Malaysia stop met de vlucht AMS Kuala Lumpur of wat?quote:Op maandag 25 januari 2016 11:50 schreef Sunri5e het volgende:twitter:dsajet twitterde op maandag 25-01-2016 om 11:49:28 De laatste MH19-vlucht ooit taxiet naar de Kaagbaan. De route tussen KUL en AMS stopt. @rtvnh https://t.co/K1GFeETLwo reageer retweet
Jep.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Malaysia stop met de vlucht AMS Kuala Lumpur of wat?
Wat lult die gast? Morgen is de laatste vlucht namelijkquote:Op maandag 25 januari 2016 11:50 schreef Sunri5e het volgende:twitter:dsajet twitterde op maandag 25-01-2016 om 11:49:28 De laatste MH19-vlucht ooit taxiet naar de Kaagbaan. De route tussen KUL en AMS stopt. @rtvnh https://t.co/K1GFeETLwo reageer retweet
Bron.quote:Het wordt best een emotioneel weekend, verwachtte Huib Gorter, topman van Malaysia Airlines Europa, dat is gevestigd op Schiphol. Donderdag gingen de ontslagbrieven voor zeventien medewerkers op Schiphol de deur uit, dinsdag vertrekt de laatste Boeing 777 van de maatschappij. De medewerkers gaan dinsdagochtend aan de gate cadeautjes uitdelen aan de laatste reizigers die met vlucht MH19 naar Maleisië vertrekken. En dan, tien over half twaalf, staan ze langs de baan waar de 'triple seven' het luchtruim zal kiezen.
Volgens het ministerie is het nog niet eerder gebeurd :"Pquote:Op maandag 25 januari 2016 22:11 schreef Iemand91 het volgende:
Zoals hier al eerder is aangegeven; morgen komen rond het middaguur 2 F-16's naar Schiphol.
Beiden afkomstig van vliegbasis Leeuwarden.
Zoals het nu lijkt worden ze hier geparkeerd; dus echt zichtbaar zijn ze niet (hooguit panoramaterras).
Doron Sajet van RTV Noord Holland is er (vanzelfsprekend) weer bij met vanaf 12:00 hier een livestream.
Tegenwoordig zijn F-16's een bijzonderheid op Schiphol; maar ooit (tussen 1979 en 1992) werden daar honderden F-16 gebouwd door Fokker. Samen met SABCA in België hebben ze 500 gebouwd voor de Nederlandse, Belgische, Noorse en Deense luchtmacht.
Op 13 september 1978 bracht een Amerikaanse Lockheed C-5 Galaxy de eerste F-16 naar Schiphol:
[ afbeelding ]
Dit was ooit dus de dagelijkse gang van zaken op Schiphol:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)76554.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
Ok, dat laatste niet helemaal.
Ook gewoon via RTV-NH http://www.rtvnh.nl/nieuws/178563/live-f16s-landen-op-schipholquote:
Old Alaska Airlines liveriesquote:New Logo, Identity, and Livery for Alaska Airlines by Hornall Anderson
[...]
The more positive change than the logo might be the rendering of the Eskimo. (In a past thread someone pointed out you don’t call Eskimos Eskimos anymore because it’s politically incorrect but I’m not calling the Eskimo Eskimo, Alaska Airlines is, so Eskimo it is.) The previous rendering had its charm in that it looked like something you would find in an encyclopedia or a school textbook and it matched the texture of the logo but as an airline ambassador illustration it was literally too rough around the edges. The new rendering has more clearly defined features and better accentuates that he is wearing a parka while keeping all the moody shadows. The green and lighter blue liven up the illustration and add a spark to the tail of the plane.
[...]
In application, the identity revolves around some swooping, swooshing swathes of blues and greens that, again, are very airline-y. The backgrounds for the ticketing counter and gates do have a subtle way of standing out with the colorful corners but the dependance on blue is just like a dozen others. The supporting font is — guess who? — Circular and in this case it feels very out of place. There is no synergy going on between it and the logo or the Eskimo or the swooshes. It stands out too crisply from the rest. Overall, it’s not a highly inspiring redesign and rather than double-down on the quirkiness and ruggedness of the brand equity established they have moved away to safer territory.
Nog wat meer foto's:quote:
quote:PARAMARIBO, 27 jan – “De ‘nieuwe’ SLM Airbus A340 is nu precies een maand in operatie en de SLM is zeer tevreden met haar operationele performance en de vele positieve feedback van het reizend publiek”. Dat meldt het bedrijf in een persbericht. Daarin staat ook vermeld dat de SLM directie en haar personeel volledig achter het besluit staan m.b.t. tot het leasen van de A340-313 voor een periode van vier jaar.
“De stoelen in de businessclass stellen passagiers in de gelegenheid bijna geheel languit te kunnen liggen tijdens de vlucht (zgn sleepers) en zijn voorzien van een personal Inflight Entertainment (IFE) systeem. De stoelen in de economy class zijn zeer comfortabel en het IFE systeem in de economy class is gebaseerd op het cinema systeem” meldt de Public Relations afdeling van het bedrijf.
Met betrekking tot het onboard entertainment systeem meldt de SLM dat zij werkt aan het toepassen van een modern systeem waarbij passagiers op hun eigen smart telefoon, tablet of laptop entertainment kunnen streamen. “De passagier reist in een comfortabel en veilig passagiersvliegtuig en mag rekenen op de bekende gastvrijheid van het cabine personeel en de alom geroemde overheerlijke maaltijden aan boord. De SLM zal met de A340 haar product blijven verbeteren en zich blijven inzetten om alle passagiers steeds een kwalitatief goede service te blijven aanbieden” aldus Surinam Airways.
Verbaasd mij helemaal niets.quote:Boeing is likely to announce Wednesday morning another production rate cut, this time for the 777 program, according to a senior executive with a 777 customer whom Boeing consulted as it prepared its plan.
(...)
Another multimillion-dollar charge would need to be added if the 777 is cut. A second source also indicated that the announcement could come Wednesday, when the company reports its quarterly earnings.
Most Wall Street analysts have been predicting a 777 rate cut from the current 100 jets per year — but after the 747 cut, they’ve assumed a 777 announcement wouldn’t come until later in the year.
Boeing currently doesn’t have enough sales to fill all the 777 delivery slots between now and when production of the new 777X kicks into high gear after the turn of the decade.
Scott Hamilton, an Issaquah-based aviation analyst with Leeham.net, published an analysis Tuesday estimating that “Boeing needs to sell more than 200 777 Classics, all with delivery dates through 2021, to bridge the gap to full production of the 777X.”
Last year, Boeing sold just 38 of those current-model 777s.
Most financial analysts believe the 777 production rate will have to come down to about 70 jets per year, while one more pessimistic industry analyst has said it could go as low as 50 per year.
(...)
A 777 rate reduction is much more significant for Boeing than the cut to the 747.
About 2,000 people work directly on building the 747, and more than 3,000 on the 777.
And while the 747 is built at a very slow rate, the high-production, high-margin 777 is a cash cow for Boeing.
Nee.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:46 schreef DeeBee het volgende:
Kunnen ze niet eerder starten met de productie voor de 777X dan?
En daar zeg je het zelf al.quote:Natuurlijk gaan ze never nooit die orders voor de 777 vinden, want nu wil je vooral 777X's bestellen neem ik aan. Of ze moeten ze in de uitverkoop gooien...
Is de 777 alweer dusdanig verouderd dan?quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:39 schreef Iemand91 het volgende:
[b]Boeing expected to announce 777 cut Wednesday
[..]
Verbaasd mij helemaal niets.
Ligt eraan.quote:Op woensdag 27 januari 2016 12:05 schreef derLudolf het volgende:
Is de 777 alweer dusdanig verouderd dan?
Boeing richt zich nu meer op de 777X en iedereen weet dat over een ~5 jaar deze serie komt.quote:Wordt er gewoon niet meer geïnvesteerd of wordt het aandeel door de A350 weggesnoept?
De huidige A330-300 bedoel je dan? Want KLM is voert de A330-200's af, terwijl de 777-200ER's blijven? Of heeft dat met lease vs. eigendom te maken?quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:21 schreef Iemand91 het volgende:
De non-ER versies zijn niet bepaald efficiënt en de -200ER wordt stevig aangevallen door de A330's.
(Die kunnen bijna alles wat de -200ER kan en zuiniger)
Vele factoren. Lease zal er inderdaad mee te maken hebben. Ik heb even mijn bestanden niet bij me maar ik geloof dat alle A330's bij KLM geleased zijn. Daar kom je als maatschappij dus vrij makkelijk af (wanneer de lease afloopt).quote:Op woensdag 27 januari 2016 14:02 schreef derLudolf het volgende:
De huidige A330-300 bedoel je dan? Want KLM is voert de A330-200's af, terwijl de 777-200ER's blijven? Of heeft dat met lease vs. eigendom te maken?
Kan altijd nog veranderen. Hoewel er wel registraties voor bekend zijn.quote:Op de Wiki van KLM staan trouwens 7 orders voor de A350-900
De A330 heeft toch gewoon een 2-4-2 opstelling, tegen een 3-4-3 van de 777? Is dat dan niet een beetje appels met peren vergelijkenquote:Op woensdag 27 januari 2016 14:17 schreef Iemand91 het volgende:
Maar de A330-200 is een zeer geduchte concurrent voor de 777-200ER geworden maar ook de A330-300 (zeker nu met de HGW-versies) is aantrekkelijk.
Nee.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:29 schreef flipsen het volgende:
De A330 heeft toch gewoon een 2-4-2 opstelling, tegen een 3-4-3 van de 777? Is dat dan niet een beetje appels met peren vergelijken
Er zijn zoveel factoren die meespelen dat het niet meevalt er een volledige lijst van te maken. Van de brandstofprijs via de levertijd van de toestellen tot politiek (Boeing versus Airbus).quote:Op die manier kun je dus eigenlijk allerlei toestellen met elkaar vergelijken.
Daar sta je nog raar van te kijken. Zo was er in het verleden al een hele groep reizigers die extra wilde betalen om in een Concorde te zitten.quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:58 schreef Woods het volgende:
Zou de doorsnee passagier echt opletten met welk toestel zij worden vervoert? Mijn ouders vliegen eens per 2 jaar naar Portugal in een 737 maar dit weten zij zelf niet eens. Als ze maar worden vervoert.
Totdat ze erachter komen dat Amsterdam - Natal met een 767 nonstop een stuk relaxter is dan met 737 met zowel op de heen en terugweg een tankstop.quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:07 schreef Blistering het volgende:
De meeste mensen boeit het geen flikker, als ze maar van A naar B komen
''Wat voor vliegtuig?! Zunne grote met vleugels!''
quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:39 schreef Iemand91 het volgende:
Enne, in navolging van de 747-8 lijkt ook de productie van de 777 gereduceerd te worden:
Boeing expected to announce 777 cut Wednesday
Verbaasd mij helemaal niets.
En over de 777 gesproken:twitter:Boeing twitterde op woensdag 27-01-2016 om 16:42:48 #Boeing confirms 777 production rate move to 7/mo from 8.3/mo in 2017 to smooth 777X transition. reageer retweet
Ga er maar aan staan.quote:Vliegmaatschappij Qatar Airways heeft een vlucht aangekondigd met een recordduur van 18 uur en 34 minuten.
De luchtvaartmaatschappij wil een verbinding instellen van Doha (Qatar) naar Auckland (Nieuw-Zeeland). De afstand is bijna 14.539 kilometer, meldt The Guardian.
De vlucht duurt daarmee twee uur langer dan de huidige langste vlucht ter wereld, van Dallas (Verenigde Staten) naar Sydney (Australië). Deze duurt 16 uur en 55 minuten.
De langste vlucht vanuit Nederland gaat van Schiphol naar Guayaquil (Ecuador) en duurt 14 uur en 25 minuten.
Overigens zal het huidige record in maart ook al worden gebroken, door de Emirates-vlucht van Dubai naar Panama-Stad (17 uur en 41 minuten).
Yup, net als de stoelindeling op Seatguru.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:03 schreef Blistering het volgende:
Van posters in een Algemeen Luchtvaarttopic verwacht ik dan ook wel dat ze dergelijke zaken checken
Die is helaas niet waterdichtquote:Op woensdag 27 januari 2016 20:19 schreef inkjet het volgende:
[..]
Yup, net als de stoelindeling op Seatguru.
In een 767 of 787 kun je opgevouwder zitten dan in een A320...quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:57 schreef flipsen het volgende:
Ik kijk zeker wel naar het type vliegtuig als ik een ticket boek. Kost het niet té veel extra, dan betaal ik graag wat bij voor een fatsoenlijke kist. Moet in mei weer even naar Lima vanuit Santiago, zit ik toch heel wat liever in een767 of nog beter de 787 dan opgevouwen in een 320
Dat klopt. Bijvoorbeeld de 737-700 van KLM was verouderd toen ik daar laatst op zocht. Maar als je geen idee hebt moet je toch wat...quote:
Volgens https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_777 zou het bereik 14500 km zijn, zetten ze geen 787 in?quote:
Die redt dat ook maar net... Die kan max 15200 km vliegen. Dat is wel krap hoor.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:42 schreef inkjet het volgende:
[..]
Volgens https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_777 zou het bereik 14500 km zijn, zetten ze geen 787 in?
Volgens de cijfers van Boeing zelf (2 class config, 100% load factor)quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:42 schreef inkjet het volgende:
[..]
Volgens https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_777 zou het bereik 14500 km zijn, zetten ze geen 787 in?
Hmm, ik was de -200 vergeten. Het 'maar net' halen is inderdaad riskant. Wat meer tegenwind of andere route door omstandigheden en je hebt een groot probleem.quote:Volgens de cijfers van Boeing zelf (2 class config, 100% load factor)
777-200LR (317 passagiers): 15840 km
787-9 (290 passagiers): 14140 km
Ten eerste kijk je bij Wikipedia bij de 777-300ER, niet de -200LR.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:42 schreef inkjet het volgende:
Volgens https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_777 zou het bereik 14500 km zijn, zetten ze geen 787 in?
In het specifiek heb je de -200LR vergeten; die heeft iets langere benen dan de rest van de 777-serie.quote:Op woensdag 27 januari 2016 21:54 schreef inkjet het volgende:
Hmm, ik was de -200 vergeten. Het 'maar net' halen is inderdaad riskant. Wat meer tegenwind of andere route door omstandigheden en je hebt een groot probleem.
KLM lijkt ook weer naar Iran te gaan:quote:Op dinsdag 8 december 2015 18:41 schreef Iemand91 het volgende:
Is (voorlopig?) dus Air France geworden:
Air France hervat route naar Teheran
quote:KLM is back with flights to the Iranian capital after three years. The airlines has been rumored to start flights to Tehran for a very long period, now it is reality. Iran Air already operates this route with two weekly flights, and the competition on the route will remain low, even now when KLM enters the fight.
Starting on 2 May 2016, KLM will offer four weekly flights operated by Boeing 777-200, with new Business Class, from Amsterdam to Tehran. KL433 from Amsterdam will depart at 17:25, and land in Tehran at 01:05. Two hours later it heads back as KL434, home to Amsterdam with the time 06:20 as scheduled arrival. The flight time is around five and a half hour.
quote:Cathay Pacific will rebrand its regional offshoot Dragonair as ‘Cathay Dragon’ as part of a continued brand overhaul for the Hong Kong-based airline.
The move, announced today to staff at the airline's headquarters, will underscore Dragonair's links to its highly-regarded parent.
It includes a new red-tailed livery (above) based on the streamlined look of Cathay Pacific, which will adorn Cathay's first Airbus A350 (below) when it takes to the skies by mid-year.
The merged brand has been on the cards since at least 2013, when the airline commissioned this concept artwork featuring the 'Cathay Dragon' brand.
Dragonair flies mainly into China and Asia, with seating based on Cathay Pacific's existing products for a more seamless travel experience when hopping between CX and KA flights.
For example, Dragonair's first class seats are adapted from Cathay's international business class while both airlines share the same regional business class seat.
Dragonair has also adopted the same economy seats as seen on Cathay's long-haul international flights.
That's not to mention Dragonair's on-demand inflight entertainment system named StudioKA – which is modelled on Cathay Pacific's StudioCX system and includes iDevice connectivity, USB ports and AC power sockets in every seat from tip to tail.
Gaat om F-GITD (het toestel dat twee weken geleden in de hangar stond (zie mijn post van 14 januari); filmpje staat op hun twitter:quote:PARIJS - De laatste Boeing 747-400 van Air France maakte woensdag een bijzondere vlucht boven Frankrijk. Het toestel vloog in formatie met de Patrouille de France, het demonstratieteam van de Franse luchtmacht. Dat leverde bijzondere beelden op, waarvan de luchtmacht een preview heeft vrijgegeven.
Het betrof een afscheidsvlucht; eerder deze maand voerde Air France de laatste passagiersvlucht uit met de iconische 'Jumbo-Jet'.
twitter:Armee_de_lair twitterde op woensdag 27-01-2016 om 19:47:47 #exclusif quelques secondes du rdv de la @PAFofficiel et du dernier #747 d' @airfrance en vol. C'est cadeau :-) https://t.co/w4L5v2bq4Z reageer retweet
Da's geen kattenpis.quote:PARIJS - Er werd al flink over gespeculeerd, maar het is nu definitief: Iran Air bestelt 118 vliegtuigen bij Airbus, waarvan 73 widebodyvliegtuigen. Een overeenkomst daarover werd donderdag ondertekend in het Élysée Paleis in Parijs. De megaorder omvat onder meer twaalf A380's en zestien A350-1000's.
Daarnaast neemt Iran Air ook nog achttien widebodyvliegtuigen van het type A330neo en 27 van het type A330ceo in gebruik. Verder omvat de bestelling 21 toestellen uit de A320ceo-serie en 24 toestellen uit de A320neo-serie.
In totaal gaat het dus om 73 widebodyvliegtuigen en 45 ‘single aisle’-vliegtuigen die de Iraanse luchtvaartmaatschappij bij de Europese vliegtuigbouwer bestelt. De hoeveelheid vliegtuigen die zijn besteld zullen enerzijds nodig zijn ter vervanging van de verouderde luchtvloot in Iran, maar anderzijds ook voor groei.
Opvallend is het grote aantal vliegtuigen voor langeafstandsroutes en een grote passagierscapaciteit onderdeel zijn van de order. Mogelijk groeit Teheran daardoor uit tot een belangrijke overstaphub, in de slipstream van Dubai, Doha, Abu Dhabi en Istanbul.
Volgens de gesloten overeenkomst gaat Airbus ook helpen bij het moderniseren van de luchtvaartsector in Iran, onder andere op het gebied van luchtverkeersleiding, vliegtuigonderhoud, trainingen en operaties.
De ondertekening van de orderovereenkomst vond plaats tijdens het bezoek van de Iraanse president Hassan Rouhani’s aan de Franse president François Hollande.
Inderdaad, LR is meer dan ERquote:In het specifiek heb je de -200LR vergeten; die heeft iets langere benen dan de rest van de 777-serie.
Vooral de A380 order...quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:04 schreef Sunri5e het volgende:
Lijkt me redelijke optimistisch die order...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |