ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Prins_Pils op 04-12-2015 20:18:55 ]
Laut Wasserschutzpolizei soll sich die Brücke sogar um einige Meter verschoben haben - möglicherweise ein Totalschaden, so erste Befürchtungen. (..) "Die Gleise sind völlig zerstört, und die ganze Brücke muss neu gemacht werden", sagte ein Sprecher der Wasserschutzpolizei.
Op vrijdag 4 december 2015 10:58 schreef Igen het volgende: Deutsche Bahn geeft in de reisplanner nog steeds niks bijzonders aan als je op Leer - Weener zoekt.
Nee op DAT stuk is ook niks aan de hand. Je kunt gewoon pendelen als er 1 stel aan de Duitste kant staat.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 4 december 2015 11:59 schreef b2py het volgende: Er was gisteren toch nog discussie wat er met de Zuiderzeegelden moest gebeuren?
Dat was ik, maar ik had een verkeerde brug in gedachten
Met wat geld leg je een nieuw stuk vanaf Nieuweschans spoor langs de A31 en sla je Bunde en Weener over dat scheelt weer . Neem gelijk het stuk van Leer naar Oldenburg maar mee dat is ook 10x niks zo te zien.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 4 december 2015 14:42 schreef James1988 het volgende: Over restaurants gesproken, DB Bordgastronomie heeft het menu per 1 december omgegooid.
Op vrijdag 4 december 2015 13:42 schreef drakin het volgende: Voor voetgangers is die brug alleen tussen 23.00 uur en 06.00 uur niet toegankelijk?
Tussen die tijden was de brug al nooit toegankelijk: dan is er namelijk geen brugwachter aanwezig, en staat de brug omhoog om de scheepvaart vrij baan te geven. Treinverkeer is er toch niet tussen die tijden, dus waarom dan de hele nacht een brugwachter aanwezig laten zijn?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dan kan je net zo goed stoppen met het spoorvervoer naar Leer. Als Flixbus slim is stappen ze in dit vervoer. Zeker nu publicexpress er ook mee gestopt is. Niemand gaat dan over 5 jaar nog eens de trein proberen.
Dan kan je net zo goed stoppen met het spoorvervoer naar Leer. Als Flixbus slim is stappen ze in dit vervoer. Zeker nu publicexpress er ook mee gestopt is. Niemand gaat dan over 5 jaar nog eens de trein proberen.
Wauw. Dat kan inderdaad weleens het einde zijn dan ja...
Op vrijdag 4 december 2015 16:03 schreef Laptop. het volgende: Net nu ik van plan was om een keer naar Leer te treinen. Dat gaat m niet worden voorlopig
Dan kan je net zo goed stoppen met het spoorvervoer naar Leer. Als Flixbus slim is stappen ze in dit vervoer. Zeker nu publicexpress er ook mee gestopt is. Niemand gaat dan over 5 jaar nog eens de trein proberen.
Want de trein heeft geen enkel voordeel behalve dan dat vaste klanten als gewoonte hebben om met de trein te reizen?
Die gaan wel naar alternatieven zoeken hoor, uiteindelijk. Bedoel een maand of 2 is nog wel overbrugbaar. Maar het lijkt er nu op 'minstens' 5 jaar te gaan duren...
Op vrijdag 4 december 2015 16:24 schreef Zug-Chef het volgende: Die gaan wel naar alternatieven zoeken hoor, uiteindelijk. Bedoel een maand of 2 is nog wel overbrugbaar. Maar het lijkt er nu op 'minstens' 5 jaar te gaan duren...
De Hofpleinlijn en Zoetemeer Stadslijn zijn ook jarenlang dicht geweest en dat is uiteindelijk toch ook goed gekomen. En de heropening van Enschede-Gronau is toch ook een succes geweest.
Is toch ook te verwachten dat het zo lang duurt in Duitsland, die baustellen op de autosnelwegen in Duitsland slepen in de regel ook echt eeuwenlang aan....
Dat wordt dus gewoon een nieuwe brug. Hopelijk dan wel met een beweegbaar deel dat breed genoeg is voor grote cruiseschepen.
Het kan maar zo dat het überhaupt neit eens meer is toegestaan om een nieuwe brug te bouwen met de pijlers in de rivier, zo dicht bij elkaar. De regels daarover zijn in de afgelopen decennia een stuk strenger geworden in Duitsland.
Lijkt me zeer waarschijnlijk dat Flixbus in dit gat stapt. Ze rijden nu dan niet naar Leer Station, maar ja daar hoeft natuurlijk een normaaldenkend mens ook niet te zijn. Wel naar Oldenburg en Bremen waar Flixbus direct naar toerijdt via Leer Emspark.
Ik zie dat de ritten van morgen al behoorlijk vol zijn: Nog 18 zitplaatsen op de rit van 8 uur, 4 om 10:40, 8 om 13:10, 24 om 16:10 en 62 op de laatste 2.
Die binnenlandse bussen van Flixbus moeten nog wel wat bekendheid krijgen volgens mij nu ik er toch naar zit te kijken: De ritjes van Rotterdam naar Den Bosch vandaag hebben vandaag respectievelijk 4, 8 en 7 passagiers. Alleen morgenochtend zit er bus vrij vol met 24 mensen. Maar daar zou NS ook niet voor rijden.
Plan V tot april 2016 op de baan! , op verzoek van de overheid .... RailWiki beweerd dit, en op Somda weten enkele leden het ook erg stellig te beweren. zou een leuke opening zijn van 't weekend
quote:
Al langer gonst in spoorwegland het gerucht over de mogelijke verlening van de inzet MAT'64 tot maart of april 2016. Inmiddels is er een bevestiging gekomen dat de inzet van MAT'64 inderdaad verlengd gaat worden tot en met in ieder geval maart 2016, dit omdat er anders een te groot te kort aan zitplaatsen zou ontstaan omdat de herindienststelling van DDM-1 en de indienststelling van de FLIRT's die NSR heeft besteld nog even op zich laat wachten. https://www.facebook.com/(...)395006705444/?type=3
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 4 december 2015 17:45 schreef Bitlord het volgende: Die binnenlandse bussen van Flixbus moeten nog wel wat bekendheid krijgen volgens mij nu ik er toch naar zit te kijken: De ritjes van Rotterdam naar Den Bosch vandaag hebben vandaag respectievelijk 4, 8 en 7 passagiers. Alleen morgenochtend zit er bus vrij vol met 24 mensen. Maar daar zou NS ook niet voor rijden.
Het kan maar zo dat het überhaupt neit eens meer is toegestaan om een nieuwe brug te bouwen met de pijlers in de rivier, zo dicht bij elkaar. De regels daarover zijn in de afgelopen decennia een stuk strenger geworden in Duitsland.
Ik gok dat die scheepsbouwer in Papenburg wel wat geld wil steken in een spoortunnel. Al is de grond daar wel zo slap als wat.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op vrijdag 4 december 2015 16:24 schreef Zug-Chef het volgende: Die gaan wel naar alternatieven zoeken hoor, uiteindelijk. Bedoel een maand of 2 is nog wel overbrugbaar. Maar het lijkt er nu op 'minstens' 5 jaar te gaan duren...
Mijn suggestie is dan nog niet zo gek
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Kijk hier zit een groot gat bovenin tussen Groningen en Bremen, aanpakken die handel.
Ze moeten meer nadruk leggen op milieu etc. en verbinding met Scandinavie.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 4 december 2015 17:46 schreef spectrumanalyser het volgende: Plan V tot april 2016 op de baan! , op verzoek van de overheid .... RailWiki beweerd dit, en op Somda weten enkele leden het ook erg stellig te beweren. zou een leuke opening zijn van 't weekend
Op vrijdag 4 december 2015 19:24 schreef greavy het volgende: Weet iemand toevallig waarom Monopoly het Nieuwjaarsrondje nog niet betaald heeft en ook niet reageert op een mailtje?
Nee, hij zei woensdagavond nog "Oh ja ga ik meteen doen". Misschien komt het morgen.
Stations Ihrhove en Bünde staan wel op de planning om heropend te worden. Het schijnt dat ze nu toch aan die lijn aan het klussen zijn, kunnen ze dat ook wel meteen doen
Op vrijdag 4 december 2015 19:59 schreef Prins_Pils het volgende: Stations Ihrhove en Bünde staan wel op de planning om ze te gaan heropenen. Het schijnt dat ze nu toch aan die lijn aan het klussen zijn, kunnen ze dat ook wel meteen doen
Dan mag je de dienstregeling tussen Groningen en Veendam/Winschoten ook wel aanpassen want met die twee extra stops mis je de aansluiting in Leer op de IC/RE naar Bremen natuurlijk.
Ik gok dat die scheepsbouwer in Papenburg wel wat geld wil steken in een spoortunnel. Al is de grond daar wel zo slap als wat.
Wil je een beetje snel weer kunnen rijden dan zullen diverse partijen snel de koppen bij elkaar moeten steken. Het moet iig geen eeuwig durend project worden als ze er weer een trein willen laten rijden.
Op vrijdag 4 december 2015 18:01 schreef Bitlord het volgende: Ik heb eigenlijk geen zicht op de lijn Nieuwerschans - Leer want te ver van huis.
Mijn indruk als Randstedeling is echter dat het een zwaar gesubsidieerde spoorverbinding is
En dat is precies het probleem. De mensen die over het geld gaan zitten allemaal in de randstad en velen hebben geen flauw idee van hoe belangrijk zo'n verbinding kan zijn. Die denken "afstervend gebied, zonde om daar miljarden in te pompen".
Daarom ging de Zuiderzeelijn niet door en mag de NAM nog altijd de Groningse bodem leegpompen, ook al storten er halve dorpen in vanwege aardbevingen.
De allerlaatste Amsterdamse Zilvermeeuw-metro's zijn vandaag afgevoerd naar de sloper. Er is nog één Mohikaan overgebleven, stel 23, dat een museumfunctie krijgt.
En dat is precies het probleem. De mensen die over het geld gaan zitten allemaal in de randstad en velen hebben geen flauw idee van hoe belangrijk zo'n verbinding kan zijn. Die denken "afstervend gebied, zonde om daar miljarden in te pompen".
Daarom ging de Zuiderzeelijn niet door en mag de NAM nog altijd de Groningse bodem leegpompen, ook al storten er halve dorpen in vanwege aardbevingen.
Ja dat schijnt fout te zijn, oude cijfers en dan ook nog foutief keer tien ofzo. Iemand zei het net op OVinNL, eens kijken wat voor bronnetje diegene had
Op vrijdag 4 december 2015 22:02 schreef Prins_Pils het volgende: Ja dat schijnt fout te zijn, oude cijfers en dan ook nog foutief keer tien ofzo. Iemand zei het net op OVinNL, eens kijken wat voor bronnetje diegene had
Oh het was 'Vinny' die het 'meent te hebben gelezen'. Die 500 zou nog gaan verdubbelen met 'geplande investeringen in het attractiever maken van de lijnvoering'.
Hmmm. Hij zal het vast wel hebben gelezen maar ik pak even het zoutvaatje voor de zekerheid
500 reizigers lijkt me wel erg weinig hoor. Arriva was juist van plan om de frequentie op zondag op te voeren tot een uurdienst (nu 1x/2 uur), dat zouden ze niet doen bij die aantallen lijkt me?
Oh het was 'Vinny' die het 'meent te hebben gelezen'. Die 500 zou nog gaan verdubbelen met 'geplande investeringen in het attractiever maken van de lijnvoering'.
Hmmm. Hij zal het vast wel hebben gelezen maar ik pak even het zoutvaatje voor de zekerheid
Uurtje gegoogled, maar geen cijfers kunnen vinden...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op Treinreiziger.nl staat en ik citeer: In Leer staat nog een Arriva-treinstel. Dat treinstel gaat dit weekend via een andere route, waarschijnlijk via Bad Bentheim, weer terug naar Groningen.
Op vrijdag 4 december 2015 22:48 schreef Darkwing_Duck het volgende: Op Treinreiziger.nl staat en ik citeer: In Leer staat nog een Arriva-treinstel. Dat treinstel gaat dit weekend via een andere route, waarschijnlijk via Bad Bentheim, weer terug naar Groningen.
Railinfra Solutions heeft in 2010 een onderzoek gedaan naar deze spoorverbinding. In 2010 maakten er 188 reizigers per dag per richting gebruik van. De uitbreiding naar een uurdienst zou 50% extra reizigers opleveren. Laten we dus zeggen 600 reizigers per dag in totaal.
Er rijden, pardon reden, 16 treinen per dag. De gemiddelde bezetting was dus 38 reizigers. Een Spurt 2/8 heeft zo'n 170 zitplaatsen. De gemiddelde bezetting is dus 22%, als inderdaad de reizigersgroei van 50% is gerealiseerd.
'Er zou al gekeken worden welke aanpassingen nodig zouden zijn om de treinverbinding tussen Groningen en Bremen mogelijk te maken', aldus Gräper. 'Een grote wens van het project was om er een tweespoorsbrug van te maken. Dat leek altijd heel erg duur. Nu moet er een nieuwe brug komen, dus dat zou een voordeel kunnen zijn. Maar nogmaals, het is nog veel te vroeg. We zullen met onze Duitse partners in gesprek gaan en kijken of we toch een sprong voorwaarts kunnen maken.'
Da's wel waar, nu er toch een compleet nieuwe brug moet komen kunnen ze er maar beter een dubbelsporige van maken...
Maak ik nu -enigszins aangeschoten door de wijn- een rekenfout? Volgens mij zat ik sowieso bij de zondagsdienstregeling te kijken in de folder, die op de een of andere wijze vōōr de weekdrgl staat ( http://www.arriva.nl/uploads/media/Groningen_Leer_v.v.pdf )
Er rijden doordeweeks 15 treinen richting Leer en 15 treinen vanaf Leer naar Groningen.
Er zitten dus een ongelooflijke aantal van 20 reizigers per rit in die trein met een gemiddelde bezetting van 12 procent.
Om James te volgen: ik denk inderdaad dat dit een ongelooflijk belangrijke verbinding is.
Er zitten dus een ongelooflijke aantal van 20 reizigers per rit in die trein met een gemiddelde bezetting van 12 procent.
Om James te volgen: ik denk inderdaad dat dit een ongelooflijk belangrijke verbinding is.
Leer is natuurlijk niet een wereldbestemming van het kaliber Antwerpen of Keulen. Voor een grensoverschrijdende stoptrein vind ik het nog een vrij aardige bezetting, en er is groeipotentie. De brug niet herstellen is denk ik politiek niet acceptabel.
Eind vorig jaar was de bovenbouw van het traject ernstig verouderd en moest het hele stuk Nieuweschans - Leer gemoderniseerd worden. Men had destijds kunnen besluiten om het traject op te doeken en te verbussen, maar er werd grondig gemoderniseerd. Dat liep wel een beetje uit...
Ik ben helemaal geen tegenstander van het ondersteunen van regionale spoorverbindingen. Als je ziet wat er het afgelopen decennium bereikt is in de Achterhoek en op de PEN-lijnen dan kunnen we daar best trots op zijn. Alleen besteed het geld wel waar het nodig is. Als er kennelijk commerciële bedrijven als Flixbus (en Public Express die weggeconcureerd is met subsidie) dezelfde verbinding kunnen rijden zonder overheidsbijdrage zeg ik: laat dat vervoer in de marge lekker aan hun over en besteed je geld beter.
Er wordt nu kennelijk 16 miljoen euro besteed aan alleen een onderzoek naar verbetering van de verbinding. ( http://issuu.com/natascha(...)rline_-_dutch_versio ) Als daar niets uitkomt (kan me niet voorstellen dat de MKBA ooit positief wordt) betekent dat over 4 jaar verspreid er 18 euro per reiziger is gespendeerd aan deze verbinding, boven nog eens allerlei andere subsidies (bijvoorbeeld exploitatiesubsidies). Dat slaat toch eigenlijk nergens op?
[ Bericht 36% gewijzigd door Bitlord op 04-12-2015 23:33:02 ]
Op vrijdag 4 december 2015 23:27 schreef Bitlord het volgende: Als er kennelijk commerciële bedrijven als Flixbus (en Public Express die weggeconcureerd is met subsidie) dezelfde verbinding kunnen rijden zonder overheidsbijdrage zeg ik: laat dat vervoer in de marge lekker aan hun over en besteed je geld beter.
Flixbus en consorten hebben zeker hun plek, maar ze vissen de krenten uit de pap en zullen zeker geen bus laten rijden om 3 uur 's middags of om 9 uur 's avonds. Je kunt als overheid geen enkele invloed op die bedrijven uitoefenen.
Als je als overheid de ambities hebt om de internationale verbindingen te verbeteren doe je er beter aan om het vervoer zo aantrekkelijk mogelijk te maken, daar past een 3x per dag rijdende reserveringsplichtige bus gewoon niet bij.
Je kunt het ook anders stellen: Flixbus ziet gewoon terecht in dat er gewoon geen vervoersvraag is op die tijdstippen. Terwijl tussen Groningen en Leeuwarden mensen als in een sardineblikje op elkaar gepakt staan, staat er in het grote dorp Leer een treinstel 50 minuten niets te doen.
Laat die 4 mensen die om 15:00 van Leer naar Groningen willen lekker de auto pakken of hun reis op een ander moment maken.
Overigens laat Flixbus om 14:35 en 20:00 een bus rijden van Leer naar Groningen, die ook nog eens 24 minuten sneller is en vaak ook nog voordeliger is.
[ Bericht 8% gewijzigd door Bitlord op 04-12-2015 23:43:18 ]
De wiederlin heeft natuurlijk ook een belangerijke binnenlandse functie.
Ik heb een aantal zaterdagen gereist naar leer en tot zuidbroek zaten de treinen toch altijd wel vol, vanaf zuidbroek tot leer was het druk maar geen staan.
Uiteraard is mijn bevinding geen garantie voor andere dagen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Maar daar gaat het hier niet over Merode32. Zoals al eerder gesteld heeft de regionale trein een belangrijke functie IN Nederland. Zeker nu er een paar jaar geleden in alle Terechte wijsheid is bedacht geen of weinig parallele busdiensten meer te laten rijden.
Die trein zit ook goed vol, heb ik zelf mogen zien, op het binnenlandse traject. Maar dat stuk tussen Nieuweschans en Leer slaat eigenlijk gewoon nergens op.
Op vrijdag 4 december 2015 23:43 schreef James1988 het volgende: Tsja, die Flixbus rijdt rechtstreeks terwijl die stoptrein toch al bijna in Leer is wanneer hij in Nieuweschans aankomt.
Wat dan weer wel netjes is is dat de NS-reisplanner de vervangende bussen toont. Jammer genoeg zal dat de komende 5 jaar zo blijven
Nu de trein+bus er 90 minuten over doet mét overstap met de Flixbus als concurrent met 50 minuten reistijd vermoed ik dat het in het geheel niet meer rendabel is om de treindienst te herstellen, zeker als het zo godsklerelang duurt voordat de brug er weer is.
Over 5 jaar stikt het in Nederland van de Flix- Flex- en andere budgetbussen, is zo mijn verwachting. Laat Arriva lekker rijden op de overige PEN-lijnen, daar hebben ze een grote rol, maar niet hier.
Nu de trein+bus er 90 minuten over doet mét overstap met de Flixbus als concurrent met 50 minuten reistijd vermoed ik dat het in het geheel niet meer rendabel is om de treindienst te herstellen, zeker als het zo godsklerelang duurt voordat de brug er weer is.
Over 5 jaar stikt het in Nederland van de Flix- Flex- en andere budgetbussen, is zo mijn verwachting. Laat Arriva lekker rijden op de overige PEN-lijnen, daar hebben ze een grote rol, maar niet hier.
ja, maar even de mindset he. Er wordt niet "tijdelijk extra inzet"gevraagd.
Je hebt als busvervoerder nu een unieke kans om in dat gat te springen zoals Bitlord al zei. En inderdaad als je dat goed doet weet over 5 jaar niemand meer dat er ooit een trein gereden heeft
Laten we hopen dat de brug sneller is hersteld dan pas over 5 jaar.
Het zal wel niet, de complete brug inclusief fundering moet worden vervangen en infrastructuurprojecten in Duitsland duren nou eenmaal gruwelijk lang. Kijk maar naar de Bad Oeynhausen-bypass, dat project loopt al jaren en is nog lang niet klaar
Op zaterdag 5 december 2015 00:26 schreef James1988 het volgende: infrastructuurprojecten in Duitsland duren nou eenmaal gruwelijk lang. Kijk maar naar de Bad Oeynhausen-bypass, dat project loopt al jaren en is nog lang niet klaar
Vanavond is er een defect aan de sporen bij station Boxtel ontstaan. Hierdoor rijden op dit moment geen Sprinters tussen Boxtel en Tilburg. Vannacht wordt waarschijnlijk aan herstel gewerkt. De impact van deze werkzaamheden wordt nu onderzocht. Maar indien u vannacht tussen Tilburg en Eindhoven of tussen Den Bosch en Eindhoven reist, kunnen ze invloed hebben op uw treinreis. De exacte duur van de werkzaamheden is nog niet bekend, maar ze duren vermoedelijk de hele nacht. Reist u vannacht op bovenstaande trajecten? Hou dan de berichtgeving op deze site in de gaten en plan kort voor vertrek uw reis in de planner voor een zo actueel mogelijk reisadvies.
En wat te denken van het derde spoor voor de Betuweroute... die lijn is al sinds 2007 open, maar omdat de sporen aan de Duitse kant vol zitten kan het deel tussen Zevenaar en Rotterdam niet ten volle benut worden.
"De werkzaamheden voor het ‘derde spoor’ tussen Emmerich en Oberhausen vinden plaats van 2016 tot 2023." aldus ProRail.
En over "Wizway Solutions", een joint-venture van SNCF, RATP, Gemalto en Orange waarin ze samen een "OV-chipkaart voor Frankrijk" gaan opzetten. Op basis van je mobieltje.
Ik heb volgens mij in alle steden waar ik in Frankrijk gereisd heb met OV (Parijs, Nice, Montpellier, Marseille, Grenoble, Valenciennes, Lille, Bordeaux) wel OV-chipkaartachtige apparaten gezien.
Navigo werkt als een tierelier, alleen jammer dat veel mensen niet inchecken in tram en bus.
Op zaterdag 5 december 2015 01:16 schreef Bitlord het volgende: Ik heb volgens mij in alle steden waar ik in Frankrijk gereisd heb met OV (Parijs, Nice, Montpellier, Marseille, Grenoble, Valenciennes, Lille, Bordeaux) wel OV-chipkaartachtige apparaten gezien.
In Frankrijk heeft iedere regio wel z'n eigen soort OV-chipkaart, klopt. Technisch zijn die dingen allemaal wel interoperabel (ze voldoen aan de Calypso-standaard), maar een kaart uit de regio Nord-Pas de Calais gaat niet werken in bijvoorbeeld Midi-Pyrenées.
Het Wizway-project lijkt te gaan om het verdigitaliseren van de vervoerbewijzen die er al zijn, en niet om iets nieuws te gaan uitvinden.
quote:
Navigo werkt als een tierelier, alleen jammer dat veel mensen niet inchecken in tram en bus.
Als de pakkans laag is is de verleiding om zwart te rijden groot, helaas.
Waar ze een afkorting kunnen gebruiken zullen ze t niet nalaten
Bentheim is dan Bh....
Bh is voor mij heel wat anders. En ik durf me voor te stellen dat die rukkers op dat forum nog geen eens weten hoe je zo een ding losmaakt met 1 hand!
Rukkers!
Dat ze ook mee willen doen met de grotemensenwereld is wel wat sneu inderdaad. Maar Bh is wél gewoon de officiële Nederlandse verkorting van Bad Bentheim.
En ik gebruik gewoon twee handen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Nu de trein+bus er 90 minuten over doet mét overstap met de Flixbus als concurrent met 50 minuten reistijd vermoed ik dat het in het geheel niet meer rendabel is om de treindienst te herstellen, zeker als het zo godsklerelang duurt voordat de brug er weer is.
Over 5 jaar stikt het in Nederland van de Flix- Flex- en andere budgetbussen, is zo mijn verwachting. Laat Arriva lekker rijden op de overige PEN-lijnen, daar hebben ze een grote rol, maar niet hier.
Meinfernbus stopt in Leer niet in het centrum, maar bij dat winkelcentrum ergens in een weiland bij een snelwegafrit.
Er zijn dus lichtpuntjes in Nederland treinenland.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Speciaal een mooie rit voor die vent uitgezocht doettie er niets mee .
[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 05-12-2015 14:39:10 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Mooi ding, hoop problemen opgelost wel erg streng zijn ze bij de ÖBB Lounge daar .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Er zijn dus lichtpuntjes in Nederland treinenland.
Neu, schijnen tests te zijn voor de treinstellen om onder NL25 kV te rijden in combinatie met ETCS testen. Dit in verband met de ombouw komend jaar tussen Zevenaar en Zevenaar-grens. Nu is dat wel al ERTMS, maar nog onder 1,5 Kv DC. Dat wordt straks een uitbreiding van het A15-tracé, met 25 kV AC. Oftewel even de benen strekken onder 25 kV om te kijken of alles nog goed functioneert. Nu zullen de echte treinengekkies wel zeggen: domme MTL, die dingen rijden ook in België en Frankrijk onder 25 kV AC! Klopt helemaal, ik ben trots op jullie Het is echter een andere stroomafnemer en andere elektrische installatie die in Nederland onder 25 kV gebruikt wordt (heeft te maken met de breedte van de stroomafnemers en nog wat dingetjes), dus die wordt eigenlijk nooit onder 25 kV gebruikt. Vandaar deze tests.
En dat is precies het probleem. De mensen die over het geld gaan zitten allemaal in de randstad en velen hebben geen flauw idee van hoe belangrijk zo'n verbinding kan zijn. Die denken "afstervend gebied, zonde om daar miljarden in te pompen".
Daarom ging de Zuiderzeelijn niet door en mag de NAM nog altijd de Groningse bodem leegpompen, ook al storten er halve dorpen in vanwege aardbevingen.
En toch is het helemaal geen belangrijke verbinding... Net als dat de Zuiderzeelijn niet een goede investering zou zijn. De gaswinning fors verminderen zou wel een goed idee zijn net als investeringen in het verbeteren van de regionale treindiensten om op lange termijn de kosten te verminderen en de reizigers meer te bieden. Maarja.. Met dat laatste is de regio minder bezig dan met een treinverbinding naar de Eemshaven en Leer..
Neu, schijnen tests te zijn voor de treinstellen om onder NL25 kV te rijden in combinatie met ETCS testen. Dit in verband met de ombouw komend jaar tussen Zevenaar en Zevenaar-grens. Nu is dat wel al ERTMS, maar nog onder 1,5 Kv DC. Dat wordt straks een uitbreiding van het A15-tracé, met 25 kV AC. Oftewel even de benen strekken onder 25 kV om te kijken of alles nog goed functioneert. Nu zullen de echte treinengekkies wel zeggen: domme MTL, die dingen rijden ook in België en Frankrijk onder 25 kV AC! Klopt helemaal, ik ben trots op jullie Het is echter een andere stroomafnemer en andere elektrische installatie die in Nederland onder 25 kV gebruikt wordt (heeft te maken met de breedte van de stroomafnemers en nog wat dingetjes), dus die wordt eigenlijk nooit onder 25 kV gebruikt. Vandaar deze tests.
De grap is dat een ICE dus drie typen stroomafnemers heeft.. Voor Duitsland en Nederland wordt onder wisselstroom dezelfde stroomafnemer gebruikt terwijl voor wisselstroom in Frankrijk, Zwitserland en België weer een andere wordt gebruikt. Kennelijk zitten er toch verschillen in de normering. Opvallend is dan weer wel dat een Thalys één type wisselstroom-stroomafnemer voor zowel Frankrijk, België, Nederland en Duitsland heeft.
Speciaal een mooie rit voor die vent uitgezochtr doettie er niets mee .
Nee joh dat is kei ver weg Ik ben gewoon niet meer zo van de hobbyrondjes eigenlijk Heb de NVBS ook opgezegd. Als er nou echt wat leuks in de buurt is en ik heb er tijd voor, dan pik ik graag ff wat mee natuurlijk
Maar nu hou ik me liever bezig met het boekje voor de nieuwjaarsronde Gaat ook veel tijd in zitten
Nee joh dat is kei ver weg Ik ben gewoon niet meer zo van de hobbyrondjes eigenlijk Heb de NVBS ook opgezegd. Als er nou echt wat leuks in de buurt is en ik heb er tijd voor, dan pik ik graag ff wat mee natuurlijk
Maar nu hou ik me liever bezig met het boekje voor de nieuwjaarsronde Gaat ook veel tijd in zitten
Nadeel van Hobbyrondjes is dat je steeds verder moet.
Ga je nog wel de nieuwe bordjes ophalen volgende week?
Wim25 op OVinNL wordt nog steeds gepest en getreiterd door chauffeurs van Syntos en Arrivo en pleit voor het invoeren van meditatiemuziek in de bus om hard praten tegen te gaan
Is alleen voor deelnemers he. Net als met meetfoto's en zo
Nou ja, zo supergeheim is het ook allemaal niet natuurlijk. Ik kan het best even strippen van persoonlijke informatie en achteraf digitaal beschikbaar stellen bijvoorbeeld, mocht daar interesse in zijn. Dat zou nu al voor de boekjes van voorgaande jaren kunnen bijvoorbeeld.
Op zaterdag 5 december 2015 13:43 schreef Dr_Flash het volgende: er zitten zo veel mongolen in het bussenwereldje. Het gaat hier helemaal niet over bussen
En er is ook een bussentopic in dit subforum ergens geloof ik.
Je moet er helemaal niets mee. Vond het gewoon 'grappig' dat er zulke sneue figuren bestaan
Ben je nou al eens moderator hier trouwens?
Zo kennen we Prins_Pils weer met zijn holier than thou-attitude.
Jongen, wat Flessemans zegt dus gewoon. Anders wordt het een zooitje en dan moet ik weer een bos bloemen naar Anne gaan brengen en weetikveelwatallemaal.
Gap luister, niemand vindt het erg, je wordt gewoon even gewezen op iets. Net als je twee weken geleden mij ook wees op dingen. Rustig blijven, ademhalen en gewoon doorgaan. Als iedereen zo zou reageren dan zou Fok niet in de top 5 drukste fora ter wereld staan.
Op zaterdag 5 december 2015 13:45 schreef Dr_Flash het volgende: Nou ja, zo supergeheim is het ook allemaal niet natuurlijk. Ik kan het best even strippen van persoonlijke informatie en achteraf digitaal beschikbaar stellen bijvoorbeeld, mocht daar interesse in zijn. Dat zou nu al voor de boekjes van voorgaande jaren kunnen bijvoorbeeld.
Nee joh dat is kei ver weg Ik ben gewoon niet meer zo van de hobbyrondjes eigenlijk Heb de NVBS ook opgezegd. Als er nou echt wat leuks in de buurt is en ik heb er tijd voor, dan pik ik graag ff wat mee natuurlijk
Maar nu hou ik me liever bezig met het boekje voor de nieuwjaarsronde Gaat ook veel tijd in zitten
ok, wel de laatste kans, vanaf 13 december gaan daar reguliere treinen rijden. Boekje maken is ook mooi natuurlijk. Planning is om met Pasen daar eens heen te gaan met de kleinE.
[ Bericht 1% gewijzigd door bork op 05-12-2015 15:50:16 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 5 december 2015 13:43 schreef Dr_Flash het volgende: er zitten zo veel mongolen in het bussenwereldje. Het gaat hier helemaal niet over bussen
Busfetisjisten hebben over het algemeen allemaal minstens een Degree in Stanford gehaald, 6x modaal inkomen, een lekker slank blond wijf en een dikke Volvo om supersnel busfoto's te maken, uiteraard met een Eos Mark4 Fullframe 1D.
Die randdebielen van het Spoorwegwezen daarentegen...
Tijdens Magisch Maastricht in December rijden ķķk in de weekenden de Sprinters tussen Roermond en Maastricht Randwyck met 3 stellen Plan V. De Sprinters rijden op zondag nog wel 1x/u.
En ja, daarvoor speciaal naar Limburg gereden. Was nog wat zon verwacht enzo. Liet de zon het afweten. Maar wel leuke platen. En als bonus een cargo met 4x6400 voorop de trein, allen in tractie voorzien ^^
5 December 2015 - Bij Heukelom passeert de NSR 965 in het vroege zonnige ochtendlicht de 2 fotografen als Sprinter naar Boxtel vanwege een defect aan het spoor tussen Boxtel en Eindhoven. Hier is de zon net boven de bomen uitgekomen en heerlijk gaan schijnen.
5 December 2015 - Helaas liet de voorspelde zon het alsnog afweten door een wolkendek die zich boven Limburg nestelde, maar dat hinderde de 4 setjes van elk 3 stellen Plan V niet om door te blijven rijden. Hier passeert bij Sint Joost één van deze 4 setjes met voorop de 441, gevolgd door de 469 en de 465.
Vanwege Magisch Maastricht rijdt deze Sprinterserie Roermond-Maastricht Randwyck versterkt, en daardoor dus met 3 stellen.
Op zaterdag 5 december 2015 19:58 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] 5 December 2015 - Bij Heukelom passeert de NSR 965 in het vroege zonnige ochtendlicht de 2 fotografen als Sprinter naar Boxtel vanwege een defect aan het spoor tussen Boxtel en Eindhoven. Hier is de zon net boven de bomen uitgekomen en heerlijk gaan schijnen.
Morgen weer een poging om de HSL 1304 met trein op pad te krijgen. Losselok 1304 vertrekt ca. 10u uit Nijmegen ri. Deventer Goederen, kopmaken 10:59/11:23, Bentheim aankomst 12:24. Vertrek met keteltreintrein om 12:57 gepland via Deventer-Amersfoort-Diemen Zuid-Gouda-Rotterdam naar IJsselmonde. Tijden onder voorbehoud van wijzigingen en vertragingen en dergelijke.
De Jann-Berghaus-Brücke bij Leer (voor autoverkeer) is vrij recent uitgebreid voor een doorvaartbreedte van 56 meter, en een hoogte in gesloten toestand van 7,10 meter (ook om het aantal brugopeningen te minimaliseren). Het ligt dus in de lijn van verwachting dat de nieuwe Friesenbrücke vergelijkbare specificaties krijgt; hoewel een verhoging van dik 3 meter wel erg fors is.
De verzekering van dat schil zal in ieder geval voor een flink deel van de herbouw (en ik vermoed ook misgelopen exploitatieopbrengsten) geld moeten gaan ophoesten.
Geen probleem. Zoals je misschien zelf al dacht zit de 1304 vanaf Bentheim weer in een cargopad. Dit is enkel wanneer het punctueel rijdt, het pad kan wel ieder halfuur later worden ingelegd. Bad Bentheim 12:57 Almelo 13:40 Deventer 14:07 Apeldoorn 14:20 Amersfoort 14:58 Naarden-Bussum 15:19 Abcoude 15:44 Gouda 16:29 IJsselmonde a. 16:59
Op zondag 6 december 2015 00:40 schreef J.B. het volgende: De Jann-Berghaus-Brücke bij Leer (voor autoverkeer) is vrij recent uitgebreid voor een doorvaartbreedte van 56 meter, en een hoogte in gesloten toestand van 7,10 meter (ook om het aantal brugopeningen te minimaliseren). Het ligt dus in de lijn van verwachting dat de nieuwe Friesenbrücke vergelijkbare specificaties krijgt; hoewel een verhoging van dik 3 meter wel erg fors is.
Kwestie van je talud wat langer maken. Genoeg ruimte daar.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Staatssecretaris Dijksma wil van de NS voor Kerstmis een oplossing voor het dreigend tekort aan treinen.In WNL op Zondag zei ze:"Het is een probleem van de NS en zij moeten het oplossen."
Het komende jaar wordt het veel drukker in de treinen.De NS haalt oude treinen uit de roulatie,maar was vergeten om op tijd nieuwe rijtuigen te bestellen.De nieuwe treinstellen zijn er naar verwachting pas eind 2016.
De verwachte extra drukte komt boven op de krapte die er nu al is.De afgelopen maand kreeg reizigersorganisatie Rover een recordaantal klachten binnen over overvolle treinen.
Op zondag 6 december 2015 11:59 schreef Merode32 het volgende: er rijden geen Intercity's tussen Schiphol en Utrecht Centraal; reizigers reizen via Amsterdam Centraal
Impliceert datdat er wel sprinters rijden? Waarom zou ik dan via asd reizen?
Er rijden geen sprinters tussen Bijlmer ArenA en Amsterdam-Zuid. Een aantal jaar geleden wel, maar die trein rijdt tegenwoordig alleen in de spitsuren verder dan Breukelen en dan via Amsterdam Centraal naar Uitgeest.
Klantvriendelijker zou zijn geweest om de IC's op Duivendrecht te laten stoppen, zodat je daar over kunt stappen
Op zondag 6 december 2015 11:59 schreef Merode32 het volgende: er rijden geen Intercity's tussen Schiphol en Utrecht Centraal; reizigers reizen via Amsterdam Centraal
Impliceert datdat er wel sprinters rijden? Waarom zou ik dan via asd reizen?
Er rijden geen sprinters. En zelfs als die wel zouden rijden is via Amsterdam centraal reizen de snelste optie.
Op zondag 6 december 2015 11:59 schreef Merode32 het volgende: er rijden geen Intercity's tussen Schiphol en Utrecht Centraal; reizigers reizen via Amsterdam Centraal
Impliceert datdat er wel sprinters rijden? Waarom zou ik dan via asd reizen?
Er rijden nooit sprinters tussen Utrecht en Schiphol dus die kunnen moeilijk niet rijden.
Er rijden geen sprinters tussen Bijlmer ArenA en Amsterdam-Zuid. Een aantal jaar geleden wel, maar die trein rijdt tegenwoordig alleen in de spitsuren verder dan Breukelen en dan via Amsterdam Centraal naar Uitgeest.
Klantvriendelijker zou zijn geweest om de IC's op Duivendrecht te laten stoppen, zodat je daar over kunt stappen
hmmm nooit geweten, hoe moet een gemiddelde treinreiziger dat weten?
Geen ic's geeft de indruk dat er wel sprinters rijden.....
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Er rijden geen sprinters tussen Bijlmer ArenA en Amsterdam-Zuid. Een aantal jaar geleden wel, maar die trein rijdt tegenwoordig alleen in de spitsuren verder dan Breukelen en dan via Amsterdam Centraal naar Uitgeest.
Klantvriendelijker zou zijn geweest om de IC's op Duivendrecht te laten stoppen, zodat je daar over kunt stappen
Op een andere bus? Er rijden ook geen treinen tussen Diemen-Zuid & Amsterdam-Zuid
Het tijdelijk inzetten van de ongebruikte Fyra-treinen, die in Italië staan, is volgens de staatssecretaris geen optie. "Dat leek mij een logische oplossing, maar dat blijkt relatief ingewikkeld. Er zullen andere voorstellen op tafel moeten komen", aldus Dijksma.
Zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn om voor extra capaciteit te zorgen? Ergens een lading UIC rijtuigen huren en gaan, net zoals vroeger. NS heeft locs zat om te kunnen rijden en die rijtuigen heb je binnen een paar weken wel gehuurd.
Of denk ik dan te simpel? Als ik alles zo hoor lijkt het vooral onwil om dit op te lossen.
Ik kan me niet voorstellen dat er ergens 100 rijtuigen staan te verroesten. Wel kan de NS nog efficienter zijn materieel gaan plannen door iets meer risico te nemen. Meer af- en bijplaatsen tussendoor en niet alleen maar in Roosendaal en Groningen bijvoorbeeld
Het tijdelijk inzetten van de ongebruikte Fyra-treinen, die in Italië staan, is volgens de staatssecretaris geen optie. "Dat leek mij een logische oplossing, maar dat blijkt relatief ingewikkeld. Er zullen andere voorstellen op tafel moeten komen", aldus Dijksma.
Op zondag 6 december 2015 12:30 schreef b2py het volgende: Ik kan me niet voorstellen dat er ergens 100 rijtuigen staan te verroesten.
Ik kan me voorstellen dat je een heel eind kan komen. Neem alleen al de ex-ICK rijtuigen die onlangs zijn gerenoveerd maar nog steeds werkloos aan de kant staan.
Maar de allersimpelste oplossing is natuurlijk om de laatste Plan V's nog even niet te slopen.
Ik kan me voorstellen dat je een heel eind kan komen. Neem alleen al de ex-ICK rijtuigen die onlangs zijn gerenoveerd maar nog steeds werkloos aan de kant staan.
Maar de allersimpelste oplossing is natuurlijk om de laatste Plan V's nog even niet te slopen.
Dat is een goede ja, zou je die zo kunnen leasen van Hectorrail?
Ik zie op Railwiki dat er nog een stuk of 40 1700 aan de kant staan, hoe rijvaardig die zijn weet ik niet. Verder vermoed ik dat NS niet zomaar wat TRAXX'en de HSL-Zuid af kan trekken omdat ze ook daar aan verplichtingen zitten. En dan kan Sharon wel zeggen dat het mag, maar dan staan Hettinga en co direct voor in de rij dat NS niet aan zijn verplichtingen voldoet.
Ik blijf er vooral bij dat NS efficienter om moet gaan met materieelplanning, meer risico moet nemen wat betreft bijplaatsen en aftrappen en daar ook eerlijk en open in moet zijn.
Dat is een goede ja, zou je die zo kunnen leasen van Hectorrail?
Ik zie op Railwiki dat er nog een stuk of 40 1700 aan de kant staan, hoe rijvaardig die zijn weet ik niet. Verder vermoed ik dat NS niet zomaar wat TRAXX'en de HSL-Zuid af kan trekken omdat ze ook daar aan verplichtingen zitten. En dan kan Sharon wel zeggen dat het mag, maar dan staan Hettinga en co direct voor in de rij dat NS niet aan zijn verplichtingen voldoet.
Ik blijf er vooral bij dat NS efficienter om moet gaan met materieelplanning, meer risico moet nemen wat betreft bijplaatsen en aftrappen en daar ook eerlijk en open in moet zijn.
Der staan toch nog weet ik hoeveel 1600/1800/1900 dingen op Amersfoort en vast nog wel hier en daar. Desnoods zet je er 6400'ers voor. Beetje creatief denken
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Er staan ook nog wat Buffels te niksen Anno 2015 staan de 3401, 3402, 3403 (Zwolle - Kampen), 3404, 3409, 3410 (Zwolle - Kampen) 3414, 3427-3435 en 3437-3453 (voormalige serie 50-61 van Syntus) terzijde.(dit volgens wikipedia).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Met een beetje gevoel voor sadisme zegt Hectorrail "Ja hoor, je kunt ze eind deze week hebben. Wel voor minimaal tien jaar."
Zo heeft NS destijds Veolia ook laten barsten op de Maaslijn. Zou goed zijn als ze dat nu 1 op 1 terug kregen. Alleen een beetje jammer dat er geen reizigersbelang mee gediend is natuurlijk.
[ Bericht 14% gewijzigd door Dr_Flash op 06-12-2015 13:50:01 ]
Met een beetje gevoel voor sadisme zegt Hectorrail "Ja hoor, je kunt ze eind deze week hebben. Wel voor minimaal tien jaar."
Zo heeft NS destijds Veolia ook laten barsten op de Maaslijn. Zou goed zijn als ze dat nu 1 op 1 terug kregen. Alleen een beetje jammer dat er geen reizigersbelang mee gediend is natuurlijk.
ja, maar daar had Veolia DM90 kunnen leasen van NS. Hadden ze voor anderhalf jaar nodig maar NS wilde ze alleen maar voor tien jaar verhuren. Teringlijers.
Ook leuk: de speakers in de vorm van een herfstblaadje, heel grappig.' 'De NS integreert kunst in de trein', zegt ontwerper Richard Hutten. 'Het is op de wanden gedrukt, maakt onderdeel uit van de muur. Dat doen ze heel erg goed.
en
quote:
'Wat ik erg goed vind, is dat de NS zich actief is gaan inzetten om reizigers ook mogelijkheden tot winkelen aan te bieden op stations', zegt Veeneman. Formules als Julia's, De Broodzaak, De Kiosk, Smullers en de Stationshuiskamer heeft de NS in eigen beheer en daarnaast is het spoorbedrijf franchisenemer van de Albert Heijn to go, HEMA, Starbucks, Burger King en La Place.
Kortom, op zijn zachtst gezegd een nogal eenzijdig roze-pluche-verhaal.
Ik zie op Railwiki dat er nog een stuk of 40 1700 aan de kant staan, hoe rijvaardig die zijn weet ik niet. Verder vermoed ik dat NS niet zomaar wat TRAXX'en de HSL-Zuid af kan trekken omdat ze ook daar aan verplichtingen zitten. En dan kan Sharon wel zeggen dat het mag, maar dan staan Hettinga en co direct voor in de rij dat NS niet aan zijn verplichtingen voldoet.
Er is een overschot aan Traxx'en zolang DenHaag-Eindhoven en de Benelux nog niet over de HSL gaan.
Kortom, op zijn zachtst gezegd een nogal eenzijdig roze-pluche-verhaal.
Prachtige winkeltjes waar iedereen wat aan zou kunnen hebben, als de autorijder niet 27.50 uit zn portemonnee zou moeten trekken om er Uberhaubt bij te komen
Geen probleem. Zoals je misschien zelf al dacht zit de 1304 vanaf Bentheim weer in een cargopad. Dit is enkel wanneer het punctueel rijdt, het pad kan wel ieder halfuur later worden ingelegd. Bad Bentheim 12:57 Almelo 13:40 Deventer 14:07 Apeldoorn 14:20 Amersfoort 14:58 Naarden-Bussum 15:19 Abcoude 15:44 Gouda 16:29 IJsselmonde a. 16:59
Die is al voorbij denk ik, de 1832 (dat schaakbord) is nog wel onderweg, die kwam 10 minuten geleden door Hengelo. En de GTW's zullen nu wel bij Deventer zijn (14.19 uit Oldenzaal vertrokken)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven