de oorzaak daarvan is gewoon dat het bestuur maar wat aanrommelt en geen enkel belang meer lijkt te geven aan de bevolking. Het bestuur is er voor de burgers, niet andersom.quote:Op donderdag 17 december 2015 08:18 schreef J.B. het volgende:
[..]
Daar gaat na Steenbergen geen gemeente meer aan beginnen natuurlijk. De democratie wordt gefnuikt door het soort mensen die menen dat het een goed idee is om de te komen rellen en de boel af te breken. Zo verwordt Nederland uiteindelijk tot een gepolariseerde treurige bende waar alle nuance is verdwenen.
Zelden zo een stupide verhaal gezien als dit.quote:Op donderdag 17 december 2015 00:02 schreef syndroom het volgende:
[..]
Die mensen hebben helemaal geen respect voor westerse vrouwen. Deze mensen vluchten helemaal niet voor oorlog en geweld maar komen hier omdat ze Nederlandse vrouwen willen neuken. Snap dat dan.
Je begrijpt toch ook wel dat deze mensen nog nooit een ongesluierde vrouw hebben gezien en dan ineens in Nederland komen waar alles kan en mag, dat gaat niet goed.
Volkskrant schreef onlangs over mijn regio (Amersfoort) hoe door goede voorlichting en inspraak vlekkeloos verliep met asielzoekers. Al denk ik dat als je met dit type relschoppers te maken hebt zij zich daar weinig vam aantrekken, al moet het wel tot een dusdanig 'boiling point' komenquote:Op donderdag 17 december 2015 08:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als je het als B&W wat beter speelt (meer open en daarnaast voor minder vluchtelingen gaan) krijg je vast en zeker meer steun van de bevolking en minder dreiging.
Dat lijkt mij ook gewoon beter werken. En als je zo redelijke steun krijgt van de bevolking hebben dit soort relschoppers ook minder been oom op te staan.quote:Op donderdag 17 december 2015 08:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Volkskrant schreef onlangs over mijn regio (Amersfoort) hoe door goede voorlichting en inspraak vlekkeloos verliep met asielzoekers. Al denk ik dat als je met dit type relschoppers te maken hebt zij zich daar weinig vam aantrekken, al moet het wel tot een dusdanig 'boiling point' komen
Wonen wel veel feyenoordsupporters in Geldermalsen ja. Verder zei hij dat helemaal niet zo, hij zei er waren geruchten dat er feyenoordfans tussen zaten. Ook een kansloze opmerking natuurlijk, want er zullen ook Ajacieden en nog wat zooitje supporters van andere clubs tussen zitten. Toch denk ik dat het vooral veel extreem rechts was.quote:
Extreem-rechts zou goed kunnen. NVU-leider Kusters stuurt zijn mannen ook naar dit soort plekken om te 'protesteren'quote:Op donderdag 17 december 2015 08:45 schreef Lacoste het volgende:
[..]
Wonen wel veel feyenoordsupporters in Geldermalsen ja. Verder zei hij dat helemaal niet zo, hij zei er waren geruchten dat er feyenoordfans tussen zaten. Ook een kansloze opmerking natuurlijk, want er zullen ook Ajacieden en nog wat zooitje supporters van andere clubs tussen zitten. Toch denk ik dat het vooral veel extreem rechts was.
Dat is natuurlijk de meest voorkomende linkse leugen. Dat het allemaal hooligans waren of extreemrechts.quote:Op donderdag 17 december 2015 08:45 schreef Lacoste het volgende:
[..]
Wonen wel veel feyenoordsupporters in Geldermalsen ja. Verder zei hij dat helemaal niet zo, hij zei er waren geruchten dat er feyenoordfans tussen zaten. Ook een kansloze opmerking natuurlijk, want er zullen ook Ajacieden en nog wat zooitje supporters van andere clubs tussen zitten. Toch denk ik dat het vooral veel extreem rechts was.
Ook daar waren NVU-leden ook buiten de regio, dat heeft Kusters gezegd en hij ontkende niet dat 'zijn jongens' de boel verziekte.Ik denk dat extreem-rechts en hooligans een aandeel hebben bij deze rellen al is het natuurlijk maar een gedeelte. Grotendeel zal gewoon de lokale burger zijn.quote:Op donderdag 17 december 2015 09:09 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de meest voorkomende linkse leugen. Dat het allemaal hooligans waren of extreemrechts.
Nee, hier zaten gewone Geldermalsens tussen, net zoals dit ter sprake was in Oranje en in Steenbergen.
En dan niet onder ogen willen zien dat juist het gebrek aan democratie dit soort ellende mogelijk maakt. Die mensen willen niet zo vreselijk veel migranten in hun stad. Ze weten dat dit heel moeilijk is tegen te houden want ze hebben geen echte inspraak. Ze krijgen het gewoon van hogerhand opgedrongen.quote:De rellen hebben veel indruk gemaakt op de raadsleden. "Een aantal mensen was bang. Het was vooral wrang om te zien hoe de democratie op deze manier heel veel geweld werd aangedaan", zei Van Bruchem.
Het gaat hier om de stigma.quote:Op donderdag 17 december 2015 08:45 schreef Lacoste het volgende:
[..]
"de linkse leugen"? tsja. wellicht naief om te denken dat gewone burgers niet als volslagen malloten lekker rellen, maar ik denk toch echt liever dat normale mensen zich niet zo opstellen. daarnaast kon je je als inwoner gewoon opgeven om bij de vergadering aanwezig te zijn.quote:Op donderdag 17 december 2015 09:09 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de meest voorkomende linkse leugen. Dat het allemaal hooligans waren of extreemrechts.
Nee, hier zaten gewone Geldermalsens tussen, net zoals dit ter sprake was in Oranje en in Steenbergen.
Inderdaad naief. Je weet wat er tussen het hooliganvolk rond loopt?? Artsen, advocaten, heel veel mensen een normaal beroep en dat zal hier niet anders zijn.quote:Op donderdag 17 december 2015 09:36 schreef simmu het volgende:
[..]
"de linkse leugen"? tsja. wellicht naief om te denken dat gewone burgers niet als volslagen malloten lekker rellen, maar ik denk toch echt liever dat normale mensen zich niet zo opstellen. daarnaast kon je je als inwoner gewoon opgeven om bij de vergadering aanwezig te zijn.
Daar heb je een goed punt ja.quote:Op donderdag 17 december 2015 09:32 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het gaat hier om de stigma.
Er wordt niet gezegd ; Er zaten ook Opel rijders tussen!! Of : Er liepen veel mensen tussen die bij tandarts Janssen over de vloer komen.
Kansloos gedoe altijd
quote:Op donderdag 17 december 2015 09:32 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het gaat hier om de stigma.
Er wordt niet gezegd ; Er zaten ook Opel rijders tussen!! Of : Er liepen veel mensen tussen die bij tandarts Janssen over de vloer komen.
Kansloos gedoe altijd
Er gebeuren hele kwalijke zaken in AZC's, die door de media niet gemeld worden of gebagatelliseerd. Past niet in het straatje van de multi-culti propaganda.quote:Op donderdag 17 december 2015 10:06 schreef Buster24 het volgende:
Vreemde journalistiek.
Wel opmerkelijk asielzoekers slaan het Apeldoornse AZC kort en klein en dat wordt zo beschreven:
Toen andere Syriërs hun landgenoot wilden verdedigen, liep de situatie uit de hand.
http://www.destentor.nl/r(...)noodopvang-1.5519767
In de berichtgeving over Geldermalsen gaat het onveranderd over:
“relschoppers”
http://www.destentor.nl/a(...)-na-rellen-1.5549926
Kort samen gevat:
*Rellende asielzoekers omschrijven ze als: Uit de hand lopen
* Rellende Nederlanders als RELSCHOPPERS
Alleen jong en Islamitisch?quote:Op donderdag 17 december 2015 10:42 schreef Homey het volgende:
Zo'n mega AZC zou toch alleen maar voornamelijk uitkeringstoeristen gaan huisvesten. Die lui, allen jonge islamitische mannen, kunnen ook ergens anders buurten. Dat hoeft niet per se Nederland te zijn.
Als Nederland enkel gezinnen zou huisvesten zou het aantal asielzoekers met 90% gereduceerd worden. Dan heb je veel meer draagvlak onder de bevolking, en zijn de aantallen veel beter te behappen.
Precies. Waarom de regering bij uitstek jonge moslimmannen importeert is mij een raadsel. Nergens goed voor. Als ze zogenaamd uit een oorlogsgebied komen, waar zijn dan de vrouwen en kinderen? Die laten ze zomaar achter in een gevaarlijk gebied? Wat zijn dit voor types?quote:Op donderdag 17 december 2015 10:45 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Alleen jong en Islamitisch?
Je kan ook alleen vrouwen opvangen.
Omdat dat blijkbaar de vluchtelingen zijn. Ik weet niet hoe de % zitten. Volgens mij is men deels christen. Dat maakt men niet meer of minder vluchteling. In het het geval dat men werkelijk vluchteling is.quote:Op donderdag 17 december 2015 10:52 schreef Homey het volgende:
[..]
Precies. Waarom de regering bij uitstek jonge moslimmannen importeert is mij een raadsel. Nergens goed voor. Als ze zogenaamd uit een oorlogsgebied komen, waar zijn dan de vrouwen en kinderen? Die laten ze zomaar achter in een gevaarlijk gebied? Wat zijn dit voor types?
Geldermalsen is door het COA onder druk gezet met de mededeling dat het snel moet of anders niet meer hoeft omdat ze met meerdere gemeenten in gesprek zijn.quote:Op donderdag 17 december 2015 10:52 schreef Dutchguy het volgende:
Wat ik niet snap is wat de haast was bij Geldermalsen dat het zo op stel en sprong moest allemaal ZONDER inspraak van de burger. Ook deze plaats lijkt geen gehoor te geven aan het dringende advies van het SCP om de burger bij dit soort zaken te betrekken. Zolang gemeenten de burger buitensluiten verwacht ik meer van dit soort escalaties.
Wat het SCP adviseerde aan lokale overheden: http://www.volkskrant.nl/(...)chtelingen~a4145650/
Bij dat eerste kun je je ook afvragen of er vanuit B&W Geldermalsen geen aanbod is uit gegaan. Het lijkt mij vreemd dat COA zo'n gemeente zoveel vluchtelingen snel in de keel wil duwen.quote:Op donderdag 17 december 2015 10:55 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Geldermalsen is door het COA onder druk gezet met de mededeling dat het snel moet of anders niet meer hoeft omdat ze met meerdere gemeenten in gesprek zijn.
Ze hebben er in Geldermalsen nogal een financiële teringbende van gemaakt en dit zou in een klap de financiële problemen oplossen. Dit heeft verder nauwelijks met het belang van de burger en vluchteling te maken maar primair met het schoonvegen van individuele straatjes.
Het COA wil snel uitrollen en heeft zo haar eigen belangen.quote:Op donderdag 17 december 2015 10:58 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Bij dat eerste kun je je ook afvragen of er vanuit B&W Geldermalsen geen aanbod is uit gegaan. Het lijkt mij vreemd dat COA zo'n gemeente zoveel vluchtelingen snel in de keel wil duwen.
Als dat zo zou zijn zou dat echt schandelijk zijn.quote:Op donderdag 17 december 2015 10:55 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Geldermalsen is door het COA onder druk gezet met de mededeling dat het snel moet of anders niet meer hoeft omdat ze met meerdere gemeenten in gesprek zijn.
Ze hebben er in Geldermalsen nogal een financiële teringbende van gemaakt en dit zou in een klap de financiële problemen oplossen. Dit heeft verder nauwelijks met het belang van de burger en vluchteling te maken maar primair met het schoonvegen van individuele straatjes.
Die inkomsten had Geldermalsen zo weer over de balk gepleurd hoor, dat doen ze al tientallen jarenquote:Op donderdag 17 december 2015 10:55 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Zeker. Maar ik denk niet dat men uit zichzelf direct zou denken "Geldermalsen! Daar kunnen we er veel kwijt!"quote:Op donderdag 17 december 2015 10:59 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Het COA wil snel uitrollen en heeft zo haar eigen belangen.
Als je tig veilige landen doorkruist ben je niet echt een vluchteling voor gevaar. Per definitie eigenlijk niet. De term vluchteling is nogal subjectief en klopt vaak niet.quote:Op donderdag 17 december 2015 10:53 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Omdat dat blijkbaar de vluchtelingen zijn. Ik weet niet hoe de % zitten. Volgens mij is men deels christen. Dat maakt men niet meer of minder vluchteling. In het het geval dat men werkelijk vluchteling is.
twitter:EmileVaessen twitterde op donderdag 17-12-2015 om 11:13:34Relschoppers #Geldermalsen waren voor 80/90% inwoners uit het dorp. Geen hooligans van buitenaf dus! reageer retweet
quote:Alle 14 relschoppers die gisteren zijn aangehouden bij de rellen in Geldermalsen, zijn inwoners van die gemeente. Dat heeft de politie bekendgemaakt op een persconferentie.
Volgens de districtschef zeiden de politiemensen die ter plekke waren, dat ze veel mensen uit de gemeente hebben herkend. De 14 verdachten die zijn aangehouden, komen allemaal uit Geldermalsen.
Groepsgewijs richting gemeentehuis
"De avond begon goed. We waren in staat om kleine ongeregeldheden te stoppen", zegt de districtschef van de politie. "We hadden de ME paraat, maar buiten het zicht gehouden. Minstens 500 mensen waren voor het gemeentehuis aanwezig.Toen de raadsvergadering om 20:00 uur begon, sloeg de sfeer om. Men ging richting hekken. Dat was een kleine groep van een man of 20, 30. Na een kwartier maakten zich een groep van 70, 80 mensen los. Dat waren geen betogers, maar relschoppers. Die gingen groepsgewijs, direct in de aanval richting het gemeentehuis. Ik ben geschokt door deze brutale aanval."
De districtschef zegt trots te zijn op de beveiligers en politiemensen die stand hielden. "3 collega's voelde zich genoodzaakt om hun wapen te trekken. 2 collega's hebben een schot gelost in de lucht. Ik ben blij en gelukkig dat er 14 mensen zijn aangehouden."
Ik refereerde natuurlijk aan het door de strot duwen.quote:Op donderdag 17 december 2015 08:15 schreef Keltie het volgende:
[..]
Gemeente Geldermalsen is al een jaar of 10-20 noodlijdend.
Deserteurs + egoïsten die hun zwakkere familieleden onbeschermd achterlaten.quote:Op donderdag 17 december 2015 10:52 schreef Homey het volgende:
[..]
Precies. Waarom de regering bij uitstek jonge moslimmannen importeert is mij een raadsel. Nergens goed voor. Als ze zogenaamd uit een oorlogsgebied komen, waar zijn dan de vrouwen en kinderen? Die laten ze zomaar achter in een gevaarlijk gebied? Wat zijn dit voor types?
tsja. of iemand nou een normaal beroep heeft of niet, rellend kutvolk is rellend kutvolk. er zijn zat andere manieren om je ongenoegen kenbaar te makenquote:Op donderdag 17 december 2015 09:41 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Inderdaad naief. Je weet wat er tussen het hooliganvolk rond loopt?? Artsen, advocaten, heel veel mensen een normaal beroep en dat zal hier niet anders zijn.
Heel Geldermalsen is natuurlijk lid van de NVU (volgens de linkse staatsomroep dan)quote:
quote:Op donderdag 17 december 2015 10:52 schreef Dutchguy het volgende:
Wat ik niet snap is wat de haast was bij Geldermalsen dat het zo op stel en sprong moest allemaal ZONDER inspraak van de burger. Ook deze plaats lijkt geen gehoor te geven aan het dringende advies van het SCP om de burger bij dit soort zaken te betrekken. Zolang gemeenten de burger buitensluiten verwacht ik meer van dit soort escalaties.
Wat het SCP adviseerde aan lokale overheden: http://www.volkskrant.nl/(...)chtelingen~a4145650/
Die dikke mevrouw in Oranje was zeker ook een Feyenoord hoolie.quote:Op donderdag 17 december 2015 11:36 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Die kut Feyenoorders ook altijd![]()
Zou dat misschien te maken kunnen hebben dat bij de mensen het vertrouwen in de politiek tot 0 is gedaald?quote:Op donderdag 17 december 2015 11:34 schreef tofastTG het volgende:
Men verstoorde notabene de inspraakavond. Idiotie ten top dat dit telkens aangehaald wordt.
Ook blijven mensen volhouden dat de gemeente het azc door de strot ging stouwen, maar uit verschillende bronnen blijkt dat de raad notabene tegen ging stemmen.
Schorriemorrie !quote:Op donderdag 17 december 2015 11:36 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Die kut Feyenoorders ook altijd![]()
Uiteindelijk is de regering zeer onverantwoordelijk bezig in het hele asielproblematiek. De regering zet de grenzen wagenwijd open en zie hier de problemen nu. Als ze vanaf het begin een normale grensbewaking hadden en selectie deden op wie binnen wil komen, zou er veel meer draagvlak onder de bevolking zijn, alleen maar omdat de aantallen dan flink minder zouden zijn.quote:Op donderdag 17 december 2015 11:37 schreef Gia het volgende:
Ik vind dit van de zotte. Was gisteravond niet thuis, dus zie nu het nieuws pas.
Ben het ermee eens dat de term vluchteling niet klopt als je meerdere veilige landen doorkruist, en als het thuis, schijnbaar, veilig genoeg is voor je vrouw en kinderen.
Smoesjes als 'dit reist handiger en de rest kan dan met het vliegtuig komen' slaan nergens op. Als de situatie zo erg is dat je MOET vluchten, dan neem je je gezin mee.
Maar dan nog ga je niet rellen als een stelletje aangeschoten pubers na een verloren wedstrijd.
Ik schaam me voor dit gedrag. Dit zijn dan mijn medelandgenoten.
Jammer dat we die niet kunnen uitzetten.
Wmb alle schade vergoeden en een maand zitten.
Ten onrechte, blijkt. En volgens mij is het slechts een groep mensen, die het vertrouwen in de politiek verloren zijn.quote:Op donderdag 17 december 2015 11:38 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Zou dat misschien te maken kunnen hebben dat bij de mensen het vertrouwen in de politiek tot 0 is gedaald?
Omdat de extreem-linkse zelf-hatende idioten doen alsof alleen de extreem-rechtse idioten in het verzet komen.quote:Op donderdag 17 december 2015 11:29 schreef Ingolstadt het volgende:
Waarom is het zo ongelofelijk boeiend waar die idioten vandaan komen
Met streng gelecteerd select publiek in een veel en veel te kleine ruimte.quote:Op donderdag 17 december 2015 11:34 schreef tofastTG het volgende:
[..]Men verstoorde notabene de inspraakavond. Idiotie ten top dat dit telkens aangehaald wordt.
Ook blijven mensen volhouden dat de gemeente het azc door de strot ging stouwen, maar uit verschillende bronnen blijkt dat de raad notabene tegen ging stemmen.
Links staat anders ook gewoon te rellen bij iedere gelegenheid die ze maar kunnen vinden. afa leden zaten vorig jaar zelfs tussen de intocht van Gouda te kloten.quote:Op donderdag 17 december 2015 09:09 schreef Elzies het volgende:
[..]
Anders ga je zelf even lekker in een oorlog vechten als je het allemaal zo goed weetquote:Op donderdag 17 december 2015 11:44 schreef deedeetee het volgende:
Er is gewoon geen draagvlak voor kansloze migranten en dat is het overgrote deel van de mensen die zich hier binnendringen. Het gaat niet om de opvang van gezinnen die gevlucht zijn voor de oorlog. Het gaat om opvang van mannen die te beroerd zijn om misstanden in hun eigen land aan te pakken en als de dood zijn om in het leger van hun eigen land te moeten vechten.
Toch logisch dat men zich hier tegen verzet ?
B&W zal er ongetwijfeld ook wat mee van doen hebben, maar COA gaat ook niet altijd vrijuit.quote:Op donderdag 17 december 2015 10:58 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Bij dat eerste kun je je ook afvragen of er vanuit B&W Geldermalsen geen aanbod is uit gegaan. Het lijkt mij vreemd dat COA zo'n gemeente zoveel vluchtelingen snel in de keel wil duwen.
Als de policor maar niet in een kwaad daglicht komt te staan.quote:Op donderdag 17 december 2015 10:09 schreef Homey het volgende:
[..]
Er gebeuren hele kwalijke zaken in AZC's, die door de media niet gemeld worden of gebagatelliseerd. Past niet in het straatje van de multi-culti propaganda.
quote:In de gemeente Loon op Zand, in Noord-Brabant, wordt vanaf volgende week een groep van maximaal 1200 vluchtelingen opgevangen op een vakantiepark in Kaatsheuvel. Dat meldt de gemeente op zijn website.
Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) heeft de eigenaar van het vakantiepark, de Oostappen Groep, gevraagd om tijdelijk woonruimte beschikbaar te stellen. Het is de bedoeling dat de vluchtelingen tot 1 april op het park blijven.
Geen inspraak
Loon op Zand heeft met het verzoek van het COA ingestemd omdat het, in de woorden van het gemeentebestuur, een gastvrije gemeente is. Er wordt geen inspraakavond gehouden, vanwege "het maatschappelijke belang van het verzoek en de gastvrijheid van onze gemeente", schrijft Loon op Zand op zijn site.
Wel worden er informatiebijeenkomsten gehouden. Direct omwonenden worden morgen bijgepraat tijdens een besloten bijeenkomst. Maandag volgt er nog een bijeenkomst voor alle inwoners van Kaatsheuvel.
Helaas wel. Intimidatie en geweld werkt blijkbaar voor sommige mensen.quote:Op donderdag 17 december 2015 01:16 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
De escalatie an sich was te verwachten natuurlijk. En dat het niet de hoek van de hoogopgeleiden zou komen dat is ook geen verassing.
Het komt er kort gezegd gewoon op nee dat je wat jou betreft de boel kort en klein mag slaan als het gemeentebestuur een besluit neemt dat jou niet aanstaat.quote:Op donderdag 17 december 2015 05:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Uit de berichtgeving blijkt dat afgelopen vrijdag pas duidelijk werd dat dit plan aan de orde was. En het moest vanavond even door de raad gejast worden. Het achterliggende motief daarvoor is inmiddels ook kraakhelder: verlies op braakliggende grond voorkomen. Dat is gewoon, zoals dat spandoek ook zegt, onbehoorlijk bestuur.
De bevolking is altijd een onderdeel van de democratie. In dit geval hebben de demonstranten ook volledig het gelijk aan hun zijde. Het is totaal krankzinnig om 1.500 asielzoekers op te willen vangen in een plaats van nog geen 11.000 inwoners.
Hoe groot het draagvlak voor dergelijke azc's is, heb je vanavond kunnen zien. En ook op andere plekken zijn er problemen met te grote (nood)opvanglocaties. Het overzicht is zoek, er ontstaan allerlei problemen.
Als je wilt dat de kosten beheersbaar blijven, moet je als land misschien eens stoppen met het braafste jongetje van de klas te spelen. Misschien moeten we gewoon eens wat rigoureuzer zijn in het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers, economische vluchtelingen, vluchtelingen die zich hier misdragen, enzovoort.
En als complete mongool wordt gezien die maar 1x in de 4 jaar stilletjes een kruisje mag zetten en voor de rest zijn bek moet houden.quote:Op donderdag 17 december 2015 11:42 schreef Confetti het volgende:
[..]
Omdat de extreem-linkse zelf-hatende idioten doen alsof alleen de extreem-rechtse idioten in het verzet komen.
Nu blijkt dat zelfs de gewone man grijpt naar drastische middelen omdat hij wanhopig is.
Wat heeft loon op zand nodig voor financiële middelen?quote:
Laat me de situatie even in 1 zin samenvatten voor je. De inwoners van dat dorp zijn tegen, maar de raad wil het kosten wat het kost doordrukken om eigen belang.quote:Op donderdag 17 december 2015 11:51 schreef Kosmoproleet het volgende:
Laat dit Fokkertjes niet op ideeën brengen.
Dit soort aanvallen op de democratie worden best zwaar bestraft.
Dat is dus wat die migranten hier doen : met geweld en leugens hier binnendringen. En dat is ook wat de gemeentes doen : die mensen hun gang laten gaan en ze de bewoners opdringen.quote:Op donderdag 17 december 2015 11:49 schreef loni55 het volgende:
[..]
Helaas wel. Intimidatie en geweld werkt blijkbaar voor sommige mensen.
In de kern heb je helemaal gelijk, maar je zet jezelf en je standpunt buitenspel als je zo huis gaat houden. Da's ook geen democratie.quote:Op donderdag 17 december 2015 11:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Laat me de situatie even in 1 zin samenvatten voor je. De inwoners van dat dorp zijn tegen, maar de raad wil het kosten wat het kost doordrukken om eigen belang.
Hoezo democratie?
ja maar ja maar, de raad is gekozen door het volk enzo...quote:Op donderdag 17 december 2015 11:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Laat me de situatie even in 1 zin samenvatten voor je. De inwoners van dat dorp zijn tegen, maar de raad wil het kosten wat het kost doordrukken om eigen belang.
Hoezo democratie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
We hebben een getrapte vertegenwoordiging. Hebben we samen besloten met zijn allen, omdat we niet van de bevolking kunnen verwachten dat ze overal in het heetst van de strijd de juiste beslissing kunnen nemen.quote:Op donderdag 17 december 2015 11:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo democratie?
Zo werkt onze democratie. De gemeenteraad is door de inwoners gekozen en heeft daardoor een mandaat om besluiten te nemen.quote:Op donderdag 17 december 2015 11:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo democratie?
Tijdens het schrijven van verkiezingsprogramma's gebruiken ze ook geen glazen bol wel?quote:Op donderdag 17 december 2015 11:55 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Niet dat er tijdens de verkiezingen sprake was van opvang van vluchtelingen en daar in de verkiezingsprogramma's over is gesproken, maar dat vertellen ze er niet bij..
Elke keer nieuwe verkiezingen uitschrijven wanneer je wordt geconfronteerd met nieuwe vraagstukken.quote:Op donderdag 17 december 2015 11:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Tijdens het schrijven van verkiezingsprogramma's gebruiken ze ook geen glazen bol wel?
Lijkt me wel interessant. Zo'n encyclopedie vol met "als er dit gebeurt, dan vinden we er dat van".quote:Op donderdag 17 december 2015 11:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Tijdens het schrijven van verkiezingsprogramma's gebruiken ze ook geen glazen bol wel?
Oke geen inspraak, leve de democratie.quote:
Gok zo dat het overgroot deel van de relschoppers niet eens gestemd hebben.quote:Op donderdag 17 december 2015 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo werkt onze democratie. De gemeenteraad is door de inwoners gekozen en heeft daardoor een mandaat om besluiten te nemen.
Als de lokale politiek moet capituleren, elke keer als er bezwaren komen vanuit de bevolking, dan krijgt de gemeente weinig gedaan.
Je kunt het oneens zijn met de komst van een azc, maar stellen dat het ondemocratisch tot stand is gekomen, is onzin.
We hebben een getrapte vertegenwoordiging omdat juist de lokale politiek meer oog zou moeten hebben voor de wensen van de bevolking. Wat zij nu doen is niets anders dan hoogverraad en misbruik van hun ambt.quote:Op donderdag 17 december 2015 11:56 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
We hebben een getrapte vertegenwoordiging. Hebben we samen besloten met zijn allen, omdat we niet van de bevolking kunnen verwachten dat ze overal in het heetst van de strijd de juiste beslissing kunnen nemen.
Daarnaast is een gewelddadige aanval op een democratisch instituut, de gemeenteraad, iets heel zwaars wat in veel landen zelfs onder terrorisme zou worden geschaard.
Met je sympathie voor rechts geweld.
Het gemeentebestuur heeft bewezen zelf niet de juiste beslissingen te kunnen nemen, ze zijn technisch failliet. Ze probeert dit falen weg te poetsen door er een AZC doorheen te drukken waarvan ze de gevolgen al helemaal niet kan overzien.quote:Op donderdag 17 december 2015 11:56 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
We hebben een getrapte vertegenwoordiging. Hebben we samen besloten met zijn allen, omdat we niet van de bevolking kunnen verwachten dat ze overal in het heetst van de strijd de juiste beslissing kunnen nemen.
Nee dat snap ik. Maar als het om maatschappijgevoelige zaken zoals dit gaat kun je als Raad dan op zijn minst een fatsoenlijk communicatietraject starten. Lees hier te veel dat dat in die plaatsen waar gezeik is, niet is gebeurd.quote:Op donderdag 17 december 2015 11:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 december 2015 12:03 schreef vipergts het volgende:
Weet iemand hoeveel de gemeente Geldermalsen totaal aan schuld heeft dan kan ik het vergelijken zoals ik het zie staan ze in de zwarte cijfers
Ze zeggen gewoon dat het volk het prima vind en dat is dat. Geen gehuichel over democratie.quote:Op donderdag 17 december 2015 11:59 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Oke geen inspraak, leve de democratie.
Maar toch heb ik liever dat het gemeentebestuur het zo brengt dan dat er eerst zogenaamd over vergadert wordt.
Ja want elke inwoner van een gemeente staat te springen om asielzoekersquote:Op donderdag 17 december 2015 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo werkt onze democratie. De gemeenteraad is door de inwoners gekozen en heeft daardoor een mandaat om besluiten te nemen.
Als de lokale politiek moet capituleren, elke keer als er bezwaren komen vanuit de bevolking, dan krijgt de gemeente weinig gedaan.
Je kunt het oneens zijn met de komst van een azc, maar stellen dat het ondemocratisch tot stand is gekomen, is onzin.
En al die eigenaren van die waardeloze kutparken stinkend rijk wordenquote:Op donderdag 17 december 2015 12:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze zeggen gewoon dat het volk het prima vind en dat is dat. Geen gehuichel over democratie.
De inwoners van 'dat dorp' zijn verdeeld. Uiteindelijk zijn er iets van 3000 handtekening tegen het AZC verzameld. Voorstanders werden gisteravond weggehoond en geïntimideerd..quote:Op donderdag 17 december 2015 11:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo democratie?
Dat speelt ook mee inderdaad. Zie het al voor me achmed belt naar zijn vrouw en kinderen het is hier fantastisch wij wonen hier op pretpark jullie hier ook snel komenquote:Op donderdag 17 december 2015 12:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
En al die eigenaren van die waardeloze kutparken stinkend rijk worden![]()
Als je ziet hoe dit soort volk met hun omgeving en afval omgaat dan gaat er iig iets stinken.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
49 miljoen maar in totaal, dan hoop ik niet dat ze hier het coa gaan bellen want dan krijgen wij een kamp voor 12.000 doktersquote:
Terrorisme goedpraten wordt ook strafbaar binnenkort hé.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
We hebben een getrapte vertegenwoordiging omdat juist de lokale politiek meer oog zou moeten hebben voor de wensen van de bevolking. Wat zij nu doen is niets anders dan hoogverraad en misbruik van hun ambt.
De gemeenteraad heeft zich gedragen als een vijand van de volksvertegenwoordiging. Volkomen terecht dat het volk naar andere middelen grijpt om de volksvertegenwoordiging af te dwingen.
Ach kom, de financiele positie van de gemeente maakt voor de bezwaarmakers geen enkel verschil. Bovendien legitimeert dat op geen enkele wijze dit gedrag.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:02 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Het gemeentebestuur heeft bewezen zelf niet de juiste beslissingen te kunnen nemen, ze zijn technisch failliet. Ze probeert dit falen weg te poetsen door er een AZC doorheen te drukken waarvan ze de gevolgen al helemaal niet kan overzien.
Als een burger er zo'n puinhoop van maakt wordt hij (terecht) onder bewind gesteld.
Blablabla.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als je ziet hoe dit soort volk met hun omgeving en afval omgaat dan gaat er iig iets stinken.
quote:Op donderdag 17 december 2015 12:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
Daarom moet je mensen die vuurwerk een raadzaal binnengooien ook gewoon stevig straffen.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach kom, de financiele positie van de gemeente maakt voor de bezwaarmakers geen enkel verschil. Bovendien legitimeert dat op geen enkele wijze dit gedrag.
Waar schrijf ik dat precies?quote:Op donderdag 17 december 2015 12:06 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Ja want elke inwoner van een gemeente staat te springen om asielzoekers.
Idioten die denken dat ze met behulp van geweld en intimidatie anderen hun wil op kunnen leggen.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:19 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Dappere burgers in Verzet.De nieuwe bestorming van de Bastille.
Dat de burgers nu pas in beweging komen is inderdaad een teken van hoever de politiek kan gaan tegenwoordig.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach kom, de financiele positie van de gemeente maakt voor de bezwaarmakers geen enkel verschil. Bovendien legitimeert dat op geen enkele wijze dit gedrag.
Nog nooit een vluchteling in het echt gezien ook waarschijnlijk.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Idioten die denken dat ze met behulp van geweld en intimidatie anderen hun wil op kunnen leggen.
Welnee. Het gros van de burgers heeft geen flauw idee hoe hun gemeente wordt gerund.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:23 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dat de burgers nu pas in beweging komen is inderdaad een teken van hoever de politiek kan gaan tegenwoordig.
Lul niet Calimero. Ieder incident waar een asielzoeker bij betrokken is wordt breed uitgemeten op internet. Fok! NWS staat er vol mee. Juist dat wordt enorm uitvergroot zodat er voor mensen die zelf niet zo goed kunnen nadenken een erg eenzijdig beeld ontstaat. Er gebeurt heus wel eens wat, maar dat is niet gek als je bijvoorbeeld 3000 ontheemden die huis en haard en vaak ook familie en vrienden hebben achtergelaten in oorlogsbied, op een beperkte ruimte met primitieve voorzieningen bij elkaar zet. Dat is niet abnormaal.quote:Op donderdag 17 december 2015 12:22 schreef Homey het volgende:
Dit soort rellen zijn niet de bedoeling natuurlijk, dit kan je niet goedpraten, anders schep je een precedent voor verdere rellen. Overigens worden in de AZC's ook veel gereld, maar daar hoor je de media niet over. Dat is dan wel weer apart.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |