abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159456393
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Normale rechtse gedachtes. Je ben rechts, met extremistische neigingen.
Wat is extremistisch? Ik denk dat de problemen zo extreem zijn (het is nog nooit in de geschiedenis voor gekomen dat een invasie geweldloos en ongehinderd plaatsvindt) dat er maatregelen nodig zijn die tot nu toe door veel mensen gezien worden als heel extreem.

Zelfs zo iets normaals als hekken aan de grens en grenscontroles vinden mensen al extreem.
pi_159456657
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Maar nu het slechte nieuws: De EU wil dit niet. Het vervangen van de oorspronkelijke Europese bevolking is doelbewust beleid. Dat klinkt wellicht belachelijk, maar het is de enige verklaring waarom een eenvoudig op te lossen probleem niet wordt opgelost.
Wat vind je van de simpele verklaring dat Europa grenst aan het meest kansloze continent op Aarde?

Het verschil tussen Europa en Afrika is het wel waard om vanuit Afrika het kleine stukje zee over te steken.

En nu zitten "we" met een ethisch dillemma.
Why stay small, if you can grow big..
pi_159456678
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 01:19 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Wat vind je van de simpele verklaring dat Europa grenst aan het meest kansloze continent op Aarde?

Het verschil tussen Europa en Afrika is het wel waard om vanuit Afrika het kleine stukje zee over te steken.

En nu zitten "we" met een ethisch dillemma.
Dat verklaart zeker waarom we last hebben van illegale immigratie. Maar dat verklaart niet waarom dit probleem niet wordt opgelost. Een zeegrens is weliswaar lastiger te bewaken, maar ook niet onmogelijk. Bovendien kun je er voor zorgen dat illegale immigranten die wel aan land komen het daar zo vervelend vinden dat ze zelf teruggaan.

Ik vind dit probleem overigens geen ethisch dilemma, omdat ik vind dat Afrikanen zelf verantwoordelijk zijn voor hun continent. Dat geouwehoer over kolonisatie en slavernij is echt geen excuus meer.
pi_159456718
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 01:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[Bovendien kun je er voor zorgen dat illegale immigranten die wel aan land komen het daar zo vervelend vinden dat ze zelf teruggaan.
Dat kan ... systematisch een bevolkingsgroep wegpesten Daar heb je geen ethisch probleem mee.
pi_159456751
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 01:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat verklaart zeker waarom we last hebben van illegale immigratie. Maar dat verklaart niet waarom dit probleem niet wordt opgelost. Een zeegrens is weliswaar lastiger te bewaken, maar ook niet onmogelijk. Bovendien kun je er voor zorgen dat illegale immigranten die wel aan land komen het daar zo vervelend vinden dat ze zelf teruggaan.

Ik vind dit probleem overigens geen ethisch dilemma, omdat ik vind dat Afrikanen zelf verantwoordelijk zijn voor hun continent. Dat geouwehoer over kolonisatie en slavernij is echt geen excuus meer.
"Wij" zitten in de (economische) positie dat we openhartig kunnen zijn. Mensen kijken gewoon anders tegen de wereld aan dan wanneer we het veel minder goed zouden hebben (zie Oost Europa die geen fuck geeft om deze kwestie).

Ik geloof ook dat NGOs en al die andere organisaties alleen kunnen ontstaan uit welvaart. Velwaart is alles, verdwijnt dat dan ook onze openhartigheid en alles eromheen en aan.
pi_159456765
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wat is extremistisch? Ik denk dat de problemen zo extreem zijn (het is nog nooit in de geschiedenis voor gekomen dat een invasie geweldloos en ongehinderd plaatsvindt)
Vluchtelingenstromen zijn er altijd geweest . Dat is niks nieuws in de menselijke geschiedenis
En de problemen zijn niet zo extreem. Extremisten blazen het op tot iets extreems

quote:
Zelfs zo iets normaals als hekken aan de grens en grenscontroles vinden mensen al extreem.
In bepaalde situaties zeker. Wat heel extreem is ... is beweren dat de grenzen met gemak potdicht kunnen. Dat kan helemaal niet. Je kunt geen 800 kilometer Nederlandse grens volbouwen met hekken en volledig alles wat in en uit gaat controleren.
Je kunt ook niet mensen die asiel aanvragen zonder meer die grens weer terug oversturen.
Dat willen die buurlanden helemaal niet . Dat is in strijd met nationale en internationale wetten en het is ook niet humanitair..
pi_159456816
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 01:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat kan ... systematisch een bevolkingsgroep wegpesten Daar heb je geen ethisch probleem mee.
Mooie frame, maar dat is natuurlijk niet waar. Je suggereert dat het gaat om een gevestigde groep mensen in de samenleving, terwijl ik doel op illegalen.
pi_159456822
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 01:30 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

"Wij" zitten in de (economische) positie dat we openhartig kunnen zijn. Mensen kijken gewoon anders tegen de wereld aan dan wanneer we het veel minder goed zouden hebben (zie Oost Europa die geen fuck geeft om deze kwestie).

Ik geloof ook dat NGOs en al die andere organisaties alleen kunnen ontstaan uit welvaart. Velwaart is alles, verdwijnt dat dan ook onze openhartigheid en alles eromheen en aan.
Bedoel je niet "ruimhartigheid" in plaats van "openhartigheid"?

Welvaart is relatief. Wij zijn in geld en spullen weliswaar rijk, maar als het gaat om cultuur, natuur en ruimte zijn we heel arm (en Oost-Europa heel rijk). Geld kun je verdienen of verdelen. Oost-Europa wordt steeds rijker. Onze cultuur, natuur en ruimte krijgen we echter nooit meer terug.

[ Bericht 3% gewijzigd door JanKorteachternaam op 28-01-2016 01:47:14 ]
pi_159456832
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 01:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Vluchtelingenstromen zijn er altijd geweest . Dat is niks nieuws in de menselijke geschiedenis
En de problemen zijn niet zo extreem. Extremisten blazen het op tot iets extreems
Illegalen die op de sociale welvaartsstaten afkomen zoals vliegen op stroop is iets nieuws. Vluchtelingenstromen zijn van alle tijden, maar wat in West-Europa komt is geen vluchteling. Er is immers niets aan de hand in deze regio waar mensen voor moeten vluchten.

quote:
In bepaalde situaties zeker. Wat heel extreem is ... is beweren dat de grenzen met gemak potdicht kunnen. Dat kan helemaal niet. Je kunt geen 800 kilometer Nederlandse grens volbouwen met hekken en volledig alles wat in en uit gaat controleren.
Je kunt ook niet mensen die asiel aanvragen zonder meer die grens weer terug oversturen.
Dat willen die buurlanden helemaal niet . Dat is in strijd met nationale en internationale wetten en het is ook niet humanitair..
Allemaal flauwekul.

Natuurlijk kun je grenzen bewaken, zeker bij een klein en vlak land als Nederland.

In Hongarije komt geen "vluchteling" meer binnen. Nederland is kleiner en rijker.

Dat het in strijd is met internationale verdragen is onzin: Als je ze maar een asielprocedure aanbiedt. Die kun je binnen 5 minuten echter al afsluiten met een afwijzing, want ze komen vanuit een veilig land. Dat de buurlanden dat niet willen maakt niet uit. Wij hoeven ze de grens niet over te laten en dan blijven ze in de buurlanden. Natuurlijk vinden de buurlanden dat niet leuk, maar dan moeten zij hun grenzen ook maar gaan controleren. Als iedereen dat doet dan is dat "vluchtelingen" probleem zo opgelost.

Dat grenzen "potdicht" kunnen heb ik nooit beweerd, dus waar je dat vandaan haalt weet ik niet. Potdicht bestaat niet. Maar stel dat 40% wordt gepakt bij een grens (dat is alles behalve potdicht!) en alle landen bewaken hun grenzen, dan is de kans dat een illegaal vanuit Turkije in Nederland komt zonder gepakt te worden nog geen 5% (0,6 ^ 6). In combinatie met hoge straffen zorgt de pakkans ervoor dat de stroom opdroogt.

[ Bericht 7% gewijzigd door JanKorteachternaam op 28-01-2016 01:53:20 ]
pi_159456895
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 01:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Bedoel je niet "ruimhartigheid" in plaats van "openhartigheid"?

Welvaart is relatief. Wij zijn in geld en spullen weliswaar rijk, maar als het gaat om cultuur, natuur en ruimte zijn we heel arm.
Ruimhartig bedoel ik inderdaad haha. Maar ben ik het mee eens maar de kwaliteit van leven is hier desondank erg hoog.

Veel mensen hier zien gewoon het leven te rooskleurig. Miljoenen mensen hebben het naar onze normen "kut" en ruiken onze liberalistische goodwill politiek en zien nu een mooie kans hierheen te komen. Ik denk dat het gewoon zo simpel is.
pi_159456927
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 01:55 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Ruimhartig bedoel ik inderdaad haha. Maar ben ik het mee eens maar de kwaliteit van leven is hier desondank erg hoog.

Veel mensen hier zien gewoon het leven te rooskleurig. Miljoenen mensen hebben het naar onze normen "kut" en ruiken onze liberalistische goodwill politiek en zien nu een mooie kans hierheen te komen. Ik denk dat het gewoon zo simpel is.
Naar onze normen hebben meer dan 5 miljard mensen het ronduit "kut". Ik denk dat zelfs de meest gestoorde GroenLinkser begrijpt dat die 5 miljard niet in Nederland past. Daarom moeten de grenzen ook dicht. Het klinkt sympathiek open grenzen, maar het is onmogelijk met 5 miljard mensen die het veel slechter hebben dan wij. En door het hier net zo slecht te maken help je die mensen ook niet.

Ik begrijp zeker de motieven van illegale immigranten. Maar ik begrijp niet de slappe houding van de overheid. Dit probleem is namelijk gemakkelijk op te lossen voor een fractie van het geld van wat asielzoekers ons kosten. Zie Hongarije en Japan, die zonder verdragen te schenden hun land hebben verlost van niet-westerse migratie.
pi_159456964
RTLnieuws twitterde op donderdag 28-01-2016 om 01:59:18 Nederlands plan: vluchtelingen 'per kerende veerboot' terugsturen naar Turkije https://t.co/H3E5gG7KSZ https://t.co/mBBqhUSvIh reageer retweet
quote:
Nederland wil vluchtelingen 'per kerende veerboot' terugsturen naar Turkije

Vluchtelingen die met gammele bootjes aankomen in Griekenland moeten op de volgende veerboot teruggestuurd worden naar Turkije. Dat staat in een plan waar PvdA-leider Samsom en premier Rutte aan werken.

Door het plan, dat Samsom bekend maakte in De Volkskrant, moet het minder aantrekkelijk worden voor vluchtelingen om via Griekenland Europa binnen te komen. Iedereen die van Turkije naar Griekenland reist moet direct terug worden gestuurd.

In ruil daarvoor komt er wel een legale vluchtelingenstroom van Turkije naar West-Europa. Een voorwaarde voor Turkije om mee te werken aan het plan. Op die manier zouden 150.000 tot 200.000 vluchtelingen per jaar mogen doorreizen. Al worden EU-landen niet verplicht om ze op te nemen.

Tien Europese landen
Samsom zegt dat Nederland aan het plan werkt met zo'n tien andere Europese landen, waaronder Duitsland, Zweden, Oostenrijk en Frankrijk. Met het plan moet de oversteek naar Europa in bootjes worden beperkt.

Vluchtelingen die per boot op Griekse eilanden als Lesbos en Kos aankomen worden 'binnen enkele dagen' teruggebracht naar Turkije. Door het plan zou de stroom vluchtelingen naar Nederland ook moeten dalen: van 58.000 in 2015 naar 20.000 tot 30.000 dit jaar, zegt Samsom in De Volkskrant.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)gsturen-naar-turkije
pi_159457047
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 02:04 schreef Houtenbeen het volgende:
RTLnieuws twitterde op donderdag 28-01-2016 om 01:59:18 Nederlands plan: vluchtelingen 'per kerende veerboot' terugsturen naar Turkije https://t.co/H3E5gG7KSZ https://t.co/mBBqhUSvIh reageer retweet
[..]

Zo, zo, worden ze eindelijk wakker, of niet?
Hadden ze anderhalf jaar eerder moeten doen en ook daar bij Lampedusa.
Maar goed, afwachten wat het allemaal wordt dan.
En dan Calais en Duinkerken opruimen?
I´m back.
pi_159457050
quote:
[..]

Wat een geweldig geweldig geweldig idee!!!!
Het klinkt veel maar je moet nagaan dat alleen Zweden al meer krijgt dan 200.000!!!!
En Duitsland een miljoen!

RUTTE JE BENT DE BESTE
Kunnen we ze ook gelijk screenen voor ze in Europa komen! :)
Maar gaat dit ook gebeuren?
pi_159457067
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 02:15 schreef Charleville het volgende:

[..]

Wat een geweldig geweldig geweldig idee!!!!
Het klinkt veel maar je moet nagaan dat alleen Zweden al meer krijgt dan 200.000!!!!
En Duitsland een miljoen!

RUTTE JE BENT DE BESTE
Kunnen we ze ook gelijk screenen voor ze in Europa komen! :)
Afwachten allemaal nog even of dit plan wordt aangenomen, hoe lang het duurt voordat het in werking wordt gezet en of ome Erdo-Adi ervoor te porren is, maar goed, het begin is er iig. Als dat snel gebeurt kunnen ze hun hachje redden, denk ik.
I´m back.
pi_159457118
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 02:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Afwachten allemaal nog even of dit plan wordt aangenomen, hoe lang het duurt voordat het in werking wordt gezet en of ome Erdo-Adi ervoor te porren is, maar goed, het begin is er iig. Als dat snel gebeurt kunnen ze hun hachje redden, denk ik.
Je hebt gelijk, ik ga mezelf maar niet te blij maken.. Eerst zien dan geloven.

Het beleid tot nu toe was gewoon bizar, we hebben al gigantische problemen in hoofdsteden zoals Brussel en Parijs, met ook een daarbij behorende hoge werkloosheid en criminaliteit, en dan laten ze nog miljoenen moslims West Europa in.

Het is veelte laat, maar als dit plan erdoor komt dan is Europa nog te redden..
pi_159457157
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 02:24 schreef Charleville het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik ga mezelf maar niet te blij maken.. Eerst zien dan geloven.

Het beleid tot nu toe was gewoon bizar, we hebben al gigantische problemen in hoofdsteden zoals Brussel en Parijs, met ook een daarbij behorende hoge werkloosheid en criminaliteit, en dan laten ze nog miljoenen moslims West Europa in.

Het is veelte laat, maar als dit plan erdoor komt dan is Europa nog te redden..
Klopt, ik hoop dat dit een begin is iig, en het lijkt er wel op. Als dit niet nep is, dan is dit het eerste goede bericht sinds de toespraak van Merkel op 6 september 2015. Wrs redden ze ook hun hachje hierdoor, want als het op dezelfde voet doorgaat, dan ben ik toch erg pessimistisch.
I´m back.
pi_159457168
quote:
[..]

Wat een plan. Lost alsnog niets op. :')
pi_159457185
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 02:29 schreef Infection het volgende:

[..]

Het is wel een beginnetje. Nogmaals moet nog veel meer komen uiteraard en je weet niet of het allemaal lukt vanwege o.a. ome Erdo-Adi, maar toch...
I´m back.
pi_159457398
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 01:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Naar onze normen hebben meer dan 5 miljard mensen het ronduit "kut". Ik denk dat zelfs de meest gestoorde GroenLinkser begrijpt dat die 5 miljard niet in Nederland past. Daarom moeten de grenzen ook dicht. Het klinkt sympathiek open grenzen, maar het is onmogelijk met 5 miljard mensen die het veel slechter hebben dan wij. En door het hier net zo slecht te maken help je die mensen ook niet.
Ja 95% van de wereld heeft het slechter als de Nederlander, moeten we die allemaal binnenhalen ? 8)7
pi_159457404
Nog een beetje meer info via ANP door Elfletterig:

Nederland: stuur vluchtelingen terug per kerende veerboot
I´m back.
pi_159457408
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 02:29 schreef Infection het volgende:

[..]

Dergelijke problemen kun je ook niet oplossen met één plan. Het moet in stappen gebeuren. Het ontmoedigen van de boottocht en het reguleren van de asielstroom zijn twee stappen in de goede richting.

Maar we zijn er inderdaad nog niet. Wat ook nodig is, is een snel en adequaat uitzetbeleid voor al die illegalen die hierheen komen en die niet uit oorlogsgebieden komen. Wat ook nodig is, is een veel hardere aanpak van crimineel en overlastgevend gedrag. En uiteraard moet er nog veel meer energie worden gestoken in de strijd tegen IS en het creëren van een stabiele situatie in Syrië en Irak.
pi_159457415
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 03:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dergelijke problemen kun je ook niet oplossen met één plan. Het moet in stappen gebeuren. Het ontmoedigen van de boottocht en het reguleren van de asielstroom zijn twee stappen in de goede richting.

Maar we zijn er inderdaad nog niet. Wat ook nodig is, is een snel en adequaat uitzetbeleid voor al die illegalen die hierheen komen en die niet uit oorlogsgebieden komen. Wat ook nodig is, is een veel hardere aanpak van crimineel en overlastgevend gedrag. En uiteraard moet er nog veel meer energie worden gestoken in de strijd tegen IS en het creëren van een stabiele situatie in Syrië en Irak.
En laten we een keer helemaal gek zijn en duidelijk maken dat we een seculiere democratie zijn op één of andere manier. Ik heb nu wel ongeveer mijn buik vol van al die moslims die erkenning willen van een geloof overal en nergens bij. Ga dat lekker in je gebouwtjes belijden en achter je voordeur.
I´m back.
pi_159457419
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 00:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is voor Marokkanen wel heel erg omslachtig. Het is toch logischer om illegaal in Spanje proberen te komen? Ze moeten eerst helemaal naar het oosten. De grens met Algerije is dicht (letterlijk), dus ze moeten of illegaal door Algerije heen, een enorme omweg maken of een stuk vliegen.
De EU binnen moet wel via Turkije want via Italië is totaal niet logisch. Ik vind het een vreemd verhaal. Van Pakistenen en Libanezen begrijp ik het, maar Marokko ligt helemaal aan de andere kant. Maar voor de Balkan-route geldt hetzelfde: De open grenzen zijn het probleem. Het feit dat er geen hekken bij de Kroatische grens staan. Die grens is zo lek als een mandje.
Nee, is niet omslachtig. Marokkanen kunnen zonder visum naar Turkije vliegen en zich daar mengen tussen de Syriërs. Van Casablanca naar Turkije is ruim 7 uur vliegen. Vanuit Noord-Marokko 'maar' 5 uur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')