Is toch voldoende om je te wijzen op je eigen reactie of niet?quote:Op donderdag 17 december 2015 00:26 schreef BaardHagrid het volgende:
Maar ik vind wel dat we over deze discussie moeten blijven discussiëren
Een waar voorbeeld voor hoe het in Nederland zou moeten gaanquote:Op donderdag 17 december 2015 00:40 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Weet niet hoe het in Hongarije zit maar Polen.. Vergeet het maarDat durven de politici daar niet aan, sowieso is hun carrière dan voorbij en als ze beetje pech hebben worden ze gelynched.
Wat voor revolutie precies?quote:Op donderdag 17 december 2015 00:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is toch voldoende om je te wijzen op je eigen reactie of niet?
Jij wilt blijven discussiëren, nou daarop beweer ik praatjes vullen geen gaatjes.
Je kunt praten tot je een ons weegt het veranderd niet hoor, en discussies voeren wat je wilt.
Hoger hand heeft gesproken in deze, dus wat heeft het voor doel om het erover te hebben?
Ja een revolutie zou die helpen misschien?
Die zorgen zelf wel dat het daar schoon blijft.quote:Op donderdag 17 december 2015 00:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zolang wij ze nog wel toelaten, gaan Hongarije en Polen uiteindelijk accepteren. Ik vind het namelijk ook niet OK dat zij het probleem feitelijk bij ons over de schutting gooien, dus dan wordt het slikken of stikken.
Landen met een geschiedenis van xenofobie die nog verder terug gaat dan de oorsprong van de betreffende landen zelf. Tis maar wat je schoon noemtquote:Op donderdag 17 december 2015 00:44 schreef syndroom het volgende:
[..]
Die zorgen zelf wel dat het daar schoon blijft.
Wat mij betreft niet.quote:Op donderdag 17 december 2015 00:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een waar voorbeeld voor hoe het in Nederland zou moeten gaan.
Toch?
Ook als ze dan uit de EU moeten? Kost heel wat centen.quote:Op donderdag 17 december 2015 00:49 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet.
Maar Polen kent een van de meest nationalistische bevolkingen in Europa, dus mensen die denken dat Polen dat gaat doen kennen dat land niethetzelfde geldt denk ik voor Hongarije.
Dat zie ik ook niet gebeuren inderdaad. Maar als ze grootschalig opvang inrichten wordt er miniem inzet vertoont, daar ben ik wel zeker van. Dus het heeft ook geen zin, want die vluchtelingen willen dat "arme kut" Polen (of Hongarije) toch verlaten.quote:Op donderdag 17 december 2015 00:52 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ook als ze dan uit de EU moeten? Kost heel wat centen.
Kijk zelf maarquote:Op donderdag 17 december 2015 00:55 schreef TwenteFC het volgende:
Ben benieuwd welk signaal ze in Geldermalsen gaan afgeven.
1. De boel kort en klein slaan werkt, met als risico dat andere plaatsen het voorbeeld van Geldermalsen gaan volgen.
2. Het kort en klein slaan werkt niet, er komt toch een AZC. Met als risico dat deze onder vuur komt te liggen en je er met goed fatsoen eigenlijk niet eens mensen veilig kan plaatsen.
Ze zullen wel in een dubio zitten nu.
De escalatie an sich was te verwachten natuurlijk. En dat het niet de hoek van de hoogopgeleiden zou komen dat is ook geen verassing.quote:
Men is zo bang voor moslims, maar dit soort tuig is wel langzamerhand Nederland aan het overnemenquote:Op donderdag 17 december 2015 01:09 schreef Ali_boo het volgende:
Nog meer beelden van geenstijl
http://www.dumpert.nl/med(...)ruimd_na_rellen.html
Wat. Welk Nederland zie jij voor je?quote:Op donderdag 17 december 2015 01:17 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Men is zo bang voor moslims, maar dit soort tuig is wel langzamerhand Nederland aan het overnemen
Een land waar de grootste bek regeert. Helaas.quote:Op donderdag 17 december 2015 01:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat. Welk Nederland zie jij voor je?
Nu ik er over nadenk, de politieke oplossing zal waarschijnlijk in deze richting zitten; Dat AZC komt er, maar de bouw ervan zal nooit afgerond worden.quote:Op donderdag 17 december 2015 01:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Meteen buitenspel gezet ook. Komt dat ding er niet dan loont dit soort acties dus, komt 'ie er wel kun je er vergif op innemen dat dat ding bekalkt, belaagd, of nog erger, wordt.
Vandaag pas wakker geworden? Dat is al jaren aan de hand.quote:Op donderdag 17 december 2015 01:20 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Een land waar de grootste bek regeert. Helaas.
Dat is helaas wel zo ja.quote:Op donderdag 17 december 2015 01:20 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Een land waar de grootste bek regeert. Helaas.
Dat denk ik ook. Al vind ik het sowieso al een dom idee om zo'n groot azc door te drukken. In dit geval liep dat ernstig uit de hand, maar er zijn genoeg mensen die hier achter staan. Dat is het grote probleem..quote:Op donderdag 17 december 2015 01:21 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Nu ik er over nadenk, de politieke oplossing zal waarschijnlijk in deze richting zitten; Dat AZC komt er, maar de bouw ervan zal nooit afgerond worden.
Gezichtsbehoud is heilig in de politiek.
Ik woon er dan ook al jaren niet meer. Maar ik merk gewoon iedere keer als ik op bezoek ben, of als ik het nieuws lees, dat Nederland er niet relaxter op is geworden.quote:Op donderdag 17 december 2015 01:21 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Vandaag pas wakker geworden? Dat is al jaren aan de hand.
En er valt niet zoveel aan te doen he? Zelf met vuurwerk gooien naar politie of raadsvergaderingen onderbreken is nou niet echt productief....quote:Op donderdag 17 december 2015 01:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is helaas wel zo ja.
Integendeel zelfs, helaas is iets zonder duidelijke communicatie door de gemeenteraad jassen dat ook niet echt.quote:Op donderdag 17 december 2015 01:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik woon er dan ook al jaren niet meer. Maar ik merk gewoon iedere keer als ik op bezoek ben, of als ik het nieuws lees, dat Nederland er niet relaxter op is geworden.
[..]
En er valt niet zoveel aan te doen he? Zelf met vuurwerk gooien naar politie of raadsvergaderingen onderbreken is nou niet echt productief....
Hoe groot is daar het politie korps?quote:Op donderdag 17 december 2015 01:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Integendeel zelfs, helaas is iets zonder duidelijke communicatie door de gemeenteraad jassen dat ook niet echt.
Niet dat dat ook maar enig ''recht'' geeft om zo huis te houden hoor, maar waarom Geldermalsen, waarom 1500? Dat kan toch anders? En al helemaal in de vorm zoals het nu gaat.
Dan ga je wel uit van de situatie dat 1500 man ineens in opstand komt, maar ik denk dat het lokale korps dat niet aan kan nee.quote:Op donderdag 17 december 2015 01:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe groot is daar het politie korps?
Zouden die 1500 man aan kunnen?
Ben je met me eens dat het al heel moeilijk wordt als die mensen uit of met andere gewoontes zijn opgegroeid?quote:Op donderdag 17 december 2015 01:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan ga je wel uit van de situatie dat 1500 man ineens in opstand komt, maar ik denk dat het lokale korps dat niet aan kan nee.
Ja dit inderdaad.quote:Op donderdag 17 december 2015 01:17 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Men is zo bang voor moslims, maar dit soort tuig is wel langzamerhand Nederland aan het overnemen
Och, het gaat me niet eens om welk standpunt je inneemt om om het even welk onderwerp, eerlijk gezegd. Het is meer de houding van "ik heb gelijk en jij niet" die ik steeds vaker zie. Terwijl we het over een mening hebben over een (politiek) probleem. We respecteren elkaar niet meer. Over dit onderwerp; welke mening je ook hebt, je bent een moslimknuffelaar, (s)linkse boomknuffelaar, policor, tokkie, fascist, landverrader of gewoon een idioot die niet serieus genomen kan worden. Zo communiceer je toch niet naar elkaar? Als ik 1 van die termen in je gezicht zou gooien, zou je dan nog een normaal gesprek willen hebben met me?quote:Op donderdag 17 december 2015 01:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Integendeel zelfs, helaas is iets zonder duidelijke communicatie door de gemeenteraad jassen dat ook niet echt.
Niet dat dat ook maar enig ''recht'' geeft om zo huis te houden hoor, maar waarom Geldermalsen, waarom 1500? Dat kan toch anders? En al helemaal in de vorm zoals het nu gaat. Uiteindelijk zit je ook met mandaat, dan kunnen de mensen nog wel compleet achterlijk zijn maar dan ga je toch niet verheven je eigen wereldbeeld opdrukken aan dit soort mensen? We zien wat er van komt.
Is niet alle hulp welkom dan?quote:Op donderdag 17 december 2015 01:50 schreef Hathor het volgende:
Maar goed, ik begrijp dus dat er hier waarschijnlijk sprake is van een bonte verzameling voetbalhooligans vanuit het hele land?
Ik zeg alleen maar dat het niet de lokale bevolking was die daar zo tekeer hebben lopen gaan.quote:
Voor een gedeelte welquote:Op donderdag 17 december 2015 01:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat het niet de lokale bevolking was die daar zo tekeer hebben lopen gaan.
Sorry hoor ik zag een vraagteken dacht dat je vroeg, denk die stel ik een vraag terug!quote:Op donderdag 17 december 2015 01:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat het niet de lokale bevolking was die daar zo tekeer hebben lopen gaan.
Amen!quote:Op donderdag 17 december 2015 01:40 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Och, het gaat me niet eens om welk standpunt je inneemt om om het even welk onderwerp, eerlijk gezegd. Het is meer de houding van "ik heb gelijk en jij niet" die ik steeds vaker zie. Terwijl we het over een mening hebben over een (politiek) probleem. We respecteren elkaar niet meer. Over dit onderwerp; welke mening je ook hebt, je bent een moslimknuffelaar, (s)linkse boomknuffelaar, policor, tokkie, fascist, landverrader of gewoon een idioot die niet serieus genomen kan worden. Zo communiceer je toch niet naar elkaar? Als ik 1 van die termen in je gezicht zou gooien, zou je dan nog een normaal gesprek willen hebben met me?
Op het nieuws werd gezegd dat er voornamelijk Rotterdamse accenten te horen waren.quote:
In die omgeving zitten er genoeg . Types die elke dag in de sportschool zitten en verder alleen maar zuipen en aan de pillen zitten .quote:Op donderdag 17 december 2015 02:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Op het nieuws werd gezegd dat er voornamelijk Rotterdamse accenten te horen waren.
Dank uquote:Op donderdag 17 december 2015 02:00 schreef paddy het volgende:
[..]
Amen!
Ik had iets over het persoonlijke geneuzel op pagina 1 willen willen typen, maar heb aan deze reactie niets meer toe te voegen.
Zouden die mensen geen kinderen daar hebben kunnen wonen?quote:Op donderdag 17 december 2015 02:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Op het nieuws werd gezegd dat er voornamelijk Rotterdamse accenten te horen waren.
Dat is wel de algehele trend, dus dan is fok juist wel hip. Maar er zijn natuurlijk online nog meer middelen waarmee je nog eenzijdiger en nog harder kunt schelden. En dan kun je nog duimpjes verdienen ook, die tellen.quote:Op donderdag 17 december 2015 02:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dank u
En misschien zeik ik nu, maar ik denk dat dit de reden is dat het bezoekersaantal van Fok! zo terugloopt. Dit is geen discussieforum meer, het is een mening verkondigen en daarna uitschelden forum geworden. Soms kun je dan zelfs duimpjes verdienen. Maar het werkt ook best aanstekelijk, voor mij dan.
Ik vind dat je gelijk hebt, wat dat betreft is het een afspiegeling van de maatschappij.. de polarisatie is groot..quote:Op donderdag 17 december 2015 01:40 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Och, het gaat me niet eens om welk standpunt je inneemt om om het even welk onderwerp, eerlijk gezegd. Het is meer de houding van "ik heb gelijk en jij niet" die ik steeds vaker zie. Terwijl we het over een mening hebben over een (politiek) probleem. We respecteren elkaar niet meer. Over dit onderwerp; welke mening je ook hebt, je bent een moslimknuffelaar, (s)linkse boomknuffelaar, policor, tokkie, fascist, landverrader of gewoon een idioot die niet serieus genomen kan worden. Zo communiceer je toch niet naar elkaar? Als ik 1 van die termen in je gezicht zou gooien, zou je dan nog een normaal gesprek willen hebben met me?
Kun je wellicht aangeven waarom het gebruikelijke proces ineens een "loopje neemt met de democratie" is?quote:Op donderdag 17 december 2015 01:49 schreef Elfletterig het volgende:
De lokale politiek wilde er even in sneltreinvaart op "democratische" wijze een veel te groot AZC doorheen jassen. Daar hebben tegenstanders een stokje voor gestoken. Ik kan ze in dit specifieke geval geen ongelijk geven, aangezien de lokale politiek een loopje neemt met de democratie.
Diezelfde groep burgers wil waarschijnlijk wel dat de kosten van de opvang van asielzoekers beperkt blijven.quote:Op donderdag 17 december 2015 01:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Al vind ik het sowieso al een dom idee om zo'n groot azc door te drukken. In dit geval liep dat ernstig uit de hand, maar er zijn genoeg mensen die hier achter staan. Dat is het grote probleem..
Dit wordt er gewoon in een sneltreinvaart doorgedrukt. Althans: dat was de bedoeling. Dat zag je ook terug op de protestborden van de beschaafde demonstranten. De gemeente wilde gewoon even snel een azc voor 1.500 mensen regelen, met voor de vorm wat onhandige dingen als inspraak.quote:Op donderdag 17 december 2015 03:22 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Kun je wellicht aangeven waarom het gebruikelijke proces ineens een "loopje neemt met de democratie" is?
Hoezo is het vreemd dat naar aanleiding van een voorstel van het college, een inspraakavond georganiseerd word, om vervolgens de raad om een oordeel te vragen mbt het voorstel van het college? (De raad ging overigens waarschijnlijk tegenstemmen, volgens de laatste tellingen van het journaal)
Geen idee of je de lokale politiek volgt, maar her is zeer gebruikelijk dat soms onderwerpen snel op de agenda komen. Echter hoor je dan eigenlijk nooit iets over de door jou aangehaalde en als desastreus geïllustreerde sneltreinvaart. Of sta je vaker op de barricaden als de politiek snel beslissingen wilt nemen?
Zijn het niet juist de "betogers" die een loopje nemen met de democratie, door de politie te bekogelen, het gemeentehuis bekogelen bestormen en vernielen? Of moet iedereen die het oneens is met ingediende voorstellen dit in de toekomst maar laten blijken door het aarichten van schade aan personen en objecten? Is dat het door jou gewenste democratische proces?
Dat gaat uiteindelijk ook niet helpen hoorquote:Op donderdag 17 december 2015 00:22 schreef Infection het volgende:
[..]
Het is dan ook allang geprobeerd om het zonder te doen. Praten haalt niets uit, spandoeken ook niet, dus dan maar zo.
Inderdaad. En dat is dan eigenlijk nog zwak uitgedrukt. Een correcte kwalificatie is eigenlijk: schandalig. De belangen van de bevolking worden van tafel geveegd omdat een paar falende bestuurders hun straatje willen schoonvegen.quote:Op donderdag 17 december 2015 04:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
Spreekt ook niet voor de gemeente dat ze financieel niet sterk staan en daarom ongeacht de impact op de bevolking dit plan erdoorheen probeerden te drukken.
Nogmaals; de normale procedures worden in acht genomen.quote:Op donderdag 17 december 2015 04:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit wordt er gewoon in een sneltreinvaart doorgedrukt. Althans: dat was de bedoeling. Dat zag je ook terug op de protestborden van de beschaafde demonstranten. De gemeente wilde gewoon even snel een azc voor 1.500 mensen regelen, met voor de vorm wat onhandige dingen als inspraak.
[ afbeelding ]
Ik ben tegen geweld en tegen aantasting van de democratie, maar als de democratie zó op een zijspoor wordt gezet dan kan ik het me voorstellen dat mensen geen andere mogelijkheid zien dan de vergadering te ontregelen.
Ik heb niet zo veel met dat doorgeslagen politiek-correcte gelul. Wat hier gebeurt, is dat een dorp van 11.000 inwoners dreigt te worden opgezadeld met een veel te groot azc met 1.500 mensen. En de lokale politiek is erop uit om dat er snel door te drukken. Ja, in zo'n geval kan ik me de woede van de bevolking gewoon voorstellen.
We gaan dit soort geweld (hoe hard je het ook veroordeelt) de komende tijd nog wel vaker zien, zeker als zulke idioot grote azc's worden voorgesteld. Voor kleine azc's is nog wel draagvlak, maar voor mega-azc's niet. De bevolking roert zich. Ook dat is een onderdeel van de democratie.
Waaruit blijkt dat? Iedereen blijft dat maar roepen maar hoe komt men hier toch bij?quote:Op donderdag 17 december 2015 04:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
Spreekt ook niet voor de gemeente dat ze financieel niet sterk staan en daarom ongeacht de impact op de bevolking dit plan erdoorheen probeerden te drukken.
Uit de berichtgeving blijkt dat afgelopen vrijdag pas duidelijk werd dat dit plan aan de orde was. En het moest vanavond even door de raad gejast worden. Het achterliggende motief daarvoor is inmiddels ook kraakhelder: verlies op braakliggende grond voorkomen. Dat is gewoon, zoals dat spandoek ook zegt, onbehoorlijk bestuur.quote:Op donderdag 17 december 2015 05:16 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Nogmaals; de normale procedures worden in acht genomen.
Normaliter klaagt niemand als de politiek besluiten wel neemt. Waaruit maak jij op dat men iets door de strot ging duwen? Omdat een aantal mensen een leuk spandoekje gemaakt hebben, en de boel komen verbouwen?
Is dat dan democratie?
Voor grote AZC's is genoeg draagvlak, kosten moeten immers beheersbaar blijven.
En wanneer is de bevolking een onderdeel van de democratie? Als dingen gesloopt worden hebben groepen direct het gelijk aan hun zijde?
Uit je reacties maak ik op dat je niet al te veel kennis hebt van de procedures omtrent gemeentelijke besluitvorming. Zomaar termen rondslingeren als onbehoorlijk bestuur lijkt me een tikkeltje overdreven.quote:Op donderdag 17 december 2015 05:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Uit de berichtgeving blijkt dat afgelopen vrijdag pas duidelijk werd dat dit plan aan de orde was. En het moest vanavond even door de raad gejast worden. Het achterliggende motief daarvoor is inmiddels ook kraakhelder: verlies op braakliggende grond voorkomen. Dat is gewoon, zoals dat spandoek ook zegt, onbehoorlijk bestuur.
De bevolking is altijd een onderdeel van de democratie. In dit geval hebben de demonstranten ook volledig het gelijk aan hun zijde. Het is totaal krankzinnig om 1.500 asielzoekers op te willen vangen in een plaats van nog geen 11.000 inwoners.
Hoe groot het draagvlak voor dergelijke azc's is, heb je vanavond kunnen zien. En ook op andere plekken zijn er problemen met te grote (nood)opvanglocaties. Het overzicht is zoek, er ontstaan allerlei problemen.
Als je wilt dat de kosten beheersbaar blijven, moet je als land misschien eens stoppen met het braafste jongetje van de klas te spelen. Misschien moeten we gewoon eens wat rigoureuzer zijn in het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers, economische vluchtelingen, vluchtelingen die zich hier misdragen, enzovoort.
De gemeente is in dit geval het college van b en w dat met een voorstel komt. Waarom is inmiddels zo duidelijk als maar kan: een financieel gat dichten. Zoals je zelf al schrijft, moest er vanavond een volksraadpleging plaatsvinden (of beter gezegd: mensen konden inspreken) en daarna zou er besluitvorming zijn. Als je zo'n ingrijpend plan in één avondje even wilt aftikken, dan komt dat erop neer dat je het er zo snel mogelijk doorheen wilt drukken.quote:Op donderdag 17 december 2015 05:20 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat? Iedereen blijft dat maar roepen maar hoe komt men hier toch bij?
Ik vraag me allereerst af wie "de gemeente is"? De burgemeester? De portefeuille houder van financiën? Het college?
Verder vraag ik me af sinds wanneer voorstellen van een college gelijk staan aan "plan erdoorheen probeerden te drukken"?
Normale procedures zijn in acht genomen, volksraadpleging en besluitvorming aangaande het voorstel van het college was de intentie van deze hele avond. Dat is dus verpest, door wat demonstranten.
Al die topics met absolute troep, en dan deze postquote:Op donderdag 17 december 2015 01:40 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wel knap dat je jezelf zo voor de gek kan houden.quote:Op donderdag 17 december 2015 05:29 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Al die topics met absolute troep, en dan deze post
Welke procedure had men dan moeten volgen? Bovendien kan de raad hier zelf ruimte voor maken, indien men dit nodig acht.quote:Op donderdag 17 december 2015 05:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De gemeente is in dit geval het college van b en w dat met een voorstel komt. Waarom is inmiddels zo duidelijk als maar kan: een financieel gat dichten. Zoals je zelf al schrijft, moest er vanavond een volksraadpleging plaatsvinden (of beter gezegd: mensen konden inspreken) en daarna zou er besluitvorming zijn. Als je zo'n ingrijpend plan in één avondje even wilt aftikken, dan komt dat erop neer dat je het er zo snel mogelijk doorheen wilt drukken.
De intenties van het gemeentebestuur zijn inderdaad verpest.
Ik weet prima hoe gemeentelijke besluitvorming werkt. Ik weet wat de rolverdeling tussen het college en de gemeenteraad is. Wat jij maar niet lijkt te snappen, is dat pas afgelopen vrijdag bij de inwoners van Geldermalsen duidelijk werd dat het plan er was. En dat er vandaag in de raadsvergadering al besluitvorming zou komen. Er zijn geen informatieavonden geweest, geen inspraakavonden om draagvlak te peilen en diverse opties te bespreken; gewoon in één keer snel even een azc met 1.500 man erdoor jassen.quote:Op donderdag 17 december 2015 05:28 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Uit je reacties maak ik op dat je niet al te veel kennis hebt van de procedures omtrent gemeentelijke besluitvorming. Zomaar termen rondslingeren als onbehoorlijk bestuur lijkt me een tikkeltje overdreven.
Besef je je dat het hier ging om een voorstel van het college?
Maar ze maken extra onderdeel uit van de democratie als shit gesloopt wordt, bedoelde je dat te zeggen? (Zie ook mijn edit)
En dat is nou net het hele probleem, de schreeuwende (slopende) minderheid is niet direct een meerderheid. Heeft het gelijk niet aan hun zijde.
Ik ben er zeker van dat er draagvlak aanwezig is, ook in kleinere gemeenschappen. Zie oa. Heumensoord, en een AZC's als dat in Heerlen (grenst aan verschillende dorpen) dat daar nauwelijks overlast creëert.
quote:Op donderdag 17 december 2015 05:28 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Uit je reacties maak ik op dat je niet al te veel kennis hebt van de procedures omtrent gemeentelijke besluitvorming. Zomaar termen rondslingeren als onbehoorlijk bestuur lijkt me een tikkeltje overdreven.
Besef je je dat het hier ging om een voorstel van het college?
Maar ze maken extra onderdeel uit van de democratie als shit gesloopt wordt, bedoelde je dat te zeggen? (Zie ook mijn edit)
En dat is nou net het hele probleem, de schreeuwende (slopende) minderheid is niet direct een meerderheid. Heeft het gelijk niet altijd aan hun zijde.
Ik ben er zeker van dat er draagvlak aanwezig is, ook in kleinere gemeenschappen. Zie oa. Heumensoord, en een AZC's als dat in Heerlen (grenst aan verschillende dorpen) dat daar nauwelijks overlast creëert.
Men ging er niets doorheen jassen, omwondenen zijn notabene uitgenodigd om te komen inspreken.quote:Op donderdag 17 december 2015 05:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik weet prima hoe gemeentelijke besluitvorming werkt. Ik weet wat de rolverdeling tussen het college en de gemeenteraad is. Wat jij maar niet lijkt te snappen, is dat pas afgelopen vrijdag bij de inwoners van Geldermalsen duidelijk werd dat het plan er was. En dat er vandaag in de raadsvergadering al besluitvorming zou komen. Er zijn geen informatieavonden geweest, geen inspraakavonden om draagvlak te peilen en diverse opties te bespreken; gewoon in één keer snel even een azc met 1.500 man erdoor jassen.
De weerstand onder de bevolking tegen het opvangen van grote aantallen asielzoekers groeit. En als de politiek ziende blind en horende doof is, dan krijg je dat mensen hun punt om een minder vriendelijke manier gaan maken. Ik vind geweld nog steeds niet de juiste weg, maar het is nu kennelijk de enige, effectieve weg die demonstranten nog rest.
Zelfs vooraanstaande politici als Jeroen Dijsselbloem erkennen dat de aanhoudende asielstroom een bedreiging voor onze welvaart kan vormen. Om nog maar te zwijgen over de verdere effecten op onze samenleving, voeg ik daar aan toe. Je kunt hoog of laag springen met je procedures, maar mensen pikken het gewoon niet wat er gebeurt.
Ondertussen wordt op vele locaties crisisopvang aangeboden door gemeentes (herhaaldelijk met unanieme steun van de raad). In kleine gemeenschappen melden zich vaak meer vrijwilligers dan er asielzoekers opgevangen worden.quote:Op donderdag 17 december 2015 05:43 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]Een meerderheid in Nederland wil geen enkele asielzoeker meer opvangen en die meerderheid is nog groter als asielzoekers in hun eigen buurt ondergebracht dreigen te worden, laat staan een AZC met 1500 vluchtelingen.
Een zorgvuldige procedure met oriënterende gesprekken, inspraakavonden, etc. Zie mijn post hierboven. In plaats daarvan ging de burgemeester vrijdagavond (!) even voor Frau Merkel spelen: http://www.gelderlander.n(...)ldermalsen-1.5533883quote:Op donderdag 17 december 2015 05:34 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Welke procedure had men dan moeten volgen? Bovendien kan de raad hier zelf ruimte voor maken, indien men dit nodig acht.
Ik kan zo snel de begroting van Geldermalsen niet vinden om het eea. te verifiëren.
Desalniettemin maakt het college naar eer en geweten afwegingen, vervolgens kan men een voorstel indienen. Bezuinigingen voorkomen lijkt me niet gelijk staan aan onbehoorlijk bestuur, is het niet?
Welke intenties? Inspraak door omwonenden, en vervolgens besluitvorming?
Bron: http://www.gelderlander.n(...)ldermalsen-1.5533883quote:Er komt in 2016 een asielzoekerscentrum (azc) voor 1.500 vluchtelingen in Geldermalsen. Het azc komt op leegstaand bedrijventerrein Hondsgemet, wordt 10 tot 12 hectare groot en zal 10 jaar in Geldermalsen blijven.
Dat heeft burgemeester Miranda de Vries vrijdagavond bekendgemaakt tijdens een ingelaste persconferentie in het gemeentehuis. "Er komt een asielzoekerscentrum omdat we dit kunnen en willen."
Geen openheid, geen transparantie, bewoners er niet bij betrokken, geen draagvlak gepeild, niet meerdere opties onderzocht. In plaats daarvan in het geheim vergaderen, vrijdagavond (!) een persconferentie houden en dan de komende woensdag al willen besluiten.quote:De gemeente is door een gedeputeerde van de provincie gebeld met het verzoek. De Vries moest na het telefoon 'wel even naar lucht happen'. De gemeenteraad heeft vervolgens op 8 december in het beslotene vergaderd over dit onderwerp. Vrijdagmiddag zijn de bewoners ingelicht.
De gemeenteraad moet woensdag nog formeel een besluit nemen over de komst van het azc.
Ja in kleine gemeenschappen. Die hebben nog geen idee wat het betekent om tussen een grote groep niet-westerse allochtonen te wonen.quote:Op donderdag 17 december 2015 05:49 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ondertussen wordt op vele locaties crisisopvang aangeboden door gemeentes (herhaaldelijk met unanieme steun van de raad). In kleine gemeenschappen melden zich vaak meer vrijwilligers dan er asielzoekers opgevangen worden.
Fijn joh. Ga op straat actievoeren of staan schelden. Ik voorspel je vast dat we de komende tijd nog wel meer geweldsuitbarstingen gaan zien.quote:Op donderdag 17 december 2015 05:46 schreef tofastTG het volgende:
Ik pik domme landgenoten niet meer, die menen het gelijk aan hun zijde te hebben en dat daardoor het doel de middelen heiligt.
Complete nonsens.quote:Op donderdag 17 december 2015 05:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een zorgvuldige procedure met oriënterende gesprekken, inspraakavonden, etc. Zie mijn post hierboven. In plaats daarvan ging de burgemeester vrijdagavond (!) even voor Frau Merkel spelen: http://www.gelderlander.n(...)ldermalsen-1.5533883
[..]
Bron: http://www.gelderlander.n(...)ldermalsen-1.5533883
En even verderop:
[..]
Geen openheid, geen transparantie, bewoners er niet bij betrokken, geen draagvlak gepeild, niet meerdere opties onderzocht. In plaats daarvan in het geheim vergaderen, vrijdagavond (!) een persconferentie houden en dan de komende woensdag al willen besluiten.
Onbehoorlijk bestuur is dat. Zeker bij een beslissing die zo veel impact op de gemeenschap heeft. Overigens wilde een meerderheid in de gemeenteraad (nog altijd het hoogste orgaan in de gemeente) er een stokje voor steken dat er vanavond besluitvorming zou plaatsvinden; dat is op zich ook al veelzeggend. Zie: http://www.gelderlander.n(...)malsen-uit-1.5549435
Sorry, maar ik kan je als gesprekspartner op dit onderwerp niet meer serieus nemen. Het wil niet tot je doordringen. Fijne nacht nog. Ah... nog twee minuten, dan is het ochtend, zie ik. Fijne ochtend.quote:Op donderdag 17 december 2015 05:56 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Complete nonsens.
Gemeenteraad is ingelicht, gebruikelijke procedures zijn gevolgd. Het college heeft niet meer verplichtingen, zelfs aan inspraak is gedacht. Als het allemaal zo onbetamelijk en onbehoorlijk is volgens jou, waarom heeft de raad dan niet om meer inspraak verzocht? Dat is op zich ook al veelzeggend...
Was ik niet van plan, ik kan het aan om discussiepartners met respect te behandelen. Zonder vernielingen, ook als ik ervan overtuigd ben dat ik "het gelijk" aan mijn zijde heb.quote:Op donderdag 17 december 2015 05:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Fijn joh. Ga op straat actievoeren of staan schelden. Ik voorspel je vast dat we de komende tijd nog wel meer geweldsuitbarstingen gaan zien.
Ik pik domme landgenoten niet meer die pronken met hun zogenaamde empathie voor niet-westerse immigranten maar geen enkele verantwoordelijk nemen voor de duizenden dode en zwaar beschadigde landgenoten die diezelfde immigratie als gevolg heeft (gehad).quote:Op donderdag 17 december 2015 05:46 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Men ging er niets doorheen jassen, omwondenen zijn notabene uitgenodigd om te komen inspreken.
Indien de raad meer informatie nodig had gehad, kan daar toch om gevraagd worden? Of zat de raad in het complot om het AZC erdoorheen te jassen?
Ik ontken nergens dat asielstromen door Europa beheersbaar gemaakt moeten worden.
Je gaf zelf al aan dat de situatie van vele verschillende crisisopvang-locaties onwenselijk is. Asielzoekers klein opvangen heeft ook mijn persoonlijke voorkeur, echter kan/durft den haag dit niet te verkopen (is immers veel duurder). Dan staan diezelfde lieden in Den Haag te rellen.
Ik pik domme landgenoten niet meer, die menen het gelijk aan hun zijde te hebben en dat daardoor het doel de middelen heiligt.
Jammer, blijf me nu natuurlijk wel afvragen of de raad wel of niet in het "door de strot rammen" complot zat.quote:Op donderdag 17 december 2015 05:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry, maar ik kan je als gesprekspartner op dit onderwerp niet meer serieus nemen. Het wil niet tot je doordringen. Fijne nacht nog. Ah... nog twee minuten, dan is het ochtend, zie ik. Fijne ochtend.
De gemeente Geldermalsen wil met de bouw van het op twee na een grootste asielzoekerscentrum (azc) van Nederland een financieel debacle afwenden. Dat blijkt uit gemeentelijke stukken en gesprekken met betrokkenen bij het bedrijventerrein Hondsgemet, waar volgend jaar een azc met 1.500 opvangplekken moet verrijzen.quote:Op donderdag 17 december 2015 05:56 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Complete nonsens.
Gemeenteraad is ingelicht, gebruikelijke procedures zijn gevolgd. Het college heeft niet meer verplichtingen, zelfs aan inspraak is gedacht. Als het allemaal zo onbetamelijk en onbehoorlijk is volgens jou, waarom heeft de raad dan niet om meer inspraak verzocht? Dat is op zich ook al veelzeggend...
Zo te lezen in verschillende artikelen niet......tot afgelopen 13 december. Men lijkt zelf erg verbaasd.quote:Op donderdag 17 december 2015 06:01 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Jammer, blijf me nu natuurlijk wel afvragen of de raad wel of niet in het "door de strot rammen" complot zat.
Ik blijf het bijzonder vinden dat we zonder de inhoud van de definitieve tekst een beoordeling kunnen maken aan de hand van de abbb's.quote:Op donderdag 17 december 2015 06:19 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De gemeente Geldermalsen wil met de bouw van het op twee na een grootste asielzoekerscentrum (azc) van Nederland een financieel debacle afwenden. Dat blijkt uit gemeentelijke stukken en gesprekken met betrokkenen bij het bedrijventerrein Hondsgemet, waar volgend jaar een azc met 1.500 opvangplekken moet verrijzen.
De gemeente is er tot nu toe niet in geslaagd de grondexploitatie van het uitgestrekte bedrijventerrein Hondsgemet aan de A15 rendabel te krijgen. Daardoor dreigt Geldermalsen op korte termijn 12,5 miljoen euro te moeten afboeken op zijn grondportefeuille.
De gemeente kocht grond van boeren en investeerde in de ontsluiting van het gebied, maar door de economische crisis en concurrentie van omliggende gemeenten hebben veel minder bedrijven zich gevestigd in Hondsgemet dan de bedoeling was.
Lees ook: Asielzoekers op een zichtlocatie langs de a15
De gemeente wil het financiële plaatje doen kantelen door 12 hectare braakliggend terrein beschikbaar te stellen voor de huisvesting van vluchtelingen. Voor dit terrein mag Geldermalsen „een grondprijs hanteren die gelijk staat aan die voor sociale woningbouw”, aldus het voorstel aan de gemeenteraad. „Dit zal de komende tien jaar voor de grondexploitatie van de gemeente een positief effect hebben”, aldus burgemeester en wethouders. Woensdagavond beslist de gemeenteraad over de komst van het azc. Geldermalsen is ernstig verdeeld, en tegenstanders hebben tientallen spandoeken opgehangen en inwoners gemobiliseerd om woensdag naar het gemeentehuis te komen. Burgemeester Miranda de Vries (PvdA) is bedreigd, zo maakte het Openbaar Ministerie Oost-Nederland bekend.
Het bestuur van het bedrijventerrein waar het azc moet verrijzen vindt dat de gemeente overhaast te werk gaat: „Het ene financiële gat dreigt te worden gedicht met het volgende gat”, schrijft de Coöperatieve Vereniging Hondsgemet in een brief aan de gemeenteraad.
Bij het uitlekken van de plannen voor het azc, afgelopen vrijdag, leek de stemming in de gemeenteraad een gelopen race, maar door het verzet in de gemeente is de uitkomst inmiddels ongewis. Tegenstander en raadslid Edwin Loeff (VVD) zegt dat het gemeentebestuur ten onrechte haar eigen financiële problemen heeft gekoppeld aan de asielproblematiek: „Deze manier van besturen wakkert het wantrouwen van burgers juist aan.”
Bron: http://www.nrc.nl/handelsblad/2015/12/15/1570799
Klinkt allemaal niet echt behoorlijk. Dat gaf ook iemand aan die direct in dat bepaalde gebied een bedrijf heeft en er woont. Die wist tot voor kort van niets.
Raad is eerder ingelicht, inclusief een (besloten) vergadering. Dus de raad was volledig op de hoogte van het aantal inspraakmomenten en de snelle besluitvorming.quote:Op donderdag 17 december 2015 06:23 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Zo te lezen in verschillende artikelen niet......tot afgelopen 13 december. Men lijkt zelf erg verbaasd.
Een week terug.quote:Op donderdag 17 december 2015 06:26 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Raad is eerder ingelicht, inclusief een (besloten) vergadering. Dus de raad was volledig op de hoogte van het aantal inspraakmomenten en de snelle besluitvorming.
Die inspraak is ook maar schijn het plan zit natuurlijk al lang in kannen en kruiken.quote:Op donderdag 17 december 2015 05:46 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Men ging er niets doorheen jassen, omwondenen zijn notabene uitgenodigd om te komen inspreken.
Indien de raad meer informatie nodig had gehad, kan daar toch om gevraagd worden? Of zat de raad in het complot om het AZC erdoorheen te jassen?
Ik ontken nergens dat asielstromen door Europa beheersbaar gemaakt moeten worden.
Je gaf zelf al aan dat de situatie van vele verschillende crisisopvang-locaties onwenselijk is. Asielzoekers klein opvangen heeft ook mijn persoonlijke voorkeur, echter kan/durft den haag dit niet te verkopen (is immers veel duurder). Dan staan diezelfde lieden in Den Haag te rellen.
Zouden mensen nou niet doorhebbeb hoe dom deze not-in-my-backyardreflex overkomt. Dat hoor ik zo vaak in dit soort gevallen. 'Ik snap wel dat een AZC er moet komen, maar bij mij voor de deur is toevallig heel onhandig'. Als ik er maar geen last van heb dusquote:Hij wijst op de woningen van De Plantage, een nieuwbouwwijk in aanbouw, aan de andere kant van de weg. Daar is veel meer ruimte, daar kun je d’r wel 30.000 vestigen, zegt hij. Want Bron is absoluut niet tegen hulp aan vluchtelingen. „Wij zijn ook mensen.”
En dat "natuurlijk moeten we helpen maar......." is een geheel menselijk iets. Het lijkt mij in elk geval teveel voor zo'n klein dorp. Misschien dat hij met zijn 30.000 mensen idee meer steun krijgt van de bevolking.quote:Op donderdag 17 december 2015 07:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zouden mensen nou niet doorhebbeb hoe dom deze not-in-my-backyardreflex overkomt. Dat hoor ik zo vaak in dit soort gevallen. 'Ik snap wel dat een AZC er moet komen, maar bij mij voor de deur is toevallig heel onhandig'. Als ik er maar geen last van heb dus
Natuurlijk, net zoals die 'protesten' geen protesten zijn, men wilde gewoon ene kankerherrie schoppen, ongeacht de aanleiding.quote:Op donderdag 17 december 2015 07:37 schreef Achterhoker het volgende:
Die inspraak is ook maar schijn het plan zit natuurlijk al lang in kannen en kruiken.
Duidelijk niet.quote:Op donderdag 17 december 2015 07:37 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Die inspraak is ook maar schijn het plan zit natuurlijk al lang in kannen en kruiken.
Het is de vraag of het echt mensen uit die buurt waren. Eerder ging het ook volgens mij eens over extreem rechts die de boel kwam zieken. In elk geval is het erg dom en asociaal zo te reageren. Het neemt de focus weg van het punt dat er is.quote:Op donderdag 17 december 2015 08:06 schreef onlogisch het volgende:
Prachtig stukje ironie weer.
Tegen een azc zijn omdat je bang bent dat de buurt achteruit gaat, maar vervolgens wel de hele toko afbreken en er voor zorgen dat de politie genoodzaakt is om schoten te lossen.
Wij Nederlanders_________!
Dit waren relschoppers uit andere delen van het land.quote:Op donderdag 17 december 2015 08:06 schreef onlogisch het volgende:
Prachtig stukje ironie weer.
Tegen een azc zijn omdat je bang bent dat de buurt achteruit gaat, maar vervolgens wel de hele toko afbreken en er voor zorgen dat de politie genoodzaakt is om schoten te lossen.
Wij Nederlanders_________!
Er waren ook mensen die vonden dat je asielzoekers in huis moest opnemen. Vraag mij af hoeveel dat werkelijk zelf hebben gedaan. En BN'ers bleven ook wat achter in werkelijke hulp meen ik mij te herinneren. Dingen roepen over iets dat niet direct jou treft is altijd makkelijk.quote:Op donderdag 17 december 2015 07:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zouden mensen nou niet doorhebbeb hoe dom deze not-in-my-backyardreflex overkomt. Dat hoor ik zo vaak in dit soort gevallen. 'Ik snap wel dat een AZC er moet komen, maar bij mij voor de deur is toevallig heel onhandig'. Als ik er maar geen last van heb dus
Gemeente Geldermalsen is al een jaar of 10-20 noodlijdend.quote:Op donderdag 17 december 2015 05:20 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat? Iedereen blijft dat maar roepen maar hoe komt men hier toch bij?
Als je het als B&W wat beter speelt (meer open en daarnaast voor minder vluchtelingen gaan) krijg je vast en zeker meer steun van de bevolking en minder dreiging.quote:Op donderdag 17 december 2015 08:14 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Het sneue is dat dit soort rellen daadwerkelijk een azc in de weg kunnen zitten zodra het zo erg wordt dat de veiligheid van de asielzoekers niet meer te garanderen is
Net zo dom als de "ieder mensenleven is evenveel waard/we moeten alles doen om ze te helpen"-reflex maar zelf nog geeneens een maandje per jaar een asielzoeker in je huis willen laten logeren.quote:Op donderdag 17 december 2015 07:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Daar gaat na Steenbergen geen gemeente meer aan beginnen natuurlijk. De democratie wordt gefnuikt door het soort mensen die menen dat het een goed idee is om te komen rellen en de boel af te breken. Zo verwordt Nederland uiteindelijk tot een gepolariseerde treurige bende waar alle nuance is verdwenen.quote:Op donderdag 17 december 2015 05:34 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Welke intenties? Inspraak door omwonenden, en vervolgens besluitvorming?
Stop maar met zoeken jongens, ik heb de domste uitspraak van de dag gevonden.quote:Op donderdag 17 december 2015 08:16 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Net zo dom als de "ieder mensenleven is evenveel waard/we moeten alles doen om ze te helpen"-reflex maar zelf nog geeneens een maandje per jaar een asielzoeker in je huis willen laten logeren.
Je kan er ook doorheen kijken. Zo'n rel geeft onvrede aan maar zegt niet alles.quote:Op donderdag 17 december 2015 08:18 schreef J.B. het volgende:
[..]
Daar gaat na Steenbergen geen gemeente meer aan beginnen natuurlijk. De democratie wordt gefnuikt door het soort mensen die menen dat het een goed idee is om de te komen rellen en de boel af te breken. Zo verwordt Nederland uiteindelijk tot een treurige bende waar alle nuance is verdwenen.
Valt op zich best mee.......al slaat het wat door. Het zit op het niveau "wat zielig dat kindjes in arme landen in fabrieken werken voor bijna niets!" maar dan wel een fan zijn van de winkel Action en andere zaken waarvan je aan de prijzen kan zien dat er iets niet geheel klopt.quote:Op donderdag 17 december 2015 08:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Stop maar met zoeken jongens, ik heb de domste uitspraak van de dag gevonden.
Stellen dat je zelf ergens maar een maand tijd en geld in moet steken omdat je er op politiek vlak achter staat is gewoon een domme opmerking. Daar hoef je verder geen doekjes om te windenquote:Op donderdag 17 december 2015 08:23 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Valt op zich best mee.......al slaat het wat door. Het zit op het niveau "wat zielig dat kindjes in arme landen in fabrieken werken voor bijna niets!" maar dan wel een fan zijn van de winkel Action en andere zaken waarvan je aan de prijzen kan zien dat er iets niet geheel klopt.
En dit weet jij 100% zeker omdat?quote:Op donderdag 17 december 2015 08:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit waren relschoppers uit andere delen van het land.
Dat dus. Wat een idioten.quote:Op donderdag 17 december 2015 08:10 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Mensen die niet uit Geldermalsen komen en protesteerden.![]()
Wordt toch echt tijd dat deze tokkies iets harder worden aangepakt.
Ze droegen Feyenoordshirtjes en hadden een havenaccent.quote:Op donderdag 17 december 2015 08:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
En dit weet jij 100% zeker omdat?
Ik was het er ook niet mee eens. De vraag is wel dat de mensen die van alles zo hard riepen/roepen vaak zelf doen.quote:Op donderdag 17 december 2015 08:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Stellen dat je zelf ergens maar een maand tijd en geld in moet steken omdat je er op politiek vlak achter staat is gewoon een domme opmerking. Daar hoef je verder geen doekjes om te winden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |