abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:34:28 #126
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159450982
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik snap wel dat de beleidsmakers dit willen, maar het zal ze gewoon niet meer lukken.
Ik ben positief gestemd ;)
pi_159451359
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik snap wel dat de beleidsmakers dit willen, maar het zal ze gewoon niet meer lukken.
Ik denk ook dat vluchtelingen blijven komen. Er zijn zo veel routes om hier te komen, via Spanje, Italiė, Turkije, Griekenland, Rusland.

De kern van het probleem is dat we hier veel welvaart hebben, dat vluchtelingen een procedure krijgen. De overgrote meerderheid van de Syriėrs mag blijven, dat betekent een huurhuis, uitkering, toeslagen, onderwijs, gezondheidszorg etc.

Er staat een pot goud achter het mijnenveld.
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:46:41 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159451407
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk ook dat vluchtelingen blijven komen. Er zijn zo veel routes om hier te komen, via Spanje, Italiė, Turkije, Griekenland, Rusland.

De kern van het probleem is dat we hier veel welvaart hebben, dat vluchtelingen een procedure krijgen. De overgrote meerderheid van de Syriėrs mag blijven, dat betekent een huurhuis, uitkering, toeslagen, onderwijs, gezondheidszorg etc.

Het zal ook het einde van de EU inluiden zoals wij die nu kennen. Wat dat betreft staat er de komende 10 jaar nog heel wat te gebeuren. Ik had zelf verwacht dat het pas in 2030-2040 mis zou gaan. Het is allemaal in een stroomversnelling gekomen.
The End Times are wild
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:50:14 #129
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159451538
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De kern vh probleem is ook dat alle verdragen m.b.t. vluchtelingen en asiel z.s.m. moeten worden herzien, dat er snelrecht/snelle procedures moeten komen en dat afkomstig zijn uit een land waar (ergens) strijd is, geen automatisch recht meer is op asiel.

Je zult altijd migranten blijven houden die hier de illegaliteit induiken, maar er zijn er ook een heleboel die de gok niet meer wagen als ze weten dat een aanvraag hier vrijwel kansloos is.
pi_159451723
Zo dadelijk in Nieuwsuur, de grenscontroles in Zweden missen hun effect niet. Er kloppen nog nauwelijks vluchtelingen aan.

Ook een itempje over de militaire dictatuur in Eritrea, er moet natuurlijk wel draagvlak blijven voor alle zielige Eritreeėrs die hier aankloppen.
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:56:57 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159451765
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:55 schreef luxerobots het volgende:
Zo dadelijk in Nieuwsuur, de grenscontroles in Zweden missen hun effect niet. Er kloppen nog nauwelijks vluchtelingen aan.

Ook een itempje over de militaire dictatuur in Eritrea, er moet natuurlijk wel draagvlak blijven voor alle zielige Eritreeėrs die hier aankloppen.
Dan komen de mensen die eigenlijk naar Zweden wilden dus hier terecht (second best). Ik vind niet dat wij dit moeten accepteren, de Zweden hebben zelf initieel geroepen dat er ongelimiteerd toegang was.
The End Times are wild
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:57:49 #132
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_159451793
Wat er natuurlijk ook nog speelt is dat lang niet alle mensen uit Syriė daadwerkelijk vluchtelingen zijn. Er zijn daar ook grote gebieden waar het relatief veilig is. Die mensen maken gewoon gigantisch misbruik van de situatie.
Fade to Black
pi_159451846
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan komen de mensen die eigenlijk naar Zweden wilden dus hier terecht (second best). Ik vind niet dat wij dit moeten accepteren, de Zweden hebben zelf initieel geroepen dat er ongelimiteerd toegang was.
De invloed van Merkel is natuurlijk het grootst. Ik geloof dat Denemarken ook grenscontroles ingevoerd heeft? De Denen zijn sowieso bezig met een strengere immigratiewet.

Uiteindelijk zie ik andere Europese landen ook strengere immigratiewetten aannemen. Er zijn weinig opties, we willen ons immers aan alle verdragen houden. En de huidige politiek wil ook de wind uit de zuilen van conservatief/populistisch rechts houden.

Over die Eritreeėrs, als het aan mij ligt worden die niet meer toegelaten. Zie dat Deense rapport dat ik eerder postte. Eritrea is geen fijn land, maar er is geen reden om alle Eritreeėrs een verblijfsstatus te geven.
pi_159451861
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:55 schreef luxerobots het volgende:

Ik zag een kort filmpje over die Eritreers in het journaal. Zo'n mafkees die het regime steunt in de media heeft hier ook gewoon een verblijfsvergunning :')

Die Eritreese zaak is veel kwalijker dan de Syriėrs. Nederland is zo'n beetje het enige land in Europa dat ze als vluchtelingen erkent waardoor we overlopen worden door dat analfabete, racistische volk. Ze betalen ook nog eens belasting aan het regime. Van ons geld.

Echt om te huilen.
  woensdag 27 januari 2016 @ 22:00:13 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159451867
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:57 schreef Achterhoker het volgende:
Wat er natuurlijk ook nog speelt is dat lang niet alle mensen uit Syriė daadwerkelijk vluchtelingen zijn. Er zijn daar ook grote gebieden waar het relatief veilig is. Die mensen maken gewoon gigantisch misbruik van de situatie.
Eigenlijk is het helemaal niet relevant of het nu wel of niet 'echte' vluchtelingen zijn. Het gaat erom of onze maatschappij dit aankan en niet ontwricht raakt. Als er een miljard ecte-ecte vluchtelingen waren wilde ik ze ook niet in Nederland.
Dit is niet die halfjaarlijkse advocaat uit het Oostblok die naar Nederland vluchtte, zoals wij oorspronkelijk voorzagen toen we het Vluchtelingenverdrag ondertekenden.
The End Times are wild
pi_159451919
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Omdat Brussel er alles aan is gelegen de EU, met Schengen en alles wat daarbij hoort, in stand te houden om hun eigen baantjes te garanderen. En dat gaat niet lukken als elk land voor zich de asielcrisis gaat bestrijden. We zien daar nu al de voorbeelden van met strengere grenscontroles, bezittingen afnemen van asielzoekers, hekken, quota, weigeringen, noem maar op. Dit zal zich steeds verder intensiveren mocht de stroom dit jaar (blijven) aanzwellen. Tot het moment waarop inderdaad elk land een hek heeft staan of gewoon niemand meer binnenlaat.

Verantwoordelijken zoals Merkel voelen ook wel aan dat hun posities zwaar in het gedrang komen. Bovendien zal heel Europa een enorme ruk naar rechts maken als deze crisis nog een jaar doormoddert en ook dat is zwaar in het nadeel van alle huidige regenten, zowel in Brussel als in de nationale regeringen. Dat gaan ze uiteindelijk niet op het spel zetten voor een stel asielzoekers.
Dit dus. Pas als hun eigen dingetjes in de problemen komen doen ze net of ze het licht hebben gezien.

Nederland zal ergens ook wel gaan ingrijpen. Dit kunnen "ze" in maart 2017 (en de maanden ervoor wanneer de verkiezingen beginnen te leven) niet hebben. Dan staat een niet nader te noemen partij op 50 virtuele zetels.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  woensdag 27 januari 2016 @ 22:01:35 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159451927
Deze crisis is wel de tsunami die de EU omver zal werpen.

De vraag is of deze omverwerping de immens hoge prijs die we er voor betalen waard is.
The End Times are wild
pi_159451961
Kijk, ze hebben de vrouwen en kinderen in beeld bij Nieuwsuur.
pi_159452010
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:01 schreef LXIV het volgende:
Deze crisis is wel de tsunami die de EU omver zal werpen.

De vraag is of deze omverwerping de immens hoge prijs die we er voor betalen waard is.
Dit gaat gewoon een burgeroorlog worden, dat staat als een paal boven water. De vraag is wat de landverraders die deze immigranten naar binnen hebben gehaald gaan doen; kiezen ze partij voor de lui die ze zo blindelings beschermen of keren ze die lui de rug toe.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  woensdag 27 januari 2016 @ 22:03:50 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159452034
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:03 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dit gaat gewoon een burgeroorlog worden, dat staat als een paal boven water. De vraag is wat de landverraders die deze immigranten naar binnen hebben gehaald gaan doen; kiezen ze partij voor de lui die ze zo blindelings beschermen of keren ze die lui de rug toe.
Die gaan gewoon naar een veilige plaats buiten Europa, zoals ze altijd doen.
The End Times are wild
pi_159452346
quote:
12s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:01 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Dit dus. Pas als hun eigen dingetjes in de problemen komen doen ze net of ze het licht hebben gezien.

Nederland zal ergens ook wel gaan ingrijpen. Dit kunnen "ze" in maart 2017 (en de maanden ervoor wanneer de verkiezingen beginnen te leven) niet hebben. Dan staat een niet nader te noemen partij op 50 virtuele zetels.
De VVD en PvdA zitten muurvast. De VVD wil best een strenger immigratiebeleid, de PvdA niet. Tot nu toe vindt de VVD het niet belangrijk genoeg, vandaar Dijkhoff die overal asielzoekers probeert weg te stoppen.

Ik zie wel iets veranderen. Misschien valt het kabinet hier wel over, die (kleine) bed-bad-brood crisis was al een heel probleem. De VVD zal zich waarschijnlijk standvastiger opstellen, ze voelen immers de hete adem van de PVV in haar nek. Sowieso verandert de VVD voor de verkiezingen haar beleid. Kijk maar naar de talloze beloftes van Rutte vlak voor de verkiezingen.
pi_159452499
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De VVD en PvdA zitten muurvast. De VVD wil best een strenger immigratiebeleid, de PvdA niet. Tot nu toe vindt de VVD het niet belangrijk genoeg, vandaar Dijkhoff die overal asielzoekers probeert weg te stoppen.

Ik zie wel iets veranderen. Misschien valt het kabinet hier wel over, die (kleine) bed-bad-brood crisis was al een heel probleem. De VVD zal zich waarschijnlijk standvastiger opstellen, ze voelen immers de hete adem van de PVV in haar nek. Sowieso verandert de VVD voor de verkiezingen haar uitspraken. Kijk maar naar de talloze beloftes van Rutte vlak voor de verkiezingen.
Die gaan PVV-uitspraken doen, alleen dan genuanceerder. Doen meerdere partijen volgens mij wel als ze dat aantal zetels in de peilingen zien. Vandaar dat ik iig dit jaar het een en ander nog wel zie veranderen voor wat betreft de vluchtelingen. En dat is maar goed ook.

Geen problemen overigens met echte vluchtelingen hoor, maar heb gewoon het idee (gister overigens ook bevestigd) dat meer dan de helft hier gewoon "niks te zoeken heeft".
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_159452763
quote:
12s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:18 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Die gaan PVV-uitspraken doen, alleen dan genuanceerder. Doen meerdere partijen volgens mij wel als ze dat aantal zetels in de peilingen zien. Vandaar dat ik iig dit jaar het een en ander nog wel zie veranderen voor wat betreft de vluchtelingen. En dat is maar goed ook.
Alleen uitspraken overnemen lijkt me onvoldoende, zolang de VVD vrolijk meedoet met dit beleid en sturmbannführer Dijkhof een gemeente kan dwingen om asielzoekers op te nemen.
  woensdag 27 januari 2016 @ 22:28:52 #144
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159452818
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik zie wel iets veranderen. Misschien valt het kabinet hier wel over, die (kleine) bed-bad-brood crisis was al een heel probleem. De VVD zal zich waarschijnlijk standvastiger opstellen, ze voelen immers de hete adem van de PVV in haar nek. Sowieso verandert de VVD voor de verkiezingen haar beleid. Kijk maar naar de talloze beloftes van Rutte vlak voor de verkiezingen.
De eerste signalen (Timmermans) zijn intussen al gegeven door de hoge heren dat het zo niet langer kan. Naarmate de verkiezingen dichterbij komen, zullen deze geluiden steeds vaker te horen zijn. En niet alleen in Nederland.
pi_159452992
Nu op Nieuwsuur. Asielzoeker in Zweden, hij raadt zijn vrienden af om naar Zweden te gaan. Wachten duurt te lang. Nederland is het best, zegt hij.

Asielzoekers poepen op de vloer in azc. :')
  woensdag 27 januari 2016 @ 22:36:35 #146
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159453041
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:34 schreef luxerobots het volgende:
Nu op Nieuwsuur. Asielzoeker in Zweden, hij raadt zijn vrienden af om naar Zweden te gaan. Wachten duurt te lang. Nederland is het best, zegt hij.

In sommige culturen wordt handenvol geld betaald voor azc-poep. Hartstikke vruchtbaar. Zonder azc-poep zou Nederland eroderen en konden we binnen 30 jaar geen aardappel meer verbouwen.
The End Times are wild
  woensdag 27 januari 2016 @ 22:37:08 #147
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159453062
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De eerste signalen (Timmermans) zijn intussen al gegeven door de hoge heren dat het zo niet langer kan. Naarmate de verkiezingen dichterbij komen, zullen deze geluiden steeds vaker te horen zijn. En niet alleen in Nederland.
Om na de verkiezingen weer vrolijk op de oude voet verder te gaan.
The End Times are wild
pi_159453088
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Om na de verkiezingen weer vrolijk op de oude voet verder te gaan.
Ik zie het niet gebeuren, de PvdA heeft niets in zich om deze stroom in te willen dammen. Het blijft bij uitspraken voor de bühne.
  woensdag 27 januari 2016 @ 22:38:57 #149
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159453114
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik zie het niet gebeuren, de PvdA heeft niets in zich om deze stroom in te willen dammen. Het blijft bij uitspraken voor de bühne.
De PvdA is een irrelevante splinterpartij na de verkiezingen.
The End Times are wild
  woensdag 27 januari 2016 @ 22:39:07 #150
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159453117
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:34 schreef luxerobots het volgende:

Dan komt ie van een kouwe kermis thuis, hier mag je ook gerust 6-8 maanden in een bomvol kamp wachten totdat je aanvraag überhaupt in behandeling wordt genomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')