abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160068169


Voortbestaan Dakota's onzeker: "Ik kon er niet van slapen"
quote:
SCHIPHOL Vrijwilliger Wim Heemskerk van de Dutch Dakota Association (DDA) kon er nachtenlang niet van slapen: het nieuws dat een van de belangrijkste sponsors zich terugtrekt en dat het voorbestaan van zijn geliefde Dakota DC-3's in gevaar is.

Klinkt het herkenbare geronk van de historische Dakota DC-3's straks nog door het Noord-Hollandse luchtruim? KLM, een van de drie hoofdsponsors, heeft zich wegens bezuinigingen teruggetrokken en daarnaast moet DDA per 1 juli op zoek naar nieuwe hangaarruimte voor stalling, onderhoud en het kantoor. Ruimte die er op Schiphol misschien niet is.

Lelystad of Rotterdam
De Dutch Dakota Association heeft tot 1 juli om een nieuwe hangaar op Schiphol te vinden. Lukt dat niet, dan lijkt een verhuizing naar Lelystad Airport of zelf Rotterdam The Hague Airport niet uitgesloten. Voorzitter Feije Jaski: "op het moment dat er op Schiphol geen ruimte is, moet je naar dat alternatief. We hebben rondvluchten geprogrammeerd voor de komende maanden en die willen we wel vliegen".

In shock
"Ik liep een shock op", zegt vrijwilliger Wim Heemskerk, die niet alleen verantwoordelijk is voor het onderhoud van de Dakota's, maar de vloot ook tankt, de toestellen sleept, binnenloodst en passagiers helpt met in- en uitstappen. "Ik kon een paar nachten niet slapen... en dat vond mijn vrouw niet leuk". Wim gelooft er overigens heilig in dat het goedkomt met de Dakota's.

DDA heeft twee Dakota's: de Prinses Amalia en Doornroosje. Het laatste toestel vliegt momenteel niet omdat het op nieuwe motoren wacht, waar ook sponsorgeld voor nodig is.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 17:07:06 #204
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160070965
Misschien wil een Golfcarrier wel sponsoren...
So we just called him Fred
  zaterdag 20 februari 2016 @ 18:01:52 #205
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_160072058
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 17:07 schreef FredvZ het volgende:
Misschien wil een Golfcarrier wel sponsoren...
Petitie KLM-personeel tegen eerste DC-3 Emirates
quote:
SCHIPHOL - KLM-personeel komt in opstand tegen de beslissing van het kabinet om een dagelijkse Douglas DC-3 van Emirates toe te staan. Door middel van een online petitie roepen zij collega's op te tekenen en daarmee het kabinet te dwingen dit besluit terug te draaien. Dat meldt RTV NH. Inmiddels hebben ruim duizend mensen de petitite ondertekend.

Emirates gaat vanaf maandag 1 maart twee keer per dag met de Douglas DC-3, het kleinste passagierstoestel ter wereld, tussen Dubai en Schiphol vliegen. Nu vindt twee keer per dag een A380-vlucht plaats. Emirates wisselt de Airbus A380-800 in voor de DC-3 met ruim dertig stoelen.

Een deel van het KLM-personeel is het nu zat en vraagt collega's om een online petitie te tekenen. De initiatiefnemers zeggen dat de uitbreiding van de capaciteit ten koste gaat van banen op Schiphol en bij KLM. Met meer dan 60 vliegtuigstoelen per dag, verdeeld over twee DC3's, vrezen ze dat Emirates Schiphol komt "leegzuigen".


[ Bericht 10% gewijzigd door OEM op 20-02-2016 18:07:24 ]
  zaterdag 20 februari 2016 @ 18:22:15 #206
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160072415
_O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 18:26:11 #207
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160072495
:D
pi_160073384
Nice :D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 21:17:46 #209
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_160077142
Erg stiekem doen ze die vluchten niet.

pi_160078088
quote:
Petitie KLM-personeel tegen eerste DC-3 Emirates

*Proest*
--
pi_160079362
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:27 schreef Iemand91 het volgende:
Voor mensen die in de buurt zijn; sinds afgelopen maandag staat er een bijzonder vliegtuig op Schiphol;
een Boeing 747-400 VIP.

CN-MBH, voormalig A6-UAE van Abu Dhabi Amiri Flight staat op Schiphol om omgespoten te worden in haar nieuwe kleuren voor de Marokkaanse regering.
Het wordt een aardige upgrade voor hun huidige 737-800BBJ2.


Is na de paintjob op Schiphol gistermorgen naar Hamburg gevlogen voor ombouw van het interieur:



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 21-02-2016 00:23:35 ]
  Moderator zondag 21 februari 2016 @ 11:58:10 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160087943
quote:
Is dat niet een beetje te laat? Of zullen ze nog meer vliegtuigen nodig zijn. Volgens mij hebben ze alle modellen van Airbus besteld, Boeing heeft denk ik niet iets te bieden wat met een van de bestelde kisten niet kan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160088889
Denk Emirates enzo, de Iraniërs zijn pas net aan het opwarmen (en de ab order is voor een groot deel directe vervanging)
  zondag 21 februari 2016 @ 12:52:18 #215
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160089104
Klinkt als mosterd na de maaltijd idd.
So we just called him Fred
  zondag 21 februari 2016 @ 14:11:51 #216
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160090951
Het zit Surinam nog steeds niet mee. Afgelopen maandag is hun A340 (PZ-TCR) naar Brussel gevlogen voor gepland onderhoud. de 17e zou het toestel weer op Schiphol moeten aankomen. Dat is niet gelukt, de 19e zou een tweede poging gedaan worden... Ook niet gehaald.
Nu proberen ze het morgen nog een keer.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 21 februari 2016 @ 15:03:22 #217
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160092430
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 12:43 schreef tripel7 het volgende:
Denk Emirates enzo, de Iraniërs zijn pas net aan het opwarmen (en de ab order is voor een groot deel directe vervanging)
De totale floot is aldus Wiki 43 vliegtuigen. De order van AB was bij mijn weten 110 vliegtuigen, meer dan vervanging dus.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160093096
Dan zijn er nog altijd meer Airlines in Iran dan alleen Iran Air ;)
pi_160094343
Hoi mannen, wat is nu precies de status van PH-BHD? Het toestel staat al tien dagen aan de grond.
--
pi_160095699
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:07 schreef inkjet het volgende:
Hoi mannen, wat is nu precies de status van PH-BHD? Het toestel staat al tien dagen aan de grond.
Wacht op papierwerk vanwege etops;)
  Moderator zondag 21 februari 2016 @ 17:50:02 #221
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160096910
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 17:04 schreef Mikey92 het volgende:

[..]

Wacht op papierwerk vanwege etops;)
Dat hebben 787's toch gewoon als ze uit de fabriek komen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160097417
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 17:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat hebben 787's toch gewoon als ze uit de fabriek komen?
Ik weet niet hoe dat allemaal werkt kwa papierwinkel, maar het wachten is er wel op.
pi_160100458
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:11 schreef FredvZ het volgende:
Het zit Surinam nog steeds niet mee. Afgelopen maandag is hun A340 (PZ-TCR) naar Brussel gevlogen voor gepland onderhoud. de 17e zou het toestel weer op Schiphol moeten aankomen. Dat is niet gelukt, de 19e zou een tweede poging gedaan worden... Ook niet gehaald.
Nu proberen ze het morgen nog een keer.
Hebben ze verder geen vluchten gepland staan? Of worden die gewoon geschrapt?

Hoe vaak vliegt die A340 eigenlijk? 9/10 keer dat ik over de A4 rij staat hij er.
pi_160101119
quote:
:P


Doet me denken aan de eerste vlucht van Virgin Atlantic in 1984 met Richard Branson:



quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 11:58 schreef derLudolf het volgende:
Is dat niet een beetje te laat? Of zullen ze nog meer vliegtuigen nodig zijn. Volgens mij hebben ze alle modellen van Airbus besteld, Boeing heeft denk ik niet iets te bieden wat met een van de bestelde kisten niet kan?
Onderschat de Iraanse markt niet. Daarnaast is Iran Air niet de enige Iraanse maatschappij.

Daarnaast; als je het artikel las kon je ook vinden dat dit ook geldt voor GE Aviation, de fabrikant van de motoren voor veel van die vliegtuigen.
quote:
2s.gif Op zondag 21 februari 2016 20:02 schreef kikoooooo het volgende:
Hebben ze verder geen vluchten gepland staan? Of worden die gewoon geschrapt?
Een vlucht is geschrapt (zoals ik eerder zei), overige vluchten worden overgenomen door een geleasde A330-200 van Hi Fly (CS-TQP).
quote:
Hoe vaak vliegt die A340 eigenlijk? 9/10 keer dat ik over de A4 rij staat hij er.
Hier staat hun schema. Toestel staat meer stil dan dat het vliegt.
(Vorig jaar met ander schema stond hun oude A340 zo'n 86 uur / 3.5 dag per week stil.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 22-02-2016 11:57:07 ]
  Moderator zondag 21 februari 2016 @ 20:36:13 #225
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160101399
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 20:27 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Onderschat de Iraanse markt niet. Daarnaast is Iran Air niet de enige Iraanse maatschappij.

Daarnaast; als je het artikel las kon je ook vinden dat dit ook geldt voor GE Aviation, de fabrikant van de motoren voor veel van die vliegtuigen.
Dat doe ik ook zeker niet. Las op Wiki dat er mogelijk plaats is voor 250 Iran Air in totaal en 400 voor het hele land.

Zullen de Airbussen voorzien worden van GE motoren of RR?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160102613
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 20:36 schreef derLudolf het volgende:
Zullen de Airbussen voorzien worden van GE motoren of RR?
21 A320ceo: Weet ik niet, maar beide fabrikanten zijn (deels) Amerikaans.
24 A320neo: Weet ik niet, maar beide fabrikanten zijn (deels) Amerikaans.
27 A330ceo: Rolls-Royce Trent 700
18 A330-900neo: Rolls-Royce Trent 7000
16 A350-1000: Rolls-Royce Trent XWB
12 A380: Rolls-Royce Trent 900
pi_160104422
In Engeland is op 97-jarige leeftijd Eric ' Winkle' Brown overladen, de britse testpiloot met het grootst aantal vliegtuigtypes in zijn logbook: 487. Ook heft hij het record van meeste carrierlandings op zijn naam staan (2.407) en was hij de eerste pilot die met een jet op een vliegdekschip landde.

Meer over hem hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Eric_Brown_(pilot) en hier de lijst met vliegtuigen die hij gevlogen heeft (Exclusief de subtypes!): https://en.wikipedia.org/(...)c_%22Winkle%22_Brown

Prachtige docu hier op youtube:

pi_160105101
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 21:54 schreef Ferry_76 het volgende:
In Engeland is op 97-jarige leeftijd Eric ' Winkle' Brown overladen, de britse testpiloot met het grootst aantal vliegtuigtypes in zijn logbook: 487. Ook heft hij het record van meeste carrierlandings op zijn naam staan (2.407) en was hij de eerste pilot die met een jet op een vliegdekschip landde.

Meer over hem hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Eric_Brown_(pilot) en hier de lijst met vliegtuigen die hij gevlogen heeft (Exclusief de subtypes!): https://en.wikipedia.org/(...)c_%22Winkle%22_Brown

Prachtige docu hier op youtube:

Van de BBC:

quote:
Landmark life
◾Flew 487 different types of aircraft, a world record that is unlikely ever to be matched
◾Piloted 2,407 aircraft carrier landings
◾Appointed MBE, OBE and CBE
◾Survived 11 plane crashes and the sinking of HMS Audacity in 1941
◾Met Churchill and King George VI numerous times
◾Was at the liberation of Bergen Belsen
◾Interrogated some of the leading Nazis after the war, including Heinrich Himmler, Hermann Goering and Belsen's chief guards Josef Kramer and Irma Grese
Ik weet niet of ik hem hier ooit heb genoemd maar ik heb zijn persoon wel eens langs zien komen bij m'n vele rond zoekingen op internet. Wat een verhaal als je dat zo leest.

EDIT @ 23:47 uur: op dit moment staat 9H-SUN op Schiphol. Deze voert de rotatie tussen Barcelona en Amsterdam uit voor Vueling. Het is een Airbus A340-300 die lange tijd voor SriLankan Airlines heeft gevlogen.
Nu in bezit/geleased door Hi Fly Malta en nu dus blijkbaar geleased aan Vueling.
Hier afgebeeld in Barcelona eerder vandaag:



Toch bijzonder een A340 op Schiphol. Naast Surinam en China Airlines krijgen we ze hier niet meer.

[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 21-02-2016 23:49:42 ]
  maandag 22 februari 2016 @ 11:12:44 #229
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_160113340
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 22:13 schreef Iemand91 het volgende:

Toch bijzonder een A340 op Schiphol. Naast Surinam en China Airlines krijgen we ze hier niet meer.
Waarom is dit?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 22 februari 2016 @ 11:13:17 #230
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_160113356
quote:
KLM Cityhopper: aankomst eerste Embraer 175 op 20 maart

AMSTELVEEN - Komende maand ontvangt KLM Cityhopper haar eerste Embraer 175. De aankomst van het regionale toestel op Schiphol vanuit de Embraer-fabriek in Brazilië staat gepland op 20 maart. Dat maakte KLM maandagochtend bekend in Amstelveen.

KLM Cityhopper ontvangt in totaal zeventien E175’s, die met name bedoeld zijn ter vervanging van de Fokker 70 bij de regionale KLM-dochter. Op 25 maart organiseert KLM voor genodigden een speciale rondvlucht met de nieuwe aanwinst.

De maatschappij vliegt al sinds 2008 met de grotere E190 (honderd stoelen). De E175 biedt plaats aan 88 passagiers. De keuze is gevallen op de E175+, een zuinige versie die te herkennen is aan opvallende schuin omhoog lopende winglets.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 22 februari 2016 @ 11:18:03 #231
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_160113473
quote:
Airbus wants to put overweight flyers on benches

It appears that Airbus is working on new ways to make flying more comfortable for overweight passengers. As The Consumerist reports, the aircraft manufacturer has filed a patent application for a "Re-Configurable Passenger Bench Seat," which envisions airline seats not as individual chairs, but a single bench.

The seat belts on each bench could be configured to accommodate two large adults, three less large adults, or two adults and two children. In the application, which was filed in August and published by the US Patent and Trade Office this month, Airbus says the design can be "adapted to the requirements of the operator" and "to the requirements of specific groups," including senior citizens, overweight passengers, and those with restricted mobility.

[...]

Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 22 februari 2016 @ 11:18:40 #232
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160113495
quote:
2s.gif Op zondag 21 februari 2016 20:02 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Hebben ze verder geen vluchten gepland staan? Of worden die gewoon geschrapt?

Hoe vaak vliegt die A340 eigenlijk? 9/10 keer dat ik over de A4 rij staat hij er.
Er is één vlucht planmatisch geschrapt, de rest wordt nu vervangen door een A330 (CS-TQP) van Hi Fly.

Ze vliegen alleen op woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag AMS-PBM v.v.
So we just called him Fred
pi_160114389
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:12 schreef donroyco het volgende:
Waarom is dit?
Waarom is wat?
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:18 schreef FredvZ het volgende:
Er is één vlucht planmatisch geschrapt, de rest wordt nu vervangen door een A330 (CS-TQP) van Hi Fly.

Ze vliegen alleen op woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag AMS-PBM v.v.
PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #26.
  maandag 22 februari 2016 @ 13:08:57 #234
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160115827
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:57 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Waarom is wat?

[..]

PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #26.
Had over dat deel van je post heen gelezen :@
So we just called him Fred
  maandag 22 februari 2016 @ 16:26:58 #235
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160120657
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:08 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Had over dat deel van je post heen gelezen :@
o|O Posts van Iemand96 dienen te allen tijde minimaal 3x in het geheel te worden (her)lezen, letter voor letter, woord voor woord. We willen niet dat hij het idee krijgt dat hij voor de kat zijn kut zoveel moeite steekt in zijn posts! :)

En terecht natuurlijk! Keep it up Iemand96 _O_
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_160120874
Lees je z'n posts zo goed dat je nu expres z'n nick verkeerd spelt?
Jack does it in real time...
pi_160121679
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:07 schreef inkjet het volgende:
Hoi mannen, wat is nu precies de status van PH-BHD? Het toestel staat al tien dagen aan de grond.
Morgen de 1e commerciële vlucht naar Dubai;)
  maandag 22 februari 2016 @ 17:53:35 #238
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
  Moderator maandag 22 februari 2016 @ 18:36:42 #239
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160124543
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:18 schreef donroyco het volgende:

[..]

:')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160124699
quote:
Ik weet niet hoe dat allemaal werkt kwa papierwinkel, maar het wachten is er wel op.
KLM heeft al lang en veel toestellen met een dergelijke certificering. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze dan nog een procedurefout maken. Hopelijk komt het snel in orde.

[ Bericht 22% gewijzigd door inkjet op 22-02-2016 19:24:02 (Link gaf onjuiste informatie.) ]
--
pi_160125194
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  maandag 22 februari 2016 @ 19:40:28 #243
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160126465
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:34 schreef DeeBee het volgende:
Lees je z'n posts zo goed dat je nu expres z'n nick verkeerd spelt?
Even kijken of MIJN posts ook zo goed worden gelezen :P

Ok, ik zit er klaar voor... Nog even wat wijn en vlees voor mijn broertje kopen in de taxfree en dan een paar weekjes Holanda!

Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_160127433
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:40 schreef flipsen het volgende:

[..]

Even kijken of MIJN posts ook zo goed worden gelezen :P

Ok, ik zit er klaar voor... Nog even wat wijn en vlees voor mijn broertje kopen in de taxfree en dan een paar weekjes Holanda!

[ afbeelding ]
Fijne vlucht, mooie kist, en je weet dat je vlees niet mag importeren he, dus onschuldig kijken bij de Douane ;)
pi_160127581
quote:
AH, de BVA staat klaar. Goede vlucht!
--
  maandag 22 februari 2016 @ 20:22:41 #246
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160127982
Jezus Christus, betaal je flink bij voor economische comfort, zit je echt Zo beroerd :( helemaal klem tegen de kant (11K), met krappe stoel en een scherm dat half tussen mijn buurvrouw en mij zit. Dramatisch! Dat wordt weer gewoon Aireuropa of zelfs Iberia. En terug 700 euro bijbetalen voor business, dit is echt niet te doen
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator maandag 22 februari 2016 @ 20:40:04 #247
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160128570
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:22 schreef flipsen het volgende:
Jezus Christus, betaal je flink bij voor economische comfort, zit je echt Zo beroerd :( helemaal klem tegen de kant (11K), met krappe stoel en een scherm dat half tussen mijn buurvrouw en mij zit. Dramatisch! Dat wordt weer gewoon Aireuropa of zelfs Iberia. En terug 700 euro bijbetalen voor business, dit is echt niet te doen
Ja joh, zit dat zo beroerd zo'n 777?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160129069
quote:
Jezus Christus, betaal je flink bij voor economische comfort, zit je echt Zo beroerd :( helemaal klem tegen de kant (11K), met krappe stoel en een scherm dat half tussen mijn buurvrouw en mij zit. Dramatisch!
Hmm volgens seatguru niets aan de hand? Alleen die twee ervoor zijn geel. Staan die schuin voor rij 11?
--
pi_160129081
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja joh, zit dat zo beroerd zo'n 777?
3-4-3, dus is vrij krap inderdaad. Comfort levert vooral wat extra beenruimte op (zeker de voorste rij).
pi_160129163
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:08 schreef FredvZ het volgende:
Had over dat deel van je post heen gelezen :@
Daarom post ik ook maar wat minder tegenwoordig. Geen zin om meer van die lappen neer te zetten of elke nieuwsscheet te gaan posten.
quote:
Nice. _O_
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:40 schreef flipsen het volgende:
Even kijken of MIJN posts ook zo goed worden gelezen :P
Als ik posts niet zou lezen zou ik er ook niet (eventueel) op kunnen reageren. ;)
pi_160130159
quote:
Morgen de 1e commerciële vlucht naar Dubai;)
Heb je daar eigenlijk ETOPS voor nodig?

[ Bericht 11% gewijzigd door inkjet op 22-02-2016 21:31:30 ]
--
pi_160130565
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:26 schreef inkjet het volgende:

[..]

Heb je daar eigenlijk ETOPS voor nodig?
Genoeg luchthavens op de route, dus lijkt mij van niet.
pi_160130712
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:26 schreef inkjet het volgende:

[..]

Heb je daar eigenlijk ETOPS voor nodig?
Je hebt het niet nodig, je kunt altijd binnen een uur van een geschikt veld blijven.

Soms zie je echter dat er toch ETOPS geplanned wordt, omdat je dan minder uitwijkvelden hoeft te plannen. Zeker als er veel slecht weer is onderweg maakt dat de planning een stuk makkelijker.

Overigens kun je tijdens een ETOPS-vlucht onderweg ook gewoon gebruik maken van velden die niet in de ETOPS-planning zijn gebruikt. Het is puur planningmatig.
pi_160131962
quote:
Je hebt het niet nodig, je kunt altijd binnen een uur van een geschikt veld blijven.

Soms zie je echter dat er toch ETOPS geplanned wordt, omdat je dan minder uitwijkvelden hoeft te plannen. Zeker als er veel slecht weer is onderweg maakt dat de planning een stuk makkelijker.

Overigens kun je tijdens een ETOPS-vlucht onderweg ook gewoon gebruik maken van velden die niet in de ETOPS-planning zijn gebruikt. Het is puur planningmatig.
Interessant. Wellicht heeft KLM er daarom voor gekozen te wachten tot alles rond was, dat kan brandstof schelen lijkt me. Verder zijn/waren er nog geen andere routes met de 787 gepland, dus twee toestellen was genoeg.
--
pi_160132120
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:08 schreef inkjet het volgende:

[..]

Interessant. Wellicht heeft KLM er daarom voor gekozen te wachten tot alles rond was, dat kan brandstof schelen lijkt me. Verder zijn/waren er nog geen andere routes met de 787 gepland, dus twee toestellen was genoeg.
Volgens mij is het toestel ook eerder afgeleverd. Misschien vandaar.
pi_160133808
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:08 schreef inkjet het volgende:

[..]

Interessant. Wellicht heeft KLM er daarom voor gekozen te wachten tot alles rond was, dat kan brandstof schelen lijkt me. Verder zijn/waren er nog geen andere routes met de 787 gepland, dus twee toestellen was genoeg.
In het geval van Ams-Dubai, of je nou wel of niet ETOPS planned, de route blijft gelijk. Alleen je hoeft tijdens het plannen met minder velden te werken als je met een ETOPS-vliegplan werkt.

Maar het is dus geen noodzaak. De BHA van Dubai naar Amsterdam vandaag vliegt bijvoorbeeld niet op een ETOPS-vliegplan.
pi_160134321
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:13 schreef Mikey92 het volgende:
Volgens mij is het toestel ook eerder afgeleverd. Misschien vandaar.
Ik heb inderdaad een datum van 29 februari staan inderdaad.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 10:44:03 #258
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160140832
Zo, aangekomen op Schiphol na een kutnacht in een kutstoel. Dat doen we dus niet meer. De 2 stoelen van rij 10 staan inderdaad "half" voor de 3 van rij 11, dan ook nog het PES kastje onder de stoel, dit ga ik nog wel even op de FB pagina van KLM zetten. Was in ieder geval de 130 euro zeer zeker niet waard. Ja, je hebt meer beenruimte, maar je kan alsnog je benen niet kwijt, hebt een schermpje waarvoor je je hoofd steeds gedraaid naar links moet houden en je tafeltje is ook niet in het midden maar naar links (je kan het iets verschuiven, maar niet genoeg). Voor de terugvlucht heb ik geloof ik nooduitgang geboekt, dat zal schelen maar misschien dat ik ook wel gewoon upgrade naar Business. Heb ik na vannacht wel verdiend.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 11:07:44 #259
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_160141433
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:44 schreef flipsen het volgende:
[...]
Vergeet je niet te ademen? :*
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_160141522
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:07 schreef donroyco het volgende:

[..]

Vergeet je niet te ademen? :*
Nouja, ik kan me voorstellen dat -zeker als je betaalt voor een upgrade- pissig bent als dit niet opleeft naar je verwachtingen.

De 777-indeling is in economy inderdaad vrij krap, en economoy comfort biedt niet veel soelaas. Qua breedte is het sowieso hetzelfde als economy, je hebt alleen wat extra beenruimte. Als dat echter weer tenietgedaan wordt door een IFE-kastje en een stoelpoot...

[ Bericht 5% gewijzigd door NewHorizon op 23-02-2016 11:22:37 ]
pi_160150330
Binnenkort gaat de cabine van die 300's ook op de schop, is het al weer heel anders.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 17:03:16 #262
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_160150363
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:10 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nouja, ik kan me voorstellen dat -zeker als je betaalt voor een upgrade- pissig bent als dit niet opleeft naar je verwachtingen.
Snap ik wel hoor. ;)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_160150757
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:01 schreef Mikey92 het volgende:
Binnenkort gaat de cabine van die 300's ook op de schop, is het al weer heel anders.
Jep, werd wel tijd ook. Zeker de oude WBC kan eigenlijk echt niet meer.
pi_160150888
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:10 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nouja, ik kan me voorstellen dat -zeker als je betaalt voor een upgrade- pissig bent als dit niet opleeft naar je verwachtingen.

De 777-indeling is in economy inderdaad vrij krap, en economoy comfort biedt niet veel soelaas. Qua breedte is het sowieso hetzelfde als economy, je hebt alleen wat extra beenruimte. Als dat echter weer tenietgedaan wordt door een IFE-kastje en een stoelpoot...
Dat is wel een tegenvaller inderdaad, die stoelen hadden wel breder gemogen in economy plus. Cathay vliegt 3-3-3 in de 777 met economy en hebben zelfs een stoeltje minder voor economy comfort.
pi_160152978


Kennen we deze nog?:)

Gaat vrijdag naar Victorville voor een repaint.
pi_160160782
De eerst gebouwde Boeing 727 maakte gisteren een taxi-test op Paine Field:




Rolde op 27 november 1962 uit de fabriek en op 9 februari 1963 (dus 53 jaar en 2 weken geleden) voor het eerst (eerste 727-vlucht ooit).
Werd een jaar lang door Boeing als testvliegtuig gebruikt en eind 1964 aan United Airlines geleverd.
In januari 1991 werd het weer naar Paine Field gevlogen waar het sindsdien altijd heeft gestaan.
Sindsdien werd er gestart en weer gestaakt met restaureren.

Uiteindelijk is men zover gekomen dat het begin maart nog eenmaal een vlucht zal maken naar het nabijgelegen Boeing Field waar het in het Museum of Flight moet komen te staan.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 22:13:55 #267
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160160818
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:22 schreef flipsen het volgende:
Jezus Christus, betaal je flink bij voor economische comfort, zit je echt Zo beroerd :( helemaal klem tegen de kant (11K), met krappe stoel en een scherm dat half tussen mijn buurvrouw en mij zit. Dramatisch! Dat wordt weer gewoon Aireuropa of zelfs Iberia. En terug 700 euro bijbetalen voor business, dit is echt niet te doen
Ja, 11K is inderdaad heel beroerd met die twee brede stoelen op rij 10 voor je die standaard voor FB Platinum gereserveerd zijn. Ik heb er vaak mogen zitten maar liever nog 9A of 10A. Fantastisch, want daar hoef ik geen business class voor te vliegen.

Maar had je op rij 12 of 14 gezeten dan was het comfort veel beter geweest. Vervelend dus.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 23 februari 2016 @ 22:22:06 #268
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160161272
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:10 schreef NewHorizon het volgende:

De 777-indeling is in economy inderdaad vrij krap, en economoy comfort biedt niet veel soelaas. Qua breedte is het sowieso hetzelfde als economy, je hebt alleen wat extra beenruimte. Als dat echter weer tenietgedaan wordt door een IFE-kastje en een stoelpoot...
Economy Comfort intercontinentaal is bij KLM alleen echt interessant in een 747. Aparte cabine links voorin en een 3-2 indeling met veel ruimte naast die 2 stoelen. vooral de recline is dan wel heel prettig. Ik boek altijd zo ver mogelijk links voorin op een intercontinentale vlucht, en op die keren dat ze wel eens een 747 inzetten waar de boeking op een 777 was, mag je dus links- ipv rechtsaf en heb je een gratis upgrade. Gebeurt niet vaak maar toch al een paar keer ondervonden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 23 februari 2016 @ 22:23:34 #269
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160161327
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:31 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Dat is wel een tegenvaller inderdaad, die stoelen hadden wel breder gemogen in economy plus. Cathay vliegt 3-3-3 in de 777 met economy en hebben zelfs een stoeltje minder voor economy comfort.

Malaysian deed het nog beter: 2-5-2 Heerlijk zo'n raamplaats. Maar das war einmal....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_160167445
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 22:23 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Malaysian deed het nog beter: 2-5-2 Heerlijk zo'n raamplaats. Maar das war einmal....
Cathay Premium Economy is 2-4-2, heb je een mooie raam plaats en een riante stoel die ook een redelijke recline heeft.
  woensdag 24 februari 2016 @ 08:57:01 #271
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_160168581
EVA AIR Economy is 3-3-3 en premium economy is 2-4-2
  woensdag 24 februari 2016 @ 09:10:32 #272
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_160168718
Er staan 2 China Southern a330 geparkeerd op Schiphol. Waar er normaal 1 vliegt toch.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 24 februari 2016 @ 11:56:44 #273
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_160171451
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 09:10 schreef Woods het volgende:
Er staan 2 China Southern a330 geparkeerd op Schiphol. Waar er normaal 1 vliegt toch.
Nee je hebt dagelijks de CZ307/308 CAN-AMS-CAN met een 332, en de CZ345/346 PEK-AMS-PEK met een 333.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  woensdag 24 februari 2016 @ 19:07:24 #274
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160182134
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 02:45 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Cathay Premium Economy is 2-4-2, heb je een mooie raam plaats en een riante stoel die ook een redelijke recline heeft.
Ik zag het bij het instappen laatst. Maar hoeveel duurder zou dat dan wel niet zijn? Want Cathay heeft niets in de aanbieding op dit moment voor augustus. Tarieven vanaf 1190 euro. Dat kan waarschijnlijk ook nog wel voor een heel klein beetje meer dan de helft.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 24 februari 2016 @ 19:26:45 #275
452548 Misterjack41
Stelt teveel vragen
pi_160182685
Hallo,
Ik had even een vraagje, en dit lijkt me het perfecte topic om een antwoord te vinden,
Mijn ouders vertellen vaak over vroegahh, en dat je toen een dag kon vliegen, je stapte voor honderd gulden op schiphol in, vloog dan first class naar de bestemming, daar bleef je dan een tijdje rond hangen, en dan kon je met het zelfde vliegtuig ook weer terug. Bestaat zoiets nog? ik heb namelijk nog nooit gevlogen en het lijkt me wel leuk om te doen haha.
Alvast bedankt!
  woensdag 24 februari 2016 @ 19:38:53 #276
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160183005
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:26 schreef Misterjack41 het volgende:
Hallo,
Ik had even een vraagje, en dit lijkt me het perfecte topic om een antwoord te vinden,
Mijn ouders vertellen vaak over vroegahh, en dat je toen een dag kon vliegen, je stapte voor honderd gulden op schiphol in, vloog dan first class naar de bestemming, daar bleef je dan een tijdje rond hangen, en dan kon je met het zelfde vliegtuig ook weer terug. Bestaat zoiets nog? ik heb namelijk nog nooit gevlogen en het lijkt me wel leuk om te doen haha.
Alvast bedankt!
Nee dat is er niet meer.
pi_160183628
Op en neer naar bijvoorbeeld barcelona ben je rond de 100 euro kwijt. Heb je toch dik 4 uur vlieg plezier.
pi_160186614


Boeing 777 nummer 26 en wel de 11e 777-300ER van KLM zal over zo'n 2 uur vertrekken vanuit Paine Field.
Verwachte aankomst is morgenvroeg om 08:00 uur.

EDIT: en onderweg: http://www.flightradar24.com/KLM9866/8e9cd3f





Ook vertrekt PH-MCW van Martinair morgen schijnbaar voor haar laatste reguliere vrachtvluchten naar Nairobi. Als ik het vluchtnummer (MP8121) bekijk vliegt ze dus van Amsterdam naar Khartoum, dan naar Entebbe, door naar Nairobi en dan terug naar Amsterdam. Zaterdag dus waarschijnlijk terug op Schiphol.

Volgende week zaterdag volgt dan haar laatste vlucht naar Miami (vrachtvlucht) en vliegt daarnaar door naar Mojave Air and Space Port in Californië.
Daar voegt ze zich bij PH-MCY en -MCR en de KLM PH-KCD en -KCE.

Zo blijven er nog slechts 2 MD-11 vrachttoestellen over; PH-MCP en -MCU.
Deze 2 zullen volgens planning in mei ook uitgefaseerd worden.
-MCS staat al bijna een jaar op Schiphol.

Eens kijken of ik beide toestellen morgen kan spotten op Schiphol...

EDIT: daarover gesproken; ik heb begrepen dat de parkeerplaatsen hier sinds kort zijn weggehaald. Hier kon je altijd mooi de auto parkeren als je daar wilde kijken of juist even hier heen lopen.
Heeft iemand die vaker spot een idee waar je de auto in die buurt kwijt kunt als je daar wilt kijken?

Ik heb diverse bronnen op internet nog eens vergeleken en ik kom alleen de spottersplaats bij de Polderbaan en McDonalds tegen waar je nog de auto kwijt kunt in de buurt van een landingsbaan -O- ...


En een TV-tip voor vrijdagavond:



BBC2: 20:00 - 21:00 uur (Nederlandse tijd):
Britain's Greatest Pilot: The Extraordinary Story of Captain Winkle Brownn
quote:
Captain Eric 'Winkle' Brown recounts his flying experiences, encounters with the Nazis and other adventures leading up to and during the Second World War. Illustrated with archive footage and Captain Brown's own photos.
Ongetwijfeld naar aanleiding van zijn dood afgelopen zondag: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #26.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 24-02-2016 23:27:15 ]
  vrijdag 26 februari 2016 @ 12:28:05 #279
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160227882
quote:
Het gaat harder dan ik had verwacht: de PH-DDZ staat inmiddels te koop naar verluid:
So we just called him Fred
  vrijdag 26 februari 2016 @ 12:59:40 #280
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160228756
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 21:20 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]

Boeing 777 nummer 26 en wel de 11e 777-300ER van KLM zal over zo'n 2 uur vertrekken vanuit Paine Field.
Verwachte aankomst is morgenvroeg om 08:00 uur.

EDIT: en onderweg: http://www.flightradar24.com/KLM9866/8e9cd3f

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ook vertrekt PH-MCW van Martinair morgen schijnbaar voor haar laatste reguliere vrachtvluchten naar Nairobi. Als ik het vluchtnummer (MP8121) bekijk vliegt ze dus van Amsterdam naar Khartoum, dan naar Entebbe, door naar Nairobi en dan terug naar Amsterdam. Zaterdag dus waarschijnlijk terug op Schiphol.

Volgende week zaterdag volgt dan haar laatste vlucht naar Miami (vrachtvlucht) en vliegt daarnaar door naar Mojave Air and Space Port in Californië.
Daar voegt ze zich bij PH-MCY en -MCR en de KLM PH-KCD en -KCE.

Zo blijven er nog slechts 2 MD-11 vrachttoestellen over; PH-MCP en -MCU.
Deze 2 zullen volgens planning in mei ook uitgefaseerd worden.
-MCS staat al bijna een jaar op Schiphol.

Eens kijken of ik beide toestellen morgen kan spotten op Schiphol...

EDIT: daarover gesproken; ik heb begrepen dat de parkeerplaatsen hier sinds kort zijn weggehaald. Hier kon je altijd mooi de auto parkeren als je daar wilde kijken of juist even hier heen lopen.
Heeft iemand die vaker spot een idee waar je de auto in die buurt kwijt kunt als je daar wilt kijken?

Ik heb diverse bronnen op internet nog eens vergeleken en ik kom alleen de spottersplaats bij de Polderbaan en McDonalds tegen waar je nog de auto kwijt kunt in de buurt van een landingsbaan -O- ...

En een TV-tip voor vrijdagavond:

[ afbeelding ]

BBC2: 20:00 - 21:00 uur (Nederlandse tijd):
Britain's Greatest Pilot: The Extraordinary Story of Captain Winkle Brownn

[..]

Ongetwijfeld naar aanleiding van zijn dood afgelopen zondag: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #26.
De spottersplekken bij de McDonalds en Polderbaan zijn idd een beetje de enige goede.
pi_160230711
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 12:28 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het gaat harder dan ik had verwacht: de PH-DDZ staat inmiddels te koop naar verluid:
[ afbeelding ]
Staling kosten voor zo'n formaat vliegtuig is al een rip uit je lijf.

Wel jammer, prachtige kist.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 10:47:57 #282
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_160253956
Wat een heerlijk weer dit weekend om eens weer met een C172 te vliegen en lekker te lunchen op Texel! 😎🎉
pi_160254284
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:05 schreef El_Grando101 het volgende:
Staling kosten voor zo'n formaat vliegtuig is al een rip uit je lijf.

Wel jammer, prachtige kist.
Van de PH-DDA wordt expliciet verteld dat ze deze gratis mochten stallen in hangar 10 ten tijde van de sponsering door KLM. Ik gok dat PH-DDZ dan daar ook onder valt al staat die de laatste tijd ook veel in hangar 14.

Maar als de stichting dat straks zelf mag ophoesten (Op Schiphol of elders) dan gaat dat inderdaad veel kosten.

PH-BFC is ein-de-lijk weer op weg naar huis: http://www.flightradar24.com/KLM9866/8efe2fb
Verwachte aankomst op Schiphol is om 20:25 uur.

PH-BFC vloog op 15 januari naar Jakarta voor een C-check en hier onderging ze een gearchange
met PH-BFO.

Hier haar vertrek in Jakarta:



[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 27-02-2016 11:29:45 ]
pi_160261045
Hoe staan jullie tegenover wat spotterfoto's?
  zaterdag 27 februari 2016 @ 17:01:25 #285
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160261147
quote:
5s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:57 schreef Iemand91 het volgende:
Hoe staan jullie tegenover wat spotterfoto's?
^O^
pi_160263990
quote:
PH-BFC is ein-de-lijk weer op weg naar huis
Tja er zijn D-checks in minder tijd uitgevoerd!
--
pi_160264133
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:14 schreef inkjet het volgende:

[..]

Tja er zijn D-checks in minder tijd uitgevoerd!
Was een uitgebreide C-check;)
pi_160264361
Ha! Ach ja. KLM heeft gisteren en eergisteren de KL643 met een A332 uitgevoerd, misschien omdat de BFF al een week in PVG staat, de BFC niet terug was en de BFK in onderhoud is.
--
  Moderator zaterdag 27 februari 2016 @ 19:36:36 #289
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160264567
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:29 schreef inkjet het volgende:
Ha! Ach ja. KLM heeft gisteren en eergisteren de KL643 met een A332 uitgevoerd, misschien omdat de BFF al een week in PVG staat, de BFC niet terug was en de BFK in onderhoud is.
Capaciteit van een 744 is op die route dus niet nodig? Wat is qua comfort beter? 332 is stuk nieuwer denk ik?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160264860
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Capaciteit van een 744 is op die route dus niet nodig? Wat is qua comfort beter? 332 is stuk nieuwer denk ik?
Ze vliegen de 643 meest met een 74M, dat scheelt dus met name vrachtcapaciteit. De 74M heeft wel een nieuwe business class, de economy comfort is ook goed in de 74M, maar achterin zit je misschien in een 332 wel beter.

[ Bericht 2% gewijzigd door inkjet op 27-02-2016 19:48:27 (extra tekst) ]
--
pi_160265333
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:47 schreef inkjet het volgende:

[..]

Ze vliegen de 643 meest met een 74M, dat scheelt dus met name vrachtcapaciteit. De 74M heeft wel een nieuwe business class, de economy comfort is ook goed in de 74M, maar achterin zit je misschien in een 332 wel beter.
De economy class is bij beide hetzelfde(beenruimte en breedte zijn hetzelfde). 2-4-2 in de A330 of 3-4-3 in de 747 en de 747 kan 39m3 meer cargo meenemen. Dus blijkbaar was het kwa passagiers en cargo geen probleem om een kleinere in te zetten.
pi_160267245
Ik heb een gekke vraag. Zelf heb ik al jaren een hobby die met bussen en treinen te maken heeft. Foto's maken van de voertuigen in stedelijke gebied en op het platteland. Behoorlijke afwisseling van merken.

Ik vind als redelijke buitenstaander het echter opmerkelijk dat er ook zo'n grote scene is in het vliegtuighobbyisme. Er is slechts een klein aantal merken, grofweg 2, op een afstand lijken veel vliegtuigen op elkaar. Je moet altijd eindeloos wachten op vliegtuigen en de bagageband. De stoelen zitten waardeloos en zijn krap. De klimaatbeheersing is waardeloos, het eten smakeloos. Wie business reist betaalt voor een paar centimer extra en een gemaakte lach een ontstellende hoeveelheid extra.

Fotografie kan over het algemeen bij uitgestrekte kale vlaktes die landingsbanen zijn. Of je nu op Schiphol staat of ergens in San Francisco, op de foto is weinig verschil te zien.

Begrijp mij niet verkeerd, ik laat iedereen zijn hobby lekker doen. Ik vraag mij gewoon af wat jullie trekt aan de vliegtuighobby.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 21:34:47 #293
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160268615
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:00 schreef Bitlord het volgende:
Ik vraag mij gewoon af wat jullie trekt aan de vliegtuighobby.
En ik vraag me af wat jou trekt in het fotograferen van treinen en bussen, wat is daar nou zo spannend aan? Toch allemaal 1 pot nat en totaal niet "exclusief" of een wonder der techniek? Overigens ben ik verder geen echte spotter (meer), maar die 747-8 van Lufthansa die ook in Buenos Aires stond moest nog wel even gekiekt worden. Wat blijft dat toch een machtig apparaat als die zo (letterlijk) op je af komt taxiën naar de gate :9~

Ofwel: ieder zijn ding :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_160268710
Ik ben ook geen spotter, ik werk aan die krengen:)
pi_160269146
Zo, de PH-BVP is vertrokken voor zijn eerste commerciele vlucht: de KL835. Wel wat sneller dan de PH-BHD, die trouwens na drie retourtjes DXB alweer twee dagen aan de grond staat.
--
pi_160269496
quote:
Ik vind als redelijke buitenstaander het echter opmerkelijk dat er ook zo'n grote scene is in het vliegtuighobbyisme. Er is slechts een klein aantal merken, grofweg 2, op een afstand lijken veel vliegtuigen op elkaar.
Er zijn veel merken en nog veel meer typen. Dan zijn er verschillende kleurenschema's, hebben de toestellen soms een bijzondere historie of komen maar weinig op een bepaalde plaats. Dan heb je nog verschillende weersomstandigheden enzovoort enzovoort....
--
pi_160269586
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:48 schreef inkjet het volgende:
Zo, de PH-BVP is vertrokken voor zijn eerste commerciele vlucht: de KL835. Wel wat sneller dan de PH-BHD, die trouwens na drie retourtjes DXB alweer twee dagen aan de grond staat.
BHD wordt gebruikt voor training;)
pi_160269870
quote:
BHD wordt gebruikt voor training;)
Klopt het dat er in deze introductieperiode veel training wordt gegeven op dit type voor diverse groepen personen die met onderhoud bezig zijn?
--
pi_160270329
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:09 schreef inkjet het volgende:

[..]

Klopt het dat er in deze introductieperiode veel training wordt gegeven op dit type voor diverse groepen personen die met onderhoud bezig zijn?

Ik heb werkelijk geen idee
pi_160270494
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:20 schreef Mikey92 het volgende:
Was een uitgebreide C-check;)
Ik geloof ook niet dat er nog een 747 is die nog een D-check gaat krijgen van KLM :'( ...
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:00 schreef Bitlord het volgende:
Fotografie kan over het algemeen bij uitgestrekte kale vlaktes die landingsbanen zijn. Of je nu op Schiphol staat of ergens in San Francisco, op de foto is weinig verschil te zien.
Ik geef je hier wel deels gelijk. Veel luchtvaartfotografie is inderdaad vrij eentonig. Maar dat zal ook wel vaak komen door het feit dat je er veel personen tussen hebt zitten die registraties willen afstrepen.
Dat vind ik dan persoonlijk ook niet bijster interessant.
Als hobbyfotograaf kan ik er persoonlijk nog wel interessant vinden om dat het weer een tak van fotografie is wat je wel even moet leren.

Maar je hebt er ook genoeg tussen zitten die enorm creatief omgaan met perspectief, locaties, kleurgebruik etc. etc.
quote:
Begrijp mij niet verkeerd, ik laat iedereen zijn hobby lekker doen. Ik vraag mij gewoon af wat jullie trekt aan de vliegtuighobby.
Een hobby heeft geen uitleg nodig. De leuke dingen van het leven zijn niet altijd logisch. ;)
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:48 schreef inkjet het volgende:
Zo, de PH-BVP is vertrokken voor zijn eerste commerciele vlucht: de KL835.
Helaas donderdag gemist. Maar naar wat ik begreep is die ook bijna de gehele dag in de hangar geweest.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:57 schreef inkjet het volgende:
Er zijn veel merken en nog veel meer typen. Dan zijn er verschillende kleurenschema's, hebben de toestellen soms een bijzondere historie of komen maar weinig op een bepaalde plaats. Dan heb je nog verschillende weersomstandigheden enzovoort enzovoort....
Met een kanttekening dat de écht interessante tijden eigenlijk wel voorbij zijn.
Als je naar de grote types kijkt wordt de diversiteit rap minder.
Jaren geleden had je nog de 707's, DC-8's, allerlei varianten van de 747, DC-10's, MD-11's, L-1011 TriStars om over het kleine spul nog niet te spreken.
Daarnaast had je (als je achteraf op terugkijkt) interessante(re) paintjobs, meer maatschappijen.

De trend is meer eenheidsworst, minder maatschappijen en dit zal alleen maar doorzetten. Helaas...
pi_160270513
Zal wel even nieuwe maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')