abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 27 januari 2016 @ 14:30:51 #101
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159437811
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:29 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Doel je nu op het dwingen mensen hun baard af te scheren? Noem je dat "iets ergs" in de discussie van massale aanrandingen en massamoorden?
Ik doel inderdaad op ernstige beperking in vrijheid van overtuiging. Natuurlijk zijn aanrandingen en massamoorden ernstiger maar ik ga niet zitten juichen als andere mensen onrecht aangedaan wordt, netzomin ik zit te juichen op aanrandingen en massamoorden.

Ik zou het echt verschrikkelijk vinden als ik gedwongen zou worden mijn baard af te scheren omdat een overheid dat wil....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:33:06 #102
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159437892
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik doel inderdaad op ernstige beperking in vrijheid van overtuiging. Natuurlijk zijn aanrandingen en massamoorden ernstiger maar ik ga niet zitten juichen als andere mensen onrecht aangedaan wordt, netzomin ik zit te juichen op aanrandingen en massamoorden.

Ik zou het echt verschrikkelijk vinden als ik gedwongen zou worden mijn baard af te scheren omdat een overheid dat wil....
En dat meen je serieus? Dat neem je niet voor lief als je van oorlog mag vluchten naar het land in kwestie? Hoe arrogant kun je zijn?
  Moderator woensdag 27 januari 2016 @ 14:35:35 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159437972
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:33 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

En dat meen je serieus? Dat neem je niet voor lief als je van oorlog mag vluchten naar het land in kwestie? Hoe arrogant kun je zijn?
Geen idee hoe ik dan zou reageren, maar ja ik zal wel een verwende westerling zijn maar ik ben wel blij met mijn lange haar en baard en zou dat inderdaad erg vervelend vinden als ik dat eraf zou moeten halen omdat iemand anders dat wil.

Volgensmij ging het in dit geval trouwens niet op asielzoekers persee maar om moslim groeperingen die daar al wonen (en al jaren lang in rusland onderdrukt worden eveneens als alle andere geloven sinds de communistische revolutie aldaar)

Ik snap trouwens niet wat het met arrogantie van doen heeft. Zou jij als je moet vluchten naar een moslim land je jezelf laten dwingen om dat geloof volledig met al zijn implicaties aan te hangen?
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:38:49 #104
440653 BarryOSeven
pi_159438097
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:35 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Geen idee hoe ik dan zou reageren, maar ja ik zal wel een verwende westerling zijn maar ik ben wel blij met mijn lange haar en baard en zou dat inderdaad erg vervelend vinden als ik dat eraf zou moeten halen omdat iemand anders dat wil.

Volgensmij ging het in dit geval trouwens niet op asielzoekers persee maar om moslim groeperingen die daar al wonen (en al jaren lang in rusland onderdrukt worden eveneens als alle andere geloven sinds de communistische revolutie aldaar)

Ik snap trouwens niet wat het met arrogantie van doen heeft. Zou jij als je moet vluchten naar een moslim land je jezelf laten dwingen om dat geloof volledig met al zijn implicaties aan te hangen?
Als hier straks de oorlog uitbreekt, en ik wil graag naar laten we zeggen Peru. En Peru laat mij toe maar vereist mij wel dat ik mijn haar millimeter net zoals de rest.

Wie op de planeet denk ik dan te zijn, door daar moeilijk over te gaan zitten doen en te eisen dat zij hun cultuur aanpassen zodat ik met lange haren niet gek aangekeken zal gaan worden?
  Moderator woensdag 27 januari 2016 @ 14:39:04 #105
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159438105
Grappige oplossing ook voor de onderdrukking, de andere kant op onderdrukken.

Jullie vinden dat vrouwen een hoofddoek moeten, dan gaan wij ze dwingen om geen hoofddoek op te doen.
  Moderator woensdag 27 januari 2016 @ 14:42:01 #106
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159438209
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:38 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Als hier straks de oorlog uitbreekt, en ik wil graag naar laten we zeggen Peru. En Peru laat mij toe maar vereist mij wel dat ik mijn haar millimeter net zoals de rest.

Wie op de planeet denk ik dan te zijn, door daar moeilijk over te gaan zitten doen en te eisen dat zij hun cultuur aanpassen zodat ik met lange haren niet gek aangekeken zal gaan worden?
Er is een verschil tussen het vervelend vinden en het koste wat het kost niet doen. Maar ik vind het wel erg ver gaan kwa vrijheid imperking. Dan kun je ook gelijk je geloof wel aanpassen, je geaardheid, en de meningen die je hebt....

Voor mij is vrijheid van meningsuiting een erg groot goed en daar hoort ook bij dat je eruit mag zien zoals je wilt. En ik vind het schandalig als mensen dat ontnomen wordt onder het mom van "terroristme bestrijding"... :{w kom op zeg alsof die baardloze mannen niet nog sneller radicaliseren, kan me voorstellen dat die er ook niet blij mee zijn.
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:44:24 #107
440653 BarryOSeven
pi_159438280
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:42 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen het vervelend vinden en het koste wat het kost niet doen. Maar ik vind het wel erg ver gaan kwa vrijheid imperking. Dan kun je ook gelijk je geloof wel aanpassen, je geaardheid, en de meningen die je hebt....

Voor mij is vrijheid van meningsuiting een erg groot goed en daar hoort ook bij dat je eruit mag zien zoals je wilt.
Nouja als je met frisse tegenzin je baard af zou scheren zou ik je begrijpen. Maar als je het azc daarvoor in de fik gaat zetten en de directrice verkracht en vermoord om je baard. Dan zou ik je niet goed wijs vinden.
  Moderator woensdag 27 januari 2016 @ 14:47:49 #108
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159438421
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:44 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nouja als je met frisse tegenzin je baard af zou scheren zou ik je begrijpen. Maar als je het azc daarvoor in de fik gaat zetten en de directrice verkracht en vermoord om je baard. Dan zou ik je niet goed wijs vinden.
Kijk dat je niet tegen de wetten van een land handelt vind ik vanzelfsprekend. Een land waar het dragen van een baard verboden is zou ik niet snel naartoe vluchten. Dat je geen dingen in de fik zet of mensen verkracht lijkt mij evident. En ik denk dat dat voor de gemiddelde vluchteling ook zo is. Die eikels die denken dat ze hier de wet mogen overtreden moeten ze gelijk oppakken en berechten. (net zoals een autochtoon die zich zo zou gedragen)
  woensdag 27 januari 2016 @ 15:01:35 #109
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_159438930
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:42 schreef Bosbeetle het volgende:
Voor mij is vrijheid van meningsuiting een erg groot goed en daar hoort ook bij dat je eruit mag zien zoals je wilt.
Wat mij betreft is het juist doorgeslagen. Leuk dat het mag, maar met een hanekam, terroristenbaard en schotels in je oren/neus kom je niet door een sollicitatieprocedure. Je zet jezelf daarmee bewust buiten de maatschappij.
censuur :O
  Moderator woensdag 27 januari 2016 @ 15:02:03 #110
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159438951
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat mij betreft is het juist doorgeslagen. Leuk dat het mag, maar met een hanekam, terroristenbaard en schotels in je oren/neus kom je niet door een sollicitatieprocedure. Je zet jezelf daarmee bewust buiten de maatschappij.
Complete onzin....
pi_159440283
Nieuwsblad_be twitterde op woensdag 27-01-2016 om 15:51:07 Terreurverdachte ISIS opgepakt in Belgisch asielcentrum https://t.co/38KQv2LvQB #nieuwsblad https://t.co/KTeXhM2ADN reageer retweet
pi_159440343
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:52 schreef Houtenbeen het volgende:
Nieuwsblad_be twitterde op woensdag 27-01-2016 om 15:51:07 Terreurverdachte ISIS opgepakt in Belgisch asielcentrum https://t.co/38KQv2LvQB #nieuwsblad https://t.co/KTeXhM2ADN reageer retweet
Incidentje.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_159445309
DerSPIEGEL twitterde op woensdag 27-01-2016 om 18:49:04 Balkanroute für Flüchtlinge dicht: Mazedonien schließt Grenze zu Griechenland https://t.co/v2wNKriyCg https://t.co/IL5sviV9nR reageer retweet
pi_159448557
Ik hoop dat Dijkhoff Nieuwsuur kijkt vanavond, Zweden heeft paspoort controle heringevoerd en kijk eens aan.

.
Vanavond op NPO2
http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)erpt-asielbeleid-aan
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_159448901
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:22 schreef Buster24 het volgende:
Ik hoop dat Dijkhoff Nieuwsuur kijkt vanavond, Zweden heeft paspoort controle heringevoerd en kijk eens aan.
[ afbeelding ]
.
Vanavond op NPO2
http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)erpt-asielbeleid-aan
"Ja maar zoiets kan je niet in Nederland invoeren"

Je hoort het ze zeggen.
  woensdag 27 januari 2016 @ 20:38:40 #116
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159449021
Macedonie heeft intussen de grens met Griekenland helemaal gesloten, ook voor Syriers, Irakezen en Afghanen.

Benieuwd hoe dit weer vervolgd wordt.
  woensdag 27 januari 2016 @ 20:41:29 #117
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_159449112
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Macedonie heeft intussen de grens met Griekenland helemaal gesloten, ook voor Syriers, Irakezen en Afghanen.

Benieuwd hoe dit weer vervolgd wordt.
Hoop dat ze dit heel lang volhouden !
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 27 januari 2016 @ 20:43:36 #118
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159449177
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:41 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hoop dat ze dit heel lang volhouden !
Wat ik uit het bericht begreep is de maatregel doorgevoerd omdat Servië de grens ook gesloten schijnt te hebben, waardoor doorgelaten migranten zich ophoopten in Macedonië. Het is gewoon een domino-effect.

Maar de wal begint het schip wel te keren heb ik de indruk. Een enorme toestroom in het voorjaar/zomer gaat Europa sowieso niet kunnen handelen. Dan is het echt uit met de pret voor de migranten.
  woensdag 27 januari 2016 @ 20:46:14 #119
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_159449248
quote:
9s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:34 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

"Ja maar zoiets kan je niet in Nederland invoeren"

Je hoort het ze zeggen.
Ja maar Schengen! De verdragen! Dat kunnen we niet maken!
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 27 januari 2016 @ 20:50:42 #120
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_159449414
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:46 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ja maar Schengen! De verdragen! Dat kunnen we niet maken!
Buitengrenzen toch ? Dat moet kunnen hoor. Het lijkt me de redding van de bedoeling van Schengen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:21:13 #121
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_159450533
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat ik uit het bericht begreep is de maatregel doorgevoerd omdat Servië de grens ook gesloten schijnt te hebben, waardoor doorgelaten migranten zich ophoopten in Macedonië. Het is gewoon een domino-effect.
Ik wou het een sneeuwbaleffect noemen :) Heel mooi! De enige reden dat ze ze binnenlieten, was omdat ze toch snel doorliepen naar West-Europa. Nu Duitsland en Zweden steeds meer aan grenscontrole doen, en daar dus minder te halen valt, blijven die landen er zelf mee zitten. En dat willen ze niet, dus houden ze ze bij de grens tegen. Zeg maar zoals ze dat direct hadden moeten doen...
Alleen Nederland moet nog wat meer grenscontrole gaan toepassen!

quote:
Maar de wal begint het schip wel te keren heb ik de indruk. Een enorme toestroom in het voorjaar/zomer gaat Europa sowieso niet kunnen handelen. Dan is het echt uit met de pret voor de migranten.
Nu nog even de bestaande problemen schoonvegen, en klaar. Alleen zal dat wel niet gebeuren...
censuur :O
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:22:53 #122
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159450583
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hoe wil je ze stoppen dan? Die komen gewoon en worden niet tegengehouden. Het is als de doorbraak van een dijk, je kunt het nog stoppen als het gaatje klein is.
The End Times are wild
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:31:04 #123
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159450863
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe wil je ze stoppen dan? Die komen gewoon en worden niet tegengehouden. Het is als de doorbraak van een dijk, je kunt het nog stoppen als het gaatje klein is.
Omdat Brussel er alles aan is gelegen de EU, met Schengen en alles wat daarbij hoort, in stand te houden om hun eigen baantjes te garanderen. En dat gaat niet lukken als elk land voor zich de asielcrisis gaat bestrijden. We zien daar nu al de voorbeelden van met strengere grenscontroles, bezittingen afnemen van asielzoekers, hekken, quota, weigeringen, noem maar op. Dit zal zich steeds verder intensiveren mocht de stroom dit jaar (blijven) aanzwellen. Tot het moment waarop inderdaad elk land een hek heeft staan of gewoon niemand meer binnenlaat.

Verantwoordelijken zoals Merkel voelen ook wel aan dat hun posities zwaar in het gedrang komen. Bovendien zal heel Europa een enorme ruk naar rechts maken als deze crisis nog een jaar doormoddert en ook dat is zwaar in het nadeel van alle huidige regenten, zowel in Brussel als in de nationale regeringen. Dat gaan ze uiteindelijk niet op het spel zetten voor een stel asielzoekers.
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:31:38 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159450886
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Omdat Brussel er alles aan is gelegen de EU, met Schengen en alles wat daarbij hoort, in stand te houden om hun eigen baantjes te garanderen. En dat gaat niet lukken als elk land voor zich de asielcrisis gaat bestrijden. We zien daar nu al de voorbeelden van met strengere grenscontroles, bezittingen afnemen van asielzoekers, hekken, quota, weigeringen, noem maar op. Dit zal zich steeds verder intensiveren mocht de stroom dit jaar (blijven) aanzwellen. Tot het moment waarop inderdaad elk land een hek heeft staan of gewoon niemand meer binnenlaat.

Verantwoordelijken zoals Merkel voelen ook wel aan dat hun posities zwaar in het gedrang komen. Bovendien zal heel Europa een enorme ruk naar rechts maken als deze crisis nog een jaar doormoddert en ook dat is zwaar in het nadeel van alle huidige regenten, zowel in Brussel als in de nationale regeringen. Dat gaan ze uiteindelijk niet op het spel zetten voor een stel asielzoekers.
Ik snap wel dat de beleidsmakers dit willen, maar het zal ze gewoon niet meer lukken.
The End Times are wild
pi_159450939
http://www.dailymail.co.u(...)carrying-weapon.html

Meisjes worden vervolgd als ze zich niet laten verkrachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')