De hele vergadering is stopgezet, dus volgens mij gaat men over een week gewoon verder.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De mensen die zich uit wilden spreken tegen de opvang van 1500 vluchtelingen zijn voor het grootste deel weggevlucht of geëvacueerd. Chapeau, chapeau.
En dan allochtonen 'kansenparels' noemen.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft de financiële ruimte om te relativeren. Ga jij maar eens 20 jaar in de bijstand zitten.
Daarom moet die genuanceerde meerderheid die ook de nodige bedenkingen heeft zich maar eens wat harder uitspreken. Tegen het ruimhartige beleid, en tegen de NVU-mongolen.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het ligt eraan wie je eropaan kijkt. Zoals je de bontkragen gemeenschap niet mag aankijken op de dader van een tasjesroof, zo mag je de tegenstanders niet aankijken op het gedrag van NVU volk.
Tja, er zijn een paar gevallen bekend waarin luid en hard klagen succes heeft gehad. Misschien dat de rest daar een voorbeeld aan neemt.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het draagvlak wordt vooral luider. Of het ook echt groter wordt, betwijfel ik.
Maar hoe spreek je je harder uit zonder gelijk in de extremistische hoek terecht te komen? Het lijkt steeds vaker dat een genuanceerd midden weggevallen is en er in twee kampen gedacht wordt.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:51 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Daarom moet die genuanceerde meerderheid die ook de nodige bedenkingen heeft zich maar eens wat harder uitspreken. Tegen het ruimhartige beleid, en tegen de NVU-mongolen.
Kunnen we gelijk het goede voorbeeld geven aan die moslimgemeenschap die na elke religieus gemotiveerde aanslag weer haar kop in het zand steekt.
Ben ik met je eens, maar ik sluit niet uit dat als het nog een tijdje zo doorgaat ik ook de straat op ga. Het liefst voor vreedzaam protest, dat wel.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:46 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dat is landelijke politiek, dus stem vooral PVV bij de volgende verkiezingen, maar verzet doe je met 'normale' middelen, niet met vuurwerkbommen.
Laten al die weldenkende goed opgeleide en overbetaalde mensen zelf die vluchtelingen maar opvangen en naast een AZC gaan wonen.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:51 schreef Verbal het volgende:
[..]
En dan allochtonen 'kansenparels' noemen.
V.
Hè, ja.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:53 schreef Infection het volgende:
Hopelijk gebeurt dit nog veel vaker.
In de jaren negentig was er op wat uitzonderingen na veel minder protest tegen de asielinstroom dan nu. Janmaat haalde drie zetels, terwijl Wilders in de peilingen de grootste is.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ten eerste wordt het sociale vangnet totaal gesloopt. Het is al niet best gesteld meer met het vangnet, maar het wordt alleen maar erger door de komst van hordes vreemdelingen die hier jarenlang verblijven zonder 1 cent op te brengen. Ze kosten bakken met geld.
Daarnaast verpaupert je pittoresque dorpje nogal door hangende en rondstruinende qatkauwers en hoofdoekvolk dat zich niet of nauwelijks aanpast aan de omgeving en maatschappij. Kan me zelfs voorstellen dat jouw huisje ineens een stuk minder waard is als er een groot AZC in je achtertuin staat.
Verder weet je dat er met de komst van het AZC ook risico is op meer criminaliteit.
Dus, ja... wat staat er eigenlijk op het spel?
Ik pak de popcorn vast. Wil je ook?quote:
Niet helemaal wat ik bedoel. Ze zouden misschien wat harder over die andere dingen moeten zeiken. Dan zie je dat die buitenlanders in je dorpje een minder groot probleem zijn dan het feit dat je over twee jaar op straat komt te staan, er later niemand meer is om je reet af te vegen of dat je de studie van je kinderen misschien niet meer kunt betalen.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een beetje een drogredenatie: er zijn ergere dingen in het leven dus moeten ze maar niet zeiken.
Er gaan al geruchten over enorme "ondergrondse" verzetsbewegingen van tienduizenden voetsoldaten.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het draagvlak wordt vooral luider. Of het ook echt groter wordt, betwijfel ik.
quote:Op woensdag 16 december 2015 22:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er gaan al geruchten over enorme "ondergrondse" verzetsbewegingen van duizenden voetsoldaten.
Ik zeg: nekschot (gladio vivere, gladio perire)quote:Op woensdag 16 december 2015 22:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er gaan al geruchten over enorme "ondergrondse" verzetsbewegingen van tienduizenden voetsoldaten.
Tja, het ene is wel tastbaar (asielzoekers om de hoek ), de dingen die jij opnoemt een stuk minder.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:55 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Niet helemaal wat ik bedoel. Ze zouden misschien wat harder over die andere dingen moeten zeiken. Dan zie je dat die buitenlanders in je dorpje een minder groot probleem zijn dan het feit dat je over twee jaar op straat komt te staan, er later niemand meer is om je reet af te vegen of dat je de studie van je kinderen misschien niet meer kunt betalen.
Vind ze nog behoorlijk mild atmquote:Op woensdag 16 december 2015 22:53 schreef Infection het volgende:
Hopelijk gebeurt dit nog veel vaker.
Klinkt te mooi om waar te zijn.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er gaan al geruchten over enorme "ondergrondse" verzetsbewegingen van tienduizenden voetsoldaten.
Ja, dat vind ik ook moeilijk, want met het argument dat je echt wel begrijpt dat die vluchtelingen ergens heen moeten en dat Syrië nu niet echt vestigingsgebied is maar dat je je tegelijkertijd sterk afvraagt waarom ze dan massaal naar Nederland komen als het niet zou zijn vanwege onze ruimhartige regelingen...Tsja, dan maak je niet echt indruk.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar hoe spreek je je harder uit zonder gelijk in de extremistische hoek terecht te komen? Het lijkt steeds vaker dat een genuanceerd midden weggevallen is en er in twee kampen gedacht wordt.
Ja joh?quote:Op woensdag 16 december 2015 23:00 schreef Infection het volgende:
Ben wel benieuwd hoeveel AZC's er in vlammen opgaan op oudjaarsavond.
Van beide kanten schijnen er verzetsbewegingen in de maak, lees ik wel eens op twitter.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja. Groot deel van het volk gaat het niet langer tolereren. En oudjaarsavond is nou eenmaal zo'n moment dat de kans groot is dat dit zal gebeuren.quote:
Bron buiten twitter?quote:Op woensdag 16 december 2015 23:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Van beide kanten schijnen er verzetsbewegingen in de maak, lees ik wel eens op twitter.
Misschien dat Moslims wel heel zichtbaar zijn (speciek in grote steden) maar feitelijk maken ze geen "aanzienlijk deel" van de bevolking uit. Alle schattingen die daarover bestaan schommelen rond de 5%. Met andere woorden: ongeveer 95% van de bevolking bestaat uit niet-Moslims.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In de jaren negentig was er op wat uitzonderingen na veel minder protest tegen de asielinstroom als nu. Janmaat haalde drie zetels, terwijl Wilders in de peilingen de grootste is.
We zijn als samenleving gewoon veranderd, mensen zijn boos. Niet alleen zijn we veel multicultureler geworden als land en maken moslims een aanzienlijk deel van de bevolking uit.
Ik denk niet dat een groot deel van de bevolking het eens is met het in de fik steken van andermans (tijdelijke) huis en haard.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:02 schreef Infection het volgende:
[..]
Ja. Groot deel van het volk gaat het niet langer tolereren. En oudjaarsavond is nou eenmaal zo'n moment dat de kans groot is dat dit zal gebeuren.
Burgeroorlogquote:Op woensdag 16 december 2015 23:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Van beide kanten schijnen er verzetsbewegingen in de maak, lees ik wel eens op twitter.
De derde wereld oorlog gaat nu echt beginnen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:02 schreef Infection het volgende:
[..]
Ja. Groot deel van het volk gaat het niet langer tolereren. En oudjaarsavond is nou eenmaal zo'n moment dat de kans groot is dat dit zal gebeuren.
Dat zeg ik ook niet. Maar met een groot deel van de bevolking die er op tegen is, zullen er vast wel een aantal tussen zitten die wel zulke stappen zullen ondernemen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:03 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een groot deel van de bevolking het eens is met het in de fik steken van andermans (tijdelijke) huis en haard.
Jij hebt jouw geheime decoder-ring nog niet? Kreeg de mijne vandaag via postduif.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Komt ook omdat we nu zien wat voor een fantastisch iets dat is geweest.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In de jaren negentig was er op wat uitzonderingen na veel minder protest tegen de asielinstroom dan nu. Janmaat haalde drie zetels, terwijl Wilders in de peilingen de grootste is.
Het is treurnis van beide kanten. Gemeenten plempen enorme asielzoekercentra neer in kleine dorpen om financiele gaten te dichten. Burgers worden niet gehoord. De enorme grote centra tov de bevolkingsgrootte is echt een probleem.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:20 schreef Verbal het volgende:
Fascinerend om te zien hoe in dit soort topics anti-democratische acties van sippe bruinhemden worden geduid als legitiem wegens gebrek aan democratische middelen
V.
Ik via e-meeuw. Moet 'm alleen nog even 3D-printen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Jij hebt jouw geheime decoder-ring nog niet? Kreeg de mijne vandaag via postduif.
Als iedereen die iets roept gelijk moet krijgen is het natuurlijk niet effectief. Dat spreekt voor zich. Het is echter uitermate geschikt indien burgers gehoord moeten worden.quote:
Ik wil iig niet in een land wonen waar de meerderheid het daar wel mee eens zou zijn.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:03 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een groot deel van de bevolking het eens is met het in de fik steken van andermans (tijdelijke) huis en haard.
"Niet alleen zijn we veel multicultureler geworden...". Alsof dat een reden is om negatief te zijn.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Komt ook omdat we nu zien wat voor een fantastisch iets dat is geweest.
Die mensen zijn er altijd. Elke oud en nieuw gaat er wel wat in vlammen op omdat we op die dag burgers de beschikking geven over iets wat de facto wapentuig is.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:04 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Maar met een groot deel van de bevolking die er op tegen is, zullen er vast wel een aantal tussen zitten die wel zulke stappen zullen ondernemen.
Fuck dat is cool.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik via e-meeuw. Moet 'm alleen nog even 3D-printen.
Afgerond 6%. Eén miljoen moslims op zeventien miljoen mensen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Misschien dat Moslims wel heel zichtbaar zijn (speciek in grote steden) maar feitelijk maken ze geen "aanzienlijk deel" van de bevolking uit. Alle schattingen die daarover bestaan schommelen rond de 5%. Met andere woorden: ongeveer 95% van de bevolking bestaat uit niet-Moslims.
Van de pro-immigratie mensen zeker. Iedere fatsoenlijke Pegida-demonstratie wordt verstoord door deze lieden. Ze zijn ook op dit forum actief met trollen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zoiets ja.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:05 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het is treurnis van beide kanten. Gemeenten plempen enorme asielzoekercentra neer in kleine dorpen om financiele gaten te dichten. Burgers worden niet gehoord. De enorme grote centra tov de bevolkingsgrootte is echt een probleem.
Waarom komt er geen azc in oud zuid? Laat ze dat ook even doen. Amsterdam zou sowieso >100.000 asielzoekers moeten opvangen als je er dezelfde ratio op loslaat.
Enige spreiding is zinvol. Overigens ook beter voor de asielzoekers zelf.
De politiek gaat er slecht mee om. En de hooligans zien hun kans om los te gaan.
Wat ook meespeelt is dat door grote terreuraanslagen zoals 911, Madrid, Londen, Parijs, etc etc en de opkomst van IS de mensen veel banger voor de islam geworden zijn.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In de jaren negentig was er op wat uitzonderingen na veel minder protest tegen de asielinstroom dan nu. Janmaat haalde drie zetels, terwijl Wilders in de peilingen de grootste is.
We zijn als samenleving gewoon veranderd, mensen zijn boos. Niet alleen zijn we veel multicultureler geworden als land en maken moslims een aanzienlijk deel van de bevolking uit. We zijn economisch gezien ook een stuk armer geworden. Arbeidskrapte heeft plaatsgemaakt voor werkloosheid en een aanzienlijke groep moet naar de voedselbank.
Het gaat niet alleen om de islam, maar vooral om multiculturele samenlevingen. Die zijn zonder uitzondering allemaal mislukt. Monoculturele samenlevingen daarentegen, zoals in Hongarije en Polen, zijn stabiel en veilig.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat ook meespeelt is dat door grote terreuraanslagen zoals 911, Madrid, Londen, Parijs, etc etc en de opkomst van IS de mensen veel banger voor de islam geworden zijn.
De linkse club zie ik dat wel doen ja, Wilders zetels kwijt en Nederland weer mak.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:04 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Maar met een groot deel van de bevolking die er op tegen is, zullen er vast wel een aantal tussen zitten die wel zulke stappen zullen ondernemen.
Zijn het de extreem rechtste neo nazis of voornamelijk het gewone volk die het zat is geworden?quote:
Er moet wel plek zijn, anders is het niet rendabel om AZC's neer te zetten. Het moet allemaal zo goedkoop als mogelijk, dus het COA wilt alleen mega locaties. Mega locaties zijn niet aanwezig in Amsterdam, en andere plekken met hogere grondprijzen. Men komt dus automatisch uit op dit soort locaties.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:05 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het is treurnis van beide kanten. Gemeenten plempen enorme asielzoekercentra neer in kleine dorpen om financiele gaten te dichten. Burgers worden niet gehoord. De enorme grote centra tov de bevolkingsgrootte is echt een probleem.
Waarom komt er geen azc in oud zuid? Laat ze dat ook even doen. Amsterdam zou sowieso >100.000 asielzoekers moeten opvangen als je er dezelfde ratio op loslaat.
Enige spreiding is zinvol. Overigens ook beter voor de asielzoekers zelf.
De politiek gaat er slecht mee om. En de hooligans zien hun kans om los te gaan.
Inderdaad.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat ook meespeelt is dat door grote terreuraanslagen zoals 911, Madrid, Londen, Parijs, etc etc en de opkomst van IS de mensen veel banger voor de islam geworden zijn.
Ook dat, veel allochtonen doen niemand kwaad, maar het is vreemd om als enige blanke Nederlander in de supermarkt te zijn of tram te zitten.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de islam, maar vooral om multiculturele samenlevingen. Die zijn zonder uitzondering allemaal mislukt. Monoculturele samenlevingen daarentegen, zoals in Hongarije en Polen, zijn stabiel en veilig.
Sinds wanneer is het hier een stuk slechter wonen dan in Polen of Hongarije?quote:Op woensdag 16 december 2015 23:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de islam, maar vooral om multiculturele samenlevingen. Die zijn zonder uitzondering allemaal mislukt. Monoculturele samenlevingen daarentegen, zoals in Hongarije en Polen, zijn stabiel en veilig.
Die zijn wel enorm xenofoob en angstig. Ik weet nog niet wat ik prettiger vind. Een land wat ik moet delen met mensen die een waanzinnige religie aanhangen, of eentje met mensen die nooit met iets anders in aanraking komen en daardoor alles wat niet van hunzelf is maar kut vinden.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Natuurlijk. Ik werk dagelijks met allochtonen, de meesten zijn gewoon ok. Op micro niveau (individuen) is er weinig aan de hand. Op macro niveau is de multiculturele samenleving echter een ramp (Nederlander als etnische minderheid, zelfs in kleine dorpjes hoofddoekjes, onze cultuur wordt verdrongen, etc..)quote:Op woensdag 16 december 2015 23:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Inderdaad.
[..]
Ook dat, veel allochtonen doen niemand kwaad, maar het is vreemd om als enige blanke Nederlander in de supermarkt te zijn of tram te zitten.
Nou, de persvrijheid in Hongarije is echt een verademing vergeleken bij Nederland.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het hier een stuk slechter wonen dan in Polen of Hongarije?
Totaal niet. Onzettend vriendelijk. Maar ze begrijpen wel dat culturen mengen niet een heel goed idee is.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:09 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die zijn wel enorm xenofoob en angstig. Ik weet nog niet wat ik prettiger vind. Een land wat ik moet delen met mensen die een waanzinnige religie aanhangen, of eentje met mensen die nooit met iets anders in aanraking komen en daardoor alles wat niet van hunzelf is maar kut vinden.
Klopt. Hier zeggen alle media, zowel de commerciële als de publieke hetzelfde, en ze verzwijgen hetzelfde.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, de persvrijheid in Hongarije is echt een verademing vergeleken bij Nederland.
Dat is allemaal puur boekhouden. Ruimte zat voor een tentenkamp in amsterdam. Ze hoeven de grond alleen maar even uit te lenen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:08 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Er moet wel plek zijn, anders is het niet rendabel om AZC's neer te zetten. Het moet allemaal zo goedkoop als mogelijk, dus het COA wilt alleen mega locaties. Mega locaties zijn niet aanwezig in Amsterdam, en andere plekken met hogere grondprijzen. Men komt dus automatisch uit op dit soort locaties.
quote:Op woensdag 16 december 2015 23:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Klopt. Hier zeggen alle media, zowel de commerciële als de publieke hetzelfde, en ze verzwijgen hetzelfde.
Joh! Echt?quote:Op woensdag 16 december 2015 23:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Nederlander als etnische minderheid
twitter:EstherHVNL twitterde op woensdag 16-12-2015 om 23:03:50EOD is onderweg. Ondertussen hoor ik twee helikopters boven #Geldermalsen (foto maakte ik eerder) #hvnl https://t.co/RjFEul2u1f reageer retweet
Het is inderdaad een kwestie van keuze. We kunnen er ook voor kiezen om er meer geld voor vrij te maken om beter te spreiden. Iets zegt me echter dat dat ook niet goed gaat vallen...quote:Op woensdag 16 december 2015 23:11 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat is allemaal puur boekhouden. Ruimte zat voor een tentenkamp in amsterdam. Ze hoeven de grond alleen maar even uit te lenen.
Kleine kampen zijn maar ietsje duurder als je de grond niet meetelt. Aangezien de grond er gewoon is en regelmatig niet gebruikt wordt ....
Mmmmkay.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
In het grootste deel van de Randstad reeds een feit.
Of je laat ze er gewoon niet meer in...Ze mogen een nummertje trekken voor wanneer de huidige shitload aan asielzoekers gelukzoekers afgehandeld is en er weer ruimte in het systeem is.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is inderdaad een kwestie van keuze. We kunnen er ook voor kiezen om er meer geld voor vrij te maken om beter te spreiden. Iets zegt me echter dat dat ook niet goed gaat vallen...
Waarschijnlijk gewoon een onontploft vuurwerkbommetje.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:13 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:EstherHVNL twitterde op woensdag 16-12-2015 om 23:03:50EOD is onderweg. Ondertussen hoor ik twee helikopters boven #Geldermalsen (foto maakte ik eerder) #hvnl https://t.co/RjFEul2u1f reageer retweet
Cobraatje ofzoquote:Op woensdag 16 december 2015 23:15 schreef Infection het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gewoon een onontploft vuurwerkbommetje.
Dit inderdaad. Democratische besluiten zijn er allang niet meer. Tegenwoordig wordt alles maar door de strot geschoven.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:15 schreef Harlon het volgende:
Ik denk dat het voor een volgende keer een idee is om eerst even te kijken of er wel draagvlak voor is onder de bevolking en dat het misschien niet zo heel erg verstandig is om het door een miep te laten regelen die ook voor vluchtelingen netwerk nederland werkt.
Dat kan ook, maar is in een verenigd Europa niet zomaar een optie. Als de buitengrenzen niet dicht gaan, kun je ze hier bij de grens niet tegenhouden.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:15 schreef CrashO het volgende:
[..]
Of je laat ze er gewoon niet meer in...
is het ookquote:Op woensdag 16 december 2015 23:15 schreef Infection het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gewoon een onontploft vuurwerkbommetje.
twitter:HartvNL twitterde op woensdag 16-12-2015 om 23:13:44Volgens de politie is er géén sprake van een verdacht pakketje. De EOD is wel onderweg ivm een onontploft stuk zwaar vuurwerk #Geldermalsen reageer retweet
Die democratische besluiten zijn er nooit geweest en je krijgt je hele leven al dingen door je strot geschoven. Dit is niet nieuw, ofzo.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:16 schreef Infection het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Democratische besluiten zijn er allang niet meer. Tegenwoordig wordt alles maar door de strot geschoven.
Daarvoor de EOD inhuren, tjonge jonge.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:17 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
is het ooktwitter:HartvNL twitterde op woensdag 16-12-2015 om 23:13:44Volgens de politie is er géén sprake van een verdacht pakketje. De EOD is wel onderweg ivm een onontploft stuk zwaar vuurwerk #Geldermalsen reageer retweet
Pak jij een Cobra 6 even op die niet is afgegaanquote:Op woensdag 16 december 2015 23:18 schreef Infection het volgende:
[..]
Daarvoor de EOD inhuren, tjonge jonge.
In die landen hebben ze inderdaad heel veel respect voor iedereen die buiten de boot valt.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
quote:In a 2013 opinion poll conducted by CBOS, 68% of Poles were against gays and lesbians publicly showing their way of life, 65% of Poles were against same-sex civil unions, 72% were against same-sex marriage and 88% were against adoption by same-sex couples.[42]
quote:On 1 January 2012, a new constitution enacted by the government of Viktor Orbán, leader of the ruling Fidesz party, came into effect, restricting marriage to opposite-sex couples and containing no guarantees of protection from discrimination on account of sexual orientation.[5]
Emmertje water erover, klaar.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:18 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Pak jij een Cobra 6 even op die niet is afgegaan
Mee eens. Ik neem aan dat je het hebt over mensen die illegaal de grens oversteken.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:19 schreef Ceberut het volgende:
Als het moet, dan moet de politie maar met scherp schieten!!
Op mensen die ons land verneuken door vluchtelingen toe te laten? Eens.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:19 schreef Ceberut het volgende:
Er zijn plekken in Europa waar ze anders tegen homoseksualiteit aan kijken dan hier. Hier zijn we extreem-liberaal, daar wat minder. Heeft niets met deze discussie over asielzoekers te maken dus offtopic.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:19 schreef tofastTG het volgende:
[..]
In dat land hebben ze inderdaad heel veel respect voor iedereen die buiten de boot valt.
[..]
[..]
Hadden ze dan ook moeten doen in de Schilderswijkquote:Op woensdag 16 december 2015 23:19 schreef Ceberut het volgende:
Op die tokkies die denken dat ze de politie mogen aanvallen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Mee eens. Ik neem aan dat je het hebt over mensen die illegaal de grens oversteken.
Dat gedrag is niet ok, maar niet verrassend gezien wat ze van plan zijn met Geldermalsen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:21 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Op die tokkies die denken dat ze de politie mogen aanvallen.
Op die doorgeslagen idioten die geweld gebruiken om hun politieke agenda. In feite zijn het terroristen. De politie zou bij enig gevaar voor leven gericht met scherp moeten schieten in dit soort gevallen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:20 schreef Infection het volgende:
[..]
Op mensen die ons land verneuken door vluchtelingen toe te laten? Eens.
Want wat moet je anders doen? Eerlijk vergaderen? Handtekeningen halen?quote:Op woensdag 16 december 2015 23:21 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Op die tokkies die denken dat ze de politie mogen aanvallen.
Het gaat hier om een AZC, een vaste locatie. Heeft dus heel veel van doen met centjes. Crisisopvang zit op meer locaties, ook in steden. (Denk oa aan het BiZa gebouw.)quote:Op woensdag 16 december 2015 23:11 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat is allemaal puur boekhouden. Ruimte zat voor een tentenkamp in amsterdam. Ze hoeven de grond alleen maar even uit te lenen.
Kleine kampen zijn maar ietsje duurder als je de grond niet meetelt. Aangezien de grond er gewoon is en regelmatig niet gebruikt wordt ....
Als ze dat ook doen voor mensen die Pegida-demonstraties verstoren, mensen die rellen bij uitzettingen, krakers (is illegaal!), dan vind ik het prima. Zie indymedia.nl voor plekken waar de politie nu direct naartoe kan, met geladen wapens.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:22 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Op die doorgeslagen idioten die geweld gebruiken om hun politieke agenda. In feite zijn het terroristen. De politie zou bij enig gevaar voor leven gericht met scherp moeten schieten in dit soort gevallen.
Binnen de kaders van wet en regelgeving handelen zoals het van iedere Nederlander verwacht wordt.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:23 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Want wat moet je anders doen? Eerlijk vergaderen? Handtekeningen halen?
En ontruim al die kraakpanden, want kraken is al jaren verboden.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Prima hoor als er mensen gestraft gaan worden die vanavond de raadzaal hebben bestormd.
Maar zet dan aub ook die knokkende Eritreers en Syriers die dagelijks de AZC's onveilig maken direct op het vliegtuig.
De mensen komen in opstand met een reden. Die kogel zou gegeven moeten worden aan de EU-politici die dit hele gezeik veroorzaakt hebben door de grenzen wagenwijd open te laten staan.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:22 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Op die doorgeslagen idioten die geweld gebruiken om hun politieke agenda. In feite zijn het terroristen. De politie zou bij enig gevaar voor leven gericht met scherp moeten schieten in dit soort gevallen.
Tja linksen (onder wie SP stemmers) aan de ene kant en rechtsen aan de andere kant (waaronder PVV aanhangers).quote:Op woensdag 16 december 2015 23:08 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zijn het de extreem rechtste neo nazis of voornamelijk het gewone volk die het zat is geworden?
Je hebt me nieuwsgierig gemaakt
Want dan gaan ze ook echt luisteren.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:24 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Binnen de kaders van wet en regelgeving handelen zoals het van iedere Nederlander verwacht wordt.
Ja, een politieke reden. Waar ze geweld voor gebruiken. Zoiets noem je terrorisme en zo moet je er ook mee omgaan. Kei en keihard aanpakken.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:24 schreef Infection het volgende:
[..]
De mensen komen in opstand met een reden.
Volgens jou zijn het fijne landjes om in te wonen toch? Monoculturen zijn toch helemaal je ding? Ik geef aan waarom dat niet zo is, als je even nadenkt.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er zijn plekken in Europa waar ze anders tegen homoseksualiteit aan kijken dan hier. Hier zijn we extreem-liberaal, daar wat minder. Heeft niets met deze discussie over asielzoekers te maken dus offtopic.
Het gewone volk.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:08 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zijn het de extreem rechtste neo nazis of voornamelijk het gewone volk die het zat is geworden?
Je hebt me nieuwsgierig gemaakt
De echte terroristen zitten in de Tweede Kamer en het EU-parlement. Terrorisme moet je nou eenmaal met geweld bestrijden.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:25 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja, een politieke reden. Waar ze geweld voor gebruiken. Zoiets noem je terrorisme en zo moet je er ook mee omgaan. Kei en keihard aanpakken.
Ik wil het anders stellen. Wie niet wil luisteren naar de waarschuwingsschoten van de politie, die moet maar voelen. En terecht.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:25 schreef Infection het volgende:
[..]
Want dan gaan ze ook echt luisteren.
Wie niet luisteren wilt moet maar voelen.
Het zijn prima landen, die zeker niet hetzelfde zijn als Nederland. De samenlevingen daar zijn stabiel en rustig; daar wordt geen cultuur bedreigd, daar krijgen bontkragen geen kans, daar zie je geen kopvodden op straat.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:25 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Volgens jou zijn het fijne landjes om in te wonen toch? Monoculturen zijn toch helemaal je ding? Ik geef aan waarom dat niet zo is, als je even nadenkt.
Nou ja, ze doen maar, dan wordt de opstand alleen maar groter.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:26 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik wil het anders stellen. Wie niet wil luisteren naar de waarschuwingsschoten van de politie, die moet maar voelen. En terecht.
Maar je kan er geen stokje voor steken... Zelf als het meer dan 50% van de inwoners is van een gemeente.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:24 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Binnen de kaders van wet en regelgeving handelen zoals het van iedere Nederlander verwacht wordt.
Ok maar dan ook extreem-links en krakers dezelfde behandeling.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:26 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik wil het anders stellen. Wie niet wil luisteren naar de waarschuwingsschoten van de politie, die moet maar voelen. En terecht.
Dus als 100000 Moslims de TK bestormen omdat de sharia hier maar niet ingevoerd wordt, is dat ook oké? Die worden immers ook niet gehoord door de politiek. En ja, je moet wat toch?quote:Op woensdag 16 december 2015 23:23 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Want wat moet je anders doen? Eerlijk vergaderen? Handtekeningen halen?
Anders kalmeer je even. Nu begin je toch echt onzin uit te kramen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:26 schreef Infection het volgende:
[..]
De echte terroristen zitten in de Tweede Kamer en het EU-parlement. Terrorisme moet je nou eenmaal met geweld bestrijden.
De Tweede Kamer is gekozen door het volk en de keuzes die daar worden gemaakt zijn democratisch gelegitimeerd. Zo is het systeem waar we voor hebben gekozen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:26 schreef Infection het volgende:
[..]
De echte terroristen zitten in de Tweede Kamer en het EU-parlement. Terrorisme moet je nou eenmaal met geweld bestrijden.
Let dan vooral even op de tweede zin. "Als je je mening wil uiten is daar alle ruimte voor".quote:Dijkhoff: onlusten Geldermalsen ongehoord
"De ontruiming van een raadszaal in Geldermalsen wegens ongeregeldheden is natuurlijk ongehoord. Als je je mening wil uiten is daar alle ruimte voor. Dat ga je niet doen door met vuurwerk te gooien."
En ondertussen worden ook andere minderheden uitgekotst, fijn hoor. Ga anders eens kijken in NK, je weet toch dat het schoolvoorbeeld is van een monocultuur?quote:Op woensdag 16 december 2015 23:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het zijn prima landen, die zeker niet hetzelfde zijn als Nederland. De samenlevingen daar zijn stabiel en rustig; daar wordt geen cultuur bedreigd, daar krijgen bontkragen geen kans, daar zie je geen kopvodden op straat.
Als dat gebeurt (en dat zal gebeuren vroeg of laat) dan worden ze niet aangepakt, want zielig, moslim, politiek correct, schuld van Israel, etc..quote:Op woensdag 16 december 2015 23:28 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dus als 100000 Moslims de TK bestormen omdat de sharia hier maar niet ingevoerd wordt, is dat ook oké? Die worden immers ook niet gehoord door de politiek. En ja, je moet wat toch?
NK is een land waar mensenrechten zeer ernstig worden geschonden. Dat is niet te vergelijken met EU-landen. Dat begrijp jij ook wel dus kap met dit soort trollen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:29 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En ondertussen worden ook andere minderheden uitgekotst, fijn hoor. Ga anders eens kijken in NK, je weet toch dat het schoolvoorbeeld is van een monocultuur?
Gekozen omdat de mensen allerlei dingen beloofd werden die vervolgens niet nagekomen worden, nou wat democratisch zeg.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:28 schreef Ceberut het volgende:
[..]
De Tweede Kamer is gekozen door het volk en de keuzes die daar worden gemaakt zijn democratisch gelegitimeerd. Zo is het systeem waar we voor hebben gekozen.
Als je daar niet mee kan omgaan en tot geweld overgaat, dan moet je de (democratische) consequenties voelen.
Dat is echt nonsens, waarom is er geen ruimte voor debat en inbreng dan? Waaruit blijkt dat die AZC's er komen tegen de wil van de lokale bevolking in? Waar baseer je je uitspraken op?quote:Op woensdag 16 december 2015 23:28 schreef Geralt het volgende:
Persoonlijk vond ik Dijkhoff's eerste reactie nogal veelzeggend:
[..]
Let dan vooral even op de tweede zin. "Als je je mening wil uiten is daar alle ruimte voor".
Met andere woorden, linksom, rechtsom of desnoods midden door of overlangs van achter die AZC's komen er. Overal. Je mag een mening hebben. Ruimte voor debat en inbreng is er totaal niet.
En dat steekt mij enorm.
Ehmm, ik ben het ook niet eens met de besluitvorming, maar wat jij zegt kan ik toch echt niet uit die quote halen?quote:Op woensdag 16 december 2015 23:28 schreef Geralt het volgende:
Persoonlijk vond ik Dijkhoff's eerste reactie nogal veelzeggend:
[..]
Let dan vooral even op de tweede zin. "Als je je mening wil uiten is daar alle ruimte voor".
Met andere woorden, linksom, rechtsom of desnoods midden door of overlangs van achter die AZC's komen er. Overal. Je mag een mening hebben. Ruimte voor debat en inbreng is er totaal niet.
En dat steekt mij enorm.
Dikke BMW!quote:Op woensdag 16 december 2015 23:30 schreef tofastTG het volgende:
Waaruit blijkt dat die AZC's er komen tegen de wil van de lokale bevolking in? Waar baseer je je uitspraken op?
En dit is voor jou een verrassing? Dit is toch al sinds de invoering van democratie zo?quote:Op woensdag 16 december 2015 23:30 schreef Infection het volgende:
[..]
Gekozen omdat de mensen allerlei dingen beloofd werden die vervolgens niet nagekomen worden, nou wat democratisch zeg.
Maar dat moet ook wel kunnen toch? Zij menen dan immers ook dat hun mening niet gehoord wordt!!!!quote:Op woensdag 16 december 2015 23:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als dat gebeurt (en dat zal gebeuren vroeg of laat) dan worden ze niet aangepakt, want zielig, moslim, politiek correct, schuld van Israel, etc..
Ja, alleen kijken mensen niet door de leugens heen om op de juiste persoon te kunnen stemmen. Daarom zitten we met dit huidige kabinet.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:31 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
En dit is voor jou een verrassing? Dit is toch al sinds de invoering van democratie zo?
Hoeveel raadsvergaderingen zijn geweest over besluitvorming waarbij publiek een inbreng mocht doen en hoeveel gemeenten hebben aan de hand van die inbreng besloten dat er weinig tot geen draagvlak is onder de bevolking en aan het COA laten weten dat er geen AZC in hun gemeente komt?quote:Op woensdag 16 december 2015 23:30 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dat is echt nonsens, waarom is er geen ruimte voor debat en inbreng dan? Waaruit blijkt dat die AZC's er komen tegen de wil van de lokale bevolking in? Waar baseer je je uitspraken op?
Mensen zien hun leefomgeving ongevraagd wel ingrijpend veranderen, en dit soort dingen zijn dan geen kattenpis.quote:Op woensdag 16 december 2015 22:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Leg het mij eens uit dan. For the record, ik heb er ook 600 om de hoek wonen. Ik ben bekend met de overlast. Maar niets daarvan is iets waardoor ik het gevoel heb dat ik bij de volgende inspraakavond maar met een paar bakstenen op zak verhaal moet gaan halen.
Waarom voel jij die noodzaak wel dan? Komen ze bij jou in bed slapen en je vrouw verkrachten?
Polen en Hongarije doen het allerminst geweldig op het gebied van mensenrechten. Maar wel weinig buitenlanders, dat dan weer wel.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
NK is een land waar mensenrechten zeer ernstig worden geschonden. Dat is niet te vergelijken met EU-landen. Dat begrijp jij ook wel dus kap met dit soort trollen.
Polen en Hongarije doen het prima.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:33 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Polen en Hongarije doen het allerminst geweldig op het gebied van mensenrechten. Maar wel weinig buitenlanders, dat dan weer wel.
Emigreer dan lekker.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Polen en Hongarije doen het prima.
Als je een mening wilt uiten. Je kan dus je mening ventileren dat je het er niet mee eens bent. En dat is het dan volgens Dijkhoff.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ehmm, ik ben het ook niet eens met de besluitvorming, maar wat jij zegt kan ik toch echt niet uit die quote halen?
Ik denk dat als Wilders het voor het zeggen heeft, je nogal gedesillusioneerd zult raken over wat hij weet te bereiken. Dat is niet hoe onze democratie werkt. Dat is overigens ook niet wat de geschiedenis doet vermoeden. Zelden zijn mensen tevreden over de zittende regering. Zo zelden dat het nog maar zeer de vraag is of een regering geleid door Wilders de handen op elkaar kan krijgen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:32 schreef Infection het volgende:
[..]
Ja, alleen kijken mensen niet door de leugens heen om op de juiste persoon te kunnen stemmen. Daarom zitten we met dit huidige kabinet.
Dat lees ik er niet in. Het is in de praktijk vaak wel zo. Maar zoals ik al zei, dat is het ook met windmolens in je achtertuin, gasboringen een dorp verderop, een vuilnisbelt om de hoek. Dit grapje is niet nieuw.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:34 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als je een mening wilt uiten. Je kan dus je mening ventileren dat je het er niet mee eens bent. En dat is het dan volgens Dijkhoff.
True. Maar het huidige kabinet heeft de woorden 'falen' en 'blunderen' wel een geheel nieuwe dimensie gegeven.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat lees ik er niet in. Het is in de praktijk vaak wel zo. Maar zoals ik al zei, dat is het ook met windmolens in je achtertuin, gasboringen een dorp verderop, een vuilnisbelt om de hoek. Dit grapje is niet nieuw.
Dit probleem is zo simpel op te lossen: Grenscontroles en iedereen zonder papieren wegsturen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
True. Maar het huidige kabinet heeft de woorden 'falen' en 'blunderen' wel een geheel nieuwe dimensie gegeven.
Ik ben toevallig redelijk direct betrokken geweest bij de totstandkoming van een crisisopvang in een klein dorp. De meerderheid van de omwonenden was voor de crisisopvang, die kwamen alleen niet op de inspraak avond. Een groepje van 50 burgers verzette zich met veel trammelant tegen de komst, en waren ervan overtuigd dat de meerderheid het wel met hun eens moest zijn.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoeveel raadsvergaderingen zijn geweest over besluitvorming waarbij publiek een inbreng mocht doen en hoeveel gemeenten hebben aan de hand van die inbreng besloten dat er weinig tot geen draagvlak is onder de bevolking en aan het COA laten weten dat er geen AZC in hun gemeente komt?
Ik denk dat je die serieus op 1 hand kan tellen. Sterker nog, in de media kan ik mij maar berichten over 1(!!!) gemeente voor de geest halen
Om welke aantallen (illegalen) ging het?quote:Op woensdag 16 december 2015 23:38 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ik ben toevallig redelijk direct betrokken geweest bij de totstandkoming van een crisisopvang in een klein dorp. De meerderheid van de omwonenden was voor de crisisopvang, die kwamen alleen niet op de inspraak avond. Een groepje van 50 burgers verzette zich met veel trammelant tegen de komst, en waren ervan overtuigd dat de meerderheid het wel met hun eens moest zijn.
Uiteindelijk hebben meer vrijwilligers zich gemeld bij de gemeente dan dat er vluchtelingen opgevangen moesten worden.
Dat kan over de vijf vorige kabinetten ook gezegd worden. Ik kan me er nog eentje herinneren die het maar 72 dagen vol heeft gehoudenquote:Op woensdag 16 december 2015 23:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
True. Maar het huidige kabinet heeft de woorden 'falen' en 'blunderen' wel een geheel nieuwe dimensie gegeven.
Grens sluiten is mogelijk.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:35 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik denk dat als Wilders het voor het zeggen heeft, je nogal gedesillusioneerd zult raken over wat hij weet te bereiken. Dat is niet hoe onze democratie werkt. Dat is overigens ook niet wat de geschiedenis doet vermoeden. Zelden zijn mensen tevreden over de zittende regering. Zo zelden dat het nog maar zeer de vraag is of een regering geleid door Wilders de handen op elkaar kan krijgen.
Ik zou er niet teveel op hopen, als ik jou was. De aard van onze democratie maakt enig succes voor mensen als Wilders onmogelijk.
Dit kabinet heeft idd meer tijd gekregen er een puinhoop van te maken dan sommige van die vorigequote:Op woensdag 16 december 2015 23:40 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat kan over de vijf vorige kabinetten ook gezegd worden. Ik kan me er nog eentje herinneren die het maar 72 dagen vol heeft gehouden
De volgende, maakt niet uit wie er in zit, zal op net zo veel hoon kunnen rekenen. Wat me alleen opvalt is dat mensen nooit in het geweer komen, behalve als het vreemdelingen betreft. Men zou eens wat minder selectief moeten zijn over hoe ze door de democratie genaaid worden.
Japan behoort dan ook niet tot een verregaande Pan-Aziatische unie en kan dus gewoon lekker haar gang gaan. De oorzaak van het vluchtelingenprobleem ligt niet bij dit kabinet, maar bij de Europese Unie.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Grens sluiten is mogelijk.
Niet meer dan een hand vol asielzoekers toelaten zonder enig verdrag te schenden is ook prima mogelijk (Japan).
Max 250, maar ook om een minder groot dorp hoor.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Om welke aantallen (illegalen) ging het?
Het worden spannende tijdenquote:Op woensdag 16 december 2015 23:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja linksen (onder wie SP stemmers) aan de ene kant en rechtsen aan de andere kant (waaronder PVV aanhangers).
Ergens wil ik geloven dat het waar is ( wellicht tegen beter weten in) maar moet het nog eerst zienquote:Op woensdag 16 december 2015 23:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het gewone volk.
Extreem-rechts is marginaal in Nederland.
Zelfs dat niet. Hongarije is EU-land, maar er komt geen illegaal meer binnen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:44 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Japan behoort dan ook niet tot een verregaande Pan-Aziatische unie en kan dus gewoon lekker haar gang gaan. De oorzaak van het vluchtelingenprobleem ligt niet bij dit kabinet, maar bij de Europese Unie.
De mensen die tegen "vluchtelingen" in Nederland zijn, zijn gewone mensen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:46 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het worden spannende tijden
Ergens wil ik geloven dat het waar is ( wellicht tegen beter weten in) maar moet het nog eerst zien
Zou wel een positieve ontwikkeling zijn
Al ben ik nog steeds sceptisch
Bijzonder dat anti-asiel demonstranten altijd keihard aangepakt worden, terwijl kraakpanden vol illegalen met rust worden gelaten.quote:
Vergeleken met die lelijke kutkoppen van die zogenaamde "vluchtelingen" valt het reuze mee.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:49 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat een vieze koppen. Dat die agenten zich kunnen inhouden zeg.
Waarschijnlijk zijn die agenten het gewoon eens met die demonstrantenquote:Op woensdag 16 december 2015 23:49 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zou ook nog kunnen ja.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:44 schreef Faeroer het volgende:
Niemand hier gehoord van agent provacateurs
AFA gaat weer lekker los met de bekende gezichten
Ze moeten daar zijn: https://www.indymedia.nl/node/30502quote:Op woensdag 16 december 2015 23:49 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hongarije heeft dat wel besloten, maar zal door Merkel nog altijd gedwongen worden om toch de vluchtelingen op te nemen. Let er maar op, die moeten nog overstag gaan. De evenredige verdeling van de 120.000 vluchtelingen in Griekenland en Italië is er al op die manier doorgedrukt. Hongarije zal ze toch op moeten nemen, en dat zal ook gedaan worden met de stroom die nu nog doorloopt.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zelfs dat niet. Hongarije is EU-land, maar er komt geen illegaal meer binnen.
Met het zelf ophalen van 500 vluchtelingen per jaar kunnen we per direct stoppen.
Hoort daar ook bij met bommen op de politie gooien en vandalisme plegen?quote:Op woensdag 16 december 2015 23:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Even een reminder voor jou: Demonstreren is een recht in Nederland.
Hij heeft wel gelijk dat dat niet anders is dan de krakersrellen in de jaren '80. Die zijn er ook redelijk ongeschonden van af gekomen. Laten we niet met twee maten gaan meten, of alsnog even orde op zaken stellen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:53 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hoort daar ook bij met bommen op de politie gooien en vandalisme plegen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |