abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158300108
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:26 schreef BaardHagrid het volgende:
Maar ik vind wel dat we over deze discussie moeten blijven discussiëren
Is toch voldoende om je te wijzen op je eigen reactie of niet?
Jij wilt blijven discussiëren, nou daarop beweer ik praatjes vullen geen gaatjes.
Je kunt praten tot je een ons weegt het veranderd niet hoor, en discussies voeren wat je wilt.
Hoger hand heeft gesproken in deze, dus wat heeft het voor doel om het erover te hebben?

Ja een revolutie zou die helpen misschien?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2015 00:41:33 ]
  donderdag 17 december 2015 @ 00:41:30 #102
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_158300117
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:40 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Weet niet hoe het in Hongarije zit maar Polen.. Vergeet het maar :') Dat durven de politici daar niet aan, sowieso is hun carrière dan voorbij en als ze beetje pech hebben worden ze gelynched.
Een waar voorbeeld voor hoe het in Nederland zou moeten gaan _O_ .

Toch?
Huilen dan.
  donderdag 17 december 2015 @ 00:41:50 #103
448296 BaardHagrid
Waar de zon nimmer schijnt
pi_158300119
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is toch voldoende om je te wijzen op je eigen reactie of niet?
Jij wilt blijven discussiëren, nou daarop beweer ik praatjes vullen geen gaatjes.
Je kunt praten tot je een ons weegt het veranderd niet hoor, en discussies voeren wat je wilt.
Hoger hand heeft gesproken in deze, dus wat heeft het voor doel om het erover te hebben?

Ja een revolutie zou die helpen misschien?
Wat voor revolutie precies?
Waar gaat het toch heen met de wereld....
pi_158300149
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:01 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Zolang wij ze nog wel toelaten, gaan Hongarije en Polen uiteindelijk accepteren. Ik vind het namelijk ook niet OK dat zij het probleem feitelijk bij ons over de schutting gooien, dus dan wordt het slikken of stikken.
Die zorgen zelf wel dat het daar schoon blijft.
pi_158300199
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:44 schreef syndroom het volgende:

[..]

Die zorgen zelf wel dat het daar schoon blijft.
Landen met een geschiedenis van xenofobie die nog verder terug gaat dan de oorsprong van de betreffende landen zelf. Tis maar wat je schoon noemt :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_158300204
quote:
9s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Een waar voorbeeld voor hoe het in Nederland zou moeten gaan _O_ .

Toch?
Wat mij betreft niet.

Maar Polen kent een van de meest nationalistische bevolkingen in Europa, dus mensen die denken dat Polen dat gaat doen kennen dat land niet :') hetzelfde geldt denk ik voor Hongarije.
Why stay small, if you can grow big..
pi_158300233
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:49 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Wat mij betreft niet.

Maar Polen kent een van de meest nationalistische bevolkingen in Europa, dus mensen die denken dat Polen dat gaat doen kennen dat land niet :') hetzelfde geldt denk ik voor Hongarije.
Ook als ze dan uit de EU moeten? Kost heel wat centen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_158300259
Ben benieuwd welk signaal ze in Geldermalsen gaan afgeven.

1. De boel kort en klein slaan werkt, met als risico dat andere plaatsen het voorbeeld van Geldermalsen gaan volgen.
2. Het kort en klein slaan werkt niet, er komt toch een AZC. Met als risico dat deze onder vuur komt te liggen en je er met goed fatsoen eigenlijk niet eens mensen veilig kan plaatsen.

Ze zullen wel in een dubio zitten nu.
pi_158300285
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:52 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ook als ze dan uit de EU moeten? Kost heel wat centen.
Dat zie ik ook niet gebeuren inderdaad. Maar als ze grootschalig opvang inrichten wordt er miniem inzet vertoont, daar ben ik wel zeker van. Dus het heeft ook geen zin, want die vluchtelingen willen dat "arme kut" Polen (of Hongarije) toch verlaten.
Why stay small, if you can grow big..
pi_158300312
quote:
19s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:55 schreef TwenteFC het volgende:
Ben benieuwd welk signaal ze in Geldermalsen gaan afgeven.

1. De boel kort en klein slaan werkt, met als risico dat andere plaatsen het voorbeeld van Geldermalsen gaan volgen.
2. Het kort en klein slaan werkt niet, er komt toch een AZC. Met als risico dat deze onder vuur komt te liggen en je er met goed fatsoen eigenlijk niet eens mensen veilig kan plaatsen.

Ze zullen wel in een dubio zitten nu.
Kijk zelf maar

Vanaf 1.37 gaat het helemaal los

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_158300410
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_158300426
Wat een debielen.
pi_158300477
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:11 schreef loni55 het volgende:
Wat een debielen.
De escalatie an sich was te verwachten natuurlijk. En dat het niet de hoek van de hoogopgeleiden zou komen dat is ook geen verassing.
pi_158300490
quote:
Men is zo bang voor moslims, maar dit soort tuig is wel langzamerhand Nederland aan het overnemen _O-
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Forum Admin donderdag 17 december 2015 @ 01:17:30 #115
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_158300495
Meteen buitenspel gezet ook. Komt dat ding er niet dan loont dit soort acties dus, komt 'ie er wel kun je er vergif op innemen dat dat ding bekalkt, belaagd, of nog erger, wordt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin donderdag 17 december 2015 @ 01:17:47 #116
pi_158300499
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:17 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Men is zo bang voor moslims, maar dit soort tuig is wel langzamerhand Nederland aan het overnemen _O-
Wat. Welk Nederland zie jij voor je?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_158300528
quote:
10s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wat. Welk Nederland zie jij voor je?
Een land waar de grootste bek regeert. Helaas.
pi_158300538
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Meteen buitenspel gezet ook. Komt dat ding er niet dan loont dit soort acties dus, komt 'ie er wel kun je er vergif op innemen dat dat ding bekalkt, belaagd, of nog erger, wordt.
Nu ik er over nadenk, de politieke oplossing zal waarschijnlijk in deze richting zitten; Dat AZC komt er, maar de bouw ervan zal nooit afgerond worden.

Gezichtsbehoud is heilig in de politiek.
pi_158300549
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:20 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Vandaag pas wakker geworden? Dat is al jaren aan de hand.
  Forum Admin donderdag 17 december 2015 @ 01:23:28 #120
pi_158300559
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:20 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat is helaas wel zo ja.
  Forum Admin donderdag 17 december 2015 @ 01:26:04 #121
pi_158300578
quote:
19s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:21 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Nu ik er over nadenk, de politieke oplossing zal waarschijnlijk in deze richting zitten; Dat AZC komt er, maar de bouw ervan zal nooit afgerond worden.

Gezichtsbehoud is heilig in de politiek.
Dat denk ik ook. Al vind ik het sowieso al een dom idee om zo'n groot azc door te drukken. In dit geval liep dat ernstig uit de hand, maar er zijn genoeg mensen die hier achter staan. Dat is het grote probleem..
pi_158300600
quote:
19s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:21 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Vandaag pas wakker geworden? Dat is al jaren aan de hand.
Ik woon er dan ook al jaren niet meer. Maar ik merk gewoon iedere keer als ik op bezoek ben, of als ik het nieuws lees, dat Nederland er niet relaxter op is geworden.
quote:
13s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat is helaas wel zo ja.
En er valt niet zoveel aan te doen he? Zelf met vuurwerk gooien naar politie of raadsvergaderingen onderbreken is nou niet echt productief....
  Forum Admin donderdag 17 december 2015 @ 01:30:29 #123
pi_158300617
quote:
15s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:28 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik woon er dan ook al jaren niet meer. Maar ik merk gewoon iedere keer als ik op bezoek ben, of als ik het nieuws lees, dat Nederland er niet relaxter op is geworden.

[..]

En er valt niet zoveel aan te doen he? Zelf met vuurwerk gooien naar politie of raadsvergaderingen onderbreken is nou niet echt productief....
Integendeel zelfs, helaas is iets zonder duidelijke communicatie door de gemeenteraad jassen dat ook niet echt.

Niet dat dat ook maar enig ''recht'' geeft om zo huis te houden hoor, maar waarom Geldermalsen, waarom 1500? Dat kan toch anders? En al helemaal in de vorm zoals het nu gaat. Uiteindelijk zit je ook met mandaat, dan kunnen de mensen nog wel compleet achterlijk zijn maar dan ga je toch niet verheven je eigen wereldbeeld opdrukken aan dit soort mensen? We zien wat er van komt.
pi_158300625
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Integendeel zelfs, helaas is iets zonder duidelijke communicatie door de gemeenteraad jassen dat ook niet echt.

Niet dat dat ook maar enig ''recht'' geeft om zo huis te houden hoor, maar waarom Geldermalsen, waarom 1500? Dat kan toch anders? En al helemaal in de vorm zoals het nu gaat.
Hoe groot is daar het politie korps?
Zouden die 1500 man aan kunnen?
  Forum Admin donderdag 17 december 2015 @ 01:33:29 #125
pi_158300634
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoe groot is daar het politie korps?
Zouden die 1500 man aan kunnen?
Dan ga je wel uit van de situatie dat 1500 man ineens in opstand komt, maar ik denk dat het lokale korps dat niet aan kan nee.
pi_158300656
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dan ga je wel uit van de situatie dat 1500 man ineens in opstand komt, maar ik denk dat het lokale korps dat niet aan kan nee.
Ben je met me eens dat het al heel moeilijk wordt als die mensen uit of met andere gewoontes zijn opgegroeid?
Lijkt me dan niet veilig of wel?
En wat betreft lager opgeleide mensen of hoe je ze ook wil noemen, hoe zat dat vroeger als er gestaakt werd, deden dat niet ook die mensen?
En stonden de hoger opgeleide mensen niet trotsdem in de rij als er iets door die mensen verkregen was?
Of deden die toen afstand ervan als of omdat ze niet mee gestaakt hadden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2015 01:38:37 ]
pi_158300659
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:17 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ja dit inderdaad.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_158300671
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Niet dat dat ook maar enig ''recht'' geeft om zo huis te houden hoor, maar waarom Geldermalsen, waarom 1500? Dat kan toch anders? En al helemaal in de vorm zoals het nu gaat. Uiteindelijk zit je ook met mandaat, dan kunnen de mensen nog wel compleet achterlijk zijn maar dan ga je toch niet verheven je eigen wereldbeeld opdrukken aan dit soort mensen? We zien wat er van komt.
Och, het gaat me niet eens om welk standpunt je inneemt om om het even welk onderwerp, eerlijk gezegd. Het is meer de houding van "ik heb gelijk en jij niet" die ik steeds vaker zie. Terwijl we het over een mening hebben over een (politiek) probleem. We respecteren elkaar niet meer. Over dit onderwerp; welke mening je ook hebt, je bent een moslimknuffelaar, (s)linkse boomknuffelaar, policor, tokkie, fascist, landverrader of gewoon een idioot die niet serieus genomen kan worden. Zo communiceer je toch niet naar elkaar? Als ik 1 van die termen in je gezicht zou gooien, zou je dan nog een normaal gesprek willen hebben met me?
pi_158300707
Meh, soms is burgerlijke ongehoorzaamheid nodig. Goede actie.
There are only 151 Pokémon.
pi_158300713
De lokale politiek wilde er even in sneltreinvaart op "democratische" wijze een veel te groot AZC doorheen jassen. Daar hebben tegenstanders een stokje voor gestoken. Ik kan ze in dit specifieke geval geen ongelijk geven, aangezien de lokale politiek een loopje neemt met de democratie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2015 01:58:17 ]
pi_158300717
Maar goed, ik begrijp dus dat er hier waarschijnlijk sprake is van een bonte verzameling voetbalhooligans vanuit het hele land?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_158300720
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:50 schreef Hathor het volgende:
Maar goed, ik begrijp dus dat er hier waarschijnlijk sprake is van een bonte verzameling voetbalhooligans vanuit het hele land?
Is niet alle hulp welkom dan?
pi_158300730
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is niet alle hulp welkom dan?
Ik zeg alleen maar dat het niet de lokale bevolking was die daar zo tekeer hebben lopen gaan.
  donderdag 17 december 2015 @ 01:55:44 #134
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_158300734
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:55 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik zeg alleen maar dat het niet de lokale bevolking was die daar zo tekeer hebben lopen gaan.
Voor een gedeelte wel
RED ONS HENNIEGOD
pi_158300735
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:55 schreef Hathor het volgende:

[..]

Sorry hoor ik zag een vraagteken dacht dat je vroeg, denk die stel ik een vraag terug!
pi_158300749
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:40 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Och, het gaat me niet eens om welk standpunt je inneemt om om het even welk onderwerp, eerlijk gezegd. Het is meer de houding van "ik heb gelijk en jij niet" die ik steeds vaker zie. Terwijl we het over een mening hebben over een (politiek) probleem. We respecteren elkaar niet meer. Over dit onderwerp; welke mening je ook hebt, je bent een moslimknuffelaar, (s)linkse boomknuffelaar, policor, tokkie, fascist, landverrader of gewoon een idioot die niet serieus genomen kan worden. Zo communiceer je toch niet naar elkaar? Als ik 1 van die termen in je gezicht zou gooien, zou je dan nog een normaal gesprek willen hebben met me?
Amen!
Ik had iets over het persoonlijke geneuzel op pagina 1 willen willen typen, maar heb aan deze reactie niets meer toe te voegen. ^O^
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_158300750
quote:
9s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:55 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Voor een gedeelte wel
Op het nieuws werd gezegd dat er voornamelijk Rotterdamse accenten te horen waren.
  donderdag 17 december 2015 @ 02:02:17 #138
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_158300760
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 02:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Op het nieuws werd gezegd dat er voornamelijk Rotterdamse accenten te horen waren.
In die omgeving zitten er genoeg . Types die elke dag in de sportschool zitten en verder alleen maar zuipen en aan de pillen zitten .
RED ONS HENNIEGOD
pi_158300766
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 02:00 schreef paddy het volgende:

[..]

Amen!
Ik had iets over het persoonlijke geneuzel op pagina 1 willen willen typen, maar heb aan deze reactie niets meer toe te voegen. ^O^
Dank u :@

En misschien zeik ik nu, maar ik denk dat dit de reden is dat het bezoekersaantal van Fok! zo terugloopt. Dit is geen discussieforum meer, het is een mening verkondigen en daarna uitschelden forum geworden.
pi_158300770
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 02:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zouden die mensen geen kinderen daar hebben kunnen wonen?
Die evt wel met vrienden zijn langsgekomen?
Dus niet alleen die mensen daar met de problemen laten zitten, als ze er al zijn wel te verstaan?
Het is nou daar maar net zo snel kan jouw gemeente ook beslissen we dumpen er bij die ook zo een 2000 stuks.
Juliana kazerne komen ze in iedergeval niet he!
http://www.dagelijksestan(...)n-van-premier-rutte/

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2015 02:22:52 ]
pi_158300790
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 02:03 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dank u :@

En misschien zeik ik nu, maar ik denk dat dit de reden is dat het bezoekersaantal van Fok! zo terugloopt. Dit is geen discussieforum meer, het is een mening verkondigen en daarna uitschelden forum geworden. Soms kun je dan zelfs duimpjes verdienen. Maar het werkt ook best aanstekelijk, voor mij dan.
Dat is wel de algehele trend, dus dan is fok juist wel hip. Maar er zijn natuurlijk online nog meer middelen waarmee je nog eenzijdiger en nog harder kunt schelden. En dan kun je nog duimpjes verdienen ook, die tellen.
  Forum Admin donderdag 17 december 2015 @ 02:11:02 #142
pi_158300791
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:40 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik vind dat je gelijk hebt, wat dat betreft is het een afspiegeling van de maatschappij.. de polarisatie is groot..
pi_158301016
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:49 schreef Elfletterig het volgende:
De lokale politiek wilde er even in sneltreinvaart op "democratische" wijze een veel te groot AZC doorheen jassen. Daar hebben tegenstanders een stokje voor gestoken. Ik kan ze in dit specifieke geval geen ongelijk geven, aangezien de lokale politiek een loopje neemt met de democratie.
Kun je wellicht aangeven waarom het gebruikelijke proces ineens een "loopje neemt met de democratie" is?

Hoezo is het vreemd dat naar aanleiding van een voorstel van het college, een inspraakavond georganiseerd word, om vervolgens de raad om een oordeel te vragen mbt het voorstel van het college? (De raad ging overigens waarschijnlijk tegenstemmen, volgens de laatste tellingen van het journaal)

Geen idee of je de lokale politiek volgt, maar her is zeer gebruikelijk dat soms onderwerpen snel op de agenda komen. Echter hoor je dan eigenlijk nooit iets over de door jou aangehaalde en als desastreus geïllustreerde sneltreinvaart. Of sta je vaker op de barricaden als de politiek snel beslissingen wilt nemen?

Zijn het niet juist de "betogers" die een loopje nemen met de democratie, door de politie te bekogelen, het gemeentehuis bekogelen bestormen en vernielen? Of moet iedereen die het oneens is met ingediende voorstellen dit in de toekomst maar laten blijken door het aarichten van schade aan personen en objecten? Is dat het door jou gewenste democratische proces?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_158301025
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2015 01:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Al vind ik het sowieso al een dom idee om zo'n groot azc door te drukken. In dit geval liep dat ernstig uit de hand, maar er zijn genoeg mensen die hier achter staan. Dat is het grote probleem..
Diezelfde groep burgers wil waarschijnlijk wel dat de kosten van de opvang van asielzoekers beperkt blijven.

Grootschalige opvang is goedkoper. Grootschalige opvang is goedkoper in gebieden waar geen sprake is van ruimtegebrek.
pi_158301049
Tja als je na alle berichten omtrent azc's kijkt moet je niet verbaasd zijn dat je zulke taferelen krijgt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_158301075
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 03:22 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Kun je wellicht aangeven waarom het gebruikelijke proces ineens een "loopje neemt met de democratie" is?

Hoezo is het vreemd dat naar aanleiding van een voorstel van het college, een inspraakavond georganiseerd word, om vervolgens de raad om een oordeel te vragen mbt het voorstel van het college? (De raad ging overigens waarschijnlijk tegenstemmen, volgens de laatste tellingen van het journaal)

Geen idee of je de lokale politiek volgt, maar her is zeer gebruikelijk dat soms onderwerpen snel op de agenda komen. Echter hoor je dan eigenlijk nooit iets over de door jou aangehaalde en als desastreus geïllustreerde sneltreinvaart. Of sta je vaker op de barricaden als de politiek snel beslissingen wilt nemen?

Zijn het niet juist de "betogers" die een loopje nemen met de democratie, door de politie te bekogelen, het gemeentehuis bekogelen bestormen en vernielen? Of moet iedereen die het oneens is met ingediende voorstellen dit in de toekomst maar laten blijken door het aarichten van schade aan personen en objecten? Is dat het door jou gewenste democratische proces?
Dit wordt er gewoon in een sneltreinvaart doorgedrukt. Althans: dat was de bedoeling. Dat zag je ook terug op de protestborden van de beschaafde demonstranten. De gemeente wilde gewoon even snel een azc voor 1.500 mensen regelen, met voor de vorm wat onhandige dingen als inspraak.

Ik ben tegen geweld en tegen aantasting van de democratie, maar als de democratie zó op een zijspoor wordt gezet dan kan ik het me voorstellen dat mensen geen andere mogelijkheid zien dan de vergadering te ontregelen.

Ik heb niet zo veel met dat doorgeslagen politiek-correcte gelul. Wat hier gebeurt, is dat een dorp van 11.000 inwoners dreigt te worden opgezadeld met een veel te groot azc met 1.500 mensen. En de lokale politiek is erop uit om dat er snel door te drukken. Ja, in zo'n geval kan ik me de woede van de bevolking gewoon voorstellen.

We gaan dit soort geweld (hoe hard je het ook veroordeelt) de komende tijd nog wel vaker zien, zeker als zulke idioot grote azc's worden voorgesteld. Voor kleine azc's is nog wel draagvlak, maar voor mega-azc's niet. De bevolking roert zich. Ook dat is een onderdeel van de democratie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2015 04:27:18 ]
  donderdag 17 december 2015 @ 04:19:10 #147
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_158301078
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:22 schreef Infection het volgende:

[..]

Het is dan ook allang geprobeerd om het zonder te doen. Praten haalt niets uit, spandoeken ook niet, dus dan maar zo.
Dat gaat uiteindelijk ook niet helpen hoor :')
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_158301096
Spreekt ook niet voor de gemeente dat ze financieel niet sterk staan en daarom ongeacht de impact op de bevolking dit plan erdoorheen probeerden te drukken.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_158301100
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 04:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
Spreekt ook niet voor de gemeente dat ze financieel niet sterk staan en daarom ongeacht de impact op de bevolking dit plan erdoorheen probeerden te drukken.
Inderdaad. En dat is dan eigenlijk nog zwak uitgedrukt. Een correcte kwalificatie is eigenlijk: schandalig. De belangen van de bevolking worden van tafel geveegd omdat een paar falende bestuurders hun straatje willen schoonvegen.
pi_158301108
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 04:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit wordt er gewoon in een sneltreinvaart doorgedrukt. Althans: dat was de bedoeling. Dat zag je ook terug op de protestborden van de beschaafde demonstranten. De gemeente wilde gewoon even snel een azc voor 1.500 mensen regelen, met voor de vorm wat onhandige dingen als inspraak.

[ afbeelding ]

Ik ben tegen geweld en tegen aantasting van de democratie, maar als de democratie zó op een zijspoor wordt gezet dan kan ik het me voorstellen dat mensen geen andere mogelijkheid zien dan de vergadering te ontregelen.

Ik heb niet zo veel met dat doorgeslagen politiek-correcte gelul. Wat hier gebeurt, is dat een dorp van 11.000 inwoners dreigt te worden opgezadeld met een veel te groot azc met 1.500 mensen. En de lokale politiek is erop uit om dat er snel door te drukken. Ja, in zo'n geval kan ik me de woede van de bevolking gewoon voorstellen.

We gaan dit soort geweld (hoe hard je het ook veroordeelt) de komende tijd nog wel vaker zien, zeker als zulke idioot grote azc's worden voorgesteld. Voor kleine azc's is nog wel draagvlak, maar voor mega-azc's niet. De bevolking roert zich. Ook dat is een onderdeel van de democratie.
Nogmaals; de normale procedures worden in acht genomen.
Normaliter klaagt niemand als de politiek besluiten wel neemt. Waaruit maak jij op dat men iets door de strot ging duwen? Omdat een aantal mensen een leuk spandoekje gemaakt hebben, en (andere mensen) de boel komen verbouwen? Is dat dan democratie?

Voor grote AZC's is genoeg draagvlak, kosten moeten immers beheersbaar blijven.

En de bevolking is louter een onderdeel van de democrati als dingen gesloopt worden? Hebben groepen betogers direct het gelijk aan hun zijde?

[ Bericht 0% gewijzigd door tofastTG op 17-12-2015 05:22:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')