abonnement Unibet Coolblue
pi_159475059
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:30 schreef Mikey92 het volgende:

[..]

Vooral de A380 order...
Ben benieuw waar ze deze op gaan inzetten, LHR, CDG en JFK :P?
Trotse Twentenaar
  Moderator donderdag 28 januari 2016 @ 20:52:48 #252
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159475221
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 19:59 schreef Iemand91 het volgende:
Iran Air plaatst order voor 73 widebodyvliegtuigen van Airbus

[..]

Da's geen kattenpis.
En allemaal aankoop, geen lease. Heel slim.
Airbus mag zich in hun handen wrijven.

Simulatorshot:
[ afbeelding ]
Wow, dat gaat lekker :D :D
De 787's verkopen wel lekker, de 737's zullen wel doorgaan maar de 777 en metname 747 worden hard teruggeschroefd.

Terwijl de meeste modellen van AB wel lekker gaan toch? Voor de A330neo is ook wel voldoende interesse of niet?

Zijn er nog voldoende A330ceo orders? Of is die productie wel teruggeschroefd?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 28 januari 2016 @ 20:53:25 #253
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159475246
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:48 schreef zlotka het volgende:

[..]

Ben benieuw waar ze deze op gaan inzetten, LHR, CDG en JFK :P?
Frankfurt?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159475247
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:04 schreef Sunri5e het volgende:
Lijkt me redelijke optimistisch die order...
Valt mee, er wonen 80miljoen mensen, evenveel als in Duitsland. En het is het 18de land op basis van GDP, een relatief rijk land. Al die mensen mogen opeens de wereld over.
  donderdag 28 januari 2016 @ 20:54:06 #255
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159475269
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:48 schreef zlotka het volgende:

[..]

Ben benieuw waar ze deze op gaan inzetten, LHR, CDG en JFK :P?
Dat zijn wel de laatste 3 steden op deze wereld waar ze op een A380 vol moslims zitten te wachten o|O
  donderdag 28 januari 2016 @ 20:57:47 #256
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159475433
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 19:59 schreef Iemand91 het volgende:
Iran Air plaatst order voor 73 widebodyvliegtuigen van Airbus

[..]

Da's geen kattenpis.
En allemaal aankoop, geen lease. Heel slim.
Airbus mag zich in hun handen wrijven.

Simulatorshot:
[ afbeelding ]
Die vervanging is eigenlijk wel hard nodig:


Zal wel betekenen dat de 747SP's waar ze mee vliegen uit de roulatie gaan :'(
Weer 3 exemplaren van deze bijzondere 747 die aan de kant worden geschoven voor iets moderners. Wat ze nog meer bijzonder maakt is dat het enige Boeings zijn die Iran Air nog heeft die vanuit de fabriek direct aan Iran Air zijn geleverd en nog in de actieve dienst zijn. Ze lopen dan nu dan ook tegen de 40 jaar. Overigens is van de 747SP's alleen de EP-IAC nog recentelijk in de lucht geweest:
https://www.flightradar24.com/data/airplanes/ep-iac

De rest staat, samen met groot deel van de vloot "opgeslagen" op de vliegvelden van Teheran:

Mehrabad International Airport


Imam Khomeini International Airport
(hier staan ook nog 2 747's aan de oostzijde van het vliegveld)

Door alle economische sancties konden ze nergens heen vliegen en hebben ze ook niet veel om méé te vliegen.
So we just called him Fred
pi_159475479
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:54 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dat zijn wel de laatste 3 steden op deze wereld waar ze op een A380 vol moslims zitten te wachten o|O
_O-

Emirates, Qatar en Etihad vullen ze ook wel op deze routes, en die zitten toch ook vol met o.a. moslims.

Edit: Toronto, Sydney, Seoul, Hong Kong, genoeg andere routes :9
Trotse Twentenaar
  Moderator donderdag 28 januari 2016 @ 21:03:30 #258
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159475707
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:54 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dat zijn wel de laatste 3 steden op deze wereld waar ze op een A380 vol moslims zitten te wachten o|O
Volgens mij zijn die Iraniërs nog niet zo beroerd hoor. Best ontwikkeld ook
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159477179
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:52 schreef derLudolf het volgende:
Zijn er nog voldoende A330ceo orders? Of is die productie wel teruggeschroefd?
Een deel van hun order zijn A330ceo, van Airbus zelf:
quote:
Covered in the historic accord are: 21 A320ceo Family and 24 A320neo Family jetliners, 27 from the A330ceo Family, 18 A330-900neo aircraft, 16 A350-1000s and 12 A380s.
Verder:
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 19:51 schreef Iemand91 het volgende:
Qatar Airways plant vlucht van 18,5 uur
[..]
Ga er maar aan staan. :o
En dat kon Emirates niet zomaar laten gebeuren:

Emirates Goes Non-Stop Dubai-Auckland from March

New Zealand to be Served with Five Daily Flights
Thursday, January 28, 2016 — DUBAI, U.A.E., 28 January 2016: Emirates today announced that it will start its first non-stop service from Dubai to Auckland on 1 March 2016, bringing many of its 38 European destinations and cities within just one-stop range of New Zealand through direct connections in Dubai.

The new service will be in addition to the award-winning airline’s existing flights, meaning that Emirates will then have five services daily into New Zealand – three A380 double-decker services to Auckland via Australia, a daily Christchurch service with a Boeing 777-300ER, and the new non-stop service operated with a Boeing 777-200LR.

The new service will bring New Zealand much closer than at present, with an estimated flight time of just under 16 hours from Dubai to New Zealand and 17 hours, 15 minutes in the other direction, cutting journey times by almost three hours each way.

“Having just one stop on the long haul to New Zealand will make the journey quicker and more comfortable. This will be a boon to many business people, tourists, expatriate New Zealanders and other travellers in Europe, parts of Africa and the Middle East,” said His Highness Sheikh Ahmed bin Saeed Al Maktoum, Chairman and Chief Executive, Emirates Airline and Group.

“Tourists, in particular, will now have more options – travelling to Auckland with a stopover in Australia on one of our three daily A380s, flying non-stop direct into Auckland, or flying to the South Island on our daily Christchurch service. New Zealand currently hosts about three million tourists a year and we want to do our part to cater for that flow and grow that figure above current expectations.

“Operating a non-stop service between Dubai and Auckland has been in our sights for some time, dependent on availability of suitable aircraft as we rapidly expand our global network of destinations, and frequency of flights and capacity on existing routes. We are particularly delighted that we can now bring this exciting plan to fruition.”

HH Sheikh Ahmed said that an aggressive fleet growth and renewal programme which is rapidly expanding both its A380 and Boeing 777 numbers had meant that the right sort of aircraft for the ultra-longhaul non-stop flight from Dubai was now available.

“Emirates started operating in New Zealand with a double-daily Auckland service in August 2003, adding a third daily Auckland service a few months later, and then providing a daily Christchurch service in 2004. Progressively from 2009 onwards, we have upgauged the Auckland services to our flagship A380s and today these fly via Sydney, Melbourne and Brisbane respectively to Dubai and beyond, and reverse.

“Auckland as the major gateway is now a thriving and attractive city of 1.5 million and, together with tourism and business traffic, we are sure that it will easily sustain the introduction of the extra flight.”

With the introduction of the non-stop service, Emirates will then be flying more than 2,000 seats a day in each direction on New Zealand services.

The Boeing 777-200LR aircraft that will operate the new, non-stop route are purpose-built for ultra-longhaul flights, carrying up to 266 passengers. Like Emirates’ other New Zealand flights, the aircraft will offer three cabin classes: eight First Class suites, 42 lie-flat Business Class seats and 216 comfortable Economy Class seats.

The flights will feature Emirates’ gourmet meals and fine wines, and more than 2,000 channels of entertainment and information will be available on large, individual screens. Passengers will have the airline’s usual generous free baggage allowances – 30kg for Economy Class, 40kg for Business Class, and 50kg for First Class.

New Zealand exporters will also benefit from the new service, being able to access more capacity through Dubai, one of the world’s major cargo hubs, particularly of benefit with perishable goods for markets in the Middle East and Africa regions. New Zealand is renowned for its high quality produce including dairy products.

Operating eastbound as flight EK 448, the service will depart Dubai at 10:05am and arrive in Auckland the following day at 11:00am (local summer time). Eastbound the new flight will offer short connections in Dubai from 24 of Emirates’ destinations in Europe. On arrival in Auckland, passengers will be able to connect to a number of other points on codeshare partner Jetstar’s domestic flights.

Operating westbound as flight EK 449, the non-stop service will depart Auckland each night (local summer time) at 9:30pm, arriving in Dubai the following morning at 5:45 am (local time), connecting with Emirates’ flights to 38 Europe destinations, as well as other destinations in India, Africa and the Middle East.

Travellers currently booked on existing services to Dubai and beyond will be able to switch to the new service without additional fees (subject to seat availability).
  donderdag 28 januari 2016 @ 21:38:55 #260
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159477231
KLM weer mad.
  donderdag 28 januari 2016 @ 21:52:40 #261
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159477817
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 21:37 schreef Iemand91 het volgende:
Operating eastbound as flight EK 448, the service will depart Dubai at 10:05am and arrive in Auckland the following day at 11:00am (local summer time). Eastbound the new flight will offer short connections in Dubai from 24 of Emirates’ destinations in Europe. On arrival in Auckland, passengers will be able to connect to a number of other points on codeshare partner Jetstar’s domestic flights.

Operating westbound as flight EK 449, the non-stop service will depart Auckland each night (local summer time) at 9:30pm, arriving in Dubai the following morning at 5:45 am (local time), connecting with Emirates’ flights to 38 Europe destinations, as well as other destinations in India, Africa and the Middle East.
Hoe lang zou het duren voordat de eerste touroperator met een driedaagse citytrip Nieuw Zeeland komt? :+

Zou dat toestel echt 10u aan de grond staan of zou het nog door vliegen naar een bestemming in de buurt?
So we just called him Fred
  Moderator donderdag 28 januari 2016 @ 21:58:15 #262
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159478067
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 21:37 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Een deel van hun order zijn A330ceo, van Airbus zelf:

[..]

Aha, maar ik bedoelde orders van andere maatschappijen voor de A330ceo. Eind volgend jaar gaat de neo in productie toch?

quote:
En dat kon Emirates niet zomaar laten gebeuren:

Emirates Goes Non-Stop Dubai-Auckland from March

New Zealand to be Served with Five Daily Flights
Thursday, January 28, 2016 — DUBAI, U.A.E., 28 January 2016: Emirates today announced that it will start its first non-stop service from Dubai to Auckland on 1 March 2016, bringing many of its 38 European destinations and cities within just one-stop range of New Zealand through direct connections in Dubai.

The new service will be in addition to the award-winning airline’s existing flights, meaning that Emirates will then have five services daily into New Zealand – three A380 double-decker services to Auckland via Australia, a daily Christchurch service with a Boeing 777-300ER, and the new non-stop service operated with a Boeing 777-200LR.

The new service will bring New Zealand much closer than at present, with an estimated flight time of just under 16 hours from Dubai to New Zealand and 17 hours, 15 minutes in the other direction, cutting journey times by almost three hours each way.

“Having just one stop on the long haul to New Zealand will make the journey quicker and more comfortable. This will be a boon to many business people, tourists, expatriate New Zealanders and other travellers in Europe, parts of Africa and the Middle East,” said His Highness Sheikh Ahmed bin Saeed Al Maktoum, Chairman and Chief Executive, Emirates Airline and Group.

“Tourists, in particular, will now have more options – travelling to Auckland with a stopover in Australia on one of our three daily A380s, flying non-stop direct into Auckland, or flying to the South Island on our daily Christchurch service. New Zealand currently hosts about three million tourists a year and we want to do our part to cater for that flow and grow that figure above current expectations.

“Operating a non-stop service between Dubai and Auckland has been in our sights for some time, dependent on availability of suitable aircraft as we rapidly expand our global network of destinations, and frequency of flights and capacity on existing routes. We are particularly delighted that we can now bring this exciting plan to fruition.”

HH Sheikh Ahmed said that an aggressive fleet growth and renewal programme which is rapidly expanding both its A380 and Boeing 777 numbers had meant that the right sort of aircraft for the ultra-longhaul non-stop flight from Dubai was now available.

“Emirates started operating in New Zealand with a double-daily Auckland service in August 2003, adding a third daily Auckland service a few months later, and then providing a daily Christchurch service in 2004. Progressively from 2009 onwards, we have upgauged the Auckland services to our flagship A380s and today these fly via Sydney, Melbourne and Brisbane respectively to Dubai and beyond, and reverse.

“Auckland as the major gateway is now a thriving and attractive city of 1.5 million and, together with tourism and business traffic, we are sure that it will easily sustain the introduction of the extra flight.”

With the introduction of the non-stop service, Emirates will then be flying more than 2,000 seats a day in each direction on New Zealand services.

The Boeing 777-200LR aircraft that will operate the new, non-stop route are purpose-built for ultra-longhaul flights, carrying up to 266 passengers. Like Emirates’ other New Zealand flights, the aircraft will offer three cabin classes: eight First Class suites, 42 lie-flat Business Class seats and 216 comfortable Economy Class seats.

The flights will feature Emirates’ gourmet meals and fine wines, and more than 2,000 channels of entertainment and information will be available on large, individual screens. Passengers will have the airline’s usual generous free baggage allowances – 30kg for Economy Class, 40kg for Business Class, and 50kg for First Class.

New Zealand exporters will also benefit from the new service, being able to access more capacity through Dubai, one of the world’s major cargo hubs, particularly of benefit with perishable goods for markets in the Middle East and Africa regions. New Zealand is renowned for its high quality produce including dairy products.

Operating eastbound as flight EK 448, the service will depart Dubai at 10:05am and arrive in Auckland the following day at 11:00am (local summer time). Eastbound the new flight will offer short connections in Dubai from 24 of Emirates’ destinations in Europe. On arrival in Auckland, passengers will be able to connect to a number of other points on codeshare partner Jetstar’s domestic flights.

Operating westbound as flight EK 449, the non-stop service will depart Auckland each night (local summer time) at 9:30pm, arriving in Dubai the following morning at 5:45 am (local time), connecting with Emirates’ flights to 38 Europe destinations, as well as other destinations in India, Africa and the Middle East.

Travellers currently booked on existing services to Dubai and beyond will be able to switch to the new service without additional fees (subject to seat availability).
Niet meer dan een wedstrijdje ver pissen toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 28 januari 2016 @ 22:30:51 #263
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_159479457
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:52 schreef derLudolf het volgende:
Zijn er nog voldoende A330ceo orders? Of is die productie wel teruggeschroefd?
~180 openstaande orders (per 1-2016)
Teruggeschroefd naar 6 per maand (per 11-2015)

Dus daarmee houden ze zich wel bezig tot medio 2018. Zo'n beetje dezelfde periode wanneer de neo de actieve dienst in zou moeten gaan.
  donderdag 28 januari 2016 @ 22:44:02 #264
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_159480016
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:11 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

KLM lijkt ook weer naar Iran te gaan:

BREAKING: KLM Enters Iran Again

[..]

En toch weer niet naar Tehran

link

quote:
KLM Royal Dutch Airlines earlier today (28JAN16) has removed schedule listing on its website, where it previously listed planned return to Iran, with 4 weekly Amsterdam – Tehran operation.

Its website schedule listing, as well as the GDS, was displaying proposed 4 weekly 777-200ER operation from 02MAY16.
En toch wel naar Astana (via Almaty, waar ze nu al wel op vliegen)

link

quote:
From 03MAY16, KLM plans to revise service to Kazakhstan, as Astana joins KLM network. Proposed operation would see the airline operates Amsterdam – Almaty – Astana – Amsterdam service and opposite direction, twice weekly each with Airbus A330-200 aircraft.


[ Bericht 1% gewijzigd door boriq op 28-01-2016 22:51:47 ]
pi_159481021
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 21:52 schreef FredvZ het volgende:
Zou dat toestel echt 10u aan de grond staan of zou het nog door vliegen naar een bestemming in de buurt?
Dat een toestel zo lang aan de grond blijft gebeurd wel vaker. Zo schiet mij bijvoorbeeld de vluchten van BA naar Kaapstad en Johannesburg binnen; 's morgens aankomen in Zuid-Afrika en pas 's avonds laat terug naar Londen.
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 21:58 schreef derLudolf het volgende:
Aha, maar ik bedoelde orders van andere maatschappijen voor de A330ceo.
Per 31 december 2015 stonden er nog 171 openstaande orders voor de A330ceo open. (de A330-200 freighter niet meegerekend)
o.a. Aer Lingus, Aerolineas Argentinas, Garuda Indonesia, Iberia hebben nog orders openstaan voor de ceo.
quote:
Eind volgend jaar gaat de neo in productie toch?
Ze zijn al begonnen met de productie van de eerste A330neo.
quote:
Niet meer dan een wedstrijdje ver pissen toch?
De aankondiging van Qatar Airways om naar Auckland te gaan is nog niet vast en zeker.
Maar met de lage olieprijzen kunnen dergelijke vluchten wel sneller uit.

Al is het wel een beetje zo'n wedstrijd inderdaad. Enkele dagen na Qatar Airways dezelfde route aankondigen en wel al over een maand vliegen.
  Moderator donderdag 28 januari 2016 @ 23:37:55 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159482052
Waarom zouden ze ceo's kopen eigenlijk? Snellere levering? Of omdat ze goedkoper zijn? Brandstofverbruik is toch 15% lager ofzo - hoewel het op dit moment geen drol kost.

Zullen ze al met een a380neo bezig zijn?

Wat kost kerosine eigenlijk per liter?
Edit: oh, ¤0,27 cent de liter. Valt mee

[ Bericht 14% gewijzigd door derLudolf op 28-01-2016 23:43:17 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 28 januari 2016 @ 23:44:17 #267
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_159482249
Google is jouw antwoord.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  Moderator donderdag 28 januari 2016 @ 23:48:32 #268
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159482367
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:44 schreef Woods het volgende:
Google is jouw antwoord.
Indexmundi idd. Meer wist niet wat ik moest verwachten. Enerzijds geen accijns, maar anderzijds zou het wel aan veel hogere kwaliteitseisen voldoen denk ik
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 29 januari 2016 @ 00:01:38 #269
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_159482645
Iran heeft snel nieuwe jets nodig zoals al eerder werd gezegd zijn er voor de A330CEO minder orders en voor de A380 helemaal. Ik weet niet of Airbus eerst alle A380's aan Emirates levert en dan aan Iran. De A380NEO wordt vanaf 2022 geproduceert. Tevens heeft Airbus nog 2 niet afgenomen A380's staan welke voor Iran misschien wel interesant zijn. Maargoed Iran is momenteel nog niet voorbereid op deze nieuwe vloot denk ik daar gaat Airbus hun bij helpen dus.

[ Bericht 7% gewijzigd door Woods op 29-01-2016 00:08:25 ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 00:50:48 #270
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_159483604
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 00:01 schreef Woods het volgende:
De A380NEO wordt vanaf 2022 geproduceert.
:?

Dat hele A380neo-programma is nog niet eens gestart. Er is zelfs nog niet eens besloten dat ze de A380neo uberhaupt gaan produceren.

https://www.flightglobal.(...)380neo-debut-419320/
pi_159486654


SXM _O_
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 10:21:27 #272
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_159486729
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 10:17 schreef Blistering het volgende:
[ afbeelding ]

SXM _O_
SOWWWW! KOEKOEK!!!!!!
Prachtig toch? O+
pi_159487166
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 10:21 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

SOWWWW! KOEKOEK!!!!!!
Prachtig toch? O+
Dat is wel de shot van het jaar idd :D
pi_159487671
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 10:17 schreef Blistering het volgende:
[ afbeelding ]

SXM _O_
Prachtige foto! :Y

quote:
En is nu bevestigd:

Japanse ANA bevestigt order voor A380
quote:
TOULOUSE - Het Japanse All Nippon Airways (ANA) heeft een definitieve bestelling geplaatst voor drie Airbus A380’s. Daarmee rond Airbus een buitengewoon succesvolle week af, aangezien Iran Air al onderdeel van een omvangrijke order ook al voor twaalf A380’s tekende.

ANA wordt de eerste Japanse gebruiker van de A380. Die eer zou aanvankelijk naar concurrent Skymark gaan, maar die moest de bestelling wegens financiële problemen annuleren.

De Japanners laten hun A380’s voorzien van Rolls-Royce Trent 900 motoren. De toestellen worden gebruikt voor verre vluchten vanuit Tokio naar Europa en de VS.

De teller voor de A380 staat nu op 319 bestelde exemplaren door 19 luchtvaartmaatschappijen. In totaal vliegen er 179 toestellen op 50 bestemmingen.
Bijzonder lekkere week voor Airbus. :P
Na jarenlang gezeur over de A380 nu binnen 1 week nieuwsberichten naar buiten kunnen/mogen brengen dat er twee nieuwe maatschappijen voor je toestel komen.


Ook nieuw:

Swiss neemt eerste Boeing 777 in ontvangst
quote:
ZÜRICH - Swiss International Air Lines heeft haar eerste Boeing 777-300ER in ontvangst genomen. Het toestel arriveerde na een ferryvlucht vanuit Everett vrijdagochtend op de luchthaven van Zürich. De Zwitserse Lufthansa-dochter heeft in totaal negen 777’s in bestelling.

De aankomst van de nieuwe aanwinst is een bijzonder moment voor Swiss. De Triple 7 is het eerste volledig nieuwe type dat sinds de oprichting van de maatschappij in 2002 aan de vloot wordt toegevoegd. Swiss is de eerste maatschappij binnen de Lufthansa Group die de 777-300ER in dienst neemt.

De Boeing 777 is daarnaast verreweg het grootste vliegtuig in de Swiss-vloot. Het toestel biedt plaats aan 340 passagiers verdeeld over drie vervoersklassen. De 777’s zijn bedoeld ter vervanging van de viermotorige Airbus A340-300’s van Swiss. Aan boord worden nieuwe stoelen geïntroduceerd die passagiers een hogere mate van comfort moeten geven.

Nieuw aan boord is verder dat alle passagiers de beschikking hebben over draadloos internet, waar tegen betaling gebruik van kan worden gemaakt. Ook kunnen passagiers aan boord mobiel bellen. Swiss kijkt nog naar de mogelijkheid om mobiele telefonie en WiFi aan te bieden aan boord van de bestaande langeafstandsvloot.

Vanaf het zomerseizoen wordt het nieuwe type ingezet op vluchten naar bestemmingen als Hongkong, Bangkok, Los Angeles, San Francisco, São Paulo en Tel Aviv. Ook staan vluchten naar verschillende Europese bestemmingen gepland.
FlySWISS twitterde op donderdag 28-01-2016 om 21:52:43 We’re in the finishing straight for the delivery flight of our first Boeing 777, HB-JNA, to Zurich. #flyswiss777 reageer retweet


En van die internetconnectie maakten ze goed gebruik; tijdens de vlucht kwamen er live-updates vanuit het vliegtuig:
FlySWISS twitterde op vrijdag 29-01-2016 om 00:27:43 SWISS HB-JNA is constantly online: its internet connection is up and running. #flyswiss777 from #Seattle to #Zurich reageer retweet

FlySWISS twitterde op vrijdag 29-01-2016 om 07:41:03 Update: we’re currently above Montreuil-sur Epte, France. Our flight is proceeding on schedule. #flyswiss777 reageer retweet


En ze werd opgewacht:

FlySWISS twitterde op vrijdag 29-01-2016 om 08:49:14 F/A-18 from Swiss Air Force keeps us company. #flyswiss777 https://t.co/cwlB1xmRi3 reageer retweet


AlexInAir twitterde op vrijdag 29-01-2016 om 09:05:58 Here she is - first Boeing 777 for @FlySWISS just performed a low-fly with 2 F/A-18s here at Zurich. #flyswiss777 reageer retweet




[ Bericht 34% gewijzigd door Iemand91 op 29-01-2016 12:59:20 ]
pi_159488072
In beeld: laatste vlucht Malaysia Airlines vanaf Schiphol:

https://t.co/jkc6akxWHA

[ Bericht 34% gewijzigd door biertapper op 29-01-2016 11:40:10 ]
I was built to be the best, the number one and nothing less!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')