abonnement Unibet Coolblue
pi_159149120


Wat is dit nou weer? :?

Gewoon, een bak en kook rubriek, je bent toch niet blind? :{

Ja, maar ouwe, daar hebben we CUL voor hè. :')

Zeg snotjong, dat weten we hier ook wel en dit is net even anders. }:|

Oh ja joh, vertel... :')

Nou, omdat we geen reet meer onthouden, gaan we hier zelf tips en recepten uitwisselen zodat het allemaal makkelijk terug te vinden is. Al die apparaten van tegenwoordig met moeilijke aan / uit knoppen schiet ook al niet op. ;(

Pfff, nou succes ermee ouwe. :W

Ja bedankt en nou opbokken want we raken ook steeds sneller geirriteerd! :(

De bedoeling is dus, dat er tips en recepten gepost worden, die makkelijk, snel én lekker zijn.
Mag ook gezond zijn, maar hoeft zéker niet, want we zijn toch al oud.

We hebben wel iets anders te doen dan urenlang in de keuken staan om dingen te maken die anderen dan weer binnen 5 minuten naar binnen schoffelen. Of die kruiswoordpuzzels niet af moeten, of de geraniums zichzelf water geven, nee toch. :{w

Maar goed. Neem bijvoorbeeld de tostie met zonder gat van chufi, of de smoothies van FANN, daar willen we de werkwijze van zien. Of dingen waarvan je denkt, dat is verdomde handig, dat ga ik voortaan ook zo doen.

Zoals 'banketbakkersroom'. Hoop gedoe terwijl het heel simpel kan en net zo lekker en minder vet is:

35 gr custard
35 gr suiker
400 ml melk


Flikker alles in een pan, 1 x flink roeren zodat je geen klonten krijgt en dan af en toe roeren tot het aan de kook is. Dan nog een minuut door laten pruttelen en blijven roeren, anders zal het zeker aanbranden. Dan mieter je de hele prut in een bak koud water en blijft roeren tot de zooi lauw is.

Klaar. :9~

Kom dan met die tips! :9
L2B's Mixcloud
  zaterdag 16 januari 2016 @ 15:19:32 #2
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_159149497
Is met plaatjes erbij niet handiger... ?
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_159149730
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:19 schreef chufi het volgende:
Is met plaatjes erbij niet handiger... ?
Ja, dat is waar. :Y)

L2B's Mixcloud
  zaterdag 16 januari 2016 @ 17:59:06 #5
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_159152611
_O- _O- _O-
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_159152695
quote:
Mag ik wel lachen hiero? :D godsamme _O-
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:19:35 #7
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159153090
quote:
Je kunt er van de vloer en het aanrecht eten... er ligt genoeg _O-
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159153982
Sjézus! :D :'( :D _O-
L2B's Mixcloud
pi_159154249
quote:
Oh, my..... _O-
  zaterdag 16 januari 2016 @ 23:58:21 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_159162946
Dit moet ik natuurlijk als Culi-snob blijven volgen. _O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_159171509
Met dit recept kan je stokbrood maken en tevens gebruiken als pizzadeeg, voor 1 persoon. Het is op basis van het 'niet kneden' brood. Er zit niets bijzonders in, maar de smaak is zeer goed en krijgt een prachtige structuur, omdat het lang staat te rijzen. Het is simpel te maken, eigenlijk alleen een kwestie van alles goed mengen tot alle ingrediënten zijn opgenomen en je een natte kledder deeg hebt. Verder heb je een beetje geduld nodig en een oven. :P

De ingrediënten:

250 gr patentbloem
165 ml water
4 gr zout
3 gr suiker
en niet te meten korrelgist, zeg een halve theelepel.


Doe de bloem in een kom (later moet de kom afgedekt worden, dus eentje met deksel is wel zo handig) en maak een kuiltje in het midden. Zorg dat er nog een beetje bloem op de bodem van het kuiltje blijft liggen. Trek met een lepel een geul aan de buitenkant en strooi daar het zout in. Zout en gist zullen nooit vrienden worden en aangezien er maar een klein beetje gist in gaat, kan je het in 1e instantie beter even gescheiden houden tot de gist flink actief is. De gist gaat samen met de suiker in het kuiltje en daar giet je een deel van het water bij. Het overige vocht giet je in de geul.



Roer met een lepel flink door het kuiltje en dek het af. Laat het een kwartier met rust en meng dan alles door elkaar tot je een homogeen geheel krijgt. Omdat het relatief veel vocht bevat zal het een kleffe bal zijn. Dek het af en laat het staan tot de volgende dag. Ben je al wakker? Als je tussen de middag het stokbroodje wil eten, dan heb je tot uiterlijk 10.00 uur om het te vormen en weer te laten rijzen. Als je langer wacht kan het niet voldoende rijzen en krijg je een klein kutbroodje. :@ :+ Schraap het uit de bak op een met bloem bestoven werkplek en vorm er een bal van.



Daar kwak je nog wat bloem overheen en dan verdeel je het in 2 stukken. 1 stuk vorm je weer tot een bal, bloem erover en in een afgedekte kom in de koelkast zetten, dat is het pizza gedeelte.



Het andere deeg rol je uit tot stokbroodvorm en met een zeer scherp mes maak je over de hele lengte een inkeping en nog wat schuine. Hoeft natuurlijk niet, maar het staat wat fraaier. Mieter daar nog wat bloem overheen en laat het afgedekt nog 2 uur rijzen in een met bloem bestoven bakblik.



Afbakken in voorverwarmde oven op 240 graden met boven- en onderwarmte in 10 - 15 minuten. (ligt aan je oven) Zelf bak ik af op kleur. Als het een beetje begint te karamelliseren is het goed. Oh en zo snel mogelijk opeten, dan heb je een lekkere harde korst. :9~



De deegbol die je in de koelkast hebt staan kan je uitrollen tot pizzavorm, beleggen en op dezelfde manier afbakken als het stokbroodje.



Eet smakelijk. :Y)
L2B's Mixcloud
pi_159171855
Oh, vergeten te vermelden: dat zet ik 's avonds rond een uur of 10 klaar en je hoeft de bloem niet te zeven.
L2B's Mixcloud
pi_159172254


(8>

[ Bericht 6% gewijzigd door FANN op 17-01-2016 13:47:10 ]
pi_159172287
IK HEB WÉÉR 1X ADVOCADO GESCHEVEN I.P.V. AVOCADO :D
pi_159172345
quote:
10s.gif Op zondag 17 januari 2016 13:42 schreef FANN het volgende:
IK HEB WÉÉR 1X ADVOCADO GESCHEVEN I.P.V. AVOCADO :D
Hahahaha! :) :)
Zolang er was is, is er leven.
pi_159172459
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 13:44 schreef Dinus het volgende:

[..]

Hahahaha! :) :)
opgelost :+
pi_159172466
Lijkt me lekker en leuk gedaan ook, FANN! LDS. _O-
L2B's Mixcloud
pi_159172500
quote:
14s.gif Op zondag 17 januari 2016 13:10 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Met dit recept kan je stokbrood maken en tevens gebruiken als pizzadeeg, voor 1 persoon. Het is op basis van het 'niet kneden' brood. Er zit niets bijzonders in, maar de smaak is zeer goed en krijgt een prachtige structuur, omdat het lang staat te rijzen. Het is simpel te maken, eigenlijk alleen een kwestie van alles goed mengen tot alle ingrediënten zijn opgenomen en je een natte kledder deeg hebt. Verder heb je een beetje geduld nodig en een oven. :P


ziet er goed uit! :o
pi_159172512
quote:
10s.gif Op zondag 17 januari 2016 13:47 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Lijkt me lekker en leuk gedaan ook, FANN! LDS. _O-
Luie Donder Syndroom toch? :D
  zondag 17 januari 2016 @ 15:50:26 #20
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159176070
Boontjes Pedish....

Wat heb je nodig (2 personen):
uiteraard rijst (wat jij lekker vindt)
300 gram kipfilet in blokjes
3 grote uien, grof gesneden
1 grote pot boontjes
Laos
Sambal
Knoflook(poeder)
Peper
Zout
Suiker
Sambal
Kokoscreme
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kook de rijst volgens verpakking.
doe in een grote kookpan de volledige inhoud van de pot boontjes en zet dit zachtjes aan.
bak de kipfilet zodat deze net aan bruin gebakken begint te raken. Kruiden is niet nodig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zodra de kipfilet klaar is doe je dit bij de boontjes in de pan (vocht van de boontjes gewoon erin laten zitten)
fruit in de pan, waar je net de kip in gebakken hebt, de uien en zet vervolgens het vuur laag.
Doe er 1 a 2 theelepels sambal, knoflook naar smaak, 4 tot 8 eetlepels laos, 4 eetlepels suiker, een snufje zout en een beetje peper erbij. Vervolgens het vuur weer hoog en goed roeren voor ongeveer 2 minuutjes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarna doe je dit prutje ook bij de boontjes met kip en roer je dat goed door elkaar.

Als de rijst bijna klaar is en je dus bijna aan tafel kunt, dan doe je er een zakje kokos creme bij de boontjes met kip. Nog even goed doorroeren tot de crème is gesmolten.

Serveer de rijst en kip/boontjes prut gewoon lekker samen. Smakelijk eten :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159176153
Dat klinkt goed en ziet er erg lekker uit! Maarre, klopt dit echt? 4 tot 8 eetlepels laos. :@
L2B's Mixcloud
  zondag 17 januari 2016 @ 15:54:54 #22
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159176181
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 15:53 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Dat klinkt goed en ziet er erg lekker uit! Maarre, klopt dit echt? 4 tot 8 eetlepels laos. :@
Jah.. ik doe gewoon potje op de kop boven de uien en rammel ongeveer de helft van zo'n potje erover heen ...

Niemand nog horen klagen... ze eisen tegenwoordig altijd dat ik het moet maken als ze hier komen eten :@

ik kan er natuurlijk ook half potje van maken in recept... lol
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159176237
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 15:54 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Jah.. ik doe gewoon potje op de kop boven de uien en rammel ongeveer de helft van zo'n potje erover heen ...

Niemand nog horen klagen... ze eisen tegenwoordig altijd dat ik het moet maken als ze hier komen eten :@
Wat een hoeveelheid zeg. :D Ga het in ieder geval ook maken binnenkort. :9
L2B's Mixcloud
  zondag 17 januari 2016 @ 15:58:17 #24
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159176275
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 15:56 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Wat een hoeveelheid zeg. :D Ga het in ieder geval ook maken binnenkort. :9
Je hebt er nu foto bij... als het er ongeveer net zo uit ziet, dan weet je dat je goed zit :D
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  † In Memoriam † zondag 17 januari 2016 @ 16:12:55 #25
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_159176723
quote:
10s.gif Op zondag 17 januari 2016 15:58 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Je hebt er nu foto bij... als het er ongeveer net zo uit ziet, dan weet je dat je goed zit :D
Zier er erg goed uit. :9~
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zondag 17 januari 2016 @ 16:13:30 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159176768
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 17 januari 2016 @ 17:16:56 #27
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159178576
Gerechtje voor de mensen die geen vlees eten....

benodigdheden:
1 groene, 1 rode en 1 gele paprika gesnipperd
5 vellen bladerdeeg (ik neem de roomboter variant, net iets lekkerder)
paneermeel
4 eieren
2 grote uien, gesnipperd
1 schijf geitenkaas (al dan niet met honing) in blokjes
honing (schenkfles werkt het handigst)
scheutje melk
4 kleine ronde springvormpjes
boter om de vormpjes mee in te vetten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
verwarm de over voor op 220 graden.

fruit de uien in de pan tot ze glazig zijn en voeg dan de paprika toe... Bak dit alles nog even goed door tot de paprika er ook glimmend uit gaan zien. Draai het vuur laag en voeg de geitenkaas en een flinke scheut honing toe.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verdeel de 5 vellen bladerdeeg over de 4 bakjes zodat deze geheel bedekt is. Strooi er vervolgens een laag paneermeel in.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vul de 4 bakjes met het uien/paprika/geitenkaas/honingprutje.

Klop in een grote maatbeker de 4 eieren met een scheutje melk. Verdeel dit vervolgens over de 4 bakjes.

Nu ongeveer een minuut of 35 a 40 in de oven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het resultaat mag er zijn. Zowel als hoofdgerecht of als groente bijgerecht.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159178736
Ja hoor 's, Mickeys,

Op deze manier word ik moddervet en krijg ik het nog druk ook. :9~
L2B's Mixcloud
  zondag 17 januari 2016 @ 17:26:26 #29
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159178788
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 17:23 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Ja hoor 's, Mickeys,

Op deze manier word ik moddervet en krijg ik het nog druk ook. :9~
Hey hallo... ik weeg 53/54 kilo... en dat met deze gerechten.... valt allemaal best wel mee :6
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  zondag 17 januari 2016 @ 18:10:55 #30
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159179916
En voor als je in de LDS modes bent maar toch een lekker warm broodje wilt eten...

Voor 1 a 2 personen:

2 afbak ciabatta's of eventueel het stokbrood wat L2B hierboven heeft beschreven
klein potje groene pesto
4 plakjes Serrano ham (of als je geen vlees eet/lust, dan kun je ook een tomaat in schijfjes doen)
1 bol mozzarella
2 grote stukken aluminium folie

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Snij het brood door de helft (nog niet afbakken! tenzij je L2B variant gebruikt) en besmeer de beide zijden met een flinke laag pesto
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leg op beide helften een plakje Serrano ham (of tomaat maar dan die op 1 helft beleggen) en de mozzarella in plakjes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervolgens doe jet het broodje in een stuk folie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maak wat sneetjes aan de onderkant zodat het vocht eruit kan lekken als het in de oven ligt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bak de broodjes nu af volgens de beschrijving op de verpakking...

Smakelijk eten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je luier dan lui bent, leg dan een keukenpapiertje op je bord, leg daarop je broodje in zilverfolie die je dan kunt uitvouwen. Als je klaar bent met eten, dan is je bord nog schoon en kan die zo terug de kast in ;)
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159180038
Je bent een hele beste lekkerbek, Mickey! Verdomme, wat lekker weer. Van de zomer weer eigen pesto maken ook. :9~

Oh ja, de pizza van de andere helft van het deeg:

Pizza met groene paprika, tomatenpuree, 2 uien, beetje zout, knoflook, cayennepeper, provencaalse kruiden, Ras el hanout en gehakt. Als je 's avonds een foto met dit toestel maakt krijg je rare kleuren. Het ziet er net uit alsof het de oven nog in moet, maar dat is dus niet het geval, hij zit al in mijn mik. :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L2B's Mixcloud
  zondag 17 januari 2016 @ 18:17:39 #32
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159180094
quote:
10s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:15 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Je bent een hele beste lekkerbek, Mickey! Verdomme, wat lekker weer. Van de zomer weer eigen pesto maken ook. :9~

Oh ja, de pizza van de andere helft van het deeg:

Pizza met groene paprika, tomatenpuree, 2 uien, beetje zout, knoflook, cayennepeper, provencaalse kruiden, Ras el hanout en gehakt. Als je 's avonds een foto met dit toestel maakt krijg je rare kleuren. Het ziet er net uit alsof het de oven nog in moet, maar dat is dus niet het geval, hij zit al in mijn mik. :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh.. die is ook lekker.... (denk ik, zo ziet het er wel uit)
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159180194
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:17 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Oh.. die is ook lekker.... (denk ik, zo ziet het er wel uit)
Ja, het is goed te knagen en té handig met dit deeg. Eet het alleen een beetje erg vaak. _O-
L2B's Mixcloud
  zondag 17 januari 2016 @ 18:22:31 #34
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159180235
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:20 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Ja, het is goed te knagen en té handig met dit deeg. Eet het alleen een beetje erg vaak. _O-
Lol... maar ik denk dat ik er wel 2 pizza's van kan maken. Ik vind een dikke bodem vies :@
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159180328
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:22 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Lol... maar ik denk dat ik er wel 2 pizza's van kan maken. Ik vind een dikke bodem vies :@
Ja dat lukt wel en zelf heb ik het ook liever dunner, maar dan past het niet op mijn bord en groter heb ik niet. Of dubbelklappen. :') Dunnere bodem is smakelijker op één of andere manier en in een pizzeria doen ze dat ook niet voor niets zo.
L2B's Mixcloud
  zondag 17 januari 2016 @ 18:27:01 #36
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159180368
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:25 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Ja dat lukt wel en zelf heb ik het ook liever dunner, maar dan past het niet op mijn bord en groter heb ik niet. Of dubbelklappen. :') Dunnere bodem is smakelijker op één of andere manier en in een pizzeria doen ze dat ook niet voor niets zo.
Kun je die (restant) bol nog een nacht extra bewaren?
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159180418
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:27 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Kun je die (restant) bol nog een nacht extra bewaren?
Mja, denk het wel voor pizza. Het zakt op een gegeven moment in, omdat het zoveel vocht bevat. Maar je kan het ook gerust in de vriezer bewaren.
L2B's Mixcloud
  zondag 17 januari 2016 @ 18:29:17 #38
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159180443
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:28 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Mja, denk het wel voor pizza. Het zakt op een gegeven moment in, omdat het zoveel vocht bevat. Maar je kan het ook gerust in de vriezer bewaren.
Ook een idee. Ik ben geen echt grote eter, maar wel een lekkerbek :D
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159180716
Jeu Mickey is de topkok van 40+ :D *O*
  zondag 17 januari 2016 @ 18:38:28 #40
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159180760
quote:
14s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:37 schreef FANN het volgende:
Jeu Mickey is de topkok van 40+ :D *O*
alleen in LDS stijl hoor... *O*
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159180800
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:38 schreef Mickeys het volgende:

[..]

alleen in LDS stijl hoor... *O*
Nou niet écht hoor :D

Goeie recepten en lekker duidelijk voor zo'n keukenkluns als ik *O*
  zondag 17 januari 2016 @ 18:41:16 #42
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159180860
quote:
10s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:39 schreef FANN het volgende:

[..]

Nou niet écht hoor :D

Goeie recepten en lekker duidelijk voor zo'n keukenkluns als ik *O*
Morgen gaat L2B die boontjes doen zei hij... ben reuze benieuwd of het gaat lukken met mijn stappenplan
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159180905
quote:
2s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:41 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Morgen gaat L2B die boontjes doen zei hij... ben reuze benieuwd of het gaat lukken met mijn stappenplan
Moet lukken, het is lekker duidelijk, misschien gaat het mij zelfs lukken :@

Maar dan die taartjes met Feta erin, maar ik ben daar te lui voor _O-
  † In Memoriam † zondag 17 januari 2016 @ 18:43:22 #44
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_159180933
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:38 schreef Mickeys het volgende:

[..]

alleen in LDS stijl hoor... *O*
Die laatste is indd LDS, erg eenvoudig, maar dat zal helemaal niets aan de smaak afdoen omdat de combi van ingrediënten goed is.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zondag 17 januari 2016 @ 18:43:57 #45
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159180951
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:42 schreef FANN het volgende:

[..]

Moet lukken, het is lekker duidelijk, misschien gaat het mij zelfs lukken :@

Maar dan die taartjes met Feta erin, maar ik ben daar te lui voor _O-
geitenkaas... geitenkaas (en zelfs die kun je in blokjes kant en klaar kopen als ook grof gesnipperde ui... paprika weet ik niet, zal vast ook wel
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  zondag 17 januari 2016 @ 18:45:05 #46
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_159180984
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:02 schreef FANN het volgende:

[..]

Mag ik wel lachen hiero? :D godsamme _O-
Niet dat die moeder even hint dat er ook een deksel op zou kunnen, toch? _O-
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_159181035
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:45 schreef knokkels het volgende:

[..]

Niet dat die moeder even hint dat er ook een deksel op zou kunnen, toch? _O-
Die moeder is sacha :D endat jochie is Aap, dat hadden jullie nog niet door? :o
  zondag 17 januari 2016 @ 18:47:21 #48
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_159181049
quote:
14s.gif Op zondag 17 januari 2016 13:10 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Met dit recept kan je stokbrood maken en tevens gebruiken als pizzadeeg, voor 1 persoon. Het is op basis van het 'niet kneden' brood. Er zit niets bijzonders in, maar de smaak is zeer goed en krijgt een prachtige structuur, omdat het lang staat te rijzen. Het is simpel te maken, eigenlijk alleen een kwestie van alles goed mengen tot alle ingrediënten zijn opgenomen en je een natte kledder deeg hebt. Verder heb je een beetje geduld nodig en een oven. :P

De ingrediënten:

250 gr patentbloem
165 ml water
4 gr zout
3 gr suiker
en niet te meten korrelgist, zeg een halve theelepel.


Doe de bloem in een kom (later moet de kom afgedekt worden, dus eentje met deksel is wel zo handig) en maak een kuiltje in het midden. Zorg dat er nog een beetje bloem op de bodem van het kuiltje blijft liggen. Trek met een lepel een geul aan de buitenkant en strooi daar het zout in. Zout en gist zullen nooit vrienden worden en aangezien er maar een klein beetje gist in gaat, kan je het in 1e instantie beter even gescheiden houden tot de gist flink actief is. De gist gaat samen met de suiker in het kuiltje en daar giet je een deel van het water bij. Het overige vocht giet je in de geul.

[ afbeelding ]

Roer met een lepel flink door het kuiltje en dek het af. Laat het een kwartier met rust en meng dan alles door elkaar tot je een homogeen geheel krijgt. Omdat het relatief veel vocht bevat zal het een kleffe bal zijn. Dek het af en laat het staan tot de volgende dag. Ben je al wakker? Als je tussen de middag het stokbroodje wil eten, dan heb je tot uiterlijk 10.00 uur om het te vormen en weer te laten rijzen. Als je langer wacht kan het niet voldoende rijzen en krijg je een klein kutbroodje. :@ :+ Schraap het uit de bak op een met bloem bestoven werkplek en vorm er een bal van.

[ afbeelding ]

Daar kwak je nog wat bloem overheen en dan verdeel je het in 2 stukken. 1 stuk vorm je weer tot een bal, bloem erover en in een afgedekte kom in de koelkast zetten, dat is het pizza gedeelte.

[ afbeelding ]

Het andere deeg rol je uit tot stokbroodvorm en met een zeer scherp mes maak je over de hele lengte een inkeping en nog wat schuine. Hoeft natuurlijk niet, maar het staat wat fraaier. Mieter daar nog wat bloem overheen en laat het afgedekt nog 2 uur rijzen in een met bloem bestoven bakblik.

[ afbeelding ]

Afbakken in voorverwarmde oven op 240 graden met boven- en onderwarmte in 10 - 15 minuten. (ligt aan je oven) Zelf bak ik af op kleur. Als het een beetje begint te karamelliseren is het goed. Oh en zo snel mogelijk opeten, dan heb je een lekkere harde korst. :9~

[ afbeelding ]

De deegbol die je in de koelkast hebt staan kan je uitrollen tot pizzavorm, beleggen en op dezelfde manier afbakken als het stokbroodje.

[ afbeelding ]

Eet smakelijk. :Y)
Nice! Maare.. korrelgist?
Okee, ik ben ook nog maar 38 O-)
Kan je niet zo'n groen pakje gist gebruiken?
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  zondag 17 januari 2016 @ 18:47:44 #49
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_159181063
quote:
10s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:46 schreef FANN het volgende:

[..]

Die moeder is sacha :D endat jochie is Aap, dat hadden jullie nog niet door? :o
Euhmm.. eigenlijk wel :+
Blond momentje :+
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  † In Memoriam † zondag 17 januari 2016 @ 18:48:22 #50
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_159181076
quote:
10s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:46 schreef FANN het volgende:

[..]

Die moeder is sacha :D endat jochie is Aap, dat hadden jullie nog niet door? :o
Ik wilde net zeggen je kent de moeder niet. _O-
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_159181082
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:47 schreef knokkels het volgende:

[..]

Nice! Maare.. korrelgist?
Okee, ik ben ook nog maar 38 O-)
Kan je niet zo'n groen pakje gist gebruiken?
Groen? :D Dat zegt me helemaal niets.
L2B's Mixcloud
  zondag 17 januari 2016 @ 18:49:16 #52
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_159181093
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:48 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Groen? :D Dat zegt me helemaal niets.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  zondag 17 januari 2016 @ 18:49:56 #53
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_159181112
Sacha heeft wel een goede radiostem O-)
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  † In Memoriam † zondag 17 januari 2016 @ 18:51:29 #54
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_159181144
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:49 schreef knokkels het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die moet je hebben dat is een zakje van 18 gram droge gist, zeer makkelijk te verwerken, dit in tegenstelling tot verse gist.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_159181186
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:49 schreef knokkels het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oh ja, dat is prima. :Y
L2B's Mixcloud
  zondag 17 januari 2016 @ 19:02:40 #56
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_159181418
Pernil Al Horno (Puerto Ricaanse varkensschouder.)

Extreem makkelijk te maken, absurd goedkoop stuk vlees voor de grootte.. En je wil nooit meer andere kaantjes.
Pro-Tip: Ga ergens anders heen als het in de oven zit. Kan weinig fout aan gaan, en als je in je huis blijft loop je de kans op brandwonden aangezien je automatisch naar de oven wordt getrokken vanwege de absurd lekkere geuren.

En dat doet auw -O-

Fahrenheit - Celsius conversie


2 kilo is rond de 22 euro. Daar eet je gerust 5 dagen ernstig royaal van.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  zondag 17 januari 2016 @ 19:03:16 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159181440
Ik zal de volgende keer dat ik m'n PVC bak (PerenVerrassingsCake) even foto's maken en het hier met recept posten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 17 januari 2016 @ 19:03:17 #58
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_159181441
Ik heb nog wat Jamon liggen, maar ik ben niet zo van die pesto en mozzarella..
Wat ik er dan wel mee ga doen is nog simpeler.. maar dat volgt later

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_159181509
Relaxed topic dit!!

Ik heb ook een simpel receptje.

Kipfilet in reepjes of blokjes snijden.In de pan mikken en even gaar bakken met wat champignons, uitje en/of paprika.
Dan blikje champignonsoep en kuipje kruidenkaas erbij.
Even doorwarmen en dan over de rijst of macaroni.
Lekker salade erbij en klaar!!
pi_159181556
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 19:05 schreef soapie het volgende:
Relaxed topic dit!!

Ik heb ook een simpel receptje.

Kipfilet in reepjes of blokjes snijden.In de pan mikken en even gaar bakken met wat champignons, uitje en/of paprika.
Dan blikje champignonsoep en kuipje kruidenkaas erbij.
Even doorwarmen en dan over de rijst of macaroni.
Lekker salade erbij en klaar!!
Kijk, hier hou ik van :D

Kan ook met Vega kipstukjes :+
pi_159181658
quote:
14s.gif Op zondag 17 januari 2016 19:06 schreef FANN het volgende:

[..]

Kijk, hier hou ik van :D

Kan ook met Vega kipstukjes :+
Yep, en ik hou ook van dit soort simpele dingen. Moet allemaal niet te moeilijk, dan mislukt het toch!! Kookkluns als ik ben!
  Moderator zondag 17 januari 2016 @ 19:09:42 #62
184769 crew  Deisyy
pi_159181660
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 19:05 schreef soapie het volgende:
Relaxed topic dit!!

Ik heb ook een simpel receptje.

Kipfilet in reepjes of blokjes snijden.In de pan mikken en even gaar bakken met wat champignons, uitje en/of paprika.
Dan blikje champignonsoep en kuipje kruidenkaas erbij.
Even doorwarmen en dan over de rijst of macaroni.
Lekker salade erbij en klaar!!
Dit eet ik ook weleens, meestal met nog aardig wat kerriepoeder :9
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_159181679
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 19:09 schreef soapie het volgende:

[..]

Yep, en ik hou ook van dit soort simpele dingen. Moet allemaal niet te moeilijk, dan mislukt het toch!! Kookkluns als ik ben!
Gelukkig ben ik niet de enige :D
  † In Memoriam † zondag 17 januari 2016 @ 19:12:17 #64
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_159181762
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 19:09 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Dit eet ik ook weleens, meestal met nog aardig wat kerriepoeder :9
Je kan dan ipv een blikje champignonsoep net zo goed een een blikje kerriesoep nemen, duh. :+
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  Moderator zondag 17 januari 2016 @ 19:13:17 #65
184769 crew  Deisyy
pi_159181801
quote:
12s.gif Op zondag 17 januari 2016 19:12 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Je kan dan ipv een blikje champignonsoep net zo goed een een blikje kerriesoep nemen, duh. :+
Of een blikje kippensoep, kan je de kip weg laten, is misschien wel een idee voor Fann ;)
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_159181831
quote:
17s.gif Op zondag 17 januari 2016 19:10 schreef FANN het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik niet de enige :D
Nee hoor, ik laat zelfs een tosti nog aanbranden! :X
  † In Memoriam † zondag 17 januari 2016 @ 19:15:28 #67
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_159181872
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 19:13 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Of een blikje kippensoep, kan je de kip weg laten, is misschien wel een idee voor Fann ;)
Je kan elke gebonden soep uit blik gebruiken, je moet het dan alleen niet verdunnen zoals je doet als je het blik als soep zou eten.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_159182650
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 19:13 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Of een blikje kippensoep, kan je de kip weg laten, is misschien wel een idee voor Fann ;)
Alleen zit daar vermicelli in.....
  Moderator zondag 17 januari 2016 @ 20:35:00 #69
184769 crew  Deisyy
pi_159184524
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 19:35 schreef soapie het volgende:

[..]

Alleen zit daar vermicelli in.....
Kan ze de pasta meteen weglaten ;)
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_159200218
Droplikeur:

Ingrediënten:
0,7 liter doppel korn jenever van 38%
200 gram suiker
140 gram drop
100 ml water
1 steranijs


De drop is te koop bij Kruidvat, het zijn de ronde doosjes met zwarte deksel. Laurier is Italiaans en ook echt 100%, de ander is Trio drop ruitjes. Zo'n doosje weegt 70 gram, de laurier ook. Het is een sterke likeur en érg lekker. Je kan er uiteraard ook voor kiezen om een fles jenever te gebruiken waarvan het alcoholpercentage lager ligt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bereiding:

Mieter de inhoud van de 2 dropdoosjes in een pan en voeg daar 200 gram suiker bij, 100 ml water, plus een steranijs. Breng het aan de kook, zet de warmtebron laag en blijf roeren tot alles opgelost is. Zet de pan in een bak koud water en vis de steranijs eruit. Wacht minimaal tot de vloeistof lauw is, want anders verdampt de alcohol als je het erbij doet. Giet de jenever bij de vloeistof en roer het flink door. Pak een literfles, zet er een trechter op en giet voorzichtig de likeur in de fles.

Klaar. :9~

Hmmm, toch best wel een beetje veel werk.... Wacht, dan doen we het anders!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L2B's Mixcloud
  maandag 18 januari 2016 @ 14:01:01 #71
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_159201009
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:35 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Ja, dat is waar. :Y)

[ afbeelding ]
Houdbare volle melk. Dat is dan weer jammer hoor L2B ... *)
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_159201082
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:01 schreef knokkels het volgende:

[..]

Houdbare volle melk. Dat is dan weer jammer hoor L2B ... *)
Jups, da's waar. Aan de andere kant hoef ik niet vaak de deur uit om melk te gaan halen. :)
L2B's Mixcloud
  maandag 18 januari 2016 @ 14:06:38 #73
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_159201102
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:04 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Jups, da's waar. Aan de andere kant hoef ik niet vaak de deur uit om melk te gaan halen. :)
Ik zou eigenlijk gewoon een koe willen hebben. Elke dag verse melk. Alleen waar laat je die he :+
Woningstichting zou er zomaar een issue van kunnen maken :+
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  maandag 18 januari 2016 @ 14:18:09 #74
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_159201295
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:24 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Droplikeur:

Ingrediënten:
0,7 liter doppel korn jenever van 38%
200 gram suiker
140 gram drop
100 ml water
1 steranijs


De drop is te koop bij Kruidvat, het zijn de ronde doosjes met zwarte deksel. Laurier is Italiaans en ook echt 100%, de ander is Trio drop ruitjes. Zo'n doosje weegt 70 gram, de laurier ook. Het is een sterke likeur en érg lekker. Je kan er uiteraard ook voor kiezen om een fles jenever te gebruiken waarvan het alcoholpercentage lager ligt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bereiding:

Mieter de inhoud van de 2 dropdoosjes in een pan en voeg daar 200 gram suiker bij, 100 ml water, plus een steranijs. Breng het aan de kook, zet de warmtebron laag en blijf roeren tot alles opgelost is. Zet de pan in een bak koud water en vis de steranijs eruit. Wacht minimaal tot de vloeistof lauw is, want anders verdampt de alcohol als je het erbij doet. Giet de jenever bij de vloeistof en roer het flink door. Pak een literfles, zet er een trechter op en giet voorzichtig de likeur in de fles.

Klaar. :9~

Hmmm, toch best wel een beetje veel werk.... Wacht, dan doen we het anders!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeh! :9
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  maandag 18 januari 2016 @ 14:20:04 #75
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_159201322
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 19:09 schreef soapie het volgende:

[..]

Yep, en ik hou ook van dit soort simpele dingen. Moet allemaal niet te moeilijk, dan mislukt het toch!! Kookkluns als ik ben!
Paar aardappels in kleine blokjes snijden, vlees naar keuze in blokjes, wat mais, kruiden naar keuze. Simpel, weinig afwas, en in te richten naar je eigen smaak :+
En alles natuurlijk in 1 pan :+
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_159201476
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:20 schreef knokkels het volgende:

[..]

Paar aardappels in kleine blokjes snijden, vlees naar keuze in blokjes, wat mais, kruiden naar keuze. Simpel, weinig afwas, en in te richten naar je eigen smaak :+
En alles natuurlijk in 1 pan :+
Zo iets. Vlees naar keuze, ligt eraan wat je in de gang hebt staan. :P Maar serieus, dat is een snelle, makkelijke én smakelijke manier om te koken. Je kan best snel en lekker koken met weinig aan ingrediënten. En nog gezond ook.
L2B's Mixcloud
  maandag 18 januari 2016 @ 14:30:05 #77
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_159201506
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:28 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Zo iets. Vlees naar keuze, ligt eraan wat je in de gang hebt staan. :P Maar serieus, dat is een snelle, makkelijke én smakelijke manier om te koken. Je kan best snel en lekker koken met weinig aan ingrediënten. En nog gezond ook.
Ik heb mijn vlees doorgaans niet in de gang staan :+

inb4 Andre van Duin :+
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  maandag 18 januari 2016 @ 15:07:36 #78
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_159202313
pindasoep

Nuff said _O_
En wat extra (pel-)pinda's roosteren in een droge pan, en die door de soep heen.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_159202369
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:07 schreef knokkels het volgende:
pindasoep

Nuff said _O_
En wat extra (pel-)pinda's roosteren in een droge pan, en die door de soep heen.
Kom op een pagina waar een 'like ons op Facebook' popup staat die niet weg te klikken is. En het recept valt zo niet te lezen. :(
L2B's Mixcloud
  maandag 18 januari 2016 @ 15:16:33 #80
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_159202490
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:10 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Kom op een pagina waar een 'like ons op Facebook' popup staat die niet weg te klikken is. En het recept valt zo niet te lezen. :(
Ohh wacht :@

quote:
Pindasoep is een van de echt autentieke surinaamse gerechten. Het is een krachtige bouillon van pindakaas. Waarbij wel gelet moet worden op de soort pindakaas die men voor dit gerecht gebruikt. De pindakaas is namelijk bepalend voor de smaak.

Surinaamse PindasoepBenodigdheden

1.5 liter water
1 pot pindakaas 350gr (mijn voorkeur gaat uit naar Calve)
2 takjes selderij
200 gram zoutvlees
1 stukje varkensstaart (aggoetere)
500 gram kip (kippenpoten of kippendijen)
5 pimentkorrels (lontai)
2 laurierblaadjes
2 a 3 bouillonblokjes
1 grote ui (versnipperd)
1 tomaat (in stukjes)
2 eetlepels olie

Bereiding

Kook zoutvlees en varkensstaart zacht en giet het af. Het water niet gebruiken, want het is veel te zout. Snij het zouvlees in blokjes en de varkensstaart in stukjes. Was de kip en laat het uitlekken.
Breng de soeppan op vuur en fruit in een klein laagje olie de ui met de tomaat. Voeg daarna je kip, zoutvlees en varkensstaart toe. laat dit 5 minuten bakken op een niet al te hoog vuur. Blus het geheel daarna af met het water. Voeg aan het water je pimentkorrels, laurierblad, 1 takje selderij (gesneden) en 2 bouillonblokjes toe. Dit laten koken ongeveer 40 minuten niet op al te hoog vuur. de soep moet lekker trekken.
Na de 40 minuten koken neem je een kleine pan en schenkt daar met behulp van een pollepel een deel van de bouillon in zonder vlees. Meng daarin de pindakaas met bouillon zorg ervoor dat het lekker oplost. De kip schep je er ook uit en probeert zoveel mogelijk het bot te verwijderen. Schenk dan de opgeloste pindakaas weer in de soeppan en laat wederom doorkoken.
Als de soep weer even gekookt heeft (10 minuten) proef je even of je smaak goed is. Indien nodig voeg je nog 1 bouillonblokje toe of een misschien een halve. Doe dan ook de peper erbij en nog het laatste takje selderij (gesneden). Laat de peper niet stuk gaan want het gaat om de aroma die de peper afgeeft.
De soep is nu klaar en kan geserveerd worden met rijst en tom tom . Eet smakelijk!!

TIPS:

Vervang 75 gram gewone pindakaas eens met Faja lobi pinda kaas voor een pittige soep
In plaats van zoutvlees en varkensstaart kan je ook andere vlees soorten gebruiken voor en de soep bijvoorbeeld: ribbesoep, borrelworstjes, kippenvlerken of blokjes ham.
De soep krijgt nog een diepere smaak door er kopje kokosmelk in te doen. Dit geeft een nog intensere smaak aan de soep.
Klinkt moeilijker en bewerkelijker dan het is. Zie tip 2 voor alternatieven voor het vlees
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_159202925
Knappe boodschappenlijst zal het worden voor de volgende keer dat ik de deur uit ga. Klinkt óók lekker, dus moet een keer gemaakt worden.
L2B's Mixcloud
  maandag 18 januari 2016 @ 17:17:15 #82
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159205220
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:10 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Kom op een pagina waar een 'like ons op Facebook' popup staat die niet weg te klikken is. En het recept valt zo niet te lezen. :(
Je mag mijn bril wel lenen. In het midden onderaan de pop-up staat netjes een lichtgrijs kruisje... klik erop.. en weg is je pop-up

Overigens... voor LDS'ers: http://www.makkelijkerecepten.net

[ Bericht 8% gewijzigd door Mickeys op 18-01-2016 17:23:47 ]
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159205377
quote:
3s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:17 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Je mag mijn bril wel lenen. In het midden onderaan de pop-up staat netjes een lichtgrijs kruisje... klik erop.. en weg is je pop-up
:@ :|W Koud op de motor nu hoor, maar je bent van harte welkom en je bril ook.
L2B's Mixcloud
  maandag 18 januari 2016 @ 17:26:10 #84
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159205422
quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:24 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

:@ :|W Koud op de motor nu hoor, maar je bent van harte welkom en je bril ook.
Lol.. motor staat op "stalling".... ben wel in bezit van auto... weet je wel... dat gele monster zonder deuk van een achterlijk "hoog" paaltje... met stoelverwarming en climate control.

Maar zonder dollen... hoe gaat het met de Boontjes Pedish?
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159205500
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:26 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Lol.. motor staat op "stalling".... ben wel in bezit van auto... weet je wel... dat gele monster zonder deuk van een achterlijk "hoog" paaltje... met stoelverwarming en climate control.

Maar zonder dollen... hoe gaat het met de Boontjes Pedish?
Ach, ik ging ook eens achteruit met een aardige vaart met mijn 1e auto tegen een laag 'onzichtbaar' muurtje wat er toch echt al minimaal een eeuw stond.
Je maakte er van dat ik het vandaag zou maken, maar volgens mij had ik gezegd binnenkort. :P Ik heb een aantal dingen die nodig zijn niet in huis. Maar deze week gaat het wel gebeuren. :9
L2B's Mixcloud
  maandag 18 januari 2016 @ 17:31:09 #86
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159205547
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:29 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Ach, ik ging ook eens achteruit met een aardige vaart met mijn 1e auto tegen een laag 'onzichtbaar' muurtje wat er toch echt al minimaal een eeuw stond.
Je maakte er van dat ik het vandaag zou maken, maar volgens mij had ik gezegd binnenkort. :P Ik heb een aantal dingen die nodig zijn niet in huis. Maar deze week gaat het wel gebeuren. :9
Ow ja... sorry :@ binnenkort idd. Maar dat kwam misschien ook wel door jouw "honger" na al mijn gerechten :Y
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159205602
quote:
11s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:31 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Ow ja... sorry :@ binnenkort idd. Maar dat kwam misschien ook wel door jouw "honger" na al mijn gerechten :Y
Ja, bedankt nog! :(
L2B's Mixcloud
  maandag 18 januari 2016 @ 17:34:15 #88
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159205620
quote:
12s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:33 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Ja, bedankt nog! :(
Graag gedaan.. ik ook van jou! ;)
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  maandag 18 januari 2016 @ 21:27:07 #89
370431 drakin
vurig typje
pi_159213439
Gatverdamme, die banketbakkersroom uit de OP is veel te waterig geworden.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  † In Memoriam † maandag 18 januari 2016 @ 21:55:56 #90
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_159214682
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:27 schreef drakin het volgende:
Gatverdamme, die banketbakkersroom uit de OP is veel te waterig geworden.
Klachten richting L2B. :7
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  maandag 18 januari 2016 @ 21:58:41 #91
370431 drakin
vurig typje
pi_159214804
quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:55 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Klachten richting L2B. :7
Ik post in zijn topic, dan heeft ie het recept maar beter uit te leggen.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_159214870
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:27 schreef drakin het volgende:
Gatverdamme, die banketbakkersroom uit de OP is veel te waterig geworden.
Dan is er iets niet goed gegaan, drakin. Misschien niet lang genoeg door laten koken, óf er is iets mis gegaan tijdens het wegen. De garde blijft erin rechtop staan, al is dat op de foto niet goed te zien:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L2B's Mixcloud
  maandag 18 januari 2016 @ 22:02:56 #93
370431 drakin
vurig typje
pi_159214985
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:00 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Dan is er iets niet goed gegaan, drakin. Misschien niet lang genoeg door laten koken, óf er is iets mis gegaan tijdens het wegen. De garde blijft erin rechtop staan, al is dat op de foto niet goed te zien:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had je die foto er wel bij mogen zetten :(

Er staat "Dan mieter je de hele prut in een bak koud water en blijft roeren tot de zooi lauw is"., niet dat je de pan in het water moest laten zakken o|O
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_159215015
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:02 schreef drakin het volgende:

[..]

Had je die foto er wel bij mogen zetten :(

Er staat "Dan mieter je de hele prut in een bak koud water en blijft roeren tot de zooi lauw is"., niet dat je de pan in het water moest laten zakken o|O
_O- Dit meen je toch niet echt hoop ik hè? :@
L2B's Mixcloud
  maandag 18 januari 2016 @ 22:06:56 #95
370431 drakin
vurig typje
pi_159215132
quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:03 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

_O- Dit meen je toch niet echt hoop ik hè? :@
8-)
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_159215213
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:06 schreef drakin het volgende:

[..]

8-)
:D Kon ook niet, want je kon niet weten in hoeveel water het moest áls die prut erin had gemoeten. :Y)
L2B's Mixcloud
  maandag 18 januari 2016 @ 22:09:43 #97
370431 drakin
vurig typje
pi_159215236
quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:09 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

:D Kon ook niet, want je kon niet weten in hoeveel water het moest áls die prut erin had gemoeten. :Y)
Jawel, een bak, en een bak is zo groot als een bak.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_159215244
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:09 schreef drakin het volgende:

[..]

Jawel, een bak, en een bak is zo groot als een bak.
Goeie bak! :D
L2B's Mixcloud
  maandag 18 januari 2016 @ 22:10:44 #99
370431 drakin
vurig typje
pi_159215263
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:10 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Goeie bak! :D
Ja heb je nog een duidelijk bakrecept?

Zonder suiker of meel?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_159215289
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:10 schreef drakin het volgende:

[..]

Ja heb je nog een duidelijk bakrecept?

Zonder suiker of meel?
Even zoeken hoor.
L2B's Mixcloud
  maandag 18 januari 2016 @ 22:12:40 #101
370431 drakin
vurig typje
pi_159215316
Ik had vanavond meelloze wraps.

Maar die bestel ik en ze zijn duur, wil ze wel eens zelf kunnen maken.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_159262607
Hete bliksem

ingredienten :

Zure appels
Zoete appels
Aardappels
Uien
Gehakt en spekjes

Dit had ik min of meer voor een flinke pan

De hele tering zooi schillen en in stukjes hakken. Ondertussen spekjes bakken en gehakt rullen met zout en peper en kaneel. Ik gebruik
rasel ha nout (daar zit alles in en ruikt ook naar kaneel) ipv zout/peper/kaneel
Zowieso heerlijke kruiden.

Dit alles in een pan
Staat nu te borrelen, dus straks meer :Y)

[ Bericht 2% gewijzigd door Soury op 20-01-2016 19:44:32 ]
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:29:27 #103
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159262814
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:23 schreef Soury het volgende:
Hete bliksem

ingredienten :

Zure appels
Zoete appels
Aardappels
Uien
Gehakt en spekjes

Dit had ik min of meer voor een flinke pan

[ afbeelding ]De hele tering zooi schillen en in stukjes hakken. Ondertussen spekjes bakken en gehakt rullen met zout en peper en kaneel. Ik gebruik
rasel ha nout (daar zit alles in en ruikt ook naar kaneel)

Dit alles in een pan [ afbeelding ]
Staat nu te borrelen, dus straks meer :Y)
^O^ Begin ziet er goed uit. Ben heel erg benieuwd
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159262830
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:29 schreef Mickeys het volgende:

[..]

^O^ Begin ziet er goed uit. Ben heel erg benieuwd
Het ruikt al erg lekker :Y
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:30:44 #105
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159262842
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:30 schreef Soury het volgende:

[..]

Het ruikt al erg lekker :Y
Heb je nu de aardappelen en appelen en zo bovenop het gehakt met de spekjes gedaan?
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159262880
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:30 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Heb je nu de aardappelen en appelen en zo bovenop het gehakt met de spekjes gedaan?
Nee die zijn apart. Wel al klaar maar dat stamp ik erdoor als het gekookt en afgegoten is
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:33:38 #107
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159262916
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:32 schreef Soury het volgende:

[..]

Nee die zijn apart. Wel al klaar maar dat stamp ik erdoor als het gekookt en afgegoten is
Oké, ik wacht in spanning af... (jammer dat ik niet het hier niet kan ruiken ;) )
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159264289


Ja ik weet het ziet er niet uit (er is ook geen kleur) maar oh oh wat was het lekker. :9
Beetje jus erdoor, volgende keer meer appels, :Y)
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:29:58 #109
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159266887
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:13 schreef Soury het volgende:
[ afbeelding ]

Ja ik weet het ziet er niet uit (er is ook geen kleur) maar oh oh wat was het lekker. :9
Beetje jus erdoor, volgende keer meer appels, :Y)
Zowel zure als zoete extra? (ik had de aantallen even geteld op je foto's :@ )
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159272642
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:13 schreef Soury het volgende:
[ afbeelding ]

Ja ik weet het ziet er niet uit (er is ook geen kleur) maar oh oh wat was het lekker. :9
Beetje jus erdoor, volgende keer meer appels, :Y)
Ik flikker er gewoon blik appelmoes in.
pi_159287645
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:29 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Zowel zure als zoete extra? (ik had de aantallen even geteld op je foto's :@ )
Meer zure, en die appels waren best flink
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_159297645
Pizza Piet.

Je maakt bodem met deeg en daarop bolognese saus.
Dan tonijn, knoflook en kaas met als garnituur Turkse worst.

  vrijdag 22 januari 2016 @ 01:00:30 #113
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_159297774
As simple as PP can be
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_159297895
Ik snap niet dat nog geen enkele pizzabakker die verzonnen heeft?
  † In Memoriam † vrijdag 22 januari 2016 @ 01:14:21 #115
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_159297929
Prima pizza, op de keuze van de kaas na.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_159297943
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 01:14 schreef Mo_Muffin het volgende:
Prima pizza, op de keuze van de kaas na.
Die was in de aanbieding , geraspte belegen.
  † In Memoriam † vrijdag 22 januari 2016 @ 01:19:53 #117
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_159297975
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 01:16 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die was in de aanbieding , geraspte belegen.
Mozzarella kost een drol en Parmezaan (stuk en zelf raspen) is iets duurder , maar die combi is ideaal voor mij, ik gebruik iig geen zakje geraspte kaas uit een supermarkt.
Als ik iets zelf maak gebruik ik goed spul, zo ook geen margarine....als ik iets bak....
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_159297993
De bodem maak ik met wit broodjes deeg van de Aldi.
  † In Memoriam † vrijdag 22 januari 2016 @ 01:25:43 #119
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_159298027
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 01:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
De bodem maak ik met wit broodjes deeg van de Aldi.
Dat vind ik dan weer clever, dat is een hele effectieve en goede manier om snel en toch lekker iets in elkaar te flansen.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_159298056
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 01:25 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Dat vind ik dan weer clever, dat is een hele effectieve en goede manier om snel en toch lekker iets in elkaar te flansen.
Volgende keer komt mijn zuurkool ovenschotel.
pi_159299554
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 01:29 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Volgende keer komt mijn zuurkool ovenschotel.
Lekker!
pi_159386163
quote:
10s.gif Op zondag 17 januari 2016 15:58 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Je hebt er nu foto bij... als het er ongeveer net zo uit ziet, dan weet je dat je goed zit :D
Nou Mickeys,

Het is eindelijk gemaakt hoor. :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sja, wat zal ik er van zeggen. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens is er romige kokosmelk gebruikt, want crème kon ik zo gauw niet vinden in die uithoek hier. En de 'kipfilet' bleek tijdens het ontdooien ineens een filetlapje te zijn geworden. :') 2 van die diepgevroren dingen op elkaar leken toch echt op kipfilet. :@
L2B's Mixcloud
pi_159386216
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 00:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
Pizza Piet.

Je maakt bodem met deeg en daarop bolognese saus.
Dan tonijn, knoflook en kaas met als garnituur Turkse worst.

[ afbeelding ]
Zeker weten dat dit erg lekker is. Tonijn op pizza is sowieso al lekker en met Turkse worst zal ie wel lekker pittig van smaak worden. :D Mot maak.
L2B's Mixcloud
  maandag 25 januari 2016 @ 17:26:16 #124
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159386273
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:21 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Nou Mickeys,

Het is eindelijk gemaakt hoor. :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sja, wat zal ik er van zeggen. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens is er romige kokosmelk gebruikt, want crème kon ik zo gauw niet vinden in die uithoek hier. En de 'kipfilet' bleek tijdens het ontdooien ineens een filetlapje te zijn geworden. :') 2 van die diepgevroren dingen op elkaar leken toch echt op kipfilet. :@
_O- _O- _O- _O_ _O_ _O_

Ik schrok me wezenloos..... jij *kreng*. Maar desondanks de "tegenwerkingen" toch nog geslaagd :D
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159386284
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:23 schreef Soury het volgende:
De hele tering zooi schillen
:D ! Dit wil ik ook eens eten.
L2B's Mixcloud
pi_159386325
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:26 schreef Mickeys het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O_ _O_ _O_

Ik schrok me wezenloos..... jij *kreng*. Maar desondanks de "tegenwerkingen" toch nog geslaagd :D
Lol! Mja, de bereiding was ietwat anders dan hoe jij het doet, maar het is wel érg lekker zeg! Dat ga ik van de week eens even voor mijn ouders maken, want ik weet zeker dat die er ook van smullen.
L2B's Mixcloud
  maandag 25 januari 2016 @ 17:41:03 #127
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159386604
quote:
11s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:28 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Lol! Mja, de bereiding was ietwat anders dan hoe jij het doet, maar het is wel érg lekker zeg! Dat ga ik van de week eens even voor mijn ouders maken, want ik weet zeker dat die er ook van smullen.
Kijk.. dat zijn de leuke berichten. Zelf doe ik er wat meer "vocht" bij.. En kokosmelk kan inderdaad ook... eigenlijk heet het Santen maar ik neem dus altijd de crème :D
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159386651
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:41 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Kijk.. dat zijn de leuke berichten. Zelf doe ik er wat meer "vocht" bij.. En kokosmelk kan inderdaad ook... eigenlijk heet het Santen maar ik neem dus altijd de crème :D
Ik ben ook nog van plan om het te maken hoor Mik, maar met Vegetarische kipstuckjes :D

en ja zo schrijf je dat écht met ch :+
  maandag 25 januari 2016 @ 17:44:45 #129
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159386688
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:43 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik ben ook nog van plan om het te maken hoor Mik, maar met Vegetarische kipstuckjes :D

en ja zo schrijf je dat écht met ch :+
:D ^O^

Mijn gerecht is ook een afgeleide van hoor.. Zoals ik heb beschreven is zoals ik het het lekkerste vind en iedereen is er wild van als ze bij mij komen eten. En nu zelf ook via "het wereld wijde web" ^O^ :Y)
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159386716
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:44 schreef Mickeys het volgende:

[..]

:D ^O^

Mijn gerecht is ook een afgeleide van hoor.. Zoals ik heb beschreven is zoals ik het het lekkerste vind en iedereen is er wild van als ze bij mij komen eten. En nu zelf ook via "het wereld wijde web" ^O^ :Y)
Ik post de foto's als ik het heb gedaan :Y
  maandag 25 januari 2016 @ 17:47:19 #131
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159386763
quote:
12s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:45 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik post de foto's als ik het heb gedaan :Y
Top.. ben erg benieuwd. Ook naar hoe de ouders van L2B het hebben gevonden
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159386825
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:41 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Kijk.. dat zijn de leuke berichten. Zelf doe ik er wat meer "vocht" bij.. En kokosmelk kan inderdaad ook... eigenlijk heet het Santen maar ik neem dus altijd de crème :D
Hier zat er ook 'iets' meer vocht in, want het hele pakje romige kokosdinges is er in verdwenen. _O-

Er is nog behoorlijk wat van de saus over. Eens kijken hoe dat smaakt als ik er wat bloem en ei door mik morgen. Ga proberen er een soort hartige pannenkoek van te fabriceren.
L2B's Mixcloud
pi_159386839
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:43 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik ben ook nog van plan om het te maken hoor Mik, maar met Vegetarische kipstuckjes :D

en ja zo schrijf je dat écht met ch :+
Het is echt smullen. :Y
L2B's Mixcloud
  maandag 25 januari 2016 @ 17:50:59 #134
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159386843
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:50 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Hier zat er ook 'iets' meer vocht in, want het hele pakje romige kokosdinges is er in verdwenen. _O-

Er is nog behoorlijk wat van de saus over. Eens kijken hoe dat smaakt als ik er wat bloem en ei door mik morgen. Ga proberen er een soort hartige pannenkoek van te fabriceren.
Hahaha.. hoe ontstaan er nieuwe gerechten.... nou gewoon... via FOK! met, door en voor 40+'ers met LDS natuurlijk
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159386861
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:50 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Het is echt smullen. :Y
Dat dacht ik al meteen, maar nu ben ik ervan overtuigd :+
pi_159386875
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:50 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Hahaha.. hoe ontstaan er nieuwe gerechten.... nou gewoon... via FOK! met, door en voor 40+'ers
:D Zo is het wel. Doe ik vaak op zo'n manier.
L2B's Mixcloud
pi_159388261
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 17:16 schreef Mickeys het volgende:
1 schijf geitenkaas
Hoeveel gram moet je dan aan denken, Mickeys, 50, 75 gr. per vorm? :@ Het is wel meer werk, maar het bladerdeeg maak ik dan weer eens zelf, want dat is al te lang geleden en tevens lekkerder. :7

*wederom richting boodschappenlijst sjokt
L2B's Mixcloud
  maandag 25 januari 2016 @ 18:50:43 #138
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159388331
quote:
5s.gif Op maandag 25 januari 2016 18:48 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Hoeveel gram moet je dan aan denken, Mickeys, 50, 75 gr. per vorm? :@ Het is wel meer werk, maar het bladerdeeg maak ik dan weer eens zelf, want dat is al te lang geleden en tevens lekkerder. :7

*wederom richting boodschappenlijst sjokt
Eh... ik haal het altijd bij AH bij de (verse?) kaasafdeling... wat zal het zijn... eh.. 150/200 gram? Als ik thuis kom snij ik het doormidden (zoals op de foto "overdwars") en dan snij ik het in blokjes
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159388496
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 18:50 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Eh... ik haal het altijd bij AH bij de (verse?) kaasafdeling... wat zal het zijn... eh.. 150/200 gram? Als ik thuis kom snij ik het doormidden (zoals op de foto "overdwars") en dan snij ik het in blokjes
Dan hou ik 35 gr per vorm aan. Het is best een sterke smaak en als het gaat overheersen ben je weg. Mocht dat zo zijn, dan kan ik in dit geval mooi de schuld bij jou neerleggen, dat scheelt weer.

Bedankt weer!
L2B's Mixcloud
  maandag 25 januari 2016 @ 19:13:06 #140
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159389070
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2016 18:55 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Dan hou ik 35 gr per vorm aan. Het is best een sterke smaak en als het gaat overheersen ben je weg. Mocht dat zo zijn, dan kan ik in dit geval mooi de schuld bij jou neerleggen, dat scheelt weer.

Bedankt weer!
Ik zit er echt vreselijk over na te denken... maar 35 gram per bakje zal denk ik wel kloppen. Je kunt het ook in 1 grote springvorm maken, maar ik vind 4 kleintjes leuker ;)
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159389512
quote:
3s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:13 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Ik zit er echt vreselijk over na te denken... maar 35 gram per bakje zal denk ik wel kloppen. Je kunt het ook in 1 grote springvorm maken, maar ik vind 4 kleintjes leuker ;)
Is ook veel fraaier om te zien ja. Het is een beetje veel om in je eentje op te knagen, dus mijn ouders zullen wel blij met me zijn de komende tijd. :D

Nou, ik hou je op de hoogte hoor!
L2B's Mixcloud
  maandag 25 januari 2016 @ 19:54:20 #142
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_159390731
Hmmm... toch maar even mijn runderstoofvlees-recept een keer posten. Heb geen foto's van de bereiding namelijk.

2-3 uur laten pruttelen en het Paradijs is aanstonds!

Mijn 40+ partner en zijn 40+ vrienden vinden het heerlijk in ieder geval. :7
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_159390783
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:54 schreef Lotusss het volgende:
Hmmm... toch maar even mijn runderstoofvlees-recept een keer posten. Heb geen foto's van de bereiding namelijk.

2-3 uur laten pruttelen en het Paradijs is aanstonds!

Mijn 40+ partner en zijn 40+ vrienden vinden het heerlijk in ieder geval. :7
Pruttelzooi recepten zijn van harte welkom. :9
L2B's Mixcloud
  maandag 25 januari 2016 @ 19:57:25 #144
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_159390828
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:55 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Pruttelzooi recepten zijn van harte welkom. :9
Ik zal het deze week weer maken, met foto's! En het dan hier posten natuurlijk :7
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_159390853
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:57 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Ik zal het deze week weer maken, met foto's! En het dan hier posten natuurlijk :7
Perfect! Hartelijk dank alvast. :)
L2B's Mixcloud
pi_159414931
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:47 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Top.. ben erg benieuwd. Ook naar hoe de ouders van L2B het hebben gevonden
Nou, Mickeys,

Zelf had ik ook niet verwacht dat ik het de volgende dag alweer zou eten, maar toen het gesprek op dit recept uitkwam, had ik meteen de hoofdprijs en kon direct aan de slag. :D

Ze vonden het zoals verwacht heerlijk en begonnen meteen te beppen over wat er óók wel lekker door zou smaken: kastanjechampignons en oh wacht, courgette enne paprika enne, bla bla bla... Kortom, ik ben fucked de komende tijd. }:|

Traditiegetrouw zat mijn vader weer als 1e te proppen. :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L2B's Mixcloud
  dinsdag 26 januari 2016 @ 19:17:19 #147
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159415234
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 19:07 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Nou, Mickeys,

Zelf had ik ook niet verwacht dat ik het de volgende dag alweer zou eten, maar toen het gesprek op dit recept uitkwam, had ik meteen de hoofdprijs en kon direct aan de slag. :D

Ze vonden het zoals verwacht heerlijk en begonnen meteen te beppen over wat er óók wel lekker door zou smaken: kastanjechampignons en oh wacht, courgette enne paprika enne, bla bla bla... Kortom, ik ben fucked de komende tijd. }:|

Traditiegetrouw zat mijn vader weer als 1e te proppen. :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_ _O_ _O_

Ik geen paddestoelen en zo.. daar ben ik allergisch voor, maar natuurlijk kun je alle kanten ermee op.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou FANN nu ook nog meer overtuigd zijn? :D
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159415483
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 19:17 schreef Mickeys het volgende:
Zou FANN nu ook nog meer overtuigd zijn? :D
Dat móet wel. :D

Allergisch voor paddenstoelen in de zin van bèh, of écht allergisch? :{
L2B's Mixcloud
  dinsdag 26 januari 2016 @ 19:25:57 #149
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159415508
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 19:25 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Dat móet wel. :D

Allergisch voor paddenstoelen in de zin van bèh, of écht allergisch? :{
Dat laatste... ik weiger ooit nog weer 2 dagen doodziek te zijn door die dingen
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159415575
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 19:25 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Dat laatste... ik weiger ooit nog weer 2 dagen doodziek te zijn door die dingen
Damn, wat zonde zeg. Nja, doe je niets aan. Dan zou ik het ook fijn links laten liggen.

Oh, mijn vader vroeg nog of 'die griet' nog meer had aan recepten. _O-
L2B's Mixcloud
  dinsdag 26 januari 2016 @ 19:29:33 #151
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159415628
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 19:28 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Damn, wat zonde zeg. Nja, doe je niets aan. Dan zou ik het ook fijn links laten liggen.
Inderdaad, dat doe ik dan ook. Ook al het eten wat in aanraking ermee is geweest.
quote:
Oh, mijn vader vroeg nog of 'die griet' nog meer had aan recepten. _O-
:Y Sowieso de paprika quiche :D
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159415730
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 19:29 schreef Mickeys het volgende:
:Y Sowieso de paprika quiche :D
Die moet er binnenkort ook aan geloven. :9

Alleen jammer dat er hier niet van dat formaat springvormen staan.
L2B's Mixcloud
  dinsdag 26 januari 2016 @ 19:34:05 #153
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159415760
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 19:32 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Die moet er binnenkort ook aan geloven. :9

Alleen jammer dat er hier niet van dat formaat springvormen staan.
Hahaha... Springvormpjes heb ik gekocht bij AH in de aanbieding, dat dan weer wel. Ik heb daar overigens ook ooit die F1 taart mee gemaakt die ik elders eens gepost heb :D
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159416416
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 19:34 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Hahaha... Springvormpjes heb ik gekocht bij AH in de aanbieding, dat dan weer wel. Ik heb daar overigens ook ooit die F1 taart mee gemaakt die ik elders eens gepost heb :D
Die taart ja! Mens, wat een fraai exemplaar als dat is.

Denk dat ik maar op zoek ga naar wat siliconenvormen. Of gewoon één knots van een quiche. We hebben het toch weer binnen 5 minuten naar binnen geschoffeld zodra het uit de oven komt. _O-
L2B's Mixcloud
pi_159430406
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 26 januari 2016 19:28 schreef Lucky2Bastard het volgende:

Oh, mijn vader vroeg nog of 'die griet' nog meer had aan recepten. _O-
_O-
...
  woensdag 27 januari 2016 @ 09:07:25 #156
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159430567
Briljant topic. O+ Maar ik ben te jong. -O-
Tot over 7 jaar. :W
  woensdag 27 januari 2016 @ 10:42:55 #157
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159432118
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 09:07 schreef Vijzel het volgende:
Briljant topic. O+ Maar ik ben te jong. -O-
Tot over 7 jaar. :W
Ehm... als je nu recepten hebt voor ons 40+ die voldoen aan LDS dan maakt jouw leeftijd echt niet uit
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  woensdag 27 januari 2016 @ 10:43:36 #158
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159432127
quote:
17s.gif Op woensdag 27 januari 2016 08:52 schreef sacha het volgende:

[..]

_O-
Alleen al de kreet "die griet" laat me weer jong voelen :+
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159497659
Mickeys had het een stuk beter voor elkaar dan ik met haar bakvormen. Die had ik niet van dat formaat en een grote vorm schiet ook niet op in je eentje, dus heb ik het zo opgelost:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat recept is een aanrader, ik heb zitten smullen. Er viel per ongeluk nog wel wat gehakt in en stom genoeg liet ik er ook nog een teen knoflook in vallen. :@

Het gaat om dit recept van Mickeys:

quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 17:16 schreef Mickeys het volgende:
Gerechtje voor de mensen die geen vlees eten....

benodigdheden:
1 groene, 1 rode en 1 gele paprika gesnipperd
5 vellen bladerdeeg (ik neem de roomboter variant, net iets lekkerder)
paneermeel
4 eieren
2 grote uien, gesnipperd
1 schijf geitenkaas (al dan niet met honing) in blokjes
honing (schenkfles werkt het handigst)
scheutje melk
4 kleine ronde springvormpjes
boter om de vormpjes mee in te vetten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
verwarm de over voor op 220 graden.

fruit de uien in de pan tot ze glazig zijn en voeg dan de paprika toe... Bak dit alles nog even goed door tot de paprika er ook glimmend uit gaan zien. Draai het vuur laag en voeg de geitenkaas en een flinke scheut honing toe.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verdeel de 5 vellen bladerdeeg over de 4 bakjes zodat deze geheel bedekt is. Strooi er vervolgens een laag paneermeel in.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vul de 4 bakjes met het uien/paprika/geitenkaas/honingprutje.

Klop in een grote maatbeker de 4 eieren met een scheutje melk. Verdeel dit vervolgens over de 4 bakjes.

Nu ongeveer een minuut of 35 a 40 in de oven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het resultaat mag er zijn. Zowel als hoofdgerecht of als groente bijgerecht.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L2B's Mixcloud
  vrijdag 29 januari 2016 @ 18:11:38 #160
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159497771
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 18:06 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Mickeys had het een stuk beter voor elkaar dan ik met haar bakvormen. Die had ik niet van dat formaat en een grote vorm schiet ook niet op in je eentje, dus heb ik het zo opgelost:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat recept is een aanrader, ik heb zitten smullen. Er viel per ongeluk nog wel wat gehakt in en stom genoeg liet ik er ook nog een teen knoflook in vallen. :@

Het gaat om dit recept van Mickeys:

[..]

Gebeurd mij nu nooit... dat dingen spontaan in mijn eten beland :D

Denk je dat jouw paps "die griet" om nog meer recepten gaat vragen?
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159497799
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 18:11 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Gebeurd mij nu nooit... dat dingen spontaan in mijn eten beland :D

Denk je dat jouw paps "die griet" om nog meer recepten gaat vragen?
Denk dat mijn vader eist dat je het voor komt doen, hem kennende. _O-
L2B's Mixcloud
  vrijdag 29 januari 2016 @ 18:13:15 #162
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159497809
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 18:12 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Denk dat mijn vader eist dat je het voor komt doen, hem kennende. _O-
Ja dag.... jij kunt het prima nadoen
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159497931
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 18:13 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Ja dag.... jij kunt het prima nadoen
;)
L2B's Mixcloud
  zaterdag 30 januari 2016 @ 15:47:18 #164
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_159518661
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:16 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Wat heb je daar allemaal in zitten, chufi?
Bak wat uien en knoflook (champignons deze keer omdat ik er iets mee moest), schil wat aardappels, snijdt ze in stukjes en bak ze in wat olie (of in een Airfryer). Laat alles een beetje afkoelen.. Klop 4-6 eier, zout en peper naar eigen smaak, meng het uienmengsel en de aardappels er door heen en hoppa in de tortillapan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op een niet te hoog vuur bakken, wachten tot de onderkant gaar is en dan draaien... Nog even doorbakken en klaar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_159518882
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:47 schreef chufi het volgende:

[..]

Bak wat uien en knoflook (champignons deze keer omdat ik er iets mee moest), schil wat aardappels, snijdt ze in stukjes en bak ze in wat olie (of in een Airfryer). Laat alles een beetje afkoelen.. Klop 4-6 eier, zout en peper naar eigen smaak, meng het uienmengsel en de aardappels er door heen en hoppa in de tortillapan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op een niet te hoog vuur bakken, wachten tot de onderkant gaar is en dan draaien... Nog even doorbakken en klaar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt chufi! :9 Dit is ook eindeloos te combineren. Nu snap ik ook dat je voldoende hebt aan een halve, met 4 tot 6 eieren erin verwerkt. Dat wil wel vullen. :D
L2B's Mixcloud
pi_159520628
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:47 schreef chufi het volgende:

[..]

Bak wat uien en knoflook (champignons deze keer omdat ik er iets mee moest), schil wat aardappels, snijdt ze in stukjes en bak ze in wat olie (of in een Airfryer). Laat alles een beetje afkoelen.. Klop 4-6 eier, zout en peper naar eigen smaak, meng het uienmengsel en de aardappels er door heen en hoppa in de tortillapan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op een niet te hoog vuur bakken, wachten tot de onderkant gaar is en dan draaien... Nog even doorbakken en klaar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deksel op de pan voldoet ook hoop ik aan gebrek van air fryer en torture pan
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zaterdag 30 januari 2016 @ 17:16:46 #167
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_159520731
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:12 schreef Soury het volgende:

[..]

Deksel op de pan voldoet ook hoop ik aan gebrek van air fryer
Die aardappels moet je bakken en in Spanje doen ze dat meestal in wat olie.. En die dubbele pan kun je ook doen met de deksel en dan draaien met een bord... Maar dat is soms wat tricky
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_159520785
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:16 schreef chufi het volgende:

[..]

Die aardappels moet je bakken en in Spanje doen ze dat meestal in wat olie.. En die dubbele pan kun je ook doen met de deksel en dan draaien met een bord... Maar dat is soms wat tricky
Ik snap het principe maar dat lukt me wel. :Y
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zaterdag 30 januari 2016 @ 17:22:34 #169
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_159520853
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:19 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik snap het principe maar dat lukt me wel. :Y
Daar gaat het om :+
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_159521371
hoe krijg je de onderkant van een appelflap gaar?
...
  zaterdag 30 januari 2016 @ 17:50:44 #171
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_159521397
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:49 schreef sacha het volgende:
hoe krijg je de onderkant van een appelflap gaar?
Geen idee, nog nooit een appelflap gemaakt,, Maar vertel
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_159521432
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:50 schreef chufi het volgende:

[..]

Geen idee, nog nooit een appelflap gemaakt,, Maar vertel
traktatie Aap school 8-)
...
pi_159521471
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:49 schreef sacha het volgende:
hoe krijg je de onderkant van een appelflap gaar?
Een keer omdraaien in de oven tijdens het bakken.
pi_159521490
De Italiaanse bol.

Ik haal ze bij de Aldi. Drie in een pak.

5 minuten in de oven, dan snij ik ze open. Beleggen met salami, kappertjes uienringen tomaatje groene pepers uit een potje evt. olijven en mozzarella.
Dan nog 5 minuten
Haverwegen

En klaar

[ Bericht 20% gewijzigd door Soury op 30-01-2016 19:47:18 ]
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zaterdag 30 januari 2016 @ 18:01:24 #175
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_159521635
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:52 schreef sacha het volgende:

[..]

traktatie Aap school 8-)
Oh ja komende week weer ..
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_159521653
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:49 schreef sacha het volgende:
hoe krijg je de onderkant van een appelflap gaar?
Als de bovenkant op kleur is, dan is de onderkant dat ook.
L2B's Mixcloud
pi_159521661
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:55 schreef Soury het volgende:
De Italiaanse bol.

Ik haal ze bij de Aldi. Drie in een pak.[ afbeelding ]

5 minuten in de oven, dan snij ik ze open. Beleggen met salami, kappertjes uienringen tomaatje groene pepers uit een potje evt. olijven en mozzarella. Dan nog 5 minuten [ afbeelding ]
_O_
L2B's Mixcloud
pi_159521827
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 18:02 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

_O_
Oh en ze gaan prima in de vriezer (die broodjes)
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_159521887
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 18:13 schreef Soury het volgende:

[..]

Oh en ze gaan prima in de vriezer (die broodjes)
Wat is het nut daarvan?
pi_159522000
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 18:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
0s.gif
Op zaterdag 30 januari 2016 18:13 schreef Soury het volgende:
Ik eet er geen drie en verpakking open drogen ze snel uit :Y)
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zaterdag 30 januari 2016 @ 18:23:47 #181
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_159522031
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 18:22 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik eet er geen drie en verpakking open drogen ze snel uit :Y)
Je doet er wel salami voor 3 op 1..
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_159522098
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 18:23 schreef chufi het volgende:

[..]

He doet er wel salami voor 3 op 1..
He Dat is een oude foto uit cul, en hoeveel ik erop pleur is niet relevant
Heb je een oortje in _O-

[ Bericht 10% gewijzigd door Soury op 30-01-2016 18:33:16 ]
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_159522183
Dubbel
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zaterdag 30 januari 2016 @ 18:34:09 #184
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_159522241
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 18:31 schreef Soury het volgende:
Dubbel
Ik type in het donker...
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_159522273
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 18:34 schreef chufi het volgende:

[..]

Ik type in het donker...
Is de stroom uitgevallen?
  zaterdag 30 januari 2016 @ 18:54:08 #186
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159522769
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:55 schreef Soury het volgende:
De Italiaanse bol.

Ik haal ze bij de Aldi. Drie in een pak.[ afbeelding ]
Je bent opgelicht. Op de verpakking staat dat er 4 stuks in zouden horen zitten.
quote:
5 minuten in de oven, dan snij ik ze open. Beleggen met salami, kappertjes uienringen tomaatje groene pepers uit een potje evt. olijven en mozzarella. Dan nog 5 minuten [ afbeelding ]
Ik las elders over dat tomaatje... dus die ga ik er dan bij scoren en ook eens freubelen ^O^
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159522883
pasta di mama 8-)

...
pi_159522916
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 18:58 schreef sacha het volgende:
pasta di mama 8-)

[ link | afbeelding ]
:9 Prei, ui, gehakt, basilicum en tomaat?
L2B's Mixcloud
pi_159522939
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 18:54 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Je bent opgelicht. Op de verpakking staat dat er 4 stuks in zouden horen zitten.

[..]

Ik las elders over dat tomaatje... dus die ga ik er dan bij scoren en ook eens freubelen ^O^
Het zijn er ook 4 :)
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_159522970
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 18:59 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

:9 Prei, ui, gehakt, basilicum en tomaat?
ik durf het recept niet te posten :@
...
pi_159522978
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 19:01 schreef sacha het volgende:

[..]

ik durf het recept niet te posten :@
Hoezo niet?
L2B's Mixcloud
pi_159522986
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 18:58 schreef sacha het volgende:
pasta di mama 8-)

[ link | afbeelding ]
Oeh lekker, godver ik heb nu echt trek die oven duurt en duurt :(
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zaterdag 30 januari 2016 @ 19:03:54 #193
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_159523029
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 18:35 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Is de stroom uitgevallen?
Nee maar ik bedoel, weinig licht op mn keyboard en blindtypen heb ik nooit geleerd
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  zaterdag 30 januari 2016 @ 19:18:12 #194
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_159523447
Speciaal voor Sas..
B-4
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
B-after Airfryer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  zaterdag 30 januari 2016 @ 19:19:15 #195
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159523490
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 19:18 schreef chufi het volgende:
Speciaal voor Sas..
B-4
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
B-after Airfryer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tussentijds keren en zo of is dat niet nodig?
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  zaterdag 30 januari 2016 @ 19:20:23 #196
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_159523523
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 19:19 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Tussentijds keren en zo of is dat niet nodig?
Beetje schudden misschien...Maar de lucht blows atound...
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  † In Memoriam † zaterdag 30 januari 2016 @ 19:54:25 #197
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_159524316
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 19:20 schreef chufi het volgende:

[..]

Beetje schudden misschien...Maar de lucht blows atound...
Da's altijd goed voor de worst.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_159526122
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 19:01 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Hoezo niet?
omdat ik een pakje gebruik voor de autisten pasta :@
...
pi_159526145
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 20:55 schreef sacha het volgende:

[..]

omdat ik een pakje gebruik voor de autisten pasta :@
Hahaha! :D Dat maakt toch niet uit. _O-
L2B's Mixcloud
pi_159526413
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 20:56 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Hahaha! :D Dat maakt toch niet uit. _O-
jawel :@

dat mag niet van god
...
  zaterdag 30 januari 2016 @ 21:46:41 #201
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159527710
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 20:55 schreef sacha het volgende:

[..]

omdat ik een pakje gebruik voor de autisten pasta :@
Kan me niet schelen... ziet er lekker uit dus ik wil het weten ook eigenlijk toevallig
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159529346
KAASBROODJES

Brooddeeg maken

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of koop 1 pak Broodmix en volg de instructies op het pak. :D





Verder nodig:

Geraspte Kaas en Olijfolie om in te bakken.
Je kan zelf kaas raspen, of Feta verkruimelen, of je koopt geraspte kaas in zakjes,
Jong, Oud, Belegen of gemengd wat je zelf wil.



Bloem om het aanrecht mee te bestuiven en een deegroller.
Kneed het deeg maak een lange rol en snij de rol in plakjes.
Maak elk plakje plat met een deegroller, vul met geraspte kaas.
(mag ook Fetakaas zijn) en vouw dubbel.





Druk de randjes goed vast zodat de gesmolten kaas er straks niet uitloopt.

Bak in Olijfolie.





Zet een bak koffie, pak een broodje en ga lekker Fokken :P
pi_159529400
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:41 schreef FANN het volgende:
KAASBROODJES

Brooddeeg maken

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of koop 1 pak Broodmix en volg de instructies op het pak. :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Verder nodig:

Geraspte Kaas en Olijfolie om in te bakken.
Je kan zelf kaas raspen, of Feta verkruimelen, of je koopt geraspte kaas in zakjes,
Jong, Oud, Belegen of gemengd wat je zelf wil.

[ afbeelding ]

Bloem om het aanrecht mee te bestuiven en een deegroller.
Kneed het deeg maak een lange rol en snij de rol in plakjes.
Maak elk plakje plat met een deegroller, vul met geraspte kaas.
(mag ook Fetakaas zijn) en vouw dubbel.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Druk de randjes goed vast zodat de gesmolten kaas er straks niet uitloopt.

Bak in Olijfolie.

[ afbeelding ]



Zet een bak koffie, pak een broodje en ga lekker Fokken :P
Oeh! Verdomme, moet ik wéér boodschappen gaan doen. _O-
L2B's Mixcloud
pi_159529424
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:43 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Oeh! Verdomme, moet ik wéér boodschappen gaan doen. _O-
Is écht lekker :D

en als je een pak brooddeeg koop héél simpel :+
pi_159529438
Je kan ze ook met gehakt vullen trouwens! :Y
pi_159529464
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:43 schreef FANN het volgende:

[..]

Is écht lekker :D

en als je een pak brooddeeg koop héél simpel :+
Dat geloof ik direct als je het leest en ziet. :Y Nèh, dan maak ik het deeg ook zelf. Volgend jaar weeg ik 167 kilo of zo. :')
L2B's Mixcloud
pi_159529474
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:44 schreef FANN het volgende:
Je kan ze ook met gehakt vullen trouwens! :Y
Gehakt én kaas. :9~ :@
L2B's Mixcloud
pi_159529549
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:45 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Gehakt én kaas. :9~ :@
Gewoon gehakt met uitjes enzo en kruiden wat je lekker vind :Y

zoals de spagettisaus maar dan met minder tomaat zeg maar :P

anders wordt het te ''nat''

staat ergens onderaan in deze post...

CUL / [Vegetarisch eten #9]
pi_159529622
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:48 schreef FANN het volgende:

[..]

Gewoon gehakt met uitjes enzo en kruiden wat je lekker vind :Y

zoals de spagettisaus maar dan met minder tomaat zeg maar :P

anders wordt het te ''nat''

staat ergens onderaan in deze post...

CUL / [Vegetarisch eten #9]
Je zei dat je heel niet kon koken! :{ Damn. _O-
L2B's Mixcloud
pi_159529666
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:48 schreef FANN het volgende:

[..]

Gewoon gehakt met uitjes enzo en kruiden wat je lekker vind :Y

zoals de spagettisaus maar dan met minder tomaat zeg maar :P

anders wordt het te ''nat''

staat ergens onderaan in deze post...

CUL / [Vegetarisch eten #9]
Waarom niet in de oven, wat een vette zooi
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_159529667
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:50 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Je zei dat je heel niet kon koken! :{ Damn. _O-
ik zeg wel meer :+
pi_159529679
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:51 schreef Soury het volgende:

[..]

Waarom niet in de oven, wat een vette zooi
ik kan het hebben :7

en het is olijfolie... is gezond 8-)
pi_159529729
Dit is érg makkelijk en érg lekker en érg snel klaar, dat is 3x erg :P

Ingrediënten per persoon, dus voor 2 personen is alles maal 2 enz. enz.

200 gr spinazie a la creme (diepvries)
150 gr pasta
45 gr boursin
peper
handje cashewnoten

Kook de pasta gaar volgens de aanwijzingen op de verpakking.
Verwarm ondertussen de spinazie in de magnetron of in een pannetje op het vuur.
Giet de pasta af, en meng de boursin en spinazie erdoor. Bestrooi met wat peper en strooi er een handje cashewnoten overheen.

pi_159529752
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:51 schreef FANN het volgende:

[..]

ik zeg wel meer :+
Je hebt zeker ook geen kort pittig kapsel! :Y)

Maar serieus, dat ziet er erg lekker uit.
L2B's Mixcloud
pi_159529781
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:54 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Je hebt zeker ook geen kort pittig kapsel! :Y)

Maar serieus, dat ziet er erg lekker uit.
Is ook lekker, en ik heb op het moment een halflange krullebol, maar kan morgen weer anders zijn :P
pi_159529829
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:55 schreef FANN het volgende:

[..]

Is ook lekker, en ik heb op het moment een halflange krullebol, maar kan morgen weer anders zijn :P
Van de week even wat cashewnoten bij mijn oude gebrekkige moedertje scoren voor dat ene recept. >:)
L2B's Mixcloud
pi_159529838
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:57 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Van de week even wat cashewnoten bij mijn oude gebrekkige moedertje scoren voor dat ene recept. >:)
Is in 15 minuten klaar _O_ _O-
pi_159529858
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:57 schreef FANN het volgende:

[..]

Is in 15 minuten klaar _O_ _O-
Dan ben ik langer onderweg om het te gaan halen. :')
L2B's Mixcloud
pi_159529913
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:58 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Dan ben ik langer onderweg om het te gaan halen. :')
Macaroni heb je meestal wel in huis, een pak spinazie á la créme in de diepvries en nootjes
kan je ook lang bewaren, alleen de boursin hoef je dan te halen :Y
pi_159529952
Eibroodjes, voor lunch of tussendoor...

6 eieren, goed klutsen!
klein bakje Griekse Yogurt erbij en zout
wéér goed klutsen
dan zelfrijzend bakmeel erbij, klutsen tot een glad papje

Is genoeg voor ongeveer 6 á 8 grote witte boterhammen,
De boterhammen door de helft snijden, is handiger met om keren in de pan.
Haal de have boterhammen goed door het beslag en bak ze in olijfolie,





Je kan ze zó eten (doen ze in Griekenland) of op zijn Oud Hollandsch
zoals ik dat doe met suiker en kaneel, net als bij wentelteefjes dus. :P



Avondeten staat ook al klaar, er is al een beetje van gegeten, maar er zijn twee
van die bakken :+

Gebakken Groene Pepers én Aubergine in tomatensaus.



Het recept staat hier, onderaan, al waren het toen alleen Pepers, nu zitten er
dus Aubergine's bij.

CUL / [Vegetarisch eten #9]
pi_159529972
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:00 schreef FANN het volgende:

[..]

Macaroni heb je meestal wel in huis, een pak spinazie á la créme in de diepvries en nootjes
kan je ook lang bewaren, alleen de boursin hoef je dan te halen :Y
Alleen de macaroni in dit geval. :D
L2B's Mixcloud
pi_159529993
Wentelteefjes met basterdsuiker en kaneel.
pi_159530001
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:03 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Alleen de macaroni in dit geval. :D
doe je zo'n pak met die stukjes in de diepvries, heb je voor een paar keer :Y

gewoon eruit halen wat je nodig hebt en de rest terug in de vriezer....
pi_159530007
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wentelteefjes met basterdsuiker en kaneel.
kan ook...
pi_159530015
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:00 schreef FANN het volgende:

[..]

Macaroni heb je meestal wel in huis, een pak spinazie á la créme in de diepvries en nootjes
kan je ook lang bewaren, alleen de boursin hoef je dan te halen :Y
Boursin is zoo smerig en nep doe er dan lekkere echte kaas door
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_159530031
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:04 schreef Soury het volgende:

[..]

Boursin is zoo smerig en nep doe er dan lekkere echte kaas door
kan ook ...

Heksenkaas is ook lekker erdoor...

wat jij wil :Y
pi_159530039
Ik vind Boursin het lekkerste erdoor!
pi_159530053
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:04 schreef FANN het volgende:

[..]

kan ook...
Snel klaar.
pi_159530056
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:05 schreef FANN het volgende:

[..]

kan ook ...

Heksenkaas is ook lekker erdoor...

wat jij wil :Y
Dat is nog erger :D
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_159530076
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:06 schreef FANN het volgende:
Ik vind Boursin het lekkerste erdoor!
Dat is fijn.
pi_159530078
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:06 schreef FANN het volgende:
Ik vind Boursin het lekkerste erdoor!
Dat is ook zo lekker met een stokbroodje. Schuin insnijden, bacon en Boursin in frotten, inrollen in aluminiumfolie en 20 min. de oven in. Doodsimpel, maar lékker!
L2B's Mixcloud
pi_159530081
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:06 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Snel klaar.
lange halen snel thuis (8>
pi_159530091
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:07 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Dat is ook zo lekker met een stokbroodje. Schuin insnijden, bacon en Boursin in frotten, inrollen in aluminiumfolie en 20 min. de oven in. Doodsimpel, maar lékker!
Ik weet! :D
pi_159530100
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:08 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik weet! :D
Je hebt een hoop voor me verzwegen, FANN. :{ :P
L2B's Mixcloud
pi_159530119
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:09 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Je hebt een hoop voor me verzwegen, FANN. :{ :P
ik ga niet alles vertellen natuurlijk :')
pi_159530170
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:10 schreef FANN het volgende:

[..]

ik ga niet alles vertellen natuurlijk :')
Voorlopig kan ik even vooruit, zeg maar. _O-
L2B's Mixcloud
pi_159530189
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:13 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Voorlopig kan ik even vooruit, zeg maar. _O-
Je kan zeker een week eten :+
pi_159530207
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:13 schreef FANN het volgende:

[..]

Je kan zeker een week eten :+
Aan het eind van de week zie ik Kareltje niet meer hangen vrees ik. :')
L2B's Mixcloud
pi_159530210
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:13 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Voorlopig kan ik even vooruit, zeg maar. _O-
SC cooking
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_159530226
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:14 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Aan het eind van de week zie ik Kareltje niet meer hangen vrees ik. :')
:D

doe hem de groeten :')
pi_159530228
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:14 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Aan het eind van de week zie ik Kareltje niet meer hangen vrees ik. :')
;(
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_159530240
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:14 schreef Soury het volgende:

[..]

SC cooking
:D
L2B's Mixcloud
pi_159530253
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:14 schreef Soury het volgende:

[..]

SC cooking
Ja dit loopt uit de hand.
pi_159530258
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:15 schreef FANN het volgende:

[..]

:D

doe hem de groeten :')
Nee, want dan zwaait ie weer terug, en meestal geeft ie de Hitlergroet en dat is strafbaar. :')
L2B's Mixcloud
pi_159530266
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:16 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ja dit loopt uit de hand.
TR gemacht :(
pi_159530284
Waar is Sacha?
pi_159530289
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:16 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ja dit loopt uit de hand.
Je hoopt gewoon op een foodfight.
L2B's Mixcloud
pi_159530307
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:17 schreef FANN het volgende:

[..]

TR gemacht :(
Schijnheilige.
pi_159530313
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
Waar is Sacha?
Die zit te twijfelen tussen een tondeuse en airfryer bestellen.
L2B's Mixcloud
pi_159530316
quote:
13s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:18 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Schijnheilige.
natuurlijk niet klojo :')
pi_159530330
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:18 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Die zit te twijfelen tussen een tondeuse en airfryer bestellen.
Ik denk na over een slowcooker :o

Iemand ervaring mee hiero?
pi_159530372
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:19 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik denk na over een slowcooker :o

Iemand ervaring mee hiero?
Is dat net zoiets als een tajine? :@
L2B's Mixcloud
pi_159530380
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:19 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik denk na over een slowcooker :o

Iemand ervaring mee hiero?
Cul een idee :W
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_159530382
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:21 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Is dat net zoiets als een tajine? :@
weet ik niet :@
pi_159530393
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:18 schreef FANN het volgende:

[..]

natuurlijk niet klojo :')
Ga achter het fornuis staan.
pi_159530401
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:21 schreef Soury het volgende:

[..]

Cul een idee :W
gaan we zwaaien? :W
pi_159530408
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:22 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ga achter het fornuis staan.
Beter ga je ervoor staan :Y
pi_159530417
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:22 schreef FANN het volgende:

[..]

Beter ga je ervoor staan :Y
_O-
L2B's Mixcloud
pi_159530466
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:22 schreef FANN het volgende:

[..]

gaan we zwaaien? :W
CUL / Slowcooker recepten deel 2
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_159530497
quote:
weet ik, maar ik vroeg of iemand ervaring heeft hier?

Of mag dat niet van jou?

Want dan durf ik niet meer hoor :o
pi_159530558
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:27 schreef FANN het volgende:

[..]

weet ik, maar ik vroeg of iemand ervaring heeft hier?

Of mag dat niet van jou?

Want dan durf ik niet meer hoor :o
Vernaggel elk topic als je wenst
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_159530572
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:29 schreef Soury het volgende:

[..]

Vernaggel elk topic als je wenst
:')
pi_159530660
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:30 schreef FANN het volgende:

[..]

:')
Volgens mij heb ik toch alles in huis om morgen eens aan het knutselen te gaan met dat deeg, kaas en gehakt. O+ vriezert O+
L2B's Mixcloud
pi_159530697
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:27 schreef FANN het volgende:

[..]

weet ik, maar ik vroeg of iemand ervaring heeft hier?

Of mag dat niet van jou?

Want dan durf ik niet meer hoor :o
Wanneer ik inspiratie heb dan knal ik mijn zuurkool oven schotel gewoon neer hoor.
pi_159530736
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:34 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik toch alles in huis om morgen eens aan het knutselen te gaan met dat deeg, kaas en gehakt. O+ vriezert O+
en voor je toetje....

Ingredienten
2 bananen 2 eetlepels kaneel 2 eetlepels donkerbruine basterdsuiker 2 eetlepels honing

Instructies
Pel de bananen. Snij ze doormidden en leg ze op een stuk aluminiumfolie. Verdeel de suiker, kaneel en honing erover. 15 minuten in een oven van 160 graden.

Serveertips
Serveren met een bolletje vanille-ijs!

Is lekker :Y
pi_159530781
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:39 schreef FANN het volgende:

[..]

en voor je toetje....

Ingredienten
2 bananen 2 eetlepels kaneel 2 eetlepels donkerbruine basterdsuiker 2 eetlepels honing

Instructies
Pel de bananen. Snij ze doormidden en leg ze op een stuk aluminiumfolie. Verdeel de suiker, kaneel en honing erover. 15 minuten in een oven van 160 graden.

Serveertips
Serveren met een bolletje vanille-ijs!

Is lekker :Y
Doe niet anders. :D
L2B's Mixcloud
pi_159530798
Oh nee, ik snij ze niet door.
L2B's Mixcloud
pi_159530908
Nog een Bonensoepje.

WITTE BONEN SOEP

750 gram witte bonen
(dit is 1 grote en 1 kleine pot hak witte Bonen)
Maar je kan natuurlijk ook zelf bonen weken en koken.

4 grote uien gesneden

verse selderij

een halve liter olijfolie

zwarte peper / zout

500 gram worteltjes in plakjes gesneden

2 kleine blikjes tomatenpuree

1 á 2 theelepels sambal

Doe 1 liter water + halve liter olijfolie in een grote soeppan.
Gooi de sambal, tomatenpuree, zout en peper erbij.

Doe de gesneden uien en de plakjes worteltjes erbij.
Snij de Selderij klein en gooi dit er ook bij.

Breng aan de kook, als de wortels zacht beginnen ten worden gooi je
de witte bonen erbij.

Laat 10 minuten doorkoken, tot de soep een oranje kleur heeft.

Hoe langer je de soep laat doorkoken, hoe dikker hij wordt, dus dat
mag je zelf bepalen. Uiteraard kan je nog water toevoegen als
je hem dunner wilt hebben, ook naar smaak nog peper en zout toevoegen.

pi_159531050
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:45 schreef FANN het volgende:
Nog een Bonensoepje.

WITTE BONEN SOEP

750 gram witte bonen
(dit is 1 grote en 1 kleine pot hak witte Bonen)
Maar je kan natuurlijk ook zelf bonen weken en koken.

4 grote uien gesneden

verse selderij

een halve liter olijfolie

zwarte peper / zout

500 gram worteltjes in plakjes gesneden

2 kleine blikjes tomatenpuree

1 á 2 theelepels sambal

Doe 1 liter water + halve liter olijfolie in een grote soeppan.
Gooi de sambal, tomatenpuree, zout en peper erbij.

Doe de gesneden uien en de plakjes worteltjes erbij.
Snij de Selderij klein en gooi dit er ook bij.

Breng aan de kook, als de wortels zacht beginnen ten worden gooi je
de witte bonen erbij.

Laat 10 minuten doorkoken, tot de soep een oranje kleur heeft.

Hoe langer je de soep laat doorkoken, hoe dikker hij wordt, dus dat
mag je zelf bepalen. Uiteraard kan je nog water toevoegen als
je hem dunner wilt hebben, ook naar smaak nog peper en zout toevoegen.

[ afbeelding ]
Dat klinkt weer lekker. :9 Witte bonen in tomatensaus, gehakt, ui, knof & een kwak sambal plus scheut azijn is ook verrassend lekker. Binnen 10 minuten klaar. :o
L2B's Mixcloud
pi_159531069
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:51 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Dat klinkt weer lekker. :9 Witte bonen in tomatensaus, gehakt, ui, knof & een kwak sambal plus scheut azijn is ook verrassend lekker. Binnen 10 minuten klaar. :o
die ken ik niet...
pi_159531090
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:52 schreef FANN het volgende:

[..]

die ken ik niet...
Ik typ het net. :{
L2B's Mixcloud
pi_159531108
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:53 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Ik typ het net. :{
o ja, nu ken ik het wel :+ schrijf dan tenminste effe op wat ik precies moet doen :D
pi_159531250
Wanneer ik erg lui ben dan doe ik witte bonen in tomatensaus met wat extra kruiden en een lekkerbekje en soms zelfs vissticks uit de oven.
pi_159531269
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:54 schreef FANN het volgende:

[..]

o ja, nu ken ik het wel :+ schrijf dan tenminste effe op wat ik precies moet doen :D
Koop een blik witte bonen in tomatensaus. Maak het blik witte bonen in tomatensaus open, fruit ondertussen een flinke ui en een teen knoflook en rul het gehakt. (heb je dat allemaal niet in huis, koop het dan meteen als je dat blik bonen gaat kopen, want dan ben je er toch al! :P )

Tief dan de inhoud van het hele blik bonen bij de ui, knof, plus gehakt en pleur er een flinke scheut azijn tegenaan. Dan nog een eetlepel sambal erin mieteren. Klaar. :Y)
L2B's Mixcloud
pi_159531282
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wanneer ik erg lui ben dan doe ik witte bonen in tomatensaus met wat extra kruiden en een lekkerbekje en soms zelfs vissticks uit de oven.
Of het hele blik leeglepelen. :@
L2B's Mixcloud
pi_159531290
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:00 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Koop een blik witte bonen in tomatensaus. Maak het blik witte bonen in tomatensaus open, fruit ondertussen een flinke ui en een teen knoflook en rul het gehakt. (heb je dat allemaal niet in huis, koop het dan meteen als je dat blik bonen gaat kopen, want dan ben je er toch al! :P )

Tief dan de inhoud van het hele blik bonen bij de ui, knof, plus gehakt en pleur er een flinke scheut azijn tegenaan. Dan nog een eetlepel sambal erin mieteren. Klaar. :Y)
dat is beter...
pi_159531368
quote:
14s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:01 schreef FANN het volgende:

[..]

dat is beter...
Dank je skatje.
L2B's Mixcloud
pi_159534364
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:19 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik denk na over een slowcooker :o

Iemand ervaring mee hiero?
Ik heb er één. Ideaal!!! Eten erin paar uur wachten, (af en toe roeren) aan het eind van de dag klaar!!
  † In Memoriam † zondag 31 januari 2016 @ 09:23:49 #279
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_159534395
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 09:18 schreef soapie het volgende:

[..]

Ik heb er één. Ideaal!!! Eten erin paar uur wachten, (af en toe roeren) aan het eind van de dag klaar!!
Een paar uur wachten? Oh wacht, daarom heet het natuurlijk slow cooker.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_159534473
Klopt. Meestal gooi ik het er 's morgens in en is het 's avonds klaar....
  † In Memoriam † zondag 31 januari 2016 @ 09:46:06 #281
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_159534546
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 09:36 schreef soapie het volgende:
Klopt. Meestal gooi ik het er 's morgens in en is het 's avonds klaar....
Maar je moet in principe in de buurt blijven omdat je af en toe moet roeren, dat lijkt me dan een nadeel, en als sommige dingen zo lang koken, wordt het dan geen drap?
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_159535480
quote:
5s.gif Op zondag 31 januari 2016 09:46 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Maar je moet in principe in de buurt blijven omdat je af en toe moet roeren, dat lijkt me dan een nadeel, en als sommige dingen zo lang koken, wordt het dan geen drap?
Hoeft niet, sommigen zetten m aan en gaan naar het werk, dat durf ik niet aan.....

Ligt eraan wat je erin gooit....
  zondag 31 januari 2016 @ 11:40:30 #283
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_159535980
MadMaster's whiskysaus:

Whisky
Mayonaise
Crème Fraiche
Ketchup
Zoete chilisaus
Gemberpoeder
Witte peper
Suiker

Basis maken van de mayonaise (niet te veel, het moet geen veredelde mayo-saus worden), ketchup en crème fraiche.
Flinke scheut whisky toevoegen, mag best goed te proeven zijn.
Chilisaus toevoegen, moet lichte pittigheid geven.
Naar smaak verder gemberpoeder, witte peper en suiker toevoegen om alles in balans te brengen.

Eet smakelijk!
  zondag 31 januari 2016 @ 11:45:06 #284
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159536098
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 11:40 schreef MadMaster het volgende:
MadMaster's whiskysaus:

Whisky
Mayonaise
Crème Fraiche
Ketchup
Zoete chilisaus
Gemberpoeder
Witte peper
Suiker

Basis maken van de mayonaise (niet te veel, het moet geen veredelde mayo-saus worden), ketchup en crème fraiche.
Flinke scheut whisky toevoegen, mag best goed te proeven zijn.
Chilisaus toevoegen, moet lichte pittigheid geven.
Naar smaak verder gemberpoeder, witte peper en suiker toevoegen om alles in balans te brengen.

Eet smakelijk!
Yofresh i.p.v. mayonaise ook goed? Of wordt het dan te bitter/zuur?
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  zondag 31 januari 2016 @ 11:47:02 #285
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_159536133
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 11:45 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Yofresh i.p.v. mayonaise ook goed? Of wordt het dan te bitter/zuur?
Kan ook, heb ik ook wel eens gebruikt.
De smaak moet van de whisky komen en niet van de mayo en ketchup, zoals meestal het geval is en het vervolgens nergens naar smaakt.
De meest goedkope blended whisky is trouwens prima...
  zondag 31 januari 2016 @ 11:47:49 #286
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159536149
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 11:47 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Kan ook, heb ik ook wel eens gebruikt.
De smaak moet van de whisky komen en niet van de mayo en ketchup, zoals meestal het geval is en het vervolgens nergens naar smaakt.
De meest goedkope blended whisky is trouwens prima...
Mooi.... Die ga ik in de zomer, met de BBQ, eens maken!
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  zondag 31 januari 2016 @ 11:48:30 #287
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_159536166
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 11:47 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Mooi.... Die ga ik in de zomer, met de BBQ, eens maken!
Ben benieuwd wat je er van vindt.
Is in 5 minuten klaar. Wel heel goed roeren om het egaal te krijgen (in het begin lijkt het niet homogeen te willen worden) en daarna wel even goed laten intrekken...
pi_159536587
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 11:40 schreef MadMaster het volgende:
MadMaster's whiskysaus:

Whisky
Mayonaise
Crème Fraiche
Ketchup
Zoete chilisaus
Gemberpoeder
Witte peper
Suiker

Basis maken van de mayonaise (niet te veel, het moet geen veredelde mayo-saus worden), ketchup en crème fraiche.
Flinke scheut whisky toevoegen, mag best goed te proeven zijn.
Chilisaus toevoegen, moet lichte pittigheid geven.
Naar smaak verder gemberpoeder, witte peper en suiker toevoegen om alles in balans te brengen.

Eet smakelijk!
Bedankt, MadMaster. ^O^ Als ik van het voorjaar weer vlees ga roken, dan lijkt me dit er erg lekker bij. :9
L2B's Mixcloud
pi_159538970
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 09:18 schreef soapie het volgende:

[..]

Ik heb er één. Ideaal!!! Eten erin paar uur wachten, (af en toe roeren) aan het eind van de dag klaar!!
ah. kijk dat is mooi! :D
Als je zin hebt post eens een receptje mét foto's voor de werkwijze, er is een topic in CUL,
daarom kwam ik op het idee, maar ik denk niet dat het deze maand wordt, volgende maand :P
pi_159539547
Als je facebook hebt, kijk daar eens.

https://www.facebook.com/groups/1390777021151739/

Met foto's, uiteg ed...
pi_159539589
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 13:52 schreef soapie het volgende:
Als je facebook hebt, kijk daar eens.

https://www.facebook.com/groups/1390777021151739/

Met foto's, uiteg ed...
Ik heb geen FB :@ écht niet :D
  zondag 31 januari 2016 @ 15:16:41 #292
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159542359
Tomatensoep met (!) ballen.

Benodigdheden voor een grote pan vol:
ongeveer 1 kilo tomaten
1 ui
1 tot 4 teentjes knoflook
een grote wortel (kleine winterpeen mag ook)
ongeveer 350 gram gehakt (voor de zelf te maken soepballetjes)
1 klein blikje tomatenpuree
2 bouillon blokjes (ik gebruik zelf de rundvlees variant, maar alles is goed)
tijm
peper
zout
indien gewenst ongeveer een eetlepel suiker
olijfolie
1 liter water

Gereedschap:
1 grote pan
1 koekenpan
staafmixer (blender is af te raden, ooit gedaan en dat ging niet helemaal goed)

Bereiding:

Maak kleine soepballetjes van het gehakt.
Snij de ui, wortel en knoflook in kleine blokjes
snij de tomaten in vieren en haal het harde stukje eruit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bak in een koekenpan met wat olijfolie de ui, wortel en knoflook tot ze glazig zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voeg de tomatenpuree, tijm, wat zout en peper, de suiker (als je van de zoetere variant houdt) toe en bak dit nog even door.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe dit vervolgens in de grote pan waar je het water, de tomaten en de bouillon blokjes bij doet en roer dit goed door. (laat dit ongeveer een half uurtje zachtjes doorkoken.) Bak in dezelfde koekenpan de gehaktballetjes zachtjes aan. Laat deze vervolgens gewoon in de pan afkoelen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als de tomaten wat prut zijn geworden, haal je de pan van het vuur. Vervolgens ga je met de staafmixer de boel mooi tot prut vermalen. Voeg daarna de soepballetjes toe aan de soep en laat deze nog een tijdje heel zachtjes pruttelen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervolgens maak ik het zelf compleet met 2 geroosterde boterhammetjes....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eet smakelijk ! :Y)
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159542668
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 15:16 schreef Mickeys het volgende:
Tomatensoep met (!) ballen.
_O_
of zonder ballen, mooi verslag :D
  zondag 31 januari 2016 @ 15:47:58 #294
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_159543668
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 15:16 schreef Mickeys het volgende:
Tomatensoep

Mickeys! _O_ Wat een fantastisch mooie beschrijving van het recept, plus al de foto's. Je bent niet kinderachtig met de hoeveelheid gehaktballetjes ook. _O- Dat was behoorlijk smullen zeker? :9~
L2B's Mixcloud
  zondag 31 januari 2016 @ 15:55:11 #296
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159543767
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 15:52 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Mickeys! _O_ Wat een fantastisch mooie beschrijving van het recept, plus al de foto's. Je bent niet kinderachtig met de hoeveelheid gehaktballetjes ook. _O- Dat was behoorlijk smullen zeker? :9~
Jups.... ik heb net 1 kom op hoor... er zitten zeker nog wel een kom of 6 in. Vanavond weer bakkie tomatensoep... of zo meteen nog weer... mis wel erg lekker
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159543878
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 15:55 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Jups.... ik heb net 1 kom op hoor... er zitten zeker nog wel een kom of 6 in. Vanavond weer bakkie tomatensoep... of zo meteen nog weer... mis wel erg lekker
Als je 2 bakken ophebt zit je vol met al die ballen erin denk ik. Het ziet er weer zalig uit. Dus wéér de boodschappenlijst aanvullen.
L2B's Mixcloud
  zondag 31 januari 2016 @ 16:02:22 #298
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159544039
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 15:57 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Als je 2 bakken ophebt zit je vol met al die ballen erin denk ik. Het ziet er weer zalig uit. Dus wéér de boodschappenlijst aanvullen.
Ballen lijken veel, maar dat is het niet hoor. Je hebt ongeveer 2 a 2,5 liter soep dus moet je wel ballen kunnen terug vinden.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159545130
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 15:16 schreef Mickeys het volgende:
Tomatensoep met (!) ballen.

Benodigdheden voor een grote pan vol:
ongeveer 1 kilo tomaten
1 ui
1 tot 4 teentjes knoflook
een grote wortel (kleine winterpeen mag ook)
ongeveer 350 gram gehakt (voor de zelf te maken soepballetjes)
1 klein blikje tomatenpuree
2 bouillon blokjes (ik gebruik zelf de rundvlees variant, maar alles is goed)
tijm
peper
zout
indien gewenst ongeveer een eetlepel suiker
olijfolie
1 liter water

Gereedschap:
1 grote pan
1 koekenpan
staafmixer (blender is af te raden, ooit gedaan en dat ging niet helemaal goed)

Bereiding:

Maak kleine soepballetjes van het gehakt.
Snij de ui, wortel en knoflook in kleine blokjes
snij de tomaten in vieren en haal het harde stukje eruit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bak in een koekenpan met wat olijfolie de ui, wortel en knoflook tot ze glazig zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voeg de tomatenpuree, tijm, wat zout en peper, de suiker (als je van de zoetere variant houdt) toe en bak dit nog even door.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe dit vervolgens in de grote pan waar je het water, de tomaten en de bouillon blokjes bij doet en roer dit goed door. (laat dit ongeveer een half uurtje zachtjes doorkoken.) Bak in dezelfde koekenpan de gehaktballetjes zachtjes aan. Laat deze vervolgens gewoon in de pan afkoelen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als de tomaten wat prut zijn geworden, haal je de pan van het vuur. Vervolgens ga je met de staafmixer de boel mooi tot prut vermalen. Voeg daarna de soepballetjes toe aan de soep en laat deze nog een tijdje heel zachtjes pruttelen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervolgens maak ik het zelf compleet met 2 geroosterde boterhammetjes....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eet smakelijk ! :Y)
Lekkerrrrrr!
pi_159547315
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 22:41 schreef FANN het volgende:
KAASBROODJES

Dacht even slim te doen, door het deeg in een vorm te doen. Het bleek te dun en bleef in de vorm plakken. }:| 1 teringzooitje. _O-



Gelukkig was er nog deeg over, dus heb ik er maar een bol van gemaakt en in de oven gedaan in plaats van in een koekenpan.



Had er wel wat ui en paprika in gedaan, want anders krijg ik helemáál geen moer meer aan groenten binnen.

Was erg lekker. :9
L2B's Mixcloud
  zondag 31 januari 2016 @ 17:49:02 #301
81329 MadMaster
Schots en scheef...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')