Iemand91 | zondag 31 januari 2016 @ 00:22 |
[ Bericht 40% gewijzigd door Iemand91 op 31-01-2016 00:29:01 ] | |
derLudolf | zondag 31 januari 2016 @ 00:23 |
777/A350 lijkt me logischer | |
Nieuwschierig | zondag 31 januari 2016 @ 11:03 |
En laat nu niemand het wagen om te zeggen dat de A380 een mooier vliegtuig is. Er zullen nooit meer mooiere vliegtuigen gemaakt worden dan de Boeing 747 Wat mij betreft de 747-400 met winglets van KLM | |
Blistering | zondag 31 januari 2016 @ 11:08 |
Ik doe het gewoon: de A380 vind ik vele malen mooier. Gelukkig mag iedereen dat zelf bepalen Wel een toffe foto trouwens van die KLM 747. En die retro Lufthansa Toffe maatschappij is dat ook. | |
Sunri5e | zondag 31 januari 2016 @ 11:18 |
De MD11 is mooier | |
XL | zondag 31 januari 2016 @ 11:26 |
Die van BA zijn ook mooi, als ze met 5 op een rij op Terminal 5 aan de gate staan! | |
Nieuwschierig | zondag 31 januari 2016 @ 12:03 |
De MD11 en de DC10 heb ik altijd al rare vliegtuigen gevonden. Het was een Jumbo-jet maar een misvormde. Ik verwonder én erger me dagelijks over de MD11 adoratie in dit topic. | |
donroyco | zondag 31 januari 2016 @ 12:16 |
Welk vliegveld is dit? Sint Maarten? | |
Blistering | zondag 31 januari 2016 @ 12:17 |
Princess Juliana Intl inderdaad | |
donroyco | zondag 31 januari 2016 @ 12:18 |
Die staat nog op mijn lijstje | |
Blistering | zondag 31 januari 2016 @ 12:19 |
Absoluut, hier ook. En dan uiteraard wel met een 747 van KLM (nu het nog kan). | |
donroyco | zondag 31 januari 2016 @ 12:26 |
Ja, dat zeker. Aruba - A330 Bonaire - ... Curacao - 767 St. Maarten - ... | |
Nieuwschierig | zondag 31 januari 2016 @ 12:54 |
Ideale vakantiebestemming. En niemand daar kijkt je vreemd aan als je op het strand loopt te filmen | |
Fred | zondag 31 januari 2016 @ 13:37 |
St Maarten met een 747 en Bonaire met een 787. Dan heb je alles wat nu vanuit Nederland die kant op gaat gehad | |
donroyco | zondag 31 januari 2016 @ 13:47 |
Ja, die moet ik nog. Al ben ik wel al op Bonaire geweest met de A330 door een tussenstop. | |
spapaars | zondag 31 januari 2016 @ 14:41 |
DC 10-11/B747.400/A380 etc etc. Allemaal Vliegende vrachtwagens vergeleken met de Concorde. | |
OEM | zondag 31 januari 2016 @ 15:24 |
Je bedoelt die hopeloos disproportionele vliegende driehoek met 2 rechthoekige kisten eronder en een gebroken neus? Na de Comet is er niks mooiers meer gemaakt: | |
Mikey92 | zondag 31 januari 2016 @ 16:04 |
Kan voorlopig nog wel als ik de verhalen de laatste dagen hoor | |
inkjet | zondag 31 januari 2016 @ 21:03 |
Tussen de aflevering van de BFA en de BFY zat bijna 13 jaar. Het gaat tegenwoordig wat sneller maar dat de laatste er over drie jaar uit gaat lijkt me niet waarschijnlijk met de huidige olieprijs. | |
The_stranger | zondag 31 januari 2016 @ 22:20 |
Sinds de constellation ging het bergafwaarts, al mocht de comet er inderdaad nog wel zijn. | |
Fred | zondag 31 januari 2016 @ 23:00 |
Toch blijft het jammer van die vierkante ramen. Als de Haviland de ronde van de Lockheed Constellation had toegepast in de Comet was het misschien nog een succes geworden. [ Bericht 1% gewijzigd door Fred op 01-02-2016 01:03:27 ] | |
MaxMark | maandag 1 februari 2016 @ 11:52 |
Is deze toevallig nog ergens HDer te vinden? Op Airliners.net zie ik ´em helaas niet staan | |
donroyco | maandag 1 februari 2016 @ 11:54 |
https://500px.com/photo/1(...)user&user_id=7686817 | |
MaxMark | maandag 1 februari 2016 @ 12:26 |
Dank je! Het lijkt erop dat deze meneer zijn mooie plaatje niet wil delen. | |
donroyco | maandag 1 februari 2016 @ 12:54 |
landde zojuist als één van de twee A380's van Emirates vandaag. | |
Blistering | maandag 1 februari 2016 @ 12:56 |
donroyco | maandag 1 februari 2016 @ 13:03 |
Al wat ouder toch? -edit- ja, september 2014. | |
Blistering | maandag 1 februari 2016 @ 13:06 |
Maakt het niet minder tof. | |
Iemand91 | maandag 1 februari 2016 @ 14:02 |
First Atlantic crossing for F-35 on 2 February
| |
derLudolf | maandag 1 februari 2016 @ 15:43 |
Even zitten spieken bij de vloot van de Italiaanse luchtmacht, wat een vloot zeg Had niet verwacht dat ze zo'n grote vloot hadden en veel verschillende types. De F35/JSF en de Eurofighter Typhoon zijn toch elkaars equivalenten? Aangezien ze ze beide hebben. | |
derLudolf | maandag 1 februari 2016 @ 15:50 |
Op Wikipedia las ik trouwens dat in 2020 twee A330-200 vliegtuigen als Multirole Transporter Plan de de KLu in dienst komen. Zullen die nieuwe A330's zijn of oude van KLM? De KDC10's zijn ook eerst gebruikt bij Martinair | |
flipsen | maandag 1 februari 2016 @ 16:31 |
Wat heb ik toch een bloedhekel aan wachten op een vliegveld omdat je vlucht vertraagd is (met dank aan de luchtverkeersleiders in Buenos Aires). Is nu nog steeds niet weg uit Buenos Aires, dus gaat nog minstens 2,5 uur duren voordat ik aan boord kan. En het is net weer niet de moeite om terug naar huis te gaan (uur rijden, plus dat ik geen auto heb op het moment en de taxi nogal duur is). Alle tafeltjes bezet, dus zit hier op mijn koffer maar een beetje te werken, zeer oncomfortabel. En die Europese regel van vergoeding bij vertraging, die gaat hier uiteraard niet op | |
El_Grando101 | maandag 1 februari 2016 @ 17:03 |
Hoop dat de piloten inmiddels ontslagen zijn. Buiten dat dit onveilig is ga je niet lopen stunten met een kist van 250 miljoen dollar. Huur dan lekker in je vrije tijd een pitts of zo. | |
Mikey92 | maandag 1 februari 2016 @ 17:05 |
Dit wordt vaak gedaan bij een delivery flight | |
El_Grando101 | maandag 1 februari 2016 @ 17:17 |
Daar las ik overheen, dacht te herinneren dat dit een gewone vlucht was. Dan was het natuurlijk schandalig dom geweest. | |
tripel7 | maandag 1 februari 2016 @ 17:23 |
De vliegers van die kist zijn iig wel op z'n minst demoted, artikel incl. reden: http://www.wort.lu/en/bus(...)bc5db9b3988708086f11 Niet lang na dat incident hebben ze het bij CargoLux ook voor elkaar gekregen om een andere 748 te beschadigen tijdens landing: http://avherald.com/h?article=47ed9485&opt=0 | |
Woods | maandag 1 februari 2016 @ 17:38 |
Volgens mij is die hier ook langs geweest met foto's en al. | |
Iemand91 | maandag 1 februari 2016 @ 18:31 |
Je moet natuurlijk wel bedenken dat die 747-freighter leeg was; en een lege 747; daar kun je wel mee stunten zoveel vermogen die dan heeft. Maar goed; dit ging wel een beetje ver. Hebben we destijds nog genoemd. Jup. | |
inkjet | maandag 1 februari 2016 @ 21:05 |
Weet iemand of de PH-HZF en PH-HZK nog naar Jet2 gaan? De PH-BFC staat al sinds de 14/15e in Jakarta voor zijn C-check met (2 dagen later) de -BFO ernaast voor de onderdelen. Best lang. Kent iemand de planning? | |
Iemand91 | maandag 1 februari 2016 @ 21:22 |
Ja. Landing gear van de -BFO gaat naar de -BFC. -BFC keert daarna terug om weer een tijdje voor KLM te gaan vliegen (tot eind volgend jaar). -BFO keert helaas niet terug in de vloot. Zij zal bij terugkomst ook naar Spanje vertrekken voor opslag. (maar dat wist jij al gok ik) Geen idee welke data ze deze kant op komen; -BFO is ook al officieel uit de vloot. | |
inkjet | maandag 1 februari 2016 @ 22:08 |
Yup dat wist ik. De BFC zou er al uit gaan maar dat wordt nu twee jaar uitgesteld middels deze C-check. Als het zo lang duurt wordt er wellicht meer overgezet, er is sprake van 'gear change' maar misschien bedoelt men wel 'spullen in het algemeen'. | |
Iemand91 | dinsdag 2 februari 2016 @ 00:03 |
Kennen we deze foto's nog? Vandaag Gisteren heeft Air France de video online gezet : | |
Tinos85 | dinsdag 2 februari 2016 @ 00:06 |
Voordeel van de 747 van Air France was dat je in bovendeks kon zitten in economy. Paar keer mooi gebruik van gemaakt, je zat lekker rustig en ruimer dan beneden. | |
Iemand91 | dinsdag 2 februari 2016 @ 13:44 |
Vindt je nu nog bij Virgin Atlantic, Garuda en Eva Air. Vanmorgen vlak voor vertrek. Vanmorgen om 11:09 uur vertrokken als SXI1601 richting Singapore. Is net geland in Belgrado. Wordt P2-ANU voor Air Niugini in Papoea-Nieuw-Guinea net als haar zustertoestellen PH-KZF en -KZG haar voorgingen. Halverwege maart volgt nog -WXC en halverwege september -KZR. | |
Iemand91 | dinsdag 2 februari 2016 @ 16:18 |
Porsche vliegt over sloot en landt naast Polderbaan
| |
donroyco | dinsdag 2 februari 2016 @ 16:38 |
| |
Mikey92 | dinsdag 2 februari 2016 @ 18:14 |
Blijkbaar zijn de cijfers van KLM goed voor Kuala Lumper, ze voegen 3 wekelijkse vluchten toe komende zomer. - AMS dep. 13:00 - arr. KUL 07.10 KL811 B772 Thu, Fri, Sun - NEW - AMS dep. 20:45 - arr. KUL 14.45 KL809 B77W daily - dep. KUL 08:45 - arr. AMS 15:30 KL812 B772 Mon, Fri, Sat - NEW - dep. KUL 23:20 - arr. AMS 06:00 KL810 B77W daily | |
Sunri5e | dinsdag 2 februari 2016 @ 18:17 |
Zou dat niet aan het vertrek van Malaysian liggen? | |
Mikey92 | dinsdag 2 februari 2016 @ 18:54 |
Emirates neemt het ook deels over | |
Sunri5e | dinsdag 2 februari 2016 @ 18:57 |
Emirates vliegt niet zonder tussenlanding vanaf Amsterdam op Kuala Lumpur. | |
Mikey92 | dinsdag 2 februari 2016 @ 19:00 |
Ik doel op de codeshare van emirates en malaysian;) | |
flipsen | dinsdag 2 februari 2016 @ 19:35 |
Kut Yanks, noem het gewoon Central United States of America, ja? | |
Mikey92 | dinsdag 2 februari 2016 @ 19:57 |
| |
OEM | dinsdag 2 februari 2016 @ 23:49 |
Meanwhile in het altijd veilige Mogadishu, Somalie: waarschijnlijk een bomaanslag op een A321 na takeoff. Weer veilig geland: http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20160202-0 | |
donroyco | woensdag 3 februari 2016 @ 11:12 |
| |
Iemand91 | woensdag 3 februari 2016 @ 12:12 |
De markt in die regio vanuit Europa is sterk aan het veranderen. Malaysia Airlines trok zich vorige maand terug uit Amsterdam, Parijs en eerder al Frankfurt (mei 2015) en gaat samenwerken met Emirates. Air France heeft zich teruggetrokken uit Kuala Lumpur (oktober 2015) en volgende maand ook uit Jakarta. Lufthansa trok zich terug uit Jakarta (oktober 2015) en volgende maand uit Kuala Lumpur. Garuda Indonesia trekt zich volgende maand terug uit Gatwick en stoppen ze met de vluchten tussen Amsterdam en Gatwick; ze gaan nu los van elkaar naar Amsterdam en London Heathrow vliegen (met stop in Singapore) Turkish Airlines en Emirates breiden licht uit op Kuala Lumpur maar onder de streep valt er capaciteit weg op deze routes. Mogelijk ziet KLM daar mogelijkheden want ze blijft met BA en MH (van/naar Londen) alleen over op de route Europa - Kuala Lumpur. (non-stop) | |
biertapper | woensdag 3 februari 2016 @ 12:52 |
| |
buzz1291 | woensdag 3 februari 2016 @ 22:48 |
En over het wegvallen van Malaysia hoorde je KLM niet klagen. Doen ze alleen als er een ME maatschappij met een paar stoeltjes meer naar Schiphol wil vliegen. Toch wel jammer van Malaysia. Had altijd wel goede aanbiedingen naar KUL of met doorverbindingen naar SIN of BKK. All time low AMS-KUL-BKK v.v. ooit 420 euro betaald. Dat soort prijzen kun je voorlopig dus wel vergeten. | |
The_stranger | donderdag 4 februari 2016 @ 16:21 |
Vergeet niet dat KLM een code share had met malaysia, dus in wezen vallen er wel degelijk stoeltjes weg... En dat gaat dan zowel om het stuk AMS-KUL als doorverbindingen verder weg. | |
Mikey92 | vrijdag 5 februari 2016 @ 18:38 |
PH-BHD wordt volgende week afgeleverd aan KLM en land 11 februari op Schiphol PH-BVP wordt 23 februari afgeleverd aan KLM en land de volgende dag op Schiphol | |
inkjet | zaterdag 6 februari 2016 @ 08:19 |
National Park Jasper heet de BVP. Is net te zien op een van de andere foto's uit deze set | |
Iemand91 | zondag 7 februari 2016 @ 00:46 |
Saudi Arabian Airlines heeft afgelopen week (woensdag) haar eerste 2 Boeing 787-9's in ontvangst genomen. Tegelijk werd ook nog een 777-300ER afgeleverd. Dat moest natuurlijk vastgelegd worden: En natuurlijk....de selfie: Beide toestellen waren vorige maand al officieel afgeleverd en die derde 787 is gebouwd in Charleston maar werd speciaal ingevlogen voor de ceremonie. Deze wordt komende week aan de maatschappij geleverd. Saudi heeft in 2010 acht 787's besteld. | |
inkjet | zondag 7 februari 2016 @ 18:05 |
Sommige mensen vinden de nieuwe livery van KLM niet mooi, maar die staat wel een stuk beter op een 787 dan deze. | |
Woods | zondag 7 februari 2016 @ 18:40 |
De vorige livery zou er als die Saudi uit komen te zien. Of net zoals bij 190s. | |
inkjet | zondag 7 februari 2016 @ 20:23 |
Zoals het was bij de E190's dan, want ze worden stuk voor stuk voorzien van de nieuwe livery. Inmiddels is de EZK aan de beurt. | |
airportmadness | zondag 7 februari 2016 @ 22:30 |
Hoi! Kan ik ook mee doen? Volg dit topic al een tijdje en heb zelf me PPL. Tevens ben ik werkzaam in de luchtvaart bij een niet nader te noemen luchtvaart maatschappij! | |
derLudolf | zondag 7 februari 2016 @ 22:59 |
Tuurlijk kan dat. Zolang iemand niet elke dag post dat vliegen milieuonvriendelijk is en dat je beter liftend of fietsend kunt reizen is iedereen hier gewoon welkom. Waar vlieg je mee? | |
airportmadness | zondag 7 februari 2016 @ 23:07 |
Top geweldig! Ik vlieg op een C172 vanaf Lelystad | |
nattermann | maandag 8 februari 2016 @ 00:21 |
Die 787 wing flex | |
Iemand91 | maandag 8 februari 2016 @ 11:23 |
KLM's PH-BFO maakt haar allerlaatste lange vlucht. Ruim 2 uur geleden is het vertrokken vanuit Jakarta en is nu onderweg naar Schiphol. In de nacht van 15 op 16 januari vloog het haar allerlaatste commerciële vlucht (KL644 JFK - AMS) en op 16 januari vloog het naar Jakarta. Hier heeft het o.a. een gear change ondergaan met PH-BFC die de vorige dag al die kant was op gegaan. Na terugkomst op Schiphol zal -BFO "Orlando" doorvliegen naar Teruel, Spanje waar ze bij haar zusterschip PH-BFM "Mexico" en 2 Martinair 747-freighters wordt opgeslagen. | |
donroyco | maandag 8 februari 2016 @ 14:26 |
Testvlucht? | |
biertapper | maandag 8 februari 2016 @ 14:34 |
Denk het wel, gister ook al een low approach uitgevoerd op Groningen Airport. http://www.flightradar24.com/data/flights/KL9851/#8c00886 | |
inkjet | maandag 8 februari 2016 @ 15:45 |
De BFC staat nog steeds in Jakarta. Lang voor een c-check. [ Bericht 26% gewijzigd door inkjet op 08-02-2016 16:26:06 (typo) ] | |
Mikey92 | maandag 8 februari 2016 @ 19:10 |
KLM vervoert meer passagiers in januariGoede cijfers | |
Sandrvich | dinsdag 9 februari 2016 @ 00:24 |
Stille meelezer hier: Ten eerste alle lof voor de informatie die in dit topic door alle gebruikers wordt gedeeld! Verder heb ik nog een vraag: Het is hier ongetwijfeld bekend dat vlucht 01 van British Airways van London City naar New York met een full-business class A318 wordt uitgevoerd. Zijn er eigenlijk nog vergelijkbare verbindingen die met zo'n luxe A318 worden uitgevoerd op zo'n lange afstand, of is deze echt uniek in de wereld? | |
DeeBee | dinsdag 9 februari 2016 @ 00:32 |
QR opereert full first / business A319 met 40 stoelen, maar vooral op vluchten in de GCC (Midden-Oosten). Denk dat LHR - JFK wel eens de langste route kan zijn ja... Zojuist m'n eerste go around meegemaakt tijdens het landen op DFW, leek weinig aan de hand maar vrij veel wind en we stuiterden 2x terug... Volgende poging ging zonder problemen. | |
derLudolf | dinsdag 9 februari 2016 @ 00:43 |
Singapore Airlines vloog dacht ik met een full business class A340-500 van Singapore naar New-York | |
XL | dinsdag 9 februari 2016 @ 07:36 |
Zo lang op dat toestel is uniek, ze landen ook in ierland om nog te tanken bij tegenwind. Er is nog la compagnie, maar die vliegen met grotere toestellen. | |
zlotka | dinsdag 9 februari 2016 @ 10:41 |
Dat bijtanken is meer omdat wanneer ze hem op City volgooien hij te zwaar is op te stijgen daar. En is Shannon ga je door de US customs | |
zlotka | dinsdag 9 februari 2016 @ 10:42 |
oeps. | |
boriq | dinsdag 9 februari 2016 @ 11:05 |
Ja, en misschien met de nieuwe A350-900ULR gaan ze daar weer mee van start. | |
airportmadness | dinsdag 9 februari 2016 @ 13:13 |
Je hebt ook nog OpenSkies van British Airways tussen Parijs en New York in een 757. Ze hebben het ook nog geprobeerd vanaf Amsterdam maar dat hebben ze niet lang volgehouden. Tevens gaat BA ook vanaf Standsted vliegen via Cityflyer! | |
Iemand91 | dinsdag 9 februari 2016 @ 13:28 |
Jaren geleden vloog KLM met een full-business 737 tussen Amsterdam en Houston, later werd dat zelfde toestel ingezet door SAS tussen Stavanger en Houston maar dat kwam onlangs ten einde (zie mijn post hier) Deze all-business A319 vloog tot eind vorig jaar ook tussen Doha en Londen. En de afstand Doha - Londen is langer dan Shannon - New York. Nu wordt die in inderdaad alleen in het Midden-Oosten ingezet; momenteel naar Riyadh en Jeddah. Die vliegen met een all-business 757-200; een toestel dat (qua cabine) te vergelijken is met de A321-200; dus niet veel groter. Overigens laat hun business-product te wensen over. Je hebt overigens ook OpenSkies; een dochterbedrijf van BA die met 3 757-200's tussen Parijs en New York vliegen en die ook heel erg premium-heavy zijn ingericht (20 business, 28 premium-eco en 66 economy). Die vloog ook tussen oktober 2008 en augustus 2009 tussen Amsterdam en New York. Klopt. Alleen op de ochtendvlucht (BA1). Bij de middagvlucht (BA3) niet meer vanwege bezuinigingen op de Customs & Immigration door de VS. [ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 09-02-2016 13:38:33 ] | |
Sandrvich | dinsdag 9 februari 2016 @ 13:51 |
Bedankt voor de uitleg! Hoezo? | |
Mylene | dinsdag 9 februari 2016 @ 14:02 |
Inside British Airways' exclusive business class only jet without having to pay the £6,500 ticket... courtesy of Google Street View: BA's 32-seat Airbus 318-100 transports high-rolling passengers to New York in luxury | |
Iemand91 | dinsdag 9 februari 2016 @ 14:13 |
Hun eigen woorden "Le Compagnie does not offer the best business class - it offers the cheapest". Wat in de praktijk neerkomt op angled-flat i.p.v. full-flat stoelen, eten & drinken is minder, geen routenetwerk, ze hebben hun eigen frequent flyer-programma en nog wel wat zaken. Toch waren/zijn er goede prijzen te vinden die dus wel lager liggen dan reguliere business class bij andere maatschappijen. | |
XL | dinsdag 9 februari 2016 @ 14:55 |
Retourtje La Compagnie voor 1300 dollar kun je simpel boeken. Als ze acties hebben gaat het nog verder naar beneden. Momenteel 850 pond per persoon retour of 1300 pond voor 2 personen. Dat zijn koopjes! Maar goed, ze moeten wel. De concurrentie is beter, nu is de vlucht naar New York dus wel kort en zeker als je niet hoeft te slapen is dit echt een koopje. Als je in Londen of Parijs woont. | |
kikoooooo | dinsdag 9 februari 2016 @ 23:14 |
https://www.instagram.com/p/BBiT9B1E7HP/ | |
OEM | dinsdag 9 februari 2016 @ 23:24 |
| |
flipsen | dinsdag 9 februari 2016 @ 23:28 |
Zo van: "Schiet eens op!" | |
airportmadness | dinsdag 9 februari 2016 @ 23:55 |
Leuk filmpje tijdens een landing op LHR | |
vaduz | woensdag 10 februari 2016 @ 02:29 |
Wel goedkoop taxieën zo voor het voorste luchtvaartuig. | |
DeeBee | woensdag 10 februari 2016 @ 06:04 |
Want? Vliegtuigmotoren blazen niet naar voren... | |
Fred | woensdag 10 februari 2016 @ 07:33 |
Die 747 zou zijn motoren in "Reverse Thrust" kunnen zetten. Dan blazen ze wel degelijk naar voren. Het is dan nog wel de vraag hoe je die jumbo dan op zijn plek gaat houden. | |
NewHorizon | woensdag 10 februari 2016 @ 07:53 |
Met de rem? | |
derLudolf | woensdag 10 februari 2016 @ 07:59 |
Paar klinkers achter de wielen | |
Fred | woensdag 10 februari 2016 @ 08:03 |
Dat had ik zelf idd ook wel kunnen bedenken idd Werkt dat dan ook als full throttle in reverse thrust gaat met 4 motoren? | |
The_stranger | woensdag 10 februari 2016 @ 08:20 |
Je kan in reverse ook vol gas geven, echter door verliezen en design zal je nooit dezelfde kracht naar voren als naar achteren krijgen. Daarnaast is het de manier om je motoren naar hun grootje te helpen door zooi van achter de motor naar voren te blazen om ze daarna op te zuigen. | |
Iemand91 | woensdag 10 februari 2016 @ 13:27 |
Voor mensen die in de buurt zijn; sinds afgelopen maandag staat er een bijzonder vliegtuig op Schiphol; een Boeing 747-400 VIP. CN-MBH, voormalig A6-UAE van Abu Dhabi Amiri Flight staat op Schiphol om omgespoten te worden in haar nieuwe kleuren voor de Marokkaanse regering. Het wordt een aardige upgrade voor hun huidige 737-800BBJ2. Abu Dhabi heeft het toestel niet meer nodig; zij hebben sinds kort een upgrade gemaakt naar de 747-8BBJ (A6-PFA). En er komt nog een tweede aan (A6-PFB). Die staat sinds maart 2014 op Pinal Airpark, Arizona en zal dus nu wel een keer naar Hamburg gevlogen worden voor VIP-ombouw bij Lufthansa. Over Pinal Airpark gesproken: (Letterlijk) steenworp afstand van hun 747-300. [ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 10-02-2016 13:58:03 ] | |
inkjet | woensdag 10 februari 2016 @ 19:02 |
PH-BVP voert momenteel een testvlucht (B1) uit als BOE568. PH-BHD is vanmiddag afgeleverd en zal volgens plan rond 23:10 (NL) vertrekken naar Nederland. [ Bericht 3% gewijzigd door inkjet op 11-02-2016 03:27:00 (Tijdzones verkeerd.) ] | |
donroyco | woensdag 10 februari 2016 @ 20:26 |
Fred | woensdag 10 februari 2016 @ 20:31 |
Staat die 747 er nog wel? Op Google Maps is-ie spoorloos. | |
Fred | woensdag 10 februari 2016 @ 20:34 |
Nu nog een flatscreen bij de galley, paar banken erin en je hebt een prima woonkamer | |
Iemand91 | woensdag 10 februari 2016 @ 20:47 |
In april 2015 nog wel (rechtsboven): Grotere foto hier. En volgens Google Maps op 7 november ook nog. Vandaag wel iets anders ontdekt waar ik mogelijk later op terugkom. | |
Fred | woensdag 10 februari 2016 @ 20:50 |
Je hebt helemaal gelijk, ik zat op de verkeerde plek te kijken bij Pinal Airpark op Google Maps | |
donroyco | woensdag 10 februari 2016 @ 21:06 |
| |
Karstman | woensdag 10 februari 2016 @ 21:36 |
Vergeet de pooltafel niet! | |
Iemand91 | woensdag 10 februari 2016 @ 22:27 |
Morgen is het een komen en gaan van KLM vliegtuigen. Zoals inkjet al heeft aangegeven is vandaag de 3e 787-9 (PH-BHD "Bouqainville / Begonia") aan KLM geleverd. Verwachte aankomst van vlucht KL7879 is om 07:50 uur morgenochtend. Dit is ook de allerlaatste 787 die op de tijdelijke 40-24 productielijn in Everett wordt gebouwd; Boeing is bezig met het ombouwen van deze productielijn voor de productie van de nieuwe Boeing 777X-toestellen. EDIT: en onderweg: http://www.flightradar24.com/KLM7879/8c839a5 Maar ook zal KLM's 2e 747 (PH-BFO) vertrekken naar Teruel, Spanje. "Orlando" vloog in de nacht van 15 op 16 januari haar allerlaatste commerciële vlucht als KL644 vanuit New York JFK. Op 16 januari vertrok ze naar Jakarta waar ze bij haar zusterschip PH-BFC Calgary kwam te staan. Hier vond onder andere een gearchange met -BFC plaats (-BFC ondergaat daar een C-check) Foto bij vertrek naar Amsterdam afgelopen maandag: Afgelopen maandag vloog -BFM weer terug naar Schiphol en nu dus morgen door naar Teruel. PH-BFO vloog op 16 september 1992 voor het eerst en werd op 8 oktober dat jaar aan KLM geleverd (en was net als -BFM in eigendom van KLM). Uiteindelijk heeft ze dus ruim 23 jaar voor KLM gevlogen. PH-BFM vertrok op 30 oktober om 07:35 uur naar Teruel, dus als -BFO gelijke vluchttijden heeft komen de 747 en 787 elkaar mogelijk nog tegen als de tijden wat gaan verschillen. En over de 777x gesproken: Final assembly underway on GE Aviation’s first GE9X engine
[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 10-02-2016 23:08:53 ] | |
Iemand91 | donderdag 11 februari 2016 @ 11:13 |
Uiteindelijk ontliepen ze elkaar net. PH-BHD kwam binnen om 07:46 uur op de Oostbaan (22) maar PH-BFO was om 06:21 uur al vertrokken van de Kaagbaan (24). Vertrek: (Moet je de exhaust cone zien op de tweede foto) Als ze tegelijkertijd op Schiphol waren geweest had je een mooi Kodak moment gehad van komen en gaan. Zoals op 17 december 1994 toen KLM voor het allerlaatst een commerciële DC-10 vlucht landde op Schiphol (vooraan) en op de achtergrond de gloednieuwe (nog ongeverfde MD-11 PH-KCF) binnenkwam: | |
donroyco | donderdag 11 februari 2016 @ 14:53 |
Gaan de Dreamliner-kisten van KLM nu alleen maar naar het Midden-Oosten? De testvlucht smaakte naar meer, maar ga niet zo snel naar Abu Dhabi. | |
Mikey92 | donderdag 11 februari 2016 @ 15:20 |
Amsterdam - Cairo - Vanaf 2 mei Amsterdam - Kaapstad - vanaf 5 juli Amsterdam - Hangzhou - vanaf 28 maart Amsterdam - Osaka Kansai - vanaf 27 maart Amsterdam - Rio de Janeiro - Vliegt al die kant op Amsterdam - Sao Paolo - Komende zomer voor 7 vluchten Amsterdam - Toronto - vanaf 4 juli Amsterdam - San Francisco - Vanaf 4 mei Amsterdam - Shanghai Pu Dong - vanaf 26 september Amsterdam - Xiamen - Datum ff kwijt En nog een aantal vluchten naar het Midden - Oosten Dit is 1 of meerdere vluchten per week. | |
donroyco | donderdag 11 februari 2016 @ 15:22 |
Tof. Thanks Dus je moet net geluk hebben om hem te pakken te krijgen... | |
Mikey92 | donderdag 11 februari 2016 @ 15:30 |
Ze krijgen steeds meer 787's dus zou steeds makkelijker moeten worden;) | |
donroyco | donderdag 11 februari 2016 @ 15:35 |
Ja, dat is wel waar! Een keer naar San Fran is ook wel leuk. | |
Fred | donderdag 11 februari 2016 @ 15:54 |
Bij het boeken van een vlucht staat het toestel ook aangegeven. Naar SF van de zomer vliegt KLM bijvoorbeeld op zondagen een extra retourtje met de 787-9, daarnaast ook dagelijks met een 747-400. [ Bericht 0% gewijzigd door Fred op 11-02-2016 15:59:12 ] | |
boriq | donderdag 11 februari 2016 @ 17:08 |
Emirates vloog schijnbaar nog niet genoeg naar London: "Emirates adds 6th daily Dubai - London Heathrow flight from 27MAR16 with 777-300ER, switching to A380 from 01JUN16" van Airlineroute
[ Bericht 70% gewijzigd door boriq op 11-02-2016 18:11:10 (bron toegevoegd) ] | |
tripel7 | donderdag 11 februari 2016 @ 17:11 |
Mogen ze van mij ook wel naar schiphol doen :p | |
inkjet | donderdag 11 februari 2016 @ 18:07 |
Nu is het nog even afwachten wat er de komende weken gebeurt. Niet onwaarschijnlijk is dat de drie toestellen op de drie bestaande bestemmingen worden ingezet maar dan iets vaker. Er is ook nog een hoop opleiding te doen. | |
derLudolf | donderdag 11 februari 2016 @ 18:20 |
Kunnen de 787's landen op de Fokkerbaan? | |
#ANONIEM | donderdag 11 februari 2016 @ 18:37 |
747's ook wel. | |
tripel7 | donderdag 11 februari 2016 @ 18:38 |
Alleen de a380, en mocht hij ooit weer komen, de an-225 niet. | |
Iemand91 | donderdag 11 februari 2016 @ 21:04 |
Dat maakt 6 A380's naar Heathrow, 3 naar Gatwick en nog 2 A380 code-share vluchten van Qantas...dat maakt 11 A380's naar Londen...elke dag. Dat zijn elke dag 5621 stoelen heen en 5621 stoelen terug. Testvlucht 'grootste luchtvaartuig' volgende maand
| |
flipsen | donderdag 11 februari 2016 @ 21:20 |
Hebben ze er bij Boeing en Airbus eigenlijk wel eens over nagedacht om hier en daar in loze ruimtes wat helium te pompen? Of moet ik nu snel enkele patenten gaan aanvragen? | |
derLudolf | donderdag 11 februari 2016 @ 21:23 |
Waterstof is nog lichter | |
boriq | donderdag 11 februari 2016 @ 21:52 |
En dan komen daar de A340's van Virgin, de 787 van Royal Brunei (op sommige dagen) en de variatie aan vliegtuigen van BA nog bij | |
flipsen | donderdag 11 februari 2016 @ 23:10 |
Helium leuker (en minder gevaarlijk): ik stel voor dat ze gewoon heel de cabine met helium vullen! Alle passagiers zo´n hoog stemmetje en je vliegtuig weegt bijna niets, super economisch! | |
derLudolf | donderdag 11 februari 2016 @ 23:18 |
Weet ik, dat ging bij de Hindenburg ook fout | |
NewHorizon | donderdag 11 februari 2016 @ 23:37 |
APK | donderdag 11 februari 2016 @ 23:49 |
Easy | |
Sunri5e | vrijdag 12 februari 2016 @ 08:14 |
| |
Fred | vrijdag 12 februari 2016 @ 13:47 |
Dus KLM loopt aan de ene kant te piepen als Schiphol meer vluchten van Golfcarriers toelaat, maar werkt aan de andere kant zelf Schiphol tegen door Martinair in te krimpen... 3 maal raden wie er straks het hardst staat te huilen als een Golfcarrier straks met meer cargo op Schiphol komt vliegen. | |
donroyco | vrijdag 12 februari 2016 @ 13:48 |
KLM. | |
boriq | vrijdag 12 februari 2016 @ 14:33 |
Zo te horen vanaf de UT (en te zien op flightradar) is met met een Cessna S550 weer rondom vliegveld Twente aan het vliegen | |
buzz1291 | vrijdag 12 februari 2016 @ 15:38 |
Ik denk...... KLM! en ga nu door voor de volgende ronde? | |
Iemand91 | vrijdag 12 februari 2016 @ 16:18 |
Vanmorgen is om 08:46 uur voor de allerlaatste keer een Air France Boeing 747 vertrokken vanaf Aéroport de Paris-Charles de Gaulle. F-GITJ (De 747 die de allerlaatste commerciële vlucht naar Mexico-Stad uitvoerde op 11/12 januari en de een na laatste afscheidsvlucht AF744 op 14 januari) vloog vanmorgen naar Aéroport de Tarbes-Lourdes-Pyrénées in Zuid-Frankrijk voor opslag. Haar zusterschip F-GITE vloog eerder al op 4 en 5 februari via Chicago naar Mojave Air and Space Port in Californië voor ontmanteling en sloop. Zij vloog op 14 januari de allerlaatste afscheidsvlucht AF747. En de 3e overgebleven 747-400 van Air France, F-GITD vloog op 3 februari al naar Tarbes. Zij stond op 14 januari in de hangar waar de stewardess nog een keer een fles champagne op stuk sloeg, net als in 1968 in Seattle. Ook vloog F-GITD op 27 januari nog met de Patrouille de France, het demonstratieteam van de Franse luchtmacht. (Ja, ik moet deze foto gewoon nog een keer laten zien ) Na net geen 46 jaar is het nu dus helemaal over en uit voor de 747 bij Air France. Gistermiddag vloog ook een British Airways 747-400 haar allerlaatste vlucht. G-BNLX - op 16 maart 1992 in de vloot genomen, op 5 november 2015 er uit - vloog haar laatste vlucht van Cardiff, Wales (onderhoudsplek voor BA vliegtuigen) naar MOD St Athan, Wales, een afstand van 6 kilometer. Vlucht duurde dus dan ook maar 14 minuten. Haar toekomst is ietwat rooskleuriger dan haar Franse zusters; zij wordt in gezet als ground trainer. Hier haar aankomst op St. Athan, de hangars van Cardiff zijn links op de achtergrond in de verte te zien. | |
Mikey92 | vrijdag 12 februari 2016 @ 16:35 |
Volgens mij waren 2 747's van Air France verkocht aan een chartermaatschappij | |
inkjet | vrijdag 12 februari 2016 @ 18:12 |
PH-BVP maakt weer een testvlucht als BOE568. Ze zal extra welkom zijn in Amsterdam, want er zijn nu drie A332's en twee 74M's uit terwijl er drie 789's zijn bijgekomen. Nu zijn de toestellen niet bepaald gelijk, maar toch vijf om drie lijkt niet optimaal met het zomerseizoen in aantocht. [ Bericht 1% gewijzigd door inkjet op 12-02-2016 18:26:24 ] | |
Mikey92 | vrijdag 12 februari 2016 @ 18:35 |
Komen nog 5 787's en 1 777 bij tot en met september;) | |
Iemand91 | vrijdag 12 februari 2016 @ 18:37 |
Ja, maar niet 2 van deze 3. Precies; "in aantocht". Nu is het nog winterseizoen dus kunnen ze het wel gemakkelijker missen. En wanneer op 27 maart het zomerseizoen ingaat (wanneer ze de toestellen kunnen gebruiken) gaat er weliswaar nog een A330-200 weg (PH-AOK), maar is er komt ook een 777-300ER bij (-BVP), een 787 (PH-BHE) en tijdens het zomerseizoen komen er nog een 777-300ER bij (-BVR) en vier 787-9's (-BHF t/m -BHI). Dus ze groeien juist voor/tijdens het zomerseizoen. Aan het einde van het zomerseizoen gaat er echter nog een 747-combi weg en bij het begin van het tijdens het winterseizoen 2016/2017 nog een 3 (waaronder de eerste full-pax 747 (uitfasering); PH-BFA). En dan komen er nog eens 2 777-300ER's erbij maar geen nieuwe 787-9's. | |
Sunri5e | vrijdag 12 februari 2016 @ 18:43 |
Wat was nou eigenlijk het plan van KLM met Martinair toen ze het in 1998 overnamen? Er 350 miljoen voor betalen toen der tijd om het vervolgens 18 jaar later af te breken? Er lijkt nooit geïnvesteerd te zijn in Martinair waardoor Tui een flink marktaandeel wist te winnen. | |
inkjet | vrijdag 12 februari 2016 @ 18:53 |
Klopt, daarom typede ik ook dat een nieuw toestel welkom zou zijn (natuurlijk staat de BHE ook gepland maar die maakt momenteel geen testvlucht Eind 2016 plan: +8 789 +2 77W -5 332 -5 74M -1 744 Dat is minus 1 maar de tien nieuwe toestellen zullen vaker inzetbaar zijn dan de elf oude. In 2017 zouden er overigens ook weer twee 789's moeten arriveren. De jaren daarna zijn nog wat vaag. [ Bericht 7% gewijzigd door inkjet op 12-02-2016 19:19:50 (2017.) ] | |
Fred | vrijdag 12 februari 2016 @ 20:39 |
Ik denk dat het vooral om de contracten met de touroperators ging en het eeuwige welles-nietes spelletje om met Transavia ook op long haul vluchten een low-cost product aan te bieden. Het ploffen van de internetbubbel van 2001 zal er wel voor gezorgd hebben dat ze bij KLM er weining in konden investeren en dat ze dachten dat wel het niet met zo'n vaart zou lopen met dat internet en dat ze gewoon stoelen aan touroperators konden verkopen. Maar de touroperators (met name TUI en Thomas Cook) wilde meer keuze dan alleen KLM, dus in 2003 kwam er concurentie van Air Holland op long haul routes naar de Caribbean, dat ging met horten en stoten, Air Holland failliet, doorstart als Holland-Exel, opnieuw failliet, doorstart als Arkefly (ofwel TUI had de boedel gekocht en ging het zelf doen) en met een lange adem zijn ze succesvoller op deze routes dan Martinair ooit was. Saillant detail: Martinair heeft in 2004 de PH-MCV aan Holland Exel verkocht. Zouden ze bij KLM gedacht hebben dat het toch niks ging worden of was het een voor opgezet plan om 6 jaar later te kunnen stoppen met de pax vluchten van Martinair? Ik kan er ook naast zitten en ze hebben MP enkel gekocht voor het vrachtroutenetwerk, maar ontbreekt het bij KLM aan enige vorm van flexibiliteit en zijn ze nooit in staat geweest om echt in te spelen op de vraag in de markt. | |
Mikey92 | vrijdag 12 februari 2016 @ 20:55 |
8 787 leveringen in 2016 of totaal aantal aan het eind van 2016? Vraag is nog wat er gebeurd met de 787 leveringen aan Air France, eerste stond gepland voor november(linenummer 500), staat overigens nog steeds op de productielijst, de 2de(linenummer 517) is al ingevuld door een andere maatschappij | |
inkjet | vrijdag 12 februari 2016 @ 21:10 |
Ik heb de uitfasering en nieuwe toestellen voor eind 2015 en 2016 opgeteld. Het was misschien een optie geweest als KLM de 787's voor AF over had kunnen nemen, maar misschien is acht voor eind 2015 en 2016 wel weer eens genoeg. Het is immers veel werk in training en dergelijke. Daarnaast kunnen de 74's beter worden uitgenut tot hun D-check nodig is, dan heb je het meeste rendement van de investering. | |
OEM | zaterdag 13 februari 2016 @ 14:10 |
Concurrentie uitschakelen: opkopen, cherry picken (cargo), de rest af laten sterven. Het vrachtnetwerk was een gunstige bijkomstigheid. Rijkswaterstaat, Schiphol en KLM hebben decennia lang een situatie in stand gehouden, waarbij alles moest wijken voor het belang van de Nederlandse luchtvaart. KLM is van oudsher de grootste maatschappij, dus KLM had in principe een monopolie op Schiphol. Handig voor KLM: concurrentie vanuit het binnenland koop je uit (bv. Martinair), concurrentie vanuit het buitenland hou je tegen via Rijkswaterstaat (bv. Singapore die een vrachthub op Schiphol wilde openen). Geen enkele noodzaak dus om flexibel of creatief na te denken. Na de Bijlmerramp (beter gezegd: na de parlementaire enquete) is echter de bezem door de rijksluchtvaartdienst van Rijkswaterstaat gegaan en kan KLM geleidelijk aan niet meer terugvallen op hun monopolie via de invloed van Rijkswaterstaat. Wat je bij KLM nu ziet is typisch gedrag van een voormalig monopolist: geen enkele zelfreflectie en alleen maar zeuren en klagen dat alles oneerlijke concurrentie is. Hun truukjes werken niet meer: Emirates kunnen ze niet meer tegenhouden en Emirates opkopen gaat ook niet gebeuren. Maar goed, wat Martinair overkomen is, gaat KLM waarschijnlijk ook op termijn overkomen door Air France. [ Bericht 0% gewijzigd door OEM op 13-02-2016 14:32:03 ] | |
donroyco | zaterdag 13 februari 2016 @ 14:42 |
Wat probeert KLM te zeggen met deze post op Instagram? | |
boriq | zaterdag 13 februari 2016 @ 14:43 |
Virgin Atlantic naar Skyteam? | |
Iemand91 | zaterdag 13 februari 2016 @ 14:46 |
| |
Mikey92 | zaterdag 13 februari 2016 @ 15:00 |
Nadere joint venture voor Atlantische vluchten is mijn gok | |
inkjet | zaterdag 13 februari 2016 @ 15:06 |
Niet zolang KLM het beter doet dan AF. | |
Mikey92 | zaterdag 13 februari 2016 @ 15:10 |
Ik zie het ook nog niet zo snel gebeuren inderdaad. | |
airportmadness | zaterdag 13 februari 2016 @ 23:53 |
Chicago O'Hare wordt nu ook A380 suitable. Heeft lang geduurd vind ik voor zo'n luchthaven. http://www.chicagobusines(...)?X-IgnoreUserAgent=1 | |
inkjet | zondag 14 februari 2016 @ 16:34 |
Zo te zien hebben ze op concrete aanvragen van klanten gewacht. | |
Iemand91 | maandag 15 februari 2016 @ 12:45 |
En Surinam's 'nieuwse' aanwinst; PZ-TCR vertrek om 14:00 uur naar Brussel voor haar eerste onderhoudsbeurt (A-check), ze is net een half uur geleden aangekomen op Schiphol. Woensdag wordt ze weer terugverwacht op Schiphol. Eerste vlucht daarna vindt plaats op vrijdagmiddag terug naar Paramaribo. In totaal mist ze dus maar 1 rotatie door dit onderhoud. 25 images from the first F-35A transatlantic flight
[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 15-02-2016 13:03:29 ] | |
donroyco | maandag 15 februari 2016 @ 13:39 |
Deze landt zometeen op Schiphol. Toffe livery. | |
DeeBee | maandag 15 februari 2016 @ 13:45 |
Over een tijdje zien alle Etihad kisten er zo uit toch? Ik vind hem overigens ook wel vet ja. | |
donroyco | maandag 15 februari 2016 @ 14:41 |
| |
derLudolf | maandag 15 februari 2016 @ 15:02 |
Volgens mij was het sneller als ie was doorgevlogen naar Stockholm | |
Sunri5e | maandag 15 februari 2016 @ 15:03 |
Wat een vreemde uitwijk... Helemaal als het vooralarm groot is. | |
donroyco | dinsdag 16 februari 2016 @ 17:35 |
| |
donroyco | dinsdag 16 februari 2016 @ 19:43 |
Uit: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #22 Boeing 797!
| |
Iemand91 | dinsdag 16 februari 2016 @ 22:07 |
Ik heb meer millimeters nodig... Emirates EK28 A6-EBG by Iemand91, on Flickr | |
donroyco | woensdag 17 februari 2016 @ 12:32 |
| |
Iemand91 | donderdag 18 februari 2016 @ 11:43 |
ED FORCE ONE ARRIVES IN CARDIFF
En voor uw dagelijkse Airbus A380 nieuws; Air France en Malaysia Airlines lijken twee verschillende kanten op te gaan met hun A380's. Eerst wilde Malaysia Airlines nog af van twee van hun zes A380's, maar ze konden de toestellen niet kwijt (BA niet toegehapt? ), en nu blijven alle zes toestellen tot in ieder geval 2018 in de vloot wanneer hun Airbus A350-900's komen. En nu: Bron. Air France lijkt het echter anders aan te gaan pakken, die wil in 2018 hun A380-vloot ombouwen want in hun huidige hoedanigheid levert die niet genoeg op. Tevens moeten er dan ook full-flat businessclass stoelen inkomen. Hun 10 toestellen zullen voor zo'n 150-200 miljoen euro worden omgebouwd waarbij high-density indeling een optie is. | |
donroyco | donderdag 18 februari 2016 @ 12:05 |
Lekker in Arnhem landen. | |
Blue_Panther_Ninja | donderdag 18 februari 2016 @ 16:37 |
Ed Force One is toch een Boeing 747-400? Hoeveel kost dan 1 Airbus A380? | |
boriq | donderdag 18 februari 2016 @ 16:56 |
Bijna 434 milljoen dollar per stuk bron: airbus | |
Blue_Panther_Ninja | donderdag 18 februari 2016 @ 17:00 |
10 stuks ombouwen is goedkoper dan 1 exemplaar. | |
donroyco | donderdag 18 februari 2016 @ 17:38 |
| |
artm | donderdag 18 februari 2016 @ 19:39 |
Zwaar overpriced: 10 euro voor een uur en 20 voor de volledige duur van de vlucht. Bij Qatar praat je over 12MB for $5 USD, 5MB for $2 USD of 3 Hours for $10 USD. | |
Sunri5e | donderdag 18 februari 2016 @ 19:48 |
Ik snap niet waarom ze zulke kleine bundels aanbieden. Voorkoop gewoon voor 25 euro onbeperkt en de helft van je passagiers neemt zo'n abo tijdens de vlucht. Dat komt bij een 787 neer op ruim 3500 euro... | |
Mikey92 | donderdag 18 februari 2016 @ 19:52 |
RTLnieuws meld iets anders.
| |
buzz1291 | donderdag 18 februari 2016 @ 20:03 |
Knap staaltje, zo opstijgen zonder motoren | |
Iemand91 | donderdag 18 februari 2016 @ 20:13 |
Dat mag wel wat lager hoor. | |
inkjet | donderdag 18 februari 2016 @ 20:19 |
Lijkt me inderdaad de list price. | |
Sunri5e | donderdag 18 februari 2016 @ 20:35 |
Mooie livery | |
inkjet | donderdag 18 februari 2016 @ 20:57 |
Weet iemand wanneer de PH-BFC terugkomt? Dit moet wel een record zijn voor een C-check! | |
Iemand91 | donderdag 18 februari 2016 @ 21:46 |
De Kenya/Turkish 777-300ER's op Schiphol: EDIT: Even ter verduidelijking; deze foto is dus niet door mij geschoten hè. [ Bericht 26% gewijzigd door Iemand91 op 19-02-2016 00:55:34 ] | |
Blue_Panther_Ninja | donderdag 18 februari 2016 @ 22:50 |
Meer pics? | |
airportmadness | donderdag 18 februari 2016 @ 23:24 |
Want een top plaat! | |
Randy_S | donderdag 18 februari 2016 @ 23:29 |
Mooie startrail, jammer dat je de hekken links niet strak hebt getrokken. Verder erg dikke plaat inderdaad! | |
nattermann | vrijdag 19 februari 2016 @ 00:36 |
Wat een vette kist | |
derLudolf | vrijdag 19 februari 2016 @ 00:43 |
Had Iron Maiden niet eerst een 737/757? Een jongen bij mij van school (tegenwoordig piloot, sowieso bevoegd voor 737 en dacht ook 757) heb ik ook wel es op de foto zien staan met het vliegtuig van een band. | |
Sunri5e | vrijdag 19 februari 2016 @ 01:10 |
Heel mooi | |
donroyco | vrijdag 19 februari 2016 @ 09:55 |
Eerst een 757.
| |
derLudolf | vrijdag 19 februari 2016 @ 10:02 |
Aha, ze hebben een vaste piloot dus? Die jingen werkt nl bij een soort uitzendbureau voor piloten, dus misschien had hij ze wel gevlogen dacht ik | |
donroyco | vrijdag 19 februari 2016 @ 10:06 |
De zanger van Iron Maiden is de piloot (hij mag een 757/747 vliegen) | |
derLudolf | vrijdag 19 februari 2016 @ 10:08 |
| |
donroyco | vrijdag 19 februari 2016 @ 10:34 |
| |
Sunri5e | vrijdag 19 februari 2016 @ 12:05 |
Lijkt gezien de schade gebeurd te zijn tijdens een push-back.... | |
Sunri5e | vrijdag 19 februari 2016 @ 12:08 |
Idd een push-back fout:
| |
Mikey92 | vrijdag 19 februari 2016 @ 12:08 |
Breekt vleugel... | |
NewHorizon | vrijdag 19 februari 2016 @ 12:15 |
Achja, Telegraaf hè | |
Sparqq | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:14 |
Ik zag vandaag een Vueling kist staan op Ho Chi Minh airport, hebben die een directe vlucht vanuit Spanje? Dat lijkt me geen pretje in een A320. | |
Sunri5e | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:23 |
Volgens mij niet. | |
Iemand91 | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:55 |
Dat zou knap zijn met een toestel van de A320-familie. Lijkt me eerder onderhoud o.i.d want daar zit en bedrijf dat onderhoud aan (o.a.) A320's doet. | |
Sparqq | vrijdag 19 februari 2016 @ 15:01 |
Ik zag passagiers aan boord gaan en vertrok vlak voor ons. Zal wel in de verhuur zitten; https://www.flightradar24.com/data/airplanes/ec-lzf/ | |
Kleffe_Dop | vrijdag 19 februari 2016 @ 15:05 |
Vergelijkbaar zeg maar met intercontinentaal vliegen in een 757 van American Airlines, en dan ook nog eens zonder personal IFE... wat een hel was dat zeg... | |
Iemand91 | vrijdag 19 februari 2016 @ 15:10 |
Jep, sinds vorige maand geleased aan Jetstar Pacific Airlines net als EC-LZM. | |
buzz1291 | vrijdag 19 februari 2016 @ 17:13 |
Ik vond die Delta dagvlucht van AMS naar Hartford met een 757 altijd wel relaxed. Gegarandeerd drie stoelen tot je beschikking, boek mee en voor de rest een beetje slapen. 7,5 uur later was je op de plek van bestemming, ff door de immigration in een veredelde Romnyhut en dat was het. | |
Woods | vrijdag 19 februari 2016 @ 17:51 |
Geinig vliegtuig bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Beriev_Be-200 Tevens voorzien van Progress D-436 'Three Spool' engines | |
Iemand91 | zaterdag 20 februari 2016 @ 00:29 |
Boeing Cleared for Iran Talks After $27 Billion Airbus HauEn een paar dagen geleden een probleempje in Abu Dhabi. Brand in een brandstofwagen. Toestel vliegt alweer rond. | |
Iemand91 | zaterdag 20 februari 2016 @ 15:01 |
Voortbestaan Dakota's onzeker: "Ik kon er niet van slapen"
| |
Fred | zaterdag 20 februari 2016 @ 17:07 |
Misschien wil een Golfcarrier wel sponsoren... | |
OEM | zaterdag 20 februari 2016 @ 18:01 |
Petitie KLM-personeel tegen eerste DC-3 Emirates
[ Bericht 10% gewijzigd door OEM op 20-02-2016 18:07:24 ] | |
flipsen | zaterdag 20 februari 2016 @ 18:22 |
Sunri5e | zaterdag 20 februari 2016 @ 18:26 |
Blistering | zaterdag 20 februari 2016 @ 19:21 |
Nice | |
spapaars | zaterdag 20 februari 2016 @ 21:17 |
Erg stiekem doen ze die vluchten niet. | |
inkjet | zaterdag 20 februari 2016 @ 21:44 |
*Proest* | |
Iemand91 | zaterdag 20 februari 2016 @ 22:31 |
Is na de paintjob op Schiphol gistermorgen naar Hamburg gevlogen voor ombouw van het interieur: [ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 21-02-2016 00:23:35 ] | |
bluemoon23 | zondag 21 februari 2016 @ 11:12 |
Meer over Ed Force One http://www.mirror.co.uk/n(...)ens-ed-force-7397678 | |
derLudolf | zondag 21 februari 2016 @ 11:58 |
Is dat niet een beetje te laat? Of zullen ze nog meer vliegtuigen nodig zijn. Volgens mij hebben ze alle modellen van Airbus besteld, Boeing heeft denk ik niet iets te bieden wat met een van de bestelde kisten niet kan? | |
tripel7 | zondag 21 februari 2016 @ 12:43 |
Denk Emirates enzo, de Iraniërs zijn pas net aan het opwarmen (en de ab order is voor een groot deel directe vervanging) | |
Fred | zondag 21 februari 2016 @ 12:52 |
Klinkt als mosterd na de maaltijd idd. | |
Fred | zondag 21 februari 2016 @ 14:11 |
Het zit Surinam nog steeds niet mee. Afgelopen maandag is hun A340 (PZ-TCR) naar Brussel gevlogen voor gepland onderhoud. de 17e zou het toestel weer op Schiphol moeten aankomen. Dat is niet gelukt, de 19e zou een tweede poging gedaan worden... Ook niet gehaald. Nu proberen ze het morgen nog een keer. | |
derLudolf | zondag 21 februari 2016 @ 15:03 |
De totale floot is aldus Wiki 43 vliegtuigen. De order van AB was bij mijn weten 110 vliegtuigen, meer dan vervanging dus. | |
tripel7 | zondag 21 februari 2016 @ 15:23 |
Dan zijn er nog altijd meer Airlines in Iran dan alleen Iran Air | |
inkjet | zondag 21 februari 2016 @ 16:07 |
Hoi mannen, wat is nu precies de status van PH-BHD? Het toestel staat al tien dagen aan de grond. | |
Mikey92 | zondag 21 februari 2016 @ 17:04 |
Wacht op papierwerk vanwege etops;) | |
derLudolf | zondag 21 februari 2016 @ 17:50 |
Dat hebben 787's toch gewoon als ze uit de fabriek komen? | |
Mikey92 | zondag 21 februari 2016 @ 18:10 |
Ik weet niet hoe dat allemaal werkt kwa papierwinkel, maar het wachten is er wel op. | |
kikoooooo | zondag 21 februari 2016 @ 20:02 |
Hebben ze verder geen vluchten gepland staan? Of worden die gewoon geschrapt? Hoe vaak vliegt die A340 eigenlijk? 9/10 keer dat ik over de A4 rij staat hij er. | |
Iemand91 | zondag 21 februari 2016 @ 20:27 |
Doet me denken aan de eerste vlucht van Virgin Atlantic in 1984 met Richard Branson: Onderschat de Iraanse markt niet. Daarnaast is Iran Air niet de enige Iraanse maatschappij. Daarnaast; als je het artikel las kon je ook vinden dat dit ook geldt voor GE Aviation, de fabrikant van de motoren voor veel van die vliegtuigen. Een vlucht is geschrapt (zoals ik eerder zei), overige vluchten worden overgenomen door een geleasde A330-200 van Hi Fly (CS-TQP). Hier staat hun schema. Toestel staat meer stil dan dat het vliegt. (Vorig jaar met ander schema stond hun oude A340 zo'n 86 uur / 3.5 dag per week stil. [ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 22-02-2016 11:57:07 ] | |
derLudolf | zondag 21 februari 2016 @ 20:36 |
Dat doe ik ook zeker niet. Las op Wiki dat er mogelijk plaats is voor 250 Iran Air in totaal en 400 voor het hele land. Zullen de Airbussen voorzien worden van GE motoren of RR? | |
Iemand91 | zondag 21 februari 2016 @ 21:06 |
21 A320ceo: Weet ik niet, maar beide fabrikanten zijn (deels) Amerikaans. 24 A320neo: Weet ik niet, maar beide fabrikanten zijn (deels) Amerikaans. 27 A330ceo: Rolls-Royce Trent 700 18 A330-900neo: Rolls-Royce Trent 7000 16 A350-1000: Rolls-Royce Trent XWB 12 A380: Rolls-Royce Trent 900 | |
Ferry_76 | zondag 21 februari 2016 @ 21:54 |
In Engeland is op 97-jarige leeftijd Eric ' Winkle' Brown overladen, de britse testpiloot met het grootst aantal vliegtuigtypes in zijn logbook: 487. Ook heft hij het record van meeste carrierlandings op zijn naam staan (2.407) en was hij de eerste pilot die met een jet op een vliegdekschip landde. Meer over hem hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Eric_Brown_(pilot) en hier de lijst met vliegtuigen die hij gevlogen heeft (Exclusief de subtypes!): https://en.wikipedia.org/(...)c_%22Winkle%22_Brown Prachtige docu hier op youtube: | |
Iemand91 | zondag 21 februari 2016 @ 22:13 |
Van de BBC: Ik weet niet of ik hem hier ooit heb genoemd maar ik heb zijn persoon wel eens langs zien komen bij m'n vele rond zoekingen op internet. Wat een verhaal als je dat zo leest. EDIT @ 23:47 uur: op dit moment staat 9H-SUN op Schiphol. Deze voert de rotatie tussen Barcelona en Amsterdam uit voor Vueling. Het is een Airbus A340-300 die lange tijd voor SriLankan Airlines heeft gevlogen. Nu in bezit/geleased door Hi Fly Malta en nu dus blijkbaar geleased aan Vueling. Hier afgebeeld in Barcelona eerder vandaag: Toch bijzonder een A340 op Schiphol. Naast Surinam en China Airlines krijgen we ze hier niet meer. [ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 21-02-2016 23:49:42 ] | |
donroyco | maandag 22 februari 2016 @ 11:12 |
Waarom is dit? | |
donroyco | maandag 22 februari 2016 @ 11:13 |
| |
donroyco | maandag 22 februari 2016 @ 11:18 |
| |
Fred | maandag 22 februari 2016 @ 11:18 |
Er is één vlucht planmatisch geschrapt, de rest wordt nu vervangen door een A330 (CS-TQP) van Hi Fly. Ze vliegen alleen op woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag AMS-PBM v.v. | |
Iemand91 | maandag 22 februari 2016 @ 11:57 |
Waarom is wat? PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #26. | |
Fred | maandag 22 februari 2016 @ 13:08 |
Had over dat deel van je post heen gelezen | |
flipsen | maandag 22 februari 2016 @ 16:26 |
Posts van Iemand96 dienen te allen tijde minimaal 3x in het geheel te worden (her)lezen, letter voor letter, woord voor woord. We willen niet dat hij het idee krijgt dat hij voor de kat zijn kut zoveel moeite steekt in zijn posts! En terecht natuurlijk! Keep it up Iemand96 | |
DeeBee | maandag 22 februari 2016 @ 16:34 |
Lees je z'n posts zo goed dat je nu expres z'n nick verkeerd spelt? | |
Mikey92 | maandag 22 februari 2016 @ 16:58 |
Morgen de 1e commerciële vlucht naar Dubai;) | |
Sunri5e | maandag 22 februari 2016 @ 17:53 |
De landing van de AirBerlin | |
derLudolf | maandag 22 februari 2016 @ 18:36 |
| |
inkjet | maandag 22 februari 2016 @ 18:42 |
KLM heeft al lang en veel toestellen met een dergelijke certificering. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze dan nog een procedurefout maken. Hopelijk komt het snel in orde. [ Bericht 22% gewijzigd door inkjet op 22-02-2016 19:24:02 (Link gaf onjuiste informatie.) ] | |
biertapper | maandag 22 februari 2016 @ 18:58 |
https://www.facebook.com/(...)21116&type=3&theater | |
NewHorizon | maandag 22 februari 2016 @ 19:05 |
Superfoto | |
flipsen | maandag 22 februari 2016 @ 19:40 |
Even kijken of MIJN posts ook zo goed worden gelezen Ok, ik zit er klaar voor... Nog even wat wijn en vlees voor mijn broertje kopen in de taxfree en dan een paar weekjes Holanda! | |
NewHorizon | maandag 22 februari 2016 @ 20:06 |
Fijne vlucht, mooie kist, en je weet dat je vlees niet mag importeren he, dus onschuldig kijken bij de Douane | |
inkjet | maandag 22 februari 2016 @ 20:11 |
AH, de BVA staat klaar. Goede vlucht! | |
flipsen | maandag 22 februari 2016 @ 20:22 |
Jezus Christus, betaal je flink bij voor economische comfort, zit je echt Zo beroerd helemaal klem tegen de kant (11K), met krappe stoel en een scherm dat half tussen mijn buurvrouw en mij zit. Dramatisch! Dat wordt weer gewoon Aireuropa of zelfs Iberia. En terug 700 euro bijbetalen voor business, dit is echt niet te doen | |
derLudolf | maandag 22 februari 2016 @ 20:40 |
Ja joh, zit dat zo beroerd zo'n 777? | |
inkjet | maandag 22 februari 2016 @ 20:55 |
Hmm volgens seatguru niets aan de hand? Alleen die twee ervoor zijn geel. Staan die schuin voor rij 11? | |
NewHorizon | maandag 22 februari 2016 @ 20:55 |
3-4-3, dus is vrij krap inderdaad. Comfort levert vooral wat extra beenruimte op (zeker de voorste rij). | |
Iemand91 | maandag 22 februari 2016 @ 20:58 |
Daarom post ik ook maar wat minder tegenwoordig. Geen zin om meer van die lappen neer te zetten of elke nieuwsscheet te gaan posten. Nice. Als ik posts niet zou lezen zou ik er ook niet (eventueel) op kunnen reageren. | |
inkjet | maandag 22 februari 2016 @ 21:26 |
Heb je daar eigenlijk ETOPS voor nodig? [ Bericht 11% gewijzigd door inkjet op 22-02-2016 21:31:30 ] | |
Mikey92 | maandag 22 februari 2016 @ 21:35 |
Genoeg luchthavens op de route, dus lijkt mij van niet. | |
NewHorizon | maandag 22 februari 2016 @ 21:39 |
Je hebt het niet nodig, je kunt altijd binnen een uur van een geschikt veld blijven. Soms zie je echter dat er toch ETOPS geplanned wordt, omdat je dan minder uitwijkvelden hoeft te plannen. Zeker als er veel slecht weer is onderweg maakt dat de planning een stuk makkelijker. Overigens kun je tijdens een ETOPS-vlucht onderweg ook gewoon gebruik maken van velden die niet in de ETOPS-planning zijn gebruikt. Het is puur planningmatig. | |
inkjet | maandag 22 februari 2016 @ 22:08 |
Interessant. Wellicht heeft KLM er daarom voor gekozen te wachten tot alles rond was, dat kan brandstof schelen lijkt me. Verder zijn/waren er nog geen andere routes met de 787 gepland, dus twee toestellen was genoeg. | |
Mikey92 | maandag 22 februari 2016 @ 22:13 |
Volgens mij is het toestel ook eerder afgeleverd. Misschien vandaar. | |
NewHorizon | maandag 22 februari 2016 @ 22:57 |
In het geval van Ams-Dubai, of je nou wel of niet ETOPS planned, de route blijft gelijk. Alleen je hoeft tijdens het plannen met minder velden te werken als je met een ETOPS-vliegplan werkt. Maar het is dus geen noodzaak. De BHA van Dubai naar Amsterdam vandaag vliegt bijvoorbeeld niet op een ETOPS-vliegplan. | |
Iemand91 | maandag 22 februari 2016 @ 23:12 |
Ik heb inderdaad een datum van 29 februari staan inderdaad. | |
flipsen | dinsdag 23 februari 2016 @ 10:44 |
Zo, aangekomen op Schiphol na een kutnacht in een kutstoel. Dat doen we dus niet meer. De 2 stoelen van rij 10 staan inderdaad "half" voor de 3 van rij 11, dan ook nog het PES kastje onder de stoel, dit ga ik nog wel even op de FB pagina van KLM zetten. Was in ieder geval de 130 euro zeer zeker niet waard. Ja, je hebt meer beenruimte, maar je kan alsnog je benen niet kwijt, hebt een schermpje waarvoor je je hoofd steeds gedraaid naar links moet houden en je tafeltje is ook niet in het midden maar naar links (je kan het iets verschuiven, maar niet genoeg). Voor de terugvlucht heb ik geloof ik nooduitgang geboekt, dat zal schelen maar misschien dat ik ook wel gewoon upgrade naar Business. Heb ik na vannacht wel verdiend. | |
donroyco | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:07 |
Vergeet je niet te ademen? | |
NewHorizon | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:10 |
Nouja, ik kan me voorstellen dat -zeker als je betaalt voor een upgrade- pissig bent als dit niet opleeft naar je verwachtingen. De 777-indeling is in economy inderdaad vrij krap, en economoy comfort biedt niet veel soelaas. Qua breedte is het sowieso hetzelfde als economy, je hebt alleen wat extra beenruimte. Als dat echter weer tenietgedaan wordt door een IFE-kastje en een stoelpoot... [ Bericht 5% gewijzigd door NewHorizon op 23-02-2016 11:22:37 ] | |
Mikey92 | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:01 |
Binnenkort gaat de cabine van die 300's ook op de schop, is het al weer heel anders. | |
donroyco | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:03 |
Snap ik wel hoor. | |
NewHorizon | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:24 |
Jep, werd wel tijd ook. Zeker de oude WBC kan eigenlijk echt niet meer. | |
Sparqq | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:31 |
Dat is wel een tegenvaller inderdaad, die stoelen hadden wel breder gemogen in economy plus. Cathay vliegt 3-3-3 in de 777 met economy en hebben zelfs een stoeltje minder voor economy comfort. | |
Mikey92 | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:07 |
Kennen we deze nog?:) Gaat vrijdag naar Victorville voor een repaint. | |
Iemand91 | dinsdag 23 februari 2016 @ 22:13 |
De eerst gebouwde Boeing 727 maakte gisteren een taxi-test op Paine Field: Rolde op 27 november 1962 uit de fabriek en op 9 februari 1963 (dus 53 jaar en 2 weken geleden) voor het eerst (eerste 727-vlucht ooit). Werd een jaar lang door Boeing als testvliegtuig gebruikt en eind 1964 aan United Airlines geleverd. In januari 1991 werd het weer naar Paine Field gevlogen waar het sindsdien altijd heeft gestaan. Sindsdien werd er gestart en weer gestaakt met restaureren. Uiteindelijk is men zover gekomen dat het begin maart nog eenmaal een vlucht zal maken naar het nabijgelegen Boeing Field waar het in het Museum of Flight moet komen te staan. | |
buzz1291 | dinsdag 23 februari 2016 @ 22:13 |
Ja, 11K is inderdaad heel beroerd met die twee brede stoelen op rij 10 voor je die standaard voor FB Platinum gereserveerd zijn. Ik heb er vaak mogen zitten maar liever nog 9A of 10A. Fantastisch, want daar hoef ik geen business class voor te vliegen. Maar had je op rij 12 of 14 gezeten dan was het comfort veel beter geweest. Vervelend dus. | |
buzz1291 | dinsdag 23 februari 2016 @ 22:22 |
Economy Comfort intercontinentaal is bij KLM alleen echt interessant in een 747. Aparte cabine links voorin en een 3-2 indeling met veel ruimte naast die 2 stoelen. vooral de recline is dan wel heel prettig. Ik boek altijd zo ver mogelijk links voorin op een intercontinentale vlucht, en op die keren dat ze wel eens een 747 inzetten waar de boeking op een 777 was, mag je dus links- ipv rechtsaf en heb je een gratis upgrade. Gebeurt niet vaak maar toch al een paar keer ondervonden. | |
buzz1291 | dinsdag 23 februari 2016 @ 22:23 |
Malaysian deed het nog beter: 2-5-2 Heerlijk zo'n raamplaats. Maar das war einmal.... | |
Sparqq | woensdag 24 februari 2016 @ 02:45 |
Cathay Premium Economy is 2-4-2, heb je een mooie raam plaats en een riante stoel die ook een redelijke recline heeft. | |
airportmadness | woensdag 24 februari 2016 @ 08:57 |
EVA AIR Economy is 3-3-3 en premium economy is 2-4-2 | |
Woods | woensdag 24 februari 2016 @ 09:10 |
Er staan 2 China Southern a330 geparkeerd op Schiphol. Waar er normaal 1 vliegt toch. | |
Lucifer_Doosje | woensdag 24 februari 2016 @ 11:56 |
Nee je hebt dagelijks de CZ307/308 CAN-AMS-CAN met een 332, en de CZ345/346 PEK-AMS-PEK met een 333. | |
buzz1291 | woensdag 24 februari 2016 @ 19:07 |
Ik zag het bij het instappen laatst. Maar hoeveel duurder zou dat dan wel niet zijn? Want Cathay heeft niets in de aanbieding op dit moment voor augustus. Tarieven vanaf 1190 euro. Dat kan waarschijnlijk ook nog wel voor een heel klein beetje meer dan de helft. | |
Misterjack41 | woensdag 24 februari 2016 @ 19:26 |
Hallo, Ik had even een vraagje, en dit lijkt me het perfecte topic om een antwoord te vinden, Mijn ouders vertellen vaak over vroegahh, en dat je toen een dag kon vliegen, je stapte voor honderd gulden op schiphol in, vloog dan first class naar de bestemming, daar bleef je dan een tijdje rond hangen, en dan kon je met het zelfde vliegtuig ook weer terug. Bestaat zoiets nog? ik heb namelijk nog nooit gevlogen en het lijkt me wel leuk om te doen haha. Alvast bedankt! | |
Sunri5e | woensdag 24 februari 2016 @ 19:38 |
Nee dat is er niet meer. | |
El_Grando101 | woensdag 24 februari 2016 @ 19:58 |
Op en neer naar bijvoorbeeld barcelona ben je rond de 100 euro kwijt. Heb je toch dik 4 uur vlieg plezier. | |
Iemand91 | woensdag 24 februari 2016 @ 21:20 |
Boeing 777 nummer 26 en wel de 11e 777-300ER van KLM zal over zo'n 2 uur vertrekken vanuit Paine Field. Verwachte aankomst is morgenvroeg om 08:00 uur. EDIT: en onderweg: http://www.flightradar24.com/KLM9866/8e9cd3f Ook vertrekt PH-MCW van Martinair morgen schijnbaar voor haar laatste reguliere vrachtvluchten naar Nairobi. Als ik het vluchtnummer (MP8121) bekijk vliegt ze dus van Amsterdam naar Khartoum, dan naar Entebbe, door naar Nairobi en dan terug naar Amsterdam. Zaterdag dus waarschijnlijk terug op Schiphol. Volgende week zaterdag volgt dan haar laatste vlucht naar Miami (vrachtvlucht) en vliegt daarnaar door naar Mojave Air and Space Port in Californië. Daar voegt ze zich bij PH-MCY en -MCR en de KLM PH-KCD en -KCE. Zo blijven er nog slechts 2 MD-11 vrachttoestellen over; PH-MCP en -MCU. Deze 2 zullen volgens planning in mei ook uitgefaseerd worden. -MCS staat al bijna een jaar op Schiphol. Eens kijken of ik beide toestellen morgen kan spotten op Schiphol... EDIT: daarover gesproken; ik heb begrepen dat de parkeerplaatsen hier sinds kort zijn weggehaald. Hier kon je altijd mooi de auto parkeren als je daar wilde kijken of juist even hier heen lopen. Heeft iemand die vaker spot een idee waar je de auto in die buurt kwijt kunt als je daar wilt kijken? Ik heb diverse bronnen op internet nog eens vergeleken en ik kom alleen de spottersplaats bij de Polderbaan en McDonalds tegen waar je nog de auto kwijt kunt in de buurt van een landingsbaan ... En een TV-tip voor vrijdagavond: BBC2: 20:00 - 21:00 uur (Nederlandse tijd): Britain's Greatest Pilot: The Extraordinary Story of Captain Winkle Brownn Ongetwijfeld naar aanleiding van zijn dood afgelopen zondag: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #26. [ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 24-02-2016 23:27:15 ] | |
Fred | vrijdag 26 februari 2016 @ 12:28 |
Het gaat harder dan ik had verwacht: de PH-DDZ staat inmiddels te koop naar verluid: | |
Sunri5e | vrijdag 26 februari 2016 @ 12:59 |
De spottersplekken bij de McDonalds en Polderbaan zijn idd een beetje de enige goede. | |
El_Grando101 | vrijdag 26 februari 2016 @ 14:05 |
Staling kosten voor zo'n formaat vliegtuig is al een rip uit je lijf. Wel jammer, prachtige kist. | |
airportmadness | zaterdag 27 februari 2016 @ 10:47 |
Wat een heerlijk weer dit weekend om eens weer met een C172 te vliegen en lekker te lunchen op Texel! 😎🎉 | |
Iemand91 | zaterdag 27 februari 2016 @ 11:11 |
Van de PH-DDA wordt expliciet verteld dat ze deze gratis mochten stallen in hangar 10 ten tijde van de sponsering door KLM. Ik gok dat PH-DDZ dan daar ook onder valt al staat die de laatste tijd ook veel in hangar 14. Maar als de stichting dat straks zelf mag ophoesten (Op Schiphol of elders) dan gaat dat inderdaad veel kosten. PH-BFC is ein-de-lijk weer op weg naar huis: http://www.flightradar24.com/KLM9866/8efe2fb Verwachte aankomst op Schiphol is om 20:25 uur. PH-BFC vloog op 15 januari naar Jakarta voor een C-check en hier onderging ze een gearchange met PH-BFO. Hier haar vertrek in Jakarta: [ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 27-02-2016 11:29:45 ] | |
Iemand91 | zaterdag 27 februari 2016 @ 16:57 |
Hoe staan jullie tegenover wat spotterfoto's? | |
Sunri5e | zaterdag 27 februari 2016 @ 17:01 |
| |
inkjet | zaterdag 27 februari 2016 @ 19:14 |
Tja er zijn D-checks in minder tijd uitgevoerd! | |
Mikey92 | zaterdag 27 februari 2016 @ 19:20 |
Was een uitgebreide C-check;) | |
inkjet | zaterdag 27 februari 2016 @ 19:29 |
Ha! Ach ja. KLM heeft gisteren en eergisteren de KL643 met een A332 uitgevoerd, misschien omdat de BFF al een week in PVG staat, de BFC niet terug was en de BFK in onderhoud is. | |
derLudolf | zaterdag 27 februari 2016 @ 19:36 |
Capaciteit van een 744 is op die route dus niet nodig? Wat is qua comfort beter? 332 is stuk nieuwer denk ik? | |
inkjet | zaterdag 27 februari 2016 @ 19:47 |
Ze vliegen de 643 meest met een 74M, dat scheelt dus met name vrachtcapaciteit. De 74M heeft wel een nieuwe business class, de economy comfort is ook goed in de 74M, maar achterin zit je misschien in een 332 wel beter. [ Bericht 2% gewijzigd door inkjet op 27-02-2016 19:48:27 (extra tekst) ] | |
Mikey92 | zaterdag 27 februari 2016 @ 20:01 |
De economy class is bij beide hetzelfde(beenruimte en breedte zijn hetzelfde). 2-4-2 in de A330 of 3-4-3 in de 747 en de 747 kan 39m3 meer cargo meenemen. Dus blijkbaar was het kwa passagiers en cargo geen probleem om een kleinere in te zetten. | |
Bitlord | zaterdag 27 februari 2016 @ 21:00 |
Ik heb een gekke vraag. Zelf heb ik al jaren een hobby die met bussen en treinen te maken heeft. Foto's maken van de voertuigen in stedelijke gebied en op het platteland. Behoorlijke afwisseling van merken. Ik vind als redelijke buitenstaander het echter opmerkelijk dat er ook zo'n grote scene is in het vliegtuighobbyisme. Er is slechts een klein aantal merken, grofweg 2, op een afstand lijken veel vliegtuigen op elkaar. Je moet altijd eindeloos wachten op vliegtuigen en de bagageband. De stoelen zitten waardeloos en zijn krap. De klimaatbeheersing is waardeloos, het eten smakeloos. Wie business reist betaalt voor een paar centimer extra en een gemaakte lach een ontstellende hoeveelheid extra. Fotografie kan over het algemeen bij uitgestrekte kale vlaktes die landingsbanen zijn. Of je nu op Schiphol staat of ergens in San Francisco, op de foto is weinig verschil te zien. Begrijp mij niet verkeerd, ik laat iedereen zijn hobby lekker doen. Ik vraag mij gewoon af wat jullie trekt aan de vliegtuighobby. | |
flipsen | zaterdag 27 februari 2016 @ 21:34 |
En ik vraag me af wat jou trekt in het fotograferen van treinen en bussen, wat is daar nou zo spannend aan? Toch allemaal 1 pot nat en totaal niet "exclusief" of een wonder der techniek? Overigens ben ik verder geen echte spotter (meer), maar die 747-8 van Lufthansa die ook in Buenos Aires stond moest nog wel even gekiekt worden. Wat blijft dat toch een machtig apparaat als die zo (letterlijk) op je af komt taxiën naar de gate Ofwel: ieder zijn ding | |
Mikey92 | zaterdag 27 februari 2016 @ 21:37 |
Ik ben ook geen spotter, ik werk aan die krengen:) | |
inkjet | zaterdag 27 februari 2016 @ 21:48 |
Zo, de PH-BVP is vertrokken voor zijn eerste commerciele vlucht: de KL835. Wel wat sneller dan de PH-BHD, die trouwens na drie retourtjes DXB alweer twee dagen aan de grond staat. | |
inkjet | zaterdag 27 februari 2016 @ 21:57 |
Er zijn veel merken en nog veel meer typen. Dan zijn er verschillende kleurenschema's, hebben de toestellen soms een bijzondere historie of komen maar weinig op een bepaalde plaats. Dan heb je nog verschillende weersomstandigheden enzovoort enzovoort.... | |
Mikey92 | zaterdag 27 februari 2016 @ 22:00 |
BHD wordt gebruikt voor training;) | |
inkjet | zaterdag 27 februari 2016 @ 22:09 |
Klopt het dat er in deze introductieperiode veel training wordt gegeven op dit type voor diverse groepen personen die met onderhoud bezig zijn? | |
Mikey92 | zaterdag 27 februari 2016 @ 22:22 |
Ik heb werkelijk geen idee | |
Iemand91 | zaterdag 27 februari 2016 @ 22:27 |
Ik geloof ook niet dat er nog een 747 is die nog een D-check gaat krijgen van KLM ... Ik geef je hier wel deels gelijk. Veel luchtvaartfotografie is inderdaad vrij eentonig. Maar dat zal ook wel vaak komen door het feit dat je er veel personen tussen hebt zitten die registraties willen afstrepen. Dat vind ik dan persoonlijk ook niet bijster interessant. Als hobbyfotograaf kan ik er persoonlijk nog wel interessant vinden om dat het weer een tak van fotografie is wat je wel even moet leren. Maar je hebt er ook genoeg tussen zitten die enorm creatief omgaan met perspectief, locaties, kleurgebruik etc. etc. Een hobby heeft geen uitleg nodig. De leuke dingen van het leven zijn niet altijd logisch. Helaas donderdag gemist. Maar naar wat ik begreep is die ook bijna de gehele dag in de hangar geweest. Met een kanttekening dat de écht interessante tijden eigenlijk wel voorbij zijn. Als je naar de grote types kijkt wordt de diversiteit rap minder. Jaren geleden had je nog de 707's, DC-8's, allerlei varianten van de 747, DC-10's, MD-11's, L-1011 TriStars om over het kleine spul nog niet te spreken. Daarnaast had je (als je achteraf op terugkijkt) interessante(re) paintjobs, meer maatschappijen. De trend is meer eenheidsworst, minder maatschappijen en dit zal alleen maar doorzetten. Helaas... | |
Iemand91 | zaterdag 27 februari 2016 @ 22:27 |
Zal wel even nieuwe maken. |