Was te verwachten.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:07 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nouja het kruitvat in Syrie staat ook op onploffen.
Het is hier best nog leefbaar maar het wordt onleefbaar omdat we niet in staat blijken en bereid zijn om onze verworvenheden te willen beschermen. We "snappen" niet dat wat we niet beschermen, feitelijk aan het weggeven zijn.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:53 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Heb jij enig idee waar in de wereld het nog enigszins leefbaar is?
Het zou mij gunstigst zijn wanneer we in de zandbak alle bommen en granaten kunnen laten ontploffen.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:07 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nouja het kruitvat in Syrie staat ook op onploffen. Rusland zat daar al en gisteren maakte de VS bekend ook boots on the ground te gaan leveren.
Of het Europa wordt voor WW3 weet ik niet, het ligt eraan wat als eerste ontploft.
Dat komt omdat Europa geen geweld toe wilt passen.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is hier best nog leefbaar maar het wordt onleefbaar omdat we niet in staat blijken en bereid zijn om onze verworvenheden te willen beschermen. We "snappen" niet dat wat we niet beschermen, feitelijk aan het weggeven zijn.
Je mag best binnen blijven hoor en dat ik mij niet mag scheren is een kwestie van wennen.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:07 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Met andere woorden: wij moeten ons aanpassen aan die haatbaarden.
Dus als ik over straat loop zou ik dus zo'n boerka aan moeten trekken. En dat vertik ik.
BTW: ik kan op FP tot dinsdag niet meer reageren.
Typisch dat je zo'n disclaimer plaatst... Ik ben van mening dat grensbewaking alle nodige geweld moet gebruiken om het doel (voorkomen dat illegalen binnenkomen) te bereiken. De meeste mensen zijn gewoon vriendelijk bij de grens, en die sta je vriendelijk te woord. Maar als ik de video's zie van wilden die met grote groepen tegen de paar grenswachten staan te duwen, dan moet daar gewoon harder worden opgetreden. Vergeet niet dat geweld aan de grens het doel heeft ons land veilig te houden. Het voorkomt simpelweg moorden, verkrachtingen en overvallen in ons land!quote:Op zondag 24 januari 2016 21:24 schreef beautyjennifer het volgende:
Voor alle duidelijkheid: ik doe hierbij geen doodsverwensingen en ik zet al helemaal niet aan tot geweld.
Echter blijft het benoemen van bepaalde feiten te resulteren in bans. Want men beroept zich dan op het verbod van doodsverwensingen en geweld.
Laat aub heel duidelijk zijn dat ik echt fel tegen geweld en doodsverwensingen ben. Laat daar aub geen misverstanden over bestaan.
Ik moet wel. Ik heb al een paar keer een ban gekregen vanwege aanzetten tot geweld en goedkeuring van geweld.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Typisch dat je zo'n disclaimer plaatst...
Leuk discussie en raakt ook deels de kern.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Typisch dat je zo'n disclaimer plaatst... Ik ben van mening dat grensbewaking alle nodige geweld moet gebruiken om het doel (voorkomen dat illegalen binnenkomen) te bereiken. De meeste mensen zijn gewoon vriendelijk bij de grens, en die sta je vriendelijk te woord. Maar als ik de video's zie van wilden die met grote groepen tegen de paar grenswachten staan te duwen, dan moet daar gewoon harder worden opgetreden. Vergeet niet dat geweld aan de grens het doel heeft ons land veilig te houden. Het voorkomt simpelweg moorden, verkrachtingen en overvallen in ons land!
Ben al een aantal maandjes gestopt met TV kijken. Het is hetzelfde circus als toen met de Griekenland crisis. Toen werd me al duidelijk dat die hele NPO een grote fop-show is met waarheid naar belangen.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:57 schreef luxerobots het volgende:
In nieuwsuur werd een item aangekondigd over asielzoekers die Nederlands leren en zicht uitspreken tegen de aanrandingen in Keulen. De afdeling politieke spin draait op volle toeren.
Ik ook, een paar maanden terug had ik het over "apen", dat mocht niet van Fok. Ondertussen zijn er talloze mensen die die term gebruiken, ik houd het voor de zekerheid maar bij "Wilden". Zo noemden we ze eeuwenlang, en die benaming dekt de lading helaas nog steeds prima.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:44 schreef beautyjennifer het volgende:
Ik moet wel. Ik heb al een paar keer een ban gekregen vanwege aanzetten tot geweld en goedkeuring van geweld.
Ook bij het benoemen van bepaalde problemen: ban.
CNN en Engeland niet vergetenquote:Op zondag 24 januari 2016 22:21 schreef BarryOSeven het volgende:
De enige goede nieuwsbron is internet nog. Dat zal wel snel gecensureerd gaan worden.
RTL is gewoon een copie van de NOS. Hoe vaak ze niet precies dezelfde nietszeggende onderwerpen hebben, is opvallend. Verder doet RTL itt NOS nauwelijks aan enige verdieping noch verheldering. Poltiek gezien is RTL me Frits Westers wel sterker dan zeg een Dominique van der Heyde.quote:Op zondag 24 januari 2016 22:21 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ben al een aantal maandjes gestopt met TV kijken. Het is hetzelfde circus als toen met de Griekenland crisis. Toen werd me al duidelijk dat die hele NPO een grote fop-show is met waarheid naar belangen.
RTL en nu.nl zijn hier ook niet vrij van.
De enige goede nieuwsbron is internet nog. Dat zal wel snel gecensureerd gaan worden.
goede analogiequote:Op zondag 24 januari 2016 21:31 schreef nixxx het volgende:
Ik gooi even een analogie neer die net in me opkwam. Er zijn er wel meer te vinden in de natuurkunde, maar bijna iedereen kent deze wel.
De communicerende vaten, ofwel de natuur houdt niet van verschillende energie niveaus en probeert zoveel mogelijk te egaliseren. In deze analogie is het westen een vat met een laag waterniveau (hoog welvaartsniveau) en bijvoorbeeld Afrika een vat met een hoog waterniveau (laag welvaartsniveau ). De grenzen kun je hierbij zien als een kraan in de leiding die de vaten verbind.
Slechte grensbewaking is een lekkende kraan : niet echt van invloed op de niveaus en je kunt het beetje dat lekt wel terugpompen. Nu is de kraan vol open gezet en stroomt de armoede Europa in. Boodschap is:migratie stopt pas als er geen niveau verschil meer is. Gezien de verhouding tussen Afrika en Europa betekent dat waarschijnlijk iedereen even arm. Of als de kraan dichtgedraaid wordt, goed onderhouden wordt en de terugpomp capaciteit op peil gehouden wordt. Oh..en nog iets..als je in de process industrie echt een leiding dicht wil hebben gebruik je twee kranen achter elkaar en zorg je voor periodiek testen en onderhoud.
Internet is echt fantastisch. Natuurlijk, er lopen veel links- en rechtsgekkies rond en een aanzienlijke hoeveelheid complotidioten. Maar het geeft de consument ongelooflijk veel keus.quote:Op zondag 24 januari 2016 22:21 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ben al een aantal maandjes gestopt met TV kijken. Het is hetzelfde circus als toen met de Griekenland crisis. Toen werd me al duidelijk dat die hele NPO een grote fop-show is met waarheid naar belangen.
RTL en nu.nl zijn hier ook niet vrij van.
Ik keek '24 uur met', Monique Samuel was te gast (al wil ze nu Mo genoemd worden). Ze vertelde hoe ze er thuis niet voor uit kon komen op vrouwen te vallen. En dat is dan nog wel iemand uit een christelijke immigrantenfamilie.quote:Op zondag 24 januari 2016 22:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
RTL is gewoon een copie van de NOS. Hoe vaak ze niet precies dezelfde nietszeggende onderwerpen hebben, is opvallend. Verder doet RTL itt NOS nauwelijks aan enige verdieping noch verheldering. Poltiek gezien is RTL me Frits Westers wel sterker dan zeg een Dominique van der Heyde.
Net naar Nieuwsuur gekeken en ik word bijna vrolijk van het vluchtelingensucces.
Lieve mensen die hier een lief leven willen opbouwen en zich niet kunnen voorstellen dat er ellende is. Wel een jonge vent die op de vraag of z'n dochter met een niet-moslim kan thuiskomen, (eerlijk) het antwoord niet wil geven. Uit alles blijkt dat ze als stel willen vasthouden aan hun geloof(snormen).
Dat begrijp ik en denk dat we nog een verdomd lange weg hebben te gaan voordat moslims, niet moslims gaan accepteren.
Goed om te weten is dat nieuwsrubrieken er zijn zodat voor -en na, er reclame kan zijn. Zwaar en serieus aangezet nieuws, jaagt de kijkers weg met als gevolg dat het nieuws niet te moeilijk moet zijn.
Wat ik je wel kan aanraden is wat ik noem "genuanceerd" nieuws kijken waarbij je weet vanuit welke hoek, het "nieuws" zal worden gebracht. Veel nieuws is geeneens nieuws maar een 1:1 herhaling van een ander station met vaak soms een ander commentaar.....
Zover je taalkennis het toelaat, kijk naar CNN, RT, Sky, AJ, France2/4 maar ook Tageschau's etc.etc ,natuurlijk volgen van blogs en newsnet. Je gaat dan het nieuws wat wijdser bekijken.
Geeft maar weer eens te meer aan hoe er in de moslimgemeenschap gedacht wordt. Het is om misselijk van te worden zo kansloos.quote:
Kun je het een groep kwalijk nemen die hun cultuur in stand kan en mag houden en welke een geloof aanhangt die hun boven ongelovigen zet. Daar komt ook nog die lekkere anti-westerse propaganda bij die we alle ruimte geven en onze eigen onzekere houding doet hun al helemaal lachen. "were going to take over'' scandeert iemand daar vol zekerheid, want in die buurt denken ze allemaal zo.quote:Op maandag 25 januari 2016 00:23 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Geeft maar weer eens te meer aan hoe er in de moslimgemeenschap gedacht wordt. Het is om misselijk van te worden zo kansloos.
Ja dat neem ik ze kwalijk ja. Ze zijn hier als gast binnen gekomen, dan ga je jezelf niet boven een ander plaatsen. Gelijkwaardigheid is je maximum, dit is een teken van agressie en imperialisme. En wat de fuck bezielt jou om dit goed te gaan praten.quote:Op maandag 25 januari 2016 00:33 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Kun je het een groep kwalijk nemen die hun cultuur in stand kan en mag houden en welke een geloof aanhangt die hun boven ongelovigen zet. Daar komt ook nog die lekkere anti-westerse propaganda bij die we alle ruimte geven en onze eigen onzekere houding doet hun al helemaal lachen. "were going to take over'' scandeert iemand daar vol zekerheid, want in die buurt denken ze allemaal zo.
Niet weten dat het voor de infidels al te laat isquote:Op maandag 25 januari 2016 00:44 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja dat neem ik ze kwalijk ja. Ze zijn hier als gast binnen gekomen, dan ga je jezelf niet boven een ander plaatsen. Gelijkwaardigheid is je maximum, dit is een teken van agressie en imperialisme. En wat de fuck bezielt jou om dit goed te gaan praten.
Ze kunnen er niets aan doen, het is onze eigen schuld. Lapswans.
Je bent kennelijk niet bekend met mijn eerdere posts.quote:Op maandag 25 januari 2016 00:44 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja dat neem ik ze kwalijk ja. Ze zijn hier als gast binnen gekomen, dan ga je jezelf niet boven een ander plaatsen. Gelijkwaardigheid is je maximum, dit is een teken van agressie en imperialisme. En wat de fuck bezielt jou om dit goed te gaan praten.
DEUS VULT DEUS VULT DEUS VULT DEUS VULTquote:Op maandag 25 januari 2016 00:49 schreef Abed het volgende:
[..]
Niet weten dat het voor de infidels al te laat is
Tyfus volk. Per direct deporteren. En daarmee bedoel ik natuurlijk de islamieten.quote:
quote:Op zondag 24 januari 2016 17:35 schreef berko13 het volgende:
[ afbeelding ]
De oplossing is al bij al vrij eenvoudig:
1. Griekenland uit de schengenzone
2. Bouw een muur aan de oostgrens van schengen, Donald Trump kan heel goed muren bouwen.
3. Voer een pushback beleid voor de kusten van Noord-Afrika
4. Geef alle jonge, fitte mannen tussen 15 en 35 die hier al zijn een legeropleiding van één jaar en laat hen strijden om hun land te heroveren.
En de Europeanen? Die leefden nog lang en gelukkig!![]()
![]()
Dit waren christenen, geen "infidels" hè, geen ongelovigen. Moslims respecteren toch de mensen van het Heilige Boek zoals christenen, Jezus was toch ook een profeet? Ongelovigen daar hebben ze de meeste problemen mee, denk ik. Alleen als atheïst heb je geen symbool om mee te zeulen en moslims op stang te jagen. Atheïsten zijn ook niet zo van het protesteren voor hun filosofische opvattingen. Bovendien hun filosofische opvattingen jagen ook christenen op stang. Alleen punt is wel dat christenen hebben leren leven met toenemend atheïsme en secularisme, daar waar moslims het op dit gebied laten afweten.quote:Op maandag 25 januari 2016 00:49 schreef Abed het volgende:
[..]
Niet weten dat het voor de infidels al te laat is
Engeland overnemen? Dat konden de nazi's niet eens en dat was de grootste dreiging die de UK ooit kende.quote:Op maandag 25 januari 2016 00:44 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ik heb daar ook een beetje meesmuilend naar zitten kijken, een stel Pakistaanse tokkies die Engeland wel even over zullen nemen.quote:Op maandag 25 januari 2016 03:38 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Engeland overnemen? Dat konden de nazi's niet eens en dat was de grootste dreiging die de UK ooit kende.
Als de Britten los gaan dan geef ik die Muzzelmannen weinig kans...
Interessante inside observatie. Ik heb het idee dat een aanzienlijk deel van Nederland er ook zo over denkt. Het zogenaamde Goedvolk bedoel ik dan. Dat niet "goed" is om anderen te helpen maar puur voor hun eigen ego en haat tegen anderen "goed" speelt.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:03 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Het is een radicaal linkse organisatie welke zich inzet voor de immigranten. Toch maar even het citaat van Hitchens erbij halen;
When I was a Revolutionary Marxist, we were all in favour of as much immigration as possible.
It wasn't because we liked immigrants, but because we didn't like Britain. We saw immigrants - from anywhere - as allies against the staid, settled, conservative society that our country still was at the end of the Sixties. Also, we liked to feel oh, so superior to the bewildered people - usually in the poorest parts of Britain - who found their neighbourhoods suddenly transformed into supposedly 'vibrant communities'. If they dared to express the mildest objections, we called them bigots. What did we know, or care, of the great silent revolution which even then was beginning to transform the lives of the British poor? To us, it meant patriotism and tradition could always be derided as 'racist'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |