in onderhoud is.
Ze vliegen de 643 meest met een 74M, dat scheelt dus met name vrachtcapaciteit. De 74M heeft wel een nieuwe business class, de economy comfort is ook goed in de 74M, maar achterin zit je misschien in een 332 wel beter.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Capaciteit van een 744 is op die route dus niet nodig? Wat is qua comfort beter? 332 is stuk nieuwer denk ik?
De economy class is bij beide hetzelfde(beenruimte en breedte zijn hetzelfde). 2-4-2 in de A330 of 3-4-3 in de 747 en de 747 kan 39m3 meer cargo meenemen. Dus blijkbaar was het kwa passagiers en cargo geen probleem om een kleinere in te zetten.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:47 schreef inkjet het volgende:
[..]
Ze vliegen de 643 meest met een 74M, dat scheelt dus met name vrachtcapaciteit. De 74M heeft wel een nieuwe business class, de economy comfort is ook goed in de 74M, maar achterin zit je misschien in een 332 wel beter.
En ik vraag me af wat jou trekt in het fotograferen van treinen en bussen, wat is daar nou zo spannend aan? Toch allemaal 1 pot nat en totaal niet "exclusief" of een wonder der techniek? Overigens ben ik verder geen echte spotter (meer), maar die 747-8 van Lufthansa die ook in Buenos Aires stond moest nog wel even gekiekt worden. Wat blijft dat toch een machtig apparaat als die zo (letterlijk) op je af komt taxiën naar de gatequote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:00 schreef Bitlord het volgende:
Ik vraag mij gewoon af wat jullie trekt aan de vliegtuighobby.
Er zijn veel merken en nog veel meer typen. Dan zijn er verschillende kleurenschema's, hebben de toestellen soms een bijzondere historie of komen maar weinig op een bepaalde plaats. Dan heb je nog verschillende weersomstandigheden enzovoort enzovoort....quote:Ik vind als redelijke buitenstaander het echter opmerkelijk dat er ook zo'n grote scene is in het vliegtuighobbyisme. Er is slechts een klein aantal merken, grofweg 2, op een afstand lijken veel vliegtuigen op elkaar.
BHD wordt gebruikt voor training;)quote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:48 schreef inkjet het volgende:
Zo, de PH-BVP is vertrokken voor zijn eerste commerciele vlucht: de KL835. Wel wat sneller dan de PH-BHD, die trouwens na drie retourtjes DXB alweer twee dagen aan de grond staat.
Klopt het dat er in deze introductieperiode veel training wordt gegeven op dit type voor diverse groepen personen die met onderhoud bezig zijn?quote:BHD wordt gebruikt voor training;)
Ik heb werkelijk geen ideequote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:09 schreef inkjet het volgende:
[..]
Klopt het dat er in deze introductieperiode veel training wordt gegeven op dit type voor diverse groepen personen die met onderhoud bezig zijn?
Ik geloof ook niet dat er nog een 747 is die nog een D-check gaat krijgen van KLM ...quote:
Ik geef je hier wel deels gelijk. Veel luchtvaartfotografie is inderdaad vrij eentonig. Maar dat zal ook wel vaak komen door het feit dat je er veel personen tussen hebt zitten die registraties willen afstrepen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:00 schreef Bitlord het volgende:
Fotografie kan over het algemeen bij uitgestrekte kale vlaktes die landingsbanen zijn. Of je nu op Schiphol staat of ergens in San Francisco, op de foto is weinig verschil te zien.
Een hobby heeft geen uitleg nodig. De leuke dingen van het leven zijn niet altijd logisch.quote:Begrijp mij niet verkeerd, ik laat iedereen zijn hobby lekker doen. Ik vraag mij gewoon af wat jullie trekt aan de vliegtuighobby.
Helaas donderdag gemist. Maar naar wat ik begreep is die ook bijna de gehele dag in de hangar geweest.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:48 schreef inkjet het volgende:
Zo, de PH-BVP is vertrokken voor zijn eerste commerciele vlucht: de KL835.
Met een kanttekening dat de écht interessante tijden eigenlijk wel voorbij zijn.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:57 schreef inkjet het volgende:
Er zijn veel merken en nog veel meer typen. Dan zijn er verschillende kleurenschema's, hebben de toestellen soms een bijzondere historie of komen maar weinig op een bepaalde plaats. Dan heb je nog verschillende weersomstandigheden enzovoort enzovoort....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |