Dat lees ik er niet in. Het is in de praktijk vaak wel zo. Maar zoals ik al zei, dat is het ook met windmolens in je achtertuin, gasboringen een dorp verderop, een vuilnisbelt om de hoek. Dit grapje is niet nieuw.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:34 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als je een mening wilt uiten. Je kan dus je mening ventileren dat je het er niet mee eens bent. En dat is het dan volgens Dijkhoff.
True. Maar het huidige kabinet heeft de woorden 'falen' en 'blunderen' wel een geheel nieuwe dimensie gegeven.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat lees ik er niet in. Het is in de praktijk vaak wel zo. Maar zoals ik al zei, dat is het ook met windmolens in je achtertuin, gasboringen een dorp verderop, een vuilnisbelt om de hoek. Dit grapje is niet nieuw.
Dit probleem is zo simpel op te lossen: Grenscontroles en iedereen zonder papieren wegsturen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
True. Maar het huidige kabinet heeft de woorden 'falen' en 'blunderen' wel een geheel nieuwe dimensie gegeven.
Ik ben toevallig redelijk direct betrokken geweest bij de totstandkoming van een crisisopvang in een klein dorp. De meerderheid van de omwonenden was voor de crisisopvang, die kwamen alleen niet op de inspraak avond. Een groepje van 50 burgers verzette zich met veel trammelant tegen de komst, en waren ervan overtuigd dat de meerderheid het wel met hun eens moest zijn.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoeveel raadsvergaderingen zijn geweest over besluitvorming waarbij publiek een inbreng mocht doen en hoeveel gemeenten hebben aan de hand van die inbreng besloten dat er weinig tot geen draagvlak is onder de bevolking en aan het COA laten weten dat er geen AZC in hun gemeente komt?
Ik denk dat je die serieus op 1 hand kan tellen. Sterker nog, in de media kan ik mij maar berichten over 1(!!!) gemeente voor de geest halen
Om welke aantallen (illegalen) ging het?quote:Op woensdag 16 december 2015 23:38 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ik ben toevallig redelijk direct betrokken geweest bij de totstandkoming van een crisisopvang in een klein dorp. De meerderheid van de omwonenden was voor de crisisopvang, die kwamen alleen niet op de inspraak avond. Een groepje van 50 burgers verzette zich met veel trammelant tegen de komst, en waren ervan overtuigd dat de meerderheid het wel met hun eens moest zijn.
Uiteindelijk hebben meer vrijwilligers zich gemeld bij de gemeente dan dat er vluchtelingen opgevangen moesten worden.
Dat kan over de vijf vorige kabinetten ook gezegd worden. Ik kan me er nog eentje herinneren die het maar 72 dagen vol heeft gehoudenquote:Op woensdag 16 december 2015 23:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
True. Maar het huidige kabinet heeft de woorden 'falen' en 'blunderen' wel een geheel nieuwe dimensie gegeven.
Grens sluiten is mogelijk.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:35 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik denk dat als Wilders het voor het zeggen heeft, je nogal gedesillusioneerd zult raken over wat hij weet te bereiken. Dat is niet hoe onze democratie werkt. Dat is overigens ook niet wat de geschiedenis doet vermoeden. Zelden zijn mensen tevreden over de zittende regering. Zo zelden dat het nog maar zeer de vraag is of een regering geleid door Wilders de handen op elkaar kan krijgen.
Ik zou er niet teveel op hopen, als ik jou was. De aard van onze democratie maakt enig succes voor mensen als Wilders onmogelijk.
Dit kabinet heeft idd meer tijd gekregen er een puinhoop van te maken dan sommige van die vorigequote:Op woensdag 16 december 2015 23:40 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat kan over de vijf vorige kabinetten ook gezegd worden. Ik kan me er nog eentje herinneren die het maar 72 dagen vol heeft gehouden
De volgende, maakt niet uit wie er in zit, zal op net zo veel hoon kunnen rekenen. Wat me alleen opvalt is dat mensen nooit in het geweer komen, behalve als het vreemdelingen betreft. Men zou eens wat minder selectief moeten zijn over hoe ze door de democratie genaaid worden.
Japan behoort dan ook niet tot een verregaande Pan-Aziatische unie en kan dus gewoon lekker haar gang gaan. De oorzaak van het vluchtelingenprobleem ligt niet bij dit kabinet, maar bij de Europese Unie.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Grens sluiten is mogelijk.
Niet meer dan een hand vol asielzoekers toelaten zonder enig verdrag te schenden is ook prima mogelijk (Japan).
Max 250, maar ook om een minder groot dorp hoor.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Om welke aantallen (illegalen) ging het?
Het worden spannende tijdenquote:Op woensdag 16 december 2015 23:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja linksen (onder wie SP stemmers) aan de ene kant en rechtsen aan de andere kant (waaronder PVV aanhangers).
Ergens wil ik geloven dat het waar is ( wellicht tegen beter weten in) maar moet het nog eerst zienquote:Op woensdag 16 december 2015 23:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het gewone volk.
Extreem-rechts is marginaal in Nederland.
Zelfs dat niet. Hongarije is EU-land, maar er komt geen illegaal meer binnen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:44 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Japan behoort dan ook niet tot een verregaande Pan-Aziatische unie en kan dus gewoon lekker haar gang gaan. De oorzaak van het vluchtelingenprobleem ligt niet bij dit kabinet, maar bij de Europese Unie.
De mensen die tegen "vluchtelingen" in Nederland zijn, zijn gewone mensen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:46 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het worden spannende tijden
Ergens wil ik geloven dat het waar is ( wellicht tegen beter weten in) maar moet het nog eerst zien
Zou wel een positieve ontwikkeling zijn
Al ben ik nog steeds sceptisch
Bijzonder dat anti-asiel demonstranten altijd keihard aangepakt worden, terwijl kraakpanden vol illegalen met rust worden gelaten.quote:
Vergeleken met die lelijke kutkoppen van die zogenaamde "vluchtelingen" valt het reuze mee.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:49 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat een vieze koppen. Dat die agenten zich kunnen inhouden zeg.
Waarschijnlijk zijn die agenten het gewoon eens met die demonstrantenquote:Op woensdag 16 december 2015 23:49 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zou ook nog kunnen ja.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:44 schreef Faeroer het volgende:
Niemand hier gehoord van agent provacateurs
AFA gaat weer lekker los met de bekende gezichten
Ze moeten daar zijn: https://www.indymedia.nl/node/30502quote:Op woensdag 16 december 2015 23:49 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hongarije heeft dat wel besloten, maar zal door Merkel nog altijd gedwongen worden om toch de vluchtelingen op te nemen. Let er maar op, die moeten nog overstag gaan. De evenredige verdeling van de 120.000 vluchtelingen in Griekenland en Italië is er al op die manier doorgedrukt. Hongarije zal ze toch op moeten nemen, en dat zal ook gedaan worden met de stroom die nu nog doorloopt.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zelfs dat niet. Hongarije is EU-land, maar er komt geen illegaal meer binnen.
Met het zelf ophalen van 500 vluchtelingen per jaar kunnen we per direct stoppen.
Hoort daar ook bij met bommen op de politie gooien en vandalisme plegen?quote:Op woensdag 16 december 2015 23:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Even een reminder voor jou: Demonstreren is een recht in Nederland.
Hij heeft wel gelijk dat dat niet anders is dan de krakersrellen in de jaren '80. Die zijn er ook redelijk ongeschonden van af gekomen. Laten we niet met twee maten gaan meten, of alsnog even orde op zaken stellen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:53 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hoort daar ook bij met bommen op de politie gooien en vandalisme plegen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |