abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 14 januari 2016 @ 17:08:45 #76
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159101683
quote:
VLM Airlines bevestigt opening basis in Friedrichshafen

ANTWERPEN - VLM Airlines heeft donderdag bevestigd een nieuwe basis te openen in het zuiden van Duitsland. Met ingang van 15 februari stationeert de Belgische regionale maatschappij drie Fokker 50’s in Friedrichshafen. Het nieuws over de binnenlandse routes in Duitsland kwam eind december al naar buiten. Volgens VLM wordt er twee keer per dag gevlogen naar Düsseldorf, Hamburg en Berlijn.

Het vluchtschema is afgestemd op de zakelijke reiziger, aldus VLM. Op zondagavond is er een extra vlucht van Friedrichshafen naar Berlijn en Hamburg. Daarmee hoopt het bedrijf juist tegemoet te komen aan passagiers die een citytrip willen maken.

VLM hoopt dat de aanwezigheid van de drie Fokker 50's op Bodensee Airport bij Friedrichshafen ook leidt tot een beter aanbod op de charter- en ACMI-markt. "Door de locatie dicht aan de Duitse, Zwitserse en Oostenrijkse grens kunnen we onze toestellen makkelijker positioneren", aldus VLM in een toelichting op de opening van de nieuwe basis.

Düsseldorf en Berlijn zijn nieuw in het netwerk van VLM. Hamburg is al opgenomen in de dienstregeling: VLM vliegt van zowel Rotterdam als Antwerpen naar de Duitse havenstad.

VLM laat weten haar routes 'continu te evalueren' en nieuwe mogelijkheden te bekijken. Dat ook routes buiten België succesvol kunnen zijn, bewijst volgens het bedrijf de verbinding die de maatschappij heeft gelegd tussen het Ierse Waterford en Birmingham en Londen Luton in Engeland.
Kan me niet voorstellen dat het wat wordt. Ik heb een aantal keren de route Friedrichshafen - Dusseldorf gevlogen met InterSky. Op dagen dat er in Friedrichshafen een grote beurs aan de gang was. Maar toen waren keer op keer de Dash 8-300Q vliegtuigen niet meer dan 5 procent bezet. Sterker nog, ik heb een keer gevlogen dat er evenveel bemanning aan boord was als passagiers (3 om 3). Ik kan me niet voorstellen dat VLM deze route rendabel kan maken.
pi_159111138
En het afscheidsfeest.

Beide vluchten worden binnengehaald met een saluut van de brandweer:




Daarna werden ze naar de onderhoudshangar gereden:





De crew van de afscheidsvluchten:




En hierboven is Jacqueline Pajot. Zij was in op 30 september 1968 aanwezig bij de roll-out van de allereerste Boeing 747 in de rol van stewardess voor Air France. (3e van rechts hieronder)



En daar sloeg zij samen met de 25 andere stewardessen (van elke maatschappij die de 747 had besteld 1, waaronder KLM) dan ook de fles champagne stuk op de romp van het toestel:



Haar gehele carrière heeft zij als crew aan boord van de 747 gewerkt.
En nu, bijna 48 jaar later, slaat zij nog een laatste keer een fles stuk op de 747:



Sorry voor de vele foto's, ik probeer er namelijk een verhaallijn in te krijgen en het ligt mij best wel aan het hart. ;(

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 14-01-2016 23:46:52 ]
  donderdag 14 januari 2016 @ 23:22:23 #78
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_159113187
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:30 schreef Iemand91 het volgende:
Sorry voor de vele foto's, ik probeer er namelijk een verhaallijn in te krijgen en het ligt mij best wel aan het hart. :$

Sorry? Meer meer meer! Hoe meer foto's van de 747, hoe beter _O_

Bovendien zegt een foto meer dan 1000 woorden :)
Tics van je petten.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 11:20:50 #79
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159119799
quote:
Petitie KLM-personeel tegen tweede A380 Emirates

SCHIPHOL - KLM-personeel komt in opstand tegen de beslissing van het kabinet om een tweede dagelijkse Airbus A380 van Emirates toe te staan. Door middel van een online petitie roepen zij collega's op te tekenen en daarmee het kabinet te dwingen dit besluit terug te draaien. Dat meldt RTV NH. Inmiddels hebben ruim duizend mensen de petitite ondertekend.

Emirates gaat vanaf maandag 1 februari twee keer per dag met de Airbus A380, het grootste passagierstoestel ter wereld, tussen Dubai en Schiphol vliegen. Nu vindt één keer per dag een A380-vlucht plaats. Emirates wisselt de Boeing 777-300ER die nu nog op de avondvlucht wordt ingezet in voor de A380 met ruim vijfhonderd stoelen.

Veel critici, waaronder de Nederlandse pilotenvakbond VNV, zijn fel tegen deze uitbreiding. Zij menen dat Emirates en andere Golfcarriers tientallen miljarden aan staatssteun krijgen en daarmee oneerlijke concurrentie veroorzaken.

Een deel van het KLM-personeel is het nu zat en vraagt collega's om een online petitie te tekenen. De initiatiefnemers zeggen dat de uitbreiding van de capaciteit ten koste gaat van banen op Schiphol en bij KLM. Met meer dan 1000 vliegtuigstoelen per dag, verdeeld over twee A380's, vrezen ze dat Emirates Schiphol komt "leegzuigen".

"Overal waar Emirates de capaciteit uitbreidt, zie je dat dit ten koste gaat van de lokale markt: Volgens Lufthansa is sinds 1995 één derde van het marktaandeel tussen Frankfurt en het Verre Oosten aangetast. Recent stopte Austrian Airlines met de route Wenen-Dubai, Delta Air Lines stopt met vliegen tussen Atlanta en Dubai", melden de initiatiefnemers.
:')
pi_159119893
Huilies :')
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 11:34:55 #81
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_159120130
Nou ja, ik heb ook liever geen 2e 380. Maar dat is meer omdat het gewoon een spuuglelijk gedrocht is ;)
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_159120616
Is er ook ergens een petitie waar we kunnen tekenen dat Emirates en andere met zoveel kisten als ze willen welkom zijn, vooral als de klm er nog meer door gaat janken? :p
pi_159121254
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:59 schreef tripel7 het volgende:
Is er ook ergens een petitie waar we kunnen tekenen dat Emirates en andere met zoveel kisten als ze willen welkom zijn, vooral als de klm er nog meer door gaat janken? :p
Achja, dit soort petities worden vaak aangemaakt door lager personeel of hun vakbonden. Mensen die vrezen voor hun werk, hypotheek, etc. Dan is dat 'gejank' opzich nog wel voor te stellen toch?


Niet dat zo een petitie ook maar enige zoden aan de dijk zal zetten overigens :')
pi_159121729
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:59 schreef tripel7 het volgende:
Is er ook ergens een petitie waar we kunnen tekenen dat Emirates en andere met zoveel kisten als ze willen welkom zijn, vooral als de klm er nog meer door gaat janken? :p
Nou liever niet. Er zijn niet voor niets internationale verdragen voor gemaakt.

Maar dit alles schreeuwt wel eens om een groots, internationaal onderzoek dat het hele probleem van alle kanten onderzoekt en belicht. Dat modder smijten naar beide kanten schiet niemand wat mee op.
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:32 schreef NewHorizon het volgende:
Achja, dit soort petities worden vaak aangemaakt door lager personeel of hun vakbonden. Mensen die vrezen voor hun werk, hypotheek, etc. Dan is dat 'gejank' opzich nog wel voor te stellen toch?
En dit.

Je kunt het wel janken noemen maar hetzelfde kan gelden voor jouw baan/sector en dan ben jij ook niet blij.
En er zullen genoeg mensen tussen zitten die wel degelijk vrezen voor hun baan.

Ik ga dan een beetje offtopic maar dit zullen we in de toekomst in elke sector zien dat steeds meer mensen niet meer nodig zijn in het arbeidsproces.

Nou zal die 157 stoelen extra per dag elke kant op nou ook niet direct zoveel banen kosten.

[ Bericht 20% gewijzigd door Iemand91 op 15-01-2016 13:01:47 ]
pi_159121763
Kunnen ze lekker aan de bak bij Emirates, en uiteraard dan zonder behoud van senioriteit zoals destijds met het Martinair personeel gebeurt is. ;)
pi_159121798
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:56 schreef tripel7 het volgende:
Kunnen ze lekker aan de bak bij Emirates, en uiteraard dan zonder behoud van senioriteit zoals destijds met het Martinair personeel gebeurt is. ;)
Daar is wel genoeg werk, gezien de uitstroom van ervaren personeel op het moment ;)
  vrijdag 15 januari 2016 @ 19:23:14 #87
6941 APK
Factual, I think.
pi_159129730
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:58 schreef NewHorizon het volgende:

Daar is wel genoeg werk, gezien de uitstroom van ervaren personeel op het moment ;)
Vanwaar eigenlijk die uitstroom?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_159129996
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 19:23 schreef APK het volgende:

[..]

Vanwaar eigenlijk die uitstroom?
Voorwaarden zijn elders beter. Niet zozeer qua salaris (door het belastingvrije klimaat is dat goed te doen daar), maar vooral vanwege de werkschema's en de algehele werkgever/werknemer-relatie.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 20:01:25 #89
6941 APK
Factual, I think.
pi_159130696
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 19:35 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Voorwaarden zijn elders beter. Niet zozeer qua salaris (door het belastingvrije klimaat is dat goed te doen daar), maar vooral vanwege de werkschema's en de algehele werkgever/werknemer-relatie.
Ah, dank voor de opheldering ~:)
Toiletten op Schiphol zijn ook beter dan die schotjes op Dubai :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 15 januari 2016 @ 22:54:01 #90
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159136556
Overigens kan KLM zich beter zorgen maken over de prijzen die de westerse concurenten rekenen voor een een retourtje naar Dubai. Onderstaand de prijzen voor een retourtje om een weekje naar Dubai te gaan. Ergens vind ik het ook wel bizar dat zusterbedrijf AF klanten probeert weg te lokken met een prijs die lager ligt dan een retourtje met KLM.

TUI vliegt ook naar Dubai, voor ca 260 euro p.p. voor een retour leveren ze af op DWC.
Onderstaand is van AMS naar DXB:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
UIA
¤ 232.22       (1x overstappen)
Aeroflot
¤ 283.42       (1x overstappen)
Swiss
¤ 307.10       (1x overstappen)
Lufthansa
¤ 345.03       (1x overstappen)
Turkish Airlines
¤ 356.42       (1x overstappen)
British Airways
¤ 373.16       (1x overstappen)
Air France
¤ 375.78       (1x overstappen)
KLM
¤ 423.42
¤ 394.87       (1x overstappen)
Egyptair
¤ 408.52       (1x overstappen)
Emirates
¤ 421.42
¤ 1033.80      (1x overstappen)
Pegasus
¤ 423.05       (1x overstappen)
Oman Air
¤ 460.06       (1x overstappen)
Qatar Airways
¤ 509.76       (1x overstappen)
Cathay Pacific Airways
¤ 1103.10      (1x overstappen)
TAP Portugal
¤ 1980.56      (1x overstappen)
Saudi Arabian Airlines
¤ 2609.44      (1x overstappen)
So we just called him Fred
  zaterdag 16 januari 2016 @ 04:27:07 #91
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_159142778
Tarieven van Emirates ex AMS met een doorverbinding naar SIN, KUL of BKK zijn echt niet zo geweldig bij een overstaptijd van < 3,5 uur (is nooit meer dan 1,5 uur effectief wachten). Naar DXB via Moskou voor een schijntje, je moet het maar willen. _O-

En wanneer je naar de tarieven hierboven kijkt scheelt het helemaal niets bij een directe vlucht naar DXB. Ik snap het gehuil van die KL(e)Mmers dan ook niet. KLM biedt in Duitsland, Scandinavie en UK toch ook dezelfde, onwaarschijnlijke goedkope tarieven aan met overstap op Schiphol.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_159144529
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 22:54 schreef FredvZ het volgende:
Overigens kan KLM zich beter zorgen maken over de prijzen die de westerse concurenten rekenen voor een een retourtje naar Dubai. Onderstaand de prijzen voor een retourtje om een weekje naar Dubai te gaan. Ergens vind ik het ook wel bizar dat zusterbedrijf AF klanten probeert weg te lokken met een prijs die lager ligt dan een retourtje met KLM.

TUI vliegt ook naar Dubai, voor ca 260 euro p.p. voor een retour leveren ze af op DWC.
Onderstaand is van AMS naar DXB:
[ code verwijderd ]

Dit zegt in principe helemaal niks. Ticketprijzen zijn niet zo simpel te vergelijken. Wie weet is de stoelbezetting op dat moment een stuk lager bij AF dan bij KLM, dan is het logisch dat ze zakken in prijs. :)
pi_159145015
Availability staat er niet bij nee. :P

In de jaren '80 matchte AA al elk goedkoopste tarief in de markt, al was dat natuurlijk alleen met een paar stoelen in een bepaalde bookingclass. Een O&D eruit halen op een willekeurige dag en concluderen dat een maatschappij 'duur' is dus ook niet terecht.
Jack does it in real time...
pi_159145385
Vandaag komt Etihad Airways weer met de A340-600.
Deze keer met A6-EHH; op moment van posten vliegt ze boven Roemenië.
Verwachte aankomst is om 14:04 uur. Vertrek om 21:20 uur.



EDIT: KLM's PH-BFO is een half uur geleden geland vanuit New York. Ik vraag me af of dit haar laatste vlucht was voor KLM want ze staat momenteel niet ingepland voor vandaag of morgen.
Haar uitfasering staat namelijk gepland voor maandag...



[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 16-01-2016 12:01:18 ]
pi_159145453
De A340 is wel een van je favoriete toestellen of niet? Al eens mee gevlogen?

Ik zelf nog nooit, misschien maar eens proberen de komende tijd. :P
Jack does it in real time...
pi_159145547
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 11:48 schreef DeeBee het volgende:
De A340 is wel een van je favoriete toestellen of niet? Al eens mee gevlogen?
Vooral de -500 en -600 zijn prachtige toestellen inderdaad.
Ik noem het alleen omdat een A340 dat geen -300 is, een bijzonderheid is op Schiphol.
Voor deze reeks van vluchten van Etihad is de A340-600 slechts een paar keer op Schiphol geweest, dus ik noem het maar even voor de liefhebbers/spotters. ;)

En nee, niet mee gevlogen.
pi_159146994
quote:
EDIT: KLM's PH-BFO is een half uur geleden geland vanuit New York. Ik vraag me af of dit haar laatste vlucht was voor KLM want ze staat momenteel niet ingepland voor vandaag of morgen.
Haar uitfasering staat namelijk gepland voor maandag...

BFO is net vertrokken als KL9865. Ik ben benieuwd. De BFC is van de week naar CGN vertrokken voor een c-check, die zou in een eerdere planning worden uitgefaseerd.
--
pi_159147166
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:09 schreef inkjet het volgende:
BFO is net vertrokken als KL9865. Ik ben benieuwd. De BFC is van de week naar CGN vertrokken voor een c-check, die zou in een eerdere planning worden uitgefaseerd.
Je bedoelt CGK. ;)

Waarschijnlijk -BFO dus ook die kant op voor een grote onderhoudsbeurt. Vraag me af waarom.
Naar mijn weten stond -BFO ingepland om ook naar Spanje te gaan om daar opgeslagen te worden.
pi_159147453
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:20 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Je bedoelt CGK. ;)

Waarschijnlijk -BFO dus ook die kant op voor een grote onderhoudsbeurt. Vraag me af waarom.
Naar mijn weten stond -BFO ingepland om ook naar Spanje te gaan om daar opgeslagen te worden.
Inderdaad, CGK! Hij vliegt nu bij Leipzig, dat maakt Spanje als bestemming onwaarschijnlijk.
--
  Moderator zaterdag 16 januari 2016 @ 13:36:26 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159147497
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:09 schreef inkjet het volgende:

[..]

BFO is net vertrokken als KL9865. Ik ben benieuwd. De BFC is van de week naar CGN vertrokken voor een c-check, die zou in een eerdere planning worden uitgefaseerd.
Vraagje :@
kunnen we misschien hier net als in het treinen topic de regel 'normaal praten' (geen afkortingen van stations, geen treinnummers en type trein ipv het nummer van het treinstel) invoeren? Ipv KLxxx zeggen de vlucht van x uur y van Schiphol naar Rome.
En ipv BFO schrijven B744

Ik vind het donders interessant hier en lees eigenlijk alles wel, ook al post ik niet heel veel. Maar ik denk dat het voor 'outsiders' / iemand die niet alle registraties uit zijn hoofd kent een stuk prettiger leest
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')