Malaysia stop met de vlucht AMS Kuala Lumpur of wat?quote:Op maandag 25 januari 2016 11:50 schreef Sunri5e het volgende:twitter:dsajet twitterde op maandag 25-01-2016 om 11:49:28 De laatste MH19-vlucht ooit taxiet naar de Kaagbaan. De route tussen KUL en AMS stopt. @rtvnh https://t.co/K1GFeETLwo reageer retweet
Jep.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Malaysia stop met de vlucht AMS Kuala Lumpur of wat?
Wat lult die gast? Morgen is de laatste vlucht namelijkquote:Op maandag 25 januari 2016 11:50 schreef Sunri5e het volgende:twitter:dsajet twitterde op maandag 25-01-2016 om 11:49:28 De laatste MH19-vlucht ooit taxiet naar de Kaagbaan. De route tussen KUL en AMS stopt. @rtvnh https://t.co/K1GFeETLwo reageer retweet
Bron.quote:Het wordt best een emotioneel weekend, verwachtte Huib Gorter, topman van Malaysia Airlines Europa, dat is gevestigd op Schiphol. Donderdag gingen de ontslagbrieven voor zeventien medewerkers op Schiphol de deur uit, dinsdag vertrekt de laatste Boeing 777 van de maatschappij. De medewerkers gaan dinsdagochtend aan de gate cadeautjes uitdelen aan de laatste reizigers die met vlucht MH19 naar Maleisië vertrekken. En dan, tien over half twaalf, staan ze langs de baan waar de 'triple seven' het luchtruim zal kiezen.
Volgens het ministerie is het nog niet eerder gebeurd :"Pquote:Op maandag 25 januari 2016 22:11 schreef Iemand91 het volgende:
Zoals hier al eerder is aangegeven; morgen komen rond het middaguur 2 F-16's naar Schiphol.
Beiden afkomstig van vliegbasis Leeuwarden.
Zoals het nu lijkt worden ze hier geparkeerd; dus echt zichtbaar zijn ze niet (hooguit panoramaterras).
Doron Sajet van RTV Noord Holland is er (vanzelfsprekend) weer bij met vanaf 12:00 hier een livestream.
Tegenwoordig zijn F-16's een bijzonderheid op Schiphol; maar ooit (tussen 1979 en 1992) werden daar honderden F-16 gebouwd door Fokker. Samen met SABCA in België hebben ze 500 gebouwd voor de Nederlandse, Belgische, Noorse en Deense luchtmacht.
Op 13 september 1978 bracht een Amerikaanse Lockheed C-5 Galaxy de eerste F-16 naar Schiphol:
[ afbeelding ]
Dit was ooit dus de dagelijkse gang van zaken op Schiphol:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)76554.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
Ok, dat laatste niet helemaal.
Ook gewoon via RTV-NH http://www.rtvnh.nl/nieuws/178563/live-f16s-landen-op-schipholquote:
Old Alaska Airlines liveriesquote:New Logo, Identity, and Livery for Alaska Airlines by Hornall Anderson
[...]
The more positive change than the logo might be the rendering of the Eskimo. (In a past thread someone pointed out you don’t call Eskimos Eskimos anymore because it’s politically incorrect but I’m not calling the Eskimo Eskimo, Alaska Airlines is, so Eskimo it is.) The previous rendering had its charm in that it looked like something you would find in an encyclopedia or a school textbook and it matched the texture of the logo but as an airline ambassador illustration it was literally too rough around the edges. The new rendering has more clearly defined features and better accentuates that he is wearing a parka while keeping all the moody shadows. The green and lighter blue liven up the illustration and add a spark to the tail of the plane.
[...]
In application, the identity revolves around some swooping, swooshing swathes of blues and greens that, again, are very airline-y. The backgrounds for the ticketing counter and gates do have a subtle way of standing out with the colorful corners but the dependance on blue is just like a dozen others. The supporting font is — guess who? — Circular and in this case it feels very out of place. There is no synergy going on between it and the logo or the Eskimo or the swooshes. It stands out too crisply from the rest. Overall, it’s not a highly inspiring redesign and rather than double-down on the quirkiness and ruggedness of the brand equity established they have moved away to safer territory.
Nog wat meer foto's:quote:
quote:PARAMARIBO, 27 jan – “De ‘nieuwe’ SLM Airbus A340 is nu precies een maand in operatie en de SLM is zeer tevreden met haar operationele performance en de vele positieve feedback van het reizend publiek”. Dat meldt het bedrijf in een persbericht. Daarin staat ook vermeld dat de SLM directie en haar personeel volledig achter het besluit staan m.b.t. tot het leasen van de A340-313 voor een periode van vier jaar.
“De stoelen in de businessclass stellen passagiers in de gelegenheid bijna geheel languit te kunnen liggen tijdens de vlucht (zgn sleepers) en zijn voorzien van een personal Inflight Entertainment (IFE) systeem. De stoelen in de economy class zijn zeer comfortabel en het IFE systeem in de economy class is gebaseerd op het cinema systeem” meldt de Public Relations afdeling van het bedrijf.
Met betrekking tot het onboard entertainment systeem meldt de SLM dat zij werkt aan het toepassen van een modern systeem waarbij passagiers op hun eigen smart telefoon, tablet of laptop entertainment kunnen streamen. “De passagier reist in een comfortabel en veilig passagiersvliegtuig en mag rekenen op de bekende gastvrijheid van het cabine personeel en de alom geroemde overheerlijke maaltijden aan boord. De SLM zal met de A340 haar product blijven verbeteren en zich blijven inzetten om alle passagiers steeds een kwalitatief goede service te blijven aanbieden” aldus Surinam Airways.
Verbaasd mij helemaal niets.quote:Boeing is likely to announce Wednesday morning another production rate cut, this time for the 777 program, according to a senior executive with a 777 customer whom Boeing consulted as it prepared its plan.
(...)
Another multimillion-dollar charge would need to be added if the 777 is cut. A second source also indicated that the announcement could come Wednesday, when the company reports its quarterly earnings.
Most Wall Street analysts have been predicting a 777 rate cut from the current 100 jets per year — but after the 747 cut, they’ve assumed a 777 announcement wouldn’t come until later in the year.
Boeing currently doesn’t have enough sales to fill all the 777 delivery slots between now and when production of the new 777X kicks into high gear after the turn of the decade.
Scott Hamilton, an Issaquah-based aviation analyst with Leeham.net, published an analysis Tuesday estimating that “Boeing needs to sell more than 200 777 Classics, all with delivery dates through 2021, to bridge the gap to full production of the 777X.”
Last year, Boeing sold just 38 of those current-model 777s.
Most financial analysts believe the 777 production rate will have to come down to about 70 jets per year, while one more pessimistic industry analyst has said it could go as low as 50 per year.
(...)
A 777 rate reduction is much more significant for Boeing than the cut to the 747.
About 2,000 people work directly on building the 747, and more than 3,000 on the 777.
And while the 747 is built at a very slow rate, the high-production, high-margin 777 is a cash cow for Boeing.
Nee.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:46 schreef DeeBee het volgende:
Kunnen ze niet eerder starten met de productie voor de 777X dan?
En daar zeg je het zelf al.quote:Natuurlijk gaan ze never nooit die orders voor de 777 vinden, want nu wil je vooral 777X's bestellen neem ik aan. Of ze moeten ze in de uitverkoop gooien...
Is de 777 alweer dusdanig verouderd dan?quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:39 schreef Iemand91 het volgende:
[b]Boeing expected to announce 777 cut Wednesday
[..]
Verbaasd mij helemaal niets.
Ligt eraan.quote:Op woensdag 27 januari 2016 12:05 schreef derLudolf het volgende:
Is de 777 alweer dusdanig verouderd dan?
Boeing richt zich nu meer op de 777X en iedereen weet dat over een ~5 jaar deze serie komt.quote:Wordt er gewoon niet meer geïnvesteerd of wordt het aandeel door de A350 weggesnoept?
De huidige A330-300 bedoel je dan? Want KLM is voert de A330-200's af, terwijl de 777-200ER's blijven? Of heeft dat met lease vs. eigendom te maken?quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:21 schreef Iemand91 het volgende:
De non-ER versies zijn niet bepaald efficiënt en de -200ER wordt stevig aangevallen door de A330's.
(Die kunnen bijna alles wat de -200ER kan en zuiniger)
Vele factoren. Lease zal er inderdaad mee te maken hebben. Ik heb even mijn bestanden niet bij me maar ik geloof dat alle A330's bij KLM geleased zijn. Daar kom je als maatschappij dus vrij makkelijk af (wanneer de lease afloopt).quote:Op woensdag 27 januari 2016 14:02 schreef derLudolf het volgende:
De huidige A330-300 bedoel je dan? Want KLM is voert de A330-200's af, terwijl de 777-200ER's blijven? Of heeft dat met lease vs. eigendom te maken?
Kan altijd nog veranderen. Hoewel er wel registraties voor bekend zijn.quote:Op de Wiki van KLM staan trouwens 7 orders voor de A350-900
De A330 heeft toch gewoon een 2-4-2 opstelling, tegen een 3-4-3 van de 777? Is dat dan niet een beetje appels met peren vergelijkenquote:Op woensdag 27 januari 2016 14:17 schreef Iemand91 het volgende:
Maar de A330-200 is een zeer geduchte concurrent voor de 777-200ER geworden maar ook de A330-300 (zeker nu met de HGW-versies) is aantrekkelijk.
Nee.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:29 schreef flipsen het volgende:
De A330 heeft toch gewoon een 2-4-2 opstelling, tegen een 3-4-3 van de 777? Is dat dan niet een beetje appels met peren vergelijken
Er zijn zoveel factoren die meespelen dat het niet meevalt er een volledige lijst van te maken. Van de brandstofprijs via de levertijd van de toestellen tot politiek (Boeing versus Airbus).quote:Op die manier kun je dus eigenlijk allerlei toestellen met elkaar vergelijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |