abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160130159
quote:
Morgen de 1e commerciėle vlucht naar Dubai;)
Heb je daar eigenlijk ETOPS voor nodig?

[ Bericht 11% gewijzigd door inkjet op 22-02-2016 21:31:30 ]
--
pi_160130565
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:26 schreef inkjet het volgende:

[..]

Heb je daar eigenlijk ETOPS voor nodig?
Genoeg luchthavens op de route, dus lijkt mij van niet.
pi_160130712
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:26 schreef inkjet het volgende:

[..]

Heb je daar eigenlijk ETOPS voor nodig?
Je hebt het niet nodig, je kunt altijd binnen een uur van een geschikt veld blijven.

Soms zie je echter dat er toch ETOPS geplanned wordt, omdat je dan minder uitwijkvelden hoeft te plannen. Zeker als er veel slecht weer is onderweg maakt dat de planning een stuk makkelijker.

Overigens kun je tijdens een ETOPS-vlucht onderweg ook gewoon gebruik maken van velden die niet in de ETOPS-planning zijn gebruikt. Het is puur planningmatig.
pi_160131962
quote:
Je hebt het niet nodig, je kunt altijd binnen een uur van een geschikt veld blijven.

Soms zie je echter dat er toch ETOPS geplanned wordt, omdat je dan minder uitwijkvelden hoeft te plannen. Zeker als er veel slecht weer is onderweg maakt dat de planning een stuk makkelijker.

Overigens kun je tijdens een ETOPS-vlucht onderweg ook gewoon gebruik maken van velden die niet in de ETOPS-planning zijn gebruikt. Het is puur planningmatig.
Interessant. Wellicht heeft KLM er daarom voor gekozen te wachten tot alles rond was, dat kan brandstof schelen lijkt me. Verder zijn/waren er nog geen andere routes met de 787 gepland, dus twee toestellen was genoeg.
--
pi_160132120
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:08 schreef inkjet het volgende:

[..]

Interessant. Wellicht heeft KLM er daarom voor gekozen te wachten tot alles rond was, dat kan brandstof schelen lijkt me. Verder zijn/waren er nog geen andere routes met de 787 gepland, dus twee toestellen was genoeg.
Volgens mij is het toestel ook eerder afgeleverd. Misschien vandaar.
pi_160133808
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:08 schreef inkjet het volgende:

[..]

Interessant. Wellicht heeft KLM er daarom voor gekozen te wachten tot alles rond was, dat kan brandstof schelen lijkt me. Verder zijn/waren er nog geen andere routes met de 787 gepland, dus twee toestellen was genoeg.
In het geval van Ams-Dubai, of je nou wel of niet ETOPS planned, de route blijft gelijk. Alleen je hoeft tijdens het plannen met minder velden te werken als je met een ETOPS-vliegplan werkt.

Maar het is dus geen noodzaak. De BHA van Dubai naar Amsterdam vandaag vliegt bijvoorbeeld niet op een ETOPS-vliegplan.
pi_160134321
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:13 schreef Mikey92 het volgende:
Volgens mij is het toestel ook eerder afgeleverd. Misschien vandaar.
Ik heb inderdaad een datum van 29 februari staan inderdaad.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 10:44:03 #258
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160140832
Zo, aangekomen op Schiphol na een kutnacht in een kutstoel. Dat doen we dus niet meer. De 2 stoelen van rij 10 staan inderdaad "half" voor de 3 van rij 11, dan ook nog het PES kastje onder de stoel, dit ga ik nog wel even op de FB pagina van KLM zetten. Was in ieder geval de 130 euro zeer zeker niet waard. Ja, je hebt meer beenruimte, maar je kan alsnog je benen niet kwijt, hebt een schermpje waarvoor je je hoofd steeds gedraaid naar links moet houden en je tafeltje is ook niet in het midden maar naar links (je kan het iets verschuiven, maar niet genoeg). Voor de terugvlucht heb ik geloof ik nooduitgang geboekt, dat zal schelen maar misschien dat ik ook wel gewoon upgrade naar Business. Heb ik na vannacht wel verdiend.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 11:07:44 #259
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_160141433
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:44 schreef flipsen het volgende:
[...]
Vergeet je niet te ademen? :*
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_160141522
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:07 schreef donroyco het volgende:

[..]

Vergeet je niet te ademen? :*
Nouja, ik kan me voorstellen dat -zeker als je betaalt voor een upgrade- pissig bent als dit niet opleeft naar je verwachtingen.

De 777-indeling is in economy inderdaad vrij krap, en economoy comfort biedt niet veel soelaas. Qua breedte is het sowieso hetzelfde als economy, je hebt alleen wat extra beenruimte. Als dat echter weer tenietgedaan wordt door een IFE-kastje en een stoelpoot...

[ Bericht 5% gewijzigd door NewHorizon op 23-02-2016 11:22:37 ]
pi_160150330
Binnenkort gaat de cabine van die 300's ook op de schop, is het al weer heel anders.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 17:03:16 #262
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_160150363
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:10 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nouja, ik kan me voorstellen dat -zeker als je betaalt voor een upgrade- pissig bent als dit niet opleeft naar je verwachtingen.
Snap ik wel hoor. ;)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_160150757
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:01 schreef Mikey92 het volgende:
Binnenkort gaat de cabine van die 300's ook op de schop, is het al weer heel anders.
Jep, werd wel tijd ook. Zeker de oude WBC kan eigenlijk echt niet meer.
pi_160150888
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:10 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nouja, ik kan me voorstellen dat -zeker als je betaalt voor een upgrade- pissig bent als dit niet opleeft naar je verwachtingen.

De 777-indeling is in economy inderdaad vrij krap, en economoy comfort biedt niet veel soelaas. Qua breedte is het sowieso hetzelfde als economy, je hebt alleen wat extra beenruimte. Als dat echter weer tenietgedaan wordt door een IFE-kastje en een stoelpoot...
Dat is wel een tegenvaller inderdaad, die stoelen hadden wel breder gemogen in economy plus. Cathay vliegt 3-3-3 in de 777 met economy en hebben zelfs een stoeltje minder voor economy comfort.
pi_160152978


Kennen we deze nog?:)

Gaat vrijdag naar Victorville voor een repaint.
pi_160160782
De eerst gebouwde Boeing 727 maakte gisteren een taxi-test op Paine Field:




Rolde op 27 november 1962 uit de fabriek en op 9 februari 1963 (dus 53 jaar en 2 weken geleden) voor het eerst (eerste 727-vlucht ooit).
Werd een jaar lang door Boeing als testvliegtuig gebruikt en eind 1964 aan United Airlines geleverd.
In januari 1991 werd het weer naar Paine Field gevlogen waar het sindsdien altijd heeft gestaan.
Sindsdien werd er gestart en weer gestaakt met restaureren.

Uiteindelijk is men zover gekomen dat het begin maart nog eenmaal een vlucht zal maken naar het nabijgelegen Boeing Field waar het in het Museum of Flight moet komen te staan.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 22:13:55 #267
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160160818
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:22 schreef flipsen het volgende:
Jezus Christus, betaal je flink bij voor economische comfort, zit je echt Zo beroerd :( helemaal klem tegen de kant (11K), met krappe stoel en een scherm dat half tussen mijn buurvrouw en mij zit. Dramatisch! Dat wordt weer gewoon Aireuropa of zelfs Iberia. En terug 700 euro bijbetalen voor business, dit is echt niet te doen
Ja, 11K is inderdaad heel beroerd met die twee brede stoelen op rij 10 voor je die standaard voor FB Platinum gereserveerd zijn. Ik heb er vaak mogen zitten maar liever nog 9A of 10A. Fantastisch, want daar hoef ik geen business class voor te vliegen.

Maar had je op rij 12 of 14 gezeten dan was het comfort veel beter geweest. Vervelend dus.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 23 februari 2016 @ 22:22:06 #268
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160161272
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:10 schreef NewHorizon het volgende:

De 777-indeling is in economy inderdaad vrij krap, en economoy comfort biedt niet veel soelaas. Qua breedte is het sowieso hetzelfde als economy, je hebt alleen wat extra beenruimte. Als dat echter weer tenietgedaan wordt door een IFE-kastje en een stoelpoot...
Economy Comfort intercontinentaal is bij KLM alleen echt interessant in een 747. Aparte cabine links voorin en een 3-2 indeling met veel ruimte naast die 2 stoelen. vooral de recline is dan wel heel prettig. Ik boek altijd zo ver mogelijk links voorin op een intercontinentale vlucht, en op die keren dat ze wel eens een 747 inzetten waar de boeking op een 777 was, mag je dus links- ipv rechtsaf en heb je een gratis upgrade. Gebeurt niet vaak maar toch al een paar keer ondervonden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 23 februari 2016 @ 22:23:34 #269
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160161327
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:31 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Dat is wel een tegenvaller inderdaad, die stoelen hadden wel breder gemogen in economy plus. Cathay vliegt 3-3-3 in de 777 met economy en hebben zelfs een stoeltje minder voor economy comfort.

Malaysian deed het nog beter: 2-5-2 Heerlijk zo'n raamplaats. Maar das war einmal....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_160167445
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 22:23 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Malaysian deed het nog beter: 2-5-2 Heerlijk zo'n raamplaats. Maar das war einmal....
Cathay Premium Economy is 2-4-2, heb je een mooie raam plaats en een riante stoel die ook een redelijke recline heeft.
  woensdag 24 februari 2016 @ 08:57:01 #271
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_160168581
EVA AIR Economy is 3-3-3 en premium economy is 2-4-2
  woensdag 24 februari 2016 @ 09:10:32 #272
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_160168718
Er staan 2 China Southern a330 geparkeerd op Schiphol. Waar er normaal 1 vliegt toch.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 24 februari 2016 @ 11:56:44 #273
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_160171451
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 09:10 schreef Woods het volgende:
Er staan 2 China Southern a330 geparkeerd op Schiphol. Waar er normaal 1 vliegt toch.
Nee je hebt dagelijks de CZ307/308 CAN-AMS-CAN met een 332, en de CZ345/346 PEK-AMS-PEK met een 333.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  woensdag 24 februari 2016 @ 19:07:24 #274
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160182134
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 02:45 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Cathay Premium Economy is 2-4-2, heb je een mooie raam plaats en een riante stoel die ook een redelijke recline heeft.
Ik zag het bij het instappen laatst. Maar hoeveel duurder zou dat dan wel niet zijn? Want Cathay heeft niets in de aanbieding op dit moment voor augustus. Tarieven vanaf 1190 euro. Dat kan waarschijnlijk ook nog wel voor een heel klein beetje meer dan de helft.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 24 februari 2016 @ 19:26:45 #275
452548 Misterjack41
Stelt teveel vragen
pi_160182685
Hallo,
Ik had even een vraagje, en dit lijkt me het perfecte topic om een antwoord te vinden,
Mijn ouders vertellen vaak over vroegahh, en dat je toen een dag kon vliegen, je stapte voor honderd gulden op schiphol in, vloog dan first class naar de bestemming, daar bleef je dan een tijdje rond hangen, en dan kon je met het zelfde vliegtuig ook weer terug. Bestaat zoiets nog? ik heb namelijk nog nooit gevlogen en het lijkt me wel leuk om te doen haha.
Alvast bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')