Heel erg mee eens ! En nog vertikken ze het om de boel dicht te gooien komen met lapmiddelen aan. http://nos.nl/artikel/208(...)en-in-macedonie.htmlquote:Op zondag 24 januari 2016 17:03 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Waarom niet de grens van Europa keihard op slot gegooid en streng bewaakt?
Waarom wel bij de vliegvelden zeer strenge grenscontrole houden en de landsgrenzen gewoon zonder enige controle opengooien?
Of moesten wij die immigranten als zielige vluchtelingen zien?
Als je weet dat er een enorme stroom immigranten richting Europa komt dan neem je toch gelijk maatregelen? Dat men het niet aan zag komen is echt nonsens.
Dan moeten die politieke molens maar eens snel gaan draaien en niet pas na een jaar met een reactie komen!
Linkse saboteurs.quote:Op zondag 24 januari 2016 17:19 schreef BarryOSeven het volgende:
Iemand een idee wie die gasten zijn met die rode NPA vlaggen? Ze hebben gisteren het hek in Calais al doorgeknipt en nu zijn ze bij die kale dikke Engelse gast er ook weer bij.
https://en.wikipedia.org/wiki/New_Anticapitalist_Party ?quote:Op zondag 24 januari 2016 17:19 schreef BarryOSeven het volgende:
Iemand een idee wie die gasten zijn met die rode NPA vlaggen? Ze hebben gisteren het hek in Calais al doorgeknipt en nu zijn ze bij die kale dikke Engelse gast er ook weer bij.
http://actu.orange.fr/fra(...)_CNT000000iHcNR.htmlquote:Op zondag 24 januari 2016 17:19 schreef BarryOSeven het volgende:
Het is een radicaal linkse organisatie welke zich inzet voor de immigranten. Toch maar even het citaat van Hitchens erbij halen;quote:Op zondag 24 januari 2016 17:19 schreef BarryOSeven het volgende:
Dan blijft de vraag: waarom?quote:Op zondag 24 januari 2016 18:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
EU wil asielzoekers verdelen
Laten we deze uitspraak eens gedetailleerd analyseren. 1. EU 2. wil 3. asielzoekers 4. verdelen
1. EU: wat is dit eigenlijk? Een unie van staten waar veel weerstand tegen is, maar nog erger: de unie ligt ook niet vast. Hoort Oekraine daar over een paar jaar ook bij? En Moldavie? En hoort de UK er straks nog steeds bij? M.a.w. het begrip EU is vaag en valt nauwelijks te definieren.
2. wil De grote vraag is wie dat precies wil. De meerderheid van de EU-bevolking in elk geval niet. Het is de wil van een kleine elite (die er goed aan verdient!) die dit per se wil doordrukken.
3. asielzoekers. Ja, wat zijn dat nu eigenlijk? We weten inmiddels dat er ook honderduizenden Noord-Afrikanen tussenzitten, die helemaal geen asiel zoeken, en daar ook geen recht op hebben. Het zijn voor een groot deel clandestiene migranten. Verder is dit ook een ongedefinieerde en ongelimiteerde groep mensen. Iedere aardbewoner schijnt asiel te mogen zoeken in Europa - ook als er helemaal geen binding is met Europa, ook als er tussen Europa en het land van herkomst nog tientallen andere landen liggen. Samenvattend: een vage ongedefinieerde groep.
4. verdelen. Op de lagere school hebben we geleerd dat elke deling bestaat uit een teller en een noemer. In dit geval is de teller onbekend (zie punt 3). Maar ook de noemer is onbekend, zie punt 1. Zelfs al zou je de EU nu definieren als de bestaande groep EU landen, dan blijft nog steeds de vraag hoe die verdeelsleutel dan zou moeten zijn. Op basis van het aantal inwoners per land, op basis van de grondoppervlakte, op basis van het BNP, enzovoort.
Conclusie: De politieke elite van ongedefineerde instantie (de EU) wil een onbekende hoeveelheid clandestiene migranten verdelen op basis van een verdeelsleutel waar geen enkele overeenstemming over is.
In de volksmond: dweilen met de kraan open.
Ze waren anders wel heel snel met geld geven aan de Turken! Ik durf te wedden dat er wel wat miljoenen ergens richting een Zwitserse bankrekening zijn gegaan...quote:Op zondag 24 januari 2016 18:21 schreef deedeetee het volgende:
Wanneer zorgt men er nu eens voor dat zoiets snel geregeld kan worden ? Het is toch van de zotte dat we het tegenhouden als ze terug willen ?
Inkoppertje: niet omdat het moet maar omdat het kan.quote:
Goede vraag inderdaad.quote:
Winst? Ik zie alleen maar verlies. Europa wordt overspoeld en het einde is nog lang niet in zicht. Ik vraag me af waarom 'ze' dat toestaan.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Inkoppertje: niet omdat het moet maar omdat het kan.
Achtergrond: Moet keer op keer terugdenken aan de verhelderende boeken van Naomi Klein.
Een crisis biedt winstkansen, waarbij ik dat vertaal in welke crisis dan ook.
Het probleem is dat de politiek nu vastloopt in haar eigen leugen.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:03 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Het is een radicaal linkse organisatie welke zich inzet voor de immigranten.
Probleempje is wel....quote:Op zondag 24 januari 2016 20:17 schreef beautyjennifer het volgende:
Eigenlijk is het heel simpel:
- De Europese grens keihard dichtgooien en met militaire macht bewaken en controleren.
- Iedere illegale immigrant opsporen en controleren of zij daadwerkelijk vluchteling zijn. Is dat niet het geval dan gelijk Europa uittrappen.
- Iedere illegale immigrant die zich misdraagt gelijk Europa uittrappen.
- Geen nieuwe AZC oprichten en bouwen.
- Iedere vluchteling moet hier tijdelijk opgevangen worden.
- Kappen met immigratie van deze mensen.
- Mensen die hier naartoe willen immigreren moeten diens regels gewoon volgen.
Het bovenstaande is gewoon volgens het Schengenakkoord.
Daarmee houden we het gespuis buiten Europa.
Iets verder naast de luchtballon bekijken.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Winst? Ik zie alleen maar verlies. Europa wordt overspoeld en het einde is nog lang niet in zicht. Ik vraag me af waarom 'ze' dat toestaan.
edit: thanks Kloothommel voor je verhelderende antwoord
Daar heb je ook absoluut een punt, en het probleem bij veel (radicaal) linkse organisaties is dat men dit onderscheid niet wil maken omdat dit positieve verantwoordelijkheid en dienst bij de staat legt en de acceptatie van grenzen en controle benadrukt. Het gevolg is dat dit soort organisaties zich achter ongelimiteerde immigratie scharen, grenzen verwerpen enzovoorts zonder de acceptatie dat vrijwel elke immigrant welke men binnenhaalt stukken conservatiever en rechtser is dan de autochtonen welke men bestrijdt. Daarmee snijden ze zichzelf niet alleen in de eigen vingers, maar vormt men ook gewoon een gevaarlijke ideologie welke bestreden dient te worden.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:22 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Het probleem is dat de politiek nu vastloopt in haar eigen leugen.
Ik merk in het algemeen dat mensen die hier echt asiel aanvragen omdat ze moeten vluchten voor hun leven dat ze daarvoor heel dankbaar zijn en de normen en waarden in het gastland respecteren.
Daar is totaal niets mis mee.
Echter het gespuis wat nu Europa binnenkomt heeft daar echt schijt aan en eist dat wij Europeanen aan hun normen en waarden aanpassen.
De politiek wist dat en heeft gewoon aangegeven dat zij eerst al die immigranten op willen vangen en die problemen laten wel aan willen pakken. Als het echter te laat is.......
In deze maakt de politiek keer op keer op keer op keer de foute beslissingen.
Beginnetje maken door het EVRM in de prullenbak te mikken. Dan verdwijnen achterlijke gezinsherenigingsrechten of de onmogelijkheid om weggestuurd te kunnen worden bijvoorbeeld al.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Probleempje is wel....
- wie heeft de wil/durf om het uit te voeren ?
- hoe had/heb je dat terugsturen in gedachte ?
Het zou ook goed zijn om EU-breed een maximum te stellen, en dan niet te hoog. Zeg 100.000 asielzoekers, waar we hele mooie kampen voor bouwen in de afgelegen Spaanse woestijn. Te beginnen met de bestaande illegalen, dan is wel duidelijk dat er voorlopig niemand bij komt.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:17 schreef beautyjennifer het volgende:
Eigenlijk is het heel simpel:
- De Europese grens keihard dichtgooien en met militaire macht bewaken en controleren.
- Iedere illegale immigrant opsporen en controleren of zij daadwerkelijk vluchteling zijn. Is dat niet het geval dan gelijk Europa uittrappen.
- Iedere illegale immigrant die zich misdraagt gelijk Europa uittrappen.
- Geen nieuwe AZC oprichten en bouwen.
- Iedere vluchteling moet hier tijdelijk opgevangen worden.
- Kappen met immigratie van deze mensen.
- Mensen die hier naartoe willen immigreren moeten diens regels gewoon volgen.
Het bovenstaande is gewoon volgens het Schengenakkoord.
Daarmee houden we het gespuis buiten Europa.
Idd , onze democratie werkt niet meer waarbij ik aanvul dat die nog nooit heeft gewerkt.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
.....
Onze parlementaire democratie met stemrecht voor iedereen heeft er toe geleid dat onze machthebbers (zoals Merkel en Rutte) in de eerste plaats oog hebben voor het electoraat. Simpel gezegd: het uitdelen van cadeautjes levert stemmen op. Iedere asielzoeker levert weer een nieuwe stem op.
......
Zo zitten we nu met de malle situatie dat de PvdA, die bijna geen Nederlander meer vertegenwoordigt, zelfs deel uitmaakt van de Nederlandse regering! Daarentegen mag de PVV, al meer dan een jaar de grootste politieke partij, slechts oppositie voeren tegen de elite die slechts de eigen belangen verdedigt.
Kortom: onze democratie werkt niet meer.
Zie ook het referendum over Oekraine op 6 april. We mogen wel stemmen, maar er wordt nu al vastgesteld dat met die stemmen niets zal worden gedaan!
Heb jij enig idee waar in de wereld het nog enigszins leefbaar is?quote:Op zondag 24 januari 2016 20:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Idd , onze democratie werkt niet meer waarbij ik aanvul dat die nog nooit heeft gewerkt.
Ook dat nog geen 2% van inwoners lid is van een Partij en daarmee meent het recht te hebben om de andere 98% te mogen moeten besturen maakt duidelijk dat er geen representatie is.
Daarbij opgemerkt dat minder dan de helft van die 2% partijlikkers momenteel actief op legale wijze het beleid bepaald..... dus 1% van het electoraat maakt uit wat 99% moet (gaan) doen. Op Europees niveau is dat nog een factor erger.
Iedereen die wel 's lid is geweest van een partij weet ook dat in partijen simpelweg geen democratie heerst. Wanneer je het niet eens bent met de partijpolitiek, kan je democratisch oprotten.
Met alle respect, maar de Europese leiders moeten toch ook zorgen voor de Europese veiligheid?quote:Op zondag 24 januari 2016 20:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Probleempje is wel....
- wie heeft de wil/durf om het uit te voeren ?
- hoe had/heb je dat terugsturen in gedachte ?
- Waar ga je een vluchteling opvangen ?
- Hoe zorg je dat onze regels worden opgevolgd ?
Dat is ook de vraag die me bezighoudt. Wat zit hier achter? En ja, ik weet dat ik nu naar BNW gestuurd word maar ik vraag het me echt af waarom men dit gewoon laat gebeuren.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:56 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Met alle respect, maar de Europese leiders moeten toch ook zorgen voor de Europese veiligheid?
En het schengenakkoord heeft dat toch ook bepaald?
Waarom laten wij dan over ons heenlopen door die haatbaarden die met harde hand Europa omtoveren tot islamopa?
Dat is het 'm nu juist.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:32 schreef Vallon het volgende:
Ben bang dat het (afdwingen van regels) niet gaat gebeuren.....je kan het wel roepen en dan tot God bidden dat die het gaat handhaven. Migranten beginnen door te krijgen dat ze geen geweld hoeven te verwachten, de rest Allah's geluk is meegenomen.
Nouja het kruitvat in Syrie staat ook op onploffen. Rusland zat daar al en gisteren maakte de VS bekend ook boots on the ground te gaan leveren.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:05 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Dat is het 'm nu juist.
Dat tuig is alleen met een kogel tot stoppen te krijgen.
En doordat wij in Europa niet aan doodsverwensingen doen, geweld verafschuwen maakt dat tuig daar zeer handig misbruik van.
De vraag blijft hoe een vijand die alleen met een kogel tot stoppen is te brengen zonder enige geweld tot stoppen te brengen is?
Immers is het een keiharde feit dat deze vijand alleen met de kogel te stoppen is omdat ze nu eenmaal totaal anders denkt en tegen het leven aankijkt. Deze vijand is namelijk alleen maar met het hiernamaals bezig en dat als ze met geweld om het leven komen dat ze dan boven als helden worden onthaald, denken ze.
Dat maakt hen net zo gevaarlijk als de Japanse kamikazepiloten in de WW2.
En daar hebben wij als Europeanen mee te maken.
Wij denken wel dat een oorlog zoals de WW2 ver van ons vandaan is, maar ik ben bang dat die WW3 in Europa al begonnen is. Ik hoop echter dat ik er compleet naast zit.
Met andere woorden: wij moeten ons aanpassen aan die haatbaarden.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is ook de vraag die me bezighoudt. Wat zit hier achter? En ja, ik weet dat ik nu naar BNW gestuurd word maar ik vraag het me echt af waarom men dit gewoon laat gebeuren.
Ik las gisteren op FP al een user die zei: het is beter dat de vrouwen zich voortaan zediger kleden. Wtf?
Alleen al het feit dat we ons hier nu mee bezig moeten houden, enkel en alleen vanwege Afrikaanse problemen, zegt toch wel hoe idioot de politiek bezig is met het binnenhalen van problemen.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:05 schreef beautyjennifer het volgende:
Wij denken wel dat een oorlog zoals de WW2 ver van ons vandaan is, maar ik ben bang dat die WW3 in Europa al begonnen is. Ik hoop echter dat ik er compleet naast zit.
Was te verwachten.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:07 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nouja het kruitvat in Syrie staat ook op onploffen.
Het is hier best nog leefbaar maar het wordt onleefbaar omdat we niet in staat blijken en bereid zijn om onze verworvenheden te willen beschermen. We "snappen" niet dat wat we niet beschermen, feitelijk aan het weggeven zijn.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:53 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Heb jij enig idee waar in de wereld het nog enigszins leefbaar is?
Het zou mij gunstigst zijn wanneer we in de zandbak alle bommen en granaten kunnen laten ontploffen.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:07 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nouja het kruitvat in Syrie staat ook op onploffen. Rusland zat daar al en gisteren maakte de VS bekend ook boots on the ground te gaan leveren.
Of het Europa wordt voor WW3 weet ik niet, het ligt eraan wat als eerste ontploft.
Dat komt omdat Europa geen geweld toe wilt passen.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is hier best nog leefbaar maar het wordt onleefbaar omdat we niet in staat blijken en bereid zijn om onze verworvenheden te willen beschermen. We "snappen" niet dat wat we niet beschermen, feitelijk aan het weggeven zijn.
Je mag best binnen blijven hoor en dat ik mij niet mag scheren is een kwestie van wennen.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:07 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Met andere woorden: wij moeten ons aanpassen aan die haatbaarden.
Dus als ik over straat loop zou ik dus zo'n boerka aan moeten trekken. En dat vertik ik.
BTW: ik kan op FP tot dinsdag niet meer reageren.
Typisch dat je zo'n disclaimer plaatst... Ik ben van mening dat grensbewaking alle nodige geweld moet gebruiken om het doel (voorkomen dat illegalen binnenkomen) te bereiken. De meeste mensen zijn gewoon vriendelijk bij de grens, en die sta je vriendelijk te woord. Maar als ik de video's zie van wilden die met grote groepen tegen de paar grenswachten staan te duwen, dan moet daar gewoon harder worden opgetreden. Vergeet niet dat geweld aan de grens het doel heeft ons land veilig te houden. Het voorkomt simpelweg moorden, verkrachtingen en overvallen in ons land!quote:Op zondag 24 januari 2016 21:24 schreef beautyjennifer het volgende:
Voor alle duidelijkheid: ik doe hierbij geen doodsverwensingen en ik zet al helemaal niet aan tot geweld.
Echter blijft het benoemen van bepaalde feiten te resulteren in bans. Want men beroept zich dan op het verbod van doodsverwensingen en geweld.
Laat aub heel duidelijk zijn dat ik echt fel tegen geweld en doodsverwensingen ben. Laat daar aub geen misverstanden over bestaan.
Ik moet wel. Ik heb al een paar keer een ban gekregen vanwege aanzetten tot geweld en goedkeuring van geweld.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Typisch dat je zo'n disclaimer plaatst...
Leuk discussie en raakt ook deels de kern.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Typisch dat je zo'n disclaimer plaatst... Ik ben van mening dat grensbewaking alle nodige geweld moet gebruiken om het doel (voorkomen dat illegalen binnenkomen) te bereiken. De meeste mensen zijn gewoon vriendelijk bij de grens, en die sta je vriendelijk te woord. Maar als ik de video's zie van wilden die met grote groepen tegen de paar grenswachten staan te duwen, dan moet daar gewoon harder worden opgetreden. Vergeet niet dat geweld aan de grens het doel heeft ons land veilig te houden. Het voorkomt simpelweg moorden, verkrachtingen en overvallen in ons land!
Ben al een aantal maandjes gestopt met TV kijken. Het is hetzelfde circus als toen met de Griekenland crisis. Toen werd me al duidelijk dat die hele NPO een grote fop-show is met waarheid naar belangen.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:57 schreef luxerobots het volgende:
In nieuwsuur werd een item aangekondigd over asielzoekers die Nederlands leren en zicht uitspreken tegen de aanrandingen in Keulen. De afdeling politieke spin draait op volle toeren.
Ik ook, een paar maanden terug had ik het over "apen", dat mocht niet van Fok. Ondertussen zijn er talloze mensen die die term gebruiken, ik houd het voor de zekerheid maar bij "Wilden". Zo noemden we ze eeuwenlang, en die benaming dekt de lading helaas nog steeds prima.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:44 schreef beautyjennifer het volgende:
Ik moet wel. Ik heb al een paar keer een ban gekregen vanwege aanzetten tot geweld en goedkeuring van geweld.
Ook bij het benoemen van bepaalde problemen: ban.
CNN en Engeland niet vergetenquote:Op zondag 24 januari 2016 22:21 schreef BarryOSeven het volgende:
De enige goede nieuwsbron is internet nog. Dat zal wel snel gecensureerd gaan worden.
RTL is gewoon een copie van de NOS. Hoe vaak ze niet precies dezelfde nietszeggende onderwerpen hebben, is opvallend. Verder doet RTL itt NOS nauwelijks aan enige verdieping noch verheldering. Poltiek gezien is RTL me Frits Westers wel sterker dan zeg een Dominique van der Heyde.quote:Op zondag 24 januari 2016 22:21 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ben al een aantal maandjes gestopt met TV kijken. Het is hetzelfde circus als toen met de Griekenland crisis. Toen werd me al duidelijk dat die hele NPO een grote fop-show is met waarheid naar belangen.
RTL en nu.nl zijn hier ook niet vrij van.
De enige goede nieuwsbron is internet nog. Dat zal wel snel gecensureerd gaan worden.
goede analogiequote:Op zondag 24 januari 2016 21:31 schreef nixxx het volgende:
Ik gooi even een analogie neer die net in me opkwam. Er zijn er wel meer te vinden in de natuurkunde, maar bijna iedereen kent deze wel.
De communicerende vaten, ofwel de natuur houdt niet van verschillende energie niveaus en probeert zoveel mogelijk te egaliseren. In deze analogie is het westen een vat met een laag waterniveau (hoog welvaartsniveau) en bijvoorbeeld Afrika een vat met een hoog waterniveau (laag welvaartsniveau ). De grenzen kun je hierbij zien als een kraan in de leiding die de vaten verbind.
Slechte grensbewaking is een lekkende kraan : niet echt van invloed op de niveaus en je kunt het beetje dat lekt wel terugpompen. Nu is de kraan vol open gezet en stroomt de armoede Europa in. Boodschap is:migratie stopt pas als er geen niveau verschil meer is. Gezien de verhouding tussen Afrika en Europa betekent dat waarschijnlijk iedereen even arm. Of als de kraan dichtgedraaid wordt, goed onderhouden wordt en de terugpomp capaciteit op peil gehouden wordt. Oh..en nog iets..als je in de process industrie echt een leiding dicht wil hebben gebruik je twee kranen achter elkaar en zorg je voor periodiek testen en onderhoud.
Internet is echt fantastisch. Natuurlijk, er lopen veel links- en rechtsgekkies rond en een aanzienlijke hoeveelheid complotidioten. Maar het geeft de consument ongelooflijk veel keus.quote:Op zondag 24 januari 2016 22:21 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ben al een aantal maandjes gestopt met TV kijken. Het is hetzelfde circus als toen met de Griekenland crisis. Toen werd me al duidelijk dat die hele NPO een grote fop-show is met waarheid naar belangen.
RTL en nu.nl zijn hier ook niet vrij van.
Ik keek '24 uur met', Monique Samuel was te gast (al wil ze nu Mo genoemd worden). Ze vertelde hoe ze er thuis niet voor uit kon komen op vrouwen te vallen. En dat is dan nog wel iemand uit een christelijke immigrantenfamilie.quote:Op zondag 24 januari 2016 22:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
RTL is gewoon een copie van de NOS. Hoe vaak ze niet precies dezelfde nietszeggende onderwerpen hebben, is opvallend. Verder doet RTL itt NOS nauwelijks aan enige verdieping noch verheldering. Poltiek gezien is RTL me Frits Westers wel sterker dan zeg een Dominique van der Heyde.
Net naar Nieuwsuur gekeken en ik word bijna vrolijk van het vluchtelingensucces.
Lieve mensen die hier een lief leven willen opbouwen en zich niet kunnen voorstellen dat er ellende is. Wel een jonge vent die op de vraag of z'n dochter met een niet-moslim kan thuiskomen, (eerlijk) het antwoord niet wil geven. Uit alles blijkt dat ze als stel willen vasthouden aan hun geloof(snormen).
Dat begrijp ik en denk dat we nog een verdomd lange weg hebben te gaan voordat moslims, niet moslims gaan accepteren.
Goed om te weten is dat nieuwsrubrieken er zijn zodat voor -en na, er reclame kan zijn. Zwaar en serieus aangezet nieuws, jaagt de kijkers weg met als gevolg dat het nieuws niet te moeilijk moet zijn.
Wat ik je wel kan aanraden is wat ik noem "genuanceerd" nieuws kijken waarbij je weet vanuit welke hoek, het "nieuws" zal worden gebracht. Veel nieuws is geeneens nieuws maar een 1:1 herhaling van een ander station met vaak soms een ander commentaar.....
Zover je taalkennis het toelaat, kijk naar CNN, RT, Sky, AJ, France2/4 maar ook Tageschau's etc.etc ,natuurlijk volgen van blogs en newsnet. Je gaat dan het nieuws wat wijdser bekijken.
Geeft maar weer eens te meer aan hoe er in de moslimgemeenschap gedacht wordt. Het is om misselijk van te worden zo kansloos.quote:
Kun je het een groep kwalijk nemen die hun cultuur in stand kan en mag houden en welke een geloof aanhangt die hun boven ongelovigen zet. Daar komt ook nog die lekkere anti-westerse propaganda bij die we alle ruimte geven en onze eigen onzekere houding doet hun al helemaal lachen. "were going to take over'' scandeert iemand daar vol zekerheid, want in die buurt denken ze allemaal zo.quote:Op maandag 25 januari 2016 00:23 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Geeft maar weer eens te meer aan hoe er in de moslimgemeenschap gedacht wordt. Het is om misselijk van te worden zo kansloos.
Ja dat neem ik ze kwalijk ja. Ze zijn hier als gast binnen gekomen, dan ga je jezelf niet boven een ander plaatsen. Gelijkwaardigheid is je maximum, dit is een teken van agressie en imperialisme. En wat de fuck bezielt jou om dit goed te gaan praten.quote:Op maandag 25 januari 2016 00:33 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Kun je het een groep kwalijk nemen die hun cultuur in stand kan en mag houden en welke een geloof aanhangt die hun boven ongelovigen zet. Daar komt ook nog die lekkere anti-westerse propaganda bij die we alle ruimte geven en onze eigen onzekere houding doet hun al helemaal lachen. "were going to take over'' scandeert iemand daar vol zekerheid, want in die buurt denken ze allemaal zo.
Niet weten dat het voor de infidels al te laat isquote:Op maandag 25 januari 2016 00:44 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja dat neem ik ze kwalijk ja. Ze zijn hier als gast binnen gekomen, dan ga je jezelf niet boven een ander plaatsen. Gelijkwaardigheid is je maximum, dit is een teken van agressie en imperialisme. En wat de fuck bezielt jou om dit goed te gaan praten.
Ze kunnen er niets aan doen, het is onze eigen schuld. Lapswans.
Je bent kennelijk niet bekend met mijn eerdere posts.quote:Op maandag 25 januari 2016 00:44 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja dat neem ik ze kwalijk ja. Ze zijn hier als gast binnen gekomen, dan ga je jezelf niet boven een ander plaatsen. Gelijkwaardigheid is je maximum, dit is een teken van agressie en imperialisme. En wat de fuck bezielt jou om dit goed te gaan praten.
DEUS VULT DEUS VULT DEUS VULT DEUS VULTquote:Op maandag 25 januari 2016 00:49 schreef Abed het volgende:
[..]
Niet weten dat het voor de infidels al te laat is
Tyfus volk. Per direct deporteren. En daarmee bedoel ik natuurlijk de islamieten.quote:
quote:Op zondag 24 januari 2016 17:35 schreef berko13 het volgende:
[ afbeelding ]
De oplossing is al bij al vrij eenvoudig:
1. Griekenland uit de schengenzone
2. Bouw een muur aan de oostgrens van schengen, Donald Trump kan heel goed muren bouwen.
3. Voer een pushback beleid voor de kusten van Noord-Afrika
4. Geef alle jonge, fitte mannen tussen 15 en 35 die hier al zijn een legeropleiding van één jaar en laat hen strijden om hun land te heroveren.
En de Europeanen? Die leefden nog lang en gelukkig!![]()
![]()
Dit waren christenen, geen "infidels" hè, geen ongelovigen. Moslims respecteren toch de mensen van het Heilige Boek zoals christenen, Jezus was toch ook een profeet? Ongelovigen daar hebben ze de meeste problemen mee, denk ik. Alleen als atheïst heb je geen symbool om mee te zeulen en moslims op stang te jagen. Atheïsten zijn ook niet zo van het protesteren voor hun filosofische opvattingen. Bovendien hun filosofische opvattingen jagen ook christenen op stang. Alleen punt is wel dat christenen hebben leren leven met toenemend atheïsme en secularisme, daar waar moslims het op dit gebied laten afweten.quote:Op maandag 25 januari 2016 00:49 schreef Abed het volgende:
[..]
Niet weten dat het voor de infidels al te laat is
Engeland overnemen? Dat konden de nazi's niet eens en dat was de grootste dreiging die de UK ooit kende.quote:Op maandag 25 januari 2016 00:44 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ik heb daar ook een beetje meesmuilend naar zitten kijken, een stel Pakistaanse tokkies die Engeland wel even over zullen nemen.quote:Op maandag 25 januari 2016 03:38 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Engeland overnemen? Dat konden de nazi's niet eens en dat was de grootste dreiging die de UK ooit kende.
Als de Britten los gaan dan geef ik die Muzzelmannen weinig kans...
Interessante inside observatie. Ik heb het idee dat een aanzienlijk deel van Nederland er ook zo over denkt. Het zogenaamde Goedvolk bedoel ik dan. Dat niet "goed" is om anderen te helpen maar puur voor hun eigen ego en haat tegen anderen "goed" speelt.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:03 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Het is een radicaal linkse organisatie welke zich inzet voor de immigranten. Toch maar even het citaat van Hitchens erbij halen;
When I was a Revolutionary Marxist, we were all in favour of as much immigration as possible.
It wasn't because we liked immigrants, but because we didn't like Britain. We saw immigrants - from anywhere - as allies against the staid, settled, conservative society that our country still was at the end of the Sixties. Also, we liked to feel oh, so superior to the bewildered people - usually in the poorest parts of Britain - who found their neighbourhoods suddenly transformed into supposedly 'vibrant communities'. If they dared to express the mildest objections, we called them bigots. What did we know, or care, of the great silent revolution which even then was beginning to transform the lives of the British poor? To us, it meant patriotism and tradition could always be derided as 'racist'.
De migranten kijken op je neer om die reden. Ze snappen er niks van dat wij onze cultuur zo maar laten vertrappen. Maar maken hier wel heel dankbaar misbruik van natuurlijk. Moslims kijken sws neer op alle niet moslims. en helemaal als ze zich in hun ogen slap en dom gedragen. Ze vinden ons in het algemeen gesproken volkomen eerloos.quote:Op maandag 25 januari 2016 08:31 schreef MartijnUK het volgende:
^^ heilige boontjesmentaliteit. Je zou maar eens onaardig gevonden kunnen worden omdat je opkomt voor je cultuur..
quote:The government is currently considering plans to admit unaccompanied minors who have fled war and persecution at home into the UK.
Several charities have asked Downing Street to grant asylum to at least 3,000 young people from Syria and Afghanistan who are travelling on their own and are deemed most at risk from people traffickers.
During his visit to the camps this weekend the Labour leader urged Cameron to not just grant children asylum but to ensure they have access to homes and an education, drawing parallels to the provisions offered to Jewish children rescued from the Nazis and bought to the UK in 1939.
En dat gaat over die veeleisende wilden in Calais? Beloon ze, zitten er volgende week 50000 meer!quote:Op maandag 25 januari 2016 11:51 schreef deedeetee het volgende:
The government is currently considering plans to admit unaccompanied minors who have fled war and persecution at home into the UK.
Moet ze zelf weten, maar realiseert niemand zich nu dat andere volkeren minstens zo racistisch - en meestal veel erger- zijn als wij ? Realiseert men zich niet dat de aanrandingen en verkrachtingen van europese vrouwen daar ook veel mee te maken hebben ? Echt de onnozelheid van de Europeaan die zó graag heel lief en sociaal wil zijn naar naar vreemdelingen toe....quote:
^^ En dat inderdaad. Scholen zijn enorme bolwerken van extreem linkse propaganda. "Iedereen is lief", kindjes geld laten inzamelen voor de directeur van Unicef, dat soort blaat.quote:Op maandag 25 januari 2016 13:17 schreef bluemoon23 het volgende:
Nog aardig jong en naïef zo te zien, gehersenspoeld op school waarschijnlijk.
Ik dacht even dat het serieus was maar de foto volgens de sitenote komt van een humorsite. Rote Antifa Front.quote:
quote:9gag.com: 9GAG has the best funny pics, GIFs, videos, memes, cute, wtf, geeky, cosplay photos on the web. 9GAG is your best source of fun. Check out 9GAG now!
Komt ze nog wel op terug.quote:
https://www.facebook.com/(...)7181/?type=3&theaterquote:Op maandag 25 januari 2016 15:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik dacht even dat het serieus was maar de foto volgens de sitenote komt van een humorsite. Rote Antifa Front.
Scherp hoor!!!!
[..]
Je m'excuse maar ik kan dit niet serieus nemen. Het is meer schoppen en schokken om meidageil te gaan prikk(el)en.quote:Op maandag 25 januari 2016 16:57 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/(...)7181/?type=3&theater
Op de FB.
"“One asylum seeker wanted to cut his fellow’s throat. But the crime scene report included only severe injuries rather than murder attempt. This looks better for the statistics” Bernd K. explained. In his view, the crime rate among refugees far exceeds that of the local population"quote:
quote:15:17 GMT
Czech, Slovak PMs propose ‘Plan B’ border controls if Greece can’t manage influx of migrants
The Czech and Slovak prime ministers say the EU needs a “Plan B” if Greece can’t manage the influx of migrants through its territory, AP said. To protect the European visa-free Schengen travel zone in that case, the bloc should take the required measures on Greece’s borders with Macedonia and Bulgaria, Bohuslav Sobotka and Robert Fico said. “Macedonia and Bulgaria could play a key role in protecting the Schengen border,” according to Fico. The two states earlier agreed to deploy police forces in Macedonia.
En hier moeten we t met wat achterhaald geneuzel van Timmermans doenquote:11:55 GMT
Poland to veto forced relocation of migrants - interior minister
Polish Interior Minister Mariusz Blaszczak has said Warsaw will veto any plan by the EU that would oblige member states to accept fixed numbers of migrants, AP reported. Blaszcak said Tuesday that any new relocation plan that imposed migrant quotas could encourage more arrivals. Poland will also "most probably" introduce temporary border controls in July when it will host the NATO summit and world youth meeting with Pope Francis, the minister said.
Het lijkt wel een scene uit: A Serbian Film.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:06 schreef Proximo het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)-multiple-times.html
En het wordt met de dag gezelliger in het hoge noorden. Vluchtende politie
Tenenkrommende video ook van die reactie van de PM, een kort zinnetje over boosheid en verslagenheid over het nieuws, máár trauma's en nuance vullen de rest van de boodschap.
Wanneer gaan ze het eens over ONZE rechten hebben op een goed leven in een prettige omgeving en reken maar dat ik te veel moslims niet bij een een prettige omgeving vind horen. Democratie ? Laat me niet lachen er is niks democratisch aan de manier waarop het nu toegaat.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:19 schreef Proximo het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)urope-s-borders.html
De belgen willen een kamp voor 300.000 mensen in Griekenland en het einde van de grieken in Schengen komt eraan.
De EU zal wel weer vooraan staan met gelul over mensenrechten en democratie als gouden dageraad vervolgens een boom in populariteit ziet ten gevolge van dit soort dingen.
Humaan beleid, morele plicht,"wat als wij moeten vluchten", goed voor de economie, vergrijzing. Pick your choice aan gelegenheidsargumenten waarmee dit beleid wordt goedgepraat.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wanneer gaan ze het eens over ONZE rechten hebben op een goed leven in een prettige omgeving en reken maar dat ik te veel moslims niet bij een een prettige omgeving vind horen. Democratie ? Laat me niet lachen er is niks democratisch aan de manier waarop het nu toegaat.
Volgens zie ik heel in de verte anders al het een en ander zieltogend neer gaan.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:28 schreef Proximo het volgende:
[..]
Humaan beleid, morele plicht,"wat als wij moeten vluchten", goed voor de economie, vergrijzing. Pick your choice aan gelegenheidsargumenten waarmee dit beleid wordt goedgepraat.
Als bovenstaande niet voldoen kun je altijd nog beginnen over de koloniale tijd, de holocaust of de kruistochten, en passant schilder je de tegenpartij af als xenofobe neoliberale nazi en tadáa
Goed het begint inmiddels al lang scheuren te vertonen maar het idee is nog springlevend
Hoe kunnen we dan zo stellig zeggen dat het om vluchtelingen gaat?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:18 schreef Achterhoker het volgende:
We weten voor de helft nog niet wat voor tuig er zo binnen loopt.
Zeg ik dat dan?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:28 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Hoe kunnen we dan zo stellig zeggen dat het om vluchtelingen gaat?
quote:
Niet echt.quote:
Griekenland buiten Schengen, dan zul je zien dat de Grieken opeens héél goed hun eigen grenzen kunnen bewaken.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:19 schreef Proximo het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)urope-s-borders.html
De belgen willen een kamp voor 300.000 mensen in Griekenland en het einde van de grieken in Schengen komt eraan.
De EU zal wel weer vooraan staan met gelul over mensenrechten en democratie als gouden dageraad vervolgens een boom in populariteit ziet ten gevolge van dit soort dingen.
Griekenland had er 300 miljard euro eerder uitgetrapt moeten worden! Dan had de ECB ook niet als een malloot geld hoeven te printen om inflatie "aan te wakkeren".quote:Op woensdag 27 januari 2016 09:19 schreef Loekie1 het volgende:
Griekenland buiten Schengen, dan zul je zien dat de Grieken opeens héél goed hun eigen grenzen kunnen bewaken.
Zet ze anders af in Zuid-Amerika, daar weten ze wel raad met islam gedonder. Ok dat kan niet dat weet ik, maar ik zou het wel lollig vinden als ze daar een hele vloedgolf moslims neer zouden poten. Dan hadden die lui pas recht van klagen want daar zullen ze niet zo soft met hun omgaan.quote:Plaatsvervangend HRW-directeur Carroll Bogert pleit in gesprek met NU.nl voor een systeem waarbij de vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties, UNHCR, op basis van screening humanitaire visa verstrekt in landen dichtbij de brandhaarden.
Vluchtelingen uit Syrië worden via dat systeem bijvoorbeeld in Libanon gescreend. Als ze in aanmerking komen voor een humanitair visum, worden ze overgeplaatst naar een Europees land, of bijvoorbeeld naar Canada of de VS.
"Zo'n proces is er nog nu niet", stelt Bogert. "Ik denk dat het moreel juist en praktisch is om dit proces in gang te zetten. Landen als Libanon zullen bovendien blij zijn als er een overzichtelijk en snel systeem komt."
Bogert is niet te spreken over de rol die Europa de afgelopen maanden heeft gespeeld. "Het is immoreel om het voor vluchtelingen zo moeilijk mogelijk te maken om Europa te bereiken en we hebben gezien dat het averechts werkt. Mensen blijven komen."
Het is tijd dat Europese regeringen weer echt gaan leiden, stelt Bogert, en keuzes gaan maken op morele gronden die mogelijk impopulair zijn bij de achterban.
zeg.. doe eens niet... misschien zou ik nog wel eens in Chili of Argentinië willen wonen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:29 schreef deedeetee het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)europees-beleid.html
[..]
Zet ze anders af in Zuid-Amerika, daar weten ze wel raad met islam gedonder. Ok dat kan niet dat weet ik, maar ik zou het wel lollig vinden als ze daar een hele vloedgolf moslims neer zouden poten. Dan hadden die lui pas recht van klagen want daar zullen ze niet zo soft met hun omgaan.
Amerika trapt er echt niet in. En waarom zouden wij opdraaien voor hun oorlog die ze zelf zijn begonnen en nu vertikken uit te vechten ? Moslims zijn nergens populair. Niet eens in hun eigen landen want daar slaan ze elkaar geregeld de hersens in.
Weer zo'n dikbetaalde bobo die zelf geen last heeft van die illegalen waar-ie woontquote:Op woensdag 27 januari 2016 11:29 schreef deedeetee het volgende:
Bogert is niet te spreken over de rol die Europa de afgelopen maanden heeft gespeeld. "Het is immoreel om het voor vluchtelingen zo moeilijk mogelijk te maken om Europa te bereiken en we hebben gezien dat het averechts werkt. Mensen blijven komen."
Ja uiteraard als de gewone man het voor het zeggen had dan waren de buitengrenzen allang goed bewaakt en kwam er geen migrant meer binnen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Weer zo'n dikbetaalde bobo die zelf geen last heeft van die illegalen waar-ie woont
Deed Europa maar iets aan het "moeilijk maken"! Natuurlijk werkt dat niet averechts, huizen voor ze bouwen zuigt ze aan, een goed hoog hek met grenswacht-met-wapens en daarna enkele reis naar een strand-in-Syrie zou heel goed werken.
Zo moet het :quote:Politie Tadzjikistan scheert 13.000 baarden
De politie in Tadzjikistan heeft het afgelopen jaar de baarden van zo'n dertienduizend mannen afgeschoren. De autoriteiten in het Aziatische land beschouwen lange baarden als teken van een radicaal-islamitische overtuiging.
Politiemensen haalden de mannen van straat voor een gedwongen scheerbeurt. Daarnaast overtuigde de politie het afgelopen jaar naar eigen zeggen zo'n tweeduizend vrouwen om hun hoofddoek af te doen. Winkels en kraampjes die hoofddoeken verkochten, zijn op last van de overheid gesloten wegens het verkopen van 'niet-traditioneel-Tadzjiekse kleding'.
President Emomalii Rachmon, die al sinds 1992 aan de macht is in de voormalige Sovjetrepubliek, tracht te voorkomen dat zijn bevolking wordt blootgesteld aan invloeden van buitenaf. Vooral om de politieke islam maakt de regering zich zorgen. Tadzjikistan is een buurland van Afghanistan. Vrijwel de gehele bevolking is moslim, maar de staat is seculier en autoritair. Moslims mogen hun geloof belijden, maar de overheid oefent grote controle uit over het religieuze leven.
Doel je nu op het dwingen mensen hun baard af te scheren? Noem je dat "iets ergs" in de discussie van massale aanrandingen en massamoorden?quote:Op woensdag 27 januari 2016 14:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Jemig zijn we nu echt aanbeland op de schaal waar in "de ander" in dit geval azielzoekers/islamieten iets ergs aangedaan wordt we dat "mooi" vinden.
Ik doel inderdaad op ernstige beperking in vrijheid van overtuiging. Natuurlijk zijn aanrandingen en massamoorden ernstiger maar ik ga niet zitten juichen als andere mensen onrecht aangedaan wordt, netzomin ik zit te juichen op aanrandingen en massamoorden.quote:Op woensdag 27 januari 2016 14:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Doel je nu op het dwingen mensen hun baard af te scheren? Noem je dat "iets ergs" in de discussie van massale aanrandingen en massamoorden?
En dat meen je serieus? Dat neem je niet voor lief als je van oorlog mag vluchten naar het land in kwestie? Hoe arrogant kun je zijn?quote:Op woensdag 27 januari 2016 14:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik doel inderdaad op ernstige beperking in vrijheid van overtuiging. Natuurlijk zijn aanrandingen en massamoorden ernstiger maar ik ga niet zitten juichen als andere mensen onrecht aangedaan wordt, netzomin ik zit te juichen op aanrandingen en massamoorden.
Ik zou het echt verschrikkelijk vinden als ik gedwongen zou worden mijn baard af te scheren omdat een overheid dat wil....
Geen idee hoe ik dan zou reageren, maar ja ik zal wel een verwende westerling zijn maar ik ben wel blij met mijn lange haar en baard en zou dat inderdaad erg vervelend vinden als ik dat eraf zou moeten halen omdat iemand anders dat wil.quote:Op woensdag 27 januari 2016 14:33 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
En dat meen je serieus? Dat neem je niet voor lief als je van oorlog mag vluchten naar het land in kwestie? Hoe arrogant kun je zijn?
Als hier straks de oorlog uitbreekt, en ik wil graag naar laten we zeggen Peru. En Peru laat mij toe maar vereist mij wel dat ik mijn haar millimeter net zoals de rest.quote:Op woensdag 27 januari 2016 14:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Geen idee hoe ik dan zou reageren, maar ja ik zal wel een verwende westerling zijn maar ik ben wel blij met mijn lange haar en baard en zou dat inderdaad erg vervelend vinden als ik dat eraf zou moeten halen omdat iemand anders dat wil.
Volgensmij ging het in dit geval trouwens niet op asielzoekers persee maar om moslim groeperingen die daar al wonen (en al jaren lang in rusland onderdrukt worden eveneens als alle andere geloven sinds de communistische revolutie aldaar)
Ik snap trouwens niet wat het met arrogantie van doen heeft. Zou jij als je moet vluchten naar een moslim land je jezelf laten dwingen om dat geloof volledig met al zijn implicaties aan te hangen?
Er is een verschil tussen het vervelend vinden en het koste wat het kost niet doen. Maar ik vind het wel erg ver gaan kwa vrijheid imperking. Dan kun je ook gelijk je geloof wel aanpassen, je geaardheid, en de meningen die je hebt....quote:Op woensdag 27 januari 2016 14:38 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Als hier straks de oorlog uitbreekt, en ik wil graag naar laten we zeggen Peru. En Peru laat mij toe maar vereist mij wel dat ik mijn haar millimeter net zoals de rest.
Wie op de planeet denk ik dan te zijn, door daar moeilijk over te gaan zitten doen en te eisen dat zij hun cultuur aanpassen zodat ik met lange haren niet gek aangekeken zal gaan worden?
Nouja als je met frisse tegenzin je baard af zou scheren zou ik je begrijpen. Maar als je het azc daarvoor in de fik gaat zetten en de directrice verkracht en vermoord om je baard. Dan zou ik je niet goed wijs vinden.quote:Op woensdag 27 januari 2016 14:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen het vervelend vinden en het koste wat het kost niet doen. Maar ik vind het wel erg ver gaan kwa vrijheid imperking. Dan kun je ook gelijk je geloof wel aanpassen, je geaardheid, en de meningen die je hebt....
Voor mij is vrijheid van meningsuiting een erg groot goed en daar hoort ook bij dat je eruit mag zien zoals je wilt.
Kijk dat je niet tegen de wetten van een land handelt vind ik vanzelfsprekend. Een land waar het dragen van een baard verboden is zou ik niet snel naartoe vluchten. Dat je geen dingen in de fik zet of mensen verkracht lijkt mij evident. En ik denk dat dat voor de gemiddelde vluchteling ook zo is. Die eikels die denken dat ze hier de wet mogen overtreden moeten ze gelijk oppakken en berechten. (net zoals een autochtoon die zich zo zou gedragen)quote:Op woensdag 27 januari 2016 14:44 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nouja als je met frisse tegenzin je baard af zou scheren zou ik je begrijpen. Maar als je het azc daarvoor in de fik gaat zetten en de directrice verkracht en vermoord om je baard. Dan zou ik je niet goed wijs vinden.
Wat mij betreft is het juist doorgeslagen. Leuk dat het mag, maar met een hanekam, terroristenbaard en schotels in je oren/neus kom je niet door een sollicitatieprocedure. Je zet jezelf daarmee bewust buiten de maatschappij.quote:Op woensdag 27 januari 2016 14:42 schreef Bosbeetle het volgende:
Voor mij is vrijheid van meningsuiting een erg groot goed en daar hoort ook bij dat je eruit mag zien zoals je wilt.
Complete onzin....quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het juist doorgeslagen. Leuk dat het mag, maar met een hanekam, terroristenbaard en schotels in je oren/neus kom je niet door een sollicitatieprocedure. Je zet jezelf daarmee bewust buiten de maatschappij.
twitter:Nieuwsblad_be twitterde op woensdag 27-01-2016 om 15:51:07Terreurverdachte ISIS opgepakt in Belgisch asielcentrum https://t.co/38KQv2LvQB #nieuwsblad https://t.co/KTeXhM2ADN reageer retweet
Incidentje.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:52 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:Nieuwsblad_be twitterde op woensdag 27-01-2016 om 15:51:07Terreurverdachte ISIS opgepakt in Belgisch asielcentrum https://t.co/38KQv2LvQB #nieuwsblad https://t.co/KTeXhM2ADN reageer retweet
twitter:DerSPIEGEL twitterde op woensdag 27-01-2016 om 18:49:04Balkanroute für Flüchtlinge dicht: Mazedonien schließt Grenze zu Griechenland https://t.co/v2wNKriyCg https://t.co/IL5sviV9nR reageer retweet
"Ja maar zoiets kan je niet in Nederland invoeren"quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:22 schreef Buster24 het volgende:
Ik hoop dat Dijkhoff Nieuwsuur kijkt vanavond, Zweden heeft paspoort controle heringevoerd en kijk eens aan.
[ afbeelding ]
.
Vanavond op NPO2
http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)erpt-asielbeleid-aan
Hoop dat ze dit heel lang volhouden !quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Macedonie heeft intussen de grens met Griekenland helemaal gesloten, ook voor Syriers, Irakezen en Afghanen.
Benieuwd hoe dit weer vervolgd wordt.
Wat ik uit het bericht begreep is de maatregel doorgevoerd omdat Servië de grens ook gesloten schijnt te hebben, waardoor doorgelaten migranten zich ophoopten in Macedonië. Het is gewoon een domino-effect.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hoop dat ze dit heel lang volhouden !
Ja maar Schengen! De verdragen! Dat kunnen we niet maken!quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:34 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
"Ja maar zoiets kan je niet in Nederland invoeren"
Je hoort het ze zeggen.
Buitengrenzen toch ? Dat moet kunnen hoor. Het lijkt me de redding van de bedoeling van Schengen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:46 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja maar Schengen! De verdragen! Dat kunnen we niet maken!
Ik wou het een sneeuwbaleffect noemenquote:Op woensdag 27 januari 2016 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat ik uit het bericht begreep is de maatregel doorgevoerd omdat Servië de grens ook gesloten schijnt te hebben, waardoor doorgelaten migranten zich ophoopten in Macedonië. Het is gewoon een domino-effect.
Nu nog even de bestaande problemen schoonvegen, en klaar. Alleen zal dat wel niet gebeuren...quote:Maar de wal begint het schip wel te keren heb ik de indruk. Een enorme toestroom in het voorjaar/zomer gaat Europa sowieso niet kunnen handelen. Dan is het echt uit met de pret voor de migranten.
Hoe wil je ze stoppen dan? Die komen gewoon en worden niet tegengehouden. Het is als de doorbraak van een dijk, je kunt het nog stoppen als het gaatje klein is.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat ik uit het bericht begreep is de maatregel doorgevoerd omdat Servië de grens ook gesloten schijnt te hebben, waardoor doorgelaten migranten zich ophoopten in Macedonië. Het is gewoon een domino-effect.
Maar de wal begint het schip wel te keren heb ik de indruk. Een enorme toestroom in het voorjaar/zomer gaat Europa sowieso niet kunnen handelen. Dan is het echt uit met de pret voor de migranten.
Omdat Brussel er alles aan is gelegen de EU, met Schengen en alles wat daarbij hoort, in stand te houden om hun eigen baantjes te garanderen. En dat gaat niet lukken als elk land voor zich de asielcrisis gaat bestrijden. We zien daar nu al de voorbeelden van met strengere grenscontroles, bezittingen afnemen van asielzoekers, hekken, quota, weigeringen, noem maar op. Dit zal zich steeds verder intensiveren mocht de stroom dit jaar (blijven) aanzwellen. Tot het moment waarop inderdaad elk land een hek heeft staan of gewoon niemand meer binnenlaat.quote:Op woensdag 27 januari 2016 21:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe wil je ze stoppen dan? Die komen gewoon en worden niet tegengehouden. Het is als de doorbraak van een dijk, je kunt het nog stoppen als het gaatje klein is.
Ik snap wel dat de beleidsmakers dit willen, maar het zal ze gewoon niet meer lukken.quote:Op woensdag 27 januari 2016 21:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Omdat Brussel er alles aan is gelegen de EU, met Schengen en alles wat daarbij hoort, in stand te houden om hun eigen baantjes te garanderen. En dat gaat niet lukken als elk land voor zich de asielcrisis gaat bestrijden. We zien daar nu al de voorbeelden van met strengere grenscontroles, bezittingen afnemen van asielzoekers, hekken, quota, weigeringen, noem maar op. Dit zal zich steeds verder intensiveren mocht de stroom dit jaar (blijven) aanzwellen. Tot het moment waarop inderdaad elk land een hek heeft staan of gewoon niemand meer binnenlaat.
Verantwoordelijken zoals Merkel voelen ook wel aan dat hun posities zwaar in het gedrang komen. Bovendien zal heel Europa een enorme ruk naar rechts maken als deze crisis nog een jaar doormoddert en ook dat is zwaar in het nadeel van alle huidige regenten, zowel in Brussel als in de nationale regeringen. Dat gaan ze uiteindelijk niet op het spel zetten voor een stel asielzoekers.
Ik ben positief gestemdquote:Op woensdag 27 januari 2016 21:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap wel dat de beleidsmakers dit willen, maar het zal ze gewoon niet meer lukken.
Ik denk ook dat vluchtelingen blijven komen. Er zijn zo veel routes om hier te komen, via Spanje, Italië, Turkije, Griekenland, Rusland.quote:Op woensdag 27 januari 2016 21:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap wel dat de beleidsmakers dit willen, maar het zal ze gewoon niet meer lukken.
Het zal ook het einde van de EU inluiden zoals wij die nu kennen. Wat dat betreft staat er de komende 10 jaar nog heel wat te gebeuren. Ik had zelf verwacht dat het pas in 2030-2040 mis zou gaan. Het is allemaal in een stroomversnelling gekomen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 21:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk ook dat vluchtelingen blijven komen. Er zijn zo veel routes om hier te komen, via Spanje, Italië, Turkije, Griekenland, Rusland.
De kern van het probleem is dat we hier veel welvaart hebben, dat vluchtelingen een procedure krijgen. De overgrote meerderheid van de Syriërs mag blijven, dat betekent een huurhuis, uitkering, toeslagen, onderwijs, gezondheidszorg etc.
Er staat een pot goud achter het mijnenveld.
De kern vh probleem is ook dat alle verdragen m.b.t. vluchtelingen en asiel z.s.m. moeten worden herzien, dat er snelrecht/snelle procedures moeten komen en dat afkomstig zijn uit een land waar (ergens) strijd is, geen automatisch recht meer is op asiel.quote:Op woensdag 27 januari 2016 21:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk ook dat vluchtelingen blijven komen. Er zijn zo veel routes om hier te komen, via Spanje, Italië, Turkije, Griekenland, Rusland.
De kern van het probleem is dat we hier veel welvaart hebben, dat vluchtelingen een procedure krijgen. De overgrote meerderheid van de Syriërs mag blijven, dat betekent een huurhuis, uitkering, toeslagen, onderwijs, gezondheidszorg etc.
Er staat een pot goud achter het mijnenveld.
Dan komen de mensen die eigenlijk naar Zweden wilden dus hier terecht (second best). Ik vind niet dat wij dit moeten accepteren, de Zweden hebben zelf initieel geroepen dat er ongelimiteerd toegang was.quote:Op woensdag 27 januari 2016 21:55 schreef luxerobots het volgende:
Zo dadelijk in Nieuwsuur, de grenscontroles in Zweden missen hun effect niet. Er kloppen nog nauwelijks vluchtelingen aan.
Ook een itempje over de militaire dictatuur in Eritrea, er moet natuurlijk wel draagvlak blijven voor alle zielige Eritreeërs die hier aankloppen.
De invloed van Merkel is natuurlijk het grootst. Ik geloof dat Denemarken ook grenscontroles ingevoerd heeft? De Denen zijn sowieso bezig met een strengere immigratiewet.quote:Op woensdag 27 januari 2016 21:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan komen de mensen die eigenlijk naar Zweden wilden dus hier terecht (second best). Ik vind niet dat wij dit moeten accepteren, de Zweden hebben zelf initieel geroepen dat er ongelimiteerd toegang was.
Ik zag een kort filmpje over die Eritreers in het journaal. Zo'n mafkees die het regime steunt in de media heeft hier ook gewoon een verblijfsvergunningquote:Op woensdag 27 januari 2016 21:55 schreef luxerobots het volgende:
Zo dadelijk in Nieuwsuur, de grenscontroles in Zweden missen hun effect niet. Er kloppen nog nauwelijks vluchtelingen aan.
Ook een itempje over de militaire dictatuur in Eritrea, er moet natuurlijk wel draagvlak blijven voor alle zielige Eritreeërs die hier aankloppen.
Eigenlijk is het helemaal niet relevant of het nu wel of niet 'echte' vluchtelingen zijn. Het gaat erom of onze maatschappij dit aankan en niet ontwricht raakt. Als er een miljard ecte-ecte vluchtelingen waren wilde ik ze ook niet in Nederland.quote:Op woensdag 27 januari 2016 21:57 schreef Achterhoker het volgende:
Wat er natuurlijk ook nog speelt is dat lang niet alle mensen uit Syrië daadwerkelijk vluchtelingen zijn. Er zijn daar ook grote gebieden waar het relatief veilig is. Die mensen maken gewoon gigantisch misbruik van de situatie.
Dit dus. Pas als hun eigen dingetjes in de problemen komen doen ze net of ze het licht hebben gezien.quote:Op woensdag 27 januari 2016 21:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Omdat Brussel er alles aan is gelegen de EU, met Schengen en alles wat daarbij hoort, in stand te houden om hun eigen baantjes te garanderen. En dat gaat niet lukken als elk land voor zich de asielcrisis gaat bestrijden. We zien daar nu al de voorbeelden van met strengere grenscontroles, bezittingen afnemen van asielzoekers, hekken, quota, weigeringen, noem maar op. Dit zal zich steeds verder intensiveren mocht de stroom dit jaar (blijven) aanzwellen. Tot het moment waarop inderdaad elk land een hek heeft staan of gewoon niemand meer binnenlaat.
Verantwoordelijken zoals Merkel voelen ook wel aan dat hun posities zwaar in het gedrang komen. Bovendien zal heel Europa een enorme ruk naar rechts maken als deze crisis nog een jaar doormoddert en ook dat is zwaar in het nadeel van alle huidige regenten, zowel in Brussel als in de nationale regeringen. Dat gaan ze uiteindelijk niet op het spel zetten voor een stel asielzoekers.
Dit gaat gewoon een burgeroorlog worden, dat staat als een paal boven water. De vraag is wat de landverraders die deze immigranten naar binnen hebben gehaald gaan doen; kiezen ze partij voor de lui die ze zo blindelings beschermen of keren ze die lui de rug toe.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:01 schreef LXIV het volgende:
Deze crisis is wel de tsunami die de EU omver zal werpen.
De vraag is of deze omverwerping de immens hoge prijs die we er voor betalen waard is.
Die gaan gewoon naar een veilige plaats buiten Europa, zoals ze altijd doen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:03 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dit gaat gewoon een burgeroorlog worden, dat staat als een paal boven water. De vraag is wat de landverraders die deze immigranten naar binnen hebben gehaald gaan doen; kiezen ze partij voor de lui die ze zo blindelings beschermen of keren ze die lui de rug toe.
De VVD en PvdA zitten muurvast. De VVD wil best een strenger immigratiebeleid, de PvdA niet. Tot nu toe vindt de VVD het niet belangrijk genoeg, vandaar Dijkhoff die overal asielzoekers probeert weg te stoppen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:01 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Dit dus. Pas als hun eigen dingetjes in de problemen komen doen ze net of ze het licht hebben gezien.
Nederland zal ergens ook wel gaan ingrijpen. Dit kunnen "ze" in maart 2017 (en de maanden ervoor wanneer de verkiezingen beginnen te leven) niet hebben. Dan staat een niet nader te noemen partij op 50 virtuele zetels.
Die gaan PVV-uitspraken doen, alleen dan genuanceerder. Doen meerdere partijen volgens mij wel als ze dat aantal zetels in de peilingen zien. Vandaar dat ik iig dit jaar het een en ander nog wel zie veranderen voor wat betreft de vluchtelingen. En dat is maar goed ook.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De VVD en PvdA zitten muurvast. De VVD wil best een strenger immigratiebeleid, de PvdA niet. Tot nu toe vindt de VVD het niet belangrijk genoeg, vandaar Dijkhoff die overal asielzoekers probeert weg te stoppen.
Ik zie wel iets veranderen. Misschien valt het kabinet hier wel over, die (kleine) bed-bad-brood crisis was al een heel probleem. De VVD zal zich waarschijnlijk standvastiger opstellen, ze voelen immers de hete adem van de PVV in haar nek. Sowieso verandert de VVD voor de verkiezingen haar uitspraken. Kijk maar naar de talloze beloftes van Rutte vlak voor de verkiezingen.
Alleen uitspraken overnemen lijkt me onvoldoende, zolang de VVD vrolijk meedoet met dit beleid en sturmbannführer Dijkhof een gemeente kan dwingen om asielzoekers op te nemen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:18 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Die gaan PVV-uitspraken doen, alleen dan genuanceerder. Doen meerdere partijen volgens mij wel als ze dat aantal zetels in de peilingen zien. Vandaar dat ik iig dit jaar het een en ander nog wel zie veranderen voor wat betreft de vluchtelingen. En dat is maar goed ook.
De eerste signalen (Timmermans) zijn intussen al gegeven door de hoge heren dat het zo niet langer kan. Naarmate de verkiezingen dichterbij komen, zullen deze geluiden steeds vaker te horen zijn. En niet alleen in Nederland.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De VVD en PvdA zitten muurvast. De VVD wil best een strenger immigratiebeleid, de PvdA niet. Tot nu toe vindt de VVD het niet belangrijk genoeg, vandaar Dijkhoff die overal asielzoekers probeert weg te stoppen.
Ik zie wel iets veranderen. Misschien valt het kabinet hier wel over, die (kleine) bed-bad-brood crisis was al een heel probleem. De VVD zal zich waarschijnlijk standvastiger opstellen, ze voelen immers de hete adem van de PVV in haar nek. Sowieso verandert de VVD voor de verkiezingen haar beleid. Kijk maar naar de talloze beloftes van Rutte vlak voor de verkiezingen.
In sommige culturen wordt handenvol geld betaald voor azc-poep. Hartstikke vruchtbaar. Zonder azc-poep zou Nederland eroderen en konden we binnen 30 jaar geen aardappel meer verbouwen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:34 schreef luxerobots het volgende:
Nu op Nieuwsuur. Asielzoeker in Zweden, hij raadt zijn vrienden af om naar Zweden te gaan. Wachten duurt te lang. Nederland is het best, zegt hij.
Asielzoekers poepen op de vloer in azc.
Om na de verkiezingen weer vrolijk op de oude voet verder te gaan.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De eerste signalen (Timmermans) zijn intussen al gegeven door de hoge heren dat het zo niet langer kan. Naarmate de verkiezingen dichterbij komen, zullen deze geluiden steeds vaker te horen zijn. En niet alleen in Nederland.
Ik zie het niet gebeuren, de PvdA heeft niets in zich om deze stroom in te willen dammen. Het blijft bij uitspraken voor de bühne.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Om na de verkiezingen weer vrolijk op de oude voet verder te gaan.
De PvdA is een irrelevante splinterpartij na de verkiezingen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zie het niet gebeuren, de PvdA heeft niets in zich om deze stroom in te willen dammen. Het blijft bij uitspraken voor de bühne.
Dan komt ie van een kouwe kermis thuis, hier mag je ook gerust 6-8 maanden in een bomvol kamp wachten totdat je aanvraag überhaupt in behandeling wordt genomen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:34 schreef luxerobots het volgende:
Nu op Nieuwsuur. Asielzoeker in Zweden, hij raadt zijn vrienden af om naar Zweden te gaan. Wachten duurt te lang. Nederland is het best, zegt hij.
Asielzoekers poepen op de vloer in azc.
De PvdA heeft vaker laag gestaan in de peilingen. Voorheen kwamen ze dan met een lijstrekkerswissel en een gelikt verhaal.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
De PvdA is een irrelevante splinterpartij na de verkiezingen.
Dat is toch juist heel positief? Zodra je in Nederland door de procedure heen bent hoef je nooit meer weg. Dat is de grote fout in het systeem hier. Wat stelt 6 maanden nou voor als je je leven lang alles gratis krijgt en ook nog eens riant wordt beloond voor je voortplantingsdrift?quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dan komt ie van een kouwe kermis thuis, hier mag je ook gerust 6-8 maanden in een bomvol kamp wachten totdat je aanvraag überhaupt in behandeling wordt genomen.
quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De PvdA heeft vaker laag gestaan in de peilingen. Voorheen kwamen ze dan met een lijstrekkerswissel en een gelikt verhaal.
Al ziet het politieke landschap er met deze vluchtelingencrisis natuurlijk helemaal anders uit.
Nog meer 'incidenten' en vluchtelngen, een blooper van de VVD, een aanslag 2 weken voor de verkiezingen en ome Geert komt op 60 zetels uit. Zeker als hij een klein beetje matigd.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De PvdA heeft vaker laag gestaan in de peilingen. Voorheen kwamen ze dan met een lijstrekkerswissel en een gelikt verhaal.
Al ziet het politieke landschap er met deze vluchtelingencrisis natuurlijk helemaal anders uit.
In Nederland is geen vluchtelingencrisis maar een illegalencrisis.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hij matigt zijn toon niet, Wilders harde toon is zijn sterkte, maar ook zijn zwakte. (matigd is wel heel lelijk Nederlands)quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Nog meer 'incidenten' en vluchtelngen, een blooper van de VVD, een aanslag 2 weken voor de verkiezingen en ome Geert komt op 60 zetels uit. Zeker als hij een klein beetje matigd.
Op rechts heeft hij alles al. Hij moet nu van de VVD af gaan snoepen. Wat meer 'salonfähig' worden.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hij matigt zijn toon niet, Wilders harde toon is zijn sterkte, maar ook zijn zwakte.
Geert moet met een eenvoudig en duidelijk verhaal komen: In Nederland komen geen vluchteling en elke asielzoeker krijgt een procedure die maximaal 5 minuten duurt: Afwijzing met verwijzing naar Duitsland of België, waar vanuit hij Nederland is binnen gereisd.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Nog meer 'incidenten' en vluchtelngen, een blooper van de VVD, een aanslag 2 weken voor de verkiezingen en ome Geert komt op 60 zetels uit. Zeker als hij een klein beetje matigd.
Het ontbreekt aan een concreet plan. Geert moet nu duidelijk maken hoe hij van al die illegalen af wil komen met een haalbaar plan. En dat is best mogelijk. Met 40+ zetels is roepen dat je van de asielzoekers af wil niet meer genoeg, je moet nu gaan uitleggen hoe. Ik wil hem daar wel bij helpen. Hint: Dublinverordening strak handhaven.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op rechts heeft hij alles al. Hij moet nu van de VVD af gaan snoepen. Wat meer 'salonfähig' worden.
Wilders is niet van de analyses en praktische plannen. Meer van de duidelijke oneliners.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het ontbreekt aan een concreet plan. Geert moet nu duidelijk maken hoe hij van al die illegalen af wil komen met een haalbaar plan. En dat is best mogelijk.
Het ontbreekt Wilders ook aan kwaliteit in zijn partij. Hoe gaat hij die 42 zetels die hij nu (virtueel) heeft vullen met kwalitatief goede politici?quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het ontbreekt aan een concreet plan. Geert moet nu duidelijk maken hoe hij van al die illegalen af wil komen met een haalbaar plan. En dat is best mogelijk.
Hoe denk je dat rond te krijgen met 60 zetels? Je vergeet dat we aan allerlei verdragen vastzitten.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Geert moet met een eenvoudig en duidelijk verhaal komen: In Nederland komen geen vluchteling en elke asielzoeker krijgt een procedure die maximaal 5 minuten duurt: Afwijzing met verwijzing naar Duitsland of België, waar vanuit hij Nederland is binnen gereisd.
Zo'n verhaal is realiseerbaar. Maak een wetsvoorstel en ga hiermee de verkiezingen in. Laat zien dat je direct van alle asielzoekers af kan zijn, en dat het echt haalbaar is. Dan haalt Geert die 60 zetels wel.
Spektakel en provocatie moet hij verder achterwege laten.
Als je een asielzoeker formeel de procedure in laat gaan, maar geautomatiseert afwijst voldoe je aan alle procedures. De verdragen zeggen namelijk dat een asielzoeker naar een veilig land teruggestuurd mag worden waar hij vandaan is gekomen. Duitsland en België lijken mij veilig genoeg.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:47 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Hoe denk je dat rond te krijgen met 60 zetels? Je vergeet dat we aan allerlei verdragen vastzitten.
Dat wil 'ie toch niet. Dat had 'ie in 10 jaar al zelf een keer kunnen bedenken maar dan komt hij weer met wat onzinnigs en hebben media natuurlijk weer een stok om mee te meppen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op rechts heeft hij alles al. Hij moet nu van de VVD af gaan snoepen. Wat meer 'salonfähig' worden.
De PVV is toch anders ook 'best groot', met 2x zoveel -virtuele- zetels als de regeringspartijen samen!!quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:49 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Dat wil 'ie toch niet. Dat had 'ie in 10 jaar al zelf een keer kunnen bedenken maar dan komt hij weer met wat onzinnigs en hebben media natuurlijk weer een stok om mee te meppen.
Een partij a la PVV, maar dan net even wat genuanceerder was echt wel groot geworden in Nederland.
Het vluchtelingenverdrag zegt niets over huurhuizen, uitkeringen en toeslagen. Veiligheid en medische zorg, that's it.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:47 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Hoe denk je dat rond te krijgen met 60 zetels? Je vergeet dat we aan allerlei verdragen vastzitten.
Het vluchtelingenverdrag gaat over politieke vluchtelingen. Dat zijn ze sowieso geen van allen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het vluchtelingenverdrag zegt niets over huurhuizen, uitkeringen en toeslagen. Veiligheid en medische zorg, that's it.
We doen het echt onszelf aan in Nederland (en andere landen).
Dat maakt het nog makkelijker een verdrag naast je neer te leggen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het vluchtelingenverdrag gaat over politieke vluchtelingen. Dat zijn ze sowieso geen van allen.
Je hoeft dat verdrag niet eens naast je neer te leggen. Je hoeft het alleen maar uit te voeren zoals het er staat.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat maakt het nog makkelijker een verdrag naast je neer te leggen.
En nog belangrijker: Integratie en verblijf voor altijd. Immigratie dus. De verdragen gaan over tijdelijk verblijf. Dat kan gewoon in een tentenkamp, met een hek er omheen zonder ze te integreren in de samenleving. En uiteraard mogen ze het kamp niet uit. Onmenselijk? Iemand die voor zijn leven vlucht is er blij mee. En ja dat geldt ook voor gezinnen met kinderen. Verblijf voor max. 6 maanden met mogelijke verlenging voor 6 maanden maar nooit voor altijd. Dit betekent ook dat ze buiten het reguliere sociale systeem blijven, want ze krijgen simpelweg bed, bad en brood (en onderwijs voor kinderen in de eigen taal). Dan is het gauw afgelopen met de instroom.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het vluchtelingenverdrag zegt niets over huurhuizen, uitkeringen en toeslagen. Veiligheid en medische zorg, that's it.
We doen het echt onszelf aan in Nederland (en andere landen).
Dat wordt echt een probleem.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het ontbreekt Wilders ook aan kwaliteit in zijn partij. Hoe gaat hij die 42 zetels die hij nu (virtueel) heeft vullen met kwalitatief goede politici?
Nouja zijn Tweets kunnen af en toe behoorlijk achterlijk over komen, of weer heel opzichtig inspringen op zaken. Daar is weinig spinning bij komen kijken.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
De PVV is toch anders ook 'best groot', met 2x zoveel -virtuele- zetels als de regeringspartijen samen!!
Maar goed, in hoeverre krijg je het juiste beeld van Wilders en de PVV en in hoeverre wordt alles gespinned door de media?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
Een enorm probleem.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat wordt echt een probleem.
Andere politieke partijen weten wat voor vlees ze in de kuip hebben. Tweede Kamerleden van de VVD, PvdA, SP of D66 lopen vaak al lang mee. Worden eerst lid van de jongerenafdeling, gaan folderen, dan ergens in een raad zitten en stromen dan mogelijk door naar de landelijke politiek.
Wilders heeft ook geen kader. Geen jongerenafdeling, nauwelijks vrijwilligers, doet maar in twee gemeenten mee, geen wethouders. Ik denk zelfs dat hij onvoldoende geld heeft om toekomstige kaderleden te screenen. Dat wordt dus net zo'n succes als vorige keer toen hij 25 zetels had.
Bij een onveranderde situatie verwacht ik dat hij zeker wel over de dertig gaat. Niet zo lang geleden had hij er 24, en toen was de situatie een stuk minder kritiek dan nu.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:54 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Nouja zijn Tweets kunnen af en toe behoorlijk achterlijk over komen, of weer heel opzichtig inspringen op zaken. Daar is weinig spinning bij komen kijken.
Virtuele zetels zegt verder vrij weinig. Je kunt er misschien wel wat aan af zien en voor politici zijn peilingen belangrijk (je ziet dat er een paar bang worden van het getal 42), maar in de stemhokjes blijven er waarschijnlijk bij de PVV 15 tot 20max. over.
Hangt er ook af van wat er nog gebeurt tot aan de verkiezingen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:54 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Nouja zijn Tweets kunnen af en toe behoorlijk achterlijk over komen, of weer heel opzichtig inspringen op zaken. Daar is weinig spinning bij komen kijken.
Virtuele zetels zegt verder vrij weinig. Je kunt er misschien wel wat aan af zien en voor politici zijn peilingen belangrijk (je ziet dat er een paar bang worden van het getal 42), maar in de stemhokjes blijven er waarschijnlijk bij de PVV 15 tot 20max. over.
Ze moeten, maar zullen niet. Zeker niet als EU-voorzitter en met een kabinet waarin PvdA zit.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:57 schreef RemcoW23 het volgende:
Klopt, vandaar de edit nog in spoiler. Om die reden denk ik dat Den Haag nog wel bijdraait komende maanden als het gaat om vluchtelingen. Ze "moeten" eigenlijk wel.
Met 25 zetels in 2010 kon hij zelfs gedoogsteun leveren.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:56 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Bij een onveranderde situatie verwacht ik dat hij zeker wel over de dertig gaat. Niet zo lang geleden had hij er 24, en toen was de situatie een stuk minder kritiek dan nu.
Daarom is het zo jammer dat Fortuyn er niet meer is.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:49 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Dat wil 'ie toch niet. Dat had 'ie in 10 jaar al zelf een keer kunnen bedenken maar dan komt hij weer met wat onzinnigs en hebben media natuurlijk weer een stok om mee te meppen.
Een partij a la PVV, maar dan net even wat genuanceerder was echt wel groot geworden in Nederland.
Die 250 zielenpoten, daar zit het hem niet in. Daar is denk ik zelfs nog wel draagvlak voor. Het gaat om de grote aantallen jonge mannen, economische migranten. De asielprocedure van Ter Apel verplaatsen naar vluchtelingenkampen in de regio en een quotum instellen van pakweg 10.000 per jaar. Zelf selecteren wie kan komen en wie niet, gebaseerd op kwalificaties en affiniteit met de westerse samenleving.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Met 25 zetels in 2010 kon hij zelfs gedoogsteun leveren.
Helaas heeft hij dat zo onhandig aangepakt (allemaal dingen eisen waarvan je vooraf weet dat de EU het tegenhoudt) dat het helemaal is mislukt. En daar zit de grootste zwakte: Het ontbreken van strategisch inzicht.
Er zijn talloze zaken waarmee je er voor kunt zorgen dat Nederland geen fijne plek is voor die zogenaamde vluchtelingen zonder dat de EU of verdragen daar wat tegen kunnen doen, maar de PVV richt zich net op het verkeerde (ze hadden in 2010 bijvoorbeeld moeten eisen dat het jaarlijks met het vliegtuig ophalen van 250 zielige gevallen stopt).
En wat precies is nu de invloed van dat voorzitterschap op de rest van Europa? We zijn nog geen maand verder en Denemarken neemt al strengere immigratiewetten aan, Oostenrijk stelt een quotum in, Zweden intensiveert de grenscontroles, Macedonië gooit de grens met Griekenland dicht. Het interesseert echt niemand in de EU iets wat Nederland er allemaal van denkt.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:58 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ze moeten, maar zullen niet. Zeker niet als EU-voorzitter en met een kabinet waarin PvdA zit.
Zolang er nog Nederlandse daklozen zijn vind ik 250 zielenpoten te veel. Natuurlijk zijn die 250 niets in vergelijking met wat er nu binnen komt, maar het gaat per eeuw wel om een complete stad. En zielenpoten zullen nog meer geld kosten dan de gemiddelde asielzoeker. Daarnaast is bijna iedereen in de wereld zielig volgens Nederlandse normen. Door met deze waanzin te stoppen (een van de dichtstbevolkte landen ter wereld die mensen importeert) laat je ook zien dat niet-westerse mensen niet langer welkom zijn, en dat is precies het signaal dat Nederland moet afgeven aan de wereld.quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:03 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Die 250 zielenpoten, daar zit het hem niet in. Daar is denk ik zelfs nog wel draagvlak voor. Het gaat om de grote aantallen jonge mannen, economische migranten. De asielprocedure van Ter Apel verplaatsen naar vluchtelingenkampen in de regio en een quotum instellen van pakweg 10.000 per jaar. Zelf selecteren wie kan komen en wie niet, gebaseerd op kwalificaties en affiniteit met de westerse samenleving.
Die grenscontroles kan ik niet echt serieus nemen. Het is vooral verkeerregelen en die zgn. "vluchtelingen" een warme deken aanbieden.quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En wat precies is nu de invloed van dat voorzitterschap op de rest van Europa? We zijn nog geen maand verder en Denemarken neemt al strengere immigratiewetten aan, Oostenrijk stelt een quotum in, Zweden intensiveert de grenscontroles, Macedonië gooit de grens met Griekenland dicht. Het interesseert echt niemand in de EU iets wat Nederland er allemaal van denkt.
Als voorzitter moet je partijen bij elkaar brengen en daar passen geen extreme maatregelen bij die tegen de algemene tendens in de EU ingaan. Dat is niet hoe ik er over denk, maar de regering.quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En wat precies is nu de invloed van dat voorzitterschap op de rest van Europa? We zijn nog geen maand verder en Denemarken neemt al strengere immigratiewetten aan, Oostenrijk stelt een quotum in, Zweden intensiveert de grenscontroles, Macedonië gooit de grens met Griekenland dicht. Het interesseert echt niemand in de EU iets wat Nederland er allemaal van denkt.
Er zit inderdaad veel ruimte tussen wat de verdragen eisen en wat Nederland doet. Daarnaast vraag ik me sowieso af wat de sancties zijn op het niet nakomen van de verdragen, neem Japan, of Zuid- of Oost-Europa.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als je een asielzoeker formeel de procedure in laat gaan, maar geautomatiseert afwijst voldoe je aan alle procedures. De verdragen zeggen namelijk dat een asielzoeker naar een veilig land teruggestuurd mag worden waar hij vandaan is gekomen. Duitsland en België lijken mij veilig genoeg.
Daarnaast doet Nederland nog veel dingen die niet hoeven volgens de verdragen, zoals jaarlijks 250 zielige gevallen met het vliegtuig ophalen. Ook kunnen de regelingen nog heel ver uitgekleed worden voordat verdragen in gevaar komen. En desnoods schorten we verdragen op. De verdragen deugen namelijk niet omdat de omschrijving voor het begrip "vluchteling" te vaag is.
Wat volgens mij ook direct ingevoerd kan worden is uitsluitend verblijfsvergunningen voor 6 maanden voor asielzoekers. Sluit ze uit van permanent verblijf. Alle internationale verdragen hebben betrekking op tijdelijk verblijf, niet op immigratie. Vreemd mogen ze in Nederland direct voor altijd blijven.
Precies, daar komen ze in Oost Europa ook mee weg.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
. En desnoods schorten we verdragen op. De verdragen deugen namelijk niet omdat de omschrijving voor het begrip "vluchteling" te vaag is.
Je suggereert dat Japen en Oost-Europa niet aan de verdragen voldoen, maar is dat wel zo?quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er zit inderdaad veel ruimte tussen wat de verdragen eisen en wat Nederland doet. Daarnaast vraag ik me sowieso af wat de sancties zijn op het niet nakomen van de verdragen, neem Japan, of Zuid- of Oost-Europa.
Ik weet het niet. Wie zou precies moeten oordelen over het vluchtelingenverdragen? De VN, Amnesty, Human Rights Watch?quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Je suggereert dat Japen en Oost-Europa niet aan de verdragen voldoen, maar is dat wel zo?
Japan heeft zo weinig asielzoekers omdat ze zich extreem goed aan de verdragen houden. Dat frustreert ook clubs als Amnesty.
Oost-Europa is hetzelfde verhaal. Hongarije schendt geen enkel verdrag. Juist daarom kan men Hongarije niets maken. "Vluchtelingen" worden gewoon toegelaten om asiel aan te vragen. Ze moeten dan wel in Hongarije blijven, en niet Hongarije als doorreisland gebruiken. Uiteraard worden vrijwel alle asielverzoeken afgewezen. Logisch, want geen vluchteling (Servië is een veilig land, dus van 'vluchten' is geen sprake als iemand vanuit Servië reist). Hongarije is voorbeeldig als het gaat om de verdragen.
Macedonië laat alleen toe wat direct doorreist en de rest komt er niet in.quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die grenscontroles kan ik niet echt serieus nemen. Het is vooral verkeerregelen en die zgn. "vluchtelingen" een warme deken aanbieden.
Hoe het met handhaving van verdragen zit weet ik niet precies. NGO's hebben er uiteraard een mening over, maar die slaat ook nergens op. Ze bekritiseren zelfs Nederland, terwijl asielzoekers hier extreem in de watten worden gelegd.quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Wie zou precies moeten oordelen over het vluchtelingenverdragen? De VN, Amnesty, Human Rights Watch?
En dan is er best kritiek op die landen, zelfs op Nederland.
Nederland zet op basis van Dublin2 wel degelijk mensen uit, daar worden zelfs processen over gevoerd.quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het is juist Nederland dat zich totaal niet aan verdragen houdt.
Zogenaamde "vluchtelingen" die aantoonbaar vanuit België of Duitsland komen, worden niet teruggestuurd. In plaats van tijdelijke opvang zolang de situatie in het thuisland onveilig is, krijgen ze gelijk een huis, uitkering en integratie in de samenleving. Dat is totaal niet volgens de geest van de verdragen (wel volgens de letter, want je mag altijd meer doen, en gekke Henkie doet dat ook).
Die 250 zijn er eerder 500, en het zou geen probleem zijn als het daar inderdaad bij zou blijven! Die 500 doen alles volgens de regels: in een kamp in de regio worden geselecteerd door de VN (o.i.d.). Die krijgen daarna oplegale wijze asiel. Prima, ware het niet dat er ook 70000 illegalen ons land binnenstappen en voorrang eisen op de legale procedure! Gewoon keihard voordringen, en wij geven ze de kans.quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:03 schreef Childofthe90s het volgende:
Die 250 zielenpoten, daar zit het hem niet in. Daar is denk ik zelfs nog wel draagvlak voor.
Die laatste zin klinkt heel zielig, maar is het natuurlijk niet. Die armste landen krijgen volop geld van de EU, en waren zonder de EU veel armer. En ze liggen toevallig aan de buitengrens. Zeker Spanje, Griekenland en Italië hebben vele miljarden van de EU gekregen en mogen daar nu wel wat voor terugdoen. Overigens hadden deze landen allang uit Schengen gezet moeten worden, vanwege een structureel plichtsverzuim.quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:38 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Macedonië laat alleen toe wat direct doorreist en de rest komt er niet in.
Hongarije neemt asielzoekers op maaaaaaaaaaar die moeten hun asielaanvraag in het Hongaars indienen en de uitslag buiten Hongarije afwachten (stond onlangs in Elsevier)
Bulgarije bouwt stug door aan het hek en iedereen die illegaal de grens overschrijdt (en gepakt wordt) heeft een serieus probleem, amnesty international klaagt steen en been over de aanpak.
Ze laten de beveiliging van de EU over aan de armste landen.
Volgens mij loodsen Slovenië en Kroatië toch ook door richting Oostenrijk en Duitsland en als die de grenzen sluiten doen die 2 dat ook.quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het eerste EU land is Kroatië of Hongarije. Hongarije doet het prima, Kroatië laat het afweten en moet aangepakt worden. Maar ook Slovenië, wat aan de buitenkant van Schengen ligt met de Sloveens-Kroatische grens moet nu verantwoordelijkheid nemen en beginnen met het bouwen van hekken. Dat doen ze echter onvoldoende. De fout ligt dus bij Slovenië en Kroatië.
Geen idee. Met open grenzen is een maximum afspreken onmogelijk. Daarnaast kan het juridisch ook niet: Gelijke gevallen moet je gelijk behandelen. Het is géén of alle. Daarom ben ik ook voorstander van 0,0 asielzoekers zolang het onveilige gebied meer dan 500 kilometer bij ons vandaan ligt (en er dus genoeg veilige plekken zijn in de regio). Quota werken niet.quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:48 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Volgens mij loodsen Slovenië en Kroatië toch ook door richting Oostenrijk en Duitsland en als die de grenzen sluiten doen die 2 dat ook.
Denk je dat Oostenrijk echt haar grenzen sluit als hun "maximum" voor 2016 is bereikt?
Omslachtig handelen is de Duitsers niet vreemd. Ooit hebben ze mensen duizenden kilometers per trein vervoerd om ze bij aankomst direct te vermoorden.quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:59 schreef Buster24 het volgende:
[ afbeelding ]
.
Eerst roept ze: Welkom en vervolgens vliegt ze ze halve wereld af om er weer vanaf te komen.
Vreemde mensen die Duitsers
Het grotere probleem is dat Marokkanen liever illegaal in Duitsland verblijven, dan legaal in hun eigen land.quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Omslachtig handelen is de Duitsers niet vreemd. Ooit hebben ze mensen duizenden kilometers per trein vervoerd om ze bij aankomst direct te vermoorden.
Ik sta niet zo te juichen bij dit verhaal. Ik vind het vooral voor de bühne.
Twee redenen:
- Waarom konden Marokkanen überhaupt Duitsland binnen komen? Ze hadden bij de Spaanse grens al tegengehouden moeten worden. Dit probleem is dus een symptoom van een ander veel groter probleem, namelijk de open grenzen.
- Ik zie geen verandering in beleid. Het lijkt er op dat Merkel de toegankelijkheid voor Marokkanen opoffert om tijdelijk nog draagvlak te houden voor haar waanzin. Waarom Marokkanen terugsturen en Syriërs niet? Marokkanen kunnen terecht in Marokko, Syriërs in de vluchtelingenkampen in de regio.
Welke verdragen bedoel je dan?quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:33 schreef Buster24 het volgende:
Precies, daar komen ze in Oost Europa ook mee weg.
Je denkt toch niet dat de elite de EU op het spel zet voor wat migranten.
Als je die verdragen negeert doen ze een beetje boos en gaan over tot de orde van de dag.
De Marokkanen komen niet via de Spanje maar via de Balkanroute net als de Libanezen, Pakistanen etc.quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Omslachtig handelen is de Duitsers niet vreemd. Ooit hebben ze mensen duizenden kilometers per trein vervoerd om ze bij aankomst direct te vermoorden.
Ik sta niet zo te juichen bij dit verhaal. Ik vind het vooral voor de bühne.
Twee redenen:
- Waarom konden Marokkanen überhaupt Duitsland binnen komen? Ze hadden bij de Spaanse grens al tegengehouden moeten worden. Dit probleem is dus een symptoom van een ander veel groter probleem, namelijk de open grenzen.
- Ik zie geen verandering in beleid. Het lijkt er op dat Merkel de toegankelijkheid voor Marokkanen opoffert om tijdelijk nog draagvlak te houden voor haar waanzin. Waarom Marokkanen terugsturen en Syriërs niet? Marokkanen kunnen terecht in Marokko, Syriërs in de vluchtelingenkampen in de regio.
Dat maakt het belang van grenscontroles, waar ik warm voorstander van ben, aan alle grenzen alleen maar groter. Er zijn inmiddels zoveel niet-westerse allochtonen in West-Europa dat die gemeenschappen in staat zijn om illegalen op te vangen tot het volgende generaal pardon. "Bed, bad en brood" maakt dit nog erger. Deze mensen moeten actief opgespoord, opgepakt en uitgezet worden (ook al vinden juist Duitsers dit niet leuk). Europa heeft nog een lange weg te gaan. Ik denk dat ik mijn kinderen beter in Oost-Europa op kan laten groeien.quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het grotere probleem is dat het voor Marokkanen prettiger is om illegaal in Duitsland te verblijven, dan legaal in hun eigen land.
quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:10 schreef Merode32 het volgende:
Is er al onderzocht of het mogelijk is om asielzoekers onder te brengen bij de bijzondere nederlandse gemeentes?
twitter:AFP twitterde op donderdag 28-01-2016 om 00:15:05#BREAKING Sweden plans to expel up to 80,000 asylum-seekers: minister reageer retweet
Dat is voor Marokkanen wel heel erg omslachtig. Het is toch logischer om illegaal in Spanje proberen te komen? Ze moeten eerst helemaal naar het oosten. De grens met Algerije is dicht (letterlijk), dus ze moeten of illegaal door Algerije heen, een enorme omweg maken of een stuk vliegen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:14 schreef Buster24 het volgende:
[..]
De Marokkanen komen niet via de Spanje maar via de Balkanroute net als de Libanezen, Pakistanen etc.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Merkel is denk ik wanhopig aan het worden veel verzet in eigen land vooral vanuit de CSU
de opvang puilt uit en er wordt heel weinig uitgezet.
Misschien wil ze inderdaad voor de bühne wat volle vliegtuigen retour sturen.
EDIT: Verkeerd gelezen. Ik las "beperken tot" maar er wordt "uitzetten" bedoeld.quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:17 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:AFP twitterde op donderdag 28-01-2016 om 00:15:05#BREAKING Sweden plans to expel up to 80,000 asylum-seekers: minister reageer retweet
We moeten één of twee Amerikaanse staten in handen zien te krijgen waar rechtse Europeanen terecht kunnen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Europa heeft nog een lange weg te gaan. Ik denk dat ik mijn kinderen beter in Oost-Europa op kan laten groeien.
Een soort zionisme voor rechtse Europeanen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:25 schreef berko13 het volgende:
[..]
We moeten één of twee Amerikaanse staten in handen zien te krijgen waar rechtse Europeanen terecht kunnen.
Eigenlijk wel. Zo wordt de oorspronkelijke bevolking verdreven, precies de bedoeling ( https://en.wikipedia.org/(...)n_Coudenhove-Kalergi ).quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:25 schreef berko13 het volgende:
[..]
We moeten één of twee Amerikaanse staten in handen zien te krijgen waar rechtse Europeanen terecht kunnen.
Met rechts bedoel ik rechtse standpunten op immigratie en Islamquote:Op donderdag 28 januari 2016 00:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Eigenlijk wel. Zo wordt de oorspronkelijke bevolking verdreven, precies de bedoeling ( https://en.wikipedia.org/(...)n_Coudenhove-Kalergi ).
Punt is dat ik eigenlijk niet eens echt rechts ben. Ik ben voor een verzorgingsstaat met riante sociale vangnetten voor wie het nodig heeft. Maar dat gaat niet echt werken met open grenzen voor mensen met een heel ander arbeidsethos en een veel lagere intelligentie.
Naar mijn weten niet. De Nederlandse politiek wil immers helemaal niet van asielzoekers af.quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:10 schreef Merode32 het volgende:
Is er al onderzocht of het mogelijk is om asielzoekers onder te brengen bij de bijzondere nederlandse gemeentes?
Klm vliegt dagelijks op saba dat is redelijk verlieslatend, win winquote:Op donderdag 28 januari 2016 00:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Naar mijn weten niet. De Nederlandse politiek wil immers helemaal niet van asielzoekers af.
Probleem zijn twee dingen:
- Het transport is heel duur
- Het grondgebied is heel beperkt, dus het zal een paar jaar werken totdat het vol is. De grenzen moeten dus uiteindelijk toch dicht, dus lijkt het mij handiger om dat meteen maar te doen.
Geert Wilders heeft wel eens het plan geopperd om asielzoekers in Roemenië op te vangen. Dat lijkt mij niet eens zo raar. De verdragen verbieden niet opvang in een ander land, als het maar veilig is. Er is in Roemenië ruimte zat, het land heeft geld nodig en wij hebben ruimte nodig. We kunnen grond huren en een enorm kamp bouwen. Aangezien asieleisers dat niet prettig vinden en 99% geen vluchteling is, zullen ze zelf vertrekken.
Het gaat om enorme aantallen. KLM gaat echt niet gratis die lege stoelen beschikbaar stellen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:31 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Klm vliegt dagelijks op saba dat is redelijk verlieslatend, win win
Helaas, geen wifi = schending mensenrechten.quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:31 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Klm vliegt dagelijks op saba dat is redelijk verlieslatend, win win
Nee uiteraard niet,,de overheid betaald of huurt een toestel. Win voor klm en als wij 5 tot 10 duizend mensn daar kunnen onderbrengen verlicht dat heel veel.quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het gaat om enorme aantallen. KLM gaat echt niet gratis die lege stoelen beschikbaar stellen.
Wat is het voordeel?quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:34 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Nee uiteraard niet,,de overheid betaald of huurt een toestel. Win voor klm en als wij 5 tot 10 duizend mensn daar kunnen onderbrengen verlicht dat heel veel.
Aha cultureel rechtsquote:Op donderdag 28 januari 2016 00:29 schreef berko13 het volgende:
[..]
Met rechts bedoel ik rechtse standpunten op immigratie en Islam
De meeste rechtse europese partijen zoals PVV, Vlaams Belang en Front National zijn voor een verzorgingsstaat.
1 je plaatst ze uit het zicht . 2. Het zorgt voor verlichting van het aantal asielzoekers in europees nederland minder druk 3.de pers/tk2 komen tot rust 4. Een aanslag op saba lijkt me weinig succesvol.quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat is het voordeel?
De kosten van opvang zijn net zo hoog. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat je ze uit het dicht hebt, maar verder zijn de problemen hetzelfde. En je scheept de Antillen op met het kalifaat.
Enige voordeel dat ik mij kan bedenken is dat ze dan eindelijk mee gaan werken aan het verlaten van het koninkrijk, zodat we eindelijk van dat corrupte boevennest verlost zijn.
1. Uit het zicht plaatsen is juist verraderlijk. Het is niet zo dat de wetgeving in die bijzondere gemeentes zo verschillend is, dat ze ineens geen status + Nederlands paspoort meer kunnen krijgen. Dus zullen ze uiteindelijk toch naar het vaste land komenquote:Op donderdag 28 januari 2016 00:37 schreef Merode32 het volgende:
[..]
1 je plaatst ze uit het zicht . 2. Het zorgt voor verlichting van het aantal asielzoekers in europees nederland minder druk 3.de pers/tk2 komen tot rust 4. Een aanslag op saba lijkt me weinig succesvol.
De lonen op saba zijn veelgoedkoper
Normale rechtse gedachtes. Je ben rechts, met extremistische neigingen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Punt is dat ik eigenlijk niet eens echt rechts ben. Ik ben voor een verzorgingsstaat met riante sociale vangnetten voor wie het nodig heeft. Maar dat gaat niet echt werken met open grenzen voor mensen met een heel ander arbeidsethos en een veel lagere intelligentie.
Wat is extremistisch? Ik denk dat de problemen zo extreem zijn (het is nog nooit in de geschiedenis voor gekomen dat een invasie geweldloos en ongehinderd plaatsvindt) dat er maatregelen nodig zijn die tot nu toe door veel mensen gezien worden als heel extreem.quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Normale rechtse gedachtes. Je ben rechts, met extremistische neigingen.
Wat vind je van de simpele verklaring dat Europa grenst aan het meest kansloze continent op Aarde?quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Maar nu het slechte nieuws: De EU wil dit niet. Het vervangen van de oorspronkelijke Europese bevolking is doelbewust beleid. Dat klinkt wellicht belachelijk, maar het is de enige verklaring waarom een eenvoudig op te lossen probleem niet wordt opgelost.
Dat verklaart zeker waarom we last hebben van illegale immigratie. Maar dat verklaart niet waarom dit probleem niet wordt opgelost. Een zeegrens is weliswaar lastiger te bewaken, maar ook niet onmogelijk. Bovendien kun je er voor zorgen dat illegale immigranten die wel aan land komen het daar zo vervelend vinden dat ze zelf teruggaan.quote:Op donderdag 28 januari 2016 01:19 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Wat vind je van de simpele verklaring dat Europa grenst aan het meest kansloze continent op Aarde?
Het verschil tussen Europa en Afrika is het wel waard om vanuit Afrika het kleine stukje zee over te steken.
En nu zitten "we" met een ethisch dillemma.
Dat kan ... systematisch een bevolkingsgroep wegpesten Daar heb je geen ethisch probleem mee.quote:Op donderdag 28 januari 2016 01:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[Bovendien kun je er voor zorgen dat illegale immigranten die wel aan land komen het daar zo vervelend vinden dat ze zelf teruggaan.
"Wij" zitten in de (economische) positie dat we openhartig kunnen zijn. Mensen kijken gewoon anders tegen de wereld aan dan wanneer we het veel minder goed zouden hebben (zie Oost Europa die geen fuck geeft om deze kwestie).quote:Op donderdag 28 januari 2016 01:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat verklaart zeker waarom we last hebben van illegale immigratie. Maar dat verklaart niet waarom dit probleem niet wordt opgelost. Een zeegrens is weliswaar lastiger te bewaken, maar ook niet onmogelijk. Bovendien kun je er voor zorgen dat illegale immigranten die wel aan land komen het daar zo vervelend vinden dat ze zelf teruggaan.
Ik vind dit probleem overigens geen ethisch dilemma, omdat ik vind dat Afrikanen zelf verantwoordelijk zijn voor hun continent. Dat geouwehoer over kolonisatie en slavernij is echt geen excuus meer.
Vluchtelingenstromen zijn er altijd geweest . Dat is niks nieuws in de menselijke geschiedenisquote:Op donderdag 28 januari 2016 00:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat is extremistisch? Ik denk dat de problemen zo extreem zijn (het is nog nooit in de geschiedenis voor gekomen dat een invasie geweldloos en ongehinderd plaatsvindt)
In bepaalde situaties zeker. Wat heel extreem is ... is beweren dat de grenzen met gemak potdicht kunnen. Dat kan helemaal niet. Je kunt geen 800 kilometer Nederlandse grens volbouwen met hekken en volledig alles wat in en uit gaat controleren.quote:Zelfs zo iets normaals als hekken aan de grens en grenscontroles vinden mensen al extreem.
Mooie frame, maar dat is natuurlijk niet waar. Je suggereert dat het gaat om een gevestigde groep mensen in de samenleving, terwijl ik doel op illegalen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 01:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat kan ... systematisch een bevolkingsgroep wegpesten Daar heb je geen ethisch probleem mee.
Bedoel je niet "ruimhartigheid" in plaats van "openhartigheid"?quote:Op donderdag 28 januari 2016 01:30 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
"Wij" zitten in de (economische) positie dat we openhartig kunnen zijn. Mensen kijken gewoon anders tegen de wereld aan dan wanneer we het veel minder goed zouden hebben (zie Oost Europa die geen fuck geeft om deze kwestie).
Ik geloof ook dat NGOs en al die andere organisaties alleen kunnen ontstaan uit welvaart. Velwaart is alles, verdwijnt dat dan ook onze openhartigheid en alles eromheen en aan.
Illegalen die op de sociale welvaartsstaten afkomen zoals vliegen op stroop is iets nieuws. Vluchtelingenstromen zijn van alle tijden, maar wat in West-Europa komt is geen vluchteling. Er is immers niets aan de hand in deze regio waar mensen voor moeten vluchten.quote:Op donderdag 28 januari 2016 01:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vluchtelingenstromen zijn er altijd geweest . Dat is niks nieuws in de menselijke geschiedenis
En de problemen zijn niet zo extreem. Extremisten blazen het op tot iets extreems
Allemaal flauwekul.quote:In bepaalde situaties zeker. Wat heel extreem is ... is beweren dat de grenzen met gemak potdicht kunnen. Dat kan helemaal niet. Je kunt geen 800 kilometer Nederlandse grens volbouwen met hekken en volledig alles wat in en uit gaat controleren.
Je kunt ook niet mensen die asiel aanvragen zonder meer die grens weer terug oversturen.
Dat willen die buurlanden helemaal niet . Dat is in strijd met nationale en internationale wetten en het is ook niet humanitair..
Ruimhartig bedoel ik inderdaad haha. Maar ben ik het mee eens maar de kwaliteit van leven is hier desondank erg hoog.quote:Op donderdag 28 januari 2016 01:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Bedoel je niet "ruimhartigheid" in plaats van "openhartigheid"?
Welvaart is relatief. Wij zijn in geld en spullen weliswaar rijk, maar als het gaat om cultuur, natuur en ruimte zijn we heel arm.
Naar onze normen hebben meer dan 5 miljard mensen het ronduit "kut". Ik denk dat zelfs de meest gestoorde GroenLinkser begrijpt dat die 5 miljard niet in Nederland past. Daarom moeten de grenzen ook dicht. Het klinkt sympathiek open grenzen, maar het is onmogelijk met 5 miljard mensen die het veel slechter hebben dan wij. En door het hier net zo slecht te maken help je die mensen ook niet.quote:Op donderdag 28 januari 2016 01:55 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Ruimhartig bedoel ik inderdaad haha. Maar ben ik het mee eens maar de kwaliteit van leven is hier desondank erg hoog.
Veel mensen hier zien gewoon het leven te rooskleurig. Miljoenen mensen hebben het naar onze normen "kut" en ruiken onze liberalistische goodwill politiek en zien nu een mooie kans hierheen te komen. Ik denk dat het gewoon zo simpel is.
twitter:RTLnieuws twitterde op donderdag 28-01-2016 om 01:59:18Nederlands plan: vluchtelingen 'per kerende veerboot' terugsturen naar Turkije https://t.co/H3E5gG7KSZ https://t.co/mBBqhUSvIh reageer retweet
quote:Nederland wil vluchtelingen 'per kerende veerboot' terugsturen naar Turkije
Vluchtelingen die met gammele bootjes aankomen in Griekenland moeten op de volgende veerboot teruggestuurd worden naar Turkije. Dat staat in een plan waar PvdA-leider Samsom en premier Rutte aan werken.
Door het plan, dat Samsom bekend maakte in De Volkskrant, moet het minder aantrekkelijk worden voor vluchtelingen om via Griekenland Europa binnen te komen. Iedereen die van Turkije naar Griekenland reist moet direct terug worden gestuurd.
In ruil daarvoor komt er wel een legale vluchtelingenstroom van Turkije naar West-Europa. Een voorwaarde voor Turkije om mee te werken aan het plan. Op die manier zouden 150.000 tot 200.000 vluchtelingen per jaar mogen doorreizen. Al worden EU-landen niet verplicht om ze op te nemen.
Tien Europese landen
Samsom zegt dat Nederland aan het plan werkt met zo'n tien andere Europese landen, waaronder Duitsland, Zweden, Oostenrijk en Frankrijk. Met het plan moet de oversteek naar Europa in bootjes worden beperkt.
Vluchtelingen die per boot op Griekse eilanden als Lesbos en Kos aankomen worden 'binnen enkele dagen' teruggebracht naar Turkije. Door het plan zou de stroom vluchtelingen naar Nederland ook moeten dalen: van 58.000 in 2015 naar 20.000 tot 30.000 dit jaar, zegt Samsom in De Volkskrant.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)gsturen-naar-turkije
Zo, zo, worden ze eindelijk wakker, of niet?quote:Op donderdag 28 januari 2016 02:04 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:RTLnieuws twitterde op donderdag 28-01-2016 om 01:59:18Nederlands plan: vluchtelingen 'per kerende veerboot' terugsturen naar Turkije https://t.co/H3E5gG7KSZ https://t.co/mBBqhUSvIh reageer retweet
Wat een geweldig geweldig geweldig idee!!!!quote:Op donderdag 28 januari 2016 02:04 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:RTLnieuws twitterde op donderdag 28-01-2016 om 01:59:18Nederlands plan: vluchtelingen 'per kerende veerboot' terugsturen naar Turkije https://t.co/H3E5gG7KSZ https://t.co/mBBqhUSvIh reageer retweet
Afwachten allemaal nog even of dit plan wordt aangenomen, hoe lang het duurt voordat het in werking wordt gezet en of ome Erdo-Adi ervoor te porren is, maar goed, het begin is er iig. Als dat snel gebeurt kunnen ze hun hachje redden, denk ik.quote:Op donderdag 28 januari 2016 02:15 schreef Charleville het volgende:
[..]
Wat een geweldig geweldig geweldig idee!!!!
Het klinkt veel maar je moet nagaan dat alleen Zweden al meer krijgt dan 200.000!!!!
En Duitsland een miljoen!
RUTTE JE BENT DE BESTE
Kunnen we ze ook gelijk screenen voor ze in Europa komen!
Je hebt gelijk, ik ga mezelf maar niet te blij maken.. Eerst zien dan geloven.quote:Op donderdag 28 januari 2016 02:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Afwachten allemaal nog even of dit plan wordt aangenomen, hoe lang het duurt voordat het in werking wordt gezet en of ome Erdo-Adi ervoor te porren is, maar goed, het begin is er iig. Als dat snel gebeurt kunnen ze hun hachje redden, denk ik.
Klopt, ik hoop dat dit een begin is iig, en het lijkt er wel op. Als dit niet nep is, dan is dit het eerste goede bericht sinds de toespraak van Merkel op 6 september 2015. Wrs redden ze ook hun hachje hierdoor, want als het op dezelfde voet doorgaat, dan ben ik toch erg pessimistisch.quote:Op donderdag 28 januari 2016 02:24 schreef Charleville het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik ga mezelf maar niet te blij maken.. Eerst zien dan geloven.
Het beleid tot nu toe was gewoon bizar, we hebben al gigantische problemen in hoofdsteden zoals Brussel en Parijs, met ook een daarbij behorende hoge werkloosheid en criminaliteit, en dan laten ze nog miljoenen moslims West Europa in.
Het is veelte laat, maar als dit plan erdoor komt dan is Europa nog te redden..
Wat een plan. Lost alsnog niets op.quote:Op donderdag 28 januari 2016 02:04 schreef Houtenbeen het volgende:
Het is wel een beginnetje. Nogmaals moet nog veel meer komen uiteraard en je weet niet of het allemaal lukt vanwege o.a. ome Erdo-Adi, maar toch...quote:Op donderdag 28 januari 2016 02:29 schreef Infection het volgende:
[..]
Wat een plan. Lost alsnog niets op.
Ja 95% van de wereld heeft het slechter als de Nederlander, moeten we die allemaal binnenhalen ?quote:Op donderdag 28 januari 2016 01:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Naar onze normen hebben meer dan 5 miljard mensen het ronduit "kut". Ik denk dat zelfs de meest gestoorde GroenLinkser begrijpt dat die 5 miljard niet in Nederland past. Daarom moeten de grenzen ook dicht. Het klinkt sympathiek open grenzen, maar het is onmogelijk met 5 miljard mensen die het veel slechter hebben dan wij. En door het hier net zo slecht te maken help je die mensen ook niet.
Dergelijke problemen kun je ook niet oplossen met één plan. Het moet in stappen gebeuren. Het ontmoedigen van de boottocht en het reguleren van de asielstroom zijn twee stappen in de goede richting.quote:Op donderdag 28 januari 2016 02:29 schreef Infection het volgende:
[..]
Wat een plan. Lost alsnog niets op.
En laten we een keer helemaal gek zijn en duidelijk maken dat we een seculiere democratie zijn op één of andere manier. Ik heb nu wel ongeveer mijn buik vol van al die moslims die erkenning willen van een geloof overal en nergens bij. Ga dat lekker in je gebouwtjes belijden en achter je voordeur.quote:Op donderdag 28 januari 2016 03:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dergelijke problemen kun je ook niet oplossen met één plan. Het moet in stappen gebeuren. Het ontmoedigen van de boottocht en het reguleren van de asielstroom zijn twee stappen in de goede richting.
Maar we zijn er inderdaad nog niet. Wat ook nodig is, is een snel en adequaat uitzetbeleid voor al die illegalen die hierheen komen en die niet uit oorlogsgebieden komen. Wat ook nodig is, is een veel hardere aanpak van crimineel en overlastgevend gedrag. En uiteraard moet er nog veel meer energie worden gestoken in de strijd tegen IS en het creëren van een stabiele situatie in Syrië en Irak.
Nee, is niet omslachtig. Marokkanen kunnen zonder visum naar Turkije vliegen en zich daar mengen tussen de Syriërs. Van Casablanca naar Turkije is ruim 7 uur vliegen. Vanuit Noord-Marokko 'maar' 5 uur.quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is voor Marokkanen wel heel erg omslachtig. Het is toch logischer om illegaal in Spanje proberen te komen? Ze moeten eerst helemaal naar het oosten. De grens met Algerije is dicht (letterlijk), dus ze moeten of illegaal door Algerije heen, een enorme omweg maken of een stuk vliegen.
De EU binnen moet wel via Turkije want via Italië is totaal niet logisch. Ik vind het een vreemd verhaal. Van Pakistenen en Libanezen begrijp ik het, maar Marokko ligt helemaal aan de andere kant. Maar voor de Balkan-route geldt hetzelfde: De open grenzen zijn het probleem. Het feit dat er geen hekken bij de Kroatische grens staan. Die grens is zo lek als een mandje.
Ik wil nog wat verder gaan dan dat. Ik wil een concrete bovengrens hebben aan het percentage moslims in dit land. Ik wil gericht beleid dat de komst van grote groepen moslim-migranten voorkomt. Oorlogsvluchtelingen moeten zo snel als mogelijk weer terug naar het land van herkomst. Verder wil ik extremistische moslims veel harder aanpakken; ontneem ze rechten, trap ze dit land uit. En aangezien grote groepen moslims zich meer Marokkaan / Turk dan Nederlander voelen, wil ik re-migratie actiever stimuleren.quote:Op donderdag 28 januari 2016 03:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En laten we een keer helemaal gek zijn en duidelijk maken dat we een seculiere democratie zijn op één of andere manier. Ik heb nu wel ongeveer mijn buik vol van al die moslims die erkenning willen van een geloof overal en nergens bij. Ga dat lekker in je gebouwtjes belijden en achter je voordeur.
Ja, mee eens, hoewel concreet een grens moeilijk is, wel vind ik dat er bij wijze van spreke niet meer vluchtelingen binnenkomen dan ongeveer 90K, wat dan gebaseerd is op historische cijfers. Verder vind ik wel dat vrouwen en homo's beschermd moeten worden onder die vluchtelingen. We mogen daarnaast nooit meer die vergissingen maken met moslims die we in het verleden hebben gemaakt. Het is taal leren en gebruiken, ook het liefst in het gezin achter de voordeur, maar dat kun je nooit juridisch hard maken helaas. Moslims kunnen moslims blijven uiteraard, maar de publieke ruimte blijft zoals die is. Als jij tegen een stukje varkensvlees aanloopt als moslims, bad luck, ga dan niet open eisen dat alles zonder varkensvlees moet zijn, eet dan niet en eet achter je voordeur wat je wilt eten. Azan gaan we niet overal waar een moskee staat invoeren, omdat kerken klokken mogen beieren. Idem met andere dingen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 04:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wil nog wat verder gaan dan dat. Ik wil een concrete bovengrens hebben aan het percentage moslims in dit land. Ik wil gericht beleid dat de komst van grote groepen moslim-migranten voorkomt. Oorlogsvluchtelingen moeten zo snel als mogelijk weer terug naar het land van herkomst. Verder wil ik extremistische moslims veel harder aanpakken; ontneem ze rechten, trap ze dit land uit. En aangezien grote groepen moslims zich meer Marokkaan / Turk dan Nederlander voelen, wil ik re-migratie actiever stimuleren.
Het begrenzen van het percentage moslims en het tegengaan van de groei van dit percentage is nodig om grotere problemen in de toekomst te voorkomen.
http://www.elsevier.nl/Ne(...)heck-waard-2752858W/twitter:Martinbosma_pvv twitterde op woensdag 27-01-2016 om 20:54:07Zeer scherp !"Alleen uitspraken die het beeld van 'zielige vluchtelingen' verstoren zijn een factcheck waard."https://t.co/CksYuWMGsF reageer retweet
Ze snijden mattie Timmermans even zo makkelijk de strot af hoor, heb ik ook gemerkt.quote:Op donderdag 28 januari 2016 04:30 schreef Braindead2000 het volgende:
http://www.elsevier.nl/Ne(...)heck-waard-2752858W/twitter:Martinbosma_pvv twitterde op woensdag 27-01-2016 om 20:54:07Zeer scherp !"Alleen uitspraken die het beeld van 'zielige vluchtelingen' verstoren zijn een factcheck waard."https://t.co/CksYuWMGsF reageer retweet
Goh, de NOS en andere propaganda-media doen opeens aan factchecken. Na maanden alles wat in het voordeel van vluchtelingen was, blindelings uit te hebben gezonden, samen met zelf verzonnen verzinsels, moet en zal de waarheid boven tafel komen over de 60% van Timmermans.
Het zijn net Jehova getuigen. Als je je afkeert van hun ideologie, ook al ben je familie, zelfs hun eigen kinderen of ouders, dan word je voor eeuwig verbannen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 04:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze snijden mattie Timmermans even zo makkelijk de strot af hoor, heb ik ook gemerkt..
Ja, beetje cru om te zeggen omdat ik wel kritiek had op Pim Fortuyn, maar het lijkt wel een soort religie te zijn idd. Daar heeft-ie toch wel gelijk in gehad.quote:Op donderdag 28 januari 2016 04:37 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het zijn net Jehova getuigen. Als je je afkeert van hun ideologie, ook al ben je familie, zelfs hun eigen kinderen of ouders, dan word je voor eeuwig verbannen.
Ik zag gisteren ook weer eens het 6.00 uur journaal. Uitgebreid werd er bericht over 10 vluchtelingen die in een verzorgingstehuis gingen werken. Uitgebreid werd er bericht over een rechtszaak tegen jongeren die eieren gooide naar een AZC. Geen enkel woord over de massale vechtpartij in een AZC de dag ervoor.quote:Op donderdag 28 januari 2016 04:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, beetje cru om te zeggen omdat ik wel kritiek had op Pim Fortuyn, maar het lijkt wel een soort religie te zijn idd. Daar heeft-ie toch wel gelijk in gehad.
Ja, dat is wel een onderdeel idd. Nu meer nog dan 15 jaar geleden.quote:Op donderdag 28 januari 2016 04:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik zag gisteren ook weer eens het 6.00 uur journaal. Uitgebreid werd er bericht over 10 vluchtelingen die in een verzorgingstehuis gingen werken. Uitgebreid werd er bericht over een rechtszaak tegen jongeren die eieren gooide naar een AZC. Geen enkel woord over de massale vechtpartij in een AZC de dag ervoor.
Veel naïeve types denken dat mensen die naar noord-west Europa komen "vluchtelingen" zijn. Maar je moet wel heel naïef zijn om het tuig in Calais "vluchteling" te noemen. Toch doen de presentatoren van BNR dat.quote:Op donderdag 28 januari 2016 02:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dan Calais en Duinkerken opruimen?
Ook hier wordt het woord "vluchtelingen" verkeerd gebruikt. Vluchtelingen stuur je uiteraard niet terug, dat is onmenselijk. Van Turkije naar Griekenland vluchten is echter onzinnig want het westen van Turkije is veilig. Het gaat hier dus helemaal niet om "vluchtelingen" maar "illegale immigranten". Noem het dan ook zo.quote:Op donderdag 28 januari 2016 03:41 schreef Ryan3 het volgende:
Nog een beetje meer info via ANP door Elfletterig:
Nederland: stuur vluchtelingen terug per kerende veerboot
Er ontbreekt nog wel wat:quote:Op donderdag 28 januari 2016 03:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dergelijke problemen kun je ook niet oplossen met één plan. Het moet in stappen gebeuren. Het ontmoedigen van de boottocht en het reguleren van de asielstroom zijn twee stappen in de goede richting.
Maar we zijn er inderdaad nog niet. Wat ook nodig is, is een snel en adequaat uitzetbeleid voor al die illegalen die hierheen komen en die niet uit oorlogsgebieden komen. Wat ook nodig is, is een veel hardere aanpak van crimineel en overlastgevend gedrag. En uiteraard moet er nog veel meer energie worden gestoken in de strijd tegen IS en het creëren van een stabiele situatie in Syrië en Irak.
Je snapt dat het dus ook een lage schatting kan zijn van het aantal vluchtelingen?quote:Op donderdag 28 januari 2016 09:38 schreef deedeetee het volgende:
Dat er niks van klopt wisten we al Frans
En ze zijn allemaal gewoon economisch migrant als ze over land Nederland binnen komen.
Ik snap dat als ze uit oorlogsgebied komen ze in Turkije vluchteling zijn en in Giekenland ook nog vluchteling in de EU. Maar daarna is het spel uit en als ze verder reizen dan zijn het gewoon migranten.quote:Op donderdag 28 januari 2016 09:55 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Je snapt dat het dus ook een lage schatting kan zijn van het aantal vluchtelingen?
Ja klopt, ze zouden in theorie allemaal in Turkije kunnen blijven hangen. In de praktijk is dat natuurlijk een compleet onrealistisch scenario.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:02 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik snap dat als ze uit oorlogsgebied komen ze in Turkije vluchteling zijn en in Giekenland ook nog vluchteling in de EU. Maar daarna is het spel uit en als ze verder reizen dan zijn het gewoon migranten.
En als bonus krijgen we dan 200.000 illegalen uit Turkije cadeau, als ruil voor de miljarden euro's die we die kant op sturen...quote:Op donderdag 28 januari 2016 09:12 schreef deedeetee het volgende:
Premier Rutte en PvdA-leider Samsom willen migranten die op Griekse eilanden aankomen, per veerboot terugsturen naar Turkije. Dat zegt Samsom in een interview met de Volkskrant. Rutte heeft ambtenaren uit verscheidene EU-lidstaten bij elkaar gezet om het plan uit te werken.
Nou nou nou wat een dramaquote:"De Egeïsche zee is een massagraf geworden. 3700 mensen vonden afgelopen jaar de dood", zei Samsom in het NOS Radio 1 Journaal. "Miljoenen vluchtelingen wagen hun leven om hier te komen, dat moeten we gewoon stoppen."
Dat ben ik niet met je eens. Ze gaan er gewoon van uit dat er in sommige EU landen meer te halen valt. Het is hebzucht die ze drijft, daarom nemen ze het risico van verdrinken op de koop toe. Als het je om veiligheid te doen dan ga je niet je leven wagen als je al in veiligheid bent.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:06 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ja klopt, ze zouden in theorie allemaal in Turkije kunnen blijven hangen. In de praktijk is dat natuurlijk een compleet onrealistisch scenario.
Ja en ga jij die denkwijze veranderen voor een paar miljoen lieden?quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Ze gaan er gewoon van uit dat er in sommige EU landen meer te halen valt.
Neuh hebzucht laat zich lastig uitroeien. Ik vind dat ze gewoon tegengehouden moeten worden.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:15 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ja en ga jij die denkwijze veranderen voor een paar miljoen lieden?
quote:Dat ben ik niet met je eens. Ze gaan er gewoon van uit dat er in sommige EU landen meer te halen valt. Het is hebzucht die ze drijft, daarom nemen ze het risico van verdrinken op de koop toe. Als het je om veiligheid te doen dan ga je niet je leven wagen als je al in veiligheid bent.
Precies. En dus is het realistische scenario dat er velen deze kant op komen. We hebben geen miljoenen kogels om ze allemaal te stoppen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Neuh hebzucht laat zich lastig uitroeien. Ik vind dat ze gewoon tegengehouden moeten worden.
[..]
We hebben amper 1 kogelquote:Op donderdag 28 januari 2016 10:20 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Precies. En dus is het realistische scenario dat er velen deze kant op komen. We hebben geen miljoenen kogels om ze allemaal te stoppen.
Laat staan dat we voldoende schepen hebben om al die bootjes weg te slepen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We hebben amper 1 kogel
*pang pang*
Ik ben ook benieuwd hoe in de (gemeentelijke) begroting het gat wat die toekomstige tienduizenden uitkeringtrekkers gaan openen wordt gedicht.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:27 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Laat staan dat we voldoende schepen hebben om al die bootjes weg te slepen.
Dikke pech mensen, het Nederlandse volk heeft gekozen voor een gigantische verzorgingsstaat die al die vluchtelingen aantrekt, en tegelijkertijd investeren we amper wat in douane en defensie. Dit is de beloning.
Korten op alle andere kostenposten uiteraard.quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:48 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd hoe in de (gemeentelijke) begroting het gat wat die toekomstige tienduizenden uitkeringtrekkers gaan openen wordt gedicht.
Nogal veel mensen denken dat in Nederland het geld aan de boom groeit...
Ongetwijfeld. Ze zullen enkel stoppen als bepaalde dictators weer op hun plek zitten.quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:32 schreef Charleville het volgende:
Krijgen we dan geen verschuiving met die bootjes, dat ze dan weer vanuit Libië Italië proberen te bereiken als Griekenland niet meer lukt?
Het percentage mensen dat een status krijgt, moet inderdaad fors omlaag. Een percentage van 0,1 is wat overdreven, maar het moet inderdaad in de richting van single digits, zoals de Amerikanen zouden zeggen. Met name mensen die in eigen land hun leven niet zeker zijn, zouden hier moeten kunnen blijven.quote:Op donderdag 28 januari 2016 07:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er ontbreekt nog wel wat:
- 70% van de mensen in de asielprocedure krijgt een status. Dit moet terug naar 0,1% (degene die min of meer bij toeval in Nederland belandt met het vliegtuig, zoals een Noord-Koreaanse sporter die zich kritisch uit heeft gelaten).
- Zolang het bovenstaande punt niet wordt uitgevoerd moet geen enkele permanente status gegeven worden (steeds tijdelijk voor 6 maanden). Geen integratie en onderwijs in eigen taal. Geen reguliere woningen maar verblijf in kampen zolang het onveilig is in het thuis land. Alles moet gericht zijn op terugkeer (naar thuisland of naar kamp in de regio waar de cultuur+klimaat beter aansluiten)
- Herziening van internationale verdragen waar het begrip "vluchteling" scherper wordt gedefinieerd (iemand die in levensgevaar zich begeeft naar de dichtstbijzijnde of snelst bereikbare veilige plek. Doorreizen naar andere landen wordt expliciet verboden en zal moeten leiden tot het vervallen van alle rechten.
- 100% persoonscontroles op alle binnengrenzen. Buitengrenzen beveiligen met hoge hekken, stroom, greppels en wachttorens.
Wat tot nu toe wordt geopperd is niet serieus te nemen en zal deze invasie niet stoppen.
De NOS is natuurlijk nooit te beroerd om de cijfers in zo'n geval even te corrigeren. Als Timmermans een zielig verhaal had gehouden en had gezegd dat maar liefst 98 procent van de binnengekomen mensen écht vluchteling zijn, dan had de NOS geen krimp geven en geen seconde aan waarheidsvinding besteed.quote:Op donderdag 28 januari 2016 09:38 schreef deedeetee het volgende:
Dat er niks van klopt wisten we al Frans
En ze zijn allemaal gewoon economisch migrant als ze over land Nederland binnen komen.
Dat is helemaal niet waar. Op de radio werd ook al gesproken over VVD-beleid.quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:16 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Samson will het Australische model van weren invoeren. Ik kan me nog heugen dat hier alles en iedereen klaar stond om vooral te benadrukken dat dat geen optie was.
De NOS noemt iedereen uit een niet-westers land 'vluchteling', ook al hebben ze de halve wereld afgereisd, hun papieren opgegeten en de hele boel bij elkaar gelogen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De NOS is natuurlijk nooit te beroerd om de cijfers in zo'n geval even te corrigeren. Als Timmermans een zielig verhaal had gehouden en had gezegd dat maar liefst 98 procent van de binnengekomen mensen écht vluchteling zijn, dan had de NOS geen krimp geven en geen seconde aan waarheidsvinding besteed.
De gemeentes krijgen ruimere bevoegdheden voor het heffen van belastingen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:48 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd hoe in de (gemeentelijke) begroting het gat wat die toekomstige tienduizenden uitkeringtrekkers gaan openen wordt gedicht.
Het geld vind ik niet eens het grootste probleem. Wel dat er steeds minder ruimte en groen overblijft binnen steden want voor onze nieuwe medelanders moeten immers ook woningen gebouwd worden. Preciezer geformuleerd: de nieuwe Nederlanders gaan de slechtste wijken bevolken waardoor er uit die wijken mensen wegtrekken en voor die wegtrekkende groepen moet gebouwd worden. Helaasquote:Op donderdag 28 januari 2016 20:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De gemeentes krijgen ruimere bevoegdheden voor het heffen van belastingen.
Tot nu toe zijn kostenposten als gevolg van deze "vluchtelingen" creatief verstopt in allerlei begrotingen, zoals die van ontwikkelingshulp, politie en onderwijs
Dat is het ergste inderdaad. Ruimte is in Nederland schaarser dan kapitaal. En de ruimte die er is zal nooit groter worden (op een enkele nieuwe polder na).quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:07 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Het geld vind ik niet eens het grootste probleem. Wel dat er steeds minder ruimte en groen overblijft binnen steden want voor onze nieuwe medelanders moeten immers ook woningen gebouwd worden. Preciezer geformuleerd: de nieuwe Nederlanders gaan de selchtste wijken bevolken waardoor er uit die wijken mensen wegtrekken en voor die wegtrekkende groepen met gebouwd worden. Helaas
Las laatst een mooi artikel over hoe 'politiek correct' zijn een soort ongeschreven wet is geworden en de censuur haast vanzelf gaat (zowel bij de media als de mensen zelf). Vandaar dat mensen die wel hun mening durven te geven en taboes aan kaarten (Wilders, Bernie Sanders, Trump, etc. ) zo immens populair zijn.quote:Op donderdag 28 januari 2016 23:11 schreef BlauweSporttas het volgende:
Ondanks dat mensen nu wat vrijer durven te praten zit 25 jaar manipulatie via de media er toch nog goed in. Gisteren een artikel in het NRC over Bussum. Veel tegenstanders van een AZC maar de bewoners benadrukten toch dat ze echt niks tegen asielzoekers hebben maar dat ze alleen de hoeveelheid (1200) te hoog vinden. Verder hoopten ze dat ze niet te populistisch overkwamen. Echt diepe zucht. Als je mening niet strookt met die van de politieke elite ben je populistisch en een racist en dat wordt nog steeds als doodzonde ervaren.
Sterker nog: degenen die afgewezen worden zullen alsnog illegaal naar Europa proberen te komen. We hebben dus en vele illegalen en gegarandeerd minimaal een kwart miljoen extra asielzoekers.quote:Op donderdag 28 januari 2016 19:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Er zit een gigantische adder onder het gras: Ze willen vluchtelingen uit Turkije legaal naar Europa laten komen (met het vliegtuig!!). 250.000 per jaar. Dat is rampzalig.
Het plan Samsom zou deugen als het alleen om terugsturen gaat. Maar ze willen ze dus nu zelf gaan importeren. Nog veel erger. Enige verschil is geen drenkelingen meer
Iets wat krom is kunnen ze rechtpraten maar echt wat voor elkaar krijgen kunnen ze niet.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:08 schreef Braindead2000 het volgende:
Progressieve gekkies op een universiteit kunnen doen en zeggen wat ze willen, levert ze waarschijnlijk een promotie op, maar wee oh wee als je een "rechts" geluid laat horen.
Bedrijven en ook de asiel industrie betalen vrijwel geen belasting, dus de kosten komen bij de belastingbetaler. En die heeft het al moeilijk, werkeloosheid neemt toe, ZZPers zijn met elkaar in concurrentie in een race naar de bodem, door het beleid van de EU zijn pensioenen straks niets meer waard etc. Na de verkiezingen zul je zien dat men plotseling een giga tekort heeft en onze MP zal zeggen: niemand had dat kunnen voorzien.quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:48 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Nogal veel mensen denken dat in Nederland het geld aan de boom groeit...
Mijn vermoeden is dat 2017 een moeilijk jaar gaat worden. De gasbaten zullen verder afnemen. Verschillende grote pensioenfondsen hebben al aangekondigd dat indexering er niet inzit en indien aandelen verder in waarde dalen de pensioenen gekort moeten worden. Als de grenzen gesloten moeten worden omdat de EU geen oplossing vindt de massa-immigratie te beteugelen kost dat ook geld.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:31 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Bedrijven en ook de asiel industrie betalen vrijwel geen belasting, dus de kosten komen bij de belastingbetaler. En die heeft het al moeilijk, werkeloosheid neemt toe, ZZPers zijn met elkaar in concurrentie in een race naar de bodem, door het beleid van de EU zijn pensioenen straks niets meer waard etc. Na de verkiezingen zul je zien dat men plotseling een giga tekort heeft en onze MP zal zeggen: niemand had dat kunnen voorzien.
En dan krijgen we weer de praatjes over het zoet en het zuur
"Zweden is een mooi land, maar de procedure duurt enorm lang. Mijn vriend in Nederland heeft al wel een verblijfsvergunning, daar zijn ze wel snel." Hij raadt vrienden nu af naar Zweden te komen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 13:36 schreef Mylene het volgende:
Invoeren grenscontroles Zweden lijkt effect te hebben
Wel even de moeite de waard om te kijken.
Uiteraard heeft het effect. Maar goed, de belangrijkste grenzen zijn die van de Mediterraanse landen, en die laten zich wat minder goed bewaken.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 13:36 schreef Mylene het volgende:
Invoeren grenscontroles Zweden lijkt effect te hebben
Wel even de moeite de waard om te kijken.
Denemarken en Zweden zijn met elkaar verbonden via de Sontbrug (en tunnel). Dat is met honderd agenten wel te controleren. Dat is toch andere koek dan die meer dan 1000 km grens die Nederland heeft.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 13:53 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Uiteraard heeft het effect. Maar goed, de belangrijkste grenzen zijn die van de Mediterraanse landen, en die laten zich wat minder goed bewaken.
Die smerige, leugenachtige Iraniërs bekeren al tijden massaal opeens naar het christendom omdat dat vrijwel de enige manier is om hier asiel te krijgen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:52 schreef Infection het volgende:
Groep Iraniërs in Alphen tot christen gedoopt
http://nos.nl/artikel/208(...)hristen-gedoopt.html
En dan vervolgens weer vrolijk terug naar de islam gaan nadat je je verblijfsvergunning binnen hebt. Wat ben je dan überhaupt voor een moslim?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die smerige, leugenachtige Iraniërs bekeren al tijden massaal opeens naar het christendom omdat dat vrijwel de enige manier is om hier asiel te krijgen.
En de IND trapt er met open ogen in. Want ja, als iemand zegt dat hij christen is en wat bijbelverhaaltjes opsomt en roept dat hij het licht heeft gezien kun je dat moeilijk weerleggen.
Echt misselijkmakend.
Voer ze eens bacon en een schnitzeltje, ik ben benieuwd of ze het opeten...quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:52 schreef Infection het volgende:
Groep Iraniërs in Alphen tot christen gedoopt
http://nos.nl/artikel/208(...)hristen-gedoopt.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |