Heb je daar eigenlijk ETOPS voor nodig?quote:Morgen de 1e commerciėle vlucht naar Dubai;)
Genoeg luchthavens op de route, dus lijkt mij van niet.quote:Op maandag 22 februari 2016 21:26 schreef inkjet het volgende:
[..]
Heb je daar eigenlijk ETOPS voor nodig?
Je hebt het niet nodig, je kunt altijd binnen een uur van een geschikt veld blijven.quote:Op maandag 22 februari 2016 21:26 schreef inkjet het volgende:
[..]
Heb je daar eigenlijk ETOPS voor nodig?
Interessant. Wellicht heeft KLM er daarom voor gekozen te wachten tot alles rond was, dat kan brandstof schelen lijkt me. Verder zijn/waren er nog geen andere routes met de 787 gepland, dus twee toestellen was genoeg.quote:Je hebt het niet nodig, je kunt altijd binnen een uur van een geschikt veld blijven.
Soms zie je echter dat er toch ETOPS geplanned wordt, omdat je dan minder uitwijkvelden hoeft te plannen. Zeker als er veel slecht weer is onderweg maakt dat de planning een stuk makkelijker.
Overigens kun je tijdens een ETOPS-vlucht onderweg ook gewoon gebruik maken van velden die niet in de ETOPS-planning zijn gebruikt. Het is puur planningmatig.
Volgens mij is het toestel ook eerder afgeleverd. Misschien vandaar.quote:Op maandag 22 februari 2016 22:08 schreef inkjet het volgende:
[..]
Interessant. Wellicht heeft KLM er daarom voor gekozen te wachten tot alles rond was, dat kan brandstof schelen lijkt me. Verder zijn/waren er nog geen andere routes met de 787 gepland, dus twee toestellen was genoeg.
In het geval van Ams-Dubai, of je nou wel of niet ETOPS planned, de route blijft gelijk. Alleen je hoeft tijdens het plannen met minder velden te werken als je met een ETOPS-vliegplan werkt.quote:Op maandag 22 februari 2016 22:08 schreef inkjet het volgende:
[..]
Interessant. Wellicht heeft KLM er daarom voor gekozen te wachten tot alles rond was, dat kan brandstof schelen lijkt me. Verder zijn/waren er nog geen andere routes met de 787 gepland, dus twee toestellen was genoeg.
Ik heb inderdaad een datum van 29 februari staan inderdaad.quote:Op maandag 22 februari 2016 22:13 schreef Mikey92 het volgende:
Volgens mij is het toestel ook eerder afgeleverd. Misschien vandaar.
Vergeet je niet te ademen?quote:
Nouja, ik kan me voorstellen dat -zeker als je betaalt voor een upgrade- pissig bent als dit niet opleeft naar je verwachtingen.quote:
Snap ik wel hoor.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:10 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nouja, ik kan me voorstellen dat -zeker als je betaalt voor een upgrade- pissig bent als dit niet opleeft naar je verwachtingen.
Jep, werd wel tijd ook. Zeker de oude WBC kan eigenlijk echt niet meer.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:01 schreef Mikey92 het volgende:
Binnenkort gaat de cabine van die 300's ook op de schop, is het al weer heel anders.
Dat is wel een tegenvaller inderdaad, die stoelen hadden wel breder gemogen in economy plus. Cathay vliegt 3-3-3 in de 777 met economy en hebben zelfs een stoeltje minder voor economy comfort.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:10 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nouja, ik kan me voorstellen dat -zeker als je betaalt voor een upgrade- pissig bent als dit niet opleeft naar je verwachtingen.
De 777-indeling is in economy inderdaad vrij krap, en economoy comfort biedt niet veel soelaas. Qua breedte is het sowieso hetzelfde als economy, je hebt alleen wat extra beenruimte. Als dat echter weer tenietgedaan wordt door een IFE-kastje en een stoelpoot...
Ja, 11K is inderdaad heel beroerd met die twee brede stoelen op rij 10 voor je die standaard voor FB Platinum gereserveerd zijn. Ik heb er vaak mogen zitten maar liever nog 9A of 10A. Fantastisch, want daar hoef ik geen business class voor te vliegen.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:22 schreef flipsen het volgende:
Jezus Christus, betaal je flink bij voor economische comfort, zit je echt Zo beroerdhelemaal klem tegen de kant (11K), met krappe stoel en een scherm dat half tussen mijn buurvrouw en mij zit. Dramatisch! Dat wordt weer gewoon Aireuropa of zelfs Iberia. En terug 700 euro bijbetalen voor business, dit is echt niet te doen
Economy Comfort intercontinentaal is bij KLM alleen echt interessant in een 747. Aparte cabine links voorin en een 3-2 indeling met veel ruimte naast die 2 stoelen. vooral de recline is dan wel heel prettig. Ik boek altijd zo ver mogelijk links voorin op een intercontinentale vlucht, en op die keren dat ze wel eens een 747 inzetten waar de boeking op een 777 was, mag je dus links- ipv rechtsaf en heb je een gratis upgrade. Gebeurt niet vaak maar toch al een paar keer ondervonden.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:10 schreef NewHorizon het volgende:
De 777-indeling is in economy inderdaad vrij krap, en economoy comfort biedt niet veel soelaas. Qua breedte is het sowieso hetzelfde als economy, je hebt alleen wat extra beenruimte. Als dat echter weer tenietgedaan wordt door een IFE-kastje en een stoelpoot...
Malaysian deed het nog beter: 2-5-2 Heerlijk zo'n raamplaats. Maar das war einmal....quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:31 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Dat is wel een tegenvaller inderdaad, die stoelen hadden wel breder gemogen in economy plus. Cathay vliegt 3-3-3 in de 777 met economy en hebben zelfs een stoeltje minder voor economy comfort.
Cathay Premium Economy is 2-4-2, heb je een mooie raam plaats en een riante stoel die ook een redelijke recline heeft.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Malaysian deed het nog beter: 2-5-2 Heerlijk zo'n raamplaats. Maar das war einmal....
Nee je hebt dagelijks de CZ307/308 CAN-AMS-CAN met een 332, en de CZ345/346 PEK-AMS-PEK met een 333.quote:Op woensdag 24 februari 2016 09:10 schreef Woods het volgende:
Er staan 2 China Southern a330 geparkeerd op Schiphol. Waar er normaal 1 vliegt toch.
Ik zag het bij het instappen laatst. Maar hoeveel duurder zou dat dan wel niet zijn? Want Cathay heeft niets in de aanbieding op dit moment voor augustus. Tarieven vanaf 1190 euro. Dat kan waarschijnlijk ook nog wel voor een heel klein beetje meer dan de helft.quote:Op woensdag 24 februari 2016 02:45 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Cathay Premium Economy is 2-4-2, heb je een mooie raam plaats en een riante stoel die ook een redelijke recline heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |