quote:Protest tegen komst azc
Een aantal inwoners van Geldermalsen is fel tegen de komst van een asielzoekerscentrum (azc) voor 1500 mensen in hun dorp. Ze hebben spandoeken opgehangen om hun ongenoegen te uiten.
Dat meldt Omroep Gelderland. Met 1500 slaapplekken zou het azc een van de grootste van Nederland worden, en dat vinden sommige inwoners te gortig. Ze zijn bang voor misstanden. Komende woensdag moet gestemd worden over de komst van het azc. Als het aan het college van burgemeester en wethouders ligt komt het azc er. Het college vroeg de raad hier positief op te reageren. De VVD laat weten dat de beslissing wat haar betreft wel erg snel moet vallen, wegens de almaar groeiende instroom van vluchtelingen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)gen_komst_azc__.html
quote:Geschoten bij rellen om AZC Geldermalsen
Chaos in het Gelderse Geldermalsen. Daar zijn bij het gemeentehuis rellen uitgebroken. Een vergadering over de komst van een asielzoekerscentrum is abrupt afgebroken en de raadszaal is ontruimd. De mobiele eenheid heeft schoten gelost.
Een menigte boze burgers had zich met vuurwerk en gebalde vuisten rond het gemeentehuis verzameld. Ze zijn het niet eens met de overheid, en dat moet de overheid voelen ook. De bezorgde burgers bestormden daarop het gemeentehuis met veel geweld.
Er werden explosieven naar de politie gegooid, ook belandde enkele vuurwerkjes van de zwaardere categorie in het gemeentehuis.
Eerder op de avond hielden enkele honderden inwoners van Geldermalsen een protestmars. De optocht begon in de wijk waar het asielzoekerscentrum voor 1.500 vluchtelingen moet komen en eindigde bij het gemeentehuis, waar woensdagavond een vergadering was over het azc.
Dat gaan Hongarije en Polen niet doen. Er is van die verdeling tot nu toe niets terecht gekomen. Een paar honderd naar verzorgingsstaten zoals Zweden (dus geen weerstand en ronkende succesverhalen).quote:Op woensdag 16 december 2015 23:52 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Hongarije heeft dat wel besloten, maar zal door Merkel nog altijd gedwongen worden om toch de vluchtelingen op te nemen. Let er maar op, die moeten nog overstag gaan. De evenredige verdeling van de 120.000 vluchtelingen in Griekenland en Italië is er al op die manier doorgedrukt. Hongarije zal ze toch op moeten nemen, en dat zal ook gedaan worden met de stroom die nu nog doorloopt.
Ook binnengrenzen bewaken. Dan kun je uitsluiten dat illegalen west-Europa bereiken en worden andere landen geprikkeld om hun grenzen dicht te houden (nu kunnen Griekenland en de Balkan-landen ze gewoon doorsturen).quote:De oplossing is het sluiten van de buitengrenzen. Daar komt nu wat schot in. Echter, het sluiten van de buitengrenzen levert voor Turkije een enorm probleem op. De Europese economie heeft flinke baat bij Turkije, dus we kunnen sancties niet hebben. Daarom moeten we eerst met hun om tafel, want zij willen wel wat terug voor het afsluiten van de grenzen met Europa.
We zijn soeverein. Die "vluchtelingen" komen niet. Denemarken heeft een opt-out, die kunnen wij eisen. De EU gaat echt niet de grootste nettobetaler er uit gooien. Wij hebben alleen politici met een ruggengraat van slagroom.quote:Zo makkelijk als het gezegd is, is het nog niet gedaan. Zolang we in de EU zitten, kunnen we niet zomaar een Zwitserlandje pullen. We kunnen wel recalcitrant de grenzen sluiten, maar de vluchtelingen worden er toch gewoon in gedrukt, omdat de rest het nu eenmaal wil. En zelfs als de rest het niet wil, bieden de statuten van de EU ruimte om een minderheidsbesluit te nemen
Als jij dan 100 asielzoekers in de straat neemt, dan neem ik het "tuig van vanavond" bij mij in de straat. Deal?quote:Op woensdag 16 december 2015 23:56 schreef Isdatzo het volgende:
De asielzoekers zijn in elk geval een stuk beschaafder dan dat tuig van vanavond. Jezus zeg, wat een treurige bedoening.
quote:Op woensdag 16 december 2015 23:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als jij dan 100 asielzoekers in de straat neemt, dan neem ik het "tuig van vanavond" bij mij in de straat. Deal?
Ik zou er geen enkel probleem mee hebben om een asielzoeker een vrijkomende kamer in mijn studentenhuis te laten bewonen.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als jij dan 100 asielzoekers in de straat neemt, dan neem ik het "tuig van vanavond" bij mij in de straat. Deal?
quote:Op woensdag 16 december 2015 23:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 16 december 2015 23:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Je kunt van alles roepen tegen de rellende mensen van vanavond, maar er is hier sprake van een invasie van illegalen. Onze overheid doet NIETS. Geen wonder dat mensen zo reageren.
Neem jij even wat Syriërs en Eritreeërs in huis? Ik hoop dat jij geen dochter(s) hebt.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:56 schreef Isdatzo het volgende:
De asielzoekers zijn in elk geval een stuk beschaafder dan dat tuig van vanavond. Jezus zeg, wat een treurige bedoening. Kunnen we ze niet ruilen voor die asielzoekers? Dit soort volk ben je écht liever kwijt dan rijk.
Prima idee, dit soort tokkies kunnen we missen als kiespijn.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:56 schreef Isdatzo het volgende:
De asielzoekers zijn in elk geval een stuk beschaafder dan dat tuig van vanavond. Jezus zeg, wat een treurige bedoening. Kunnen we ze niet ruilen voor die asielzoekers? Dit soort volk ben je écht liever kwijt dan rijk.
9 van de 10 mensen die daar zo staan te schreeuwen heeft nog nooit een asielzoeker gezien, doe normaal manquote:Op woensdag 16 december 2015 23:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Je kunt van alles roepen tegen de rellende mensen van vanavond, maar er is hier sprake van een invasie van illegalen. Onze overheid doet NIETS. Geen wonder dat mensen zo reageren.
Ook niet als het een Somalische salafist is met een vlassige baard?quote:Op woensdag 16 december 2015 23:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik zou er geen enkel probleem mee hebben om een asielzoeker een vrijkomende kamer in mijn studentenhuis te laten bewonen.
Wat heeft het hebben van een eventuele dochter ergens mee te maken?quote:Op woensdag 16 december 2015 23:58 schreef syndroom het volgende:
[..]
Neem jij even wat Syriërs en Eritreeërs in huis? Ik hoop dat jij geen dochter hebt.
Ja shit, daar heb je een goed punt. Ik ben meer een fan van de volle baarden inderdaad. Ik zeg niet dat ik ze allemaal even graag mag, maar dat geldt minstens zo goed voor Nederlanders. Of Belgen. Duitsers. Mensen überhaupt, zeg maar.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ook niet als het een Somalische salafist is met een vlassige baard?
Zolang wij ze nog wel toelaten, gaan Hongarije en Polen uiteindelijk accepteren. Ik vind het namelijk ook niet OK dat zij het probleem feitelijk bij ons over de schutting gooien, dus dan wordt het slikken of stikken.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat gaan Hongarije en Polen niet doen. Er is van die verdeling tot nu toe niets terecht gekomen. Een paar honderd naar verzorgingsstaten zoals Zweden (dus geen weerstand en ronkende succesverhalen).
Op kosten van de belastingbetaler. De economische schade van het tijdelijk stoppen van het Schengenverdrag is heel groot. Misschien eerst even wachten op cijfers.quote:Ook binnengrenzen bewaken. Dan kun je uitsluiten dat illegalen west-Europa bereiken en worden andere landen geprikkeld om hun grenzen dicht te houden (nu kunnen Griekenland en de Balkan-landen ze gewoon doorsturen).
Gaan ze ook niet doen. Maar elk voorstel wat je als land gaat doen vervolgens naar de prullenbak verwijzen is ook een veel beproefde tactiek. Dat je daarmee je EU van binnen afbreekt doet er in de politiek van kortetermijndenken niet veel toe.quote:We zijn soeverein. Die "vluchtelingen" komen niet. Denemarken heeft een opt-out, die kunnen wij eisen. De EU gaat echt niet de grootste nettobetaler er uit gooien. Wij hebben alleen politici met een ruggengraat van slagroom.
Die mensen hebben helemaal geen respect voor westerse vrouwen. Deze mensen vluchten helemaal niet voor oorlog en geweld maar komen hier omdat ze Nederlandse vrouwen willen neuken. Snap dat dan.quote:Op woensdag 16 december 2015 23:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat heeft het hebben van een eventuele dochter ergens mee te maken?
Spreekt hier jouw onderbuik of heb je daadwerkelijk ervaring met de mensen waar je het nu over hebt?quote:Op donderdag 17 december 2015 00:02 schreef syndroom het volgende:
[..]
Die mensen hebben helemaal geen respect voor westerse vrouwen. Deze mensen vluchten helemaal niet voor oorlog en geweld maar komen hier omdat ze Nederlandse vrouwen willen neuken. Snap dat dan.
Je begrijpt toch ook wel dat deze mensen nog nooit een ongesluierde vrouw hebben gezien en dan ineens in Nederland komen waar alles kan en mag, dat gaat niet goed.
quote:Op donderdag 17 december 2015 00:02 schreef syndroom het volgende:
[..]
Die mensen hebben helemaal geen respect voor westerse vrouwen. Deze mensen vluchten helemaal niet voor oorlog en geweld maar komen hier omdat ze Nederlandse vrouwen willen neuken. Snap dat dan.
Er zijn genoeg incidenten van aanranding en verkrachting in een AZC. Nu straks ook nog met die statushouders bij je in de wijk wordt het er niet leuker op. Kijk ook maar eens naar de recente statistieken, allochtonen zijn veel vaker verdacht van een zedenmisdrijf dan autochtonen.quote:Op donderdag 17 december 2015 00:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Spreekt hier jouw onderbuik of heb je daadwerkelijk ervaring met de mensen waar je het nu over hebt?
Syndroom ziet elke vluchteling als een levensgrote bedreiging omdat 'ie bang is dat ze er met ZIJN meisjes vandoor gaan. Dat hij geen meisje kan vinden ligt niet aan hem, natuurlijk. Dat ligt aan de meisjes zelf. En de vluchtelingen, natuurlijk!quote:Op donderdag 17 december 2015 00:03 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Weer een mooi voorbeeld van totaal ontbrekende nuanceGelukkig ligt de waarheid wel iets genuanceerder dan dit.
Heb je bronnen om deze stelling te onderbouwen?quote:Op donderdag 17 december 2015 00:05 schreef syndroom het volgende:
[..]
Er zijn genoeg incidenten van aanranding en verkrachting in een AZC.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |