ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Prins_Pils op 04-12-2015 20:18:55 ]
Laut Wasserschutzpolizei soll sich die Brücke sogar um einige Meter verschoben haben - möglicherweise ein Totalschaden, so erste Befürchtungen. (..) "Die Gleise sind völlig zerstört, und die ganze Brücke muss neu gemacht werden", sagte ein Sprecher der Wasserschutzpolizei.
Op vrijdag 4 december 2015 10:58 schreef Igen het volgende: Deutsche Bahn geeft in de reisplanner nog steeds niks bijzonders aan als je op Leer - Weener zoekt.
Nee op DAT stuk is ook niks aan de hand. Je kunt gewoon pendelen als er 1 stel aan de Duitste kant staat.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 4 december 2015 11:59 schreef b2py het volgende: Er was gisteren toch nog discussie wat er met de Zuiderzeegelden moest gebeuren?
Dat was ik, maar ik had een verkeerde brug in gedachten
Met wat geld leg je een nieuw stuk vanaf Nieuweschans spoor langs de A31 en sla je Bunde en Weener over dat scheelt weer . Neem gelijk het stuk van Leer naar Oldenburg maar mee dat is ook 10x niks zo te zien.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 4 december 2015 14:42 schreef James1988 het volgende: Over restaurants gesproken, DB Bordgastronomie heeft het menu per 1 december omgegooid.
Op vrijdag 4 december 2015 13:42 schreef drakin het volgende: Voor voetgangers is die brug alleen tussen 23.00 uur en 06.00 uur niet toegankelijk?
Tussen die tijden was de brug al nooit toegankelijk: dan is er namelijk geen brugwachter aanwezig, en staat de brug omhoog om de scheepvaart vrij baan te geven. Treinverkeer is er toch niet tussen die tijden, dus waarom dan de hele nacht een brugwachter aanwezig laten zijn?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dan kan je net zo goed stoppen met het spoorvervoer naar Leer. Als Flixbus slim is stappen ze in dit vervoer. Zeker nu publicexpress er ook mee gestopt is. Niemand gaat dan over 5 jaar nog eens de trein proberen.
Dan kan je net zo goed stoppen met het spoorvervoer naar Leer. Als Flixbus slim is stappen ze in dit vervoer. Zeker nu publicexpress er ook mee gestopt is. Niemand gaat dan over 5 jaar nog eens de trein proberen.
Wauw. Dat kan inderdaad weleens het einde zijn dan ja...
Op vrijdag 4 december 2015 16:03 schreef Laptop. het volgende: Net nu ik van plan was om een keer naar Leer te treinen. Dat gaat m niet worden voorlopig
Dan kan je net zo goed stoppen met het spoorvervoer naar Leer. Als Flixbus slim is stappen ze in dit vervoer. Zeker nu publicexpress er ook mee gestopt is. Niemand gaat dan over 5 jaar nog eens de trein proberen.
Want de trein heeft geen enkel voordeel behalve dan dat vaste klanten als gewoonte hebben om met de trein te reizen?
Die gaan wel naar alternatieven zoeken hoor, uiteindelijk. Bedoel een maand of 2 is nog wel overbrugbaar. Maar het lijkt er nu op 'minstens' 5 jaar te gaan duren...
Op vrijdag 4 december 2015 16:24 schreef Zug-Chef het volgende: Die gaan wel naar alternatieven zoeken hoor, uiteindelijk. Bedoel een maand of 2 is nog wel overbrugbaar. Maar het lijkt er nu op 'minstens' 5 jaar te gaan duren...
De Hofpleinlijn en Zoetemeer Stadslijn zijn ook jarenlang dicht geweest en dat is uiteindelijk toch ook goed gekomen. En de heropening van Enschede-Gronau is toch ook een succes geweest.
Is toch ook te verwachten dat het zo lang duurt in Duitsland, die baustellen op de autosnelwegen in Duitsland slepen in de regel ook echt eeuwenlang aan....
Dat wordt dus gewoon een nieuwe brug. Hopelijk dan wel met een beweegbaar deel dat breed genoeg is voor grote cruiseschepen.
Het kan maar zo dat het überhaupt neit eens meer is toegestaan om een nieuwe brug te bouwen met de pijlers in de rivier, zo dicht bij elkaar. De regels daarover zijn in de afgelopen decennia een stuk strenger geworden in Duitsland.
Lijkt me zeer waarschijnlijk dat Flixbus in dit gat stapt. Ze rijden nu dan niet naar Leer Station, maar ja daar hoeft natuurlijk een normaaldenkend mens ook niet te zijn. Wel naar Oldenburg en Bremen waar Flixbus direct naar toerijdt via Leer Emspark.
Ik zie dat de ritten van morgen al behoorlijk vol zijn: Nog 18 zitplaatsen op de rit van 8 uur, 4 om 10:40, 8 om 13:10, 24 om 16:10 en 62 op de laatste 2.
Die binnenlandse bussen van Flixbus moeten nog wel wat bekendheid krijgen volgens mij nu ik er toch naar zit te kijken: De ritjes van Rotterdam naar Den Bosch vandaag hebben vandaag respectievelijk 4, 8 en 7 passagiers. Alleen morgenochtend zit er bus vrij vol met 24 mensen. Maar daar zou NS ook niet voor rijden.
Plan V tot april 2016 op de baan! , op verzoek van de overheid .... RailWiki beweerd dit, en op Somda weten enkele leden het ook erg stellig te beweren. zou een leuke opening zijn van 't weekend
quote:
Al langer gonst in spoorwegland het gerucht over de mogelijke verlening van de inzet MAT'64 tot maart of april 2016. Inmiddels is er een bevestiging gekomen dat de inzet van MAT'64 inderdaad verlengd gaat worden tot en met in ieder geval maart 2016, dit omdat er anders een te groot te kort aan zitplaatsen zou ontstaan omdat de herindienststelling van DDM-1 en de indienststelling van de FLIRT's die NSR heeft besteld nog even op zich laat wachten. https://www.facebook.com/(...)395006705444/?type=3
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 4 december 2015 17:45 schreef Bitlord het volgende: Die binnenlandse bussen van Flixbus moeten nog wel wat bekendheid krijgen volgens mij nu ik er toch naar zit te kijken: De ritjes van Rotterdam naar Den Bosch vandaag hebben vandaag respectievelijk 4, 8 en 7 passagiers. Alleen morgenochtend zit er bus vrij vol met 24 mensen. Maar daar zou NS ook niet voor rijden.
Het kan maar zo dat het überhaupt neit eens meer is toegestaan om een nieuwe brug te bouwen met de pijlers in de rivier, zo dicht bij elkaar. De regels daarover zijn in de afgelopen decennia een stuk strenger geworden in Duitsland.
Ik gok dat die scheepsbouwer in Papenburg wel wat geld wil steken in een spoortunnel. Al is de grond daar wel zo slap als wat.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op vrijdag 4 december 2015 16:24 schreef Zug-Chef het volgende: Die gaan wel naar alternatieven zoeken hoor, uiteindelijk. Bedoel een maand of 2 is nog wel overbrugbaar. Maar het lijkt er nu op 'minstens' 5 jaar te gaan duren...
Mijn suggestie is dan nog niet zo gek
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Kijk hier zit een groot gat bovenin tussen Groningen en Bremen, aanpakken die handel.
Ze moeten meer nadruk leggen op milieu etc. en verbinding met Scandinavie.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 4 december 2015 17:46 schreef spectrumanalyser het volgende: Plan V tot april 2016 op de baan! , op verzoek van de overheid .... RailWiki beweerd dit, en op Somda weten enkele leden het ook erg stellig te beweren. zou een leuke opening zijn van 't weekend
Op vrijdag 4 december 2015 19:24 schreef greavy het volgende: Weet iemand toevallig waarom Monopoly het Nieuwjaarsrondje nog niet betaald heeft en ook niet reageert op een mailtje?
Nee, hij zei woensdagavond nog "Oh ja ga ik meteen doen". Misschien komt het morgen.
Stations Ihrhove en Bünde staan wel op de planning om heropend te worden. Het schijnt dat ze nu toch aan die lijn aan het klussen zijn, kunnen ze dat ook wel meteen doen
Op vrijdag 4 december 2015 19:59 schreef Prins_Pils het volgende: Stations Ihrhove en Bünde staan wel op de planning om ze te gaan heropenen. Het schijnt dat ze nu toch aan die lijn aan het klussen zijn, kunnen ze dat ook wel meteen doen
Dan mag je de dienstregeling tussen Groningen en Veendam/Winschoten ook wel aanpassen want met die twee extra stops mis je de aansluiting in Leer op de IC/RE naar Bremen natuurlijk.
Ik gok dat die scheepsbouwer in Papenburg wel wat geld wil steken in een spoortunnel. Al is de grond daar wel zo slap als wat.
Wil je een beetje snel weer kunnen rijden dan zullen diverse partijen snel de koppen bij elkaar moeten steken. Het moet iig geen eeuwig durend project worden als ze er weer een trein willen laten rijden.