Weener! Maar dan wel met de Flixbus van Apeldoorn naar Groningen of terug met reisverslag!quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb dit weekend de keuze tussen ramptoerisme in Weener en kerstmarkt in Kleve
In Frankrijk heeft iedere regio wel z'n eigen soort OV-chipkaart, klopt. Technisch zijn die dingen allemaal wel interoperabel (ze voldoen aan de Calypso-standaard), maar een kaart uit de regio Nord-Pas de Calais gaat niet werken in bijvoorbeeld Midi-Pyrenées.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:16 schreef Bitlord het volgende:
Ik heb volgens mij in alle steden waar ik in Frankrijk gereisd heb met OV (Parijs, Nice, Montpellier, Marseille, Grenoble, Valenciennes, Lille, Bordeaux) wel OV-chipkaartachtige apparaten gezien.
Als de pakkans laag is is de verleiding om zwart te rijden groot, helaas.quote:Navigo werkt als een tierelier, alleen jammer dat veel mensen niet inchecken in tram en bus.
Mooie foto, de trein past goed bij het station!quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:51 schreef James1988 het volgende:
Er is afgelopen nacht proefgereden met ICE-3 op de HSL
http://www.spoorforum.nl/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?p=47603
Dat ze ook mee willen doen met de grotemensenwereld is wel wat sneu inderdaad. Maar Bh is wél gewoon de officiële Nederlandse verkorting van Bad Bentheim.quote:Op zaterdag 5 december 2015 07:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Echt, die email die ik gehad heb van somda![]()
![]()
Waar ze een afkorting kunnen gebruiken zullen ze t niet nalaten![]()
Bentheim is dan Bh....
Bh is voor mij heel wat anders. En ik durf me voor te stellen dat die rukkers op dat forum nog geen eens weten hoe je zo een ding losmaakt met 1 hand!![]()
Rukkers!
Wow, nice. Ik had begrepen dat er eentje kwam voor op de Betuweroute maar dit kan natuurlijk ook nogquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:51 schreef James1988 het volgende:
Er is afgelopen nacht proefgereden met ICE-3 op de HSL
http://www.spoorforum.nl/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?p=47603
Meinfernbus stopt in Leer niet in het centrum, maar bij dat winkelcentrum ergens in een weiland bij een snelwegafrit.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:52 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Nu de trein+bus er 90 minuten over doet mét overstap met de Flixbus als concurrent met 50 minuten reistijd vermoed ik dat het in het geheel niet meer rendabel is om de treindienst te herstellen, zeker als het zo godsklerelang duurt voordat de brug er weer is.
Over 5 jaar stikt het in Nederland van de Flix- Flex- en andere budgetbussen, is zo mijn verwachting. Laat Arriva lekker rijden op de overige PEN-lijnen, daar hebben ze een grote rol, maar niet hier.
Er zijn dus lichtpuntjes in Nederland treinenland.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:51 schreef James1988 het volgende:
Er is afgelopen nacht proefgereden met ICE-3 op de HSL
http://www.spoorforum.nl/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?p=47603
Speciaal een mooie rit voor die vent uitgezocht doettie er niets meequote:Op zaterdag 5 december 2015 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb dit weekend de keuze tussen ramptoerisme in Weener en kerstmarkt in Kleve
Mooi ding, hoop problemen opgelost wel erg streng zijn ze bij de ÖBB Lounge daarquote:Op zaterdag 5 december 2015 01:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nouja ok, "echte e-tickets" zou de lading beter dekken
En nog een filmpje, over de afronding van de laatste fase van project Wien Hauptbahnhof:
Neu, schijnen tests te zijn voor de treinstellen om onder NL25 kV te rijden in combinatie met ETCS testen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:14 schreef bork het volgende:
[..]
Er zijn dus lichtpuntjes in Nederland treinenland.
Waarom klinkt dat gewoon niet als een leuk idee?quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:18 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Weener! Maar dan wel met de Flixbus van Apeldoorn naar Groningen of terug met reisverslag!
Zondag zijn er nog reisjes voor ¤1, dus voor de prijs hoef je het niet te doen. En comfortabeler dan lijn 12.
Dat is wel leuk.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom klinkt dat gewoon niet als een leuk idee?
En toch is het helemaal geen belangrijke verbinding... Net als dat de Zuiderzeelijn niet een goede investering zou zijn. De gaswinning fors verminderen zou wel een goed idee zijn net als investeringen in het verbeteren van de regionale treindiensten om op lange termijn de kosten te verminderen en de reizigers meer te bieden. Maarja.. Met dat laatste is de regio minder bezig dan met een treinverbinding naar de Eemshaven en Leer..quote:Op vrijdag 4 december 2015 21:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dat is precies het probleem. De mensen die over het geld gaan zitten allemaal in de randstad en velen hebben geen flauw idee van hoe belangrijk zo'n verbinding kan zijn. Die denken "afstervend gebied, zonde om daar miljarden in te pompen".
Daarom ging de Zuiderzeelijn niet door en mag de NAM nog altijd de Groningse bodem leegpompen, ook al storten er halve dorpen in vanwege aardbevingen.
De grap is dat een ICE dus drie typen stroomafnemers heeft.. Voor Duitsland en Nederland wordt onder wisselstroom dezelfde stroomafnemer gebruikt terwijl voor wisselstroom in Frankrijk, Zwitserland en België weer een andere wordt gebruikt. Kennelijk zitten er toch verschillen in de normering. Opvallend is dan weer wel dat een Thalys één type wisselstroom-stroomafnemer voor zowel Frankrijk, België, Nederland en Duitsland heeft.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:56 schreef MTL het volgende:
[..]
Neu, schijnen tests te zijn voor de treinstellen om onder NL25 kV te rijden in combinatie met ETCS testen.
Dit in verband met de ombouw komend jaar tussen Zevenaar en Zevenaar-grens. Nu is dat wel al ERTMS, maar nog onder 1,5 Kv DC. Dat wordt straks een uitbreiding van het A15-tracé, met 25 kV AC.
Oftewel even de benen strekken onder 25 kV om te kijken of alles nog goed functioneert.
Nu zullen de echte treinengekkies wel zeggen: domme MTL, die dingen rijden ook in België en Frankrijk onder 25 kV AC!
Klopt helemaal, ik ben trots op jullie![]()
Het is echter een andere stroomafnemer en andere elektrische installatie die in Nederland onder 25 kV gebruikt wordt (heeft te maken met de breedte van de stroomafnemers en nog wat dingetjes), dus die wordt eigenlijk nooit onder 25 kV gebruikt. Vandaar deze tests.
Nee joh dat is kei ver wegquote:Op zaterdag 5 december 2015 09:15 schreef bork het volgende:
[..]
Speciaal een mooie rit voor die vent uitgezochtr doettie er niets mee.
Nadeel van Hobbyrondjes is dat je steeds verder moet.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee joh dat is kei ver wegIk ben gewoon niet meer zo van de hobbyrondjes eigenlijk
Heb de NVBS ook opgezegd. Als er nou echt wat leuks in de buurt is en ik heb er tijd voor, dan pik ik graag ff wat mee natuurlijk
![]()
Maar nu hou ik me liever bezig met het boekje voor de nieuwjaarsrondeGaat ook veel tijd in zitten
Mwoa, heb geen speciale plannen eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ga je nog wel de nieuwe bordjes ophalen volgende week?
Mag ik um zien als ie af is, ook al ga ik niet mee. Ben wel geïnteresseerdquote:Op zaterdag 5 december 2015 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar nu hou ik me liever bezig met het boekje voor de nieuwjaarsrondeGaat ook veel tijd in zitten
Nee.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mag ik um zien als ie af is, ook al ga ik niet mee. Ben wel geïnteresseerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |