En dat is precies het probleem. De mensen die over het geld gaan zitten allemaal in de randstad en velen hebben geen flauw idee van hoe belangrijk zo'n verbinding kan zijn. Die denken "afstervend gebied, zonde om daar miljarden in te pompen".quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:01 schreef Bitlord het volgende:
Ik heb eigenlijk geen zicht op de lijn Nieuwerschans - Leer want te ver van huis.
Mijn indruk als Randstedeling is echter dat het een zwaar gesubsidieerde spoorverbinding is
Wel gezien, helaas geen screenshots gemaakt omdat ik dacht dat hij er wel zou blijven staan voor den aantal uurquote:Op vrijdag 4 december 2015 21:01 schreef dennistd het volgende:
Is al verwijderd denk ik, iemand een screenshot?
quote:Op vrijdag 4 december 2015 21:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dat is precies het probleem. De mensen die over het geld gaan zitten allemaal in de randstad en velen hebben geen flauw idee van hoe belangrijk zo'n verbinding kan zijn. Die denken "afstervend gebied, zonde om daar miljarden in te pompen".
Daarom ging de Zuiderzeelijn niet door en mag de NAM nog altijd de Groningse bodem leegpompen, ook al storten er halve dorpen in vanwege aardbevingen.
Volgens RTV Noord zijn er dagelijks twee- tot drieduizend reizigers op Nieuweschans - Leer. Is dat veel?quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh, vast wel. Maar de treinen zijn altijd wel redelijk gevuld. Cijfers heb ik niet, iemand anders vast wel.
Waar haal jij die 500 weg dan? De 2000-3000 komen hier weg: http://www.rtvnoord.nl/ni(...)reinverkeer-mogelijkquote:Op vrijdag 4 december 2015 21:58 schreef Prins_Pils het volgende:
Het zijn er ongeveer vijfhonderd. Gemiddeld om en nabij de 15 per trein dus.
quote:Op vrijdag 4 december 2015 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
en nu zijn het er ongeveer 4. eoa pipo verhuurt zijn rubberboot.
Bij 3000 zou de serie drukker zijn dan welke sprinter die Utrecht C aandoet, lijkt me niet dus.quote:Op vrijdag 4 december 2015 22:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Waar haal jij die 500 weg dan? De 2000-3000 komen hier weg: http://www.rtvnoord.nl/ni(...)reinverkeer-mogelijk
Oh het was 'Vinny' die het 'meent te hebben gelezen'. Die 500 zou nog gaan verdubbelen met 'geplande investeringen in het attractiever maken van de lijnvoering'.quote:Op vrijdag 4 december 2015 22:02 schreef Prins_Pils het volgende:
Ja dat schijnt fout te zijn, oude cijfers en dan ook nog foutief keer tien ofzo. Iemand zei het net op OVinNL, eens kijken wat voor bronnetje diegene had
500 reizigers lijkt me wel erg weinig hoor. Arriva was juist van plan om de frequentie op zondag op te voeren tot een uurdienst (nu 1x/2 uur), dat zouden ze niet doen bij die aantallen lijkt me?quote:Op vrijdag 4 december 2015 21:58 schreef Prins_Pils het volgende:
Het zijn er ongeveer vijfhonderd. Gemiddeld om en nabij de 15 per trein dus.
Uurtje gegoogled, maar geen cijfers kunnen vinden...quote:Op vrijdag 4 december 2015 22:04 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Oh het was 'Vinny' die het 'meent te hebben gelezen'. Die 500 zou nog gaan verdubbelen met 'geplande investeringen in het attractiever maken van de lijnvoering'.
Hmmm. Hij zal het vast wel hebben gelezen maar ik pak even het zoutvaatje voor de zekerheid
Neukt ie nog steeds snorremeisjes?quote:Op vrijdag 4 december 2015 22:04 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Oh het was 'Vinny' die het 'meent te hebben gelezen'.
Arriva meldde op Twitter:quote:Op vrijdag 4 december 2015 22:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Op Treinreiziger.nl staat en ik citeer: In Leer staat nog een Arriva-treinstel. Dat treinstel gaat dit weekend via een andere route, waarschijnlijk via Bad Bentheim, weer terug naar Groningen.
twitter:Arriva_NL twitterde op vrijdag 04-12-2015 om 16:37:27@JeroenBos_97 Het stel dat in Leer staat komt zondag via een omweg terug naar Groningen
^YZ reageer retweet
twitter:dennistd twitterde op vrijdag 04-12-2015 om 17:02:55@Arriva_NL @JeroenBos_97 Mocht je tijden hebben dan hoor ik ze graag (en met mij nog vele andere Twentse fotografen)! reageer retweet
twitter:Arriva_NL twitterde op vrijdag 04-12-2015 om 17:11:29@dennistd @JeroenBos_97 Die heb ik helaas niet doorgekregen. Dat wordt een zondagje in spanning wachten
^YZ reageer retweet
16 per dag, of 16 per dag per richting? Mij lijkt het het laatste, in dat geval is de bezetting 19 per trein.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:07 schreef Bitlord het volgende:
Laten we dus zeggen 600 reizigers per dag in totaal.
Er rijden, pardon reden, 16 treinen per dag. De gemiddelde bezetting was dus 38 reizigers.
Da's wel waar, nu er toch een compleet nieuwe brug moet komen kunnen ze er maar beter een dubbelsporige van maken...quote:'Er zou al gekeken worden welke aanpassingen nodig zouden zijn om de treinverbinding tussen Groningen en Bremen mogelijk te maken', aldus Gräper. 'Een grote wens van het project was om er een tweespoorsbrug van te maken. Dat leek altijd heel erg duur. Nu moet er een nieuwe brug komen, dus dat zou een voordeel kunnen zijn. Maar nogmaals, het is nog veel te vroeg. We zullen met onze Duitse partners in gesprek gaan en kijken of we toch een sprong voorwaarts kunnen maken.'
Leer is natuurlijk niet een wereldbestemming van het kaliber Antwerpen of Keulen. Voor een grensoverschrijdende stoptrein vind ik het nog een vrij aardige bezetting, en er is groeipotentie. De brug niet herstellen is denk ik politiek niet acceptabel.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:16 schreef Bitlord het volgende:
Er zitten dus een ongelooflijke aantal van 20 reizigers per rit in die trein met een gemiddelde bezetting van 12 procent.
Om James te volgen: ik denk inderdaad dat dit een ongelooflijk belangrijke verbinding is.
Flixbus en consorten hebben zeker hun plek, maar ze vissen de krenten uit de pap en zullen zeker geen bus laten rijden om 3 uur 's middags of om 9 uur 's avonds. Je kunt als overheid geen enkele invloed op die bedrijven uitoefenen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:27 schreef Bitlord het volgende:
Als er kennelijk commerciële bedrijven als Flixbus (en Public Express die weggeconcureerd is met subsidie) dezelfde verbinding kunnen rijden zonder overheidsbijdrage zeg ik: laat dat vervoer in de marge lekker aan hun over en besteed je geld beter.
Nu de trein+bus er 90 minuten over doet mét overstap met de Flixbus als concurrent met 50 minuten reistijd vermoed ik dat het in het geheel niet meer rendabel is om de treindienst te herstellen, zeker als het zo godsklerelang duurt voordat de brug er weer is.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:43 schreef James1988 het volgende:
Tsja, die Flixbus rijdt rechtstreeks terwijl die stoptrein toch al bijna in Leer is wanneer hij in Nieuweschans aankomt.
Wat dan weer wel netjes is is dat de NS-reisplanner de vervangende bussen toont. Jammer genoeg zal dat de komende 5 jaar zo blijven
ja, maar even de mindset he. Er wordt niet "tijdelijk extra inzet"gevraagd.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:52 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Nu de trein+bus er 90 minuten over doet mét overstap met de Flixbus als concurrent met 50 minuten reistijd vermoed ik dat het in het geheel niet meer rendabel is om de treindienst te herstellen, zeker als het zo godsklerelang duurt voordat de brug er weer is.
Over 5 jaar stikt het in Nederland van de Flix- Flex- en andere budgetbussen, is zo mijn verwachting. Laat Arriva lekker rijden op de overige PEN-lijnen, daar hebben ze een grote rol, maar niet hier.
Dinslakenquote:Op zaterdag 5 december 2015 00:26 schreef James1988 het volgende:
infrastructuurprojecten in Duitsland duren nou eenmaal gruwelijk lang. Kijk maar naar de Bad Oeynhausen-bypass, dat project loopt al jaren en is nog lang niet klaar
Ofwel, zoek het maar uit.quote:Nachtnet Eindhoven-Tilburg/Den Bosch
Melding vrijdag 4 december 2015, 22:23 uur:
Oorzaak: Herstelwerkzaamheden
Vanavond is er een defect aan de sporen bij station Boxtel ontstaan. Hierdoor rijden op dit moment geen Sprinters tussen Boxtel en Tilburg. Vannacht wordt waarschijnlijk aan herstel gewerkt.
De impact van deze werkzaamheden wordt nu onderzocht. Maar indien u vannacht tussen Tilburg en Eindhoven of tussen Den Bosch en Eindhoven reist, kunnen ze invloed hebben op uw treinreis.
De exacte duur van de werkzaamheden is nog niet bekend, maar ze duren vermoedelijk de hele nacht.
Reist u vannacht op bovenstaande trajecten? Hou dan de berichtgeving op deze site in de gaten en plan kort voor vertrek uw reis in de planner voor een zo actueel mogelijk reisadvies.
Hopelijk is het binnen 5 jaar opgelostquote:Op zaterdag 5 december 2015 00:31 schreef James1988 het volgende:
Dit is dan wel weer een pareltje van informatievoorziening:
[..]
Ofwel, zoek het maar uit.
Zondag geen gelenktriebwagen platen?quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb dit weekend de keuze tussen ramptoerisme in Weener en kerstmarkt in Kleve
En wat te denken van het derde spoor voor de Betuweroute... die lijn is al sinds 2007 open, maar omdat de sporen aan de Duitse kant vol zitten kan het deel tussen Zevenaar en Rotterdam niet ten volle benut worden.quote:
welke em waar dan?quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zondag geen gelenktriebwagen platen?
Oh, we hadden het dus over hetzelfdequote:
Een Arriva-GTW die in Leer is gestrand gaat morgen via Bentheim terug naar het Noorden.quote:
Ja, al hadden we er ook 3 of 5 of 7 jaar over kunnen doen om tot die conclusie te komenquote:Op zaterdag 5 december 2015 00:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oh, we hadden het dus over hetzelfde
Ik dacht dat je het over één of andere bovenleidingvernieuwing had die ook al maanden duurtquote:Op zaterdag 5 december 2015 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, al hadden we er ook 3 of 5 of 7 jaar over kunnen doen om tot die conclusie te komen
Nee ik ben een techneut van de kouwe grond jwzquote:Op zaterdag 5 december 2015 00:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het over één of andere bovenleidingvernieuwing had die ook al maanden duurt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |