abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 december 2015 @ 23:02:10 #121
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158022954
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 22:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Op Treinreiziger.nl staat en ik citeer: In Leer staat nog een Arriva-treinstel. Dat treinstel gaat dit weekend via een andere route, waarschijnlijk via Bad Bentheim, weer terug naar Groningen.
Arriva meldde op Twitter:

Arriva_NL twitterde op vrijdag 04-12-2015 om 16:37:27 @JeroenBos_97 Het stel dat in Leer staat komt zondag via een omweg terug naar Groningen :) ^YZ reageer retweet
dennistd twitterde op vrijdag 04-12-2015 om 17:02:55 @Arriva_NL @JeroenBos_97 Mocht je tijden hebben dan hoor ik ze graag (en met mij nog vele andere Twentse fotografen)! reageer retweet
Arriva_NL twitterde op vrijdag 04-12-2015 om 17:11:29 @dennistd @JeroenBos_97 Die heb ik helaas niet doorgekregen. Dat wordt een zondagje in spanning wachten ;) ^YZ reageer retweet
pi_158023106
Railinfra Solutions heeft in 2010 een onderzoek gedaan naar deze spoorverbinding. In 2010 maakten er 188 reizigers per dag per richting gebruik van. De uitbreiding naar een uurdienst zou 50% extra reizigers opleveren. Laten we dus zeggen 600 reizigers per dag in totaal.

Er rijden, pardon reden, 16 treinen per dag. De gemiddelde bezetting was dus 38 reizigers. Een Spurt 2/8 heeft zo'n 170 zitplaatsen. De gemiddelde bezetting is dus 22%, als inderdaad de reizigersgroei van 50% is gerealiseerd.

(bron: http://www.provinciegroni(...)010-17928bijlage.pdf )
  vrijdag 4 december 2015 @ 23:10:16 #123
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_158023186
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:07 schreef Bitlord het volgende:
Laten we dus zeggen 600 reizigers per dag in totaal.

Er rijden, pardon reden, 16 treinen per dag. De gemiddelde bezetting was dus 38 reizigers.
16 per dag, of 16 per dag per richting? Mij lijkt het het laatste, in dat geval is de bezetting 19 per trein.
doei
  vrijdag 4 december 2015 @ 23:14:41 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158023309
Gedeputeerde Fleur Dräper (D66) over de vernielde brug:

quote:
'Er zou al gekeken worden welke aanpassingen nodig zouden zijn om de treinverbinding tussen Groningen en Bremen mogelijk te maken', aldus Gräper. 'Een grote wens van het project was om er een tweespoorsbrug van te maken. Dat leek altijd heel erg duur. Nu moet er een nieuwe brug komen, dus dat zou een voordeel kunnen zijn. Maar nogmaals, het is nog veel te vroeg. We zullen met onze Duitse partners in gesprek gaan en kijken of we toch een sprong voorwaarts kunnen maken.'
Da's wel waar, nu er toch een compleet nieuwe brug moet komen kunnen ze er maar beter een dubbelsporige van maken...
pi_158023348
Maak ik nu -enigszins aangeschoten door de wijn- een rekenfout? Volgens mij zat ik sowieso bij de zondagsdienstregeling te kijken in de folder, die op de een of andere wijze vòòr de weekdrgl staat ( http://www.arriva.nl/uploads/media/Groningen_Leer_v.v.pdf )

Er rijden doordeweeks 15 treinen richting Leer en 15 treinen vanaf Leer naar Groningen.

Er zitten dus een ongelooflijke aantal van 20 reizigers per rit in die trein met een gemiddelde bezetting van 12 procent.

Om James te volgen: ik denk inderdaad dat dit een ongelooflijk belangrijke verbinding is.
  vrijdag 4 december 2015 @ 23:24:46 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158023607
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:16 schreef Bitlord het volgende:

Er zitten dus een ongelooflijke aantal van 20 reizigers per rit in die trein met een gemiddelde bezetting van 12 procent.

Om James te volgen: ik denk inderdaad dat dit een ongelooflijk belangrijke verbinding is.
Leer is natuurlijk niet een wereldbestemming van het kaliber Antwerpen of Keulen. Voor een grensoverschrijdende stoptrein vind ik het nog een vrij aardige bezetting, en er is groeipotentie. De brug niet herstellen is denk ik politiek niet acceptabel.

Eind vorig jaar was de bovenbouw van het traject ernstig verouderd en moest het hele stuk Nieuweschans - Leer gemoderniseerd worden. Men had destijds kunnen besluiten om het traject op te doeken en te verbussen, maar er werd grondig gemoderniseerd. Dat liep wel een beetje uit...
pi_158023674
Ik ben helemaal geen tegenstander van het ondersteunen van regionale spoorverbindingen. Als je ziet wat er het afgelopen decennium bereikt is in de Achterhoek en op de PEN-lijnen dan kunnen we daar best trots op zijn. Alleen besteed het geld wel waar het nodig is. Als er kennelijk commerciële bedrijven als Flixbus (en Public Express die weggeconcureerd is met subsidie) dezelfde verbinding kunnen rijden zonder overheidsbijdrage zeg ik: laat dat vervoer in de marge lekker aan hun over en besteed je geld beter.

Er wordt nu kennelijk 16 miljoen euro besteed aan alleen een onderzoek naar verbetering van de verbinding. ( http://issuu.com/natascha(...)rline_-_dutch_versio ) Als daar niets uitkomt (kan me niet voorstellen dat de MKBA ooit positief wordt) betekent dat over 4 jaar verspreid er 18 euro per reiziger is gespendeerd aan deze verbinding, boven nog eens allerlei andere subsidies (bijvoorbeeld exploitatiesubsidies). Dat slaat toch eigenlijk nergens op?

[ Bericht 36% gewijzigd door Bitlord op 04-12-2015 23:33:02 ]
  vrijdag 4 december 2015 @ 23:31:00 #128
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158023778
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:27 schreef Bitlord het volgende:
Als er kennelijk commerciële bedrijven als Flixbus (en Public Express die weggeconcureerd is met subsidie) dezelfde verbinding kunnen rijden zonder overheidsbijdrage zeg ik: laat dat vervoer in de marge lekker aan hun over en besteed je geld beter.
Flixbus en consorten hebben zeker hun plek, maar ze vissen de krenten uit de pap en zullen zeker geen bus laten rijden om 3 uur 's middags of om 9 uur 's avonds. Je kunt als overheid geen enkele invloed op die bedrijven uitoefenen.

Als je als overheid de ambities hebt om de internationale verbindingen te verbeteren doe je er beter aan om het vervoer zo aantrekkelijk mogelijk te maken, daar past een 3x per dag rijdende reserveringsplichtige bus gewoon niet bij.
pi_158023996
Je kunt het ook anders stellen: Flixbus ziet gewoon terecht in dat er gewoon geen vervoersvraag is op die tijdstippen. Terwijl tussen Groningen en Leeuwarden mensen als in een sardineblikje op elkaar gepakt staan, staat er in het grote dorp Leer een treinstel 50 minuten niets te doen.


Laat die 4 mensen die om 15:00 van Leer naar Groningen willen lekker de auto pakken of hun reis op een ander moment maken.

Overigens laat Flixbus om 14:35 en 20:00 een bus rijden van Leer naar Groningen, die ook nog eens 24 minuten sneller is en vaak ook nog voordeliger is.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bitlord op 04-12-2015 23:43:18 ]
pi_158024122
De wiederlin heeft natuurlijk ook een belangerijke binnenlandse functie.

Ik heb een aantal zaterdagen gereist naar leer en tot zuidbroek zaten de treinen toch altijd wel vol, vanaf zuidbroek tot leer was het druk maar geen staan.

Uiteraard is mijn bevinding geen garantie voor andere dagen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  vrijdag 4 december 2015 @ 23:43:19 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158024125
Tsja, die Flixbus rijdt rechtstreeks terwijl die stoptrein toch al bijna in Leer is wanneer hij in Nieuweschans aankomt.

Wat dan weer wel netjes is is dat de NS-reisplanner de vervangende bussen toont. Jammer genoeg zal dat de komende 5 jaar zo blijven :(
pi_158024226
Maar daar gaat het hier niet over Merode32. Zoals al eerder gesteld heeft de regionale trein een belangrijke functie IN Nederland. Zeker nu er een paar jaar geleden in alle Terechte wijsheid is bedacht geen of weinig parallele busdiensten meer te laten rijden.

Die trein zit ook goed vol, heb ik zelf mogen zien, op het binnenlandse traject. Maar dat stuk tussen Nieuweschans en Leer slaat eigenlijk gewoon nergens op.
  vrijdag 4 december 2015 @ 23:51:03 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158024327
Er is afgelopen nacht proefgereden met ICE-3 op de HSL :o

http://www.spoorforum.nl/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?p=47603
pi_158024380
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:43 schreef James1988 het volgende:
Tsja, die Flixbus rijdt rechtstreeks terwijl die stoptrein toch al bijna in Leer is wanneer hij in Nieuweschans aankomt.

Wat dan weer wel netjes is is dat de NS-reisplanner de vervangende bussen toont. Jammer genoeg zal dat de komende 5 jaar zo blijven :(
Nu de trein+bus er 90 minuten over doet mét overstap met de Flixbus als concurrent met 50 minuten reistijd vermoed ik dat het in het geheel niet meer rendabel is om de treindienst te herstellen, zeker als het zo godsklerelang duurt voordat de brug er weer is.

Over 5 jaar stikt het in Nederland van de Flix- Flex- en andere budgetbussen, is zo mijn verwachting. Laat Arriva lekker rijden op de overige PEN-lijnen, daar hebben ze een grote rol, maar niet hier.
pi_158025099
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:52 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Nu de trein+bus er 90 minuten over doet mét overstap met de Flixbus als concurrent met 50 minuten reistijd vermoed ik dat het in het geheel niet meer rendabel is om de treindienst te herstellen, zeker als het zo godsklerelang duurt voordat de brug er weer is.

Over 5 jaar stikt het in Nederland van de Flix- Flex- en andere budgetbussen, is zo mijn verwachting. Laat Arriva lekker rijden op de overige PEN-lijnen, daar hebben ze een grote rol, maar niet hier.
ja, maar even de mindset he. Er wordt niet "tijdelijk extra inzet"gevraagd.

Je hebt als busvervoerder nu een unieke kans om in dat gat te springen zoals Bitlord al zei. En inderdaad als je dat goed doet weet over 5 jaar niemand meer dat er ooit een trein gereden heeft
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 december 2015 @ 00:26:22 #136
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158025265
Laten we hopen dat de brug sneller is hersteld dan pas over 5 jaar.

Het zal wel niet, de complete brug inclusief fundering moet worden vervangen en infrastructuurprojecten in Duitsland duren nou eenmaal gruwelijk lang. Kijk maar naar de Bad Oeynhausen-bypass, dat project loopt al jaren en is nog lang niet klaar :N
pi_158025321
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:26 schreef James1988 het volgende:
infrastructuurprojecten in Duitsland duren nou eenmaal gruwelijk lang. Kijk maar naar de Bad Oeynhausen-bypass, dat project loopt al jaren en is nog lang niet klaar :N
Dinslaken :X

Kansloos.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158025366
Bad Oeynhausen idd daar moet je nog steeds dwars door de stad met 8 of 10 stoplichten :') Zijn ze pas 30 jaar en nog 30 jaar mee bezig :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 december 2015 @ 00:31:25 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158025382
Alleen als de diverse partijen snel tot een akkoord komen kan het redelijk snel. Zo niet, dan kan het wel eens einde verhaal voor dat lijntje zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 5 december 2015 @ 00:31:27 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158025383
Dit is dan wel weer een pareltje van informatievoorziening:

quote:
Nachtnet Eindhoven-Tilburg/Den Bosch
Melding vrijdag 4 december 2015, 22:23 uur:
Oorzaak: Herstelwerkzaamheden

Vanavond is er een defect aan de sporen bij station Boxtel ontstaan. Hierdoor rijden op dit moment geen Sprinters tussen Boxtel en Tilburg. Vannacht wordt waarschijnlijk aan herstel gewerkt.
De impact van deze werkzaamheden wordt nu onderzocht. Maar indien u vannacht tussen Tilburg en Eindhoven of tussen Den Bosch en Eindhoven reist, kunnen ze invloed hebben op uw treinreis.
De exacte duur van de werkzaamheden is nog niet bekend, maar ze duren vermoedelijk de hele nacht.
Reist u vannacht op bovenstaande trajecten? Hou dan de berichtgeving op deze site in de gaten en plan kort voor vertrek uw reis in de planner voor een zo actueel mogelijk reisadvies.
Ofwel, zoek het maar uit. :W
pi_158025431
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:31 schreef James1988 het volgende:
Dit is dan wel weer een pareltje van informatievoorziening:

[..]

Ofwel, zoek het maar uit. :W
Hopelijk is het binnen 5 jaar opgelost _O-
pi_158025455
Heb dit weekend de keuze tussen ramptoerisme in Weener en kerstmarkt in Kleve
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 december 2015 @ 00:36:07 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158025470
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb dit weekend de keuze tussen ramptoerisme in Weener en kerstmarkt in Kleve
Zondag geen gelenktriebwagen platen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 5 december 2015 @ 00:38:11 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158025506
quote:
4s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dinslaken :X

Kansloos.
En wat te denken van het derde spoor voor de Betuweroute... die lijn is al sinds 2007 open, maar omdat de sporen aan de Duitse kant vol zitten kan het deel tussen Zevenaar en Rotterdam niet ten volle benut worden.

"De werkzaamheden voor het ‘derde spoor’ tussen Emmerich en Oberhausen vinden plaats van 2016 tot 2023." aldus ProRail. :')
pi_158025534
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:38 schreef James1988 het volgende:
tussen Emmerich en Oberhausen
DINS LA KEN
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158025549
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zondag geen gelenktriebwagen platen?
welke em waar dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 december 2015 @ 00:41:35 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158025576
quote:
4s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

DINS LA KEN
Oh, we hadden het dus over hetzelfde _O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

welke em waar dan? :?
Een Arriva-GTW die in Leer is gestrand gaat morgen via Bentheim terug naar het Noorden.
pi_158025660
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Oh, we hadden het dus over hetzelfde _O-
Ja, al hadden we er ook 3 of 5 of 7 jaar over kunnen doen om tot die conclusie te komen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 december 2015 @ 00:47:34 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158025688
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, al hadden we er ook 3 of 5 of 7 jaar over kunnen doen om tot die conclusie te komen :)
Ik dacht dat je het over één of andere bovenleidingvernieuwing had die ook al maanden duurt :P
pi_158025723
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik dacht dat je het over één of andere bovenleidingvernieuwing had die ook al maanden duurt :P
Nee ik ben een techneut van de kouwe grond jwz O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 december 2015 @ 00:53:06 #151
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_158025798
Bier is lekker.
doei
  zaterdag 5 december 2015 @ 01:01:40 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158025972
Filmpjestijd!

Over de installatie van Bombardier's PRIMOVE - zegmaar "Qi voor trams en bussen"...


En over "Wizway Solutions", een joint-venture van SNCF, RATP, Gemalto en Orange waarin ze samen een "OV-chipkaart voor Frankrijk" gaan opzetten. Op basis van je mobieltje.

  zaterdag 5 december 2015 @ 01:03:56 #153
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_158026021
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 01:01 schreef James1988 het volgende:
OV-chipkaart
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 01:01 schreef James1988 het volgende:
Frankrijk
Is dat niet een beetje de goden verzoeken?
doei
  zaterdag 5 december 2015 @ 01:11:51 #154
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158026149
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 december 2015 01:03 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

[..]

Is dat niet een beetje de goden verzoeken?
Nouja ok, "echte e-tickets" zou de lading beter dekken :P

En nog een filmpje, over de afronding van de laatste fase van project Wien Hauptbahnhof:
pi_158026215
Ik heb volgens mij in alle steden waar ik in Frankrijk gereisd heb met OV (Parijs, Nice, Montpellier, Marseille, Grenoble, Valenciennes, Lille, Bordeaux) wel OV-chipkaartachtige apparaten gezien.

Navigo werkt als een tierelier, alleen jammer dat veel mensen niet inchecken in tram en bus.
pi_158026239
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb dit weekend de keuze tussen ramptoerisme in Weener en kerstmarkt in Kleve
Weener! Maar dan wel met de Flixbus van Apeldoorn naar Groningen of terug met reisverslag!

Zondag zijn er nog reisjes voor ¤1, dus voor de prijs hoef je het niet te doen. En comfortabeler dan lijn 12.
  zaterdag 5 december 2015 @ 01:19:33 #157
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_158026255
Ik zit vanavond ook al de hele tijd Weener op zijn Engels te lezen :')

En kerstmarkten zijn alleen leuk met 80 liter glühwein in je strot.
doei
  zaterdag 5 december 2015 @ 01:26:09 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158026356
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 01:16 schreef Bitlord het volgende:
Ik heb volgens mij in alle steden waar ik in Frankrijk gereisd heb met OV (Parijs, Nice, Montpellier, Marseille, Grenoble, Valenciennes, Lille, Bordeaux) wel OV-chipkaartachtige apparaten gezien.
In Frankrijk heeft iedere regio wel z'n eigen soort OV-chipkaart, klopt. Technisch zijn die dingen allemaal wel interoperabel (ze voldoen aan de Calypso-standaard), maar een kaart uit de regio Nord-Pas de Calais gaat niet werken in bijvoorbeeld Midi-Pyrenées.

Het Wizway-project lijkt te gaan om het verdigitaliseren van de vervoerbewijzen die er al zijn, en niet om iets nieuws te gaan uitvinden. :)
quote:
Navigo werkt als een tierelier, alleen jammer dat veel mensen niet inchecken in tram en bus.
Als de pakkans laag is is de verleiding om zwart te rijden groot, helaas.
  zaterdag 5 december 2015 @ 05:41:15 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_158027488
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:51 schreef James1988 het volgende:
Er is afgelopen nacht proefgereden met ICE-3 op de HSL :o

http://www.spoorforum.nl/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?p=47603
Mooie foto, de trein past goed bij het station!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 5 december 2015 @ 07:06:38 #160
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_158027595
Echt, die email die ik gehad heb van somda :') :')

Waar ze een afkorting kunnen gebruiken zullen ze t niet nalaten 8)7

Bentheim is dan Bh....

Bh is voor mij heel wat anders. En ik durf me voor te stellen dat die rukkers op dat forum nog geen eens weten hoe je zo een ding losmaakt met 1 hand! :6

Rukkers!
  zaterdag 5 december 2015 @ 08:00:18 #161
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_158027713
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 07:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Echt, die email die ik gehad heb van somda :') :')

Waar ze een afkorting kunnen gebruiken zullen ze t niet nalaten 8)7

Bentheim is dan Bh....

Bh is voor mij heel wat anders. En ik durf me voor te stellen dat die rukkers op dat forum nog geen eens weten hoe je zo een ding losmaakt met 1 hand! :6

Rukkers!
Dat ze ook mee willen doen met de grotemensenwereld is wel wat sneu inderdaad. Maar Bh is wél gewoon de officiële Nederlandse verkorting van Bad Bentheim.

En ik gebruik gewoon twee handen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_158028006
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:51 schreef James1988 het volgende:
Er is afgelopen nacht proefgereden met ICE-3 op de HSL :o

http://www.spoorforum.nl/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?p=47603
Wow, nice. Ik had begrepen dat er eentje kwam voor op de Betuweroute maar dit kan natuurlijk ook nog :Y
pi_158028078
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:52 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Nu de trein+bus er 90 minuten over doet mét overstap met de Flixbus als concurrent met 50 minuten reistijd vermoed ik dat het in het geheel niet meer rendabel is om de treindienst te herstellen, zeker als het zo godsklerelang duurt voordat de brug er weer is.

Over 5 jaar stikt het in Nederland van de Flix- Flex- en andere budgetbussen, is zo mijn verwachting. Laat Arriva lekker rijden op de overige PEN-lijnen, daar hebben ze een grote rol, maar niet hier.
Meinfernbus stopt in Leer niet in het centrum, maar bij dat winkelcentrum ergens in een weiland bij een snelwegafrit.
  zaterdag 5 december 2015 @ 09:14:26 #164
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_158028085
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:51 schreef James1988 het volgende:
Er is afgelopen nacht proefgereden met ICE-3 op de HSL :o

http://www.spoorforum.nl/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?p=47603
Er zijn dus lichtpuntjes in Nederland treinenland.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 5 december 2015 @ 09:15:24 #165
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_158028093
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 december 2015 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb dit weekend de keuze tussen ramptoerisme in Weener en kerstmarkt in Kleve
Speciaal een mooie rit voor die vent uitgezocht doettie er niets mee :( .

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 05-12-2015 14:39:10 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 5 december 2015 @ 09:17:00 #166
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_158028105
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 01:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nouja ok, "echte e-tickets" zou de lading beter dekken :P

En nog een filmpje, over de afronding van de laatste fase van project Wien Hauptbahnhof:
Mooi ding, hoop problemen opgelost wel erg streng zijn ze bij de ÖBB Lounge daar :( .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_158028497
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 december 2015 09:14 schreef bork het volgende:

[..]

Er zijn dus lichtpuntjes in Nederland treinenland.
Neu, schijnen tests te zijn voor de treinstellen om onder NL25 kV te rijden in combinatie met ETCS testen.
Dit in verband met de ombouw komend jaar tussen Zevenaar en Zevenaar-grens. Nu is dat wel al ERTMS, maar nog onder 1,5 Kv DC. Dat wordt straks een uitbreiding van het A15-tracé, met 25 kV AC.
Oftewel even de benen strekken onder 25 kV om te kijken of alles nog goed functioneert.
Nu zullen de echte treinengekkies wel zeggen: domme MTL, die dingen rijden ook in België en Frankrijk onder 25 kV AC!
Klopt helemaal, ik ben trots op jullie :P :+
Het is echter een andere stroomafnemer en andere elektrische installatie die in Nederland onder 25 kV gebruikt wordt (heeft te maken met de breedte van de stroomafnemers en nog wat dingetjes), dus die wordt eigenlijk nooit onder 25 kV gebruikt. Vandaar deze tests.
  zaterdag 5 december 2015 @ 10:18:19 #168
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_158028802
OpenStreetMap is al geupdatet. :')

http://www.openstreetmap.org/#map=19/53.16127/7.37164&layers=N

En mooie dronebeelden van de brug op de site van de NDR.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_158029272
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 01:18 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Weener! Maar dan wel met de Flixbus van Apeldoorn naar Groningen of terug met reisverslag!

Zondag zijn er nog reisjes voor ¤1, dus voor de prijs hoef je het niet te doen. En comfortabeler dan lijn 12.
Waarom klinkt dat gewoon niet als een leuk idee? :'(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158029479
Ik kreeg net een captcha voordat ik op Fok mocht :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 5 december 2015 @ 11:24:05 #171
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_158029636
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 december 2015 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom klinkt dat gewoon niet als een leuk idee? :'(
Dat is wel leuk.

Ik heb trouwens een rit Brussel Parijs geboekt voor 0 Euro Gisteren *)
pi_158029696
bussen zijn kut. Ik begin er niet aan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 december 2015 @ 12:29:45 #173
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_158030399
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 21:04 schreef James1988 het volgende:

[..]

En dat is precies het probleem. De mensen die over het geld gaan zitten allemaal in de randstad en velen hebben geen flauw idee van hoe belangrijk zo'n verbinding kan zijn. Die denken "afstervend gebied, zonde om daar miljarden in te pompen".

Daarom ging de Zuiderzeelijn niet door en mag de NAM nog altijd de Groningse bodem leegpompen, ook al storten er halve dorpen in vanwege aardbevingen.
En toch is het helemaal geen belangrijke verbinding... Net als dat de Zuiderzeelijn niet een goede investering zou zijn. De gaswinning fors verminderen zou wel een goed idee zijn net als investeringen in het verbeteren van de regionale treindiensten om op lange termijn de kosten te verminderen en de reizigers meer te bieden. Maarja.. Met dat laatste is de regio minder bezig dan met een treinverbinding naar de Eemshaven en Leer..
  zaterdag 5 december 2015 @ 12:43:53 #174
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_158030535
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 09:56 schreef MTL het volgende:

[..]

Neu, schijnen tests te zijn voor de treinstellen om onder NL25 kV te rijden in combinatie met ETCS testen.
Dit in verband met de ombouw komend jaar tussen Zevenaar en Zevenaar-grens. Nu is dat wel al ERTMS, maar nog onder 1,5 Kv DC. Dat wordt straks een uitbreiding van het A15-tracé, met 25 kV AC.
Oftewel even de benen strekken onder 25 kV om te kijken of alles nog goed functioneert.
Nu zullen de echte treinengekkies wel zeggen: domme MTL, die dingen rijden ook in België en Frankrijk onder 25 kV AC!
Klopt helemaal, ik ben trots op jullie :P :+
Het is echter een andere stroomafnemer en andere elektrische installatie die in Nederland onder 25 kV gebruikt wordt (heeft te maken met de breedte van de stroomafnemers en nog wat dingetjes), dus die wordt eigenlijk nooit onder 25 kV gebruikt. Vandaar deze tests.
De grap is dat een ICE dus drie typen stroomafnemers heeft.. Voor Duitsland en Nederland wordt onder wisselstroom dezelfde stroomafnemer gebruikt terwijl voor wisselstroom in Frankrijk, Zwitserland en België weer een andere wordt gebruikt. Kennelijk zitten er toch verschillen in de normering. Opvallend is dan weer wel dat een Thalys één type wisselstroom-stroomafnemer voor zowel Frankrijk, België, Nederland en Duitsland heeft.
pi_158030919
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 09:15 schreef bork het volgende:

[..]

Speciaal een mooie rit voor die vent uitgezochtr doettie er niets mee :( .
Nee joh dat is kei ver weg :D Ik ben gewoon niet meer zo van de hobbyrondjes eigenlijk :{ Heb de NVBS ook opgezegd. Als er nou echt wat leuks in de buurt is en ik heb er tijd voor, dan pik ik graag ff wat mee natuurlijk :)

Maar nu hou ik me liever bezig met het boekje voor de nieuwjaarsronde :Y Gaat ook veel tijd in zitten :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 december 2015 @ 13:14:45 #176
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_158030975
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee joh dat is kei ver weg :D Ik ben gewoon niet meer zo van de hobbyrondjes eigenlijk :{ Heb de NVBS ook opgezegd. Als er nou echt wat leuks in de buurt is en ik heb er tijd voor, dan pik ik graag ff wat mee natuurlijk :)

Maar nu hou ik me liever bezig met het boekje voor de nieuwjaarsronde :Y Gaat ook veel tijd in zitten :Y
Nadeel van Hobbyrondjes is dat je steeds verder moet.

Ga je nog wel de nieuwe bordjes ophalen volgende week?

Wij krijgen er 1 station bij *O*
pi_158030990
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ga je nog wel de nieuwe bordjes ophalen volgende week?
Mwoa, heb geen speciale plannen eerlijk gezegd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 december 2015 @ 13:17:30 #178
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_158031017
Kweet nog goed toen ik het laatste stukje spoor van Ile de France deed, dan kom je op dat station aan...en dat was het...beetje desolaat gevoel -O-
  zaterdag 5 december 2015 @ 13:18:42 #179
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_158031034
Nouja en dan ga je verder met de trammetjes, maar das ook in een dag gedaan :{
pi_158031056
Ik weet eigenlijk niet eens meer wat mijn laatste normale Nederlandse station was, Oudenbosch geloof ik. Maar daar ben ik niet uitgestapt :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')