abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator maandag 25 januari 2016 @ 11:58:58 #201
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159377626
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:50 schreef Sunri5e het volgende:
dsajet twitterde op maandag 25-01-2016 om 11:49:28 De laatste MH19-vlucht ooit taxiet naar de Kaagbaan. De route tussen KUL en AMS stopt. @rtvnh https://t.co/K1GFeETLwo reageer retweet
Malaysia stop met de vlucht AMS Kuala Lumpur of wat?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159377712
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Malaysia stop met de vlucht AMS Kuala Lumpur of wat?
Jep.
pi_159377725
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  maandag 25 januari 2016 @ 15:39:37 #204
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_159383604
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:50 schreef Sunri5e het volgende:
dsajet twitterde op maandag 25-01-2016 om 11:49:28 De laatste MH19-vlucht ooit taxiet naar de Kaagbaan. De route tussen KUL en AMS stopt. @rtvnh https://t.co/K1GFeETLwo reageer retweet
Wat lult die gast? Morgen is de laatste vlucht namelijk :')
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_159386482
Zojuist is de allerlaatste MH16 vlucht (9M-MRL) naar Amsterdam vertrokken vanuit Kuala Lumpur.
Ook de laatste MH20 vlucht (9M-MRM) naar Parijs is vertrokken.
Verwachte aankomst in Amsterdam is 06:34 uur. Vertrek om 11:40 uur.

Toen Malaysia Airlines eind 1976 haar eerste McDonnell Douglas DC-10-30 in ontvangst nam werden de ogen gericht op routes naar Amsterdam, Parijs en Frankfurt.
Op 5 januari 1980 vond de eerste vlucht naar Amsterdam plaats. De vluchten werden destijds wekelijks uitgevoerd met tussenstop in Jeddah.
Later vloog het met de Boeing 747-200 en 747-400 naar Amsterdam en later met de Boeing 777-200ER.
Nu, 36 jaar en 20 dagen na hun eerste vlucht naar Amsterdam, is het nu de laatste keer.
quote:
Het wordt best een emotioneel weekend, verwachtte Huib Gorter, topman van Malaysia Airlines Europa, dat is gevestigd op Schiphol. Donderdag gingen de ontslagbrieven voor zeventien medewerkers op Schiphol de deur uit, dinsdag vertrekt de laatste Boeing 777 van de maatschappij. De medewerkers gaan dinsdagochtend aan de gate cadeautjes uitdelen aan de laatste reizigers die met vlucht MH19 naar Maleisië vertrekken. En dan, tien over half twaalf, staan ze langs de baan waar de 'triple seven' het luchtruim zal kiezen.
Bron.

De maatschappij is bezig met een flinke reorganisatie waarbij de vloot wordt verkleind, routes worden gesneden en zo'n 30% van de werknemers ontslaan. De maatschappij sluit omvangrijke codeshare-overeenkomst met Emirates; Londen blijft de enige Europese stad waarop de maatschappij blijft vliegen; naast Amsterdam en Parijs was eerder was Frankfurt al geschrapt.
Ook vluchten naar Dubai worden geschrapt en zullen door code-share op de Emirates vluchten worden overgenomen.
Het lijkt er ook op dat hun laatste geplande 777-vluchten op dinsdag plaatsvinden naar Guangzhou.











(Ja; die laatste twee foto's zijn inderdaad 9M-MRD onderweg naar Kuala Lumpur op die fatale dag in juli 2014; de laatste waarschijnlijk ergens boven Polen)

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 25-01-2016 18:11:29 ]
pi_159386509
-O- x oneindig.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159395184
quote:
13s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:36 schreef Blistering het volgende:
-O- x oneindig.
;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_159395419
Zoals hier al eerder is aangegeven; morgen komen rond het middaguur 2 F-16's naar Schiphol.
Beiden afkomstig van vliegbasis Leeuwarden.
Zoals het nu lijkt worden ze hier geparkeerd; dus echt zichtbaar zijn ze niet (hooguit panoramaterras).
Doron Sajet van RTV Noord Holland is er (vanzelfsprekend) weer bij met vanaf 12:00 hier een livestream.

Tegenwoordig zijn F-16's een bijzonderheid op Schiphol; maar ooit (tussen 1979 en 1992) werden daar honderden F-16 gebouwd door Fokker. Samen met SABCA in België hebben ze 500 gebouwd voor de Nederlandse, Belgische, Noorse en Deense luchtmacht.
Op 13 september 1978 bracht een Amerikaanse Lockheed C-5 Galaxy de eerste F-16 naar Schiphol:



Dit was ooit dus de dagelijkse gang van zaken op Schiphol:







Ok, dat laatste niet helemaal. :+

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 25-01-2016 22:53:16 ]
pi_159400814
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 22:11 schreef Iemand91 het volgende:
Zoals hier al eerder is aangegeven; morgen komen rond het middaguur 2 F-16's naar Schiphol.
Beiden afkomstig van vliegbasis Leeuwarden.
Zoals het nu lijkt worden ze hier geparkeerd; dus echt zichtbaar zijn ze niet (hooguit panoramaterras).
Doron Sajet van RTV Noord Holland is er (vanzelfsprekend) weer bij met vanaf 12:00 hier een livestream.

Tegenwoordig zijn F-16's een bijzonderheid op Schiphol; maar ooit (tussen 1979 en 1992) werden daar honderden F-16 gebouwd door Fokker. Samen met SABCA in België hebben ze 500 gebouwd voor de Nederlandse, Belgische, Noorse en Deense luchtmacht.
Op 13 september 1978 bracht een Amerikaanse Lockheed C-5 Galaxy de eerste F-16 naar Schiphol:

[ afbeelding ]

Dit was ooit dus de dagelijkse gang van zaken op Schiphol:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)76554.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]

Ok, dat laatste niet helemaal. :+
Volgens het ministerie is het nog niet eerder gebeurd :"P
Ik denk dat het eerder aan AT5 ligt.
http://www.at5.nl/artikel(...)-oefenen-op-schiphol
  dinsdag 26 januari 2016 @ 12:06:54 #210
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_159404243
Grappig om te volgen via Periscope
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_159404297
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:06 schreef Fiorano het volgende:
Grappig om te volgen via Periscope
Ook gewoon via RTV-NH http://www.rtvnh.nl/nieuws/178563/live-f16s-landen-op-schiphol





[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2016 12:11:14 ]
pi_159405317
Voor die piloten ook wel een mooie ervaring denk ik ^O^ ^O^
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:42:51 #213
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159406464




quote:
New Logo, Identity, and Livery for Alaska Airlines by Hornall Anderson

[...]

The more positive change than the logo might be the rendering of the Eskimo. (In a past thread someone pointed out you don’t call Eskimos Eskimos anymore because it’s politically incorrect but I’m not calling the Eskimo Eskimo, Alaska Airlines is, so Eskimo it is.) The previous rendering had its charm in that it looked like something you would find in an encyclopedia or a school textbook and it matched the texture of the logo but as an airline ambassador illustration it was literally too rough around the edges. The new rendering has more clearly defined features and better accentuates that he is wearing a parka while keeping all the moody shadows. The green and lighter blue liven up the illustration and add a spark to the tail of the plane.

[...]

In application, the identity revolves around some swooping, swooshing swathes of blues and greens that, again, are very airline-y. The backgrounds for the ticketing counter and gates do have a subtle way of standing out with the colorful corners but the dependance on blue is just like a dozen others. The supporting font is — guess who? — Circular and in this case it feels very out of place. There is no synergy going on between it and the logo or the Eskimo or the swooshes. It stands out too crisply from the rest. Overall, it’s not a highly inspiring redesign and rather than double-down on the quirkiness and ruggedness of the brand equity established they have moved away to safer territory.
Old Alaska Airlines liveries













New Alaska Airlines livery
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_159410632
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:10 schreef Fokker89 het volgende:
Nog wat meer foto's:













Helaas even daarvoor ook het laatste vertrek van een Malaysia Airlines toestel vanaf Schiphol:



9M-MRL en 9M-MRM die respectievelijk de vluchten van uit Amsterdam en Parijs nu uitvoeren terug naar Kuala Lumpur uitvoeren zijn de laatste 777's van de maatschappij in gebruik.
Verwachte aankomst van -MRL is morgenochtend 06:28 uur en -MRM om 07:51 uur.
Het lijkt erop dat de -MRM morgen nog een vlucht naar Guangzhou gaat uitvoeren, verder zie ik geen vluchten meer voor de 777's.

[ Bericht 18% gewijzigd door Iemand91 op 26-01-2016 20:05:16 ]
pi_159433321
“SLM tevreden met ‘nieuwe’ A340-313 Airbus”
quote:
PARAMARIBO, 27 jan – “De ‘nieuwe’ SLM Airbus A340 is nu precies een maand in operatie en de SLM is zeer tevreden met haar operationele performance en de vele positieve feedback van het reizend publiek”. Dat meldt het bedrijf in een persbericht. Daarin staat ook vermeld dat de SLM directie en haar personeel volledig achter het besluit staan m.b.t. tot het leasen van de A340-313 voor een periode van vier jaar.

“De stoelen in de businessclass stellen passagiers in de gelegenheid bijna geheel languit te kunnen liggen tijdens de vlucht (zgn sleepers) en zijn voorzien van een personal Inflight Entertainment (IFE) systeem. De stoelen in de economy class zijn zeer comfortabel en het IFE systeem in de economy class is gebaseerd op het cinema systeem” meldt de Public Relations afdeling van het bedrijf.

Met betrekking tot het onboard entertainment systeem meldt de SLM dat zij werkt aan het toepassen van een modern systeem waarbij passagiers op hun eigen smart telefoon, tablet of laptop entertainment kunnen streamen. “De passagier reist in een comfortabel en veilig passagiersvliegtuig en mag rekenen op de bekende gastvrijheid van het cabine personeel en de alom geroemde overheerlijke maaltijden aan boord. De SLM zal met de A340 haar product blijven verbeteren en zich blijven inzetten om alle passagiers steeds een kwalitatief goede service te blijven aanbieden” aldus Surinam Airways.
_O-

Enne, in navolging van de 747-8 lijkt ook de productie van de 777 gereduceerd te worden:
Boeing expected to announce 777 cut Wednesday
quote:
Boeing is likely to announce Wednesday morning another production rate cut, this time for the 777 program, according to a senior executive with a 777 customer whom Boeing consulted as it prepared its plan.
(...)
Another multimillion-dollar charge would need to be added if the 777 is cut. A second source also indicated that the announcement could come Wednesday, when the company reports its quarterly earnings.

Most Wall Street analysts have been predicting a 777 rate cut from the current 100 jets per year — but after the 747 cut, they’ve assumed a 777 announcement wouldn’t come until later in the year.

Boeing currently doesn’t have enough sales to fill all the 777 delivery slots between now and when production of the new 777X kicks into high gear after the turn of the decade.

Scott Hamilton, an Issaquah-based aviation analyst with Leeham.net, published an analysis Tuesday estimating that “Boeing needs to sell more than 200 777 Classics, all with delivery dates through 2021, to bridge the gap to full production of the 777X.”

Last year, Boeing sold just 38 of those current-model 777s.

Most financial analysts believe the 777 production rate will have to come down to about 70 jets per year, while one more pessimistic industry analyst has said it could go as low as 50 per year.
(...)
A 777 rate reduction is much more significant for Boeing than the cut to the 747.

About 2,000 people work directly on building the 747, and more than 3,000 on the 777.

And while the 747 is built at a very slow rate, the high-production, high-margin 777 is a cash cow for Boeing.
Verbaasd mij helemaal niets.
pi_159433457
Kunnen ze niet eerder starten met de productie voor de 777X dan? Natuurlijk gaan ze never nooit die orders voor de 777 vinden, want nu wil je vooral 777X's bestellen neem ik aan. Of ze moeten ze in de uitverkoop gooien... :P

Al wil je eigenlijk vooral met A350's vliegen natuurlijk. 8-)
Jack does it in real time...
pi_159433837
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 11:46 schreef DeeBee het volgende:
Kunnen ze niet eerder starten met de productie voor de 777X dan?
Nee.

Onlangs zijn ze begonnen met het ombouwen van een productielijn in Everett voor de 777X.
Hierop werden tot voor kort nog 787's gebouwd (KLM's PH-BHD was de laatste van die productielijn).

Daarnaast is het ontwerp nog niet compleet en worden nieuwe fabrieken nog gebouwd (o.a. voor de vleugels, staart etc.).
quote:
Natuurlijk gaan ze never nooit die orders voor de 777 vinden, want nu wil je vooral 777X's bestellen neem ik aan. Of ze moeten ze in de uitverkoop gooien... :P
En daar zeg je het zelf al.

Wat als je als maatschappij een groot toestel zoekt en die ook snel wil. De 787's en A350's mag je voor in de lijn staan.
Maar voor de 747-8 en 777-300ER kun je nu vrij snel krijgen en voor een flinke discount.

Echter komen er nu ook tweedehands 777's op de markt en maatschappijen als Delta hebben al aangegeven dat die ook zeer interessant zijn want ze kosten een fractie van wat een nieuw toestel moet kosten (zelfs na de grote discounts die men krijgt)
  Moderator woensdag 27 januari 2016 @ 12:05:30 #218
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159433870
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 11:39 schreef Iemand91 het volgende:

[b]Boeing expected to announce 777 cut Wednesday


[..]

Verbaasd mij helemaal niets.
Is de 777 alweer dusdanig verouderd dan?

Wordt er gewoon niet meer geïnvesteerd of wordt het aandeel door de A350 weggesnoept?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159434017
Wat ik lees hebben ze wat updates doorgevoerd in de loop der jaren, maar de 777 is in principe 'al' 20 jaar oud natuurlijk. Dus een flinke upgrade is logisch, dat er weinig partijen nu nog 777's bestellen dus ook. Want vooral de tweedehands opties zijn er ook legio als je ziet hoeveel carriers ze uitfaseren of daarmee beginnen.

Ik denk niet dat de A350 per se marktaandeel afsnoept, al zijn er wel een flink aantal orders voor (777 momenteel grappig genoeg, volgens Wikipedia). :P Overigens heb ik een paar keer met de 787 gevlogen nu en ik vind het wel een mooi vliegtuig, maar ik hoor van iedereen dat ze de A350 nog een stuk fijner vinden. Dus Airbus heeft wel een super goed toestel ontworpen en afgeleverd denk! Nog een goede maand en dan zelf eindelijk met de A350 mee als ik op wintersport ga (DOH - MUC).
Jack does it in real time...
pi_159435860
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 12:05 schreef derLudolf het volgende:
Is de 777 alweer dusdanig verouderd dan?
Ligt eraan.

De non-ER versies zijn niet bepaald efficiënt en de -200ER wordt stevig aangevallen door de A330's.
(Die kunnen bijna alles wat de -200ER kan en zuiniger)

De 777-300ER is nog wel in a class of its own.
quote:
Wordt er gewoon niet meer geïnvesteerd of wordt het aandeel door de A350 weggesnoept?
Boeing richt zich nu meer op de 777X en iedereen weet dat over een ~5 jaar deze serie komt.
Dan is het dus een afweging van nu een toestel dat prima is of de tijd uitzitten en de 777X bestellen.
En inderdaad, je hebt nu de A330neo, de A350 en uit eigen stal de 787 dus er is voor de klanten veel te kiezen.
  Moderator woensdag 27 januari 2016 @ 14:02:55 #221
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159437010
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:21 schreef Iemand91 het volgende:

De non-ER versies zijn niet bepaald efficiënt en de -200ER wordt stevig aangevallen door de A330's.
(Die kunnen bijna alles wat de -200ER kan en zuiniger)
De huidige A330-300 bedoel je dan? Want KLM is voert de A330-200's af, terwijl de 777-200ER's blijven? Of heeft dat met lease vs. eigendom te maken?

Op de Wiki van KLM staan trouwens 7 orders voor de A350-900 :9
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159437400
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:02 schreef derLudolf het volgende:
De huidige A330-300 bedoel je dan? Want KLM is voert de A330-200's af, terwijl de 777-200ER's blijven? Of heeft dat met lease vs. eigendom te maken?
Vele factoren. Lease zal er inderdaad mee te maken hebben. Ik heb even mijn bestanden niet bij me maar ik geloof dat alle A330's bij KLM geleased zijn. Daar kom je als maatschappij dus vrij makkelijk af (wanneer de lease afloopt).

Maar de A330-200 is een zeer geduchte concurrent voor de 777-200ER geworden maar ook de A330-300 (zeker nu met de HGW-versies) is aantrekkelijk.
quote:
Op de Wiki van KLM staan trouwens 7 orders voor de A350-900 :9
Kan altijd nog veranderen. Hoewel er wel registraties voor bekend zijn.
  woensdag 27 januari 2016 @ 15:29:00 #223
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_159439717
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:17 schreef Iemand91 het volgende:
Maar de A330-200 is een zeer geduchte concurrent voor de 777-200ER geworden maar ook de A330-300 (zeker nu met de HGW-versies) is aantrekkelijk.
De A330 heeft toch gewoon een 2-4-2 opstelling, tegen een 3-4-3 van de 777? Is dat dan niet een beetje appels met peren vergelijken :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_159440059
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:29 schreef flipsen het volgende:
De A330 heeft toch gewoon een 2-4-2 opstelling, tegen een 3-4-3 van de 777? Is dat dan niet een beetje appels met peren vergelijken :?
Nee.
Want diezelfde 777 kun je ook inrichten met 2-5-2 en de A330 met 3-3-3 waardoor je per rij dus evenveel stoelen hebt.

Je kunt dergelijke toestellen vergelijken als ze raakvlakken hebben met elkaar.
Dus bijvoorbeeld vergelijkbare range, aantal passagiers/cargo etc. etc. etc.
Dan zie je dat in een A330-300 bijna zoveel passagiers gaan als in een 777-200ER (verschil bij KLM is 24 passagiers), evenveel cargo en een kleinere range maar wel met een lager brandstofverbruik.
Als je die range dus niet nodig hebt, dan heb je aan de A330-300 dus een goede optie t.o.v. de 777-200ER.

Een eenvoudiger vergelijkingsmiddel is de vraag; hoeveel kost het mij (de maatschappij) om 1 passagiers (of 1 eenheid vracht) over een bepaalde afstand te vervoeren.
Op die manier kun je dus eigenlijk allerlei toestellen met elkaar vergelijken.

[ Bericht 20% gewijzigd door Iemand91 op 27-01-2016 15:58:08 ]
pi_159441535
quote:
Op die manier kun je dus eigenlijk allerlei toestellen met elkaar vergelijken.
Er zijn zoveel factoren die meespelen dat het niet meevalt er een volledige lijst van te maken. Van de brandstofprijs via de levertijd van de toestellen tot politiek (Boeing versus Airbus).

KLM krijgt volgens plan nog vier van de (nu) nieuwste triples, die minder brandstof gebruiken dan de full-pax 747's en een hogere inzetbaarheid hebben dan de 747's (minder dagen onderhoud per periode). Toch kunnen ongeveer evenveel mensen mee. Er is geen concurrent van Airbus voor hetzelfde segment. Dan loont het kennelijk de moeite.
De mogelijke levering van A350's aan KLM is het onderwerp van speculaties. Het zou voordelig kunnen zijn om op termijn 1 set lange-afstandsbemanning te hebben voor de 777's en 787's.

[ Bericht 0% gewijzigd door inkjet op 27-01-2016 16:48:16 ]
--
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')