Ik doel op de codeshare van emirates en malaysian;)quote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:57 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Emirates vliegt niet zonder tussenlanding vanaf Amsterdam op Kuala Lumpur.
Kut Yanks, noem het gewoon Central United States of America, ja?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:38 schreef donroyco het volgende:
An East coast registration will set you back $2,300 per month, or $1,950 for Central America. If you want the luxury of being able to fly anywhere you like in the US, you’ll need to cough up $2,950 per month.
twitter:112Schiphol twitterde op dinsdag 02-02-2016 om 19:25:40 VOS klein: een éénmotorig privevliegtuig is zojuist bij de landing naast de baan terecht gekomen. https://t.co/GePI5GPuLk reageer retweet
twitter:KLM twitterde op woensdag 03-02-2016 om 11:02:46 #Astana in #Kazakhstan is the 8th new destination in our summer schedule of 2016. https://t.co/RCGuoZiWCy https://t.co/IMLdcxk2Bf reageer retweet
quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:12 schreef donroyco het volgende:twitter:KLM twitterde op woensdag 03-02-2016 om 11:02:46 #Astana in #Kazakhstan is the 8th new destination in our summer schedule of 2016. https://t.co/RCGuoZiWCy https://t.co/IMLdcxk2Bf reageer retweet
quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:44 schreef boriq het volgende:
En toch wel naar Astana (via Almaty, waar ze nu al wel op vliegen)
link
De markt in die regio vanuit Europa is sterk aan het veranderen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:14 schreef Mikey92 het volgende:
Blijkbaar zijn de cijfers van KLM goed voor Kuala Lumper, ze voegen 3 wekelijkse vluchten toe komende zomer.
- AMS dep. 13:00 - arr. KUL 07.10 KL811 B772 Thu, Fri, Sun - NEW
- AMS dep. 20:45 - arr. KUL 14.45 KL809 B77W daily
- dep. KUL 08:45 - arr. AMS 15:30 KL812 B772 Mon, Fri, Sat - NEW
- dep. KUL 23:20 - arr. AMS 06:00 KL810 B77W daily
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 23:49 schreef OEM het volgende:
Meanwhile in het altijd veilige Mogadishu, Somalie: waarschijnlijk een bomaanslag op een A321 na takeoff. Weer veilig geland:
[ afbeelding ]
http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20160202-0
En over het wegvallen van Malaysia hoorde je KLM niet klagen. Doen ze alleen als er een ME maatschappij met een paar stoeltjes meer naar Schiphol wil vliegen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:12 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
[..]
De markt in die regio vanuit Europa is sterk aan het veranderen.
Malaysia Airlines trok zich vorige maand terug uit Amsterdam, Parijs en eerder al Frankfurt (mei 2015) en gaat samenwerken met Emirates.
Air France heeft zich teruggetrokken uit Kuala Lumpur (oktober 2015) en volgende maand ook uit Jakarta.
Lufthansa trok zich terug uit Jakarta (oktober 2015) en volgende maand uit Kuala Lumpur.
Garuda Indonesia trekt zich volgende maand terug uit Gatwick en stoppen ze met de vluchten tussen Amsterdam en Gatwick; ze gaan nu los van elkaar naar Amsterdam en London Heathrow vliegen (met stop in Singapore)
Turkish Airlines en Emirates breiden licht uit op Kuala Lumpur maar onder de streep valt er capaciteit weg op deze routes.
Mogelijk ziet KLM daar mogelijkheden want ze blijft met BA en MH (van/naar Londen) alleen over op de route Europa - Kuala Lumpur. (non-stop)
Vergeet niet dat KLM een code share had met malaysia, dus in wezen vallen er wel degelijk stoeltjes weg... En dat gaat dan zowel om het stuk AMS-KUL als doorverbindingen verder weg.quote:Op woensdag 3 februari 2016 22:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En over het wegvallen van Malaysia hoorde je KLM niet klagen. Doen ze alleen als er een ME maatschappij met een paar stoeltjes meer naar Schiphol wil vliegen.
Zoals het was bij de E190's dan, want ze worden stuk voor stuk voorzien van de nieuwe livery. Inmiddels is de EZK aan de beurt.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:40 schreef Woods het volgende:
De vorige livery zou er als die Saudi uit komen te zien. Of net zoals bij 190s.
Tuurlijk kan dat.quote:Op zondag 7 februari 2016 22:30 schreef airportmadness het volgende:welkom!
Hoi!
Kan ik ook mee doen? Volg dit topic al een tijdje en heb zelf me PPL. Tevens ben ik werkzaam in de luchtvaart bij een niet nader te noemen luchtvaart maatschappij!
Top geweldig!quote:Op zondag 7 februari 2016 22:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat.
Zolang iemand niet elke dag post dat vliegen milieuonvriendelijk is en dat je beter liftend of fietsend kunt reizen is iedereen hier gewoon welkom.
Waar vlieg je mee?
Goede cijfersquote:KLM heeft in januari 8,2 procent meer passagiers vervoerd vergeleken met dezelfde maand een jaar eerder. De maatschappij verwelkomde 2,12 miljoen passagiers, tegenover 1,96 miljoen in januari 2015. De opbrengst per passagier per kilometer nam toe met 5,8 procent en de bezettingsgraad nam toe van 82,8 naar 86,5 procent.
Air France en Hop! vervoerden iets minder passagiers in januari (-o,6 procent) vergeleken met een jaar eerder. De opbrengst per passagier per kilometer nam wel iets toe bij de Fransen met 1,4 procent.
Transavia vervoerde 9,3 procent meer passagiers in januari 2016. De opbrengst per passagier per kilometer nam toe met 4,4 procent. De bezettingsgraad daalde licht van 84,0 naar 83,8 procent.
Het vrachtvervoer zit ook in januari in de hoek waar de klappen vallen.
Singapore Airlines vloog dacht ik met een full business class A340-500 van Singapore naar New-Yorkquote:Op dinsdag 9 februari 2016 00:24 schreef Sandrvich het volgende:
Stille meelezer hier: Ten eerste alle lof voor de informatie die in dit topic door alle gebruikers wordt gedeeld! Verder heb ik nog een vraag:
Het is hier ongetwijfeld bekend dat vlucht 01 van British Airways van London City naar New York met een full-business class A318 wordt uitgevoerd. Zijn er eigenlijk nog vergelijkbare verbindingen die met zo'n luxe A318 worden uitgevoerd op zo'n lange afstand, of is deze echt uniek in de wereld?
Zo lang op dat toestel is uniek, ze landen ook in ierland om nog te tanken bij tegenwind.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 00:24 schreef Sandrvich het volgende:
Stille meelezer hier: Ten eerste alle lof voor de informatie die in dit topic door alle gebruikers wordt gedeeld! Verder heb ik nog een vraag:
Het is hier ongetwijfeld bekend dat vlucht 01 van British Airways van London City naar New York met een full-business class A318 wordt uitgevoerd. Zijn er eigenlijk nog vergelijkbare verbindingen die met zo'n luxe A318 worden uitgevoerd op zo'n lange afstand, of is deze echt uniek in de wereld?
Dat bijtanken is meer omdat wanneer ze hem op City volgooien hij te zwaar is op te stijgen daar. En is Shannon ga je door de US customsquote:Op dinsdag 9 februari 2016 07:36 schreef XL het volgende:
[..]
Zo lang op dat toestel is uniek, ze landen ook in ierland om nog te tanken bij tegenwind.
Er is nog la compagnie, maar die vliegen met grotere toestellen.
Ja, en misschien met de nieuwe A350-900ULR gaan ze daar weer mee van start.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 00:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Singapore Airlines vloog dacht ik met een full business class A340-500 van Singapore naar New-York
Jaren geleden vloog KLM met een full-business 737 tussen Amsterdam en Houston, later werd dat zelfde toestel ingezet door SAS tussen Stavanger en Houston maar dat kwam onlangs ten einde (zie mijn post hier)quote:Op dinsdag 9 februari 2016 00:24 schreef Sandrvich het volgende:
Stille meelezer hier: Ten eerste alle lof voor de informatie die in dit topic door alle gebruikers wordt gedeeld! Verder heb ik nog een vraag:
Het is hier ongetwijfeld bekend dat vlucht 01 van British Airways van London City naar New York met een full-business class A318 wordt uitgevoerd. Zijn er eigenlijk nog vergelijkbare verbindingen die met zo'n luxe A318 worden uitgevoerd op zo'n lange afstand, of is deze echt uniek in de wereld?
Deze all-business A319 vloog tot eind vorig jaar ook tussen Doha en Londen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 00:32 schreef DeeBee het volgende:
QR opereert full first / business A319 met 40 stoelen, maar vooral op vluchten in de GCC (Midden-Oosten). Denk dat LHR - JFK wel eens de langste route kan zijn ja...
Die vliegen met een all-business 757-200; een toestel dat (qua cabine) te vergelijken is met de A321-200; dus niet veel groter.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 07:36 schreef XL het volgende:
Er is nog la compagnie, maar die vliegen met grotere toestellen.
Klopt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:41 schreef zlotka het volgende:
Dat bijtanken is meer omdat wanneer ze hem op City volgooien hij te zwaar is op te stijgen daar.
Alleen op de ochtendvlucht (BA1). Bij de middagvlucht (BA3) niet meer vanwege bezuinigingen op de Customs & Immigration door de VS.quote:En is Shannon ga je door de US customs
Hoezo?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:28 schreef Iemand91 het volgende:
Overigens laat hun business-product te wensen over.
Hun eigen woorden "Le Compagnie does not offer the best business class - it offers the cheapest".quote:
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:14 schreef kikoooooo het volgende:
https://www.instagram.com/p/BBiT9B1E7HP/
Want? Vliegtuigmotoren blazen niet naar voren...quote:Op woensdag 10 februari 2016 02:29 schreef vaduz het volgende:
[..]
Wel goedkoop taxieën zo voor het voorste luchtvaartuig.
Die 747 zou zijn motoren in "Reverse Thrust" kunnen zetten. Dan blazen ze wel degelijk naar voren.quote:Op woensdag 10 februari 2016 06:04 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Want? Vliegtuigmotoren blazen niet naar voren...
Met de rem?quote:Op woensdag 10 februari 2016 07:33 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die 747 zou zijn motoren in "Reverse Thrust" kunnen zetten. Dan blazen ze wel degelijk naar voren.
Het is dan nog wel de vraag hoe je die jumbo dan op zijn plek gaat houden.
Paar klinkers achter de wielenquote:Op woensdag 10 februari 2016 07:33 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het is dan nog wel de vraag hoe je die jumbo dan op zijn plek gaat houden.
quote:Op woensdag 10 februari 2016 07:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Paar klinkers achter de wielen
Dat had ik zelf idd ook wel kunnen bedenken iddquote:
Je kan in reverse ook vol gas geven, echter door verliezen en design zal je nooit dezelfde kracht naar voren als naar achteren krijgen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 08:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
[..]
Dat had ik zelf idd ook wel kunnen bedenken idd
Werkt dat dan ook als full throttle in reverse thrust gaat met 4 motoren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |