bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Beriev_Be-200quote:The Beriev Be-200 Altair (Russian: Бериев Бе-200) is a multipurpose amphibious aircraft designed by the Beriev Aircraft Company and manufactured by Irkut. Marketed as being designed for fire fighting, search and rescue, maritime patrol, cargo, and passenger transportation, it has a capacity of 12 tonnes (12,000 litres, 3,170 US gallons) of water, or up to 72 passengers
En een paar dagen geleden een probleempje in Abu Dhabi. Brand in een brandstofwagen.quote:Boeing Co. is finally open for business in Iran.
The U.S. government cleared the manufacturer to begin talking with approved Iranian carriers about their fleet needs, a first step toward entering the country’s resurgent aircraft market, Boeing said Friday. The planemaker will still need a separate license to complete any commercial jetliner sales.
Europe’s Airbus Group SE, which faced fewer restrictions, grabbed an early lead with a $27 billion order announced on the day nuclear sanctions were eased last month. While European aerospace rivals began scoping out potential sales last year, Boeing wasn’t allowed to veer beyond safety-related items such as the aircraft maintenance manuals it sold to Iran Air Tours.
quote:SCHIPHOL Vrijwilliger Wim Heemskerk van de Dutch Dakota Association (DDA) kon er nachtenlang niet van slapen: het nieuws dat een van de belangrijkste sponsors zich terugtrekt en dat het voorbestaan van zijn geliefde Dakota DC-3's in gevaar is.
Klinkt het herkenbare geronk van de historische Dakota DC-3's straks nog door het Noord-Hollandse luchtruim? KLM, een van de drie hoofdsponsors, heeft zich wegens bezuinigingen teruggetrokken en daarnaast moet DDA per 1 juli op zoek naar nieuwe hangaarruimte voor stalling, onderhoud en het kantoor. Ruimte die er op Schiphol misschien niet is.
Lelystad of Rotterdam
De Dutch Dakota Association heeft tot 1 juli om een nieuwe hangaar op Schiphol te vinden. Lukt dat niet, dan lijkt een verhuizing naar Lelystad Airport of zelf Rotterdam The Hague Airport niet uitgesloten. Voorzitter Feije Jaski: "op het moment dat er op Schiphol geen ruimte is, moet je naar dat alternatief. We hebben rondvluchten geprogrammeerd voor de komende maanden en die willen we wel vliegen".
In shock
"Ik liep een shock op", zegt vrijwilliger Wim Heemskerk, die niet alleen verantwoordelijk is voor het onderhoud van de Dakota's, maar de vloot ook tankt, de toestellen sleept, binnenloodst en passagiers helpt met in- en uitstappen. "Ik kon een paar nachten niet slapen... en dat vond mijn vrouw niet leuk". Wim gelooft er overigens heilig in dat het goedkomt met de Dakota's.
DDA heeft twee Dakota's: de Prinses Amalia en Doornroosje. Het laatste toestel vliegt momenteel niet omdat het op nieuwe motoren wacht, waar ook sponsorgeld voor nodig is.
Petitie KLM-personeel tegen eerste DC-3 Emiratesquote:Op zaterdag 20 februari 2016 17:07 schreef FredvZ het volgende:
Misschien wil een Golfcarrier wel sponsoren...
quote:SCHIPHOL - KLM-personeel komt in opstand tegen de beslissing van het kabinet om een dagelijkse Douglas DC-3 van Emirates toe te staan. Door middel van een online petitie roepen zij collega's op te tekenen en daarmee het kabinet te dwingen dit besluit terug te draaien. Dat meldt RTV NH. Inmiddels hebben ruim duizend mensen de petitite ondertekend.
Emirates gaat vanaf maandag 1 maart twee keer per dag met de Douglas DC-3, het kleinste passagierstoestel ter wereld, tussen Dubai en Schiphol vliegen. Nu vindt twee keer per dag een A380-vlucht plaats. Emirates wisselt de Airbus A380-800 in voor de DC-3 met ruim dertig stoelen.
Een deel van het KLM-personeel is het nu zat en vraagt collega's om een online petitie te tekenen. De initiatiefnemers zeggen dat de uitbreiding van de capaciteit ten koste gaat van banen op Schiphol en bij KLM. Met meer dan 60 vliegtuigstoelen per dag, verdeeld over twee DC3's, vrezen ze dat Emirates Schiphol komt "leegzuigen".
Is na de paintjob op Schiphol gistermorgen naar Hamburg gevlogen voor ombouw van het interieur:quote:Op woensdag 10 februari 2016 13:27 schreef Iemand91 het volgende:
Voor mensen die in de buurt zijn; sinds afgelopen maandag staat er een bijzonder vliegtuig op Schiphol;
een Boeing 747-400 VIP.
CN-MBH, voormalig A6-UAE van Abu Dhabi Amiri Flight staat op Schiphol om omgespoten te worden in haar nieuwe kleuren voor de Marokkaanse regering.
Het wordt een aardige upgrade voor hun huidige 737-800BBJ2.
Is dat niet een beetje te laat? Of zullen ze nog meer vliegtuigen nodig zijn. Volgens mij hebben ze alle modellen van Airbus besteld, Boeing heeft denk ik niet iets te bieden wat met een van de bestelde kisten niet kan?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 00:29 schreef Iemand91 het volgende:
Boeing Cleared for Iran Talks After $27 Billion Airbus Hau
[..]
De totale floot is aldus Wiki 43 vliegtuigen. De order van AB was bij mijn weten 110 vliegtuigen, meer dan vervanging dus.quote:Op zondag 21 februari 2016 12:43 schreef tripel7 het volgende:
Denk Emirates enzo, de Iraniërs zijn pas net aan het opwarmen (en de ab order is voor een groot deel directe vervanging)
Wacht op papierwerk vanwege etops;)quote:Op zondag 21 februari 2016 16:07 schreef inkjet het volgende:
Hoi mannen, wat is nu precies de status van PH-BHD? Het toestel staat al tien dagen aan de grond.
Dat hebben 787's toch gewoon als ze uit de fabriek komen?quote:Op zondag 21 februari 2016 17:04 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Wacht op papierwerk vanwege etops;)
Ik weet niet hoe dat allemaal werkt kwa papierwinkel, maar het wachten is er wel op.quote:Op zondag 21 februari 2016 17:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat hebben 787's toch gewoon als ze uit de fabriek komen?
Hebben ze verder geen vluchten gepland staan? Of worden die gewoon geschrapt?quote:Op zondag 21 februari 2016 14:11 schreef FredvZ het volgende:
Het zit Surinam nog steeds niet mee. Afgelopen maandag is hun A340 (PZ-TCR) naar Brussel gevlogen voor gepland onderhoud. de 17e zou het toestel weer op Schiphol moeten aankomen. Dat is niet gelukt, de 19e zou een tweede poging gedaan worden... Ook niet gehaald.
Nu proberen ze het morgen nog een keer.
quote:Op zondag 21 februari 2016 11:12 schreef bluemoon23 het volgende:
Meer over Ed Force One http://www.mirror.co.uk/n(...)ens-ed-force-7397678
Onderschat de Iraanse markt niet. Daarnaast is Iran Air niet de enige Iraanse maatschappij.quote:Op zondag 21 februari 2016 11:58 schreef derLudolf het volgende:
Is dat niet een beetje te laat? Of zullen ze nog meer vliegtuigen nodig zijn. Volgens mij hebben ze alle modellen van Airbus besteld, Boeing heeft denk ik niet iets te bieden wat met een van de bestelde kisten niet kan?
Een vlucht is geschrapt (zoals ik eerder zei), overige vluchten worden overgenomen door een geleasde A330-200 van Hi Fly (CS-TQP).quote:Op zondag 21 februari 2016 20:02 schreef kikoooooo het volgende:
Hebben ze verder geen vluchten gepland staan? Of worden die gewoon geschrapt?
Hier staat hun schema. Toestel staat meer stil dan dat het vliegt.quote:Hoe vaak vliegt die A340 eigenlijk? 9/10 keer dat ik over de A4 rij staat hij er.
Dat doe ik ook zeker niet. Las op Wiki dat er mogelijk plaats is voor 250 Iran Air in totaal en 400 voor het hele land.quote:Op zondag 21 februari 2016 20:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Onderschat de Iraanse markt niet. Daarnaast is Iran Air niet de enige Iraanse maatschappij.
Daarnaast; als je het artikel las kon je ook vinden dat dit ook geldt voor GE Aviation, de fabrikant van de motoren voor veel van die vliegtuigen.
21 A320ceo: Weet ik niet, maar beide fabrikanten zijn (deels) Amerikaans.quote:Op zondag 21 februari 2016 20:36 schreef derLudolf het volgende:
Zullen de Airbussen voorzien worden van GE motoren of RR?
Van de BBC:quote:Op zondag 21 februari 2016 21:54 schreef Ferry_76 het volgende:
In Engeland is op 97-jarige leeftijd Eric ' Winkle' Brown overladen, de britse testpiloot met het grootst aantal vliegtuigtypes in zijn logbook: 487. Ook heft hij het record van meeste carrierlandings op zijn naam staan (2.407) en was hij de eerste pilot die met een jet op een vliegdekschip landde.
Meer over hem hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Eric_Brown_(pilot) en hier de lijst met vliegtuigen die hij gevlogen heeft (Exclusief de subtypes!): https://en.wikipedia.org/(...)c_%22Winkle%22_Brown
Prachtige docu hier op youtube:
Ik weet niet of ik hem hier ooit heb genoemd maar ik heb zijn persoon wel eens langs zien komen bij m'n vele rond zoekingen op internet. Wat een verhaal als je dat zo leest.quote:Landmark life
◾Flew 487 different types of aircraft, a world record that is unlikely ever to be matched
◾Piloted 2,407 aircraft carrier landings
◾Appointed MBE, OBE and CBE
◾Survived 11 plane crashes and the sinking of HMS Audacity in 1941
◾Met Churchill and King George VI numerous times
◾Was at the liberation of Bergen Belsen
◾Interrogated some of the leading Nazis after the war, including Heinrich Himmler, Hermann Goering and Belsen's chief guards Josef Kramer and Irma Grese
Waarom is dit?quote:Op zondag 21 februari 2016 22:13 schreef Iemand91 het volgende:
Toch bijzonder een A340 op Schiphol. Naast Surinam en China Airlines krijgen we ze hier niet meer.
quote:KLM Cityhopper: aankomst eerste Embraer 175 op 20 maart
AMSTELVEEN - Komende maand ontvangt KLM Cityhopper haar eerste Embraer 175. De aankomst van het regionale toestel op Schiphol vanuit de Embraer-fabriek in Brazilië staat gepland op 20 maart. Dat maakte KLM maandagochtend bekend in Amstelveen.
KLM Cityhopper ontvangt in totaal zeventien E175’s, die met name bedoeld zijn ter vervanging van de Fokker 70 bij de regionale KLM-dochter. Op 25 maart organiseert KLM voor genodigden een speciale rondvlucht met de nieuwe aanwinst.
De maatschappij vliegt al sinds 2008 met de grotere E190 (honderd stoelen). De E175 biedt plaats aan 88 passagiers. De keuze is gevallen op de E175+, een zuinige versie die te herkennen is aan opvallende schuin omhoog lopende winglets.
quote:Airbus wants to put overweight flyers on benches
It appears that Airbus is working on new ways to make flying more comfortable for overweight passengers. As The Consumerist reports, the aircraft manufacturer has filed a patent application for a "Re-Configurable Passenger Bench Seat," which envisions airline seats not as individual chairs, but a single bench.
The seat belts on each bench could be configured to accommodate two large adults, three less large adults, or two adults and two children. In the application, which was filed in August and published by the US Patent and Trade Office this month, Airbus says the design can be "adapted to the requirements of the operator" and "to the requirements of specific groups," including senior citizens, overweight passengers, and those with restricted mobility.
[...]
Er is één vlucht planmatisch geschrapt, de rest wordt nu vervangen door een A330 (CS-TQP) van Hi Fly.quote:Op zondag 21 februari 2016 20:02 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Hebben ze verder geen vluchten gepland staan? Of worden die gewoon geschrapt?
Hoe vaak vliegt die A340 eigenlijk? 9/10 keer dat ik over de A4 rij staat hij er.
Waarom is wat?quote:
PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #26.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:18 schreef FredvZ het volgende:
Er is één vlucht planmatisch geschrapt, de rest wordt nu vervangen door een A330 (CS-TQP) van Hi Fly.
Ze vliegen alleen op woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag AMS-PBM v.v.
Had over dat deel van je post heen gelezenquote:Op maandag 22 februari 2016 11:57 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Waarom is wat?
[..]
PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #26.
quote:Op maandag 22 februari 2016 13:08 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Had over dat deel van je post heen gelezen
Morgen de 1e commerciële vlucht naar Dubai;)quote:Op zondag 21 februari 2016 16:07 schreef inkjet het volgende:
Hoi mannen, wat is nu precies de status van PH-BHD? Het toestel staat al tien dagen aan de grond.
KLM heeft al lang en veel toestellen met een dergelijke certificering. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze dan nog een procedurefout maken. Hopelijk komt het snel in orde.quote:Ik weet niet hoe dat allemaal werkt kwa papierwinkel, maar het wachten is er wel op.
Superfotoquote:Op maandag 22 februari 2016 18:58 schreef biertapper het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/(...)21116&type=3&theater
Even kijken of MIJN posts ook zo goed worden gelezenquote:Op maandag 22 februari 2016 16:34 schreef DeeBee het volgende:
Lees je z'n posts zo goed dat je nu expres z'n nick verkeerd spelt?
Fijne vlucht, mooie kist, en je weet dat je vlees niet mag importeren he, dus onschuldig kijken bij de Douanequote:Op maandag 22 februari 2016 19:40 schreef flipsen het volgende:
[..]
Even kijken of MIJN posts ook zo goed worden gelezen
Ok, ik zit er klaar voor... Nog even wat wijn en vlees voor mijn broertje kopen in de taxfree en dan een paar weekjes Holanda!
[ afbeelding ]
Ja joh, zit dat zo beroerd zo'n 777?quote:Op maandag 22 februari 2016 20:22 schreef flipsen het volgende:
Jezus Christus, betaal je flink bij voor economische comfort, zit je echt Zo beroerdhelemaal klem tegen de kant (11K), met krappe stoel en een scherm dat half tussen mijn buurvrouw en mij zit. Dramatisch! Dat wordt weer gewoon Aireuropa of zelfs Iberia. En terug 700 euro bijbetalen voor business, dit is echt niet te doen
Hmm volgens seatguru niets aan de hand? Alleen die twee ervoor zijn geel. Staan die schuin voor rij 11?quote:Jezus Christus, betaal je flink bij voor economische comfort, zit je echt Zo beroerdhelemaal klem tegen de kant (11K), met krappe stoel en een scherm dat half tussen mijn buurvrouw en mij zit. Dramatisch!
3-4-3, dus is vrij krap inderdaad. Comfort levert vooral wat extra beenruimte op (zeker de voorste rij).quote:Op maandag 22 februari 2016 20:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja joh, zit dat zo beroerd zo'n 777?
Daarom post ik ook maar wat minder tegenwoordig. Geen zin om meer van die lappen neer te zetten of elke nieuwsscheet te gaan posten.quote:Op maandag 22 februari 2016 13:08 schreef FredvZ het volgende:
Had over dat deel van je post heen gelezen
Nice.quote:Op maandag 22 februari 2016 18:58 schreef biertapper het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/(...)21116&type=3&theater
Als ik posts niet zou lezen zou ik er ook niet (eventueel) op kunnen reageren.quote:Op maandag 22 februari 2016 19:40 schreef flipsen het volgende:
Even kijken of MIJN posts ook zo goed worden gelezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |