Heb je daar eigenlijk ETOPS voor nodig?quote:Morgen de 1e commerciële vlucht naar Dubai;)
Genoeg luchthavens op de route, dus lijkt mij van niet.quote:Op maandag 22 februari 2016 21:26 schreef inkjet het volgende:
[..]
Heb je daar eigenlijk ETOPS voor nodig?
Je hebt het niet nodig, je kunt altijd binnen een uur van een geschikt veld blijven.quote:Op maandag 22 februari 2016 21:26 schreef inkjet het volgende:
[..]
Heb je daar eigenlijk ETOPS voor nodig?
Interessant. Wellicht heeft KLM er daarom voor gekozen te wachten tot alles rond was, dat kan brandstof schelen lijkt me. Verder zijn/waren er nog geen andere routes met de 787 gepland, dus twee toestellen was genoeg.quote:Je hebt het niet nodig, je kunt altijd binnen een uur van een geschikt veld blijven.
Soms zie je echter dat er toch ETOPS geplanned wordt, omdat je dan minder uitwijkvelden hoeft te plannen. Zeker als er veel slecht weer is onderweg maakt dat de planning een stuk makkelijker.
Overigens kun je tijdens een ETOPS-vlucht onderweg ook gewoon gebruik maken van velden die niet in de ETOPS-planning zijn gebruikt. Het is puur planningmatig.
Volgens mij is het toestel ook eerder afgeleverd. Misschien vandaar.quote:Op maandag 22 februari 2016 22:08 schreef inkjet het volgende:
[..]
Interessant. Wellicht heeft KLM er daarom voor gekozen te wachten tot alles rond was, dat kan brandstof schelen lijkt me. Verder zijn/waren er nog geen andere routes met de 787 gepland, dus twee toestellen was genoeg.
In het geval van Ams-Dubai, of je nou wel of niet ETOPS planned, de route blijft gelijk. Alleen je hoeft tijdens het plannen met minder velden te werken als je met een ETOPS-vliegplan werkt.quote:Op maandag 22 februari 2016 22:08 schreef inkjet het volgende:
[..]
Interessant. Wellicht heeft KLM er daarom voor gekozen te wachten tot alles rond was, dat kan brandstof schelen lijkt me. Verder zijn/waren er nog geen andere routes met de 787 gepland, dus twee toestellen was genoeg.
Ik heb inderdaad een datum van 29 februari staan inderdaad.quote:Op maandag 22 februari 2016 22:13 schreef Mikey92 het volgende:
Volgens mij is het toestel ook eerder afgeleverd. Misschien vandaar.
Vergeet je niet te ademen?quote:
Nouja, ik kan me voorstellen dat -zeker als je betaalt voor een upgrade- pissig bent als dit niet opleeft naar je verwachtingen.quote:
Snap ik wel hoor.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:10 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nouja, ik kan me voorstellen dat -zeker als je betaalt voor een upgrade- pissig bent als dit niet opleeft naar je verwachtingen.
Jep, werd wel tijd ook. Zeker de oude WBC kan eigenlijk echt niet meer.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:01 schreef Mikey92 het volgende:
Binnenkort gaat de cabine van die 300's ook op de schop, is het al weer heel anders.
Dat is wel een tegenvaller inderdaad, die stoelen hadden wel breder gemogen in economy plus. Cathay vliegt 3-3-3 in de 777 met economy en hebben zelfs een stoeltje minder voor economy comfort.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:10 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nouja, ik kan me voorstellen dat -zeker als je betaalt voor een upgrade- pissig bent als dit niet opleeft naar je verwachtingen.
De 777-indeling is in economy inderdaad vrij krap, en economoy comfort biedt niet veel soelaas. Qua breedte is het sowieso hetzelfde als economy, je hebt alleen wat extra beenruimte. Als dat echter weer tenietgedaan wordt door een IFE-kastje en een stoelpoot...
Ja, 11K is inderdaad heel beroerd met die twee brede stoelen op rij 10 voor je die standaard voor FB Platinum gereserveerd zijn. Ik heb er vaak mogen zitten maar liever nog 9A of 10A. Fantastisch, want daar hoef ik geen business class voor te vliegen.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:22 schreef flipsen het volgende:
Jezus Christus, betaal je flink bij voor economische comfort, zit je echt Zo beroerdhelemaal klem tegen de kant (11K), met krappe stoel en een scherm dat half tussen mijn buurvrouw en mij zit. Dramatisch! Dat wordt weer gewoon Aireuropa of zelfs Iberia. En terug 700 euro bijbetalen voor business, dit is echt niet te doen
Economy Comfort intercontinentaal is bij KLM alleen echt interessant in een 747. Aparte cabine links voorin en een 3-2 indeling met veel ruimte naast die 2 stoelen. vooral de recline is dan wel heel prettig. Ik boek altijd zo ver mogelijk links voorin op een intercontinentale vlucht, en op die keren dat ze wel eens een 747 inzetten waar de boeking op een 777 was, mag je dus links- ipv rechtsaf en heb je een gratis upgrade. Gebeurt niet vaak maar toch al een paar keer ondervonden.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:10 schreef NewHorizon het volgende:
De 777-indeling is in economy inderdaad vrij krap, en economoy comfort biedt niet veel soelaas. Qua breedte is het sowieso hetzelfde als economy, je hebt alleen wat extra beenruimte. Als dat echter weer tenietgedaan wordt door een IFE-kastje en een stoelpoot...
Malaysian deed het nog beter: 2-5-2 Heerlijk zo'n raamplaats. Maar das war einmal....quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:31 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Dat is wel een tegenvaller inderdaad, die stoelen hadden wel breder gemogen in economy plus. Cathay vliegt 3-3-3 in de 777 met economy en hebben zelfs een stoeltje minder voor economy comfort.
Cathay Premium Economy is 2-4-2, heb je een mooie raam plaats en een riante stoel die ook een redelijke recline heeft.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Malaysian deed het nog beter: 2-5-2 Heerlijk zo'n raamplaats. Maar das war einmal....
Nee je hebt dagelijks de CZ307/308 CAN-AMS-CAN met een 332, en de CZ345/346 PEK-AMS-PEK met een 333.quote:Op woensdag 24 februari 2016 09:10 schreef Woods het volgende:
Er staan 2 China Southern a330 geparkeerd op Schiphol. Waar er normaal 1 vliegt toch.
Ik zag het bij het instappen laatst. Maar hoeveel duurder zou dat dan wel niet zijn? Want Cathay heeft niets in de aanbieding op dit moment voor augustus. Tarieven vanaf 1190 euro. Dat kan waarschijnlijk ook nog wel voor een heel klein beetje meer dan de helft.quote:Op woensdag 24 februari 2016 02:45 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Cathay Premium Economy is 2-4-2, heb je een mooie raam plaats en een riante stoel die ook een redelijke recline heeft.
Nee dat is er niet meer.quote:Op woensdag 24 februari 2016 19:26 schreef Misterjack41 het volgende:
Hallo,
Ik had even een vraagje, en dit lijkt me het perfecte topic om een antwoord te vinden,
Mijn ouders vertellen vaak over vroegahh, en dat je toen een dag kon vliegen, je stapte voor honderd gulden op schiphol in, vloog dan first class naar de bestemming, daar bleef je dan een tijdje rond hangen, en dan kon je met het zelfde vliegtuig ook weer terug. Bestaat zoiets nog? ik heb namelijk nog nooit gevlogen en het lijkt me wel leuk om te doen haha.
Alvast bedankt!
Ongetwijfeld naar aanleiding van zijn dood afgelopen zondag: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #26.quote:Captain Eric 'Winkle' Brown recounts his flying experiences, encounters with the Nazis and other adventures leading up to and during the Second World War. Illustrated with archive footage and Captain Brown's own photos.
Het gaat harder dan ik had verwacht: de PH-DDZ staat inmiddels te koop naar verluid:quote:
De spottersplekken bij de McDonalds en Polderbaan zijn idd een beetje de enige goede.quote:Op woensdag 24 februari 2016 21:20 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Boeing 777 nummer 26 en wel de 11e 777-300ER van KLM zal over zo'n 2 uur vertrekken vanuit Paine Field.
Verwachte aankomst is morgenvroeg om 08:00 uur.
EDIT: en onderweg: http://www.flightradar24.com/KLM9866/8e9cd3f
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook vertrekt PH-MCW van Martinair morgen schijnbaar voor haar laatste reguliere vrachtvluchten naar Nairobi. Als ik het vluchtnummer (MP8121) bekijk vliegt ze dus van Amsterdam naar Khartoum, dan naar Entebbe, door naar Nairobi en dan terug naar Amsterdam. Zaterdag dus waarschijnlijk terug op Schiphol.
Volgende week zaterdag volgt dan haar laatste vlucht naar Miami (vrachtvlucht) en vliegt daarnaar door naar Mojave Air and Space Port in Californië.
Daar voegt ze zich bij PH-MCY en -MCR en de KLM PH-KCD en -KCE.
Zo blijven er nog slechts 2 MD-11 vrachttoestellen over; PH-MCP en -MCU.
Deze 2 zullen volgens planning in mei ook uitgefaseerd worden.
-MCS staat al bijna een jaar op Schiphol.
Eens kijken of ik beide toestellen morgen kan spotten op Schiphol...
EDIT: daarover gesproken; ik heb begrepen dat de parkeerplaatsen hier sinds kort zijn weggehaald. Hier kon je altijd mooi de auto parkeren als je daar wilde kijken of juist even hier heen lopen.
Heeft iemand die vaker spot een idee waar je de auto in die buurt kwijt kunt als je daar wilt kijken?
Ik heb diverse bronnen op internet nog eens vergeleken en ik kom alleen de spottersplaats bij de Polderbaan en McDonalds tegen waar je nog de auto kwijt kunt in de buurt van een landingsbaan...
En een TV-tip voor vrijdagavond:
[ afbeelding ]
BBC2: 20:00 - 21:00 uur (Nederlandse tijd):
Britain's Greatest Pilot: The Extraordinary Story of Captain Winkle Brownn
[..]
Ongetwijfeld naar aanleiding van zijn dood afgelopen zondag: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #26.
Staling kosten voor zo'n formaat vliegtuig is al een rip uit je lijf.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het gaat harder dan ik had verwacht: de PH-DDZ staat inmiddels te koop naar verluid:
[ afbeelding ]
Van de PH-DDA wordt expliciet verteld dat ze deze gratis mochten stallen in hangar 10 ten tijde van de sponsering door KLM. Ik gok dat PH-DDZ dan daar ook onder valt al staat die de laatste tijd ook veel in hangar 14.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:05 schreef El_Grando101 het volgende:
Staling kosten voor zo'n formaat vliegtuig is al een rip uit je lijf.
Wel jammer, prachtige kist.
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 16:57 schreef Iemand91 het volgende:
Hoe staan jullie tegenover wat spotterfoto's?
Was een uitgebreide C-check;)quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:14 schreef inkjet het volgende:
[..]
Tja er zijn D-checks in minder tijd uitgevoerd!
Capaciteit van een 744 is op die route dus niet nodig? Wat is qua comfort beter? 332 is stuk nieuwer denk ik?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:29 schreef inkjet het volgende:
Ha! Ach ja. KLM heeft gisteren en eergisteren de KL643 met een A332 uitgevoerd, misschien omdat de BFF al een week in PVG staat, de BFC niet terug was en de BFK in onderhoud is.
Ze vliegen de 643 meest met een 74M, dat scheelt dus met name vrachtcapaciteit. De 74M heeft wel een nieuwe business class, de economy comfort is ook goed in de 74M, maar achterin zit je misschien in een 332 wel beter.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Capaciteit van een 744 is op die route dus niet nodig? Wat is qua comfort beter? 332 is stuk nieuwer denk ik?
De economy class is bij beide hetzelfde(beenruimte en breedte zijn hetzelfde). 2-4-2 in de A330 of 3-4-3 in de 747 en de 747 kan 39m3 meer cargo meenemen. Dus blijkbaar was het kwa passagiers en cargo geen probleem om een kleinere in te zetten.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:47 schreef inkjet het volgende:
[..]
Ze vliegen de 643 meest met een 74M, dat scheelt dus met name vrachtcapaciteit. De 74M heeft wel een nieuwe business class, de economy comfort is ook goed in de 74M, maar achterin zit je misschien in een 332 wel beter.
En ik vraag me af wat jou trekt in het fotograferen van treinen en bussen, wat is daar nou zo spannend aan? Toch allemaal 1 pot nat en totaal niet "exclusief" of een wonder der techniek? Overigens ben ik verder geen echte spotter (meer), maar die 747-8 van Lufthansa die ook in Buenos Aires stond moest nog wel even gekiekt worden. Wat blijft dat toch een machtig apparaat als die zo (letterlijk) op je af komt taxiën naar de gatequote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:00 schreef Bitlord het volgende:
Ik vraag mij gewoon af wat jullie trekt aan de vliegtuighobby.
Er zijn veel merken en nog veel meer typen. Dan zijn er verschillende kleurenschema's, hebben de toestellen soms een bijzondere historie of komen maar weinig op een bepaalde plaats. Dan heb je nog verschillende weersomstandigheden enzovoort enzovoort....quote:Ik vind als redelijke buitenstaander het echter opmerkelijk dat er ook zo'n grote scene is in het vliegtuighobbyisme. Er is slechts een klein aantal merken, grofweg 2, op een afstand lijken veel vliegtuigen op elkaar.
BHD wordt gebruikt voor training;)quote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:48 schreef inkjet het volgende:
Zo, de PH-BVP is vertrokken voor zijn eerste commerciele vlucht: de KL835. Wel wat sneller dan de PH-BHD, die trouwens na drie retourtjes DXB alweer twee dagen aan de grond staat.
Klopt het dat er in deze introductieperiode veel training wordt gegeven op dit type voor diverse groepen personen die met onderhoud bezig zijn?quote:BHD wordt gebruikt voor training;)
Ik heb werkelijk geen ideequote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:09 schreef inkjet het volgende:
[..]
Klopt het dat er in deze introductieperiode veel training wordt gegeven op dit type voor diverse groepen personen die met onderhoud bezig zijn?
Ik geloof ook niet dat er nog een 747 is die nog een D-check gaat krijgen van KLMquote:
Ik geef je hier wel deels gelijk. Veel luchtvaartfotografie is inderdaad vrij eentonig. Maar dat zal ook wel vaak komen door het feit dat je er veel personen tussen hebt zitten die registraties willen afstrepen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:00 schreef Bitlord het volgende:
Fotografie kan over het algemeen bij uitgestrekte kale vlaktes die landingsbanen zijn. Of je nu op Schiphol staat of ergens in San Francisco, op de foto is weinig verschil te zien.
Een hobby heeft geen uitleg nodig. De leuke dingen van het leven zijn niet altijd logisch.quote:Begrijp mij niet verkeerd, ik laat iedereen zijn hobby lekker doen. Ik vraag mij gewoon af wat jullie trekt aan de vliegtuighobby.
Helaas donderdag gemist. Maar naar wat ik begreep is die ook bijna de gehele dag in de hangar geweest.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:48 schreef inkjet het volgende:
Zo, de PH-BVP is vertrokken voor zijn eerste commerciele vlucht: de KL835.
Met een kanttekening dat de écht interessante tijden eigenlijk wel voorbij zijn.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:57 schreef inkjet het volgende:
Er zijn veel merken en nog veel meer typen. Dan zijn er verschillende kleurenschema's, hebben de toestellen soms een bijzondere historie of komen maar weinig op een bepaalde plaats. Dan heb je nog verschillende weersomstandigheden enzovoort enzovoort....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |