abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 24 februari 2016 @ 19:38:53 #276
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160183005
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:26 schreef Misterjack41 het volgende:
Hallo,
Ik had even een vraagje, en dit lijkt me het perfecte topic om een antwoord te vinden,
Mijn ouders vertellen vaak over vroegahh, en dat je toen een dag kon vliegen, je stapte voor honderd gulden op schiphol in, vloog dan first class naar de bestemming, daar bleef je dan een tijdje rond hangen, en dan kon je met het zelfde vliegtuig ook weer terug. Bestaat zoiets nog? ik heb namelijk nog nooit gevlogen en het lijkt me wel leuk om te doen haha.
Alvast bedankt!
Nee dat is er niet meer.
pi_160183628
Op en neer naar bijvoorbeeld barcelona ben je rond de 100 euro kwijt. Heb je toch dik 4 uur vlieg plezier.
pi_160186614


Boeing 777 nummer 26 en wel de 11e 777-300ER van KLM zal over zo'n 2 uur vertrekken vanuit Paine Field.
Verwachte aankomst is morgenvroeg om 08:00 uur.

EDIT: en onderweg: http://www.flightradar24.com/KLM9866/8e9cd3f





Ook vertrekt PH-MCW van Martinair morgen schijnbaar voor haar laatste reguliere vrachtvluchten naar Nairobi. Als ik het vluchtnummer (MP8121) bekijk vliegt ze dus van Amsterdam naar Khartoum, dan naar Entebbe, door naar Nairobi en dan terug naar Amsterdam. Zaterdag dus waarschijnlijk terug op Schiphol.

Volgende week zaterdag volgt dan haar laatste vlucht naar Miami (vrachtvlucht) en vliegt daarnaar door naar Mojave Air and Space Port in Californië.
Daar voegt ze zich bij PH-MCY en -MCR en de KLM PH-KCD en -KCE.

Zo blijven er nog slechts 2 MD-11 vrachttoestellen over; PH-MCP en -MCU.
Deze 2 zullen volgens planning in mei ook uitgefaseerd worden.
-MCS staat al bijna een jaar op Schiphol.

Eens kijken of ik beide toestellen morgen kan spotten op Schiphol...

EDIT: daarover gesproken; ik heb begrepen dat de parkeerplaatsen hier sinds kort zijn weggehaald. Hier kon je altijd mooi de auto parkeren als je daar wilde kijken of juist even hier heen lopen.
Heeft iemand die vaker spot een idee waar je de auto in die buurt kwijt kunt als je daar wilt kijken?

Ik heb diverse bronnen op internet nog eens vergeleken en ik kom alleen de spottersplaats bij de Polderbaan en McDonalds tegen waar je nog de auto kwijt kunt in de buurt van een landingsbaan -O- ...


En een TV-tip voor vrijdagavond:



BBC2: 20:00 - 21:00 uur (Nederlandse tijd):
Britain's Greatest Pilot: The Extraordinary Story of Captain Winkle Brownn
quote:
Captain Eric 'Winkle' Brown recounts his flying experiences, encounters with the Nazis and other adventures leading up to and during the Second World War. Illustrated with archive footage and Captain Brown's own photos.
Ongetwijfeld naar aanleiding van zijn dood afgelopen zondag: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #26.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 24-02-2016 23:27:15 ]
  vrijdag 26 februari 2016 @ 12:28:05 #279
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160227882
quote:
Het gaat harder dan ik had verwacht: de PH-DDZ staat inmiddels te koop naar verluid:
So we just called him Fred
  vrijdag 26 februari 2016 @ 12:59:40 #280
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160228756
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 21:20 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]

Boeing 777 nummer 26 en wel de 11e 777-300ER van KLM zal over zo'n 2 uur vertrekken vanuit Paine Field.
Verwachte aankomst is morgenvroeg om 08:00 uur.

EDIT: en onderweg: http://www.flightradar24.com/KLM9866/8e9cd3f

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ook vertrekt PH-MCW van Martinair morgen schijnbaar voor haar laatste reguliere vrachtvluchten naar Nairobi. Als ik het vluchtnummer (MP8121) bekijk vliegt ze dus van Amsterdam naar Khartoum, dan naar Entebbe, door naar Nairobi en dan terug naar Amsterdam. Zaterdag dus waarschijnlijk terug op Schiphol.

Volgende week zaterdag volgt dan haar laatste vlucht naar Miami (vrachtvlucht) en vliegt daarnaar door naar Mojave Air and Space Port in Californië.
Daar voegt ze zich bij PH-MCY en -MCR en de KLM PH-KCD en -KCE.

Zo blijven er nog slechts 2 MD-11 vrachttoestellen over; PH-MCP en -MCU.
Deze 2 zullen volgens planning in mei ook uitgefaseerd worden.
-MCS staat al bijna een jaar op Schiphol.

Eens kijken of ik beide toestellen morgen kan spotten op Schiphol...

EDIT: daarover gesproken; ik heb begrepen dat de parkeerplaatsen hier sinds kort zijn weggehaald. Hier kon je altijd mooi de auto parkeren als je daar wilde kijken of juist even hier heen lopen.
Heeft iemand die vaker spot een idee waar je de auto in die buurt kwijt kunt als je daar wilt kijken?

Ik heb diverse bronnen op internet nog eens vergeleken en ik kom alleen de spottersplaats bij de Polderbaan en McDonalds tegen waar je nog de auto kwijt kunt in de buurt van een landingsbaan -O- ...

En een TV-tip voor vrijdagavond:

[ afbeelding ]

BBC2: 20:00 - 21:00 uur (Nederlandse tijd):
Britain's Greatest Pilot: The Extraordinary Story of Captain Winkle Brownn

[..]

Ongetwijfeld naar aanleiding van zijn dood afgelopen zondag: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #26.
De spottersplekken bij de McDonalds en Polderbaan zijn idd een beetje de enige goede.
pi_160230711
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 12:28 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het gaat harder dan ik had verwacht: de PH-DDZ staat inmiddels te koop naar verluid:
[ afbeelding ]
Staling kosten voor zo'n formaat vliegtuig is al een rip uit je lijf.

Wel jammer, prachtige kist.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 10:47:57 #282
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_160253956
Wat een heerlijk weer dit weekend om eens weer met een C172 te vliegen en lekker te lunchen op Texel! 😎🎉
pi_160254284
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:05 schreef El_Grando101 het volgende:
Staling kosten voor zo'n formaat vliegtuig is al een rip uit je lijf.

Wel jammer, prachtige kist.
Van de PH-DDA wordt expliciet verteld dat ze deze gratis mochten stallen in hangar 10 ten tijde van de sponsering door KLM. Ik gok dat PH-DDZ dan daar ook onder valt al staat die de laatste tijd ook veel in hangar 14.

Maar als de stichting dat straks zelf mag ophoesten (Op Schiphol of elders) dan gaat dat inderdaad veel kosten.

PH-BFC is ein-de-lijk weer op weg naar huis: http://www.flightradar24.com/KLM9866/8efe2fb
Verwachte aankomst op Schiphol is om 20:25 uur.

PH-BFC vloog op 15 januari naar Jakarta voor een C-check en hier onderging ze een gearchange
met PH-BFO.

Hier haar vertrek in Jakarta:



[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 27-02-2016 11:29:45 ]
pi_160261045
Hoe staan jullie tegenover wat spotterfoto's?
  zaterdag 27 februari 2016 @ 17:01:25 #285
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160261147
quote:
5s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:57 schreef Iemand91 het volgende:
Hoe staan jullie tegenover wat spotterfoto's?
^O^
pi_160263990
quote:
PH-BFC is ein-de-lijk weer op weg naar huis
Tja er zijn D-checks in minder tijd uitgevoerd!
--
pi_160264133
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:14 schreef inkjet het volgende:

[..]

Tja er zijn D-checks in minder tijd uitgevoerd!
Was een uitgebreide C-check;)
pi_160264361
Ha! Ach ja. KLM heeft gisteren en eergisteren de KL643 met een A332 uitgevoerd, misschien omdat de BFF al een week in PVG staat, de BFC niet terug was en de BFK in onderhoud is.
--
  Moderator zaterdag 27 februari 2016 @ 19:36:36 #289
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160264567
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:29 schreef inkjet het volgende:
Ha! Ach ja. KLM heeft gisteren en eergisteren de KL643 met een A332 uitgevoerd, misschien omdat de BFF al een week in PVG staat, de BFC niet terug was en de BFK in onderhoud is.
Capaciteit van een 744 is op die route dus niet nodig? Wat is qua comfort beter? 332 is stuk nieuwer denk ik?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160264860
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Capaciteit van een 744 is op die route dus niet nodig? Wat is qua comfort beter? 332 is stuk nieuwer denk ik?
Ze vliegen de 643 meest met een 74M, dat scheelt dus met name vrachtcapaciteit. De 74M heeft wel een nieuwe business class, de economy comfort is ook goed in de 74M, maar achterin zit je misschien in een 332 wel beter.

[ Bericht 2% gewijzigd door inkjet op 27-02-2016 19:48:27 (extra tekst) ]
--
pi_160265333
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:47 schreef inkjet het volgende:

[..]

Ze vliegen de 643 meest met een 74M, dat scheelt dus met name vrachtcapaciteit. De 74M heeft wel een nieuwe business class, de economy comfort is ook goed in de 74M, maar achterin zit je misschien in een 332 wel beter.
De economy class is bij beide hetzelfde(beenruimte en breedte zijn hetzelfde). 2-4-2 in de A330 of 3-4-3 in de 747 en de 747 kan 39m3 meer cargo meenemen. Dus blijkbaar was het kwa passagiers en cargo geen probleem om een kleinere in te zetten.
pi_160267245
Ik heb een gekke vraag. Zelf heb ik al jaren een hobby die met bussen en treinen te maken heeft. Foto's maken van de voertuigen in stedelijke gebied en op het platteland. Behoorlijke afwisseling van merken.

Ik vind als redelijke buitenstaander het echter opmerkelijk dat er ook zo'n grote scene is in het vliegtuighobbyisme. Er is slechts een klein aantal merken, grofweg 2, op een afstand lijken veel vliegtuigen op elkaar. Je moet altijd eindeloos wachten op vliegtuigen en de bagageband. De stoelen zitten waardeloos en zijn krap. De klimaatbeheersing is waardeloos, het eten smakeloos. Wie business reist betaalt voor een paar centimer extra en een gemaakte lach een ontstellende hoeveelheid extra.

Fotografie kan over het algemeen bij uitgestrekte kale vlaktes die landingsbanen zijn. Of je nu op Schiphol staat of ergens in San Francisco, op de foto is weinig verschil te zien.

Begrijp mij niet verkeerd, ik laat iedereen zijn hobby lekker doen. Ik vraag mij gewoon af wat jullie trekt aan de vliegtuighobby.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 21:34:47 #293
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160268615
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:00 schreef Bitlord het volgende:
Ik vraag mij gewoon af wat jullie trekt aan de vliegtuighobby.
En ik vraag me af wat jou trekt in het fotograferen van treinen en bussen, wat is daar nou zo spannend aan? Toch allemaal 1 pot nat en totaal niet "exclusief" of een wonder der techniek? Overigens ben ik verder geen echte spotter (meer), maar die 747-8 van Lufthansa die ook in Buenos Aires stond moest nog wel even gekiekt worden. Wat blijft dat toch een machtig apparaat als die zo (letterlijk) op je af komt taxiën naar de gate :9~

Ofwel: ieder zijn ding :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_160268710
Ik ben ook geen spotter, ik werk aan die krengen:)
pi_160269146
Zo, de PH-BVP is vertrokken voor zijn eerste commerciele vlucht: de KL835. Wel wat sneller dan de PH-BHD, die trouwens na drie retourtjes DXB alweer twee dagen aan de grond staat.
--
pi_160269496
quote:
Ik vind als redelijke buitenstaander het echter opmerkelijk dat er ook zo'n grote scene is in het vliegtuighobbyisme. Er is slechts een klein aantal merken, grofweg 2, op een afstand lijken veel vliegtuigen op elkaar.
Er zijn veel merken en nog veel meer typen. Dan zijn er verschillende kleurenschema's, hebben de toestellen soms een bijzondere historie of komen maar weinig op een bepaalde plaats. Dan heb je nog verschillende weersomstandigheden enzovoort enzovoort....
--
pi_160269586
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:48 schreef inkjet het volgende:
Zo, de PH-BVP is vertrokken voor zijn eerste commerciele vlucht: de KL835. Wel wat sneller dan de PH-BHD, die trouwens na drie retourtjes DXB alweer twee dagen aan de grond staat.
BHD wordt gebruikt voor training;)
pi_160269870
quote:
BHD wordt gebruikt voor training;)
Klopt het dat er in deze introductieperiode veel training wordt gegeven op dit type voor diverse groepen personen die met onderhoud bezig zijn?
--
pi_160270329
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:09 schreef inkjet het volgende:

[..]

Klopt het dat er in deze introductieperiode veel training wordt gegeven op dit type voor diverse groepen personen die met onderhoud bezig zijn?

Ik heb werkelijk geen idee
pi_160270494
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:20 schreef Mikey92 het volgende:
Was een uitgebreide C-check;)
Ik geloof ook niet dat er nog een 747 is die nog een D-check gaat krijgen van KLM :'( ...
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:00 schreef Bitlord het volgende:
Fotografie kan over het algemeen bij uitgestrekte kale vlaktes die landingsbanen zijn. Of je nu op Schiphol staat of ergens in San Francisco, op de foto is weinig verschil te zien.
Ik geef je hier wel deels gelijk. Veel luchtvaartfotografie is inderdaad vrij eentonig. Maar dat zal ook wel vaak komen door het feit dat je er veel personen tussen hebt zitten die registraties willen afstrepen.
Dat vind ik dan persoonlijk ook niet bijster interessant.
Als hobbyfotograaf kan ik er persoonlijk nog wel interessant vinden om dat het weer een tak van fotografie is wat je wel even moet leren.

Maar je hebt er ook genoeg tussen zitten die enorm creatief omgaan met perspectief, locaties, kleurgebruik etc. etc.
quote:
Begrijp mij niet verkeerd, ik laat iedereen zijn hobby lekker doen. Ik vraag mij gewoon af wat jullie trekt aan de vliegtuighobby.
Een hobby heeft geen uitleg nodig. De leuke dingen van het leven zijn niet altijd logisch. ;)
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:48 schreef inkjet het volgende:
Zo, de PH-BVP is vertrokken voor zijn eerste commerciele vlucht: de KL835.
Helaas donderdag gemist. Maar naar wat ik begreep is die ook bijna de gehele dag in de hangar geweest.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:57 schreef inkjet het volgende:
Er zijn veel merken en nog veel meer typen. Dan zijn er verschillende kleurenschema's, hebben de toestellen soms een bijzondere historie of komen maar weinig op een bepaalde plaats. Dan heb je nog verschillende weersomstandigheden enzovoort enzovoort....
Met een kanttekening dat de écht interessante tijden eigenlijk wel voorbij zijn.
Als je naar de grote types kijkt wordt de diversiteit rap minder.
Jaren geleden had je nog de 707's, DC-8's, allerlei varianten van de 747, DC-10's, MD-11's, L-1011 TriStars om over het kleine spul nog niet te spreken.
Daarnaast had je (als je achteraf op terugkijkt) interessante(re) paintjobs, meer maatschappijen.

De trend is meer eenheidsworst, minder maatschappijen en dit zal alleen maar doorzetten. Helaas...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')