abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158299249
quote:
Protest tegen komst azc

Een aantal inwoners van Geldermalsen is fel tegen de komst van een asielzoekerscentrum (azc) voor 1500 mensen in hun dorp. Ze hebben spandoeken opgehangen om hun ongenoegen te uiten.

Dat meldt Omroep Gelderland. Met 1500 slaapplekken zou het azc een van de grootste van Nederland worden, en dat vinden sommige inwoners te gortig. Ze zijn bang voor misstanden. Komende woensdag moet gestemd worden over de komst van het azc. Als het aan het college van burgemeester en wethouders ligt komt het azc er. Het college vroeg de raad hier positief op te reageren. De VVD laat weten dat de beslissing wat haar betreft wel erg snel moet vallen, wegens de almaar groeiende instroom van vluchtelingen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)gen_komst_azc__.html
quote:
Geschoten bij rellen om AZC Geldermalsen

Chaos in het Gelderse Geldermalsen. Daar zijn bij het gemeentehuis rellen uitgebroken. Een vergadering over de komst van een asielzoekerscentrum is abrupt afgebroken en de raadszaal is ontruimd. De mobiele eenheid heeft schoten gelost.

Een menigte boze burgers had zich met vuurwerk en gebalde vuisten rond het gemeentehuis verzameld. Ze zijn het niet eens met de overheid, en dat moet de overheid voelen ook. De bezorgde burgers bestormden daarop het gemeentehuis met veel geweld.

Er werden explosieven naar de politie gegooid, ook belandde enkele vuurwerkjes van de zwaardere categorie in het gemeentehuis.

Eerder op de avond hielden enkele honderden inwoners van Geldermalsen een protestmars. De optocht begon in de wijk waar het asielzoekerscentrum voor 1.500 vluchtelingen moet komen en eindigde bij het gemeentehuis, waar woensdagavond een vergadering was over het azc.
pi_158299262
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 23:52 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Hongarije heeft dat wel besloten, maar zal door Merkel nog altijd gedwongen worden om toch de vluchtelingen op te nemen. Let er maar op, die moeten nog overstag gaan. De evenredige verdeling van de 120.000 vluchtelingen in Griekenland en Italië is er al op die manier doorgedrukt. Hongarije zal ze toch op moeten nemen, en dat zal ook gedaan worden met de stroom die nu nog doorloopt.
Dat gaan Hongarije en Polen niet doen. Er is van die verdeling tot nu toe niets terecht gekomen. Een paar honderd naar verzorgingsstaten zoals Zweden (dus geen weerstand en ronkende succesverhalen).

quote:
De oplossing is het sluiten van de buitengrenzen. Daar komt nu wat schot in. Echter, het sluiten van de buitengrenzen levert voor Turkije een enorm probleem op. De Europese economie heeft flinke baat bij Turkije, dus we kunnen sancties niet hebben. Daarom moeten we eerst met hun om tafel, want zij willen wel wat terug voor het afsluiten van de grenzen met Europa.
Ook binnengrenzen bewaken. Dan kun je uitsluiten dat illegalen west-Europa bereiken en worden andere landen geprikkeld om hun grenzen dicht te houden (nu kunnen Griekenland en de Balkan-landen ze gewoon doorsturen).

quote:
Zo makkelijk als het gezegd is, is het nog niet gedaan. Zolang we in de EU zitten, kunnen we niet zomaar een Zwitserlandje pullen. We kunnen wel recalcitrant de grenzen sluiten, maar de vluchtelingen worden er toch gewoon in gedrukt, omdat de rest het nu eenmaal wil. En zelfs als de rest het niet wil, bieden de statuten van de EU ruimte om een minderheidsbesluit te nemen ;(
We zijn soeverein. Die "vluchtelingen" komen niet. Denemarken heeft een opt-out, die kunnen wij eisen. De EU gaat echt niet de grootste nettobetaler er uit gooien. Wij hebben alleen politici met een ruggengraat van slagroom.
  woensdag 16 december 2015 @ 23:56:23 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_158299266
De asielzoekers zijn in elk geval een stuk beschaafder dan dat tuig van vanavond. Jezus zeg, wat een treurige bedoening :') . Kunnen we ze niet ruilen voor die asielzoekers? Dit soort volk ben je écht liever kwijt dan rijk.
Huilen dan.
pi_158299277
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2015 23:56 schreef Isdatzo het volgende:
De asielzoekers zijn in elk geval een stuk beschaafder dan dat tuig van vanavond. Jezus zeg, wat een treurige bedoening :') .
Als jij dan 100 asielzoekers in de straat neemt, dan neem ik het "tuig van vanavond" bij mij in de straat. Deal?
pi_158299278

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_158299291
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 23:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Als jij dan 100 asielzoekers in de straat neemt, dan neem ik het "tuig van vanavond" bij mij in de straat. Deal?
:') :') :')
  woensdag 16 december 2015 @ 23:57:49 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_158299304
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 23:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik zou er geen enkel probleem mee hebben om een asielzoeker een vrijkomende kamer in mijn studentenhuis te laten bewonen.
Huilen dan.
pi_158299305
Je kunt van alles roepen tegen de rellende mensen van vanavond, maar er is hier sprake van een invasie van illegalen. Onze overheid doet NIETS. Geen wonder dat mensen zo reageren.
pi_158299312
quote:

[..]

_O-
  † In Memoriam † woensdag 16 december 2015 @ 23:58:31 #10
230491 Zith
pls tip
pi_158299321
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 23:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Je kunt van alles roepen tegen de rellende mensen van vanavond, maar er is hier sprake van een invasie van illegalen. Onze overheid doet NIETS. Geen wonder dat mensen zo reageren.
:Z
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_158299331
quote:
De asielzoekers zijn in elk geval een stuk beschaafder dan dat tuig van vanavond. Jezus zeg, wat een treurige bedoening :') . Kunnen we ze niet ruilen voor die asielzoekers? Dit soort volk ben je écht liever kwijt dan rijk.
Neem jij even wat Syriërs en Eritreeërs in huis? Ik hoop dat jij geen dochter(s) hebt.
pi_158299335
quote:
Prima idee, dit soort tokkies kunnen we missen als kiespijn.
  woensdag 16 december 2015 @ 23:59:14 #13
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_158299343
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 23:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
9 van de 10 mensen die daar zo staan te schreeuwen heeft nog nooit een asielzoeker gezien, doe normaal man :') .
Huilen dan.
pi_158299351
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2015 23:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik zou er geen enkel probleem mee hebben om een asielzoeker een vrijkomende kamer in mijn studentenhuis te laten bewonen.
Ook niet als het een Somalische salafist is met een vlassige baard?
  woensdag 16 december 2015 @ 23:59:59 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_158299359
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 23:58 schreef syndroom het volgende:

[..]

Neem jij even wat Syriërs en Eritreeërs in huis? Ik hoop dat jij geen dochter hebt.
Wat heeft het hebben van een eventuele dochter ergens mee te maken?
Huilen dan.
  donderdag 17 december 2015 @ 00:01:43 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_158299404
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 23:59 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ook niet als het een Somalische salafist is met een vlassige baard?
Ja shit, daar heb je een goed punt. Ik ben meer een fan van de volle baarden inderdaad. Ik zeg niet dat ik ze allemaal even graag mag, maar dat geldt minstens zo goed voor Nederlanders. Of Belgen. Duitsers. Mensen überhaupt, zeg maar.
Huilen dan.
pi_158299405
quote:

[..]

Dat gaan Hongarije en Polen niet doen. Er is van die verdeling tot nu toe niets terecht gekomen. Een paar honderd naar verzorgingsstaten zoals Zweden (dus geen weerstand en ronkende succesverhalen).

Zolang wij ze nog wel toelaten, gaan Hongarije en Polen uiteindelijk accepteren. Ik vind het namelijk ook niet OK dat zij het probleem feitelijk bij ons over de schutting gooien, dus dan wordt het slikken of stikken.

quote:
Ook binnengrenzen bewaken. Dan kun je uitsluiten dat illegalen west-Europa bereiken en worden andere landen geprikkeld om hun grenzen dicht te houden (nu kunnen Griekenland en de Balkan-landen ze gewoon doorsturen).
Op kosten van de belastingbetaler. De economische schade van het tijdelijk stoppen van het Schengenverdrag is heel groot. Misschien eerst even wachten op cijfers.

quote:
We zijn soeverein. Die "vluchtelingen" komen niet. Denemarken heeft een opt-out, die kunnen wij eisen. De EU gaat echt niet de grootste nettobetaler er uit gooien. Wij hebben alleen politici met een ruggengraat van slagroom.
Gaan ze ook niet doen. Maar elk voorstel wat je als land gaat doen vervolgens naar de prullenbak verwijzen is ook een veel beproefde tactiek. Dat je daarmee je EU van binnen afbreekt doet er in de politiek van kortetermijndenken niet veel toe.
pi_158299408
Dr is gewoon sprake van een tsunami van vuurwerkgooierts, daar zou Wilders eens wat van moeten zeggen!
pi_158299416
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2015 23:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat heeft het hebben van een eventuele dochter ergens mee te maken?
Die mensen hebben helemaal geen respect voor westerse vrouwen. Deze mensen vluchten helemaal niet voor oorlog en geweld maar komen hier omdat ze Nederlandse vrouwen willen neuken. Snap dat dan.

Je begrijpt toch ook wel dat deze mensen nog nooit een ongesluierde vrouw hebben gezien en dan ineens in Nederland komen waar alles kan en mag, dat gaat niet goed.
  donderdag 17 december 2015 @ 00:02:56 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_158299433
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:02 schreef syndroom het volgende:

[..]

Die mensen hebben helemaal geen respect voor westerse vrouwen. Deze mensen vluchten helemaal niet voor oorlog en geweld maar komen hier omdat ze Nederlandse vrouwen willen neuken. Snap dat dan.

Je begrijpt toch ook wel dat deze mensen nog nooit een ongesluierde vrouw hebben gezien en dan ineens in Nederland komen waar alles kan en mag, dat gaat niet goed.
Spreekt hier jouw onderbuik of heb je daadwerkelijk ervaring met de mensen waar je het nu over hebt?
Huilen dan.
pi_158299445
quote:

[..]

:')
pi_158299488
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Spreekt hier jouw onderbuik of heb je daadwerkelijk ervaring met de mensen waar je het nu over hebt?
Er zijn genoeg incidenten van aanranding en verkrachting in een AZC. Nu straks ook nog met die statushouders bij je in de wijk wordt het er niet leuker op. Kijk ook maar eens naar de recente statistieken, allochtonen zijn veel vaker verdacht van een zedenmisdrijf dan autochtonen.
  donderdag 17 december 2015 @ 00:05:31 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_158299492
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:03 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Weer een mooi voorbeeld van totaal ontbrekende nuance :') Gelukkig ligt de waarheid wel iets genuanceerder dan dit.
Syndroom ziet elke vluchteling als een levensgrote bedreiging omdat 'ie bang is dat ze er met ZIJN meisjes vandoor gaan. Dat hij geen meisje kan vinden ligt niet aan hem, natuurlijk. Dat ligt aan de meisjes zelf. En de vluchtelingen, natuurlijk!
Huilen dan.
  donderdag 17 december 2015 @ 00:06:48 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_158299530
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:05 schreef syndroom het volgende:

[..]

Er zijn genoeg incidenten van aanranding en verkrachting in een AZC.
Heb je bronnen om deze stelling te onderbouwen?
Huilen dan.
pi_158299540
Ik heb wel genoten van de beelden. Prachtig om te zien hoe het volk beetje bij beetje de macht terug pakt van de laffe, graaiende bestuurlijke "elite". Geweldig om die angsthazen bibberend in een hoekje te zien wegduiken, net als Melkert destijds.

Wie niet horen wil, moet maar voelen.
  donderdag 17 december 2015 @ 00:07:53 #26
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_158299549
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:07 schreef hpeopjes het volgende:
Ik heb wel genoten van de beelden. Prachtig om te zien hoe het volk beetje bij beetje de macht terug pakt van de laffe, graaiende bestuurlijke "elite". Geweldig om die angsthazen bibberend in een hoekje te zien wegduiken, net als Melkert destijds.

Beschaving _O_ .
Huilen dan.
pi_158299559
quote:

Ja, oké, we spreken je over een jaar wel weer.
  † In Memoriam † donderdag 17 december 2015 @ 00:08:36 #28
230491 Zith
pls tip
pi_158299566
quote:
Ik heb wel genoten van de beelden. Prachtig om te zien hoe het volk beetje bij beetje de macht terug pakt van de laffe, graaiende bestuurlijke "elite". Geweldig om die angsthazen bibberend in een hoekje te zien wegduiken, net als Melkert destijds
Melkert stelde voor om mensen in de bijstand te laten werken (melkert-banen), iets waar de VVD nu ruimhartig achter staat.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_158299570
quote:

Dit inderdaad. Zou veel vaker moeten gebeuren. Dat de politieke elite die denkt alles te kunnen maken maar eens wakker wordt.
pi_158299574
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 23:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De mensen die tegen "vluchtelingen" in Nederland zijn, zijn gewone mensen.
Extreem rechts is al sinds de jaren '90 marginaal. Dat neemt ook niet toe.

Het echte ouderwetse extreem recht is ook anti-semitisch. Daar voelen gewone mensen zich niet bij thuis.

Tegen de multiculturele samenleving zijn is niet extreem-rechts.
De mensen vandaag de dag zijn als de dood om nazi, racist en xenofoob genoemd te worden .
Hun idee van verzet is een klachtbrief naar de burgemeester , spandoeken in de vorm van een sinterklaasgedicht of nietszeggende voorgekauwde slogans als: AZC, weg ermee!

Aandoenlijk dat ze op een passief/agressieve manier hun ongenoegen uiten maar dit zal werkelijk niet veranderen

De overheid lacht zich suf als zien hoe dit 'verzet' eruit ziet

Heb daarom moeite om te geloven dat er een ondergrondse verzetsbeweging plaats vind
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_158299577
quote:
10s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Beschaving _O_ .
Jij wil Nederland overladen met zgn. "vluchtelingen" die elke vorm van beschaving ontberen, en begint dan tegen mij over beschaving? Ga toch weg man.
  † In Memoriam † donderdag 17 december 2015 @ 00:09:53 #32
230491 Zith
pls tip
pi_158299586
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:08 schreef Infection het volgende:
Dit inderdaad. Zou veel vaker moeten gebeuren. Dat de politieke elite die denkt alles te kunnen maken maar eens wakker wordt.
Precies, de antifa die wilders conferenties bestormt, toch? Of is dat anders?
pi_158299593
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:09 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Jij wil Nederland overladen met zgn. "vluchtelingen" die elke vorm van beschaving ontberen, en begint dan tegen mij over beschaving? Ga toch weg man.
Dit soort figuren missen meer beschaving dan de meeste asielzoekers.
pi_158299604
quote:
9s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Syndroom ziet elke 'vluchteling' als een levensgrote bedreiging omdat 'ie bang is dat ze er met ZIJN meisjes vandoor gaan. Dat hij geen meisje kan vinden ligt niet aan hem, natuurlijk.. maar aan de meisjes zelf. En de 'vluchtelingen', natuurlijk!
Hier ga je al de fout in door elke asieleiser een vluchteling te noemen. Probeer je hiermee zieltjes te winnen? Wees eens neutraal en noem deze mensen gewoon asielzoeker.

Je doet alsof die mensen zo zielig zijn en het zo zwaar hebben maar dat valt wel mee hoor. Ondertussen lachen ze ons wel uit met al het gratis geld dat ze krijgen.
  donderdag 17 december 2015 @ 00:11:26 #35
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_158299618
quote:

[..]

Shit, goed argument yo. Nu mag jij mij vertellen wat voor beschaving je dan vanavond gezien hebt in Geldermalsen. En hoe die beschaving in kwestie dan precies ontbeert bij de asielzoekers.
Huilen dan.
pi_158299625
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:09 schreef Zith het volgende:

[..]

Precies, de antifa die wilders conferenties bestormt, toch? Of is dat anders?
Dat is anders ja. Het gaat er juist om dat de 'vluchtelingen' heel Europa op z'n kop zetten. Dat moet bestreden worden door de politici aan te pakken die dit allemaal mogelijk maken. Met lui als antifa help je ze juist. :')
pi_158299632
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2015 23:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik zou er geen enkel probleem mee hebben om een asielzoeker de lege kamer in mijn studentenhuis te laten bewonen.
Ga ja ga
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2015 23:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Prima idee, dit soort tokkies kunnen we missen als kiespijn.
Je hebt het over landgenoten die worden overspoeld door een invasie van illegalen, waar de overheid niets tegen onderneemt. Het gedrag is niet fraai, maar de overheid is zelf aanleiding.
pi_158299635
quote:
Och die sloegen vorige week de noodopvang nog kort omdat het eten te laat kwam
.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_158299636
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2015 23:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

9 van de 10 mensen die daar zo staan te schreeuwen heeft nog nooit een asielzoeker gezien, doe normaal man :') .
Doe zelf even normaal man.
pi_158299648
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Je hebt het over landgenoten die worden overspoeld door een invasie van illegalen, waar de overheid niets tegen onderneemt. Het gedrag is niet fraai, maar de overheid is zelf aanleiding.
Ik heb liever asielzoekers die hier wat van hun leven willen maken als landgenoten dan deze idioten.
  donderdag 17 december 2015 @ 00:13:21 #41
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_158299652
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:10 schreef syndroom het volgende:

[..]

Hier ga je al de fout in door elke asieleiser een vluchteling te noemen. Probeer je hiermee zieltjes te winnen? Wees eens neutraal en noem deze mensen gewoon asielzoeker.

Je doet alsof die mensen zo zielig zijn en het zo zwaar hebben maar dat valt wel mee hoor. Ondertussen lachen ze ons wel uit met al het gratis geld dat ze krijgen.
Reageer jij nou eerst maar eens op deze vraag voordat je mij verwijt 'zieltjes te willen winnen':

quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Huilen dan.
pi_158299656
quote:
14s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dit soort figuren missen meer beschaving dan de meeste asielzoekers.
Dat moet je vooral jezelf wijs blijven maken. En dan lekker zelf een paar van die "beschaafde vluchtelingen" in huis nemen.
pi_158299674
Man, man, man. Je kunt dit gewoon niet goedpraten. Protest met vuurwerkbommen en andere mensen intimideren. Dat AZC komt nota bene op een industrieterrein. Een nieuwe middelbare school geeft meer overlast, dan zo'n AZC. Richt je woede op de landelijke en Europese politiek die deze vluchtelingenstroom geen halt toeroept, stem PVV, ga naar inspraakavonden, maar gedraag je en houd in gedachte dat niemand de ultieme waarheid in pacht heeft.
  † In Memoriam † donderdag 17 december 2015 @ 00:15:08 #44
230491 Zith
pls tip
pi_158299685
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:11 schreef Infection het volgende:

[..]

Dat is anders ja. Het gaat er juist om dat de 'vluchtelingen' heel Europa op z'n kop zetten. Dat moet bestreden worden door de politici aan te pakken die dit allemaal mogelijk maken. Met lui als antifa help je ze juist. :')
Nee hoor, het gaat er juist om dat de facisten heel Europa op z'n kop zetten. Dat moet bestreden worden door de facistische politici aan te pakken die dit allemaal mogelijk maken.

of ben je toch een beetje hypocriet wanneer het je uitkomt?
  donderdag 17 december 2015 @ 00:15:36 #45
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_158299692
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:14 schreef Childofthe90s het volgende:
Man, man, man. Je kunt dit gewoon niet goedpraten. Protest met vuurwerkbommen en andere mensen intimideren. Dat AZC komt nota bene op een industrieterrein. Een nieuwe middelbare school geeft meer overlast, dan zo'n AZC. Richt je woede op de landelijke en Europese politiek die deze vluchtelingenstroom geen halt toeroept, stem PVV, ga naar inspraakavonden, maar gedraag je en houd in gedachte dat niemand de ultieme waarheid in pacht heeft.
Kunnen ze daar lekker kettingzagen en andere landbouwwerktuigen stelen
RED ONS HENNIEGOD
pi_158299698
quote:
Elitair geleuter.
pi_158299736
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:16 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Elitair geleuter.
Een debat voer je niet met bommen en bedreigingen, daar is niets elitairs aan.
pi_158299768
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:18 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Wat heeft het voor zin om nog te debatteren? De uitkomst staat voor de politieke elite toch al vast. Bovendien waren de bewoners niet eens welkom om mee te mogen debatteren, dus waar heb je het over.
pi_158299778
quote:
Als je denkt dat politici naar je gaan luisteren door PVV te stemmen en naar inspraakavonden te gaan, dan ben je wel bijzonder naïef. _O-
  donderdag 17 december 2015 @ 00:22:37 #50
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_158299809
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:20 schreef Infection het volgende:

[..]

Als je denkt dat politici naar je gaan luisteren door PVV te stemmen en naar inspraakavonden te gaan, dan ben je wel bijzonder naïef. _O-
Als je te dom bent om te poepen dan is het ook maar beter om niet naar je te luisteren. Dat betekent niet dat je dan maar meteen toevlucht tot geweld en intimidatie moet zoeken.
Huilen dan.
pi_158299811
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:18 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het is dan ook allang geprobeerd om het zonder te doen. Praten haalt niets uit, spandoeken ook niet, dus dan maar zo.
pi_158299813
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:20 schreef Infection het volgende:

[..]

Als je denkt dat je namens het gehele volk spreekt, terwijl de PVV in de peilingen niet verder komt dan 38 zetels, ben je misschien nog wel naïever. Ik ga bij de volgende verkiezingen PVV stemmen, maar ik weet dat als een meerderheid dat niet doet, ik me daarbij hoor neer te leggen. Democratie > individuele keuze, als niemand meer zo denkt, krijg je dictatuur van de minderheid.
pi_158299843
quote:

[..]

Inderdaad. Nogmaals het gedrag van de mensen die de vergadering verstoorden is niet ok. Maar om deze mensen als a-socialen neer te zetten terwijl die vluchtelingen zich veel erger misdragen, is schandalig.
pi_158299845
quote:
6s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Als je te dom bent om te poepen dan is het ook maar beter om niet naar je te luisteren. Dat betekent niet dat je dan maar meteen toevlucht tot geweld en intimidatie moet zoeken.
Beter dan als volk alles te moeten slikken. Niemand zit op dit tuig te wachten. De politici gaan lekker rustig slapen in hun dure koopwoning.
pi_158299851
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:11 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Shit, goed argument yo. Nu mag jij mij vertellen wat voor beschaving je dan vanavond gezien hebt in Geldermalsen. En hoe die beschaving in kwestie dan precies ontbeert bij de asielzoekers.
Kijk de beelden van wat er bij de Macedonische en Hongaarse grens afspeelt.
pi_158299872
quote:
6s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ohja. Want als je het niet met Isdatzo eens bent, dan ben je uiteraard automatisch "te dom om te poepen". En als je "te dom om te poepen" bent, dan ben je het ook niet waard om naar te luisteren. Nee, als je het niet met Isdatzo eens bent, dan moet je gewoon je mond houden en braaf pootjes geven.
pi_158299875
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Inderdaad. Nogmaals het gedrag van de mensen die de vergadering verstoorden is niet ok. Maar om deze mensen als a-socialen neer te zetten terwijl die vluchtelingen zich veel erger misdragen, is schandalig.
Die vluchtelingen? Hoeveel vluchtelingen zijn er precies in het nieuws gekomen? En hoeveel niet?
pi_158299877
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:22 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Als je denkt dat je namens het gehele volk spreekt, terwijl de PVV in de peilingen niet verder komt dan 38 zetels, ben je misschien nog wel naïever. Ik ga bij de volgende verkiezingen PVV stemmen, maar ik weet dat als een meerderheid dat niet doet, ik me daarbij hoor neer te leggen. Democratie > individuele keuze, als niemand meer zo denkt, krijg je dictatuur van de minderheid.
Je wilt zeggen dat er over de komst van een AZC in Geldermalsen democratisch gestemd is? Er is niets overlegd met de burgers. Terecht dat men dan in opstand komt. Als er daadwerkelijk gestemd was en een meerderheid voor een AZC was, dan vind ik dat rellen ook onterecht. En niet alleen in Geldermalsen, maar door heel Nederland doen deze dingen zich voor.
pi_158299879
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:25 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ohja. Want als je het niet met Isdatzo eens bent, dan ben je uiteraard automatisch "te dom om te poepen". En als je "te dom om te poepen bent", dan ben je het ook niet waard om naar te luisteren. Nee, als je het niet met Isdatzo eens bent, dan moet je gewoon je mond houden en braaf pootjes geven.
Lijkt me voor iedereen beter inderdaad.
  donderdag 17 december 2015 @ 00:26:29 #60
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_158299880
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Kijk de beelden van wat er bij de Macedonische en Hongaarse grens afspeelt.
Die heb ik gezien. Wat is je vraag?
Huilen dan.
  donderdag 17 december 2015 @ 00:26:54 #61
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_158299888
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:25 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ohja. Want als je het niet met Isdatzo eens bent, dan ben je uiteraard automatisch "te dom om te poepen". En als je "te dom om te poepen bent", dan ben je het ook niet waard om naar te luisteren. Nee, als je het niet met Isdatzo eens bent, dan moet je gewoon je mond houden en braaf pootjes geven.
Kijk, je begint het te snappen. Braaf!
Huilen dan.
  donderdag 17 december 2015 @ 00:26:59 #62
448296 BaardHagrid
Waar de zon nimmer schijnt
pi_158299889
Maar ik vind wel dat we over deze discussie moeten blijven discussiëren
Waar gaat het toch heen met de wereld....
  donderdag 17 december 2015 @ 00:27:57 #63
448296 BaardHagrid
pi_158299904
quote:
10s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ben je het wel eens zat om een rukker te zijn?
pi_158299907
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die vluchtelingen? Hoeveel vluchtelingen zijn er precies in het nieuws gekomen? En hoeveel niet?
Kijk naar de vele video's, er zijn honderden links gepost en het gaat om grote groepen. En zelfs "vluchtelingen" die niet rellen, hebben hier niets te zoeken.
pi_158299908
quote:
14s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies. De ware fascistische aard van de linksen komt hier weer goed aan de oppervlakte.
  donderdag 17 december 2015 @ 00:28:09 #66
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_158299909
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:26 schreef Infection het volgende:

[..]

Je wilt zeggen dat er over de komst van een AZC in Geldermalsen democratisch gestemd is? Er is niets overlegd met de burgers. Terecht dat men dan in opstand komt. Als er daadwerkelijk gestemd was en een meerderheid voor een AZC was, dan vind ik dat rellen ook onterecht. En niet alleen in Geldermalsen, maar door heel Nederland doen deze dingen zich voor.
Je snapt hoe een democratie werkt? Iets met volksvertegenwoordigers en zo?
Huilen dan.
pi_158299916
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Kijk naar de vele video's, er zijn honderden links gepost en het gaat om grote groepen. En zelfs "vluchtelingen" die niet rellen, hebben hier niets te zoeken.
Je hebt geen idee dus? Ok.
pi_158299923
quote:
10s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wist ik toch, dat je er diep van binnen zo over denkt.
pi_158299924
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je snapt hoe een democratie werkt? Iets met volksvertegenwoordigers en zo?
Dat houdt nog niet in dat nadat iemand verkozen is ze alles maar kunnen doen. Er zou alsnog een volksraadpleging moeten plaatsvinden bij belangrijke onderwerpen. Dat dat niet gedaan wordt laat nog maar eens zien dat deze manier van democratie niet werkt.
pi_158299926
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:26 schreef Infection het volgende:

[..]

Er is toch ook niet in Geldermalsen gestemd over het budget van de lokale basisschool of over het homohuwelijk? Sommige dingen worden nu eenmaal landelijk bepaald, en andere dingen weer op gemeentelijk niveau.
pi_158299930
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:28 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Precies. De ware fascistische aard van de linksen komt hier weer goed aan de oppervlakte.
Xa1pt is een van de linkse trollen op dit forum.
Hoeveel bewijs we ook posten van het wangedrag van de illegalen, en het simpele feit dat die mensen hier sowieso illegaal zijn, hij blijft door blaten dat het "vluchtelingen" zijn.
  donderdag 17 december 2015 @ 00:30:08 #72
448296 BaardHagrid
pi_158299939
quote:
14s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een linkse fascist zijn _O_
pi_158299942
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:28 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Er is toch ook niet in Geldermalsen gestemd over het budget van de lokale basisschool of over het homohuwelijk? Sommige dingen worden nu eenmaal landelijk bepaald, en andere dingen weer op gemeentelijk niveau.
Wat een vergelijkingen weer. Niet serieus te nemen dit. :')
pi_158299945
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Hoeveel bewijs we ook posten van het wangedrag van de illegalen, en het simpele feit dat die mensen hier sowieso illegaal zijn, hij blijft door blaten dat het "vluchtelingen" zijn.
Je hebt geen idee hoeveel vluchtelingen er niet in het nieuws komen dus die generalisaties van je neem ik met een flinke korrel zout.
pi_158299959
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:30 schreef BaardHagrid het volgende:

[..]

Een linkse fascist zijn _O_
Niet echt. Maar als mensen domme dingen roepen betekent dat niet dat je ook maar naar ze moet luisteren.
pi_158299964
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:30 schreef Infection het volgende:

[..]

Wat een vergelijkingen weer. Niet serieus te nemen dit. :')
Lekker zwak weer.
pi_158299966
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:28 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Wat een domme vergelijking. :')
pi_158299967
quote:
14s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je hebt geen idee hoeveel vluchtelingen er niet in het nieuws komen dus die generalisaties van je neem ik met een flinke korrel zout.
Inderdaad. De miljoenen die in de regio zitten en niet illegaal naar Europa komen niet in het nieuws.
pi_158299973
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:26 schreef BaardHagrid het volgende:
Praatjes vullen geen gaatjes.
Wel eens van gehoord?
  donderdag 17 december 2015 @ 00:32:18 #80
448296 BaardHagrid
pi_158299975
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet echt. Maar als mensen domme dingen roepen betekent dat niet dat je ook maar naar ze moet luisteren.
Sorry, maar van jou mocht ik alleen luisteren naar Grote Leider Isdatzo :?
  donderdag 17 december 2015 @ 00:32:29 #81
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_158299977
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:28 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Wist ik toch, dat je er diep van binnen zo over denkt.
Welnee, ik moet je helaas teleurstellen. Ik vind het prima dat mensen een andere mening dan de mijne toebedeeld zijn, alleen dan verwacht ik wel dat die mening gebaseerd is op feiten, kennis van zaken en dat die mening weldoordacht is en niet gebaseerd is op onderbuikgevoelens en populistisch gewauwel.

Als dat wél zo is, dan geef je er blijk van niet in staat te zijn zelf een mening te vormen op basis van argumenten en feiten en dan ben je misschien wel degelijk te dom om te poepen.
Huilen dan.
pi_158299981
quote:

[..]

We luisteren toch ook naar jou?
  donderdag 17 december 2015 @ 00:32:53 #83
448296 BaardHagrid
pi_158299982
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:32 schreef john2406 het volgende:

[..]

Praatjes vullen geen gaatjes.
Wel eens van gehoord?
Nee, leg die eens even voor me uit aub
pi_158300006
quote:

[..]

Daarom negeer ik jou altijd ^O^
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_158300008
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:31 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Lekker zwak weer.
Hoe kun je het budget van een lokale basisschoool vergelijken met de komst van 1500 asielzoekers in een dorp van zo'n 10.000 mensen? En dan ook nog eens rondom een bedrijf van iemand. Dat is iets waarover gestemd moet worden, het budget van een basisschool niet want dat verandert niet zoveel aan hoe een stad eruit komt te zien.
pi_158300014
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:31 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Wat een domme vergelijking. :')
Je wilt van vluchtelingenopvang een gemeentetaak maken, prima, maar niet erg praktisch.
  donderdag 17 december 2015 @ 00:34:25 #88
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_158300019
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Over welk bewijs heb je het hier?
Huilen dan.
pi_158300036
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:33 schreef Infection het volgende:

[..]

Hoe kun je het budget van een lokale basisschoool vergelijken met de komst van 1500 asielzoekers in een dorp van zo'n 10.000 mensen? En dan ook nog eens rondom een bedrijf van iemand. Dat is iets waarover gestemd moet worden, het budget van een basisschool niet want dat verandert niet zoveel aan hoe een stad eruit komt te zien.
In Groningen wil men geen gas boren, in Zeeland willen ze geen kerncentrale. Stel je eens voor dat al die zaken lokaal zouden worden bepaald...
pi_158300041
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:34 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Je wilt van vluchtelingenopvang een gemeentetaak maken, prima, maar niet erg praktisch.
Je kunt het ook combineren. De landelijke overheid komt met het voorstel en het is vervolgens aan de gemeente om de bevolking van het desbetreffende dorp/stad te raadplegen hierover.
  donderdag 17 december 2015 @ 00:35:54 #91
448296 BaardHagrid
pi_158300045
quote:
En nu in relatie met de vluchtelingencrisis :)
pi_158300050
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Er is zo veel, zoals
  donderdag 17 december 2015 @ 00:36:50 #93
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_158300054
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:33 schreef Infection het volgende:

[..]

Ah, het befaamde 'not in my backyard'-principe. Dan zou er niks zijn. Geen snelwegen. Geen industrieterreinen. Niks.

Die vluchtelingen moeten ergens heen, toch?
Huilen dan.
  donderdag 17 december 2015 @ 00:37:11 #94
448296 BaardHagrid
pi_158300058
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Is niet elk bewijs jouw vreemd :')!
pi_158300060
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:35 schreef Infection het volgende:

[..]

Je kunt het ook combineren. De landelijke overheid komt met het voorstel en het is vervolgens aan de gemeente om de bevolking van het desbetreffende dorp/stad te raadplegen hierover.
Zoals het nu dus in de praktijk gaat. Maar dan moet je mensen dus wel de kans geven hun mening te geven, en niet als apen vuurwerk gooien en op ramen bonken.
pi_158300063
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ah, het befaamde 'not in my backyard'-principe. Dan zou er niks zijn. Geen snelwegen. Geen industrieterreinen. Niks.

Die vluchtelingen moeten ergens heen, toch?
Genoeg andere plekken. En woonwijken worden vaak om een snelweg heen gebouwd, niet andersom.
  donderdag 17 december 2015 @ 00:37:53 #97
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_158300070
quote:
Ik ken dat soort filmpjes, ja. Maar wat is het bewijs dat daar volgens jou in te zien is?
Huilen dan.
pi_158300100
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:35 schreef Infection het volgende:

[..]

Succes daarmee als het gaat om het aanleggen van een snelweg van Middelburg naar Groningen. Of ieder ander nationaal issue dat meerdere provincies/gemeentes gaat raken.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_158300102
Incidentjes. In AZC's gebeuren wel ergere dingen.
pi_158300104
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:01 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Zolang wij ze nog wel toelaten, gaan Hongarije en Polen uiteindelijk accepteren.
Weet niet hoe het in Hongarije zit maar Polen.. Vergeet het maar :') Dat durven de politici daar niet aan, sowieso is hun carrière dan voorbij en als ze beetje pech hebben worden ze gelynched.
Why stay small, if you can grow big..
pi_158300108
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:26 schreef BaardHagrid het volgende:
Is toch voldoende om je te wijzen op je eigen reactie of niet?
Jij wilt blijven discussiëren, nou daarop beweer ik praatjes vullen geen gaatjes.
Je kunt praten tot je een ons weegt het veranderd niet hoor, en discussies voeren wat je wilt.
Hoger hand heeft gesproken in deze, dus wat heeft het voor doel om het erover te hebben?

Ja een revolutie zou die helpen misschien?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2015 00:41:33 ]
  donderdag 17 december 2015 @ 00:41:30 #102
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_158300117
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:40 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Weet niet hoe het in Hongarije zit maar Polen.. Vergeet het maar :') Dat durven de politici daar niet aan, sowieso is hun carrière dan voorbij en als ze beetje pech hebben worden ze gelynched.
Een waar voorbeeld voor hoe het in Nederland zou moeten gaan _O_ .

Toch?
Huilen dan.
  donderdag 17 december 2015 @ 00:41:50 #103
448296 BaardHagrid
pi_158300119
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is toch voldoende om je te wijzen op je eigen reactie of niet?
Jij wilt blijven discussiëren, nou daarop beweer ik praatjes vullen geen gaatjes.
Je kunt praten tot je een ons weegt het veranderd niet hoor, en discussies voeren wat je wilt.
Hoger hand heeft gesproken in deze, dus wat heeft het voor doel om het erover te hebben?

Ja een revolutie zou die helpen misschien?
Wat voor revolutie precies?
pi_158300149
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:01 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Zolang wij ze nog wel toelaten, gaan Hongarije en Polen uiteindelijk accepteren. Ik vind het namelijk ook niet OK dat zij het probleem feitelijk bij ons over de schutting gooien, dus dan wordt het slikken of stikken.
Die zorgen zelf wel dat het daar schoon blijft.
pi_158300199
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:44 schreef syndroom het volgende:

[..]

Die zorgen zelf wel dat het daar schoon blijft.
Landen met een geschiedenis van xenofobie die nog verder terug gaat dan de oorsprong van de betreffende landen zelf. Tis maar wat je schoon noemt :')
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_158300204
quote:
9s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Een waar voorbeeld voor hoe het in Nederland zou moeten gaan _O_ .

Toch?
Wat mij betreft niet.

Maar Polen kent een van de meest nationalistische bevolkingen in Europa, dus mensen die denken dat Polen dat gaat doen kennen dat land niet :') hetzelfde geldt denk ik voor Hongarije.
pi_158300233
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:49 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Wat mij betreft niet.

Maar Polen kent een van de meest nationalistische bevolkingen in Europa, dus mensen die denken dat Polen dat gaat doen kennen dat land niet :') hetzelfde geldt denk ik voor Hongarije.
Ook als ze dan uit de EU moeten? Kost heel wat centen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_158300259
Ben benieuwd welk signaal ze in Geldermalsen gaan afgeven.

1. De boel kort en klein slaan werkt, met als risico dat andere plaatsen het voorbeeld van Geldermalsen gaan volgen.
2. Het kort en klein slaan werkt niet, er komt toch een AZC. Met als risico dat deze onder vuur komt te liggen en je er met goed fatsoen eigenlijk niet eens mensen veilig kan plaatsen.

Ze zullen wel in een dubio zitten nu.
pi_158300285
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:52 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ook als ze dan uit de EU moeten? Kost heel wat centen.
Dat zie ik ook niet gebeuren inderdaad. Maar als ze grootschalig opvang inrichten wordt er miniem inzet vertoont, daar ben ik wel zeker van. Dus het heeft ook geen zin, want die vluchtelingen willen dat "arme kut" Polen (of Hongarije) toch verlaten.
pi_158300312
quote:
19s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:55 schreef TwenteFC het volgende:
Ben benieuwd welk signaal ze in Geldermalsen gaan afgeven.

1. De boel kort en klein slaan werkt, met als risico dat andere plaatsen het voorbeeld van Geldermalsen gaan volgen.
2. Het kort en klein slaan werkt niet, er komt toch een AZC. Met als risico dat deze onder vuur komt te liggen en je er met goed fatsoen eigenlijk niet eens mensen veilig kan plaatsen.

Ze zullen wel in een dubio zitten nu.
Kijk zelf maar

Vanaf 1.37 gaat het helemaal los

pi_158300410
pi_158300426
Wat een debielen.
pi_158300477
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:11 schreef loni55 het volgende:
Wat een debielen.
De escalatie an sich was te verwachten natuurlijk. En dat het niet de hoek van de hoogopgeleiden zou komen dat is ook geen verassing.
pi_158300490
quote:
Men is zo bang voor moslims, maar dit soort tuig is wel langzamerhand Nederland aan het overnemen _O-
  Forum Admin donderdag 17 december 2015 @ 01:17:30 #115
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_158300495
Meteen buitenspel gezet ook. Komt dat ding er niet dan loont dit soort acties dus, komt 'ie er wel kun je er vergif op innemen dat dat ding bekalkt, belaagd, of nog erger, wordt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin donderdag 17 december 2015 @ 01:17:47 #116
pi_158300499
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:17 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Men is zo bang voor moslims, maar dit soort tuig is wel langzamerhand Nederland aan het overnemen _O-
Wat. Welk Nederland zie jij voor je?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_158300528
quote:
10s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wat. Welk Nederland zie jij voor je?
Een land waar de grootste bek regeert. Helaas.
pi_158300538
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Meteen buitenspel gezet ook. Komt dat ding er niet dan loont dit soort acties dus, komt 'ie er wel kun je er vergif op innemen dat dat ding bekalkt, belaagd, of nog erger, wordt.
Nu ik er over nadenk, de politieke oplossing zal waarschijnlijk in deze richting zitten; Dat AZC komt er, maar de bouw ervan zal nooit afgerond worden.

Gezichtsbehoud is heilig in de politiek.
pi_158300549
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:20 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Vandaag pas wakker geworden? Dat is al jaren aan de hand.
  Forum Admin donderdag 17 december 2015 @ 01:23:28 #120
pi_158300559
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:20 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat is helaas wel zo ja.
  Forum Admin donderdag 17 december 2015 @ 01:26:04 #121
pi_158300578
quote:
19s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:21 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Nu ik er over nadenk, de politieke oplossing zal waarschijnlijk in deze richting zitten; Dat AZC komt er, maar de bouw ervan zal nooit afgerond worden.

Gezichtsbehoud is heilig in de politiek.
Dat denk ik ook. Al vind ik het sowieso al een dom idee om zo'n groot azc door te drukken. In dit geval liep dat ernstig uit de hand, maar er zijn genoeg mensen die hier achter staan. Dat is het grote probleem..
pi_158300600
quote:
19s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:21 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Vandaag pas wakker geworden? Dat is al jaren aan de hand.
Ik woon er dan ook al jaren niet meer. Maar ik merk gewoon iedere keer als ik op bezoek ben, of als ik het nieuws lees, dat Nederland er niet relaxter op is geworden.
quote:
13s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat is helaas wel zo ja.
En er valt niet zoveel aan te doen he? Zelf met vuurwerk gooien naar politie of raadsvergaderingen onderbreken is nou niet echt productief....
  Forum Admin donderdag 17 december 2015 @ 01:30:29 #123
pi_158300617
quote:
15s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:28 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik woon er dan ook al jaren niet meer. Maar ik merk gewoon iedere keer als ik op bezoek ben, of als ik het nieuws lees, dat Nederland er niet relaxter op is geworden.

[..]

En er valt niet zoveel aan te doen he? Zelf met vuurwerk gooien naar politie of raadsvergaderingen onderbreken is nou niet echt productief....
Integendeel zelfs, helaas is iets zonder duidelijke communicatie door de gemeenteraad jassen dat ook niet echt.

Niet dat dat ook maar enig ''recht'' geeft om zo huis te houden hoor, maar waarom Geldermalsen, waarom 1500? Dat kan toch anders? En al helemaal in de vorm zoals het nu gaat. Uiteindelijk zit je ook met mandaat, dan kunnen de mensen nog wel compleet achterlijk zijn maar dan ga je toch niet verheven je eigen wereldbeeld opdrukken aan dit soort mensen? We zien wat er van komt.
pi_158300625
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Integendeel zelfs, helaas is iets zonder duidelijke communicatie door de gemeenteraad jassen dat ook niet echt.

Niet dat dat ook maar enig ''recht'' geeft om zo huis te houden hoor, maar waarom Geldermalsen, waarom 1500? Dat kan toch anders? En al helemaal in de vorm zoals het nu gaat.
Hoe groot is daar het politie korps?
Zouden die 1500 man aan kunnen?
  Forum Admin donderdag 17 december 2015 @ 01:33:29 #125
pi_158300634
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoe groot is daar het politie korps?
Zouden die 1500 man aan kunnen?
Dan ga je wel uit van de situatie dat 1500 man ineens in opstand komt, maar ik denk dat het lokale korps dat niet aan kan nee.
pi_158300656
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dan ga je wel uit van de situatie dat 1500 man ineens in opstand komt, maar ik denk dat het lokale korps dat niet aan kan nee.
Ben je met me eens dat het al heel moeilijk wordt als die mensen uit of met andere gewoontes zijn opgegroeid?
Lijkt me dan niet veilig of wel?
En wat betreft lager opgeleide mensen of hoe je ze ook wil noemen, hoe zat dat vroeger als er gestaakt werd, deden dat niet ook die mensen?
En stonden de hoger opgeleide mensen niet trotsdem in de rij als er iets door die mensen verkregen was?
Of deden die toen afstand ervan als of omdat ze niet mee gestaakt hadden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2015 01:38:37 ]
pi_158300659
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:17 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ja dit inderdaad.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_158300671
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Niet dat dat ook maar enig ''recht'' geeft om zo huis te houden hoor, maar waarom Geldermalsen, waarom 1500? Dat kan toch anders? En al helemaal in de vorm zoals het nu gaat. Uiteindelijk zit je ook met mandaat, dan kunnen de mensen nog wel compleet achterlijk zijn maar dan ga je toch niet verheven je eigen wereldbeeld opdrukken aan dit soort mensen? We zien wat er van komt.
Och, het gaat me niet eens om welk standpunt je inneemt om om het even welk onderwerp, eerlijk gezegd. Het is meer de houding van "ik heb gelijk en jij niet" die ik steeds vaker zie. Terwijl we het over een mening hebben over een (politiek) probleem. We respecteren elkaar niet meer. Over dit onderwerp; welke mening je ook hebt, je bent een moslimknuffelaar, (s)linkse boomknuffelaar, policor, tokkie, fascist, landverrader of gewoon een idioot die niet serieus genomen kan worden. Zo communiceer je toch niet naar elkaar? Als ik 1 van die termen in je gezicht zou gooien, zou je dan nog een normaal gesprek willen hebben met me?
pi_158300707
Meh, soms is burgerlijke ongehoorzaamheid nodig. Goede actie.
There are only 151 Pokémon.
pi_158300713
De lokale politiek wilde er even in sneltreinvaart op "democratische" wijze een veel te groot AZC doorheen jassen. Daar hebben tegenstanders een stokje voor gestoken. Ik kan ze in dit specifieke geval geen ongelijk geven, aangezien de lokale politiek een loopje neemt met de democratie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2015 01:58:17 ]
pi_158300717
Maar goed, ik begrijp dus dat er hier waarschijnlijk sprake is van een bonte verzameling voetbalhooligans vanuit het hele land?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_158300720
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:50 schreef Hathor het volgende:
Maar goed, ik begrijp dus dat er hier waarschijnlijk sprake is van een bonte verzameling voetbalhooligans vanuit het hele land?
Is niet alle hulp welkom dan?
pi_158300730
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is niet alle hulp welkom dan?
Ik zeg alleen maar dat het niet de lokale bevolking was die daar zo tekeer hebben lopen gaan.
  donderdag 17 december 2015 @ 01:55:44 #134
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_158300734
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:55 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik zeg alleen maar dat het niet de lokale bevolking was die daar zo tekeer hebben lopen gaan.
Voor een gedeelte wel
RED ONS HENNIEGOD
pi_158300735
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:55 schreef Hathor het volgende:

[..]

Sorry hoor ik zag een vraagteken dacht dat je vroeg, denk die stel ik een vraag terug!
pi_158300749
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:40 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Och, het gaat me niet eens om welk standpunt je inneemt om om het even welk onderwerp, eerlijk gezegd. Het is meer de houding van "ik heb gelijk en jij niet" die ik steeds vaker zie. Terwijl we het over een mening hebben over een (politiek) probleem. We respecteren elkaar niet meer. Over dit onderwerp; welke mening je ook hebt, je bent een moslimknuffelaar, (s)linkse boomknuffelaar, policor, tokkie, fascist, landverrader of gewoon een idioot die niet serieus genomen kan worden. Zo communiceer je toch niet naar elkaar? Als ik 1 van die termen in je gezicht zou gooien, zou je dan nog een normaal gesprek willen hebben met me?
Amen!
Ik had iets over het persoonlijke geneuzel op pagina 1 willen willen typen, maar heb aan deze reactie niets meer toe te voegen. ^O^
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_158300750
quote:
9s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:55 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Voor een gedeelte wel
Op het nieuws werd gezegd dat er voornamelijk Rotterdamse accenten te horen waren.
  donderdag 17 december 2015 @ 02:02:17 #138
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_158300760
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 02:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Op het nieuws werd gezegd dat er voornamelijk Rotterdamse accenten te horen waren.
In die omgeving zitten er genoeg . Types die elke dag in de sportschool zitten en verder alleen maar zuipen en aan de pillen zitten .
RED ONS HENNIEGOD
pi_158300766
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 02:00 schreef paddy het volgende:

[..]

Amen!
Ik had iets over het persoonlijke geneuzel op pagina 1 willen willen typen, maar heb aan deze reactie niets meer toe te voegen. ^O^
Dank u :@

En misschien zeik ik nu, maar ik denk dat dit de reden is dat het bezoekersaantal van Fok! zo terugloopt. Dit is geen discussieforum meer, het is een mening verkondigen en daarna uitschelden forum geworden.
pi_158300770
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 02:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zouden die mensen geen kinderen daar hebben kunnen wonen?
Die evt wel met vrienden zijn langsgekomen?
Dus niet alleen die mensen daar met de problemen laten zitten, als ze er al zijn wel te verstaan?
Het is nou daar maar net zo snel kan jouw gemeente ook beslissen we dumpen er bij die ook zo een 2000 stuks.
Juliana kazerne komen ze in iedergeval niet he!
http://www.dagelijksestan(...)n-van-premier-rutte/

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2015 02:22:52 ]
pi_158300790
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 02:03 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dank u :@

En misschien zeik ik nu, maar ik denk dat dit de reden is dat het bezoekersaantal van Fok! zo terugloopt. Dit is geen discussieforum meer, het is een mening verkondigen en daarna uitschelden forum geworden. Soms kun je dan zelfs duimpjes verdienen. Maar het werkt ook best aanstekelijk, voor mij dan.
Dat is wel de algehele trend, dus dan is fok juist wel hip. Maar er zijn natuurlijk online nog meer middelen waarmee je nog eenzijdiger en nog harder kunt schelden. En dan kun je nog duimpjes verdienen ook, die tellen.
  Forum Admin donderdag 17 december 2015 @ 02:11:02 #142
pi_158300791
quote:

[..]

Ik vind dat je gelijk hebt, wat dat betreft is het een afspiegeling van de maatschappij.. de polarisatie is groot..
pi_158301016
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:49 schreef Elfletterig het volgende:
De lokale politiek wilde er even in sneltreinvaart op "democratische" wijze een veel te groot AZC doorheen jassen. Daar hebben tegenstanders een stokje voor gestoken. Ik kan ze in dit specifieke geval geen ongelijk geven, aangezien de lokale politiek een loopje neemt met de democratie.
Kun je wellicht aangeven waarom het gebruikelijke proces ineens een "loopje neemt met de democratie" is?

Hoezo is het vreemd dat naar aanleiding van een voorstel van het college, een inspraakavond georganiseerd word, om vervolgens de raad om een oordeel te vragen mbt het voorstel van het college? (De raad ging overigens waarschijnlijk tegenstemmen, volgens de laatste tellingen van het journaal)

Geen idee of je de lokale politiek volgt, maar her is zeer gebruikelijk dat soms onderwerpen snel op de agenda komen. Echter hoor je dan eigenlijk nooit iets over de door jou aangehaalde en als desastreus geïllustreerde sneltreinvaart. Of sta je vaker op de barricaden als de politiek snel beslissingen wilt nemen?

Zijn het niet juist de "betogers" die een loopje nemen met de democratie, door de politie te bekogelen, het gemeentehuis bekogelen bestormen en vernielen? Of moet iedereen die het oneens is met ingediende voorstellen dit in de toekomst maar laten blijken door het aarichten van schade aan personen en objecten? Is dat het door jou gewenste democratische proces?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_158301025
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Al vind ik het sowieso al een dom idee om zo'n groot azc door te drukken. In dit geval liep dat ernstig uit de hand, maar er zijn genoeg mensen die hier achter staan. Dat is het grote probleem..
Diezelfde groep burgers wil waarschijnlijk wel dat de kosten van de opvang van asielzoekers beperkt blijven.

Grootschalige opvang is goedkoper. Grootschalige opvang is goedkoper in gebieden waar geen sprake is van ruimtegebrek.
pi_158301049
Tja als je na alle berichten omtrent azc's kijkt moet je niet verbaasd zijn dat je zulke taferelen krijgt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_158301075
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 03:22 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Kun je wellicht aangeven waarom het gebruikelijke proces ineens een "loopje neemt met de democratie" is?

Hoezo is het vreemd dat naar aanleiding van een voorstel van het college, een inspraakavond georganiseerd word, om vervolgens de raad om een oordeel te vragen mbt het voorstel van het college? (De raad ging overigens waarschijnlijk tegenstemmen, volgens de laatste tellingen van het journaal)

Geen idee of je de lokale politiek volgt, maar her is zeer gebruikelijk dat soms onderwerpen snel op de agenda komen. Echter hoor je dan eigenlijk nooit iets over de door jou aangehaalde en als desastreus geïllustreerde sneltreinvaart. Of sta je vaker op de barricaden als de politiek snel beslissingen wilt nemen?

Zijn het niet juist de "betogers" die een loopje nemen met de democratie, door de politie te bekogelen, het gemeentehuis bekogelen bestormen en vernielen? Of moet iedereen die het oneens is met ingediende voorstellen dit in de toekomst maar laten blijken door het aarichten van schade aan personen en objecten? Is dat het door jou gewenste democratische proces?
Dit wordt er gewoon in een sneltreinvaart doorgedrukt. Althans: dat was de bedoeling. Dat zag je ook terug op de protestborden van de beschaafde demonstranten. De gemeente wilde gewoon even snel een azc voor 1.500 mensen regelen, met voor de vorm wat onhandige dingen als inspraak.

Ik ben tegen geweld en tegen aantasting van de democratie, maar als de democratie zó op een zijspoor wordt gezet dan kan ik het me voorstellen dat mensen geen andere mogelijkheid zien dan de vergadering te ontregelen.

Ik heb niet zo veel met dat doorgeslagen politiek-correcte gelul. Wat hier gebeurt, is dat een dorp van 11.000 inwoners dreigt te worden opgezadeld met een veel te groot azc met 1.500 mensen. En de lokale politiek is erop uit om dat er snel door te drukken. Ja, in zo'n geval kan ik me de woede van de bevolking gewoon voorstellen.

We gaan dit soort geweld (hoe hard je het ook veroordeelt) de komende tijd nog wel vaker zien, zeker als zulke idioot grote azc's worden voorgesteld. Voor kleine azc's is nog wel draagvlak, maar voor mega-azc's niet. De bevolking roert zich. Ook dat is een onderdeel van de democratie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2015 04:27:18 ]
  donderdag 17 december 2015 @ 04:19:10 #147
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_158301078
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:22 schreef Infection het volgende:

[..]

Het is dan ook allang geprobeerd om het zonder te doen. Praten haalt niets uit, spandoeken ook niet, dus dan maar zo.
Dat gaat uiteindelijk ook niet helpen hoor :')
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_158301096
Spreekt ook niet voor de gemeente dat ze financieel niet sterk staan en daarom ongeacht de impact op de bevolking dit plan erdoorheen probeerden te drukken.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_158301100
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 04:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
Spreekt ook niet voor de gemeente dat ze financieel niet sterk staan en daarom ongeacht de impact op de bevolking dit plan erdoorheen probeerden te drukken.
Inderdaad. En dat is dan eigenlijk nog zwak uitgedrukt. Een correcte kwalificatie is eigenlijk: schandalig. De belangen van de bevolking worden van tafel geveegd omdat een paar falende bestuurders hun straatje willen schoonvegen.
pi_158301108
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 04:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit wordt er gewoon in een sneltreinvaart doorgedrukt. Althans: dat was de bedoeling. Dat zag je ook terug op de protestborden van de beschaafde demonstranten. De gemeente wilde gewoon even snel een azc voor 1.500 mensen regelen, met voor de vorm wat onhandige dingen als inspraak.

[ afbeelding ]

Ik ben tegen geweld en tegen aantasting van de democratie, maar als de democratie zó op een zijspoor wordt gezet dan kan ik het me voorstellen dat mensen geen andere mogelijkheid zien dan de vergadering te ontregelen.

Ik heb niet zo veel met dat doorgeslagen politiek-correcte gelul. Wat hier gebeurt, is dat een dorp van 11.000 inwoners dreigt te worden opgezadeld met een veel te groot azc met 1.500 mensen. En de lokale politiek is erop uit om dat er snel door te drukken. Ja, in zo'n geval kan ik me de woede van de bevolking gewoon voorstellen.

We gaan dit soort geweld (hoe hard je het ook veroordeelt) de komende tijd nog wel vaker zien, zeker als zulke idioot grote azc's worden voorgesteld. Voor kleine azc's is nog wel draagvlak, maar voor mega-azc's niet. De bevolking roert zich. Ook dat is een onderdeel van de democratie.
Nogmaals; de normale procedures worden in acht genomen.
Normaliter klaagt niemand als de politiek besluiten wel neemt. Waaruit maak jij op dat men iets door de strot ging duwen? Omdat een aantal mensen een leuk spandoekje gemaakt hebben, en (andere mensen) de boel komen verbouwen? Is dat dan democratie?

Voor grote AZC's is genoeg draagvlak, kosten moeten immers beheersbaar blijven.

En de bevolking is louter een onderdeel van de democrati als dingen gesloopt worden? Hebben groepen betogers direct het gelijk aan hun zijde?

[ Bericht 0% gewijzigd door tofastTG op 17-12-2015 05:22:22 ]
pi_158301109
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 04:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
Waaruit blijkt dat? Iedereen blijft dat maar roepen maar hoe komt men hier toch bij?

Ik vraag me allereerst af wie "de gemeente is"? De burgemeester? De portefeuille houder van financiën? Het college?

Verder vraag ik me af sinds wanneer voorstellen van een college gelijk staan aan "plan erdoorheen probeerden te drukken"?

Normale procedures zijn in acht genomen, volksraadpleging en besluitvorming aangaande het voorstel van het college was de intentie van deze hele avond. Dat is dus verpest, door wat demonstranten.
pi_158301110
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2015 05:16 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Nogmaals; de normale procedures worden in acht genomen.
Normaliter klaagt niemand als de politiek besluiten wel neemt. Waaruit maak jij op dat men iets door de strot ging duwen? Omdat een aantal mensen een leuk spandoekje gemaakt hebben, en de boel komen verbouwen?
Is dat dan democratie?

Voor grote AZC's is genoeg draagvlak, kosten moeten immers beheersbaar blijven.

En wanneer is de bevolking een onderdeel van de democratie? Als dingen gesloopt worden hebben groepen direct het gelijk aan hun zijde?
Uit de berichtgeving blijkt dat afgelopen vrijdag pas duidelijk werd dat dit plan aan de orde was. En het moest vanavond even door de raad gejast worden. Het achterliggende motief daarvoor is inmiddels ook kraakhelder: verlies op braakliggende grond voorkomen. Dat is gewoon, zoals dat spandoek ook zegt, onbehoorlijk bestuur.

De bevolking is altijd een onderdeel van de democratie. In dit geval hebben de demonstranten ook volledig het gelijk aan hun zijde. Het is totaal krankzinnig om 1.500 asielzoekers op te willen vangen in een plaats van nog geen 11.000 inwoners.

Hoe groot het draagvlak voor dergelijke azc's is, heb je vanavond kunnen zien. En ook op andere plekken zijn er problemen met te grote (nood)opvanglocaties. Het overzicht is zoek, er ontstaan allerlei problemen.

Als je wilt dat de kosten beheersbaar blijven, moet je als land misschien eens stoppen met het braafste jongetje van de klas te spelen. Misschien moeten we gewoon eens wat rigoureuzer zijn in het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers, economische vluchtelingen, vluchtelingen die zich hier misdragen, enzovoort.
pi_158301111
Prima actie. ^O^ Gelukkig zijn er nog mensen in dit laffe land die zich niet vrijwillig naar de slachtbank laten voeren.
pi_158301113
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 05:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Uit de berichtgeving blijkt dat afgelopen vrijdag pas duidelijk werd dat dit plan aan de orde was. En het moest vanavond even door de raad gejast worden. Het achterliggende motief daarvoor is inmiddels ook kraakhelder: verlies op braakliggende grond voorkomen. Dat is gewoon, zoals dat spandoek ook zegt, onbehoorlijk bestuur.

De bevolking is altijd een onderdeel van de democratie. In dit geval hebben de demonstranten ook volledig het gelijk aan hun zijde. Het is totaal krankzinnig om 1.500 asielzoekers op te willen vangen in een plaats van nog geen 11.000 inwoners.

Hoe groot het draagvlak voor dergelijke azc's is, heb je vanavond kunnen zien. En ook op andere plekken zijn er problemen met te grote (nood)opvanglocaties. Het overzicht is zoek, er ontstaan allerlei problemen.

Als je wilt dat de kosten beheersbaar blijven, moet je als land misschien eens stoppen met het braafste jongetje van de klas te spelen. Misschien moeten we gewoon eens wat rigoureuzer zijn in het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers, economische vluchtelingen, vluchtelingen die zich hier misdragen, enzovoort.
Uit je reacties maak ik op dat je niet al te veel kennis hebt van de procedures omtrent gemeentelijke besluitvorming. Zomaar termen rondslingeren als onbehoorlijk bestuur lijkt me een tikkeltje overdreven.

Besef je je dat het hier ging om een voorstel van het college?

Maar ze maken extra onderdeel uit van de democratie als shit gesloopt wordt, bedoelde je dat te zeggen? (Zie ook mijn edit)

En dat is nou net het hele probleem, de schreeuwende (slopende) minderheid is niet direct een meerderheid. Heeft het gelijk niet altijd aan hun zijde.
Ik ben er zeker van dat er draagvlak aanwezig is, ook in kleinere gemeenschappen. Zie oa. Heumensoord, en een AZC's als dat in Heerlen (grenst aan verschillende dorpen) dat daar nauwelijks overlast creëert.

[ Bericht 0% gewijzigd door tofastTG op 17-12-2015 05:37:49 ]
pi_158301114
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 05:20 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat? Iedereen blijft dat maar roepen maar hoe komt men hier toch bij?

Ik vraag me allereerst af wie "de gemeente is"? De burgemeester? De portefeuille houder van financiën? Het college?

Verder vraag ik me af sinds wanneer voorstellen van een college gelijk staan aan "plan erdoorheen probeerden te drukken"?

Normale procedures zijn in acht genomen, volksraadpleging en besluitvorming aangaande het voorstel van het college was de intentie van deze hele avond. Dat is dus verpest, door wat demonstranten.
De gemeente is in dit geval het college van b en w dat met een voorstel komt. Waarom is inmiddels zo duidelijk als maar kan: een financieel gat dichten. Zoals je zelf al schrijft, moest er vanavond een volksraadpleging plaatsvinden (of beter gezegd: mensen konden inspreken) en daarna zou er besluitvorming zijn. Als je zo'n ingrijpend plan in één avondje even wilt aftikken, dan komt dat erop neer dat je het er zo snel mogelijk doorheen wilt drukken.

De intenties van het gemeentebestuur zijn inderdaad verpest.
pi_158301115
quote:

[..]

Al die topics met absolute troep, en dan deze post _O_
pi_158301117
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 05:29 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Al die topics met absolute troep, en dan deze post _O_
Wel knap dat je jezelf zo voor de gek kan houden.
pi_158301118
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 05:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De gemeente is in dit geval het college van b en w dat met een voorstel komt. Waarom is inmiddels zo duidelijk als maar kan: een financieel gat dichten. Zoals je zelf al schrijft, moest er vanavond een volksraadpleging plaatsvinden (of beter gezegd: mensen konden inspreken) en daarna zou er besluitvorming zijn. Als je zo'n ingrijpend plan in één avondje even wilt aftikken, dan komt dat erop neer dat je het er zo snel mogelijk doorheen wilt drukken.

De intenties van het gemeentebestuur zijn inderdaad verpest.
Welke procedure had men dan moeten volgen? Bovendien kan de raad hier zelf ruimte voor maken, indien men dit nodig acht.

Ik kan zo snel de begroting van Geldermalsen niet vinden om het eea. te verifiëren.
Desalniettemin maakt het college naar eer en geweten afwegingen, vervolgens kan men een voorstel indienen. Bezuinigingen voorkomen lijkt me niet gelijk staan aan onbehoorlijk bestuur, is het niet?

Welke intenties? Inspraak door omwonenden, en vervolgens besluitvorming?
pi_158301120
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 05:28 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Uit je reacties maak ik op dat je niet al te veel kennis hebt van de procedures omtrent gemeentelijke besluitvorming. Zomaar termen rondslingeren als onbehoorlijk bestuur lijkt me een tikkeltje overdreven.

Maar ze maken extra onderdeel uit van de democratie als shit gesloopt wordt, bedoelde je dat te zeggen? (Zie ook mijn edit)

En dat is nou net het hele probleem, de schreeuwende (slopende) minderheid is niet direct een meerderheid. Heeft het gelijk niet aan hun zijde.
Ik ben er zeker van dat er draagvlak aanwezig is, ook in kleinere gemeenschappen. Zie oa. Heumensoord, en een AZC's als dat in Heerlen (grenst aan verschillende dorpen) dat daar nauwelijks overlast creëert.
Ik weet prima hoe gemeentelijke besluitvorming werkt. Ik weet wat de rolverdeling tussen het college en de gemeenteraad is. Wat jij maar niet lijkt te snappen, is dat pas afgelopen vrijdag bij de inwoners van Geldermalsen duidelijk werd dat het plan er was. En dat er vandaag in de raadsvergadering al besluitvorming zou komen. Er zijn geen informatieavonden geweest, geen inspraakavonden om draagvlak te peilen en diverse opties te bespreken; gewoon in één keer snel even een azc met 1.500 man erdoor jassen.

De weerstand onder de bevolking tegen het opvangen van grote aantallen asielzoekers groeit. En als de politiek ziende blind en horende doof is, dan krijg je dat mensen hun punt om een minder vriendelijke manier gaan maken. Ik vind geweld nog steeds niet de juiste weg, maar het is nu kennelijk de enige, effectieve weg die demonstranten nog rest.

Zelfs vooraanstaande politici als Jeroen Dijsselbloem erkennen dat de aanhoudende asielstroom een bedreiging voor onze welvaart kan vormen. Om nog maar te zwijgen over de verdere effecten op onze samenleving, voeg ik daar aan toe. Je kunt hoog of laag springen met je procedures, maar mensen pikken het gewoon niet wat er gebeurt.
pi_158301124
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 05:28 schreef tofastTG het volgende:

[..]

En dat is nou net het hele probleem, de schreeuwende (slopende) minderheid is niet direct een meerderheid. Heeft het gelijk niet altijd aan hun zijde.
:? Een meerderheid in Nederland wil geen enkele asielzoeker meer opvangen en die meerderheid is nog groter als asielzoekers in hun eigen buurt ondergebracht dreigen te worden, laat staan een AZC met 1500 vluchtelingen.
pi_158301132
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 05:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik weet prima hoe gemeentelijke besluitvorming werkt. Ik weet wat de rolverdeling tussen het college en de gemeenteraad is. Wat jij maar niet lijkt te snappen, is dat pas afgelopen vrijdag bij de inwoners van Geldermalsen duidelijk werd dat het plan er was. En dat er vandaag in de raadsvergadering al besluitvorming zou komen. Er zijn geen informatieavonden geweest, geen inspraakavonden om draagvlak te peilen en diverse opties te bespreken; gewoon in één keer snel even een azc met 1.500 man erdoor jassen.

De weerstand onder de bevolking tegen het opvangen van grote aantallen asielzoekers groeit. En als de politiek ziende blind en horende doof is, dan krijg je dat mensen hun punt om een minder vriendelijke manier gaan maken. Ik vind geweld nog steeds niet de juiste weg, maar het is nu kennelijk de enige, effectieve weg die demonstranten nog rest.

Zelfs vooraanstaande politici als Jeroen Dijsselbloem erkennen dat de aanhoudende asielstroom een bedreiging voor onze welvaart kan vormen. Om nog maar te zwijgen over de verdere effecten op onze samenleving, voeg ik daar aan toe. Je kunt hoog of laag springen met je procedures, maar mensen pikken het gewoon niet wat er gebeurt.
Men ging er niets doorheen jassen, omwondenen zijn notabene uitgenodigd om te komen inspreken.
Indien de raad meer informatie nodig had gehad, kan daar toch om gevraagd worden? Of zat de raad in het complot om het AZC erdoorheen te jassen? :')

Ik ontken nergens dat asielstromen door Europa beheersbaar gemaakt moeten worden.

Je gaf zelf al aan dat de situatie van vele verschillende crisisopvang-locaties onwenselijk is. Asielzoekers klein opvangen heeft ook mijn persoonlijke voorkeur, echter kan/durft den haag dit niet te verkopen (is immers veel duurder). Dan staan diezelfde lieden in Den Haag te rellen.

Ik pik domme landgenoten niet meer, die menen het gelijk aan hun zijde te hebben en dat daardoor het doel de middelen heiligt.
pi_158301133
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 05:43 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

:? Een meerderheid in Nederland wil geen enkele asielzoeker meer opvangen en die meerderheid is nog groter als asielzoekers in hun eigen buurt ondergebracht dreigen te worden, laat staan een AZC met 1500 vluchtelingen.
Ondertussen wordt op vele locaties crisisopvang aangeboden door gemeentes (herhaaldelijk met unanieme steun van de raad). In kleine gemeenschappen melden zich vaak meer vrijwilligers dan er asielzoekers opgevangen worden.
pi_158301135
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 05:34 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Welke procedure had men dan moeten volgen? Bovendien kan de raad hier zelf ruimte voor maken, indien men dit nodig acht.

Ik kan zo snel de begroting van Geldermalsen niet vinden om het eea. te verifiëren.
Desalniettemin maakt het college naar eer en geweten afwegingen, vervolgens kan men een voorstel indienen. Bezuinigingen voorkomen lijkt me niet gelijk staan aan onbehoorlijk bestuur, is het niet?

Een zorgvuldige procedure met oriënterende gesprekken, inspraakavonden, etc. Zie mijn post hierboven. In plaats daarvan ging de burgemeester vrijdagavond (!) even voor Frau Merkel spelen: http://www.gelderlander.n(...)ldermalsen-1.5533883

quote:
Er komt in 2016 een asielzoekerscentrum (azc) voor 1.500 vluchtelingen in Geldermalsen. Het azc komt op leegstaand bedrijventerrein Hondsgemet, wordt 10 tot 12 hectare groot en zal 10 jaar in Geldermalsen blijven.

Dat heeft burgemeester Miranda de Vries vrijdagavond bekendgemaakt tijdens een ingelaste persconferentie in het gemeentehuis. "Er komt een asielzoekerscentrum omdat we dit kunnen en willen."
Bron: http://www.gelderlander.n(...)ldermalsen-1.5533883

En even verderop:
quote:
De gemeente is door een gedeputeerde van de provincie gebeld met het verzoek. De Vries moest na het telefoon 'wel even naar lucht happen'. De gemeenteraad heeft vervolgens op 8 december in het beslotene vergaderd over dit onderwerp. Vrijdagmiddag zijn de bewoners ingelicht.

De gemeenteraad moet woensdag nog formeel een besluit nemen over de komst van het azc.
Geen openheid, geen transparantie, bewoners er niet bij betrokken, geen draagvlak gepeild, niet meerdere opties onderzocht. In plaats daarvan in het geheim vergaderen, vrijdagavond (!) een persconferentie houden en dan de komende woensdag al willen besluiten.

Onbehoorlijk bestuur is dat. Zeker bij een beslissing die zo veel impact op de gemeenschap heeft. Overigens wilde een meerderheid in de gemeenteraad (nog altijd het hoogste orgaan in de gemeente) er een stokje voor steken dat er vanavond besluitvorming zou plaatsvinden; dat is op zich ook al veelzeggend. Zie: http://www.gelderlander.n(...)malsen-uit-1.5549435
pi_158301136
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2015 05:49 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ondertussen wordt op vele locaties crisisopvang aangeboden door gemeentes (herhaaldelijk met unanieme steun van de raad). In kleine gemeenschappen melden zich vaak meer vrijwilligers dan er asielzoekers opgevangen worden.
Ja in kleine gemeenschappen. Die hebben nog geen idee wat het betekent om tussen een grote groep niet-westerse allochtonen te wonen.
pi_158301137
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 05:46 schreef tofastTG het volgende:
Ik pik domme landgenoten niet meer, die menen het gelijk aan hun zijde te hebben en dat daardoor het doel de middelen heiligt.
Fijn joh. Ga op straat actievoeren of staan schelden. Ik voorspel je vast dat we de komende tijd nog wel meer geweldsuitbarstingen gaan zien.
pi_158301141
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 05:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Een zorgvuldige procedure met oriënterende gesprekken, inspraakavonden, etc. Zie mijn post hierboven. In plaats daarvan ging de burgemeester vrijdagavond (!) even voor Frau Merkel spelen: http://www.gelderlander.n(...)ldermalsen-1.5533883

[..]

Bron: http://www.gelderlander.n(...)ldermalsen-1.5533883

En even verderop:

[..]

Geen openheid, geen transparantie, bewoners er niet bij betrokken, geen draagvlak gepeild, niet meerdere opties onderzocht. In plaats daarvan in het geheim vergaderen, vrijdagavond (!) een persconferentie houden en dan de komende woensdag al willen besluiten.

Onbehoorlijk bestuur is dat. Zeker bij een beslissing die zo veel impact op de gemeenschap heeft. Overigens wilde een meerderheid in de gemeenteraad (nog altijd het hoogste orgaan in de gemeente) er een stokje voor steken dat er vanavond besluitvorming zou plaatsvinden; dat is op zich ook al veelzeggend. Zie: http://www.gelderlander.n(...)malsen-uit-1.5549435
Complete nonsens.

Gemeenteraad is ingelicht, gebruikelijke procedures zijn gevolgd. Het college heeft niet meer verplichtingen, zelfs aan inspraak is gedacht. Als het allemaal zo onbetamelijk en onbehoorlijk is volgens jou, waarom heeft de raad dan niet om meer inspraak verzocht? Dat is op zich ook al veelzeggend...
pi_158301143
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 05:56 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Complete nonsens.

Gemeenteraad is ingelicht, gebruikelijke procedures zijn gevolgd. Het college heeft niet meer verplichtingen, zelfs aan inspraak is gedacht. Als het allemaal zo onbetamelijk en onbehoorlijk is volgens jou, waarom heeft de raad dan niet om meer inspraak verzocht? Dat is op zich ook al veelzeggend...
Sorry, maar ik kan je als gesprekspartner op dit onderwerp niet meer serieus nemen. Het wil niet tot je doordringen. Fijne nacht nog. Ah... nog twee minuten, dan is het ochtend, zie ik. Fijne ochtend.
pi_158301144
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 05:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Fijn joh. Ga op straat actievoeren of staan schelden. Ik voorspel je vast dat we de komende tijd nog wel meer geweldsuitbarstingen gaan zien.
Was ik niet van plan, ik kan het aan om discussiepartners met respect te behandelen. Zonder vernielingen, ook als ik ervan overtuigd ben dat ik "het gelijk" aan mijn zijde heb.
pi_158301145
quote:

[..]

Men ging er niets doorheen jassen, omwondenen zijn notabene uitgenodigd om te komen inspreken.
Indien de raad meer informatie nodig had gehad, kan daar toch om gevraagd worden? Of zat de raad in het complot om het AZC erdoorheen te jassen? :')

Ik ontken nergens dat asielstromen door Europa beheersbaar gemaakt moeten worden.

Je gaf zelf al aan dat de situatie van vele verschillende crisisopvang-locaties onwenselijk is. Asielzoekers klein opvangen heeft ook mijn persoonlijke voorkeur, echter kan/durft den haag dit niet te verkopen (is immers veel duurder). Dan staan diezelfde lieden in Den Haag te rellen.

Ik pik domme landgenoten niet meer die pronken met hun zogenaamde empathie voor niet-westerse immigranten maar geen enkele verantwoordelijk nemen voor de duizenden dode en zwaar beschadigde landgenoten die diezelfde immigratie als gevolg heeft (gehad).
pi_158301146
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 05:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Sorry, maar ik kan je als gesprekspartner op dit onderwerp niet meer serieus nemen. Het wil niet tot je doordringen. Fijne nacht nog. Ah... nog twee minuten, dan is het ochtend, zie ik. Fijne ochtend.
Jammer, blijf me nu natuurlijk wel afvragen of de raad wel of niet in het "door de strot rammen" complot zat.
pi_158301161
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 05:56 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Complete nonsens.

De gemeente Geldermalsen wil met de bouw van het op twee na een grootste asielzoekerscentrum (azc) van Nederland een financieel debacle afwenden. Dat blijkt uit gemeentelijke stukken en gesprekken met betrokkenen bij het bedrijventerrein Hondsgemet, waar volgend jaar een azc met 1.500 opvangplekken moet verrijzen.

De gemeente is er tot nu toe niet in geslaagd de grondexploitatie van het uitgestrekte bedrijventerrein Hondsgemet aan de A15 rendabel te krijgen. Daardoor dreigt Geldermalsen op korte termijn 12,5 miljoen euro te moeten afboeken op zijn grondportefeuille.

De gemeente kocht grond van boeren en investeerde in de ontsluiting van het gebied, maar door de economische crisis en concurrentie van omliggende gemeenten hebben veel minder bedrijven zich gevestigd in Hondsgemet dan de bedoeling was.

Lees ook: Asielzoekers op een zichtlocatie langs de a15

De gemeente wil het financiële plaatje doen kantelen door 12 hectare braakliggend terrein beschikbaar te stellen voor de huisvesting van vluchtelingen. Voor dit terrein mag Geldermalsen „een grondprijs hanteren die gelijk staat aan die voor sociale woningbouw”, aldus het voorstel aan de gemeenteraad. „Dit zal de komende tien jaar voor de grondexploitatie van de gemeente een positief effect hebben”, aldus burgemeester en wethouders. Woensdagavond beslist de gemeenteraad over de komst van het azc. Geldermalsen is ernstig verdeeld, en tegenstanders hebben tientallen spandoeken opgehangen en inwoners gemobiliseerd om woensdag naar het gemeentehuis te komen. Burgemeester Miranda de Vries (PvdA) is bedreigd, zo maakte het Openbaar Ministerie Oost-Nederland bekend.

Het bestuur van het bedrijventerrein waar het azc moet verrijzen vindt dat de gemeente overhaast te werk gaat: „Het ene financiële gat dreigt te worden gedicht met het volgende gat”, schrijft de Coöperatieve Vereniging Hondsgemet in een brief aan de gemeenteraad.

Bij het uitlekken van de plannen voor het azc, afgelopen vrijdag, leek de stemming in de gemeenteraad een gelopen race, maar door het verzet in de gemeente is de uitkomst inmiddels ongewis. Tegenstander en raadslid Edwin Loeff (VVD) zegt dat het gemeentebestuur ten onrechte haar eigen financiële problemen heeft gekoppeld aan de asielproblematiek: „Deze manier van besturen wakkert het wantrouwen van burgers juist aan.”

Bron: http://www.nrc.nl/handelsblad/2015/12/15/1570799

Klinkt allemaal niet echt behoorlijk. Dat gaf ook iemand aan die direct in dat bepaalde gebied een bedrijf heeft en er woont. Die wist tot voor kort van niets.
pi_158301165
quote:
10s.gif Op donderdag 17 december 2015 06:01 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Jammer, blijf me nu natuurlijk wel afvragen of de raad wel of niet in het "door de strot rammen" complot zat.
Zo te lezen in verschillende artikelen niet......tot afgelopen 13 december. Men lijkt zelf erg verbaasd.
pi_158301166
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 06:19 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De gemeente Geldermalsen wil met de bouw van het op twee na een grootste asielzoekerscentrum (azc) van Nederland een financieel debacle afwenden. Dat blijkt uit gemeentelijke stukken en gesprekken met betrokkenen bij het bedrijventerrein Hondsgemet, waar volgend jaar een azc met 1.500 opvangplekken moet verrijzen.

De gemeente is er tot nu toe niet in geslaagd de grondexploitatie van het uitgestrekte bedrijventerrein Hondsgemet aan de A15 rendabel te krijgen. Daardoor dreigt Geldermalsen op korte termijn 12,5 miljoen euro te moeten afboeken op zijn grondportefeuille.

De gemeente kocht grond van boeren en investeerde in de ontsluiting van het gebied, maar door de economische crisis en concurrentie van omliggende gemeenten hebben veel minder bedrijven zich gevestigd in Hondsgemet dan de bedoeling was.

Lees ook: Asielzoekers op een zichtlocatie langs de a15

De gemeente wil het financiële plaatje doen kantelen door 12 hectare braakliggend terrein beschikbaar te stellen voor de huisvesting van vluchtelingen. Voor dit terrein mag Geldermalsen „een grondprijs hanteren die gelijk staat aan die voor sociale woningbouw”, aldus het voorstel aan de gemeenteraad. „Dit zal de komende tien jaar voor de grondexploitatie van de gemeente een positief effect hebben”, aldus burgemeester en wethouders. Woensdagavond beslist de gemeenteraad over de komst van het azc. Geldermalsen is ernstig verdeeld, en tegenstanders hebben tientallen spandoeken opgehangen en inwoners gemobiliseerd om woensdag naar het gemeentehuis te komen. Burgemeester Miranda de Vries (PvdA) is bedreigd, zo maakte het Openbaar Ministerie Oost-Nederland bekend.

Het bestuur van het bedrijventerrein waar het azc moet verrijzen vindt dat de gemeente overhaast te werk gaat: „Het ene financiële gat dreigt te worden gedicht met het volgende gat”, schrijft de Coöperatieve Vereniging Hondsgemet in een brief aan de gemeenteraad.

Bij het uitlekken van de plannen voor het azc, afgelopen vrijdag, leek de stemming in de gemeenteraad een gelopen race, maar door het verzet in de gemeente is de uitkomst inmiddels ongewis. Tegenstander en raadslid Edwin Loeff (VVD) zegt dat het gemeentebestuur ten onrechte haar eigen financiële problemen heeft gekoppeld aan de asielproblematiek: „Deze manier van besturen wakkert het wantrouwen van burgers juist aan.”

Bron: http://www.nrc.nl/handelsblad/2015/12/15/1570799

Klinkt allemaal niet echt behoorlijk. Dat gaf ook iemand aan die direct in dat bepaalde gebied een bedrijf heeft en er woont. Die wist tot voor kort van niets.
Ik blijf het bijzonder vinden dat we zonder de inhoud van de definitieve tekst een beoordeling kunnen maken aan de hand van de abbb's.

Overigens, een gemeente voldoet hier al snel aan als de raad zijn fiat uitspreekt. Rechter gaat niet snel op de stoel van de wetgevende macht zitten.
pi_158301168
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 06:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zo te lezen in verschillende artikelen niet......tot afgelopen 13 december. Men lijkt zelf erg verbaasd.
Raad is eerder ingelicht, inclusief een (besloten) vergadering. Dus de raad was volledig op de hoogte van het aantal inspraakmomenten en de snelle besluitvorming.
pi_158301192
quote:
12s.gif Op donderdag 17 december 2015 06:26 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Raad is eerder ingelicht, inclusief een (besloten) vergadering. Dus de raad was volledig op de hoogte van het aantal inspraakmomenten en de snelle besluitvorming.
Een week terug.

Hier staan wat reacties van partijen. http://nieuwsbladgelderma(...)wordt-spannend-72998

Verder weet ik te weinig van de zaak. Maar die gronddeal is vreemd. Ook dat je als o.a. burgemeester zoveel mensen erbij wil hebben aan asielzoekers. Ca. 10% van de bevolking.
pi_158301207
Asielzoekers op een zichtlocatie langs de A15
Geldermalsen Het schoot niet op met de aanleg van een bedrijvenpark in de Betuwe. Nu wil de gemeente er een azc bouwen, tot schrik van de buurt.
Michiel Dekker Merijn Rengers 16 december 2015

Foto's: Imara Angulo Vidal
Henri Bron kan wel huilen. Zestig jaar al heeft zijn familie hier, aan de rand van Geldermalsen, een aannemersbedrijf voor aanleg en onderhoud van groenvoorzieningen. Zijn moeder is op deze plek geboren. En vandaag de dag hebben Henri en zijn neef en mededirecteur Thijs Bron 120 werknemers in dienst, en werken ze vanuit moderne bedrijfspanden waarvoor ze jaren op de vergunningen hebben gewacht.

Bron weet dat ze eens hun uitzicht over het grasland zullen kwijtraken. De omringende grond is van de gemeente Geldermalsen, en bedoeld voor uitbreiding van het bedrijventerrein Hondsgemet, langs de A15. Maar dat kan nog jaren duren, want de percelen verkopen niet goed.

Lees ook: Geldermalsen dicht financieel gat met een azc

Net als eerder in het Brabantse Steenbergen lopen de emoties in Geldermalsen hoog op
Het asielzoekerscentrum in Geldermalsen moet op het bedrijventerrein Hondsgemet langs de A15 komen. Het gaat om het noordelijke deel, dat 12 hectare beslaat, en waar nog niets is gebouwd. Dat zal voorlopig ook niet gebeuren, laat een woordvoerder van de gemeente weten, „omdat eerst het bedrijventerrein Medel in Tiel volledig moet zijn uitgegeven”.

Geldermalsen kocht de percelen van boeren en investeerde in ontsluiting. Door de crisis en concurrentie van andere gemeenten vestigden zich te weinig bedrijven in Hondsgemet. De gemeente dreigt 12,5 miljoen euro te moeten afboeken op de grondportefeuille. De komst van een asielzoekerscentrum stelt dat tien jaar uit. Bovendien mag Geldermalsen in deze periode extra geld vragen voor de grond.

Voor het tien jaar huisvesten van 1.500 vluchtelingen zou het nodig zijn via een ontheffingsprocedure tijdelijk een andere bestemming op Hondsgemet te leggen. Het college heeft die bevoegdheid, zegt de woordvoerder.
Vorige week lag daar opeens een uitnodiging van de gemeente, waarin „een belangrijke ontwikkeling” werd aangekondigd. Ze kregen in een gesprek op het gemeentehuis te horen dat burgemeester en wethouders hadden ingestemd met de komst van 1.500 vluchtelingen. De plaats van het te bouwen asielzoekerscentrum: de twaalf hectare gras die zich aan alle kanten om hun bedrijf bevindt. Bron: „Ik dacht alleen maar: dit kan niet waar zijn.”

Waarom juist hier, op een plek waar ondernemers zich moeten vestigen, vraagt Bron zich voor het raam van het kantoor af. Hij wijst op de woningen van De Plantage, een nieuwbouwwijk in aanbouw, aan de andere kant van de weg. Daar is veel meer ruimte, daar kun je d’r wel 30.000 vestigen, zegt hij. Want Bron is absoluut niet tegen hulp aan vluchtelingen. „Wij zijn ook mensen.”

Boekhouder Johan Beers legt de kaart van Hondsgemet op tafel. Hoe ziet de gemeente de ontsluiting straks voor zich? „Hier draaien altijd machines, vanaf vijf uur ’s ochtends gaan onze mensen op pad”, zegt Beers. Hij telt nu al 500 „voertuigbewegingen” per dag over de doodlopende weg naar het bedrijf en enkele woningen.

Overhaaste beslissingen

Een halve kilometer verderop, in het kraaknieuwe hoofdkantoor van verpakkingsbedrijf Tallpack, weet de inderhaast aangewezen woordvoerster Loes Floor niet wat haar overkomt. „Dit is het belangrijkste naoorlogse besluit van Geldermalsen. De dingen gaan hier niet al te snel, en nu moet opeens in drie dagen de kogel door de kerk. Dat heeft ons overvallen”, zegt zij namens de Coöperatieve Vereniging Hondsgemet, die opkomt voor de bedrijven die zich de afgelopen jaren op de zichtlocatie langs de A15 hebben gevestigd.

De ondernemers zijn bang dat Geldermalsen overhaaste beslissingen neemt omdat er geld verdiend kan worden. Het bedrijventerrein hangt al jaren als een molensteen om de nek van de gemeente, die veel te enthousiast grond kocht van agrariërs om Geldermalsen op te stoten in de vaart der volkeren. Als er geen azc – of anders creatieve oplossing – komt, moet de gemeente op korte termijn 12,5 miljoen euro afboeken.

De financiële motieven staan ook met zoveel woorden in het voorstel van het college aan de gemeenteraad. „Dit zal de komende tien jaar voor de grondexploitatie van de gemeente een positief effect hebben”, staat daarin. De gemeente, overvallen door alle ophef, gaat gerichte vragen over de relatie tussen financiële tekorten en het AZC uit de weg. Een woordvoerder houdt zich op vragen van NRC op de vlakte.

Financiële gat

Op diverse plekken in de buurt van het bedrijventerrein Hondsgemet zijn uitingen van protest te zien tegen de komst van een azc met plaats voor 1.500 asielzoekers. Hondsgemet ligt langs snelweg A15 en de Betuwelijn.
„We zijn bang dat het ene financiële gat wordt gedicht met het volgende”, zegt Floor. En ze laat de brief zien die maandag naar de gemeenteraad is gestuurd: „Gezien de negatieve ervaringen van de gemeente Geldermalsen met haar actieve grondbeleid, doet het college er goed aan zich niet nogmaals de rol van ondernemer aan te meten zonder dat de financiële gevolgen en bijbehorende risico's goed in beeld te brengen.”

Want daar lijkt het allemaal om te draaien, zegt VVD-raadslid Edwin Loeff bij het tankstation dat uitkijkt over de toekomstige azc-locatie. Loeff, in het dagelijks leven projectontwikkelaar, heeft daarnaast interesse in arbeidsmigratie en bestuurlijke processen.

De dingen gaan hier normaal niet zo snel, zeggen betrokkenen, en nu moet het ineens in drie dagen
„Het is een slechte zaak dat de burgemeester zich zo nadrukkelijk uitspreekt voor het azc. En dat de wethouder de financiële problemen van Geldermalsen koppelt aan de asielproblematiek”, zegt Loeff, terwijl achter hem truckers zich tegoed doen aan broodjes bal en kroketten met mayo. „Die vooringenomenheid en haast vervuilt het debat. Waarom zouden we hier niet rustig kunnen beslissen?”

Loeff, de ondernemers van Hondsgemet en vele omwonenden zetten in op inspraak en verzet. Spandoeken met teksten als ‘AZC Nee’ hangen in de wijde omgeving in weilanden, langs wegen en op rotondes. De moraal: 1.500 vluchtelingen is te veel voor een dorp in de Betuwe met zo’n 11.000 inwoners.

Veel meer mensen dan in de zaal passen hebben zich aangemeld voor de beslissende raadsvergadering van woensdag, laat de gemeente weten. Op Facebook roepen tegenstanders elkaar op toch te komen, om buiten hun stem te laten horen. Net als eerder in het Brabantse Steenbergen lopen de emoties hoog op. Burgemeester Miranda de Vries (PvdA) is bedreigd. Zij heeft een radiostilte ingelast tot woensdag.

De tegenstanders van het azc vragen zich af waar de haast van het college vandaan komt. Het antwoord lijkt te staan in een uitgelekt berichtje van Ed Goossens, raadslid van coalitiepartij Dorpsbelangen, aan Lourens van Bruchem, fractievoorzitter van coalitiepartij SGP. Goossens spreekt daarin van de „snellepijnmethodiek”.
Bron: http://www.nrc.nl/next/20(...)langs-de-a15-1567411
  donderdag 17 december 2015 @ 07:37:44 #177
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_158301352
quote:

[..]

Die inspraak is ook maar schijn het plan zit natuurlijk al lang in kannen en kruiken.
Fade to Black
  donderdag 17 december 2015 @ 07:38:26 #178
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_158301354
quote:
Hij wijst op de woningen van De Plantage, een nieuwbouwwijk in aanbouw, aan de andere kant van de weg. Daar is veel meer ruimte, daar kun je d’r wel 30.000 vestigen, zegt hij. Want Bron is absoluut niet tegen hulp aan vluchtelingen. „Wij zijn ook mensen.”
Zouden mensen nou niet doorhebbeb hoe dom deze not-in-my-backyardreflex overkomt. Dat hoor ik zo vaak in dit soort gevallen. 'Ik snap wel dat een AZC er moet komen, maar bij mij voor de deur is toevallig heel onhandig'. Als ik er maar geen last van heb dus
Laffe huichelaar
pi_158301368
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 07:38 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Zouden mensen nou niet doorhebbeb hoe dom deze not-in-my-backyardreflex overkomt. Dat hoor ik zo vaak in dit soort gevallen. 'Ik snap wel dat een AZC er moet komen, maar bij mij voor de deur is toevallig heel onhandig'. Als ik er maar geen last van heb dus
En dat "natuurlijk moeten we helpen maar......." is een geheel menselijk iets. Het lijkt mij in elk geval teveel voor zo'n klein dorp. Misschien dat hij met zijn 30.000 mensen idee meer steun krijgt van de bevolking.
  donderdag 17 december 2015 @ 07:44:04 #180
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158301379
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 07:37 schreef Achterhoker het volgende:

Die inspraak is ook maar schijn het plan zit natuurlijk al lang in kannen en kruiken.
Natuurlijk, net zoals die 'protesten' geen protesten zijn, men wilde gewoon ene kankerherrie schoppen, ongeacht de aanleiding.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_158301394
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 07:37 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Duidelijk niet.
  Moderator donderdag 17 december 2015 @ 08:06:18 #182
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_158301466
Prachtig stukje ironie weer.

Tegen een azc zijn omdat je bang bent dat de buurt achteruit gaat, maar vervolgens wel de hele toko afbreken en er voor zorgen dat de politie genoodzaakt is om schoten te lossen.

Wij Nederlanders :')_________!
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_158301480
quote:
10s.gif Op donderdag 17 december 2015 08:06 schreef onlogisch het volgende:

Tegen een azc zijn omdat je bang bent dat de buurt achteruit gaat, maar vervolgens wel de hele toko afbreken en er voor zorgen dat de politie genoodzaakt is om schoten te lossen.

Het is de vraag of het echt mensen uit die buurt waren. Eerder ging het ook volgens mij eens over extreem rechts die de boel kwam zieken. In elk geval is het erg dom en asociaal zo te reageren. Het neemt de focus weg van het punt dat er is.
pi_158301483
quote:
10s.gif Op donderdag 17 december 2015 08:06 schreef onlogisch het volgende:

Dit waren relschoppers uit andere delen van het land.
pi_158301485
Mensen die niet uit Geldermalsen komen en protesteerden. :')

Wordt toch echt tijd dat deze tokkies iets harder worden aangepakt.
pi_158301489
Vreemd.. Waarom hebben ze niet gericht geschoten? Had ons ook verlost van een aantal uitkeringstrekkende tokkie's.
pi_158301490
quote:

[..]

Er waren ook mensen die vonden dat je asielzoekers in huis moest opnemen. Vraag mij af hoeveel dat werkelijk zelf hebben gedaan. En BN'ers bleven ook wat achter in werkelijke hulp meen ik mij te herinneren. Dingen roepen over iets dat niet direct jou treft is altijd makkelijk.
  † In Memoriam † donderdag 17 december 2015 @ 08:14:42 #188
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_158301501
Het sneue is dat dit soort rellen daadwerkelijk een azc in de weg kunnen zitten zodra het zo erg wordt dat de veiligheid van de asielzoekers niet meer te garanderen is -O-
  donderdag 17 december 2015 @ 08:15:37 #189
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_158301505
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 05:20 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Gemeente Geldermalsen is al een jaar of 10-20 noodlijdend.
pi_158301508
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 08:14 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Het sneue is dat dit soort rellen daadwerkelijk een azc in de weg kunnen zitten zodra het zo erg wordt dat de veiligheid van de asielzoekers niet meer te garanderen is -O-
Als je het als B&W wat beter speelt (meer open en daarnaast voor minder vluchtelingen gaan) krijg je vast en zeker meer steun van de bevolking en minder dreiging.
pi_158301510
quote:

[..]

Net zo dom als de "ieder mensenleven is evenveel waard/we moeten alles doen om ze te helpen"-reflex maar zelf nog geeneens een maandje per jaar een asielzoeker in je huis willen laten logeren.
pi_158301520
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 05:34 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Daar gaat na Steenbergen geen gemeente meer aan beginnen natuurlijk. De democratie wordt gefnuikt door het soort mensen die menen dat het een goed idee is om te komen rellen en de boel af te breken. Zo verwordt Nederland uiteindelijk tot een gepolariseerde treurige bende waar alle nuance is verdwenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2015 08:40:54 ]
  donderdag 17 december 2015 @ 08:20:08 #193
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158301526
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 08:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Net zo dom als de "ieder mensenleven is evenveel waard/we moeten alles doen om ze te helpen"-reflex maar zelf nog geeneens een maandje per jaar een asielzoeker in je huis willen laten logeren.
Stop maar met zoeken jongens, ik heb de domste uitspraak van de dag gevonden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_158301530
quote:
9s.gif Op donderdag 17 december 2015 08:18 schreef J.B. het volgende:

[..]

Daar gaat na Steenbergen geen gemeente meer aan beginnen natuurlijk. De democratie wordt gefnuikt door het soort mensen die menen dat het een goed idee is om de te komen rellen en de boel af te breken. Zo verwordt Nederland uiteindelijk tot een treurige bende waar alle nuance is verdwenen.
Je kan er ook doorheen kijken. Zo'n rel geeft onvrede aan maar zegt niet alles.
pi_158301554
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 08:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Stop maar met zoeken jongens, ik heb de domste uitspraak van de dag gevonden.
Valt op zich best mee.......al slaat het wat door. Het zit op het niveau "wat zielig dat kindjes in arme landen in fabrieken werken voor bijna niets!" maar dan wel een fan zijn van de winkel Action en andere zaken waarvan je aan de prijzen kan zien dat er iets niet geheel klopt.
  donderdag 17 december 2015 @ 08:25:33 #196
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158301575
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 08:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Valt op zich best mee.......al slaat het wat door. Het zit op het niveau "wat zielig dat kindjes in arme landen in fabrieken werken voor bijna niets!" maar dan wel een fan zijn van de winkel Action en andere zaken waarvan je aan de prijzen kan zien dat er iets niet geheel klopt.
Stellen dat je zelf ergens maar een maand tijd en geld in moet steken omdat je er op politiek vlak achter staat is gewoon een domme opmerking. Daar hoef je verder geen doekjes om te winden :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator donderdag 17 december 2015 @ 08:25:35 #197
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_158301576
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 08:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dit waren relschoppers uit andere delen van het land.
En dit weet jij 100% zeker omdat?
4045
onlogisch
pi_158301579
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 08:10 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Mensen die niet uit Geldermalsen komen en protesteerden. :')

Wordt toch echt tijd dat deze tokkies iets harder worden aangepakt.
Dat dus. Wat een idioten.
Vincent zag het koren,
Einstein het getal,
Zeppelin de zeppelin,
en Johan zag de bal.
  donderdag 17 december 2015 @ 08:26:04 #199
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158301580
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2015 08:25 schreef onlogisch het volgende:

[..]

En dit weet jij 100% zeker omdat?
Ze droegen Feyenoordshirtjes en hadden een havenaccent.
pi_158301587
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 08:25 schreef Dven het volgende:

[..]

Stellen dat je zelf ergens maar een maand tijd en geld in moet steken omdat je er op politiek vlak achter staat is gewoon een domme opmerking. Daar hoef je verder geen doekjes om te winden :D
Ik was het er ook niet mee eens. De vraag is wel dat de mensen die van alles zo hard riepen/roepen vaak zelf doen.
pi_158301646
quote:
9s.gif Op donderdag 17 december 2015 08:18 schreef J.B. het volgende:

[..]

Daar gaat na Steenbergen geen gemeente meer aan beginnen natuurlijk. De democratie wordt gefnuikt door het soort mensen die menen dat het een goed idee is om de te komen rellen en de boel af te breken. Zo verwordt Nederland uiteindelijk tot een gepolariseerde treurige bende waar alle nuance is verdwenen.
de oorzaak daarvan is gewoon dat het bestuur maar wat aanrommelt en geen enkel belang meer lijkt te geven aan de bevolking. Het bestuur is er voor de burgers, niet andersom.
There are only 151 Pokémon.
pi_158301660
quote:

[..]

Zelden zo een stupide verhaal gezien als dit.
  † In Memoriam † donderdag 17 december 2015 @ 08:39:18 #203
pi_158301678
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 08:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Als je het als B&W wat beter speelt (meer open en daarnaast voor minder vluchtelingen gaan) krijg je vast en zeker meer steun van de bevolking en minder dreiging.
Volkskrant schreef onlangs over mijn regio (Amersfoort) hoe door goede voorlichting en inspraak vlekkeloos verliep met asielzoekers. Al denk ik dat als je met dit type relschoppers te maken hebt zij zich daar weinig vam aantrekken, al moet het wel tot een dusdanig 'boiling point' komen
pi_158301692
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 08:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Volkskrant schreef onlangs over mijn regio (Amersfoort) hoe door goede voorlichting en inspraak vlekkeloos verliep met asielzoekers. Al denk ik dat als je met dit type relschoppers te maken hebt zij zich daar weinig vam aantrekken, al moet het wel tot een dusdanig 'boiling point' komen
Dat lijkt mij ook gewoon beter werken. En als je zo redelijke steun krijgt van de bevolking hebben dit soort relschoppers ook minder been oom op te staan.
  Moderator donderdag 17 december 2015 @ 08:43:34 #205
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_158301721
Nu op Q-music iemand.

quote:
HET WAREN FEYENOORD HOOLIGANS1!!11!!
_O-
4045
onlogisch
pi_158301735
quote:
9s.gif Op donderdag 17 december 2015 08:43 schreef onlogisch het volgende:
Nu op Q-music iemand.

[..]

_O-
Wonen wel veel feyenoordsupporters in Geldermalsen ja. Verder zei hij dat helemaal niet zo, hij zei er waren geruchten dat er feyenoordfans tussen zaten. Ook een kansloze opmerking natuurlijk, want er zullen ook Ajacieden en nog wat zooitje supporters van andere clubs tussen zitten. Toch denk ik dat het vooral veel extreem rechts was.
Vincent zag het koren,
Einstein het getal,
Zeppelin de zeppelin,
en Johan zag de bal.
  † In Memoriam † donderdag 17 december 2015 @ 09:09:08 #207
pi_158301948
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 08:45 schreef Lacoste het volgende:

[..]

Wonen wel veel feyenoordsupporters in Geldermalsen ja. Verder zei hij dat helemaal niet zo, hij zei er waren geruchten dat er feyenoordfans tussen zaten. Ook een kansloze opmerking natuurlijk, want er zullen ook Ajacieden en nog wat zooitje supporters van andere clubs tussen zitten. Toch denk ik dat het vooral veel extreem rechts was.
Extreem-rechts zou goed kunnen. NVU-leider Kusters stuurt zijn mannen ook naar dit soort plekken om te 'protesteren'
pi_158301949
quote:

[..]

Dat is natuurlijk de meest voorkomende linkse leugen. Dat het allemaal hooligans waren of extreemrechts.

Nee, hier zaten gewone Geldermalsens tussen, net zoals dit ter sprake was in Oranje en in Steenbergen.
  † In Memoriam † donderdag 17 december 2015 @ 09:12:48 #209
pi_158301988
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 09:09 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk de meest voorkomende linkse leugen. Dat het allemaal hooligans waren of extreemrechts.

Nee, hier zaten gewone Geldermalsens tussen, net zoals dit ter sprake was in Oranje en in Steenbergen.
Ook daar waren NVU-leden ook buiten de regio, dat heeft Kusters gezegd en hij ontkende niet dat 'zijn jongens' de boel verziekte.Ik denk dat extreem-rechts en hooligans een aandeel hebben bij deze rellen al is het natuurlijk maar een gedeelte. Grotendeel zal gewoon de lokale burger zijn.
  donderdag 17 december 2015 @ 09:21:23 #210
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_158302075
quote:
De rellen hebben veel indruk gemaakt op de raadsleden. "Een aantal mensen was bang. Het was vooral wrang om te zien hoe de democratie op deze manier heel veel geweld werd aangedaan", zei Van Bruchem.
En dan niet onder ogen willen zien dat juist het gebrek aan democratie dit soort ellende mogelijk maakt. Die mensen willen niet zo vreselijk veel migranten in hun stad. Ze weten dat dit heel moeilijk is tegen te houden want ze hebben geen echte inspraak. Ze krijgen het gewoon van hogerhand opgedrongen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator donderdag 17 december 2015 @ 09:32:56 #211
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_158302193
quote:

[..]

Het gaat hier om de stigma.

Er wordt niet gezegd ; Er zaten ook Opel rijders tussen!! Of : Er liepen veel mensen tussen die bij tandarts Janssen over de vloer komen.

Kansloos gedoe altijd :r
4045
onlogisch
pi_158302230
quote:

[..]

"de linkse leugen"? tsja. wellicht naief om te denken dat gewone burgers niet als volslagen malloten lekker rellen, maar ik denk toch echt liever dat normale mensen zich niet zo opstellen. daarnaast kon je je als inwoner gewoon opgeven om bij de vergadering aanwezig te zijn.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_158302286
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 09:36 schreef simmu het volgende:

[..]

"de linkse leugen"? tsja. wellicht naief om te denken dat gewone burgers niet als volslagen malloten lekker rellen, maar ik denk toch echt liever dat normale mensen zich niet zo opstellen. daarnaast kon je je als inwoner gewoon opgeven om bij de vergadering aanwezig te zijn.
Inderdaad naief. Je weet wat er tussen het hooliganvolk rond loopt?? Artsen, advocaten, heel veel mensen een normaal beroep en dat zal hier niet anders zijn.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_158302293
quote:
15s.gif Op donderdag 17 december 2015 09:32 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Er wordt niet gezegd ; Er zaten ook Opel rijders tussen!! Of : Er liepen veel mensen tussen die bij tandarts Janssen over de vloer komen.

Daar heb je een goed punt ja.
Vincent zag het koren,
Einstein het getal,
Zeppelin de zeppelin,
en Johan zag de bal.
  donderdag 17 december 2015 @ 09:44:04 #215
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_158302320
quote:
15s.gif Op donderdag 17 december 2015 09:32 schreef onlogisch het volgende:

[..]

_O- Kansloos inderdaad, dat mensen alles met voetbal associëren.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_158302612
Vreemde journalistiek.

Wel opmerkelijk asielzoekers slaan het Apeldoornse AZC kort en klein en dat wordt zo beschreven:

Toen andere Syriërs hun landgenoot wilden verdedigen, liep de situatie uit de hand.
http://www.destentor.nl/r(...)noodopvang-1.5519767

In de berichtgeving over Geldermalsen gaat het onveranderd over:
“relschoppers”
http://www.destentor.nl/a(...)-na-rellen-1.5549926

Kort samen gevat:
*Rellende asielzoekers omschrijven ze als: Uit de hand lopen
* Rellende Nederlanders als RELSCHOPPERS
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_158302644
Dit is een jammerlijk gevolg van de staat die en masse de multi-culturele samenleving wil opdringen aan de samenleving, op ondemocratische wijze.

Landen als Polen en Hongarije hebben wel een echte volksvertegenwoordiging, die de samenleving gewoon in de basis mono-cultureel wil houden. Niets mis mee. Waarom moet een samenleving per se zo multi-cultureel zijn? Het lijkt wel alsof de Nederlandse regering van heel Nederland een soort New York wil maken. Lijkt net Sim City voor de met name linkse politici. Enige plekken waar geen AZC worden gebouwd zijn in de villa buurten van figuren als Rosenmuller en Jesse Klaver.
pi_158302660
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 10:06 schreef Buster24 het volgende:
Vreemde journalistiek.

Wel opmerkelijk asielzoekers slaan het Apeldoornse AZC kort en klein en dat wordt zo beschreven:

Toen andere Syriërs hun landgenoot wilden verdedigen, liep de situatie uit de hand.
http://www.destentor.nl/r(...)noodopvang-1.5519767

In de berichtgeving over Geldermalsen gaat het onveranderd over:
“relschoppers”
http://www.destentor.nl/a(...)-na-rellen-1.5549926

Kort samen gevat:
*Rellende asielzoekers omschrijven ze als: Uit de hand lopen
* Rellende Nederlanders als RELSCHOPPERS
Er gebeuren hele kwalijke zaken in AZC's, die door de media niet gemeld worden of gebagatelliseerd. Past niet in het straatje van de multi-culti propaganda.
pi_158303101
Zo'n mega AZC zou toch alleen maar voornamelijk uitkeringstoeristen gaan huisvesten. Die lui, allen jonge islamitische mannen, kunnen ook ergens anders buurten. Dat hoeft niet per se Nederland te zijn.

Als Nederland enkel gezinnen zou huisvesten zou het aantal asielzoekers met 90% gereduceerd worden. Dan heb je veel meer draagvlak onder de bevolking, en zijn de aantallen veel beter te behappen.
pi_158303142
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 10:42 schreef Homey het volgende:
Zo'n mega AZC zou toch alleen maar voornamelijk uitkeringstoeristen gaan huisvesten. Die lui, allen jonge islamitische mannen, kunnen ook ergens anders buurten. Dat hoeft niet per se Nederland te zijn.

Als Nederland enkel gezinnen zou huisvesten zou het aantal asielzoekers met 90% gereduceerd worden. Dan heb je veel meer draagvlak onder de bevolking, en zijn de aantallen veel beter te behappen.
Alleen jong en Islamitisch?

Je kan ook alleen vrouwen opvangen.
pi_158303245
Wat ik niet snap is wat de haast was bij Geldermalsen dat het zo op stel en sprong moest allemaal ZONDER inspraak van de burger. Ook deze plaats lijkt geen gehoor te geven aan het dringende advies van het SCP om de burger bij dit soort zaken te betrekken. Zolang gemeenten de burger buitensluiten verwacht ik meer van dit soort escalaties.

Wat het SCP adviseerde aan lokale overheden: http://www.volkskrant.nl/(...)chtelingen~a4145650/
pi_158303248
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 10:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Alleen jong en Islamitisch?

Je kan ook alleen vrouwen opvangen.
Precies. Waarom de regering bij uitstek jonge moslimmannen importeert is mij een raadsel. Nergens goed voor. Als ze zogenaamd uit een oorlogsgebied komen, waar zijn dan de vrouwen en kinderen? Die laten ze zomaar achter in een gevaarlijk gebied? Wat zijn dit voor types?
pi_158303272
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 10:52 schreef Homey het volgende:

[..]

Precies. Waarom de regering bij uitstek jonge moslimmannen importeert is mij een raadsel. Nergens goed voor. Als ze zogenaamd uit een oorlogsgebied komen, waar zijn dan de vrouwen en kinderen? Die laten ze zomaar achter in een gevaarlijk gebied? Wat zijn dit voor types?
Omdat dat blijkbaar de vluchtelingen zijn. Ik weet niet hoe de % zitten. Volgens mij is men deels christen. Dat maakt men niet meer of minder vluchteling. In het het geval dat men werkelijk vluchteling is.
pi_158303302
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 10:52 schreef Dutchguy het volgende:
Wat ik niet snap is wat de haast was bij Geldermalsen dat het zo op stel en sprong moest allemaal ZONDER inspraak van de burger. Ook deze plaats lijkt geen gehoor te geven aan het dringende advies van het SCP om de burger bij dit soort zaken te betrekken. Zolang gemeenten de burger buitensluiten verwacht ik meer van dit soort escalaties.

Wat het SCP adviseerde aan lokale overheden: http://www.volkskrant.nl/(...)chtelingen~a4145650/
Geldermalsen is door het COA onder druk gezet met de mededeling dat het snel moet of anders niet meer hoeft omdat ze met meerdere gemeenten in gesprek zijn.

Ze hebben er in Geldermalsen nogal een financiële teringbende van gemaakt en dit zou in een klap de financiële problemen oplossen. Dit heeft verder nauwelijks met het belang van de burger en vluchteling te maken maar primair met het schoonvegen van individuele straatjes.
pi_158303349
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 10:55 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Geldermalsen is door het COA onder druk gezet met de mededeling dat het snel moet of anders niet meer hoeft omdat ze met meerdere gemeenten in gesprek zijn.

Ze hebben er in Geldermalsen nogal een financiële teringbende van gemaakt en dit zou in een klap de financiële problemen oplossen. Dit heeft verder nauwelijks met het belang van de burger en vluchteling te maken maar primair met het schoonvegen van individuele straatjes.
Bij dat eerste kun je je ook afvragen of er vanuit B&W Geldermalsen geen aanbod is uit gegaan. Het lijkt mij vreemd dat COA zo'n gemeente zoveel vluchtelingen snel in de keel wil duwen.
pi_158303366
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 10:58 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Bij dat eerste kun je je ook afvragen of er vanuit B&W Geldermalsen geen aanbod is uit gegaan. Het lijkt mij vreemd dat COA zo'n gemeente zoveel vluchtelingen snel in de keel wil duwen.
Het COA wil snel uitrollen en heeft zo haar eigen belangen.
pi_158303373
quote:

[..]

Als dat zo zou zijn zou dat echt schandelijk zijn.
  donderdag 17 december 2015 @ 11:02:36 #228
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_158303410
quote:

[..]

Die inkomsten had Geldermalsen zo weer over de balk gepleurd hoor, dat doen ze al tientallen jaren :')
pi_158303413
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 10:59 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Het COA wil snel uitrollen en heeft zo haar eigen belangen.
Zeker. Maar ik denk niet dat men uit zichzelf direct zou denken "Geldermalsen! Daar kunnen we er veel kwijt!"
pi_158303489
De vlotte burgemeester gaat zorgen voor verbinding.

Alle problemen opgelost.
pi_158303518
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 10:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Omdat dat blijkbaar de vluchtelingen zijn. Ik weet niet hoe de % zitten. Volgens mij is men deels christen. Dat maakt men niet meer of minder vluchteling. In het het geval dat men werkelijk vluchteling is.
Als je tig veilige landen doorkruist ben je niet echt een vluchteling voor gevaar. Per definitie eigenlijk niet. De term vluchteling is nogal subjectief en klopt vaak niet.
pi_158303653
Geen relschoppers van buitenaf dus.

Zal wel balen zijn voor de welkom-in-mijn-land brigade.
pi_158303791
EmileVaessen twitterde op donderdag 17-12-2015 om 11:13:34 Relschoppers #Geldermalsen waren voor 80/90% inwoners uit het dorp. Geen hooligans van buitenaf dus! reageer retweet
  Moderator donderdag 17 december 2015 @ 11:25:27 #234
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_158303854
quote:
Alle 14 relschoppers die gisteren zijn aangehouden bij de rellen in Geldermalsen, zijn inwoners van die gemeente. Dat heeft de politie bekendgemaakt op een persconferentie.

Volgens de districtschef zeiden de politiemensen die ter plekke waren, dat ze veel mensen uit de gemeente hebben herkend. De 14 verdachten die zijn aangehouden, komen allemaal uit Geldermalsen.

Groepsgewijs richting gemeentehuis
"De avond begon goed. We waren in staat om kleine ongeregeldheden te stoppen", zegt de districtschef van de politie. "We hadden de ME paraat, maar buiten het zicht gehouden. Minstens 500 mensen waren voor het gemeentehuis aanwezig.Toen de raadsvergadering om 20:00 uur begon, sloeg de sfeer om. Men ging richting hekken. Dat was een kleine groep van een man of 20, 30. Na een kwartier maakten zich een groep van 70, 80 mensen los. Dat waren geen betogers, maar relschoppers. Die gingen groepsgewijs, direct in de aanval richting het gemeentehuis. Ik ben geschokt door deze brutale aanval."

De districtschef zegt trots te zijn op de beveiligers en politiemensen die stand hielden. "3 collega's voelde zich genoodzaakt om hun wapen te trekken. 2 collega's hebben een schot gelost in de lucht. Ik ben blij en gelukkig dat er 14 mensen zijn aangehouden."
4045
onlogisch
  donderdag 17 december 2015 @ 11:29:43 #235
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_158303963
Waarom is het zo ongelofelijk boeiend waar die idioten vandaan komen :')
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_158303973
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 08:15 schreef Keltie het volgende:

[..]

Gemeente Geldermalsen is al een jaar of 10-20 noodlijdend.
Ik refereerde natuurlijk aan het door de strot duwen.
pi_158304030
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 10:52 schreef Homey het volgende:

[..]

Deserteurs + egoïsten die hun zwakkere familieleden onbeschermd achterlaten.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_158304056
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 09:41 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Inderdaad naief. Je weet wat er tussen het hooliganvolk rond loopt?? Artsen, advocaten, heel veel mensen een normaal beroep en dat zal hier niet anders zijn.
tsja. of iemand nou een normaal beroep heeft of niet, rellend kutvolk is rellend kutvolk. er zijn zat andere manieren om je ongenoegen kenbaar te maken :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_158304065
quote:
Heel Geldermalsen is natuurlijk lid van de NVU (volgens de linkse staatsomroep dan)
Exaudi orationem meam
pi_158304073
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 10:52 schreef Dutchguy het volgende:

:') Men verstoorde notabene de inspraakavond. Idiotie ten top dat dit telkens aangehaald wordt.
Ook blijven mensen volhouden dat de gemeente het azc door de strot ging stouwen, maar uit verschillende bronnen blijkt dat de raad notabene tegen ging stemmen.
  donderdag 17 december 2015 @ 11:35:12 #241
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_158304078
Ah Feyenoord is al genoemd. :')
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_158304107
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:35 schreef MrvanTrapZ het volgende:
Ah Feyenoord is al genoemd. :')
Die kut Feyenoorders ook altijd :r
;)
  donderdag 17 december 2015 @ 11:37:07 #243
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_158304124
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:36 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

;)
Die dikke mevrouw in Oranje was zeker ook een Feyenoord hoolie.
  donderdag 17 december 2015 @ 11:37:20 #244
3542 Gia
User under construction
pi_158304127
Ik vind dit van de zotte. Was gisteravond niet thuis, dus zie nu het nieuws pas.
Ben het ermee eens dat de term vluchteling niet klopt als je meerdere veilige landen doorkruist, en als het thuis, schijnbaar, veilig genoeg is voor je vrouw en kinderen.
Smoesjes als 'dit reist handiger en de rest kan dan met het vliegtuig komen' slaan nergens op. Als de situatie zo erg is dat je MOET vluchten, dan neem je je gezin mee.

Maar dan nog ga je niet rellen als een stelletje aangeschoten pubers na een verloren wedstrijd.

Ik schaam me voor dit gedrag. Dit zijn dan mijn medelandgenoten.
Jammer dat we die niet kunnen uitzetten.

Wmb alle schade vergoeden en een maand zitten.
pi_158304149
quote:
15s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:34 schreef tofastTG het volgende:

:') Men verstoorde notabene de inspraakavond. Idiotie ten top dat dit telkens aangehaald wordt.
Ook blijven mensen volhouden dat de gemeente het azc door de strot ging stouwen, maar uit verschillende bronnen blijkt dat de raad notabene tegen ging stemmen.
Zou dat misschien te maken kunnen hebben dat bij de mensen het vertrouwen in de politiek tot 0 is gedaald?
Exaudi orationem meam
  donderdag 17 december 2015 @ 11:39:45 #246
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_158304168
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:36 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

;)
Schorriemorrie !
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_158304186
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:37 schreef Gia het volgende:
Ik vind dit van de zotte. Was gisteravond niet thuis, dus zie nu het nieuws pas.
Ben het ermee eens dat de term vluchteling niet klopt als je meerdere veilige landen doorkruist, en als het thuis, schijnbaar, veilig genoeg is voor je vrouw en kinderen.
Smoesjes als 'dit reist handiger en de rest kan dan met het vliegtuig komen' slaan nergens op. Als de situatie zo erg is dat je MOET vluchten, dan neem je je gezin mee.

Maar dan nog ga je niet rellen als een stelletje aangeschoten pubers na een verloren wedstrijd.

Ik schaam me voor dit gedrag. Dit zijn dan mijn medelandgenoten.
Jammer dat we die niet kunnen uitzetten.

Wmb alle schade vergoeden en een maand zitten.
Uiteindelijk is de regering zeer onverantwoordelijk bezig in het hele asielproblematiek. De regering zet de grenzen wagenwijd open en zie hier de problemen nu. Als ze vanaf het begin een normale grensbewaking hadden en selectie deden op wie binnen wil komen, zou er veel meer draagvlak onder de bevolking zijn, alleen maar omdat de aantallen dan flink minder zouden zijn.
pi_158304216
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:38 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Zou dat misschien te maken kunnen hebben dat bij de mensen het vertrouwen in de politiek tot 0 is gedaald?
Ten onrechte, blijkt. En volgens mij is het slechts een groep mensen, die het vertrouwen in de politiek verloren zijn.
pi_158304222
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:29 schreef Ingolstadt het volgende:
Waarom is het zo ongelofelijk boeiend waar die idioten vandaan komen :')
Omdat de extreem-linkse zelf-hatende idioten doen alsof alleen de extreem-rechtse idioten in het verzet komen.

Nu blijkt dat zelfs de gewone man grijpt naar drastische middelen omdat hij wanhopig is.
pi_158304253
quote:
15s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:34 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Met streng gelecteerd select publiek in een veel en veel te kleine ruimte.
Waarom is er niet voor een grote sportzaal gekozen waar iedereen in kon?

Geweld is in alle gevallen af te keuren maar ik begin steeds meer te geloven dat hier meer dan onkunde speelde van de gemeente.
  donderdag 17 december 2015 @ 11:44:50 #251
78780 deedeetee
pi_158304270
Er is gewoon geen draagvlak voor kansloze migranten en dat is het overgrote deel van de mensen die zich hier binnendringen. Het gaat niet om de opvang van gezinnen die gevlucht zijn voor de oorlog. Het gaat om opvang van mannen die te beroerd zijn om misstanden in hun eigen land aan te pakken en als de dood zijn om in het leger van hun eigen land te moeten vechten.
Toch logisch dat men zich hier tegen verzet ?
pi_158304276
quote:

[..]

Links staat anders ook gewoon te rellen bij iedere gelegenheid die ze maar kunnen vinden. afa leden zaten vorig jaar zelfs tussen de intocht van Gouda te kloten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator donderdag 17 december 2015 @ 11:46:26 #253
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_158304303
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:44 schreef deedeetee het volgende:
Er is gewoon geen draagvlak voor kansloze migranten en dat is het overgrote deel van de mensen die zich hier binnendringen. Het gaat niet om de opvang van gezinnen die gevlucht zijn voor de oorlog. Het gaat om opvang van mannen die te beroerd zijn om misstanden in hun eigen land aan te pakken en als de dood zijn om in het leger van hun eigen land te moeten vechten.
Toch logisch dat men zich hier tegen verzet ?
Anders ga je zelf even lekker in een oorlog vechten als je het allemaal zo goed weet :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_158304319
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 10:58 schreef Jaroon het volgende:

[..]

B&W zal er ongetwijfeld ook wat mee van doen hebben, maar COA gaat ook niet altijd vrijuit.

Commissaris van de Koning van de provincie heeft gemeenten twee maanden terug ongeveer verzocht asielzoekers op de vangen en dan het liefst van formaatje Heumensoord in Nijmegen. Uiteraard gaan veel gemeenten er niet mee akkoord.

Mijn gemeente (35k inwoners) heeft aangegeven 150 vluchtelingen op te kunnen en willen vangen, ook nog eens verspreid over de hele gemeente. Volgens de burgemeester zorgt dit (icm goede communicatie) voor meer draagvlak, omdat de aantallen niet zo achterlijk hoog zijn.

Wat zegt COA: Te weinig, geen interesse. Tja, dan niet, maar ze lopen wel te pushen dus voor grote centra. Dacht dat ze wel blij zouden zijn met iig tientallen vluchtelingen die een plek hebben.

Gemeenten krijgen toch ook 40 euro per vluchteling per dag?
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_158304325
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 10:09 schreef Homey het volgende:

[..]

Er gebeuren hele kwalijke zaken in AZC's, die door de media niet gemeld worden of gebagatelliseerd. Past niet in het straatje van de multi-culti propaganda.
Als de policor maar niet in een kwaad daglicht komt te staan.
1947-2016
pi_158304347
Gelukkig zijn er relatief harde straffen in Nederland voor relschoppers en ik begrijp dat er goed werk van gaan maken. ^O^
  donderdag 17 december 2015 @ 11:48:16 #257
78780 deedeetee
pi_158304348
Kijk zó doen we dat ! :P

quote:
In de gemeente Loon op Zand, in Noord-Brabant, wordt vanaf volgende week een groep van maximaal 1200 vluchtelingen opgevangen op een vakantiepark in Kaatsheuvel. Dat meldt de gemeente op zijn website.

Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) heeft de eigenaar van het vakantiepark, de Oostappen Groep, gevraagd om tijdelijk woonruimte beschikbaar te stellen. Het is de bedoeling dat de vluchtelingen tot 1 april op het park blijven.

Geen inspraak

Loon op Zand heeft met het verzoek van het COA ingestemd omdat het, in de woorden van het gemeentebestuur, een gastvrije gemeente is. Er wordt geen inspraakavond gehouden, vanwege "het maatschappelijke belang van het verzoek en de gastvrijheid van onze gemeente", schrijft Loon op Zand op zijn site.

Wel worden er informatiebijeenkomsten gehouden. Direct omwonenden worden morgen bijgepraat tijdens een besloten bijeenkomst. Maandag volgt er nog een bijeenkomst voor alle inwoners van Kaatsheuvel.
pi_158304373
quote:
19s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:16 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

De escalatie an sich was te verwachten natuurlijk. En dat het niet de hoek van de hoogopgeleiden zou komen dat is ook geen verassing.
Helaas wel. Intimidatie en geweld werkt blijkbaar voor sommige mensen.
pi_158304381
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 05:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het komt er kort gezegd gewoon op nee dat je wat jou betreft de boel kort en klein mag slaan als het gemeentebestuur een besluit neemt dat jou niet aanstaat.

Want procedureel gezien doet de gemeente niets verkeerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158304394
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:42 schreef Confetti het volgende:

[..]

Omdat de extreem-linkse zelf-hatende idioten doen alsof alleen de extreem-rechtse idioten in het verzet komen.

Nu blijkt dat zelfs de gewone man grijpt naar drastische middelen omdat hij wanhopig is.
En als complete mongool wordt gezien die maar 1x in de 4 jaar stilletjes een kruisje mag zetten en voor de rest zijn bek moet houden.

Nope, kan het heel goed snappen al die protesten tegen azc's. Lang geen meerderheid tussen de bevolking, maar toch wil de gemeente het doorzetten. Kosten wat het kost.
1947-2016
pi_158304414
Laat dit Fokkertjes niet op ideeën brengen.

Dit soort aanvallen op de democratie worden best zwaar bestraft.
pi_158304424
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:48 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wat heeft loon op zand nodig voor financiële middelen?

Dit gaat natuurlijk helemaal niet gepikt worden.
1947-2016
pi_158304458
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:51 schreef Kosmoproleet het volgende:
Laat dit Fokkertjes niet op ideeën brengen.

Dit soort aanvallen op de democratie worden best zwaar bestraft.
Laat me de situatie even in 1 zin samenvatten voor je. De inwoners van dat dorp zijn tegen, maar de raad wil het kosten wat het kost doordrukken om eigen belang.

Hoezo democratie?
1947-2016
  donderdag 17 december 2015 @ 11:54:49 #264
78780 deedeetee
pi_158304484
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:49 schreef loni55 het volgende:

[..]

Helaas wel. Intimidatie en geweld werkt blijkbaar voor sommige mensen.
Dat is dus wat die migranten hier doen : met geweld en leugens hier binnendringen. En dat is ook wat de gemeentes doen : die mensen hun gang laten gaan en ze de bewoners opdringen.
  Forum Admin donderdag 17 december 2015 @ 11:55:25 #265
pi_158304494
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Laat me de situatie even in 1 zin samenvatten voor je. De inwoners van dat dorp zijn tegen, maar de raad wil het kosten wat het kost doordrukken om eigen belang.

Hoezo democratie?
In de kern heb je helemaal gelijk, maar je zet jezelf en je standpunt buitenspel als je zo huis gaat houden. Da's ook geen democratie.
pi_158304501
quote:

[..]

Hoezo democratie?
ja maar ja maar, de raad is gekozen door het volk enzo...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_158304521
Goed achtergrondartikel over waarom Geldermalsen het COA nodig heeft.

http://925.nl/archief/201(...)-azc-onvermijdelijk/
pi_158304522
quote:

[..]

Hoezo democratie?
We hebben een getrapte vertegenwoordiging. Hebben we samen besloten met zijn allen, omdat we niet van de bevolking kunnen verwachten dat ze overal in het heetst van de strijd de juiste beslissing kunnen nemen.

Daarnaast is een gewelddadige aanval op een democratisch instituut, de gemeenteraad, iets heel zwaars wat in veel landen zelfs onder terrorisme zou worden geschaard.

Met je sympathie voor rechts geweld. :{
pi_158304527
quote:

[..]

Hoezo democratie?
Zo werkt onze democratie. De gemeenteraad is door de inwoners gekozen en heeft daardoor een mandaat om besluiten te nemen.

Als de lokale politiek moet capituleren, elke keer als er bezwaren komen vanuit de bevolking, dan krijgt de gemeente weinig gedaan.

Je kunt het oneens zijn met de komst van een azc, maar stellen dat het ondemocratisch tot stand is gekomen, is onzin.
  Moderator donderdag 17 december 2015 @ 11:57:17 #270
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_158304540
quote:
12s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:55 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]
Niet dat er tijdens de verkiezingen sprake was van opvang van vluchtelingen en daar in de verkiezingsprogramma's over is gesproken, maar dat vertellen ze er niet bij..
Tijdens het schrijven van verkiezingsprogramma's gebruiken ze ook geen glazen bol wel? :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_158304579
quote:
2s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Tijdens het schrijven van verkiezingsprogramma's gebruiken ze ook geen glazen bol wel? :')
Elke keer nieuwe verkiezingen uitschrijven wanneer je wordt geconfronteerd met nieuwe vraagstukken.
  donderdag 17 december 2015 @ 11:59:01 #272
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_158304580
quote:

[..]

Lijkt me wel interessant. Zo'n encyclopedie vol met "als er dit gebeurt, dan vinden we er dat van".
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_158304585
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:48 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Oke geen inspraak, leve de democratie.

Maar toch heb ik liever dat het gemeentebestuur het zo brengt dan dat er eerst zogenaamd over vergadert wordt. :s)
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
pi_158304601
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zo werkt onze democratie. De gemeenteraad is door de inwoners gekozen en heeft daardoor een mandaat om besluiten te nemen.

Als de lokale politiek moet capituleren, elke keer als er bezwaren komen vanuit de bevolking, dan krijgt de gemeente weinig gedaan.

Je kunt het oneens zijn met de komst van een azc, maar stellen dat het ondemocratisch tot stand is gekomen, is onzin.
Gok zo dat het overgroot deel van de relschoppers niet eens gestemd hebben.
pi_158304615
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:56 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

We hebben een getrapte vertegenwoordiging. Hebben we samen besloten met zijn allen, omdat we niet van de bevolking kunnen verwachten dat ze overal in het heetst van de strijd de juiste beslissing kunnen nemen.

Daarnaast is een gewelddadige aanval op een democratisch instituut, de gemeenteraad, iets heel zwaars wat in veel landen zelfs onder terrorisme zou worden geschaard.

Met je sympathie voor rechts geweld. :{
We hebben een getrapte vertegenwoordiging omdat juist de lokale politiek meer oog zou moeten hebben voor de wensen van de bevolking. Wat zij nu doen is niets anders dan hoogverraad en misbruik van hun ambt.

De gemeenteraad heeft zich gedragen als een vijand van de volksvertegenwoordiging. Volkomen terecht dat het volk naar andere middelen grijpt om de volksvertegenwoordiging af te dwingen.
pi_158304662
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:56 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Het gemeentebestuur heeft bewezen zelf niet de juiste beslissingen te kunnen nemen, ze zijn technisch failliet. Ze probeert dit falen weg te poetsen door er een AZC doorheen te drukken waarvan ze de gevolgen al helemaal niet kan overzien.

Als een burger er zo'n puinhoop van maakt wordt hij (terecht) onder bewind gesteld.
pi_158304669
Weet iemand hoeveel de gemeente Geldermalsen totaal aan schuld heeft
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_158304670
quote:

[..]

Nee dat snap ik. Maar als het om maatschappijgevoelige zaken zoals dit gaat kun je als Raad dan op zijn minst een fatsoenlijk communicatietraject starten. Lees hier te veel dat dat in die plaatsen waar gezeik is, niet is gebeurd.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_158304697
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:03 schreef vipergts het volgende:
Weet iemand hoeveel de gemeente Geldermalsen totaal aan schuld heeft dan kan ik het vergelijken zoals ik het zie staan ze in de zwarte cijfers
  donderdag 17 december 2015 @ 12:05:49 #280
78780 deedeetee
pi_158304726
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:59 schreef LievePoetin het volgende:

[..]

Oke geen inspraak, leve de democratie.

Maar toch heb ik liever dat het gemeentebestuur het zo brengt dan dat er eerst zogenaamd over vergadert wordt. :s)
Ze zeggen gewoon dat het volk het prima vind en dat is dat. Geen gehuichel over democratie. :D
pi_158304744
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja want elke inwoner van een gemeente staat te springen om asielzoekers :X . Het coa beslist gewoon in deze, waarbij de coa de gemeentes vriendelijk verzoekt om asielzoekers op te nemen.
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
pi_158304745
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:05 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ze zeggen gewoon dat het volk het prima vind en dat is dat. Geen gehuichel over democratie. :D
En al die eigenaren van die waardeloze kutparken stinkend rijk worden :r :r
  donderdag 17 december 2015 @ 12:09:09 #283
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_158304784
quote:

[..]

Hoezo democratie?
De inwoners van 'dat dorp' zijn verdeeld. Uiteindelijk zijn er iets van 3000 handtekening tegen het AZC verzameld. Voorstanders werden gisteravond weggehoond en geïntimideerd..
Daarbij delen de burgers en de raad hetzelfde belang, als de raad zo hun begroting niet dekkend kan maken waar gaat die rekening dan terechtkomen? De burgers.
pi_158304785
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:06 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat speelt ook mee inderdaad. Zie het al voor me achmed belt naar zijn vrouw en kinderen het is hier fantastisch wij wonen hier op pretpark jullie hier ook snel komen :D
  donderdag 17 december 2015 @ 12:10:25 #285
78780 deedeetee
pi_158304811
quote:

[..]

Als je ziet hoe dit soort volk met hun omgeving en afval omgaat dan gaat er iig iets stinken.
pi_158304818
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:04 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
49 miljoen maar in totaal, dan hoop ik niet dat ze hier het coa gaan bellen want dan krijgen wij een kamp voor 12.000 dokters
  donderdag 17 december 2015 @ 12:12:35 #287
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_158304866
Buitenlandse media berichten er ook over

http://www.faz.net/aktuel(...)rkunft-13970923.html
pi_158304918
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:00 schreef Confetti het volgende:

[..]

We hebben een getrapte vertegenwoordiging omdat juist de lokale politiek meer oog zou moeten hebben voor de wensen van de bevolking. Wat zij nu doen is niets anders dan hoogverraad en misbruik van hun ambt.

De gemeenteraad heeft zich gedragen als een vijand van de volksvertegenwoordiging. Volkomen terecht dat het volk naar andere middelen grijpt om de volksvertegenwoordiging af te dwingen.
Terrorisme goedpraten wordt ook strafbaar binnenkort hé.
pi_158304972
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:02 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Het gemeentebestuur heeft bewezen zelf niet de juiste beslissingen te kunnen nemen, ze zijn technisch failliet. Ze probeert dit falen weg te poetsen door er een AZC doorheen te drukken waarvan ze de gevolgen al helemaal niet kan overzien.

Als een burger er zo'n puinhoop van maakt wordt hij (terecht) onder bewind gesteld.
Ach kom, de financiele positie van de gemeente maakt voor de bezwaarmakers geen enkel verschil. Bovendien legitimeert dat op geen enkele wijze dit gedrag.
pi_158304999
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:10 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Als je ziet hoe dit soort volk met hun omgeving en afval omgaat dan gaat er iig iets stinken.
Blablabla.
Ga er eens kijken joh, dan zie je dat het allemaal reuze meevalt. Als je beeldvorming gebaseerd is op de ruis die op internet wordt gepost dan heb je geen idee hoe het er in werkelijkheid aan toe gaat.
pi_158305012
quote:

[..]

donderdag 17 december 2015 @ 12:19:18 #292
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_158305022
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach kom, de financiele positie van de gemeente maakt voor de bezwaarmakers geen enkel verschil. Bovendien legitimeert dat op geen enkele wijze dit gedrag.
Daarom moet je mensen die vuurwerk een raadzaal binnengooien ook gewoon stevig straffen.

Mar doe dat dan ook met een stel asielzoekers die een noodopvang afbreken.
pi_158305024
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:06 schreef LievePoetin het volgende:

[..]

Ja want elke inwoner van een gemeente staat te springen om asielzoekers :X .
Waar schrijf ik dat precies?
pi_158305029
Dappere burgers in Verzet. _O_ De nieuwe bestorming van de Bastille. _O_
Feyenoord Rotterdam
pi_158305082
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:19 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Dappere burgers in Verzet. _O_ De nieuwe bestorming van de Bastille. _O_
Idioten die denken dat ze met behulp van geweld en intimidatie anderen hun wil op kunnen leggen.
pi_158305096
Dit soort rellen zijn niet de bedoeling natuurlijk, dit kan je niet goedpraten, anders schep je een precedent voor verdere rellen. Overigens worden in de AZC's ook veel gereld, maar daar hoor je de media niet over. Dat is dan wel weer apart.
pi_158305114
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat de burgers nu pas in beweging komen is inderdaad een teken van hoever de politiek kan gaan tegenwoordig.
pi_158305123
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Idioten die denken dat ze met behulp van geweld en intimidatie anderen hun wil op kunnen leggen.
Nog nooit een vluchteling in het echt gezien ook waarschijnlijk.
Feyenoord Rotterdam
pi_158305178
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:23 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Dat de burgers nu pas in beweging komen is inderdaad een teken van hoever de politiek kan gaan tegenwoordig.
Welnee. Het gros van de burgers heeft geen flauw idee hoe hun gemeente wordt gerund.
pi_158305204
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:22 schreef Homey het volgende:
Dit soort rellen zijn niet de bedoeling natuurlijk, dit kan je niet goedpraten, anders schep je een precedent voor verdere rellen. Overigens worden in de AZC's ook veel gereld, maar daar hoor je de media niet over. Dat is dan wel weer apart.
Lul niet Calimero. Ieder incident waar een asielzoeker bij betrokken is wordt breed uitgemeten op internet. Fok! NWS staat er vol mee. Juist dat wordt enorm uitvergroot zodat er voor mensen die zelf niet zo goed kunnen nadenken een erg eenzijdig beeld ontstaat. Er gebeurt heus wel eens wat, maar dat is niet gek als je bijvoorbeeld 3000 ontheemden die huis en haard en vaak ook familie en vrienden hebben achtergelaten in oorlogsbied, op een beperkte ruimte met primitieve voorzieningen bij elkaar zet. Dat is niet abnormaal.
  donderdag 17 december 2015 @ 12:28:26 #301
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_158305224
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:23 schreef GekkeGerrit- het volgende:

[..]

Nog nooit een vluchteling in het echt gezien ook waarschijnlijk.
Daarom is het wel fijn dat ze nu in opvangkampen zitten, kun je mooi aapjes kijken a la dierentuin.

Een vluchteling spotten in zijn natuurlijke habitat kan enkel in Turkije.

;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')