abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160130159
quote:
Morgen de 1e commerciële vlucht naar Dubai;)
Heb je daar eigenlijk ETOPS voor nodig?

[ Bericht 11% gewijzigd door inkjet op 22-02-2016 21:31:30 ]
--
pi_160130565
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:26 schreef inkjet het volgende:

[..]

Heb je daar eigenlijk ETOPS voor nodig?
Genoeg luchthavens op de route, dus lijkt mij van niet.
pi_160130712
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:26 schreef inkjet het volgende:

[..]

Heb je daar eigenlijk ETOPS voor nodig?
Je hebt het niet nodig, je kunt altijd binnen een uur van een geschikt veld blijven.

Soms zie je echter dat er toch ETOPS geplanned wordt, omdat je dan minder uitwijkvelden hoeft te plannen. Zeker als er veel slecht weer is onderweg maakt dat de planning een stuk makkelijker.

Overigens kun je tijdens een ETOPS-vlucht onderweg ook gewoon gebruik maken van velden die niet in de ETOPS-planning zijn gebruikt. Het is puur planningmatig.
pi_160131962
quote:
Je hebt het niet nodig, je kunt altijd binnen een uur van een geschikt veld blijven.

Soms zie je echter dat er toch ETOPS geplanned wordt, omdat je dan minder uitwijkvelden hoeft te plannen. Zeker als er veel slecht weer is onderweg maakt dat de planning een stuk makkelijker.

Overigens kun je tijdens een ETOPS-vlucht onderweg ook gewoon gebruik maken van velden die niet in de ETOPS-planning zijn gebruikt. Het is puur planningmatig.
Interessant. Wellicht heeft KLM er daarom voor gekozen te wachten tot alles rond was, dat kan brandstof schelen lijkt me. Verder zijn/waren er nog geen andere routes met de 787 gepland, dus twee toestellen was genoeg.
--
pi_160132120
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:08 schreef inkjet het volgende:

[..]

Interessant. Wellicht heeft KLM er daarom voor gekozen te wachten tot alles rond was, dat kan brandstof schelen lijkt me. Verder zijn/waren er nog geen andere routes met de 787 gepland, dus twee toestellen was genoeg.
Volgens mij is het toestel ook eerder afgeleverd. Misschien vandaar.
pi_160133808
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:08 schreef inkjet het volgende:

[..]

Interessant. Wellicht heeft KLM er daarom voor gekozen te wachten tot alles rond was, dat kan brandstof schelen lijkt me. Verder zijn/waren er nog geen andere routes met de 787 gepland, dus twee toestellen was genoeg.
In het geval van Ams-Dubai, of je nou wel of niet ETOPS planned, de route blijft gelijk. Alleen je hoeft tijdens het plannen met minder velden te werken als je met een ETOPS-vliegplan werkt.

Maar het is dus geen noodzaak. De BHA van Dubai naar Amsterdam vandaag vliegt bijvoorbeeld niet op een ETOPS-vliegplan.
pi_160134321
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:13 schreef Mikey92 het volgende:
Volgens mij is het toestel ook eerder afgeleverd. Misschien vandaar.
Ik heb inderdaad een datum van 29 februari staan inderdaad.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 10:44:03 #258
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160140832
Zo, aangekomen op Schiphol na een kutnacht in een kutstoel. Dat doen we dus niet meer. De 2 stoelen van rij 10 staan inderdaad "half" voor de 3 van rij 11, dan ook nog het PES kastje onder de stoel, dit ga ik nog wel even op de FB pagina van KLM zetten. Was in ieder geval de 130 euro zeer zeker niet waard. Ja, je hebt meer beenruimte, maar je kan alsnog je benen niet kwijt, hebt een schermpje waarvoor je je hoofd steeds gedraaid naar links moet houden en je tafeltje is ook niet in het midden maar naar links (je kan het iets verschuiven, maar niet genoeg). Voor de terugvlucht heb ik geloof ik nooduitgang geboekt, dat zal schelen maar misschien dat ik ook wel gewoon upgrade naar Business. Heb ik na vannacht wel verdiend.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 11:07:44 #259
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_160141433
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:44 schreef flipsen het volgende:
[...]
Vergeet je niet te ademen? :*
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_160141522
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:07 schreef donroyco het volgende:

[..]

Vergeet je niet te ademen? :*
Nouja, ik kan me voorstellen dat -zeker als je betaalt voor een upgrade- pissig bent als dit niet opleeft naar je verwachtingen.

De 777-indeling is in economy inderdaad vrij krap, en economoy comfort biedt niet veel soelaas. Qua breedte is het sowieso hetzelfde als economy, je hebt alleen wat extra beenruimte. Als dat echter weer tenietgedaan wordt door een IFE-kastje en een stoelpoot...

[ Bericht 5% gewijzigd door NewHorizon op 23-02-2016 11:22:37 ]
pi_160150330
Binnenkort gaat de cabine van die 300's ook op de schop, is het al weer heel anders.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 17:03:16 #262
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_160150363
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:10 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nouja, ik kan me voorstellen dat -zeker als je betaalt voor een upgrade- pissig bent als dit niet opleeft naar je verwachtingen.
Snap ik wel hoor. ;)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_160150757
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:01 schreef Mikey92 het volgende:
Binnenkort gaat de cabine van die 300's ook op de schop, is het al weer heel anders.
Jep, werd wel tijd ook. Zeker de oude WBC kan eigenlijk echt niet meer.
pi_160150888
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:10 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nouja, ik kan me voorstellen dat -zeker als je betaalt voor een upgrade- pissig bent als dit niet opleeft naar je verwachtingen.

De 777-indeling is in economy inderdaad vrij krap, en economoy comfort biedt niet veel soelaas. Qua breedte is het sowieso hetzelfde als economy, je hebt alleen wat extra beenruimte. Als dat echter weer tenietgedaan wordt door een IFE-kastje en een stoelpoot...
Dat is wel een tegenvaller inderdaad, die stoelen hadden wel breder gemogen in economy plus. Cathay vliegt 3-3-3 in de 777 met economy en hebben zelfs een stoeltje minder voor economy comfort.
pi_160152978


Kennen we deze nog?:)

Gaat vrijdag naar Victorville voor een repaint.
pi_160160782
De eerst gebouwde Boeing 727 maakte gisteren een taxi-test op Paine Field:




Rolde op 27 november 1962 uit de fabriek en op 9 februari 1963 (dus 53 jaar en 2 weken geleden) voor het eerst (eerste 727-vlucht ooit).
Werd een jaar lang door Boeing als testvliegtuig gebruikt en eind 1964 aan United Airlines geleverd.
In januari 1991 werd het weer naar Paine Field gevlogen waar het sindsdien altijd heeft gestaan.
Sindsdien werd er gestart en weer gestaakt met restaureren.

Uiteindelijk is men zover gekomen dat het begin maart nog eenmaal een vlucht zal maken naar het nabijgelegen Boeing Field waar het in het Museum of Flight moet komen te staan.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 22:13:55 #267
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160160818
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:22 schreef flipsen het volgende:
Jezus Christus, betaal je flink bij voor economische comfort, zit je echt Zo beroerd :( helemaal klem tegen de kant (11K), met krappe stoel en een scherm dat half tussen mijn buurvrouw en mij zit. Dramatisch! Dat wordt weer gewoon Aireuropa of zelfs Iberia. En terug 700 euro bijbetalen voor business, dit is echt niet te doen
Ja, 11K is inderdaad heel beroerd met die twee brede stoelen op rij 10 voor je die standaard voor FB Platinum gereserveerd zijn. Ik heb er vaak mogen zitten maar liever nog 9A of 10A. Fantastisch, want daar hoef ik geen business class voor te vliegen.

Maar had je op rij 12 of 14 gezeten dan was het comfort veel beter geweest. Vervelend dus.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 23 februari 2016 @ 22:22:06 #268
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160161272
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:10 schreef NewHorizon het volgende:

De 777-indeling is in economy inderdaad vrij krap, en economoy comfort biedt niet veel soelaas. Qua breedte is het sowieso hetzelfde als economy, je hebt alleen wat extra beenruimte. Als dat echter weer tenietgedaan wordt door een IFE-kastje en een stoelpoot...
Economy Comfort intercontinentaal is bij KLM alleen echt interessant in een 747. Aparte cabine links voorin en een 3-2 indeling met veel ruimte naast die 2 stoelen. vooral de recline is dan wel heel prettig. Ik boek altijd zo ver mogelijk links voorin op een intercontinentale vlucht, en op die keren dat ze wel eens een 747 inzetten waar de boeking op een 777 was, mag je dus links- ipv rechtsaf en heb je een gratis upgrade. Gebeurt niet vaak maar toch al een paar keer ondervonden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 23 februari 2016 @ 22:23:34 #269
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160161327
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:31 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Dat is wel een tegenvaller inderdaad, die stoelen hadden wel breder gemogen in economy plus. Cathay vliegt 3-3-3 in de 777 met economy en hebben zelfs een stoeltje minder voor economy comfort.

Malaysian deed het nog beter: 2-5-2 Heerlijk zo'n raamplaats. Maar das war einmal....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_160167445
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 22:23 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Malaysian deed het nog beter: 2-5-2 Heerlijk zo'n raamplaats. Maar das war einmal....
Cathay Premium Economy is 2-4-2, heb je een mooie raam plaats en een riante stoel die ook een redelijke recline heeft.
  woensdag 24 februari 2016 @ 08:57:01 #271
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_160168581
EVA AIR Economy is 3-3-3 en premium economy is 2-4-2
  woensdag 24 februari 2016 @ 09:10:32 #272
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_160168718
Er staan 2 China Southern a330 geparkeerd op Schiphol. Waar er normaal 1 vliegt toch.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 24 februari 2016 @ 11:56:44 #273
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_160171451
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 09:10 schreef Woods het volgende:
Er staan 2 China Southern a330 geparkeerd op Schiphol. Waar er normaal 1 vliegt toch.
Nee je hebt dagelijks de CZ307/308 CAN-AMS-CAN met een 332, en de CZ345/346 PEK-AMS-PEK met een 333.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  woensdag 24 februari 2016 @ 19:07:24 #274
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160182134
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 02:45 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Cathay Premium Economy is 2-4-2, heb je een mooie raam plaats en een riante stoel die ook een redelijke recline heeft.
Ik zag het bij het instappen laatst. Maar hoeveel duurder zou dat dan wel niet zijn? Want Cathay heeft niets in de aanbieding op dit moment voor augustus. Tarieven vanaf 1190 euro. Dat kan waarschijnlijk ook nog wel voor een heel klein beetje meer dan de helft.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 24 februari 2016 @ 19:26:45 #275
452548 Misterjack41
Stelt teveel vragen
pi_160182685
Hallo,
Ik had even een vraagje, en dit lijkt me het perfecte topic om een antwoord te vinden,
Mijn ouders vertellen vaak over vroegahh, en dat je toen een dag kon vliegen, je stapte voor honderd gulden op schiphol in, vloog dan first class naar de bestemming, daar bleef je dan een tijdje rond hangen, en dan kon je met het zelfde vliegtuig ook weer terug. Bestaat zoiets nog? ik heb namelijk nog nooit gevlogen en het lijkt me wel leuk om te doen haha.
Alvast bedankt!
  woensdag 24 februari 2016 @ 19:38:53 #276
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160183005
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:26 schreef Misterjack41 het volgende:
Hallo,
Ik had even een vraagje, en dit lijkt me het perfecte topic om een antwoord te vinden,
Mijn ouders vertellen vaak over vroegahh, en dat je toen een dag kon vliegen, je stapte voor honderd gulden op schiphol in, vloog dan first class naar de bestemming, daar bleef je dan een tijdje rond hangen, en dan kon je met het zelfde vliegtuig ook weer terug. Bestaat zoiets nog? ik heb namelijk nog nooit gevlogen en het lijkt me wel leuk om te doen haha.
Alvast bedankt!
Nee dat is er niet meer.
pi_160183628
Op en neer naar bijvoorbeeld barcelona ben je rond de 100 euro kwijt. Heb je toch dik 4 uur vlieg plezier.
pi_160186614


Boeing 777 nummer 26 en wel de 11e 777-300ER van KLM zal over zo'n 2 uur vertrekken vanuit Paine Field.
Verwachte aankomst is morgenvroeg om 08:00 uur.

EDIT: en onderweg: http://www.flightradar24.com/KLM9866/8e9cd3f





Ook vertrekt PH-MCW van Martinair morgen schijnbaar voor haar laatste reguliere vrachtvluchten naar Nairobi. Als ik het vluchtnummer (MP8121) bekijk vliegt ze dus van Amsterdam naar Khartoum, dan naar Entebbe, door naar Nairobi en dan terug naar Amsterdam. Zaterdag dus waarschijnlijk terug op Schiphol.

Volgende week zaterdag volgt dan haar laatste vlucht naar Miami (vrachtvlucht) en vliegt daarnaar door naar Mojave Air and Space Port in Californië.
Daar voegt ze zich bij PH-MCY en -MCR en de KLM PH-KCD en -KCE.

Zo blijven er nog slechts 2 MD-11 vrachttoestellen over; PH-MCP en -MCU.
Deze 2 zullen volgens planning in mei ook uitgefaseerd worden.
-MCS staat al bijna een jaar op Schiphol.

Eens kijken of ik beide toestellen morgen kan spotten op Schiphol...

EDIT: daarover gesproken; ik heb begrepen dat de parkeerplaatsen hier sinds kort zijn weggehaald. Hier kon je altijd mooi de auto parkeren als je daar wilde kijken of juist even hier heen lopen.
Heeft iemand die vaker spot een idee waar je de auto in die buurt kwijt kunt als je daar wilt kijken?

Ik heb diverse bronnen op internet nog eens vergeleken en ik kom alleen de spottersplaats bij de Polderbaan en McDonalds tegen waar je nog de auto kwijt kunt in de buurt van een landingsbaan -O- ...


En een TV-tip voor vrijdagavond:



BBC2: 20:00 - 21:00 uur (Nederlandse tijd):
Britain's Greatest Pilot: The Extraordinary Story of Captain Winkle Brownn
quote:
Captain Eric 'Winkle' Brown recounts his flying experiences, encounters with the Nazis and other adventures leading up to and during the Second World War. Illustrated with archive footage and Captain Brown's own photos.
Ongetwijfeld naar aanleiding van zijn dood afgelopen zondag: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #26.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 24-02-2016 23:27:15 ]
  vrijdag 26 februari 2016 @ 12:28:05 #279
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160227882
quote:
Het gaat harder dan ik had verwacht: de PH-DDZ staat inmiddels te koop naar verluid:
So we just called him Fred
  vrijdag 26 februari 2016 @ 12:59:40 #280
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160228756
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 21:20 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]

Boeing 777 nummer 26 en wel de 11e 777-300ER van KLM zal over zo'n 2 uur vertrekken vanuit Paine Field.
Verwachte aankomst is morgenvroeg om 08:00 uur.

EDIT: en onderweg: http://www.flightradar24.com/KLM9866/8e9cd3f

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ook vertrekt PH-MCW van Martinair morgen schijnbaar voor haar laatste reguliere vrachtvluchten naar Nairobi. Als ik het vluchtnummer (MP8121) bekijk vliegt ze dus van Amsterdam naar Khartoum, dan naar Entebbe, door naar Nairobi en dan terug naar Amsterdam. Zaterdag dus waarschijnlijk terug op Schiphol.

Volgende week zaterdag volgt dan haar laatste vlucht naar Miami (vrachtvlucht) en vliegt daarnaar door naar Mojave Air and Space Port in Californië.
Daar voegt ze zich bij PH-MCY en -MCR en de KLM PH-KCD en -KCE.

Zo blijven er nog slechts 2 MD-11 vrachttoestellen over; PH-MCP en -MCU.
Deze 2 zullen volgens planning in mei ook uitgefaseerd worden.
-MCS staat al bijna een jaar op Schiphol.

Eens kijken of ik beide toestellen morgen kan spotten op Schiphol...

EDIT: daarover gesproken; ik heb begrepen dat de parkeerplaatsen hier sinds kort zijn weggehaald. Hier kon je altijd mooi de auto parkeren als je daar wilde kijken of juist even hier heen lopen.
Heeft iemand die vaker spot een idee waar je de auto in die buurt kwijt kunt als je daar wilt kijken?

Ik heb diverse bronnen op internet nog eens vergeleken en ik kom alleen de spottersplaats bij de Polderbaan en McDonalds tegen waar je nog de auto kwijt kunt in de buurt van een landingsbaan -O- ...

En een TV-tip voor vrijdagavond:

[ afbeelding ]

BBC2: 20:00 - 21:00 uur (Nederlandse tijd):
Britain's Greatest Pilot: The Extraordinary Story of Captain Winkle Brownn

[..]

Ongetwijfeld naar aanleiding van zijn dood afgelopen zondag: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #26.
De spottersplekken bij de McDonalds en Polderbaan zijn idd een beetje de enige goede.
pi_160230711
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 12:28 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het gaat harder dan ik had verwacht: de PH-DDZ staat inmiddels te koop naar verluid:
[ afbeelding ]
Staling kosten voor zo'n formaat vliegtuig is al een rip uit je lijf.

Wel jammer, prachtige kist.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 10:47:57 #282
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_160253956
Wat een heerlijk weer dit weekend om eens weer met een C172 te vliegen en lekker te lunchen op Texel! 😎🎉
pi_160254284
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:05 schreef El_Grando101 het volgende:
Staling kosten voor zo'n formaat vliegtuig is al een rip uit je lijf.

Wel jammer, prachtige kist.
Van de PH-DDA wordt expliciet verteld dat ze deze gratis mochten stallen in hangar 10 ten tijde van de sponsering door KLM. Ik gok dat PH-DDZ dan daar ook onder valt al staat die de laatste tijd ook veel in hangar 14.

Maar als de stichting dat straks zelf mag ophoesten (Op Schiphol of elders) dan gaat dat inderdaad veel kosten.

PH-BFC is ein-de-lijk weer op weg naar huis: http://www.flightradar24.com/KLM9866/8efe2fb
Verwachte aankomst op Schiphol is om 20:25 uur.

PH-BFC vloog op 15 januari naar Jakarta voor een C-check en hier onderging ze een gearchange
met PH-BFO.

Hier haar vertrek in Jakarta:



[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 27-02-2016 11:29:45 ]
pi_160261045
Hoe staan jullie tegenover wat spotterfoto's?
  zaterdag 27 februari 2016 @ 17:01:25 #285
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160261147
quote:
5s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:57 schreef Iemand91 het volgende:
Hoe staan jullie tegenover wat spotterfoto's?
^O^
pi_160263990
quote:
PH-BFC is ein-de-lijk weer op weg naar huis
Tja er zijn D-checks in minder tijd uitgevoerd!
--
pi_160264133
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:14 schreef inkjet het volgende:

[..]

Tja er zijn D-checks in minder tijd uitgevoerd!
Was een uitgebreide C-check;)
pi_160264361
Ha! Ach ja. KLM heeft gisteren en eergisteren de KL643 met een A332 uitgevoerd, misschien omdat de BFF al een week in PVG staat, de BFC niet terug was en de BFK in onderhoud is.
--
  Moderator zaterdag 27 februari 2016 @ 19:36:36 #289
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160264567
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:29 schreef inkjet het volgende:
Ha! Ach ja. KLM heeft gisteren en eergisteren de KL643 met een A332 uitgevoerd, misschien omdat de BFF al een week in PVG staat, de BFC niet terug was en de BFK in onderhoud is.
Capaciteit van een 744 is op die route dus niet nodig? Wat is qua comfort beter? 332 is stuk nieuwer denk ik?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160264860
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Capaciteit van een 744 is op die route dus niet nodig? Wat is qua comfort beter? 332 is stuk nieuwer denk ik?
Ze vliegen de 643 meest met een 74M, dat scheelt dus met name vrachtcapaciteit. De 74M heeft wel een nieuwe business class, de economy comfort is ook goed in de 74M, maar achterin zit je misschien in een 332 wel beter.

[ Bericht 2% gewijzigd door inkjet op 27-02-2016 19:48:27 (extra tekst) ]
--
pi_160265333
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:47 schreef inkjet het volgende:

[..]

Ze vliegen de 643 meest met een 74M, dat scheelt dus met name vrachtcapaciteit. De 74M heeft wel een nieuwe business class, de economy comfort is ook goed in de 74M, maar achterin zit je misschien in een 332 wel beter.
De economy class is bij beide hetzelfde(beenruimte en breedte zijn hetzelfde). 2-4-2 in de A330 of 3-4-3 in de 747 en de 747 kan 39m3 meer cargo meenemen. Dus blijkbaar was het kwa passagiers en cargo geen probleem om een kleinere in te zetten.
pi_160267245
Ik heb een gekke vraag. Zelf heb ik al jaren een hobby die met bussen en treinen te maken heeft. Foto's maken van de voertuigen in stedelijke gebied en op het platteland. Behoorlijke afwisseling van merken.

Ik vind als redelijke buitenstaander het echter opmerkelijk dat er ook zo'n grote scene is in het vliegtuighobbyisme. Er is slechts een klein aantal merken, grofweg 2, op een afstand lijken veel vliegtuigen op elkaar. Je moet altijd eindeloos wachten op vliegtuigen en de bagageband. De stoelen zitten waardeloos en zijn krap. De klimaatbeheersing is waardeloos, het eten smakeloos. Wie business reist betaalt voor een paar centimer extra en een gemaakte lach een ontstellende hoeveelheid extra.

Fotografie kan over het algemeen bij uitgestrekte kale vlaktes die landingsbanen zijn. Of je nu op Schiphol staat of ergens in San Francisco, op de foto is weinig verschil te zien.

Begrijp mij niet verkeerd, ik laat iedereen zijn hobby lekker doen. Ik vraag mij gewoon af wat jullie trekt aan de vliegtuighobby.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 21:34:47 #293
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160268615
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:00 schreef Bitlord het volgende:
Ik vraag mij gewoon af wat jullie trekt aan de vliegtuighobby.
En ik vraag me af wat jou trekt in het fotograferen van treinen en bussen, wat is daar nou zo spannend aan? Toch allemaal 1 pot nat en totaal niet "exclusief" of een wonder der techniek? Overigens ben ik verder geen echte spotter (meer), maar die 747-8 van Lufthansa die ook in Buenos Aires stond moest nog wel even gekiekt worden. Wat blijft dat toch een machtig apparaat als die zo (letterlijk) op je af komt taxiën naar de gate :9~

Ofwel: ieder zijn ding :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_160268710
Ik ben ook geen spotter, ik werk aan die krengen:)
pi_160269146
Zo, de PH-BVP is vertrokken voor zijn eerste commerciele vlucht: de KL835. Wel wat sneller dan de PH-BHD, die trouwens na drie retourtjes DXB alweer twee dagen aan de grond staat.
--
pi_160269496
quote:
Ik vind als redelijke buitenstaander het echter opmerkelijk dat er ook zo'n grote scene is in het vliegtuighobbyisme. Er is slechts een klein aantal merken, grofweg 2, op een afstand lijken veel vliegtuigen op elkaar.
Er zijn veel merken en nog veel meer typen. Dan zijn er verschillende kleurenschema's, hebben de toestellen soms een bijzondere historie of komen maar weinig op een bepaalde plaats. Dan heb je nog verschillende weersomstandigheden enzovoort enzovoort....
--
pi_160269586
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:48 schreef inkjet het volgende:
Zo, de PH-BVP is vertrokken voor zijn eerste commerciele vlucht: de KL835. Wel wat sneller dan de PH-BHD, die trouwens na drie retourtjes DXB alweer twee dagen aan de grond staat.
BHD wordt gebruikt voor training;)
pi_160269870
quote:
BHD wordt gebruikt voor training;)
Klopt het dat er in deze introductieperiode veel training wordt gegeven op dit type voor diverse groepen personen die met onderhoud bezig zijn?
--
pi_160270329
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:09 schreef inkjet het volgende:

[..]

Klopt het dat er in deze introductieperiode veel training wordt gegeven op dit type voor diverse groepen personen die met onderhoud bezig zijn?

Ik heb werkelijk geen idee
pi_160270494
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:20 schreef Mikey92 het volgende:
Was een uitgebreide C-check;)
Ik geloof ook niet dat er nog een 747 is die nog een D-check gaat krijgen van KLM :'( ...
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:00 schreef Bitlord het volgende:
Fotografie kan over het algemeen bij uitgestrekte kale vlaktes die landingsbanen zijn. Of je nu op Schiphol staat of ergens in San Francisco, op de foto is weinig verschil te zien.
Ik geef je hier wel deels gelijk. Veel luchtvaartfotografie is inderdaad vrij eentonig. Maar dat zal ook wel vaak komen door het feit dat je er veel personen tussen hebt zitten die registraties willen afstrepen.
Dat vind ik dan persoonlijk ook niet bijster interessant.
Als hobbyfotograaf kan ik er persoonlijk nog wel interessant vinden om dat het weer een tak van fotografie is wat je wel even moet leren.

Maar je hebt er ook genoeg tussen zitten die enorm creatief omgaan met perspectief, locaties, kleurgebruik etc. etc.
quote:
Begrijp mij niet verkeerd, ik laat iedereen zijn hobby lekker doen. Ik vraag mij gewoon af wat jullie trekt aan de vliegtuighobby.
Een hobby heeft geen uitleg nodig. De leuke dingen van het leven zijn niet altijd logisch. ;)
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:48 schreef inkjet het volgende:
Zo, de PH-BVP is vertrokken voor zijn eerste commerciele vlucht: de KL835.
Helaas donderdag gemist. Maar naar wat ik begreep is die ook bijna de gehele dag in de hangar geweest.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:57 schreef inkjet het volgende:
Er zijn veel merken en nog veel meer typen. Dan zijn er verschillende kleurenschema's, hebben de toestellen soms een bijzondere historie of komen maar weinig op een bepaalde plaats. Dan heb je nog verschillende weersomstandigheden enzovoort enzovoort....
Met een kanttekening dat de écht interessante tijden eigenlijk wel voorbij zijn.
Als je naar de grote types kijkt wordt de diversiteit rap minder.
Jaren geleden had je nog de 707's, DC-8's, allerlei varianten van de 747, DC-10's, MD-11's, L-1011 TriStars om over het kleine spul nog niet te spreken.
Daarnaast had je (als je achteraf op terugkijkt) interessante(re) paintjobs, meer maatschappijen.

De trend is meer eenheidsworst, minder maatschappijen en dit zal alleen maar doorzetten. Helaas...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')