De olieprijs gaat de aankomende jaren eerder verder dalen dan stijgen...quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:47 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Jazeker. Sterker nog; volgende maand komt de 26e 777 naar Amsterdam.
[..]
De limits of validity (LOV) van de 777 ligt met 160.000 vlieguren 5.000 vlieguren lager dan de 747-400.
Op zich geen groot probleem, want nog geen enkel toestel heeft dit naar mijn weten gehaald.
(Correct me if I'm wrong). Maar het aantal cycles is wel bijna verdubbelt van 35.000 naar 60.000.
LOV is de limiet van het aantal vlieguren/cycles dat een toestel kan hebben dat is geconcludeerd na onderzoek/tests en onderhoudservaringen. Feitelijk is dat het moment waar een toestel gewoon echt op is.
Het kan nog langer door, maar dan heb je steeds meer onderhoud nodig en wat steeds meer kost.
Het toestel kan het dus wel hebben. Maar het is de vraag of de airlines dat willen.
Afgelopen jaar zijn er vrij veel 777's uitgefaseerd (hoewel een groot aantal wel terug zullen keren want een groot deel was van Transaero) en vooral de 777-200 en 777-300's zullen de komende tijd uitgefaseerd worden. (onder andere bij Emirates dit jaar 9 777's uit). De ER-versies zullen daarna komen.
Want de 777-200ER wordt steeds minder aantrekkelijk (een A330-300 kan tegenwoordig veel van wat een 777-200ER kan) en je hebt de A330neo's die er aankomen evenals de 787's en A350's en straks de 777X.
Want hoewel de olieprijs momenteel laag is zal deze onherroepelijk een keer weer stijgen.
En minimale verbeteringen in efficiënte zal steeds sneller vlootvernieuwing betekenen.
Olieprijzen ten tijde van de gloriedagen van de 747 waren een fractie van wat het tegenwoordig is waardoor het toen brandstofverbruik minder belangrijk was. (laat ik uiteraard de oliecrisis hier buiten)
Dit zal inderdaad nog een tijd lang aanhouden. (en wat de gewone man in de olie-exporterende landen nu dus ook gaan merken) Maar uiteindelijk zal het onherroepelijk stijgen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:24 schreef Sunri5e het volgende:
De olieprijs gaat de aankomende jaren eerder verder dalen dan stijgen...
Ik zie geen enkele aanwijzing dat het ooit gaat stijgen. Zelfde verhaal met hypotheekrente. Iedereen zegt dat we veel te laag staan en gaan stijgen. Kijk naar de rest van Europa en je ziet dat onze rente de hoogste is van allemaal. Nee ik zie de olieprijs alleen maar verder dalen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dit zal inderdaad nog een tijd lang aanhouden. (en wat de gewone man in de olie-exporterende landen nu dus ook gaan merken) Maar uiteindelijk zal het onherroepelijk stijgen.
En vlootkeuze doe je niet voor de korte termijn.
Olievoorraden zullen een keer opraken. Huidige velden raken op, nieuwe zijn moeilijker te winnen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:40 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zie geen enkele aanwijzing dat het ooit gaat stijgen. Zelfde verhaal met hypotheekrente. Iedereen zegt dat we veel te laag staan en gaan stijgen. Kijk naar de rest van Europa en je ziet dat onze rente de hoogste is van allemaal. Nee ik zie de olieprijs alleen maar verder dalen.
Mwah, KLM heeft er een handje van om heel kort met een subvloot te doen. A310, 767, A330, allemaal 12 jaar. Neem aan dat ze over 12 jaar de 787 er ook weer uitknikkeren voor de A330neo ofzo.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:27 schreef Iemand91 het volgende:
En vlootkeuze doe je niet voor de korte termijn.
Ik hoop het. Airbusquote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:56 schreef OEM het volgende:
[..]
Mwah, KLM heeft er een handje van om heel kort met een subvloot te doen. A310, 767, A330, allemaal 12 jaar. Neem aan dat ze over 12 jaar de 787 er ook weer uitknikkeren voor de A330neo ofzo.
Niet volgens mij hoor. Maar het zal tzt de next best thing zijn die op de markt is, vandaar dat ik die noem,quote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik hoop het. Airbus![]()
Waarom is de a330neo beter als a350 of de 787 volgens jou?
Blijkbaar zijn er genoeg mensen die het leuk vinden én het levert nog wat PR op, dus ik vind die welkomstvlichten helemaal niet zo 'quote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:23 schreef OEM het volgende:
[..]
Niet volgens mij hoor. Maar het zal tzt de next best thing zijn die op de markt is, vandaar dat ik die noem,
En natuurlijk ook weer geintroduceerd met fancy-pancy-welkomstvluchten terwijl de rest van de wereld er al jaren mee rondvliegt
Oh, maar ik vind het ook leuk voor de liefhebbers hoor, maar ik vind het qua PR wel een hoog you're-late-at-the-party-gehalte hebben (maar goed, wie ben ikquote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:29 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er genoeg mensen die het leuk vinden én het levert nog wat PR op, dus ik vind die welkomstvlichten helemaal niet zo ''.
Kunnen ze nog altijd een PR-bureau beginnen als de ME3 alles overgenomen heeftquote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:45 schreef Iemand91 het volgende:
PR is tenminste een onderdeel waar KLM boven het gemiddelde uitstijgt.
Las gisteren nog een stukje dat de verwachting is dat olie naar $20 of zelfs $10 gaat...quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:53 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Olievoorraden zullen een keer opraken. Huidige velden raken op, nieuwe zijn moeilijker te winnen.
Saoedi-Arabië is nu flink aan het oppompen om de concurrentie tegen te gaan en begint nu in problemen te komen (obligaties worden uitgegeven, overheidstekort).
Om hun begroting sluitend te houden zo de prijs per vat 3x zo hoog moeten zijn dan die nu is.
Er wordt meer geproduceerd dan men kwijt kan wat de prijs drukt. Het is nu gewoon een uitputtingsstrijd wie dit het langst kan volhouden.
Helemaal off-topic, maar: vergelijk dan wel de rente die in Nederland overblijft na de HRA met de rest van Europa (waar de HRA bijna nergens nog bestaat): https://nl.wikipedia.org/(...)gen_in_andere_landenquote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:40 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik zie geen enkele aanwijzing dat het ooit gaat stijgen. Zelfde verhaal met hypotheekrente. Iedereen zegt dat we veel te laag staan en gaan stijgen. Kijk naar de rest van Europa en je ziet dat onze rente de hoogste is van allemaal.
twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 13-01-2016 om 14:40:55First aircraft picked up by our receiver in Antarctica https://t.co/oPbNXBH4CvFlight is expected to land 14:05 UTC https://t.co/ki4nZJ5M3x reageer retweet
Leuk!quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:44 schreef biertapper het volgende:
twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 13-01-2016 om 14:40:55First aircraft picked up by our receiver in Antarctica https://t.co/oPbNXBH4CvFlight is expected to land 14:05 UTC https://t.co/ki4nZJ5M3x reageer retweet
KLM zal voortdurend alle parameters in de gaten houden en zeer regelmatig de planning bijstellen. Als er een 74 op D-check moet zal dat de beslissing om uit te faseren vast beinvloeden en zo zijn er veel meer variabelen waarvan wij het bestaan soms niet eens weten.quote:De uitfasering is inderdaad vooruitgeschoven; volgens oorspronkelijke plannen zouden er op dit moment al minstens 3 747's uitgefaseerd zijn geweest.
En de locatie gevonden, inderdaad midden op het ijs: https://goo.gl/maps/8VR4vTWH3r22twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 13-01-2016 om 15:15:52Touchdown on the ice runway at Troll Research Station! https://t.co/1fYPTGYAiZ https://t.co/vY2mCSExmu reageer retweet
Kwa aantal gevlogen uren gaan ze wel ongeveer richting het einde.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:17 schreef inkjet het volgende:
[..]
KLM zal voortdurend alle parameters in de gaten houden en zeer regelmatig de planning bijstellen. Als er een 74 op D-check moet zal dat de beslissing om uit te faseren vast beinvloeden en zo zijn er veel meer variabelen waarvan wij het bestaan soms niet eens weten.
Meer vliegtuigen is altijd mooi nieuws:)quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:16 schreef inkjet het volgende:
Ik hoor net dat KLM-C twee opties op E175's opgenomen heeft. Het worden er dus 17 in plaats van 15.
Zeker, ik hoop dat KLM-C zo succesvol is dat ze alle opties gaan opnemenquote:Meer vliegtuigen is altijd mooi nieuws:)
Kan me niet voorstellen dat het wat wordt. Ik heb een aantal keren de route Friedrichshafen - Dusseldorf gevlogen met InterSky. Op dagen dat er in Friedrichshafen een grote beurs aan de gang was. Maar toen waren keer op keer de Dash 8-300Q vliegtuigen niet meer dan 5 procent bezet. Sterker nog, ik heb een keer gevlogen dat er evenveel bemanning aan boord was als passagiers (3 om 3). Ik kan me niet voorstellen dat VLM deze route rendabel kan maken.quote:VLM Airlines bevestigt opening basis in Friedrichshafen
ANTWERPEN - VLM Airlines heeft donderdag bevestigd een nieuwe basis te openen in het zuiden van Duitsland. Met ingang van 15 februari stationeert de Belgische regionale maatschappij drie Fokker 50’s in Friedrichshafen. Het nieuws over de binnenlandse routes in Duitsland kwam eind december al naar buiten. Volgens VLM wordt er twee keer per dag gevlogen naar Düsseldorf, Hamburg en Berlijn.
Het vluchtschema is afgestemd op de zakelijke reiziger, aldus VLM. Op zondagavond is er een extra vlucht van Friedrichshafen naar Berlijn en Hamburg. Daarmee hoopt het bedrijf juist tegemoet te komen aan passagiers die een citytrip willen maken.
VLM hoopt dat de aanwezigheid van de drie Fokker 50's op Bodensee Airport bij Friedrichshafen ook leidt tot een beter aanbod op de charter- en ACMI-markt. "Door de locatie dicht aan de Duitse, Zwitserse en Oostenrijkse grens kunnen we onze toestellen makkelijker positioneren", aldus VLM in een toelichting op de opening van de nieuwe basis.
Düsseldorf en Berlijn zijn nieuw in het netwerk van VLM. Hamburg is al opgenomen in de dienstregeling: VLM vliegt van zowel Rotterdam als Antwerpen naar de Duitse havenstad.
VLM laat weten haar routes 'continu te evalueren' en nieuwe mogelijkheden te bekijken. Dat ook routes buiten België succesvol kunnen zijn, bewijst volgens het bedrijf de verbinding die de maatschappij heeft gelegd tussen het Ierse Waterford en Birmingham en Londen Luton in Engeland.
Sorry? Meer meer meer! Hoe meer foto's van de 747, hoe beterquote:Op donderdag 14 januari 2016 22:30 schreef Iemand91 het volgende:
Sorry voor de vele foto's, ik probeer er namelijk een verhaallijn in te krijgen en het ligt mij best wel aan het hart. :$
quote:Petitie KLM-personeel tegen tweede A380 Emirates
SCHIPHOL - KLM-personeel komt in opstand tegen de beslissing van het kabinet om een tweede dagelijkse Airbus A380 van Emirates toe te staan. Door middel van een online petitie roepen zij collega's op te tekenen en daarmee het kabinet te dwingen dit besluit terug te draaien. Dat meldt RTV NH. Inmiddels hebben ruim duizend mensen de petitite ondertekend.
Emirates gaat vanaf maandag 1 februari twee keer per dag met de Airbus A380, het grootste passagierstoestel ter wereld, tussen Dubai en Schiphol vliegen. Nu vindt één keer per dag een A380-vlucht plaats. Emirates wisselt de Boeing 777-300ER die nu nog op de avondvlucht wordt ingezet in voor de A380 met ruim vijfhonderd stoelen.
Veel critici, waaronder de Nederlandse pilotenvakbond VNV, zijn fel tegen deze uitbreiding. Zij menen dat Emirates en andere Golfcarriers tientallen miljarden aan staatssteun krijgen en daarmee oneerlijke concurrentie veroorzaken.
Een deel van het KLM-personeel is het nu zat en vraagt collega's om een online petitie te tekenen. De initiatiefnemers zeggen dat de uitbreiding van de capaciteit ten koste gaat van banen op Schiphol en bij KLM. Met meer dan 1000 vliegtuigstoelen per dag, verdeeld over twee A380's, vrezen ze dat Emirates Schiphol komt "leegzuigen".
"Overal waar Emirates de capaciteit uitbreidt, zie je dat dit ten koste gaat van de lokale markt: Volgens Lufthansa is sinds 1995 één derde van het marktaandeel tussen Frankfurt en het Verre Oosten aangetast. Recent stopte Austrian Airlines met de route Wenen-Dubai, Delta Air Lines stopt met vliegen tussen Atlanta en Dubai", melden de initiatiefnemers.
Achja, dit soort petities worden vaak aangemaakt door lager personeel of hun vakbonden. Mensen die vrezen voor hun werk, hypotheek, etc. Dan is dat 'gejank' opzich nog wel voor te stellen toch?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 11:59 schreef tripel7 het volgende:
Is er ook ergens een petitie waar we kunnen tekenen dat Emirates en andere met zoveel kisten als ze willen welkom zijn, vooral als de klm er nog meer door gaat janken? :p
Nou liever niet. Er zijn niet voor niets internationale verdragen voor gemaakt.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 11:59 schreef tripel7 het volgende:
Is er ook ergens een petitie waar we kunnen tekenen dat Emirates en andere met zoveel kisten als ze willen welkom zijn, vooral als de klm er nog meer door gaat janken? :p
En dit.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:32 schreef NewHorizon het volgende:
Achja, dit soort petities worden vaak aangemaakt door lager personeel of hun vakbonden. Mensen die vrezen voor hun werk, hypotheek, etc. Dan is dat 'gejank' opzich nog wel voor te stellen toch?
Daar is wel genoeg werk, gezien de uitstroom van ervaren personeel op het momentquote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:56 schreef tripel7 het volgende:
Kunnen ze lekker aan de bak bij Emirates, en uiteraard dan zonder behoud van senioriteit zoals destijds met het Martinair personeel gebeurt is.
Vanwaar eigenlijk die uitstroom?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:58 schreef NewHorizon het volgende:
Daar is wel genoeg werk, gezien de uitstroom van ervaren personeel op het moment
Voorwaarden zijn elders beter. Niet zozeer qua salaris (door het belastingvrije klimaat is dat goed te doen daar), maar vooral vanwege de werkschema's en de algehele werkgever/werknemer-relatie.quote:
Ah, dank voor de ophelderingquote:Op vrijdag 15 januari 2016 19:35 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Voorwaarden zijn elders beter. Niet zozeer qua salaris (door het belastingvrije klimaat is dat goed te doen daar), maar vooral vanwege de werkschema's en de algehele werkgever/werknemer-relatie.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 | UIA ¤ 232.22 (1x overstappen) Aeroflot ¤ 283.42 (1x overstappen) Swiss ¤ 307.10 (1x overstappen) Lufthansa ¤ 345.03 (1x overstappen) Turkish Airlines ¤ 356.42 (1x overstappen) British Airways ¤ 373.16 (1x overstappen) Air France ¤ 375.78 (1x overstappen) KLM ¤ 423.42 ¤ 394.87 (1x overstappen) Egyptair ¤ 408.52 (1x overstappen) Emirates ¤ 421.42 ¤ 1033.80 (1x overstappen) Pegasus ¤ 423.05 (1x overstappen) Oman Air ¤ 460.06 (1x overstappen) Qatar Airways ¤ 509.76 (1x overstappen) Cathay Pacific Airways ¤ 1103.10 (1x overstappen) TAP Portugal ¤ 1980.56 (1x overstappen) Saudi Arabian Airlines ¤ 2609.44 (1x overstappen) |
Dit zegt in principe helemaal niks. Ticketprijzen zijn niet zo simpel te vergelijken. Wie weet is de stoelbezetting op dat moment een stuk lager bij AF dan bij KLM, dan is het logisch dat ze zakken in prijs.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 22:54 schreef FredvZ het volgende:
Overigens kan KLM zich beter zorgen maken over de prijzen die de westerse concurenten rekenen voor een een retourtje naar Dubai. Onderstaand de prijzen voor een retourtje om een weekje naar Dubai te gaan. Ergens vind ik het ook wel bizar dat zusterbedrijf AF klanten probeert weg te lokken met een prijs die lager ligt dan een retourtje met KLM.
TUI vliegt ook naar Dubai, voor ca 260 euro p.p. voor een retour leveren ze af op DWC.
Onderstaand is van AMS naar DXB:
[ code verwijderd ]
Vooral de -500 en -600 zijn prachtige toestellen inderdaad.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 11:48 schreef DeeBee het volgende:
De A340 is wel een van je favoriete toestellen of niet? Al eens mee gevlogen?
BFO is net vertrokken als KL9865. Ik ben benieuwd. De BFC is van de week naar CGN vertrokken voor een c-check, die zou in een eerdere planning worden uitgefaseerd.quote:EDIT: KLM's PH-BFO is een half uur geleden geland vanuit New York. Ik vraag me af of dit haar laatste vlucht was voor KLM want ze staat momenteel niet ingepland voor vandaag of morgen.
Haar uitfasering staat namelijk gepland voor maandag...
Je bedoelt CGK.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:09 schreef inkjet het volgende:
BFO is net vertrokken als KL9865. Ik ben benieuwd. De BFC is van de week naar CGN vertrokken voor een c-check, die zou in een eerdere planning worden uitgefaseerd.
Inderdaad, CGK! Hij vliegt nu bij Leipzig, dat maakt Spanje als bestemming onwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:20 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Je bedoelt CGK.![]()
Waarschijnlijk -BFO dus ook die kant op voor een grote onderhoudsbeurt. Vraag me af waarom.
Naar mijn weten stond -BFO ingepland om ook naar Spanje te gaan om daar opgeslagen te worden.
Vraagjequote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:09 schreef inkjet het volgende:
[..]
BFO is net vertrokken als KL9865. Ik ben benieuwd. De BFC is van de week naar CGN vertrokken voor een c-check, die zou in een eerdere planning worden uitgefaseerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |