bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Beriev_Be-200quote:The Beriev Be-200 Altair (Russian: Бериев Бе-200) is a multipurpose amphibious aircraft designed by the Beriev Aircraft Company and manufactured by Irkut. Marketed as being designed for fire fighting, search and rescue, maritime patrol, cargo, and passenger transportation, it has a capacity of 12 tonnes (12,000 litres, 3,170 US gallons) of water, or up to 72 passengers
En een paar dagen geleden een probleempje in Abu Dhabi. Brand in een brandstofwagen.quote:Boeing Co. is finally open for business in Iran.
The U.S. government cleared the manufacturer to begin talking with approved Iranian carriers about their fleet needs, a first step toward entering the country’s resurgent aircraft market, Boeing said Friday. The planemaker will still need a separate license to complete any commercial jetliner sales.
Europe’s Airbus Group SE, which faced fewer restrictions, grabbed an early lead with a $27 billion order announced on the day nuclear sanctions were eased last month. While European aerospace rivals began scoping out potential sales last year, Boeing wasn’t allowed to veer beyond safety-related items such as the aircraft maintenance manuals it sold to Iran Air Tours.
quote:SCHIPHOL Vrijwilliger Wim Heemskerk van de Dutch Dakota Association (DDA) kon er nachtenlang niet van slapen: het nieuws dat een van de belangrijkste sponsors zich terugtrekt en dat het voorbestaan van zijn geliefde Dakota DC-3's in gevaar is.
Klinkt het herkenbare geronk van de historische Dakota DC-3's straks nog door het Noord-Hollandse luchtruim? KLM, een van de drie hoofdsponsors, heeft zich wegens bezuinigingen teruggetrokken en daarnaast moet DDA per 1 juli op zoek naar nieuwe hangaarruimte voor stalling, onderhoud en het kantoor. Ruimte die er op Schiphol misschien niet is.
Lelystad of Rotterdam
De Dutch Dakota Association heeft tot 1 juli om een nieuwe hangaar op Schiphol te vinden. Lukt dat niet, dan lijkt een verhuizing naar Lelystad Airport of zelf Rotterdam The Hague Airport niet uitgesloten. Voorzitter Feije Jaski: "op het moment dat er op Schiphol geen ruimte is, moet je naar dat alternatief. We hebben rondvluchten geprogrammeerd voor de komende maanden en die willen we wel vliegen".
In shock
"Ik liep een shock op", zegt vrijwilliger Wim Heemskerk, die niet alleen verantwoordelijk is voor het onderhoud van de Dakota's, maar de vloot ook tankt, de toestellen sleept, binnenloodst en passagiers helpt met in- en uitstappen. "Ik kon een paar nachten niet slapen... en dat vond mijn vrouw niet leuk". Wim gelooft er overigens heilig in dat het goedkomt met de Dakota's.
DDA heeft twee Dakota's: de Prinses Amalia en Doornroosje. Het laatste toestel vliegt momenteel niet omdat het op nieuwe motoren wacht, waar ook sponsorgeld voor nodig is.
Petitie KLM-personeel tegen eerste DC-3 Emiratesquote:Op zaterdag 20 februari 2016 17:07 schreef FredvZ het volgende:
Misschien wil een Golfcarrier wel sponsoren...
quote:SCHIPHOL - KLM-personeel komt in opstand tegen de beslissing van het kabinet om een dagelijkse Douglas DC-3 van Emirates toe te staan. Door middel van een online petitie roepen zij collega's op te tekenen en daarmee het kabinet te dwingen dit besluit terug te draaien. Dat meldt RTV NH. Inmiddels hebben ruim duizend mensen de petitite ondertekend.
Emirates gaat vanaf maandag 1 maart twee keer per dag met de Douglas DC-3, het kleinste passagierstoestel ter wereld, tussen Dubai en Schiphol vliegen. Nu vindt twee keer per dag een A380-vlucht plaats. Emirates wisselt de Airbus A380-800 in voor de DC-3 met ruim dertig stoelen.
Een deel van het KLM-personeel is het nu zat en vraagt collega's om een online petitie te tekenen. De initiatiefnemers zeggen dat de uitbreiding van de capaciteit ten koste gaat van banen op Schiphol en bij KLM. Met meer dan 60 vliegtuigstoelen per dag, verdeeld over twee DC3's, vrezen ze dat Emirates Schiphol komt "leegzuigen".
Is na de paintjob op Schiphol gistermorgen naar Hamburg gevlogen voor ombouw van het interieur:quote:Op woensdag 10 februari 2016 13:27 schreef Iemand91 het volgende:
Voor mensen die in de buurt zijn; sinds afgelopen maandag staat er een bijzonder vliegtuig op Schiphol;
een Boeing 747-400 VIP.
CN-MBH, voormalig A6-UAE van Abu Dhabi Amiri Flight staat op Schiphol om omgespoten te worden in haar nieuwe kleuren voor de Marokkaanse regering.
Het wordt een aardige upgrade voor hun huidige 737-800BBJ2.
Meer over Ed Force One http://www.mirror.co.uk/n(...)ens-ed-force-7397678quote:
Is dat niet een beetje te laat? Of zullen ze nog meer vliegtuigen nodig zijn. Volgens mij hebben ze alle modellen van Airbus besteld, Boeing heeft denk ik niet iets te bieden wat met een van de bestelde kisten niet kan?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 00:29 schreef Iemand91 het volgende:
Boeing Cleared for Iran Talks After $27 Billion Airbus Hau
[..]
De totale floot is aldus Wiki 43 vliegtuigen. De order van AB was bij mijn weten 110 vliegtuigen, meer dan vervanging dus.quote:Op zondag 21 februari 2016 12:43 schreef tripel7 het volgende:
Denk Emirates enzo, de Iraniërs zijn pas net aan het opwarmen (en de ab order is voor een groot deel directe vervanging)
Wacht op papierwerk vanwege etops;)quote:Op zondag 21 februari 2016 16:07 schreef inkjet het volgende:
Hoi mannen, wat is nu precies de status van PH-BHD? Het toestel staat al tien dagen aan de grond.
Dat hebben 787's toch gewoon als ze uit de fabriek komen?quote:Op zondag 21 februari 2016 17:04 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Wacht op papierwerk vanwege etops;)
Ik weet niet hoe dat allemaal werkt kwa papierwinkel, maar het wachten is er wel op.quote:Op zondag 21 februari 2016 17:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat hebben 787's toch gewoon als ze uit de fabriek komen?
Hebben ze verder geen vluchten gepland staan? Of worden die gewoon geschrapt?quote:Op zondag 21 februari 2016 14:11 schreef FredvZ het volgende:
Het zit Surinam nog steeds niet mee. Afgelopen maandag is hun A340 (PZ-TCR) naar Brussel gevlogen voor gepland onderhoud. de 17e zou het toestel weer op Schiphol moeten aankomen. Dat is niet gelukt, de 19e zou een tweede poging gedaan worden... Ook niet gehaald.
Nu proberen ze het morgen nog een keer.
quote:Op zondag 21 februari 2016 11:12 schreef bluemoon23 het volgende:
Meer over Ed Force One http://www.mirror.co.uk/n(...)ens-ed-force-7397678
Onderschat de Iraanse markt niet. Daarnaast is Iran Air niet de enige Iraanse maatschappij.quote:Op zondag 21 februari 2016 11:58 schreef derLudolf het volgende:
Is dat niet een beetje te laat? Of zullen ze nog meer vliegtuigen nodig zijn. Volgens mij hebben ze alle modellen van Airbus besteld, Boeing heeft denk ik niet iets te bieden wat met een van de bestelde kisten niet kan?
Een vlucht is geschrapt (zoals ik eerder zei), overige vluchten worden overgenomen door een geleasde A330-200 van Hi Fly (CS-TQP).quote:Op zondag 21 februari 2016 20:02 schreef kikoooooo het volgende:
Hebben ze verder geen vluchten gepland staan? Of worden die gewoon geschrapt?
Hier staat hun schema. Toestel staat meer stil dan dat het vliegt.quote:Hoe vaak vliegt die A340 eigenlijk? 9/10 keer dat ik over de A4 rij staat hij er.
Dat doe ik ook zeker niet. Las op Wiki dat er mogelijk plaats is voor 250 Iran Air in totaal en 400 voor het hele land.quote:Op zondag 21 februari 2016 20:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Onderschat de Iraanse markt niet. Daarnaast is Iran Air niet de enige Iraanse maatschappij.
Daarnaast; als je het artikel las kon je ook vinden dat dit ook geldt voor GE Aviation, de fabrikant van de motoren voor veel van die vliegtuigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |