Wel gezien, helaas geen screenshots gemaakt omdat ik dacht dat hij er wel zou blijven staan voor den aantal uurquote:Op vrijdag 4 december 2015 21:01 schreef dennistd het volgende:
Is al verwijderd denk ik, iemand een screenshot?
quote:Op vrijdag 4 december 2015 21:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dat is precies het probleem. De mensen die over het geld gaan zitten allemaal in de randstad en velen hebben geen flauw idee van hoe belangrijk zo'n verbinding kan zijn. Die denken "afstervend gebied, zonde om daar miljarden in te pompen".
Daarom ging de Zuiderzeelijn niet door en mag de NAM nog altijd de Groningse bodem leegpompen, ook al storten er halve dorpen in vanwege aardbevingen.
Volgens RTV Noord zijn er dagelijks twee- tot drieduizend reizigers op Nieuweschans - Leer. Is dat veel?quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh, vast wel. Maar de treinen zijn altijd wel redelijk gevuld. Cijfers heb ik niet, iemand anders vast wel.
Waar haal jij die 500 weg dan? De 2000-3000 komen hier weg: http://www.rtvnoord.nl/ni(...)reinverkeer-mogelijkquote:Op vrijdag 4 december 2015 21:58 schreef Prins_Pils het volgende:
Het zijn er ongeveer vijfhonderd. Gemiddeld om en nabij de 15 per trein dus.
quote:Op vrijdag 4 december 2015 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
en nu zijn het er ongeveer 4. eoa pipo verhuurt zijn rubberboot.
Bij 3000 zou de serie drukker zijn dan welke sprinter die Utrecht C aandoet, lijkt me niet dus.quote:Op vrijdag 4 december 2015 22:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Waar haal jij die 500 weg dan? De 2000-3000 komen hier weg: http://www.rtvnoord.nl/ni(...)reinverkeer-mogelijk
Oh het was 'Vinny' die het 'meent te hebben gelezen'. Die 500 zou nog gaan verdubbelen met 'geplande investeringen in het attractiever maken van de lijnvoering'.quote:Op vrijdag 4 december 2015 22:02 schreef Prins_Pils het volgende:
Ja dat schijnt fout te zijn, oude cijfers en dan ook nog foutief keer tien ofzo. Iemand zei het net op OVinNL, eens kijken wat voor bronnetje diegene had
500 reizigers lijkt me wel erg weinig hoor. Arriva was juist van plan om de frequentie op zondag op te voeren tot een uurdienst (nu 1x/2 uur), dat zouden ze niet doen bij die aantallen lijkt me?quote:Op vrijdag 4 december 2015 21:58 schreef Prins_Pils het volgende:
Het zijn er ongeveer vijfhonderd. Gemiddeld om en nabij de 15 per trein dus.
Uurtje gegoogled, maar geen cijfers kunnen vinden...quote:Op vrijdag 4 december 2015 22:04 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Oh het was 'Vinny' die het 'meent te hebben gelezen'. Die 500 zou nog gaan verdubbelen met 'geplande investeringen in het attractiever maken van de lijnvoering'.
Hmmm. Hij zal het vast wel hebben gelezen maar ik pak even het zoutvaatje voor de zekerheid
Neukt ie nog steeds snorremeisjes?quote:Op vrijdag 4 december 2015 22:04 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Oh het was 'Vinny' die het 'meent te hebben gelezen'.
Arriva meldde op Twitter:quote:Op vrijdag 4 december 2015 22:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Op Treinreiziger.nl staat en ik citeer: In Leer staat nog een Arriva-treinstel. Dat treinstel gaat dit weekend via een andere route, waarschijnlijk via Bad Bentheim, weer terug naar Groningen.
twitter:Arriva_NL twitterde op vrijdag 04-12-2015 om 16:37:27@JeroenBos_97 Het stel dat in Leer staat komt zondag via een omweg terug naar Groningen
^YZ reageer retweet
twitter:dennistd twitterde op vrijdag 04-12-2015 om 17:02:55@Arriva_NL @JeroenBos_97 Mocht je tijden hebben dan hoor ik ze graag (en met mij nog vele andere Twentse fotografen)! reageer retweet
twitter:Arriva_NL twitterde op vrijdag 04-12-2015 om 17:11:29@dennistd @JeroenBos_97 Die heb ik helaas niet doorgekregen. Dat wordt een zondagje in spanning wachten
^YZ reageer retweet
16 per dag, of 16 per dag per richting? Mij lijkt het het laatste, in dat geval is de bezetting 19 per trein.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:07 schreef Bitlord het volgende:
Laten we dus zeggen 600 reizigers per dag in totaal.
Er rijden, pardon reden, 16 treinen per dag. De gemiddelde bezetting was dus 38 reizigers.
Da's wel waar, nu er toch een compleet nieuwe brug moet komen kunnen ze er maar beter een dubbelsporige van maken...quote:'Er zou al gekeken worden welke aanpassingen nodig zouden zijn om de treinverbinding tussen Groningen en Bremen mogelijk te maken', aldus Gräper. 'Een grote wens van het project was om er een tweespoorsbrug van te maken. Dat leek altijd heel erg duur. Nu moet er een nieuwe brug komen, dus dat zou een voordeel kunnen zijn. Maar nogmaals, het is nog veel te vroeg. We zullen met onze Duitse partners in gesprek gaan en kijken of we toch een sprong voorwaarts kunnen maken.'
Leer is natuurlijk niet een wereldbestemming van het kaliber Antwerpen of Keulen. Voor een grensoverschrijdende stoptrein vind ik het nog een vrij aardige bezetting, en er is groeipotentie. De brug niet herstellen is denk ik politiek niet acceptabel.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:16 schreef Bitlord het volgende:
Er zitten dus een ongelooflijke aantal van 20 reizigers per rit in die trein met een gemiddelde bezetting van 12 procent.
Om James te volgen: ik denk inderdaad dat dit een ongelooflijk belangrijke verbinding is.
Flixbus en consorten hebben zeker hun plek, maar ze vissen de krenten uit de pap en zullen zeker geen bus laten rijden om 3 uur 's middags of om 9 uur 's avonds. Je kunt als overheid geen enkele invloed op die bedrijven uitoefenen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:27 schreef Bitlord het volgende:
Als er kennelijk commerciële bedrijven als Flixbus (en Public Express die weggeconcureerd is met subsidie) dezelfde verbinding kunnen rijden zonder overheidsbijdrage zeg ik: laat dat vervoer in de marge lekker aan hun over en besteed je geld beter.
Nu de trein+bus er 90 minuten over doet mét overstap met de Flixbus als concurrent met 50 minuten reistijd vermoed ik dat het in het geheel niet meer rendabel is om de treindienst te herstellen, zeker als het zo godsklerelang duurt voordat de brug er weer is.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:43 schreef James1988 het volgende:
Tsja, die Flixbus rijdt rechtstreeks terwijl die stoptrein toch al bijna in Leer is wanneer hij in Nieuweschans aankomt.
Wat dan weer wel netjes is is dat de NS-reisplanner de vervangende bussen toont. Jammer genoeg zal dat de komende 5 jaar zo blijven
ja, maar even de mindset he. Er wordt niet "tijdelijk extra inzet"gevraagd.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:52 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Nu de trein+bus er 90 minuten over doet mét overstap met de Flixbus als concurrent met 50 minuten reistijd vermoed ik dat het in het geheel niet meer rendabel is om de treindienst te herstellen, zeker als het zo godsklerelang duurt voordat de brug er weer is.
Over 5 jaar stikt het in Nederland van de Flix- Flex- en andere budgetbussen, is zo mijn verwachting. Laat Arriva lekker rijden op de overige PEN-lijnen, daar hebben ze een grote rol, maar niet hier.
Dinslakenquote:Op zaterdag 5 december 2015 00:26 schreef James1988 het volgende:
infrastructuurprojecten in Duitsland duren nou eenmaal gruwelijk lang. Kijk maar naar de Bad Oeynhausen-bypass, dat project loopt al jaren en is nog lang niet klaar
Ofwel, zoek het maar uit.quote:Nachtnet Eindhoven-Tilburg/Den Bosch
Melding vrijdag 4 december 2015, 22:23 uur:
Oorzaak: Herstelwerkzaamheden
Vanavond is er een defect aan de sporen bij station Boxtel ontstaan. Hierdoor rijden op dit moment geen Sprinters tussen Boxtel en Tilburg. Vannacht wordt waarschijnlijk aan herstel gewerkt.
De impact van deze werkzaamheden wordt nu onderzocht. Maar indien u vannacht tussen Tilburg en Eindhoven of tussen Den Bosch en Eindhoven reist, kunnen ze invloed hebben op uw treinreis.
De exacte duur van de werkzaamheden is nog niet bekend, maar ze duren vermoedelijk de hele nacht.
Reist u vannacht op bovenstaande trajecten? Hou dan de berichtgeving op deze site in de gaten en plan kort voor vertrek uw reis in de planner voor een zo actueel mogelijk reisadvies.
Hopelijk is het binnen 5 jaar opgelostquote:Op zaterdag 5 december 2015 00:31 schreef James1988 het volgende:
Dit is dan wel weer een pareltje van informatievoorziening:
[..]
Ofwel, zoek het maar uit.
Zondag geen gelenktriebwagen platen?quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb dit weekend de keuze tussen ramptoerisme in Weener en kerstmarkt in Kleve
En wat te denken van het derde spoor voor de Betuweroute... die lijn is al sinds 2007 open, maar omdat de sporen aan de Duitse kant vol zitten kan het deel tussen Zevenaar en Rotterdam niet ten volle benut worden.quote:
welke em waar dan?quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zondag geen gelenktriebwagen platen?
Oh, we hadden het dus over hetzelfdequote:
Een Arriva-GTW die in Leer is gestrand gaat morgen via Bentheim terug naar het Noorden.quote:
Ja, al hadden we er ook 3 of 5 of 7 jaar over kunnen doen om tot die conclusie te komenquote:Op zaterdag 5 december 2015 00:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oh, we hadden het dus over hetzelfde
Ik dacht dat je het over één of andere bovenleidingvernieuwing had die ook al maanden duurtquote:Op zaterdag 5 december 2015 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, al hadden we er ook 3 of 5 of 7 jaar over kunnen doen om tot die conclusie te komen
Nee ik ben een techneut van de kouwe grond jwzquote:Op zaterdag 5 december 2015 00:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het over één of andere bovenleidingvernieuwing had die ook al maanden duurt
Nouja ok, "echte e-tickets" zou de lading beter dekkenquote:Op zaterdag 5 december 2015 01:03 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
[..]
Is dat niet een beetje de goden verzoeken?
Weener! Maar dan wel met de Flixbus van Apeldoorn naar Groningen of terug met reisverslag!quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb dit weekend de keuze tussen ramptoerisme in Weener en kerstmarkt in Kleve
In Frankrijk heeft iedere regio wel z'n eigen soort OV-chipkaart, klopt. Technisch zijn die dingen allemaal wel interoperabel (ze voldoen aan de Calypso-standaard), maar een kaart uit de regio Nord-Pas de Calais gaat niet werken in bijvoorbeeld Midi-Pyrenées.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:16 schreef Bitlord het volgende:
Ik heb volgens mij in alle steden waar ik in Frankrijk gereisd heb met OV (Parijs, Nice, Montpellier, Marseille, Grenoble, Valenciennes, Lille, Bordeaux) wel OV-chipkaartachtige apparaten gezien.
Als de pakkans laag is is de verleiding om zwart te rijden groot, helaas.quote:Navigo werkt als een tierelier, alleen jammer dat veel mensen niet inchecken in tram en bus.
Mooie foto, de trein past goed bij het station!quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:51 schreef James1988 het volgende:
Er is afgelopen nacht proefgereden met ICE-3 op de HSL
http://www.spoorforum.nl/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?p=47603
Dat ze ook mee willen doen met de grotemensenwereld is wel wat sneu inderdaad. Maar Bh is wél gewoon de officiële Nederlandse verkorting van Bad Bentheim.quote:Op zaterdag 5 december 2015 07:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Echt, die email die ik gehad heb van somda![]()
![]()
Waar ze een afkorting kunnen gebruiken zullen ze t niet nalaten![]()
Bentheim is dan Bh....
Bh is voor mij heel wat anders. En ik durf me voor te stellen dat die rukkers op dat forum nog geen eens weten hoe je zo een ding losmaakt met 1 hand!![]()
Rukkers!
Wow, nice. Ik had begrepen dat er eentje kwam voor op de Betuweroute maar dit kan natuurlijk ook nogquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:51 schreef James1988 het volgende:
Er is afgelopen nacht proefgereden met ICE-3 op de HSL
http://www.spoorforum.nl/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?p=47603
Meinfernbus stopt in Leer niet in het centrum, maar bij dat winkelcentrum ergens in een weiland bij een snelwegafrit.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:52 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Nu de trein+bus er 90 minuten over doet mét overstap met de Flixbus als concurrent met 50 minuten reistijd vermoed ik dat het in het geheel niet meer rendabel is om de treindienst te herstellen, zeker als het zo godsklerelang duurt voordat de brug er weer is.
Over 5 jaar stikt het in Nederland van de Flix- Flex- en andere budgetbussen, is zo mijn verwachting. Laat Arriva lekker rijden op de overige PEN-lijnen, daar hebben ze een grote rol, maar niet hier.
Er zijn dus lichtpuntjes in Nederland treinenland.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:51 schreef James1988 het volgende:
Er is afgelopen nacht proefgereden met ICE-3 op de HSL
http://www.spoorforum.nl/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?p=47603
Speciaal een mooie rit voor die vent uitgezocht doettie er niets meequote:Op zaterdag 5 december 2015 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb dit weekend de keuze tussen ramptoerisme in Weener en kerstmarkt in Kleve
Mooi ding, hoop problemen opgelost wel erg streng zijn ze bij de ÖBB Lounge daarquote:Op zaterdag 5 december 2015 01:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nouja ok, "echte e-tickets" zou de lading beter dekken
En nog een filmpje, over de afronding van de laatste fase van project Wien Hauptbahnhof:
Neu, schijnen tests te zijn voor de treinstellen om onder NL25 kV te rijden in combinatie met ETCS testen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:14 schreef bork het volgende:
[..]
Er zijn dus lichtpuntjes in Nederland treinenland.
Waarom klinkt dat gewoon niet als een leuk idee?quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:18 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Weener! Maar dan wel met de Flixbus van Apeldoorn naar Groningen of terug met reisverslag!
Zondag zijn er nog reisjes voor ¤1, dus voor de prijs hoef je het niet te doen. En comfortabeler dan lijn 12.
Dat is wel leuk.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom klinkt dat gewoon niet als een leuk idee?
En toch is het helemaal geen belangrijke verbinding... Net als dat de Zuiderzeelijn niet een goede investering zou zijn. De gaswinning fors verminderen zou wel een goed idee zijn net als investeringen in het verbeteren van de regionale treindiensten om op lange termijn de kosten te verminderen en de reizigers meer te bieden. Maarja.. Met dat laatste is de regio minder bezig dan met een treinverbinding naar de Eemshaven en Leer..quote:Op vrijdag 4 december 2015 21:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dat is precies het probleem. De mensen die over het geld gaan zitten allemaal in de randstad en velen hebben geen flauw idee van hoe belangrijk zo'n verbinding kan zijn. Die denken "afstervend gebied, zonde om daar miljarden in te pompen".
Daarom ging de Zuiderzeelijn niet door en mag de NAM nog altijd de Groningse bodem leegpompen, ook al storten er halve dorpen in vanwege aardbevingen.
De grap is dat een ICE dus drie typen stroomafnemers heeft.. Voor Duitsland en Nederland wordt onder wisselstroom dezelfde stroomafnemer gebruikt terwijl voor wisselstroom in Frankrijk, Zwitserland en België weer een andere wordt gebruikt. Kennelijk zitten er toch verschillen in de normering. Opvallend is dan weer wel dat een Thalys één type wisselstroom-stroomafnemer voor zowel Frankrijk, België, Nederland en Duitsland heeft.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:56 schreef MTL het volgende:
[..]
Neu, schijnen tests te zijn voor de treinstellen om onder NL25 kV te rijden in combinatie met ETCS testen.
Dit in verband met de ombouw komend jaar tussen Zevenaar en Zevenaar-grens. Nu is dat wel al ERTMS, maar nog onder 1,5 Kv DC. Dat wordt straks een uitbreiding van het A15-tracé, met 25 kV AC.
Oftewel even de benen strekken onder 25 kV om te kijken of alles nog goed functioneert.
Nu zullen de echte treinengekkies wel zeggen: domme MTL, die dingen rijden ook in België en Frankrijk onder 25 kV AC!
Klopt helemaal, ik ben trots op jullie![]()
Het is echter een andere stroomafnemer en andere elektrische installatie die in Nederland onder 25 kV gebruikt wordt (heeft te maken met de breedte van de stroomafnemers en nog wat dingetjes), dus die wordt eigenlijk nooit onder 25 kV gebruikt. Vandaar deze tests.
Nee joh dat is kei ver wegquote:Op zaterdag 5 december 2015 09:15 schreef bork het volgende:
[..]
Speciaal een mooie rit voor die vent uitgezochtr doettie er niets mee.
Nadeel van Hobbyrondjes is dat je steeds verder moet.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee joh dat is kei ver wegIk ben gewoon niet meer zo van de hobbyrondjes eigenlijk
Heb de NVBS ook opgezegd. Als er nou echt wat leuks in de buurt is en ik heb er tijd voor, dan pik ik graag ff wat mee natuurlijk
![]()
Maar nu hou ik me liever bezig met het boekje voor de nieuwjaarsrondeGaat ook veel tijd in zitten
Mwoa, heb geen speciale plannen eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ga je nog wel de nieuwe bordjes ophalen volgende week?
Mag ik um zien als ie af is, ook al ga ik niet mee. Ben wel geīnteresseerdquote:Op zaterdag 5 december 2015 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar nu hou ik me liever bezig met het boekje voor de nieuwjaarsrondeGaat ook veel tijd in zitten
Nee.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mag ik um zien als ie af is, ook al ga ik niet mee. Ben wel geīnteresseerd
Nou ja, zo supergeheim is het ook allemaal niet natuurlijk. Ik kan het best even strippen van persoonlijke informatie en achteraf digitaal beschikbaar stellen bijvoorbeeld, mocht daar interesse in zijn. Dat zou nu al voor de boekjes van voorgaande jaren kunnen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee.
Is alleen voor deelnemers he. Net als met meetfoto's en zo![]()
Je moet er helemaal niets mee. Vond het gewoon 'grappig' dat er zulke sneue figuren bestaanquote:Op zaterdag 5 december 2015 13:42 schreef b2py het volgende:
Ja ik begrijp niet helemaal wat wij er mee moeten..
En er is ook een bussentopic in dit subforum ergens geloof ik.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:43 schreef Dr_Flash het volgende:
er zitten zo veel mongolen in het bussenwereldje. Het gaat hier helemaal niet over bussen
Dildiquote:Op zaterdag 5 december 2015 13:45 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Je moet er helemaal niets mee. Vond het gewoon 'grappig' dat er zulke sneue figuren bestaan
Ben je nou al eens moderator hier trouwens?
Leukquote:Op zaterdag 5 december 2015 13:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zou nu al voor de boekjes van voorgaande jaren kunnen bijvoorbeeld.
Zo kennen we Prins_Pils weer met zijn holier than thou-attitude.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:45 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Je moet er helemaal niets mee. Vond het gewoon 'grappig' dat er zulke sneue figuren bestaan
Ben je nou al eens moderator hier trouwens?
Niet janken, gewoon blijven en normaal doen, net als iedereen. Neem maar een voorbeeld aan mij, ik ben tantoe normaal allesquote:Op zaterdag 5 december 2015 13:51 schreef Prins_Pils het volgende:
Okee, ik ben wel vertrokken hier. Aju!
Gap luister, niemand vindt het erg, je wordt gewoon even gewezen op iets. Net als je twee weken geleden mij ook wees op dingen. Rustig blijven, ademhalen en gewoon doorgaan. Als iedereen zo zou reageren dan zou Fok niet in de top 5 drukste fora ter wereld staan.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:51 schreef Prins_Pils het volgende:
Okee, ik ben wel vertrokken hier. Aju!
Het boekje van 2012quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja, zo supergeheim is het ook allemaal niet natuurlijk. Ik kan het best even strippen van persoonlijke informatie en achteraf digitaal beschikbaar stellen bijvoorbeeld, mocht daar interesse in zijn. Dat zou nu al voor de boekjes van voorgaande jaren kunnen bijvoorbeeld.
Tofquote:Op zaterdag 5 december 2015 14:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het boekje van 2012
Het boekje van 2013
Het boekje van 2014
Het jubileumboekje van 2015
Veel plezierDie van 2016 komt na afloop van het rondje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |