de oorzaak daarvan is gewoon dat het bestuur maar wat aanrommelt en geen enkel belang meer lijkt te geven aan de bevolking. Het bestuur is er voor de burgers, niet andersom.quote:Op donderdag 17 december 2015 08:18 schreef J.B. het volgende:
[..]
Daar gaat na Steenbergen geen gemeente meer aan beginnen natuurlijk. De democratie wordt gefnuikt door het soort mensen die menen dat het een goed idee is om de te komen rellen en de boel af te breken. Zo verwordt Nederland uiteindelijk tot een gepolariseerde treurige bende waar alle nuance is verdwenen.
Zelden zo een stupide verhaal gezien als dit.quote:Op donderdag 17 december 2015 00:02 schreef syndroom het volgende:
[..]
Die mensen hebben helemaal geen respect voor westerse vrouwen. Deze mensen vluchten helemaal niet voor oorlog en geweld maar komen hier omdat ze Nederlandse vrouwen willen neuken. Snap dat dan.
Je begrijpt toch ook wel dat deze mensen nog nooit een ongesluierde vrouw hebben gezien en dan ineens in Nederland komen waar alles kan en mag, dat gaat niet goed.
Volkskrant schreef onlangs over mijn regio (Amersfoort) hoe door goede voorlichting en inspraak vlekkeloos verliep met asielzoekers. Al denk ik dat als je met dit type relschoppers te maken hebt zij zich daar weinig vam aantrekken, al moet het wel tot een dusdanig 'boiling point' komenquote:Op donderdag 17 december 2015 08:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als je het als B&W wat beter speelt (meer open en daarnaast voor minder vluchtelingen gaan) krijg je vast en zeker meer steun van de bevolking en minder dreiging.
Dat lijkt mij ook gewoon beter werken. En als je zo redelijke steun krijgt van de bevolking hebben dit soort relschoppers ook minder been oom op te staan.quote:Op donderdag 17 december 2015 08:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Volkskrant schreef onlangs over mijn regio (Amersfoort) hoe door goede voorlichting en inspraak vlekkeloos verliep met asielzoekers. Al denk ik dat als je met dit type relschoppers te maken hebt zij zich daar weinig vam aantrekken, al moet het wel tot een dusdanig 'boiling point' komen
Wonen wel veel feyenoordsupporters in Geldermalsen ja. Verder zei hij dat helemaal niet zo, hij zei er waren geruchten dat er feyenoordfans tussen zaten. Ook een kansloze opmerking natuurlijk, want er zullen ook Ajacieden en nog wat zooitje supporters van andere clubs tussen zitten. Toch denk ik dat het vooral veel extreem rechts was.quote:
Extreem-rechts zou goed kunnen. NVU-leider Kusters stuurt zijn mannen ook naar dit soort plekken om te 'protesteren'quote:Op donderdag 17 december 2015 08:45 schreef Lacoste het volgende:
[..]
Wonen wel veel feyenoordsupporters in Geldermalsen ja. Verder zei hij dat helemaal niet zo, hij zei er waren geruchten dat er feyenoordfans tussen zaten. Ook een kansloze opmerking natuurlijk, want er zullen ook Ajacieden en nog wat zooitje supporters van andere clubs tussen zitten. Toch denk ik dat het vooral veel extreem rechts was.
Dat is natuurlijk de meest voorkomende linkse leugen. Dat het allemaal hooligans waren of extreemrechts.quote:Op donderdag 17 december 2015 08:45 schreef Lacoste het volgende:
[..]
Wonen wel veel feyenoordsupporters in Geldermalsen ja. Verder zei hij dat helemaal niet zo, hij zei er waren geruchten dat er feyenoordfans tussen zaten. Ook een kansloze opmerking natuurlijk, want er zullen ook Ajacieden en nog wat zooitje supporters van andere clubs tussen zitten. Toch denk ik dat het vooral veel extreem rechts was.
Ook daar waren NVU-leden ook buiten de regio, dat heeft Kusters gezegd en hij ontkende niet dat 'zijn jongens' de boel verziekte.Ik denk dat extreem-rechts en hooligans een aandeel hebben bij deze rellen al is het natuurlijk maar een gedeelte. Grotendeel zal gewoon de lokale burger zijn.quote:Op donderdag 17 december 2015 09:09 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de meest voorkomende linkse leugen. Dat het allemaal hooligans waren of extreemrechts.
Nee, hier zaten gewone Geldermalsens tussen, net zoals dit ter sprake was in Oranje en in Steenbergen.
En dan niet onder ogen willen zien dat juist het gebrek aan democratie dit soort ellende mogelijk maakt. Die mensen willen niet zo vreselijk veel migranten in hun stad. Ze weten dat dit heel moeilijk is tegen te houden want ze hebben geen echte inspraak. Ze krijgen het gewoon van hogerhand opgedrongen.quote:De rellen hebben veel indruk gemaakt op de raadsleden. "Een aantal mensen was bang. Het was vooral wrang om te zien hoe de democratie op deze manier heel veel geweld werd aangedaan", zei Van Bruchem.
Het gaat hier om de stigma.quote:Op donderdag 17 december 2015 08:45 schreef Lacoste het volgende:
[..]
"de linkse leugen"? tsja. wellicht naief om te denken dat gewone burgers niet als volslagen malloten lekker rellen, maar ik denk toch echt liever dat normale mensen zich niet zo opstellen. daarnaast kon je je als inwoner gewoon opgeven om bij de vergadering aanwezig te zijn.quote:Op donderdag 17 december 2015 09:09 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de meest voorkomende linkse leugen. Dat het allemaal hooligans waren of extreemrechts.
Nee, hier zaten gewone Geldermalsens tussen, net zoals dit ter sprake was in Oranje en in Steenbergen.
Inderdaad naief. Je weet wat er tussen het hooliganvolk rond loopt?? Artsen, advocaten, heel veel mensen een normaal beroep en dat zal hier niet anders zijn.quote:Op donderdag 17 december 2015 09:36 schreef simmu het volgende:
[..]
"de linkse leugen"? tsja. wellicht naief om te denken dat gewone burgers niet als volslagen malloten lekker rellen, maar ik denk toch echt liever dat normale mensen zich niet zo opstellen. daarnaast kon je je als inwoner gewoon opgeven om bij de vergadering aanwezig te zijn.
Daar heb je een goed punt ja.quote:Op donderdag 17 december 2015 09:32 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het gaat hier om de stigma.
Er wordt niet gezegd ; Er zaten ook Opel rijders tussen!! Of : Er liepen veel mensen tussen die bij tandarts Janssen over de vloer komen.
Kansloos gedoe altijd
quote:Op donderdag 17 december 2015 09:32 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het gaat hier om de stigma.
Er wordt niet gezegd ; Er zaten ook Opel rijders tussen!! Of : Er liepen veel mensen tussen die bij tandarts Janssen over de vloer komen.
Kansloos gedoe altijd
Er gebeuren hele kwalijke zaken in AZC's, die door de media niet gemeld worden of gebagatelliseerd. Past niet in het straatje van de multi-culti propaganda.quote:Op donderdag 17 december 2015 10:06 schreef Buster24 het volgende:
Vreemde journalistiek.
Wel opmerkelijk asielzoekers slaan het Apeldoornse AZC kort en klein en dat wordt zo beschreven:
Toen andere Syriërs hun landgenoot wilden verdedigen, liep de situatie uit de hand.
http://www.destentor.nl/r(...)noodopvang-1.5519767
In de berichtgeving over Geldermalsen gaat het onveranderd over:
“relschoppers”
http://www.destentor.nl/a(...)-na-rellen-1.5549926
Kort samen gevat:
*Rellende asielzoekers omschrijven ze als: Uit de hand lopen
* Rellende Nederlanders als RELSCHOPPERS
Alleen jong en Islamitisch?quote:Op donderdag 17 december 2015 10:42 schreef Homey het volgende:
Zo'n mega AZC zou toch alleen maar voornamelijk uitkeringstoeristen gaan huisvesten. Die lui, allen jonge islamitische mannen, kunnen ook ergens anders buurten. Dat hoeft niet per se Nederland te zijn.
Als Nederland enkel gezinnen zou huisvesten zou het aantal asielzoekers met 90% gereduceerd worden. Dan heb je veel meer draagvlak onder de bevolking, en zijn de aantallen veel beter te behappen.
Precies. Waarom de regering bij uitstek jonge moslimmannen importeert is mij een raadsel. Nergens goed voor. Als ze zogenaamd uit een oorlogsgebied komen, waar zijn dan de vrouwen en kinderen? Die laten ze zomaar achter in een gevaarlijk gebied? Wat zijn dit voor types?quote:Op donderdag 17 december 2015 10:45 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Alleen jong en Islamitisch?
Je kan ook alleen vrouwen opvangen.
Omdat dat blijkbaar de vluchtelingen zijn. Ik weet niet hoe de % zitten. Volgens mij is men deels christen. Dat maakt men niet meer of minder vluchteling. In het het geval dat men werkelijk vluchteling is.quote:Op donderdag 17 december 2015 10:52 schreef Homey het volgende:
[..]
Precies. Waarom de regering bij uitstek jonge moslimmannen importeert is mij een raadsel. Nergens goed voor. Als ze zogenaamd uit een oorlogsgebied komen, waar zijn dan de vrouwen en kinderen? Die laten ze zomaar achter in een gevaarlijk gebied? Wat zijn dit voor types?
Geldermalsen is door het COA onder druk gezet met de mededeling dat het snel moet of anders niet meer hoeft omdat ze met meerdere gemeenten in gesprek zijn.quote:Op donderdag 17 december 2015 10:52 schreef Dutchguy het volgende:
Wat ik niet snap is wat de haast was bij Geldermalsen dat het zo op stel en sprong moest allemaal ZONDER inspraak van de burger. Ook deze plaats lijkt geen gehoor te geven aan het dringende advies van het SCP om de burger bij dit soort zaken te betrekken. Zolang gemeenten de burger buitensluiten verwacht ik meer van dit soort escalaties.
Wat het SCP adviseerde aan lokale overheden: http://www.volkskrant.nl/(...)chtelingen~a4145650/
Bij dat eerste kun je je ook afvragen of er vanuit B&W Geldermalsen geen aanbod is uit gegaan. Het lijkt mij vreemd dat COA zo'n gemeente zoveel vluchtelingen snel in de keel wil duwen.quote:Op donderdag 17 december 2015 10:55 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Geldermalsen is door het COA onder druk gezet met de mededeling dat het snel moet of anders niet meer hoeft omdat ze met meerdere gemeenten in gesprek zijn.
Ze hebben er in Geldermalsen nogal een financiële teringbende van gemaakt en dit zou in een klap de financiële problemen oplossen. Dit heeft verder nauwelijks met het belang van de burger en vluchteling te maken maar primair met het schoonvegen van individuele straatjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |