abonnement Unibet Coolblue
pi_159602238
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 18:57 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Emirates vliegt niet zonder tussenlanding vanaf Amsterdam op Kuala Lumpur.
Ik doel op de codeshare van emirates en malaysian;)
  dinsdag 2 februari 2016 @ 19:35:32 #52
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_159603393
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:38 schreef donroyco het volgende:

An East coast registration will set you back $2,300 per month, or $1,950 for Central America. If you want the luxury of being able to fly anywhere you like in the US, you’ll need to cough up $2,950 per month.
Kut Yanks, noem het gewoon Central United States of America, ja? :(
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_159604106
112Schiphol twitterde op dinsdag 02-02-2016 om 19:25:40 VOS klein: een éénmotorig privevliegtuig is zojuist bij de landing naast de baan terecht gekomen. https://t.co/GePI5GPuLk reageer retweet
  dinsdag 2 februari 2016 @ 23:49:03 #54
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_159612517
Meanwhile in het altijd veilige Mogadishu, Somalie: waarschijnlijk een bomaanslag op een A321 na takeoff. Weer veilig geland:



http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20160202-0
  woensdag 3 februari 2016 @ 11:12:48 #55
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159617426
KLM twitterde op woensdag 03-02-2016 om 11:02:46 #Astana in #Kazakhstan is the 8th new destination in our summer schedule of 2016. https://t.co/RCGuoZiWCy https://t.co/IMLdcxk2Bf reageer retweet
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_159618802
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2016 11:12 schreef donroyco het volgende:
KLM twitterde op woensdag 03-02-2016 om 11:02:46 #Astana in #Kazakhstan is the 8th new destination in our summer schedule of 2016. https://t.co/RCGuoZiWCy https://t.co/IMLdcxk2Bf reageer retweet
;)
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:44 schreef boriq het volgende:
En toch wel naar Astana (via Almaty, waar ze nu al wel op vliegen)
link
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 18:14 schreef Mikey92 het volgende:
Blijkbaar zijn de cijfers van KLM goed voor Kuala Lumper, ze voegen 3 wekelijkse vluchten toe komende zomer.

- AMS dep. 13:00 - arr. KUL 07.10 KL811 B772 Thu, Fri, Sun - NEW
- AMS dep. 20:45 - arr. KUL 14.45 KL809 B77W daily

- dep. KUL 08:45 - arr. AMS 15:30 KL812 B772 Mon, Fri, Sat - NEW
- dep. KUL 23:20 - arr. AMS 06:00 KL810 B77W daily
De markt in die regio vanuit Europa is sterk aan het veranderen.

Malaysia Airlines trok zich vorige maand terug uit Amsterdam, Parijs en eerder al Frankfurt (mei 2015) en gaat samenwerken met Emirates.
Air France heeft zich teruggetrokken uit Kuala Lumpur (oktober 2015) en volgende maand ook uit Jakarta.
Lufthansa trok zich terug uit Jakarta (oktober 2015) en volgende maand uit Kuala Lumpur.
Garuda Indonesia trekt zich volgende maand terug uit Gatwick en stoppen ze met de vluchten tussen Amsterdam en Gatwick; ze gaan nu los van elkaar naar Amsterdam en London Heathrow vliegen (met stop in Singapore)

Turkish Airlines en Emirates breiden licht uit op Kuala Lumpur maar onder de streep valt er capaciteit weg op deze routes.
Mogelijk ziet KLM daar mogelijkheden want ze blijft met BA en MH (van/naar Londen) alleen over op de route Europa - Kuala Lumpur. (non-stop)
pi_159619584
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 23:49 schreef OEM het volgende:
Meanwhile in het altijd veilige Mogadishu, Somalie: waarschijnlijk een bomaanslag op een A321 na takeoff. Weer veilig geland:

[ afbeelding ]

http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20160202-0
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  woensdag 3 februari 2016 @ 22:48:27 #58
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_159637738
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 12:12 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

;)

[..]

[..]

De markt in die regio vanuit Europa is sterk aan het veranderen.

Malaysia Airlines trok zich vorige maand terug uit Amsterdam, Parijs en eerder al Frankfurt (mei 2015) en gaat samenwerken met Emirates.
Air France heeft zich teruggetrokken uit Kuala Lumpur (oktober 2015) en volgende maand ook uit Jakarta.
Lufthansa trok zich terug uit Jakarta (oktober 2015) en volgende maand uit Kuala Lumpur.
Garuda Indonesia trekt zich volgende maand terug uit Gatwick en stoppen ze met de vluchten tussen Amsterdam en Gatwick; ze gaan nu los van elkaar naar Amsterdam en London Heathrow vliegen (met stop in Singapore)

Turkish Airlines en Emirates breiden licht uit op Kuala Lumpur maar onder de streep valt er capaciteit weg op deze routes.
Mogelijk ziet KLM daar mogelijkheden want ze blijft met BA en MH (van/naar Londen) alleen over op de route Europa - Kuala Lumpur. (non-stop)
En over het wegvallen van Malaysia hoorde je KLM niet klagen. Doen ze alleen als er een ME maatschappij met een paar stoeltjes meer naar Schiphol wil vliegen.

Toch wel jammer van Malaysia. Had altijd wel goede aanbiedingen naar KUL of met doorverbindingen naar SIN of BKK. All time low AMS-KUL-BKK v.v. ooit 420 euro betaald. Dat soort prijzen kun je voorlopig dus wel vergeten.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_159654218
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 22:48 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En over het wegvallen van Malaysia hoorde je KLM niet klagen. Doen ze alleen als er een ME maatschappij met een paar stoeltjes meer naar Schiphol wil vliegen.

Vergeet niet dat KLM een code share had met malaysia, dus in wezen vallen er wel degelijk stoeltjes weg... En dat gaat dan zowel om het stuk AMS-KUL als doorverbindingen verder weg.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_159683853


PH-BHD wordt volgende week afgeleverd aan KLM en land 11 februari op Schiphol
PH-BVP wordt 23 februari afgeleverd aan KLM en land de volgende dag op Schiphol
pi_159696902
National Park Jasper heet de BVP. Is net te zien op een van de andere foto's uit deze set ;)
--
pi_159717150
Saudi Arabian Airlines heeft afgelopen week (woensdag) haar eerste 2 Boeing 787-9's in ontvangst genomen.
Tegelijk werd ook nog een 777-300ER afgeleverd. Dat moest natuurlijk vastgelegd worden:






En natuurlijk....de selfie:



Beide toestellen waren vorige maand al officieel afgeleverd en die derde 787 is gebouwd in Charleston maar werd speciaal ingevlogen voor de ceremonie. Deze wordt komende week aan de maatschappij geleverd.
Saudi heeft in 2010 acht 787's besteld.
pi_159731876
Sommige mensen vinden de nieuwe livery van KLM niet mooi, maar die staat wel een stuk beter op een 787 dan deze.
--
  zondag 7 februari 2016 @ 18:40:56 #64
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_159732812
De vorige livery zou er als die Saudi uit komen te zien. Of net zoals bij 190s.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_159735490
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 18:40 schreef Woods het volgende:
De vorige livery zou er als die Saudi uit komen te zien. Of net zoals bij 190s.
Zoals het was bij de E190's dan, want ze worden stuk voor stuk voorzien van de nieuwe livery. Inmiddels is de EZK aan de beurt.
--
  zondag 7 februari 2016 @ 22:30:27 #66
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_159740554
Hoi!

Kan ik ook mee doen? Volg dit topic al een tijdje en heb zelf me PPL. Tevens ben ik werkzaam in de luchtvaart bij een niet nader te noemen luchtvaart maatschappij!
  Moderator zondag 7 februari 2016 @ 22:59:06 #67
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159741889
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 22:30 schreef airportmadness het volgende:welkom!
Hoi!

Kan ik ook mee doen? Volg dit topic al een tijdje en heb zelf me PPL. Tevens ben ik werkzaam in de luchtvaart bij een niet nader te noemen luchtvaart maatschappij!
Tuurlijk kan dat.
Zolang iemand niet elke dag post dat vliegen milieuonvriendelijk is en dat je beter liftend of fietsend kunt reizen is iedereen hier gewoon welkom.

Waar vlieg je mee? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 7 februari 2016 @ 23:07:43 #68
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_159742287
quote:
14s.gif Op zondag 7 februari 2016 22:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat.
Zolang iemand niet elke dag post dat vliegen milieuonvriendelijk is en dat je beter liftend of fietsend kunt reizen is iedereen hier gewoon welkom.

Waar vlieg je mee? :)
Top geweldig!
Ik vlieg op een C172 vanaf Lelystad
  maandag 8 februari 2016 @ 00:21:15 #69
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_159744569
Die 787 wing flex O+
Tics van je petten.
pi_159749906
KLM's PH-BFO maakt haar allerlaatste lange vlucht.
Ruim 2 uur geleden is het vertrokken vanuit Jakarta en is nu onderweg naar Schiphol.

In de nacht van 15 op 16 januari vloog het haar allerlaatste commerciële vlucht (KL644 JFK - AMS) en op 16 januari vloog het naar Jakarta. Hier heeft het o.a. een gear change ondergaan met PH-BFC die de vorige dag al die kant was op gegaan.

Na terugkomst op Schiphol zal -BFO "Orlando" doorvliegen naar Teruel, Spanje waar ze bij haar zusterschip PH-BFM "Mexico" en 2 Martinair 747-freighters wordt opgeslagen.

  maandag 8 februari 2016 @ 14:26:46 #71
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159753755


Testvlucht? :o
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_159753968
Denk het wel, gister ook al een low approach uitgevoerd op Groningen Airport.

http://www.flightradar24.com/data/flights/KL9851/#8c00886
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_159756029
De BFC staat nog steeds in Jakarta. Lang voor een c-check.

[ Bericht 26% gewijzigd door inkjet op 08-02-2016 16:26:06 (typo) ]
--
pi_159761055
KLM vervoert meer passagiers in januari

quote:
KLM heeft in januari 8,2 procent meer passagiers vervoerd vergeleken met dezelfde maand een jaar eerder. De maatschappij verwelkomde 2,12 miljoen passagiers, tegenover 1,96 miljoen in januari 2015. De opbrengst per passagier per kilometer nam toe met 5,8 procent en de bezettingsgraad nam toe van 82,8 naar 86,5 procent.

Air France en Hop! vervoerden iets minder passagiers in januari (-o,6 procent) vergeleken met een jaar eerder. De opbrengst per passagier per kilometer nam wel iets toe bij de Fransen met 1,4 procent.

Transavia vervoerde 9,3 procent meer passagiers in januari 2016. De opbrengst per passagier per kilometer nam toe met 4,4 procent. De bezettingsgraad daalde licht van 84,0 naar 83,8 procent.

Het vrachtvervoer zit ook in januari in de hoek waar de klappen vallen.
Goede cijfers :)
pi_159771226
Stille meelezer hier: Ten eerste alle lof voor de informatie die in dit topic door alle gebruikers wordt gedeeld! Verder heb ik nog een vraag:

Het is hier ongetwijfeld bekend dat vlucht 01 van British Airways van London City naar New York met een full-business class A318 wordt uitgevoerd. Zijn er eigenlijk nog vergelijkbare verbindingen die met zo'n luxe A318 worden uitgevoerd op zo'n lange afstand, of is deze echt uniek in de wereld?
pi_159771352
QR opereert full first / business A319 met 40 stoelen, maar vooral op vluchten in de GCC (Midden-Oosten). Denk dat LHR - JFK wel eens de langste route kan zijn ja...

Zojuist m'n eerste go around meegemaakt tijdens het landen op DFW, leek weinig aan de hand maar vrij veel wind en we stuiterden 2x terug... Volgende poging ging zonder problemen. ^O^
Jack does it in real time...
  Moderator dinsdag 9 februari 2016 @ 00:43:00 #77
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159771491
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 00:24 schreef Sandrvich het volgende:
Stille meelezer hier: Ten eerste alle lof voor de informatie die in dit topic door alle gebruikers wordt gedeeld! Verder heb ik nog een vraag:

Het is hier ongetwijfeld bekend dat vlucht 01 van British Airways van London City naar New York met een full-business class A318 wordt uitgevoerd. Zijn er eigenlijk nog vergelijkbare verbindingen die met zo'n luxe A318 worden uitgevoerd op zo'n lange afstand, of is deze echt uniek in de wereld?
Singapore Airlines vloog dacht ik met een full business class A340-500 van Singapore naar New-York _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 9 februari 2016 @ 07:36:01 #78
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159772911
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 00:24 schreef Sandrvich het volgende:
Stille meelezer hier: Ten eerste alle lof voor de informatie die in dit topic door alle gebruikers wordt gedeeld! Verder heb ik nog een vraag:

Het is hier ongetwijfeld bekend dat vlucht 01 van British Airways van London City naar New York met een full-business class A318 wordt uitgevoerd. Zijn er eigenlijk nog vergelijkbare verbindingen die met zo'n luxe A318 worden uitgevoerd op zo'n lange afstand, of is deze echt uniek in de wereld?
Zo lang op dat toestel is uniek, ze landen ook in ierland om nog te tanken bij tegenwind.

Er is nog la compagnie, maar die vliegen met grotere toestellen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_159774759
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 07:36 schreef XL het volgende:

[..]

Zo lang op dat toestel is uniek, ze landen ook in ierland om nog te tanken bij tegenwind.

Er is nog la compagnie, maar die vliegen met grotere toestellen.
Dat bijtanken is meer omdat wanneer ze hem op City volgooien hij te zwaar is op te stijgen daar. En is Shannon ga je door de US customs
Trotse Twentenaar
pi_159774763
oeps.
Trotse Twentenaar
  dinsdag 9 februari 2016 @ 11:05:29 #81
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_159775116
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 00:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Singapore Airlines vloog dacht ik met een full business class A340-500 van Singapore naar New-York _O_
Ja, en misschien met de nieuwe A350-900ULR gaan ze daar weer mee van start.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 13:13:53 #82
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_159777619
Je hebt ook nog OpenSkies van British Airways tussen Parijs en New York in een 757.

Ze hebben het ook nog geprobeerd vanaf Amsterdam maar dat hebben ze niet lang volgehouden.

Tevens gaat BA ook vanaf Standsted vliegen via Cityflyer!
pi_159778008
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 00:24 schreef Sandrvich het volgende:
Stille meelezer hier: Ten eerste alle lof voor de informatie die in dit topic door alle gebruikers wordt gedeeld! Verder heb ik nog een vraag:

Het is hier ongetwijfeld bekend dat vlucht 01 van British Airways van London City naar New York met een full-business class A318 wordt uitgevoerd. Zijn er eigenlijk nog vergelijkbare verbindingen die met zo'n luxe A318 worden uitgevoerd op zo'n lange afstand, of is deze echt uniek in de wereld?
Jaren geleden vloog KLM met een full-business 737 tussen Amsterdam en Houston, later werd dat zelfde toestel ingezet door SAS tussen Stavanger en Houston maar dat kwam onlangs ten einde (zie mijn post hier)
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 00:32 schreef DeeBee het volgende:
QR opereert full first / business A319 met 40 stoelen, maar vooral op vluchten in de GCC (Midden-Oosten). Denk dat LHR - JFK wel eens de langste route kan zijn ja...
Deze all-business A319 vloog tot eind vorig jaar ook tussen Doha en Londen.
En de afstand Doha - Londen is langer dan Shannon - New York. :P

Nu wordt die in inderdaad alleen in het Midden-Oosten ingezet; momenteel naar Riyadh en Jeddah.
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 07:36 schreef XL het volgende:
Er is nog la compagnie, maar die vliegen met grotere toestellen.
Die vliegen met een all-business 757-200; een toestel dat (qua cabine) te vergelijken is met de A321-200; dus niet veel groter.
Overigens laat hun business-product te wensen over.

Je hebt overigens ook OpenSkies; een dochterbedrijf van BA die met 3 757-200's tussen Parijs en New York vliegen en die ook heel erg premium-heavy zijn ingericht (20 business, 28 premium-eco en 66 economy).
Die vloog ook tussen oktober 2008 en augustus 2009 tussen Amsterdam en New York.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 10:41 schreef zlotka het volgende:
Dat bijtanken is meer omdat wanneer ze hem op City volgooien hij te zwaar is op te stijgen daar.
Klopt.
quote:
En is Shannon ga je door de US customs
Alleen op de ochtendvlucht (BA1). Bij de middagvlucht (BA3) niet meer vanwege bezuinigingen op de Customs & Immigration door de VS.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 09-02-2016 13:38:33 ]
pi_159778606
Bedankt voor de uitleg! ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 13:28 schreef Iemand91 het volgende:
Overigens laat hun business-product te wensen over.
Hoezo? :P
pi_159779196
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 13:51 schreef Sandrvich het volgende:
Bedankt voor de uitleg! ^O^
Hoezo? :P
Hun eigen woorden "Le Compagnie does not offer the best business class - it offers the cheapest".
Wat in de praktijk neerkomt op angled-flat i.p.v. full-flat stoelen, eten & drinken is minder, geen routenetwerk, ze hebben hun eigen frequent flyer-programma en nog wel wat zaken.

Toch waren/zijn er goede prijzen te vinden die dus wel lager liggen dan reguliere business class bij andere maatschappijen.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 14:55:29 #87
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159780151
Retourtje La Compagnie voor 1300 dollar kun je simpel boeken. Als ze acties hebben gaat het nog verder naar beneden. Momenteel 850 pond per persoon retour of 1300 pond voor 2 personen. Dat zijn koopjes! Maar goed, ze moeten wel. De concurrentie is beter, nu is de vlucht naar New York dus wel kort en zeker als je niet hoeft te slapen is dit echt een koopje. Als je in Londen of Parijs woont.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 9 februari 2016 @ 23:24:15 #89
269384 OEM
I spit on your aircraft
  dinsdag 9 februari 2016 @ 23:28:14 #90
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_159795237
Zo van: "Schiet eens op!" _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 23:55:48 #91
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_159797665
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 23:28 schreef flipsen het volgende:
Zo van: "Schiet eens op!" _O-
Wel goedkoop taxieën zo voor het voorste luchtvaartuig.
pi_159798130
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 02:29 schreef vaduz het volgende:

[..]

Wel goedkoop taxieën zo voor het voorste luchtvaartuig.
Want? Vliegtuigmotoren blazen niet naar voren... :P
Jack does it in real time...
  woensdag 10 februari 2016 @ 07:33:30 #94
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159798306
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 06:04 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Want? Vliegtuigmotoren blazen niet naar voren... :P
Die 747 zou zijn motoren in "Reverse Thrust" kunnen zetten. Dan blazen ze wel degelijk naar voren.
Het is dan nog wel de vraag hoe je die jumbo dan op zijn plek gaat houden.
So we just called him Fred
pi_159798384
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 07:33 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Die 747 zou zijn motoren in "Reverse Thrust" kunnen zetten. Dan blazen ze wel degelijk naar voren.
Het is dan nog wel de vraag hoe je die jumbo dan op zijn plek gaat houden.
Met de rem? ;)
  Moderator woensdag 10 februari 2016 @ 07:59:47 #96
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159798413
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 07:33 schreef FredvZ het volgende:

[..]


Het is dan nog wel de vraag hoe je die jumbo dan op zijn plek gaat houden.
Paar klinkers achter de wielen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 10 februari 2016 @ 08:03:21 #97
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159798428
quote:
10s.gif Op woensdag 10 februari 2016 07:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Paar klinkers achter de wielen :P
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 07:53 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Met de rem? ;)
Dat had ik zelf idd ook wel kunnen bedenken idd :@

Werkt dat dan ook als full throttle in reverse thrust gaat met 4 motoren?
So we just called him Fred
pi_159798541
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 08:03 schreef FredvZ het volgende:

[..]


[..]

Dat had ik zelf idd ook wel kunnen bedenken idd :@

Werkt dat dan ook als full throttle in reverse thrust gaat met 4 motoren?
Je kan in reverse ook vol gas geven, echter door verliezen en design zal je nooit dezelfde kracht naar voren als naar achteren krijgen.
Daarnaast is het de manier om je motoren naar hun grootje te helpen door zooi van achter de motor naar voren te blazen om ze daarna op te zuigen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_159803891
Voor mensen die in de buurt zijn; sinds afgelopen maandag staat er een bijzonder vliegtuig op Schiphol;
een Boeing 747-400 VIP.

CN-MBH, voormalig A6-UAE van Abu Dhabi Amiri Flight staat op Schiphol om omgespoten te worden in haar nieuwe kleuren voor de Marokkaanse regering.
Het wordt een aardige upgrade voor hun huidige 737-800BBJ2.



Abu Dhabi heeft het toestel niet meer nodig; zij hebben sinds kort een upgrade gemaakt naar de 747-8BBJ (A6-PFA).



En er komt nog een tweede aan (A6-PFB). Die staat sinds maart 2014 op Pinal Airpark, Arizona en zal dus nu wel een keer naar Hamburg gevlogen worden voor VIP-ombouw bij Lufthansa.



Over Pinal Airpark gesproken:




(Letterlijk) steenworp afstand van hun 747-300.

[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 10-02-2016 13:58:03 ]
pi_159812549
PH-BVP voert momenteel een testvlucht (B1) uit als BOE568. PH-BHD is vanmiddag afgeleverd en zal volgens plan rond 23:10 (NL) vertrekken naar Nederland.

[ Bericht 3% gewijzigd door inkjet op 11-02-2016 03:27:00 (Tijdzones verkeerd.) ]
--
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')