abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:24:27 #51
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159055488
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:47 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Jazeker. Sterker nog; volgende maand komt de 26e 777 naar Amsterdam.

[..]

De limits of validity (LOV) van de 777 ligt met 160.000 vlieguren 5.000 vlieguren lager dan de 747-400.
Op zich geen groot probleem, want nog geen enkel toestel heeft dit naar mijn weten gehaald.
(Correct me if I'm wrong). Maar het aantal cycles is wel bijna verdubbelt van 35.000 naar 60.000.

LOV is de limiet van het aantal vlieguren/cycles dat een toestel kan hebben dat is geconcludeerd na onderzoek/tests en onderhoudservaringen. Feitelijk is dat het moment waar een toestel gewoon echt op is.
Het kan nog langer door, maar dan heb je steeds meer onderhoud nodig en wat steeds meer kost.

Het toestel kan het dus wel hebben. Maar het is de vraag of de airlines dat willen.
Afgelopen jaar zijn er vrij veel 777's uitgefaseerd (hoewel een groot aantal wel terug zullen keren want een groot deel was van Transaero) en vooral de 777-200 en 777-300's zullen de komende tijd uitgefaseerd worden. (onder andere bij Emirates dit jaar 9 777's uit). De ER-versies zullen daarna komen.

Want de 777-200ER wordt steeds minder aantrekkelijk (een A330-300 kan tegenwoordig veel van wat een 777-200ER kan) en je hebt de A330neo's die er aankomen evenals de 787's en A350's en straks de 777X.

Want hoewel de olieprijs momenteel laag is zal deze onherroepelijk een keer weer stijgen.
En minimale verbeteringen in efficiënte zal steeds sneller vlootvernieuwing betekenen.
Olieprijzen ten tijde van de gloriedagen van de 747 waren een fractie van wat het tegenwoordig is waardoor het toen brandstofverbruik minder belangrijk was. (laat ik uiteraard de oliecrisis hier buiten)
De olieprijs gaat de aankomende jaren eerder verder dalen dan stijgen...
pi_159055602
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:24 schreef Sunri5e het volgende:
De olieprijs gaat de aankomende jaren eerder verder dalen dan stijgen...
Dit zal inderdaad nog een tijd lang aanhouden. (en wat de gewone man in de olie-exporterende landen nu dus ook gaan merken) Maar uiteindelijk zal het onherroepelijk stijgen.
En vlootkeuze doe je niet voor de korte termijn.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:40:02 #53
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159056022
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:27 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dit zal inderdaad nog een tijd lang aanhouden. (en wat de gewone man in de olie-exporterende landen nu dus ook gaan merken) Maar uiteindelijk zal het onherroepelijk stijgen.
En vlootkeuze doe je niet voor de korte termijn.
Ik zie geen enkele aanwijzing dat het ooit gaat stijgen. Zelfde verhaal met hypotheekrente. Iedereen zegt dat we veel te laag staan en gaan stijgen. Kijk naar de rest van Europa en je ziet dat onze rente de hoogste is van allemaal. Nee ik zie de olieprijs alleen maar verder dalen.
pi_159056495
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:40 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zie geen enkele aanwijzing dat het ooit gaat stijgen. Zelfde verhaal met hypotheekrente. Iedereen zegt dat we veel te laag staan en gaan stijgen. Kijk naar de rest van Europa en je ziet dat onze rente de hoogste is van allemaal. Nee ik zie de olieprijs alleen maar verder dalen.
Olievoorraden zullen een keer opraken. Huidige velden raken op, nieuwe zijn moeilijker te winnen.
Saoedi-Arabië is nu flink aan het oppompen om de concurrentie tegen te gaan en begint nu in problemen te komen (obligaties worden uitgegeven, overheidstekort).
Om hun begroting sluitend te houden zo de prijs per vat 3x zo hoog moeten zijn dan die nu is.

Er wordt meer geproduceerd dan men kwijt kan wat de prijs drukt. Het is nu gewoon een uitputtingsstrijd wie dit het langst kan volhouden.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:56:45 #55
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_159056615
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:27 schreef Iemand91 het volgende:
En vlootkeuze doe je niet voor de korte termijn.
Mwah, KLM heeft er een handje van om heel kort met een subvloot te doen. A310, 767, A330, allemaal 12 jaar. Neem aan dat ze over 12 jaar de 787 er ook weer uitknikkeren voor de A330neo ofzo.
  Moderator dinsdag 12 januari 2016 @ 23:14:01 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159057146
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:56 schreef OEM het volgende:

[..]

Mwah, KLM heeft er een handje van om heel kort met een subvloot te doen. A310, 767, A330, allemaal 12 jaar. Neem aan dat ze over 12 jaar de 787 er ook weer uitknikkeren voor de A330neo ofzo.
Ik hoop het. Airbus _O_
Waarom is de a330neo beter als a350 of de 787 volgens jou?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 12 januari 2016 @ 23:23:09 #57
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_159057458
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik hoop het. Airbus _O_
Waarom is de a330neo beter als a350 of de 787 volgens jou?
Niet volgens mij hoor. Maar het zal tzt de next best thing zijn die op de markt is, vandaar dat ik die noem,

En natuurlijk ook weer geintroduceerd met fancy-pancy-welkomstvluchten terwijl de rest van de wereld er al jaren mee rondvliegt :')
pi_159057691
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:23 schreef OEM het volgende:

[..]

Niet volgens mij hoor. Maar het zal tzt de next best thing zijn die op de markt is, vandaar dat ik die noem,

En natuurlijk ook weer geintroduceerd met fancy-pancy-welkomstvluchten terwijl de rest van de wereld er al jaren mee rondvliegt :')
Blijkbaar zijn er genoeg mensen die het leuk vinden én het levert nog wat PR op, dus ik vind die welkomstvlichten helemaal niet zo ' :') '.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 23:41:16 #59
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_159058092
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:29 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn er genoeg mensen die het leuk vinden én het levert nog wat PR op, dus ik vind die welkomstvlichten helemaal niet zo ' :') '.
Oh, maar ik vind het ook leuk voor de liefhebbers hoor, maar ik vind het qua PR wel een hoog you're-late-at-the-party-gehalte hebben (maar goed, wie ben ik :P)
pi_159058253
PR is tenminste een onderdeel waar KLM boven het gemiddelde uitstijgt.
  woensdag 13 januari 2016 @ 00:00:03 #61
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_159058629
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:45 schreef Iemand91 het volgende:
PR is tenminste een onderdeel waar KLM boven het gemiddelde uitstijgt.
Kunnen ze nog altijd een PR-bureau beginnen als de ME3 alles overgenomen heeft 8-)
  woensdag 13 januari 2016 @ 08:28:34 #62
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_159061880
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:53 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Olievoorraden zullen een keer opraken. Huidige velden raken op, nieuwe zijn moeilijker te winnen.
Saoedi-Arabië is nu flink aan het oppompen om de concurrentie tegen te gaan en begint nu in problemen te komen (obligaties worden uitgegeven, overheidstekort).
Om hun begroting sluitend te houden zo de prijs per vat 3x zo hoog moeten zijn dan die nu is.

Er wordt meer geproduceerd dan men kwijt kan wat de prijs drukt. Het is nu gewoon een uitputtingsstrijd wie dit het langst kan volhouden.
Las gisteren nog een stukje dat de verwachting is dat olie naar $20 of zelfs $10 gaat...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_159062999
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:40 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik zie geen enkele aanwijzing dat het ooit gaat stijgen. Zelfde verhaal met hypotheekrente. Iedereen zegt dat we veel te laag staan en gaan stijgen. Kijk naar de rest van Europa en je ziet dat onze rente de hoogste is van allemaal.
Helemaal off-topic, maar: vergelijk dan wel de rente die in Nederland overblijft na de HRA met de rest van Europa (waar de HRA bijna nergens nog bestaat): https://nl.wikipedia.org/(...)gen_in_andere_landen
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_159069305
flightradar24 twitterde op woensdag 13-01-2016 om 14:40:55 First aircraft picked up by our receiver in Antarctica https://t.co/oPbNXBH4CvFlight is expected to land 14:05 UTC https://t.co/ki4nZJ5M3x reageer retweet
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_159070112
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:44 schreef biertapper het volgende:
flightradar24 twitterde op woensdag 13-01-2016 om 14:40:55 First aircraft picked up by our receiver in Antarctica https://t.co/oPbNXBH4CvFlight is expected to land 14:05 UTC https://t.co/ki4nZJ5M3x reageer retweet
Leuk!
Het is een 737-700BBJ en hij gaat hierheen: https://goo.gl/maps/cmRDAgKXwCU2 Kan op google maps de airstrip niet zien maar ik denk niet dat ze de 737 op het ijs neerzetten.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_159070250
quote:
De uitfasering is inderdaad vooruitgeschoven; volgens oorspronkelijke plannen zouden er op dit moment al minstens 3 747's uitgefaseerd zijn geweest.
KLM zal voortdurend alle parameters in de gaten houden en zeer regelmatig de planning bijstellen. Als er een 74 op D-check moet zal dat de beslissing om uit te faseren vast beinvloeden en zo zijn er veel meer variabelen waarvan wij het bestaan soms niet eens weten.
--
pi_159070293
Of misschien toch...
flightradar24 twitterde op woensdag 13-01-2016 om 15:15:52 Touchdown on the ice runway at Troll Research Station! https://t.co/1fYPTGYAiZ https://t.co/vY2mCSExmu reageer retweet
En de locatie gevonden, inderdaad midden op het ijs: https://goo.gl/maps/8VR4vTWH3r22
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_159070434
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:17 schreef inkjet het volgende:

[..]

KLM zal voortdurend alle parameters in de gaten houden en zeer regelmatig de planning bijstellen. Als er een 74 op D-check moet zal dat de beslissing om uit te faseren vast beinvloeden en zo zijn er veel meer variabelen waarvan wij het bestaan soms niet eens weten.
Kwa aantal gevlogen uren gaan ze wel ongeveer richting het einde.
pi_159071239
Overigens staan alle 22 74's nog als in de vloot zoals die in de Holland Herald van Januari staat. De aantallen 787's en E190's kloppen ook, dus het is niet alsof ze ver achter lopen. Alleen de KZN/O stonden nog meegeteld. Niet vreemd want ik las het blad al op de 30e. De BFO zou over enkele dagen gaan, maar goed dat werd ook opgegeven voor de eerder genoemde Fokkers.
--
pi_159071544
Ik hoor net dat KLM-C twee opties op E175's opgenomen heeft. Het worden er dus 17 in plaats van 15.
--
pi_159071560
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 16:16 schreef inkjet het volgende:
Ik hoor net dat KLM-C twee opties op E175's opgenomen heeft. Het worden er dus 17 in plaats van 15.
Meer vliegtuigen is altijd mooi nieuws:)
pi_159072530
quote:
Meer vliegtuigen is altijd mooi nieuws:)
Zeker, ik hoop dat KLM-C zo succesvol is dat ze alle opties gaan opnemen
--
pi_159093475
De eerste afscheidsvlucht van de Air France Boeing 747 is onderweg:
http://www.flightradar24.com/AFR744/8883cbc

Vlucht AF744 wordt uitgevoerd door F-GITJ: het toestel wat afgelopen maandag de allerlaatste commerciële vlucht uitvoerde voor Air France.
Op dit moment ondergaat haar zusterschip F-GITE de laatste checks voor de laatste afscheidsvlucht; AF747:

EDIT: nu te volgen: http://www.flightradar24.com/888669a












[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 14-01-2016 13:00:10 ]
pi_159096754
Zonde -O-

Ze hebben haar wel gewassen :+
pi_159101569
Kan het zijn dat de PH-BFC onderweg is naar een c-check? Onderweg als KL9865 boven Turkmenistan.
--
  donderdag 14 januari 2016 @ 17:08:45 #76
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159101683
quote:
VLM Airlines bevestigt opening basis in Friedrichshafen

ANTWERPEN - VLM Airlines heeft donderdag bevestigd een nieuwe basis te openen in het zuiden van Duitsland. Met ingang van 15 februari stationeert de Belgische regionale maatschappij drie Fokker 50’s in Friedrichshafen. Het nieuws over de binnenlandse routes in Duitsland kwam eind december al naar buiten. Volgens VLM wordt er twee keer per dag gevlogen naar Düsseldorf, Hamburg en Berlijn.

Het vluchtschema is afgestemd op de zakelijke reiziger, aldus VLM. Op zondagavond is er een extra vlucht van Friedrichshafen naar Berlijn en Hamburg. Daarmee hoopt het bedrijf juist tegemoet te komen aan passagiers die een citytrip willen maken.

VLM hoopt dat de aanwezigheid van de drie Fokker 50's op Bodensee Airport bij Friedrichshafen ook leidt tot een beter aanbod op de charter- en ACMI-markt. "Door de locatie dicht aan de Duitse, Zwitserse en Oostenrijkse grens kunnen we onze toestellen makkelijker positioneren", aldus VLM in een toelichting op de opening van de nieuwe basis.

Düsseldorf en Berlijn zijn nieuw in het netwerk van VLM. Hamburg is al opgenomen in de dienstregeling: VLM vliegt van zowel Rotterdam als Antwerpen naar de Duitse havenstad.

VLM laat weten haar routes 'continu te evalueren' en nieuwe mogelijkheden te bekijken. Dat ook routes buiten België succesvol kunnen zijn, bewijst volgens het bedrijf de verbinding die de maatschappij heeft gelegd tussen het Ierse Waterford en Birmingham en Londen Luton in Engeland.
Kan me niet voorstellen dat het wat wordt. Ik heb een aantal keren de route Friedrichshafen - Dusseldorf gevlogen met InterSky. Op dagen dat er in Friedrichshafen een grote beurs aan de gang was. Maar toen waren keer op keer de Dash 8-300Q vliegtuigen niet meer dan 5 procent bezet. Sterker nog, ik heb een keer gevlogen dat er evenveel bemanning aan boord was als passagiers (3 om 3). Ik kan me niet voorstellen dat VLM deze route rendabel kan maken.
pi_159111138
En het afscheidsfeest.

Beide vluchten worden binnengehaald met een saluut van de brandweer:




Daarna werden ze naar de onderhoudshangar gereden:





De crew van de afscheidsvluchten:




En hierboven is Jacqueline Pajot. Zij was in op 30 september 1968 aanwezig bij de roll-out van de allereerste Boeing 747 in de rol van stewardess voor Air France. (3e van rechts hieronder)



En daar sloeg zij samen met de 25 andere stewardessen (van elke maatschappij die de 747 had besteld 1, waaronder KLM) dan ook de fles champagne stuk op de romp van het toestel:



Haar gehele carrière heeft zij als crew aan boord van de 747 gewerkt.
En nu, bijna 48 jaar later, slaat zij nog een laatste keer een fles stuk op de 747:



Sorry voor de vele foto's, ik probeer er namelijk een verhaallijn in te krijgen en het ligt mij best wel aan het hart. ;(

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 14-01-2016 23:46:52 ]
  donderdag 14 januari 2016 @ 23:22:23 #78
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_159113187
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:30 schreef Iemand91 het volgende:
Sorry voor de vele foto's, ik probeer er namelijk een verhaallijn in te krijgen en het ligt mij best wel aan het hart. :$

Sorry? Meer meer meer! Hoe meer foto's van de 747, hoe beter _O_

Bovendien zegt een foto meer dan 1000 woorden :)
Tics van je petten.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 11:20:50 #79
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159119799
quote:
Petitie KLM-personeel tegen tweede A380 Emirates

SCHIPHOL - KLM-personeel komt in opstand tegen de beslissing van het kabinet om een tweede dagelijkse Airbus A380 van Emirates toe te staan. Door middel van een online petitie roepen zij collega's op te tekenen en daarmee het kabinet te dwingen dit besluit terug te draaien. Dat meldt RTV NH. Inmiddels hebben ruim duizend mensen de petitite ondertekend.

Emirates gaat vanaf maandag 1 februari twee keer per dag met de Airbus A380, het grootste passagierstoestel ter wereld, tussen Dubai en Schiphol vliegen. Nu vindt één keer per dag een A380-vlucht plaats. Emirates wisselt de Boeing 777-300ER die nu nog op de avondvlucht wordt ingezet in voor de A380 met ruim vijfhonderd stoelen.

Veel critici, waaronder de Nederlandse pilotenvakbond VNV, zijn fel tegen deze uitbreiding. Zij menen dat Emirates en andere Golfcarriers tientallen miljarden aan staatssteun krijgen en daarmee oneerlijke concurrentie veroorzaken.

Een deel van het KLM-personeel is het nu zat en vraagt collega's om een online petitie te tekenen. De initiatiefnemers zeggen dat de uitbreiding van de capaciteit ten koste gaat van banen op Schiphol en bij KLM. Met meer dan 1000 vliegtuigstoelen per dag, verdeeld over twee A380's, vrezen ze dat Emirates Schiphol komt "leegzuigen".

"Overal waar Emirates de capaciteit uitbreidt, zie je dat dit ten koste gaat van de lokale markt: Volgens Lufthansa is sinds 1995 één derde van het marktaandeel tussen Frankfurt en het Verre Oosten aangetast. Recent stopte Austrian Airlines met de route Wenen-Dubai, Delta Air Lines stopt met vliegen tussen Atlanta en Dubai", melden de initiatiefnemers.
:')
pi_159119893
Huilies :')
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 11:34:55 #81
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_159120130
Nou ja, ik heb ook liever geen 2e 380. Maar dat is meer omdat het gewoon een spuuglelijk gedrocht is ;)
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_159120616
Is er ook ergens een petitie waar we kunnen tekenen dat Emirates en andere met zoveel kisten als ze willen welkom zijn, vooral als de klm er nog meer door gaat janken? :p
pi_159121254
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:59 schreef tripel7 het volgende:
Is er ook ergens een petitie waar we kunnen tekenen dat Emirates en andere met zoveel kisten als ze willen welkom zijn, vooral als de klm er nog meer door gaat janken? :p
Achja, dit soort petities worden vaak aangemaakt door lager personeel of hun vakbonden. Mensen die vrezen voor hun werk, hypotheek, etc. Dan is dat 'gejank' opzich nog wel voor te stellen toch?


Niet dat zo een petitie ook maar enige zoden aan de dijk zal zetten overigens :')
pi_159121729
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:59 schreef tripel7 het volgende:
Is er ook ergens een petitie waar we kunnen tekenen dat Emirates en andere met zoveel kisten als ze willen welkom zijn, vooral als de klm er nog meer door gaat janken? :p
Nou liever niet. Er zijn niet voor niets internationale verdragen voor gemaakt.

Maar dit alles schreeuwt wel eens om een groots, internationaal onderzoek dat het hele probleem van alle kanten onderzoekt en belicht. Dat modder smijten naar beide kanten schiet niemand wat mee op.
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:32 schreef NewHorizon het volgende:
Achja, dit soort petities worden vaak aangemaakt door lager personeel of hun vakbonden. Mensen die vrezen voor hun werk, hypotheek, etc. Dan is dat 'gejank' opzich nog wel voor te stellen toch?
En dit.

Je kunt het wel janken noemen maar hetzelfde kan gelden voor jouw baan/sector en dan ben jij ook niet blij.
En er zullen genoeg mensen tussen zitten die wel degelijk vrezen voor hun baan.

Ik ga dan een beetje offtopic maar dit zullen we in de toekomst in elke sector zien dat steeds meer mensen niet meer nodig zijn in het arbeidsproces.

Nou zal die 157 stoelen extra per dag elke kant op nou ook niet direct zoveel banen kosten.

[ Bericht 20% gewijzigd door Iemand91 op 15-01-2016 13:01:47 ]
pi_159121763
Kunnen ze lekker aan de bak bij Emirates, en uiteraard dan zonder behoud van senioriteit zoals destijds met het Martinair personeel gebeurt is. ;)
pi_159121798
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:56 schreef tripel7 het volgende:
Kunnen ze lekker aan de bak bij Emirates, en uiteraard dan zonder behoud van senioriteit zoals destijds met het Martinair personeel gebeurt is. ;)
Daar is wel genoeg werk, gezien de uitstroom van ervaren personeel op het moment ;)
  vrijdag 15 januari 2016 @ 19:23:14 #87
6941 APK
Factual, I think.
pi_159129730
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:58 schreef NewHorizon het volgende:

Daar is wel genoeg werk, gezien de uitstroom van ervaren personeel op het moment ;)
Vanwaar eigenlijk die uitstroom?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_159129996
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 19:23 schreef APK het volgende:

[..]

Vanwaar eigenlijk die uitstroom?
Voorwaarden zijn elders beter. Niet zozeer qua salaris (door het belastingvrije klimaat is dat goed te doen daar), maar vooral vanwege de werkschema's en de algehele werkgever/werknemer-relatie.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 20:01:25 #89
6941 APK
Factual, I think.
pi_159130696
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 19:35 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Voorwaarden zijn elders beter. Niet zozeer qua salaris (door het belastingvrije klimaat is dat goed te doen daar), maar vooral vanwege de werkschema's en de algehele werkgever/werknemer-relatie.
Ah, dank voor de opheldering ~:)
Toiletten op Schiphol zijn ook beter dan die schotjes op Dubai :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 15 januari 2016 @ 22:54:01 #90
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159136556
Overigens kan KLM zich beter zorgen maken over de prijzen die de westerse concurenten rekenen voor een een retourtje naar Dubai. Onderstaand de prijzen voor een retourtje om een weekje naar Dubai te gaan. Ergens vind ik het ook wel bizar dat zusterbedrijf AF klanten probeert weg te lokken met een prijs die lager ligt dan een retourtje met KLM.

TUI vliegt ook naar Dubai, voor ca 260 euro p.p. voor een retour leveren ze af op DWC.
Onderstaand is van AMS naar DXB:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
UIA
¤ 232.22       (1x overstappen)
Aeroflot
¤ 283.42       (1x overstappen)
Swiss
¤ 307.10       (1x overstappen)
Lufthansa
¤ 345.03       (1x overstappen)
Turkish Airlines
¤ 356.42       (1x overstappen)
British Airways
¤ 373.16       (1x overstappen)
Air France
¤ 375.78       (1x overstappen)
KLM
¤ 423.42
¤ 394.87       (1x overstappen)
Egyptair
¤ 408.52       (1x overstappen)
Emirates
¤ 421.42
¤ 1033.80      (1x overstappen)
Pegasus
¤ 423.05       (1x overstappen)
Oman Air
¤ 460.06       (1x overstappen)
Qatar Airways
¤ 509.76       (1x overstappen)
Cathay Pacific Airways
¤ 1103.10      (1x overstappen)
TAP Portugal
¤ 1980.56      (1x overstappen)
Saudi Arabian Airlines
¤ 2609.44      (1x overstappen)
So we just called him Fred
  zaterdag 16 januari 2016 @ 04:27:07 #91
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_159142778
Tarieven van Emirates ex AMS met een doorverbinding naar SIN, KUL of BKK zijn echt niet zo geweldig bij een overstaptijd van < 3,5 uur (is nooit meer dan 1,5 uur effectief wachten). Naar DXB via Moskou voor een schijntje, je moet het maar willen. _O-

En wanneer je naar de tarieven hierboven kijkt scheelt het helemaal niets bij een directe vlucht naar DXB. Ik snap het gehuil van die KL(e)Mmers dan ook niet. KLM biedt in Duitsland, Scandinavie en UK toch ook dezelfde, onwaarschijnlijke goedkope tarieven aan met overstap op Schiphol.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_159144529
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 22:54 schreef FredvZ het volgende:
Overigens kan KLM zich beter zorgen maken over de prijzen die de westerse concurenten rekenen voor een een retourtje naar Dubai. Onderstaand de prijzen voor een retourtje om een weekje naar Dubai te gaan. Ergens vind ik het ook wel bizar dat zusterbedrijf AF klanten probeert weg te lokken met een prijs die lager ligt dan een retourtje met KLM.

TUI vliegt ook naar Dubai, voor ca 260 euro p.p. voor een retour leveren ze af op DWC.
Onderstaand is van AMS naar DXB:
[ code verwijderd ]

Dit zegt in principe helemaal niks. Ticketprijzen zijn niet zo simpel te vergelijken. Wie weet is de stoelbezetting op dat moment een stuk lager bij AF dan bij KLM, dan is het logisch dat ze zakken in prijs. :)
pi_159145015
Availability staat er niet bij nee. :P

In de jaren '80 matchte AA al elk goedkoopste tarief in de markt, al was dat natuurlijk alleen met een paar stoelen in een bepaalde bookingclass. Een O&D eruit halen op een willekeurige dag en concluderen dat een maatschappij 'duur' is dus ook niet terecht.
Jack does it in real time...
pi_159145385
Vandaag komt Etihad Airways weer met de A340-600.
Deze keer met A6-EHH; op moment van posten vliegt ze boven Roemenië.
Verwachte aankomst is om 14:04 uur. Vertrek om 21:20 uur.



EDIT: KLM's PH-BFO is een half uur geleden geland vanuit New York. Ik vraag me af of dit haar laatste vlucht was voor KLM want ze staat momenteel niet ingepland voor vandaag of morgen.
Haar uitfasering staat namelijk gepland voor maandag...



[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 16-01-2016 12:01:18 ]
pi_159145453
De A340 is wel een van je favoriete toestellen of niet? Al eens mee gevlogen?

Ik zelf nog nooit, misschien maar eens proberen de komende tijd. :P
Jack does it in real time...
pi_159145547
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 11:48 schreef DeeBee het volgende:
De A340 is wel een van je favoriete toestellen of niet? Al eens mee gevlogen?
Vooral de -500 en -600 zijn prachtige toestellen inderdaad.
Ik noem het alleen omdat een A340 dat geen -300 is, een bijzonderheid is op Schiphol.
Voor deze reeks van vluchten van Etihad is de A340-600 slechts een paar keer op Schiphol geweest, dus ik noem het maar even voor de liefhebbers/spotters. ;)

En nee, niet mee gevlogen.
pi_159146994
quote:
EDIT: KLM's PH-BFO is een half uur geleden geland vanuit New York. Ik vraag me af of dit haar laatste vlucht was voor KLM want ze staat momenteel niet ingepland voor vandaag of morgen.
Haar uitfasering staat namelijk gepland voor maandag...

BFO is net vertrokken als KL9865. Ik ben benieuwd. De BFC is van de week naar CGN vertrokken voor een c-check, die zou in een eerdere planning worden uitgefaseerd.
--
pi_159147166
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:09 schreef inkjet het volgende:
BFO is net vertrokken als KL9865. Ik ben benieuwd. De BFC is van de week naar CGN vertrokken voor een c-check, die zou in een eerdere planning worden uitgefaseerd.
Je bedoelt CGK. ;)

Waarschijnlijk -BFO dus ook die kant op voor een grote onderhoudsbeurt. Vraag me af waarom.
Naar mijn weten stond -BFO ingepland om ook naar Spanje te gaan om daar opgeslagen te worden.
pi_159147453
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:20 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Je bedoelt CGK. ;)

Waarschijnlijk -BFO dus ook die kant op voor een grote onderhoudsbeurt. Vraag me af waarom.
Naar mijn weten stond -BFO ingepland om ook naar Spanje te gaan om daar opgeslagen te worden.
Inderdaad, CGK! Hij vliegt nu bij Leipzig, dat maakt Spanje als bestemming onwaarschijnlijk.
--
  Moderator zaterdag 16 januari 2016 @ 13:36:26 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159147497
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:09 schreef inkjet het volgende:

[..]

BFO is net vertrokken als KL9865. Ik ben benieuwd. De BFC is van de week naar CGN vertrokken voor een c-check, die zou in een eerdere planning worden uitgefaseerd.
Vraagje :@
kunnen we misschien hier net als in het treinen topic de regel 'normaal praten' (geen afkortingen van stations, geen treinnummers en type trein ipv het nummer van het treinstel) invoeren? Ipv KLxxx zeggen de vlucht van x uur y van Schiphol naar Rome.
En ipv BFO schrijven B744

Ik vind het donders interessant hier en lees eigenlijk alles wel, ook al post ik niet heel veel. Maar ik denk dat het voor 'outsiders' / iemand die niet alle registraties uit zijn hoofd kent een stuk prettiger leest
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')